INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - EN81 na kryniczance

lukasz92 - 17-09-2010, 21:26
Temat postu: EN81 na kryniczance
Od 16 września kursuje 1 EN81 wg obiegu, zamiast EN57:
1) ROPJr/AKPJr 621 Tarnów - Nowy Sącz
2) ROPJr/AKPJr 6028 Nowy Sącz - Stróże
3) ROPJr/AKPJr 625 Stróże - Krynica (na odcinku do N.Sącza)
4) ROPJr/AKPJr 6032 Nowy Sącz - Tarnów
Damian Łódź - 17-09-2010, 21:29
Temat postu:
lukasz92, to mala frekwencja na tym obiegu czy brak EZT czy głupota MZPR?
lukasz92 - 17-09-2010, 21:50
Temat postu:
Pomysł MZPR z cyklu "zobaczymy co będzie jak...", do wysłania jelonków do Nowego Sącza przymierzali się już od zeszłego roku. W sumie mnie to wydaje się słuszne, wątpliwości mam tylko co do 6032, on jeżdżąc na EN57 czasami był sporo zapełniony za Stróżami.
Anonymous - 18-09-2010, 10:01
Temat postu:
Jechalem wczoraj, i po prostu mialem ochote walić w szybe w tym EN81.

13:25 do Stroz. Kulejarze z całego węzła chodzą w tą i we w tą, wsiadaja, wysiadaja, ciesza sie jak radzieccy zolnierze widzący żarówki, albo jakby cyrk do wioski przyjechał. Wiocha totalna, oczywiscie nikt nie poiformowal podroznych, ze odjazd jest obecnie o 13:40 na skutek tymczasowych zmian. W tzw miedzyczasie spod dworca PKP odjechaly wyładowane jak puszka sardynek BUSy do Grybowa i Ptaszkowej. W pociagu frekwencja oszałamiajaca. Ja, kolega-MK, 2 pasazerow na normalnych biletach, do tego najwyzej trzech panów z CARGO. No i oczywiscie >>zaloga<< czyli kierownik, Panowie z MZPR, a do tego z pięciu mechaników.

Jak to skwitowal jeden z podroznych: ''niech sie uczą, dobra, ale bez pasazerow''.

Jazda problematyczna, mechanik mial problemy z odhamowywaniem składu (ruszalismy na nieodblokowanych hamulcach Shocked ). Niemniej pojazd na pewno adekwatny na taka relacje- EN57 zionąłby totalną pustką. W druga strone ze Stroz jeszcze mizerniej- normalnych pasazerow brak, ale za to jechalo kilku ''panow z wąsem'' z 99% znizką Razz
W tym czasie odjechaly spod dworca w Strozach dwa autobusy do Nowego Sacza. Chetnych na pociag brak. W autobusach oczywiscie wesoly tlum podroznych.

Wnioski ? Pochwalam przysłanie EN81 na kryniczanke, ale rownoczesnie uwazam, ze kursy Sacz-Stroze-Sacz powinno sie uwalic natychmiast i zaoszczedzone pieniadze przelozyc na jakies bardziej frekwencyjne polaczenia. Poza tym, zarowno dworzec w Strozach jak i w Saczu jest obok przystanku busow, wiec jesli ludzie wybieraja busa kiedy pociag kosztuje 3 zł i jedzie o polowe krocej, jest kataklizmem i kleska Przewozow Regionalnych.

Oby bylo lepiej. Moze jak ludzie zobacza nowoczesnego szynobusa to zrezygnują z jazdy busem, chociaz zeby sie przekonac jak to jest.

W Nowym Saczu sytuiacja jest chyba najgorsza w calym kraju. Busow sa po prostu dziesiatki, wszedzie i o kazdej porze Rolling Eyes a ludzie maja jakas chorą awersje do podrozy koleja regionalna Rolling Eyes
Anonymous - 18-09-2010, 16:01
Temat postu:
Cytat:
ze kursy Sacz-Stroze-Sacz powinno sie uwalic natychmiast i zaoszczedzone pieniadze przelozyc na jakies bardziej frekwencyjne polaczenia.


Jeszcze dziś ale wygraj z władcą wielkiego węzła..
lukasz92 - 18-09-2010, 20:15
Temat postu:
Cytat:
Jeszcze dziś ale wygraj z władcą wielkiego węzła..

