INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Nowa linia Podłęże - Piekiełko

Paradoks - 26-08-2010, 17:50
Temat postu: Nowa linia Podłęże - Piekiełko
PLK z hersztem bandy na czele roztacza kolejne wizje, jedna z nich to wybudowanie linii Podłęże-Piekiełko kosztem zaorania wielu innych lokalnych, górskich linii kolejowych. Czyli do Kolejowej Komunikacji Autobusowej dołącza teraz Kolejowa Komunikacja Rowerowa a z PLK zostanie wyodrębniony następny departament czyli Kolejowe Ścieżki Rowerowe z ciepłymi posadami dla najbardziej zasłużonych nieudaczników. Robi się coraz ciekawiej.

Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/17832/Szafranski_To_czego_nam_brakuje_to_budowa_nowych_linii.htm

Więc XXI wiek w wydaniu MI i PLK zapowiada się imponująco tj. jedna linia magistralna a potoki podróżnych zapewniają ścieżki rowerowe z rozbudowaną bazą noclegową gdyż aby zdążyć na pociąg trzeba będzie kilka dni wcześniej ruszyć w drogę.
kris123 - 27-08-2010, 16:49
Temat postu:
He he . Paranoja:D
sympatyk - 23-11-2014, 13:39
Temat postu:
Podhale domaga się szybkiej kolei.

Stworzenie szybkiego połączenia kolejowego w góry - w Tatry, Beskid Wyspowy oraz w Beskid Sądecki - oraz reaktywacja systemu transportu publicznego to główne cele kampanii „Pociąg-autobus-góry”, zainicjowanej na Podhalu przez lokalnych działaczy z Biegówek pod Tatrami, Tatrzańskiej Izby Gospodarczej oraz stowarzyszenia Zakopiańskie Perspektywy.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22101/Podhale-domaga-sie-szybkiej-kolei.html
Pirat - 11-01-2015, 01:35
Temat postu:
W godzinę dojechać do Nowego Sącza i niewiele dłużej do Zakopanego - to już nie tylko marzenia, ale realne plany. Budowa nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko została wpisana do Kontraktu Terytorialnego, jaki pod koniec ubiegłego roku podpisały władze województwa małopolskiego z rządem. Jego realizacja może zająć najbliższe 6 lat.

Materiał wideo TVP Kraków
pawelu - 11-01-2015, 12:49
Temat postu:
Jeżeli tylko to się uda, to oznacza koniec morderczych podróży z Krakowa do Krynicy i Zakopanego. Dziennikarka wypowiadająca się na peronie stacji Podłęże ma niepotrzebne wątpliwości. Każdy z przyjemnością wsiądzie do pociągu żeby nawet te 2 godziny jechać do Zakopanego niż tłuc się busem po notorycznie zakorkowanej i niebezpiecznej zakopiance.
Poza tym tak jak wypowiadają się przedstawiciele władz samorządowych przede wszystkim jest to szansa na ożywienie gospodarcze tych regionów co jest bardzo ważne z punktu widzenia codziennego życia mieszkańców tamtych okolic.
Pozostaje tylko czekać na efekty tych prac.
Castaway - 11-01-2015, 21:33
Temat postu:
Jeśli ta linia powstanie do 2030 roku to przejdę wzdłuż jej torów na piechotę, a potem prosto do Częstochowy już na klęczkach.
Anonymous - 12-01-2015, 08:49
Temat postu:
Chociaż nie jestem sadystą, to dla dobra ogółu życzę Ci, by był powód, by kolana Cię bolały Smile
sympatyk - 16-01-2015, 10:24
Temat postu:
Wkrótce decyzja ws. nowej linii Piekiełko-Podłęże.

