INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Linia Kłodzko - Wałbrzych

Loksp32 - 24-10-2010, 22:23
Temat postu: Linia Kłodzko - Wałbrzych
Wczoraj do Ścinawki Średniej zawitał pociąg roboczy Dolkomu z SM42 dzierżawionej od firmy Majkoltrans z tego co słyszałem
to od jutra ma się rozpocząć remont toru nr.2 na odcinku Ścinawka -Kłodzko.
alvar696 - 25-10-2010, 02:22
Temat postu:
Zgodnie z zakładanym rozkładem jazdy na rok 2011 szynobus ma pokonywać trasę z Kłodzka Miasta do Wałbrzycha Głównego w 50 minut. Obecnie zajmuje mu to średnio niecałe półtorej godziny. Jeśli faktycznie jeden z torów na odcinku Kłodzko Główne - Ścinawka Średnia zostanie wyremontowany, to ja tylko mogę przyklasnąć z radości Wink Zastanawia mnie jednak w jakim stopniu trzeba wyremontować ten odcinek, żeby osiągnąć to abstrakcyjne 50 minut.. A może nie skończy się na remoncie tylko tego jednego odcinka?
Kaszyn - 25-10-2010, 22:43
Temat postu:
No właśnie apropo tego, o czym wspomniał alvar 696. Wiecie może czy planowany jest remont tylko odcinka Kłodzko-Ścinawka Średnia, czy też inne odcinki tej linii? Skoro czas przejazdu ma się skrócić o około 30 minut, to nie wierzę że remont tego odcinka, nawet gdyby zrobiono tam szlakową 120 byłby wystarczający, aby osiągnąć taki czas przejazdu.
izerus - 27-10-2010, 18:02
Temat postu:
A wyromentują te nieszczęsne dworce ?? Np w Jedlinie Zdroju ?? Generalnie linia jest piekna - wszyscy sa urzeczeni przy okazji jakoscia taboru Smile Taki szynobusik to jest prawdziwy HiTech jak na nasza kolej
Kaszyn - 14-11-2010, 21:05
Temat postu:
Czy ma ktoś jakieś aktualne potwierdzone informacje, jakieś zdjęcia z rzekomo remontowanego odcinka?
alvar696 - 15-11-2010, 02:10
Temat postu:
Kilka dni temu zwiedzając okoliczne góry odwiedziłem przystanek kolejowy w Bierkowicach. Niestety - oprócz oczyszczonego z krzaków nasypu kolejowego żadnych śladów prowadzonych prac nie znalazłem. Zwróciłem jednak uwagę na to, iż jeden z torów sprawia wrażenie używanego znacznie rzadziej, niż drugi.

Wczoraj jechałem szynobusem na trasie Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł. (po torze właściwym). Jakaż była moja radość, kiedy kawałek za przystankiem w Bierkowicach drugi tor urwał się nagle Smile

Prace są prowadzone, nie jestem specem, ale na moje oko wygląda to konkretnie.

Oczywiście zrobiłem kilka fotek, sorry za kiepską jakość - przez szybę robiłem Wink
Poniżej link:
http://picasaweb.google.com/alvar696/101114RemontToruNaOdcinkuBierkowiceScinawkaSr?authkey=Gv1sRgCIP_q9rzlsWpuAE#
Kaszyn - 26-06-2011, 21:47
Temat postu:
Czy ma ktoś jakieś aktualne informacje na temat przeprowadzanego obecnie remontu odcinka Ścinawka Średnia - Kłodzko Główne oraz przede wszystkim planowanych działań na całej linii?
snajper - 26-06-2011, 22:13
Temat postu:
@izerus - Tak linia piękna, jednak szynobus już nie. Może dla mieszkańców jest wygodny ale jeśli mówimy o walorach turystycznych to mi zwiedzanie linii kolejowych kojarzy się z wyglądaniem przez okno czego w szynobusie się zrobić nie da. I nie da się przez przyciemnianą szybę zrobić ładnych fot np. widoków na mostach. Podobała mi się linia, ale wiem że spóźniłem się tam o 2 lata, bo 2 lata wcześniej jeździły składy z otwieranymi oknami.

