INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Wróci pociąg Moskwa - Paryż

Victoria - 01-04-2011, 21:43
Temat postu: Wróci pociąg Moskwa - Paryż
Według informacji radia moskiewskiego, rosyjskie koleje RŻD w grudniu tego roku wznowią kursowanie pociągów na linii Moskwa–Warszawa–Belin–Paryż. Przejazd z Moskwy do Paryża zajmie 41 godzin, w tym 1 noc, ale czas ten Rosjanie chcą zredukować do 39 godzin. Na trasie prawdopodobnie kursować będą składy z hiszpańskimi automatami do zmiany rozstawu kół.

Autor: Roland von Bagratuni
Źródło: inforail.pl
EICKaszub - 01-04-2011, 22:17
Temat postu:
A co się dzieje z wagonem Moskwa-Paryż w pociągu Moskva-Express ?
31 grudnia w Poznaniu widziałem takowy wagon .
Modliszka - 01-04-2011, 22:35
Temat postu:
Pamiętam czasy gdy jeździł słynny OST-WEST Moskwa - Paryż z wagonami do Oostendy i Hoek van Holland. Raz nawet jechałam tym pociągiem.
Romek - 02-04-2011, 21:13
Temat postu:
Był czas że każdy z tych pociągów to była osobna relacja- Paryż, Ostenda, Hoek, ponadto Aachen i Kolonia. Bardziej na południe był Frankfurt/M. i Monachium. Kursowało też kilka pociągów do DDR i Berlina Zachodniego ( Berlin, Lipsk, Drezno).
Kaszub - 03-04-2011, 00:04
Temat postu:
W sumie chyba za dużo nie skorzystamy z tego połączenia.. zamknięty w komunikacji wewnętrznej, z postojem pewnie tylko w Warszawie. Chociaż "MK z aparatami" się ucieszą Wink

O ile nie jest to primaaprilisowy żart Wink
Beatrycze - 29-09-2011, 15:33
Temat postu:
Od 10 grudnia nowy pociąg RŻD przez Polskę

Według informacji telewizji moskiewskiej Rossiya 1, rosyjskie koleje RŻD z dniem 10 grudnia br. Z dworca Białoruskiego uruchomią stały bezpośredni pociąg na trasie: Moskwa — Warszawa — Berlin — Paryż.

W składzie pociągu znajdą się wagony zgodne z normą europejską RIC. Nowy pociąg kursować będzie od 3 do 5 razy w tygodniu. - Czas przejazdu wyniesie 41 godzin, ale w przyszłości skrócony zostanie do 39 godzin — oznajmił wiceprezes RŻD Michaił Akułow.

źródło: Rynek Kolejowy
Pabianiczanin - 29-09-2011, 16:22
Temat postu:
A czy na ten pociąg będzie można będzie dostać w Polsce bilet i wsiąść w niego Question Czy to będzie na przykładu pociągu Moskwa - Nicea
Sebcio - 29-09-2011, 16:52
Temat postu:
Pewnie będzie można kupić bilet z Polski w komunikacji międzynarodowej (np. do Berlina).
BTW.
Dawno nie było pociągu z Polski do stolicy Francji. Ktoś wie może ile będzie kosztował bilet?
sebek - 29-09-2011, 17:06
Temat postu:
Przed laty Ost - West min. był prowadzony na wagonach francuskich, oczywiście dostępny dla pasażerów na terenie Polski, ponieważ część składu miała wagony z Moskwy, niektóre z Kijowa a nasze również bywały na tym składzie. Był to niezwykle kolorowy skład, jak już pisali przedmówcy z grupą wagonów do Ostendy(zwykle koleje belgijskie go prowadziły), natomiast na dworcu Berlin Hbf, wagony do Ostendy odczepiano i przerzucano na pociąg "Warszawa - Hoek" czyli do Hoek v.Holland, którym miałem okazję jechać aż do samego końca, niemal do plaży nad morzem północnym Very Happy po drodze min z postojami w Utrechcie i Rotterdamie. Kawałek histori wam przypomniałem, ale wtedy jeszcze w latach 90, z Warszawy mozna było pociągiem dojechać niemal do wszystkich krajów, poza Paryżem bezpośrednio do Stambułu(Nord Sud), Sofii, Belgradu, Talina, Rygi. Fajnie, że po latach powracają dalekie relacje i to często w znacznie bardziej komfortowych pociągach niż przed laty.
siwiutki91 - 29-09-2011, 18:17
Temat postu:
wagon do Paryża jeździ w składzie Moskwa Express rel. Saratov/Moskwa/Sankt Petersburga/Mińsk Biel-Berlin/Paryż wagon jakoś w środku chyba 654 czy jakoś tak, bilet z tego co widziałem z Moskwy do Paryża koszt ok. 500€ oczywiście na 1kl. w przedziale dwu osobowym
pawelu - 29-09-2011, 21:23
Temat postu:
Jeżeli wagony z Moskwy do Paryża byłyby dostępne dla podróżnych wsiadających w Polsce to warto byłoby odłożyć i coś pomyśleć o takiej podróży. Moim zdaniem tu pole do popisu ma spółka IC. Mogliby coś pomyśleć i dać swoje 2-3 wagony tak jak robią w "Kiepurze". Sądzę, że jakby doszły do tego jeszcze promocje typu "Spar Night" to chętni na pewno by się znaleźli, mimo że logicznym jest, że kolej nigdy na takich długich trasach nie będzie konkurencyjna jeżeli chodzi o czas przejazdu z samolotem. Pożyjemy, zobaczymy, ale pomysł niezły.
Sebcio - 29-09-2011, 21:34
Temat postu:
pawelu, ale dla autobusów międzynarodowych byłaby to duża konkurencja. Z resztą dla samolotów też choć pod innymi aspektami.
pawelu - 30-09-2011, 07:44
Temat postu:
Dla autobusów międzynarodowych byłaby to na pewno duża konkurencja. Sam mam porównanie, bo w tym roku jechałem "Kiepurą" do Amsterdamu a swojego czasu dwa razy autobusem z Warszawy do Belgii, raz do Włoch. Komfort jazdy pociągiem o niebo lepszy od autobusu, zupełnie inaczej się człowiek czuje po tak długiej podróży w pociągu a inaczej w autobusie.
nynuś - 30-09-2011, 08:01
Temat postu: :)
Zgadza się. Po podróży pociągiem (kuszetka , sypialny) na takie relacje jak np do Paryża czy Rzymu człowiek jest wypoczęty. A jak można odpocząć w blaszanym pudle na gumowych kołach bez możliwości położenia się? Zresztą ja i tak na tak dalekie podróże wybieram wyłącznie sypialne i kuszetki:)
calsberg - 30-09-2011, 08:54
Temat postu:


Według informacji telewizji moskiewskiej Rossiya 1, rosyjskie koleje RŻD z dniem 10 grudnia br. Z dworca Białoruskiego uruchomią stały bezpośredni pociąg na trasie: Moskwa — Warszawa — Berlin — Paryż.



