Cytat: |
W sumie to ja juz wole rządową regulacje sprawy niz wykańczanie pociagow i zastepowanie autobusami... |
Cytat: |
mimo wszystko ludzie nadal chętnie wybierają kolej na dłuższych trasach. Pociąg jest po prostu najwygodniejszy. |
katowicer napisał/a: |
Właśnie sobie zamówiłem podróż za 30 zł tam i powrót do Wiednia. Ile kosztuje Chopin ?
Edit. No i serwery im popadały. Za dużo klientów. |
kns napisał/a: |
Więc PKP IC spokojnie by to mogło zablokować |
Cytat: |
c)zostanie wykazane, iŜ wydanie zezwolenia powaŜnie wpłynęłoby na
rentowność porównywalnych usług kolejowych na liniach bezpośrednio związanych z trasą usług drogowych, |
Pułtuś napisał/a: |
To co robi ta firma to jest bezczelny dumping i tyle. |
boyyek napisał/a: |
Teraz kiedy Niemcy otworzyli rynek pracy wielu naszych rodaków pewnie wyjedzie. Oprócz tego mnóstwo ludzi już tam pracuje. Myśle, że Polski Bus będzie poważnym konkuretntem dla koleji w połączeniach Polska - Niemcy. A już zdecydowanie dla mieszkańców południa Polski o ile powstanie trasa np Katowice - Berlin. Jeśli bilety faktycznie będą takie tanie, to bidny "Wawel" będzie woził muchy. I jak napisał Iktorn@ 3miasto - Berlin, to też może być strzał w 10-siątke!!! |
snajper napisał/a: |
No to 70 zł to cena jak w PKP-IC to jaki interes jechać autobusem ? A dodatkowo trzeba by dopłacić 15 zł za przejazd do Giżycka bo tam jadę. |
Minerva napisał/a: |
snajper, przecież każdy autokar ma obszerny luk bagażowy, więc nie rozumiem w czym problem. |
Minerva napisał/a: |
snajper, przecież każdy autokar ma obszerny luk bagażowy, więc nie rozumiem w czym problem. |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Zdaniem rzeczniczki PKP InterCity Małgorzaty Sitkowskiej, PolskiBus nie jest konkurencją dla kolejowego przewoźnika, a w InterCity nie zauważyli spadku liczby pasażerów. |
Pułtuś napisał/a: |
Na Warszawa-Lublin kroluja busy ? Nie sądze. to ze jest ich duzo, nie znaczy ze kroluja. Przypominam ze Sprinter moze wziac max 30 osob, a pociag kilkaset.
Z mojej strony EOT, nie robmy offtopa |
kns napisał/a: |
wynik jest imponujący:
http://us.megabus.com/routemap.aspx |
Ben napisał/a: |
Nie dumping, tylko biznes. Jeśli chcą jeździć za takie kwoty, to niech jeżdżą. Jeśli PKP obniży ceny (hehe) to czy to jest dumping? Niech jeździ Polski Bus, zobaczymy co to będzie. |
witja napisał/a: |
Za 20 zł do Wiednia każdy pojedzie, ale za 200 zł już nie. |
Beatrycze napisał/a: |
Pociąg EIC: 127 zł (6 godz. jazdy)
|
siwiutki91 napisał/a: |
no a przykładowo wypadło mi że muszę dzisiaj pojechać na wieczór z Wrocławia do Warszawy, pociąg dalej kosztuje 115zł a za bilet LOT-u zapłącę na dzisiaj 327.71, |
psim napisał/a: |
Jak doliczysz dojazd na lotnisko, to też wyjdzie coś koło tego. |
witja napisał/a: |
Dobra, tylko że kiedyś ten czas nadejdzie, kiedy Polski Bus będzie musiał podnieść ceny żeby zarabiać. Za 20 zł do Wiednia każdy pojedzie, ale za 200 zł już nie. I dlatego sceptycznie podchodzę do tej formy - wiele osób skorzysta parę razy za super cenę, ale za normalną cenę wybiorą tańszy środek - studenci może i kolej. |
Cytat: |
Ale im chodzi o to żeby kolej i inna konkurencja zwinęła żagle/zbankrutowała a dla nich pozostanie monopol... |
Areczek napisał/a: |
Zdaniem Adriana Furgalskiego, chociaż kolej nie powinna lekceważyć nowych przewoźników, to PolskiBus ma zbyt małą flotę, aby móc stanowić realne zagrożenie dla Intercity. Podobnego zdania jest rzeczniczka PKP Intercity Małgorzata Sitkowska, która wyjaśnia, że PolskiBus jest przewoźnikiem zupełnie innego typu i w ogóle nie stanowi zagrożenia dla spółki. |
katowicer napisał/a: |
Do Wiednia ostatnio jechałem autokarem za 49 zł. Ile kosztuje pociąg ? Już PKP IC by z ludzi debili nie robiła. Albo obniżyc ceny albo zlikwidować w cholere. Kogo stać na te drakońskie ceny ? Chyba tylko ludzie mający nierówno pod sufitem albo kolejarze ze znizkami tym jeżdzą. |
04TE napisał/a: |
Ale póki wożą za złotówkę - można się skusić, ale ta firma daleko w ten sposób nie zajedzie. |
04TE napisał/a: |
.
