INFO KOLEJ - forum kolejowe

Hobby - Skansen Chabówka

maras - 03-01-2010, 15:06
Temat postu: Skansen Chabówka
Czy w tym Skansenie można zwiedzać lokomotywy od wewnatrz?
krzychu12231 - 03-01-2010, 16:32
Temat postu:
Można zwiedzać wszystko co jest otwarte, a lokomotywy są. Jedynie EU07 i ST43 były zamknięte, ale jak byłem to stały w hali celem dokonania renowacji.
maras - 03-01-2010, 17:42
Temat postu:
Mi właśnie na ST43 i EU zalezy zeby od wewnatrz zobaczyc Very Happy
krzychu12231 - 06-01-2010, 08:07
Temat postu:
Taaa, ale to był..... 2006 Very Happy Pewnie są już udostępnione.
taigatrommel - 06-01-2010, 08:29
Temat postu:
A mógłby ktoś podać chociaż przybliżoną listę loków dostępnych "od środka"? Smile I jak tam wygląda kwestia filmowania/robienia zdjęć? Bo wiem, że np. w W-wie każą sobie płacić za możliwość robienia fotek.
gines - 06-01-2010, 12:28
Temat postu:
Parowozy są dostępne do zwiedzania od środka a EU I ST43 są zamknięte .Co do filmowania to trzeba zapłacić 25 zł a za robienie zdjęć 10 zł.Ale jak byłem ostatnio to nie płaciłem Very Happy Jak masz jakieś pytania to pisz

//nie cytuj przedmówcy! ~Iktorn
kris123 - 06-01-2010, 20:27
Temat postu:
Ostatnio opłat nie ma. Wchodzisz za free i kamerujesz za free. Mnie ostatnio laplo się ładowanie węgla do lokomotywy na manewrach i przekąłdanie zwrotnic.
maras - 06-01-2010, 23:05
Temat postu:
Kurde mogli siodemke otworzyc bo ja tam glownie dla niej jade tak po drodze do zakopanego wpadam,bo jak jedziesz do zakopanego i nie wstepujesz do chabowki to tak jakbys jechal do warszawy palacu kultury nie zwiedzil Śmiech
gines - 07-01-2010, 00:36
Temat postu:
ST43-01 przechodzi naprawę info potwierdzone.Zajmują się silnikiem i mają założyć nową sprężarkę Very Happy
maras - 07-01-2010, 15:04
Temat postu:
Moze cos sie zmieni bo 22 dopiero jade Mr. Green Ogolnie to tak srednio widze ta jazde bo zimno pociagi opoznienia.Nuz moj bedzie opozniony i na tamten nie zdaze
taigatrommel - 07-01-2010, 21:05
Temat postu:
Hmmm... a nie dałoby się jakoś z nimi dogadać, żeby tą ST43 otworzyli? O ile nie będzie oczywiście w remoncie Smile
A są tam jeszcze jakieś spalinówki, elektryczne oprócz ST43-01 i EU07?
maras - 07-01-2010, 21:12
Temat postu:
Na stronie o skansenie jest ze sa jeszcze EP03-01 ET21-57 i SN61-168 ale nie wiem czy to jest aktualna prawda czy tylko fantazja Happy link do stronki
http://www.skansen.hg.pl/1.html
gines - 07-01-2010, 22:02
Temat postu:
EP03-01 i SN61-168 stoją w szopie w Krakowie Prokocimiu a z ET21-57 to nie wiem co się dzieje a na tej stronie co podałeś link to żadnych nowych wiadomości nie ma Mr. Green
maras - 07-01-2010, 22:11
Temat postu:
Bo to byla nieoficjalna tam w 2009 czesto aktualizacje byly bo tam zagladalem ale skoro stare to mam inna (nie wiem czy oficjalna)
http://www.parowozy.pl/skansen
Tam jest o trakcji spalinowej elektrycznej i parowej dostepnej w skansenie.Podejrzewam ze jest aktualna bo jest napisane gdzies ze rumun w naprawie jest,ale glowy sobie nie dam uciac Mr. Green
gines - 07-01-2010, 22:33
Temat postu:
Ta strona to tak tam pisze ,że rumun jest poddawany renowacji to już dawno pisze ostatnia aktualizacja z grudnia jest .Tu masz link do forum http://www.parowozycompl.fora.pl/chabowka,5/

