INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Budynie powrócą do PR?

OPi - 05-01-2011, 23:04
Temat postu: Budynie powrócą do PR?
Od jakiegoś czasu słyszę, że w marcu ma się odbyć rozprawa wytoczona przez PR w sprawie zwrotu PR 69 maszyn serii EP07 serii 1000. Nie wiem ile w tym prawdy. Czy wie ktoś coś więcej na ten temat?

(Informacja z forum Maszyny)
Anonymous - 05-01-2011, 23:07
Temat postu:
W którym temacie?
OPi - 05-01-2011, 23:12
Temat postu:
Temat "lokomotywy pkp cargo pociągną pociągi interregio w tym roku".
Szymek - 06-01-2011, 00:02
Temat postu:
Lokomotywy te były modernizowane z myślą o obsłudze pociągów pospiesznych "D" a nie interregio. Więc to raczej nie jest prawda.
Anonymous - 06-01-2011, 00:05
Temat postu:
A co to ma do rzeczy, czy do pośpiesznych, czy do IR? Unia nie dokładała, więc nie ma presji, że ktoś będzie to egzekwował. Poza tym, lepiej, żeby lokomotywy stały i nic nie robiły będąc w PKP IC (Mędza dzisiaj gadał o nadwyżce lokomotyw) czy woziły pociągi Przewozów Regionalnych?

Mam nadzieję, że te plotki dotyczące przejścia budyniów z PIC-u do PR-ów okażą się prawdą.
Noema - 06-01-2011, 11:30
Temat postu:
Szymek napisał/a:
Lokomotywy te były modernizowane z myślą o obsłudze pociągów pospiesznych "D" a nie interregio. Więc to raczej nie jest prawda.

Bzdury! Lokomotywy te zostały odkupione od PKP Cargo przez PR, a następnie wyremontowane przy współudziale środków własnych PR i dotacji unijnych. Jeszcze w I połowie 2009 roku, a więc po usamorządowieniu PR i po przekazaniu pośpiechów wraz z taborem do PKP IC, Przewozy Regionalne opłacały ostatnie faktury za remont tych lokomotyw, które już jeździły pod "banderą" PKP IC.

Owe budynie nie były dedykowane dla pociągów pospiesznych! Jest to bzdura powtarzana jak mantra przez betoniarzy z PKP. Te lokomotywy jeździły np. w pociągach osobowych relacji Wrocław - Gorlitz, a także w innych pociągach regionalnych na terenie całego kraju, np. Poznań - Szklarska Poręba.

Reasumując, PR zostały ograbione (nie bójmy się tego słowa) z najlepszego taboru, który same wyremontowały (budynie plus zmodernizowane wagony). PKP IC dostało gratis wisienkę z kolejowego tortu, której teraz nie potrafi nawet należycie utrzymać, bo obecnie musi pożyczać wagony od PR, żeby wzmocnić nie tylko swoje TLK, ale nawet EIC.

Mam nadzieję, że w sądzie PKP IC przerżnie i będzie musiało zwrócić zagarnięty tabor wraz z finansową rekompensatą za ponad 2-letnie użytkowanie spornych 69 sztuk lokomotyw.
REGIOchłopak - 06-01-2011, 11:34
Temat postu:
Dla mnie sprawa jest prosta. Oby dla sądu również było oczywistym do kogo powinny trafić "Budynie". PR zaczęły walczyć o swoje coraz bardziej i dobrze!
psim - 06-01-2011, 11:45
Temat postu:
Noema napisał/a:
Mam nadzieję, że w sądzie PKP IC przerżnie i będzie musiało zwrócić zagarnięty tabor wraz z finansową rekompensatą za ponad 2-letnie użytkowanie spornych 69 sztuk lokomotyw.


To chyba wtedy będą musieli się zwinąć zupełnie. Mają oni jeszcze jakieś nieruchomości do zlicytowania? Ostatnia wartościowa rzecz w IC... Śmiech

Dawno mówiłem: przyjdzie kryska na matyska i beton próbując uwalić interREGIO (zamiast podjąć konkurencję jakością, rozkładem, obsługą klienta, dostosowaniem oferty), w końcu użre swój własny ogon. To jak to było z tą ustawą o upadłości państwowych przewoźników? Kto pod kim dołki kopie...
snajper - 06-01-2011, 12:06
Temat postu:
No i jakby budynie wróciły do PR, to można by zacząć robić składy z wagonów stojących po bocznicach. Może sieć nocnych IR zrobić !!
jubikej - 06-01-2011, 12:10
Temat postu:
trzymam kciuki za PRy, moze wtedy na tory powroci normalnosc i nowa jakosc pociagow PR
psim - 06-01-2011, 12:12
Temat postu:
snajper, cała sieć TLK będzie do zastąpienia Wink
Ja pierdziu, wygląda że Intercity pędzi jak Titanic wprost na górę lodową. Nie wiem czy jeszcze jest czas zmienić kurs. Czy na mostku jest jakiś trzeźwy oficer?
xzielak - 06-01-2011, 12:13
Temat postu:
Jestem w stanie to potwierdzić, od marca lokomotywy serii EP07-1xxx przejdą do PR w takim stanie w jakim otrzymało PKP IC. Odnośnie malowania, to nic nie wiem Smile ale wiemy, że rozkład jazdy drastycznie zmieni się, problem tkwi w ilościach wagonów posiadanych przez PR.