I taki oto badziew wychodzi przy próbie fotografowania z szynobusu, wszystko jak za mgłą (bo szyba przyciemniana zabiera część pasma widzialnego), dodatkowo odblaski od szyby, ogólnie bez sensu:

http://s4.postimage.org/1lv3u05k4/1x0405_341.jpg

Na podobnie malowniczej linii i też górskiej. Czyli na linii do Wisły-Głębce efekty były o wiele wiele lepsze:

http://s4.postimage.org/1lv5hji1w/a_Wi_CD_06_089.jpg

Czemu, a no bo był zykły kibel EN57 i można było otworzyć okno i już.
alvar696 - 01-07-2011, 10:36
Temat postu:
Ja w sprawie remontu jednego z torów na odcinku Kłodzko - Ścinawka Średnia Wink

Na obecny moment zakończył się remont części tego odcinka, nowy tor rozpoczyna się przed Gorzuchowem Kłodzkim a kończy w Ścinawce Średniej. Nie jestem specjalistą w zakresie kolejnictwa, ale zauważyłem kilka ciekawostek. Przede wszystkim nowe szyny są wyższe i masywniejsze od starych, połączone są spawaniem bezstykowym, podkłady naturalnie betonowe nowego typu, jednak sprawiają wrażenie używanych (mogę się mylić), przytwierdzenia szyn do podkładów - sprężyste. W Gorzuchowie Kłodzkim dwa nowe rozjazdy (w miejsce starych trzech), niepołączone jeszcze ze starym torem. Po obu stronach torowiska pojawiły sie charakterystyczne, smukłe betonowe słupki.

Zdjęcia ze stanu obecnego znajdują się w poniższym linku:
https://picasaweb.google.com/alvar696/110628RoweremDoScinawkiSredniej?authkey=Gv1sRgCLCoibv44dviRQ#

Konduktor w szynobusie poinformował mnie, że wyłoniono już na drodze przetargu firmę, która wyremontuje pozostały odcinek toru, aż do Kłodzka Głównego.

Obecnie od Ścinawki Średniej do Gorzuchowa szynobus sunie po nowym torze z prędkością 40 km/h, komfort jest powalający Wink Dalej wlecze się 20 km/h...
Loksp32 - 02-09-2011, 23:27
Temat postu:
1 września rozpoczęto dalsze prace przy wymianie nawierzchni w torze numer 2 na odcinku Grzuchów - Kłodzko Gł.
po zakończeniu prac na odcinku Ścinawka Średnia - Kłodzko Gł. w torze numer 2 prędkość rozkładowa dla szynobusu ma wynieśc 100km.h !!!
alvar696 - 03-09-2011, 08:52
Temat postu:
100 km/h? Wzruszyłem się Wink
Ciekawe, czy ktoś wpadnie na to, żeby puszczać szynobus po szybszym torze w obie strony. Ile razy nie jechałem z Kłodzka w kierunku Ścinawki Średniej - tylko raz minąłem po drodze pociąg towarowy, tak więc tłoku tutaj raczej nie ma.
Ale to byłoby zbyt piękne Wink
Kefalos - 03-09-2011, 09:13
Temat postu:
Nie rozpoczeli dalszych prac tylko naprawiaja to co spieprzyli. Tam gdzie zaczeli " niby cos robic" to sie prawdopodobnie tor wybrzuszyl lub cos w tym stylu. Dokladnie niewiem bo nikt niechce mowic. Jak sie pytalem w Klodzku dlaczego "dwojka" jest znowu zamknieta to powiedzieli ze cos sie z tym nowowyremontowanym torem stalo.

[ Dodano: 04-09-2011, 19:40 ]
Sorry poprawka.
Jednak zaczeli remontowac kolejny odcinek w strone Klodzka. Remont linii ma trwac do grudnia.
Arius Adolf Nowak - 12-09-2011, 12:36
Temat postu:
Przy tak slabym ruchu tow., nawet po uruchomieniu Tlumaczowa, drugi tor jest raczej niepotrzebny. Nie myle sie?
pospieszny - 07-11-2011, 11:43
Temat postu:
W związku z robotami torowymi w dniach 7 – 23 listopada 2011 r. zostają wprowadzone czasowe zmiany w rozkładzie jazdy na trasach Legnica - Kłodzko i Kłodzko - Wałbrzych.

Zmieniony ROZKŁAD JAZDY - Legnica - Kłodzko.

Zmieniony ROZKŁAD JAZDY - Kłodzko - Wałbrzych.


źródło: KOW
Sławek - 08-11-2011, 06:59
Temat postu:
Proszę bardzo tylko naprawiać ,. Roboty torowe a czas ze Ścinawki Średniej do Kłodzka Gł. skrócił się o ok. 12 minut
pospieszny - 08-11-2011, 07:59
Temat postu:
No i drugą zaletą tych robót powinno być to że się nie wydłuży....jak w przypadku prawie 40 procent tras PLK.
Sławek - 08-11-2011, 08:52
Temat postu:
Gdyby PLK otrzymywało opłatę za pasażerskie w zależności od szlakowej na odcinku ( np przy ogr. do 20 km/h przy ogr do 30 km/h 20 % stawki , 40 km/h 30 % stawki itd. ) to by były bardziej skore do remontów .
pospieszny - 08-11-2011, 08:55
Temat postu:
Jasne, albo też szybciej zamykała linie i odcinki.
Kaszyn - 24-11-2011, 18:07
Temat postu:
Dzisiaj otrzymałem z usługi KOLEJ SMS taką wiadomość: "W dniach 26-17.11 oraz 3-4.12, z powodu robót torowych na odcinku Jedlina Zdrój-Wałbrzych, kursować będzie komunikacja zastępcza". Czy ktoś na bardziej szczegółowe informacje na ten temat? Jakie prace są w tych dniach przewidziane na tym odcinku?
1762 - 07-12-2011, 15:33
Temat postu:
Cytat:
Jakie prace są w tych dniach przewidziane na tym odcinku?

