INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Uprawnienia przejazdowe na 2010 r.

Naczelnik - 24-06-2009, 22:10
Temat postu: Uprawnienia przejazdowe na 2010 r.
Informacja ze spotkania w dniu 28.05.2009 r. przedstawicieli Związku Pracodawców Kolejowych ze związkami zawodowymi w/s zmian zasad realizacji uprawnień do ulgowych przejazdów wynikających z Rozdziału XII PUZP.

28 maja br. odbyło się drugie spotkanie, którego tematem było przedstawienie przez pracodawców kolejowych zmian w Ponadzakładowym Układzie Zbiorowym Pracy w zakresie uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych.

Związek Pracodawców Kolejowych podtrzymał wcześniej proponowane zmiany, tj:
• wykup przez pracownika uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych dla współmałżonków w wysokości 100% (obecnie jest to 50%),
• określenie ceny biletu miesięcznego odcinkowego imiennego według tzw. „Metodologii kalkulacji cen wykupu uprawnień” (opracowanej i zaprezentowanej przez przedstawiciela Spółki „PKP Przewozy Regionalne”),
• likwidacje biletu sieciowego na dotychczasowych zasadach (z uwagi na przewidywane wycofanie w 2010 r. przez przewoźników biletu sieciowego z ich oferty publicznej).

Strona związkowa oświadczyła, iż w związku z brakiem propozycji dotyczącej korzystania z biletu sieciowego, nie wyraża zgody na żadne zmiany w regulacjach dotyczących uprawnień opisanych w Rozdziale XII PUZP i zażądała utrzymania uprawnienia w postaci biletu sieciowego dla kolejarzy, analogicznie, jak miało to miejsce w roku bieżącym.

Następne spotkanie w tej sprawie odbędzie się w połowie czerwca bieżącego roku.

Rzecznik Prasowy
SKK NSZZ „Solidarność”
Stanisław Kokot

źródło: Wolna Droga
arekarek_1985 - 18-07-2009, 08:19
Temat postu:
Najwyższy czas te sprawy uregulować. Rodzinie ulg nie wykupuję bo sie nie opłaca.Natomiast sobie jako pracownik PKP muszę wykupić na wyjazdy służbowe, czy to własciwe.
Zakład oszukie pracownika i siebie jako zakład, bo nie wykazuje rzetelnie kosztów delegacji. Czy to nie kryminalna sprawa?..
Pozdrawiam...
Ralny - 18-07-2009, 08:27
Temat postu:
arekarek_1985, masz 99% zniżki na pociągi i jeszcze narzekasz? Bilet sieciowy kwartalny w 1 klasie kosztuje Cię 39 zł. To chyba nie jest wielki wydatek?
Torreador - 18-07-2009, 09:51
Temat postu:
Cytat:
jako pracownik PKP muszę wykupić na wyjazdy służbowe, czy to własciwe.
Zakład oszukie pracownika i siebie jako zakład, bo nie wykazuje rzetelnie kosztów delegacji

Jako pracownik nie powinieneś wyruszyć w podróż służbową bez pisemnego polecenia wyjazdu służbowego (formularz "delegacja") podpisanego przez kierownika komórki organizacyjnej. Zakupiony bilet załączasz do delegacji i na tej podstawie masz wypłacaną dietę i zwrot kosztów podróży. Nie wiem gdzie ty pracujesz. Ja pracuje w PR i jest tam uchwała zarządu regulująca te sprawy - opisana jest cała procedura delegowania pracownika. W innych spókach też to powinno być. Jeśli zgodziłeś się na wyjazd bez zwrotów kosztów to jesteś frajer. Jeśli możesz to udowodnić to skieruj sprawę do PIP. Być może to było coś za coś. Twój zwierzchnik pochwali się, że nie generuje duzych kosztów a ty w zamian zostaniesz doceniony premią, lepszą podwyzką lub wcześniejszym kilkakrotnym urywaniem się z pracy.
Jeśli dowiaduje sie o takiej sytuacji, to najczęściej taki pracownik też ma coś na sumieniu i dlatego boi się wnieść skargę do PIP.
gumis - 18-07-2009, 15:27
Temat postu:
Ciekawe, że prawie każda organizacja ma inny "interes".
To źle wróży wszelakim ustaleniom - może spotkali by się na piwie i uzgodnili wspólne stanowisko.
http://img44.imageshack.us/img44/7906/81485125.th.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/6451/43715677.th.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/9215/97314816.th.jpg
arekarek_1985 - 18-07-2009, 19:47
Temat postu:
Z tą głupotą to chyba masz rację. Celowo nie pisałem jasno, bo myslałem że zostanie dostrzeżone sedno sprawy. Głównie takie drobe problemy nie są dostrzegane w przedsiębiostweach państwowycvh, dlaczego?..... bo państwowe to można okradać .... Bo po co sobie zawracać głowę drobnostkami. Ale kilka drobnych nieprawidłowości to już poważna sprawa. Aż okaże się że tyle jest tych spraw że niewiadomo za co się zabrać ... itd ... a na konieć mamy anolmalje.
Wyłoże sprawe jaśniej.
Wykupuję ulgę, to jest to kwota około 150 zł (podatek) Prywatnie mi ta ulga jest nie potrzebna tylko wyłąznie do wyjazdów służbowych, a co tam jak zauważyłeś żaden uszczebek. 4 x po 39 zł. bo przez cały rok jeżdże w delegację to 156, razem = około 300 zł. Dla mnie to pryszcz tym bardziej że dostanę nagrodę - premię na początku roku i sprawa załatwqona. Zamiast inny pracownik za dobrą pracę dostać nagrodę, dostanę ja, niejako zwrot wydatków. Prawo nie jest łamane. Ale premiowanie pracowników miało inny cel nie regulowanie kosztów utrzymania przedsiębiorstwa. Jeden mały szczegół, a co tam.... to kropla.
Innym przykładem może być, naprawy, remonty. Manewrowy przychodzi do pracy z częściami np. budowlanymi i zamiast wykonywać swoje czynności robi tzw. chałturę. Potem otrzymuje od zwierzchnika nagrodę za materiały, czas nie bo wykonywał to w godzinach pracy.
Oczywiście jeżeli młodzi ludzie nie dostrzegają tej nieprawidłowości, inaczej zarozumialstwa i zuchwałości naszych bosów przy współudziale organizacji zwiąkowych, to pożal sie boże co nasz jeszcze czeka.
Może nie dokładnie opisałem przykłady, ale mam nadzieje że zostałem zrozumiany.

Pamiętam że kiedyś w telewizji pokazywali, oczywiście nie w Polsce dyrektora za kratkami za manipulowanie składnikami płacowymi.
fisch - 22-07-2009, 20:35
Temat postu: Świadczenia przejazdowe na 2010 ?
Źródło: www.skk.org.pl
Naczelnik - 28-07-2009, 11:10
Temat postu:
W dniu 20.07.2009 odbyło się spotkanie Sygnatariuszy PUZP z przedstawicielami Zarządu Związku Pracodawców Kolejowych w sprawie zasad realizacji uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych - zamieszczamy notatkę z przebiegu spotkania.
Naczelnik - 05-08-2009, 07:21
Temat postu:
Projekt Porozumienia w sprawie zmiany zasad realizacji uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych:

http://www.skk.org.pl/doc2009/projekt_porozumienia_ulgi.htm
long - 05-08-2009, 13:10
Temat postu:
Przepraszam, ale nie orientuję się w tych papierkach.
Czy ktoś mógłby mi napisać "na chłopski rozum" ile zapłacę za uprawnienia dla siebie i dla dzieci ?
Z góry dziękuję.
Victoria - 24-09-2009, 11:43
Temat postu:
Porozumienie w sprawie ulg podpisane

21 września zostało podpisane porozumienie w sprawie zmiany zasad realizacji uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych, pomiędzy Związkiem Pracodawców Kolejowych a Ponadzakładowymi Organizacjami Związkowymi.

Treść całego porozumienia można znaleźć TUTAJ.

źródło: Rynek Kolejowy
Naczelnik - 24-09-2009, 14:00
Temat postu:
O trudnych negocjacjach na temat zmian zasad pozyskiwania ulg przejazdowych mówi Krzysztof Mamiński – Prezes Zarządu Związku Pracodawców Kolejowych:

http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=314694
Arek - 24-09-2009, 17:50
Temat postu:
Jaki interes spółki samorządowe (PR, KM i WKD) mają w wożeniu za 1% chmary kolejarzy z Grupy PKP. Przecież to są wielomilionowe straty!
jano - 24-09-2009, 19:40
Temat postu:
Widzę, że wszystkim (zwłaszcza ludziom spoza kolei) przychodzi bardzo łatwo krytykowanie pracowników PKP, korzystających i broniących swoich ulg na przejazdy. Nie chcę sprzeczać się na argumenty „za” i „przeciw”, wiem że zaraz podniosą się głosy, iż to archaizm, straty dla budżetu Państwa, i że nikt nikogo nie zmusza pracować na PKP…
Ale z drugiej strony powiedzcie to samo górnikom, policjantom, nauczycielom, pielęgniarkom…, kiedy protestują.
Może sami, którzy krytykujecie zrezygnujcie (dobrowolnie) ze swoich ulg…
- studenci ze zniżek,
- pracownicy PKP z legitymacji,
- urzędnicy z długich weekendów (przez odpracowywanie),
- i innych przywilejów dzięki zajmowanemu stanowisku.

