INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Wracają IR ze Śląska do Warszawy

REGIOchłopak - 04-12-2011, 23:40
Temat postu: Wracają interREGIO ze Śląska do Warszawy!
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy Przewozy Regionalne będą uruchamiać dwa pociągi interREGIO łączące Śląsk z Warszawą.

*Czas przejazdu pociągów to około 3h15minut.
*Cena za bilet z Katowic to jedynie 47zł cały i 23,03 studencki. Pociąg TLK w takiej samej relacji kosztuje 54zł, a Expres 115,50+cena za miejscówkę.
*Pociągi będą obsługiwane wygodnymi składami wagonowymi.



- Pociąg interREGIO "Skrzyczne"

Pociąg kursuje(od poniedziałku do soboty) w relacji Bielsko Biała-Katowice-Zawiercie-CMK-Warszawa Wschodnia.
Wyjazd z Bielska Białej: 5:54, z Katowic: 06:56. Pociąg dojedzie do stolicy na godzinę 10:25
W relacji powrotnej pociąg wyjedzie z Warszawy Centralnej o godzinie 16:45, do Katowic dojedzie na godzinę 20:00, a do Bielska Białej na godzinę 21:15.
Z Warszawy pociąg kursuje od poniedziałku do piątku i w niedziele.

-Pociąg interREGIO "Piast"

Pociąg kursuje z relacji Wrocław Główny-Opole-Gliwice-Katowice-Zawiercie-CMK-Warszawa Wschodnia.
Wyjazd z Wrocławia: 11:00, Katowic: 13:56. Do stolicy dojedzie na godzinę 17:25
W relacji powrotnej pociąg wyjedzie z Warszawy Centralnej o godzinie 13:20, w Katowicach będzie na godzinę 16:43.
Pociąg kursuje codziennie.

Pamiętaj!
Przed każdą podróżą upewnij się czy pociąg jedzie danego dnia o takiej samej porze i interesującej Ciebie relacji.
pospieszny - 05-12-2011, 07:16
Temat postu:
Cytat:
Czas przejazdu pociągów to około 3h15minut.

Tak, tylko nie widadomo skąd liczony start Mr. Green
Cytat:
z Katowic: 06:56. Pociąg dojedzie do stolicy na godzinę 10:25

No właśnie, "około" robi różnicę tak samo jak "wygodne skałady wagonowe" Rolling Eyes
REGIOchłopak - 05-12-2011, 08:46
Temat postu:
Około ponieważ jeden jedzie 3,14 a drugi 3,19. A skoro pisze o katowicach to chyba oczywiste ze z katowic. Nie trzeba długo myśleć żeby na to wpaść...
pospieszny - 05-12-2011, 11:20
Temat postu:
Jasne że i jeden i drugi pociag pojedzie 3:15
Tyle tylko że z Będzina Śmiech

Z Katowic na Wschodnią 3:31 bez wyjątku ,no ale krótko o tym myślałeś .... i stąd skrócenie czasu jazdy.
bandi56 - 05-12-2011, 12:39
Temat postu:
pospieszny, no nie wiem co w tym takiego śmiesznego jak 3.15 to 3.15 a Ty myślisz ,że jak IC podaje czas jazdy EX to podaje do wschodniej,czy do centralnej.Oczywistą sprawą jest,że zdecydowana wiekszość podróżnych wysiada na centralnej,a co do wagonów też bym sie niesmiał,bo będą to w większości zdeklasowane jedynki,które właśnie wracają po rewizjach
sebek - 05-12-2011, 13:21
Temat postu:
Ceną i czasem przejazdu, nowe IR napewno znajdą spore zainteresowanie wśród pasażerów. Mało kto będzie patrzył na wagony, byle za 50zł dojechać z Katowic do Warszawy. Stan taboru, wielu Ex jest coraz gorszy, a ceny przesadzone, dlatego konkurencja IR, być może wymusi jakieś promocje na PKP IC.
Płacenie ponad 100zł za Klimczoka czy Ondraszka, przy takich zestawieniach jak obecnie, a 50zł za Skrzyczne, napewno każe zastanowić, czy warto wydawać kase na Ex bez klimy z przeciętnymi wagonami.
Jeśli Ex będą wyglądały jak obecnie, mieszanie wagonów, czasem nawet 8 osobowe przedziały, to pasażerowie wybiorą IR. Nowa oferta PKP IC, to zaledwie jeden EIC w godzinach rannych z Katowic do Warszawy. Tak kiepsko nie było od lat. Gdzie pozostałe EIC? Przy takiej polityce i degradacji EIC na Ex, choć nie jestem fanem IR, to myślę, że te pociągi pojadą pełniejsze od Ex. Chyba, że PIC poprawi jakość i komfort, który z każdym rozkładem zanika na wielu składach kwalifikowanych Katowice - Warszawa.
Anonymous - 05-12-2011, 16:41
Temat postu:
sebek napisał/a:
Mało kto będzie patrzył na wagony, byle za 50zł dojechać z Katowic do Warszawy.


