INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Remont linii Poznań - Wągrowiec

syrenka - 28-12-2010, 16:22
Temat postu: Remont linii Poznań - Wągrowiec
Jutro, tj. 29.12.2010 ma podobno odbyć się przejazd specjalny na linii Wągrowiec - Rogoźno. Nie od dziś wiadomo, że linia jest przygotowywana, by na czas remontu linii Wągrowiec - Poznań obsługiwać podróżnych. Kiedy natomiast rozpocznie się remont - pozostaje zagadką.
Na dziś wiemy tyle, ze jutro o 13:00 planowany jest odjazd szynobusu(?) do Rogoźna i z powrotem.
geordi - 28-12-2010, 18:18
Temat postu:
chcialbym zobaczyc mine pasazerow jak okaze sie, ze podjedzie KKA z ktorej wysiadzie Kriger Śmiech
syrenka - 28-12-2010, 18:25
Temat postu:
Kriger pewnie wysiądzie, pewnie też kupa innych oficjeli - podobno ma być jakaś feta potem w starostwie(?). Szynobus raczej pewny.
Nie mam pojęcia, czy to jakiś przejazd zamknięty, czy ogólnodostępny.
Emillex - 28-12-2010, 18:44
Temat postu:
Na Wągrowiec i Gołańcz KKA, do Wolsztyna zaszynobusy oraz opóźnienia, a na ten przejazd jednak jakiś szynobusik się znajdzie. Gdybym mógł, dojechałbym na stację w Wągrowcu lub Rogoźnie z wytłaczanką jajek dla Krigera.
geordi - 28-12-2010, 19:08
Temat postu:
zapomniales o zaszynobusach na Ostbahnie i KKA na Wałczu Wink.
anyway, dzieki za info Syrenka :>
Emillex - 28-12-2010, 19:42
Temat postu:
geordi, no i przecież jeszcze zapomniałem o KKA z Leszna do Gostynia i Jarocina oraz do Głogwa.
Jakby się przyjżeć, to w zasadzie linia 357 (Wolsztyn-Poznań) i odcinek Leszno-Krotoszyn-Ostrów jako tako się zimą trzyma. Reszta kaput. A pan JAnkowiak twierdzi że szynobusów jest w sam raz...
Oby się tam ten szynobus gdzieś zakopał. Oficjele niech go pchają . Albo lepiej. Niech padnie ogrzewanie lub silnik. Wtedy zobaczą co to produkty PESY.
syrenka - 29-12-2010, 19:21
Temat postu:
Nie zakopał się, przyjechał lekko opóźniony, ale cieplutki i - hmmm - prawie czysty. SA 134-010. Szkoda, bo tego dnia jeśli już pojechał do Wągrowca/Gołańczy jakiś szynobus, to temperatura pozostawiała wiele do życzenia. Także pan Jankowiak, a był, Wilkanowicz zresztą też, nie przekonał się o prawdziwych urokach jazdy w PESO-złomie.

Kilka fotek z przejazdu:
Emillex - 29-12-2010, 19:45
Temat postu:
syrenka, trzeba było ulepić śnieżkę i rzucić nią w oficjeli. Najlepiej jeszcze jakby była nabita tłuczniem.
Ciekawy jestem jako kto, był Wilkanowicz na tej imprezie. Jako były prezes WZPR? Jako obecny prezes spółki która istnieje na papierze? Może jako przydupaś Krigera?
Widze że nawet było odśnierzone na przystanku. Cóż. Na większości przystanków w Wlkp. brodzenie w śniegu to norma.
A tak przy okazji. Wiesz może jaka szlakowa obowiązuje na tym odcinku?
syrenka - 29-12-2010, 20:02
Temat postu:
30 km/h, choć nie wiem dlaczego podana jest Vmax 40 (???)

Odśnieżone było prawie wszyściutko co się dało, nowo doczepione tablice informacyjne na wszystkich lśniły jaskrawym zielono-niebieskim neonowym odbiciem, w życiu na tej trasie nie widziałam tylu toromistrzów i służb porządkowych, jak dzisiaj Razz Nawet "skoczybruzdy" wystawili w ten mróz swój profesjonalny sprzęt i na wysokości Bolechowa pieczołowicie obmierzali przyszłe położenie toru, znacząc zielonkawa farbą swoje tajemnicze symbole na śniegu(???) Razz
Nie no - złośliwa jestem, być może niesłusznie, bo może rzeczywiście należy się cieszyć ze wznowienia ruchu na linii. Na jakiejkolwiek linii... Ale zabiegi "podwładnych", żeby wszystko wyglądało ślicznie i różowo były aż nad wyraz zauważalne - co zrobić...