Tu raczej nie chodzi o władcę węzła, ale o kolejarskie przeświadczenie "mi się należy odwóz po pracy i basta". Pociągi w tym rejonie wymuszone przez kolejarskie lobby to szczególnie 619 (przed powodzią) i 625. Tak samo jak myślicie, czemu popołudniowa Jaworzyna odjeżdżała zaraz po 15 z Muszyny? Oczywiście panowie z pewnej spółki kończyli pracę akurat o 15. Przypadek?
MK_Rabka - 18-09-2010, 20:17
Temat postu:
Byleby się nie okazało, że na tą linię wystarczy WOA-29.
CottonwoodEN71 - 18-09-2010, 20:33
Temat postu:
Skoro tam jest EN81, to znaczy, że gdzie indziej go nie ma... czyli gdzie go nie ma, na trasie Kraków - Spytkowice - Oświęcim?
Tomasz - 18-09-2010, 21:07
Temat postu:
Ile EN81 ma MZPR? To by nam pomogło wyjaśnić powyższe pytanie.

A co z szynobusem do Kozłowa?
lukasz92 - 18-09-2010, 21:14
Temat postu:
Cytat:
Ile EN81 ma MZPR? To by nam pomogło wyjaśnić powyższe pytanie.

6 sztuk. Nie ma co siać paniki, ostatnio i tak w większości były bezrobotne.
Damian Łódź - 18-09-2010, 21:17
Temat postu:
lukasz92 napisał/a:
Cytat:
Jeszcze dziś ale wygraj z władcą wielkiego węzła..

Tu raczej nie chodzi o władcę węzła, ale o kolejarskie przeświadczenie "mi się należy odwóz po pracy i basta". Pociągi w tym rejonie wymuszone przez kolejarskie lobby to szczególnie 619 (przed powodzią) i 625. Tak samo jak myślicie, czemu popołudniowa Jaworzyna odjeżdżała zaraz po 15 z Muszyny? Oczywiście panowie z pewnej spółki kończyli pracę akurat o 15. Przypadek?



o pracowników jakiej spółki chodzi?
lukasz92 - 18-09-2010, 21:50
Temat postu:
Cytat:

o pracowników jakiej spółki chodzi?

Cargo ze stacji w Muszynie.
Damian Łódź - 18-09-2010, 21:52
Temat postu:
lukasz92, a no tak, maja tam biura, kase towarową chyba, jejku jak ja lubie tamte rejony, jest tam jeszcze siedziba SOK?

ps. EN81 ile ma miejsc?
MK_Rabka - 18-09-2010, 22:29
Temat postu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN81
60 siedzących.
kns - 18-09-2010, 22:58
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:

13:25 do Stroz. Kulejarze z całego węzła chodzą w tą i we w tą, wsiadaja, wysiadaja, ciesza sie jak radzieccy zolnierze widzący żarówki, albo jakby cyrk do wioski przyjechał. Wiocha totalna, oczywiscie nikt nie poiformowal podroznych, ze odjazd jest obecnie o 13:40 na skutek tymczasowych zmian. W tzw miedzyczasie spod dworca PKP odjechaly wyładowane jak puszka sardynek BUSy do Grybowa i Ptaszkowej.
Nie siej chorej propagandy, bo spod dworca PKP nie odjeżdża żaden przewoźnik do Grybowa, a do Ptaszkowej tylko bus przez Kamionkę Wielką, Boguszę, ale o 13:20, więc twoje informacje są wyssane z palca.