Będzie jechał przez Poznań?
maciej30 - 30-09-2011, 11:01
Temat postu:
calsberg No a jak ma jechać? Znasz inną drogę z Warszawy do Berlina niż przez Poznań? Dziecinne pytanie.
LukaszBDG - 30-09-2011, 11:25
Temat postu:
Przez Poznań jest najszybciej, ale ogólnie z Wawy do Berlina można dojechać przez każdy szlak prowadzący na zachód Wink
jubikej - 30-09-2011, 11:58
Temat postu:
ciekawe czy bedzie wytrasowany na 120 czy 160kmh :] ciekawe tez w jakich godzinach bedzie przez nasz kraj przejezdzal
calsberg - 30-09-2011, 12:05
Temat postu:
maciej30 napisał/a:
calsberg No a jak ma jechać? Znasz inną drogę z Warszawy do Berlina niż przez Poznań? Dziecinne pytanie.

Tu się kol. mylisz. Do Nicei jechał przez Katowice;-) Dla słabszych z geografii Nicea leży we Francji;) Stąd moje pytanie bo myślałem o tym pociągu http://www.trains-en-voyage.com/dossiers/actualite/trains_de_nuit_2010.htm
maciej30 - 30-09-2011, 14:03
Temat postu:
calsberg Tylko że Nicea jest na południowym wschodzie Francji. To jest lazurowe wybrzeże, leży nad morzem śródziemnym, dlatego pociąg jedzie z warszawy przez Katowice i dalej czechy, austrie itd, bo tedy jest krócej a Paryż to jest centralna Francja, więc trudno, żeby jechał przez Katowice skoro najkrótsza trasa prowadzi z Warszawy przez Berlin i Hanover a skoro przez Berlin to i przez Poznań. Jakbyś spojrzał na mapę to nie zadawałbyś takich pytań.
winograd - 30-09-2011, 14:49
Temat postu:
Z czasów późnej komuny pamiętam przypadki, kiedy część radzieckich pociągów jadących na zachód omijała Poznań Główny i jechały one przez Franowo, Starołękę i dalej przez Górczyn
jubikej - 30-09-2011, 15:16
Temat postu:
winograd - sensowne w wypadku gdyby nie bylo postojow handlowych w PL
Pirat - 30-09-2011, 17:34
Temat postu:
Czy pociąg Moskwa - Paryż stanie w Polsce?

Od nowego rozkładu jazdy rosyjskie koleje RŻD mają uruchomić stały bezpośredni pociąg na trasie: Moskwa — Warszawa — Berlin — Paryż. Czy polscy pasażerowie skorzystają z bezpośredniego połączenia z wielkimi metropoliami?

Postojów handlowych w Polsce nie ma przywrócone w ubiegłym roku połączenie RŻD z Moskwy do Nicei. Dzieje się tak mimo tego, że na stacji Warszawa Wschodnia do pociągu dołączane są dwa wagony barowe PKP Intercity, a pociąg obsługiwany jest na terenie Polski lokomotywą tejże spółki. Czy tak samo będzie w przypadku połączenia Moskwa - Paryż?

Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o ewentualnym dostępie do sprzedaży w naszym kraju - odpowiada rzeczniczka Intercity Małgorzata Sitkowska. - W najbliższych miesiącach będziemy spotykać się ze stroną rosyjską i dopiero w wyniku tych spotkań zostanie doprecyzowana ewentualna współpraca - dodaje.

źródło: Rynek Kolejowy
Hakun - 19-10-2011, 08:08
Temat postu:
DB opublikowało nowy rozkład i rozpoczęło sprzedaż biletów. Z ciekawostek:

EN 452 Moskwa B. (6.00) - Paryż Est (20.31) w poniedziałki i czwartki
EN 453 Paryż Est (8.28) - Moskwa B. (23.59) w środy i soboty
winograd - 19-10-2011, 19:50
Temat postu:
Czyli wygląda na to że:

EN 452 (Moskwa - Paryż) na terenie UE (czyli też Polski) tylko wysiadanie dla podróżnych jadących z Rosji
EN 453 (Paryż Moskwa) na terenie UE tylko wsiadanie w kierunku Moskwy

Znając życie, to pewnie w Poznaniu wydrukują ten pociąg na plakatowych rozkładach i będą wrzucać na pragatrony i potem będą ludzie przychodzić do kas po bilety do Berlina, Paryża itd. aby usłyszeć, że do tego pociągu się nie wsiada Mad
Pirat - 04-11-2011, 14:28
Temat postu:
Bilety na pociąg Moskwa - Paryż już w sprzedaży

W sprzedaży są już dostępne bilety na pociąg relacji Moskwa - Paryż, który rozpocznie kursowanie od nowego rozkładu jazdy. Na razie pociąg nie ma postojów handlowych w Polsce, ale PKP Intercity i FPC będą prowadzić rozmowy na ten temat.

Już wiadomo, że polski przewoźnik zapewni wagon restauracyjny typu RIC na odcinku Warszawa - Paryż wraz z obsługą znającą język rosyjski i angielski. Prowadzi też rozmowy z rosyjskim przewoźnikiem odnośnie postojów handlowych nowego pociągu - PKP Intercity jest jak najbardziej zainteresowane, aby ten pociąg miał postoje handlowe na terenie Polski. Spotkanie pomiędzy stroną polską a rosyjską w tej sprawie odbędzie się w pierwszej połowie listopada - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka PKP Intercity Małgorzata Sitkowska.