Teraz już wiecie, dlaczego PIC zmierza do kasacji wagonów otrzymanych od PKP PR Smile boi się.
OPi - 06-01-2011, 12:16
Temat postu:
Co ty gadasz? Jakby PRom brakowałoby wagonów, to nie wypożyczaliby ich PICowi. Wink
Noema - 06-01-2011, 12:16
Temat postu:
Jak myślicie, dlaczego PKP IC przez dwa lata nie przemalowały budyni na swoje barwy, a ograniczyli się jedynie do naklejenia logo spółki? Bo doskonale wiedzieli, że sprawa śmierdzi i skończy się w sądzie i trzeba będzie zwrócić tabor do prawowitego właściciela.
xzielak - 06-01-2011, 12:23
Temat postu:
Noema, są wyjątki, EP07-1002 ma barwy IC
jubikej - 06-01-2011, 12:26
Temat postu:
kij z tym malowniem - PRy pomaluja je na nowo, niech tylko te loki tam wroca!!
Anonymous - 06-01-2011, 12:35
Temat postu:
@xzielak, czy to jest już pewne na 99%? Jeśli tak, to możemy śmiało stwierdzić, że będzie to początek poprawy sytuacji polskiej kolei. Oby PR-y dobrze to wykorzystały. Szkoda, że prezesem nie jest już Moraczewski, ciekawe, jaka byłaby jego wizja w sytuacji, w jakiej za niespełna 2 miesiące mogą się znaleźć Przewozy Regionalne?
Pawel_15 - 06-01-2011, 12:43
Temat postu:
Szkoda że Moraczewski nie jest już prezesem PR. Dużo dobrego zrobił dla tej firmy i dla pasażerów. Jestem pewien na więcej niż 100% że już by miał plany jak wykorzystać te nowe-stare lokomotywy. Można by nowe iR i Re tworzyć, nie trzeba wynajmować od Carguli byków do 3 czy 4 wagonów... możliwości dużo. Prawie 70 lokomotyw to jest bardzo dużo. Trzeba mieć tylko olej w głowie żeby takiej szansy nie zaprzepaścić. Moraczewski miał ów olej. Szkoda że odszedł z PR no ale walka z betonem nie jednego wykończyła (vide Krycha)
psim - 06-01-2011, 12:47
Temat postu:
MKŁ będzie miała okazję się wykazać. Myślę że będzie OK - jest dużo działań, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, ale świadczą o tym że PR się rozwijają, a nie zwijają.
H3rlitZ - 06-01-2011, 12:56
Temat postu:
Tak tak - co jeszcze?

To po co był przetarg na ROCZNĄ obsługę przez CARGO?

My na forum wiemy, że dostaną budynie a oni sami w PRach nie wiedzą Śmiech
REGIOchłopak - 06-01-2011, 12:57
Temat postu:
H3rlitZ, dobre pytanie, też mnie to zastanawia
ET40 - 06-01-2011, 13:00
Temat postu:
Noema napisał/a:
Jak myślicie, dlaczego PKP IC przez dwa lata nie przemalowały budyni na swoje barwy, a ograniczyli się jedynie do naklejenia logo spółki? Bo doskonale wiedzieli, że sprawa śmierdzi i skończy się w sądzie i trzeba będzie zwrócić tabor do prawowitego właściciela.

Na marginesie - co prawda budyni nie naznaczyli swoim malowaniem, ale do niedawna przemalowywali masę zielonych, czerwonych wagonów i zielonych EU07. To na takie bzdury ich stać a na rewizje już nie...Wiem, że to tańsze, ale takie retuszowanie sytuacji spółeczki i jej szacunku dla pasażera (a raczej braku) poprzez błyskotki i kolorowe reklamy przypomina zawijanie gówna w papierek.

Nie wiedziałem, że kiedyś to napiszę ale domagam się przekwalifikowania części TLK na IR.

Co do przetargu na wypożyczenie byków przez PR, to skąd PR mają wiedzieć czy odbicie budyni drogą sądową się uda? Gdyby nie ogłosili tego przetargu to zaszłaby możliwość masowych odwołań pociągów IR czy składów kiblowych na pociągach Barbakan, Wielkopolanin, Portowiec, Matejko, Brda, Pomorze itd.
psim - 06-01-2011, 13:00
Temat postu:
H3rlitZ, może przetarg był na utrzymanie obecnych połączeń IR/RE, a nie na przejmowanie istniejących TLK. Znasz szczegóły przetargu? Warunki odstąpienia?

Jasne, że to tylko nasze dywagacje, ale może być w tym ziarno prawdy.
dinxles - 06-01-2011, 13:05
Temat postu:
Spokojnie, ja sam probuje przekonac aby przeniesc pospieszne do PR jako IR.
ale jedno wam powiem:
wszystkich pociagow TLK nie mozna od razu przeniesc do IR, tylko musi sie to dziac stopniowo... To moze zajac nawet 2 rozklady...
ET40 - 06-01-2011, 13:07
Temat postu:
No stopniowo, a jakżeby inaczej Smile. Następnego szoku pasażerowie już nie zniosą. Ale stopniowe przekazywanie TLK do Przewozów Regionalnych wraz z odpowiednią częścią dotacji i co za tym idzie prawdopodobna obniżka cen biletów to najlepszy scenariusz jaki można sobie wyobrazić Smile.
Pawel_15 - 06-01-2011, 13:12
Temat postu:
I najważniejsze, zmiana tej debilnej nazwy TLK. Niech będą pospieszne i tyle. A nie że mamy sriliard nazewnictw. Kalinka to pospieszny (bo międzynarodowy) a reszta to jakieś TLK, EIC, IC, SRIC czy inne gówna. Tak samo z regio, przez 200 lat był osobowy to teraz jakieś imbecylne regio musieli dać. Osobowy, Pośpieszny, Express, żadnego kombinowania.
ET40 - 06-01-2011, 13:15
Temat postu:
To prawda, chociaż po IC trudno się spodziewać jakiegoś rozsądku nawet w nazewnictwie, ale PR-y mogłyby przemianować interRegio na pospieszne, tak jak nazwa IR (podobnie jak TLK) niewiele mówi przeciętnemu pasażerowi korzystającemu z pociągów raz na jakiś czas, tak nazwa "pospieszny" budzi oczywiste skojarzenia z tanim połączeniem szybszym od osobowego. Może niektórzy klienci właśnie przez taką zmianę nazewnictwa zostaliby przyciągnięci do PR?

