INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Rzeź ofert w PKP Intercity

Victoria - 25-12-2012, 23:49
Temat postu: Rzeź ofert w PKP Intercity
Rzeź ofert w Intercity - odsłaniamy szczegóły Cennika 2012

1 stycznia 2013 r. wchodzi w życie nowy Cennik usług przewozowych spółki PKP Intercity. Zakłada on kilkuprocentową podwyżkę cen biletów i likwidację m.in. Biletu Abonamentowego oraz zniżki MAX-26. W 2013 roku nie będzie także oferty Last Minute czy SuperBilet. To kolejny cios w pasażerów.

Nowością w nowym Cenniku będzie zrównanie opłat za przejazd w wagonach z miejscami do siedzenia i w wagonach sypialnych/kuszetach. Wprowadzona zostanie również druga taryfa – WCZEŚNIEJ. Będzie ona miała zastosowanie dla każdego, kto kupi bilet na przejazd jednorazowy przynajmniej 7 dni przed wyjazdem. Tego, kto spodziewał się rewelacji, musimy zawieść – będzie to zaledwie około 10 procent taniej. Przypomnijmy – grudniowy Bilet Świąteczny dawał nawet do 30% zniżki.

Zmienią się również ceny miejscówek. Dla pociągów TLK wyniosą 3 zł. Na szczęście lista pociągów TLK objętych rezerwacją na razie zostanie bez zmian. Ceny miejscówek na przejazdy krajowe pociągami EC, EIC, Ex zostaną zrównane do poziomu 13,00 zł. Nadal pozostanie absurd w postaci ceny miejscówki na EC powracający z zagranicy uzależniony od kolejowego kursu walut (EC BWE/BGE - 4 euro, pozostałe – 3 euro).

W górę pójdą także ceny Biletu Podróżnika i Weekendowego. Ten pierwszy będzie kosztował odpowiednio na przejazdy w kl. 2 i 1: 74,00 zł / 104,00 zł. Bilet Weekendowy zaś odpowiednio dla dla kl. 2 i 1: 154,00 zł / 247,00 zł. Przewoźnik utrzymał niczym nie uzasadniony brak możliwości zakupu Biletu Weekendowego u konduktora (w sytuacji kiedy Bilet Podróżnika od wakacji można już kupować w pociągach).

Powyższe informacje nt. nowego Cennika są pewne w 100%. Jak zwykle przewoźnik opublikuje go „na ostatnią chwilę”, zapewne nie wspominając o tym, że w tradycyjny dla siebie sposób cicho skasował kolejne oferty dla pasażerów.

źródło: KolejoweAbsurdy.pl
Gonza - 26-12-2012, 00:17
Temat postu:
Czyli to o czym mówiło się od jakiegoś czasu na forum.
Likwidacja MAX-26 - fail, tak samo zresztą jak Last Minute czy Super Biletu.

Miejscówki w dół - to na +, ale w świetle całej reszty niekorzystnych zmian w cenniku, to nic.

Słabo PIC się stara, oj słabo...
sebek - 26-12-2012, 08:01
Temat postu:
Pamiętam czasy gdy nasze forum rozkręcało się i dyskusje na temat cen i promocji w IC dotyczyły min. czy lepiej wybrać super wagon za 29zł czy super bilet obowiązujący wtedy zarówno w 1 i 2 klasie Ex jak i 2 klasie IC no i wekendowe na kwalifikowane za 99zł z miejscówkami( w tym na EC). A latem promocja Bikini czyli Neptunem za 15zł w IC Warszawa - Trójmiasto.
Dla przypomnienia, bilet o nazwie super wagon, był dostępny od ręki nawet przed odjazdem pociągu za 29zł w pociągach:
Ex Mewa Warszawa - Świnoujście, IC Neptun WA - Gdynia, IC Korfanty WA - Katowice i Ex Kossak z Warszawy do Krakowa.
Lata 2005 - 2006 to był wysyp promocji, ciągle coś nowego i super bilety zwykle do kupienia w kasach bez problemu, podobnie jak oferta super wagon(całoroczna).
Troche wspomnień, mam nadzieję post zostanie nie usunięty, bo warto przypomnieć te niezbyt odległe czasy, gdy na forum trudno było zdecydować się na wybór oferty, było tanio, było mnóstwo promocji i spółce IC opłacało się wprowadzać coraz to nowe promocje. Ale dzięki ofercie Bikini, Neptun woził po 100% pasażerów a startujący wtedy Słoneczny miał problemy z frekwencją i zastanawiano się, czy warto Słonecznego uruchamiać.
Dziś dyskutujemy o likwidacji ofert, o coraz wyższych cenach, o braku możliwości taniego podróżowania.
Dlaczego wtedy opłacało się wprowadzac tyle tanich promocji a 5-6 lat póżniej, jest tak drogo.
Wtedy też koszta utrzymania drożały, energia, remonty, ale pociągi niemal dla każdego były cenowo dostępne.
Jak pamiętam, IC, EC i Ex mocno konkurowały z pośpiechami wtedy pod banderą PR i chyba to była jedna z przyczyn walki o pasażera. Ceny za przejazdy kwalifikowanymi często były lepsze od pośpiechów i chyba to wszystko uległo załamaniu po przejęciu pośp przez IC. Oferty coraz droższe, promocji coraz mniej.
Wydaje mi się, że gdyby dziś spółka IC zarządzała nadal tylko kwalifikowanymi, to mielibyśmy nadal cenowo mnóstwo tanich ofert a tak, nie ma konkurencji i ceny są coraz mniej atrakcyjne.
kruk17 - 26-12-2012, 08:08
Temat postu:
Tragedia, tragedia, jeszcze raz tragedia... Nie rozumiem jednej rzeczy. Jaka będzie różnica między EX a EIC? Bo mi wychodzi, że żadna. Miejscówki po 13zl, bilety będą kosztować tyle samo, to po co oni tworzą kilkanaście kategorii? Było zrobić TLK, Ex i ExPlus, lub TLK, EIC i EICPlus z różnicą, taką, że pociągi EX mają miejscówkę za 10zł, a wersja z plusem by była za 18zł. Wtedy już jakąś tam różnicę by się czuło... Dobrze, że nie wywalili podróżnika i weekendowego... PIC tak się chwalił, że wprowadza nowe oferty na zasadzie wcześniej=taniej a tu śmiech na sali - co to jest 10% się pytam? Przy jeździe powiedzmy EIC lub EC na Konin-Warszawa to taka oszczędność to 10zł... Trzeba było zrobić chociaż 20 albo 25% to wtedy każdy by chętniej kupił bilet. W liniach lotniczych, np. WizzAir kupienie wcześniej biletu to oszczędność rzędu ok. 50-150zł(!), a to przecież kupa kasy, nawet na powrót już ma się kasę. Intercity schodzi co raz bardziej na psy, za niedługo Prusa skrócą do Poznania tylko, bo na Poznań-Szczecin będzie woził kilka osób itd.
P.S. Ktoś słyszał może czemu na okres świąt wycofali bilet rodzinny? Byłem kupić bilet świąteczny ze zniżką 33%(rodzinną), to pani w kasie stwierdziła, że dostała pismo, w którym PIC zniósł na okres świąt tą ofertę...
Anonymous - 26-12-2012, 09:20
Temat postu:
Cytat:
P.S. Ktoś słyszał może czemu na okres świąt wycofali bilet rodzinny? Byłem kupić bilet świąteczny ze zniżką 33%(rodzinną), to pani w kasie stwierdziła, że dostała pismo, w którym PIC zniósł na okres świąt tą ofertę...