I tu się mylisz, bo gdyby PR-y chciały puścić kibla, to nawet bym nie rozważał podróży tym pociągiem z Warszawy. A tak, że będą wagony, to i REGIOkartę sobie kupię. W 50% ze względu właśnie na wagony zyskają nowego pasażera w postaci mnie, który co 2 tygodnie jeździ do i z Warszawy. No i dotychczas dawałem zarobić ICK-om, teraz IC-ki będą musiały się postarać, żeby mnie utrzymać przy sobie. Póki co z Chopina nie zrezygnuję, ale w niedzielę Skrzycznem na pewno jeździć będę.
Anonymous - 05-12-2011, 16:48
Temat postu:
Na Regio Karnecie 99zł można dojechać za 33 zł do Wawy!! 3 przejazdy za 99 zł więc cena atrakcyjna! Obojętnie czy z Wrocławia czy też Katowic lub Gliwc i z powrotem. Nie ma co narzekać.
kond345.. - 05-12-2011, 16:52
Temat postu: Re: Wracają interREGIO ze Śląska do Warszawy!
REGIOchłopak napisał/a:

*Cena za bilet z Katowic to jedynie 47zł cały i 23,03 studencki. Pociąg TLK w takiej samej relacji kosztuje 54zł, a Expres 115,50+cena za miejscówkę.


Ekspres kosztuje 115,50 z miejscówką. Zobaczymy ile tych wagonów będzie. Bo jeżeli tyle co do Krakowa, czyli 4 w porywach 5 to nie wróżę wielkiej popularności tym składom.
Anonymous - 05-12-2011, 19:20
Temat postu:
A to liczba wagonow generuje potoki pasazerskie, czy potoki pasazerskie liczbe wagonow? Zdajesz sie sugerowac, ze jezeli zestawi sie pociag z 8 wagonow, to bedzie wiecej chetnych, niz przy zestawieniu 4.

Jesli chetnych jest na 4 pudła, to po co dawac 8 ?
Tomasz K. - 05-12-2011, 19:31
Temat postu:
Cytat:
Mało kto będzie patrzył na wagony, byle za 50zł dojechać z Katowic do Warszawy.

