chybieic napisał/a: |
3 pary Katowice - Oświęcim + pociągi Czechowice - Katowice przez Oświęcim |
Cytat: |
Ciekawe są też pociągi Katowice - Czechowice via Oświęcim |
Cytat: |
sheva17, czyli pewnie zrobią tak jak na linii białostockiej, gdzie pociągi KM dojeżdżają tylko do Małkini, a pociągi PR do Szepietowa. |
Cytat: |
ciekawe jak będzie z honorowaniem np.turystyków PR po przejęciu przez Kś... |
Cytat: |
W sumie jak z Bielska zniknie baza PR, to chyba opcja z KK jest prawdopodobna |
Cytat: |
Regiokarnety też drożeją ale coraz więcej przewoźników za to.
|
maciej30 napisał/a: |
Koleje Śląskie powinny wzorować się na kolejach mazowieckich które przykryły swoja siatką w całości dawną siatke połączeń PR na mazowszu + dorzuciły wiele kierunków. Koleje Slaskie które zamierzaja kursować do pierwszej stacji na granicy wojewodztw to pomyłka. Niech sie uczą od kolei mazowieckich, ze można inaczej. Na pierwszy rzut oka połaczeniem Tarn Góry - Kłobuck można sobie przysłowiowo tyłek podetrzec, dlaczego nie jadą do Chorzewa? po drugie. pociągi w relacji Tarn Góry - Krzepice powinny jezdzic do Wielunia co za różnica komu na tym odcinku dopłaci łódzkie czy PR czy KŚ, po trzecie to samo na odcinku Lubliniec - Kluczbork. |
Spooky91 napisał/a: |
A co z pociągami relacji Katowice - Wieluń i Tarnowskie Góry - Wieluń? Wieluń odcięty od Górnego Śląska? |
tomasso86 napisał/a: |
Nawet przy obecnym fatalnym stanie technicznym odcinka Sosnowiec Płd. - Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce jest możliwe taktowanie pociągów na linii Katowice - Kielce przez Sosnowiec Płd., Sosnowiec Kazimierz, Bukowno, Tunel, Sędziszów co 60 min. Czas przejazdu między Sosnowcem Płd. a DG Strzemieszyce z postojami na stacjach pośrednich to 27-28 min... czyli mijanki powinny być na stacjach Sosnowiec Płd. i Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, dość płynnie zorganizowane. |
jackii napisał/a: |
Najwidoczniej opolskie nie widzi potrzeby pociągów w relacji Gliwice - Opole. Jeśli popyt zostanie wygaszony, to trudno. W przyszłym roku te środki będzie można przeznaczyć na inne połączenia. Nie wyobraząm sobie sytuacji, by UMWŚ uszczęśliwiał na siłę mieszkańców innego województwa...
|
Lil_Peter napisał/a: |
Dworzec autobusowy w Gliwicach znajduje się w samym centrum miasta, tuż obok dworca kolejowego, więc nie wiem co Ty w ogóle za bzdury wygadujesz... |
tomasso86 napisał/a: |
co więcej, pociągi na tych trasach są rozkomunikowane .. albo w Skarżysku masz 3 min na przesiadkę i jak pobiegniesz to kładką dolecisz ..albo czekasz kilkadziesiąt minut. |
ET05 napisał/a: |
Nie jest tak źle. Większość przesiadek w Skarżysku to "drzwi w drzwi" i nie ma problemu. Co do połączenia Katowice - Kielce, to wszystko wskazuje na to, że KŚ nie obsłuży Sławkowa ze względu na brak taboru. |
tomasso86 napisał/a: |
Jakie no trudno? Opolskie niczemu ślaskiemunie sponsoruje. Na odcinku Strzelce Opolskie - Opole pociągi jeźdzą doładowane. Problem z odcinkiem Strzlce Op. - Gliwice, gdzie jest mniej pasażerów, a przesiadka spowoduje, że bedzie jeszcze mniej.
I pamiętajcie koledzy, ze KOLEJ JEST POLSKA, a nie ŚLĄSKA, czy OPOLSKA. Takie zamykanie się jest sztuczne. Skoro moga być jeździć pociągi osobowe w relacji Wiedeń Wschodni - Bratysława w takcie godzinnym, to tym bardziej powinny Katowice - Kielce, czy Gliwice - Opole. |
tomasso86 napisał/a: |
poza tym dziwię się, ze ¶ównież Koleje Śląskie utrzymują relację Sosnowiec Gł - Tychy Lodowisko, bo między Katowicami a sosncem Gł. te pociągi wożą powietrze, obłsugę pociągu i 3 pasażerów. Ci 3 mogą sobie przecież pojechać innym pociągiem w ciągu Gliwice - Częstochowa (to dopiero marnowanie kasy) |
prapak napisał/a: |
Zgodzę się frekwencja na odc. Tychy lodowsko- Katowice jest tragiczna, ale najgorzej jest na odc. Katowice-Sosnowiec jeżeli chodzi o SKR tam w godz. 10-13 podróżują rekordowe uwaga! 2 osoby. |
Cytat: |
Bilet kosztuje 3 zł (pomarańczowy) |
podroznik1 napisał/a: |
Gliwice - Rybnik(niektóre do Raciborza i Wodzisławia) przez Knurów( reaktywacja linii) co 2h |
Cytat: |
a) Tabela 105: z Sędziszowa/Kielc (woj. świętokrzyskie) Kozłów - Wolbrom - Olkusz - Sławków (woj. śląskie) |
Cytat: |
Przewiduje się uruchomienie ok. 7 par pociągów skomunikowanych w stacji Sławków z ofertą spółki „Koleje Śląskie” Sp. z o.o. |
dyżurny napisał/a: |
roman_bukowno, w KWR sprawdziłem. Rozkład ujrzycie w swoim czasie. |
jackii napisał/a: |
roman_bukowno, kto by miał dojeżdżać do Olkusza? KŚ? Żeby dojechać do Olkusza, musieliby zrezygnować z relacji Bielsko-Biała - Wadowice. Małopolska uruchamia tylko 7 par pociągów w relacji Kraków - Katowice, więc tych kilometrów nie ma na tyle, by KŚ mogły jechać do Olkusza. |
Cytat: |
Massel: Długość sieci zarządzanej przez PLK wyniesie 14-15 tys. km
Jak doniósł dziś "Rynek Kolejowy", jednym ze sposobów obniżenia kosztów, nad którymi zastanawia się PKP PLK, jest zamknięcie 4 tysięcy linii kolejowych. Wskazała je firma doradcza McKinsey. - Pewien układ sieci został z PLK wynegocjowany i on jest rozwiązaniem dość zrównoważonym. Długość sieci zarządzanej przez PLK wynosiłaby 14-15 tys. km - mówił w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" wiceminister Andrzej Masselem. |
dyżurny napisał/a: |
Patrzeć na te brednie nie mogę, więc sprawdziłem.. Obecnie żaden KŚ/PR nie będzie kończył/zaczynał biegu w Sławkowie. Wszystko na tej trasie na chwile obecną jest w PR. |
rufio198 napisał/a: |
Marszałkowi Sląskiego UW gratuluje uporu
I tak mnie w sumie ciekawi czym KS obsłuży zaplanowane pociągi, bo jakoś o zakupach taboru cicho ( oprócz 6 ezetów ), za to o odwołaniach przetargów ciągle można przeczytać |
Cytat: |
A jeśli l;inia idzie do likwidacji to kto na cholerę zarządził remont kładek na Kazimierzu i Dańdówce, które służą tylko do dojścia na perony |
Cytat: |
Jednym z możliwych rozwiązań miało być skomunikowanie pociągów Kolei Śląskich i Przewozów Regionalnych w Sławkowie. – Chcieliśmy ustalić skomunikowania pociągów KŚ i PR w Sławkowie, jednak bez powodzenia. W sytuacji, w której pociąg KŚ miałby przyjeżdżać do Sławkowa 2-3 min po odjeździe pociągu PR zostaliśmy zmuszeni do wprowadzenia KKA – kończy Warzecha.
