INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Wagony gastronomiczne (barowe i restauracyjne)

Tomasz B. - 19-09-2012, 19:43
Temat postu: Wagony gastronomiczne (barowe i restauracyjne)
W tym wątku dyskutujemy na temat wszystkich typów wagonów barowych i restauracyjnych będących aktualnie w posiadaniu polskich przewoźników kolejowych.

[ Dodano: 19-09-2012, 21:56 ]
Krótko tytułem wstępu:

Najstarszym typem wagonów gastronomicznych eksploatowanych obecnie jest wagon barowy 113A. Jego prototyp powstał w zakładach H. Cegielskiego w Poznaniu w1972 roku, a następnie w latach 1974-1976 wyprodukowano i dostarczono PKP łącznie 230 sztuk. Wagony tego typu posiadają Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity. Niektóre wagony zostały zmodernizowane w ZNTK Nowy Sącz i powstał podtyp 113A Lux.

Następnym typem wagonów gastronomicznych są wagony wyprodukowane w 1989 roku w fabryce VEB Waggonbau Bautzen. Do Polski dostarczono 17 sztuk, a ich obecnym właścicielem jest PKP Intercity. Posiadają oznaczenie typu REST.

Kolejnymi wagonami gastronomicznymi są wagony typu 155A (155Aa). PKP Intercity posiada 3 sztuki. Każdy wagon powstał z przebudowy wagonu typu XB (z roku 1990). Każda sztuka ma innego producenta, a co się z tym wiąże indywidualne cechy wystroju wnętrza. Wagony oprócz części barowej posiadają także 4 przedziały pasażerskie.

Ostatnim typem wagonów gastronomicznych są wagony 406A (wcześniej określane jako Z1A-WR). Powstały dzięki przebudowie wagonów typu Z1A (z roku 1996). Na początku przebudowano 2 wagony i niedawno bydgoska PESA zmodernizowała dwa kolejne.

W najbliższych planach Przewozy Regionalne chcą przebudować dwa wagony typu 112A na gastronomiczne do obsługi RegioEkspresów (pasażersko-barowe) oraz PKP Intercity chcą przebudować 20 wagonów na gastronomiczne (w ramach przetargu na modernizację 15 wagonów) do obsługi połączeń TLK.
Pako - 19-09-2012, 21:26
Temat postu:
Dodam że wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym, podobnie jak dziś 155A. Dopiero w wyniku wielu wersji przebudowy i adaptacji przedziałów na magazyn i zaplecze socjalne załogi mamy: 113A barowe , barowo-restauracyjn ( np 113ALux), restauracyjne, były też wagony barowe z przedziałem video ( w miejscu przedziałów pasażerskich).
DarekP - 19-09-2012, 22:46
Temat postu:
W uzupełnieniu można jeszcze dodać, że prawie wszystkie ww. wagony należące do IC mają standardowe malowanie, to prawie to pierwsze 2 wagony Z1AWR, które posiadają malowanie EC typu Kiepura.
Tomasz B. - 20-09-2012, 18:48
Temat postu:
Dziś trochę o numerkach i modernizacjach.

Wagony barowe typu 113A jeśli się nie mylę miały kiedyś numery 51 51 85-80 ... lub 51 51 88-70 ... oraz 50 51 88-30 ... i serię WRbd. Dziś mają: 50 51 88 00 ...; 50 51 88-70 ...; 51 51 88-70 ... i serię WRo, WRou, WRouz. W 1996 roku zaprezentowano pierwszy zmodernizowany wagon barowy, któremu nadano typ 113A Lux. Nie zapoczątkował on jednak seryjnych modernizacji. W pojedynczych przypadkach niektórym wagonom całkowicie przebudowano wnętrze (zamiast wysokich lad-stołów zamontowano stoliki i siedzenia). Pojawiały się także wersje mieszane, gdzie dwa pierwsze wysokie stoły zastępowano mniejszymi z siedzeniami. W 2000 roku istniał 1 wagon typu Lux. Niektóre źródła podają że powstało ich łącznie kilka sztuk. Czy ktoś z was wie więcej na ten temat?
Pako - 20-09-2012, 19:33
Temat postu:
Jeśli chodzi o 113Alux to powstało około 4-5 sztuk.
Ja mam odnotowane cztery
515188-70168 -171 ma wózkach 25AN
Dla ciekawości były też wagony poprzedzające 113Alux też z jedną parą drzwi od strony kuchni. Na drugim przedsionku zamontowana była bodajże otwarta umywalka. Wagony te miały typowe restauracyjno barowe wnętrze natomiast pozostawiono im wózki z rodziny 4AN. Odnotowałem tylko dwa numery 515188-70160 -161 być może było więcej tych przejściowych 113A
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5279
dla porównani 113Alux
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5824
PinKi - 20-09-2012, 20:24
Temat postu:
Wagonów 113A w tak zwanej odmianie lux (na wózkach tarczowych 25AN) powstało dokładnie 4 sztuki:
51 51 88-70 168-1
51 51 88-70 169-9
51 51 88-70 170-7
51 51 88-70 171-5

Wszystkie maiły naprawę główną z modernizacją wykonaną w 1998 roku( pierwszy i ostatni w Nowym Sączu a dwa środkowe w ZNTK Opole).
DarekP - 20-09-2012, 21:28
Temat postu:
A czy któryś z wagonów 113A dostał takie fajne wnętrze z półokrągłymi kanapami, projekt był zrobiony OIDP w ASP w Poznaniu?
kond345.. - 20-09-2012, 23:18
Temat postu:
To są te 113Alux co wymienił kolega Pinki.
Pako - 21-09-2012, 11:04
Temat postu:
Wagony te ( 113Alux) z racji koloru zastosowanego laminatu użytego do aranżacji wnętrza zwane są przez obsługę wars-owską "landrynkami".
Tomasz B. - 22-09-2012, 10:42
Temat postu:
Jak oznaczone są te "luxy"? Wydawało mi się, że 113A-Lux, a tu mamy jednego z nich jako zwykłe "113A":

http://www.flickr.com/photos/tcy77/5693937016/in/photostream/lightbox/

Tak chyba wygląda jego wnętrze:

http://www.csmk.pl/cpg1419/displayimage.php?pid=2160&fullsize=1

Okropne jak dla mnie, jeszcze te wielkie rury na środku - potoczne powiedzenie "burdel na kółkach" nabiera nowego znaczenia :-D

Jestem ciekawy ile łącznie w Polsce jest jeszcze wagonów 113A?