Mylisz się, najlepszym przykładem był pociąg "Zemes", albo "Spodek" który też frekwencją nie grzeszył. Życzę nowym IR jak najlepiej Smile
Patryk180 - 05-12-2011, 19:35
Temat postu:
mk1992, Pierwszy raz od dłuższego czasu się z tobą zgodzę. O ile ja do Warszawy pojadę EN57 nawet jakby jechał to normalny człowiek jak pierwszy raz zobaczy że na takim połaczeniu że by jechał taki skład to już więcej nie pojedzie tym pociągiem to dlatego IR Skrzyczne jest tak mało popularny bo jeździ na kiblu. Wierze że jak pojawią się składy wagonowe liczba pasażerów będzie wysoka ponieważ konfort podrózy będzie dobry a jednoczeście tanio.
sebek - 06-12-2011, 09:11
Temat postu:
To, że pojadą składy wagonowe na IR Skrzyczne, Piast, super sprawa i wygoda, ciągle o tym pisze, ale ceną przede wszystkim zdobędą pasażerów, dobrymi godzinami odjazdu z Katowic i Warszawy.
Gdyby utrzymano do dziś "Zemesa" i "Spodek", myślę, nie jeżdziły by puste. Zbyt szybko zrezygnowano z tych pociągów, zanim pasażerowie przestawili z wagonów na jednostki. Przykłady, to inne IR na EN, które z początku wydawały że bez składów wagonowych pojada puste. A jednak "Łużyce" "Ślązak" "Bolko", zdobyły popularność. Kto uwielbia EIC/Ex i nie liczy z ceną, pojedzie zawsze kwalifikowanym, a pasażer szukający tańszego dojazdu, nie będzie aż tak zwracał uwagi, czy podstawią mu piętrusy, bonanzy, EZT czy normalne wagony. To, że Skrzyczne i Piast dostaną składy wagonowe, jest atutem ale ceną zdobędą popularność i czasem przejazdu niewiele gorszym od Ex.
Exsimus - 06-12-2011, 12:44
Temat postu:
Zobaczycie, że te IR będą miały wysoką frekwencję szczególnie ten bielski, bo ma piękne godziny wyjazdu z Bielska i z Warszawy.
Zwróćcie uwagę, że między 14, a 19 nie ma żadnego bezpośredniego TLK ze stolicy do Warszawy, a od 15 do 18 są same Ex i EIC dlatego ten IR wyjeżdżając o 16 będzie miał super obłożenie.
REGIOchłopak - 06-12-2011, 13:13
Temat postu:
Więc oby nasze proroctwa dla tych pociągów się sprawdziły Smile Może wygenerują większe potoki niż Kraków-Warszawa Smile
sebek - 06-12-2011, 14:16
Temat postu:
"Skrzyczne", idealne godziny w obu kierunkach, z Bielska pomiędzy Ondraszkiem a Klimczokiem, frekwencja napewno 100%, nawet obawiam się, czy w Katowicach będą wolne miejsca czy już od Bielska max.
"Piast", tutaj z godzinami również ciekawie, napewno z Katowic do Warszawy(13.56), nie wygeneruje aż takich potoków, ale jednak uzupełni 3h przerwę pomiędzy EC Sobieski - Praha, co przy niskiej cenie, też może być sukcesem tego pociągu. Dawniej "Rejtan" z Katowic do Warszawy, miał zapełnienia 100%, kto wie, czy Piast również nie osiągnie podobnej frekwencji.
neospazmina - 06-12-2011, 14:53
Temat postu:
nie zgodzę się tylko z którymś z wcześniejszych wpisów co do obecnego IR SKRZYCZNE

skład "studencki" w relacji Bielsko Biała - Warszawa - Łuków złożony był z 2xEZT
frekwencja była różna najczęściej rozkładała się tak:
Bielsko - Katowice ok. 40% (minimum 1-2 osoby na 4 miejsca)
Katowice - Warszawa ok. 85-90%
Włoszczowa Północ + ok. 15 osób
Warszawa - Sulejówek Miłosna ok. 30%
Sulejówek Miłosna - Łuków ok. 20%

biorąc pod uwagę skład czyli KIBEL, plus umówmy się niezbyt dobre godziny kursowania (jak na studencki to za wcześnie z BB i Śląska) to frekwencja przyzwoita.

WARTO ZAUWAŻYĆ że na stronie PR jest napisane o czym tutaj jeszcze nikt nie wspomniał że IR SKRZYCZNE na odcinku Bielsko Biała - Katowice kursuje według taryfy REGIO zatrzymując się dodatkowo w Goczałkowicach i Katowicach Piotrowicach...

boję się że jest to ostatni rok kursowania jednego z 2 pociągów ONDRASZEK via KLIMCZOK

przykład? uwalenie EX Warszawa - Poznań po sukcesie RE MEWA...
rumburak - 06-12-2011, 14:55
Temat postu:
Exismus napisał/a:
między 14, a 19 nie ma żadnego bezpośredniego TLK ze stolicy do Warszawy


Te, ukryta opcjo niemiecka, gdzie Wy tam macie własną stolicę teraz? ;-)

Warszawa cieszy się z iR na Śląsk!
Anonymous - 06-12-2011, 15:05
Temat postu:
To raczej Śląsk cieszy się z pociągu do Warszawy. W niedzielę go wypróbujemy... Twisted Evil
neospazmina - 06-12-2011, 15:12
Temat postu:
no to dodam skromnie Śląsk się cieszy Mr. Green , Warszawa się cieszy Mr. Green , Dolny Śląsk się cieszy Mr. Green , Opolszczyzna się cieszy Mr. Green , Zagłębie się cieszy Mr. Green , Podbeskidzie się cieszy Mr. Green ...kto się jeszcze Cieszy ? Śmiech

mk1992

on (Skrzyczne) nie jedzie w niedziele Śmiech
Warszawa go wypróbuje pierwsiejsza Zg
Anonymous - 06-12-2011, 15:15
Temat postu:
No właśnie w niedzielę będę nim jechał Z Warszawy DO Katowic. Do Wawy standardowo Chopin. Razz
neospazmina - 06-12-2011, 15:16
Temat postu:
proszę o fotki Smile i badanie frekwencji Smile
Paradoks - 06-12-2011, 19:10
Temat postu:
Żywiec też chce się cieszyć Confused
Anonymous - 06-12-2011, 20:02
Temat postu:
Cytat:
I tu się mylisz, bo gdyby PR-y chciały puścić kibla, to nawet bym nie rozważał podróży tym pociągiem z Warszawy