Pociąg będzie obsługiwany przez First Passenger Company - spółkę-córkę Kolei Rosyjskich RŻD. Podróż ze stacji Moskva Belorusskaja do Paris Est będzie trwała 37 godzin 31 minut. Podróż powrotna będzie krótsza o godzinę. Po drodze pociąg przekroczy dwie strefy czasowe, w związku z czym, według czasów lokalnych, po odjeździe o 8 rano z Moskwy w Paryżu będzie o 20:31, a podróż powrotna rozpoczęta o 8:28 czasu środkowoeuropejskiego zakończy się o 23:58 czasu moskiewskiego. Odjazdy z Moskwy w poniedziałki i czwartki (pierwszy 12 grudnia), a z Paryża - w środy i soboty (pierwszy 14 grudnia)

W pociągu będą dostępne przedziały w trzech klasach - wyłącznie sypialne. Wagony klasy drugiej będą złożone z jedenastu trzyosobowych przedziałów. Wagony pierwszej klasy będą miały 10 przedziałów dwuosobowych. W obu klasach będą rozkładane fotele w przedziale oraz umywalka. Wagony klasy luxury będą składały się z przedziałów dwuosobowych, z dolnym łóżkiem rozkładanym na dwuosobowe, wyposażonych we własną toaletę i prysznic, krzesło, telewizor i barek.

Bilety na pociąg, które można znaleźć w portalu Rail Europe są w następujących cenach (za podróż w jedną stronę): 491 dolarów za miejsce w klasie drugiej, 684 dolarów za miejsce w klasie pierwszej i 1561 dolarów za miejsce w klasie luxury w dwuosobowym przedziale. Miejsce w przedziale jednoosobowym kosztuje w klasie luxury to dodatkowe 223 dolary. W cenie dopłaty otrzymamy także śniadanie, z dostawą do kabiny.

Długość trasy to 3177 kilometrów. Pociąg będzie złożony z wagonów przystosowanych do prędkości 200 kilometrów na godzinę.

źródło: Rynek Kolejowy
neospazmina - 04-11-2011, 14:37
Temat postu:
skoro jedzie taki skład do Paryża to czy KIEPURA nie mógłby zostać wydłużony do Paryża?? ewentualnie z podziałem na trasie na Amsterdam i Paryż???
PKPowiec - 04-11-2011, 16:31
Temat postu:
neospazmina, jedna sypialka/kuszetka PKP Intercity w rel. Warszawa Wsch.-Paryż do poc. 452/3 i styka.
maciej30 - 04-11-2011, 19:22
Temat postu:
Tylko zastanawiam się czy gra jest warta świeczki, skoro samolotem do Paryża z Warszawy jest i taniej 10 razy szybciej. Przecież kolejek z Warszawy do Paryża na ten pociąg nie będzie, nie reklamuje tu oczywiście komunikacji lotniczej, ale zwyczajnie moim zdaniem nie warto aż tak walczyć o to aby ten pociąg był dostępny na terenie Polski, bo sprzedaż biletów nie byłaby duża. Dziennie z Warszawy do Paryża jest 7 lotów, 3X LOT i 4X Air France, bilety w dwie strony można już kupić za 500-600 złotych, do tego dochodzą jeszcze tanie linie lotnicze Wizz Air które z warszawy latają na podparyskie lotnisko Beavius chyba raz dziennie, myśle, że bilet za przejazd tym składem byłby jednak droższy niż bilet lotniczy, czasy się zmieniają to nie PRL, że takie pociągi miały branie.
siwiutki91 - 04-11-2011, 19:23
Temat postu:
z Moskwy do Paryża w Moskwie Expres jeździ jeden wagon do Paryża jak miałem na nim liczenie, komplet pasażerów był do Paryża a obowiązywał tam bilet na kl.1
maciej30 - 06-11-2011, 10:30
Temat postu:
PKPowiec jeżeli już PKP IC miałoby coś dołaczać to tylko sypialny.
pospieszny - 08-11-2011, 23:34
Temat postu:
Do Paryża pojedziemy rosyjskimi kolejami!

W grudniu Polacy zyskają bezpośrednie połączenie kolejowe do Francji. Pojedziemy jednak nie
PKP, lecz Kolejami Rosyjskimi.
Bezpośredni pociąg z Moskwy do Paryża po raz pierwszy wyruszy w trasę 12 grudnia. Pokonanie ponad 3 tys. km zajmie mu 38 godzin. Pociąg pojedzie przez Białoruś, Polskę i Niemcy. W Polsce ma się zatrzymywać w Terespolu, Warszawie, Poznaniu i Rzepinie. Długo nie było wiadomo, czy będą to tzw. postoje handlowe, tzn. czy pasażerowie z polskich miast będą mogli kupić bilety i wsiąść do pociągu.

Teraz Koleje Rosyjskie zapewniają, że odpowiedź brzmi: tak.
Chcemy, żeby z naszego nowego połączenia korzystało jak najwięcej pasażerów z zagranicy - mówi Masza Titowa z Kolei Rosyjskich.

Nowy ekspres będzie jedynym bezpośrednim pociągiem, którym Polacy będą mogli dojechać do Francji. Wprawdzie od roku przez Warszawę i Katowice jeździ inny rosyjski pociąg - z Moskwy do Nicei - ale nie zabiera polskich pasażerów. A nocnym EuroNight "Jan Kiepura" można dojechać przez Niemcy tylko do Holandii. Jest jeszcze specjalny wagon z Moskwy, dołączany w Berlinie do pociągu do Paryża. Tyle że w stolicy Niemiec stoi aż 12 godzin.

Nowy ekspres na terenie Polski obsługiwać będzie PKP InterCity. Dzięki temu Polacy będą mogli kupić bilety u przewoźnika w naszym kraju. - Pociąg na tej trasie już kiedyś kursował. Sam takim przyjechałem do Paryża w 1972 r., choć wtedy jeździł przez Wrocław - wspomina Jan Konieczny, sekretarz Federacji Polonii Francuskiej. - Obecnie większość Polaków przyjeżdża do Francji autokarami i samolotami.