PKP IC to gigant w porównaniu z PB, które jest takim lepszym aronbusem zasilanym z zagranicy. Gigantem trudniej zarządzać, ale PB nie zagraża temu gigantowi w żaden sposób. Może zagrozić najwyżej dalekobieżnym PKS-om. |
Lady Makbet napisał/a: |
[b]ale ma także zapewniony monopol na trasie Warszawa - Gdynia. |
Harvi napisał/a: |
Swoją drogą, mówiąc o polskibus.com , warto takżę wspomnieć o simple express, kolejnej firmie która w tym momencie ma sporą pulę biletów za okoo 30zł w obie strony do wilna... |
Cytat: |
Dla porownania PKP IC w lutym b.r. zaproponowalo mi bilet na tej samej trasie za jedyne 212 zlotych od osoby Shocked |
Cytat: |
Czy w PB są stewardzi-piloci do obsługi pasażerów? |
Cytat: |
wysokopodłogowe autobusy Elite |
Cytat: |
dzięki (...) niskiemu pokładowi |
Skolmi napisał/a: | ||||
A tego to nie rozumiem |
Pułtuś napisał/a: |
To co oferuje kolej na trasie WROCŁAW - GDAŃSK jest pożałowania godne. Dwa pociągi dzienne, z tego ostatni o 13 i nocne Rozewie. Szkoda, bo czas przejazdu jest nienajgorszy. Tam powinno śmigać z 5-6 par dziennie, a tak to kolejna trasa na której PB odtrąbi sukces. |
Cytat: |
Wrocław-Warszawa - 15 kursów dziennie |
Pułtuś napisał/a: |
Za 10 zł każdy pojedzie - ale ciekawe ilu pasażerów wybierze PB gdy bilet będzie kosztował nie 10 zł ale 50 zł. |
Viljar napisał/a: |
@Pułtuś, ja pojadę, bo mi się opłaci. Maja do wyboru 7,5 h za prawie 70 zł lub 5,5 h za 50 zł nawet się nie będę zastanawiał. O przewadze w komforcie nawet nie wspomnę. |
Rzeszowianin napisał/a: |
Szczerze powiedziawszy do jazdy PB sklania mnie tylko i wylacznie cena bo tak jak pisal jeden z poprzednikow komfort to moga odczuwac ludzie niskiego wzrostu ... Na dodatek sposob jazdy nie ktorych kierowcow zatrudnionych w PB przyprawia mnie o dreszcze |
katowicer napisał/a: |
Ludzie żyjemy tu i teraz. Jest TERAZ szansa na tańsze podróże to korzystać a nie narzekać. A co będzie potem, zobaczymy. Życie nie znosi próżni. Więc walić na PB za złote 2 a nie wiecznie narzekać. |
Cytat: |
1500 zł. za jeden kurs, minus paliwo ok. 600 zł., wychodzi zarobek 900 zł. |
Cytat: |
Autokary i tak są zakupione na kredyt, |
Pułtuś napisał/a: |
Czyli generalnie dalej może wozić za smieszne pieniadze i psuć rynek. Wiem że nie wszystkie bilety są w promocji ale 1) wśrod moich znajomych nie znam nikogo kto kupił bilety na PB za wiecej niz kilkanascie zlotych 2) nie zawsze cały autokar jedzie pełny, co wskazuje na to że na droższe bilety popytu nie ma. A i tak jest na plusie już po pierwszym roku! Jak to możliwe?! |
Pułtuś napisał/a: |
Czyli generalnie dalej może wozić za smieszne pieniadze i psuć rynek. |
Cytat: |
Czyli generalnie dalej może wozić za smieszne pieniadze i psuć rynek. |
Beatrycze napisał/a: |
PolskiBus rusza na Berlin. Fotki z Krakowa i Katowic:
https://www.facebook.com/PolskiBus/posts/731852763502302 A pamiętacie cieszący się ogromną popularnością nocny pociąg pospieszny relacji Kraków - Berlin (przez Legnicę, Żary), zlikwidowany bodajże w grudniu 2004 roku? |
Cytat: |
PolskiBus wprowadza bezpośrednie połączenie z Katowic do Warszawy |
dddbb napisał/a: | ||
Czyli dotychczas były pośrednie? |
Arek napisał/a: |
Od 18 kwietnia PolskiBus podwaja ilość połączeń realizowanych w ramach linii P2 z Warszawy do Torunia i Bydgoszczy:
http://www.polskibus.com/pr-p2-expansion-080414 |
Darthlol napisał/a: |
BARUK552, wielu ludzi na tej trasie wybiera pociąg, ja również
czas przejazdu szczególnie na odcinku Poznań- Gdynia jest rewelacyjny ok 4 h, nie wspominając o tym, że pociąg jedzie do Gdyni a PB do Gdańska, dla PIC-u najważniejsze, żeby nie zmarnować swojej szansy Czas pokaże |
Cytat: |
Przykład jest linia z Krakowa do Warszawy, gdzie często w piątek czy sobotę nie ma już biletów na niedzielne kursy do Warszawy. |
