INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - EN77 - ACATUS II

mikiyee - 10-01-2011, 21:25
Temat postu: EN77 - ACATUS II
Acatus II dla województwa małopolskiego już zbudowany. Jest piękny, dużo ładniejsze czoło niż elf - jest spokojniejszy i to mu własnie wróżę sukces. Szyba wygląda również na większą, mam nadzieję, że przeszedł próby zderzeniowe.

Przypominam cenę - 18,2 mln zł. Liczę, że acatus 2 będzie nowym pociągiem dla PR w dużym przetargu, który być może kiedyś się odbędzie.

http://www.youtube.com/watch?v=n1UsY95dCbU&feature=player_embedded
psim - 10-01-2011, 21:59
Temat postu: Re: EN77 - ACATUS II
mikiyee napisał/a:
dużo ładniejsze czoło niż elf


Fakt - nie wygląda jak oklapły królik...
bartik - 10-01-2011, 22:06
Temat postu:
Może mam trochę oddmienny gust ale uważam, że elf ma ładniejszy przód, może nie piękny ale światła bardziej komponuja się z resztą, tutaj wyglądają na zrobione bez pomysłu.
peregrinus - 10-01-2011, 23:25
Temat postu:
hmm. coz, ogladnalem filmik... i zglupialem. wiem ze z wrazliwoscia estetyczna jest jak z d&^pa - kazdy ma swoja. ale na boga, jak dla mnie to jest najwieksza szpeta drugiej dekady XXI wieku, cofniecie sie o 10 lat w stosunku do elfa, ktory wg mnie jest najladniejszym EZT na polskich torach. o ile w przypadku elfa czolo swietnie hamonizuje z reszta, w przypadku tego Acatusa wyglada, jakby zostalo na sile przyspawane - ot, taka bulwa, pasożyt przyrośnięty to normalnego wagonu. do tego jeszcze toporne swiatła (wybaczcie, ale ta "morda" Acatusa kojarzy mi sie tylko z modernizacjami, jakie przeszly niektore Autosany H9, ktore w trakcie tejze modernizacji otrzymały przody od Liderow - efekt: wszystko z innej parafi, tak samo i tutaj). malowanie - tragiczne. nie wiem co za idiota uparł się, zeby tabor samorzadowy w malopolsce byl w barwach bialo-zolto-czerwonych. przeciez to naprawde nieszczegolnie wyglada. a schemat malowania w Acatusie jest zrobiony antykreatywnie wrecz. przez takie a nie inne malowanie jedyne co przyciaga uwage, to niesamowicie irytujace skoki okien. w slaskim elfie jest niby tak samo, ale schemat malowania sprawia, ze okna nie draznia, bo uwage przykuwa co innego. w wersji dla malopolski niestety "czegos innego" zabraklo.

reasumujac, mialo byc takie pieknie, a wyszlo "wielkie fuj - mała radość". mam nadzieje, ze na zywo to coś bedzie wygladać choć troche lepiej i bedzie wygodniejsze od zwykłego kibla. jak nie... no coz, autostrada do Tarnowa w budowie Twisted Evil

edit: jesli chodzi o malowanie, malopolski Acatus II moze smialo konkurowac z malowaniem InterRegio w kategorii ohyda XXI wieku
TM_railfan - 10-01-2011, 23:29
Temat postu:
Acatus - z łac. "łódź" . To jest nazwa EZT dla województwa łódzkiego.

Ten EN77 nie jest nawet troszkę podobny do ED59, więc nie wiem skąd takie nazewnictwo ktoś wymyślił Wink
yusek - 10-01-2011, 23:35
Temat postu:
Przód jakby wzięty z wzornictwa przełomu wieków, aczkolwiek nie tak źle.
19WE - 11-01-2011, 00:29
Temat postu:
TM_railfan, jako że tak pesa wymyśliła i jest to tani pociąg, niczym łódka 2 ;]
EP07Budyn - 11-01-2011, 09:52
Temat postu:
Właśnie najpiekniejszy przód miał "Acatus" czyli ED59, nawet "Bydgostia" już taka piękna nie jest. ED59 ma taki super drapieżny wygląd, te podwójne pionowe reflektory. Kabina może i była ciut przymała ale jeździło nim się super.
psim - 11-01-2011, 10:27
Temat postu:
EP07Budyn, pełna zgoda, mnie też urzekł ten drapieżny wygląd ED59. Ciekawe czy będą kiedyś jakieś kolejne egzemplarze...
sopek - 11-01-2011, 18:28
Temat postu:
To racja ED59 to chyba najlepsza konstrukcja pociągu w kraju, te Elfy i Acatus II mają za bardzo plaskie i oklapłe czoło. Projektanci przesadzili.

BTW niezłą jadkę do mikoli mamy teraz w Żmigrodzie: Traxx KM, Śląski ELF i niebawem właśnie Kaktus Drugi.
BR232 - 15-01-2011, 21:15
Temat postu:
Cytat:
Przypominam cenę - 18,2 mln zł. Liczę, że acatus 2 będzie nowym pociągiem dla PR w dużym przetargu, który być może kiedyś się odbędzie.