W pierwszych miesiącach tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydują o wyborze wariantu budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji istniejącej linii Chabówka - Nowy Sącz – podało TVP Kraków.
Inwestycja znalazła się na liście projektów kolejowych w Kontrakcie Terytorialnym dla Małopolski. Przedsięwzięcie zakłada budowę ok. 57 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc tory mają się rozgałęziać i biec na wschód do Tymbarku (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych lokalizacjach nowa linia połączy się z istniejącą 76 -kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz (linia 104), która będzie modernizowana.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22818/Wkrotce-decyzja-ws-nowej-linii-Piekielko-Podleze.html
pp - 17-01-2015, 11:45
Temat postu:
Ciekawe czemu przy tej okazji nie mówi się nic o odbudowie odcinka Nowy Targ - Podczerwone - Sucha Hora?
ET05 - 17-01-2015, 13:47
Temat postu:
Bo niedasię. To i wiele innych przejść (np. Kudowa - Nahod) jest warte odbudowy.
Wojtass - 19-01-2015, 16:41
Temat postu:
pp napisał/a:
Ciekawe czemu przy tej okazji nie mówi się nic o odbudowie odcinka Nowy Targ - Podczerwone - Sucha Hora?

Na sporej części wspomnianego odcinka powstała już (niestety) ścieżka rowerowa. Nawet most w Podczerwonem już jest odmalowany. Z jednej strony szkoda, że nie odbudowano linii ale z drugiej strony jest to jakaś forma zachowania trasy i może kiedyś torowisko zastąpi asfalt.
Pirat - 08-03-2015, 22:17
Temat postu:

ET05 - 08-03-2015, 22:24
Temat postu:
Jeśli nawet ta linia powstanie, to IC da taką ofertę jak do Zagórza...
sympatyk - 22-07-2015, 20:57
Temat postu:
Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego.

Nowa linia kolejowa, umożliwiająca podróż do Zakopanego przez Podłęże i Mszanę, jest obiecywana w różnych wariantach od kilkudziesięciu lat. Zapisana w Dokumencie Implementacyjnym inwestycja zyskała jednak właśnie duże poparcie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56548/lobbuja_za_nowa_linia_kolejowa_do_zakopanego.html

---

Samorządy apelują o budowę linii Podłęże-Piekiełko.

– Dziś jest naprawdę realna szansa, by ta inwestycja stała się faktem – mówiono w piątek w Starostwie Powiatowym w Limanowej na temat planowanej budowy nowej linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko”. Dzięki niej, czas przejazdu z Nowego Sącza do stolicy województwa ma skrócić się do 60 minut.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24014/Samorzady-apeluja-o-budowe-linii-Podleze-Piekielko.html

---

Sowa: budowa linii Podłęże-Piekiełko ożywi region.

– Wiążemy z tą linią duże nadzieje na uruchomienie regionalnej kolei aglomeracyjnej. Gęsta siatka połączeń i skrócenie czasów dojazdu z pewnością wpłynie korzystnie na rozwój Sądecczyzny i zapewni zupełnie nowe możliwości rozwoju gospodarczego tej części regionu – zaznaczył Marek Sowa marszałek Małopolski na Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24296/Sowa-budowa-linii-Podleze-Piekielko-ozywi-region.html

---

Wasiak: W tym roku decyzja o budowie linii Podłęże – Piekiełko

Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” przyznaje, że projektu budowy linii kolejowej Podłęże – Piekiełko zostanie ostatecznie oceniony do końca 2015 roku. Tymczasem rządowe dokumenty wspomnianą inwestycję ponownie określają jako rezerwową.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58598/wasiak_w_tym_roku_decyzja_o_budowie_linii_podleze_piekielko.html
sabatnik - 25-07-2015, 07:13
Temat postu:
6 mld zł. na nową linię, która jest tylko kolejną obietnicą a i tak nie do końca chętnie serwowaną. Czy za te pieniądze nie uratuje się linii do Zakopanego i Krynicy, nadając im najlepsze z możliwych parametrów? Często pojawiają się głosy, że CMK "zapychana" jest czym się da a alternatywna trasa przez Radom umiera. Czy aby to nie będzie ten sam scenariusz? Tylko że dużo droższy.
Castaway - 25-07-2015, 14:18
Temat postu:
Cytat:
Czy za te pieniądze nie uratuje się linii do Zakopanego i Krynicy, nadając im najlepsze z możliwych parametrów?