[ Dodano: 07-01-2010, 22:43 ]
taigatrommel spalinówki są a co do ST43 to trzeba porozmawiać z pracownikami to otworzą zapewne po remoncie Mr. Green
NS - 07-01-2010, 23:21
Temat postu:
Byłem podczas ostatniej "Parowozjady" to EU07-001 i ST43-01 stały pod zadaszeniem po drugiej strony stacji. Obie przerdzewiałe z odpadającymi płatami lakierów. Co do ET21-57 - dzwoniłem do zmianowych na Prokocim i jest wpisana na tablicy dobowej pod "ROS Prokocim", czyli ją można spotkać z planowymi towarowymi. EP03-01 i "ganz" stoją, ale są sprawne technicznie. EP02-08 odmalowali i stoi na torze przy lokomotywowni w Prokocimiu. Martwi mnie EU(P)05-22. Lok przedstawia obraz "nędzy i rozpaczy" (bardzo popularny na naszej kolei ostatnimi czasy) i jest odstawiony pomiędzy EU06 i ET21 przeznaczonymi do kasacji...
Dobrze by było gdyby ST43-01 "wskrzesili" i jeśli krążące pogłoski o jej naprawie okażą się prawdziwe to brawa dla władz skansenu, które w obliczu nie pewnych losów skansenu podjęli się tej kosztownej naprawy, a dodatkowo napraw głównych kotłów od Okz32-2 i Ty42.
ulises - 07-01-2010, 23:39
Temat postu:
Może ET 21-57 i jest wpisana pod ROS ale nie jeździ. Raczej nikt nie odważy się wykorzystać jej w takich warunkach atmosferycznych bo po prostu się do tego nie nadaje. Niestety system montażu wentylatorów oporów doprowadza do tego że aby ogrzać jako tako kabinę trzeba używać nawet maszynki Smile
maras - 07-01-2010, 23:45
Temat postu:
No wiec jednak mialem troche podgnile info o skansenie Język W Krakowie bede ale nie uda mi sie na Prokocim wstapic Sad Aha i jak wiecie cos o noclegach w skansenie na okres 22.01-xxx(cena itd) to napiszcie bo w google to tylko na rok 2006-08 znalazlem
NS - 07-01-2010, 23:50
Temat postu:
@ulises: Jak byłem ostatnio na Prokocimiu to też była pod "ROS" wpisana, ale nie było jej nigdzie na terenie lokomotywowni, więc pewnie gdzieś na szlaku wojowała. Fakt, że wtedy nie było "trzaskającego mrozu"..

@maras: siódemki mają też w IC na Płaszowie. Jak nie masz "znajomości" to pozostaje Ci zagadać do mechaników uruchamiających siódemki na stacji na torach odstawczych. Niektórzy się zgadzają na wejście "na chwilkę" + parę zdjęć Smile - próbuj
gines - 08-01-2010, 00:04
Temat postu:
@maras cena noclegu to 20 zł z łazienką wyżywienie we własnym zakresie
maras - 08-01-2010, 00:43
Temat postu:
Stokrotne dzieki Very Happy
Kamil - 08-01-2010, 18:35
Temat postu: Parowóz Ty51-133
http://www.rynek-kolejowy.pl/13997/13997_Parowoz_na_aukcje_dla_WOSP.htm

Decyzją zarządu, PKP CARGO S.A. przekaże parowóz Ty51-133 na aukcję, z której dochód zasili Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Wyprodukowany w Polsce w 1956 roku parowóz znajduje się w stanie nieczynnym w skansenie taboru kolejowego w Chabówce (woj. małopolskie). Kwota wywoławcza wynosi 70 000 zł.