Niestety, trudno mi powiedzieć, w jakim charakterze występowali poszczególni panowie, wiem natomiast, że nie było p. Krigera. Byli samorządowcy z Wągrowca i bodajże Obornik, Marszałek Jankowiak, wcześniej wspomniany Wilkanowicz (jako wysłannik KW, nie tylko on zresztą), oraz dyrektor WZPR pan Żmuda. Oczywiście gości było dużo więcej - wszystkich nie jestem w stanie wymienić. Któryś z dyrektorów z PKP PLK też się stawił, z tego co wiem. No i bardzo dużo lokalnych mediów - w "Teleskopie" o 18:30 był materiał, podejrzewam, że jeszcze powtórzą wieczorem.
geordi - 29-12-2010, 20:18
Temat postu:
Wilkanowicz pewnie jechał jako przyszły organizator KKA. W koncu od zmiany nalepek PESY nie zaczna byc mniej zawodne.
Syrenka dzieki za te zdjecia i relacje, sie przypominam z Kudowianka delikatnie Smile
bad - 30-12-2010, 17:46
Temat postu:
Więc jednak tamtędy pojechali?! A ja w to wątpiłem... Zastanawiam się tylko po co te wstęgi i ta cała pompa, na jeden przejazd? Może jak będą remontować to tamtędy jednak pojadą... I pewnie tylko wtedy bo remonty mają to do siebie że kiedyś się kończą...
syrenka - 30-12-2010, 18:09
Temat postu:
Linia otwarta jest właśnie przez remont linii z Wągrowca do Poznania, z żadnej innej okazji. Podobno remont ma ruszyć od kwietnia i trwać tylko pół roku. Przez pół roku, to oni słupki odmalują, a nie porządnie zmodernizują tory... Rolling Eyes
Emillex - 30-12-2010, 23:12
Temat postu:
A tory mają być pod 120km/h. Do tego zakłada się także ścięcie łuków, budowę nowych przystanków. Po remoncie pociągi z Wągrowca mają jechać do Poznania tylko godzinę, czyli przynjamniej pół godziny krócej niż obecnie. Znajdę odpowiednie prezentacje i dokumenty dot. remontu tej linii. Gdy je odszukam, wstawię do tematu.
sasho33 - 30-12-2010, 23:41
Temat postu:
syrenka napisał/a:
wiem natomiast, że nie było p. Krigera.


Też myślałaś, że król abdykował? Very Happy
Niestety nie! Crying or Very sad do połowy stycznia jest na L4, z jakich powodów - nie wiadomo. Możliwe, że przygotowuje się psychicznie na nasz najazd na UMWW Śmiech
podkreślam, że to żarcik oczywiście.
Emillex - 30-12-2010, 23:54
Temat postu:
Jak będzie najazd na UMWW to też będzie mieć L4.
sasho33 - 30-12-2010, 23:56
Temat postu:
Zobaczymy jak to pójdzie.
geordi - 31-12-2010, 14:32
Temat postu:
z petycjami idziecie, rozumiem? Smile
Wspomnijcie mu tez o skomunikowaniu szynobusow Piła - Krzyż - Pila w Krzyzu. W tym rozkladzie juz jest czas porownywalny przy trasie Poznan - Pila, od nastepnego bedzie szybciej przez Krzyż....
sasho33 - 31-12-2010, 15:49
Temat postu:
Odpowiedziałem na pw. Tutaj nie będę tego rozwijał bo niepotrzebnie by się nieodpowiednie osoby dowiedziały o paru sprawach, wszak oko wielkiego brata patrzy na forum bacznie Smile a pozatym to OT.
Emillex - 09-02-2011, 15:37
Temat postu:


Podobała mi się wypowiedź mechanika:
Red.-Ten pojazd jak pan ocenia?
Mech.-......, cmm, noooo...dobry pojazd, nowość, dobry pojazd.
Chyba ten pan nie lubi szynobusów, tylko powiedział co innego b głupio tak do kamery, zwłaszcza że w pociągu jeszcze marszałek jechał Śmiech
syrenka - 10-02-2011, 21:32
Temat postu:
A co miał biedak powiedzieć, jak jeździł 12 godzin i nawet nie było czasu, z przeproszeniem, iść do kibla? :]
Emillex - 31-05-2011, 19:56
Temat postu:
Według rozkładu będą dwie pary bezposrednich pociągów Wągrowiec-Poznań (kursy przyspieszone), natomiast zostanie uruchomionych 6 par pociągów Wągrowiec-Rogoźno, które będą skomunikowane z pociągami z Piły/Kołobrzegu.
Póki co brak informacji na stronie PR nt. nowego rozkładu. Na stacjach pośrednich na linii 356 brakuje jakiejkolwiek informacji dot. zawieszenia pociągów oraz nie ma podanego rozkładu KKZ Wągrowiec-Poznań (wszakże takie połączenie też miało zostać uruchomione).
Szczegółowe informacje w HAFASie i na SITKolu.
syrenka - 01-06-2011, 09:35
Temat postu:
Wydali za to ulotki z rozkładem jazdy, dzięki czemu niektórzy mają ubaw po pachy. Np. Z Wągrowca do Rogoźna jedzie szynobus, który jest w Rogoźnie na 17:43 (bodajże), a minutę wcześniej jedzie osobowy przyspieszony do Poznania.