Do Sącza po torze z Krakowa jest 165 km. Jakie chcesz nadać parametry tej linii, żeby pociąg zajechał tam w godzinę, tak jak to jest planowane przez Piekiełko?
Chcesz jechać 160km/h po pętli grybowskiej?
CottonwoodEN71 - 27-07-2015, 11:54
Temat postu:
Nie jestem przeciwny budowie nowych linii, uważam, że ta trasa przyniesie korzyści, szczególnie mieszkańcom okolic Limanowej. Nie chciałbym jednak, aby w zamian zamarły sąsiednie trasy. Trzeba pamiętać, że między Krakowem a Zakopanem są też inne miejscowości.
na starej linii Kraków - Zakopane przydałoby się przywrócić parametry konstrukcyjne, bo w terenie o tak dużym zagęszczeniu ludności pociąg ma sens. A czy np. budowa zbiornika Świnna Poręba nie jest także szansą na wzmożenie ruchu turystycznego? Będzie to największy dostępny turystycznie akwen w okolicy Krakowa, z czystą wodą i pięknym krajobrazem. Myślę, że przy dobrym czasie jazdy stanowić może konkurencję dla obleganego zalewu w Kryspinowie. Tam MPK Kraków uruchamia w ładne dni specjalny autobus, który zwykle wiezie tłumy, choć czas jazdy nie należy do szczególnie dogodnych.
Anonymous - 27-07-2015, 13:21
Temat postu:
Nowa trasa zapewne będzie używana w ruchu dalekobieżnym i tym samym Sucha czy Kalwaria pewnie pożegnają się z możliwością jazdy dalej, niż Kraków. Nie sądzę jednak, by - poza kilkoma przyspieszonymi do Nowego Sącza i Zakopanego - była wykorzystywana w ruchu lokalnym.
CottonwoodEN71 - 27-07-2015, 21:29
Temat postu:
Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...
Anonymous - 27-07-2015, 21:41
Temat postu:
CottonwoodEN71 napisał/a:
Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...

Jadąc rowerem w Beskidy zwykle dojeżdżałem właśnie do Suchej Beskidzkiej lub do Kalwarii Lanckorony, bo stamtąd miałem zarówno dogodny dojazd w Beskid Mały i Żywiecki, jak i w Beskid Makowski oraz Pasmo Podhalańskie. Korzystałem też ze stacji w Chabówce, w Rabie Wyżnej i w Zakopanem. Jadąc w Beskid Niski czy Pogórza to wysiadałem w Brzesko-Okocim bo stamtąd jest bardzo przyjemna droga na grzbiet, no i tam czas dojazdu był z Poznania jeszcze znośny. No i raz pokusiłem się do Grybowa, Rzeszowa, kilka razy do Przemyśla. Pociąg przez Limanową byłby fajny, ale wolę bezpośrednie połączenie z Poznania z Suchą Beskidzką niż z Limanową. Już wystarczy, że do Żywca z Poznania nie da się normalnie w piątek po południu dojechać, zwykle kończy się to nocowaniem gdzieś po lesie na dziko pod namiotem w Katowicach-Piotrowicach czy Ligocie, aby kontynuować jazdę rannym pociągiem.
sympatyk - 30-07-2015, 22:37
Temat postu:
Wybrano wariant linii Podłęże – Piekiełko. 58km torów, 160km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o wyborze rekomendowanego wariantu budowy nowych linii kolejowych na odcinku Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna. Wariant zostanie poddany kolejnym analizom.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58721/wybrano_wariant_linii_podleze_piekielko_58km_torow_160km_h.html
Victoria - 05-08-2015, 15:47
Temat postu:
Jednym głosem w sprawie linii kolejowej Podłęże – Piekiełko.

Parlamentarzyści, samorządowcy i społecznicy z Beskidu Wyspowego, Podhala i Sądecczyzny podpisali się pod apelem do premier Ewy Kopacz o budowę linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc. Tymczasem strona rządowa niniejszy projekt umieściła na liście rezerwowej, pomimo trwających prac przygotowawczych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58809/jednym_glosem_w_sprawie_linii_kolejowej_podleze_piekielko.html
graham - 05-09-2015, 21:47
Temat postu:
Castaway!! Daj znać !! Idę z Tobą!!
sympatyk - 28-09-2016, 11:28
Temat postu:
Pociągiem z Warszawy do Zakopanego w 3,5 godziny?