Dla Polaków pociąg Moskwa - Paryż ma jeszcze jeden atut: zyskają dodatkowe połączenie do Berlina (dotąd mieli do dyspozycji cztery międzynarodowe ekspresy Berlin - Warszawa). Rosyjski pociąg ma jeździć w poniedziałki, czwartki i niedziele. A w sezonie letnim - od końca marca do końca października - aż pięć razy w tygodniu: w poniedziałki, wtorki, czwartki, soboty i niedziele.

W Warszawie ekspres będzie tuż przed północą. Do Paryża dojedzie o 20.31, czyli po blisko 21 godzinach. Podróż potrwa więc o wiele dłużej niż np. samolotem, który z Okęcia leci do Paryża dwie i pół godziny. Kolej może być za to konkurencyjna wobec autokarów. Bo nimi jazda z Polski do Francji zajmuje często całą dobę.

Pociąg będzie miał trzy rodzaje wagonów: luks, pierwszej klasy i drugiej klasy. W najdroższej do dyspozycji będzie nawet łazienka z prysznicem, podwójne łóżko i telewizor. Podróżni z tańszymi biletami muszą zadowolić się zwykłą kuszetką i umywalką. Bilet z Moskwy do Paryża w drugiej klasie ma kosztować aż 330 euro. Jak drogie będą bilety z Polski do Paryża, Berlina, albo w drugą stronę do Moskwy? Jeszcze nie wiadomo.

źródło: Gazeta Wyborcza
maciej30 - 09-11-2011, 15:28
Temat postu:
Niewiele osób skusi się na to połączenie ze względu na cenę biletów. PIC wynegocjował coś zupełnie bezużytecznego dla naszych pasażerów, zamiast wynegocjować dołączenie polskiej sypialki w warszawie wschodniej, wtedy taryfa byłaby bardziej przystępna, a tak to sobie co najwyżej ludzie przy dużej kasie mogą pojechać tym pociągiem, choć jak sądze i oni ceną czas, więc wybiora samolot, który z Warszawy do Paryża lata 7 razy dziennie i w porównaniu z tym pociągiem ma sporo niższe ceny biletów.
Exsimus - 09-11-2011, 15:48
Temat postu:
Chciałbym zauważyć, że technicznie możliwe jest włącznie wagonów WLAB i Bc Warszawa - Paryż.

Obecnie PKP IC na 10 WLAB na 200km/h z czego jeżdżą 4, pozostałe 6 stoi wykorzystywane jest zamiennie za 4 jeżdżące

Na Trako PKP IC chwaliło się kuszetą na 200 km/h którego której zdjęcie załączam do postu, a więc możliwe jest aby IC współtworzyło to połączenie.
maciej30 - 09-11-2011, 19:37
Temat postu:
Otóż to wystarczy włączyć taką kuszetkę do składu jak powyżej lub sypialny w takim standardzie jak kursuje w EN Jan Kiepura i PIC miałby swój udział w tym pociągu. Wtedy można byłoby liczyć na korzystniejszą taryfę.
pospieszny - 09-11-2011, 19:58
Temat postu:
Nic nie wystarczy, to pociąg obcego zarządu który tylko przejeżdża przez naszą sieć.
Aby cokolwiek włanczać i wyłanczać trzeba mieć jego zgodę - czytaj dużo, dużo euro.
Ciekawe z jakiej puli PKP IC miałoby dopłacać do interesu aby dumnie mogło zestawić wagonik w pociągu obcego zarządu Śmiech
maciej30 - 09-11-2011, 20:40
Temat postu:
pospieszny na terenie Polski kursuje pod szyldem PKP IC. PIC daje swoich konduktorów i lokomotywy. To nie jest eksterytorialny pociąg. Very Happy PIC daje także swój wagon restauracyjny na odcinku Warszawa Wsch - Paryż tylko tu pewnie RZD zapłaciło PICowi, żeby właczyli taki wagon do składu.
pawelu - 09-11-2011, 23:07
Temat postu:
Jak na mikola przystało bardzo się cieszę, że taki pociąg będzie dostępny dla Polaków chcących wsiąść na terenie Polski. Natomiast też uważam, że PKP IC mogło by włączyć swoje wagony sypialne i kuszetki na wschodnim. Bo poza ceną, podróżnych chcących podróżować tym pociągiem może odstraszać to co się może dziać w wagonach rosyjskich, tym bardziej, że kursują one przez Białoruś. W tym roku jechałem "Kiepurą" do Amsterdamu i z powrotem i nie ukrywam, że cieszyło mnie że są wagony kursujące z Polski. Po drugie, gdyby PIC włączyło swoje wagony wtedy mogliby wprowadzić jakąś promocję, choćby jak w "Kiepurze" SparNight, i wtedy chętnych byłoby o wiele więcej.
To, że samolotem do Paryża jest o wiele szybciej, wygodniej, i taniej to wiem, bo też leciałem, ale sądzę, że i tutaj chętnych do podróży nie zabraknie. Jest to jednak jakaś przygoda, atrakcja, poza tym bardzo wiele można zobaczyć, tym bardziej że w lecie kiedy koło 4 robi się widno, to pociąg ten będzie dopiero miedzy Poznaniem i granicą, i wtedy całe Niemcy i Francję jedzie się za dnia.
pospieszny - 23-11-2011, 08:57
Temat postu:
Od 12 grudnia pociągi Federalnej Kompanii Pasażerskiej (FPK), spółki zależnej od Kolei Rosyjskich (RŻD) zaczynają kursować na trasie Moskwa – Paryż przez Warszawę i Berlin. Od naszej stolicy do Berlina pociąg będzie napędzała lokomotywa Husarz, a do samego Paryża pojedzie wagon restauracyjny WARS-u.

Postoje techniczne pociągu FPK oraz podłączenie lokomotywy EU44 (Husarz) a także wagonu restauracyjnego spółki WARS, są możliwe dzięki zawartym dziś w Warszawie trzem umowom pomiędzy polskim i rosyjskim przewoźnikiem.

Luksus za 1050 euro
Pierwszą umową między PKP Intercity i FPK jest „Porozumienie o współpracy w zakresie realizacji międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich.”