Taka cena, bo to wersja budżetowa. Stylistyczne wrażenia są dla każdego inne, ale czoło i powiązanie go z bokiem to przysłowiowa qpa. A w przetargu dla PR znacznie lepszym wyborem byłby 19/20WE Razz
19WE - 15-01-2011, 22:50
Temat postu:
Jak już na RK ustalone zostało w przetargu może wystartować 19,5WE bo pięcioczłonowy Język
Elf też mógłby ostatecznie być, ale w nie budżetowej wersji. Na wizualizacjach widziałem automat z batonikami i piciem na pokładzie elfa - nowa jakość w każdym pociągu.

Osobiście za najlepszy uważam flirt NSB, tylko nie wiem jak w Polsce ze skrajnia 1-WM czy 0-WM. Tamten flirt ma 5 miejsc na szerokość, w 2 klasie więc albo robimy super pojemną drugą klasę, albo całą pierwszą klasę z super wygodnymi wagonami.

Ważna dla PR jest też masa, powinno jednak być poniżej 150t, a vmax powinno byc z opcją 200 z kabinowymi sygnałami. Czyli wychodzi jacobs, pesa albo flirt BR429.

[ Dodano: 15-01-2011, 22:51 ]
I PR będzie miało do 22 mln na skład, dużo więcej niż małopolska.
mikiyee - 15-01-2011, 23:34
Temat postu:
A coś o tym przetargu wiadomo więcej, czy dalej gdybamy? Przetarg już miał być ogłoszony kilka razy i nic nie wyszło. Coraz bardziej obawiam się, że nici z zakupów dla PR.

Ja osobiście widziałbym flirta, ewentualnie elf'a (o ile jakość i bezawaryjność będzie na dobrym poziomie).

W ogóle ostatnimi czasy wszyscy maniakalnie rozmawiają o Pendolino, a tak naprawdę potrzebujemy EZT dla PR. Byłbym nawet skłonny nie kupować Pendolino, a za całe pieniądze kupić EZT dla PR, wagony i lokomotywy dla IC. Miałoby to większy sens.
sphinx - 15-01-2011, 23:51
Temat postu:
19/20WE byłoby lepszym wyborem bo na trasach dalekobieżnych mniej liczy się wysokość podłogi, a bardziej komfort który jest wyższy w Newagu. Poza tym Newag ma ponoć gotowy projekt modelu na Jacobsach i tylko czeka na okazję żeby go wprowadzić. Tak naprawdę przede wszystkim ważne jest żeby zakup ten w ogóle doszedł do skutku bo marszałkowie nie są zbyt przychylnie nastawieni do swojej własnej spółki, a bez ich pomocy (wieloletnich umów) wątpliwe jest klepnięcie dofinansowania przez UE.

DB429 to nic innego jak Flirt. 200km/h nie będzie bo PRy nie chcą się pchać w ponad 160km/h.
19WE - 16-01-2011, 00:10
Temat postu:
O przetargu wiadomo niewiele.
W POIiŚ ma zarezerwowane pieniądze, całkowity szacunkowy koszt to 1321 mln zł.
Obecnie chyba studium wykonalności projektu leży w poprawianiu w ZDG Tor i utoneło tam.
Poprawiane jest bo minister nie zgodził się aby PR jeździły po E65 gdzie ma jeździć Pendolino.
W styczniu podobno miałbyc ogłoszony przetarg, niestety nie mogę znaleźć artykułu ze strony RK aby to zweryfikować, czy tak było. Wiem że artykuł miał zdjęcie od Desiro ML, moze ktoś znajdzie?
sphinx - 16-01-2011, 00:37
Temat postu:
MI zablokowało bo zgodnie z regułami POIiŚ tabor zakupiony z ich dofinansowaniem nie może konkurować ze sobą, co zostało uproszczone do jeżdżenia po jednej linii.

Tak, w styczniu miał być przetarg, niestety wciąż cisza.Szacunkowy koszt 1321 mln zł miał być na 70 EZT (kiedyś mówiono chyba nawet o ciut większej liczbie) czyli 18,8 mln zł/szt., już teraz wiadomo, że zmalała ona do 60 sztuk. Biorąc pod uwagę kondycję PRów oraz skąpstwo marszałków wątpię aby zdecydowali się na droższy zakup, raczej obniżą wartość projektu.
19WE - 16-01-2011, 00:41
Temat postu:
W ogóle chodzi o to aby marszałkowie dołożyli. Ostatnio niestety się nie kwapili do tego.
ET05 - 24-01-2011, 00:55
Temat postu:
Nawet niech zmniejszą do 50 i do tego kupią z 10 loków na 160km/h. Będzie większy pożytek.
DarekP - 25-01-2011, 15:06
Temat postu:
Marszałkowie dogadali się w sprawie zakupu pociągów dla PR

Jest przełom w sprawie zakupu 70 pociągów mogących rozpędzać się do 160 km/godz.dla Przewozów Regionalnych (PR). Do przełomu doszło podczas styczniowego spotkania marszałków z wiceministrem infrastruktury Andrzejem Masselem, dowiedział się DGP.

Zdecydowano, że nowe pociągi będą obsługiwać tylko istniejące już połączenia pomiędzy maksymalnie dwoma województwami; takie, które już obecnie są dofinansowywane przez marszałków - powiedział Dziennikowi Gazecie Prawnej Andrzej Massel.


