INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - PR Kraków likwiduje połączenie do Bohumina

Victoria - 01-04-2011, 21:24
Temat postu: PR Kraków likwiduje połączenie do Bohumina
PR Kraków likwiduje połączenie do Bohumina

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, 1 czerwca likwidacji ulegną kursujące przez Wadowice, Bielsko-Białą, Czechowice-Dziedzice oraz Zebrzydowice pociągi: nr 3051 relacji Kraków – Bohumin oraz nr 3050 relacji Bohumin – Kraków. Powód? Brak dofinansowania ze strony Ministerstwa Infrastruktury.

- Potwierdzam, 1 czerwca połączenia Kraków – Bohumin oraz Bohumin - Kraków zostaną zlikwidowane. To są pociągi międzynarodowe. Przyczyną ich likwidacji jest brak dalszego dofinansowania ze strony Ministerstwa Infrastruktury. Środki na uruchamianie tych połączeń wyczerpują się 31 maja br. - powiedziała nam Beata Malec z Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie.

Skład relacji Kraków – Bohumin – Kraków kursuje obecnie codziennie. Z Krakowa wyjeżdża o 14.40, w Bohuminie jest o 18.41. Odjazd z Bohumina o 6.31 rano, przyjazd do Krakowa o 10.43.

źródło: Rynek Kolejowy
loker - 01-04-2011, 21:36
Temat postu:
No to się kris123 ucieszy...
Mało wam połączeń z zagranicą? To będziecie mieli jeszcze mniej! - MI
Victoria - 01-04-2011, 21:39
Temat postu:
Zacytuję wypowiedź Marcina Radwańskiego z forum Rynku Kolejowego:

Po prostu weszła w życie nowelizacja ustawy, która umożliwia samorządom finansowanie pociągów międzynarodowych, co wcześniej było zabronione (vide awantura Poznań - Berlin). Jednocześnie Ministerstwo Zwijania Infrastruktury wykorzystało okazję, żeby środki przeznaczane dotąd na przygraniczne osobówki przekazać do PKP IC, stąd przecież wzrost dotacji rocznej dla łabędzia. Drobny problem jest taki, że przy okazji obciążenia samorządów dodatkowym wydatkiem budżet państwa nie zapewnił im na to środków, stąd likwidacja. Część województw pewnie znajdzie potrzebną kwotę albo zlikwiduje wybrane pociągi krajowe przesuwając środki na międzynarodowe, ale znaczna część pociągów przygranicznych polegnie. Nie mam wątpliwości, że małopolskie towarzystwo wzajemnej adoracji (Rębilas z podobnymi sobie likwidatorami z UMWM) wykorzysta okazję, żeby kolejny pociąg przestał istnieć.
Ciekaw jestem, co na to pan wiceminister, który jest na swoim stanowisku juz ponad trzy miesiące i z problemem z pewnością zdążył się zapoznać. Uzna za istotny problem odcinania Polski od sąsiadów, czy dalej będzie firmował swoim nazwiskiem rządowy program likwidacji transportu kolejowego?

Modliszka - 01-04-2011, 22:01
Temat postu:
No to tylko patrzeć jak poleci też REGIO Wrocław - Bohumin i inne przygraniczne pociągi, takie jak Legnica - Forst, które też są (były?) dotowane przez MI.

Od kilku lat jesteśmy w Unii Europejskiej, praktycznie nie ma granic, a połączenia kolejowe z naszymi sąsiadami mamy gorsze niż za głębokiej komuny, gdy na granicach były zasieki, szczegółowe kontrole, a na paszport czekało się kilka miesięcy bez gwarancji jego otrzymania.