Bilet rodzinny nie obowiazuje w piatki od 14 do 20 czyli w okresie wzmozonego ruchu podroznych. Widocznie okres przedświąteczny zostal potraktowany wlasnie tak i stad wycofanie oferty. A powod jaki przyświecał spółce to wiadomo - kasa.


10% znizki na bilet to zbyt mało zeby zmotywowac ludzi do zakupu biletu wczesniej Rolling Eyes I w imie tej nowej strategii, tego 10% taniej, wyrżnięto tyle dobrych ofert? Rolling Eyes Albo PKP IC to skończeni głupcy, albo to po prostu wygodny pretekst, ze niby zabieramy oferty ale w zamian dajemy cos lepszego.

Za to chwalebne jest obniżenie cen miejscowek do 3 zł.
Przemolog - 26-12-2012, 09:22
Temat postu:
Witam na forum.

Cennik kilometrowy IC już jest zakamuflowany jako Bilet Warszawski IC.
Odjąć 4,20 i gotowe.

http://intercity.pl/pl/site/oferty-promocyjne/oferty-krajowe/bilet-warszawski-ic.html
i drugi od dołu PDF Warunki oferty
buuuuum - 26-12-2012, 11:34
Temat postu:
Likwidacja oferty max 26 to jest totalna głupota.
Stracą wiele klientów. Sam wiele razy korzystałem z tej ulgi.
Gdyby jej nie było, to wybrałbym busa. I zapewne tak też po 1 stycznia zrobi wielu ludzi.
Lil_Peter - 26-12-2012, 11:45
Temat postu:
Marketing IC to dno. Żadna firma nie pozwoliłaby sobie na takie coś. Dramat.
sebek - 26-12-2012, 11:48
Temat postu:
Ostatnio sporo przedstawicieli spółek kolejowych wypowiadało na różnych portalach, że 2013 rok będzie rokiem remontów i utrudnień na torach. Widać to niestety po nowym rozkładzie jazdy, skrócenia, zmiany tras, wydłużone czasy przejazdu i tymbardziej zaskakują mnie wszelkie likwidacje promocji i podwyżki cen biletów.
Skoro ma być dłużej i więcej przesiadek w czasie podróży, dlaczego ceny idą w górę. To wszystko jest odwrotnie niż powinno być. Spodziewałem się większej ilości promocji, zachęcenia pasażera atrakcyjnymi cenami, żeby podróż czasowo wydłużona , była cenowo konkurencyjna.
twardypt91 - 26-12-2012, 11:48
Temat postu:
Przemolog napisał/a:
Witam na forum.

Cennik kilometrowy IC już jest zakamuflowany jako Bilet Warszawski IC.
Odjąć 4,20 i gotowe.