Całość do przeczytania na portalu Rynek Kolejowy za Gazetą Prawną

-----------------------------------

A zatem problem składów na Kraków-Katowice i Kraków-Rzeszów sie powoli rozwiązuje.
EN77 do Tarnowa, Trzebini lubi Oświęcimia, a te nowe na pozostałe (Rzeszów, Katowice).
mikiyee - 30-01-2011, 22:03
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Q4ar-J5uBt0#t=99s

Film z przejazdu EN77. Na co warto zwrócić uwagę, to nie zamknięte drzwi i wysunięty stopień przy ruszaniu. Pesa nie popisała się, jeśli nie ma zabezpieczeń.

Przy okazji na RK pojawiła się galeria zdjęć składu.

http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=fotorelacje&n=168
MK_Rabka - 30-01-2011, 22:55
Temat postu:
Cytat:
Film z przejazdu EN77. Na co warto zwrócić uwagę, to nie zamknięte drzwi i wysunięty stopień przy ruszaniu. Pesa nie popisała się, jeśli nie ma zabezpieczeń.

Złożył się przecież chwilę po ruszeniu.
Anonymous - 31-01-2011, 02:28
Temat postu:
To prawda że Acatus zepsuł się dzisiaj na kursie do Wieliczki Question Rolling Eyes
psim - 31-01-2011, 02:36
Temat postu:
A co się stało? Urwał mu się wysunięty schodek przy odjeździe z nierównego peronu? Crying or Very sad

Może ja jestem skrzywiony bo regularnie jeżdżę metrem, ale uważam że w nowych konstrukcjach wszystkie drzwi powinny być całkowicie zamknięte przed ruszeniem z miejsca.
EP07Budyn - 31-01-2011, 12:13
Temat postu:
Znając tabor ED74 to przy wysuniętym stopniu i otwartych drzwiach nie ma jazdy, więc nawet się nie ruszy z peronów. Ciekaw jestem jakie rozwiązania zrobiono w tym Acatusie II bo z tego co widzę to trochę mało bezpieczne
yusek - 31-01-2011, 17:19
Temat postu:
A kierownik, który musi obserwować krawędź peronu przed całkowitym opuszczeniem go przez skład? Bynajmniej tak jest w SKM w Trójmieście, ale może znowu my jesteśmy inni.

Przy okazji czy czasami te nowe wagony z ekspresów np. 154A nie mają tego, że do 5km/h wszystkie drzwi można otwierać a jak tylko skład przekroczy tą prędkość to się zamykają?
przewoz - 31-01-2011, 17:26
Temat postu:
PRZYNAJMNIEJ.

Bynajmniej oznacza, że nie obserwujecie.
W każdym nowym EZT może być funkcja centralnego zamykania drzwi przez kierownika i wtedy jedne drzwi mogą być otwarte (niepraktykowane w EZT - praktykowane w PKP IC). Ale nie stopień, który bardzo szybko można skosić...
EP07Budyn - 31-01-2011, 18:30
Temat postu:
@przewóz - w ED74 jeśli masz otwarte drzwi (a też jest to EZT) to nie masz sterowania, na ED74 możesz centralnie otworzyć wszystkie drzwi ale po chwili i tak się wszystkie samoczynnie zamkną. Więc zasada działania jest inna niż np: w EN57. Przy wysuniętym stopniu na ED74 mamy tylko 10% mocy więc i tak nie ruszymy z miejsca (no chyba że z górki) a co do skoszenia stopni to już się to parę razy zdarzyło. Więc dziwi mnie to że w Acatus-ie II czyli EN77 można ruszyć w momencie kiedy są otwarte drzwi i nie tłumaczy to tego, że zamknęły się zaraz po ruszeniu. Co do obserwacji peronu to zostało wszystko zawarte w nowych instrukcjach dla drużyn konduktorskich z uwzględnieniem centralnego zamykania drzwi i oddziaływania czujników zamknięcia drzwi na system sterowania. Może zawile trochę napisałem ale chyba wyczerpująco. Postaram się dowiedzieć dlaczego EN77 może ruszyć przy otwartych drzwiach
19WE - 03-02-2011, 15:30
Temat postu:
Jeżeli kaktus jedzie dziś znow na 66131 do krynicy to jest problem. Już ma 90 minut w plecy.
Anonymous - 03-02-2011, 15:42
Temat postu:
Czy możesz podać więcej danych, co masz na mysli ?
CSA - 03-02-2011, 15:51
Temat postu:
Wie ktoś może, czy będzie to jeździło do Zakopanego ? Nie ukrywam, że chętnie bym nim sobie śmignął Smile
Druga rzecz przy okazji, na 33121 jeździ cały czas regularnie papieski ?

Pozdrawiam.
Tomasz - 03-02-2011, 21:21
Temat postu:
Jechałem dzisiaj nim na kursie do Libiąża i powiem tak fajny, ale najbardziej mnie wkurzyły drzwi między przedziałami - jak wchodzili starsi ludzie to prawie ich przytrzasło. Bo te drzwi są takie że trzeba strasznie dużo siły żeby je otworzyć, masakra. Ja nie miałem problemów ale po tym co dziś widziałem śmiem twierdzić że EN77 będzie w najbliższym czasie przyczyną tego, że ludzie nie zdążą wysiąść na docelowej stacji i pojadą dalej. Po prostu niewygodnie się je otwiera.