Tu się z Tobą zgodzę. Jakby IR w większości były na wagonach to częściej bym nimi jeździł, a tak to wole dopłacić kilka złotych i jechać TLK. Na krótkie odcinki kiblem mogę jechać, nie ma sprawy, ale na dłuższe to zdecydowanie bardziej wole wagony.
neospazmina - 07-12-2011, 00:48
Temat postu:
jak na razie Żywiec ma skomunikowanie w miarę więc cieszmy się z Tego Smile
może jak będzie dużo biletów to wydłużą go do Żywca?
taki IR Żywiec - Łodygowice - Wilkowice Bystra - Bielsko Biała Lipnik - Bielsko Biała Główna i dalej według trasy gdzie na odcinku Żywiec - Katowice taryfa REGIO Smile smaczny kąsek Smile
sheva17 - 07-12-2011, 02:15
Temat postu:
Wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują zestwienie składu IR miało i ma średni wpływ na ich popularność. To zazwyczaj składy dla ludzi młodych, nie wymagających komfortu czy też osób oszczędnych, ważny jest też czas podroży. Wagony rzecz o jasna w niczym nie przeszkodzą a wręcz odwrotnie. Cieszy powrót IR ze stolicy na Śląsk, to dobry kierunek.
neospazmina - 07-12-2011, 03:54
Temat postu:
sheva17

zgadzam się z Tobą w 100% o frekwencji w obecnym jeszcze IR SKRZYCZNE już pisałam, na 2 jednostki EZT ok 80% to było minimum...

więc jak dla Mnie jest bez różnicy czy kibel czy wagon...przypomnijmy że IR ZEMES i SPODEK też jeździły na kiblach i frekwencja była...jak na pory (które były beznadziejne) to i tak dobra
Anonymous - 07-12-2011, 06:23
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują zestwienie składu IR miało i ma średni wpływ na ich popularność. To zazwyczaj składy dla ludzi młodych, nie wymagających komfortu czy też osób oszczędnych


Spełniam oba pogrubione warunki, a mimo wszystko liczy się dla mnie choć odrobina lepszego komfortu. I bynajmniej nie do "kółeczkowania" po Polsce na biletach weekendowych czy turystycznych, ale do regularnych wyjazdów do stolicy. Jeden będzie się kierował ceną, a drugi komfortem. Ja biorę oba czynniki pod uwagę. A takich jak ja wbrew pozorom jest całkiem sporo, wszak TLK-ami ludzie też przecież jeżdżą (m.in. młodzi i oszczędni studenci... ;-) ).
Pirat - 07-12-2011, 07:49
Temat postu:
mk1992, każdy ma inne wymagania. Ja na pierwszym miejscu stawiam cenę, następnie czas przejazdu, na końcu komfort. Z tego też względu już od dawna nie korzystam z usług PKP IC, bo pociągi TLK mają tańszą konkurencję w postaci nie mniej komfortowych IR/RE, natomiast pociągi EIC/Ex są zbyt drogie w stosunku do czasu przejazdu. Na trasach lokalnych i nieco dłuższych korzystam tylko z PR, natomiast do/z Warszawy latam samolotem, który jest tańszy od pociągu EIC.

