INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Modernizacja Rzeszów - Jasło - Zagórz

alenka - 30-07-2009, 09:53
Temat postu: Modernizacja Rzeszów - Jasło - Zagórz
Na ostatniej sesji zarówno Rady Miejskiej, jak również Rady Powiatu podjęto apel w sprawie modernizacji linii kolejowej Rzeszów – Jasło – Zagórz. Stan techniczny linii jest w takim stanie, że jeśli w najbliższym czasie kolej nie zadba o obydwie linie, to nie będzie możliwe bezpieczne i komfortowe przewożenie pasażerów. W niektórych miejscach - dla bezpieczeństwa pasażerów - pociągi muszą ograniczać swoją prędkość do 10 km/h.

- W tej chwili krążą takie anegdoty, że można wysiąść z pierwszego wagonu, pójść na grzyby i zdążyć jeszcze do ostatniego wagonu. - powiedział radny Tadeusz Stachaczyński.

- Linia kolejowa jest bardzo ważnym elementem przemysłu, gospodarki powiatu jasielskiego. My widzimy, że z roku na rok coraz gorszy jest jej stan. Przewozy osobowe praktycznie już nie istnieją. Więc jeżeli byśmy poprawili sprawność tej linii, czyli najprościej mówiąc szybkość przejazdu, to jest szansa, że mieszkańcy Jasła znów będą chcieli jeździć linią kolejową np. do Rzeszowa pod warunkiem, że ten przejazd będzie trwał nie dłużej niż godzinę. – popiera apel Adam Kmiecik, starosta jasielski.

W apelu skierowanym do Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Prezesa Rady Ministrów, Wojewody Podkarpackiego, Marszałka Województwa Podkarpackiego, euro parlamentarzystów i parlamentarzystów z województwa podkarpackiego oraz prezydenta miasta Rzeszowa czytamy m.in.: - Przy stale rosnącej ilości środków transportu kołowego i wzrastającym obciążeniu sieci dróg, atrakcyjną alternatywą może stać się transport kolejowy. Stan techniczny infrastruktury kolejowej, szczególnie na liniach o znaczeniu regionalnym, jest wysoce niezadowalający, co rzutuje w sposób negatywny na konkurencyjność transportu kolejowego. Niezbędne inwestycje w zakresie modernizacji linii kolejowych oraz zakup nowoczesnych i ekonomicznych w eksploatacji środków transportu, pozwolą na zdecydowaną poprawę konkurencyjności transportu kolejowego i pozwolą kompleksowo rozwiązać problemy komunikacyjne regionu.

Unowocześnienie linii 106 ma obejmować budowę nowego torowiska niemalże na całej długości linii. Wybudowanych zostałoby 21 przystanków z peronami i oświetleniem, a także zmodernizowanych 34 obiekty techniczne w postaci wiaduktów i przepustów i wybudowanych nowych 67. W przypadku linii 108 będzie to kompleksowa wymiana toru na długości 32 kilometrów, wybudowanych zostanie 8 przystanków, 18 obiektów inżynieryjnych i 10 przebudowanych.

Jeśli linie kolejowe zostaną zmodernizowane, pojawi się szansa na odciążenie mocno wyeksploatowanych dróg, ponieważ duże przewozy towarowe będą mogły odbywać się również za pomocą pociągów.

Szansą dla odzyskania przez linie dawnej świetności są środki z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie w uzyskaniu wszystkich pozwoleń na budowę, to prace ruszą już w 2010 roku. Koszt modernizacji obydwu linii szacuje się na około trzysta milionów złotych. Wkład Polskich Linii Kolejowych byłby w granicach około 90 milionów złotych.

Źródło: Jaslo4u.pl http://www.jaslo4u.pl/miasto-i-powiat-apeluja-o-modernizacje-koleji-newsy-jaslo-6363
pospieszny - 04-10-2009, 18:30
Temat postu:
Decyzja w sprawie ewentualnego dofinansowania prac zapadnie w przyszłym roku. Wcześniej PLK złoży do urzędu marszałkowskiego plany remontu, które już przygotowuje. Na modernizację przysługuje do 85 proc. dofinansowania z unijnej kasy. Kolej będzie się o nią starać wspólnie z gminami, przez które przebiegają tory. Do prac na pewno włączy się Rzeszów.

