pawel78 napisał/a: |
- przywroca EN75 tam gdzie wpychaja kible |
pawel78 napisał/a: |
Najpierw niech:
- przywroca EN75 tam gdzie wpychaja kible, - przywroca stary soft w bilemotach, zamiast kolejki tworzyc do kas, - zatrudniaja kompetenty personel pokladowy - personel nauczy sie logowac na wlasciwy numer i sprawdzac bilety i doliczac oplaty, - zrobia porzadek z kretynami kladacymi bagaz na siedzeniach lub w przejsciu. |
pawel78 napisał/a: |
hanys, trasa Gliwice - Czestochowa/Zawiercie |
pawel78 napisał/a: |
I tak EN75 powinni dać na S1.. |
sympatyk napisał/a: |
4. Bardzo potrzebny jest pociąg weekendowo - studencki (Kędzierzyn Koźle) - Rybnik - Zwardoń |
ambrosia napisał/a: |
Wyszukiwarka PLK pokazuje, że od grudniowej zmiany rozkładu większość pociągów Kolei Śląskich na linii S8 pojedzie w rel. Lubliniec-Oświęcim, ciekawe czy to będzie ukryta relacja czy może w końcu zrobili z tym porządek? |
Rozkladowiec napisał/a: |
Nigdzie nie jest powiedziane że Katowice muszą być stacją docelową. Fajnie by było jakby PRy wszystkie pociągi z Krakowa wydłużyły do Rybnika |
Rozkładowiec napisał/a: |
hades, a gdzie niby te pociągi miałyby jeździć? PRy z Krakowa jeżdżą Karolinką do Rybnika, od grudnia ma dojść druga para w tej relacji dlatego pomyślałem że wszystkie pociągi z Krakowa mogłyby do Rybnika jeździć i to trasą nie konkurująca z KŚ. Obawiam się że śląski Marszalek PRów by głębiej w życiu nie wpuścił. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Nawet wszystkie przystanki między Tychami a Orzeszem Jaśkowice są funkiel nówka. Niestety, ale na razie ani KŚ, ani IC nie są zainteresowane uruchamianiem tamtędy pociągów, stąd mój pomysł na. Kraków - Rybnik via Tychy. |
ambrosia napisał/a: |
hades, do 'urn' jeszcze daleko, chyba wiesz kto mianuje marszałków województw |
ambrosia napisał/a: |
Praca przewozowa PR musi być na Śląsku ograniczona ponieważ nie ma już Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, więc niby które PR mają jeździć po naszym województwie? |
ambrosia napisał/a: |
A czy gdyby obecny regio Kraków-Rybnik dojeżdżał do Wodzisławia i tam kończył bieg to czy są tam tory postojowe na których skład mógłby poczekać do rana? Może to jest powód dla którego 'Karolinka' dojeżdża tylko do Rybnika? |
hades napisał/a: |
skład może bez problemu nocować na torze nr 2 (główny dodatkowy) przy peronie II. |
ambrosia napisał/a: |
hades nie zgodze sie z Tobą! Przejęcie w grudniu 2012 przez Koleje Śląskie takich odcinków jak np. Gliwice - Strzelce Opolskie, Częstochowa - Radomsko lub Bielsko - Wadowice było ogromny błędem, wręcz nieporozumieniem! |
ambrosia napisał/a: |
A tory w Wodzisławiu nie są 'zaklepane' przez Koleje Śląskie aby to ich pociągi tam nocowały, tak jak ma to miejsce w niektórych miastach w województwie? Stoi w ogóle coś przez noc w Wodzisławiu? |
dddbb napisał/a: |
Najpierw w grudniu 2012 Koleje Śląskie przejęły całą pracę przewozową w województwie śląskim, obsługując odcinki poza województwo do pierwszej większej stacji w sąsiednim województwie, po czym marszałek w tym samym grudniu 2012 wskutek niewydolności KŚ oddał większość linii stykowych do PR. |
ambrosia napisał/a: |
A czy w Chałupkach jest sporo osób chętnych na bezpośrednie pociągi do Kędzierzyna i Opola? Niekoniecznie to co było kiedyś musi sie sprawdzać dzisiaj. |
ambrosia napisał/a: |
Według mnie gdyby KŚ podczas przejmowania obsługi połączeń kolejowych w woj. śląskim nie pokusiły sie o obsługe bezsensownych relacji takich jak np. Gliwice-Strzelce Opolskie, Bielsko-Wadowice, Tarnowskie Góry-Krzepice/Kłobuck lub Częstochowa-Radomsko to nie byłoby żadnej kolejowej klapy w grudniu 2012.