Beton
CottonwoodEN71 - 01-04-2011, 22:50
Temat postu:
Super. Tymczasem pociąg Kraków-Bohumin ma w pewne dni bardzo wysoką frekwencję (zwykle też nie jest tragicznie), ale najwięcej pasażerów jedzie "z Polski do Polski". Jak znam życie, to zlikwidują cały przebieg, a nie tylko Zebrzydowice (gr.)-Bohumin. W tym kraju istnieje fenomen zapominania o stacjach pośrednich, a ten pociąg traktowany jest tak przez "górę", jakby był zamknięty dla ruchu wewnątrzkrajowego i po wejściu w Krk można było wysiąść dopiero w Czechach.
nynuś - 01-04-2011, 22:57
Temat postu:
Mnie się wydaje że to jest kolejny przykład tego , że Grabarczyka powinno się wywalić na zbity pysk. Gdzie rozum? Ja wiem że w pewnym momencie kończy się logika a zaczyna się PKP. Ale żeby pozbawiać ludzi pociągów który łączy ważniejsze miasta jak np Kraków , Wadowice , Bielsko , Czechowice , Zebrzydowice to już jest zwyczajne chamstwo i wiocha Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
kris123 - 02-04-2011, 18:13
Temat postu:
No to było do przewidzenia. Nie c ieszę się , ale co poradzić. Mi osobiście szkoda Ziliny i Kosic
Adams - 05-04-2011, 03:36
Temat postu:
@nynuś jeśli już likwidują połączenie do Czech, to przynajmniej powinno się je zostawić na odcinku krajowym z wydłużeniem relacji do Cieszyna. W Cieszynie można sobie zrobić spacerek przez most na Olzie, a po czeskiej stronie połączeń z Ostrawą czy Bohuminem nie brakuje.
kris123 - 06-04-2011, 08:41
Temat postu:
Odcinamy się od innych państw...
kraina_solvati - 06-04-2011, 11:09
Temat postu:
To jest ŻENADA. Po raz kolejny przypominam, że Kraków szczyci się mianem wielkiej metropolii. A tu co? Co nam zostanie? Berlin, Kijów, Wiedeń, Praga i Budapeszt. I to jeszcze w horrendalnych cenach, które absolutnie nie przystają do warunków przejazdu.
@Adams - w Zebrzydowicach jest skomunikowanie z ogryzkiem do Cieszyna, co i tak po 1 VI niewiele pomoże, bo nawet tam nie będzie się dało dojechać pociągiem. Nigdzie się już nie da wydostać z tego kraju! Może o to chodzi? Zatrzymać na siłę ludzi? To jest jakaś paranoja. Brak kontroli granicznych -> po co utrzymywać połączenia międzypaństwowe -> można iść na piechotę w dowolnym miejscu Very Happy
Przykre to jest. A wystarczą trzy! Wagonowe! Do Koszyc, Ostrawy i Żylliny...
A tu lipa! Nic nie ma i jeszcze mniej.
Exsimus - 06-04-2011, 11:23
Temat postu:
Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei wysłało już pisma do PR Kraków i PR Katowice w sprawie przetrasowania tego pociągu na relację Kraków - Cieszyn - Kraków.

Cytat:
@Adams - w Zebrzydowicach jest skomunikowanie z ogryzkiem do Cieszyna

wbrew pozom ten ogryzek ma bardzo dobrą frekwencję, głównie z piątki, powroty studentów z Krakowa.

W najgorszym przypadku prezes naszego stowarzyszenie przystanie na relację Cieszyn - Czechowice i Czechowice - Cieszyn.

Jak będzie i co nam odpisali napiszę.
kris123 - 06-04-2011, 12:19
Temat postu:
Tylko co nam da Kr-Cieszyn. Powinny być pełne relacje Bogumin, Kosice, Zilina
Adams - 07-04-2011, 07:26
Temat postu:
@kris123, gdyby pociąg do Cieszyna wyjeżdżał z Krakowa wczesnym rankiem to by to nam dało i to dużo. W Cieszynie co prawda trzeba by było przejść pieszo przez granice, ale za to z Ceskiego Tesina jest rewelacyjna siatka połączeń do wymienionych przez Ciebie miejsc i nie tylko, bo szybko i w miarę tanio można dojechać pociągiem do Prahy czy Bratislavy.