Mało miejsca na nogi, grzanie jest bardzo dobre a byłem dziś światkiem tego, że w trakcie trasy gdzieś za Krzeszowicami zgasło prawie całkowicie światło w pociągu! I to nówka-sztuka! Albo Acatus jest wadliwy, albo to sieć trakcyjna jest uszkodzona(przeżarta rdzą)i pantograf nie łączy i dochodzi do spadku napięcia. Dodam że na EN57 w tym miejscu jest to samo i zawsze dokładnie w tym samym miejscu na obu torach. Albo gaśnie całkowicie, albo żarówki awaryjne.

Także co do oświetlenia tych EN57 najprawdopodobniej nie jest wadliwe, a wadliwa jest trakcja która powoduje spadek napięcia zasilającego. Albo jedno i drugie jest do dupy trakcja zła, złe EN57 i zły Acatus.

Dobre jest w nim to, że na wyświetlaczu pokazuje aktualną prędkość - za Trzebinią w stronę Oświęcimia pokazywał od 39 do 15km/h. Wyświetlacze takie jak w krakowskich MPK. Tylko mogliby już zrobić tak, że zamiast imienin pisze np: "następna stacja Trzebinia" jak jest Trzebinia albo "następna stacja Chrzanów" przed Chrzanowem i tak przed każdą stacją. Wtedy ludzi byłoby więcej - bowiem słyszałem rozmowę dwóch studentek w pociągu, które mówiły, że boją się jeździć rano albo wieczorem jak jest mniej ludzi bo nie widzą gdzie wysiąść i boją się, że drzwi się nie otworzą.

Dodatkowo zauważyłem usterkę w Acatusie - strasznie huczą te świetlówki, dużo ciszej chodzą w EN57.
przewoz - 03-02-2011, 22:54
Temat postu:
Cytat:
Mało miejsca na nogi, grzanie jest bardzo dobre a byłem dziś światkiem tego, że w trakcie trasy gdzieś za Krzeszowicami zgasło prawie całkowicie światło w pociągu!


W tamtej okolicy gdzieś się jedzie z opuszczonymi patykami przez jakiś odcinek, więc przetwornica nie działa, wtedy powinno załączać się oświetlenie ograniczone - awaryjne (wybrane świetlówki/małe żarówki).


Cytat:
albo to sieć trakcyjna jest uszkodzona(przeżarta rdzą)

Rdzą? Miedź? Smile

Cytat:
i pantograf nie łączy


A to inna sprawa... pantograf potrafi odskoczyć na wielu miejscach i wtedy WS ma prawo się wyłączyć, a co za tym idzie - przetwornica.

Cytat:
Wyświetlacze takie jak w krakowskich MPK. Tylko mogliby już zrobić tak, że zamiast imienin pisze np: "następna stacja Trzebinia" jak jest Trzebinia albo "następna stacja Chrzanów"

Taka opcja oczywiście jest, łącznie z informacją akustyczną - to po prostu trzeba oprogramować i włączać. W Stadlerach to działa, ale w modernizacjach EN57 na przykład już nikomu się nie chce tym zająć poważnie często..

Cytat:
Dodatkowo zauważyłem usterkę w Acatusie - strasznie huczą te świetlówki, dużo ciszej chodzą w EN57.

Na pewno świetlówki?
kns - 03-02-2011, 23:19
Temat postu:
Mnie zastanawia, kto zaprojektował takie ustawienie foteli, że z przodu fotel po lewej słupek. I ciekawe co mam w podróży robić.
sabatnik - 04-02-2011, 17:22
Temat postu:
Jeśli chodzi o gaśnięcie światła, jest to związane z budową nowego wiaduktu nad torami w Krzeszowicach.
Odnośnie Acatusa, również zwróciłem uwagę na bardzo uciążliwe i toporne drzwi między przedziałami, co zostało stwierdzone powyżej. Powinni jak najszybciej coś z tym zrobić. Z resztą opinii wstrzymam się, aż trochę kilometrów ten pociąg wyjeździ.
Tomasz - 04-02-2011, 17:52
Temat postu:
Cytat:
albo to sieć trakcyjna jest uszkodzona(przeżarta rdzą)

Rdzą? Miedź? Smile

Dokładnie, choćby np. powiedzmy trakcja jest przeżarta i wtedy jak ją dotknie pantograf to wtedy zwykle jest tak, że nie łączy pantograf i przeskakuje iskra. No i powiedzmy przejedzie ileś tam pociągów, każdy "będzie iskrzył" i po jakimś czasie drut w ogóle przestanie łączyć.

To jest na pewno rdza + uszkodzenia wynikające z przeskakujących iskier. To jest tak samo jak np. podłączasz do gniazdka urządzenie dużej mocy i powiedzmy bolce w wtyczce przestaną łączyć to wtedy się iskrzy między nimi a takimi wkładkami czy jakby to nazwać, zaczyna je zżerać, powstaje przepięcie, zaczyna się wtyczka nagrzewać, prąd idzie bardzo do góry a po jakimś czasie może całkowicie bezpieczniki wywalić. Ja już tak miałem kilka razy w domu więc wiem co mówię.