Ogólnie to spod dworca PKP nie odjeżdżają firmy w konkurencyjnych kierunkach w stosunku do MPK nie licząc Kamionki Wielkiej (PKS Nowy Sącz, bus)!
hurricane - 19-09-2010, 00:32
Temat postu:
Z tymi kłopotami z prowadzeniem pociągu może być prawda, 6032 o 21:20 był dopiero w Łowczówku-Pleśnej czyli miał zdrowo 30 minut w plecy. Frekwencji nie podam, bo z dalsza widziałem...
Anonymous - 19-09-2010, 09:14
Temat postu:
Damian Łódź, Wczoraj byłem w Muszynie na dworcu śladu żywej duszy tupu SOK, jakiś kolejarz nie było.
Tomasz - 19-09-2010, 11:09
Temat postu:
To już wiem dlaczego ten pierwszy pociąg Trzebinia-Oświęcim zlikwidowali - bo był obsługiwany szynobusem!
kris123 - 19-09-2010, 12:45
Temat postu:
621 i 6032 to zdecydowanie powinien być en 57, nie en81
sheva17 - 24-09-2010, 23:14
Temat postu:
A niby dlaczego? Z tych pociągów korzysta ponad 60 osób? Nie zauważyłem..Dobra decyzja, szynobusy moga uratowac kryniczankę. Szkoda kasy na puste kible.
kris123 - 25-09-2010, 07:13
Temat postu:
Akurat pociąg Tarnów- Krynica cechuje się dobrym obłożeniem, i szynobus sobie nie radzi z obsługą i z tego co wiem akurat na ten kurs kibel wróci. Już kiedyś mówiłem ,że jeśli wprowadzać szynobusy to tam gdzie jest mało ludzi i na mało oblegane trasy. Jeśli koniecznie na Kryniczankę to na pociągi typu Stróze- Nowy Sącz
Anonymous - 25-09-2010, 07:24
Temat postu:
Wczoraj jechałem o 7:40 z Sącza do Tarnowa i wracałem po 12 i ba na dwóch składach było EN71. Co było głupotą gdyż EN57 to starczało. Przy odrobinie szczęścia EN81 nawet. A wczoraj trupy totalne widziałem na Regio i IR co się tylko psuły.
kris123 - 25-09-2010, 07:32
Temat postu:
Nowłaśnie. tak wygląda organizacja w Masłopolsce. Nie dostosowanie składu do potrzeb. Albo jeżdzi skłąd pustawy na EN albo ludzie się gnoiotą w szynobusie. Ale tak to jest jak nikt tego nie kontroluje. To tak jakby 66131 dać na szynobusie. Po prostu kpina
kns - 25-09-2010, 17:40
Temat postu:
kris123 napisał/a:
Akurat pociąg Tarnów- Krynica cechuje się dobrym obłożeniem, i szynobus sobie nie radzi z obsługą i z tego co wiem akurat na ten kurs kibel wróci. Już kiedyś mówiłem ,że jeśli wprowadzać szynobusy to tam gdzie jest mało ludzi i na mało oblegane trasy. Jeśli koniecznie na Kryniczankę to na pociągi typu Stróze- Nowy Sącz
Tak samo jak turyści jeżdżą z Krakowa do Krynicy pociągiem i na Stróże - Biecz jest 50% frekwencji?
Anonymous - 25-09-2010, 17:47
Temat postu:
kns napisał/a:
kris123 napisał/a:
Akurat pociąg Tarnów- Krynica cechuje się dobrym obłożeniem, i szynobus sobie nie radzi z obsługą i z tego co wiem akurat na ten kurs kibel wróci. Już kiedyś mówiłem ,że jeśli wprowadzać szynobusy to tam gdzie jest mało ludzi i na mało oblegane trasy. Jeśli koniecznie na Kryniczankę to na pociągi typu Stróze- Nowy Sącz
Tak samo jak turyści jeżdżą z Krakowa do Krynicy pociągiem i na Stróże - Biecz jest 50% frekwencji?


Kraków - Krynica i turyści to normalne zjawisko zwłaszcz na Jaworzynie. A co do frekwencji zdarza się od święta 100% np. po nowym roku lub po wszystkich świętych ale głównie Tarnów - Sącz około 50%. Stróże - Biecz to wiadomo pojedyncze przypadki.
Anonymous - 25-09-2010, 17:49
Temat postu:
Wczoraj EN81 na kursie 19:15 z Sacza do Tarnowa miał już 100% na starcie, a przeciez ludzie dosiadaja sie glownie w Grybowie, Strozach, Bobowej czy Tuchowie... Musiało byc milusio.
kris123 - 25-09-2010, 17:55
Temat postu:
Ta...
mozambikpl - 05-10-2010, 09:58
Temat postu:
wczoraj w Bobowej nie było wiele osób, wydaje mi się że pomysł z szynobusem jest trafiony tym bardziej że mniej się płaci za wpuszczenie na tory oraz powinno być mniejsze zapotrzebowanie na energię więc wydaje mi się że pomysł powinien być dobry.
pp - 05-10-2010, 14:14
Temat postu:
Frekwencję na Sącz-Tarnów poprawiła PWDC, mimo żałosnej reklamy tej bardzo dobrej oferty. Ale to i tak za mało. Też zauważyłem jak ze Stróż do Sącza odjeżdża pociąg, a wsiada do niego kilka osób. Tymczasem przed dworcem w Stróżach tłum czeka na busa do ... Sącza. To efekt dynamicznych działań małopolskiego ZPRu na odcinku promocji i reklamy ich firmy. Żenada do entej potęgi.
A jeśli mówimy o normalności na kryniczance, to jelonki powinny być wyobiegowane na 10-12 par Sącz-Krynica + PWDC i wtedy to jest oferta. A w szczycie niech pójdze bezpośredni kibel np. z Krakowa.
karass - 05-10-2010, 15:43
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/18831/PR_oszczedzaja_na_pasazerach.htm