EDIT: RegioEkspres to zapchajdziura powstała po nieudanej próbie utworzenia taniego połączenia Poznań - Berlin. Wagony zmodernizowane już były więc coś z nimi trzeba było zrobić i powstały RE.
jubikej - 06-01-2011, 13:16
Temat postu:
PRy powinny zajac sie pociagami regionalnymi REGIO i miedzywojewodzkimi InterRegio, zadnych RegioEkspresow i innych wynalazkow

plus dla pasazera - jeden bilet na pociag dalekobiezny i regionalny - czyli powrot do normalnosci!!
Anonymous - 06-01-2011, 13:21
Temat postu:
Wy się tak nie podniecajcie, że PR-y będą uruchamiały dawne pośpieszne. Na razie krążą tylko plotki o rzekomym zwróceniu budyniów do pierwotnego właściciela. A i tu są pewne wątpliwości, o których wspomniał kolega @H3rlitZ, zadając dobre pytanie. Mianowicie, skoro PR-y mają odzyskać budynie, to po co ogłaszali przetarg na dzierżawę lokomotyw, który wygrały Cargulce? Nie popadajmy w przedwczesny hurraoptymizm, bo może się okazać, że ktoś puścił w eter głupią plotkę, a głupole się cieszą... Wink
pospieszny - 06-01-2011, 13:23
Temat postu:
Noema, Jak myślisz do kogo należała spółka która "odkupiła" od Cargo siódemki z rezerwy długoterminowej?
Do kogo też należała spółka Cargo która dokonała ich zbycia i kto podjął o tym decyzję ?
Skąd spółka PKP PR pozyskała środki na sfinalizowanie tej transakcji i następnie na przeprowadzenie napraw?
Cytat:
Bzdury!
Tak to słowo najlepiej pasuje do opisania stanu faktycznego w tej sprawie, nie ma żadnego powództwa w tej sprawie więc puki co nie może być tu żadnego wyroku.
xzielak - 06-01-2011, 13:24
Temat postu:
mk1992, w końcu napisałeś słusznie Smile póki co, EP07-1xxx nie ma w PR
ET40 - 06-01-2011, 13:37
Temat postu:
No ale ja już napisałem dlaczego został rozpisany przetarg, przecież w zarządzie PR musieliby się chyba zdrowo czegoś nawdychać, żeby polegać wyłącznie na możliwości pozyskania taboru sądownie. Po to został rozpisany przetarg, żeby w razie czego było czym jeździć.
Same wystąpienie o zwrócenie budyni jest jak najbardziej możliwe.
OPi - 06-01-2011, 14:39
Temat postu:
jubikej, A co ci Regioexpresy przeszkadzają? I tak do ciebie nie jeżdżą...

Zastanawia mnie tylko co będzie z 1002. Ona została przecież skrzywdzona przez PIC. I teraz pytanie - będzie ona jeździć w PICowskim ubranku, czy dostanie jakieś nowe PeeRowskie?
EU07-469 - 06-01-2011, 15:10
Temat postu:
Nie dzielmy skory na zywym niedzwiedziu. Budynie (jeszcze) nie wrocily do Przewozow Regionalnych, wiec nie ma co sie zastanawiac ani nad malowaniem, ani nad tym, co beda ciagnac. Najpierw niech trafia do PR, potem mozna sie zastanawiac, jak je pomalowac i na jakie linie puscic.
OPi - 06-01-2011, 15:21
Temat postu:
I tak cały ten temat nawet nie jest jeszcze niedźwiedziem. Przecież nie mamy żadnych faktów, tylko same plotki. Więc chyba skoro można zastanawiać siè czy Budynie wrócą, to można chyba też zastanawiać się nad malowaniem. Wink
alojz - 06-01-2011, 15:31
Temat postu:
psim napisał/a:
H3rlitZ, może przetarg był na utrzymanie obecnych połączeń IR/RE, a nie na przejmowanie istniejących TLK. Znasz szczegóły przetargu? Warunki odstąpienia?

Jak ktoś jest zainteresowany, to szczegóły są tu:
http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,5,6157.html
grzegorz_131 - 06-01-2011, 15:32
Temat postu: budynie
Z tego co się dowiedziałem, to w przypadku przejęcia wszystkie budynie będą doprowadzone do jednolitego malowania - jakiego ? nie wiem, pewnie będzie to aktualne "budyniowe". PR mają ciągoty do utrzymywania jednolitej linii identyfikacji wizualnej - interregio, regioekspres, regio.

PR odzyskają budynie na 70%. Słyszałem, że ostatnio IC chciał się dogadywać, bo wiedzieli już, że sprawy nie wygrają, a PR powiedziały: "nie".

Co do tych planów wykorzystania, to bym nie świętował. Umowa z Cargo odnośnie byczków jak na razie pozostaje, a nie wiem czy PR będą chciały rozwinąć tak dużą sieć połączeń, w tak krótkim czasie.
nastawnik - 06-01-2011, 16:36
Temat postu:
Powrót EP07- 10XX może być kulą u nogi. Bez odpowiedniego zaplecza warsztatowego z odpowiednią kadrą ( takiego nie posiadają PR-y) te lokomotywy bardzo szybko zobaczymy w krzakach jako magazyny części zamiennych. Kilka budyni już pełni taką role.
psim - 06-01-2011, 16:45
Temat postu: Re: budynie
grzegorz_131 napisał/a:
PR mają ciągoty do utrzymywania jednolitej linii identyfikacji wizualnej - interregio, regioekspres, regio.