Sześć godzin - tyle jedzie dziś pociąg z Warszawy do Zakopanego. Jest ostatnia szansa, by zawalczyć o szybsze połączenie. Właśnie ważą się losy budowy nowej linii kolejowej, która pozwoli skrócić czas dojazdu w Tatry do 3,5 godziny.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,20756177,pociagiem-z-warszawy-do-zakopanego-w-3-5-godziny.html?disableRedirects=true#BoxBizLink
Beatrycze - 06-11-2017, 10:10
Temat postu:
W 100 minut z Krakowa do Zakopanego? Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa.

Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza - zadeklarował w sobotę w Mszanie Dolnej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja na odcinku Podłęże Szczyrzyc wraz z modernizacją istniejącego odcinak Chabówka-Nowy Sącz ma kosztować 6 mld zł.

Dzięki inwestycji dojazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma zająć ok. 100 minut, a do Nowego Sącza godzinę. Obecnie podróż koleją z Krakowa do Zakopanego oraz do Nowego Sącza trwa trzy godziny.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/w-100-minut-z-krakowa-do-zakopanego-do-2026,14,0,2384910.html
sympatyk - 09-03-2018, 14:49
Temat postu:
Przygotowania do realizacji „Podłęże – Piekiełko”.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy prac przygotowawczych dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Wpłynęły dwie oferty. Wartość zamówienia szacowana jest na 251 411 692,84 zł brutto. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021.

Więcej:
http://silesiainfotransport.pl/blog/2018/02/21/przygotowania-do-podleze-piekielko/
ciapaty - 19-06-2018, 13:32
Temat postu: Linia Podłęże-Piekiełko jak Kolej Transandyjska
Według Ministerstwa Infrastruktury budowa linii Podłęże-Piekiełko ma być porównywalna do konstrukcji Centralnej Kolei Transandyjskiej.

Biedny Ernest Malinowski w grobie się przewraca ....
sympatyk - 12-10-2018, 17:35
Temat postu:
Linia Podłęże-Piekiełko też w siatce dojazdowej do CPK.

Planowana linia kolejowa Podłęże-Piekiełko, która przyspieszy dojazd z Nowego Sącza do Krakowa pozwoli też szybciej dotrzeć podróżnym do Centralnego Portu Komunikacyjnego – podał pełnomocnik rządu ds. budowy CPK, wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

Więcej:
http://inforail.pl/linia-podleze-piekielko-tez-w-siatce-dojazdowej-do-cpk-_more_109010.html
ciapaty - 13-10-2018, 19:05
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Planowana linia kolejowa Podłęże-Piekiełko, która przyspieszy dojazd z Nowego Sącza do Krakowa pozwoli też szybciej dotrzeć podróżnym do Centralnego Portu Komunikacyjnego
To lotnisko w Krakowie tez zamkną?
Victoria - 07-01-2019, 16:00
Temat postu:
PLK zleciły wykonanie dokumentacji dla trasy Podłęże - Piekiełko.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 180 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Nowa trasa będzie wymagała m.in. budowy 58 km nowych torów kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów. Realizacja projektu umożliwi przejazd na trasie Kraków – Zakopane w czasie krótszym niż 2 godziny.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32994/plk-zlecily-wykonanie-dokumentacji-dla-trasy-podleze---piekielko.html
Realny - 08-01-2019, 07:14
Temat postu:
Dzięki tej linii skróci się podróż pociągiem do Zakopanego

W godzinę pociągiem z Krakowa do Nowego Sącz, w półtorej - z Krakowa do Zakopanego. Ministerstwo Infrastruktury podpisało dziś umowę na prace dla dokumentacji projektowej dla nowej linii kolejowej łączącej Podłęże z Piekiełkiem w Małopolsce. Nowa linia pozwoli na skrócenie drogi z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego.

Czytaj więcej:
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-dzieki-tej-linii-skroci-sie-podroz-pociagiem-do-zakopanego,nId,2770834
Victoria - 05-02-2019, 23:21
Temat postu:
O krok bliżej budowa linii Podłęże – Piekiełko.

PKP Polskie Linie Kolejowe uzyskały prawomocne decyzje środowiskowe dla budowy nowej linii "Podłęże – Piekiełko" i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. To pierwsze decyzje administracyjne dla inwestycji, zapewniającej lepszą komunikację w Małopolsce, z północy na południe Polski i Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne.