Jak wiadomo KŚ miały za mało taboru którego dostawcą była przecież zupełnie inna spółka. |
ambrosia napisał/a: |
A czy słyszeliście najnowszą nowinę? W sezonie turystycznym niektóre pociągi Kolei Śląskich relacji Katowice zostaną przedłużone do.... Jeleśni |
dddbb napisał/a: |
Chodziły słuchy (facebook kolej beskidzka) o pomysłach wydłużenia i negocjacjach z gminami, tylko się cieszyć, że wyszło. A czemu tylko Jeleśnia? No cóż niewiele dalej kończy się województwo śląskie, czyli granica ciężka do przebicia. |
Hugo napisał/a: |
Od nowego rozkładu jazdy 2016/2017 Koleje Śląskie uruchamiają bezpośrednie połączenie Katowice - Cieszyn.
Pociąg "Olza" przyśpieszony przez Tychy, Pszczynę Zebrzydowice. Pociąg kursował będzie tylko w niedziele wg rozkładu jazdy Katowice odjazd 16.19 z czasem przejazdu 1.40 minut powrót ze stacji Cieszyn 18.57 |
Cytat: |
– Kilkakrotnie podejmowaliśmy próby podjęcia rozmów i rozwiązania tego problemu. Jednak Słowacy nie są od dłuższego czasu zainteresowani jakimkolwiek komunikowaniem połączeń z pociągami Zwardoń/Skalite – Czadca. Nie znam przesłanek takiego postępowania strony słowackiej, ale na razie nie wygląda, by nastąpiły jakiekolwiek zmiany. A szkoda, bo porozumienie w tej sprawie bardzo by nam pomogło zbudować jeszcze lepszą ofertę dla turystów – mówi Wojciech Dinges, Prezes Zarządu Koleje Śląskie Sp. z o.o. |
sebek napisał/a: |
Ostatni bo pociąg o 19.31 z Lublińca dojedzie tylko do Tarnowskich Gór. |
Cytat: |
Zaraz, jakiego marazmu? Przecież jeszcze rok temu na tej linii kursowało sześć par pociągów. |
LoloPendolo napisał/a: |
Chodzi mi o 11 par jakie były podstawą oferty przez wiele lat |
bestkf napisał/a: |
Oby tylko nikt nie wpadł ponownie na pomysł dzielenia tej relacji np w Sławkowie. |
Cytat: |
W kolejnym roku chciałbym rozważać możliwości tras, z których część Koleje Śląskie już kiedyś obsługiwały. Chodzi między innymi o Pyskowice, Sławków i Olkusz. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Kończenie biegu w Sławkowie nie miałoby najmniejszego sensu, choćby z powodu sporej odległości dworca od centrum miasta. Poza tym Sławków jest zbyt mały żeby w miarę zapełnić pociąg. Sławkowowi dogodne połączenie z Katowicami powinien zapewnić KZK GOP, wydłużając tam szybką linię 801 lub 831. |
Rozkładowiec napisał/a: |
obrzeża Sosnowca i Dąbrowy nie zapewnią takiemu połączeniu przyzwoitej frekwencji. |
hanys napisał/a: | ||
Te obrzeża Sosnowca o których piszesz są bardziej zaludnione niż sosnowiecka dzielnica śródmiejska, poza tym stacja Sosnowiec Południowy jest tak samo na obrzeżach miasta jak Sosnowiec Główny. |
dddbb napisał/a: |
aso, A Sosnowiec Południowy nie jest? Chyba nie zrozumiałeś sensu powyższej wypowiedzi |
hanys napisał/a: |
Paradoksalnie śródmieście Sosnowca nie znajduje się w centrum miasta. Mało co również znajduje sie w samym 'centrum' miasta, jedyny jego plus to bardzo dobre skomunikowanie autobusami i tramwajami z pozostałymi częściami miasta jak i położenie na linii S1 która jedynie zahacza o Sosnowiec. |
hanys napisał/a: |
Stacje na linii do Olkusza zapewniłyby bardzo wysoką frekwencje gdyby tylko oferta na tej trasie była chociaż dobra. |
hanys napisał/a: |
O jakim dworcu na Mościckiego piszesz? Autobusowym pod UM? |
hanys napisał/a: |
Rozkładowiec na 'chłopski rozum' centrum miasta znajduje sie w samym, że tak powiem - jego środku Smile w Sosnowcu centrum znajduje sie blisko zachodnich obrzeży. Z dworca głownego mamy rzut beretem do rogatek miasta. |
hanys napisał/a: |
Jakie argumenty co do sosnowieckich stacji na linii Katowice-Olkusz masz na myśli? Przecież tu nie ma czego rozszerzac, dawniej to właśnie te stacje generowały na pociągach lokalnych większe potoki niż dworzec główny. Wystarczy lepsza oferta i pasażerowie powoli zaczną wracać do pociągów. |
hanys napisał/a: |
Co do dworca autobusowego na Mościckiego to został on postawiony tylko i wyłącznie po to aby autobusy miały gdzie przeczekac do następnego kursu z racji braku miejsca przy dworcu PKP. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Cóż poradzisz, zagłębiowskie miasta tak mają |