Jak w niedzielę (4.12) przejeżdżałem obok pociągiem to widziałem kilku pracowników i jakąś minikoparkę na wiadukcie kolejowym przed wjazdem do tunelu.
Leśny Dziadek - 17-04-2012, 06:12
Temat postu:
Właśnie jadę... Od Kłodzka do Nowej Rudy wlekliśmy się jakieś 20 km/h, za to tor na Kłodzko nówka, jeszcze nic nie porosło, robi wrażenie. Bezstykowy, a szynobus jaki nas mijał z naprzeciwka, chyba zasuwał rzeczywiście ze 100 km/h. W Ścinawce tłok, wszystkie tory załadowane wagonami z kruszywem. Piękna bocznica do kamieniołomów. Za Ścinawką szynobus wreszcie przyspieszył, jaka tu jest szlakowa na Wałbrzych?

Wymiana pasażerów średnia, po 2-6 osób wsiada/wysiada, zobaczymy jak będzie dalej, godzina jeszcze dość wczesna.
alvar696 - 17-04-2012, 08:59
Temat postu:
Z Kłodzka do Ścinawki Średniej po torze właściwym szynobus sunie 40 km/h, dalej do Nowej Rudy Przedmieście 80 km/h, tam zaczyna się wlec 30 km/h aż do Ludwikowic Kłodzkich (szyny tutaj przypominają fale Dunaju Wink, od których znowu ma 80 km/h. Zwalnia znowu przed Jedliną Zdrój i wlecze się aż do Wałbrzycha. Sprawa z torem właściwym ze Ścinawki Średniej do Kłodzka wygląda obecnie wręcz fascynująco: ze Ścinawki do Gorzuchowa Kłodzkiego szynobusik pędzi po nowiutkim torze 100 km/h. Za Gorzuchowem zwalnia do 20 km/h (pomimo tego, że nowy tor ciągnie się aż za Bierkowice - kamyki muszą się poukładać) i z tą prędkością sunie sobie aż do Kłodzka Głównego.
Kamil26 - 17-04-2012, 21:23
Temat postu:
To te 100km/h na którym torze jest bo się pogubiłem ?

//nie cytuj przedmówcy. mateuszpiszcz
alvar696 - 17-04-2012, 22:45
Temat postu:
Nie znam się na profesjonalnych określeniach, ale jadąc ze Ścinawki Średniej do Kłodzka - 100 km/h jest na prawym torze Smile
Kamil26 - 18-04-2012, 00:37
Temat postu:
O to mi chodziło Smile

//nie cytuj przedmówcy. mateuszpiszcz
alvar696 - 19-04-2012, 17:14
Temat postu:
Artykuł mówiący o remoncie fragmentów torowiska na trasie Kłodzko - Wałbrzych

http://klodzko24.eu/region/3768-miliony-na-tory
mateusz123 - 19-04-2012, 18:21
Temat postu:
Czy w związku z remontem na linii Wrocław- Kłodzko i wprowadzeniem KKA jakieś objazdowe towary będą jechać z/do Kłodzka/Międzylesia?
Anonymous - 19-04-2012, 19:52
Temat postu:
mateusz123, objazdy jeżdżą nie tędy, a tzw. linią podsudecką:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=249058#249058
1762 - 26-05-2012, 12:43
Temat postu:
Cytat:
ze Ścinawki do Gorzuchowa Kłodzkiego szynobusik pędzi po nowiutkim torze 100 km/h. Za Gorzuchowem zwalnia do 20 km/h (pomimo tego, że nowy tor ciągnie się aż za Bierkowice - kamyki muszą się poukładać) i z tą prędkością sunie sobie aż do Kłodzka Głównego.


No i chyba się poukładały. Dzięki tym inwestycjom od 1 czerwca z Gorzuchowa do Bierkowic zamiast 8 minut będziemy jechać 3 minuty, a z Bierkowic do Kłodzka zamiast 17 minut będzie 12. Czas jazdy z Wałbrzycha Głównego do Kłodzka Głównego wyniesie 1 h16 - 1h17 minut.