http://intercity.pl/pl/site/oferty-promocyjne/oferty-krajowe/bilet-warszawski-ic.html
i drugi od dołu PDF Warunki oferty
\
Jesteś pewien tych 4.20 zł? Jeśli tak, to od przyszłego roku będę musiał zrezygnować z podróży pociągami Evil or Very Mad bo najzwyczajniej na świecie podróż autobusem bardziej będzie opłacalna (i to nie prywatnym busem, a PKSem!).
Ramirez - 26-12-2012, 18:47
Temat postu:
Czyli zwyczajnie dołączysz do wielu Polaków którzy porzucili pociągi na rzecz busów/PKSu. Z mojego miasta np do Warszawy pociag to koszt 50-60 zł. Busem 37 zł. To nie ma co sie dziwić ze 90% pasażerów wybiera inny transport. Zostali ci co maja ulgi ustawowe lub za ciasno im w busie Śmiech Jeszcze z 7 lat temu pamietam pociągi pospieszne na roznych trasach, po 10 wagonów ktore były pełne a teraz na tych samych trasach 3 wagony jada w połowie puste. Czasami tak myślę ze to specjalne działanie, zniszczyć i tanio sprzedać Zg
twardypt91 - 26-12-2012, 20:35
Temat postu:
Tak na dobrą sprawę to tylko studentom się opłaca korzystanie z pociągów TLK - z powodu zniżki.
Anonymous - 26-12-2012, 20:41
Temat postu:
Fajnie by bylo, gdyby takie fajne ceny mieli nie tylko studenci. Na wielu trasach cena studenckiego wynosi tyle ile cena normalnego w busie. Wtedy studenci wybierają kolej. Szkoda tylko że cena biletu normalnego wynosi 2 x tyle co w busie Surprised Przykład: bus Bochnia-Krakow, bus 5,50 zł, studencki na pociag 5,50 zł, normalny 11 zł. Kto by tam przepłacał dwukrotnie.
twardypt91 - 26-12-2012, 21:27
Temat postu:
Przykład relacji z której ja często korzystam: TLK jedzie około 70 min za 23 zł. A PKS? Co prawda pół godziny dłużej, ale "tylko" 12 zł Shocked
eicgornik - 26-12-2012, 23:44
Temat postu:
Wiecie co, niech się wstydzi IC, bo korzystałem z zniżki MAX26, teraz już dla mnie niema żadnej! Te 10% taniej niech sobie wsadzą gdzieś. IC schodzi coraz bardziej na psy, zresztą wisi mi to, nie będę korzystać, ludzie też otrzeźwieją.
maras - 27-12-2012, 00:20
Temat postu:
Bardzo, bardzo zle się stało że pociągi pospieszne(teraz TLK) zostały przejęte przez PKP IC. Już nie chodzi o to,że sami sobie szkodzą. Te cięcia promocji to tak jakby powiedzieli do pasażerów "Jak się nie podoba to macie PKS". W sytuacji, gdy świadomie tracą klientów, zakup Pendolino czy czegokolwiek innego jest jak wstawianie drzwi do lasu. Statek PKP IC zaczyna nabierać wody.
Elektronik - 27-12-2012, 11:08
Temat postu: Nowy cennik usług PKP Intercity
Cennik już wisi na stronie.
sebek - 27-12-2012, 11:38
Temat postu:
Coraz mniej promocji, coraz drożej. Nowy cennik to praktycznie ze starych ofert podróżnik i wekendowy.
Z nowych promocji, symboliczne obniżki w taryfie wcześniej. Jak dobrze zauważyłem, bilet na popularnej trasie Ex 280 - 320 km to cena 117zł, a w promocji Wcześniej - 107zł.
Może nie do końca prześledziłem wszystkie taryfy, ale moje zdanie o nowym cenniku jest jak napisałem wcześniej, drogo i od lat nie było takiej kasacji ofert promocyjnych.
Obawiam się, że liczba pasażerów pociągów kwalifikowanych spadnie i to solidnie w dół.
Elektronik - 27-12-2012, 11:43
Temat postu:
Do piachu poszedł sieciowy tygodniowy i miesięczny...
snajper - 27-12-2012, 11:57
Temat postu:
Jedyny + to że miescówka 3 zł. To jeśli ja zwykle na Podróżniku brałem 2 miescówki to zarobię 4 zł a na nowym podróżniku stracę 5 zł = bilans -1 zł, czyli praktycznie to samo.
Michel - 27-12-2012, 12:10
Temat postu:
Z tego co widzę, to w nowym cenniku IC przy przejazdach grupowych obowiązuje rabat 20%, a nie 30% jak to było do tej pory.
alf1923 - 27-12-2012, 12:16
Temat postu:
Nie wiem kto to układa, obmyśla, ale brak max26 to poważny cios, na odcinku - + 100 km wolałbym samochodem jechać z kimś, niż pociągiem. Przesadzają. Bieda w pociągi wsiada i nie ma promocji. Ciekawe kto kupi bilet tydzień wcześniej, po je ba lo .
tomeeek07 - 27-12-2012, 12:26
Temat postu:
Zgadzam się praktycznie ze wszystkimi tutaj, że to jest bardzo duży cios dla pasażerów. Zwłaszcza teraz, gdy w miejscach na których są remonty i pociągi jeżdżą prawie 2x wolniej, przydałoby się jak najwięcej ofert promocyjnych, dzięki którym pasażerowie, mimo wydłużenia czasu przejazdu, wybrali by kolej, bo po prostu by im się to opłaciło. Teraz jak wszyscy wiedzą istnieje bardzo mocna konkurencja w postaci jednego przewoźnika autokarowego, który myślę, na tym bardzo dużo zyska, jak i nie tylko on.
Anonymous - 27-12-2012, 12:51
Temat postu:
Odpowiedzią marketingu PR powinno być uruchomienie w mozliwie najkrótszym czasie kolejnych IR. Ceny ma wciąż dużo tańsze niż TLK, a spodziewałbym się, że sporo pasażerów będzie patrzeć na cennik wybierając przewoźnika.
Polrail Service - 27-12-2012, 13:03
Temat postu:
Cześć,

Nie widzę w nowych informacjach nic o bilecie rewelacyjnym. Czy mam problem ze wzrokiem, czy tę ofertę też wyrzucili?

Pozdrowienia,
Jarek
Polrail Service
artus11 - 27-12-2012, 13:19
Temat postu:
Czytajac to wszystko zastanawiam sie czy intercity ma wogóle jakis pracowników w marketingu kto dopuścił do skasowania tylu ofert wprowadzajac tylko uboga oferte wczesniej = taniej
Anonymous - 27-12-2012, 13:29
Temat postu:
@Portail Service

Skasowanie biletu rewelacyjnego nie byłoby katastrofą. Byloby samobójstwem.
Hamer - 27-12-2012, 13:57
Temat postu:
Widać chcieli być jak DB im szybciej kupisz tym taniej.
To mają speców od marketingu, he he.
Tylko, że obniżkę 10% to niech sobie wsadzą w d...
bo w DB bilecik kosztuje 19 lub 29 EUR zamiast 50-80 EUR.
To się nazywa promocja, brak słów.

Nie mam żadnych szkół uczelni managerskich, a jak większość forumowiczów mam głowę bardziej otwartą i sprawną niż kolejowi spece.

