thriller napisał/a: |
Pisamki jak zwykle napiszą że policja sprawdziła czy maszynista i kierownik byli trzeźwi. A komisja kolejowa i ew prokurator będą przesłuchiwać okoliczne wsie czy podany został sygnał baczność przy wskaźniku W6a - bo od samego sygnału ciężarówka mogła zjechać z torów. A jeśli pociąg jechał o 0,000001 km/h za szybko to całą winę przypisze się maszyniście. Debil z ciężarówki pewnie nie będzie miał nawet zarzutów, bo kierowcy w tym kraju to święte krowy. Właściciel ciężarówki będzie się od Kolei Wielkopolskich domagał odszkodowania za zniszczony pojazd. Tak to wygląda teraz przy zdarzeniach kolejowych niestety. |
Cytat: |
inny nie miałby tyle refleksu |
Cytat: |
Niemniej jednak widoczność z perspektywy toru na ten przejazd (z uwzględnieniem prędkości na tym odcinku - swoją drogą maszynista w jednym z wywiadów podał ją w nieprawidłowy sposób) wynosi ponad 10 sekund. |
Cytat: |
Obowiązkiem maszynisty w sytuacji bez wyjścia jest ratowanie życia swego i pasażerów. |
Cytat: |
Jednego paraliżuje inny od razu wybiega z kabiny. |
Cytat: |
(...) do odpowiedzialności z tytułu innych paragrafów w postępowaniu sądowym będzie trzeba wykazać związek przyczynowo skutkowy. |
Cytat: |
(...) niektórzy rozbierają na czynniki pierwsze zachowanie maszynisty, a w ogóle nie zauważają faktu, że jedynym winnym tego wypadku jest kierowca ciężarówki |
Cytat: |
A już gadanie, że maszynista powinien do końca (czyli do zderzenia) siedzieć w kabinie z narażeniem swojego życia, aby ratować życie kierowcy, zakrawa na kpiny ze zdrowego rozsądku. Przestańcie pieprzyć, bo już czytać tego nie mogę |
kolejtravel napisał/a: | ||
No jakbym nie spędził wielu godzin na obserwacji tych rąk mechaników to może bym uwierzył
Zaalarmowanie pasażerów w trakcie sytuacji awaryjnej uważam za priorytet. W szynobusach jest taka możliwość. Po zaciągnięciu nagłego ręka wolna - prawda?
No właśnie - dwa skrajne zachowania. A jak powinno być? To po co te szkolenia i psychotesty i takie sito selekcji, skoro ostatecznie dochodzi do tak skrajnych reakcji? |
Cytat: |
w stacji Warszawa Rembertów wjechał pociąg Polonez w samochód ciężarowy wyładowany płytami betonowymi |
Cytat: |
Radio Merkury podało, że KW nagrodziły maszynistę, ale nie będą na szkoleniach pokazywać, że inni mają biegać po pociągu, tylko że mają minimalizować ryzyko.
I pasuje. |
Cytat: |
Lepiej ostrzec jednego kierowcę czy wielu pasażerów? |
kolejtravel napisał/a: |
Całe szczęście, że jaki kraj tacy terroryści |
Cytat: |
(...) użyteczni idioci w postaci hejtrów, których i na naszym forum nie brakuje. Wszyscy mędrkują przed komputerem, a w podobnej sytuacji w realnym życiu zesraliby się w gacie! |
kolejtravel napisał/a: |
Tylko o faktach mówię - zaciągnął hamulec, wycofał się z kabiny przy okazji zdążył ostrzec paru pasażerów jeszcze.
Zachował się bardzo dobrze. Tak jak powinien. Tego nie kwestionuję. Ale bohaterstwa w tym nie widzę żadnego. |
Ralny napisał/a: |
buballo, z odbieraniem licencji przewoźnikom bym nie przesadzał. Dlaczego cała firma ma cierpieć z powodu jednego nierozważnego kierowcy? Gdy zdarzy się wypadek z winy maszynisty to jego spółce kolejowej (np. PKP IC) też chciałbyś odebrać licencję i posłać kilka tysięcy ludzi na bezrobocie? |