– Założeniem do rozmów było żeby spróbować zachować połączenia, które mamy. O ile to będzie możliwe przekonywać śląskiego partnera aby wykluczyć przesiadki. Warunkiem była również pewna określona kwota w budżecie – powiedział wczoraj Jan Maćkowiak, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego. |
Cytat: |
– Nie otrzymaliśmy zgody na wjazd naszych pociągów do Katowic. Koleje Śląskie wprost przyznały, że nie pozwolą na takie posunięcie nawet, gdybyśmy chcieli wykonać to na zasadach komercyjnych. Koleje Śląskie jako uzasadnienie wyrażały przekonanie, że nasze pociągi na odcinku pomiędzy Sławkowem, Sosnowcem a Katowicami będą konkurencją dla ich połączeń – powiedział Mariusz Brzeziński. |
Cytat: |
4. Brak "styku" w Sławkowie to już problem KŚ. Oni nie poszli na ugodę, a więc niech pokutują za to, bo nie wierzę w to, że nie będzie protestów ze strony ludzi. |
roman_bukowno napisał/a: |
Faktycznie. Czyli już myślano o przesiadkach w Szczakowie. Wg. Mnie to i tak by był dobry pomysł, którego oczywiście nie chcą wprowadzić. |
jackii napisał/a: |
plany blokady trasy Zawiercie - Częstochowa o jakich słyszałem dodatkowo uniemożliwią kompromis |
jackii napisał/a: |
Wbrew pozorom, podobny problem jak z Kielcami będzie z Opolem. Opole ze względów finansowych nie jest zainteresowane bezpośrednimi połączeniami ze śląskim, ale już wiadomo, że w Kędzierzynie-Koźlu i Strzelcach Opolskich nie będzie skomunikowań - OZPR już odpowiedział na prośby śląskiego, że "niedasie". |
Szociu napisał/a: |
A co wtedy z odcinkiem Sosnowiec Płd. - Olkusz, który generuje dość duże potoki pasażerów? |
Cytat: |
Ale jak twierdzą kolejarze, nie będzie to łatwe. - Na liniach tych jeżdżą pociągi towarowe, Intercity, Tanich Linii Kolejowych, specjalne, trudno będzie więc tak skonfigurować rozkład, by przesiadać się z pociągu do pociągu - mówią. |
Cytat: |
ja słyszałem że pociągi lokalne się tam nie będą zatrzymywać ale SKR pozostanie bez zmian |
Leniwiec napisał/a: |
A ja mogę powiedzieć że mam rozkład dla całego Śląska już pewny i w 100% zatwierdzony i że to skąd go mam to moja osobista sprawa. Chodzi mi o to że takie ukrywanie się powoduje że twoja informacja nie jest zbyt wiarygodna.
Pozdrawiam. |
kropek napisał/a: |
Mam pytanie w związku z tym (nawiązując do mojego posta powyżej) - mógłbym prosić o podanie mi stacji, na których od nowego rozkładu jazdy nie będą się zatrzymywać niektóre pociągi na trasie Katowice-Rybnik? Byłbym bardzo wdzięczny za te informacje. |
nike1984 napisał/a: |
no tylko pogratulować panu Stanisławowi Biega tego rozkomunikowania na stacjach Katowice i Rybnik |
ElmoVanKielmo napisał/a: | ||||
Stary, nie zrozumiałeś ironii
O Rybniku nic nie wiem, ale w Katowicach nie wygląda źle - Tychy Lodowisko tylko uciekają przed Gliwicami i Częstochową. |
Leniwiec napisał/a: |
A ja mogę powiedzieć że mam rozkład dla całego Śląska już pewny i w 100% zatwierdzony i że to skąd go mam to moja osobista sprawa. Chodzi mi o to że takie ukrywanie się powoduje że twoja informacja nie jest zbyt wiarygodna.
Pozdrawiam. |
erwin1960 napisał/a: |
spokojnie Panowie, gdzie Wam sie tak spieszy? Prezciez KS i tak zdaniem wiekszosci z Was nie mialy szans na wystartowanie, poczytajcie wlasne posty.. |
erwin1960 napisał/a: |
spokojnie Panowie, gdzie Wam sie tak spieszy? Prezciez KS i tak zdaniem wiekszosci z Was nie mialy szans na wystartowanie, poczytajcie wlasne posty.. |
erwin1960 napisał/a: |
nie dramatyzujmy z tymi Kielcami, wiekszosc osob i tak korzysta z busow lub IR/TLK bo one sa do tego przeznaczone ( czas dotarcia). |
pawek4 napisał/a: |
Co do rozkładu Katowice - Zwardoń - to jest kilka błędów i to poważnych!
I. pociąg nr 99010 "Magurka" Zwardoń - Katowice przyj. do Katowic - 6.25 - prawdopodobnie na odcinku Zwardoń - Bielsko-Biała nie będzie się zatrzymywał na wszystkich stacjach i przystankach! To ogromny błąd, bo uniemożliwiłoby to dojazd do pracy dla wielu osób na godzinę 6.00 do Bielska-Białej i Czechowicach-Dziedzicach! II. pociąg nr 99012 "Ujsoła" Zwardoń - Katowice przyj. do Katowic - 7.25 - prawdopodobnie na odcinku Zwardoń - Bielsko-Biała również nie będzie się zatrzymywał na wszystkich stacjach i przystankach! To również ogromny błąd, bo uniemożliwiłoby to dojazd do pracy dla wielu osób na godzinę 6.00 do Żywca oraz na 7.00 do Bielska-Białej i Czechowicach-Dziedzicach! III. pociąg nr 99046 Węgierska Górka - Katowice przyj. do Katowic - 14.25 - w tak skróconej relacji uniemożliwia na odcinku Zwardoń - Węgierska Górka dojazd do pracy osobom na 14.00 do Bielska-Białej i Czechowic-Dziedzic. IV. pociąg nr 99022 "Skalnica" Zwardoń - Katowice przyj. do Katowic - 15.25 - nie ma możliwości dojazdu do pracy na 14.00 do Bielska-Białej i Czechowic-Dziedzic mieszkańców od Zwardonia po Węgierską Górkę, bo pociąg przyjeżdża do Bielska dopiero o 14.25! V. pociąg nr 99002 "Turysta" Zwardoń - Częstochowa przyj. do Katowic - 16.25 - stanowczo za wczesny przyjazd do Katowic i tym samym do Częstochowy. Pociąg powinien jechać minimum trzy godziny później!!! VI. pociąg nr 99035 "Ujsoła" Katowice - Zwardoń odj. z Katowic - 21.31 - w planach pociąg ma nie kursować w soboty. Będzie to duży błąd, bo kłopot z powrotem z pracy po 22.00 w soboty będą mieli mieszkańcy od Żywca do Zwardonia, którzy pracują między innymi w Czechowicach-Dziedzicach czy Bielsku-Białej! Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie, gdy w soboty nie pojedzie pociąg nr 99033 "Rycerka" Katowice - Zwardoń odj, z Katowic o 20.31! W zamian nr 99035 jeździłby w soboty! VII. pociąg nr 99016 "Rycerka" Zwardoń - Katowice przyj. do Katowic 9.25 - obawy wzbudza fakt, że kłopoty z dojazdem do szkół i pracy w Żywcu będą mieli mieszkańcy odcinka Zwardoń - Żywiec! |
nike1984 napisał/a: |
no cóż jak widać to nie jedna linia do poprawki, bo tak samo linia Rybnik - Racibórz również brak możliwości dojazdu w weekendy do pracy na 6 rano, i powrót po 22 z pracy w kierunku Rybnika... no cóż pseudo "ekspert" p. Biega wie lepiej... oby KŚ nie zaprezentowały takiego rozkładu jazdy, bo życzę im na wstępie za taki rozkład jazdy zwijanie manatek... |
ET05 napisał/a: | ||
Jednak podramatyzujmy - sporo osób z Kielc, Jędrzejowa, Sędziszowa i ze stacji pośrednich chce się dostać na sensowną godzinę do centrum Katowic. Pozwala na to jedynie pociąg Regio 2427. Swego czasu nie było sensownych osobówek Kielce - Kraków, teraz jest 5 par i cieszą się powodzeniem mimo koszmarnego czasu przejazdu 2h08 do 2h40. Osobówka Ostrowiec - Kraków też zyskuje pasażerów, nie stoi już bez sensu po pół godziny. Relacja Skarżysko - Częstochowa też jest popularna - w pociągu dziś rano dalej niż do Kielc pojechało ok. 25 osób, wymiana ok. 50 osób. |
jackii napisał/a: | ||
|
Exsimus napisał/a: |
Powiem więcej nawet obecnie na trasie do Sędziszowie nie jeździ nikt poza kolejarzami. Ostatnio pociągiem po godzinie 20 na 12 pasażerów 8 stanowili kolejarze (nie wliczać obsługi pociągu)
Tak poza tym to powiedz mi ilu podróżnych pojedzie z Kielc do samych Katowic? Dwóch, trzech, no max 5, nie wierzę w więcej osób w takiej relacji no chyba, żeby był to pociąg przyspieszony i jechał dużo krócej niż teraz... Poza tym transport w obrębie aglomeracji np Katowic skupia się na okręgu do 70 km i to właśnie ludzie w tym okręgu poruszają się do pracy, szkoły itp, choć przy wyższych prędkościach krąg powiększa się do ok 100 km, dlatego właśnie ludzie jeżdżą do pracy np z Częstochowy do Katowic (86 km) Wracając jeszcze do Kielc to bez obrazy, ale relacja Kielce - Katowice jest relacją typowo międzywojewódzką i gdyby to nie była Polska, a np Czechy to relację obsługiwał by pociąg pospieszny w Czechach Rychlik lub w Niemczech RE RegionalExpress, ale nigdy pociąg stający co 5 minut na jakiejś stacyjce... Ludzie podróżujący z Kielc do Katowic chcą szybkich połączeń, a mniejsze miejscowości po trasie np między Kielcami, a Sędziszowem powinny być obsługiwane pociągami osobowymi w możliwością przesiadki na szybki pociąg z Kielc do Katowic właśnie... |
Lil_Peter napisał/a: |
Orlik jako IR To jest dopiero zaskoczka!