Wracając do tematu... Dziwię się, że PR nie uruchamiają więcej połączeń IR/RE na trasie z Warszawy do Krakowa i Katowic przez CMK. Potencjał jest ogromny i przy sprzyjających wiatrach (gdyby zadziałał rynek, a nie centralne sterowanie) PR mogłyby wykurzyć stamtąd PKP IC. Oczywiście nikt na to nie pozwoli...
pawelu - 07-12-2011, 08:51
Temat postu:
Ja również przyłączam się do grona osób bardzo zadowolonych, że wracają IR łaczące Warszawę z Górnym Sląskiem po CMK, choć może bezpośrednio mnie to nie dotyczy i na Sląsku ostatnio bywam bardzo rzadko. Na pewno znajdą swoich "stałych wiernych pasażerów", tym bardziej że będą kursować na wagonach. Wspominane tutaj IR "Zemes" i "Spodek" miały frekwencję mimo że rzeczywiście jeździły na EZT. A już IR "Skrzyczne" biorąc pod uwagę idealne godziny kursowania jak na pociąg komercyjny będzie według mnie strzałem w 10-tkę. W obydwie strony frekwencja murowana, nierzadko grubo powyżej 100%, w kierunku Katowic może być sukces jak dotychczas na "WOSP", gdzie już na wschodnim często trudno o miejsce. Odnośnie "Piasta" tak jak sugeruje kolega Sebek może być to powtórka sukcesu "Rejtana", który zawsze od Katowic miał już zapełnienie 100%. Sporo ludzi podróżujących "Rejtanem" przesiadało się w Warszawie na "Gałczyńskiego", "Kormorana" czy inne pociągi. Poza tym wystarczy popatrzeć co się dzieje w "Miłoszu", który również kursuje po CMK w porze podobnej do "Piasta".
Rzeczywiście, może tak się skończyć że będą to ostatnie miesiące kursowania "Ondraszka" bądź "Klimczoka" ale wcale tak być nie musi. Uważam, że teraz jest dopiero pole do popisu dla marketingowców z IC żeby pomyśleć nad jakimiś promocjami, korzystniejszymi taryfami, większą ilością super biletów etc, etc, po prostu czymś co przyciągnie do nich również niezbyt zamożnych podróżnych. Bo to co IC proponowało ostatni rok to jakaś żenada. Żeby dostać super bilet po 59 zł to trzeba było nad ranem 30 dni przed odjazdem pociągu siadać do kompa i rezerwować a i to nie zawsze się udało. A jak ktoś tak wcześnie nie zaplanował sobie podróży, czy po prostu nie miał tego w planach mógł się pożegnać z tanim podróżowaniem EIC.
A nawet jak się stanie, że któryś z kwalifikowanych wyleci z CMK wcale nie uważam tego za jakiś wielki powód do rozpaczy. Koniec czegoś nie musi byc wcale początkiem gorszego, często jest zupełnie odwrotnie. Nikt nigdzie nie powiedział, że po CMK mają jeździć same bardzo drogie Ex i EIC dla biznesu, jak niektórzy włodarze naszej kolei by sobie życzyli. Przeciętny człowiek też zasługuje na szybkie i sprawne przemieszczanie się po kraju.
Tomasz K. - 07-12-2011, 10:42
Temat postu:
Cytat:
w obecnym jeszcze IR SKRZYCZNE już pisałam, na 2 jednostki EZT ok 80% to było minimum...

To bardzo dziwne, ja ten skład widuje ostatnio dosyć często (Kierunek Łuków->Bielsko) i do Bielska frekwencja marna, oczywiście w Katowicach trochę osób wysiadło ale na pewno nie dojechał do Katowic z frekwą 80%, nie było nawet 50%.
Cytat:
przypomnijmy że IR ZEMES i SPODEK też jeździły na kiblach i frekwencja była.

O ile "'Spodkiem" ktoś jeszcze jeździł, to w "Zemesie" frekwencja nie była zadowalająca.
sebek - 07-12-2011, 13:36
Temat postu:
Miło się czyta wszystkie poprzedzające posty, w których każdy z zadowoleniem przyjmuje powrót IR na odcinku Kat - Warszawa. Prawie we wszystkim zgadzamy, co do cen, godzin i czasu przejazdu, jedynie drobne różnice występują co do zestawień składów. Ale na szczęście temat kibli zostaje historią, nowe IR spełnią zapewne oczekiwania wszystkich, bo dostaniemy składy wagonowe, dobrą cenę i stały dostęp do tych pociągów przez cały tydzień. To jest najważniejsze, możliwość wyboru pociągu przez 7 dni w tygodniu, a nie okazyjnie, tylko w wekendy czy pojedyńcze dni. Myślę, że te dwa IR to początek zmian na CMK z korzyścią dla pasażera. Być może, PKP IC będzie zmuszona wprowadzić bilety rewelacyjne lub inne promocje, wraz z odpływem pasażerów z EIC/Ex. Ceny już dziś są przesadzone, a komfort jazdy w wielu Ex poniżej pewnych standardów. Od nowego rozkładu już wchodzą bilety rewelacyjne na Ex Trójmiasto - Warszawa, a myślę, że dopiero początek takich zmian i nowe IR na CMK, spowodują zmiany cen także na odcinku Warszawa - Katowice.
Lil_Peter - 07-12-2011, 14:09
Temat postu:
Tomasz K. napisał/a:
Cytat:
w obecnym jeszcze IR SKRZYCZNE już pisałam, na 2 jednostki EZT ok 80% to było minimum...