Na początku 2007 roku Intercity posiadało 97 wagonów gastronomicznych. Odejmując od tego REST-y (Bautzen`89) w ilości 16 sztuk daje nam to 81 wagonów typu 113A. W 2008 roku z Przewozów Regionalnych przeszło do Intercity 48 sztuk 113A. Tak więc na początku roku 2009 mieliśmy w IC 129 wagonów typu 113A. Część została w PR-ach - ile dokładnie nie wiem (coś pomiędzy 12-30 sztuk). W kolejnych latach zaczęły się hurtowe cięcia tych wagonów ...
DarekP - 22-09-2012, 12:14
Temat postu:
kond345.. napisał/a:
To są te 113Alux co wymienił kolega Pinki.


Po tych zdjęciach już wszystko jasne, przy czym z tego, co pamiętam , pierwotnie fotele miały być w kolorze niebieskim, w różu faktycznie "landrynka" to bardzo łagodne określenie.
Czy jakieś wagony 113A maja klimatyzację, bo jakoś nie mogę sobie przypomnieć, abym o tym słyszał?

Inną kwestią, która mnie zastanawia, to dlaczego nowe barowozy mają powstać z 112A, a nie modernizuje się obecnych 113A. Powody mogą być, jak dla mnie swa:
- nowe bazy pod bary (112A) są nowsze niż obecne 113A, więc jest szansa, że pojeżdżą dłużej
- IC chce mieć więcej barów niż ma, bo o ile mi się wydaje WARS w przetargu obiecał modernizacje 113A.
pawcio1978 - 22-09-2012, 12:36
Temat postu:
Wszystko ladnie, pieknie. Tylko po co remontowac skoro pociagi dalekobiezne sa pozbawione WARSu?
snajper - 22-09-2012, 13:13
Temat postu:
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:

http://s15.postimage.org/qdoof1ds7/113_A_wne_classic_01.jpg http://s15.postimage.org/p3quzzk07/113_A_wne_classic_02.jpg http://s15.postimage.org/yi1dxipl3/113_A_wne_classic_08.jpg

http://s15.postimage.org/ypp0u10jr/113_A_wne_classic_11.jpg http://s15.postimage.org/rg81p2bd3/113_A_wne_classic_12.jpg http://s15.postimage.org/8qg28bimf/113_A_wne_classic_14.jpg
Tomasz B. - 22-09-2012, 13:24
Temat postu:
Tomasz B. napisał/a:
Tak więc na początku roku 2009 mieliśmy w IC 129 wagonów typu 113A. Część została w PR-ach - ile dokładnie nie wiem (coś pomiędzy 12-30 sztuk). W kolejnych latach zaczęły się hurtowe cięcia tych wagonów ...


Jeśli chodzi o PR-y to w notatkach znalazłem takie wagony:

Na złom w 2010:
50 51 88-30 024-6 WRbd
50 51 88-70 035-3 WRbd
50 51 88-70 066-8 WRbd
50 51 88-70 121-1 WRbd

Na złom w 2011:
50 51 88-30 003-0 WRbd
50 51 88-70 013-0 WRbd
50 51 88-70 030-4 WRbd
50 51 88-70 032-0 WRbd
50 51 88-70 039-5 WRbd
50 51 88-70 044-5 WRbd
50 51 88-70 049-4 WRbd
50 51 88-70 059-3 WRbd
51 51 88-70 003-0 WRbd
51 51 88-70 072-5 WRbd

W eksploatacji 2012:
50 51 88-70 005-1 WRbd

Co daje nam 15 sztuk, czy jeszcze jakieś są w Regionalnych to nie wiem ...

[ Dodano: 22-09-2012, 15:02 ]
DarekP napisał/a:

Inną kwestią, która mnie zastanawia, to dlaczego nowe barowozy mają powstać z 112A, a nie modernizuje się obecnych 113A. Powody mogą być, jak dla mnie swa:
- nowe bazy pod bary (112A) są nowsze niż obecne 113A, więc jest szansa, że pojeżdżą dłużej
- IC chce mieć więcej barów niż ma, bo o ile mi się wydaje WARS w przetargu obiecał modernizacje 113A.


112A chcą przerobić w najbliższym czasie Przewozy Regionalne. Być może dlatego, że już nie mają odpowiedniej ilości 113A i lepiej przerobić zbędne w obecnej eksploatacji wagony 1 klasy z końcówki lat `80 niż barowce z połowy `70.
Pako - 22-09-2012, 14:10
Temat postu:
[ Dodano: 22-09-2012, 15:12 ]
snajper napisał/a:
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:



To mamy kolejny wagon w wersji 113A poprzedzającej Lux 515188-70166-6.
a ja dodam kolejny który spotkałem 515188-70164-0

[ Dodano: 22-09-2012, 15:24 ]
Tomasz B. napisał/a:
Jak oznaczone są te "luxy"? Wydawało mi się, że 113A-Lux, a tu mamy jednego z nich jako zwykłe "113A":

http://www.flickr.com/photos/tcy77/5693937016/in/photostream/lightbox/


Prawdopodobnie takie niechlujne ocechowanie to sprawka "ZNTKu" , wprawne oko dostrzeże że to 113ALux w wersji "najnowszej" po zamontowaniu hamulca szynowego.
Tomasz B. - 22-09-2012, 16:34
Temat postu:
Pomyliłem wcześniej jeden numer. W eksploatacji PR-ów jest wagon numer: 50 51 88-00 005-1, seria: WRo, typ:113A, wyprodukowany: 1974r., stacja mac.: Poznań, rewizja 15.07.2010, mal.bordowe.
Pako - 22-09-2012, 16:48
Temat postu:
Tomasz B.
Bardzo prawdopodobne że to ten sam wagon, tylko przy zmianie dopuszczalnej prędkości z 160 na 120 4-ta grupa cyfr zmienia się z 70 na 00 a co za tym idzie zmiana cyfry samokontroli.
Tomasz B. - 22-09-2012, 17:04
Temat postu:
To ten sam wagon, po prostu źle wcześniej "wklepałem" numer. Jak się pisze kilka numerów pod rząd to łatwo się pomylić Smile
DarekP - 22-09-2012, 19:24
Temat postu:
Tomasz B. napisał/a:
DarekP napisał/a:

Inną kwestią, która mnie zastanawia, to dlaczego nowe barowozy mają powstać z 112A ...


