przewoz napisał/a: |
No i nie wyjaśniają np problemów przy zmianie napięcia PL/D, a takowe też bywały i bywało cienko z pociągami. |
Mariusz W. napisał/a: |
Konstruktorzy nie przewidzieli, że podczas jazdy przez Polskę pantograf na niemiecki system może się oblodzić? |
Mariusz W. napisał/a: |
po przyjeździe z Warszawy na st. Most Odrzański (Oderbrücke) Husarz nie może zmienić systemu, bo pantograf niemiecki jest oblodzony? |
Orion napisał/a: |
W sumie to pewnie chodzi o to że u nas ani nie odśnieża się torów w sposób właściwy jak pewnie w Alpach,ani też nie stosuje się usuwania oblodzenia sieci trakcyjnej czy to elektrycznego czy mechanicznego (nie ślizgaczem pantografu)). |
mess napisał/a: |
U mnie w Szwecji też jeżdżą TRAXX-y i tutaj zimy są gorsze, ale jakoś nie ma z nimi takich problemów jak w PL. Wina prądu czy Niemców? |
Cytat: |
Mogłyby być albo osłony na pantografy |
Cytat: |
Ech my to zawsze robimy pod górkę...Czesi jak swoimi lokomotywami wjeżdżają na sieć niemiecką (Praga-Drezno) to tylko dwa przełączniki w inne pozycje i dalej bez zmiany pantografu...Może by w końcu dostosować nakładki ślizgaczy do rozwiniętej Europy... |
przewoz napisał/a: |
Chodzi o inne napięcia. Pod każde napięcie jest inny pantograf. To działanie celowe. |
Cytat: |
Prądu. W Szwecji w drucie płynie prąd zmienny, który lepiej sobie radzi w warunkach zimowych. |
Orion napisał/a: |
koszty jakie się ponosi na kombinowanie zastępczego taboru i spóźnienia związane z paraliżem kolei są dużo wyższe i bardziej uciążliwe |
Cytat: |
nie znam polskich lokow ale podejrzewam ze ET41lub ET42 przy ruszaniu tez bedzie w stanie dac na chwile wiecej ciagu na hak nix np. traxx. |
sasho33 napisał/a: |
Ogrzewany pantograf to by było dobre wyjście, tylko czy technicznie wykonalne? |
snajper napisał/a: |
Nowy DRAGON ma 6 osi, waży ponad 110 ton, ma silniki z rozruchem impulsowym i dużą moc podczas jazdy (5000 kW). Czy nowa Polska myśl techniczna zostawi w tyle zachodnich konkurentów, jeśli chodzi o przewozy towarowe a przynajmniej tam gdzie jest zasilanie 3kV ?? |
Cytat: |
Co-Co nie dość że delikatnie mówiąc nie lubią łuków i bardziej zużywają szyny to jeszcze ich koszty utrzymania są o 30% wyższe od loków Bo-Bo. |
Cytat: |
Przykładowo jak pamiętam nie można używać piasecznic jeśli w trakcie rozruchu wystąpi poślizg bo można połamać zęby przekładni.Trzeba sprowadzić nastawnik do zera,wtedy najpierw piaskować i dopiero ostrożnie wznowić rozruch. |
Cytat: |
Tak na marginesie początkowego wątku to czy ktoś w ogóle widział w ruchu pług śnieżny w Polsce ? Ja sobie nawet nie mogę przypomnieć żebym widział gdzieś takowy przetaczany ... |
przewoz napisał/a: |
yusek, na pewno ET40? bardzo wątliwe, choć jak Cargo odstawi większą ilość byków, to będą musieli ruszyć się z dwuczłonowcami i ożywić te fajne maszyny dopóki są maszyniści którzy wiedzą jak tym się jeździ. |
Orion napisał/a: |
Można by odnieść wrażenie że Polska to same szkody górnicze i trudne profilowo trasy a wszystkie pociągi muszą być takie żeby BoBo miało kłopoty.Za dużo tych założeń żeby koniecznie uzasadnić CoCo ... |
snajper napisał/a: |
Mam też nadzięję że zrobią 4 osiową wersję dla innych regionów i dla pasarzerskich Vmax 160... |
Cytat: |
.I jeszcze jedno.Pojawiły się na razie próbnie pociągi o masie 4000 ton a tu już nawet Smok nie poradzi tylko maszyny dwuczłonowe czasowo wystarczą ET41... |
Cytat: |
PIC ma Husarze |
Cytat: |
Byki nieprędko odstawią, to są w miarę nowe loki |
Orion napisał/a: |
Wprawdzie np. zachodni sąsiedzi wciąż jeszcze użytkują serie 151 czy odziedziczoną po DDR 155 ale z tej przyczyny że one wciąż jeszcze są technicznie sprawne.Wszystko wskazuje na to że zostaną zastąpione lokomotywami czteroosiowymi. |
Orion napisał/a: |
Przykładowo jak pamiętam nie można używać piasecznic jeśli w trakcie rozruchu wystąpi poślizg bo można połamać zęby przekładni. |
Cytat: |
duzo wiecej mozna by bylo na ten temat napisac, mi niestety nieraz brakuje polskich wyrazow. |
przewoz napisał/a: |
Tak jak mówiłem - ZNLE jest w trakcie prac nad 4-osiówką, ale jak ona będzie wyglądać i do jakich celów (P/U/T), a przede wszystkim - kiedy - tego nie wiem. Pozostaje nam czekać. Budowa lokomotywy nie jest taka prosta jak się niektórym wydaje |
JSB napisał/a: |
Specyfikacja z jednej z prezentacji o tym projekcie: Bo'Bo' P=4400kW m=80t v_max=220km/h |
sphinx napisał/a: |
BoBoBo są trudne do zaprojektowania oraz drogie w zakupie i eksploatacji. Nie przyjęły się. |