- Zainteresowane współpracą są wszystkie pozostałe samorządy, których miejscowości przecina linia. Teraz podobnie jak my muszą przyjąć uchwały, które będą oznaczały, że dołożą się do wkładu własnego w dofinansowaną z Unii Europejskiej inwestycję – mówi Jacek Kiczek, rzeszowski radny PiS.

Projekt zakłada m.in. modernizację torów, budynków nastawni, wiaduktów, mostów i przepustów. Linia 106 z Rzeszowa do Jasła ma 70 km. W przypadku zgody zarządu województwa na dofinansowanie inwestycji, prace będą mogły ruszyć na przełomie 2010 i 2011 roku.


Bartosz Gubernat - Nowiny
BR232 - 16-11-2009, 22:18
Temat postu:
Radni powiedzieli „tak” rewitalizacji i modernizacji linii kolejowej Rzeszów - Jasło


Na ostatniej sesji Rada Powiatu poparła działania samorządu wojewódzkiego zmierzające do modernizacji linii kolejowej Rzeszów – Jasło. Radni Powiatowi podczas obrad XXXVII sesji, mając na uwadze potrzeby społeczności lokalnej w zakresie transportu, podjęli decyzję o poparciu realizacji projektu służącego rewitalizacji i modernizacji linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło. Planowana przez samorząd województwa podkarpackiego modernizacja linii rozpoczęłaby się w przyszłym roku a zakończyła w 2011. Podobne poparcie i pomoc w realizacji przedsięwzięcia wyrażają wszystkie samorządy gmin i powiatów z terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie linii kolejowej Rzeszów – Jasło.


Projekt zostanie zrealizowany przy współpracy PKP PLK S.A. z samorządem województwa podkarpackiego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego, w tym m.in. z powiatami: strzyżowskim, rzeszowskim i jasielskim oraz gminami: Strzyżów, Boguchwała, Czudec, Frysztak, Wiśniowa, Wojaszówka i Jasło. Całkowity koszt inwestycji szacuje się na ok. 200 mln zł. Środki na realizację zadania pochodzić będą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 (tj. ok. 85% kosztów kwalifikowanych) oraz środków PKP PLK wraz ze środkami jednostek samorządów. Gminy uczestniczące w projekcie mają nadzieję na poprawę stanu infrastruktury kolejowej, w tym dworców kolejowych i ich otoczenia. W ramach projektowanych prac przewiduje się modernizację urządzeń linii, aktualizację sieci przystanków, poprawę bezpieczeństwa, a docelowo podwyższenie prędkości przewozowej.

Źródło: BIP powiat Strzyżowski: http://www.strzyzow.com.pl/index.php?page=aktualnosci/show&pos_id=915&ungrp_name=Aktualno%B6ci%20og%F3lne
kris123 - 20-11-2009, 14:32
Temat postu:
A czy ktoś wie co z linią Zagórz-Stróże. Czy ona ma zostać modernizowana, czy zbliża się kres linii?
Krzysztof1976 - 31-12-2009, 14:54
Temat postu:
Koniec linii Jasło Zagórz
http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/podkarpackie/zm.108.pdf
pavlo - 31-12-2009, 16:13
Temat postu:
Ich juz chyba do reszty pogielo. Z dnia na dzien zamykaja wszystko!!!
Myslalem, ze sie kiedys jeszcze doczekam, ze dojade z Sanoka do Krakowa czy gdzies dalej osobowka a tu masz.
Nie dosc ze przez rok ciagneli komunikacje zastepcza, teraz te co jeszcze jezdza szynobusy na polnoc a poludnie mozna zabic dechami bo przeciez tu tylko Biesy i Czady...