to chyba bedzie w temacie
kns - 05-10-2010, 19:06
Temat postu:
pp napisał/a:

A jeśli mówimy o normalności na kryniczance, to jelonki powinny być wyobiegowane na 10-12 par Sącz-Krynica + PWDC i wtedy to jest oferta. A w szczycie niech pójdze bezpośredni kibel np. z Krakowa.
Ciekawe kto by jeździł NS - Krynica?
pp - 06-10-2010, 06:59
Temat postu:
To już było na tym forum, ale przypomnę: pociąg to nie samolot, zatrzymuje się także na stacjach pośrednich. Jeśli nie wiesz dla kogo taki pociąg Doliną Popradu, to popatrz ile tam jeździ autobusów i innego busiarstwa i jak zakorkowana jest w Sączu np. ulica Węgierska czy Zielona. To mówi samo za siebie. Czasy czterech pociągów na dobę już dawno powinny się zakończyć. Jeśli kolej ma konkurować z transportem drogowym skutecznie, to musi być szybka, wygodna i kursować często. Zapraszam na Słowację, tam można popatrzeć jak to ma wyglądać w cywilizowanym kraju.
PWDC można też zrobić dla Sącz-Muszyna, Piwniczna, itp. W czym problem? W chęciach i betonie z MZPR.
P.S. chyba nie masz zamiaru puszczać EN81 w relacji Kraków-Krynica?
kris123 - 06-10-2010, 13:26
Temat postu:
No miejmy nadzieję, że nie. Bo szynobus już sobie nie radzi z potokiem na Tarnów-Krynica. Tym bardziej nie poradzi sobie na obleganym odc. Kraków-Tarnów. Choć kto wie, co MZPR jeszcze wymyśli. Bo może spieprzyć ofertę na przykład dzieląc 66131, a na to zgody nie ma
kns - 06-10-2010, 14:46
Temat postu:
@pp - ale obecnie nawet do Piwnicznej jedzie PKS albo bus co 10 minut i to praktycznie z centrum, a pociąg raz na godzinę i to z PKP - czy na prawde byłoby jak zawalczyć? Na Krynica - Kraków EN81 były na pewno lepszy - ale może tylko na przykład do Stróż, bo na trasie Krynica-Muszyna - Kraków to pociąg ma znaczenie marginalne - jedzie dwie godziny dłużej niż klimatyzowany autokar PKS.
Żeby zawalczyć na Piwniczną to w szczycie minimum to pociąg co 30 minut.
kris123 - 06-10-2010, 17:40
Temat postu:
Tylko nie każdy ma kasę na marnotrawienie w busach, które ulg nie stosują
kns - 06-10-2010, 18:10
Temat postu:
PKS Nowy Sącz i busy stosują wszystkie ulgi ustawowe w tym 49% zniżki dla młodzieży...
Nie mówiąc o tym, że gminy Piwniczna, Stary Sącz i Muszyna dofinansowują kursy PKSu - wykupują ponad 400 biletów miesięcznych, co miesiąc.
kris123 - 06-10-2010, 18:12
Temat postu:
Może tak może nie. PKS chyba musi stosować, ale jak to robia prywaciarze każdy wie. Często nie ma ulg wcale, a jak są to zamiast 3 zł zapłacisz 2.5