A co do tej rdzy to widziałem już taki drut kolejowy cały zielony, i co to nie jest rdza? Jest rdza. Zresztą tam gdzie wymieniali trakcję nigdy nie widziałem, żeby drut był zielony(czytaj zżarty rdzą).

Zresztą nieważne czy rdzą czy z powodu przepięć - ważne że jest zżarty i pantograf nie łączy. I stąd mogą być awarie potem sieci że np. rozdzielnie wywali bo pantograf nie łączył i powstało spięcie, prąd coraz wyższy i buum bezpieczniki. No i awaria gotowa.

Cytat:

Taka opcja oczywiście jest, łącznie z informacją akustyczną - to po prostu trzeba oprogramować i włączać. W Stadlerach to działa, ale w modernizacjach EN57 na przykład już nikomu się nie chce tym zająć poważnie często..
Dokładnie, ale powiem Ci jeszcze że w MPK Kraków też są betony bo ludzie się dopominali i tylko na chwilę pokazywali przystanki, teraz znowu pokazują "imieniny". Głupota i marazm.
Cytat:
Dodatkowo zauważyłem usterkę w Acatusie - strasznie huczą te świetlówki, dużo ciszej chodzą w EN57.
Cytat:

Na pewno świetlówki?


Oczywiście że świetlówki. Mam wyjaśniać jak one wyglądały? To były takie długie płaskie rurki świecące bladym światłem zamknięte w nie wiem jak to nazwać abażurze czy takim przeźroczystym pudełku aby tak nie raziły w oczy.
karass - 04-02-2011, 21:44
Temat postu:
Cytat:
To jest na pewno rdza + uszkodzenia wynikające z przeskakujących iskier.

tam pociag jedzie z opuszczonymi odbierakami pradu wiec zadna iskra nie przeskakuje bo nie ma po czym

Cytat:
A co do tej rdzy to widziałem już taki drut kolejowy cały zielony, i co to nie jest rdza?

miedz sniedzieje jak masz zajecia z chemii to ogarniesz i to tam plynie 3000V nie moze byc przeżarte rdzą bo spalilaby się
przewoz - 04-02-2011, 23:49
Temat postu:
Cytat:
Ja już tak miałem kilka razy w domu więc wiem co mówię.


Mi tam się podstację trakcyjną zdarzyło wywalić i WSa niejednego, wiec wiem co to jest łuk - szczególnie w prądzie stałym Smile
Miedź nie rdzewieje w takim pojęciu, jak niektóre metale, które są zjadane wręcz.
Niżej już wiesz, co się dzieje z tym przewodnikiem. Zaśniedziałe przewody nie są bardzo groźne. To lekkie utlenianie na powierzchni. Groźniejsze jest zużycie tych przewodów, co widać gołym okiem, nawet jak drut nie jest zielony.

Co do huczenia - nie słyszałem jeszcze w życiu huku świetlówek, choć każde źródło światła w domu mam i na kolei też znam... Raczej chodzi o przetwornice do nich, albo ogólnie o urządzenia wyciągowe.
Świetlówki brzęczą, ale obecnie częstotliwość jest tak dobrana, że tego się nie słyszy.
Markuson - 05-02-2011, 10:41
Temat postu:
EP07Budyn napisał/a:
Znając tabor ED74 to przy wysuniętym stopniu i otwartych drzwiach nie ma jazdy, więc nawet się nie ruszy z peronów. Ciekaw jestem jakie rozwiązania zrobiono w tym Acatusie II bo z tego co widzę to trochę mało bezpieczne


Rozmawiałem z kolegami z PR. Jest opcja wyłączenia zabezpieczeń... Były już problemy w Krakowie przed inauguracją do Krynicy ze schodami i wyłączono zabezpieczenia. Zapomnieli je załączyć. A przez ten filmik była afera wewnętrzna z karami dla maszynistów włącznie...

[ Dodano: 05-02-2011, 10:51 ]
Acatusy ciągle mają jakieś problemy. I 01 i 02. Dobrze że serwis na nich jeździ i naprawiają na bieżąco. Ale problemów jest dużo...
Co do wyglądu. Po boku wygląda fajnie, chociaż kolory małopolskie są niezbyt atrakcyjne. Lepiej było je pomalować jak MPK na kolor niebieski. Ale przód jest beznadziejny, o wiele bardziej mi się podoba ED74...
Anonymous - 07-02-2011, 13:33
Temat postu:
Wczoraj, to jest 6 lutego, do Wieliczki Rynek pojechał Acatus, a wrocił ..... EN57 z opoznieniem 15 minut. Wnioskuje, ze jakas awaria musiala byc Sad