Zawsze najłatwiej jest zaglądać komuś jego „gary”.
piotrbk - 24-09-2009, 20:15
Temat postu:
Tak na chłopski rozum to ile jest pociągów które mają 100% obłożenie ? Myślę sobie że pewnie niewiele, wiec jeśli kilka miejsc w nim zajmują kolejarze wracający z pracy to o jakich milionach dopłacanych my tutaj mówimy?W dodatku biorąc pod uwagę że przy liczeniu frekwencji bilety kolejowe nie są brane pod uwagę.Wielu z was w marzeniach ,na tym forum uruchamia pociagi na jakiś dziwnych trasach w domyśle szastajac państwową kasą ,a z drugiej strony macie wielkie pretensję że nie jesteśmy chętni oddac ostatniego kawałka bycia kolejarzem którego nawet Hitlerowi za okupacji do głowy nie przyszło odebrac.
Zed - 24-09-2009, 20:36
Temat postu:
piotrbk, sam jestem pracownikiem PKP i korzystam z 99% ulgi, ale weź tak na chłopski rozum pomyśl, jaki interes mają np. Przewozy Regionalne, że wożą prawie za darmo kolejarzy z PKP Energetyki? Czy twoja spółka daje coś w zamian PR-om? Nic! 8 tysięcy potencjalnych pasażerów tylko z PKP Energetyki jeździ pociągami PR za symboliczną złotówkę. Ile PR-y na tym tracą? Na pewno dużo. Tracą samorządy, czyli podatnicy.

A już kompletnym absurdem jest wożenie za darmo pracowników spółek kolejowych spoza PKP, takich jak Dolkom, PNI czy Natura Tour.

Albo PLK. Nie dość, że ściąga od przewoźników kosmiczne opłaty za dostęp do torów, to jeszcze ci przewoźnicy wożą 40 tys. kolejarzy z PLK za darmo. Absurd!

Beton PKP S.A. robi wszystko, żeby wepchnąć PR do grobu, a PR-y wożą Wacha i jego świtę za darmo!

Uważam, że ulgi w pociągach PR powinni mieć tylko pracownicy tej spółki. Analogicznie w pozostałych spółkach pasażerskich (IC, KM, WKD, SKM itd.).
jano - 24-09-2009, 20:46
Temat postu:
No i zaczęło się znowu to samo…
Zed, jakby odwrócić kota ogonem, to można pisać w tym tonie jak Ty, nikt Cię przecież nie zmusza pracować na PKP i tolerować zniżki innych osób! Skoro tak nalegasz na likwidacje ulg to sam pierwszy zrezygnuj ze swojej legitymacji (np. spal ją publicznie Język).
Problem ulg i tak sam się rozwiąże, kiedy na polskich torach pojawią się typowo prywatni przewoźnicy.
Zed - 24-09-2009, 20:59
Temat postu:
jano, nie jestem wrogiem ulg i zniżek. Uważam tylko, że powinny one przysługiwać wyłącznie pracownikom spółek pasażerskich. Przecież kolejarz z PR nie ma zniżek na prąd w PKP Energetyce czy na telefon/internet w Telekomunikacji Kolejowej, więc dlaczego przywileje mają być jednostronne i obciążać tylko spółki pasażerskie?
jano - 24-09-2009, 21:15
Temat postu:
Zgadza się.
Tylko przy obecnym rozdrobnieniu PKP na spółki i spółeczki trudno o wzajemność. Pomijając zasadność bądź nie koncepcji podziału PKP w dalszym ciągu jest to jeden wielki organizm ściśle powiązany ze sobą…
HansKloss - 24-09-2009, 21:24
Temat postu:
Nie za darmo ZED wozi mnie PR. W 2010 roku będzie mnie to kosztowało 666 zł plus co miesiąc kupowany bilet odcinkowy do 200 km.

Ale jestem za zlikwidowaniem ulg przejazdowych, a to co zakład zaoszczędzi na uldze niech włączy do pensji.

Prywatnie korzystam z pociągu 2 - 3 razy w roku i to na odległość 50- 100 kilometrów, a służbowo to zakład zwróci za bilety.

Natomiast z rodziną wolę jeździć samochodem, bo nikt mi nie brzęczy nad uchem bełkocząc w komórkę a i zapachy są przyjemniejsze.
piotrbk - 24-09-2009, 21:32
Temat postu:
Zed nie ma sprawy przecież możemy byc jedynym krajem w Europie gdzie kolejrze nie mają żadnych znizek bo,chyba nikt nie podwaza już na tym forum tego że niema czegos takiego na kolei jak jezdzenie za darmo.Wątpię by dobrym rozwiązanie było zrzekanie sie biletów tylko i wyłącznie dla tego by Wach nie mógł jezdzic za darmo, a tak na marginesie to wątpię by on wogóle jeszcze jezdził koleją przy jego apanażach.Byc może podejscie typu " na złosc babci złapię katar " jest w tym przypadku na miejscu.

[ Dodano: 24-09-2009, 22:36 ]
A co do mojej spółki i PR to powiem ci że wisi nam niezłą kasę za prąd i w cale nie jest wykluczone że nie bedzie tak jak było kilka lat temu że nasza firma musiała podarowac PR i Cargo kilkaset milionów takich długów
Zed - 24-09-2009, 21:43
Temat postu:
Cytat:
Nie za darmo ZED wozi mnie PR. W 2010 roku będzie mnie to kosztowało 666 zł plus co miesiąc kupowany bilet odcinkowy do 200 km.

A ile PR mają z tych 666 zł? I jak to się ma do rynkowej wartości odbytych przez przeciętnego kolejarza przejazdów? Właśnie ta różnica jest stratą dla spółki pasażerskiej. Pomnóż to przez liczbę uprawnionych do 99% ulgi (plus rodziny - 80% ulgi), a wyjdą miliony zł.

Cytat:
A co do mojej spółki i PR to powiem ci że wisi nam niezłą kasę za prąd i w cale nie jest wykluczone że nie bedzie tak jak było kilka lat temu że nasza firma musiała podarowac PR i Cargo kilkaset milionów takich długów.

Byłoby to sprzeczne z prawem unijnym (przed wuniowstąpieniem i w ramach jednej Grupy PKP taki przekręt przeszedł). PKP Energetyka odzyska od PR swoje długi w postępowaniu sądowym lub ugodowym. Innej możliwości nie ma.
Anonymous - 24-09-2009, 21:51
Temat postu:
Zed, masz świętą rację w tym co piszesz i mówisz. Przewozy Regionalne powinny skończyć z pełnieniem służalczej roli wobec innych spółek kolejowych.
Zed - 24-09-2009, 21:58
Temat postu:
Krzysztof21, niestety większość kolejarzy mentalnie żyje jeszcze w komunie. Nie dociera do nich, że w gospodarce rynkowej nic nie jest za darmo i ktoś za ulgi kolejarskie musi zapłacić. A płacą pasażerowie-niekolejarze, podatnicy. Gdyby kolejarze i ich rodziny płacili za swoje przejazdy pełną stawkę to spółki pasażerskie miałyby większe przychody z biletów i mogłyby więcej inwestować w tabor, zwiększyć ilość połączeń, obniżyć ceny biletów, prowadzić nowe promocje etc. Z korzyścią dla wszystkich!
piotrbk - 24-09-2009, 22:11
Temat postu:
Zed byc może to twoja rodzina tak wyzyskuje PRy bo ja juz od kilku dobrych lat nie wykupuje swojej uprawnień .Mam swój srodek lokomocji ,wiec gdy potrzebuję sie gdzieś wyrwac to wsiadam do samochodu i oszczędzam moim bliskim przygód typu " opózniony 120 minut".Na dodatek wydaję mi się że PR zyskają tylko trochę wiecej wolnego miejsca po zabraniu wszystkich zniżek ,A nie Wielkie kokosy które tracą w tej chwili na przewozach wyzyskiwaczy pracowników spółek kolejowych bo w tej chwili Powiedzenie KOLEJARZE jest wielkim nadużuciem
Iktorn - 24-09-2009, 22:20
Temat postu:
Też uważam, że zniżki kolejowe powinny pozostać. Kolejarz na PKP zarabia śmieszne pieniądze, a często z pociągów korzysta służbowo lub na dojazdy do i z pracy. Jeśli się nam uprawnienia pozabiera, to również zgodzę się z przedmówcą, że w pociągach będzie tylko luźniej. Nie ma się co oszukiwać. Wtedy bilety na dojazdy służbowe będą dołączane i wysyłane do sekcji, a dyrektor dostanie zawału, albo się powiesi - jak usłyszy o wydatkach Śmiech

Moi rodzice (kolejarze) też jak wybierają się w dłuższą podróż to korzystają z samochodu - a czemu? Brak skomunikowań, duże opóźnienia i rozkład jazdy krótko mówiąc do d... a autem dojadą gdzie chcą i niestety, szybciej niż pociągiem.
No i bylibyśmy wyjątkiem, bo w każdym kraju istnieją zniżki dla kolejarzy. Sam od lat korzystam z FIP i spotykałem kolejarzy francuskich, niemieckich, włoskich, słowackich, czeskich i wielu innych. Mówili mi, jak u nich wygląda, z czego mogą korzystać i jak ma rodzina. Tak wiec u nas, w porównaniu do innych krajów, zniżki kolejarskie wcale nie są fajne.
piotrbk - 24-09-2009, 22:27
Temat postu:
A następny krok to wyjscie z FIP-u ,no bo jak można obciązac te biedne PR i inne spółki przewożeniem zagranicznych darmozjadów .A wtedy już Albania Europy środkowej.
szomiz - 24-09-2009, 22:27
Temat postu:
Skoro systemu się broni jak niepodległości, znaczy że jego beneficjenci odnoszą z niego wymierne korzyści. Znaczy świadczenie niepieniężne. Ozusować, opitować, owatować Twisted Evil
piotrbk - 24-09-2009, 22:33
Temat postu:
Nakazac PR wydawanie swoim pracownikom bezpłatnych biletów na przejazd by PR musiały zapłacic od nich vat i to na pewno ich postawi na nogi,a wtedy nowiutki tabor i takie tam .