@Leniwiec IR Bolko nie jeździ przez Sędziszów to raz, a dwa ZAWSZE jest pełny, nie gadaj głupot. |
Exsimus napisał/a: |
Co do braku postojów to często jeździłem na Zwardoń i co do braku postojów niektórych pociągach np na przystankach:
Laliki Sól Kiczora Rajcza (nie mylić z Rajczą Centrum) Milówka Zabawa Cięcina Dolna To bym się nie obraził, bo tam jest tak wymiana podróżnych, że szok |
railman93 napisał/a: |
Exsimus A wiesz kiedy KŚ oficjalnie zaprezentują nowy rozkład? |
Rademenes napisał/a: |
te same błędy robi które wytykali PR. |
erwin1960 napisał/a: |
Czy jest szansa zeby pociagi zamiast do Sławkowa dojezdzaly do Olkusza ? Z Krakowem chyba latwiej sie jest dogadac niz z Kielcami na kompensacje..
Moze nawet wtedy Kielce dojechalyby do Olkusza i autokar niebylby potrzebny, moze niektore kursy?.. |
jackii napisał/a: | ||
|
Cytat: |
Niekoniecznie łatwiej. UMWM odrzucił propozycję, by pociągi z Kielc zamiast do Sławkowa dojeżdżały do Jaworzna Szczakowej, gdzie miały być skomunikowane z pociągami relacji Kraków - Katowice. |
Cytat: |
Nowy rozkład jazdy, który ostatecznie KŚ zaprezentują 16 listopada |
Martix napisał/a: |
Nowy rozkład jazdy, który ostatecznie KŚ zaprezentują 16 listopada, potwierdzi zapowiadaną, zwiększoną liczbę połączeń z Katowic do Bielska i Zwardonia. Jestem jednak zdziwiony, że dla układających rozkład jazdy "godziny szczytu", w których pociągi kursować będą co 30 minut, obejmuje przedział czasu tylko od 13.00 do 15.00 (pociągi o 13.01, 14.01, 15.01). Przecież większość kończy pracę po 15.00. Dlaczego więc w "takcie szczytu" brakuje pociągu w kierunku Bielska o godz. 16.01? |
mario3077 napisał/a: |
Ile prawdy w tym aby połączenia Katowice Lubliniec puszczać przez Toszek i wyeliminować wszystkie stacje od Chorzowa do Rusinowic????? |
Cytat: |
I druga sprawa średni czas jazdy 55min. Wątpię , żeby się wyrobił z ograniczeniem do 10km/h. |
bartek 27 napisał/a: |
I po co łączyli relacje do Czechowic . |
danio napisał/a: |
Ale masz za to 4:28 i 6:28 .
Więc coś w zamian jest . Można na 6 dojechać do Katowic , i do Czechowic też. Moim zdaniem rozkład jest ok . Choć szkoda że ostatnie pociągi są w D . |
Martix napisał/a: |
WISŁA UZDROWISKO - KATOWICE:
5.14 (Katarzynka, (1) - (6), przyj. do Katowic 7.12 8.16 (Beskid), (1)-(7), przyj. do Katowic 10.11 11.16 (Stożek), (1) - (7), przyj. do Katowic 13.12 14.13 (Soszów), (1) - (7), przyj. do Katowic 16.08 16.20 (Czantoria), (1) - (7), przyj. do Katowic 18.12 17.19 (Wisełka), (C) - przyj. do Katowic 19.09 (kursuje do Częstochowy) 19.44 (Równica), (1) - (7), przyj. do Katowic 21.41 |
Cytat: |
Nie będzie przyśpieszonego z/do Gliwic? |
Martix napisał/a: |
Zgadza się. Ostatni pociąg z Wisły, Równica to kurs przyspieszony aż do stacji Gliwice.
[ Dodano: 07-11-2012, 19:13 ] A przy okazji rozkład Bytom - Gliwice - Bytom Odjazdy z Bytomia: 5.10, 7.10, 9.10, 11.10, 13.10, 15.10, 17.10, 19.10 Odjazdy z Gliwic: 4.28, 6.28, 8.28, 10.28, 12.28, 14.28, 16.28, 18.28 |
isaak napisał/a: |
Ciekawe jest tylko to ze wszystkie dojeżdżają do Wisły Głębiec a jeden z nich odjeżdża ze stacji Wisła Uzdrowisko |
Cytat: |
Hmm co za durne końcówki odjazdów z bytomia |
Cytat: |
Hmm co za durne końcówki odjazdów z bytomia |
Exsimus napisał/a: |
... A no pewnie po to, żeby się zmieścił w normalnej godzinie na powrót jazda do Głębiec z obrotem do strata około 25 minut. ... |
Cytat: |
Skoro i tak dojeżdża do Głębiec to gdzie masz stratę i tak musi wrócic do Wisły Uzdrowisko |
dddbb napisał/a: |
Bielsko-Biała - Czechowice-Dziedzice - Cieszyn akurat nie jest całkiem nową relacją. Była taka na początku rozkładu 2011/2012 |
Leniwiec napisał/a: | ||
Nie szybciej było by linią od razu do Cieszyna przez Bielsko-Biała Wapienicę? Ogółem to ta linia jest przejezdna? |
Cytat: |
Pierwszy pociąg jedzie do Wisły Uzdowiska obraca się tak szybko jak to tylko możliwe, przyjeżdża do Katowic robi do samo i jedzie do Głębiec i znowu to samo. |
Paradoks napisał/a: |
Komitet ratowania linii kolejowej Sucha - Żywiec zapytał:'Czy spółka Koleje Śląskie w nowym rozkładzie jazdy uruchomi pociągi Żywiec - Sucha Beskidzka - Kraków albo Katowice - Żywiec - Zakopane? Czy jest szansa na powrót pociągów Żywiec - Sucha Beskidzka?'.
Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich odpowiedział: 'Proszę o cierpliwość. Rozkład jazdy opublikujemy w ciągu najbliższych dni'. Czy zatem istnieje nadzieja na powrót pociągów na trasę Sucha - Żywiec? Źródło: Beskidzka24 |
Paradoks napisał/a: |
- 30 października otrzymaliśmy ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe telegram z informacją, że ulegnie zmianie rozkład aż 450 z 600 planowanych przez nas pociągów. Z tego powodu musimy dokonać korekty naszych planów na co potrzebujemy około 2 tygodni - mówi Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich, który dodaje, że rozkład zostanie oficjalnie przedstawiony 16 listopada. |
jackii napisał/a: |
Paradoks, nie istnieje. To inne województwo. W prowadzonym aktualnie postępowaniu przetargowym, UMWM nie przewiduje takich relacji. KŚ by musiały na takiej trasie jechać komercyjnie, co chyba nie jest wykonalne. |
Cytat: |
eu07-223, podobno PLK na 15. liniach wydłużyła czasy. Wiadomo, dla takiego PIC czy PR to proste, wręcz kosmetyczne zmiany. W KŚ z ich napiętymi obiegami wszystko się posypało... |
sinobrody79 napisał/a: |
a Wadowice, Kęty, Andrychów to może śląskie? [ Dodano: 11-11-2012, 07:48 ] A zresztą gdyby uruchonić pociągi Katowice-Sucha z sensownym skomunikowaniem tamże z poc. do Zakopanego to za bezpośredni pociąg Śląsk-Zakopane wystarczy Giewont. |
Exsimus napisał/a: |
(...)KŚ musiały tylko wpisywać skrupulatnie skomunikowania na poszczególnych liniach i to zajęło tyle czasu, bo rozkłady jazdy w KŚ muszą być podane ze skomunikowaniami !