Ta, jasne.

http://img706.imageshack.us/img706/3498/n6300pd025.th.jpg http://img267.imageshack.us/img267/8372/n6300pd026.th.jpg


Język
railman93 - 06-01-2011, 16:56
Temat postu:
nastawnik napisał/a:
Powrót EP07- 10XX może być kulą u nogi. Bez odpowiedniego zaplecza warsztatowego z odpowiednią kadrą ( takiego nie posiadają PR-y) te lokomotywy bardzo szybko zobaczymy w krzakach jako magazyny części zamiennych. Kilka budyni już pełni taką role.


Tu sie zgodzę, PRy właściwie nie maja lokomotywowni a co za tym idzie gdzie będą dokonywane przeglądy?
psim - 06-01-2011, 16:59
Temat postu:
A musi być koniecznie własne zaplecze warsztatowe? Nie można tego zlecać na zewnątrz? Pytam całkiem serio, bo nie znam realiów.
REGIOchłopak - 06-01-2011, 17:02
Temat postu:
PR z tego co wiem nie mają zaplecz technicznych(w każdym ZPR Wrocław?) obecnie do obsługi EZT i też jakoś jeżdżą.
pospieszny - 06-01-2011, 17:08
Temat postu:
REGIOchłopak, Słusznie, jeżdżą, z akcentem na
Cytat:
jakoś
. Nic to nie ma z jakością i kulturą techniczną.
REGIOchłopak - 06-01-2011, 17:12
Temat postu:
Są też znowu niektóre ZPR które mają lokomotywownie a tam remontują EZT więc trzeba odpowiednio rozdysponować tabor
Anonymous - 06-01-2011, 19:17
Temat postu:
grzegorz_131 napisał/a:
Z tego co się dowiedziałem


Gdzie się dowiedziałeś? Konkrety prosimy!
BR232 - 06-01-2011, 19:54
Temat postu:
Z tymi zapleczami nie jest tak źle. PR mają przecież kilka lokomotywowni, np. :

-Przeworsk
-Rzeszów
-Łuków Zapowiednik
-Szczecin Wzg. Hetmańskie
-Toruń Kluczyki
-Katowice
-Częstochowa
-Kraków Prokocim (podobno mniejsza hala)
-Krzyż Wlkp.

Czy w Wielkopolsce PR nie mają lokomotywowni z Prawdziwego zdarzenia? A lokomotywownia we Wrocławiu chyba należy do PR.
xzielak - 06-01-2011, 19:58
Temat postu:
BR232, lokomotywownia we Wrocławiu należy do PR? Skąd ty to wziąłeś. Jeżeli masz na myśli wielką halę przy dworcu głównym od strony Opola, to należy do PKP IC.
Anonymous - 06-01-2011, 19:59
Temat postu:
O ile się nie mylę, to lokomotywownia w Katowicach należy do PKP IC... Chyba, że się mylę, to zwracam honor, ale nie wydaje mi się.
Noema - 06-01-2011, 19:59
Temat postu:
Cytat:
A lokomotywownia we Wrocławiu chyba należy do PR.

Należy do PKP IC. Na Dolnym Śląsku PR nie mają żadnego zaplecza technicznego.
BR232 - 06-01-2011, 20:05
Temat postu:
Cóż, widać IC przejęło ją wraz z OPM Hmm

@mk1992: W Katowicach są dwie szopy. Dobrze to widać na zumi lub geoportalu (polecam, zdjęcia większej ilości miejsc, bardziej aktualne i z większą możliwością przybliżeń Razz

Są jeszcze lokomotywownie w Kołobrzegu i Kędzierzynie-Koźlu.
Bartuś - 06-01-2011, 20:20
Temat postu:
Brak zaplecza technicznego we Wrocławiu przejawia się masowymi odwołaniami REGIO i awarią 50% ilostanu ZPR Wrocław.
Anonymous - 06-01-2011, 20:22
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
PR z tego co wiem nie mają zaplecz technicznych(w każdym ZPR Wrocław?) obecnie do obsługi EZT i też jakoś jeżdżą.


Poczytaj na przykład http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosci/trudne-warunki-na-szlakach-kolejowych-aktualizacja-401/ . Taki news ląduje na portalu codziennie, a lista potrafi być dwukrotnie dłuższa.

Obecnej zimy brak zaplecza do naprawy EZT dosłownie sparaliżował funkcjonowanie PR na Dolnym Śląsku. Dobrze by było, gdyby wraz z "budyniami", PR sądownie wywalczyły zwrot zagarniętego zaplecza. Zanim marszałek ściągnie do Kolei Dolnośląskich pierwsze EZTy (przetarg w trakcie) i zapewni odpowiednie zaplecze dla własnej spółki. Bo wówczas między Żmigrodem a Międzylesiem i między Węglińcem a Oławą PRy zupełnie przestaną być potrzebne.
EU07-469 - 07-01-2011, 01:13
Temat postu:
No coz, jak szopy w Jeleniej, Walbrzychu i Weglincu maja w lapach kargule, to o zaplecze dla PR trudno. Mozna by probowac ruszyc stara szope w Marciszowie jako male zaplecze PR dla rejonu Jeleniej Gory, ale to raczej kosmos, bo tam nie ma drutow na dojezdzie do szopy i w ogole teren jest bardzo zaniedbany. Zeby przywrocic to do stanu uzywalnosci, trzeba ogromnych pieniedzy.
conen - 07-01-2011, 09:23
Temat postu:
W takim województwie jak dolnośląskie PR nie mają żadnego zaplecza technicznego? To się nadaje do prasy. Nieustannie atakować media takimi kwiatkami to się w końcu Donek opamięta.