Parowóz może być przeznaczony wyłącznie na cele ekspozycyjne, a termin odbioru wylicytowanej lokomotywy zostanie ustalony indywidualnie z nabywcą. PKP CARGO zobowiązało się, że pokryje koszty dostarczenia parowozu do uzgodnionego z nabywcą miejsca na sieci PKP na terenie kraju.

Całkowity dochód z aukcji zasili konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.


A tutaj przedmiotowa aukcja:
http://aukcje.wosp.org.pl/show_item.php?item=327981
Artur - 08-01-2010, 22:04
Temat postu:
Kamil, Ciekawe czy ktoś się skusi na kupno tej pięknej maszyny?
maras - 09-01-2010, 20:11
Temat postu:
Kupowalem dzis bilety na PKP i obslugiwaly mnie trzy panie Laughing Najpierw jak jedna zobaczyla trase to zaniemogla zawolala druga ktora mi w jedna strone wydrukowala bo dalej nie umiala az w koncu chyba przelozona przyszla i wszystko dobrze wydrukowala Happy
kris123 - 09-01-2010, 21:56
Temat postu:
I polecieli po premii tym dwom. A w sprawie Chabowki tak sobie myślę, że to bardzo przykre, że taki skarb jak skansen Taboru jest słabo reklamowany i traktowany przez urzędników jako śmiec. niestety brutalne ale prawdziwe. ten skansen powin ien być otwarty i czynny to jedno, ale powinny być organizowane cowekendowe i letnie przejazdy retro. W Wolsztynie jakos się da i sa ogólnodostępne kursujące lokomotywy parowe. komu szkodzi aby i u nas w malopolsce zrealizować taki pomysł. Może nie codziennie ale 2 razy w tygodniu i w lecie to byłby hit. dodatkowo za kupiony bilet za free wstęp do skansenu. reklamy na Rabce. A tu co mamy. kasę w chabówce na której stają wszelkie pociągi osobowe i pośp pozbawiono kas. Paranoja
gines - 09-01-2010, 22:23
Temat postu:
W tym roku żadnego retro nie będzie Sad bo dyrektor finansowy z Cargo z Krakowa obliczył ,że koszt przejazdu jest za drogi paranoja
maras - 09-01-2010, 22:43
Temat postu:
Wolsztyn jest czynną używaną parowozownią,z której daje się parowozy na planowe pociągi a to atrakcja dla ludzi taki jezdzacy parowoz.W chabowce to tylko MK bo ludzi nie interesuja lokomotywy ktore nie jezdza.
W chabówce nie ma kas biletowych?Ja wlasnie nie kupilem biletow na tamte regionalne trasy co nimi bede jechal wiec chyba jutro czeka mnie kolejna wyprawa na PKP Neutral
kris123 - 09-01-2010, 22:49
Temat postu:
W Chabówce kasa jest nieczynna od września. Poleciały też w Makowie. najbliższa kasa łącznie z rezerwacją jest w rabce, tyle, że tam iC nie kursuje. Co do Chabówki to retro miały frekwencję 80/120% więc mętne tłumaczenie Krakowa, że niby się nie kalkuluje jest żenujące. ale to jest tak, jak krakow nie mając pojecia o malutkich miastach bierze się za wszystko. Wg nich nic się nie opłaca.
Artur - 09-01-2010, 23:19
Temat postu:
kris123, Z naszym Pyskowickim skansenem też jest podobnie, miasto się nie interesuje losem skansenu a przecierz to dzięki nam do Pyskowic przyjeżdzają miłośnicy kolei i to nie tylko z polski.
Dla miasta jesteśmy tylko nie potrzebnym kłopotem mimo że miasto w nasz skansen nie włożyło ani jednej złotówki.
Niewiem czemu tak się w tym kraju postępuje ze skansenami kolejowymi nie ważne czy to prywatny czy PKPowski skansen Crying or Very sad
maras - 09-01-2010, 23:33
Temat postu:
Bo dla PKP sie nie oplaca trzymac starych niepotrzebnych lokomotyw,w ktore wklada sie kase na remont a to sie nie zwraca wiec wola skasowac.Niedlugo w Polsce moze zabraknac skansenow...
gines - 09-01-2010, 23:43
Temat postu:
Te tłumaczenia są śmieszne napisałem list do dyrektora finansowego z Cargo w Krakowie i odpisał ,że dokładnie obliczyli ,że zadużo węgla pójdzie i wody poprostu paranoja co o tym sądzicie
maras - 10-01-2010, 00:43
Temat postu:
nie dziwie sie PKP ale naprawde szkoda skansenow
Artur - 10-01-2010, 00:43
Temat postu:
Jak to za dużo węgla i wody pójdzie Question ciekawi mnie ile wyszło ton węgla wyszło panu dyrektorowi na potrzeby Chabówkowej imprezy Question
kris123 - 10-01-2010, 13:48
Temat postu:
Żeby kolejne skanseny nie podzieliły losu Krzeszowic, gdzie po skansenie pozostał gruz. Nie szanujemy tego co mamy niestety
taigatrommel - 15-01-2010, 19:42
Temat postu:
gines napisał/a:
taigatrommel spalinówki są a co do ST43 to trzeba porozmawiać z pracownikami to otworzą zapewne po remoncie Mr. Green