Najgorsze, że jak zawsze układa się to w jedną całość i wygląda na jawny sabotaż i chęć udupienia kolejnych połączeń, bo puste pociągi będą.
robertrush - 27-12-2012, 14:13
Temat postu:
To prawda hehe. Ja kupiłem bilet na jutro na DB 5 dni wcześniej z Tantow do Horsens przez Kopenhage za 59 Euro, gdzie normalna cena to około 140 Euro. To jest dopiero promocja!!! A gdybym kupował wcześniej pewnie trafiłbym na jeszcze mniejszą cenę co już wiele razy mi się zdarzało.
calsberg - 27-12-2012, 14:22
Temat postu:
Taryfa zniknęła...może ktoś się opamiętał? Likwidacja MAX I Abonamentu to istny sabotaż! Szybciej taniej jak najbardziej tak! ale różnica cenie musiał by być odczuwalna, a 10% nie robi żadnej różnicy.
twardypt91 - 27-12-2012, 15:22
Temat postu:
Są plusy: z racji ograniczenia liczby przejazdów pociągiem stracę mniej czasu w kolejkach do kas biletowych Śmiech
artus11 - 27-12-2012, 16:27
Temat postu:
Cytat:
Taryfa zniknęła...

nie nie zniknela jest
http://intercity.pl/pl/site/niezbednik-podroznego/ceny-biletow-i-miejscowek/ceny-biletow.html

dziwne ze klkajac link wyswietla sie komunkat ze nie ma taryfy ale wystarczy wejsc na strone intercity na niezbednik i ceny biletow i jest wlasnie taryfa
Brajdak - 27-12-2012, 16:31
Temat postu:
Cytat:
Odpowiedzią marketingu PR powinno być uruchomienie w mozliwie najkrótszym czasie kolejnych IR.

Tylko gdzie znajdą sprzęt, a i cena nie tak bardzo niższa,o komforcie nie wspominając ... !
sopek - 27-12-2012, 16:39
Temat postu:
W gwoli ścisłości, PIC likwiduje Bilet abonamentowy w pociągach kat. Ex, czyli w TLKach zostaje.
Podobnie jak Wam, szkoda mi braku oferty MAX-26. Zawsze marzyłem, żeby było też coś na wzór Ty i Raz, Dwa, Trzy...

Dodatkowe informacje:

http://www.kpinfo.pl/news-2686-od_nowego_roku_podwyzki_w_pkp_intercity.html
alf1923 - 27-12-2012, 21:00
Temat postu:
Opłata za miejsce w przedziale menedżerskim -99 zł Laughing

I tak dziwi mnie, że ludzie mimo mniejszego obłożenia wykupują takie miejsca, ja może bym kupił gdybym był obrzydliwie bogaty,i owalił WARSowskie pierogi wprost od dostawcy.

Ceny za bilety są zbyt wysokie porównując komfort podróżowania, ludzie oczekują Bóg wie czego, a w kiblach w moczu można się skąpać po kostki, a i tak drużyny konduktorskie dostają po łbach najbardziej, a ja się pytam w imię czego, w imie dziwnej polityki spółki? za 2 tyś miesięcznie, pozdrawiam kier i kond Laughing
Victoria - 27-12-2012, 21:08
Temat postu:
alf1923 napisał/a:
Opłata za miejsce w przedziale menedżerskim -99 zł

To idzie w koszty firmy, pomniejszając dochód podlegający opodatkowaniu.

Prowadzę działalność gospodarczą i jeśli jadę pociągiem w sprawach służbowych to odliczam sobie VAT, natomiast cenę netto biletu wrzucam w koszty firmy. Jednak w przeciwieństwie do białych kołnierzyków z międzynarodowych korporacji nie stać mnie na biznes klasę w EIC. Zadowalam się 2 klasą interREGIO.
alf1923 - 27-12-2012, 21:19
Temat postu:
spoko spoko wiem ja to działa,nie tylko kilka osób z tego forum, zarabia tylko na kolei Smile. Ale nie każdy jeździ w sprawach służbowych, co więcej pracownicy zazwyczaj mają zwracane za 2 klasę, do 1 dopłacają, wiem bo rozmawiam z ludźmi, to dość zróżnicowaną działalność musisz prowadzić, jeśli nawet zwykła podróż doliczasz do kosztów, chyba że to jakaś korporacja prawnicza:)
sheva17 - 27-12-2012, 21:20
Temat postu:
Cytat:
Tylko gdzie znajdą sprzęt, a i cena nie tak bardzo niższa,o komforcie nie wspominając ... !


Popatrz jakie PR mają promocje, nawet jadąc z kolegą płacisz mniej. Co do komfortu w IR nie narzekam, z tych pociągów jestem bardzo zadowolony i jak sądzę jest spora szansa, że ED72 będą stopniowo na kluczowych relacjach zastępowały kible.

A co do cennika PKP IC....Promocja na linię radomską z Krakowa do stolicy zostaje? Nie ukrywam, że często z tej oferty korzystam jeżdżąc ze świętokrzyskiego do stolicy.
szymon83 - 27-12-2012, 22:12
Temat postu:
W tym całym wycofywaniu ofert i zastępowaniu ich nowymi, często dużo gorszymi, razi mnie jedna rzecz. PIC nie ma kompletnie pomysłu na zestaw ofert, który przyciągnąłby pasażerów i utrzymał ich. Oferty, które cieszyły się popularnością i zainteresowaniem - np. MAX-26, Super Bilet lub Last Minute - zostały wycofywane. Do niektórych z nich pasażerowie zdążyli się pewnie przyzwyczaić. I może ich spotkać "niespodzianka" przy kasie... Wspomnieć można również bilet weekendowy, który co jakiś czas traci na atrakcyjności (obowiązkowe miejscówki, podwyżki itp.).