[ Dodano: 24-09-2009, 23:36 ]
Zed tak na marginesie mam nadzieję że jutro swoją legitymację kolejową na pieniek i siekierką na pół,bo z tego co pamiętam tak sie robiło z rzeczami do których czuło sie niechęc
Zed - 24-09-2009, 22:37
Temat postu:
Iktorn napisał/a:
Wtedy bilety na dojazdy służbowe będą dołączane i wysyłane do sekcji, a dyrektor dostanie zawału, albo się powiesi - jak usłyszy o wydatkach

A dlaczego samorządy (właściciele PR) mają płacić za "darmowe" przejazdy służbowe nie swoich pracowników? Niech za to płacą ich pracodawcy!

Poza tym kolejarz to pojęcie względne. Zakładając, że każdy kto posiada kolejarską 99% ulgę to kolejarz, to w Polsce kolejarzem jest pracownik biura turystycznego Natura Tour, w którym PKP S.A. ma udziały. Ciekawe czy we Francji, Niemczech itd. pracownicy biur turystycznych też mają takie przywileje na kolei...

Pracownicy Telekomunikacji Kolejowej to też kolejarze. W czym oni są lepsi od pracowników innych spółek telekomunikacyjnych?

Lekarz pracujący w Ośrodku Kolejowej Medycyny Pracy też jest kolejarzem i ma 99% zniżkę na pociągi.
Iktorn - 24-09-2009, 22:42
Temat postu:
Zed, chyba nie uważasz, że kolejarz to tylko pracownik drużyn, mechanik, albo obchodowy itp.

Kolej to duża machina, która funkcjonuje dzięki różnym pionom. Energetyka dostarcza energię, aby pociągi mogły jeździć, telekomunikacja łączność pomiędzy składami, nastawniami, dyżurnymi, PLK infrastrukturę, drużyny obsługę. Teraz, według mnie, po reformie i podziale na spółki jest jedne wielki bajzel. Wcześniej było jedno PKP i pracownik PKP był uważany za kolejarza.
Zed - 24-09-2009, 22:51
Temat postu:
Ja cały czas czekam na odpowiedź na pytanie:

Jaki interes mają spółki samorządowe (PR, KM i WKD) w wożeniu za 1% chmary kolejarzy z Grupy PKP oraz z licznych spółeczek od PKP zależnych?

Proszę o jeden racjonalny argument uzasadniony ekonomicznie. Wtedy wrócę do dyskusji, a na razie się żegnam, bo dalsza konwersacja nie ma sensu.
HansKloss - 24-09-2009, 22:58
Temat postu:
A ja Ci odpowiem pytaniem.
A kto im każe wozić ??
Sokista, obchodowy, manewrowy, nastawniczy ??

Nie pluj na maluczkich tylko rzucaj się do panów w limuzynach z przyciemnianymi szybami.
Victoria - 24-09-2009, 23:11
Temat postu:
HansKloss napisał/a:
A kto im każe wozić ??

W zasadzie nikt. Koleje Mazowieckie będą wozić kolejarzy z PKP tylko do końca roku, bo wystąpiły ze Związku Pracodawców Kolejowych.

Przewozy Regionalne, a konkretnie marszałkowie, mimo sprzeciwu związkowców, też biorą pod uwagę taką opcję. Kwestia roku jak w ich pociągach skończą się zniżki dla kolejarzy spoza PR.

Samorządowa WKD zapewne też pójdzie w ślady KM.

Jeśli PKP IC wejdzie na Giełdę to ulgi przejazdowe dla kolejarzy spoza IC skończą się natychmiast, bo prywaciarz chce mieć zyski.

Niebawem w PKP SKM większościowy pakiet udziałów będą mieć samorządy z Trójmiasta.

I co wtedy? Związkowcy z PKP (Cargo, Energetyka, PLK, Informatyka, LHS itd.) w obronie ulg przejazdowych zaczną strajkować, wyłazić na tory palić opony, bo samorządy nie chcą ich wozić pociągami za friko?
Lady Makbet - 25-09-2009, 08:16
Temat postu:
HansKloss napisał/a:
W 2010 roku będzie mnie to kosztowało 666 zł plus co miesiąc kupowany bilet odcinkowy do 200 km.

Mijasz się z prawdą! To nie ty płacisz te 666 zł tylko twój pracodawca, czyli podatnicy. Tobie potrącą tylko 19-proc. podatek od tej kwoty (ok. 126 zł), który jednak i tak do ciebie wróci jeśli w rocznym zeznaniu PIT odliczysz sobie internet lub ulgę na dziecko.

Kwestia zakupu biletu to sprawa groszowa. Otóż kwartalny bilet sieciowy na 1 klasę (na wszystkie pociągi z wyjątkiem KD i Arrivy) z 99-proc. zniżką kosztuje tylko 39 zł. Bilety odcinkowe są znacznie tańsze. Niektóre spółki PKP zwracają swoim pracownikom koszt zakupu miesięcznego biletu odcinkowego na dojazd do/z pracy!

Z tych prostych wyliczeń wynika, że kolejarz jeździ sobie pociągami już za nieco ponad 100 zł rocznie (ok. 10 zł miesięcznie). W 1 klasie. Plus ewentualne miejscówki, no ale nikt nikogo nie zmusza do jeżdżenia expresami i ickami.

Nie płaczcie więc szanowni kolejarze, że te ulgi dużo was kosztują, bo jest o zwykła ściema pod niezorientowaną publikę.
piotrbk - 25-09-2009, 08:22
Temat postu:
Pracodawca czyli podatnicy ? no chyba to lato za długo trwa
Lady Makbet - 25-09-2009, 08:23
Temat postu:
piotrbk, a kto utrzymuje deficytowe państwowe i samorządowe spółki kolejowe? Krasnoludki? Kosmici?
piotrbk - 25-09-2009, 08:43
Temat postu:
Byc może twoja spółka jest deficytowa ,bo moja na pewno nie ,i pieniądze które płaci za ulgi są przez pracowników mojej spółki wypracowane .Mam nadzieję że szybko byc może za rok zostaną zabrane ,by zobaczyc jak za dotknięciem czarodziejskiej rózdzki PR wstają na nogi bez
Arek - 25-09-2009, 08:48
Temat postu:
piotrbk, akurat twoja spółka jest jedyną w Grupie PKP nie przynoszącą strat. No ale trudno, żeby obrót energią przynosił straty - ten biznes wszędzie jest opłacalny, nawet o dziwo w PKP.
HansKloss - 25-09-2009, 09:00
Temat postu:
Lady Makbet napisał/a:
HansKloss napisał/a:
W 2010 roku będzie mnie to kosztowało 666 zł plus co miesiąc kupowany bilet odcinkowy do 200 km.

Mijasz się z prawdą! To nie ty płacisz te 666 zł tylko twój pracodawca, czyli podatnicy. Tobie potrącą tylko 19-proc. podatek od tej kwoty (ok. 126 zł), który jednak i tak do ciebie wróci jeśli w rocznym zeznaniu PIT odliczysz sobie internet lub ulgę na dziecko.


Nie mijam się z prawdą. Zamiast mieć to w pensji, idzie na bilet.

Odnośnie odliczenia podatku na internet czy dziecko to nie tylko kolejarze mają do tego prawo. Tylko każdy obywatel tego kraju. Więc w tym względzie nie jesteśmy jakoś super uprzywilejowani Śmiech

Może czas wszystkie ukryte przychody jak chociażby ta śmieszna ulga wrzucić do pensji i przestać się czarować.
piotrbk - 25-09-2009, 09:01
Temat postu:
Moja spółka nie stoi tak dobrze z powodu prowadzenia interesów z PKP ,tylko dlatego że coraz większy procent dochodów jest z firm poza PKP
long - 25-09-2009, 15:25
Temat postu:
Sensu ta konwersacja nie ma.
Kolejarze będą bronić nadanych im zniżek, niekolejarze będą próbować im te zniżki zabrać mówiąc bez przerwy coś o kapitalizmie i relikcie komuny.
Nikt Nikogo do swoich racji nie przekona !
A z tego wszystkiego wywiążą się tylko pyskówki i obelgi.
HansKloss - 26-09-2009, 07:43
Temat postu:
Jak już tak maglujecie temat ulg to macie mały wykres
railman93 - 26-09-2009, 08:21
Temat postu:
Czyli jak to jest dokładnie z tymi zniżkami, ile będzie trzeba wydać za wykupienie znaczka?
darekw21 - 27-09-2009, 02:21
Temat postu:
railman93 napisał/a:
Czyli jak to jest dokładnie z tymi zniżkami, ile będzie trzeba wydać za wykupienie znaczka?


Podobno ma to być tak: koszt samego znaczka to 12,50zł. Ponadto podatek - 19% - od tego co zapłaci za Twoją ulgę zakład. No i sieciowy roczny 320 zł na 2 klasę i 380 zł na 1 klasę. W sumie w okolicach 500 zł. Niby nie dużo, ale ciekawe, że jakoś nikogo nie drażnią CAŁKOWICIE darmowe przejazdy koleją posłów i senatorów. Oni nawet miejscówki mają friko, a kolejarze (którzy zarabiają w pół roku tyle co oni w miesiąc) muszą je kupować.