Wie ktos cos wiecej ?
snajper - 09-02-2011, 22:00
Temat postu:
Foto na torach postojowych Krakówł - Płaszów:

http://iv.pl/images/45851841836696982124_thumb.jpg

PS. to nie jest odpowiedź na post wyżej, ten jeździ, przyjechał z głównego.
Scotty - 30-03-2011, 10:11
Temat postu:


czy wiadomo na jakich obiegach będzie jeździł?
Anonymous - 30-03-2011, 10:45
Temat postu:
Wszyscy zadaja sobie to pytanie Smile zobaczymy. Ja stawiam, że jeden pojedzie na Sędziszów/Kozłów, a drugi pewnie też na Wieliczka-Oswiecim, bo tu jest najwięcej par, więc łatwo wkomponowac się w jakiś obieg.
urban2604 - 30-03-2011, 14:33
Temat postu:
ja bym stawiał na bocznice w Płaszowie Śmiech Według komentarzy z http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=32579&sessionid=7276dd366489365d2364633427b5a8b7 003 już się psuł Język
Anonymous - 30-03-2011, 20:58
Temat postu:
Panowie - z dumą zawiadamiam, że dzis na Dunajcu pojechał skład EN77-003 + EN77-004 Very Happy Jest to absolutna rewelacja ! Mimo problemów z podstawieniem składu- odjazd z opoznieniem 7 minut, panika pasazerow o 16:30 (składu nie ma, informacji zero), zmieniony został rowniez peron- odjazd z peronu drugiego. Skład robi wrazenie. Pozdrowienia dla Hurricane'a- dzis na Dunajca czekało około 350 osob, jako że TLK do Przemysla nie rusza juz o 16:20, lecz 16:40, stad czesc klienteli odeszla do wczesniejszego Dunajca Smile

Jesli skład ten na stałe zadomowi sie na Dunajcu to bedzie to gigantyczny sukces i wielki postęp. Dodam, ze frekwencja dzis to jakieś 90%- wiekszosc czoworek pełna, pojedyncze wolne miejsca w tyle składu.

Dzisiejszy widok dwóch Acatusów był naprawde budujacy Razz
urban2604 - 30-03-2011, 21:01
Temat postu:
hmm to na jakie kursy poszedł 002 ?? 001 wiadomo Evil or Very Mad zaś EN57 musiał ratować
Anonymous - 30-03-2011, 21:29
Temat postu:
001 zepsuty, 002 niewiadomo gdzie przebywa Evil or Very Mad zobaczymy co przyniesie jutrzejszy dzień.
Przemekc1 - 23-04-2011, 13:51
Temat postu:
Gdzie w tych Acatusach znajduja sie miejsca na rower? Bo jechalem nimi i nigdzie ich nie widzialem, a wg specyfikacji powinny byc.
Anonymous - 25-04-2011, 08:47
Temat postu:
Acatusy powinny jeżdzić na liniach o najwyższych prędkośćiach w województwie. Wiem że każdy chce go mieć u siebie ale najzwyczajniej jazda nim do Trzebinii i Oświęcimia to jest zażynka i nic innego.
loker - 25-04-2011, 10:25
Temat postu:
Do Kozłowa i Tarnowa?
Anonymous - 25-04-2011, 17:03
Temat postu:
loker, Tak jak najbardziej. Z Kryniczanki też bym je zabrał bo w Sączu i w Krynicy zbyt długo stoją(stały). Składy te powinny jeżdzić jak najdłużej i na najszybszych szlakach. Bez obrazy wiem że wy też jestetście mieszkańcami województwa ale tu jest wszystkiemu winne PLK ale do Oświęcimia ja bym nie puszczał kibla po modernie bo zwyczajnie dużo większe ryzyko defektu jest niż zwykłego. XXI wiek i prędkość 20km/h...Szkoda słów.
ecavon - 25-04-2011, 18:08
Temat postu:
Ba nawet 10km/h się uchowało. Na Tarnów, Suchą można tez puścić na 1,2 kursy.
loker - 25-04-2011, 20:13
Temat postu:
Panowie pokroju kirsa123 - zamiast pisać, że złe PRy bo nie chcą do Biecza wozić i gnoją zakopiankę itp. Piszcie raczej o złej PLece i braku nie modernizacji, a zwykłego utrzymywania linii. Bo prędkości z Krakowa do Katowic i Oświęcimia to kpina i okradanie społeczeństwa. A utrudnia to życie choćby mi. Gdyby Kraków-Katowice TLK większość trasy jechał chociaż 90 km/h, to o ile byłoby szybciej do np. Szczecina. Zauważcie, że od Opola spokojnie można jechać 120 km/h, a gdzieniegdzie nawet 160 km/h! Aż do Szczecina...

ACATUS II najbardziej by się nadawał na IR do Warszawy, a po modernizacji Podłęże - Tarnów na R+ na tej trasie ( w tym DUNAJEC) - wykorzystanie Vmax. 120 km/h dzisiaj do Tarnowa to jakoś wygląda, ale wleczenie się takim cackiem 20 km/h...
Anonymous - 26-04-2011, 05:58
Temat postu:
loker, Znasz moje zdanie na temat taboru Marszałkowskiego opuszczającego swoje województwo.