Czemu dopiero teraz wprowadzono ofertę wcześniej = taniej i to dając marne 10% zniżki? Czy ktoś w centrali uzna po roku, że skoro oferta nie cieszy się takim zainteresowaniem to można ją skasować? Być może... Tylko czemu to pasażer ma się co roku "uczyć" nowych ofert i dopytywać czy aby oferta, z której zawsze korzystał, nie została po cichu skasowana?

alf1923 napisał/a:
Opłata za miejsce w przedziale menedżerskim -99 zł Laughing

Jak ktoś ma ochotę na kolejowe luksusy niech rozważy przejażdżkę Leo Ekspresem z Ostrawy lub Bohumina do Pragi w Premium Class. Zainteresowani pewnie odnajdą stosowne galerie, ja tylko dodam, że ceny biletów to równowartość... samej miejscówki na nasze "menedżery". No, ale w Czechach to jest...
winograd - 27-12-2012, 23:06
Temat postu:
Kononowicz do biura marketingu IC - nie będzie niczego. Twisted Evil A tak szczerze mówiąc... - ciśnienie mi rośnie na myśl o tym...
Ramirez - 27-12-2012, 23:12
Temat postu:
Mi ciśnienie rośnie od kiedy w grudniu 2008 przejęli pospieszne i w ciągu kilku miesięcy z 30 % pospiesznych wycieli Very Happy i skonczyło sie jeżdzenie na RegioKarnecie na pospieszne.
Gonza - 28-12-2012, 00:13
Temat postu:
Na RK ktoś wypalił, że nieoficjalnie mówi się o likwidacji Podróżnika i Weekendowego na wiosnę.
Jakby tak faktycznie Podróżnika zlikwidowali, to niech sobie już zaczną grób kopać Śmiech
sheva17 - 28-12-2012, 00:45
Temat postu:
Jeśli zmiana strategii to ok, ale nie tylko na papierze. Bilet kupiony co najmniej 8 dni przed powinien być tańszy przynajmniej o 50%. Wtedy za obecnymi promocjami płakał nie będę i bez podróżnika też sobie dam radę. Faktem jest, że w przewozach autobusowych czy lotniczych nagradza się wcześniejsze zakupy i są to w istocie jedyne promocje, ale jest różnica między planowanym upustem 10% a biletem za 1 zł.

A pasażerów na kolei nie braknie. Ulgi zachowają przecież kolejarze, a ktoś musi za to zapłacić. Jak zwykle padło na nas pasażerów. Wiele osób nie ma wyjścia i z pociągu skorzystać musi, mamy też sporą armię studentów i uczniów z prawem do ulg, nie wspominając już o rzeszach urzędników z prawem do ulgi handlowej. Oni to sobie dobrze skalkulowali i wielka krzywda im się nie stanie. Ja szczęśliwie mogę korzystać z IR, więc jakoś przeżyję Very Happy .

A i brawo za obniżkę miejscówki w TLK do 3 zł. Ta zmiana jest zdecydowanie na plus a jakoś o niej tutaj cicho.
Gonza - 28-12-2012, 01:00
Temat postu:
Miejscówki w 2 i 1 klasie za 3 zł to pozytywna zmiana, ale biorąc pod uwagę całą resztę zmian, niekorzystnych, to wrażenia jakiegoś te 2 zł mniej na mnie nie robi. Tymbardziej że zmiana cen biletów na pociągi TLK to 2 zł więcej na krótkie relacje, a te dłuższe to już 4 zł więcej.

Podróży z wyprzedzeniem nie zawsze da się dokładnie zaplanować, a tutaj jeszcze marną zniżką 10% się ludzi mami.

Pożyjemy zobaczymy, oby z Podróżnikiem to była plotka, bo jeśli nie, to trzeba będzie poważnie zrewidować kilka weekendowych planów na przyszły rok. Bo jeśli wydam na Podróżnika z miejscówkami powiedzmy te 80 zł, natomiast w wypadku jego likwidacji zapłacę niewiele mniej za podróż w jedną stronę, to ja się zastanowię czy w ogóle warto będzie tyłek z domu ruszać (oczywiście nie mając do wyboru jakiejkolwiek alternatywy dla pociągów TLK).
Anonymous - 28-12-2012, 11:39
Temat postu:
Promocja "wcześniej-taniej" miałaby sens, gdyby jej wysokość była wyższa w większym okresie czasu a mniejsza bliżej terminu wyjazdu (zaczynając od przynajmniej 30%). Tak jest we wspomnianych Czechach na CD...
Anonymous - 28-12-2012, 13:14
Temat postu:
No coz, po tym co dzos uslyszalem od znajomej w pracy, to niech IC padnie. I wszystkie inne spoleczki kolejowe. Jesli pracownik informacji kolejowej odradzil potencjalnej pasazerce jazdy pociagiem z Wwy do Ustronia a zachecil do busa to jest jawny sabotaz. Niech sobie koleje palna 3000% podwyzki i juz. Czas krzyzyk postawic na kolejach w Polsce. Koniec kropka, czas pozbyc sie zludzen. Ja jeszcze troche mialem, teraz juz nie.
sheva17 - 28-12-2012, 20:43
Temat postu:
Taki pracownik powinien być dyscyplinarnie zwolniony. A co do promocji nie przesadzajmy. Teraz mamy TLK-i tam gdzie jeszcze niedawno tylko pociągi EIC miały wstęp, także nie jest tak źle.
rumburak - 29-12-2012, 03:05
Temat postu:
Polrail Service napisał/a:
Nie widzę w nowych informacjach nic o bilecie rewelacyjnym. Czy mam problem ze wzrokiem, czy tę ofertę też wyrzucili?


Pułtuś napisał/a:
Skasowanie biletu rewelacyjnego nie byłoby katastrofą. Byloby samobójstwem.


sheva17 napisał/a:
Promocja na linię radomską z Krakowa do stolicy zostaje? Nie ukrywam, że często z tej oferty korzystam jeżdżąc ze świętokrzyskiego do stolicy.


Bardzo mi przykro, moi mili. Bilet Rewelacyjny (prześlugowski "fioletowy") również powędrował do kosza. Hmm

To tym śmieszniejsze, że jeszcze 9 grudnia uruchomiono nowy odcinek w tej ofercie (Bydgoszcz Gł. - Toruń Gł.). Śmiech
tomeeek07 - 29-12-2012, 13:38
Temat postu:
Jeśli chodzi o ofertę wcześniej=taniej, byłaby to interesująca promocja dla podróżnych gdyby: Kupując bilet do 60 dni przed odjazdem zniżka wynosiła by 50%, do 30 dni przed odjazdem 30% i do 7 dni, tak jak jest, czyli 10% wtedy byłoby jak najbardziej ok. To tylko takie moje przemyślenia. Smile
kruk17 - 29-12-2012, 14:46
Temat postu:
Puknij się w czoło. Dziś w Polsce nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje biletu 2 miesiące w przód! Do 25 dni przed wyjazdem powinno być 50%, do 10 dni 30%, a do 3 dni 15%, poza tym powinien wrócić bilet rewelacyjny i MAX26 i by było dobrze. Jeszcze tylko na odcinku krajowym wprowadzić w EC zniżkę 37% dla uczniów do 24 roku życie i było by prawie jak w niebie. Wtedy podwyżkami cen by się tak bardzo ludzie nie przejmowali.
Pozdrawiam Cool