Pozdrawiam
railman93 - 27-09-2009, 08:15
Temat postu:
Ciekawe kto im za 500zł kupi te zniżki Neutral
leo1407 - 27-09-2009, 10:44
Temat postu:
Ja już od trzech lat nie wykupuję zniżki dla żonusi bo to się zwyczajnie nie opłaca. Jeden - dwa wyjazdy w roku zawsze kosztować będą mniej niż wykupienie zniżki. Przy takiej polityce ( wykres ! ) tendencja spadkowa będzie się nieodwołalnie powiększać... Śmiech
A propos posłów i senatorów - nie liczcie na to, że to się zmieni. Jeśli już to najwyżej dodadza sobie kolejne przywileje.
Rodriges - 27-09-2009, 18:50
Temat postu:
Cytat:
jakoś nikogo nie drażnią CAŁKOWICIE darmowe przejazdy koleją posłów i senatorów

To jest mało. Przywileje mają pracownicy energetyki (nie mam na myśli tej PKP). Jeszcze niedawno w jednej ze spółek płaci tylko 5% zużytej energii elektr. Podobnie wygląda sytuacja w PGNiG, za gaz pracownicy płacą symboliczną kwotę.
pepe - 29-09-2009, 10:42
Temat postu:
Co do przejazdów polityków absurdem jest także trzymanie dla nich miejscówek, tzn. na każdy kwalifikowany pociąg musi być zachowana specjalna pula wolnych miejsc jakby nagle jakiś polityk chciał się przejechać
Kolejarz_IC - 07-10-2009, 23:27
Temat postu:
Przepraszam za fatalną jakość 1 zdjęcia ale myślę że będzie ono w miarę czytelne.

http://images40.fotosik.pl/207/9fd6a025167280aam.jpg
http://images47.fotosik.pl/211/b038ee330ec6c5ecm.jpg
http://images49.fotosik.pl/211/41c1f1ac660a89d8m.jpg

POZDRAWIAM
beton44 - 08-10-2009, 04:52
Temat postu:
czyli

zdaje się

od nowego roku - jeździmy - busami i Sad
Iktorn - 08-10-2009, 11:49
Temat postu:
Az tak źle to nie będzie. Ale w wielu zakładach dyrektorzy mogą powiedzieć: "jeździmy tylko PR" i zwrócą po 140 zł, więc za sieciowy na IC trzeba zapłacić ze swojej kieszeni, albo kupować odcinkowe za 4 zł lub 6 zł.
Noema - 09-10-2009, 13:35
Temat postu:
Porozumienie
w sprawie zmiany zasad uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych,
ustalonych w Porozumieniu z dnia 2 grudnia 2002 r.
zawarte w dniu 21 września 2009 r. w Warszawie
pomiędzy
Związkiem Pracodawców Kolejowych a Ponadzakładowymi Organizacjami Związkowymi

Wypełniając postanowienia ust. 17 Porozumienia zawartego w dniu 2 grudnia 2002 r. w Warszawie pomiędzy Związkiem Pracodawców Kolejowych a Ponadzakładowym Organizacjami Związkowymi, strony niniejszego Porozumienia ustalają następujące zasady realizacji uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych, wynikających z Rozdziału XII Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez Pracodawców Zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych (PUZP):

§1
1. Osoby wymienione w §66, w §67 w ust. 1 w pkt. 1-3 oraz w §86 PUZP, uprawnione są do nabywania biletów odcinkowych imiennych miesięcznych, za które opłata określona jest w cenniku, stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego Porozumienia.
2. Osoby wymienione w §66 w ust. 1 w pkt. 4 PUZP uprawnione są do nabywania biletów odcinkowych imiennych miesięcznych z ulgą 80%.

§2
Osoby wymienione w §66 PUZP uprawnione są ponadto do nabywania:
1) „biletu sieciowego imiennego” rocznego, ważnego na wszystkie kategorie pociągów uruchamianych przez „PKP Przewozy Regionalne” Sp. z o.o., „PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście” Sp. z o.o., Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. oraz „Koleje Mazowieckie - KM” Sp. z o.o., którego cena w 2010 roku wynosi 140 zł.
2) „biletu sieciowego imiennego” rocznego, ważnego na wszystkie kategorie pociągów uruchamianych przez „PKP Intercity” SA, którego cena w 2010 roku wynosi 240 zł – w klasie dowolnej i 180 zł – w klasie drugiej.
3) „biletu sieciowego imiennego” rocznego, ważnego na wszystkie kategorie pociągów, o których mowa w pkt. 1) i 2), którego cena w 2010 roku wynosi 380 zł – w klasie dowolnej i 320 zł – w klasie drugiej.

§3
Cena jednego uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych, wykupywanego przez Pracodawców na 2010 rok, wynosi:
1) dla osób wymienionych w §66 PUZP oraz członków ich rodzin, o których mowa w §67 w ust. 1 w pkt. 4 PUZP:
a) w klasie dowolnej – 666 zł
b) w klasie drugiej – 545 zł
2) dla osób wymienionych w §67 w ust. 1 w pkt. 1-3 oraz w §86 PUZP oraz członków ich rodzin, o których mowa w §67 w ust. 1 w pkt. 4 PUZP:
a) w klasie dowolnej – 339 zł
b) w klasie drugiej – 242 zł.

§4
1. Osoby wymienione w §67 w ust. 1 w pkt. 1-3 oraz w §86 PUZP uiszczają opłatę na pokrycie kosztów związanych z wydaniem „znaczka” poświadczającego uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych w danym roku kalendarzowym, ponoszonych przez pracodawców, którzy wykupują te uprawnienia.
2. Opłata, o której mowa w ust. 1, wynosi w 2010 roku 12,50 zł.

§5
Ceny, o których mowa w §2 w pkt. 1), 2), 3) i w §3 oraz opłata, o której mowa w §4, mogą być skorygowane w latach następnych o wskaźnik wynikający z rzeczywiście dokonanych zmian cen biletów jednorazowych lub średnioroczny wskaźnik inflacji, ogłaszany przez Prezesa GUS.

§6
1. Strony zgodnie oświadczają, iż w III kwartale 2009 r. przystąpią do negocjacji w sprawie zmiany postanowień Rozdziału XII PUZP, poprzez zawarcie Protokółu dodatkowego do PUZP.
2. Zasady realizacji uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych, ustalone w niniejszym Porozumieniu, obowiązują do czasu zrealizowania postanowień, o których mowa w ust. 1, jednak nie dłużej niż do roku 2012.

Więcej:
http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=314752
oraz
http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=314751
darekw21 - 30-12-2009, 03:17
Temat postu:
Czy wie ktoś może, kiedy będzie można kupić bilet sieciowy roczny na 2010 rok za te 320 lub 380 zł? Byłem wczoraj na dworcu i powiedzieli mi, że póki co takowych nie sprzedają - jedynie odcinkowe. Kasjer coś straszył, że jeszcze tak do końca nic nie wiadomo i sieciowy ma kosztować 800 zł na 2 klasę, a 1300 na 1. Coraz ciekawsze to nasze PKP zaczyna się robić. 2 dni do końca roku i jak zwykle nic nie wiadomo...

Pozdrawiam
siwiutki91 - 30-12-2009, 10:29
Temat postu:
legitymacje zostały przedłużone do 15stycznia.
ulises - 30-12-2009, 12:47
Temat postu:
A jest gdzieś taka informacja ?? Ja pytałem wczoraj miłą panią z okienka co dalej, a ona mi oczywiście odpowiedziała że nikt nic nie wie, czarna magia, nawet nie wiadomo czy te sieciówki za 380 będzie trzeba zakupić od razu czy będą kwartalne, półroczne...
Iktorn - 30-12-2009, 14:36
Temat postu:
W tym roku są inne znaczki, niż były dotychczas, sami zobaczcie
siwiutki91 - 30-12-2009, 14:38
Temat postu:
ostr Shocked a czy pracownicy IC też będą mieli takie znaczki? Czy każda spółka ma swój znaczek?
ulises - 30-12-2009, 14:38
Temat postu:
A pytanie, ten znaczek obowiązuje także w IC itp ?? Czy dla każdego przewoźnika będzie inny ??
Iktorn - 30-12-2009, 15:19
Temat postu:
To jest znaczek na legitymację, poświadczający wykup uprawnień na 2010 rok. Jest ważny na PKP IC, PR itp.
Do tego tylko trzeba odpowiedni bilet kupić i już.
Noema - 30-12-2009, 17:55
Temat postu:
Lublin: W długiej kolejce po zniżki na kolej

- Mam 88 lat, migotanie przedsionków i ledwo słyszę. W kolejce stałam sześć godzin, ale i tak nic nie załatwiłam - denerwowała się wczoraj Janina Bychawska z Chełma, była pracowniczka PKP.

Do Lublina przyjechała, by kupić znaczek, dzięki któremu będzie mogła przez najbliższy rok podróżować koleją z 99-procentową zniżką. Jak kilkadziesiąt innych osób, wczoraj odeszła z kwitkiem.

Kolejka związana była z tym, że w czwartek mijał termin, kiedy pracownicy PKP oraz członkowie ich rodzin mieli możliwość wykupienia ulgi. Po naszej interwencji, władze kolejowej spółki dały więcej czasu na załatwienie formalności.

Problemy z wydawaniem świadczeń rozpoczęły się w poniedziałek. Ludzie - przede wszystkim w starszym wieku - tłoczyli w ciasnym korytarzu stojąc w kilkumetrowej kolejce.

- Gdy 21 grudnia ruszyliśmy z wykupem świadczeń, zgłosiła się niewielka liczba osób. W poniedziałek to się zmieniło. Wówczas zaczęliśmy też dostawać sygnały, że atmosfera robi się napięta - przyznał Paweł Chmielewski, dyrektor PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Lublinie. - Z tego powodu, do obsługi interesantów zaangażowano dodatkowych pracowników - zapewnił.