112A chcą przerobić w najbliższym czasie Przewozy Regionalne. Być może dlatego, że już nie mają odpowiedniej ilości 113A i lepiej przerobić zbędne w obecnej eksploatacji wagony 1 klasy z końcówki lat `80 niż barowce z połowy `70.


A nie do końca jest tak jak mówisz. PKP Intercity ogłosiło 2 przetargi na modernizację wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl, w których (wyciągi z SIWZ):
- w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów
gastronomicznych typu 113WRb"
- - w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "wykonanie modernizacji 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych"

Tak więc PKP Intercity planuje pozyskanie łącznie 30 zmodernizowanych wagonów gastronomicznych z klimą, wyświetlaczami, drzwiami odskokowo-przesuwnymi itd.

PR chce zmodernizować tylko 2 szt wagonów, chyba, że o czymś nie wiem. Poza tym mają to być wagony pasażerskie z częścią gastronomiczną, przeznaczone do pociągów RE, dlatego pewnie też dostaną klimę.

snajper napisał/a:
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:


TO jest raczej wagon bez dużej modernizacji, bo gdzie te drewnopodobne laminaty, skajowe siedzonka, lampy z białymi plastikowymi kloszami, ach te wspomnienia ...
Tomasz B. - 22-09-2012, 20:48
Temat postu:
Nie zwalniamy jedziemy dalej Smile W 1989 roku do grona wagonów barowych 113A dołączyły wagony restauracyjne. Fabryka VEB Waggonbau Bautzen dostarczyła PKP 17 sztuk. Zakres numeracji wagonów był następujący: 51 51 88-80 020-2 do 036-8. Oznaczone były serią WRdun. Mogły poruszać się z max. prędkością 160km/h, posiadały 42 miejsca do siedzenia, okna klasyczne (brak klimatyzacji). Wszystkie zostały przypisane do stacji Warszawa Grochów. Początkowo pudło wagonów było w kolorze czerwonym z pomarańczowym logo WARS, a dach miał kolor brązowy. Po kolejnych naprawach rewizyjnych dach malowano na kolor szary. Zmianie uległa także seria z WRdun na WRdmnu. W drugiej połowie lat 90-tych wprowadzono nowy schemat malowania. "Papugę" otrzymało 6 wagonów. W lipcu 1997 doszło do wykolejenia pociągu EC Sobieski. W składzie pociągu znalazł się także jeden z restauracyjnych wagonów nr 51 51 88-80 026-9 i po tym wydarzeniu został skasowany. Po przejęciu tych wagonów przez PKP INTERCITY z czasem zaczęto je przemalowywać w firmowe barwy, które obowiązują do dziś. Jednocześnie na ścianach czołowych zaczął pojawić się typ wagonów oznaczony jako "REST". W latach 2005-2010 INTERCITY przeprowadziła naprawy główne połączone z modernizacją tych wagonów. Odbywały się one w trzech etapach, w których powstały trzy różniące się między sobą podtypy. Modernizacji dokonał Newag i mimo różnic nadal wszystkie wagony oznaczono tym samym typem REST. We wszystkich wagonach (16 sztuk) zlikwidowano ogrzewanie olejowe i przewód ogrzewania parowego co spowodowało zmianę numeracji. Modernizację I typu (2005 rok) przeszły 3 sztuki, typu II (2006 rok) 2 sztuki oraz typu III (2008 oraz 2010) pozostałe 11 sztuk. Dziś wagonów restauracyjnych REST (WR Bautzen`89) jest nadal 16 sztuk, wszystkich nadal stacją macierzystą jest Warszaw Grochów no i chyba nie trzeba dodawać, że właścicielem INTERCITY.

(za jakiś czas umieszczę aktualne numery tych wagonów)

[ Dodano: 22-09-2012, 22:02 ]
DarekP napisał/a:
(...) PKP Intercity ogłosiło 2 przetargi na modernizację wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl, w których (wyciągi z SIWZ):
- w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów
gastronomicznych typu 113WRb"
- - w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "wykonanie modernizacji 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych" (...)


Ok, no to jeszcze PIC robi gastronomiczne. Raz przeglądałem ten SIWZ, ale nie pamiętałem o tym. Swoją drogą modernizują 68 wagonów na pociągi Przemyśl-Szczecin-Przemyśl z czego 30 będzie barowych, czyżby np. Przemyślanin był zestawiany w przyszłości ze "zdeklasowanych" barowców Smile.

[ Dodano: 22-09-2012, 22:16 ]
Jedyny skreślony Bautzen`89 po wypadku w Czechach jeszcze w 2005 roku znajdował się na stacji Krzeszowice

Poniżej zdjęcia wraku:

http://antygaleria.hostit.pl/data/media/239/2005-01-109909Krzeszowice.JPG
http://antygaleria.hostit.pl/data/media/239/2005-01-109912Krzeszowice.JPG

Czy ktoś z was wie co dalej stało się z tym wrakiem, stoi jeszcze czy został pocięty?
DarekP - 22-09-2012, 22:09
Temat postu:
Tomasz B. napisał/a:
Dziś wagonów restauracyjnych REST (WR Bautzen`89) jest nadal 16 sztuk, wszystkich nadal stacją macierzystą jest Warszaw Grochów no i chyba nie trzeba dodawać, że właścicielem INTERCITY.


Aktualne numery to 51 51 88-70 178-0 do 181-4 oraz 61 51 88-70 182-0 do 196-0, przy czym z moich notatek wynika, że nie ma 179 i 185. Czy to możliwe, że te 3 pierwsze modernizowane sztuki są nadal bez klimatyzacji?

Tomasz B. napisał/a:
Swoją drogą modernizują 68 wagonów na pociągi Przemyśl-Szczecin-Przemyśl z czego 30 będzie barowych, czyżby np. Przemyślanin był zestawiany w przyszłości ze "zdeklasowanych" barowców Smile.