Wiadomo, że wygodniejsze byłyby bezpośrednie połączenia z Czechami i Słowacją, ale skoro się nie da lepsze to niż nic.
loker - 07-04-2011, 15:35
Temat postu:
Może wybierzemy się na pożegnanie tych połączeń?
Kraków Główny 14:30
Bohumín 18:41

Bohumín 19:13
Katowice 21:34
ecavon - 07-04-2011, 16:25
Temat postu:
Dziś Do Bohumina jednostka EN57-1771. Standard plastik w środku!! Przed Andrychowem na szlaku widziałem go i frekwencja na poziomie 30-40 ludzi.
A co przetrasowania na Cieszyn. Czy nie ma już możliwości przejechania przez Olzę do Czeskiego Cieszyna? Choćby nawet pomijając stację Cieszyn i łącznikiem pojechać.

@loker. W jaki dzień?Jaki byłby to koszt Confused Tak samo marny powrót do domów z racji przyjazdu do Katowic o tej porze Sad Bo jak w sobotę to ja w domu dopiero byłbym rano w niedzielę z wielogodzinnym koczowaniem albo w Katowicach albo w Bielsku Białej.
Pozdrawiam
Adams - 07-04-2011, 18:09
Temat postu:
loker napisał/a:
Katowice 21:34


O tej porze nie ma czym wrócić nawet z Katowic. Ostatni pociąg z Katowic do Krakowa to IR Łokietek który z Katowic odjeżdża o godz. 21.20 i to jedynie w niedziele.


Jedynym sensownym rozwiązaniem byłaby taka pętla:

Kraków Gł. 14.30 - Czechowice 17.20 (Bohumin)
Czechowice 18.37 - Oświęcim 19.18
Oświęcim 19.20 - Kraków Gł. 21.19

Gdyby to był weekend to można by to było zaliczyć tanim kosztem na "turystyku".
ecavon - 07-04-2011, 18:17
Temat postu:
No chyba ze zrobić ten przejazd w piątek a Potem w jakąś podróż w Polskę na podróżniku z ekipą i pogadać o sprawach kolejowych i nie tylko? Smile
Tomasz K. - 07-04-2011, 18:23
Temat postu:
Można się przyłączyć ?
Adams - 07-04-2011, 19:22
Temat postu:
Tomek, cóż to za pytanie??? Pewnie że można. Na tego typu wypadach każdy jest mile widziany. Laughing
kris123 - 07-04-2011, 19:41
Temat postu:
Ja na Bogumin się nie piszę. jechałem raz tym cudem Very Happy
A co do połączeń prawda jest taka, że dużo większym błędem bylo pozbywanie się Skalnicy, czy brak Kosić.

Inna rzecz jest taka, że gdybyśmy byli na Sląsku to by nam dali osobówkę do Zwardonia czy teraz do kąd tam wnosicie. A zabiorą nic w zamian nie dając
ecavon - 07-04-2011, 20:10
Temat postu:
Bohumin całkowicie uwalają!!! Klik
Tomasz K. - 07-04-2011, 20:31
Temat postu:
A pociąg Bohumin-Wrocław-Bohumin?
Anonymous - 07-04-2011, 21:27
Temat postu:
kris123 napisał/a:
a na Bogumin się nie piszę.


No tak, czego się spodziewać po człowieku - widmo...

A 11 czerwca na TEJ imprezie będziesz, czy też się wymigasz, że sanatorium, że wszystkie te linie już dawno zaliczyłeś, że nie możesz, że ble, ble, ble? Mr. Green
MK_Rabka - 07-04-2011, 21:55
Temat postu:
Przecież to daleko od Grybowa :-P
syrenka - 07-04-2011, 22:04
Temat postu:
Też uważam, że zamiast ciąć lepiej skończyć relację w Polsce, Cieszyn byłby świetny, bo dojechać tam to jakaś katastrofa :/
Anonymous - 08-04-2011, 08:16
Temat postu:
MK_Rabka, W Krynicy się nie zjawił a to nie daleko od Grybowa.
kris123 - 08-04-2011, 13:28
Temat postu:
Bo szczerze mówiąc nie mam czasu na takie zabawy. A poza tym człowiek-widmo raczej by nie pisał Very Happy