A w ogóle to poza tymi małymi rozkładzikami zero informacji, zwłaszcza w kwestii biletów. Nie wiadomo kompletnie nic, ani czy wykupione wcześniej miesięczne będą do utraty ważności honorowane na trasie przez Rogoźno, a jeśli nie, to czy przysługuje zwrot za niewykorzystane dni (jeśli jest ich mniej niż 15). W terminalach jeszcze wczoraj nie dało się wypisać biletu z Wągrowca do Poznania przez Rogoźno - podejrzewam, że kasy też jeszcze nie dostały nowego oprogramowania. Ogólnie rzecz biorąc - sprawa olana. Evil or Very Mad
Jeśli chodzi o rozkład, to najwcześniejszy pociąg z Gołańczy do Wągrowca jedzie po 7 rano!!!! Mieszkańcy już się skarżą, że nie będzie czym wrócić i dojechać do pracy, a autobus z tego co wiem, to też nieczęsto tam kursuje... Neutral
sasho33 - 01-06-2011, 09:45
Temat postu:
@syrenka,
i 4 minuty wcześniej (17:39) do Piły Very Happy
Emillex - 01-06-2011, 12:36
Temat postu:
Inne kruczki w tym rozkładzie:
R-77307 (przyj. do Rogoźna 14:32). Trzy minuty wcześniej (o 14:29 do Kołobrzegu odjeżdża TLK38102 (d. Krakowianka).
R-77249 (przyj. 16:43) jest w zasadzie z niczym skomunikowany: R-78325 odjeżdża do Piły o 16:39. Następny pociąg jest o 17:40 do Słupska (i właśnie pasażerowie z pociągu o 17:43 nie zdążą na niego...). Zostając jeszcze przy tym o 17 to z czym on jest skomunikowany? W zasadzie tylko z TLK35108 do Gdyni (18:10). Dopiero pół godziny po nim jest osobówka do Poznania.
Ponadto: mamy 2 połączenia bezpośrednie z Poznania. O 10:37 do Gołańczy i o 19:47 do Wągrowca. Przedpołudniowy pociąg ma planowo 19 minut postoju w Rogoźnie: od 11:37 do 11:56. O 11:45 przyjeżdża do Rogoźna wahadło z Wągrowca. Na co więc szynobus bezpośredni dalej czeka, że nie może ruszyć np. o 11:47?

Drugi pociąg - o 19:47 w Rogoźnie stoi 8 minut (20:46 - 20:54). W tym czasie z naprzeciwka (od Wągrowca) nie jedzie nic. Z Piły o 20:45 wjeżdża regio, więc szynobus już zwolnił szlak. Na co więc znów czeka?

[ Dodano: 01-06-2011, 18:14 ]
Dziś drugi bezpośredni pociąg został odwołany.
Opóźnienia pociągów Wągrowiec-Rogoźno wynoszą dzisiaj 10 minut-efekt braku zapoznania mechaników ze szlakiem...
sebol71 - 01-06-2011, 17:53
Temat postu:
Na stacji Poznań Główny jest wywieszona informacja, że zostaje zachowana oferta "Połączenie w dobrej cenie" na trasie Poznań Główny - Wągrowiec bez względu na zmianę trasę przejazdu. Bilety okresowe również są ważne do dnia swojej ważności. Jeśli ktoś posiada bilet okresowy np. do Sławy Wielkopolskiej to może dokonać jego zwrotu - zostanie mu zwrócona niewykorzystana "część". Posobnie z innymi stacjami oraz przystankami na linii, gdzie jest remont.
syrenka - 01-06-2011, 21:41
Temat postu:
To musieli dzisiaj wywiesić. Natomiast w terminalach konduktorskich nadal nie ma relacji Wągrowiec-Rogoźno.

Opóźnienia będą bardzo częste, zwłaszcza jeśli pociąg będzie jechać z Gołańczy. Powód? - na przestawienie szynobusu z jednego toru na drugi w Wągrowcu oraz próbę hamulca pozostawiono 6-7 minut. Awykonalne.
Emillex - 01-06-2011, 21:52
Temat postu:

To już jest perfidia!
Nie będzie KKZ Wągrowiec-Skoki-Poznań, mimo że miała ona być zapewniona (tak jak to mówił pan Jankowiak). Dzisiaj tłum pasazerów w Murowanej Goślinie stał jak wryty widząc karteczkę naklejoną na rozkład jazdy że zawiesza sie do odwołania kursy pociągów bez uruchomienia KKZ.
Jeżeli za mało do dodam ze regionalny przewoźnik busowy WARBUS jeżdżący m.in. do MG podniósł diametralnie swoje ceny. Ludzie są w kropce.
syrenka - 02-06-2011, 00:17
Temat postu:
Bez przesady. O tym że nie będzie KKZ tylko normalne rejsowe PKSy mówiło się od dawna. To była akurat pewna wiadomość i każdy bez problemu mógł ją uzyskać, kierownicy byli poinformowani. Poza tym - widziałam na własne oczy - pełno informacji było na ten temat w prasie lokalnej.

Ciekawi mnie tylko kiedy Jankowiak mówł o tych KKZ - być może miał na myśli właśnie to, że dołożył do kilku kursów PKSu więcej.
Emillex - 03-06-2011, 12:47
Temat postu:
Reaktywacja jak się patrzy: dzisiaj pierwszy dzwon na ul. Leśnej w Wągrowcu.
sasho33 - 03-06-2011, 17:19
Temat postu:
I +70 w Poznaniu dla tego pociągu.
pospieszny - 06-12-2011, 17:57
Temat postu:
11 grudnia 2011 r., po sześciu miesiącach intensywnych prac modernizacyjnych na linii kolejowej z Poznania do Bydgoszczy, na odcinek Poznań Wschód – Wągrowiec ponownie wrócą pociągi pasażerskie.

Konieczność wykonania modernizacji wynikała z pogłębiającej się degradacji istniejącej infrastruktury kolejowej. Na trasie istniało wiele ograniczeń prędkości od 20 do 40 km/h. Powodowało to znaczne wydłużenie czasu jazdy pociągów. Gdyby jednak zaniechano remontu trasy kolejowej do Wągrowca to linia zostałaby zamknięta w 2015 r.