PS. zamienić zaplecze biurowe na techniczne. Very Happy
yusek - 07-01-2011, 11:25
Temat postu:
A kto będzie wtaczać lokomotywy na piętra?
psim - 07-01-2011, 11:59
Temat postu:
Wystarczy wtoczyć pierwszą, kolejne będą się same wciągać na zasadzie funikularu Happy
ET40 - 07-01-2011, 13:03
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
No coz, jak szopy w Jeleniej, Walbrzychu i Weglincu maja w lapach kargule, to o zaplecze dla PR trudno. Mozna by probowac ruszyc stara szope w Marciszowie jako male zaplecze PR dla rejonu Jeleniej Gory, ale to raczej kosmos, bo tam nie ma drutow na dojezdzie do szopy i w ogole teren jest bardzo zaniedbany. Zeby przywrocic to do stanu uzywalnosci, trzeba ogromnych pieniedzy.

Pytanie od laika: czy nie da się utrzymywać taboru w najbliższym zakładzie w województwie opolskim lub wielkopolskim?
EP07Budyn - 07-01-2011, 13:17
Temat postu:
I znów jakaś kolejna plota rozgłośniona na forum... Konkrety Panie i Panowie... Konkrety... A nie plotki
Henryk - 07-01-2011, 13:35
Temat postu:
Cytat:
Nie wiedziałem, że kiedyś to napiszę ale domagam się przekwalifikowania części TLK na IR.


OK, ale na linii Warszawa-Łódź. Very Happy Very Happy
yusek - 07-01-2011, 13:49
Temat postu:
Nie na Warszawa Łódź same EIC oraz podmiejskie.

Przy okazji ciekawe czy mając więcej EP07 PR zrobi jakieś IR dla mieszkańców Trójmiasta, bo jak na razie to robi tylko dla turystów. Ja rozumiem, że mamy zabytki, plaże, morze, góry i że jest tu tak pięknie, że każdy by chciał tu być ale my też byśmy chcieli coś zobaczyć.
Henryk - 07-01-2011, 16:14
Temat postu:
Tak, podmiejskim z Łodzi do Warszawy - ile to będzie, 20 czy 30 stacji?
R90 - 07-01-2011, 16:19
Temat postu:
Zle zrozumiales. EIC bezposrednio z Łodzi do Wawy bez zatrzymywania w Skierkach i Zyrardowie, podmiejskie km do skierniewic i spowrotem do wawy, oraz pare tlk ktore zabieralyby pasazerow pomiedzy skierniewicami a łodzia Śmiech
yusek - 07-01-2011, 16:32
Temat postu:
To miał być żart liczony na to, że ktoś z polskiej stolicy narzekania się obruszy. A co do transportu do Warszawy to kto jak kto ale Łódź czyli również wszystko pomiędzy Łodzią a Warszawą ma bardzo dobry. Porównując chociażby z obecnie drugim co do bogatości (dane z Eurostat PKBnM) ośrodkiem w kraju czyli Trójmiastem. A co do 30 minut w podmiejskim to przejechanie trasy podstawowej SKM w Trójmieście czyli Gdańsk Główny Wejherowo zajmuje 67 minut.
Pawel_15 - 07-01-2011, 16:39
Temat postu:
Gdyby na naszej SKM była inna dozwolona prędkość i tabor z przyśpieszeniem ED74 to podróż by była dużo krótsza. Poza tym Wejherowo jest jednak 44 km oddalone od Gdańska Głównego.
Henryk - 07-01-2011, 16:45
Temat postu:
67 minut? POdziękuję.
yusek - 07-01-2011, 16:51
Temat postu:
Lębork - Tczew czyli obecnie najdłuższy przejazd 2h08m. Inna dozwolona prędkość by nie pomogła, obocnie jest koło 80km/h a EN57 i tak nie osiąga. Przydało by się mieć same EW58, które bez tłumienia mogłyby osiągnąć swoją prędkość i zużywały by mnie energii.

Przy okazji Żyrardów - Warszawa Zachodnia 40 km, więc tak aż dużej różnicy nie ma.

Ale za to tu jest.

Żyrardów
Międzyborów
Jaktorów
Grodzisk Maz. (PKP)
Milanówek
Brwinów
Pruszków
Piastów
Warszawa Ursus
Warszawa Włochy
Warszawa Zachodnia

Wejherowo
Wejherowo Nanice
Wejherowo Śmiechowo
Reda Pieleszewo
Reda
Rumia
Rumia Janowo
Gdynia Cisowa
Gdynia Chylonia
Gdynia Leszczynki
Gdynia Grabówek
Gdynia Stocznia
Gdynia Główna
Gdynia Wzg. Maksym.
Gdynia Redłowo
Gdynia Orłowo
Sopot Kamienny Potok
Sopot
Sopot Wyścigi
Gdańsk Żabianka
Gdańsk Oliwa
Gdańsk Przymorze
Gdańsk Zaspa
Gdańsk Wrzeszcz
Gdańsk Politechnika
Gdańsk Stocznia
Gdańsk Główny

Przy okazji piszmy o EP07.
Pawel_15 - 07-01-2011, 16:55
Temat postu:
A jaka jest ilość przystanków na Wawa Zachodnia - Żyradów ? Bo na Gdańsk - Wejherowo masz 26 przystanków...
sasho33 - 07-01-2011, 17:15
Temat postu:
Henryk napisał/a:
67 minut? POdziękuję.