Cytat: |
Nie zapominajcie, że drogi też się budują, PB będzie przyśpieszał. |
Cytat: |
z tego co mi wiadomo nawet z Poznania korzysta wiele osób na kursy Poznań- Warszawa. |
Pułtuś napisał/a: |
Nie zapominaj, że koleje też sie modernizują, a kolej będzie przyspieszać. |
Pułtuś napisał/a: |
Wniosek? Kolej MUSI byc szybsza, bo musi miec chociaz jeden argument - Szkot ma cene, kolej powinna miec szybkosc. |
Cytat: |
a to że jacyś frustraci wolą jechać 5 godzin do Warszawy zamiast 3 - no coz, ich sprawa. |
Cytat: |
Ciesz się, że ustawy zabraniają poszerzenia siatki PB |
Victoria napisał/a: |
To nie koniec złych wiadomości, albowiem prawie 2 mln pasażerów mniej przewiozło PKP Intercity od stycznia do kwietnia tego roku, w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Na głupocie żelbetonu PKP Intercity zarabia PolskiBus. I świętuje... PolskiBus: 7 milionów pasażerów w trzy lata |
danio napisał/a: |
Ciężko będzie zachęcić ludzi do przesiadki w Częstochowie, gdyż jest to "nie po drodze"
Prędzej by się to udało, gdyby przesiadka była np. w Opolu. |
Hapek napisał/a: |
PB ma na to kapitał IC tak.. niezbyt |
Hapek napisał/a: |
PB ma na to kapitał IC tak.. niezbyt |
mceura72 napisał/a: |
Moim zdaniem system PolskiegoBusa powinien wyglądać podobnie jak system IPR - bilet kupowany jest imiennie z wpisanym numerem dokumentu tożsamości. Oczywiście, jeśli chcesz kupić bilet innej osobie, która nie podróżuje z właścicielem konta na IPR to może się pojawić kłopot, jednak wydaje mi się, że jest to do rozwiązania. W tym momencie jest to bilet na okaziciela - nie jestem przekonany, czy oferty promocyjne powinny być "bezimienne". |
Cytat: |
W tym momencie jest to bilet na okaziciela - nie jestem przekonany, czy oferty promocyjne powinny być "bezimienne". |
calsberg napisał/a: |
I Szkot na tym zarabia? niezła musi być w pralnia w tym Polskim Busie....Oczywiście tego, kto korzysta z takich promocji to nic nie obchodzi, ale nóż się w kieszeni otwiera że zyskuje cwaniaczek ze Szkoci, a nie polskie firmy. |
pawelu napisał/a: |
Na szczęście Polski Bus staje się coraz mniejszą konkurencją dla kolei. |
Victoria napisał/a: |
Nasza oferta 49 zł bardzo często obejmuje cały skład. Konkurencja autobusowa bilet za 1 zł często ma dostępny tylko na jedno miejsce, to jest działanie czysto marketingowe. |
pawelu napisał/a: |
Poza tym nie mów, że w żadnym europejskim kraju tego nie ma, bo właśnie Polska i inne byłe kraje socjalistyczne maja jeszcze składy wagonowe, natomiast Europa Zachodnia praktycznie już dawno się tego pozbyła. |
adamos napisał/a: |
A ja się nie cieszę z tego powodu, im mniej będzie polskiego busa tym bardziej będzie ograniczana promocja taniomiastowa |
szy_mat napisał/a: |
Jednego nie rozumiem - jak można woleć ciasnego busa od wygodnego pociągu? |
albertn93 napisał/a: |
Ogromną przewagą busów nad pociągami jest fakt, że jak się kupi bilet to ma się miejsce siedzące i pewien komfort jazdy. |
Cytat: |
Rezerwacja miejsca Premium wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 5 zł. W przypadku konieczności wykorzystania do realizacji kursu autokaru zastępczego, który nie posiada miejsc numerowanych (w tym miejsc Premium), Pasażer zajmuje dowolne miejsce. W takiej sytuacji Pasażerowi zwraca się dopłatę za miejsce Premium w terminie 7 dni roboczych od zakończenia Podróży – przelewem bankowym lub w przypadku płatności kartą płatniczą – na kartę. |
Noema napisał/a: |
Podobno PolskiBus ma zakończyć działalność, a zastąpi go FlixBus. |
Cytat: |
FlixBus wprowadził innowację w swojej ofercie. Pasażerowie mają możliwość zarezerwowania miejsca obok swojego. Jest to udogodnienie dla osób, które lubią mieć komfort jazdy i wolą podróżować w samotności. |