Więcej:
http://inforail.pl/o-krok-blizej-budowa-linii-podleze-piekielko-_more_112056.html
Realny - 02-03-2019, 20:26
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko. Gdzie się zatrzymają pociągi? PLK nie zdradza

Trwają prace projektowe związane z budową nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Na razie jednak mieszkańcy prędzej dowiedzą się, jak trasa zostanie podzielona na sekcje zasilania, niż gdzie będą zlokalizowane nowe perony. Zarządca infrastruktury, pomimo przyjęcia studium wykonalności, takich informacji zdradzić nie chce. – Szczegóły dotyczące przystanków będą przedstawione po opracowaniu i przyjęciu koncepcji programowo-przestrzennej – zastrzega Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podleze--piekielko-gdzie-sie-zatrzymaja-pociagi-plk-nie-zdradza-90868.html
aanniiaa - 03-03-2019, 10:55
Temat postu:
Jeżeli nic się nie zmieni to perony będą w poniższych miejscowościach, kolejno:

* Balachówka (k. Podłęża)
* Zagórze
* Wiatowice
* Gdów (stacja)
* Zagórzany
* Szczyrzyc (stacja)

Tak na marginesie - próbowałam skomentować ww. artykuł uzupełniając informacje o lokalizacje peronów, ale nawiedzeni pseudocenzorzy (tak, cenzorzy, bo moderacja komentarzy zgodnych z regulaminem jest po prostu ordynarną cenzurą) działają. Widać redakcja szmatławca pt.: "RK" i PLK współpracują na zasadzie "rączka rączkę" myje. Trafny jest jeden z "przepuszczonych" tam komentarzy stwierdzający, że dzięki temu kolej w przypadku protestów bezradnie rozłoży ręce i powie "niedasię" Evil or Very Mad
Beatrycze - 05-08-2020, 15:10
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko: Trwa projektowanie, jest przetarg na studium transportowe.

Samorząd województwa małopolskiego pod koniec tygodnia otworzy oferty na studium transportowe dla obszaru oddziaływania przyszłej linii Podłęże – Piekiełko. Wyniki opracowania mają pomóc w lepszym zaplanowaniu inwestycji uzupełniających i bardziej wydajnym wykorzystaniu funduszy europejskich z przyszłej unijnej perspektywy budżetowej. Tymczasem prace geologiczne i geotechniczne dla samej nowej linii PKP PLK określa jako zaawansowane.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podleze--piekielko-trwa-projektowanie-jest-przetarg-na-studium-transportowe-98022.html
Beatrycze - 13-01-2021, 20:00
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi.

Pierwsze przetargi na modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz będą ogłoszone w drugiej połowie bieżącego roku – zapowiada PKP PLK. Postępowań w sprawie powiązanej z nią budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc można się natomiast spodziewać w roku 2022. Na razie trwają prace projektowe i wykup nieruchomości.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podleze--szczyrzyc-za-kilka-miesiecy-pierwsze-przetargi-100444.html
Realny - 01-07-2021, 17:26
Temat postu:
PLK wybuduje podstacje trakcyjne do obsługi linii Podłęże – Piekiełko