//nie cytuj przedmówcy! mateuszpiszcz
tomeeek07 - 29-12-2012, 15:41
Temat postu:
@up
Więc się niech ludzie w końcu nauczą!
Ja często podróżując za granicą, nie wyobrażam sobie kupna biletów na ostatnią chwilę. Tak jest w całej Europie od dawna, chcesz jechać naprawdę tanio, kup bilet co najmniej miesiąc wcześniej.
Oczywiście mowa tutaj tylko o połączeniach dalekobieżnych.

Co do biletu rewelacyjnego i MAX26, to się zgadzam z tym, że nie powinny być wycofywane.
Leriss - 29-12-2012, 16:03
Temat postu:
Czy ja dobrze widzę że koszt przejazdu w wagonie sypialnym i kuszetce będzie taki sam jak w przypadku miejsca siedzącego? Jeśli tak, to jest to spora obniżka w przypadku tych dwóch pierwszych.
snajper - 29-12-2012, 16:07
Temat postu:
Koszt przejazdu to zawsze był taki sam, a nawet minimalnie niższy. Tyle, że miejscówka w kuszetce kosztuje 60 zł a w taniej kuszetce (bez pościeli) 25 zł. No a w sypialnym to dolicz dodatkowo 80 zł za 3 osobowy.
Leriss - 29-12-2012, 16:09
Temat postu:
Aaaa, już wszystko jasne, dzięki Smile
Gonza - 29-12-2012, 16:10
Temat postu:
Cytat:
chcesz jechać naprawdę tanio, kup bilet co najmniej miesiąc wcześniej

To fakt, sam kupiłem w zeszłym roku za 19 EUR bilet na ICE z Kolonii do Amsterdamu, 3 miesiące wcześniej, gdzie cena regularna to prawie 60 EUR.
Ale to właśnie zagranica, a u nas to szybko sprzedawały się SuperBilety za 29 zł na miesiąc przed odjazdem, bilety w ofercie SparDay i Night też cieszą się popularnością, a te bilety są dostępne już 60 dni przed odjazdem.
Tylko problem w tym, żeby dokładnie zaplanować z takim wyprzedzeniem podróż. U nas to ciężkie zadanie (remonty, modernizacje, opóźnienia, zmiany rozkładów itp.).
artus11 - 29-12-2012, 18:58
Temat postu:
Cytat:
Bardzo mi przykro, moi mili. Bilet Rewelacyjny (prześlugowski "fioletowy") również powędrował do kosza.

mam nadzieje ze to jest informacja niepotwierdzona , ja nie znalazłem nigdzie takiej informacji.
geordi - 29-12-2012, 22:43
Temat postu:
Gonza, wlasnie. Maksymalny okres obowiazywania rozkladu wedle filozofii "mordernizujemy, nie utrzymujemy' to 60 dni. W porywach 90.
Poza tym IC w kraju skrocilo przedsprzedaz do 30 dni.
firmus_piett - 30-12-2012, 01:41
Temat postu:
Gdy przeczytałem tę "ofertę" zrobiło mi się słabo. Rabat 10%? To są kpiny z pasażerów. Już bilet świąteczny, mimo szczytu przewozowego i 30% rabatu słabo się sprzedawał a 10% ma być czymś lepszym? Ceny biletów w EIC stają się astronimiczne, niemal 2x wyższe niż na analogiczne pociągi w Czechach. Aż dziwne, że w ogóle ktoś będzie tym jeździł. Zarabiam zdecydowanie powyżej średniej krajowej, ale na jazdę EIC po prostu nie będzie mnie już stać.
tagor - 30-12-2012, 08:09
Temat postu:
Wiecie co....
Lubię kolej, interesuję się nią i troszkę orientuję w jej tematyce, pewnie nieco bardziej niż przeciętny Polak podróżujący pociągiem.
Ale powiem szczerze ,że zaczynam się coraz bardziej gubić w natłoku spółek kolejowych, rodzajów pociągów, taryf, i coraz to częsciej zmienianych cennikach, ulgach i innych przepisach taryfowych
Cały ten system jest coraz mniej przyjazny dla tego, dla kogo przynajmniej w teorii istnieje czyli dla PASAŻERA Crying or Very sad
Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Anonymous - 30-12-2012, 19:04
Temat postu:
To prawda z tym biletem rewelacyjnym??? Podwyzszac cene biletu z Krakowa do Katowic przy takim czasie przejazdu, z Tarnowa do KRakowa w kontekscie otwarcia nowej autostrady czy z KRakowa do Zamoscia w obliczu katastrofalnego czasu przejazdu ... lub tez z Warszawy do Radomia gdzie teraz furore robi PolskiBus z 12 kursami... delikatnie mowiac nie jest to rozsadne Evil or Very Mad Z Krakowa do Katowic za 30 zł w czasie 2:15. Po co, mozna autobusem w godzine za 12 zl. Twisted Evil Ale idioci w Warszawie tego nie widzą Exclamation

Malinowski wydawal mi sie zbawicielem IC. Niestety, na koniec roku calkowicie stracil w moich oczach Exclamation

Ale tak to jest gdy koleja w kraju rządzi sie z Warszawy, dojezdzajac pociagiem z kołnieżykami z linii łodzkiej, widzac zapchane pociagi i bogatych ludzi Evil or Very Mad

Ale moze to jest ta nowa strategia. Mniej ludzi w pociagach ale za wieksza kase, to rzadsze naprawy rewizyjne, mniej skarg, mniej wagonow potrzeba...