To podziękuj kutwa, i przestań wylewać swoje żale bo nikt nie każe jeździć koleją jeżeli nie doceniasz że nawet przy samych kiblach masz i tak lepszą sytuację niż większość Polaków!
Między innymi miastami też ludzie jeżdżą 50 km w 67 minut i wielokrotnie zdarza się że dłużej, i jakoś nie widać tu ich narzekań, tylko twoje maruderze :/
Emillex - 07-01-2011, 17:26
Temat postu:
Henryk, z Twoich postów wynika że na trasie Skierniewice-Żyrardów-Warszawa dzieje się istny horror. Pociągi jeżdżą co kilkanaście minut, trasę około 40km pokonują w prawie 40 minut, jest różnorodność pociągów-przyspieszone, osobowy, TLK. Na Twoim miejscu rzuciłbym studia by się tak codziennie nie męczyć, ewetnualnie zamieszkaj w akademiku lub poszukaj jakiegoś połączenia PKS czy bus do Warszawy. Może Ci ulży.
Proponuję wrócić do tematu.
Iktorn - 07-01-2011, 17:59
Temat postu:
Nie róbcie bałaganu, Henryk, to się zwłaszcza Ciebie tyczy! Skończ w każdym temacie z tym Żyrardowem, bo Ciebie zbanuję (i pewnie ku uciesze wielu forumowiczów) będzie spokój.
sheva17 - 07-01-2011, 18:32
Temat postu:
Henryk jest skrajnie monotematyczny, a warunki na jego szlaku są świetne, oferta też niezwykle bogata. Ciekawe gdyby ta istota mieszkała np. w Zagórzu, wtedy pewnie ofertą byłby zachwycony....Na jego linii PKP IC wystawia świetne składy, taka TLK-a d. Łodzianin jest zestawiona lepiej niż niejeden EIC, a on wciąż marudzi.
Budynie powinny wrócić do PR-ów. PKP IC ma ich za dużo, marnieją na bocznicach. PR-om natomiast te są niezbędne, obsługa krótkich składów przez byki jest nieopłacalna ekonomicznie.
Anonymous - 07-01-2011, 18:42
Temat postu:
95% ludzi w tym kraju może marzyć tylko o takich warunkach i ofercie kolejowej jak Żyrardów. Pociągi TLK na linii podmiejskiej mające po 10 bardzo dobrych wagonów. A Przemyśl - Szczecin aż 4 wagony. Wysokie szlakowe, do tego jeszcze podwyższanie prędkości maleńkim mankamentem jest przetrasowanie części pociągów teraz przez Sochaczew i tyle. Człowieku skończ narzekać bo inni mają piekło a ty masz raj. Jeżdzicie w lużnych pustych pociągach - pooglądaj sobie jak ludzie wracali 2 stycznia. A Budynie to piętruski z 3 i budyni kilka na IR do Łodzi.
yusek - 07-01-2011, 19:35
Temat postu:
Dobra ale odczepmy się od Żyrardowa odczepmy się od SKM w Trójmieście. Może mi ktoś powiedzieć, skoro większość wagonów należących do PR to stare Bipy oraz nieco młodsze wagony klasy 111A i pochodnych, które również mają swoje lata i przez znaczny czas były po za składem. Dodatkowo firma PR, ma długi, co powoduje, że raczej na remonty wagonów nie ma co liczyć, to co będzie jeździć w składzie pociągów? Pociąg IR prowadzony EP07-1000 ze starą ledwo kulającą się Bipą czy zestawem kilku 111A, nie remontowanych od czasów wojny w Jugosławii?

Po drugie wiele osób nie rozróżnia spółek, zresztą skoro czasem lok cargo wagony PR a pociąg PIC to im się nie dziwie. W takiej sytuacji skoro weźmiemy PICowi lokomotywy to oni odwołają pociągi co spowoduje, że jeszcze więcej ludzi odwróci się od kolei.

Czy jest jakiś sposób wyjścia z tego impasu. I czy czasem nie trzeba się zastanowić nad jakimś projektem modernizacji tego co stoi w krzakach, oraz oczywiście oddłużeniu spółek.
Pirat - 07-01-2011, 19:38
Temat postu:
PR-om brakuje lokomotyw, ale mają nadmiar wagonów. PKP IC brakuje wagonów. Mogliby zrobić wymiankę, tak aby obaj przewoźnicy byli zadowoleni.
Pablo2912 - 07-01-2011, 19:40
Temat postu:
Jaką wymianę? IC oprócz loków, powinno oddać wagony SPOT !
Anonymous - 07-01-2011, 19:50
Temat postu:
Po raz kolejny zachęcam do ochłonięcia! Czym Wy się podniecacie!? Plotkami o rzekomym powrocie budyniów do PR!? "Bo kolega maszynisty rozmawiał z wujkiem konduktora, którego żona to moja sąsiadka i powiedziała mi, że budynie... ble, ble, ble". Tak to teraz wygląda. Zero konkretów! Hmm
bartik - 07-01-2011, 20:06
Temat postu:
mk1992, Chyba najlepiej oddajesz prawdziwą sytuacje, już nie raz widziałem na tym forum taki hura-optymizm.