Przed rozpoczęciem modernizacji pociągi z Poznania Głównego do Wągrowca jechały średnio 104 min. W rozkładzie jazdy na 2011/2012 podróż do tej miejscowości zostanie skrócona średnio o 21 min. a po wykonaniu całego zakresu prac średnio o 30 min. Do momentu skrócenia czasu przejazdu o pół godziny, pociągi na trasie Wągrowiec – Poznań, na niektórych przejazdach kolejowych będą musiały zwalniać do 20 km/h na godzinę. To rozwiązanie ma podwyższyć bezpieczeństwo pasażerów i kierowców korzystających z drogi Poznań – Wągrowiec, która kilka razy przecina tor kolejowy. A to dlatego, że kierowcy odzwyczaili się od widoku pociągów, które w czasie remontu nie kursowały po tej linii. Ostateczne skrócenie czasu jazdy nastąpi po uruchomieniu Lokalnego Centrum Sterowania w Wągrowcu i włączeniu automatycznych przejazdów kolejowych.

Inwestycja przewiduje podniesienie standardów technicznych przede wszystkim dzięki modernizacji nawierzchni toru na długości ponad 50 km od stacji Poznań Wschód do stacji Wągrowiec. Poza tym naprawione zostaną cztery obiekty inżynieryjne, zmodernizowane przejazdy kolejowo – drogowe, zbudowane nowe przystanki osobowe Czerwonak Osiedle i Murowana Goślina Zielone Wzgórza oraz przebudowane oświetlenia stacji, przystanków osobowych i przejazdów kolejowo – drogowych. Zainstalowane będą również nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym nastawianych z Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Wągrowcu oraz powstaną nowoczesne urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo – drogowych.

Po zakończeniu inwestycji pociągi będą osiągały prędkość 120 km/h. Pozwoli to na zwiększenie ilości kursujących składów. Ponadto będzie możliwość połączenia transportu miejskiego i podmiejskiego.

Realizacja projektu, który zakończy się 2013 r. będzie kosztować ponad 153 mln zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 95,6 mln zł. Zadanie jest także finansowane ze środków Funduszu Kolejowego i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Modernizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec jest realizowana przez poznański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Poznań Wschód – Gołańcz – Etap I.” Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.


źródło: KOW
Haffuferbahn - 06-12-2011, 18:26
Temat postu:
a kiedy reszta golancz - bydgoszcz???
Arek - 07-12-2011, 01:56
Temat postu:
Wracają pociągi na linię Poznań - Wągrowiec

Po sześciu miesiącach intensywnych prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec, 11 grudnia 2011 r. ponownie wrócą na nią pociągi pasażerskie. Dzięki wykonaniu zasadniczych prac torowych czas jazdy autobusów szynowych w nowym rozkładzie jazdy zostanie skrócony o około 21 min, a po całkowitym wykonaniu modernizacji nawet o około 30 min.

Modernizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Poznań Wschód – Gołańcz – Etap I.” Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Konieczność wykonania modernizacji wynikała z pogłębiającej się degradacji istniejącej infrastruktury kolejowej. Na trasie istniało wiele ograniczeń prędkości od 20 do 40 km/h. Powodowało to znaczne wydłużenie czasu jazdy pociągów. Przed rozpoczęciem modernizacji pociągi z Poznania Głównego do Wągrowca jechały średnio 104 min. W rozkładzie jazdy na 2011/2012 podróż do tej miejscowości zostanie skrócona średnio o 21 min. a po wykonaniu całego zakresu prac średnio o 30 min. Do momentu skrócenia czasu przejazdu o pół godziny, pociągi na trasie Wągrowiec – Poznań, na niektórych przejazdach kolejowych będą musiały zwalniać do 20 km/h na godzinę. To rozwiązanie podwyższy bezpieczeństwo pasażerów i kierowców korzystających z drogi Poznań – Wągrowiec, która kilka razy przecina tor kolejowy. Kierowcy odzwyczaili się od widoku pociągów, które w czasie remontu, przez 6 miesięcy nie kursowały po tej linii. Ostateczne skrócenie czasu jazdy nastąpi po uruchomieniu LCS (Lokalne Centrum Sterowania – czyli skomputeryzowana nastawnia kontrolująca ruch pociągów) i włączeniu automatycznych przejazdów kolejowych. Niewykonanie remontu trasy kolejowej do Wągrowca groziło zamknięciem linii w 2015 r.

Wartość kosztorysowa projektu wynosi 153 606 151,25 zł. Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 76,88 kosztów kwalifikowanych, tj. 95 651 827,88 zł. Zadanie jest także finansowane ze środków Funduszu Kolejowego i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Głównym celem modernizacji jest podniesienie standardów technicznych tej ważnej dla regionalnych przewozów pasażerskich linii poprzez: modernizację nawierzchni toru na długości 50,284 km od stacji Poznań Wschód do stacji Wągrowiec, naprawę czterech obiektów inżynieryjnych, przebudowę istniejących i budowę nowych peronów z dojściami przystosowanymi do obsługi osób niepełnosprawnych, modernizację przejazdów kolejowo – drogowych, budowę nowych przystanków osobowych Czerwonak Osiedle i Murowana Goślina Zielone Wzgórza, zabudowę akustycznej informacji dla podróżnych, budowę nowoczesnych komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym nastawianych z Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Wągrowcu, budowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo – drogowych, przebudowę oświetlenia stacji, przystanków osobowych i przejazdów kolejowo – drogowych.

Zgodnie z harmonogramem realizacji inwestycji, w czasie całkowitego zamknięcia linii, od 1 czerwca 2011 r. do 30 listopada 2011 r. został wykonany taki zakres prac, który pozwoli oddać przewoźnikom linię do eksploatacji w rozkładzie jazdy 2011/2012.