A co moderny Kraków - Tarnów od Podłęża do Tarnowa ma być 160km/h więc w końcu ten tabor wykorzysta swoje możliwośći do Trzebinii ma być tak samo. Ale ten Oświęcim...heh
loker - 26-04-2011, 11:23
Temat postu:
Oczywiście myślałem o sojuszu przewoźnik regionalnych, do którego powinny przystąpić Koleje Mazowieckie. czyli ACATUS II jako IR, a od nich Traxx + piętrusy.
Co ty na to? Powiedzmy, ze to tylko jeden ACATUS II byłby tak wykorzystany.
Anonymous - 26-04-2011, 11:41
Temat postu:
Lok + Traxx odpada prędzej Flirt i na takich zasadach w obie strony Kraków - Kozłów pociąg Regio Kozłów - Grodzisk Mazowiecki komercja Grodzisk - Warszawa po torach podmiejskich pociąg osobowy i to samo dotyczy obu przewożników.
loker - 26-04-2011, 11:52
Temat postu:
Cytat:
Lok + Traxx odpada

Nie sama lokomotywa, ale wagony puch-pull KM.
Choć FLIRT mógłby też być.
Wtedy wykorzystamy te 160 km/h. To byłby cios dla PKP IC.
Anonymous - 26-04-2011, 12:09
Temat postu:
@Loker nawet przy tej samej masie to EZT wychodzą taniej niż nawet własny lok z własnymi wagonami o IR z obcym lokiem towarowym nawet nie mówiąc...

A byłby ciekawy cios.
Markuson - 26-04-2011, 17:09
Temat postu:
Ale macie marzenia jak małe dzieci. Co by było gdyby...
Acatusy są UM, a IR nie są finansowane przez nich, więc skończcie gdybać.
urban2604 - 02-05-2011, 20:22
Temat postu:
co się dzieje z Acatusami ?? Na Dunajcu ED72 , Wieliczka - Oświęcim na EN57 . Wszystkie się już zepsuły ??
Bardi78 - 02-05-2011, 20:26
Temat postu:
W sobote wyjazd popołudniowy z Oświęcimia ale nie wiem jaki numer i o której godzinie bo byłem u Szwagra na grilu...Smile
Anonymous - 03-05-2011, 05:56
Temat postu:
W sobotę i niedzielę były na dunajcu sobota duet niedziela solo
Anonymous - 03-05-2011, 14:13
Temat postu:
urban2604 napisał/a:
co się dzieje z Acatusami ?? Na Dunajcu ED72 , Wieliczka - Oświęcim na EN57 . Wszystkie się już zepsuły ??


Nie siej paniki, wszystkie jezdza.
Tomasz - 03-05-2011, 14:38
Temat postu:
Acatusy jeżdżą tylko w innych godzinach, wczoraj oglądałem pociągi w Libiążu to jeżdżą 2 EN71, jeden EN57(wczoraj jechał plastik) a wczoraj o coś między 13 a 14 w Trzebini jak wsiadałem to jechał kaktus.
ecavon - 03-05-2011, 14:45
Temat postu:
kryniczanin napisał/a:
W sobotę i niedzielę były na dunajcu sobota duet niedziela solo


ciekawe czy znów były przygody w duecie jak pamiętny przypadek w Łowczówek Pleśna gdzie sprawdziły stan zabezpieczeń podstacji Evil or Very Mad Twisted Evil
Anonymous - 03-05-2011, 14:52
Temat postu:
ecavon, W sobotę rano nie było żadnych cudów ale w niedzielę drzwi zdechły w Bobowej Miasto.
ecavon - 03-05-2011, 14:54
Temat postu:
Pewnie znów od klopa Very Happy mrozów nie było, Piorunów też, to ciekawe co było przyczyną nawalenia Twisted Evil
Anonymous - 03-05-2011, 14:55
Temat postu:
I najważniejsze skoro Dunajec ma na stałe jeżdzić Acatusem to niech ktoś mu zmieni rozkład bo to jest kpina z podróżnych. Przejazd w niedzielę był taki

Kraków Główny 16:33
Kraków Płaszów 16:39 16:39
Bochnia 17:04
i odjazd 17:17
13 minut stania w Bochni to żenada a mechanik jechał maksymalnie 99km/h patrzyłem na licznik.
Anonymous - 03-05-2011, 15:58
Temat postu:
@Kryniczanin- Dunajec ma 13 minutowy postoj w Bochni ze wzgledu na jednotor miedzy Bochnia a Brzeskiem ! Podziekuj drogowcom za budowe autostrady i zwiazane z tym utrudnienia...