Swoja drogą PR powinny się domagać zwrotu budyniów, edyt i wagonów spotowych, myślę również, że edyty sprawowały by się lepiej przy obsłudze PR, niż PIC-u. Przeciez budynie już padły ofiara IC..., ile ich w ogóle jest sprawnych?? Niektóre to już tylko magazyn części...
yusek - 07-01-2011, 20:08
Temat postu:
Ogólnie w Polsce brakuje sprawnych wagonów.
Anonymous - 07-01-2011, 20:42
Temat postu:
Noema napisał/a:
Jak myślicie, dlaczego PKP IC przez dwa lata nie przemalowały budyni na swoje barwy, a ograniczyli się jedynie do naklejenia logo spółki? Bo doskonale wiedzieli, że sprawa śmierdzi i skończy się w sądzie i trzeba będzie zwrócić tabor do prawowitego właściciela.
Bardzo mało prawdopodobne. Wagonów po OPM i ED74 też nie przemalowali.

Już kiedyś była podobna akcja i okazała się ona wielką plotką. Sam zadałem pytanie na czacie bodajże z Michałem Wrzoskiem, czy to prawda że PR są w sporze sądowym z PKP IC w sprawie odzyskania lokomotyw EP07 i wagonów SPOT-owych. Odpowiedź była negatywna, co okazało się prawdą.

Teraz widzę, że jest podobnie, żadnej potwierdzonej informacji.
railman93 - 07-01-2011, 20:54
Temat postu:
Pewnie ktoś puścił plotę i tyle. Pracownicy IC nic nt powrotu budyni do PRów nie wiedzą...
dinxles - 08-01-2011, 07:55
Temat postu:
Ale ludzie musi byc jakis sposob zeby to funkcjonowalo normalnie, czyli EP07, Edyty i wagony SPOTowe, pwrocily do PRu.
Poza tym jesli PR ma przejac znowu czesc pospiesznych to musi miec tabor!
Anonymous - 08-01-2011, 10:11
Temat postu:
dinxles napisał/a:
Poza tym jesli PR ma przejac znowu czesc pospiesznych


Ale o czym Ty dziecko piszesz!? Skąd wy czerpiecie tego typu informacje? Śmiech
psim - 08-01-2011, 11:20
Temat postu:
Po prostu jeśli IC będzie dalej zwijało TLK, to coś będzie się musiało w ich miejsce pojawić. Albo interREGIO (na jakimś taborze - nie musi być przejęty, może być udostępniony w jakikolwiek sposób), albo busy, albo jeszcze coś innego (samoloty? trochę kosmos, ale są kraje gdzie ludzie latają tak jak u nas jeździ się PKSami...). Scenariusz w którym wszyscy co do jednego zostają szoferami nie wchodzi w grę jako katastroficzno-nierealny.

Ach, żeby tak było mocne UTK z rozsądnym człowiekem na czele...

/me wybiera się na kurs latania awionetką Smile
EU07-469 - 08-01-2011, 11:35
Temat postu:
Na razie poczekajmy na jakies oficjalne wiadomosci. Jezeli bedzie cos wiadomo w sposob OFICJALNY, wtedy mozna spekulowac, co bedzie dalej. Ok, sprawa z budyniami i wagonami modernizowanymi w ramach SPOT jest smierdzaca, ale jak znam zycie beton PKP i PIC-u zrobi wszystko, zeby zatrzymac (i zniszczyc) ten sprzet, a wine o to, ze sprzet jest/bedzie zniszczony zwala na PR.
dinxles - 08-01-2011, 11:41
Temat postu:
Cytat:
Ale o czym Ty dziecko piszesz!? Skąd wy czerpiecie tego typu informacje?


Na pewno nie z kosmosu, tak jak Engelchart i Wach co stworzyli sobie reforme samą w sobie Wink
ET40 - 08-01-2011, 11:51
Temat postu:
Jedna plota i 6 stron, na razie może się tak nie napalajmy Very Happy. Wiele plotek i przecieków w kolejowym światku okazuje się prawdą, ale wiele również to bujda.

Również apeluję o rozsądek, byłoby pięknie gdyby budynie trafiły tam gdzie ich miejsce (w PR), ale na to się na razie właściwie nie zanosi.
psim - 08-01-2011, 12:17
Temat postu:
Cytat:
Jedna plota i 6 stron,


To efekt szoku spowodowanego przejazdem PRowskiego wagonu w składzie TLK Wink
sheva17 - 08-01-2011, 14:03
Temat postu:
Fakty jednak są takie, że PKP IC ma za dużo lokomotyw i masa siódemek się marnuje na bocznicach, a PR-y muszą wynajmować byki. Dlatego chociażby z przyczyn ekonomicznych należy oczekiwać w tym segmencie jakiś ruchów. Ewentualnie PR-y mogłyby odkupić siódemki od CARGO, gdy już skończy się umowa z Kolejami Mazowieckimi.Tylko CARGO pewnie woli swoje loki jedynie wynajmować...
ET05 - 08-01-2011, 14:42
Temat postu:
Zabranie e-loków PR-om dobiło wiele relacji częściowo pod drutem i nie daje opcji zastąpienia ezt składami - tak teraz potrzebnymi na Śląsku... Także do PR powinno wrócić 20-30 budyni, które ma w nadmiarze IC (wiele osób proponowało ostatecznie zamianę za wagony). Cargo też może parę siódemek dorzucić. Co nie znaczy, że PR nie powinno docelowo pomyśleć o zakupie / leasingu 20-30 nowych elektrowozów na 160km/h, w tym kilku wielosystemowych.
sheva17 - 08-01-2011, 16:09
Temat postu:
To jednak opcja future. Na obecne potrzeby siódemki spokojnie wystarczą. Co do zamiany na wagony nie wiem czy PKP IC taka operacja by się opłaciła.
ET05 - 08-01-2011, 16:44
Temat postu:
Przy nadmiarze loków i brakach wagonowych jak najbardziej. IC kasy na naprawy też nie ma.
Anonymous - 08-01-2011, 16:51
Temat postu:
Należy jeszcze dodać, że za wagony i lokomotywy stojące po 2/3 lata bezczynnie na bocznicach też trzeba płacić PKP PLK...
psim - 08-01-2011, 17:13
Temat postu:
To wcale nie musi być tak, że loki czy wagony przejdą od razu formalnie na właśność PR. Intercity może je równie dobrze udostępnić, nawet po kosztach amortyzacji/zużycia eksploatacyjnego (dodatkowa korzyść IC to ograniczenie jakichś tam opłat za postój dla PLK, za "pilnowanie" dla ochroniarzy...).