Po zrealizowaniu całego zakresu prac budowlanych inwestycja przyniesie następujące efekty: podniesienie prędkości jazdy pociągów pasażerskich do 120 km/h (skrócenie czasu jazdy o około 30 min.), poprawa bezpieczeństwa ruchu szynowego i drogowego, zwiększenie ilości kursujących pociągów, możliwość połączenia transportu miejskiego i podmiejskiego, podwyższenie standardu usług przewozowych, poprawa komfortu podróży, poprawa dostępności transportu kolejowego dla osób niepełnosprawnych, ograniczenie hałasu.

źródło: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji
Bardi78 - 03-01-2012, 21:55
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=3cyfEmjKFNY

Jako mieszkaniec małopolski gratuluję pięknie odremontowanej linii!
U nas jest dokładnie na odwrót-busy i zaorka ale...przyjdzie kryska na matyska...i ci co doprowadzili kolej do takiego stanu w małopolsce jeszcze kiedyś za to odpowiedzą!
Bajemba - 12-01-2012, 10:07
Temat postu:
Bo z lekka się pogubiłem. Rozumiem że zatem do Wągrowca dojade już pociagiem, a nie KKA???
Bardi78 - 12-01-2012, 13:32
Temat postu:
No tak, zresztą wyszukaj sobie połączenia na stronie pkp z rozkladem jazdy:)
Bajemba - 12-01-2012, 13:59
Temat postu:
Nie no połączenia są, ale nie orientuję się czy w przypadku KKA jest to napisane w rozkładzie?

Chce zaliczyć linię, a wolałbym uniknąć niespodzianek bo jadę z daleka!

Pozdrawiam
_michal - 12-01-2012, 18:03
Temat postu:
Bardi78 napisał/a:
(...)U nas jest dokładnie na odwrót-busy i zaorka ale...przyjdzie kryska na matyska...i ci co doprowadzili kolej do takiego stanu w małopolsce jeszcze kiedyś za to odpowiedzą!


Tak, odpowiedzą. Tak jak za stan wojenny dzisiaj.
Dr Adolf Nowak - 19-01-2012, 16:05
Temat postu: Odpowiedzą.
Odpowiedzą, odpowiedzą, zwłaszcza że w miejscowości gdzie mieszka Bardi78 znajduje się sanatorium naszej partii. Question
Upadek już bliski jest: http://stooq.pl/n/?f=556246&c=1&p=4+18+22
Twisted Evil
Leśny Dziadek - 19-01-2012, 18:05
Temat postu:
Hmmm, ja tak nie w temacie, ale pana Adolfusa już chyba raz na forum widziałem, wyleciał i znów zmartwychwstał? Adminie, przybywaj...
Dr Adolf Nowak - 19-01-2012, 19:15
Temat postu: Nie martwić się, miejsca dla fsystkih
Nie martwić się, miejsca dla fsystih chętnych i tak nie starczy....
(ale mam ostatnie bezpłatne skierowanie. Chętny? Shocked )
Leśny Dziadek - 21-01-2012, 14:07
Temat postu:
Adminie?
Haffuferbahn - 21-01-2012, 17:36
Temat postu:
admin!!!!!!!!!!!!
pospieszny - 01-06-2012, 11:31
Temat postu:
Wraz ze zmianą rozkładu jazdy pociągów od 1 czerwca 2012 roku, odczują Państwo efekty naszego zaangażowania w poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Najbardziej zauważalne zmiany to podniesienie prędkości maksymalnej na linii z 90 do 120 km/h, a tym samym skrócenie czasu przejazdu na trasie Poznań – Wągrowiec nawet do poniżej 70 minut.

źródło:Koleje Wielkopolskie
xMICHCIOx - 09-07-2012, 22:41
Temat postu:
Wieża ciśnień w Skokach sprzedana

Stara, bardzo charakterystyczna wieża ciśnień w Skokach znalazła właściciela - PKP udało się ją sprzedać, a nabywcą został, jak się dowiedzieliśmy, były kolejarz.

Wieża nie miała dotąd szczęścia w przetargach: dwukrotnie wystawiana, cieszyła się zainteresowaniem, ale ostatecznie nabywcy odstępowali od zakupu. Kilka dni temu jednak znalazła nowego właściciela.

- Wieża ciśnień w Skokach ma powierzchnię użytkową 22 mkw., i jest budynkiem wolnostojącym, murowanym na rzucie koła – mówi Piotr Kryszak z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA. - Fundamenty wykonane są z cegły, ściany z cegły ceramicznej i monolitycznej, a stropy żelbetowe oparte są na belkach stalowych.

Wieża w Skokach wcześniej padała łupem wandali – bazgrano sprayem po jej ścianie, wcześniej też rozbito zamurowane drzwi. Teraz zapewne jej właściciel przywróci jej wygląd z czasów jej świetności.

Skocka wieża nie jest jedynym ciekawym obiektem wystawionym na sprzedaż przez poznański oddział: w jego gestii są – bądź na dniach będą – ośrodki wypoczynkowe (np. w Boszkowie), lokale mieszkalne (np. przy ul. Długosza w Poznaniu), czy… stary stadion piłkarski Lecha Poznań!