Poza tym moja skromna osoba zaczyna się robić sławna. Tyle osób chce mnie poznać, aż miło. napewno się to nam w końcu uda Smile

A co do Bogumina faktycznie dość daleko Smile
ecavon - 08-04-2011, 14:45
Temat postu:
No to może następne spotkanie w Grybowie? O wiele bliżej Śmiech
Anonymous - 08-04-2011, 15:11
Temat postu:
Właśnie Grybów!
loker - 08-04-2011, 16:20
Temat postu:
Jednostka obsługująca ten pociąg dzisiaj ma 188 miejsc siedzących.
85 osób wyjechało z Krakowa Głównego
6 wsiadło na przystanku Kraków Zabłocie
34 wsiadły, a 6 wysiadło na stacji Kraków Płaszów
Po 5 osób wsiadło w Krakowie Krzemionkach i Krakowie Bonarce
15 osób wsiadło w Krakowie Łagiewnikach. Wysiadła jedna, czyli ja

Czyli od Krakowa Gł. 45%
Od Krakowa Płaszowa 63%
od Krakowa Łagiewnik 77%


A co do krisa123 - z niego aż taki patriota lokalny, że zasięg Małopolski kończy się w Zwardoniu. Bo Wadowice i pociąg do Bogumina nie służą nam

Kto ma jeszcze wątpliwości, że ten użytkownik, to jakiś tajniak z PR Kraków?
Anonymous - 09-04-2011, 14:15
Temat postu:
@loker, ja już dawno przestałem mieć co do tego wątpliwości. Administracja jest czujna - @kris123.

EOT.
Rover - 12-04-2011, 07:05
Temat postu: Tragedia
Szkoda tego pociągu ,ale widać PR nie potrafi uratować upadających połączeń ,pozostały nam tylko ciasne busy marnej jakości technicznej .......
kris123 - 12-04-2011, 12:26
Temat postu:
A zeście się uwzięli:D
Tajniak bo nie mam czasu na spotkania i interesuje mnie kolej regionalna:D
A na marginesie mówiąc jak byś chcial wiedzieć to szlak mnie trafia dlatego, że o Zilinę i Kosice walczyłem osobiście a tymczasem te poleciały a Bogumin został. I bynajmniej nie to, że coś do tego pociągu mam tylko , że taki pociąg byłby hitem po pierwsze gdyby nie dubel z Bielskiem i gdyby jeździł jako przyśpieszony. A żeby było śmieszniej to ostrzegałem, że te przekazywanie pociągów pod MI skonczy się ich uwaleniem. A szkoda. Bo powinna być dobra oferta i z Czechami i ze Slowakami.A te pociągi powinny być przyśpieszone maksymalnie i jeździć w pełnych relacjach
Anonymous - 12-04-2011, 15:13
Temat postu:
14:40 jedzie z Krakowa Bohumin, 13:35 jedzie REGIO do Bielska Białej a 15:25 chyba do Suchej Beskidzkiej- można by wydłuzyc ktorys z tych pociagów, co nie byłoby jakimś wielkim kosztem...
loker - 12-04-2011, 15:42
Temat postu:
Cytat:
żeby było śmieszniej to ostrzegałem, że te przekazywanie pociągów pod MI skonczy się ich uwaleniem

Właśnie apropo REGIO międzynarodowych dzieje się rzecz odwrotna.