Dno i metr mułu... Szkoda patrzec jak ta firma sie wykańcza i ustepuje konkurencji autobusowej.
kruk17 - 30-12-2012, 21:09
Temat postu:
Prześluga come back to PKP Intercity!
Najlepiej gdyby prezesem takiej spółki był ktoś z małego miasta, rozumiałby wtedy co potrzebują ludzie, jakich ofert, na co ich stać, a na co nie i przede wszystkim obniżył ceny biletów na EIC/Ex, bo to się zaczyna powoli robić tragedia. Nie ogarniam nadal co przeszkadzało PICowi w zniżce Max26, dziś z niej skorzystałem po raz pierwszy i ostatni ;/
mkfilmykolejowe - 30-12-2012, 21:38
Temat postu:
kruk17, W systemie e-ic jeszcze można zakupić z ulgą MAX-26 z miesięcznym wyprzedzeniem nawet Smile również dzisiaj w Katowicach w automatach biletowych sprawdzałem też można zakupić z MAX-26. Natomiast pytałem się w kasie powiedzieli, że już od 1 stycznia w kasie nie ma możliwości zakupienia (wiadomo z jakich przyczyn), ale miłe panie w Katowicach własnie poleciły w systemie e-ic i w automatach biletowych.
Podróznik - 30-12-2012, 21:42
Temat postu:
Z tego co czytałem w jakimś kolejowym artykule istnieje coś takiego jak zniżka dla Młodzieży - 25 % .

" Jeśli osoby do 26 roku życia zamierzają podróżować pociągiem EuroCity w komunikacji międzynarodowej, to jedynie przez wielki przypadek, łut szczęścia lub nadzwyczajną uprzejmość kasjerki (niepotrzebne skreślić) mogą dowiedzieć się, że przysługuje im tańszy bilet wg taryfy „Młodzież”. Informacji o niej nie znajdziemy na stronie przewoźnika na tyle łatwo jak w przypadku innych ofert promocyjnych. Dociekliwi mogą na nią trafić obecnie tylko wtedy, gdy wejdą w zakładkę „Warunków taryfowych dla pociągów BWE/BGE” i zaczną przeglądać 41-stronicowy dokument z przepisami (podzielony na – sic! - 14 plików PDF). Dopiero z punktu 10 ust. 1 opublikowanych tam warunków można dowiedzieć się, że osobom w wieku 12-26 lat przysługuje 25-procentowa zniżka. "

źródło - http://www.kolejoweabsurdy.pl/na-szlakach/pociag-nie-dla-mlodych/
sheva17 - 30-12-2012, 21:44
Temat postu:
Cytat:
Prześluga come back to PKP Intercity!


To przypomina hasła wiecznie wspominające Gierka. Prześluga był szefem PKP IC z politycznego nadania, spółka miała zapewniony zakaz konkurencji ze strony PKP IC. Potem gdy Prześluga miał się wykazać w PKP S.A. skończył już fatalnie. Sensowne kandydatury na szefa PKP IC to Moraczewski albo Majewski.

PKP IC na TLK-i jak widać postawiło już krzyżyk. Ta kategoria będzie wygaszana, stąd też guzik ich obchodzą wszelkie promocje. Cała nadzieja w rozwoju sieci IR, ta jest przynajmniej tworzona z głową.
dyżurny - 31-12-2012, 09:02
Temat postu:
sheva17, proszę Cie.. iR też się z roku na rok zwija, i nic nie zanosi się na poprawę
sheva17 - 31-12-2012, 17:43
Temat postu:
Bez przesady. Niektóre kursy są dedykowane dla studentów, stąd też konieczne były zmiany w kursowaniu pociągów IR.
krzychu12231 - 01-01-2013, 01:26
Temat postu:
Wszedłem właśnie w system e-IC, jest już zaktualizowany (brak MAX-26, miejscówki na TLK 3PLN) i widzę że Bilet Rewelacyjny na chwilę obecną jest dostępny tak jak do tej pory.
Anonymous - 01-01-2013, 22:58
Temat postu:
Potwierdzam, Bilet Rewelacyjny poki co sie ostał.
Wielkopolanin - 11-03-2013, 00:31
Temat postu:
Rozwiązanie "Po prostu BILET" to większy komfort podróżowania i szansa na koniec z tłokiem w pociągach. - dodał Marcin Celejewski.

To akurat się zgadza. Po wycofaniu wszystkich ofert promocyjnych tłoku w pociągach nie ma. Teraz można przebierać w wagonach zamiast w przedziałach. Te 10% kupując bilet 7 dni przed terminem wyjazdu to PIC na wodę. Rozumiem ofertę SUPER BILET lub 3 wybrane dni jak kiedyś (była taka oferta we wszystkich kategoriach pociągów spółki PKP IC na 1 lub 2 klasę). Teraz podróż pociągami PKP IC jest mało atrakcyjna. Większość pociągów tej spółki ma problem z frekwencją a ci jeszcze ofertę promocyjną uwalili. Zawsze można zrobić promocje na wybrane trasy lub konkretne pociągi, aby przyciągnąć klientów. Olać ich ofertę. Trzeba auto odpalić.
Victoria - 26-05-2017, 17:09
Temat postu:
Bez promocji na pociągi do Pragi, Budapesztu i Wiednia?

Czytelnicy informują nas o problemach z nabyciem biletów na pociągi międzynarodowe w atrakcyjnej promocji cenowej SparDay i SparNight. Kasjerki na dworcach oferują pasażerom bilety wyłącznie w taryfie podstawowej, co dla wielu kończy się odejściem od okienka bez biletu ze względu na jego cenę.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bez-promocji-na-pociagi-do-pragi-budapesztu-i-wiednia-81875.html
Victoria - 07-07-2022, 19:51
Temat postu:
PKP IC zlikwidowało bilety abonamentowe. „Stawiamy na prostą ofertę”

Od niedawna nie są już sprzedawane wieloprzejazdowe bilety abonamentowe PKP Intercity. Spółka twierdzi, że nie cieszyły się one dużą popularnością. Ich dotychczasowym użytkownikom proponuje zaś poszukiwanie tańszych biletów wydawanych w ramach oferty Promo.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-ic-zlikwidowalo-bilety-abonamentowe-stawiamy-na-prosta-oferte--108790.html
Ralny - 20-01-2023, 17:12
Temat postu:
Jakie promocyjne oferty ma PKP Intercity?