Zdaniem oczekujących wczoraj w kolejce, to wciąż zdecydowanie za mało. - Przecież to kpina. Taki tłum i tylko czterech urzędników - bulwersował się Włodzimierz Grzyb z Kolonii Horbów niedaleko Terespola. - Żeby być tutaj o godz. 8, musiałem wyjść z domu cztery godziny wcześniej - relacjonował. - Stoję już tyle czasu, ale wszystko wskazuje na to, że i tak niczego nie załatwię. Przyjdzie mi w środę jeszcze raz odstać swoje - nie krył irytacji.

Po naszej interwencji, dyrekcja PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami zapowiedziała, że spróbuje rozwiązać problem. - Ponieważ jeszcze wiele osób nie wykupiło uprawnień, świadczenia z 2009 roku wyjątkowo będą ważne aż do 15 stycznia 2010, a nie do końca grudnia 2009, jak to miało miejsce wcześniej. Osoby starsze, niesprawne ruchowo, mogą dokonać wszelkich formalności również przez pełnomocników - zadeklarował dyrektor Chmielewski.

W województwie lubelskim z 99-procentowej ulgi dla emerytów i rencistów oraz 80-procentowej dla członków rodzin pracowników korzysta 3280 osób. Żeby otrzymać świadczenie, przed odbiorem specjalnego znaczka, w punkcie przyjęć emerytów i rencistów w budynku przy ul. Okopowej 5 należy złożyć odpowiednie dokumenty i wpłacić około 12 zł. Zniżki zapewnia Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez Pracodawców Zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych. Dotyczą one rocznych przejazdów taborem wszystkich przewoźników kolejowych w Polsce.

Autor: Ewa Lisek
Źródło: POLSKA Kurier Lubelski
romezik - 30-12-2009, 21:31
Temat postu:
dziś kupiłem bilet sieciowy 10 zeta na 2 klase pani powiedziała że nic nie wie na temat innych stawek i dodała ze tylko na styczeń mogą sprzedawać siecówki i ze nawet jak się coś zmieni to ta sieciówka będzie ważna zobaczymy 4 stycznia


Szczęścia zdrowia i dużo kasy na Nowy Rok
matuh - 31-12-2009, 16:01
Temat postu:
witam, potrzebowałbym pewnej odpowiedzi. otóż czy do 15 styczni przedłużono wszystkim ważność zniżek, czy tylko pracownikom? dzis w pociagu do poznania konduktor powiedział mi ze tylko pracownikom(ja mam znizke rodziny), natomiast w informacji w Poznaniu zapytany przeze mnie pan powiedzial ze wszystkim, zarówno pracownikom jak i ich rodzinom, czy ktos wie na 100%??
morwa - 31-12-2009, 18:02
Temat postu:
jest pismo na sekcjach ze honorować do ok. 15 stycznia wszystkie legitymacje Very Happy
PanLukasz - 01-01-2010, 18:28
Temat postu:
Ale czy to do około 15 znaczy że tak do 10 stycznia, czy że bardziej do 20.01? Happy

I czy na pewno również rodzinom pracowników?
siwiutki91 - 01-01-2010, 19:32
Temat postu:
legitymacje są przedłużone do 15.stycznia
Anonymous - 01-01-2010, 21:04
Temat postu:
Ja nie mam problemu resort obrony każdego roku dostarcza dla chętnych legitymacje tzw ulga handlowa 50% do 31 grudnia wiec jest porządek (za legitymację płacę tylko podatek)

[ Dodano: 01-01-2010, 21:11 ]
Wiem ,wiem nie jestem kolejarzem
Arek - 02-01-2010, 15:26
Temat postu:
Uprawnienia po przejściach

Dojazd z odległych krańców województwa, tasiemcowa kolejka, kilka krzeseł w zimnej bramie, zasłabnięcia. To czeka w Szczecinie emerytów i rencistów PKP, którzy chcą otrzymać uprawnienia do kolejowych świadczeń przejazdowych w 2010 roku.

- To, co nam zgotowano, byśmy mogli wykupić „znaczek” na ulgowe przejazdy pociągami, woła o pomstę do nieba ! - zaalarmowali „Kurier” emeryci, usiłujący załatwić formalności w siedzibie Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Szczecinie.

W bramie przy pl. Zawiszy Czarnego tłum starszych ludzi. Od wielu godzin stoją w długim ogonku, by złożyć dokumenty. Przyjechali m.in. z Koszalina, Bornego Sulinowa, Szczecinka. Wielu siedzi na schodach, bo krzeseł jest ledwie kilka.

- Starych, schorowanych ludzi zmusza się do przyjazdu z drugiego końca województwa, bo teraz tylko w Szczecinie można załatwić ulgi - opowiadają byli kolejarze. - Jesteśmy zmarznięci, mamy utrudniony dostęp do toalety, wielu z nas słabnie - niemal co dnia przyjeżdża pogotowie. Kto to wymyślił?!

Kolejka posuwa się wolno, bo ludzi dużo, a tylko dwie urzędniczki. Przyjezdne kobiety o godz.14 mają pociąg, a wątpią, czy coś załatwią. Jedna źle się czuje, bo ma cukrzycę. Druga jest inwalidką.

- Mąż opadł z sił i poszedł poszukać miejsca, gdzie mógłby się napić herbaty i odpocząć - usłyszeliśmy od koszalinianki. - Zawiadomiono nas, że od 21 grudnia, od poniedziałku do piątku, w godzinach 9-17, możemy składać wnioski, by dostać uprawnienia do ulgi. Nie dość że wymiar zniżki dla członka rodziny zmalał, a opłaty wzrosły, to zmusza się nas do jazdy do odległego miasta. Dostaliśmy do wypełnienia dokumenty i informacje, ile mamy zapłacić za „znaczek” dla siebie i członków rodziny. A tu – po wielogodzinnym czekaniu – często się okazuje, że zrobiliśmy to źle.

Zdenerwowani seniorzy pokazują 3-stronicowe formularze, które musieli dostarczyć, by dowieść, że spełniają warunki do ulgowych świadczeń i pismo z wyjaśnieniami, jak je uzyskają. Skarżą się, że mają kłopoty z wypełnieniem druków, że przed wyprawą do Szczecina musieli jeszcze załatwić kwity w ZUS. Nie mogą pojąć, dlaczego zgotowano im taki los.

- Ta decyzja zapadła poza naszym oddziałem - stwierdził jego dyrektor, Mariusz Jankowski. - Wiem, że przyjazd tu to uciążliwość, ale nie było możliwości uruchomienia punktów poza Szczecinem. Zostaliśmy zobowiązani do załatwiania formalności osób, które przeszły na emeryturę w czasach Przedsiębiorstwa Państwowego PKP. Wyłączenie z Grupy PKP spółki Przewozy Regionalne sprawiło, że nie ma ona obowiązku obsługi w zakresie „znaczków” innych emerytów poza własnymi.

Dyrektor twierdzi, że do obsługi emerytów i rencistów skierował wszelkie dostępne siły, czyli 6 pracowników. Przypomina też, że formalności można dopełnić w przyszłym roku.

- To dlaczego nikt nie przedłużył nam ważności legitymacji? - pytali poirytowani byli pracownicy PKP. - Przecież bez tego nie kupimy ulgowych biletów! Czy nikt o tym nie pomyślał? I gdzie jest tych 6 urzędników, skoro przed chwilą pojawił się trzeci?

W Grupie PKP od niedawna jest za to aż dwóch rzeczników prasowych. Od obu usiłowaliśmy wczoraj uzyskać wyjaśnienia, kto skazał leciwych ludzi na takie trudy.

Niestety, jeden jest na urlopie, a z drugim nie było kontaktu. Udało się nam tylko ustalić, że 21 września br. Związek Pracodawców Kolejowych i ponadzakładowe organizacje związkowe zawarły porozumienie w sprawie zmiany zasad uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych. Nadal jednak nie wiemy, kto zdecydował, że o „znaczki” emeryci mogli zacząć się starać 2 miesiące później, podczas ledwie kilku dni.

Autor: Marzenna Głuchiwska
Źródło: Kurier Szczeciński
Beatrycze - 02-01-2010, 20:05
Temat postu:
PanLukasz napisał/a:
Ale czy to do około 15 znaczy że tak do 10 stycznia, czy że bardziej do 20.01? Happy

I czy na pewno również rodzinom pracowników?

Wszystkie legitymacje kolejowe (pracownicze i rodzinne) są przedłużone do 15 stycznia br.
Iktorn - 02-01-2010, 20:26
Temat postu:
W końcu można kupować już roczne sieciowe. Dziś się udało Smile
Pet5 - 02-01-2010, 20:34
Temat postu:
To pochwal się jaki sieciowy kupiłeś i za ile.
Iktorn - 02-01-2010, 20:40
Temat postu:
Roczny na 1 klasę, 380 zł kosztował. Kupiony w kasie IC w Giżycku
haker69 - 02-01-2010, 20:59
Temat postu:
Witam! Jest to mój pierwszy post na forum infokolej.pl, więc proszę o wyrozumiałość Smile

Być może powinienem napisać ten post w wątku dotyczącym legitymacji kolejowej
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9052
ale widzę, że tutaj też jest dyskusja na ten temat.

Chciałbym się dowiedzieć jak obecnie wygląda procedura wydawania znaczków kolejowych na przyszły (a w zasadzie już nam panujący) rok. Otóż jestem synem emeryta, byłego pracownika PKP. Numer legitymacji to 601, zniżka 80%. I niech ktoś mi wytłumaczy prostym językiem, gdzie powinienem się udać, co ze sobą zabrać, aby dostać upragniony znaczek na 2010 rok. Te nowości to jakiś sajgon i cios przede wszystkim dla osób starszych; uprzednie załatwianie formalności związanych ze znaczkiem było znacznie prostsze...