[ Dodano: 06-10-2010, 19:15 ]
Niestety prawda jest brutalna. Dopóki nie będzie pociągów jadacych co max 3o/60minut to niestety nie bedzie ciekawie. Niby masz bilety za 1.5 zł na przykłąd z Muszyny do Krynicy Zdr. tylko że problem jest taki, że masz 5/6 pociągów które przez to, że jadą z Krakowa czy Tarnowa często łapią opóźnienia. Choć osoby do Muszyny/Piwnicznej/Krynicy jadą pociągami na przyklad na sanatoria z ulgą na przykład 78%
pp - 11-10-2010, 16:06
Temat postu:
kns, może to utopia, ale była bardzo dobra okazja do poprawy: po powodzi zbudować drugi tor od Sącza do Rytra i bez problemu wytaktujesz składy co pół godziny bez straty czasu na mijankach (zresztą przy takcie 30 minut na tej trasie w ciagu dwóch godzin nic się nie wepchnie - zapcha się).
Wiem że busy są często, ale jest także czas przejazdu. A ten w szczycie byłby korzystniejszy dla pociągu, kiedy wjazd i wyjazd z Sącza jest koszmarnie zapchany. Dla przyzwoicie utrzymanej linii z Sącza do Muszyny da się zajechać Regio w 55minut. Do tego dochodzi też okres zimowy, kiedy na drogach nie jest wesoło, bo to w końcu są góry. Po trzecie - turyści z rowerami, nartami to jednak pojadą ciapągiem - bo im wygodniej. Tylko trzeba mieć pomysł i go zareklamować. Do tej układanki parę SPOTów na przyspieszone Krynica - Kraków, także jakieś sezonowce, może Kraków - Koszyce (a co?) i jazda. Moim zdaniem - da się. Nawet przy tej konkurencji. Bo ja jeździłem komunikacją autobusową na tej trasie i smazenie się w zapchanym autobusie w środku lata nie było najmilsze.
kris123 - 12-10-2010, 09:46
Temat postu:
Dokładnie. A może dogadać się ze słowakami i wprowadzić pociąg w takcie na przykłąd godzinnym z Krynicy do Plavce/Kosic. I przy korzystnej cenie może wypalić
mozambikpl - 22-10-2010, 00:59
Temat postu:
od kiedy na ile jest zmiana regio kraków sącz co w tarnowiem był 0 19:09 teraz nagle bez zapowiedzi jest 20min później? Mad
hurricane - 22-10-2010, 09:56
Temat postu:
W dniach 18-22.10. różne perturbacje mogą wystąpić z okazji zamknięcia szlaku Kraków Główny - Kraków Płaszów... Już na starcie pociągi z Krakowa mają czasem z +15 minut. Wczoraj wspomniany Regio 66133 Kraków - NS był opóźniony jeszcze więcej chyba, bo przepuszczał w Bochni dwa pociągi: EIC Małopolska i... RegioPlus Mościcki.
mozambikpl - 23-10-2010, 07:35
Temat postu:
ale chodzi o to ze na tablicach jest pokazywany na 19:31 a do tej pory był 19:09
Anonymous - 23-10-2010, 14:46
Temat postu:
Spokój, tak jak mowil Hurricane- perturbacje w ruchu zwiazane z pracami na linii KG-Płaszów. Burdel, za przeproszeniem, był niesamowity. Wszystko opoznione, kazdy pociag mial zmieniony peron, co powodowalo gigantyczne zamieszanie. Np REGIO do Krynicy o 10:40 z Krakowa- o 11:13 dopiero byla informacja ze go podstawiaja, ale nie wiadomo gdzie Rolling Eyes wkoncu podstawili go chyba na peronie..... piątym. Na szczescie dzis juz wszystko normalnie jezdzi.

Co do EN81 Nowy Sacz-Krynica- z tych 10-12 par przynajmniej 4-5 powinno konczyc bieg w Muszynie- techniczne mozliwosci sa, a do Krynicy to juz na prawde jezdza pojedyncze osoby.
mozambikpl - 23-10-2010, 17:49
Temat postu:
nie wiem czy mnie rozumiecie pociąg kraków sącz nie był spóźniony tylko zmieniła się godzina odjazdu bez żadnej zapowiedzi i chodzi mi o to czy to tylko ten tydzień czy będzie tak do końca tego rozkładu?
hurricane - 23-10-2010, 22:15
Temat postu:
Na linii Kraków - Tarnów co chwila są tymczasowe zmiany rozkładu. Należy sprawdzać w internecie. W Tarnowie od zawsze podawali czas rozkładowy wg cegły, w przypadku zmian tymczasowych dodając pociągom opóźnienia, których de facto w tym dniu nie miały.