Cytat:
Ciekawe, czy ktoś wpadnie na to, żeby puszczać szynobus po szybszym torze w obie strony.


Z tego co widzę to żaden szynobus nie będzie jechał po szybszym "niewłaściwym" torze, dlatego czasy przejazdu z Kłodzka do Wałbrzycha nie zmienią się.
Kaszyn - 16-07-2012, 21:20
Temat postu:
Słyszałem wczoraj od znajomego, że kopalnia surowców w Bartnicy zaprzestała wydobycia z kamieniołomu w Świerkach. Od 3 miesięcy nie wydobywa się też surowców w Tłumaczowie, tym samym zakończył się ruch towarowy na tej linii oraz na odcinku Wałbrzych-Bartnica. Czy ktoś może to potwierdzić lub zaprzeczyć te informacje?
alvar696 - 17-07-2012, 08:52
Temat postu:
Odnośnie kamieniołomu w Świerkach ukazał się artykuł w jednym z Kłodzkich portali informacyjnych:
http://klodzko24.eu/region/3842-wierki-gmina-nowa-ruda-likwiduj-kamienioom-ludzie-bez-pracy

Tłumaczów jest dla mnie zaskoczeniem. Jeśli to prawda, że od 3 miesięcy nie prowadzi się tam wydobycia, i jeśli weźmiemy pod uwagę informację o wstrzymaniu ruchu pociągów na trasie Ścinawka Średnia - Nowa Ruda Słupiec (podmyty tor) - daje to nam smutną liczbę 3 nie działających na obecną chwile kamieniołomów...
KrzysiekkG - 22-08-2012, 18:18
Temat postu:
Wczoraj miałem okazję podróżować porannym pociągiem z Wałbrzycha do Kłodzka Głównego, i przy okazji byłem świadkiem chyba póki co rzadkiej (ale miejmy nadzieję, że to się zmieni) sytuacji, kiedy to w ramach wycieczki organizowanej przez biuro podróży był także zawarty przejazd rozkładowym pociągiem z Wałbrzycha do Kłodzka jako atrakcja turystyczna sama w sobie. Tego dnia składem tym podróżowało 49 turystów z Austrii wraz z polską przewodniczką na odcinku Wałbrzych Główny - Kłodzko Miasto (oczywiście nie liczę tu "zwykłych" podróżnych). Z tego co widziałem i słyszałem turyści byli z przejazdu dość zadowoleni, a w szczególności podobały im się nasze "zdrowe" polskie lasy podobne do tych które mają na co dzień w Austrii. Miejmy nadzieję, że takich wycieczek będzie coraz więcej, a sama linia będzie coraz bardziej rozpoznawalna zarówno w Polsce jak i za granicą.

W Kłodzku Głównym trwa remont budynku dworcowego, dotychczasowe efekty można zobaczyć na załączonych fotografiach, ponadto zauważyłem, że wyremontowane zostały także wiaty peronowe.
alvar696 - 23-08-2012, 16:56
Temat postu:
Remont dworca Kłodzko Główne rozpoczął się zaskakująco szybko. Przywykłem już do tego, że wszelkie przetargi i prace związane z koleją ciągną się latami Wink
Kaszyn - 08-07-2013, 18:02
Temat postu: Tymczasowe ograniczenie
Zauważyłem wczoraj że w okolicy Jedliny Górnej oraz w tunelu między tym przystankiem a Wałbrzychem jest czasowe ograniczenie prędkości. Czyżby szykował się jakiś remont? Proszę o informację jeżeli ktoś ma.
sympatyk - 15-04-2014, 13:00
Temat postu:
Jechałem dwukrotnie w zeszłym tygodniu. Przepiękne, zapierające dech w piersiach widoki kontrastują z oglądanymi za oknem obrazami TOTALNIE ZDEWASTOWANEJ infrastruktury i umarłych dworców. Prędkość turystyczna: raz szybciej, raz wolniej. Dobroduszny konduktor jedynie pouczał że należy po wejściu do szynobusu w Wałbrzychu Głównym zgłosić chęć zakupu biletu i przy drukowaniu wszystkim osobom, które tego nie zrobiły NIE DOLICZYŁ opłaty dodatkowej. Bardzo niska frekwencja choć oba kursy odbyłem popołudniu. Szynobus czysty, ogrzewany z miłą obsługą Kolei Dolnośląskich.
meganos - 01-09-2014, 17:15
Temat postu:
Nie wiem czy jest oddzielny wątek tyczący się pociągu KILOF, który od paru lat zajeżdża na linie wałbrzyską. Prezentuje niżej linki do filmików z tegorocznej wyprawy KILOFA na Dolny Śląsk.