Dla KŚ to proste wydać rozkład jazdy ze skomunikowaniami, a dla PR nie bardzo... |
tomasso86 napisał/a: |
GIEWONT jest śmieszny bo kursuje sporadycznie. Powinien wrócić do swojej starej relacji roszerzonej o kierunek Łodzi i kursować codziennie z Łodzi Kaliskiej do Zakopanego przez Częstochowę Os., Koniecpol, Kozłów, Tunel, Miechów, Kraków. Wyjazd z Łodzi Kaliskiej ok 16:00, z Zakopanego ok 7:00. Byłby pełny ludzi, bo stanowiłby niejako interREGIO z Łodzi do Krakowa. Ale firma doradcza PRów na to nie wpadnie, bo po co |
jackii napisał/a: |
isaak, od kiedy KŚ mają obsługiwać połączenia do Krakowa? W przyszłym roku obsługuje je MZPR. |
isaak napisał/a: |
No widzisz mój błąd, ktoś mi mówił że to KŚ mają odsługiwać połączenia do Krakowa a ja nie sprawdziłem. |
ElmoVanKielmo napisał/a: |
Bielsko-Biała - Kraków
I o ile dobrze śledzę wątek, to pierwsze obsługiwać będzie PR, a drugie KŚ... |
dddbb napisał/a: |
KŚ na odcinku BB - Wadowice, PR na odcinku Wadowice - Kraków. |
ElmoVanKielmo napisał/a: | ||
Oczywiście masz rację: KŚ na tej trasie ma dotrzeć tylko do Wadowic- sorry za skrót myślowy. |
mario3077 napisał/a: |
rozkład dla stacji Lubliniec wisi na dworcu w Lublińcu i to ładnie opublikowany przez PKP PLK |
isaak napisał/a: | ||
Nie do końca się z tobą zgodzę posterunek rewidenta jest na stacji Wisła Głębce i w rozkładzie króry dostali na stację pciąg ten dojeżdża do Głębiec a jak wiadomo przy zmianie kierunku jazdy musi on przejść próbę więc wydaje mi się bezsensowne ściągać człowieka z Głębiec do Centrum żeby mu zrobił próbę. |
m966 napisał/a: |
Pierwszy pociąg jedzie do Wisły Uzdowiska obraca się tak szybko jak to tylko możliwe, przyjeżdża do Katowic robi do samo i jedzie do Głębiec i znowu to samo. Nie do końca się z tobą zgodzę posterunek rewidenta jest na stacji Wisła Głębce i w rozkładzie króry dostali na stację pciąg ten dojeżdża do Głębiec a jak wiadomo przy zmianie kierunku jazdy musi on przejść próbę więc wydaje mi się bezsensowne ściągać człowieka z Głębiec do Centrum żeby mu zrobił próbę. Ludzie, gdzie wy żeście się polskiego uczyli? Do Głębców, a nie do Głębiec! |
Cytat: |
żeście |
Cytat: |
Kto mieczem wojuje, od miecza ginie |
danio napisał/a: |
Może nie będą się zatrzymywały .
Byłoby to logiczne , bo Ligota ma dużo połączeń do Tychów , a do Żywca to raczej mało kto stamtąd jeździ . |
danio napisał/a: |
Pomyłka .
Właśnie o to chodzi że w Ligocie mało osób wysiada, poza tym w tychach można się przesiąść na pociąg który się tam zatrzymuje . Ponadto są autobusy z Piotrowic . Akurat moja mama jeździ do Szpitala do Katowic i zawsze wysiada w Piotrowicach i idzie na Autobus (albo do jednego albo do drugiego szpitala ) . |
pilot1123 napisał/a: |
danio, ale przeloty przez Ligotę nie są przypadkiem spowodowane napiętymi obiegami? |
danio napisał/a: |
Ja jeżdżę bardzo często do Katowic i jakoś nie widuje tłumów wysiadających w Ligocie .
Poza tym jest oferta w postaci autobusu z Piotrowic , i np. dla mnie to wystarczy . Dojeżdżam np. pod sam akademik . |
danio napisał/a: |
Nie rozumiecie , ze Ci ludzie MOGĄ dojechać do dworca w Piotrowicach SPOD własnego DOMU ?
|
danio napisał/a: |
Jaka jest dla nich różnica czy wsiądą w Piotrowicach czy w Ligocie ? |
danio napisał/a: |
To jest typowe gadanie kolejarzy. |
danio napisał/a: |
Na pewno taka informacja będzie na dworcu , i będzie można przeczytać w Bielsku że na pociąg do Katowic w Piotrowicach czeka autobus którym dojedziemy m.in. do Ligoty i wtedy pan Y dowie się , że może na jednym bilecie dojechać pod szpital w Ligocie . A wtedy informacja dojdzie do człowieka A,B,C itd i kolejne osoby będą nowymi klientami KŚ . |
Kyosti napisał/a: |
kiedy ten rozkład będzie? |
danio napisał/a: |
Ma być dzisiaj podobno |
Exsimus napisał/a: |
Wróżę, że ok 14,15 będzie |
danio napisał/a: |
Co za różnica ? W mojej pracy wprowadzają dane non stop . |
danio napisał/a: |
Nieraz o 1 w nocy jest aktualizacja strony .... |
Cytat: |
Na stronie pewnie za kilka dni się to pokaże |
danio napisał/a: |
Nawet większe aktualizacje robione są przez dzień . No ale niektórym nie wytłumaczysz. |
danio napisał/a: |
Zresztą na wszystkich stacjach do dzisiaj PKP PLK ma wywiesić rozkładu z tzw "ustawowego obowiązku" Więc myślę że nie będzie problemu z poznaniem nowego RJ .... |
Exsimus napisał/a: |
Wróżę, że ok 14,15 będzie |
Kolejoman2 napisał/a: |
Szok!!! Żelazna granica przełamana!!! Są bezpośrednie pociągi Kędzierzyn-Katowice-Kędzierzyn!!! |
nike1984 napisał/a: | ||
Tylko ślimtoki zapomniały iż 95% podróżujących przesiada się w Kędzierzynie Koźlu na pociąg jadący w kierunku Opola/Wrocław, rano jeszcze jest ta możliwość a popołudniu totalna porażka... |
kraina_solvati napisał/a: |
A pociągi na trasie Kozłów - Katowice? Tylko do Sławkowa? Potem KKA? Cóż tam robią? |
Cytat: |
Nasi partnerzy z województwa świętokrzyskiego chcieli, abyśmy zapłacili za cały przejazd tych pociągów przez Małopolskę |
Bardi78 napisał/a: |
Przepraszam , przepraszam...
A GDZIE JEST BIERUŃ STARY? |
prapak napisał/a: |
tabele umiem czytac . A KKA Katwice Oświęcim jest braku składów a w sprawie Sławkowa to nie można było się dogadać PR i odpalić im działkę dotacji. |
tomasso86 napisał/a: |
Mnie przeraża ostatnie połączenie z Katowic do Sędziszowa z przesiadkami przed 18:00
PRy ze Sławkowa do Kozłowa tylko 6 par, w tym 1 w D. Tragedia. PRy niszą tę trasę. Jedyne sensowne wyjście to przekzanie odcinka Katowice - Kozłów Kolejom Śląskim. Nie małopolskie zamiast płacić PRom płaci Kolejom Śląskim, te przynajmniej więcej pociągów uruchomią. |
Cytat: |
Nasi partnerzy z województwa świętokrzyskiego chcieli, abyśmy zapłacili za cały przejazd tych pociągów przez Małopolskę. |
prapak napisał/a: |
A w ogóle to tak idiotyczny rozkład wprwadzacie na lini Częstochowa Radomsko że pociągi relacji Cz.- Radomsko odjeżdżają pięć minut przed PRowskimi Częstochowa Koluszki a potem są dziury. np. PR 12:35 KS 12:40 KS 13:35 PR 13:40 potem 14:35 i 14:40 i 16:35 16:40, 18:28, 18:35. PRZECIEŻ TO JEST CZYSTY DEBILIZM. PRZENIEŚCIE TE DUBLUJĄCE SIĘ POCIĄGI NA INNE LINIE. Ot chociaby za KKA na Katowice- Oswięcim, czy na Tarnowskie Gory- Katowice bo tam skolei jest za malo kursow |
danio napisał/a: |
Kolego sdd , naucz się czytać rozkład . Bo ja widzę jeden pociąg o tej godzinie, a ty jakimś cudem widzisz dwa ..... |
prapak napisał/a: |
Aż 6 dubli mamy. To jest chore czemu ktoś za to nie poleci. Podczas gdy np. na linii Katowice Tarnowskie góry są dziury 2 godzinne np. brakuje pociągu o 10:40 i o 19:40, a na Katowice Oświęcim w najbardziej obładowanych kursach mamy KKA. |
danio napisał/a: |
Sprawdzałem , i nic takiego nie widzę . Dzisiaj rano to przeglądałem .... |
sebek napisał/a: |
(...) Każda z tych stacji to jakiś pasażer zawsze się znajdzie a jak pociąg przejedzie bez zatrzymania to jakby dla kogo ta stacja jest? (...)