A jesli chodzi o modernizacje to pewnie predzej tory zwina niz zaczna cos robic....
Doctor No - 12-02-2010, 23:53
Temat postu:
Krzysztof1976 napisał/a:
Koniec linii JasBo Zagórz
http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/podkarpackie/zm.108.pdf
Lepiej zeby zelekrtyfikowali te i inne linie. Za 2 lata jak przyjdzie kryzys paliwowy i surowce kilkakrotnie podrozeja, nikt nie bedzie mial czym jezdzic. Te nieliczne kosztowne odcinki autostrad ktore powstaly, pochlona z budzetu dodatkowe podatki, gdyz nie bedzie wplywu z akcyzy paliw. Jak myslicie, ilu bedzie chetnych do jezdzenia blachsmrodami, jesli paliwo bedzie po 8zet(gaz 3,50 wegiel 1500 to tak przy okazji).
kris123 - 14-02-2010, 16:10
Temat postu:
Za pewne mało. Tylko do tego czasu będzie bardzo mało linii kolejowych. Chyba, że zmieni się nastawienie środków na transport kolejowy
pp - 19-03-2010, 14:10
Temat postu:
A co z planowaną łącznicą linii strzyżowskiej i Transwersalnej:

"Szybkie połączenie kolejowe Rzeszów - Krosno"
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080604/KROSNO/552533741

Sądzę że te planowane modernizacje połączone z budową tej łącznicy to byłoby załatwienie sprawy komunikacji kolejowej na tej części Podkarpacia w dobrym stylu.
pospieszny - 24-10-2011, 18:44
Temat postu:
Trwa gruntowny remont linii kolejowej nr 106 Rzeszów - Jasło, który wykonywany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na czas remontu ruch kolejowy na tej trasie został całkowicie wstrzymany. Do 10 grudnia ruch pasażerski do Jasła i Zagórza obsługuje zastępcza komunikacja autobusowa. Nie można jednak wykluczyć, że ten termin zostanie przesunięty.
Jak informuje strona internetowa PKP PLK S.A. oraz tablica informacyjna, modernizacja jest finansowana głównie z funduszy unijnych, a konkretnie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013. Całkowity koszt tej inwestycji to nieco powyżej 160 milionów zł. Termin zakończenia tego etapu prac to 2013 rok.
W Rzeszowie prace remontowe są na różnym poziomie zaawansowania. Na odcinku od stacji Rzeszów Główny do przejazdu kolejowego na ul. Jałowego ułożono na razie tłuczeń kamienny. Na odcinku od tego przejazdu do przejazdu na ul. Langiewicza, czyli wzdłuż stacji Rzeszów Staroniwa, widać największy rozmach prac. Roboty trwają zarówno na torze przelotowym w kierunku Jasła jak i na licznych w tym miejscu bocznych torach. W niektórych miejscach położono już nowe, betonowe, podkłady kolejowe, a w innych trwają jeszcze roboty ziemne.
Na odcinku od przejazdu na ul. Langiewicza do przejazdu na ul. Hanasiewicza remont się jeszcze nie rozpoczął. Od tego miejsca do Boguchwały ułożono już nowe podkłady kolejowe, a na nich szyny. Szyny na razie położone są dosyć luźno, a jedynie co kilkanaście metrów przymocowano je na stałe do podkładów. Na starym torowisku mocowano je za pomocą śrub. Teraz jest to jednak zupełnie inna technika (co widać na zdjęciu). Z informacji pracowników wynika, że prace remontowe na torowisku prowadzone są do Czudca.
Remontowane mają być również przejazdy kolejowe, perony, mosty czy wiadukty. W Rzeszowie prace są prowadzone na wiadukcie nad al. Batalionów Chłopskich, w związku z czym pod nim wyłączone zostały z ruchu 2 pasy (po jednym w każdym kierunku). Na przystanku osobowym Rzeszów Osiedle wyburzono stary peron, a na stacji Rzeszów Staroniwa i Boguchwała nowe perony są już w budowie. W budynku na przystanku osobowym Wisłoczanka wstawiono nowe okna i drzwi, co pozwala mieć nadzieję, że także budynki kolejowe będą remontowane, gdyż niektóre na tej linii są w kiepskim stanie.
Remont linii kolejowej nr 106 przebiega dość sprawnie, a postęp prac jest widoczny dosłownie z dnia na dzień. Po ich zakończeniu zwiększy się prędkość kursujących pociągów, a tym samym podróż do Jasła będzie trwała krócej.