A poza tym Tarnów będzie miał bardzo cacy system informacji pasażerskiej Smile. Jeden z nowocześniejszych w Polsce.
kris123 - 24-10-2010, 09:37
Temat postu:
He, he. Ot zmiany czasowe. Taki absurd jest teraz że każdego dnia pociąg jedzie o innej porze, na marginesie draństwem jest tylko coraz większe przekłądanie 66131, ja nie wiem kiedy ten pociąg pojedzie faktycznie o 10.40.
Co do kończenia biegu w Muszynie to nie wiem czy to jest dobry pomysł, przy już ubogiej liczbie pociągów, a tak zawsze ktoś do sanatorium pojedzie.
A już tak na marginesie bo tak sobie pomyślałem, nie wiem czy się zgodzicie ze mną, ale myślę sobie tak bazując na Żywcu, że wprowadzenie szynobusa, to przyniesie nam chwilową radość, z szynobusu, który pojeździ miesiąc, a potem będzie niekończąca się ZKA w końcu to ostatnio moda w PR Kraków
Anonymous - 25-10-2010, 19:15
Temat postu:
[quote="hurricane'']A poza tym Tarnów będzie miał bardzo cacy system informacji pasażerskiej . Jeden z nowocześniejszych w Polsce. [\quote]

To ciekawe, powiedz cos wiecej, na czym ten system ma polegac? To że są nowe pragotrony nie czyni z tego nowoczesnego systemu informacji Razz wiec mam nadzieje ze planuja cos wiecej. I bardzo dobrze- pasazerowie potrzebuja informacji, informacji i jeszcze raz informacji.
pp - 25-10-2010, 19:30
Temat postu:
Do tego bardzo potrzebne po remoncie tarnowskiego dworca. A gdyby tak jeszcze takie stylowe zadaszenie jak na peronie 2 było na trzecim. Tam też deszcz pada, i nie rzadziej niż nad drugim. Ale to koniec OT.
A słyszałem/czytałem gdzieś (RK?) że jeden EN81 stoi gdzieś w krzakach. Prawda to czy plotka?
kris123 - 26-10-2010, 09:06
Temat postu:
Mnie natomiast ciekawi inna rzecz co się stało, że tarnów zamyka dworzec na noc. Pełno pociągów różnych kategorii i kasy zamykane o 19. Być może nie chcą zniszzyć dworca po remoncie.
Anonymous - 26-10-2010, 09:17
Temat postu:
Właśnie po to- decyzja sluszna, wczesniej w poczekalni dworca nocowało menelstwo, teraz go nie ma bo dworzec jest zamykany. I nie pełno pociagow tylko bodaj dwa lub trzy TLK, osobowe wtedy nie jezdza. A do tych TLK nikt nie wsiadzie w srodku nocy, wiec nie ma problemu.
kris123 - 26-10-2010, 09:24
Temat postu:
No to pewnie masz rację. patrzeć tylo jak Sucha Beskidzka zamknie kasę na noc.
mam pytanie apropos czy nie orientujesz się co wykonuje teraz przewóz na pociągu 629 Tarnów-Sącz bo coś słyszałem jakoby byłto szynobus??
hurricane - 26-10-2010, 09:56
Temat postu:
To źle słyszałeś...

EN81 jak się będzie pojawiał na kryniczance to tylko i wyłącznie na obiegu 621-6028-625-6032.
kris123 - 26-10-2010, 09:57
Temat postu:
Dzoięki za info, bo już myślałem, że powariowali.

[ Dodano: 26-10-2010, 10:59 ]
Choć 6032 to może być nieciekawie. Kurs ostatni od Krynicy do tarnowa...
hurricane - 26-10-2010, 10:04
Temat postu:
Widziałeś ten kurs chociaż raz? Akurat wg mnie frekwencja była idealnie pod 100% w szynobusie, a dwukrotnie specjalnie obserwowałem ten pociąg (6032) w Kłokowej. Maksymalizacja przychodu przy minimalizacji kosztów.