https://www.youtube.com/watch?v=NBlsXo8oMPc&index=7&list=UU1RquxnGcoOKli2VxRt3R3A
danio - 01-09-2014, 19:50
Temat postu:
W Wałbrzychu Głównym nie ma kasy, więc nie miał powodu do policzenia dopłaty.
meganos - 01-09-2014, 21:35
Temat postu:
Coś nie wszystkie linki się załadowały, więc dodam raz jeszcze:

https://www.youtube.com/watch?v=M87Rr6WXiCY&index=6&list=UU1RquxnGcoOKli2VxRt3R3A

https://www.youtube.com/watch?v=JUtwgCHcn_o&list=UU1RquxnGcoOKli2VxRt3R3A&index=5

https://www.youtube.com/watch?v=NdO4npXxR8A&list=UU1RquxnGcoOKli2VxRt3R3A&index=4
Anonymous - 01-09-2014, 22:33
Temat postu:
danio napisał/a:
W Wałbrzychu Głównym nie ma kasy, więc nie miał powodu do policzenia dopłaty.

Jak ktoś się sam nie zgłasza po bilet, to czemu ma nie doliczyć? To nie Czechy.
Marcel Štancl - 02-09-2014, 05:19
Temat postu:
Kdes czytalem mozno ponowu bede obudow Walbrzych - Meziměstí - Broumov - Klodzko.
Krzysiu - 02-09-2014, 08:21
Temat postu:
Mało prawdopodobne. To ma sens tylko w przypadku ruchu turystycznego.
Anonymous - 02-09-2014, 09:03
Temat postu:
Czy ja wiem? Może byłoby ciut szybciej. Chociaż pracy byłoby tu dość sporo, bo nie tylko połączenie Tłumaczowa z Otovicami ale i praktycznie odbudowa odcinka Otovice - Broumov. Nie wiem też jaki stan torów z Mezimesti w stronę PL
Marcel Štancl - 02-09-2014, 11:48
Temat postu:
Otovice - Broumov jest lepsze linije lub Sebnitz - Dolní Poustevna i ponowu srobila sie. Chodzi o Kamenolom na Polske stronie jezeli bede potym duzo towaru.
Egon Olsen - 16-06-2015, 14:45
Temat postu:
Wie ktoś coś na temat remontu odcinka Wałbrzych - Głuszca???
Ja dowiedziałem się stąd:

http://turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=160&Itemid=12

Ale tam jest tylko jakaś lakoniczna wzmianka.
ufoludek - 16-06-2015, 17:58
Temat postu:
Pociągi KD skrócone do Jedliny. Może remont wiaduktu w Wałbrzychu, albo tuneli.
Ale czemu Turkol nie chciał pokazać oblicza polskiej kolei XXI wieku na stacji w Jedlinie Zdroju, skracając pociągi do Głuszycy? Wink
Egon Olsen - 16-06-2015, 18:26
Temat postu:
Albo mam jakiś ocenzurowany internet, albo zwyczajnie nie potrafię wyszukiwać informacji. Na stronie pkp sprawdzając rozkład pociągi jeżdżą do samego wałbrzycha głównego, a na stronie KD nic nie ma o żadnym remoncie albo skróceniu trasy do jedliny.
Kaszyn - 26-06-2015, 18:49
Temat postu:
Czy wie ktoś może jaki będzie zakres prowadzonych prac i na jakim odcinku?

[ Dodano: 15-08-2015, 20:06 ]
Ponawiam pytanie. Prace torowe między Jedliną-Zdrój a Wałbrzychem. Czy wie ktoś jaki będzie ich zakres?
Egon Olsen - 16-08-2015, 16:57
Temat postu:
Adminie! Dlaczego usunąłeś link do informacji o remoncie mostów kolejowych na linii Kłodzko Wałbrzych???

http://nowaruda24.pl/1407922556/szynobusy-przyspiesz%C4%85
Anonymous - 25-01-2016, 16:20
Temat postu:
Cytat:
Jednocześnie marszałek przekazał informację o projektach, które zostały zgłoszone w ramach polsko-czeskich programów transgranicznych – z czeskiego Broumova przez Tłumaczów do Ścinawki Średniej oraz z Lądka-Zdroju do Złotego Stoku. Jeśli otrzymają unijne dofinansowanie – ich realizacja rozpocznie się w 2017 roku.