Pozostałe dwie umowy są typowo komercyjne. Dotyczą: realizacji przewozów na trasie Moskwa – Paryż z wykorzystaniem lokomotywy EU44 (od Warszawy Wschodniej), i zapewniania obsługi gastronomicznej pasażerom uruchamianego przez FPK pociągu.

Pociąg Moskwa - Paryż będzie uruchamiany 3 razy w tygodniu. Dopiero wraz z rozpoczęciem sezonu letniego, od maja 2012 r. częstotliwość zwiększy się do 5 kursów tygodniowo. Przejazd z Moskwy do Paryża zajmie podróżnym 37,5 h.

- Podpisując umowy zakończyliśmy pierwszy etap tego projektu. Kolejnym zadaniem, które chcemy zrealizować razem z prezesem Malinowskim jest skrócenie czasu przejazdu na terenie Polski oraz czasu wymiany lokomotyw. Naszym celem jest skrócenie czasu przejazdu na trasie Moskwa-Paryż do 33 godzin – podkreśla prezes Federalnej Kompanii Pasażerskiej, Michaił Pawłowicz Akułow.

Jak już informowaliśmy pociąg będzie posiadał wagony pierwszej i drugiej klasy oraz klasę luksusową. Wszystkie miejsca w pociągu są sypialne. Najdroższy bilet dla jednej osoby w klasie Luxury kosztuje 1050 euro, w klasie pierwszej 459 euro, zaś w klasie drugiej 306 euro. Dwie osoby za możliwość przejazdu w najwyższej klasie zapłacą 1200 euro, a w klasie pierwszej 514 euro.

Oferta przewoźnika zawiera również: Taryfę Rodzinną (dla dwójki rodziców i 1 dziecka do 12 lat) w klasie Luxury (777 euro) i klasie pierwszej (392,8 euro), Taryfę Junior dla młodzieży do 26 lat w klasie Luxury (927 euro od jednej osoby, po 777 euro od dwóch osób), w klasie pierwszej (392,8 euro od jednej osoby, po 337,8 euro od dwóch osób w przedziale) i klasie drugiej (225,3 euro od osoby), Taryfę Senior, w której stawki kształtują się tak samo jak w Taryfie Junior oraz Taryfę Grupową z 30 proc. zniżką dla grup liczących 6 osób i więcej w klasie Luxury (868 euro), klasie pierwszej (378,2 euro) i klasie drugiej (252,2 euro).

Bilety nie dla nas
Polacy na razie nie będą mogli dostać się do rosyjskich pociągów jeżdżących do Paryża. Barierą przed uruchomieniem postojów handlowych w Polsce są różne (w FPK i PKP IC) systemy dystrybucji biletów. Obaj przewoźnicy zawiązali grupę roboczą, który ma ujednolicić oba systemy. Kiedy to nastąpi? Być może w 2012 r.

- W ramach powołanej przez nas wspólnie z PKP Intercity grupy roboczej czynione są starania, aby kwestie techniczne rozwiązać w jak najkrótszym czasie – stwierdza prezes Akułow.

Powołano również podgrupę roboczą, która zajmie się sprawami związanymi z działaniem w sytuacjach nadzwyczajnych np. włączenie wagonu polskiego na terenie Rosji czy wagonu rosyjskiego w Polsce z przyczyn technicznych, kierowaniem pociągów trasami okrężnymi np. w przypadku złych warunków atmosferycznych i powstałymi z tego tytułu znacznymi opóźnieniami pociągów.

Ponadto strony zobowiązały się do podjęcia wspólnych działań zmierzających do skrócenia czasu przejazdów pociągu na trasie Warszawa – Moskwa docelowo do 15 godzin w miejsce obecnych 18 godzin. Będzie to możliwie m.in. poprzez poprawę warunków technicznych infrastruktury oraz prowadzenie kontroli granicznej w czasie jazdy pociągu.

Rozmowy w ramach grupy roboczej odbyly się w dniach 21-22 listopada. Natomiast kolejne posiedzenie zaplanowano w pierwszym półroczu 2012 r.

źródło: KOW
Victoria - 05-12-2011, 18:48
Temat postu:
Ostatnie bilety na pociąg Moskwa - Paryż

Według informacji radia moskiewskiego, na pierwszy kurs pociągu nr 23/24 relacji Moskwa – Warszawa – Berlin – Paryż, na dzień 12 grudnia 2011 r, Federalnaja Passażirskaja Kompanija (FPK) – firma-córka RŻD sprzedała już 90% wszystkich biletów.

Bardzo wysoka frekwencja została zanotowana także na następne kursy aż do końca grudnia. Jak poinformował rzecznik prasowy RŻD, podobną aktywność zanotowano w kierunku odwrotnym. Na 29 grudnia, 7, 10 i 11 stycznia 2012, komplet pasażerów jest już prawie gotowy. Trasa pociągu prowadzi przez Wiaźmę, Smoleńsk, Orszę, Mińsk Białoruski, Brześć nad Bugiem, Warszawę, Poznań, Rzepin, Oderburg, Frankfurt nad Odrą, Berlin, Hannower, Fuldę, Frankfurt nad Menem, Saarbrucken i Forbach. Trasa ma długość 3177 km. Jest to drugi rosyjski pociąg ekspresowy po Moskwa-Nicea, który uruchomiło RŻD do Unii Europejskiej. Zimą będzie on kursował trzy razy w tygodniu a latem pięć razy w tygodniu.

Tymczasem Według informacji agencji RIA Nowosti, francuskie koleje SNCF, niemieckie koleje DB oraz rosyjskie koleje RŻD doszły do porozumienia w sprawie powołania do życia wspólnej firmy dla przewozów pasażerskich Wschód-Zachód. Prezes SNCF Guillaume Pepy podkreślił, że w pierwszej kolejności wszystkie trzy koleje przekażą do wspólnej firmy odpowiednią ilość wagonów osobowych i lokomotyw przydatnych do kursowania na obu rozstawach rozstawach szyn. Szczegóły projektu jeszcze nie są znane.