To bardzo dziwne, ja ten skład widuje ostatnio dosyć często (Kierunek Łuków->Bielsko) i do Bielska frekwencja marna, oczywiście w Katowicach trochę osób wysiadło ale na pewno nie dojechał do Katowic z frekwą 80%, nie było nawet 50%.

Bardzo często widywałem ten pociąg jak odjeżdżał z Zawiercia do Warszawy, potwierdzam, frekwencja nie przekraczała nawet 50%

Cytat:
O ile "'Spodkiem" ktoś jeszcze jeździł, to w "Zemesie" frekwencja nie była zadowalająca.

Potwierdzam w 100%.
neospazmina - 07-12-2011, 17:25
Temat postu:
co do obecnego SKRZYCZNEGO to mówię o frekwencji jaka była zanim go poprzesuwali na nienormalne godziny i wydłużyli czas przejazdu (pamiętacie jego rozkład, relację z grudnia 2010?)

obawiam się że poleci KLIMCZOK Hmm Który powiedzmy sobie szczerze nie ma sensu w relacji do / z Warszawy w momencie podobnych godzin kursowania IR na tej trasie Exclamation
Tomasz K. - 07-12-2011, 18:59
Temat postu:
Cytat:
co do obecnego SKRZYCZNEGO to mówię o frekwencji jaka była zanim go poprzesuwali na nienormalne godziny i wydłużyli czas przejazdu

@neospazmina Więc mogłaś sprecyzować Smile
neospazmina - 07-12-2011, 19:12
Temat postu:
przepraszam , mój błąd Embarassed
Tomasz K. - 07-12-2011, 20:49
Temat postu:
Każdemu się zdarza Wink Co do wydłużenia czasu to pewnie przez prace torowe na CMK.
sheva17 - 09-12-2011, 19:33
Temat postu:
@Pirat o tym co jeździ na CMK decydują nie PR-y a PLK-a i tak dobrze, że jakiekolwiek IR po CMK będą jeździć. Też kieruję się przede wszystkim finansami, ale rozumiem, że np. dla @mk1992 kilka groszy może nie mieć znaczenia, pociągi TLK i IR na CMK właściwie się uzuzpełniają, tylko pasażer korzystający jak np. Ja z REGIO KARNETU czy z drugiej strony z Biletu Abonamentowego stawia na konkretnego przewoźnika, chociaż osobiście uważam, że IR to oferta jak wspomniałem dla młodych i na dorobku. Z wiekiem i kości coraz starsze i wymagania coraz większe i bardzo dobrze. IR otworzyły kolej dla rodzin, dla osób, które wcześniej nie było stać na podróż. Możecie się śmiać, ale nawet moi koledzy pracujących w ministerstwach tak jeżdżą i częściej do domu i w sporej części wybierają IR. A Ci o starszych kościach też polują na Super Bilety byleby do domu dojechać jak najtaniej. Każda sensowna oferta znajdzie swoich amatorów.
Anonymous - 09-12-2011, 20:16
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
dla @mk1992 kilka groszy może nie mieć znaczenia