Źródło: Kurier Kolejowy
aras000 - 22-08-2012, 20:29
Temat postu:
czy ktoś z zorientowanych orientuje się czy pociąg nr KW 79634 relacji Gołańcz - Wolsztyn jest to autobus szynowy czy jakiś sympatyczny skład??
fiaa - 22-08-2012, 21:59
Temat postu:
Szynobus.
sympatyk - 04-10-2013, 22:22
Temat postu:
Wielkopolskie: Nie wykluczamy działań w sprawie linii Wągrowiec - Rogoźno.

Województwo Wielkopolskie nie wyklucza, że podjęte zostaną działania w sprawie odcinka linii nr 236 Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie, który jest przeznaczony do wyłączenia z eksploatacji, a może odegrać ważną rolę w związku z planowaną modernizacją linii nr 354 Poznań – Piła.
W połowie lutego zarządca infrastruktury zaprezentował plany optymalizacji sieci kolejowej, w których zaproponowano czasowe wyłączenie z eksploatacji 90 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 2 tys. km na terenie całego kraju. Na liście tej znalazł się odcinek linii kolejowej nr 373 Międzychód – Zbąszyń, na odcinku Międzychód – Łowyń.
Na liście odcinków przeznaczonych do wyłączenia z eksploatacji pozostają odcinki Sieraków Wielkopolski - Międzychód i Szamotuły – Międzychód (linia nr 368). Jak zapatruje się na to województwo, które jest organizatorem przewozów na swoim obszarze?
- Zarządca infrastruktury zakładał, że ostateczna decyzja, co do ich wyłączenia, potwierdzona zostanie na bazie popytu przez przewoźników. Spółka PKP PLK nie konsultowała tych decyzji z Samorządem Województwa Wielkopolskiego - twierdzi wielkopolski urząd marszałkowski.
- Z punktu widzenia organizatora kolejowych przewozów pasażerskich obie linie nie mają generalnie istotnego znaczenia. Nie można wykluczyć, że podjęte zostaną działania w sprawie pozostałych linii, np. odcinka linii nr 236 Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie, który może odegrać ważną rolę w związku z planowaną modernizacją linii nr 354 Poznań – Piła - dodają przedstawiciele marszałka.

http://www.rynek-kolejowy.pl/44945/_Wielkopolskie_Nie_wykluczamy_dzialan_wsprawie_linii_Wagrowiec_%E2%80%93_Rogozno_.htm



Thales wdroży system ETCS na linii Poznań Wschód – Wągrowiec.

Thales Polska podpisał z PKP Polskie Linie Kolejowe umowę dotyczącą projektu i zabudowy systemu ETCS poziom 1 Limited Supervision na linii kolejowej nr 356 odcinek Poznań Wschód – Wągrowiec.
– Nowa umowa stwarza lepsze warunki dla transportu kolejowego w Polsce. Poprzez poprawę bezpieczeństwa, wydajności linii i jej interoperacyjności stanie się on jeszcze bardziej wydajny i atrakcyjny. Jestem szczególnie zadowolona, ponieważ projekt ten podkreśla naszą pozycję w Polsce i w Europie – powiedziała Anne Bolot Gittler, wiceprezes ds. systemów srk na głównych liniach (Main Line Signalling) w Grupie Thales.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, zabudowa oraz uruchomienie systemu ETCS poziom 1 Limited Supervision na odcinku 53 km z Poznania Wschód do Wągrowca. Modernizacja ma na celu poprawę bezpieczeństwa, przepustowości linii oraz zapewnienie interoperacyjności. Projekt będzie realizowany we współpracy z Thales Austria.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48416/thales_wdrozy_system_etcs_na_linii_poznan_wschod_wagrowiec.html
kolejfan - 05-10-2013, 22:09
Temat postu:
No dobra... Ale na czym ta "ważność" tej linii będzie polegała?

Już widzę, jak TLKi i inne takie puszczają na linię "Wągrowiecką", gdzie i tak już jest sporo KW.
Przypuszczam, że objazdy będą raczej przez Krzyż, a potem spalinówką do Piły, zatem to raczej Ostbahn będzie odkrywało ważną rolę. Ale jak będzie naprawdę, to się okaże;p

Natomiast jeśli chodzi o przewozy na linii Rogoźno-Wągrowiec, to szczerze mówiąc nie widzę sensu urochamiania połączeń. To są za małe miasta, by wymiana pasażerów była duża. Mieszkańcy raczej kierują się na Poznań więc to by było tylko marnowanie pieniędzy i tzw muchowozy. Natomiast jak najbardziej powinny być przewozy towarowe realizowane.
rail_user - 06-10-2013, 12:17
Temat postu:
kolejfan napisał/a:
No dobra... Ale na czym ta "ważność" tej linii będzie polegała?

Już widzę, jak TLKi i inne takie puszczają na linię "Wągrowiecką", gdzie i tak już jest sporo KW.
Przypuszczam, że objazdy będą raczej przez Krzyż, a potem spalinówką do Piły, zatem to raczej Ostbahn będzie odkrywało ważną rolę. Ale jak będzie naprawdę, to się okaże.


Ważność będzie polegała głównie na dostawach materiałow do remontu. Ew. obsługa Czarnkowa - jeżeli do tego czasu nie padnie. Co do TLK to sobie wybijcie z głowy zarówno na linii 356 jak i na Ostbahnie.
W grę wchodzą dwa rozwiązania :
1. Przetrasowanie TLK na linie 351 i 202.
2. Ew. KKA na odc.Poznań - Piła ( ale raczej po sezonie ).
Mogą ew. pojawić się regio KW z kierunku Rogoźna.
Anonymous - 07-10-2013, 12:58
Temat postu:
Cytat:
Ew. obsługa Czarnkowa - jeżeli do tego czasu nie padnie.