Cytat:
gdyby nie dubel z Bielskiem

Cytat:
14:40 jedzie z Krakowa Bohumin, 13:35 jedzie REGIO do Bielska Białej

Gdzie tu masz dubel? Raczej do Skawiny jest dubel, bo 10 min później jedzie pociąg do Oświęcimia.
pp - 12-04-2011, 16:34
Temat postu:
Panowie, godziny były kiepskie, to i frekwencja była słaba, o czym można przeczytać w wątku o Wadowicach. Zamiast tego pokusiłbym się o uruchomienie dwóch par Kraków-Bielsko w godzinach dla ludzi.
kris123 - 12-04-2011, 18:59
Temat postu:
Ale mnie dziwi, że nagle taki odwrót jest w pociągach międzynarodowych. Ostatnio poleciały i Hirow, Zilina(przyśp), Plavec , teraz Bogumin. Niepokojąco to wygląda. I tak sobie myślę, że przed Euro to zatrważające co się wyprawia. Tym sposobem ani na Słowację ani na Czechy nie będzie osobówek...
Co do Bogumina/Bielska chodzi mi o to , że w obrębie godziny mamy 2 osobówki, a potem nic, wcześniej też. I czy nie lepiej, zeby m/narodowe były przyśp?
loker - 13-04-2011, 08:26
Temat postu:
Ten pociąg nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach.
kris123 - 13-04-2011, 14:07
Temat postu:
Do Lanckorony staje na każdym PO
loker - 17-04-2011, 08:26
Temat postu:
Bo służy lokalnej społeczności Smile
Ale patrząc na całą trasę - nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach. Jedzie totalnie okrężne, a tylko 30 minut dłużej niż z przesiadką przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic. Jedyny REGIO bezpośredni do tego miasta.

16.04.2011 od Krakowa Gł. 43 osoby; w Płaszowie co najmniej 3 wsiadły.

kris123, aby moje stanowisko było jasne:
Z Krakowa potrzeba do Košic / Bohumína / Žiliny po dwie pary pociągów. Z Krakowa rano i po południu.
do Košic p. Tarnów, Nowy Sącz, Muszynę
do Žiliny p. Skawinę, Wadowice, Bielsko-Białą, Zwardoń (ew. przez Jeleśnię)
do Bohumína p. Trzebinię, Oświęcim, Czechowice-Dziedzice

z Katowic do Bohumína p. Rybnik co najmniej 4 pary pociągów!

Taryfa REGIO. Możliwość kupienie biletu do punktu granicznego (np. Zebrzydowice Gr) i u obsługi biletu innego przewoźnika dalej. Przejściówki za max. 3 zł
qwerty188 - 17-04-2011, 13:38
Temat postu:
loker, 8 kwietnia widziałeś w nim sporo ludzi, bo w piątkowych składach z Krakowa do Bielska jest zawsze ładna frekwencja - powrót studentów Ale zgodzę się, że popołudniu jedzie więcej osób, niż rano w kierunku Krakowa. W Andrychowie rano niestety nie widziałem nigdy więcej niż 2-3 osoby. A szkoda, wydawało mi się w grudniu, że ten skład trochę uatrakcyjni linię 117.
kris123 - 17-04-2011, 17:28
Temat postu:
Zgadzam się Loker w pełni
sunday1 - 17-04-2011, 20:16
Temat postu:
Dziś miałem przyjemność wracać z Bielska, więc widziałem ile mniej więcej osób dziś "Bohuminem jechało"
i z tego co zaobserwowałem to była bardzo ładna frekwencja.

Ale te czekanie prawie 15 min w Kętach na tą mijankę to naprawdę rozwala..
Anonymous - 17-04-2011, 20:19
Temat postu:
sunday1,

15min w XXI wieku gdy ruch jest taki przerażająco mały to naprawdę masakra. Znam przypadki po 30 min czekania na mijankę albo wyprzedzania ale liczba pociągów była 2-3 razy większa niż obecne ogryzki.
ecavon - 21-04-2011, 16:00
Temat postu:
Dziś na Bohuminie jednostka nowa cacy błysk Very Happy EN57-1946. Frekwencja w Andrychowie na poziomie jakieś 60%. Ale to chyba jednorazowy przypadek z racji powrotów studentów.
kris123 - 21-04-2011, 17:38
Temat postu:
Mimo wszystko dziwi wykaszanie takich m/ narodowych składow
ecavon - 21-04-2011, 19:51
Temat postu:
Powinni zmienić chociaż kurs z Krakowa do Bielska wieczorkiem z K. ok 19 wyjazd w D
kris123 - 23-04-2011, 17:00
Temat postu:
I koniecznie w koncu dać jakiś szynobus, czy skład.
ecavon - 26-04-2011, 20:09
Temat postu:
A tak z innej beczki. Kto uruchamia to połączenie Bohumin - Kraków - Bohumin?
CottonwoodEN71 - 26-04-2011, 23:49
Temat postu:
MZPR Kraków, najczęściej na jednostkach wypożyczonych z Katowic.
Dlaczego pytasz? Smile
ecavon - 02-05-2011, 10:18
Temat postu:
No właśnie. Wczoraj jechałem przez Suchą Beskidzką i tam właśnie stoi EN57-1947. EN57-1946, który teraz obsługuje połączenie ma na burtach ZPR Kraków.
Wczoraj jechałem od Płaszowa tym połączeniem i frekwencja na poziomie 80%. Drobna wymiana na stacjach pośrednich. W Wadowicach większa wymiana, tak samo w Andrychowie. Gdzie wysiadłem a skład pojechał z jakimś 70% zapełnieniem.