Eh, umarłbyś, prawda? Very Happy Przeczytaj raz jeszcze moje posty w tym temacie. Cenę i komfort stawiam na jednym poziomie, oba warunki muszą być spełnione, abym z danego produktu skorzystał. A jeśli IR z Warszawy do Katowic będzie oba spełniać, to nie widzę powodu, dla którego miałbym tym IR-em nie pojechać. I zapewniam, że dopóki będzie kursował, to będę nim jeździć. Co, zdziwiony? Cool
Anonymous - 09-12-2011, 21:28
Temat postu:
Na wprowadzenie Biletu Rewelacyjnego na TLKI Slask-Warszawa przez CMK bym nie liczył - gdyz od 11 grudnia PKP IC likwiduje Bilet Rewelacyjny na trasie Krakow-CMK-Warszawa, pokazujac, ze IRów sie nie boi.
peggybrown - 10-12-2011, 20:46
Temat postu:
Witaaaam
Czy będzie konukrencją dla Górnika??? nie sądze pracuje w Warsie i codziennie w Górniku zawsze jest dobra frekwencja noo może oprócz sobót i niedziel w kierunku Wawy to pusty prawie jeździ ale w kierunku Wrocka np w niedziele zdarza się frekwencja 80-90%
rozmawiałem z wieloma ludźmi na ten temat i wiem że ci którzy jeźdżą na stale Górnikiem wybiorą Górnika ze względu na komfort i przyzwyczajenie Smile mimo że cena będzie 4 razy wyższa Cool
susłowski - 10-12-2011, 23:06
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują zestwienie składu IR miało i ma średni wpływ na ich popularność. To zazwyczaj składy dla ludzi młodych, nie wymagających komfortu czy też osób oszczędnych, ważny jest też czas podroży. Wagony rzecz o jasna w niczym nie przeszkodzą a wręcz odwrotnie. Cieszy powrót IR ze stolicy na Śląsk, to dobry kierunek.

Chyba każdy kto tu zagląda i się trochę interesuje koleją wie, że iR to popularne pociągi, zwłaszcza wśród studentów i osób oszczędnych i niezbyt zamożnych, więc za cholerę nie mogę zrozumieć po co w każdym temacie, w którym zahacza się o temat IR powtarzasz to samo po raz n-ty. Nie wiem, boisz się, że nikt nie zwróci uwagi, jeżeli nie powtórzysz kilka razy w różnych tematach?

Oczywiście cieszy powrót iR z Warszawy po CMK na Górny Śląsk. Podejrzewam, że nie bez wpływu na decyzję o przywróceniu tych połączeń pozostała wysoka frekwencja w iR Skrzyczne, kursującym przecież w mocno okrojonych terminach.
Anonymous - 11-12-2011, 00:09
Temat postu:
Cytat:
obawiam się że poleci KLIMCZOK Hmm Który powiedzmy sobie szczerze nie ma sensu w relacji do / z Warszawy w momencie podobnych godzin kursowania IR na tej trasie


A niech sobie to paskudztwo leci Very Happy Jest bardzo drogie przynajmniej jak dla mnie, to osobiście nie wybieram wszelkich expresów itp Smile wole TLK najbardziej na dłuższe dystanse Smile
Bardzo się cieszę z tego, że pojedzie IR do Warszawy na wagonach, bo w zestawieniu EN57 nie sa dla mnie interesujące Smile Myślę, że w styczniu wybiorę sie na wycieczke do Warszawy IR z Bielska Białej :p
neospazmina - 11-12-2011, 01:05
Temat postu:
Miluś

niech nie leci...jest to jedyny pociąg EX ze Śląska który jest zaplanowany (obecnie zawieszony do 29.II) do Gdyni...
po likwidacji KLIMCZOKA, zniknie ostatnia szansa na połączenie dzienne pociągiem EX z Bielska / Katowic do Gdyni...
poza tym pociągów nigdy za wiele... nie chciałabym żeby poleciał, zwróć uwagę że po dłuższych weekendach do IR będzie ciężko wsiąść, a jak wyleci KLIMCZOK, to następny bezpośredni pociąg to będzie WISŁOBESKIDY
Bielsko ma taki problem że 4 na 5 pociągów do Warszawy kursuje rano, następny o 17, rozkład powinien wyglądać tak:
ok. 4:00 EX ONDRASZEK w codziennie
ok. 6:00 IR SKRZYCZNE w (E)
ok. 8:00 EX KLIMCZOK codziennie
ok. 12:00 EX PILSKO w (E)
ok. 17:00 EX BESKIDY / WISŁA (D)/(C)


żeby pociągi nie konkurowały i żeby z Bielska był wyjazd do Warszawy w godzinach południowych
kilka lat wstecz rozkład wyglądał tak:
5:58 IC PILSKO do Warszawy
6:58 IC ONDRASZEK do Warszawy
9:58 EX KLIMCZOK do Gdyni
11:58 EX SŁUPIA do Kołobrzegu
15:58 EX BESKIDY do Warszawy