http://dkl.doba.pl/artykul/odpowiedz/6441/15/11927/11927/11927/0/#addcomment
Nie jest to jasno określone, ale rozumiem, że chodzi o połączenie kolejowe?
Marcel Štancl - 25-01-2016, 18:03
Temat postu:
cos tu niegra bo kopalnia w Tłumaczowie miala umowy tez do Czech. Kiedys byly plany ponowu obudowe tej linie Klodzko - Meziměstí i export do Czech.
ideprosto - 25-01-2016, 22:53
Temat postu:
Złoty Stok - Lądek to na 100% połączenie drogowe (bezpośrednie połączenie kolejowe tych dwóch miejscowości jest cokolwiek problematyczne).
Anonymous - 26-01-2016, 02:11
Temat postu:
Zgadza się, ale jednocześnie ciężko mówić o projekcie drogowym Broumov - Ścinawka Średnia, bo co tam robić? Mam więc nadzieję, że mowa tu o odbudowaniu trasy kolejowej
Leśny Dziadek - 27-01-2016, 19:40
Temat postu:
Co tam robić?
No"trochę" by się znalazło, to jest na pewnym odcinku droga jak z lat 70tych
Anonymous - 27-01-2016, 22:37
Temat postu:
... jak i praktycznie każda droga w tym rejonie... Mylące jest określenie punktu docelowego jako Ścinawka Średnia, bo droga 385 nie dociera tam, tylko przez Ś. Górną do Nowej Rudy. Mam więc nadzieję (i trzymam za to kciuki), że chodzi o połączenie kolejowe. Jeżeli ma ktoś jakieś bliższe informacje / dostęp do tych projektów, proszę o informację.
kriss_18 - 01-05-2016, 05:21
Temat postu:
Linia kolejowa nr 286 w okresie wakacyjnym najprawdopodobniej będzie mieć bezpośrednie połączenia z Wrocławiem (1szt w dni robocze , 2szt w weekendy) , ze względu na zamknięcie odcinka Kamieniec-Strzelin .
Chodzi o pociągi SZCZELINIEC i ZIELENIEC.
Info jeszcze nie potwierdzone.
Anonymous - 01-05-2016, 06:10
Temat postu:
Z postojami czy przelotowe?
kriss_18 - 01-05-2016, 10:04
Temat postu:
Na odcinku Wrocław Gł - Wałbrzych Gł z postojem tylko w Jaworzynie, Świebodzicach i Wałbrzych Miasto, natomiast dalej już na wszystkich stacjach.
Mózg - 13-05-2016, 10:50
Temat postu:
Czyli oba pociągi będą zatrzymywać się w Jedlinie, Głuszycy, Nowej Rudzie?
kriss_18 - 13-05-2016, 17:50
Temat postu:
Tak dokładnie.
Rozkład jest już w wyszukiwarce PLK i Bilkom.
KrzysiekkG - 16-07-2016, 09:40
Temat postu:
Niecały miesiąc temu Dolkom otrzymał w trybie postępowania Negocjacji bez ogłoszenia zlecenie na: Naprawa obiektów inżynieryjnych na linii nr 286 Kłodzko Główne - Wałbrzych Główny

Więcej szczegółów znajduje się pod linkiem:

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=170412

Jak widać kwota za trzy zadania to w sumie 11,5 mln PLN, więc całkiem nieźle. Czy ktoś wie jakich konkretnie obiektów dotyczyć będą prace i czy można będzie się spodziewać np. usunięcia ograniczeń prędkości po ich zakończeniu?
Anonymous - 04-12-2016, 12:41
Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy na linii Kłodzko - Wałbrzych aż 7 par pociągów (w tym 1 tylko w robocze). W Wałbrzychu skomunikowane z Wrocławiem i od strony Wrocławia dość ładnie, ale w przeciwnym kierunku raczej przypadkowo. Zwłaszcza w kierunku Wrocławia wygląda to mizernie - poza 2 połączeniami w dni robocze i soboty oraz 3 w niedziele, w większości sytuacji oczekiwanie około godzinne. A jest też taki "kwiatek", jak przyjazd pociągu z Wałbrzycha do Kłodzka o 08:55, a odjazd do Wrocławia o 8:45. Na kolejny czekamy 2 godziny...
KrzysiekkG - 24-02-2017, 21:19
Temat postu:
W tym roku ciąg dalszy prac na linii Wałbrzych - Kłodzko. Prace przewidywane są na odcinkach Ścinawka Średnia - Kłodzko oraz Wałbrzych Główny - Jedlina Zdrój. Szacowany budżet to 8 mln złotych.
Więcej na:
http://walbrzych.dlawas.info/wiadomosci/beda-inwestycje-kolejowe-u-nas-i-w-okolicy-w-2017-roku/cid,10678,a
Anonymous - 31-08-2017, 16:40
Temat postu:
Aktualnie pracuje się w Nowej Rudzie oraz na odcinku Bierkowice - Kłodzko. Tylko czy prace obejmą obydwa tory, czy tylko ten w kierunku Kłodzka?
bystrzak2000 - 31-08-2017, 17:19
Temat postu:
Tylko ten do Kłodzka, by usunąć te 20 km/h.
Anonymous - 01-09-2017, 06:03
Temat postu:
Ale jak dobrze pamiętam, prędkość na torze przeciwnym nie powala. Swego czasu remontowano właśnie tylko ten w stronę Kłodzka na pewnym odcinku.
bystrzak2000 - 01-09-2017, 16:19
Temat postu:
W drugim torze jest 40 km/h na całym odcinku z Kłodzka do Ścinawki. W sumie nic nie stałoby na przeszkodzie, by na tym odcinku prowadzić ruch pasażerski wyłącznie po torze nr 2, tylko tam nie ma dwukierunkowej blokady liniowej i pewnie musiałaby być jazda na Sz.
Anonymous - 01-09-2017, 18:17
Temat postu:
Cytat:
W sumie nic nie stałoby na przeszkodzie, by na tym odcinku prowadzić ruch pasażerski wyłącznie po torze nr 2,
I niewykluczone, że tak właśnie jest. Żadne pociągi nie mijają się na odcinku Kłodzko - Ścinawka (zazwyczaj Ścinawka - Nowa Ruda) a czas przejazd w obydwu kierunkach jest zbliżony.
lesny_czlowiek - 17-09-2017, 09:09
Temat postu:
Wczorajsze perypetie:
Cytat:
16 września 2017. ABSURD ABSURD ABSURD.Pociąg, szynobus bus,Koleje Dolnośląskie S.A. przyjezdza na przystanek osobowy Zdrojowisko opózniony o 180 min.Zamiast 18.42, pojawia się o 21.40, dwie osoby do Głuszycy jakoś dojechały, osoba podróżująca na Wrocław została poinformowana przez konduktorke ,że do Wałbrzycha może dojechać , a potem to niech radzi sam sobie,SKANDAL , przedstawiamy szynobus (bus) Koleje Dolnośląskie S.A., opóżniony 3 godz, nikt z KD nie potrafił odpowiedz co dalej, najlepsza była pani z infolinii, cyt. dawniej nic nie jezdziło i nikt nie narzekał, a teraz jeżdzimy i narzekają .No comments.PATOLOGIA Koleje Dolnośląskie S.A..Pozostawiono pasażera na pastwę losu , albo jedziesz do WŁb, albo pa, panie Jerzy Michalak, kto z to odpowie i zapłaci , ze człowiek do rana nie ma możliwości powrotu do Wrocławia??/????????? W końcu przestancie traktować pasażerów na linii Kłodzko-Wałbrzych jak drugi sort, zamiast impulsików , którymi sie chwalicie kupcie lub naprawcie tabor na spalinowy, bo niedługo zabijecie lub spalicie pasażerów. Co na to wszelkie urzędy transportu kolejowego, i niech Pan panie Jerzy Michalak nie odpowiada zdawkowo jak zawsze .

Źródło: https://www.facebook.com/liniakolejowa.286/posts/1303286273114191
ufoludek - 18-12-2017, 09:53
Temat postu:
Kursujący na trasie Kłodzko-Wałbrzych szynobus wykoleił się na stacji Ścinawka Średnia. Trwa akcja podnoszenia szynobusu.
Ścinawka Średnia 16.12.2017 r.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1508374169245786&id=700384706711407
A od komentarzy jak zwykle można dostać raka, bo strolowane. Tym razem jednak nie przez mikolstwo, tylko przez KOD.
Egon Olsen - 03-07-2018, 18:42
Temat postu:
W piątek 29. czerwca zatrzymalem się awaryjnie w okolicach stacji Jedlina Górna na torach leżały ułożone szyny. Szykuje się tam jakiś mały remont co zostało potwierdzone w lokalnej prasie:

http://nowaruda24.pl/1309714254/pociagi-nie-pojada
vvupe - 02-08-2018, 14:47
Temat postu: koleo vs rozklad-pkp.pl
W czwartek 09.08 o 7.07 chcę jechać z JG do Nowej Rudy.
Koleo mówi że będe na miejscu o 9.26, zaś strona rozklad-pkp.pl i bilkom twierdzą, że na miejscu będę o 11.54. Komu wierzyć? Rolling Eyes
Anonymous - 02-08-2018, 15:04
Temat postu:
W tym przypadku rację ma Koleo (portal pasażera pokazuje podobnie). Dojeżdżasz na 07:56 do Wałbrzycha Głównego, stamtąd 08:23 autobus zastępczy do Głuszycy, a po 3 minutach pociąg w stronę Kłodzka. Prawdopodobnie rozklad-pkp nie widzi skomunikowania, gdy na przesiadkę są 3 minuty, co oczywiście jest głupotą.
Leśny Dziadek - 02-10-2018, 19:44
Temat postu:
PKP PLK wyremontują fragmenty linii kolejowej Kłodzko - Wałbrzych.