@Pułtuś:. Jakie pragotrony? LCD jak już coś. Razz Na peronach wyświetlacze diodowe różnokolorowe, w skrzydłach wschodnim i zachodnim są monitory LCD dość duże, bardzo czytelne, w hali głównej na ścianie też mają być wielkie tablice LCD, no chyba, że ktoś postanowił ostatnio pooszczędzać. Będąc w Tarnowie ostatnio zawsze bywałem w dziwnych godzinach i nie mogłem podejrzeć do środka, więc nie wiem czy coś się zmieniło, ale wg pierwotnych założeń z tego słyszałem miały być tablice LCD w hali głównej.
Desiro - 26-10-2010, 20:50
Temat postu:
Pułtuś, oraz hurricane co ty wogóle wypisujesz? Tarnów ma przerwę technologiczną bodajże 2-3 godziny w ciągu nocy,pozostały czas dworzec jest dostępny (tzn będzie po otwarciu) i kasa IC też. NiE JEST PRAWDĄ że na pociągi nocne (obecnie ich jak na lekarstwo ale jednak są) nikt nie czeka! sam często jeździłem np. 0:59 dawną Śnieżką i na peronie nigdy nie byłem sam.
kolejna sprawa - remont który dotyczy tylko BUDYNKU. Perony są w stanie tragicznym,brudne,śmierdzące,fatalnie to wszystko wygląda,najgorzej peron 3 brak zadaszeń, tragiczna nawierzchnia peronu.
Ostatnia sprawa - JAKIE WYŚWIETLACZE NA PERONACH? na peronach nr I - założono jeden beznadziejnie mały wyświetlacz diodowy, podobnie na peronie nr 2 - dwa takie same wyświetlacze diodwe ale pozostawiono bez zmian dwa duże pragotrony które już od roku albo dłużej właściwie nie działają,pokazując różne bzdury bądź wogóle nic nie pokazując. Peron nr III - pragotrony od dawna właściwie zawsze nie pokazują nic, są z pewnością zepsute.
ciągle mam nadzieję że ten system zostanie ujednolicony a nie działające pragotrony wymienione...

[ Dodano: 26-10-2010, 21:57 ]
poza tym uważam że to co się wyrabia w Polsce obecnie to jest jakiś groch z kapustą - np. wyremontowany dworzec w Brzegu otrzymał nowe pragotrony , Tarnów wyświetlacze, dlaczego nie jest to ujednolicone i nie trzymają się jednego rodzaju nośników informacji wizualnej?? ...
hurricane - 26-10-2010, 22:45
Temat postu:
Prawdą jest to, że wyświetlacze peronowe będą mniejsze niż bym sobie życzył, ale są wystarczająco czytelne, przez chwilę był założony takowy na peronie 1 i został zdemontowany, może nie przeszedł testów, ja mówię na podstawie określonych specyfikacji, które były kiedyś tam dostępne przy okazji przetargów... Stare pragotrony z peronów zostaną zdemontowane z czasem, na peronie 2 doznały uszkodzeń po burdach pseudokibiców. W ogóle jako urządzenie mechaniczne logiczne było, że bez konserwacji będą się częściej psuć.

A, że nie mogłem wejść do hali głównej i zobaczyć to nie takie dziwne, wszak jest remontowana i zamknięta dla pasażerów, a od strony placu Dworcowego dojście jest szeroko zagrodzone, że nie można wiele wewnątrz zobaczyć. Nigdzie nie napisałem, że dworzec będzie zamykany. Teraz jest remont, więc to normalne, że jest zamknięty. To, że użytkownik kris123 pisze czasem a nawet częściej niż czasem jakieś bzdury to nie moja wina, bo kasy są czynne cały czas w Tarnowie.

Sprawa trzecia, widzę, że mało obeznany jesteś w realiach polskiej kolei. Budynek dworcowy w Tarnowie należy do PKP SA i jest zarządzany przez O/Dworce Kolejowe, perony są we władaniu PKP PLK SA. Będą remontowane w ramach przebudowy linii Kraków (Podłęże) - Rzeszów (Rzeszów Zach.) do 2015 roku, wtedy cały układ torowy stacji będzie przebudowany.