źródło: Rynek Kolejowy
Pitras - 08-12-2011, 12:40
Temat postu:
Wiecie może dlaczego wg rozkładu pociąg Moskwa Paryż będzie odjeżdżał z Poznania o 3:02 a z Berlina dopiero o 9:44. Czy tam będą jakieś manewry na stacji?
syrenka - 08-12-2011, 12:49
Temat postu:
Cytat:

Pociąg-widmo Moskwa-Paryż. Nie można do niego wsiąść

Pociąg lux z Moskwy o 23.39 wtoczy się na dworzec Warszawa Wschodnia. Ale nikt tu do niego nie wsiądzie. Dlaczego?

Arrow całość
pospieszny - 08-12-2011, 17:45
Temat postu:
Cytat:
Dlaczego?

Najtańszy bilet ma kosztować prawie 500 dolarów, widzę już te potencjalne tłumy chętnych do podróży Śmiech Nawet zakładając handlowy cel postoju który byłby na Wschodniej.
leewy1994 - 11-12-2011, 23:38
Temat postu:
A ja się pytam jakim prawem wynajmują od nas Husarza, skoro Polakom do pociągu wstęp wzbroniony? Mad A ja bym dał ultimatum: ok, pociąg będzie jeździł przez Polskę ale jeśli będzie miał postój w Warszawie, Poznaniu i Rzepinie i będzie DOSTĘPNY dla pasażerów z Polski a jeśli nie to nie wpuścimy go do Polski i sobie kombinujcie, niech pociąg jeździ przez Mołdawię, Słowację, Czechy ale skoro nie będzie przyjmował pasażerów na terenie Polski to w ogóle go do Polski nie wpuścimy i krótka piłka Smile
Pirat - 13-12-2011, 00:47
Temat postu:
Pociągiem do Paryża? Już niedługo

Za kilka tygodni polscy podróżni będą mogli kupić bilety na pociąg kolei rosyjskich relacji Moskwa-Paryż - poinformował Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. W poniedziałek odbywa się pierwszy przejazd tego pociągu.

Bilety na pociąg miały być dostępne od niedzieli, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, jednak przedłużyły się ustalenia między stroną polską i rosyjską. Jak wyjaśnił Malinowski, chodziło głównie o unijne rozporządzenie 1371, które przyznaje pasażerom UE dodatkowe prawa, np. prawo do odszkodowania w razie opóźnienia pociągu. W Rosji rozporządzenie nie obowiązuje, dlatego ustalenia przedłużyły się.

- Wszelkie potrzebne dokumenty i umowy są już u nas w spółce, więc za kilka tygodni będzie możliwość kupienia w Polsce biletów na to połączenie - dodał prezes PKP Intercity.

Wówczas pasażerowie będę mogli wsiadać do pociągu także na polskich stacjach - na razie nie ma jeszcze takiej możliwości. Kolejarze chcą, by pociąg zatrzymywał się na stacjach: Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna i Poznań Główny.

Pociąg z Moskwy w swoją pierwszą podróż wyjechał w poniedziałek o 20.51 czasu lokalnego. Jak poinformował polskich dziennikarzy dyrektor generalny Federalnej Pasażerskiej Kompanii Michaił Akułow, wyprawieniu pociągu w trasę towarzyszyły uroczystości, w których uczestniczyli przedstawiciele rosyjskich oraz francuskich władz i ambasadorowie kilku państw.

W Terespolu do pociągu dosiedli się przedstawiciele zarządu PKP Intercity. Prezesi polskiej i rosyjskiej spółki wymienili się prezentami i zapowiedzieli, że przez kilka godzin podróży w Warszawy będą omawiać warunki współpracy podczas Euro2012.

Jak wyjaśnił Malinowski, pociąg Moskwa-Paryż jest pociągiem kolei rosyjskich, ale jest prowadzony we współpracy z PKP Intercity. Na terenie Polski skład będzie ciągnęła lokomotywa należąca do tego przewoźnika. Na stacji Warszawa Wschodnia do pociągu będzie doczepiany wagon restauracyjny Wars, który pojedzie do Paryża, a w nim mają być serwowane smakołyki kuchni polskiej.

Pod koniec listopada władze PKP Intercity oraz rosyjskich kolei podpisały umowy dotyczące m.in. wzajemnej współpracy odnośnie realizacji międzynarodowych połączeń: Moskwa-Paryż oraz Moskwa-Nicea, działającego od ok. roku. Zgodnie z nimi pociąg relacji Moskwa-Paryż będzie zatrzymywał się w Warszawie oraz w Poznaniu. Obsługę gastronomiczną w tych pociągach będzie zapewniał Wars.

Pociąg Moskwa-Paryż w okresie zimowym będzie kursował 3 razy w tygodniu; od końca maja - 5 razy w tygodniu. Trasę ma pokonywać w 37,5 godz., jednak trwają prace nad skróceniem tego czasu do 33 godz. Pociąg ma osiągać maksymalną prędkość 200 km/h. Bilety będą sprzedawane w siedmiu taryfach. Najdroższy z nich będzie kosztował ponad 1000 euro. Zniżki obowiązywać będą dla młodzieży, rodzin, seniorów oraz zorganizowanych grup.

źródło: PAP / Kurier Kolejowy
leewy1994 - 13-12-2011, 18:45
Temat postu:
no i to rozumiem Laughing
Pitras - 13-12-2011, 19:18
Temat postu:
A coś już więcej wiadomo, jakie wagony mają być? Moim zdaniem powinny to być 152A. Bo sypialne są nieopłacalne i zła pora kursowania jak dla nich.
stefek143 - 13-12-2011, 20:46
Temat postu:
Dzisiaj chciałem kupić bilet ale w odwrotną stronę czyli z Poznania do Moskwy na ten pociąg EN 453 no i..... nie jest wsprowadzony, czy też jest zablokowany. Tak mi przynajmniej Pani oznajmiła sprzedająca bilety. czy ktoś wie czy będzie można kupić bilet na trase z poznania do moskwy a jak tak to kiedy? to chyba teraz jedyny pociąg bezpośredni z zachodniej polski(poznan) na wschod.... a tutaj nie pokazuje czasu postoju w PL... z tego co wiem pociąg zatrzymuje sie w poznaniu a tutaj wygląda jakby w ogole w polsce sie nie zatrzymywal http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/763308/281117/994072/242600/4095/?q=pl/node/146&ld=pkp&seqnr=3&ident=i8.0926729.1323805427&