W 2022 roku ponad 25 mln pasażerów PKP Intercity zakupiło bilet ze zniżką. Podróżni mogą skorzystać z oferty Promo, Taniej z Bliskimi, Multiprzejazd czy ulg ustawowych.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/jakie-promocyjne-oferty-ma-pkp-intercity/
Arek - 21-05-2024, 21:24
Temat postu:
PKP Intercity nie będzie już konkurować z przewoźnikami regionalnymi – zapowiada Janusz Malinowski, nowy prezes zarządu przewoźnika. Oferty promocyjne na najkrótsze trasy mają być stopniowo wygaszane. Taryfy biletowe na pociągi IC oraz TLK mają zachęcać przede wszystkim pasażerów podróżujących na dłuższych dystansach.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-ic-nie-bedzie-konkurowac-z-przewoznikami-regionalnymi-118964.html
Kolejoman2 - 22-05-2024, 07:23
Temat postu:
Zamiast zrobić wszystko aby zapewnić podaż dla jednych i drugich, to oni wymyślają jak zniechęcić. Matko, jaka ta spółka jest pop....... Sad
TFZ - 22-05-2024, 12:44
Temat postu:
W jaki sposób widzisz zapewnianie podaży dla jednych i drugich? Czy przykładem takiego działania byłoby wydłużanie składów ED161 jadących do Łodzi/Wrocławia/ Katowic o dodatkowe jednostki na odcinku Warszawa Wschodnia - Żyrardów lub Warszawa Wschodnia - Skierniewice?
Noema - 07-06-2024, 22:25
Temat postu:
Cytat:
PKP Intercity nie będzie już konkurować z przewoźnikami regionalnymi – zapowiada Janusz Malinowski, nowy prezes zarządu przewoźnika. Oferty promocyjne na najkrótsze trasy mają być stopniowo wygaszane.

Wrócił stary beton PKP, wracają stare „porządki".

Nowy-stary prezes PKP Intercity pan Janusz Malinowski złamał prastarą zasadę, że „nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki". Mam nadzieję, że jeśli skończy się to źle, to wyłącznie dla niego, a nie dla spółki i pasażerów kolei.
Arek - 29-08-2024, 22:20
Temat postu:
PKP Intercity wycofało ze sprzedaży niemal wszystkie tanie bilety, dzięki którym można było przemieszczać się wewnątrz aglomeracji i na bardzo krótkie dystanse. Znacznie trudniej kupić bardzo tanie bilety w wielu innych krótkich i średnich dystansach.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koniec-tanich-biletow-pkp-intercity-w-aglomeracjach-120331.html
Tymczasowy - 02-09-2024, 14:10
Temat postu:
Zgadza się. Na potwierdzenie dodam, że jechałem do Nidzicy żeby przesiąść się dalej do samochodu w głąb Mazur. Cena biletu maksymalnie wysoka a zaludnienie do 60%. A po co zwykli klienci. Najlepsza klientka to dotacja.
Może chodzi o to, żeby wykazać nieopłacalność i deficyt a następnie shandlować PKP Intercity po zaniżonej cenie. Już kiedyś podobno w latach 90-tych tak robiono.
calsberg - 05-09-2024, 16:46
Temat postu:
Tam gdzie frekwencja jest małą tam bilety powinny być tańsze....gdzie jest frekwencja wyższa tam drożej...tak powinien działać dynamiczny system sprzedaży....ps. w dniu wyjazdu cena regularna.
emele02 - 08-09-2024, 17:33
Temat postu:
"Taniej z bliskimi" od 12.09 tylko 30-7 dni przed wyjazdem. Bo było za tanio...
Kolejoman2 - 10-09-2024, 11:37
Temat postu:
Za chwilę okroją zniżkę do 15%, później zakup 14 dni przed aż w końcu zlikwidują. Pieprzony monopolista... Evil or Very Mad
TFZ - 10-09-2024, 14:47
Temat postu:
... a wtedy dla wielu potencjalnych pasażerów będzie za drogo i zaczną szukać rozwiązań alternatywnych. Zapewne zauważą to właściciele autobusów i spróbują uruchomić linie autobusowe. A na otwarcie takowej potrzebne jest zezwolenie, które urzędnik może wydać lub nie. A tym urzędnikiem może, zupełnie przypadkowo oczywiście, być ktoś związany z władzą, kogo będzie trzeba przekonać. A w jaki sposób się to robi, to ja pojęcia nie mam, bo za mało wiem o autobusach...
Tymczasowy - 10-09-2024, 16:10
Temat postu:
Flixbus tež trzyma wysokie ceny pomimo niższego komfortu przejazdu niż pociągiem.
To jest tendencja ogólnopolska, wycisnąć z klienta ile się da. Później już nie ma z kogo wyściskać bo stały klient odszedł bezpowrotnie. Typowe zachowania przedkryzysowe w gospodarce opisywane w ekonomii. Wszystko się kręci dopuki ktoś dorzuca pieniędzy, czyli pożycza się z banków. Jeśli banki powiedzą zacznijcie spłacać torobi się kryzys i łańcuchowa upadłość.
Victoria - 14-11-2024, 22:42
Temat postu:
PKP Intercity pogarsza ofertę taryfową „Taniej z bliskimi”

PKP Intercity stopniowo pogarsza ofertę taryfową „Taniej z bliskimi”, dającą 30% zniżki na przejazd pociągami kategorii InterCity i TLK, gdy podróż wspólnie odbywa od dwóch do sześciu osób. Oferta pojawiła się w taryfie PKP Intercity w lipcu 2022 r. Ówczesny wiceprezes spółki Tomasz Gontarz zachwalał: „Wprowadzamy ofertę, dzięki której przejazd pociągiem w kilka osób będzie bardzo konkurencyjny kosztowo wobec podróży samochodem”.

Więcej:
https://wolnemedia.net/pkp-intercity-pogarsza-oferte-taryfowa-taniej-z-bliskimi/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group