|
Bardi78 napisał/a: |
A w tym momencie "dziękuje" KŚ za odcięcie ludzi z Oświęcimia i okolic z dojazdu na poranne (godz.6,7) zmiany w weekend zarówno do Katowic jak i do Bielska!!! |
Bardi78 napisał/a: |
PR były kulawe ale do pracy rano się dojechało!!!Panowie prezesi i marszałkowie apeluje: nie bawdzie się kolejką a sprawcie aby kolej była dla ludzi!!! |
Kolejoman2 napisał/a: |
Że hę ? Kędzierzyn-Racibórz właśnie dostało dojazd na 6:00 bo do tej pory pierwszy pociąg z KK był o 6 i to w (D), a teraz będzie o 5 i w (1)-(6). |
danio napisał/a: |
A co do Pana Staszka . Na Mazowszu rozkład układał i mało kto narzeka . Wręcz przeciwnie , jest zadowolenie. |
danio napisał/a: |
Nie ma niepotrzebnych dziur między 7 a 14 i 17 a 21 . Są skomunikowania i jeżeli dojdą wspólne bilety np. z KZK GOP to na pewno pasażerów przybędzie . |
danio napisał/a: |
Będą chęci i chętni , zostaną na pewno wznowione postoje |
danio napisał/a: |
A co do Pana Staszka . Na Mazowszu rozkład układał i mało kto narzeka . Wręcz przeciwnie , jest zadowolenie. Nie ma niepotrzebnych dziur między 7 a 14 i 17 a 21 . Są skomunikowania i jeżeli dojdą wspólne bilety np. z KZK GOP to na pewno pasażerów przybędzie . |
danio napisał/a: |
Ja uważam że rozkład jest w porządku . Usuwanie postojów na nieużywanych przystankach jest wskazane .
Będą chęci i chętni , zostaną na pewno wznowione postoje . A co do Pana Staszka . Na Mazowszu rozkład układał i mało kto narzeka . Wręcz przeciwnie , jest zadowolenie. Nie ma niepotrzebnych dziur między 7 a 14 i 17 a 21 . Są skomunikowania i jeżeli dojdą wspólne bilety np. z KZK GOP to na pewno pasażerów przybędzie . |
Bardi78 napisał/a: |
Jak w Polsce zmiana na 6 lub 7 rano nie jest tą najpopularniejszą to jaka jest? Stary ręce opadją |
Leniwiec napisał/a: | ||
Chodzi mi o to że większość ludzi nie jeździ na 6 i 7 a nie że nie jest to najpopularniejsza zmiana. Ja najbardziej zapełnione pociągi widzę po południu oraz przed 8 gdy uczący się dojeżdżają do szkoły/uczelni. |
danio napisał/a: |
@prapak
Faktycznie , wczoraj tego nie było . Tak czy inaczej , wystarczyłoby żeby pociąg PR nie zatrzymywał się na przystankach między Częstochową a Radomskiem . I wystarczyłoby to . Pasażerów wziąłby wcześniejszy pociąg KŚ . Oczywiście to jest bezsensowne , i to przyznaje , ale nic nie poradzi się na brak kompromisu między urzędami marszałkowskimi w Łodzi i Katowicach . To też nie jest zależne od układającego rozkład dla PR, więc nie rozumie w tym momencie ataku na jego autora . |
danio napisał/a: |
Nie mam żadnego etatu KŚ , a rozkład oceniam wg swoich potrzeb . |
danio napisał/a: |
@prapak
Faktycznie , wczoraj tego nie było . Tak czy inaczej , wystarczyłoby żeby pociąg PR nie zatrzymywał się na przystankach między Częstochową a Radomskiem . I wystarczyłoby to . Pasażerów wziąłby wcześniejszy pociąg KŚ . Oczywiście to jest bezsensowne , i to przyznaje , ale nic nie poradzi się na brak kompromisu między urzędami marszałkowskimi w Łodzi i Katowicach . . |
danio napisał/a: |
@aso
nie rozumiem o co ci chodzi ./ |
psz napisał/a: |
Bukowno czy Olkusz nie są na Śląsku, a mówimy przecież o Kolejach Śląskich |
Leniwiec napisał/a: |
ŁZPR na siłę wpakowali tam swoje połączenia Łódź-Częstochowa. |
sdd napisał/a: |
A tak w ogóle, to jest dla mnie niepojęte, że taki pociąg międzynarodowy może sobie swobodnie przekraczać granicę Państwa - zmienia się tylko drużyna czy lokomotywa a pociąg wewnętrzny nie może przejechać granicy województwa. To jest chore.
Mógłby sobie wyjechac np. o 12:40 pociag na kiblach PR z druzyna KŚ, jako pociąg do Koluszek. W Radomsku wsiada sobie druzyna PR, KŚ przekazuje pociąg i wysiada a nastepnie pociąg jedzie dalej do Koluszek. Z powrotem podobnie. Nie wpadł jeszcze nigdy na ten genialny pomysł? O co chodzi? Za łatwo by było? Trudniej byłoby zakamuflować wyciekającą bokiem publiczną kasę? |
patryk148 napisał/a: |
najbardziej się rzucają osoby z Małopolski (z Oświęcimia czy Bukowna). podziękujcie Marszałkowi Sowie za to. to on chce likwidować pociągi, o czym świadczy rozkład PR. wy nawet sobie nie zdajecie sprawy, jak wyglądał rozkład PR w KWR, który zamówili. zajrzyjcie na rozkłady Podlaskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Zachodniopomorskiego i Małopolskiego, jak wygląda oferta PR.
Najwięcej narzekają pracownicy kolei i osoby, które mają problem z Kolejami Śląskimi. Bo raptem okazuje się, ze ich wiedza na temat kolei została podważona. Boli was, że kolej się rozwija na Śląski bez was. Okazuje się, że ci wszyscy miłośnicy sprawili, że kolej upadła. co do rozkłady to rozkład został ułożony pod rzeczywiste potoki pasażerskie. niektórzy twierdzą, że dużo osób dojeżdża na 7 do pracy. a ja zadam pytanie, ile osób płaci za bilet do tej pracy? przejazdy kolejarzy na 99% zniżce to 25% przewozów w Polsce. ja też bym chciał mieć taką zniżkę. niestety nie mam i płacę zawsze 100 % za bilet, tak jak większość pasażerów (tylko uczniowie i studenci mają 51 %). na tę 7 z oświęcimia jest przecież autobus do szopienic, więc nie widzę problemu, a to że nie będzie można zapalić papierosa i się napić po pracy to inna sprawa. nie może być tak, że dotacja idzie na dowożenie kolejarzy którzy i tak dostają m.in deputat węglowy, paczki na święta itp. lepiej piszmy do Urzędu i PLK, żeby tory do Tarnowskich Gór wyremontowali, bo to skanal, żeby był taki stan i puścili więcej pociągów. mam już dość stania w autobusie w korkach na DK79 w Chorzowie. |
danio napisał/a: |
@aso
nie rozumiem o co ci chodzi . Ja oceniam rozkład wg potrzeb , które sam mam , oraz biorąc pod uwagę to co mówią znajomi . Jest mało osób narzekających , naprawdę mało / w sumie tylko kolejarze narzekają na ten rozkład bo im ucięto muchowozy o 3 i 23 / |
patryk148 napisał/a: |
najbardziej się rzucają osoby z Małopolski (z Oświęcimia czy Bukowna). podziękujcie Marszałkowi Sowie za to. to on chce likwidować pociągi, o czym świadczy rozkład PR. wy nawet sobie nie zdajecie sprawy, jak wyglądał rozkład PR w KWR, który zamówili. zajrzyjcie na rozkłady Podlaskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Zachodniopomorskiego i Małopolskiego, jak wygląda oferta PR.