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych. Inwestycja, to niezbędny krok do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz na przygotowywanej trasie „Podłęże – Piekiełko”.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-wybuduje-podstacje-trakcyjne-do-obslugi-linii-podleze--piekielko-103239.html
Ryk - 03-07-2021, 17:55
Temat postu:
Może czepiam się szczegółów, ale linia kolejowa nr 104 na odcinku Nowy Sącz - Marcinkowice oraz Chabówka - Rabka Zdrój jest zelektryfikowana Wink
Cóż pozostaje tylko odcinek z Marcinkowic do Rabki Zdrój. Jeżeli zaś chodzi o inwestycję na 104-ce to prace nad elektryfikacją tego odcinka będą prowadzone w trakcie modernizacji od listopada, czy dopiero w późniejszym terminie ?
Olaf Skurvensen - 04-07-2021, 22:31
Temat postu:
... i gdyby nie durni PKP-owscy decydenci, którzy "zdecydowali" o likwidacji linii kolejowej Nowy Targ - Podczerwone (dalej do Suchej Hory - tzw. linia suchogórska), po budowie linii Podłęże - Piekiełko i rewitalizacji linii 99, dawna linia suchogórska mogłaby pełnić niemałą rolę w ruchu międzynarodowym. Ale ówcześni dyrektorzy PKP zupełnie nie potrafili myśleć, co będzie jutro, pojutrze ...
A fajną historię linii suchogórskiej możecie sobie ściągnąć pod linkiem
https://www.nowytarg.pl/images/inwestycje/2017herza/historia_linii_kolejowej_nowytarg_krolewiany.pdf
Ryk - 11-07-2021, 13:17
Temat postu:
Ruch pasażerski na linii nie był prowadzony od 1981 roku, a już w na przełomie lat 60/70-tych sama linia po stronie słowackiej (wówczas Czechosłowacji) traciła znaczenie dla ruchu. Pytanie tylko czy Słowacy zgodziliby się na odtworzenie połączenia do granicy i czy dla nas byłoby to opłacalne ?
Pirat - 05-01-2022, 18:06
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko: Prawie 200 mln zł na podstacje. Wybrano firmy

PKP PLK rozstrzygnęła przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych dla elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz, w ramach projektu budowy linii „Podłęże – Piekiełko”.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Realny - 23-12-2022, 22:16
Temat postu:
Pierwszy przetarg dla linii Podłęże – Piekiełko w 2023 r.

W przyszłym roku mają zostać ogłoszone kolejne przetargi związane z budową linii Podłęże – Piekiełko, w tym pierwsze dotyczące bezpośrednio projektowanego odcinka. Jeśli zapewnione zostanie finansowanie, rozpoczną się też prace budowlane pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. PLK czekają na decyzję ws. środków unijnych.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwszy-przetarg-dla-linii-podleze--piekielko-w-2023-r-111249.html
Victoria - 19-01-2023, 15:18
Temat postu:
Linią Podłęże – Piekiełko pociągi pojadą około 2030 r. Finansowanie niejasne

Jak finansowana będzie warta blisko 7 mld zł budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko połączona z modernizacją istniejących odcinków dojazdowych? Ministerstwo Infrastruktury nie rozwiewa wątpliwości, ale zapowiada, że pociągi mogłyby wjechać na planowany odcinek w perspektywie roku 2030. Znacznie skrócić ma się wówczas czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mi-pociagi-pojada-linia-podleze--piekielko-ok-2030-r-finansowanie-niejasne--111604.html
Beatrycze - 17-02-2023, 13:44
Temat postu:
Podłęże-Piekiełko: Umów nie ma, jest kolejny przetarg

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o ogłoszeniu przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej Rabka Zaryte - Mszana Dolna w ramach projektu budowy linii Podłęże - Piekiełko w Małopolsce. Wciąż jednak nie podpisano umów na przetargi rozstrzygnięte w ramach tego projektu w zeszłym roku.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podlezepiekielko-umow-nie-ma-jest-kolejny-przetarg-112077.html
Victoria - 11-05-2023, 20:57
Temat postu:
Podłęże - Piekiełko: Są umowy na pierwsze prace budowlane na linii 104

Zapowiadany od dekad projekt „Podłęże-Piekiełko”, czyli budowy nowego połączenia z Krakowa w kierunku Zakopanego i Nowego Sącza, wreszcie zmierza ku realizacji. Podpisano pierwsze umowy dotyczące przebudowy linii Chabówka-Nowy Sącz linia nr 104, która będzie niezbędnym łącznikiem dla nowej linii.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/podleze--piekielko-sa-umowy-na-pierwsze-prace-budowlane-na-linii-104-113276.html
Beatrycze - 17-08-2023, 16:46
Temat postu:
Nowy szlak kolejowy „Podłęże – Piekiełko” z zapewnionym finansowaniem

