Hewak napisał/a: |
Wiadomo że większą atrakcją niż ścieżka rowerowa byłaby kolej drezynowa, ale widać komuś zależy na kasie ze zdemontowanej infrastruktury, więc cisną kit o ścieżce rowerowej. |
Cytat: |
Niestety wniosek został odrzucony |
Cytat: |
niekiedy pomiędzy szynami rosną dorodne, soczyste brzozy |
Nuter napisał/a: |
Kiedy wydział infrastruktury UMWD odpowiedział Ci |
Cytat: |
Cytat:
Szanowny Panie, w związku z Pańskim mailem w sprawie uruchomienia odcinka Chojnów - Rokitki należącego do linii kolejowej nr 316, informuję, iż w latach 2007 - 2009 Marszałek Województwa Dolnośląskiego w związku z konsekwentnie realizowaną przez Samorząd Województwa polityką rozwoju transportu kolejowego na Dolnym Śląsku wielokrotnie zwracał się do PKP PLK i Ministra Infrastruktury z zapytaniem o możliwość wznowienie kursowania pociągów na odcinku Chojnów - Rokitki. W odpowiedzi PKP PLK i MI informowało, że linia ta jest zbędna dla potrzeb eksploatacyjnych a przywrócenie ruchu na tym odcinku wymaga dużych prac inwestycyjnych (konieczność przebudowy zwrotnic, bocznic i innych obiektów inżynieryjnych) i nakładów finansowych (ok. 5 mln zł). Ponadto Ministerstwo Infrastruktury nie ujęło w swoim planie tej modernizacji a Minister Infrastruktury decyzją z 2005 r. wyraził zgodę na likwidację przedmiotowej linii. W związku z powyższym mimo monitów Marszałka Województwa i zainteresowaniem ze strony Samorządu wznowieniem kursowania pociągów na w/w odcinku PKP PLK w najbliższym czasie nie planuje jego modernizacji. Z poważaniem, Piotr Kordysz Specjalista Dział Transportu Szynowego Wydział Transportu Departament Infrastruktury |
KPP napisał/a: |
Linie do przejęcia:
3. Linia kolejowa nr 285 na odcinku Wrocław Główny - Świdnica Kraszewice wraz z łącznicą nr 771 na odcinku Świdnica Przedmieście -Świdnica Miasto 9. Linia kolejowa nr 292 na odcinku Jelcz-Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice / |
Cytat: |
Miedzianą trakcję elektryczną zwinięto już wcześniej. |
Cytat: |
Spółki nie potrafiły dogadać się w sprawie dozorowania i konserwacji zawieszonej linii, |
Cytat: |
W 1945 r. na Dolnym Śląsku istniała największa w kraju sieć linii kolejowych o długości ponad 2300 km, przejęta jako powojenna scheda po III Rzeszy. Dziś pociągi jeżdżą po jednej czwartej tych tras. |
Cytat: |
Obecnie połowa linii jest zawieszona, przede wszystkim z powodu złego stanu torowisk, wiaduktów i mostów, z których część pozostaje bezpańska. Zaledwie 10 dni po uruchomieniu w zeszłym roku samorządowej linii z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby okazało się, że połączenie trzeba zawiesić, bo wiadukt nad torami w Piechowicach grozi zawaleniem. Do dziś nie udało się ustalić, kto jest właścicielem obiektu. |
Nuter napisał/a: |
Samorząd powinien się do tego ustosunkować. Osobiście nie zdziwił bym się gdyby w UMWD nic o działaniach prowadzonych przez PKP S.A. nie wiedzieli... |
pawelW napisał/a: |
Rewitalizacja jest kosztem a rozbiórka lini nie jest żadnym kosztem ? Z kasy którą trzeba władować w rozbiórkę tych wszystkich lini , można było by naprawić wiele innych i o tym powinno się mówić . Lepiej budować zamiast niszczyć . |
MK_Wro napisał/a: |
A tymczasem... http://www.rynek-kolejowy.pl/58691/dolnoslaskie_chce_przejac_trzy_linie_kolejowe.html |
bystrzak2000 napisał/a: |
A jaki byłby w ogóle sens przywracania tej linii? Skąd i dokąd mieliby jeździć tam ewentualni pasażerowie? |