Najwięcej narzekają pracownicy kolei i osoby, które mają problem z Kolejami Śląskimi. Bo raptem okazuje się, ze ich wiedza na temat kolei została podważona. Boli was, że kolej się rozwija na Śląski bez was. Okazuje się, że ci wszyscy miłośnicy sprawili, że kolej upadła. co do rozkłady to rozkład został ułożony pod rzeczywiste potoki pasażerskie. niektórzy twierdzą, że dużo osób dojeżdża na 7 do pracy. a ja zadam pytanie, ile osób płaci za bilet do tej pracy? przejazdy kolejarzy na 99% zniżce to 25% przewozów w Polsce. ja też bym chciał mieć taką zniżkę. niestety nie mam i płacę zawsze 100 % za bilet, tak jak większość pasażerów (tylko uczniowie i studenci mają 51 %). na tę 7 z oświęcimia jest przecież autobus do szopienic, więc nie widzę problemu, a to że nie będzie można zapalić papierosa i się napić po pracy to inna sprawa. nie może być tak, że dotacja idzie na dowożenie kolejarzy którzy i tak dostają m.in deputat węglowy, paczki na święta itp. lepiej piszmy do Urzędu i PLK, żeby tory do Tarnowskich Gór wyremontowali, bo to skanal, żeby był taki stan i puścili więcej pociągów. mam już dość stania w autobusie w korkach na DK79 w Chorzowie. |
Kod: |
Katowice 19:56 , Katowice Zawodzie 20:00, Katowice Szopienice Południowe 20:03, Mysłowice 20:11, Jaworzno Szczakowa 20:44, Jaworzno Szczakowa Lokomotywownia 20:47, Dąbrowa Górnicza Południowa 20:57, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice 21:04, Łazy 21:17 |
sdd napisał/a: |
A tak w ogóle, to jest dla mnie niepojęte, że taki pociąg międzynarodowy może sobie swobodnie przekraczać granicę Państwa - zmienia się tylko drużyna czy lokomotywa a pociąg wewnętrzny nie może przejechać granicy województwa. To jest chore.
Mógłby sobie wyjechac np. o 12:40 pociag na kiblach PR z druzyna KŚ, jako pociąg do Koluszek. W Radomsku wsiada sobie druzyna PR, KŚ przekazuje pociąg i wysiada a nastepnie pociąg jedzie dalej do Koluszek. Z powrotem podobnie. Nie wpadł jeszcze nigdy na ten genialny pomysł? O co chodzi? Za łatwo by było? Trudniej byłoby zakamuflować wyciekającą bokiem publiczną kasę? |
psz napisał/a: |
Bukowno czy Olkusz nie są na Śląsku, a mówimy przecież o Kolejach Śląskich |
jackii napisał/a: |
tu nie chodzi o drużyny trakcyjne. Tu chodzi o pieniądze. |
pawcio1978 napisał/a: |
Z Bukowna masz busy Kayatrans do Katowic. |
danio napisał/a: |
Zdaje sobie sprawę że tam jest nieciekawie , ale ja oceniałem rozkład wg połączeń z których ja korzystam czyli Czechowice - Kraków i Czechowice - Katowice , ewentualnie
Czechowice - Bielsko Biała i Czechowice - Rybnik -Wrocław . A na tych liniach rozkład jest bardzo dobry jak dla mnie . Natomiast na pewno Sławków jest błędem , ale to nie zależy od autora rozkładu . Jednak gdybym miał wybierać czy jechać Z przesiadką w Sosnowcu i Sławkowie z krótkim czasem oczekiwania , a czekać godzinę na przesiadkę , to bym wolał już przemęczyć te przesiadki . Myślę że wreszcie się dogadają ,bo to jest masakra na tej linii i to przyznaje . Natomiast widząc zaplanowane przesiadki w Katowicach , Czechowicach itd itp widzę że rozkład jest dużo lepszy i kwestia sławkowa (gdzie nie podróżuje) nie przesądza o ocenie rozkładu , po prostu dla mnie nie ma znaczenie , z tym że uważam że jest to na pewno błąd . |
Leniwiec napisał/a: |
Eeeeh, kolejne przepychanki słowne i wmawianie reszcie jak bardzo jesteście poszkodowani... Mogło być gorzej, o wiele gorzej. Co ma powiedzieć mieszkaniec Spytkowic? On w ogóle nie ma pociągów. Albo pan który jeździł pociągiem na linii do Zakopanego, on dostał ochłap w postaci 2(o ile dobrze pamiętam) REGIO. W Małopolsce może nie powycinali przystanków ale zlikwidowali wiele połączeń a nawet jedną linię. Pociągi dalekobieżne też im poucinali. A jak jesteście tacy mądrzy to ułóżcie lepszy rozkład z taboru który KŚ teraz ma, ciekawe czy wyjdzie wam chociaż w połowie tak dobrze jak teraz ma być. |
danio napisał/a: |
Jakby to był rozkład PR ,to pewnie byś miał co 3-4 godziny pociąg .
Porównajmy PR : 5:30 , 7:30 : 14:30 15:50 18:30 KŚ : co 2 godziny systematycznie odjazd od 3:44 do 18:45 |
danio napisał/a: |
A posty usera : ElmoVanKielmo zostały zgłoszone do administracji , przegiąłeś kolega z obrażaniem mnie . |
Leniwiec napisał/a: |
A jak jesteście tacy mądrzy to ułóżcie lepszy rozkład z taboru który KŚ teraz ma, ciekawe czy wyjdzie wam chociaż w połowie tak dobrze jak teraz ma być. |
nike1984 napisał/a: | ||
Udowodnię ci że idzie ułożyć rozkład jazdy dla woj. śląskiego, który będzie zapewniał pasażerom: a) dogodny codzienny dojazd do pracy/szkół i powrotne, czyli również godziny przyjazdu/odjazdu i ułożenie pod potrzeby pasażerów b) dogodne skomunikowania z pociągami pośpiesznymi i przesiadkami do innych pociągów na danej stacji węzłowej c) zamknięte obiegi pociągów. d) obsługujący wszystkie przystanki kolejowe Wiele nie trzeba sobie zadać trudu, aby taki rozkład jazdy utworzyć, no ale ciężko myśleć cokolwiek, jeśli się ma pustą głowę, p. Biega poszedł po najmniejszej linii oporu, bo po co będzie się męczył w ułożeniu rozkładu jazdy dla pasażera, ważne że obiegi są pozamykane. To człowiek który nie ma zielonego pojęcia o kolei ani doświadczenia... ekspert od siedmiu boleści... |
dddbb napisał/a: |
Miałem wkleić tekst "Ciemna strona rozkładu jazdy Kolei Śląskich", ale Pirat już uprzedził. Z dedykacją dla tych piewców, którzy uważają, że rozkład KŚ to jeden wielki sukces.