To jakby ktoś wiedział, kiedy będzie to "po remoncie" to proszę o info. Chętnie się tam wybiorę. I myślę, że na pewno jakoś da się załatwić otwarcie tak na krótki czas Smile
Kolejnym skansenem, który mi się marzy to ten w Kościerzynie i SP47 Very Happy Ciekawe, czy tam też dali by się namówić na otwarcie i krótkie zwiedzanie "od środka" Very Happy Jak myślicie? Byliście może w Kościerzynie?
yusek - 15-01-2010, 19:50
Temat postu:
Do Kościerzyny pojechać warto można zobaczyć rynek dwa sanktuaria, pójść nad jezioro. Ale jeśli chcesz iść do skansenu to radzę wziąć piłkę do metalu albo jakieś nożyce do łańcucha. Skansen obecnie jest zamknięty ale można zobaczyć przez siatkę lub od strony stacji. Jednakże z tamtej strony zobaczysz wraki.
taigatrommel - 15-01-2010, 20:45
Temat postu:
Dobrze, że mówisz. Zaoszczędziłeś mi podróży przez prawie całą Polskę. A jest jakaś szansa na ponowne otwarcie tego skansenu? Albo może eksponaty przeniosą w inne miejsce?
yusek - 15-01-2010, 21:55
Temat postu:
Ale pozostałe atrakcje turystyczne Kościerzyny czekają. A co do szans to raczej w Kościerzynie nie ale ponoć chciano część taboru przenieść do Tczewa i jeździć do Kościerzyny składami retro ale jak na razie od dwóch lat cisza.
maras - 16-01-2010, 17:38
Temat postu:
Aha znacie jakiś kontakt z noclegiem przy skansenie?W internecie podaja jakies numery co ich nie ma.Telefon jakiś znacie może albo mail.Z góry dzieki
yusek - 16-01-2010, 18:08
Temat postu:
Przy jakim kościerskim? To są Kaszuby tam jest dobra baza noclegowa, jakby co można dojechać z Trójmiasta, które ma jeszcze lepiej rozwiniętą bazę.
maras - 16-01-2010, 18:15
Temat postu:
Nie nie chodziło mi o Chabówkę zapomniałem podać sorki Razz
Anonymous - 16-01-2010, 18:47
Temat postu:
Cytat:
Decyzją zarządu, PKP CARGO S.A. przekaże parowóz Ty51-133 na aukcję, z której dochód zasili Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