Prosiłbym o wytłumaczenie, jak dokładnie się odbywa procedura przyznawania znaczków... Jestem z okolic Siedlec (Mazowieckie), więc zapewne będę się musiał udać do Warszawy na ul. Przyce 17 (PKP Cargo - tak było napisane w liście, który dostaliśmy od PKP - nie było tam oczywiście wniosku o znaczki).

Co więc robić?

Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi Smile
DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 12:33
Temat postu:
Iktorn napisał/a:
Roczny na 1 klasę, 380 zł kosztował. Kupiony w kasie IC w Giżycku


Mój znajomy na dowolną klasę sieciówke na rok kupił za 140zł z 99% zniżki. Też taką posiadasz?
Iktorn - 03-01-2010, 12:38
Temat postu:
To jest tylko na PR, SKM i KM za 140 zł.
Do tego jeszcze dochodzi 240 zł bilet na PKP IC w klasie dowolnej. Razem 380 zł.
DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 12:54
Temat postu:
Aha. A czy na 80% można sieciówke zrobić??
kris - 03-01-2010, 13:53
Temat postu:
Napiszcie czy poza zwykłymi miesięcznymi (relacyjne) można kupować ze zniżką 99% także kwartalne - bo ostatnio nie chcieli mi sprzedać (akurat chodzi o KM).
siwiutki91 - 03-01-2010, 13:58
Temat postu:
do 2 czy 3 stycznia sprzedwana były jedynie miesięczne teraz już można roczne kupić
Iktorn - 03-01-2010, 14:07
Temat postu:
DawidCzerwiensk, nie kupisz sieciowego ze zniżką 80%
DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 14:23
Temat postu:
Ojoj... To nic i tak taniej jeżdżę. Tylko szkoda że 80% nie upoważnia do przejazdu 1 klasą w IC..
Iktorn - 03-01-2010, 14:26
Temat postu:
Mając uprawnienia na 1 klasę, ulgowe przejazdy przysługują ci (i każdemu - pracownik, małżonek, dziecko) w pociągach kategorii EC tylko w 2 klasie. Reszta (TLK, EIC, EN) możesz korzystać z 1 klasy
DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 14:27
Temat postu:
Mam legitymację na klasę dowolną, mogę TLKami jezdzic do oporu w 1 klasie ale nie w IC. EC nawet nie zamierzam narazie.
Iktorn - 03-01-2010, 14:29
Temat postu:
No a dlaczego w EIC nie możesz? Na odwrocie legitymacji napisane jest oprócz pociągów EC, tam tylko 2 klasa. W IC zawsze można było w 1 klasie jeździć. Chyba, że od 13 grudnia coś się zmieniło, ale ja nic o tym nie wiem.
DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 14:36
Temat postu:
Zobacz w rozkładzie jazdy IC i sprawdź cenę. Nie ma podanej do 1 klasy z 80%. Jest tylko w TLK.
Iktorn - 03-01-2010, 14:39
Temat postu:
Nie sugeruj się tym i nie wyciągaj wniosków, bo IC nie podało zniżek handlowych-kolejarskich! Uprawnienia kolejowe masz na 1 klasę i koniec. Możesz jeździć w 1 klasie we wszystkich pociągach przewoźnika, oprócz pociągów kategorii EC.
DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 14:44
Temat postu:
Oo no to mnie zaskoczyłeś. Czyli do WWA mogę sobie Leszkiem jechać w 1 klasie? Ja ciagle w 2 jezdzilem z przekonaniem że nie wolno w 1...
scyzoryk - 03-01-2010, 21:19
Temat postu:
Jestem ojcem dwójki studentów dojeżdżających do szkoły pociągami.Czy w 2010 r. bilety miesięczne kupujemy osobno na PR i IC ,jeżeli tak to niepotrzebnie wykupywałem ulgi przejazdowe dla dzieci taniej będzie przesiąść się na busa . Jak rozwiązano w waszych zakładach sprawę biletów okresowych na dojazd do pracy w związku z wykonywanymi czynnościami.
leo1407 - 04-01-2010, 18:37
Temat postu:
Poprzednio ( w starym roku) w imiennym pracowniczym bilecie miesięcznym była taka adnotacja :" Ważny w wagonach bez rezerwacji w pociągach pośpiesznych". Dzięki temu można było czasem jechać najbliższym pociągiem ( pośpiesznym) bez potrzeby czekania na osobowy.
Jak to będzie teraz ? Czy ktoś już kupił nowy miesięczny ? Czy będzie on ważny tylko w PR lub tylko w IC ? Proszę o konkretne odpowiedzi od zorientowanych osób.
haker69 - 04-01-2010, 18:43
Temat postu:
Hmm ja jestem studentem i mam wykupiony (jeden!) bilet miesięczny na pociągi pośpieszne i osobowe. Dzisiaj konduktor sprawdzał mi bilet w pociągu pospiesznym i nie miał żadnego "ale". Wychodzi na to, że można jeździć tak jak w zeszłym roku Smile

PS. Czy ktoś może mi pomóc w sprawie, którą opisywałem kilka postów wcześniej?
danex - 11-01-2010, 22:42
Temat postu:
W związku z tym, że chcąc dziś kupić miesięczną sieciówkę z ulgą pracowaniczą zaskoczyło mnie kilka spraw, a Panie w kasach udzielały lakonicznych informacji na ten temat, mam kilka pytań:
1. Czy to prawda, że sieciówkę można kupić tylko na rok, a wycofano miesięczne?
2. Czy siecówka od 1 stycznia obiwiązuje w IR?
3.O co chodzi z wypisywaniem relacji (trasy, czy połoaczenia między jakimi miastami - nie wiem jak w tym przypadku to nazwac?) na blankiecie sieciówki. Pytam, gdyż prosząc w kasie o sieciówkę, Pani zapytała mnie skąd, dokąd? Zdziwiłem się, gdyż jak sama nazwa wskazuje, chodzi o sieciówkę, a nie połączenie na danej linii.
siwiutki91 - 11-01-2010, 22:53
Temat postu:
jeszcze na początku stycznia było można kupować tylko miesiąc, a teraz już można kupować i takie i takie,
Iktorn - 11-01-2010, 23:11
Temat postu:
danex napisał/a:
Zzy to prawda, że sieciówkę można kupić tylko na rok, a wycofano miesięczne?

1. W dniu zakupu rocznego sieciowego (2 stycznia) na wszystkie pociągi (PKP IC, PR, SKM w Trójmieście, KM) za 1 klasę zapłaciłem 380 zł. Kasjerka w kasie IC powiedziała mi, że obecnie miesięczny sieciowy kosztuje 120 zł! Jeśli nic się nie zmieniło, to powinien nadal tyle kosztować, tylko niektórzy kasjerzy mogą nie wiedzieć, jak go sprzedać (kod oferty).
danex napisał/a:
Czy siecówka od 1 stycznia obiwiązuje w IR?

2. Tu mamy problem. Niby nie obowiązuje, ale...na bilecie napisane jest "ważny na wszystkie pociągi PKP IC, PR, SMK w Trójmieście i KM". Skoro na wszystkie to na wszystkie (na moją logikę). Nikt nigdy (przynajmniej dla mnie) nie potrafił podać zarządzenia, na podstawie którego bilet sieziowy pracowniczy jest w IR nie ważny. Nikt w biurze przy wykupie uprawnień tego nie zrobił... Jak dla mnie, sprawa bardzo dyskusyjna.
danex napisał/a:
O co chodzi z wypisywaniem relacji

3. Może źle Ciebie zrozumiała? Od do to się podaje na miesięcznym. Ale na miesięcznej sieciówce to nie podajesz trasy, bo to jest ważne na wszystkie pociągi przez cały miesiąc niezależnie od kilometrów (czyli od relacji).
leo1407 - 12-01-2010, 19:00
Temat postu:
Odpowiem więc sam sobie na pytanie zadane 04 stycznia - może ta informacja komuś się przyda....
Kupiłem bilet miesięczny ważny w pociągach PR i TLK. Bilet wydrukowany na cienkim papierze z logiem PR w tle. Widnieje na nim adnotacja " D - ważny w poc. TLK w wagonach z miejscami do siedzenia" Bilet kosztował 21 złotych.
Ciekawe że w ustaleniach zasad przejazdowych na rok bieżący nie znalazłem żadnej informacji na temat takiego biletu. PR i IC dogadały się wydając wspólny ?
danex - 13-01-2010, 17:55
Temat postu:
Podobno w sprzedaży są tylko sieciówki roczne. Stąd też kasjerka, w wyżej opisanej przeze mnie sytuacji, gdy poprosiłem o miesięczny, chciała mi sprzedać takowy bilet w cenie 10 zł, ale na wybranym przeze mnie odcinku.


Iktorn napisał/a:

danex napisał/a:
Czy siecówka od 1 stycznia obiwiązuje w IR?