P.S.
Jadąc też zauważyłem że drużyna konduktorska nie była przygotowana na bilety zakupione i wydrukowane za pomocą i-pr Very Happy Tak samo w jednostce chyba na amen zatrzasnęły się drzwi w przedziale po przejściu staruszki Very Happy Wszyscy próbowali swych sił ale nikomu się nie udało Śmiech
Anonymous - 02-05-2011, 11:10
Temat postu:
A ja wczoraj widziałem ten skład z Bohumina po 10 na Płaszowie. Słownie ZERO osób
ecavon - 02-05-2011, 19:50
Temat postu:
Pewnie ludzie co jechali nim wysiedli na K.Ł. w wiadomym celu Twisted Evil
Anonymous - 03-05-2011, 05:57
Temat postu:
W Wadowicach też dużo mogło wysiąść.
Radek - 21-05-2011, 16:21
Temat postu:
Właściwie PRy powinny zrobić jakieś statystyki, który pociąg z Krakowa do Bielska jest bardziej opłacalny - wyjeżdżający z Krakowa po 13, czy po 14. Rano korzystniejszą porę przyjazdu ma chyba ten z Bielska niż ten z Bohumina.
kris123 - 21-05-2011, 17:05
Temat postu:
Po 14 ma lepszą, ludziska wracający z pracy.
ecavon - 21-05-2011, 18:00
Temat postu:
Większą ma po14 bo zabiera więcej ludzi z centrum RKakowa nawet. Ten po 13 jedynie z obzrezy miasta, gdize ludzie kończa po 14.
Radek - 21-05-2011, 18:25
Temat postu:
Czyli powinni uwalić ten pociąg po 13, a Bohumin po 14 skrócić do Bielska. Tak myślałem Smile
Ale pewnie Urząd Marszałkowski najpierw będzie wolał zostawić pociąg po 13, a potem go uwalić jako nierentowny.
kris123 - 21-05-2011, 18:37
Temat postu:
Będzie jak ze Skalnicą odwołają 3050 a w zamian nie dadzą nic.
Anonymous - 22-05-2011, 11:05
Temat postu:
Radek,
Z tego co sitkol odpowiedział mi to Regio zostanie przestawiony na godzinę 14 30. Tylko lekko odbiega od rozkładowego Bohumina na odcinku Kalwaria - Bielsko.
Mati_An - 23-05-2011, 14:06
Temat postu:
Na tym odcinku pewnie już nie pojedzie jako przyspieszony.
ecavon - 23-05-2011, 15:12
Temat postu:
Regio?? A po co? To jest ta osobówka co jechała godzinę przed Bohuminem, tylko ze teraz jedzie godzinę później.
Mati_An - 31-05-2011, 16:02
Temat postu:
To jest już koniec:
http://www.tm7.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-14900
Nawet niebo płakało.
ecavon - 31-05-2011, 17:59
Temat postu:
Oj zapłakało i jak po przejechaniu Bohumina. Będzie się trzeba bić o poprawę połączeń, w normalnych godzinach dla podróżnych! Tak samo o remont wąskich gardeł oraz 11km odcinek śląskiego odcinka linii 117 do przynajmniej 50-60km/h
nynuś - 31-05-2011, 18:14
Temat postu:
Ciekawe ile to da . Jak byliśmy na spotkaniu odnośnie konsultacji była rozmowa i kobiety z PR mówiły że na 117 całkiem rządzi MZPR i twierdzi że pociągi są nierentowne. Chociażby zlikwidowany 22:36 do Wadowic. Podobno pusty jeździł Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
pp - 31-05-2011, 18:22
Temat postu:
ecavon napisał/a:
Będzie się trzeba bić o poprawę połączeń, w normalnych godzinach dla podróżnych!
W sytuacji nędzy na linii pociąg przyspieszony w godzinach takich sobie nie jest dobrym pomysłem. Powinno być np. coś co przyjeżdża do Krakowa przed ósmą rano, a powrotny nie o 13.30 tylko np. 15.30, albo po 16. Trzeba koncentrować się na dojazdach szkolnych i pracowniczych które dają największą frekwencję.

