Leniwiec napisał/a: |
Cześć dofinansowania walną na pociągi międzywojewódzkie od PR, resztę wezmą i przepadnie... |
Victoria napisał/a: |
Coś może być na rzeczy, bo jak wiadomo rząd chce dotować połączenia ekspresowe realizowane składami Pendolino. W ten sposób PKP Intercity ma pozyskać fundusze na spłatę kredytu. |
snajper napisał/a: |
Bo cena Ex to nie cena dla zwyczajnie zarabiających ludzi tylko dla 5% managerów, lekarzy i podobnego elementu. |
playy napisał/a: | ||
Haha wiesz co śmieszny jesteś naprawdę! Widzę, że masz taką nienawiść do pociągów EC/EIC/Ex, że aż żal za przeproszeniem w dupie Ci ściska! Nie jestem bogaty, ale podróżuje pociągami EIC/Ex wolę dopłacić dwa razy więcej i jechać godnymi warunkami niż tłuc się brudnym, starym z lat 80 jakimś interRegio... Tyle ludzi Ci tu tłumaczy na temat EIC/Ex, a Ty nadal swoje! Nie jestem lekarzem, sędzią czy jakimś prezesem firmy by podróżować EIC/EX, jestem przeciętnym Polakiem takim jak Ty, ale nie oceniam ludzi po pociągach szczyt bezszczelności. |
Dudzio napisał/a: |
Poza tym PKP IC nie zlikwiduje kategorii TLK, bo musiałoby oddać całe pieniądze jakie dostało z Unii na projekty taborowe. |
Dudzio napisał/a: |
Jest to jednak niemożliwe, więc może darujmy sobie ten temat do momentu kiedy pojawią się KONKRETY |
scheva17 napisał/a: |
A Ja sądzę, że PR i IR przetrwają. |
Pirat napisał/a: |
Bzdura! Projekty taborowe współfinansowane przez UE nie są przypisane do kategorii pociągów, Ba, nie są nawet przypisane do przewoźnika. Są przypisane do trasy! Dowód? Proszę bardzo: 11 sztuk ED74 zakupionych za środki unijne przez PKP PR. Ten tabor był dedykowany na trasę Warszawa - Łódź. W ramach usamorządowienia PR wszystkie ED74 przejęło PKP Intercity i dziś te składy widuję nawet we Wrocławiu. |
snajper napisał/a: |
Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT. |
grzesik56 napisał/a: |
o tabor się nie martw,bo za rok zostanie kilkadziesiąt wagonów z ważną rewizją .a reszta pójdzie w krzaki,właśnie tak wygląda polityka PIC-u,wykończyć wszystko i w krzaki,zamiast np.PR-om odsprzedać nawet za grosze,ale niech ktoś remontuje i żeby były w ruchu |
dyżurny napisał/a: |
Swego czasu ktoś wspomniał o tym że TLK mają zostać przekazane do PR, gdyż IC po prostu sobie nie radzi z ich obsługą. W sumie byłoby to dobry manewr, gdyż nie dość że odpadł by duży problem dla PICu związany z lokami spalinowymi, a po drugie na końcówkach tras spokojnie mogłby zostać wykorzystane jako REGIO, co jest ostatnio coraz częściej praktykowane jeżeli chodzi o iR. |
snajper napisał/a: |
Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT.
Choć ja to bym widział inaczej, zabranie pospiesznych firmie IC, niech się IC zajmuje swoimi Ekspresikami. A pospieszne do innej spółki dla której to będzie flagowy produkt, oczko w głowie i będą o nie dbać. |
Cytat: |
A niby czemu nie do PR? Wtedy tylko zmieniłoby się oznaczenie z TLK na IR. |
Cytat: |
której? Bo z pewnością nie do PRów. I co? Może stworzymy nową spółkę? I nowe stołki dla wąsatych Prezesów?... Już teraz jest ich za dużo. |
Dudzio napisał/a: |
Największe wpływy z biletów ma na pociągach TLK Warszawa - Łódź. Jest to jedyna rentowna linia w Polsce. |
Cytat: |
A cała sprawa może być świetną okazją do oderwania linii Warszawa-Łódź od tego całego PKP. Sprywatyzować linię i tabor.
|
Cytat: |
Powiem tak, że jeżeli celem jest przywrócenie równowagi sprzed 2009 roku to proszę bardzo - niech likwidują TLK. Jeżeli oczywiście większość połączeń przejmą Przewozy Regionalne. Ale niech PIC zwraca lokomotywy i wagony do PR. |
Cytat: |
Coś mi się zdaje, że PIC znudził się operowaniem składów TLK i chcą wrócić do swojej pierwotnej postaci - obsługiwać tych "Panów Polski" pociągami EX i EIC. |
Cytat: |
A najlepiej byłoby zlikwidować PIC i PR, po to żeby móc stworzyć jedną spółkę PKP i może wreszcie nie będzie takiego ambarasu jak po 2001 roku kiedy do życia powołano poronioną spółeczkę Intercity i po 2009 roku kiedy to IC przęjał pociągi pośpieszne od PR. To moje marzenia a jak wiadomo przy silnej wierzy marzenia lubią się spełniać |
Cytat: |
Zdajemy sobie chyba sprawę, że obecnie jest to już niemożliwe. PRy nie należą do skarbu państwa, tylko do 16 marszałków. Jak w tej sytuacji wyobrażałbyś sobie funkcjonowanie pośpiechów? |
Światowid napisał/a: |
Dostaliśmy informacje od pewnej osoby pracującej wewnątrz, że rozgłos jaki wywołaliśmy dotyczący likwidacji połączeń kolejowych kategorii TLK spowodował niezłe zamieszanie w Ministerstwie Transportu. |