2. Tu mamy problem. Niby nie obowiązuje, ale...na bilecie napisane jest "ważny na wszystkie pociągi PKP IC, PR, SMK w Trójmieście i KM". Skoro na wszystkie to na wszystkie (na moją logikę). Nikt nigdy (przynajmniej dla mnie) nie potrafił podać zarządzenia, na podstawie którego bilet sieziowy pracowniczy jest w IR nie ważny


No właśnie, co innego napisane na blankiecie biletu, a co innego w praktyce. Wiem tylko, że w grudniu, jeszcze przed świętami, wyszło zarządzenie na podstawie którego sieciówki mialy obowiązywać w IR do końca roku 2009. A jak sprawa wygląda od 1 stycznia? W poniższym linku wyczytać można, że obowiązują. Jednak jak jest w praktyce, gdzie wszystko się zmienia, jak w kalejdospie??? Question
http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=314751
leo1407 - 13-01-2010, 18:48
Temat postu:
Szczerze mówiąc nie słyszałem o sieciówkach miesięcznych. Kasjerka ( bardzo uprzejma pani) wspominała mi o możliwości kupna sieciowego rocznego.
Bilet o którym napisałem wyżej także obowiązuje na wybranym odcinku a kosztuje 21 PLN ponieważ jest na nim adnotacja o możliwości przejazdu poc. pośpiesznym. 10 PLN kosztuje miesięczny na wybranym odcinku ale ważny tylko w pociągach REGIO ( czyli osobowych PR ).
MaTe_ - 13-01-2010, 19:41
Temat postu:
Wszystkie sieciówki ważne są w IR.
siwiutki91 - 13-01-2010, 21:05
Temat postu:
dostałem znaczek:) fajnyy jest;d
klimeu44 - 13-01-2010, 22:19
Temat postu:
Z tego co wiem, to w tej chwili nie ma czegoś takiego, jak sieciowy miesięczny. Są tylko sieciowe imienne roczne i kosztują w zależności od tego, na jakich przewoźników obowiązują. I tak 380 zł na wszystkich przewoźników klasa dowolna, 320 klasa druga. Sieciowy imienny roczny na pociągi IC - 240 zł klasa dowolna, 180 zł klasa druga. bilet sieciowy roczny imienny na pociągi PR, KM, SKM, WKD - 140 zł.
Poza tym są bilety miesięczne odcinkowe, których cena kształtuje się od 37 zł do 7,50 zł.
Pet5 - 16-01-2010, 17:00
Temat postu:
Otrzymałem informację, że do 22.01 zostały przedłużone legitymacje z 2009r. Czy ktoś może to potwierdzić?
DawidCzerwiensk - 17-01-2010, 10:38
Temat postu:
Ja dostałem taką samą informacje, ponieważ legitymacja ze znaczkiem jeszcze nie dotarła do 22.01 możemy jeździć na 2009
kamila174 - 17-01-2010, 17:36
Temat postu:
Posiadam zniżkę 99% (po zmarłym Tacie pracowniku PKP), czy jesli legitymacja wydana jest przez Olsztyn a ja studiuje we Wrocławiu to moge wykupic znaczek we wrocławiu? W ubiegłych latach bylo to możliwe ale teraz takie dziwne zmany sa, że....
siwiutki91 - 17-01-2010, 17:57
Temat postu:
a nie masz przypadkiem 80%?
kamila174 - 17-01-2010, 18:01
Temat postu:
nie, po ukonczeniu 18 lat znizka zmienila mi sie z 80 na 99%
siwiutki91 - 17-01-2010, 18:04
Temat postu:
naprawde:O ostro;)
kamila174 - 17-01-2010, 18:09
Temat postu:
to jak moge we wrocławiu czy nie?
pospieszny - 17-01-2010, 18:19
Temat postu:
Oczywiście że możesz.
Iktorn - 17-01-2010, 18:35
Temat postu:
Czy ktoś może wie, czy zmieniło się coś odnoście uprawnień na 1 klasę pociągów EC?
Na nowym sieciowym napisane jest "ważny na wszystkie pociągi IC", ale na legitymacji wciąż na odwrocie pozostaje "oprócz pociągów EC gdzie zniżka tylko w 2 klasie". Zostaje po staremu, czy może od nowego roku możemy jeździć na sieciowym pracowniczymi w EC w 1 klasie?
Dominik - 17-01-2010, 19:31
Temat postu:
Dalej nie można jeździć w pociągach EC z biletem pracowniczym w klasie pierwszej.
kamila174 - 18-01-2010, 13:33
Temat postu:
eh... dzwonilam i do olsztyna i do wroclawia i to samo mi powiedzieli- czyli moge tylko w olsztynie to zalatwic ;/

[ Dodano: 18-01-2010, 18:46 ]
jeszcze jedno pytanie- doszly mnie niepokojace sluchy ze trzeba sie dwa razy fatygowac 1-aby zlozyc dokumenty, 2 -aby odebrac znaczek. Czy to prawda? w poprzednich latach zawsze przyklejali od reki :/
scyzoryk - 27-01-2010, 19:14
Temat postu:
Ciekawi mnie ile płacę za wykup ulg przejazdowych , całkowity koszt na rodzinę z dwójką dzieci,na drugą klasę .
matuh - 02-02-2010, 17:46
Temat postu:
mam nastrepujace pytanie, poniewaz w tym roku pierwszy raz bede jechal interRegio i czy nadal posiadajac legitymacje rodziny pracownika zaplace 80% tryfy jak za pociag pospieszny czy cos sie zmienilo?
siwiutki91 - 02-02-2010, 18:21
Temat postu:
masz zniżke w pociągach IR i zapłacisz według taryfy specjalnej IR,
Wojtek - 04-02-2010, 14:37
Temat postu:
Nowy Sącz: Emeryci po znaczek jeżdżą do Krakowa

Od 1 stycznia emerytowany kolejarz z Nowego Sącza, Muszyny, Starego Sącza, Krynicy i innych miejscowości musi się udać do Krakowa, by wykupić znaczek do legitymacji uprawniającej go do zniżek na PKP.

Dotychczas, by emeryci i renciści nie musieli tracić czasu i zdrowia, takie znaczki mogli sobie wykupić na dworcu PKP w Nowym Sączu. Teraz muszą jechać do Krakowa. W punktach obsługi świadczeń przejazdowych, prowadzonych przez Oddział Gospodarki Nieruchomościami PKP SA w Krakowie, są potworne kolejki.

W atmosferze dantejskich scen emeryci muszą znosić upokorzenie i czekać po kilka godzin. Taki sam los spotkał też emerytów z byłych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Nowym Sączu.

- W połowie grudnia dostałem do wypełnienia kilkustronicowy formularz - mówi Tadeusz Tabasz, emerytowany kolejarz z PKP w Nowym Sączu. - Odpisali mi, że spełniłem warunki upoważniające do kolejowych świadczeń przejazdowych. Potem czekałem trzy dni na zaświadczenie z ZUS, tak jakby nie wystarczała legitymacja ZUS.

Z dokumentami w garści pan Tadeusz, emeryt od 1990 r., musiał kupić bilet na PKS, bo stara legitymacja kolejowa przestała być ważna z końcem roku. W siedzibie PKP SA przy placu Matejki w Krakowie odstał w kolejce ponad trzy godziny. Podróż do Krakowa po głupi znaczek zajęła mu 10 godzin.

Nieco mniej szczęścia miał Mieczysław Pietras, emerytowany pracownik ZNTK w Nowym Sączu. Jego skierowano do punktu obsługi na ulicę Mogilską w Krakowie, gdzie sytuacja wyglądała jeszcze gorzej.

- Żal było patrzeć na 80-letnie kobiety i mężczyzn, którzy byli poszturchiwani przez młodszych emerytów w niekończącej się kolejce - mówi Mieczysław Pietras. - Przecież z ZNTK nie ma nas zbyt wielu. Czy nie moglibyśmy być obsługiwani w Nowym Sączu? Odpowiedź PKP brzmi: nie.

- Do końca ubiegłego roku emeryci mogli wykupywać znaczki w kasach biletowych Przewozów Regionalnych PKP - wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA w Warszawie. - Spółka Przewozy Regionalne wyszła jednak ze struktur PKP i nie zamierza obsługiwać emerytów. Musieliśmy zainstalować 250 punktów obsługi.

W kraju żyje 100 tysięcy emerytów, którzy pracowali na kolei, i do każdego z nich wysłaliśmy informację, gdzie ma najbliższy punkt do wykupu znaczka. Ja rozumiem, że jest to pewna chwilowa niedogodność. Ale te punkty będą już tam stale.

Emeryci nie kryją jednak oburzenia, podobnie jak Stanisław Kogut, sądecki senator Prawa i Sprawiedliwości, długoletni przywódca kolejowej "Solidarności". - To jest arogancja władzy kolejowej i wielki skandal, by tak traktować starsze osoby - komentuje senator. - Czy raz w miesiącu ktoś nie mógłby przyjechać z Krakowa i wydawać znaczki na dworcu w Sączu?

Jak to wygląda, żeby staruszkowie jechali autobusem do Krakowa i tam stali w niekończących się kolejkach. Senator informuje, że już interweniował w tej sprawie w PKP Cargo w Warszawie i zamierza się spotkać ministrem infrastruktury.

Autor: Jerzy Wideł
Źródło: POLSKA Gazeta Krakowska
kamila174 - 04-02-2010, 21:17
Temat postu:
Cytat:
i do każdego z nich wysłaliśmy informację, gdzie ma najbliższy punkt do wykupu znaczka.

Hmmmm ciekawe co oni rozumieja przez najblizszy punkt- mieszkajac we wroclawiu musialam po znaczek jechac do olsztyna- dalej juz chyba sie nie da.... ale coz widac ze bliskosc to wg niektorych pojecie wzgledne.
klimeu44 - 04-02-2010, 21:32
Temat postu:
Cytat:
Emeryci nie kryją jednak oburzenia, podobnie jak Stanisław Kogut, sądecki senator Prawa i Sprawiedliwości, długoletni przywódca kolejowej "Solidarności". - To jest arogancja władzy kolejowej i wielki skandal, by tak traktować starsze osoby - komentuje senator. - Czy raz w miesiącu ktoś nie mógłby przyjechać z Krakowa i wydawać znaczki na dworcu w Sączu?