czy ktos wie o co tu chodzi? Smile
kowal331 - 13-12-2011, 21:15
Temat postu:
Ten pociąg ma tylko postoje techniczne w Polsce,tak poza tym to on jest tranzytowy niedostępny dla podróżnych z Polski.
siwiutki91 - 13-12-2011, 21:38
Temat postu:
Jak miałem liczenie podróżnych na Moskwa Express to w Poznaniu (przyj. ok.19:30) wsiadała kobieta z biletem zakupionym w Polsce jadąca do Moskwy bilet kosztował coś koło 330zł.
calsberg - 14-12-2011, 09:41
Temat postu:
Ekspres Moskwa-Paryż zawitał w środku nocy do Poznania. Ale na razie to pociąg-widmo: polscy podróżni do niego nie wsiądą. Bilety będą mogli kupić dopiero za kilka tygodni

O pociągu Moskwa-Paryż pisaliśmy przed miesiącem. Koleje Rosyjskie po wielu latach przerwy uruchomiły bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą Francji. Ekspres pojawił się w nowym rozkładzie, który obowiązuje od kilku dni. W poniedziałek pierwszy raz wyruszył na tory.

Wczoraj po trzeciej nad ranem przejeżdżał przez Poznań. Miał postój na Dworcu Głównym. Ale polscy pasażerowie mogli na niego tylko popatrzeć. Powód? W Polsce nie można na niego kupić biletów.


A jeszcze w listopadzie Masza Titowa z Kolei Rosyjskich zapewniała nas: - Polscy podróżni będą mogli kupić bilety i wsiąść do pociągu w każdym mieście, w którym się zatrzyma. I to w obu kierunkach: zarówno do Paryża, jak i w stronę Moskwy. Chcemy, żeby z naszego nowego połączenia korzystało jak najwięcej pasażerów z zagranicy.

Dopiero niedawno okazało się, że w Polsce do pociągu nikt nie wsiądzie. Ani nie kupi na niego biletów. - Nie zdążyliśmy uzgodnić kilku kwestii - tłumaczy Małgorzata Sitkowska ze spółki PKP Intercity (obsługuje pociąg na terenie naszego kraju). Chodzi m.in. o unijne rozporządzenie 1371, które przyznaje pasażerom dodatkowe prawa w razie np. opóźnienia pociągu. W Rosji te przepisy nie obowiązują. Dlatego rozmowy się przedłużyły.

Pojawiły się nawet doniesienia, że bilety na pociąg Moskwa-Paryż będą dostępne dla Polaków dopiero za rok. Jednak Sitkowska zapewnia, że nastąpi to szybciej, może nawet na początku przyszłego roku: - Jest wola współpracy po obu stronach. Nie chcemy czekać ze sprzedażą biletów do nowego rozkładu. Liczymy, że uda się ją rozpocząć już za kilka tygodni.

Jeśli się uda, do rosyjskiego ekspresu wsiądą podróżni na dworcach w Poznaniu i w Warszawie.

Podróż z Poznania do Paryża potrwa około 17 godzin - znacznie dłużej niż samolotem, ale za to szybciej niż autokarem. Bilety mają być sprzedawane według taryfikatora Kolei Rosyjskich (ceny będą przeliczane na złotówki). Nie wiadomo jeszcze, ile dokładnie będą kosztować.

Więcej... http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,10813160,Pociag_Moskwa___Paryz_wkrotce_tez_dla_poznaniakow.html#ixzz1gUqZPXAk
stefek143 - 14-12-2011, 18:16
Temat postu:
to jest informacja w stronę paryża ale czy do moskwy sprawa ma się tak samo?
Leriss - 15-12-2011, 18:40
Temat postu:
Film od Pirata nie działa, więc wrzucam działający link - http://www.youtube.com/watch?v=tiP2e0xh5tw
Victoria - 16-05-2012, 19:53
Temat postu:
Pociąg Paryż-Moskwa dostępny dla Polaków od 1 czerwca

12 grudnia 2011 roku nastąpiła oficjalna inauguracja połączenia kolejowego z Moskwy do Paryża. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, w niespełna pół roku od tamtego wydarzenia, PKP Intercity umożliwi sprzedaż biletów na pociąg również polskim pasażerom.

- Bilety na pociąg Warszawa - Paryż będą dostępne w sprzedaży do 1 czerwca – poinformowała „Rynek Kolejowy” rzeczniczka PKP Intercity Małgorzata Sitkowska. Federalna Kompania Pasażerska, która powstała w 2010 roku i która jest spółką zależną Kolei Rosyjskich RŻD, uruchomiła w poprzednim rozkładzie jazdy przy współpracy PKP Intercity pociągi relacji Moskwa - Nicea, kursujące przez Polskę. W obecnym rozkładzie jazdy dołączyło połączenie Moskwa - Paryż. Umowa w sprawie pociągu do ze stolicy Rosji do Paryża została podpisana jeszcze w listopadzie 2011 roku. Na mocy innych podpisanych umów pociąg prowadzony jest przez należącą do PKP Intercity lokomotywę Husarz oraz doczepiany jest do niego polski wagon restauracyjny.

Połączenie Moskwa – Paryż jest drugą najdłuższą transeuropejską trasą pociągu RŻD. Skład przebywa dystans 3 tys. 177 km. Pociąg rozpędza się do maksymalnej prędkości 200 km/h. Od 12 grudnia do 24 marca 2012 r. pociąg wyruszał z Moskwy w poniedziałki, czwartki i niedziele o 8:51, a przyjeżdżał o 20:31 dnia następnego do Paryża. Podobnie będzie między 28 października 2012 i 6 grudnia 2012 r. Podróż zajmuje 38 godzin i 40 minut.