Już padł - W WOSie jest ograniczenie stałe na 10 km/h na obsunięcie skarpy nasypu, więc nic ciężkiego nie pojedzie.
JanekT - 07-10-2013, 13:20
Temat postu:
rail_user napisał/a:
Co do TLK to sobie wybijcie z głowy zarówno na linii 356 jak i na Ostbahnie.
W grę wchodzą dwa rozwiązania :
1. Przetrasowanie TLK na linie 351 i 202.

A czemu niby niemożliwe TLKi na Ostbahnie? Jeszcze do zeszłego roku jeździł Intercity do Gorzowa Wielkopolskiego właśnie przez Piłę i Krzyż. Poza tym, przez wiele lat "Kopernik" ze Szczecina/Kostrzyna do Warszawy właśnie przez tę linię kolejową.
Czy zmiana trasy TLek na 351 i 202 ma sens? Pociągi musiałyby zaiwaniać 173 kilometry do Stargardu, zmiana kierunku jazdy i hajda na Trójmiasto. Czasowo wyjdzie dłużej niż "normalnie" (czytaj: przez Piłę), poza tym 351 jest w trakcie remontu. Trzeba by tak ustawić rozkład, żeby zachować dotychczasowy rozkład jazdy wszystkich R, IR, RE, EIC, TLK oraz (ewentualnie) tych dodatkowych. Że o towarowych nie wspomnę. Także wydaje mi się, że lepszą opcją jest jednak Ostbahn- fakt, 150 km trzeba nadłożyć, ale to mniej niż przez 351. Jakoś Intercity z Cargo się dogada w sprawie kilku SU45, ewentualnie czegoś innego równie dobrego. Może ST44? Cool
Serio, przecież jedna M62 ciągnęła Hefajstosa w tym roku z Leszna do Wolsztyna i z powrotem. Mam nawet zdjęcie, jak chcecie to wstawię.
Anonymous - 07-10-2013, 13:42
Temat postu:
Cytat:
A czemu niby niemożliwe TLKi na Ostbahnie?

ZTCW remont stacji i torów
rail_user - 07-10-2013, 17:22
Temat postu:
[quote="JanekT"]
rail_user napisał/a:

A czemu niby niemożliwe TLKi na Ostbahnie? Jeszcze do zeszłego roku jeździł Intercity do Gorzowa Wielkopolskiego właśnie przez Piłę i Krzyż.


Ponieważ PKP IC nie ma ( ale może będzie miało )pasażerskich lokomotyw spalinowych. To raz.
A po drugie ( o wiele ważniejsze) - policz o ile wydłuży to przejazd do Kołobrzegu - 2 x zmiana trakcji + 2 x zmiana kierunku.

[ Dodano: 07-10-2013, 18:24 ]
Virakocha napisał/a:

Już padł - W WOSie jest ograniczenie stałe na 10 km/h na obsunięcie skarpy nasypu, więc nic ciężkiego nie pojedzie.

Na razie żadnego ograniczenia przewozowego nie ma - więc jeżdżą.
Anonymous - 08-10-2013, 11:43
Temat postu:
Cytat:
Ponieważ PKP IC nie ma ( ale może będzie miało )pasażerskich lokomotyw spalinowych

To się zmieni - NG SM42 z modernizacją i montażem układów grzewczych w 6 Dg/A i 6Dk.

Cytat:
A po drugie ( o wiele ważniejsze) - policz o ile wydłuży to przejazd do Kołobrzegu - 2 x zmiana trakcji + 2 x zmiana kierunku.

O 20 minut na zmiany czoła (choć wystarczy, że elektryk pojedzie na zimno z tyłu i skracamy czas jazdy)


Cytat:
Na razie żadnego ograniczenia przewozowego nie ma - więc jeżdżą.

Do czasu upadku ze skarpy jak we Wronkach swego czasu Śmiech
rail_user - 09-10-2013, 14:50
Temat postu:
Virakocha napisał/a:

Cytat:
Na razie żadnego ograniczenia przewozowego nie ma - więc jeżdżą.

Do czasu upadku ze skarpy jak we Wronkach swego czasu Śmiech


Oczywiście już oceniłeś , że wina bła po stronie infry !
Bo o ile mnie pamięć nie myli w obu przypadkach (casus Wronki) wypadki były z winy taboru.

[ Dodano: 09-10-2013, 16:01 ]
Virakocha napisał/a:


Cytat:
A po drugie ( o wiele ważniejsze) - policz o ile wydłuży to przejazd do Kołobrzegu - 2 x zmiana trakcji + 2 x zmiana kierunku.

O 20 minut na zmiany czoła (choć wystarczy, że elektryk pojedzie na zimno z tyłu i skracamy czas jazdy)


A jakieś wyliczenia na poparcie tej "śmiałej" tezy ? Bo mnie z samych czasów jazdy wychodzi przynajmniej 30 minut dłużej w stosunku do jazdy "prosto" przez Chodzież. No i jeszcze z 2x 10 minut na zmianę kierunków. Więc już mamy przynajmniej +50 minut.
Poza tym jest jeszcze jeden aspekt dot. przewoźnika. PKP IC nie jest nastawione na klienta. Więc :
1. Raczej nie pojedzie droższą trakcją spalinową
2. "Firma" musiała by zatrudnić dodatkowo rewidentów w Krzyżu i Pile (?) dla obsługi 4 pociągów.
JanekT - 09-10-2013, 18:00
Temat postu:
rail_user napisał/a:

Poza tym jest jeszcze jeden aspekt dot. przewoźnika. PKP IC nie jest nastawione na klienta. Więc :
1. Raczej nie pojedzie droższą trakcją spalinową
2. "Firma" musiała by zatrudnić dodatkowo rewidentów w Krzyżu i Pile (?) dla obsługi 4 pociągów.