I to jest kolejny argument za tym, że skansen w Chabówce nie może nadal pozostawać w strukturze PKP CARGO! To tak, jakby Muzeum Narodowe wystawiło na licytację... np. płaszcz koronacyjny Stanisława Augusta Poniatowskiego. Tak ma wyglądać "opieka" PKP Cargo nad zabytkami?
kris123 - 22-01-2010, 16:16
Temat postu:
Oj tak zgadzam się skandal!! Znaczy nie idea pomocy, ale niszczenie zabytków
snajper - 16-06-2010, 12:54
Temat postu:
Skansen Chabówka na razie się trzyma, byłem wczoraj i znalazłem dwie nowośc w porównaniu do ostatniej wizyty rok temu:

Wagon kuszetka o oznaczeniu Bwxz, to chyba jedyny w Polsce Y-grek w malowaniu oliwkowym, bo jest w innych rejonach kilka 120A i bhp ale Y-greka nie ma. Popatrzcie młodzi bo zakładając, że kuszeta z zewnątrz wygląda praktycznie jak 111A, to tak wyglądały pospieszne składy w latach 80. Piszę to bo ktoś ostatnio nazwał zielono-kremowe malowanie klasycznym...

http://img404.imageshack.us/img404/7247/img25aorg.th.jpg

Pomnik Okl27, został od zeszłego roku super odmalowany (bo już się sypał):

http://img717.imageshack.us/img717/7897/img67aorg.th.jpg

Nie wierzcie też stronie informacyjnej która rzadko jest aktualizowana, TKt48 i Ol12 wcale nie są "czasowo niedostępne", są dostępne i czynne (w weekend podobno były na śląsku).

http://img294.imageshack.us/img294/7495/img433aorg.th.jpg http://img594.imageshack.us/img594/893/img872aorg.th.jpg

Warto też zaglądnąć do hangaru, bo tam też są cudeńka:

http://img580.imageshack.us/img580/2445/img95aorg.th.jpg http://img256.imageshack.us/img256/6773/img107aorg.th.jpg