źródło i Fotki mmrzeszow.pl
pp - 25-10-2011, 16:47
Temat postu:
A co z budynkiem dworcowym w Czudcu? Prezentuje on piękną, charakterystyczną dla tych linii, austriacką architekturę dworcową. Ale my daliśmy mu radę...
Bardi78 - 24-07-2012, 21:58
Temat postu:
Oglądałem dzisiaj kolej TV kobieta z PLK mówi o mernizacji Stróże Krościenko...ja osobiście się już w tym gubie...więc prosze i info co ma być zmodernizowane jakie terminy itp...
Z góry dziękuje
walther - 31-10-2012, 23:29
Temat postu:
"Lipiec 2013 r. to prawdopodobny termin zakończenia prac modernizacyjnych na linii nr 106 Rzeszów – Jasło. Są one prowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. (...)"

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10756/Podkarpacie-modernizacja-linii-106.html
Anonymous - 31-10-2012, 23:44
Temat postu:
Do tego czasu nie bedzie w ogole pociagow. Od 2013 powrocą. Czy w wymiarze 3 polaczen na dobe ? Jesli tak, to to nie ma sensu. Odcinek Kolbuszowa-Rzeszow zmodernizowano za ciezkie pieniadze, a pociagow REGIO dowozacych mieszkancow do szkoly i pracy jest bodaj 5. To za mało, żeby przekonac ludzi do kolei. Mam nadzieje, ze po gruntownej modernizacji kolej regionalna bedzie odgrywala wieksza role, niz ładny dodatek do komunikacji autobusowej, ktora wybiera 99% dojezdzajacych.
Zouave - 10-11-2012, 13:25
Temat postu:
Linię nr 71 zmodernizowano za ciężkie pieniądze i zasuwają po niej ciężkie towary. Wczoraj widziałem gagara z CTL (chyba) ze składem cystern. Aż szyny się uginały, wiec nie wiem, czy ta modernizacja była tak znowu super poprowadzona.
Gdzieś w sieci niedawno znalazłem analizę potrzeb modernizacyjnych linii kolejowych w Polsce wykonaną w oparciu o uwagi zgłaszane przez większych przewoźników.
Zgłaszano mianowicie np. konieczność elektryfikacji linii 71.
Nie można patrzeć na ruch tylko przez pryzmat pociągów regio, bo już od nowego sezonu (zobaczymy jak długo) będą 3 pociągi TLK, 4 regio o towarach nie wspomnę. A posterunków ruchu zdatnych do krzyżowania bądź wyprzedzania jest aż trzy na tak długiej trasie.

Jeśli chodzi zaś o liczbę pociągów osobowych, to masz oczywiście rację, jest ich za mało.
Jednakże różnica między Aronem a UMWP jest taka, ze Aron zarabia, wiec wydaje kasę tak, jak mu się to podoba. UMWP nie może zarabiać, a kasę wydaje - lepiej bądź gorzej - taką jaką dostaje. Przy okazji mam wrażenie, że nasi wojewódzcy spece od transp0ortu szynowego nie wiedzą co robią.
sympatyk - 18-01-2013, 22:18
Temat postu:
Rewitalizacja linii Przybówka – Jasło z dofinansowaniem.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z zarządem województwa podkarpackiego na dofinansowanie rewitalizacji odcinka linii kolejowej Przybówka – Jasło oraz na przebudowę mostu w miejscowości Czudec nad Wisłokiem.

Celem robót wykonywanych na linii Rzeszów - Jasło jest likwidacja ograniczeń prędkości oraz przywrócenie sprawności technicznej wyeksploatowanych elementów infrastruktury, dla poprawy bezpieczeństwa jazdy pociągów i komfortu podróżowania.

Roboty budowlane będą obejmowały : przebudowę układu torowego, wymianę nawierzchni, budowę nowych peronów, remont obiektów inżynieryjnych (przepustów, mostów, wiaduktów), przebudowę przejazdów kolejowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń elektroenergetycznych.

Realizacja przedsięwzięcia przewidziana jest w latach 2013 -2014.

Roboty rewitalizacyjne wykonywane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. Projekt będzie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.

Dofinansowanie ze środków EFRR wynosi ponad 36,5 mln zł (co stanowi nie więcej niż 71,92 proc. wydatków kwalifikowanych). Całkowita wartość projektu to 62,6 mln zł.

Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji trasy Przybówka – Jasło, na linii kolejowej z Rzeszowa do Jasła został ogłoszony w grudniu 2012 roku. Otwarcie ofert planowane jest na koniec stycznia 2013 r.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12112/Rewitalizacja-linii-Przybowka-Jaslo-z-dofinansowaniem.html
Zouave - 18-01-2013, 22:20
Temat postu:
Ten most to chyba nie w Czudcu tylko Żarnowej.
Czudecki został już wymieniony.
sympatyk - 24-07-2013, 20:00
Temat postu:
Unitor B zrewitalizuje trasę do Jasła.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację odcinka Przybówka – Jasło i przebudowę mostu kolejowego na odcinku Babica – Czudec na linii kolejowej Rzeszów – Jasło. Wykonawcą umowy jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo „UNITOR B” oraz Infra SILESIA i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych, które zaprojektuje i wykona roboty budowlane za kwotę 52 273 906,53 zł brutto. Zakończenie i rozliczenie projektu zaplanowane jest do 30.09.2014 r.
Inwestycja uzupełnia rewitalizację linii kolejowej Rzeszów – Jasło prowadzonej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. W 2013 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zakończą roboty obejmujące wybrane odcinki na tej linii od stacji Rzeszów Główny do stacji Boguchwała oraz od stacji Czudec do mijanki Przybówka o łącznej długości blisko 41,5 km.

Kolejna inwestycja, polegająca na poprawie stanu odcinka Przybówka – Jasło i mostu kolejowego pomiędzy Babicą a Czudcem, umożliwi skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 16 minut oraz zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do
80 i 100 km/h. Obecnie na linii występują liczne ograniczenia prędkości do 60, 40, a nawet do 30 km/h. Zgodnie z umową, rewitalizacji będzie podlegał odcinek o łącznej długości ok. 17 km. Kompleksowa wymiana toru na szlaku Przybówka – Jasło i zastosowanie nawierzchni bezstykowej, poprawi nie tylko stan linii, ale jednocześnie wpłynie na ograniczenie hałasu. W ramach projektu przewidziana jest też przebudowa dwóch przystanków: Wojaszówka i Szebnie. Przystanki te zyskają m.in. nowe perony, umożliwiające również korzystanie z nich przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową. Poprawi się bezpieczeństwo na 19 przejazdach kolejowych i na jednym przejściu dla pieszych oraz na 30 obiektach inżynieryjnych (w tym na 5 mostach, 1 wiadukcie i 24 przepustach).
Inwestycja realizowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego według projektu o nazwie: ”Rewitalizacja odcinka Przybówka – Jasło oraz przebudowa mostu w km 18,837 linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło w ramach RPOWP na lata 2007-2013”. Projekt będzie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13825/Unitor-B-zrewitalizuje-trase-do-Jasla.html



Pociągi wracają do Strzyżowa Smile

Jak podaje „Polskie Radio Rzeszów”, od 1 sierpnia po długiej przerwie pociągi ponownie pojadą z Rzeszowa do Strzyżowa. Kończy się kolejny etap remontu linii kolejowej do Jasła. Od początku przyszłego miesiąca Przewozy Regionalne uruchamiają dwie pary pociągów, które będą kursowały do Strzyżowa. Dalej w kierunku Jasła nadal obowiązywała będzie autobusowa komunikacja zastępcza – informuje „Polskie Radio Rzeszów”.
Do końca listopada prowadzone będą prace na linii Rzeszów-Jasło. Remont tej trasy planowo ma się zakończyć w przyszłym roku. Jak podaje „Polskie Radio Rzeszów”, efektem prac m.in. wymiany torów, modernizacji mostów i wiaduktów będzie znaczne skrócenie czasu podróży z Rzeszowa do Jasła.

http://www.rynek-kolejowy.pl/46804/pociagi_wracaja_do_strzyzowa.html
Zouave - 31-07-2013, 19:19
Temat postu:
Wg Sitkol-a od 2 września do 14 grudnia pociągi mają jeździć z Rzeszowa do Jasła.
Natomiast czasy przejazdów jeszcze nie powalają.
Przemyślanin - 04-08-2013, 00:42
Temat postu:
Zouave, Póki co nie ma jeszcze rozkładu zamknięciowego po 2 września.Więc nie warto się sugerować jeszcze tym co jest.