wieczorem jechał jeszcze pospiech do Warszawy...
a teraz Bielsko nie ma żadnej TLK do Warszawy i 3 pociągi w ciągu 3 godzin i luka 8 godzin :/
sebek - 11-12-2011, 08:37
Temat postu:
Szkoda, że w miejsce zawieszonego na odcinku Warszawa - Gdynia "Klimczoka", nie uruchomiono z Bielska do Gdyni dziennego TLK. Najlepiej w godzinach dawnego "Stoczniowca", czyli z Katowic ok.11. Skład mógłby jechać z Bielska B, a w Częstochowie jak kiedyś, łączenie z grupą krakowską. Wtedy temat połączeń Bielsko - Gdynia, byłby rozwiązany. A tak, zawieszono Ex, brakuje TLK w godzinach przedpołudniowych z południa do Trójmiasta, pozostaje "Doker" i super godzina odjazdu z Katowic 5.27.
Druga sprawa, wobec braku Ex do Gdyni oraz TLK w godzinach przedpołudniowych, aż się prosi o całorocznego "Bursztyna", może nawet w relacji Bielsko B - Gdynia. Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji i fatalnych połączeniach Bielsko/Katowice - Gdynia, skład IR Bursztyn, byłby zapełniony, nawet jadąc węglówką. Super, że pojadą Skrzyczne i Piast, sprawa dojazdu do Warszawy rozwiązana, ale temat połączeń Trójmiasto - Katowice/Bielsko po prostu w tym rozkładzie leży.
Patrząc na zbliżające EURO, zainteresowanie przejazdami do Trójmiasta, rozkład idzie zupełnie w odwrotnym kierunku, coraz mniej bezpośrednich połączeń Katowice - Gdynia.
pospieszny - 11-12-2011, 12:34
Temat postu:
Wiem że jesteście znani z wypowiedzi a już szczególnie typowo w temacie Śmiech

Wracając do niego...
Jeśli ktoś dziś podróżował rzeczonymi produktami IR to proszę podzielić się wrażeniami.
Anonymous - 11-12-2011, 21:36
Temat postu:
Bielsko ogólnie to ma problem z koleją, bo od pewnego czasu pod tym względem zrobiło sie bardzo zaściankowe że tak powiem. Z dalekobieżnych połączeń jest jak na lekarstwo z czego większość to expresy itp. No w sezonie to wygląda lepiej, bo tych pociągów jest znacznie więcej, ale poza sezonem wakacyjnym jest marnie. Dobrze, że chociaż jest z IR "Skrzyczne" i "Szyndzielnia" bo nie licząc expresów to kaplica normalnie. Bardzo żałuję, że Bielsko Biała kolejowo jest tak marginalizowane.
sheva17 - 13-12-2011, 19:44
Temat postu:
Cytat:
Cenę i komfort stawiam na jednym poziomie, oba warunki muszą być spełnione, abym z danego produktu skorzystał.


No ok, ale generalnie @mk1992 komfort nie jest aż tak istotny. Pociągi TLK i IR się uzupełniają i nikt rozsądny nie będzie czekał na kolejny pociąg, no chyba że korzysta się z usług promocyjnych. Nie @mk1992 nie jestem zdziwiony, ale na pewno lekko zaskoczony, bo o PR-ach- szczególnie w czasie powstawania Kolei Śląskich, czyli Twojego obecnego pracowdawcy- nie miałeś dobrego zdania.


Cytat:
Na wprowadzenie Biletu Rewelacyjnego na TLKI Slask-Warszawa przez CMK bym nie liczył - gdyz od 11 grudnia PKP IC likwiduje Bilet Rewelacyjny na trasie Krakow-CMK-Warszawa, pokazujac, ze IRów sie nie boi.


Bo i dlaczego TLK-ą na zdezelowanej linii mamy podróżować drożej niż na CMK? 54 zł to bardzo atrakcyjna cena, a w relacji Kraków- Warszawa taniej z PKP IC można podróżować przez Kielce.


Cytat:
. Nie wiem, boisz się, że nikt nie zwróci uwagi, jeżeli nie powtórzysz kilka razy w różnych tematach?


Typowe bicie piany. Nie masz nic do powiedzenia nie zabieraj głosu w tej dyskusji bo i po co?
kAtowice.23 - 20-03-2012, 13:29
Temat postu:
Czy ten pociąg ma duże obłożenie z Katowic do Warszawy i czy ma wagon barowy lub wózek barowy
rufio198 - 20-03-2012, 14:09
Temat postu:
Ostatniego stycznia jak jechalem to do Katowic bylo zapelnienie ok 60%, od Katowic wzroslo do ponad 100%. Wozek barowy ewakuowal sie chyba w Zawierciu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group