| Cytat: | 
| ale po wydzieleniu PLK i jej prywatyzacji co stanie się z tak zwanym majątkiem zbędnym owej spółki | 
| Cytat: | 
| lidl, jesteś trzeźwy? Jak wyobrażasz sprywatyzować drogi kolejowe? | 
| Cytat: | 
| Lidl, autostrady | 
| Pablo5_lca napisał/a: | 
| ARGUMENT? Czlowieku daj prywaciarzowi wladze to zobaczysz. Walnie takie stawki za przejazdy ze polowe pociągów bedzie jezdzilo bo reszta będzie nie rentowna !!! | 
| lidl napisał/a: | 
| Autostrady sa prywatne. | 
| Cytat: | 
| W ogóle, w tym popie...lonym kraju trzeba odróżnić prywatne od tzw. "sprywatyzowanego". Ten drugi rodzaj, hm... własności???, nie ma szans na przetrwanie, z powodu braku właściciela, właśnie. | 
| mc2 napisał/a: | 
| a oprócz problemów wydzielenia PLK-i z grupy wzajemnej adoracji dojdzie kolejny. Niedługo związki dostaną do zaopiniowania projekt zmian organizacyjnych spółki. I jest 16 zakładów. Ciekawy pomysł, tym bardziej, że 3 zakłady są śmieszne (może wg mnie tylko?) | 
| Victoria napisał/a: | 
| Minister Grabarczyk chciałby, żeby ostateczne wydzielenie Polskich Linii Kolejowych ze struktur PKP nastąpiło w 2010 roku. Konsekwencją tego kroku byłaby późniejsza likwidacja spółki - matki, czyli holdingu PKP. Inną koncepcję ma wiceminister Engelhardt, na zlecenie którego powstała koncepcja, opracowana przez ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej. | 
| Dolnoślązak napisał/a: | ||
 mc2, nie 16 zakładów, a 17, ponieważ na Śląsku mają być dwa zakłady PLK. [ Dodano: 11-09-2009, 16:29 ] Oczywiście na Górnym Śląsku.  | 
	
| Cytat: | 
| przede wszystkim TP - obecny właściciel France Telecom | 
| Cytat: | 
| Zadłużony na 5,6 mld. złotych Prezes Wach | 
| Cytat: | 
| Juliusz Engelhardt, który znany jest jako wielki miłośnik i mentor PKP Intercity. Ostatnio sypnął temu przewoźnikowi z budżetu państwa 2 miliardy złotych bez żadnego przetargu. | 
| Cytat: | 
| Wtedy możliwa byłaby sytuacja, w której samorządy lokalne "wyręczają" PLK w zarządzaniu niektórymi odcinkami sieci lub budynkami stacyjnymi | 
| Cytat: | 
| Każda linia kolejowa musi mieć licencjonowanego zarządce. Samorządy nie mają takich uprawnień. Jest więc tak, że samorząd przejmuje jakąś linię, remontuje ją za grubą kasę, a potem oddaje w zarząd PKP PLK. | 
| Cytat: | 
| PKP PLK palcem nie tknęło przy modernizacji linii, a trzepie na niej grubą kasę. Świetny biznes! Można nic nie robić i doić samorządy | 
| wodkangazico napisał/a: | 
| 
 Chyba wcześniej przeprowadzili analizę, czy bardziej opłaca się im starać o ststus zarządcy tych dwu linii (tzn. tworzyć odrębną strukturę obsługi, utrzymania, bezpieczeństwa, kontroli itd. ), czy zrobić jak zrobili?  | 
	
| Cytat: | 
| 
 Normalnie, przekazując coś w zarząd, zabezpiecza się w umowie jakieś standardy utrzymania i kary.  |