Rada Ministrów 16 sierpnia 2023 r. przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Oznacza to zapewnienie finansowania dla wielu nowych inwestycji kolejowych w całym kraju. Jedną z najważniejszych jest budowa nowej linii kolejowej w woj. małopolskim: Podłęże – Szczyrzyc –Tymbark/Mszana Dolna, która jest częścią projektu popularnie zwanego „Podłęże – Piekiełko”.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/nowy-szlak-kolejowy-podleze-piekielko-z-zapewnionym-finansowaniem-8635
Victoria - 08-09-2023, 20:43
Temat postu:
Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji środkowych odcinków linii 104, która jest elementem projektu budowy nowego połączenia z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza (tzw. Podłęże - Piekiełko). W największym zadaniu pojawiły się tylko trzy oferty, do tego znacznie przekraczające kosztorys.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/co-z-projektem-podleze--piekielko-przekroczony-budzet-przetargu-115118.html
Realny - 18-10-2023, 18:31
Temat postu:
Co z projektem Podłęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji środkowych odcinków linii 104, która jest elementem projektu budowy nowego połączenia z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza (tzw. Podłęże - Piekiełko). W największym zadaniu pojawiły się tylko trzy oferty, do tego znacznie przekraczające kosztorys.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/co-z-projektem-podleze--piekielko-przekroczony-budzet-przetargu-115118.html
Victoria - 09-03-2024, 20:58
Temat postu:
Najdłuższy tunel w Polsce na linii Podłęże - Piekiełko. Jest umowa

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację czwartego odcinka linii numer 104 Chabówka – Nowy Sącz. W 2026 roku pociągi pojadą nowym torem pomiędzy Limanową a bocznicą Klęczany. Nowy tunel skróci przejazd pociągiem do Nowego Sącza. Inwestycja realizowana w ramach projektu Podłęże – Piekiełko za ponad 1,9 miliarda zł netto.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/najdluzszy-tunel-w-polsce-na-linii-podleze--piekielko-jest-umowa-117832.html
Arek - 06-09-2024, 20:54
Temat postu:
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-podlezepiekielko-120400.html
Victoria - 09-09-2024, 19:30
Temat postu:
„Podłęże-Piekiełko”: Jest przetarg na pierwszy odcinek nowej linii kolejowej

Ogłosiliśmy przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty. Ta część nowego połączenia kolejowego w Małopolsce gotowa będzie w 2029 roku. Szacowany koszt budowy to ponad 2 mld zł netto, który sfinansowany będzie ze środków budżetowych.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/podleze-piekielko-jest-przetarg-na-pierwszy-odcinek-nowej-linii-kolejowej-10042
Arek - 31-12-2024, 14:17
Temat postu:
Podłęże-Piekiełko: Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz.

https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/podleze-piekielko-jest-kolejny-przetarg-na-modernizacje-linii-kolejowej-chabowka-nowy-sacz-10401
Victoria - 19-01-2025, 17:44
Temat postu:
Podłęże-Piekiełko: Z Krakowa do Gdowa w okamgnieniu

Kolejne dobre wiadomości dla mieszkańców Małopolski! Ogłosiliśmy przetarg na budowę linii kolejowej pomiędzy Podłężem a Gdowem. Do 2029 roku powstaną nowe tory, mosty, wiadukty i przeszło 900-metrowy tunel. Mieszkańcy Gdowa zyskają szybkie i niezawodne połączenie z Krakowem. Szacowana wartość zadania to 2,3 mld zł. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju usprawni komunikację, skróci podróże do Zakopanego i Nowego Sącza oraz ułatwi transport towarów z i na Słowację.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/podleze-piekielko-z-krakowa-do-gdowa-w-okamgnieniu-10431
Victoria - 18-02-2025, 17:42
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko: Przetarg na modernizację odcinka Tymbark – Limanowa

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację odcinka Tymbark – Limanowa. Zadanie o wartości przeszło 1,3 mld zł ma zostać zrealizowane do roku 2029. Zakres inwestycji na linii 104 obejmie – między innymi – nowe mosty, wiadukty i perony, tunel i estakadę.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podleze--piekielko-przetarg-na-modernizacje-odcinka-tymbark--limanowa-122213.html
Pirat - 19-04-2025, 13:30
Temat postu:
Otwieramy nowy rozdział w historii kolei na południu Polski❗️🚆 Rozpoczynamy drążenie 2 tuneli pod Pisarzową – to niemal 4 kilometry nowoczesnej infrastruktury, która skróci podróże i otworzy nowe możliwości rozwoju dla regionu.
Tunel, który połączy stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce, znacznie skróci podróże na trasie Limanowa - Nowy Sącz. Dzięki niemu najszybsze pociągi pokonają ten odcinek w ok. 20 minut. 🕑