ecavon napisał/a:
Tak samo o remont wąskich gardeł oraz 11km odcinek śląskiego odcinka linii 117 do przynajmniej 50-60km/h
Popieram! Tu jest sporo do ugryzienia.
ecavon - 31-05-2011, 20:37
Temat postu:
nynuś, MZPR uruchamia i daje składy na tą linię. Większość linii należy pod PLK Nowy Sącz do kilometra 47. I do tego kilometra jest prędkość 50km/h. 22:36pusty jeździł? Chyba w sobotę Język Twisted Evil Evil or Very Mad
Mati_An - 31-05-2011, 20:50
Temat postu:
Skład o 22:36 akurat w soboty nie jeździł. Z mojej strony jeszcze tylko powrót kibla z Bohumina:
http://www.tm7.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-14905
Monciak jedzie już dziś po nowemu, ale to tak nawiasem mówiąc.
Rover - 01-06-2011, 11:35
Temat postu:
Jeżeli połączenie do Bohumina i jeszcze jeden pociąg z rana do Bielska jest likwidowane to pora aby tez ograniczyć godziny pracy na przejazdach . ja wynika z rozkładu to są dosyć odległe przerwy w kursowaniu pociągów na linii Wadowice -Bielsko ...........
sunday1 - 01-06-2011, 13:16
Temat postu:
eCavon- może Pan prof. coś zdziała; nawiasem mówiąc ciekawy gość..
kris123 - 01-06-2011, 18:14
Temat postu:
Mnie to osobiście dziwi, że pozbywa się popularnych pociągów vel Bogumin, czy Zilina a w to miejsce daje się osobówki. Można zapytać co daje takie działanie. W weekendy linia praktycznie nie istnieje. Po co komu pociag na pół roku , ktory się anuluje?
kraina_solvati - 23-06-2011, 12:53
Temat postu:
Czy przypadkiem ten pociąg nie kończy teraz biegu w Petrovicach? Tak przynajmniej informuje Monitorowany Rozkład Jazdy PR na ich stronie.
sympatyk - 14-10-2014, 11:28
Temat postu:
...a od 14 grudnia 2014r. pociąg wraca Smile

Kraków Gł 17.29 - Ostrava Hln 20.50
Ostrava Hln 6.25 - Kraków Gł 9.48
Bardi78 - 14-10-2014, 21:14
Temat postu:
Fajnie dla mieszkańców Ostravy bo dla Krakowian wyjazd na noc kompletnie bez sensu
sympatyk - 18-02-2015, 21:03
Temat postu:
Koleje Czeskie dojadą do Krakowa. Autobusem.

Państwowy czeski przewoźnik kolejowy rozszerza ofertę swoich połączeń do Polski. 1 marca ČD uruchomią nową linię łączącą Ostrawę z Krakowem, która zastąpi wycofane po zaledwie trzech tygodniach kursy realizowane wspólnie z Przewozami Regionalnymi. Tym razem międzynarodową trasę pokonywać będą jednak... autobusy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55840/koleje_czeskie_dojada_do_krakowa_autobusem.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group