Co do likwidowanych przystanków, to znikają też Rybnik Gotartowice i Rybnik Piaski. |
danio napisał/a: |
Akurat rozkład na tej linii jest bardzo dobry (ten który ma wejść )
Można na 2 godziny pojechać do Czechowic i wrócić . Przydałby się jakieś 3-4 pociągi do Bielska . No i mam nadzieję że fakt , iż jadą do Katowic (a nie jest to ukryta relacja) może wpłynąć na frekwencję . Jakby nie patrzeć nie każdemu się chce jeździć do Oświęcimia na busa . Poza tym minut to zdecydowanie prędkość .... ta 30tka już mnie dobija na tej linii , od Czechowic do Kopalni ..... Pytanie do moderatora : Może nowy temat założyć jeśli chodzi o dyskusję na temat linii Czechowice - Oświęcim , bo się discuss mały zrobił |
danio napisał/a: |
@ElmoVanKielmo
@nike1984 To zrób i prześlij do ŚUM i KŚ . Tylko pamiętaj , że każdy ma inne potrzeby . Ja po drugiej zmianie wracam o 23 z Oswięcimia do Czechowic , przy czym nie mogę jechać Silesią bo podwaja to moje koszty . Więc ja proszę pociąg 5:30 , 13:30 do Oświęcimia i 15:35 i 23:20 z Oświęcimia . Oczywiście przesiadki na Kraków , przesiadki w Katowicach , bezpośrednie do Wadowic (rodzice jeżdżą często ) do Suchej Beskidzkiej , do Bytomia , aha i jeszcze potrzebuje bezpośredni do Kluczborka i Kędzierzyna . Oczywiście tylko w takich porach które mnie pasuje . To oczywiście ironia , bo nie jestem sam , tak czy inaczej z chęcią obejrzę ułożony przez Ciebie rozkład . Nawet ci pomogę jak chcesz (południe województwo tj Bielsko , Czechowice , Rybnik) |
irek34 napisał/a: |
Po za tym jeszcze jedna sprawa KŚ dobrze kombinują kasując małe stacje i przystanki ja ich rozumiem poniekąd , bo po prostu uszczelniają rynek. Bo niestety ale było tak że pomiędzy Katowicami a Ligotą za czasów PR to jest przejazd bezpłatny, marne szanse że ktoś przyjdzie sprawdzić bilet zresztą przykładów by można mnożyć Goczałkowice Pszczyna to samo . Tylko niech to powiedzą społeczeństwu, że jest koniec jazdy za darmo a nie postój 25minut. |
egon napisał/a: |
W rozkładzie wpisane są spalinówki (szynobusy) których notabene nie ma |
egon napisał/a: |
I tu kolega się myli.Składy wagonowe na 100%,obsługa EU43 |
egon napisał/a: |
W rozkładzie wpisane są spalinówki (szynobusy) których notabene nie ma |
Cytat: |
Dzwoniąc na infolinię Kolei Sląskich nie uzyskałem odpowiedzi czy te dwa(trzy) pociągi relacji Racibórz - Częstochowa kursują codziennie czy tylko od poniedziałku do piątku. Pani prosiła zadzwonić za pół godziny ale po tym czasie nie można się już dodzwonić mimo kilkukrotnych prób. |
Cytat: |
Poza tym na stronie Kolei Sląskich jest sprzecznosć w godzinach dostępności infolini. Na dole jest napisane że czynna całą dobę a obok po lewej na obrazku, że od poniedziałku do piątku od 8 do 18 :/ |
ET05 napisał/a: |
Tylko 10 EN57? |
Goloos napisał/a: |
Czy nie lepsza taka wersja rozkładu jak po niżej, jeśli PDF podzielony jest na strony w proporcjach kartki A4, a nie listy (która miała 3571x10717 pixeli) i jej wydruk w skali 1:1 zajmuje 8 kartek A4.
LINK |
Goloos napisał/a: |
Widać ktoś z KŚ wpadła na pomysł ustawiająć jakiś PDFcreator, że tak będzie fajniej. Owszem do przeglądania w komputerze, ale już do wydruku do torebki/kieszeni niekoniecznie. Najlepsze jest jednak to, że te same stacyjne rozkłady ściągnięte z głównej strony KŚ i z strony SzybkiBilet są różne, na KŚ nie ma podziału stron, a na SB już są... |
Cytat: |
Informacja dla podróźnych
Województwo Śląskie. W związku z dużą ilością odwołanych pociągów przewoźnika Koleje Śląskie (do godz. 14:00 dnia 10.12. 2012r - 34 pociągi) na stacjach Sonowiec, Katowice, Rybnik, Bielsko Biała, Gliwice, Czechowice, PKP Dworce Kolejowe uruchomiły akcję wydawania gorących napoi. |
Cytat: |
Błędy dyspozytora się zdarzyć mogą , |
Cytat: |
Wspaniała postawa dyżurnej ruchu ze Sławkowa, która monitorowała sytuację sprawdzała czy autobusy KŚ jeżdżą zgodnie i zapewniała skomunikowania pociągów. Mimo braku zgłoszenia przez pana kasjera mobilnego opóźnienia autobusu KŚ, pociąg z godz. 12:42 czekał na pasażerów. |
Cytat: |
Z relacji kierownika pociągu PR wynikało, że świętokrzyska dyspozytura podjęła decyzję, że w sytuacji gdy nie można się skontaktować z dyspozyturą KŚ (autobus przyjechał do Sławkowa kilka minut po planowym odjeździe pociągu), pociąg REGIO ma czekać do 20 minut lub do przyjazdu autobusu. Zdecydowanie taka postawa PR jest godna podziwu i uznania. |
rufio198 napisał/a: | ||
Nie tego typu. Jak ktoś nie umie ogarnąć lekko ponad 600 pociągów niech zrezygnuje ze stanowiska |
tomasso86 napisał/a: |
Autobusy odjeżdżają z przystanku KZK GOP przed stacją Sosnowiec Główny .. ten przystanek co ma kierunek Katowice. W Dandówce to gdzieś chyba nie za blisko stacij stacje. Nie znam dobrze Sosnowca i to co widziałem przez okono autobsu niewiele mi mówiło |
Cytat: |
Poprawa sytuacji na torach
W dniu dzisiejszym na tory wyjechały zaplanowane składy (583 pociągi). Ich punktualność (stan na godzinę 13.00) wyniosła 83,5%. |
Cytat: |
Pewnie trzeba się będzie przyzwyczajać do krótszych składów, niż dotąd jeździły. |
darianes napisał/a: |
sytuacja z dzisiaj...
pociąg Kolei Śląskich relacji Węgierska Górka odj. 12.31 - Częstochowa jechał jako osobny pociąg Węgierska Górka-Katowice na kiblu Przewozów Regionalnych oraz w osobnej relacji przyspieszonej Katowice-Częstochowa na kiblu Przewozów Regionalnych. Oczywiscie opóźniony. To skoro Koleje Śląskie układają rozkład to dlaczego sie go nie trzymają tylko rozdzielają pociągi i wprowadzają w błąd podróżnych... bo juz o EN 57 nie wspomne. To gdzie ta nowa jakość. ???????????????? bo PR ukrywały relacje bezpośrednie a Koleje Śląskie robią na przekór czyli dzielą rozkładowe relacje, paranoja.... |
erwin1960 napisał/a: |
a jest jakis konkretny powod dla ktorego pociagi Ktw-slawkow nie sa skomunikowane z tymi z Kielc ? |
erwin1960 napisał/a: |
niezle, czyli kasa na dodatkowe pockm sie znajdzie ale zeby pociagi spotykaly sie np w Olkuszu to kasy na pokrycie ewentualnych roznic juz nie ma, ze nie wspomne juz o "kompensacji" i bezprzesiadkowej trasie Ktw-Kielce. Jakies dziwne gierki.. |
Zioło napisał/a: |
Czy możliwe jest, aby pociąg relacji Żywiec-Katowice, który zatrzymuje się w Bielsku-B. Gł. o 6:01 w sobote dojechał punktualnie wg rozkładu do Katowice (6:57?)
Potrzebuje wiedzieć, bo nie wiem czy wyrobie się z przesiadką na Dokera .. z peronu 5 jak na złość ;p |
roman_bukowno napisał/a: |
właśnie idąc wzdłuż dworca, zobaczyłem w Bukownie na torze 11, odstawiony EZT EN57 oklejony napisem "Sigma Tabor". Czyli w Bukownie będą "Nocować" |
sinobrody79 napisał/a: | ||
Ja bym nie ryzykował. Ostatnio pytałem się konduktora KŚ o skomunikowanie z Rachowca na Piasta. To jest ok 10 minut w Katowicach, w dodatku z tego samego peronu. Powiedział, że skomunikowania nie może obiecać,bo inna spółka etc. Ostatnio pociągi KŚ jeżdżą w miarę punktualnie, ale mimo wszystko musisz dołożyć z 5-6 minut na dotarcie na peron 5. |
Cytat: |
właśnie idąc wzdłuż dworca, zobaczyłem w Bukownie na torze 11, odstawiony EZT EN57 oklejony napisem "Sigma Tabor". Czyli w Bukownie będą "Nocować" To możliwe, pierwszy kurs przecież jest ze Sławkowa, a tam nie mogą składu na noc zostawić. |
danio napisał/a: |
Za chwilę się odezwą co niektórzy którzy mi mają za złe "piechotą z rafinerii do głównego dworca w Czechowicach" |
danio napisał/a: |
A można jeszcze spróbować iść na peron 4ty i wzdłuż toru do peronu 5go, tam jest o ile dobrze pamiętam nieczynny odcinek toru albo rzadko używany. |
danio napisał/a: |
Ja przechodziłem tamtędy za zgodą SOK...... pod ich okiem i mandatu nie dostałem, więc nie ma problemu.