Oczywiście mój błąd, drugi przetarg obejmuje 150 wagonów, a zatem gastronomicznych będzie 30 z ogólnej liczby 218 wagonów, czyli niecałe 14%
Pako - 22-09-2012, 23:01
Temat postu:
Dwa REST-y uczestniczyły w poważnych wykolejeniach
615188-70191-1 EIC Chrobry w Krzewiu
615188-70192-9 EC Sobieski w Chybiu
Tomasz B. - 23-09-2012, 20:28
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Aktualne numery to 51 51 88-70 178-0 do 181-4 oraz 61 51 88-70 182-0 do 196-0, przy czym z moich notatek wynika, że nie ma 179 i 185. Czy to możliwe, że te 3 pierwsze modernizowane sztuki są nadal bez klimatyzacji?


Aktualne numery wagonów restauracyjnych Bautzen`89 (REST):

1.51 51 88-70 178-0 (modernizacja wersja I) WRmnou
2.51 51 88-70 180-6 (modernizacja wersja I) WRmnou
3.51 51 88-70 181-4 (modernizacja wersja I) WRmnou
4.61.51 88-70 182-0 (modernizacja wersja II) WRmnouz
5.61.51 88-70 183-8 (modernizacja wersja II) WRmnouz
6.61.51 88-70 186-8 (modernizacja wersja III) WRmnouz
7.61.51 88-70 187-9 (modernizacja wersja III) WRmnouz
8.61.51 88-70 188-7 (modernizacja wersja III) WRmnouz
9.61.51 88-70 189-5 (modernizacja wersja III) WRmnouz
10.61.51 88-70 190-3 (modernizacja wersja III) WRmnouz
11.61.51 88-70 191-1 (modernizacja wersja III) WRmnouz
12.61.51 88-70 192-9 (modernizacja wersja III) WRmnouz
13.61.51 88-70 193-7 (modernizacja wersja III) WRmnouz
14.61.51 88-70 194-5 (modernizacja wersja III) WRmnouz
15.61.51 88-70 195-2 (modernizacja wersja III) WRmnouz
16.61.51 88-70 196-0 (modernizacja wersja III) WRmnouz

Modernizacja I - 38 miejsc siedzących, ogrzewanie nawiewene, okna tradycyjne, WC typu otwartego
Modernizacja II - 48 miejsc siedzących, klimatyzacja, okna tradycyjne!, WC typu zamkniętego
Modernizacja III - 39 miejsc siedzących, klimatyzacja, okna wklejane, WC typu zamkniętego

Nie mamy więc wagonów z numerem 179, 184 i 185 (z zakresu 178-196 jeśli chodzi o te nasze REST-y). Te z najstarszej modernizacji bez klimy są w ruchu nadal Smile

Jeśli ktoś będzie chciał dowiedzieć się więcej na temat tych wagonów polecam Świat Kolei nr 5/2011 w którym ten typ został szczegółowo opisany. Myślę, że przyszedł czas na kolejny typ gastronomicznych.
DarekP - 02-10-2012, 23:17
Temat postu:
Tomasz B. napisał/a:
Nie mamy więc wagonów z numerem 179, 184 i 185 (z zakresu 178-196 jeśli chodzi o te nasze REST-y).


A zatem pozostaje znaleźć te brakujące numery, wygląda na to, że zostały przydzielone w podobnym czasie jak REST-om, więc być może to 113A, którym też przerabiano zasilanie na 70.

Częściowo sam sobie odpowiadam.
Wagon WRb 113A 50 51 88-70 179-9, wyprodukowany w roku 1976, nr fabr. 125247 został wystawiony na sprzedaż na złom w lipcu 2012, miejsce stacjonowania - Szczecin Podjuchy.
Wagon WRo 113A 50 51 88-70 184-9 w lutym 2012 był "na chodzie", czego dowód z WGK poniżej, a śladu numeru 185 nie znalazłem.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/141/113A-r.jpg

[ Dodano: 15-10-2012, 23:27 ]
Temat jakby ucichł, więc dla odgrzania 2 zdjęcia. Ładnie to wygląda?

http://www.ec-engineering.pl/s_rail/files/objects/49/30/FPS_barowy_1%20kopia.jpg
http://www.ec-engineering.pl/s_rail/files/objects/50/30/FPS_barowy_2.jpg

Mnie się bardzo podoba, ale firma, dla której przygotowano projekt niestety nie wygrała (mam nadzieję, że na razie) przetargu na modernizację wagonów gastronomicznych.
sympatyk - 02-12-2014, 11:01
Temat postu:
Pociągi TLK bez wagonów barowych.

Od nowego rozkładu jazdy znikają wagony barowe w pociągach kategorii TLK spółki PKP Intercity. Czy pozostaną chociaż wózki z przekąskami?
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów wagony gastronomiczne w pociągach spółki PKP Intercity będą kursowały jedynie w składach o kategorii Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC) oraz InterCity (IC). Pociągi Twoich Linii Kolejowych (TLK) nie będą już prowadzić wagonów barowych. Jest to spowodowane przejściem na tzw. system dostosowania wagonów gastronomicznych do kategorii pociągów. Zatem długość trasy przejazdu, popularność pociągu, czy też przyzwyczajenia podróżnych nie będą brane pod uwagę.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22247/Pociagi-TLK-bez-wagonow-barowych.html
Stoker - 21-01-2015, 09:28
Temat postu:
Wygląda niestety na to, że wycięto z ruchu wszystkie wagony podstawowego typu 113A. O ile wiem, w ruchu pozostało tych kilka sztuk (ile dokładnie?) 113ALux.
Przyczyną odstawienia całej serii jest najprawdopodobniej wiek tych wagonów, kwalifikujący je do naprawy głównej (NG - po nowemu przegląd P5), co jest zabiegiem bardzo kosztownym i w większości zarządów kolejowych przeprowadza się go 1 raz w ciągu całego życia wagonu - zwykle po 15 - 20 latach od daty produkcji.
W naszym przypadku większość wagonów 113A przeszła pierwsze naprawy główne w latach 90, a część z nich nawet chyba na przełomie XX i XXI wieku (to wówczas powstał typ 113ALux). To podczas napraw głównych zlikwidowano przedziały 2 klasy, tworząc tym samym wagon w 100% gastronomiczny bez części siedzącej.