https://www.wnp.pl/wiadomosci/331611.html
KrzysiekkG - 07-10-2018, 19:20
Temat postu:
Oprócz wymiany nawierzchni w tunelu PKP PLK będzie wykonywać jeszcze roboty dodatkowe związane z zadaniem:
Naprawa obudowy tunelu liniowego w km 48.792 linii 286 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny
Wartość prac to 1 611 300 PLN
link do strony z informacją:
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=257243

Jeśli czasy przejazdu z Wałbrzycha Głównego do Kłodzka Głównego jakie na nowy RJ pokazuje Portal Pasażera okażą się prawdziwe (1h02`) to będziemy mieć do czynienia z historycznie rekordowymi czasami przejazdu pociągów osobowych na linii 286. Przed wojną osobówki na tej trasie, które zatrzymywały się na wszystkich stacjach i przystankach (tak jak teraz pociągi KD) miały czasy przejazdu wynoszące 1h07` - 1h15`.
Flanker - 13-07-2019, 09:31
Temat postu:
Na trasie Wałbrzych Główny - Kłodzko sporo się dzieje. Remontowany jest tor stacyjny przy peronie pierwszym w Nowej Rudzie, oraz most w Świerkach Dolnych. Oprócz tego zakończony został remont drewnianej wiaty w Nowej Rudzie Zdrojowisku, a PKP PLK wybrały wykonawcę na remont wiaduktu kolejowego zlokalizowanego w km 45,725 linii kolejowej nr 286, który będzie kosztować 4,4 mln złotych.

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=283098
sympatyk - 23-10-2019, 20:46
Temat postu:
Będą prace na stacjach Ścinawka Średnia i Kłodzko Główne.

PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na przebudowę stacji Ścinawka Średnia wraz z robotami na stacji Kłodzko Główne. W budżecie określonym na 139 milionów zł brutto zmieściła się jedna z ośmiu złożonych propozycji.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/beda-prace-na-stacjach-scinawka-srednia-i-klodzko-glowne-za-139-mln-zlotych-93572.html
Beatrycze - 27-07-2022, 15:07
Temat postu:
PLK zastanowi się nad elektryfikacją linii 286 od Kłodzka do Ścinawki Średniej

PKP PLK zamówi dokumentację projektową dla modernizacji linii kolejowej 286 na odcinku od Kłodzka Głównego do Ścinawki Średniej. Jedną z opcji jest elektryfikacja tego ważnego głównie dla ruchu pociągów towarowych szlaku.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/plk-zastanowi-sie-nad-elektryfikacja-linii-286-od-klodzka-do-scinawki-sredniej-108953.html
1762 - 15-01-2024, 15:59
Temat postu:
Jestem ciekaw czy planowane są roboty na odcinku Ludwikowice Kłodzkie - Nowa Ruda. Ten obecnie 1-torowy odcinek pociąg pokonuje dość wolno i trochę niweczy efekt czasowy na całym odcinku.

Generalnie na przestrzeni lat poza Wałbrzychem i Kłodzkiem remonty dworców omijają tę linię. Na plus odrestaurowana duża drewniana konstrukcja wiatowa na przystanku Nowa Ruda Zdrojowisko po 1 stronie.
Zdecydowanie na plus infrastruktura peronowa/tunelowa w Ścinawce Średniej i Jedlinie-Zdroju (tutaj dzięki odbudowie linii przez Zagórze do Świdnicy). Jednak remont torowiska by się przydał, aby jeszcze skrócić czas przejazdu.

Dobrym pomysłem na ożywienie linii było przesunięcie startu pociągów z Jedliny na Głuszycę w stronę Świdnicy. Zastanawiam się czy będzie kiedyś próba jazd ze Świdnicy przez Zagórze nie do Głuszycy, ale ze zmianą kierunku jazdy na Wałbrzych i kończenie np. na Wałbrzych Miasto.

Na razie liczę na poprawę parametrów Nowa Ruda - Ludwikowice Kłodzkie. 8 km szynobus jedzie 16-17 minut.
Pirat - 20-07-2024, 21:34
Temat postu:
Perła w koronie polskich kolei. Trasa łącząca Wałbrzych z Kłodzkiem zachwyca na każdym kroku

Dziewięć stalowych mostów, czterdzieści pięć wiaduktów, trzy tunele. Razem to 286. Wiem, coś nie psuje, ale 286 to nie suma wymienionych atrakcji, tylko numer linii kolejowej, która łączy Wałbrzych i Kłodzko.

Czytaj więcej na national-geographic.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group