[ Dodano: 05-08-2013, 03:02 ]
Nowy rozkład jazdy ważny od 2 września do 19 października na trase Rzeszów - Jasło - Zagórz.
http://www.przewozyregionalne.pl/sites/default/files/pliki/12503/rzeszow-jaslo.pdf
Zouave - 05-08-2013, 15:55
Temat postu:
Na pewno jest dobrze, bo pociągi już jeżdżą.
Anonymous - 05-08-2013, 17:41
Temat postu:
31 kilometrów w 45 minut - czas przejazdu szału nie robi.
pp - 10-08-2013, 16:32
Temat postu:
Pułtuś, to fakt, bo powinno być maksymalnie pół godziny, ale sprawdź aktualne prędkości na linii wykazie prędkośći PLKi. Może nie ma tam jeszcze wprowadzonych nowych prędkości po modernizacji i rozkłąd jest na starych?

[ Dodano: 17-09-2013, 17:38 ]
Moim zdaniem, bardzo dobry komentarz z forum RK na temat tego dziadowania, zwanego szumnie modernizacją:

"Ta modernizacja jest warta funta kłaków.
Po pierwsze od Rzeszowa do Przybówki powinny być dwa tory, zelektryfikowane. Geometria ustawiona na r min-700-750m i v 120. W Przybówce rozjazd i jeden tor zelektryfikowany do Jasła, przynajmniej v100, drugi tor przez Ustrobną wzdłuż Wisłoka i do Krosna. Drugi tor z Jasła do Krosna po południowej części Jasiołki też do elektryfikacji. Minimum v100 gdzie się da. Od Krosna do Sanoka też elektryfikacja, bite v120 przynajmniej dwutorowa na połowie długości.
Wówczas taki projekt tworzył by kręgosłup dla całego pasa podkarpackiego. Rzeszów-Krosno ok 65-70 km w 45 minut. Rzeszów-Sanok w 70 minut. Rzeszów-Zagórz ok 75 minut.
Dla linii Warszawa-Radom-Starachowice-Ostrowiec-Sandomierz-Tarnobrzeg-Rzeszów (i tylko w tych miastach postoje), dało by radę zrobić w 3:15. Do Sanoka/ Zagórza w 4:30."
sympatyk - 17-09-2013, 18:26
Temat postu:
Tak zmienia się linia Rzeszów – Jasło.

13 stacji i przystanków zyskało nowe perony, które dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych. Podniesiono poziom bezpieczeństwa na kilkudziesięciu przejazdach kolejowo-drogowych oraz mostach i wiaduktach. Przebudowane zostaną kolejne tego typu obiekty, w tym most kolejowy między Babicą a Czudcem.
Dobiega końca rewitalizacja linii Rzeszów - Jasło, na odcinku od stacji Rzeszów do stacji Boguchwała oraz od stacji Czudec do mijanki Przybówka. PKP PLK kontynuują prace na odcinku Przybówka – Jasło.
Na trasie do Jasła, na siedmiu stacjach i pięciu przystankach zmienił się układ torowy, do którego dopasowane zostały nowe urządzenia. Usprawni to prowadzenie ruchu kolejowego na linii podkarpackiej, a nowe perony z wyposażeniem dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową staną się bardziej przyjazne. Poprawiło się również bezpieczeństwo na 58 przejazdach kolejowo-drogowych oraz na 24 obiektach inżynieryjnych: wiadukcie, mostach i przepustach.
W ramach kolejnej inwestycji przebudowane będą jeszcze dwa przystanki, które również zyskają nowe perony przystosowane dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Bezpieczeństwo ruchu kolejowego, które dla PKP PLK jest priorytetem, poprawi się na kolejnych 19 przejazdach oraz na 30 obiektach inżynieryjnych.
Rewitalizacja linii Rzeszów – Jasło przywróci sprawność techniczną wyeksploatowanej infrastruktury, podniesie poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi skrócenie czasu jazdy o ok. 16 minut i zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 i 100 km/h .
Inwestycje na linii kolejowej Rzeszów – Jasło realizowane są z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego w ramach dwóch projektów:
"Poprawa dostępności linii kolejowej, poprzez przebudowę niektórych elementów infrastruktury kolejowej na odcinkach linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło w ramach RPOWP na lata 2007 2013”. Całkowita wartość projektu to 160 722 434,93 PLN brutto.
„Rewitalizacja odcinka Przybówka – Jasło oraz przebudowa mostu w km 18,837 linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło w ramach RPOWP na lata 2007-2013”.Całkowita wartość projektu wynosi 62 644 816,23 PLN.
Projekty te są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15951/Tak-zmienia-sie-linia-Rzeszow-Jaslo.html
Zouave - 04-11-2013, 16:19
Temat postu:
Z dzisiaj:
tor od mijanki Przybówka w stronę Jasła położony, ale nadal nie przysypany i nie podbity.
pp - 05-11-2013, 19:45
Temat postu:
Z 21.X: na stacji Targowiska (l. 108) poskładane podkłady betonowe. Widać że coś robiono na staji, bo wjazd od strony Krosna wygląda na nowy. Już tam jakiś czas temu coś dłubali. Ale zostało ręczne przekładanie zwrotnic. Czy to też będzie modernizowane?
sympatyk - 03-04-2014, 09:16
Temat postu:
Prace PLK skrócą przejazd z Rzeszowa do Jasła.