Natomiast od 25 marca do 27 października pociąg wyjeżdża z Moskwy w poniedziałki, wtorki, czwartki, soboty i niedziele o 8:00, a przyjeżdża do Paryża o 20:31. Podróż trwa 38 godzin i 31 minut. W powrotną drogę rusza o 8:28 w okresie od 14 grudnia 2011 r. do 23 marca 2012 r. oraz od 27 października do 8 grudnia. Czas podróży to 38 godzin i 2 minuty. Natomiast od 24 marca do 26 października wyjazd z Paryża odbywa się we wtorki, środy, czwartki i soboty o 8:28, a przyjazd do Moskwy - o 23:58 dnia następnego. Oznacza to, że podróż zajmuje 37 godzin i 30 minut.

W Polsce będzie można kupić bilet na podróż do Paryża i do Moskwy na pociąg Kolei Rosyjskich z Warszawy i z Poznania. Bilety będą w sprzedaży od 1 czerwca.

źródło: Rynek Kolejowy
winograd - 16-05-2012, 20:13
Temat postu:
Wreszcie z Poznania będzie można odprawić na jakiś pociąg w kierunku Moskwy, bo ostatnio tych możliwości brak - trzeba przesiadać się w Warszawie. Podróżnych z Poznania bardziej interesuje kierunek Brześć, Mińsk, Smoleńsk, Moskwa niż Paryż
suedkreuz - 16-05-2012, 21:46
Temat postu:
Wie ktos co ciagnie sklad od Brzescia do granicy niemieckiej ?
W Berlinie odczepiaja bombardiera 146.2 i dalej ciagnie henschel 120.1.
Frekwencja ale cieniutka. Z pewnoscia nic dla turystow a wylacznie dla milosnikow.
--
winograd - 18-05-2012, 10:51
Temat postu:
200 euro najtańszy?? Sad To już taniej wyjdzie z 4,5 godzinną przesiadką w Berlinie na CNL i przyjazdem do Paryża po 9 rano. Bilet i to nawet promocyjny można kupić przez stronę DB. W zeszłym roku nawet w Polsce można było wystawić bilety w kasie międzynarodowej na tego CNL (ale tylko w stronę Paryża). W tym roku jeszcze nie próbowałem.
pospieszny - 18-05-2012, 10:59
Temat postu:
W tym przypadku warunki "promocji" dyktuje właściciel czyli strona rosyjska.
suedkreuz - 27-05-2012, 22:52
Temat postu:
Sorry..nieścisłość w mojej odpowiedzi
Cytat:
W Berlinie odczepiaja bombardiera 146.2

..od Poznania ciągnie jeden z Siemensów w swoim obiegu. Dalej 120.1 od DB jak pisałem.
--
Pirat - 16-12-2014, 23:37
Temat postu:
Około 200 000 pasażerów skorzystało już z międzynarodowego pociągu Moskwa-Paryż, uruchamianego przez firmę FPC (spółka zależna Rosyjskich Kolei) w ciągu trzech lat jego kursowania. 12 grudnia 2014 roku minęła dokładnie trzecia rocznica uruchomienia tego połączenia. W tym czasie 22 400 pasażerów podróżowało bezpośrednio z Rosji do Francji. Pociąg pokonał tę trasę ponad 580 razy.

Czytaj więcej na inforail.pl
sympatyk - 17-01-2015, 15:30
Temat postu:
Polski schabowy nie gorszy od steka z kangura.

W wagonach restauracyjnych Warsu kursujących do Francji możemy zasmakować potraw, których nie skosztujemy w trakcie podróży w polskich pociągach. Nasz tradycyjny schabowy jest jednak równie popularny, jak i bardziej egzotyczne dania.

Wybierając się w podróż rosyjskim pociągiem z Warszawy do Paryża mamy możliwość skorzystania z polskiego wagonu restauracyjnego. Propozycja menu zawiera bogatą oferta dań z różnych kuchni świata. Możemy zjeść tak egzotyczne potrawy jak stek z kangura czy krem z homara.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22810/Polski-schabowy-nie-gorszy-od-steka-z-kangura.html
Victoria - 19-06-2015, 16:33
Temat postu:
Pociąg Moskwa - Paryż z nowymi godzinami odjazdu.

Rozkład jazdy pociągu relacji Moskwa - Paryż stanie się bardziej przyjazny pasażerom - poinformowały Koleje Rosyjskie RŻD. Zmiana będzie również korzystniejsza dla pasażerów wsiadających na terytorium Polski i Niemiec. Dodatkowo pojawią się kolejne stacje, na których pociągi będą się zatrzymywać.

Pociąg będzie odjeżdżał z Moskwy o godzinie 16:30 (do tej pory odjazd był zaplanowany na 6:44). Skład dojedzie do Paryża na godzinę 9:16 (wcześniej przyjazd był planowany na 19:23). Z Paryża do Moskwy pociąg odjedzie o 20:05 (zamiast 8:28), a do Moskwy przyjedzie na godzinę 12:33 (zamiast 23:04).

Zmiana przyniesie również korzystniejsze godziny odjazdu w Warszawie oraz w Berlinie. Dodatkowo RŻD wynegocjowały postoje handlowe na stacjach: Frankfurt nad Odrą, Berlin Lichtenberg, Berlin Hauptbahnhof, Erfurt Hauptbahnhof, Frankfurt oraz Karlsruhe.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58139/rosja_pociag_moskwa_paryz_z_nowymi_godzinami_odjazdu.html
sympatyk - 09-05-2019, 15:45
Temat postu:
Przez Polskę przejeżdża luksusowy pociąg transeuropejski. Salonki VIP, prysznice i bar.

Chyba każdy z nas marzył kiedyś o podróży Koleją Transsyberyjską, by móc podziwiać zmieniające się krajobrazy. Mało kto wie, że przez Polskę przejeżdża jedna z dwóch najdłuższych tras kolejowych w Europie – luksusowy pociąg z Moskwy do Paryża. To idealna propozycja nie tylko dla ludzi, którzy boją się latać.

Więcej:
https://noizz.pl/lifestyle/przez-polske-przejezdza-luksusowy-pociag-transeuropejski-moskwa-warszawa-paryz/qg4q6vd
Pirat - 21-05-2019, 14:48
Temat postu:

Pirat - 21-09-2019, 16:16
Temat postu:

Beatrycze - 13-12-2019, 14:27
Temat postu:


2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group