Beatrycze - 23-05-2025, 12:21
Temat postu:
Rośnie napięcie na projekcie „Podłęże-Piekiełko”

Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski. Podpisaliśmy umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/rosnie-napiecie-na-projekcie-podleze-piekielko-10754
Pirat - 29-06-2025, 00:50
Temat postu:
Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Tarcza TBM „Jadwiga” zaczęła drążenie

Spółka PKP PLK poinformowała, że rozpoczęło się drążenie najdłuższego w Polsce tunelu kolejowego. Tunel pod Pisarzową koło Limanowej będzie miał ponad 3,7 km długości i będzie to pierwsza z 16 takich budowli zaplanowanych w ramach w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”, największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu kraju.

Czytaj więcej na forsal.pl
Victoria - 12-08-2025, 21:33
Temat postu:
Podłęże–Piekiełko nabiera tempa

Na południu Małopolski postępują prace przy modernizacji linii kolejowej nr 104 Chabówka–Nowy Sącz. To pierwszy etap projektu „Podłęże–Piekiełko” – największej inwestycji kolejowej w regionie, która całkowicie odmieni komunikację w Małopolsce i ułatwi połączenia ze Słowacją. Projekt realizowany przez Polskie Linie Kolejowe S.A. jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/podleze-piekielko-nabiera-tempa/
Realny - 05-09-2025, 22:19
Temat postu:
Podłęże-Piekiełko. Są oferty w przetargu na odcinek do Gdowa

PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na budowę nowej linii kolejowej na odcinku Podłęże – Gdów. Wszystkie z nich przekraczają budżet zamawiającego, jednak dwie tylko nieznacznie. Najtańszą, opiewającą na kwotę 3,18 mld zł, złożyło konsorcjum Budimeksu.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podlezepiekielko-sa-oferty-w-przetargu-na-odcinek-do-gdowa-124602.html
Victoria - 03-10-2025, 20:24
Temat postu:
Podłęże-Piekiełko: Drążenie tuneli pod Pisarzową postępuje w dobrym rytmie

Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele, dzięki którym skrócimy podróże koleją z Limanowej do Nowego Sącza. Potężne tarcze TBM, pracujące przy największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju, wizytowali kolejarze z całego kontynentu, uczestnicy Europejskich Dni Bezpieczeństwa Kolejowego. Modernizacja linii kolejowej 104, której częścią jest budowa tuneli, współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/podleze-piekielko-drazenie-tuneli-pod-pisarzowa-postepuje-w-dobrym-rytmie-11223
Beatrycze - 09-10-2025, 19:08
Temat postu:
Powstanie pierwszy odcinek nowej linii kolejowej w ramach inwestycji „Podłęże-Piekiełko”

Podpisaliśmy kolejną umowę na realizację prac budowlanych w ramach największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu kraju. Do połowy 2029 roku na odcinku Szczyrzyc - Tymbark powstaną tory, tunele, wiadukty i mosty. To pierwszy fragment zupełnie nowej linii kolejowej, budowanej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Inwestycja za niemal 1,7 mld zł netto sfinansowana będzie ze środków budżetowych.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/powstanie-pierwszy-odcinek-nowej-linii-kolejowej-w-ramach-inwestycji-podleze-piekielko-11238
Beatrycze - 18-12-2025, 16:13
Temat postu:
Podłęże-Piekiełko. Pociągi dojechały do Rabki Zaryte

PLK zakończyły prace na pierwszym odcinku przebudowywanej linii kolejowej 104. Od 14 grudnia podróżni dojeżdżają do Rabki Zaryte. To równocześnie pierwszy oddany do eksploatacji fragment torów, modernizowany na potrzeby największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju, a więc projektu „Podłęże-Piekiełko”.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podlezepiekielko-pociagi-dojechaly-do-rabki-zaryte-125983.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group