Akurat Stanisław Kogut to nie powinien się na ten temat wypowiadać, bo taki burdel z emerytami, to zafundował sejm razem z senatem uchwalajac poprawkę do ustawy o PKP. Widocznie niezbyt uważnie czytał projekt poprawki, albo jej nie rozumiał.
Letnik - 02-03-2010, 12:17
Temat postu:
Witam!
Mam pytanie dotyczące zmiany znaczka z klasy 2 na dowolną.W przypadku jak już posiadam znaczek na 2010 na 2 mogę go teraz zamienić oczywiście za dopłatą na dowolną?
Z góry dziękuje za odpowiedź!
sheva17 - 02-03-2010, 13:51
Temat postu:
Cytat:
Emeryci nie kryją jednak oburzenia, podobnie jak Stanisław Kogut, sądecki senator Prawa i Sprawiedliwości, długoletni przywódca kolejowej "Solidarności". - To jest arogancja władzy kolejowej i wielki skandal, by tak traktować starsze osoby - komentuje senator. - Czy raz w miesiącu ktoś nie mógłby przyjechać z Krakowa i wydawać znaczki na dworcu w Sączu?


Emeryci kolejowi jeżdżą za darmo, więc z tym narzekaniem bym nie przesadzał. Dla całorocznej zniżki można chyba poświęcić jeden dzień? Oczywiście taką obsługę zawsze można lepiej zorganizować, ale oczekiwanie, że ktoś dostanie znaczek na darmowe przejazdy niemal do domu to już przesada.
Iktorn - 02-03-2010, 19:25
Temat postu:
No nie do końca emeryci kolejowi jeżdżą za darmo. To właśnie oni nie mogą wykupić biletu sieciowego, tylko albo miesięczne, albo bilety jednorazowe kupują.

Płacą tyle samo co pracownik, który nie wykupi sieciowego.
sheva17 - 03-03-2010, 10:46
Temat postu:
Zgoda, ale chyba dla takiej zniżki można 1 dzień poświęcić, a nie zaraz biegać do gazet? Ja przy takiej zniżce byłbym firmie wdzięczny, a nie szkalował jej w mediach.
Iktorn - 03-03-2010, 12:11
Temat postu:
Jasne, że można. Tylko, że na PKP mało co sie robi z głową. Jakby tak wysłac tym emerytom pismo, że ludzie z nazwiskami a-g zgłaszają się dnia 20 grudnia do budynku X pokój Y itd.
Byłby porzadek i obyło by się bez gazet, ale na kolei ciężko jest pomyślec - wszystkich zwalili w jeden dzień.
sheva17 - 03-03-2010, 14:29
Temat postu:
Wystarczyłby telefon...Tutaj muszę się z Tobą zgodzić. Szkoda jednak, że emeryci nie doceniają tego co mają jak mówisz nie za darmo, ale za bardzo niewielkie środki.Spółka zawaliła na całej linii, podobnie emeryci, którzy na swojego pracodawcę zaraz napuszczają prasę.
simka113 - 28-03-2010, 18:46
Temat postu:
Czy ktoś wie,czy uprawnienie przysługują także emerytom "pomostowym" w rozumieniu kodeksu pracy?
cienki90 - 01-04-2010, 23:12
Temat postu:
Witam!
Mój tata jest emerytem, pracował na PKP. Posiadałem jako dziecko legitymację kolejową.
I tu teraz moje pytanie.. Mam teraz 20 lat, czy nadal mi przysługują mi zniżki (jak tak to jakie), co muszę zrobić, żeby wyrobić nową legitymację? Jaki jest koszt znaczka?
siwiutki91 - 02-04-2010, 10:28
Temat postu:
koszt znaczka zależny w jakieś spółce pracował, jeżeli się uczysz to do 26 roku życia przysługuje Ci zniżka, musi miec poprostu legitymacje szkolną.
cienki90 - 02-04-2010, 10:50
Temat postu:
Teraz mogę jakoś wykupić? Co do spółki, to hmm tata odchodził na emeryture w '97 i wtedy nie było chyba jako takich spółek. Pracował w PKP Ostrołęka
ElMagnifico - 13-04-2010, 09:40
Temat postu:
witam. wykupiłem uprawnienia na 2010 rok na 2 klase i mam pytanie: czy na pociag intercity jadacy ze szczecina do amsterdamu rowniez mozna skorzystac z ulgi?
Iktorn - 13-04-2010, 10:33
Temat postu:
W jakim sensie z ulgi?

Jeśli masz na myśli bezpłatne bilety FIP, to na terenie Polski, ten krótki odcinek od Szczecina do granicy możesz jechać na bilecie DB, bo to DB już od Szczecina obsługuje pociąg.
szeryf-adam - 21-04-2010, 16:49
Temat postu:
Czytam .... czytam i nie moge zrozumiec Skoro mam zniżke 99% a najtańszy bilet miesięczny na najmniejszą trase to jest 10 zł. Więc bez zniżki ten bilet kosztowałby 10X100=1000 zł!! Przez cały rok uczyni to malusią kwote 12 000 złoty Mam gdzies te "zniżki" Dajcie mi te 12 tysiaków i kupie sobie cztery kółka i będe nimi dojeżdrzał do pracy.i tak mało co gdzie indziej jade koleją <> Zostanie mi na wczasy. ZŁODZIEJSKA MANIPULACJA TARYFAMI nikt do nikogo nie dokłada z tymi ulgami dla pracowników. Spólki zarabiają na kolejarzach dojeżdżających do i z pracy ... Przecież za te 99% to płaci Fundusz Socjalny.... więc czy ja jade czy nie i tak kasa jest w Spółkach Jedni jadą 200-300 km. na miesiąc a inni wcale a ulgi mają wykupione więc reasumując:.... ZROBILI NAS WSZYSTKICH W BAM-BUKO..
POZDRAWIAM BRAĆ KOLEJOWĄ

Ups.. Przypomniałem sobie ... Cena ulgi jaka płacił pracodawca za te nasze 99% w 2005 roku to było około 4 000 złoty za I klasę Taka była cena za piękny znaczek z hologramem
Pozdrawiam......
sheva17 - 21-04-2010, 17:46
Temat postu:
Nie pasuje Ci- to nie jeździj. Typowa postawa kolejarza. Zły na cały świat, a za bilety płaci śmieszne pieniądze.Nikt zakładom takich ulg nie każde wykupywać, ich tak na dobrą sprawę nie powinno być!Zależy kto gdzie się uczy....Studenci do 26 roku, a np. uczniowie szkół policealnych do 24 roku życia.
szeryf-adam - 21-04-2010, 22:48
Temat postu:
Szanowny przedmówco ... razem kóz nie pasaliśmy .. Troszke kultury... nie da sie za 10 zł jej kupić w kiosku Ruchu JĄ albo sie ma albo Jej nie ma
Jeśli Pan ...Pani .. uważa że Piłsudski był w błędzie ustanawiając ten przywilej dla kolejarzy Dz.U.z dn.6 lipca 1932 r. poz.651 to chylę czoło i bije sie w piersi ... na marginesie..Mysli..nie umiesz myśleć GOGLE za Ciebie pomyśla ...wystarczy tylko wpisać odpowiedni ciąg liter...

//nie cytuj przedmówcy. Post moderowany. ~Iktorn
Anonymous - 21-04-2010, 23:05
Temat postu:
I jak tu nie wierzyć w stereotyp pana z 99% zniżki któremu sie nalezy. Rece opadają.

//Jak chcecie wzajemnie się atakować i jeden drugiemu wytykać błędy, to na PW a nie w temacie. ~Iktorn
szeryf-adam - 21-04-2010, 23:35
Temat postu:
Czytanie ze zrozumieniem się kłania
Cytat:
mam gdzies takie zniżki
Jezeli Macie problem z czytaniem to nie ma z kim dyskutować ... PUNKT WIDZENIA SIE ZMIENIA RAZEM Z PUNKTEM SIEDZENIA Zatrudnij sie ... jak Cię będa chcieli Dzidziusiu... Surprised np. w PLK a zmienisz zdanie na ten temat ewentualnie ostentacyjnie zjedz ten papier co Ci dadzą uprawniający do jazdy z tym niby 99% upustem Z miła chęcią zerkne na Twe popisy .... Twisted Evil

//już raz prosiłem o spokój. Jak to było za słabe, to może ostrzeżenia Was uspokoją. ~Iktorn
H3rlitZ - 04-05-2010, 15:36
Temat postu:
Ktoś mi powie - do jakiej kwoty dla rodziny pracownika ulga wynosi tylko 50%?

Bilet normalny kosztuje 9,5zł, natomiast ja jako rodzina pracownika płacę 4.75zł. Od czego to zależy?
siwiutki91 - 04-05-2010, 16:47
Temat postu:
do 100km na klasę drugą cena jest stała 4.75zł potem powyżej 100 od ceny normalnego odejmują Ci 80%, tak samo na regio do 40km. = 1.5 czy 2 zł nie pamieatam. Bo od 9.50 - 80% wychodzi 1.90 za malo;d a pracownicy do 1000km płacą chyba 6zł.
Iktorn - 28-12-2010, 20:08
Temat postu:
Można już kupować "sieciówki" na 2011 rok. Ceny takie same jak w 2010 roku.

Nowe legitymacje też już są wydawane, nawet przed świętami już były.
Dave - 15-01-2011, 19:09
Temat postu:
Jak to? Przecież od 1 stycznia sieciowy bilet kolejowy na klasę dowolną kosztuje bodajże 450 zł a na klasę drugą 338 zł! Czyli podrożał i to sporo! A nie o 1% VATu! Evil or Very Mad
Iktorn - 15-01-2011, 19:26
Temat postu:
Dava, zgadza się - po nowym roku cena poszła w górę. Jednak, gdybyś kupił bilet w grudniu (z datą ważności od 1 stycznia 2011), zapłaciłbyś po staremu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group