W zamian PR może udostępnić na zbliżonych warunkach część swoich wagonów, o ile nadają się one do jazdy? To ważne pytania: nadają się? mają aktualne rewizje? Jeśli mają, to znaczy że ktoś "na górze" przewiduje taki scenariusz Smile

Taka opytmalizacja jest potrzebna. To co mieliśmy dotychczas, to jest właśnie "źle pojęta konkurencja", która faktycznie szkodzi kolei. Może nie są to marzenia ściętej głowy... Rolling Eyes
Noema - 08-01-2011, 18:22
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
nie ma żadnego powództwa w tej sprawie więc puki co nie może być tu żadnego wyroku.

Skąd wiesz, że nie ma? Pracujesz w biurze prawnym centrali PR? Myślisz, że o takich sprawach prawnicy spółek trąbią na lewo i prawo i biegają z tym do mediów? Otóż nie! Wszystko odbywa się po cichu. My dowiemy się o tym (zakładając, że PR toczą spór sądowy z PKP IC) po fakcie.
Anonymous - 08-01-2011, 19:02
Temat postu:
Noema,

Jak były sprawy sądowe PKP kontra producent EU11/43 to nie było cicho a w mediach było o tym głośno. O ile pamiętam był pozew Bombardiera i kontr-pozew PKP.
Noema - 08-01-2011, 19:35
Temat postu:
kryniczanin, tak, ale sprawa budyni to sprawa polityczna. Gdyby PR odzyskały sądownie od PKP IC "zagrabiony" tabor, zawaliłaby się cała reforma kolei (usamorządowienie PR i przekazanie OPM do PKP IC), którą forsował obecny rząd PO-PSL. Nie zapominajmy kto trzyma władzę w obu spółkach: PO w PKP IC poprzez MI oraz PO+PSL w PR poprzez marszałków (w zarządzie PR jest nawet "etatowy" członek PSL). Wola polityczna jest jasna: uwalić PR i rozczłonkować kolejowe przewozy regionalne na lokalne spółeczki, tak żeby nigdy więcej nie powtórzył się "horror" w postaci interREGIO.
Anonymous - 08-01-2011, 20:00
Temat postu:
Noema napisał/a:
pospieszny napisał/a:
nie ma żadnego powództwa w tej sprawie więc puki co nie może być tu żadnego wyroku.
Skąd wiesz, że nie ma?
Zapytam przewrotnie: a skąd wiesz, że jest?
I może tak gdybajmy sobie.

Moderacji proponuję usunięcie tematu. Dziwi mnie, że jeszcze tego nie zrobiono podczas gdy usuwa się bardziej wartościowe tematy. Jeśli ktoś będzie miał jakieś potwierdzone i rzetelne informacje, albo zobaczy lokomotywy PR na pociągach R, iR lub Re, to o tym napisze. W chwili obecnej temat nie ma sensu.
railman93 - 07-03-2011, 17:32
Temat postu:
No i się informacja chyba nie potwierdziła. Mamy marzec, a w tej sprawie nic nowego nie wiadomo...
Sebcio - 28-06-2011, 15:41
Temat postu:
railman93, spokojnie - takie sprawy potrafią toczyć się latami.
Co prawda gdyby te wieści były prawdą to coś tam by oficjalnie było wiadomo...
tetley1 - 05-07-2011, 05:30
Temat postu:
Niech biorą te "budynie" do siebie. To są śmietniki jak ich mało zapraszam do Gdyni i zobaczcie ile stoi w bieżącej.
jubikej - 05-07-2011, 11:13
Temat postu:
jadac SKM widac nieuzywane siodemki i wiekszosc z nich to budynie wlasnie
kamiloroń - 05-07-2011, 12:24
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
I najważniejsze, zmiana tej debilnej nazwy TLK. Niech będą pospieszne i tyle. A nie że mamy sriliard nazewnictw. Kalinka to pospieszny (bo międzynarodowy) a reszta to jakieś TLK, EIC, IC, SRIC czy inne gówna. Tak samo z regio, przez 200 lat był osobowy to teraz jakieś imbecylne regio musieli dać. Osobowy, Pośpieszny, Express, żadnego kombinowania.
Kolego Pawel_15 popieram Cię całkowicie Very Happy Te debilne TLK nic nie mówią.... Powrót do normalności w nazewnictwie kategorii pilnie poszukiwany! Osobowy przyśpieszony, pospieszny express i ewentualnie międzynarodowy. Idea



//Proszę o posty na temat.~kryniczanin
tetley1 - 05-07-2011, 12:25
Temat postu:
Nie powiem, że wszytskie budynie to śmietniki, ale znacząca część. W szopie znacząca ilość odstawiona jest na B reszta czeka na OR'ach.
TM_railfan - 05-07-2011, 21:10
Temat postu:
Zastanawiam się, po co IC malowało by budynie w swoje firmowe barwy, jeśli mieli by je oddać PR'om.
Dolnoślązak - 06-07-2011, 18:55
Temat postu:
TM_railfan, na dużej ilości EU07 - 10.. są nie przemalowane na barwy IC lecz są nałożone naklejki Exclamation Laughing

//nie cytuj przedmówcy. mateuszpiszcz

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group