Można też jakiegoś kierownika lub maszynistę poprosić, gdyż zgodnie z przepisami można iść przez teren kolejowy "pod okiem osoby uprawnionej". Czasami tak trzeba, ale nie namawiam. Robimy to na "własną odpowiedzialność" |
danio napisał/a: |
a IP mam zmienne .....
|
Leniwiec napisał/a: |
A tak w ogóle to nie rozumiem czemu aż tyle pociągów dojeżdża do Zwardonia, czy frekwencja za Żywcem jest naprawdę wysoka? |
Leniwiec napisał/a: |
Po co kombinować... Nie lepiej po prostu utworzyć połączenie Katowice-Bielsko zatrzymujące się na wszystkich przystankach, kilka połączeń Katowice-Zwardoń które były by przyśpieszone... do tego można dodać kilka pociągów osobowych Bielsko - Zwardoń... A tak w ogóle to nie rozumiem czemu aż tyle pociągów dojeżdża do Zwardonia, czy frekwencja za Żywcem jest naprawdę wysoka? |
Bardi78 napisał/a: | ||
A gdzie mieszkasz? Czy frekwencja jest wysoka- nie-nie jest może bardzo wysoka ale nie jest mała... NATOMIAST JEST TO JEDYNA KOMUNIKACJA PUBLICZNA DLA LUDZI Z TAMTYCH TERENÓW!!! Pytałem gdzie mieszkasz bo chciałbym abyś sobie wyobraził że nagle odbierają Ci połowę połączeń do cywilizacji, pracy czy szkoły z Twojego miejsca zamieszkania... |
Leniwiec napisał/a: |
No ale oczywiście mieszkańcy danego miasta ZAWSZE muszą mieć najlepiej nie licząc się z kosztami, to smutne że jedne linie są faworyzowane kosztem innych... |
Leniwiec napisał/a: |
Ale od Żywca do Zwardonia mało osób jeździ więc po co na tym odcinku pociąg co 2 godziny? |
Leniwiec napisał/a: |
ja z Gliwic nie mogę dostać się do Kłodzka żadnym pociągiem. |
Leniwiec napisał/a: |
Czemu Zwardoń ma mieć takt dwugodzinny? Z Gliwic do Kędzierzyna takiego taktu nie ma. |
Leniwiec napisał/a: |
Popatrz ile było połączeń do Sędziszowa zaraz przed likwidacją... 7? A pasażerów było pełno. |
Cytat: |
Pociągi Katowice - Tunel/Sędziszów/Kozłów/Kielce z reguły świeciły pustkami, ilekroć widziałem je w Katowicach przed odjazdem miały frekwencje w graniach 30-40%. Ratunkiem dla tej linii jest tylko remont = podwyższenie prędkości. |
Leniwiec napisał/a: |
To może pan z Wrocławia(tak pisze w profilu) przyjdzie i zobaczy jak jest? |
Leniwiec napisał/a: |
Bo pociąg z Kędzierzyna w godzinach szczytu w okolicach Rudzińca zawsze jest pełny, szczególnie w porach dojazdu do szkoły. |
Leniwiec napisał/a: |
Jeżeli mam busa który jedzie około 160 km do Kłodzka a pociąg który jedzie 250 km z przesiadką to wiadomo że wybiorę autobus. |
Leniwiec napisał/a: |
Z Gliwic do Kędzierzyna było 7 połączeń dziennie, gdzie tu widzisz takt dwugodzinny? |
Leniwiec napisał/a: |
Nadal nikt mi nie przedstawił argumentu czemu większość pociągów musi jeździć do Zwardonia jak niewielki odsetek podróżnych jedzie z Katowic za Bielsko... |
Leniwiec napisał/a: |
Ciągle myślę że cześć(około 3-4) połączeń można by było rozbić na 2 oddzielne połączenia i puścić w godzinach szczyty gdy dojeżdżają pracownicy/uczniowie. |
roman_bukowno napisał/a: |
Wtedy, choć sytuacja jest tragiczna, to może "sztucznie" przy życiu utrzymać tą linie. |
Lil_Peter napisał/a: |
Jeżeli to co piszesz jest w planach to rzeczywiście "da radę" to utrzymać. Ciekawią mnie tylko te IRy z Katowic do Kielc. |
Leniwiec napisał/a: |
Jeżeli mam busa który jedzie około 160 km do Kłodzka a pociąg który jedzie 250 km z przesiadką to wiadomo że wybiorę autobus. |
Leniwiec napisał/a: |
Z Gliwic do Kędzierzyna było 7 połączeń dziennie, gdzie tu widzisz takt dwugodzinny? |
roman_bukowno napisał/a: |
lukasz to po tym piśmie wychodzi, że PRy nie byłyby zainteresowane połączeniami InterRegio przez Olkusz, bo by to była dla nich klapa finansowa? No nie sądze... |
Leniwiec napisał/a: | ||||
Mieszkam w Gliwicach i te miasto z dość dużego węzła stało się zwykłą stacją. Zlikwidowano pociągi w stronę Jastrzębia, Bytomia, Rybnika, Lublińca, Katowic Ligoty, Legnicy, Jeleniej Góry. Tak więc w skali czasu to miasto straciło ponad połowę połączeń, rozkład na stacji Gliwice Łabędy był ponad dwukrotnie bardziej nabity niż ten który jest teraz na głównej stacji w Gliwicach. Po prostu nie rozumiem czemu przy takiej przeciętnej frekwencji aż 12 pociągów jedzie do Zwardonia, przecież są miasta które mają po 6-8 połączeń i ludzie dojeżdżają do pracy i szkoły (przykładem może być dopiero co reaktywowana linia tzw. "Wałecka"). Moim zdaniem optymalną liczbą było by 8 połączeń bezpośrednich, reszta poskracać bo to jest marnowanie pieniędzy i wagonów których brakuje a te które są wysyła się na trasy które w pewnym momencie mają przeciętną frekwencję (Zwardoń, Kłobuck). No ale oczywiście mieszkańcy danego miasta ZAWSZE muszą mieć najlepiej nie licząc się z kosztami, to smutne że jedne linie są faworyzowane kosztem innych... |
Lil_Peter napisał/a: |
PKS Gliwice raczej nie wchodzi nigdzie w "konflikt" z koleją... |
roman_bukowno napisał/a: | ||
o co Ci chodzi dokładnie? |
Bardi78 napisał/a: |
Mieszkasz w Gliwicach-to wiemy Poza pociągami masz: 1.MZK 2.PKS 3.Busy 4.Prywtanych przeoźników Zwardoń ma tylko kolej... |
Bardi78 napisał/a: |
Leniwiec widzę że jesteś typem który lubi coś wkładać że tak powiem "do ust"...
napisz mi gdzie ja napisałem że Zwardoń bardziej zasługuje na kolej niż Gliwice...czekam A jak już napiszesz to jak sam napisałeś Gliwice mają jednak ten PKS te busiki-owszem kulawe z fatalną ofertą ale coś zawsze jest szczególenie lokalny PKM więc nie pouczaj mnie o rozeznaniu tematu Jesteś typowym maluskim polaczkiem prezentując takie stanowisko-" my tu w Gliwicach mamy fatalną ofertę komunikacyjną to czemu Zwardoń ma mieć lepiej-a dopieprzmy im i zabierzmy 1/3 składów aby też nie mieli zbyt różowo"... |
Lil_Peter napisał/a: |
Zarżnięcie Częstochowa - Lubliniec to skandal. |
dddbb napisał/a: |
Tabele 139, 151, 152 w pdf. Proszę o ewentualne uwagi |
dddbb napisał/a: |
On kursuje tylko w weekendy. Zakładałbym, że w niedziele na kursie z Rybnika może być lepiej (chyba najlepszy dojazd do Wrocławia, poza IR Szyndzielnia). |
Cytat: |
Dlaczego w tygodniu kiedy jeżdzi mniej osób potrafią jechać 2 wysokopojemne autobusy, natomiast w niedzielne popołudnie kiedy zawsze jest tłum, KŚ podstawiają 2 małe busy? |
ElmoVanKielmo napisał/a: | ||
Bo na pytanie, czy badano potoki pasażerów przed przygotowaniem rozkładu jazdy KŚ, odpowiedź brzmi NIE. Brak racjonalnego myślenia objawia się także w innych przypadkach - postoje w Katowicach Ligocie zlikwidowano, aby upewnić się, że pociąg KŚ nie będzie wyprzedzany przez pociągi PKP Intercity - stąd postoje były wyłącznie w Piotrowicach, gdzie wyprzedzanie nie jest możliwe. Obydwie informacje pochodzą od znanego wszystkim Pana o nazwisku Biega - zresztą były już cytowane na tym forum. |