Chabówka to zdecydowanie najlepszy skansen, i ma najszeżej rozstawiony tabor, co ułatwia fotografowanie. Bo w niektórych miejscach bywają z tym problemy, w Kościerzynie jedyne na świecie SP47 zastawili parasolkami piwnymi !!!
Mih - 16-06-2010, 13:03
Temat postu:
TKt48-191 dzielnie prowadził pociąg festynowy Rybnik-Racibórz-Rybnik. A jak się miewa Ty42-107? Podobno kocioł już gotowy?
snajper - 16-06-2010, 13:56
Temat postu:
Podobnie jak OKz32 Stoi w hangarze ze zdemontowanym kotłem i kabiną, czyli sam dół, ale właśnie był tam też wagon załadowany kotłem, niestety nie mam foto. Więc pewnie to ten kocioł do zamontowania.
Artur - 17-06-2010, 16:23
Temat postu:
Ciekawe czyj Ty42 pierwszy wyjedzie "pod parą" nasz (Ty42-24) czy Chabówkowy (ty42-107) Smile
Swoją drogą to brakuje na naszym forum przedstawicieli Skansenów Kolejowych i Kolei Drezynowych., ja jako jedyny chyba jestem przedstawicielem skansenu TOZK a przydało by się więcej osób z różnych skansenów, wtedy o wiele więcej byśmy wiedzieli co słychać w innych organizacjach. Może ktoś z forum podejmie się tego zadania Question
pospieszny - 21-01-2011, 15:37
Temat postu:
Dziś w rozmowie tel. z prezesem fundacji Era Parowozów dowiedziałem się że fundacja jest zainteresowana przejęciem skansenu.
Jeśli do tego nie dojedzie to w najbliższym czasie fundacja skończy swoją działalność!
Ja potem to samo wieszczę skansenowi.
Kuba Wie-Wiór - 06-04-2011, 07:47
Temat postu:
Wybieram się do Chabówki w najbliższy weekend, w końcu Smile - mam pytanie - ile mniej więcej zajmuje obejrzenie wszystkiego w tempie spokojnym wiadomo jak na miłośnika kolei? Smile Oczywiście fotografowanie również. Pytam bo muszę jakoś zgrać sobie pociągi powrotne na Śląsk.
MK_Rabka - 06-04-2011, 08:23
Temat postu:
Bo ja wiem? Mniej niż 4h.
EU07-469 - 06-04-2011, 08:53
Temat postu:
Bez przesady. Skansen w Chabówce chyba jest większy niż Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej. A to opuściłem po jakichś 6-7 godzinach.
MK_Rabka - 06-04-2011, 09:05
Temat postu:
To zależy ile śrubek chce się zobaczyć :-P
EU07-469 - 06-04-2011, 09:10
Temat postu:
No wiesz, nie wiem jak w Chabówce, ale w Jaworzynie można pobawić się drezyną ręczną Smile O ile ta się jeszcze nie rozleciała.
Kuba Wie-Wiór - 13-04-2011, 10:49
Temat postu:
Dziękuję kolegom za informacje Smile Faktycznie - 4 godziny na prawie spokojnie, ale w deszczu Smile Urokliwe miejsce,bardzo. A jacy mili ludzie z obsługi. Podobno coś ma się dziać na odcinku Rabka-Sącz ale to już w innym temacie...
MK_Rabka - 13-04-2011, 18:44
Temat postu:
Z Chabówki na paradę do Wolsztyna jedzie Ty2-9?? + Ol12-7
Kuba Wie-Wiór - 13-04-2011, 19:30
Temat postu:
Faktycznie, skład stoi gotowy - wyjazd zaraz po świętach. Z tego co mówił gość z obsługi tylko jeden parowóz zabierają - Ty2-911. Chyba, że coś się zmieniło przez kilka dni. Przejazd do Wolsztyna - 30h - poezja SmileSmileSmile
pospieszny - 13-04-2011, 19:35
Temat postu:
Cytat:
Z Chabówki na paradę do Wolsztyna jedzie Ty2-9??

Ty2 - 953!
kleksograf - 03-11-2011, 09:19
Temat postu: Sytuacja bieżąca
Witam

Tutaj trwa dyskusja na temat kryzysowej sytuacji parowozowni Wolsztyn. Jak ma się sprawa analogicznie w Chabówce? Tj. jak sytuacja w Chabówce? Zagrożenia, perspektywy, plany, rokowania. Czy ktoś może mi podrzucić oficjalny kontakt z kimś z kim mogę na ten temat porozmawiać. Piszę pracę magisterską na temat pokrewny i potrzebuję materiałów: bibloteki, literatura, raporty, artykuły. Proszę o kontakt do każdego z południa Polski, kto mógłby pomóc.

Proszę o info na PW


Z góry dzięki: dla dobra dziedzictwa kolejowego
pospieszny - 01-06-2012, 07:59
Temat postu:
Do Chabówki wracają pociągi retro.

Szykuje się niespodzianka dla miłośników Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce. W wakacje, podobnie jak w latach 2004 – 2008, zostaną ponownie uruchomione ogólnodostępne pociągi retro.
http://kurierkolejowy.eu/images/news/rozklad_chabowska.jpg
Pociągi będą kursować na trasie Chabówka Skansen – Mszana Dolna w następujących dniach: 30 czerwca, 1, 7, 8, 14, 15, 21, 22, 28, 29 lipca oraz 4, 5, 11, 12, 18, 19, 26 sierpnia. W każdym z tych dni w rozkładzie przewidziano dwie pary połączeń. Rozkład jazdy prezentuje się następująco:

Bilety na przejazd można nabyć tylko u obsługi pociągu. Za ich wydanie nie obowiązuje oczywiście żadna dodatkowa opłata. Koszt przejazdu w jedną stronę wynosi 7 zł, w dwie strony 14 zł. Dzieci do lat 4 pod opieką dorosłego mogą podróżować bezpłatnie. Nie obowiązują żadne ulgi ustawowe.