Więc Desiro troszkę cierpliwości i spokoju.
kris123 - 27-10-2010, 08:05
Temat postu:
Owszem teraz się faktycznie rypłem, ale to przez bład na wykazie PR, który sugerował zamknięcie kas o 19, zwracam Wam honor.Co do tego kto i czym zarządza z punktu pasażera ma niewielkie znaczenie, dużo istotniejszy będzie końcowy wygląd. A na marginesie ciekawem czy jakoś zrewitalizują także Mościce, bo tam jest dramat totalny.
Co do pragotronów to miejmy nadzieję, że będzie jeden wzór na wszystkich peronach.
Desiro - 27-10-2010, 17:55
Temat postu:
hurricane, ekspercie znający się na polskiej kolei, powiedz kto odpowiada za zasyfione przejście podziemne na perony? obecnie malują je naprędce (podejrzewam że to będzie taka trwała prowizorka) na żółto, chętnie się dowiem kogo to działka, Dworców Polskich czy PLK??
Skąd wiesz że te wyświetlacze są czytelne? widziałeś je włączone? bo ja nie ale ich rozmiar (giną w tle) każe sądzić że nie będą dobrze spełniać swej funkcji...Idealne byłyby takie jakie są na całej sieci DB, które pokazują dużo stacji pośrednich itd...ale cóż w naszych realiach wybiera się coś tam coś tam bez przemyślenia jak będzie to funkcjonować...
Nurtuje mnie to, że na wielu stacjach w Polsce są pragotrony które zakładane były w podobnym czasie co w Tarnowie (np Opole) a jakoś działają...te tarnowskie nie, a więc w czym rzecz? czyżby w Opolu je na bieżąco konserwowano a w Tarnowie nie?
hurricane - 27-10-2010, 21:15
Temat postu:
Za tunel odpowiada PLK jak chcesz wiedzieć. Po co mają teraz odwalać całkiem nowe przejście podziemne skoro do 2015 roku będzie przeprowadzona (o ile nie będzie opóźnień) przebudowa całego układu torowego stacji w tym i przejścia, które będzie przebite na drugą stronę. Teraz musi wystarczyć taka ot tymczasowa prowizorka, odmalowana raz na rok...

Akurat widziałem ten jeden na peronie 1 włączony, co prawda jakieś przypadkowe bzdury na nim świeciły, ale nie miałem kłopotu z odczytaniem... Wyświetlacze peronowe prawdopodobnie i tak będą ponownie zmieniane przy modernie do 2015 roku.

Tak, tarnowskie pragotrony nie były konserwowane należycie, ani uaktualniane, jakoś w innych miastach dało się dokładać nowe nazwy czy kategorie pociągów a w Tarnowie nie, przy TLK było dalej czerwone POSP a na tablicy napisane TLK - Przemyśl Gł. albo przy IR: OSOB i obok IR Przemyśl Gł i ludzie mniej obeznani głupieli...

Tyle z mojej strony, wróćmy do tematu czyli EN81 na linii 96.
Anonymous - 27-10-2010, 22:08
Temat postu:
Ostatnio EN81 zniknely z kryniczanki po ''aferze'' z brakiem miejsca w pociagu. Moze to ktos potwierdzic badz zdementowac?
Anonymous - 28-10-2010, 06:03
Temat postu:
We wtorek w Sączu widziałem EN57-20XX w kursie do Stróż o 13:25
Woojtek - 19-01-2016, 23:06
Temat postu:
Jaki był prawdziwy powód zniknięcia EN 81 z Kryniczanki?
ss123 - 25-03-2016, 12:11
Temat postu:
są za słabe
ET05 - 26-03-2016, 21:46
Temat postu:
No patrz, kibel ma 580kW i jedzie, a EN81 500kW i za słaby?
CottonwoodEN71 - 30-08-2016, 16:47
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malopolska-juz-nie-chce-krotkich-elektrycznych-pojazdow-serii-en81-77953.html

Jak rozumiem władze Małopolski twierdzą, że nie są nam potrzebne krótkie wagony w sam raz na linie lokalne. Nigdy ich nie lubiłem, ale moja opinia nie musi mieć znaczenia, bo takie krótkie składy są idealne na linie o małych potokach / przewozy poza szczytem. Jak rozumiem władze województwa mają jakiś tajemniczy scenariusz rozruszania kolei w Małopolsce na liniach typu Kraków - Wd- Bielsko, Skawina - Oświęcim, Kraków - Zakopane, Tarnów - Nowy Sącz/Krynica, Sędziszów - Katowice, zakładający, że EN57 będą jeździły pełne Razz
Anonymous - 31-08-2016, 08:04
Temat postu:
Tylko najpierw niech sobie ten tajemny scenariusz wprowadzą, a potem dopiero pozbywają się tego typu pojazdów. Wprowadzili je na Bielsko-B. - Kraków, zachęcili pasażerów, a teraz zniechęcają puszczając EN57 w wersji plastikowej - to element scenariusza?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group