Co jeszcze wymyslicie mądrego żeby skrytykować Acatusa? Evacon, jakbys chcial wiedziec to wywalenie podstacji bylo jednorazowe i wiecej sie nie powtorzylo... A jesli Cie to ucieszy i całą resztę malkontentów, to podobno na Dunajca wraca na stałe solowy EN71 niedługo. Cieszcie sie, w koncu Acatus to zło najlepiej to odesłać je producentowi...
Anonymous - 03-05-2011, 16:20
Temat postu:
Pułtuś, Ma planowy 4 minutowy postój nie 13 minutowy a przyjeżdza aż tyle przed czasem do Bochni.
ecavon, Tym razem wejściowe zdechły ale w sobotę jak jechałem nim to te od klopa padły...
loker - 03-05-2011, 16:26
Temat postu:
Dzisiaj z Nowego Sącza jako Dunajec ED72.
urban2604 - 03-05-2011, 20:59
Temat postu:
dziś jadąc kursem o 17 06 do Wieliczki z Chrzanowa Śród. zauważyłem błędy na wyświetlaczu . W Śród. pokazywał przystanek Trzebinia , odjazd 16 56 , a w drodze do Trzebini pokazywał przystanek Dulowa , odjazd 17 06 Confused
dyżurny - 03-05-2011, 21:35
Temat postu:
Pułtuś, bez urazy, ale te parchy możecie sobie zabrać na wszystkie pociągi na linię Tarnów - Krynica. Dlaczego? Bo to jest nie wygodne, mało miejsca, psuje sie.. Z całym szacunkiem, ale magistrala nie jest od tego, EN77 na niej jeździł. Przynajmniej jeszcze nie teraz, do czasu nie będzie ona na 160, i będzie się jechało z Tarnowa do Krakowa koło 40 minut. Bo tyle idzie w tym wytrzymać. Już ED74 jest wygodniejsze. Nawet plastikowe EN57..
Tomasz - 03-05-2011, 21:51
Temat postu:
urban2604 napisał/a:
dziś jadąc kursem o 17 06 do Wieliczki z Chrzanowa Śród. zauważyłem błędy na wyświetlaczu . W Śród. pokazywał przystanek Trzebinia , odjazd 16 56 , a w drodze do Trzebini pokazywał przystanek Dulowa , odjazd 17 06 Confused


Potwierdzam, jechałem tym samym pociągiem i też mnie to urzekło. Właśnie miałem to pisać na Forum, ale mnie wyprzedziłeś Smile
urban2604 - 03-05-2011, 22:33
Temat postu:
mam nadzieje , że w kierunku Oświęcimia lepiej działa . Byłaby kompromitacja gdyby zagraniczni podróżni wysiadali w gorzowie chrzanowskim bo wyświetlacz pokazywał Oświęcim Hmm
przewoz - 04-05-2011, 16:28
Temat postu:
Cytat:
jakbys chcial wiedziec to wywalenie podstacji bylo jednorazowe i wiecej sie nie powtorzylo...


To, że wywala podstację świadczy źle przede wszystkim o układzie zasilania oraz o braku myślenia prowadzącego, bo skoro widzi, że mu napięcie siada, to nie ma co gnać maksymalną siłą.
Anonymous - 04-05-2011, 18:54
Temat postu:
Dzis na Dunajcu 2 x EN57- 011 i 694 (ten z miękką tapicerką).

Frekwencja w pierwszej jednostce 105%, w drugiej 60%.
Anonymous - 04-05-2011, 19:01
Temat postu:
A to w sumie najlepsze zestawienie obok 2x acatus bo masa mniejsza niż 300 ton
Markuson - 05-05-2011, 12:16
Temat postu:
Cytat:
To, że wywala podstację świadczy źle przede wszystkim o układzie zasilania oraz o braku myślenia prowadzącego, bo skoro widzi, że mu napięcie siada, to nie ma co gnać maksymalną siłą.

Człowieku, a skąd masz pewność że maszynista zadaje maksymalną siłę??? Poza tym nie zawsze wywala podstację z napięcia niskiego ale też wywala z 3,5 więc maszynista to wróżka że ma przewidywać przyszłość??? Strasznie mnie denerwują wypowiedzi ludzi którzy uważają się za mega znawców kolei a piszą straszne brednie!
przewoz - 05-05-2011, 12:33
Temat postu:
Kolego. Nie wiem, jaką siłę zadaje maszynista w Kaktusie2. Wiem tylko z praktyki, że podstacja nie wywala zwykle "ot tak", tylko trzeba ją do tego sprowokować, choćby pociągnięciem wysokiego prądu.
Napisałem, że system elektrotrakcyjny jest niewydolny? Napisałem. To jest główny problem, a nie maszyniści. Większość z nich dobrze wie kiedy i co wywali.

PS. Za znawcę się nie uważam, tylko po prostu uczestniczę w tego rodzaju projektach i wiem jak potrafi się zachowywać kilkumegawatowy pojazd na naszej cudownej sieci.
kongro - 05-05-2011, 15:59
Temat postu:
Panowie na jakich obiegach jeżdżą teraz Acatusy?
Anonymous - 05-05-2011, 16:05
Temat postu:
Nie wiadomo, troche sie pozmieniało. Dzis na przykład Acatus jechał na kursie Oswiecim-Wieliczka Rynek, 15:25 z Krakowa Głownego, odbyłem podroz do Krakowa Prokocimia.
ecavon - 05-05-2011, 16:58
Temat postu:
wracając do tematu podstacji to różne są ustawienia na liniach wartości zabezpieczeń przeciążeniowych. A taki kaktus w duecie przy szybkim starcie może łyknąć nawet i 4 kA w sekundę albo i mniej. Zazwyczaj zabezpieczenia są zwłoczne i na mniejsze chwilowe udary prądowe.

P.S. Nie wiem w końcu czy to jest temat bardziej techniczny dotyczący EN77 czy jego obiegów?
przewoz - 05-05-2011, 18:37
Temat postu:
Cytat:
A taki kaktus w duecie przy szybkim starcie może łyknąć nawet i 4 kA w sekundę albo i mniej.


Podczas startu? Skąd. Od tego są zaawansowane sterowniki napędu, żeby panować nad takimi rzeczami. I panują.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group