Przecież jedną z zasad wolnego rynku jest właśnie "klient nasz pan". Nolens volens, PKP IC mogą znaleźć się w takiej sytuacji, że będą musiały lecieć częściowo spalinówkami. Co do "młotkowych", to ja tu nie widzę problemu. Wsiada w Poznaniu do przedziału konduktorskiego (w międzyczasie ewentualna integracja z obsługą pociągu), kontrola w Krzyżu, kontrola w Pile i wysiadka. Chwila wolnego, kontrola w Pile, wsiadka do pociągu, kontrola w Krzyżu i wysiadka w Poznaniu. Dla mnie prostszego i tańszego sposobu nie ma. Cool
A z lokomotywami też problemu nie będzie. Z Poznania poleci z przodu (kierunek Szczecin) elektryczna, z tyłu luzem spalinowa. W Krzyżu elektryczna powie "bye-bye" i zjedzie sobie na bocznicę, a skład ze spalinówką poleci dalej. W drodze powrotnej- analogicznie, tylko w odwrotnej kolejności.
Podobnie zrobili z Hefajstosem w tym roku- z Wrocławia do Leszna jechała 30E1-014, a tuż za nią M62-1242, która ciągnęła skład z Leszna do Wolsztyna i z powrotem. Obie lokomotywy w barwach STK rzecz jasna.
rail_user - 09-10-2013, 18:23
Temat postu:
Jak to takie "proste" do dlaczego n "firma"nie może/nie chce jeździć (między innymi) w rel. Piła - Krzyż/Gorzów/Szczecin jak było za czasów JEDNEJ kolei czyli PP PKP ?
To że raz/dwa razy do roku zrobią coś "pod publikę" jeszcze o niczym nie świadczy. Dlaczego normalnie jest "za górami"/Odrą ?
Niech koledzy pracujący w PKP IC wytłumaczą Tobie, dlaczego w PKP IC jest to obecnie niemożliwe.
JanekT - 09-10-2013, 19:02
Temat postu:
No właśnie nie wiem czemu to jest niemożliwe. Może ktoś mi wytłumaczy? Smile
Na marginesie: dla mnie brak bezpośredniego połączenia kolejowego Torunia i Bydgoszczy ze Szczecinem jest skandalem! Była przyzwoita frekwencja, bo w końcu był to pociąg między dwoma dużymi uniwersytetami. A ostatni pociąg tej relacji pojechał zdaje się pod koniec maja 2010. Teraz to przez Poznań muszę się telepać. Ech...
Tomek_poz - 10-10-2013, 15:33
Temat postu:
Czas jazdy TLK Poznań - Stargard Szczeciński - Białogard szacuję na około 3 godz. 40 min. To praktycznie tyle samo jak przez Rogoźno, Piłę.
rail_user - 10-10-2013, 16:50
Temat postu:
Na razie i tak nic nie wiadomo. W tej chwili to są nase luźne dywagacje. Do moderny ( i wstrzymania ruchu) sporo czasu. Może wogóle nie będzie całorocznego TLK ZEFIR do Kołobrzegu ? Nie wiadamo co wymyślą "mądre głowy" w PKP IC
sympatyk - 10-10-2014, 19:06
Temat postu:
PORR zmodernizuje linię 356 z Poznania do Gołańczy.

PKP PLK wybrało projektanta i wykonawcę modernizacji infrastruktury linii 356 z Poznania do Gołańczy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PORR. Jedynym kryterium była cena.
Przedmiotem zamówienia jest m.in. wymiana bądź naprawa torów i rozjazdów, a także przebudowa peronów na stacji Wągrowiec. W ramach inwestycji powstaną też dwa nowe przystanki – Przebędowo (km 20,00) i Łopuchowo Osiedle (km 27,00), każdy ze 100-metrowymi peronami. W miejscach, gdzie jest to niezbędne, wykonawca będzie musiał przeprowadzić prace związane ze stabilizacją nasypów i wykopów oraz wszelkie roboty ziemne, około torowe i związane z odwodnieniem. Na dziewięciu przejazdach zostanie zastosowana samoczynna sygnalizacja kat. B.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53307/porr_zmodernizuje_linie_356_z_poznania_do_golanczy.html



Poznań – Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej.

Na przestrzeni trzech lat liczba pasażerów pociągów na linii łączącej Poznań z Wągrowcem i Gołańczą wzrosła o ponad połowę. Wszystko za sprawą udanego projektu rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 356, pomiędzy stacją Poznań Wschód i Gołańczą.
Należy wspomnieć, że odcinek z Poznania do Gołańczy jest fragmentem linii kolejowej łączącej Poznań z Bydgoszczą przez Wągrowiec. Ruch pasażerski na odcinku pomiędzy Gołańczą i Bydgoszczą zawieszono w 2004 r. Niedaleko za Gołańcza (patrząc w stronę Bydgoszczy) znajduje się granica woj. wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54313/poznan_golancz_przypadek_bardzo_udanej_rewitalizacji_linii_kolejowej.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group