Organizatorem przejazdów jest PKP Cargo (właściciel Skansenu). Trasa od przystanku Rabka Zdrój do stacji w Mszanie Dolnej przebiega malowniczym, niezelektryfikowanym odcinkiem linii nr 104 Chabówka - Nowy Sącz (część tzw. Kolei Transwersalnej).


źródło:Kurier Kolejowy
MK_Rabka - 01-06-2012, 11:53
Temat postu:
Nieco lepszy plakat:
http://skansen.hg.pl/1/3/mszana12.pdf
pawelu - 13-06-2012, 19:55
Temat postu:
Fajna sprawa, z tym przejazdem z Rabki do Mszany Dolnej. Trzeba by się jakoś wybrać. Raz tylko jechałem tym odcinkiem jako dzieciak z rodzicami, ale to było jeszcze w latach 80-tych.
Jeszcze mam pytanie: czy jakaś parowozjada w tym roku w Chabówce jest planowana na przełomie sierpnia/września jak w latach ubiegłych?
sabatnik - 13-06-2012, 20:11
Temat postu:
Jeśli dobrze widziałem rozkład, to popołudniu trzeba trochę (prawie 2h) poczekać na powrotny pociąg do Krakowa ale za to rano skomunikowanie wręcz idealne. Mam nadzieję, że uda mi się skorzystać.
MK_Rabka - 14-06-2012, 20:09
Temat postu:
Cytat:
Jeszcze mam pytanie: czy jakaś parowozjada w tym roku w Chabówce jest planowana na przełomie sierpnia/września jak w latach ubiegłych?


Jest planowana Smile
sympatyk - 05-04-2014, 20:34
Temat postu:
Polemika z PKP Cargo ws. Chabówki.

Rzecznik PKP Cargo przesłał do naszej redakcji polemikę z artykułem, w którym podjęliśmy problem skansenu w Wolsztynie. W artykule poruszona została jednak też sytuacja skansenu w Chabówce – i tego właśnie dotyczy polemika. Publikujemy ją wraz ze stanowiskiem autora.
W artykule "Wolsztyn trzeba natychmiast ratować" autorstwa Pawła Rydzyńskiego pojawiły się, w naszej ocenie, mało rzetelne i nie mające związku z rzeczywistością odniesienia do obiektu, którym zarządza PKP CARGO S.A. – Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.
Śpieszymy wyjaśnić, że Skansen w Chabówce to:
35 000 odwiedzających Skansen każdego roku;
Blisko 13000 pasażerów ogólnodostępnych pociągów retro kursujących w wakacyjne weekendy 2013 roku na trasie Chabówka – Mszana Dolna – Chabówka;
Kilka milionów złotych zainwestowanych przez PKP CARGO w utrzymanie i rozwój Skansenu;
Najliczniejsza kolekcja taboru zabytkowego w Polsce i jedna z liczniejszych w Europie i na świecie;
Bogate wyposażenie warsztatowe i potencjał do napraw, które wykonuje od wielu lat;
Najwięcej czynnych wagonów osobowych z różnych epok, kolekcja czynnych zabytkowych wagonów towarowych i cztery czynne parowozy (w tym 102 letni – najstarszy czynny w Polsce Ol12) i dwa kolejne w naprawie (PKP CARGO jest w trakcie przeprowadzania naprawy głównej parowozu Pt47-65 dla Parowozowni w Wolsztynie;
Jedyne czynne zabytkowe elektrowozy, m.in. unikatowy EP03-01;
Jedyny czynny w Polsce wagon motorowy SN61-168 oraz lokomotywa SP42-260;
Coroczna Parowozjada, skupiająca miłośników kolei i turystów, wspaniałe wydarzenie kulturalno-społeczne.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51673/polemika_z_pkp_cargo_ws_chabowki.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group