[ Dodano: 21-01-2015, 09:36 ]
snajper napisał/a:
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:

[url=http://s15.postimage.org/qdoof1ds7/113_A_wne_classic_01.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/p3quzzk07/113_A_wne_classic_02.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/yi1dxipl3/113_A_wne_classic_08.jpg]Obrazek[/url]

[url=http://s15.postimage.org/ypp0u10jr/113_A_wne_classic_11.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/rg81p2bd3/113_A_wne_classic_12.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/8qg28bimf/113_A_wne_classic_14.jpg]Obrazek[/url]


Ale na Twoich zdjęciach jest właśnie jeden z wagonów po modernizacji przeprowadzonej podczas naprawy głównej, wykonanej w połowie lat 90. XX wieku.
To była bodajże partia około 10 wagonów, którym zlikwidowano drzwi wejściowe na jednym z końców i zamontowano tam małe umywalki.
Klasyczny bar wyposażony był wyłącznie w duże wysokie stoły z wysokimi hokerami (teraz nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że początkowo były tam wyłącznie miejsca stojące, a hokery dostawiono później), a całe wnętrze (przynajmniej części pasażerskiej) wyłożone było biało-popielatym laminatem (szara drobniutka kratka na białym tle).
DarekP - 19-02-2015, 18:05
Temat postu:
Dzisiaj pojawiły się 2 dobre wiadomości w naszym temacie.
Intercity zmodernizuje kolejne 3 szt Z1A do standardu 406A (o ile wygra PESA), szczegóły:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55841/pkp_intercity_przerobi_trzy_wagony_na_warsy.html

Cytat:
Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na wykonanie modernizacji trzech pasażerskich wagonów kolejowych typu Z1A.
[...] Po wykonanej modernizacji pasażerskie wagony kolejowe mają stać się wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych.
Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana z uwzględnieniem kryteriów ceny (90%) i okresu gwarancji (10%). Oferty poznamy 30 marca. Zamówienie nie będzie dofinansowane przez Unię Europejską.


KIO pozwoliło na zakup 20 sztuk wagonów z FPS, w tym 2 szt. 407A, szczegóły:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55869/decyzja_kio_korzystna_dla_pkp_ic_beda_nowe_wagony.html

Cytat:
PKP Intercity jednak uda się kupić nowe wagony do ubsługi połączeń Warszawa – Szczecin. Unieważnienie postępowania nakazał miesiąc temu Urząd Zamówień Publicznych. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Krakowa Izba Odwoławcza uznała jednak, że zamówienie jest zgodne z prawem.
W listopadzie PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 nowych wagonów pasażerskich dla połączeń w relacji Warszawa – Poznań – Szczecin wraz z usługą ich finansowania. Nowoczesne wagony mają trafić m.in. do połączeń Express InterCity „Chrobry” i „Bolesław Prus”. Wartość projektu wynosi 141,5 mln zł

Stoker - 24-02-2017, 15:28
Temat postu:
Wątek trochę podupadł, a szkoda, bo jest ciekawy. A może to kwestia właściwego forum? Podobne tematy dobrze rozwijają się na forum modelarstwo.info, gdzie zagląda wiele osób bardzo dobrze zorientowanych w tematach wagonowych. Myślę jednak, że warto i tutaj temat pociągnąć.

Czy te dodatkowe 3 wagony typu 406A, o których wyżej wspomniał Darek P. (w 2015 roku) już są w PKP-IC, czy epopeja jeszcze się ciągnie i są to te same wagony, które trafiły do Pesy razem z kilkoma 144A i 145A w połowie 2016 roku, z którymi Pesa ciągle walczy?

Świeżo po naprawach P4 (rewizyjnych) mamy całą czwórkę wagonów 113ALux. Ostatnio często kursują nawet na trasach międzynarodowych - np. w Polonii do Budapesztu oraz w Sobieskim do Wiednia - o czym donoszą nawet niemieckojęzyczni miłośnicy kolei na forum Drehscheibe: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,8075353
Prawdopodobnie były to już ostatnie naprawy P4 tych wagonów, gdyż od ich ostatniej naprawy głównej mija już 20 lat. Warto więc fotografować ich ostatnie miesiące pracy, bo za rok, półtora, najprawdopodobniej zostaną odstawione na zawsze.
DarekP - 24-02-2017, 15:40
Temat postu:
Po kolei.
Te nowe 3 szt. 406A, powstałe na bazie wagonów Z1A są gotowe, ale nie wiem, czy są już przekazane do Intercity, bo na brak o nich nowych wiadomości. Na SSC widziałeś chyba zdjęcia - to były właśnie te.
Nad pozostałymi 10 szt, powstałych na bazie 144A/145A jeszcze walka trwa, część z nich miała zdeformowane pudła i czekały na ekspertyzy.
A 113Alux trafiły na te trasy dlatego, że coraz mniej jest wagonów gastronomicznych, w Pesa stoją jeszcze wagony na przeglądach P4 i P4 z naprawą poawaryjną, a jeszcze kolejne dojadą.
Jack Daniel's - 24-02-2017, 17:23
Temat postu:
Stoker napisał/a:
Świeżo po naprawach P4 (rewizyjnych) mamy całą czwórkę wagonów 113ALux. Ostatnio często kursują nawet na trasach międzynarodowych - np. w Polonii do Budapesztu oraz w Sobieskim do Wiednia - o czym donoszą nawet niemieckojęzyczni miłośnicy kolei na forum Drehscheibe:


Posiada ktoś zdjęcia lub filmy z tymi wagonami?
DarekP - 24-02-2017, 20:06
Temat postu:
Zdjęcie
http://wgk.cal.pl/data/thumbnails/141/51_51_88-70_170-7_WRouz_2.jpg

Filmik
https://youtu.be/g8x2YMcoa1U (na końcu filmu)
Pet5 - 26-02-2017, 17:45
Temat postu:
BTW mam wielką prośbę; Kolega poszukuje materiałów dotyczących utrzymania ogrzewania piecowego
w starych sypialkach (od spraw technicznych do BHP). Jeśli ktoś ma coś w tym zakresie to b.proszę
o podzielenie się materiałem.

pozdro.
ciapaty - 26-02-2017, 20:31
Temat postu:
Skan fragmentów instrukcji o ogrzewaniu pociągów (1975) jest tutaj:
https://www.dropbox.com/sh/70sevwke7ltvuap/AADXkhAHSP2U5epbnydN_yACa?dl=0
Niewiele, ale więcej nie mam.

Jeśli to sie do czegoś przyda, to ściągnij sobie. Ja to usune za tydzień czy dwa.
Pet5 - 26-02-2017, 21:27
Temat postu:
Dzięki.
Tu link znalazłem całość.
sympatyk - 20-11-2017, 11:40
Temat postu:
Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny.

Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.

Więcej:

https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kup-sobie-wlasnego-Warsa-PKP-sprzedaje-wagon-restauracyjny-n118573.html#tri
tender - 21-11-2017, 19:14
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny.
W Warszawie na Placu Defilad stoi samolot. Postaw obok niego wagon restauracyjny, i będzie Centralny Port Komunikacyjny (metro jest zaraz pod ziemią) ... Bardziej centralny niż w Baranowie.
sympatyk - 12-10-2018, 18:02
Temat postu:
Dwa linki do informacji na temat wagonów gastronomicznych

http://inforail.pl/wagony-wars-u-komisyjnie-zdyskwalifikowane-_more_108983.html

http://inforail.pl/fps-chce-przebudowac-wagony-na-restauracyjne-oferta-ponad-budzetem_more_108998.html
Daniel Loko - 01-12-2018, 07:04
Temat postu:
Wszystko fajnie , tylko czemu np. ekspres "Śnieżka" , jadący do Szklarskiej Poręby, nie posiada wagonu choćby barowego . To odczuwalny brak zwłaszcza zimą podczas siedmiogodzinnej jazy. . Niech coś z tym zrobią , bo wstyd na całą Europę... Jeśli temat nie pasuje tutaj to proszę moderatora o przeniesienie wpisu do odpowiedniego wątku . Dziękuję .
Ralny - 17-02-2019, 02:26
Temat postu:
PKP Intercity wzbogacą się o 10 wagonów barowych

PKP Intercity podpisały dziś umowę z H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 10 wagonów osobowych.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/pkp-intercity-wzbogaca-sie-o-10-wagonow-barowych_more_112343.html
sympatyk - 30-05-2020, 09:32
Temat postu:
Pierwszy wagon restauracyjny 406A-40 po modernizacji w FPS gotowy.

Pierwszy wagon 406A-40 czyli zmodernizowany przez FPS "Wars" jest gotowy. Jak poinformowała Baza Wagonów Kolejowych wagon trafił do Żmigrodu celem dalszych prób oraz testów.

Więcej:

http://inforail.pl/pierwszy-wagon-restauracyjny-406a-40-po-modernizacji-w-fps-gotowy_more_123453.html

__________________________________________

Są w życiu pracownika wagonu restauracyjnego takie chwile, że chciałby uciec, a nie może.

Więcej:

https://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,25977759,sa-w-zyciu-pracownika-wagonu-restauracyjnego-takie-chwile-ze.html#s=BoxOpImg4
DarekP - 17-06-2020, 13:16
Temat postu:
Sytuacja w zakresie wagonów gastronomicznych jest dość ciekawa. Powstające w FPS 10 wagonów RESTAURACYJNYCH to de-facto ratowanie sytuacji po dyskwalifikacji wagonów XBWR. Wagony te są przeznaczone do segmentu komercyjnego EIC.
Jednak jak się przyglądniemy zakupom wagonów do tego segmentu, to jest ogólna informacja o 185 nowych wagonów, z czego 81 jest zamówionych. Wszystkie wagony będą miały dopuszczenie do prędkości 200 km/h, a tymczasem wagonów restauracyjnych zdolnych osiągać 200 km/h jest 9, a nowych nie ma zamówionych.
Oczywiście w tym segmencie są jeszcze strefy w składach Pendolino.

Druga noga usług gastronomicznych to segment ekonomiczny. Tu w większości możemy mówić o wagonach BAROWYCH, choć czasem różnice w stosunku do segmentu EIC są w bazie, czyli słabszym wagonie Y. Tu mamy 30 wagonów 113Aa, zmodernizowanych w ramach 2 projektów UE Przemyśl-Szczecin. Wagony te kursują też na innej trasie projektowej UE - Wrocław-Gdynia. Ale to tyle w temacie wagonów. To co się aktualnie się modernizuje to wagony posiadające maszyny wendingowe, a więc ze schaboszczakiem nie będzie tak różowo.
W EZT Flirt i Dart jest dostępna część barowa z obsługą, ale w zmodernizowanych Bydgostiach mają być maszyny.
sympatyk - 03-11-2020, 10:49
Temat postu:
Jedzenie tylko na wynos, ale nie wszędzie. Nowy wyjątek.

Od wtorku wszedł w życie nowy wyjątek pozwalający na spożywanie posiłków na miejscu. Zmiany dotyczą pasażerów pociągów z obowiązkową rezerwacją miejsc, w których znajdują się wagony gastronomiczne. Tak wynika z nowego rozporządzenia przygotowanego przez rząd.

Więcej:

https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/koronawirus-w-wagonach-wars-posilki-z-dostawa-do-miejsca-siedzacego-4740471
Olaf Skurvensen - 03-11-2020, 22:17
Temat postu:
A czy może mi ktoś powiedzieć, czym się różni spożywanie posiłku w jakimkolwiek innym lokalu gastronomicznym od spożywania posiłku w wagonie restauracyjnym lub barowym oraz czym się różni spożywanie posiłku w jakimkolwiek miejscu publicznym od spożywania posiłku siedząc na miejscu zarezerwowanym w pociągu z obowiązkową rezerwacją miejsc?
Odpowiedź brzmi:
Prawie wszystkie inne knajpy poza WARS S.A. są własnością prywatną, zatem zdaniem rządzących - niech się martwią sami o siebie, w końcu zawsze można tym ludziom powiedzieć, że w końcu to jest ich ryzyko biznesowe. A wyjątek dla WARS S.A. - myślę - zrobiono dlatego, że jest to spółka Skarbu Państwa, zatem trzeba ją wesprzeć.
Zapraszam do dyskusji Smile
DarekP - 05-11-2020, 15:15
Temat postu:
Myślę, że troszkę nadinterpretujesz.
1. Podróż pociągiem jest dozwolona w zakresie dopuszczalnej liczby miejsc.
2. Nie jest zabronione spożywanie posiłków w pociągu (i o ile się nie mylę w innych miejscach publicznych).
3. Gastronomia jest zamknięta na przyjmowanie gości, ale może bez problemu sprzedawać na wynos. Rozkwit dostaw jest teraz taki, że nawet z Maca Ci za darmo przywiozą. Jaki więc tu widzisz problem. Równie dobrze możesz sobie zamówić obiad ze swojej ulubionej restauracji na publiczną ławkę przed lokalem, mylę się? Dlaczego więc Intercity ma pozbawiać ludzi możliwości spożycia posiłku. Z tego, co przeczytałem zjeść w wagonie restauracyjnym nie możesz, więc analogicznie, jak w stacjonarnej gastronomii.
4. To tylko moje zdanie, rozumiem, że ktoś może mieć inne.
5. A co najważniejsze dla wątku kolejowego, dzięki takiej interpretacji może w końcu zobaczymy na torach zmodernizowane w FPS wagony 406A-40.
Olaf Skurvensen - 05-11-2020, 21:01
Temat postu:
Wiesz, nie jest problemem samo spożywanie posiłku w pociągu. Jest rzeczą zrozumiałą, że jak ktoś jedzie dajmy na to z Białegostoku do Szklarskiej Poręby, to nie wyobrażam sobie, by czegoś nie zjadł i to nawet dwa- trzy razy w ciągu całej podróży. Chociaż - w takiej Japonii w pociągach się nie je, Japończycy wychodzą z założenia, że pociągiem się jedzie, a je się w barze, restauracji, bistro etc. Cóż, co kraj, to obyczaj. Ja jestem za tym, żeby jak najbardziej można było jeść w pociągu, jednakże z zachowaniem zasad savoir-vivre'u. Chodziło mi o to, że - jak już wspomniałeś o Mac-u ... Mac-a zamkną, a WARS może działać, trochę to pachnie nierównym traktowaniem firm. Poza tym zwróć uwagę, że w czasie pandemii - również na tym forum - zdania uczonych w kwestii "nosić maskę, nie nosić maski" są wyraźnie podzielone i zapis pozwalający na zdjęcie maski celem spożywania posiłku na miejscu rezerwowanym może być nadużywany i może prowadzić - w skrajnej sytuacji nawet do bójki w pociągu. Wyobraź sobie sytuację, że ktoś nie założy maski twierdząc, że spożywa posiłek, bo przez całą trasę z Warszawy do Wrocławia, co dwie minuty będzie coś przegryzał lub pociągał łyk wody z butelki. Z kolei współpasażer bojący się covid'a też ma prawo do swojego zdania. I jak wspomniałem, w skrajnej sytuacji może dojść do konfrontacji "kto silniejszy". I taka była druga intencja mojego postu oprócz nierównego traktowania firm gastronomicznych ...
Pirat - 11-11-2020, 11:16
Temat postu:
PKP zmodernizowało swoje warsy. Tak teraz będą wyglądały wagony restauracyjne

Nowa odsłona popularnych WARS-ów (dziś nazywanych wagonami restauracyjnymi) w PKP Intercity. Spółka właśnie odebrała od firmy H. Cegielski z Poznania 10 zmodernizowanych wagonów restauracyjnych. Zostały wyposażone m.in. w klimatyzację oraz wzmacniacze sygnału telefonii komórkowej. Nie przypominają już wystrojem tych warsów sprzed lat, z charakterystycznymi blatami i barowymi siedzeniami.

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl
Olaf Skurvensen - 11-11-2020, 11:45
Temat postu:
a tak z czystej ciekawości, czy te zmodernizowane WARS-y mają gniazdka 230V przeznaczone dla konsumentów?
DarekP - 12-11-2020, 12:38
Temat postu:
W założeniu wagony nie miały posiadać gniazdek przy fotelach pasażerów. Myślę, że to zabieg celowy, by nie zachęcać ludzi do przychodzenia z laptopami i pracy na sali gastronomicznej. A jak telefonu też nie podładujesz, to będzie Ci zależało, by jak najszybciej wrócić na swoje miejsce, gdzie gniazdo będziesz miał Wink
sympatyk - 07-12-2021, 10:43
Temat postu:
W pociągach staną automaty z przekąskami? PKP Intercity ogłosiło przetarg.

Maszyny vendingowe z napojami i przekąskami już niedługo mogą pojawić się w pociągach PKP Intercity. Spółka ponowiła przetarg na automaty i liczy, że znajdzie się firma gotowa dostarczyć i serwisować maszyny. A skorzystają pasażerowie!

Więcej:

https://www.fly4free.pl/automaty-z-przekaskami-pkp-intercity/
DarekP - 07-12-2021, 23:43
Temat postu:
Widzę pewną sprzeczność pomiędzy:
"już niedługo mogą pojawić się w pociągach PKP Intercity"
a
"liczy, że znajdzie się firma gotowa dostarczyć i serwisować maszyny".

Poprzednim razem tak przekombinowali, że firma się nie znalazła.
WRmnouz - 06-01-2022, 21:11
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Maszyny vendingowe z napojami i przekąskami już niedługo mogą pojawić się w pociągach PKP Intercity.

Ciekawe czy będzie można jedynie na drobne przekąski typu chipsy, 7 Days i paluszki, czy też na np. pakowane kanapki, co byłoby bardzo dobrym posunięciem (po 1, na Lubelszczyźnie w Warsach najbardziej popularne są kanapki, po 2, uszczęśliwiłoby to osoby na diecie).
DarekP - 18-01-2022, 11:31
Temat postu:
Maszyny mają być po dwie - jedna z podajnikami sprężynowymi na napoje zimne i przekąski, druga na napoje gorące. Wygląda więc na to, że kanapki mogłyby być, są dostępne takie pakowane w trójkąty np. na stacjach benzynowych.
Dawno temu, na etapie określania wymogów dla wagonów Combo była nawet mowa o mikrofalówce, by można było podgrzać wodę, czy posiłek dla dziecka, ale temat chyba upadł. To by była fajna opcja przy sprzedaży zapiekanek, czy hot-dogów.
WRmnouz - 17-02-2022, 13:53
Temat postu:
Wiadomo czy ktoś zgłosił się do zaktualizowanego postępowania dot. sprzedaży lub leasingu automatów vendingowych?
DarekP - 17-02-2022, 14:31
Temat postu:
A z kiedy ten przetarg? Ostatni, jaki kojarzę zakończył się w listopadzie 2021, nie złożona żadnych ofert.
WRmnouz - 17-02-2022, 19:05
Temat postu:
DarekP, numer postępowania to 21/WNP-009432/TUT, i jest to postępowanie otwarte. Status: "Zakończono etap składania ofert", a data rozpoczęcia tego statusu to 26-10-2021. Czyli jeśli nikt się nie zgłosił, to raczej już żadna oferta nie dojdzie. Ciekawe czy do lipca albo sierpnia uda się im to zakupić i zamontować, bo w wakacje dużo osób jeździ i dużo osób by skorzystało.
DarekP - 17-02-2022, 19:59
Temat postu:
Przykro mi Cię rozczarować, ale pismo w załączniku.

Pozostają kanapeczki, ewentualnie wyskoki na stacyjne jadłodajnie w czasie przydługawych postojów.
sprzątamwagonic - 18-02-2022, 22:15
Temat postu:
A w wózkach Minibar Wars są kanapki? Wydaje mi się że nie ma. Czy w odcinkach gdzie Minibar jest w pociągu, można podejść i kupić coś z minibaru, czy tylko gdy obsługa robi obchód po pociągu?
DarekP - 20-02-2022, 13:30
Temat postu:
Myśląc o kanapkach zakładałem produkcję własną, ale faktycznie minibar może być jakimś ratunkiem.
sympatyk - 06-04-2022, 19:23
Temat postu:
Korespondentka z Kosowa oburzona nazwą z menu w polskim pociągu.

Uwagę dziennikarki przykuło "śniadanie Wars", nazwane tak od nazwy przedsiębiorstwa prowadzące catering w polskich pociągach. Tymczasem w języku angielskim słowo "war" oznacza "wojnę". Można się więc domyślać, że nazwa śniadania wywołała u dziennikarki negatywne skojarzenia z toczącą się w Ukrainie wojną.

Więcej:

https://kobieta.gazeta.pl/kobieta/7,107881,28307129,dziennikarka-politico-oburzona-nazwa-wars-moze-warto-rozwazyc.html
DarekP - 07-04-2022, 08:00
Temat postu:
Problem prymitywizmu narasta. To, że w popularnym na świecie języku jakiś wyraz oznacza coś negatywnego, to znaczy, że żaden inny język też go używać nie może.
To jest problem na skalę pierogów ruskich, których nazwa pochodzi od Rusi, czyli de-facto terenów obecnej południowo-wschodniej Polski i zachodniej Ukrainy, które dla poprawności politycznej straciły określenie "ruskie", bo kojarzy się z Rosją.
WRmnouz - 07-04-2022, 09:40
Temat postu:
Niektórzy widać nie rozumieją, że co kraj to obyczaj i w różnych krajach są różne języki. Przecież nazwa WARS z angielskim słowem "wars" oznaczającego dosłownie "wojny" nie ma nic wspólnego, ponieważ nazwa WARS to słowo pochodne od pierwotnej nazwy tej spółki Wagony Restauracyjne i Sypialne. Może niech jeszcze ktoś powie, żeby schabowego WARS w menu nie miał, bo przecie to obraza dla wyznawców Islamu..

[ Dodano: 04-06-2022, 14:47 ]
https://transinfo.pl/inforail/pkp-intercity-chca-kupic-automaty-vendingowe-do-wagonow-combo/
Ciekawe czy tym razem coś z tego będzie.
Ralny - 02-11-2022, 22:44
Temat postu:
Piętrowe push-pulle PKP Intercity pociągną... klasyczne wagony barowe?

Chciałoby się powiedzieć, że walka o wagony barowe w składach push-pull dla PKP Intercity wciąż trwa, lecz resort Infrastruktury po raz kolejny rozwiewa wątpliwości w tej sprawie. Nowe składy na pewno nie zostaną wyposażone w przestrzeń restauracyjną, lecz nie wyklucza, że piętrowe pociągi... będą zestawiane z klasycznymi wagonami barowymi.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pushpulle-pkp-intercity-pociagna-wagony-barowe-110557.html
Ralny - 07-12-2022, 19:49
Temat postu:
Jak często w pociągu brakuje wagonu restauracyjnego? PKP Intercity przedstawia dane

Iloma wagonami restauracyjnymi dysponuje obecnie PKP Intercity? Jak często zdarza się, że mimo planów, pociąg kursuje bez podpiętego wagonu restauracyjnego? Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację przedstawia dane PKP Intercity.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/jak-czesto-w-pociagu-brakuje-wagonu-restauracyjnego-pkp-intercity-przedstawia-dane/
Victoria - 27-12-2022, 22:34
Temat postu:
Od czego zależy obecność wagonu barowego bądź restauracyjnego w składzie pociągu PKP Intercity?

Wiceminister infrastruktury przypomniał, że zgodnie ze strategią produktową PKP Intercity pociągi najwyższej kategorii, czyli EIP i EIC, w swoim zestawieniu mają wagon restauracyjny z rozszerzoną ofertą gastronomiczną, w zestawieniach pociągów kategorii IC i TLK znajdują się wagony barowe, które mają ograniczoną ofertę oraz niższe ceny. W pociągach kategorii IC, które jadą powyżej 5h, spółka zapewnia usługę gastronomiczną z wózka mini-bar, świadczoną odcinkowo.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/od-czego-zalezy-obecnosc-wagonu-barowego-badz-restauracyjnego-w-skladzie-pociagu-pkp-intercity/
WRmnouz - 28-12-2022, 08:34
Temat postu:
Fiasko drugiego przetargu na automaty z kawą dla PKP Intercity
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/fiasko-drugiego-przetargu-na-automaty-z-kawa-dla-pkp-intercity-111318.html

Miejmy nadzieję, że uruchomią kolejny przetarg, albo zakupią bez przetargu. Jak na razie pozostaje wózeczek albo własne kanapki. Czyli jeden z ekspresów nadal bez strefy gastronomicznej. Przynajmniej jakąkolwiek usługę zapewnili, bo byłby wstyd totalny bez wózka.
sympatyk - 13-05-2023, 09:27
Temat postu:
PKP Intercity podnosi ceny w Warsie! Ile zapłacimy za słynną jajecznicę i inne kolejowe przysmaki?

PKP Intercity wprowadziła odświeżoną kartę menu w wagonach Wars w nowej szacie graficznej, która ma być upamiętnieniem 75-lecia jego istnienia. Wraz z tym pojawiły się również podwyżki cen, które objęły dania obiadowe, śniadaniowe, desery czy alkohole.

Więcej:

https://www.fly4free.pl/pkp-intercity-wars-pendolino-podwyzki/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group