Wyższy poziom bezpieczeństwa na 77 przejazdach kolejowo-drogowych oraz na 54 obiektach inżynieryjnych, większa prędkość i krótszy czas jazdy, to uzyskiwane efekty prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizacji linii kolejowej Rzeszów – Jasło.
Od kwietnia 2014 r. kontynuowane są prace inwestycyjne na torach między Przybówką a Jasłem oraz w Czudcu na linii kolejowej Rzeszów – Jasło. Obejmą między innymi 30 obiektów inżynieryjnych oraz 19 przejazdów kolejowo-drogowych.
W wyniku dotychczasowych prac rewitalizacyjnych na linii Rzeszów – Jasło, 12 stacji i przystanków zyskało już nowe, bardziej przyjazne dla podróżnych perony, m.in. Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec, Strzyżów n/Wisłokiem, Dobrzechów, Frysztak, Przybówka, Zaborów, Kalembina.
Do zmienionego układu torowego dopasowane zostały nowe urządzenia, usprawniające prowadzenie ruchu na podkarpackiej linii. Poziom bezpieczeństwa jest wyższy na 58 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. Rzeszowie, Babicy, Żarnowej oraz na 24 obiektach inżynieryjnych - wiadukcie, mostach i przepustach.
Rewitalizacja linii kolejowej Rzeszów – Jasło przywraca sprawność techniczną wyeksploatowanej infrastruktury, podnosi poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi szybsze kursowanie pociągów pasażerskich. Czas przejazdu z Rzeszowa do Jasła będzie krótszy o około 35 minut.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18933/Prace-PLK-skroca-przejazd-z-Rzeszowa-do-Jasla.html
ET05 - 03-04-2014, 20:12
Temat postu:
Ciekawe czy skończą do 2050...
pp - 09-04-2014, 10:02
Temat postu:
Przejeżdżałem w ostatnią niedzielę, widać że wjazd do Targowiska od Krosna ładnie na betonach, ale widzę że nastawni nie ruszają i nadal wszystko na wajchach. Czy SRK też będzie robione, czy zostaje jak było za CK Monarchii?
Maykin - 24-07-2014, 21:02
Temat postu:
03.04.2014-ET 05 pisał..Ciekawe czy skończą do 2050 roku.....?W tym roku pciagi napewno nie pojadą,roboty się ślimacza,np za Przybówką szyny rozchodza się na boki,doły pokopane żywej duszy,masakra!Pytam gdzie ci fachowcy,od kolei?szkoda gadac tu zawsze będzie dzidostwo Sad

[ Dodano: 27-07-2014, 20:27 ]
może ktoś ma info,czy pojadą osobowe od wrzesnia Rzeszów-Strzyżów?

[ Dodano: 05-08-2014, 13:13 ]
Jednak pojadą!5 par do Strzyżowa,2 pary do Przybówki,dalej za Przybówką rozkopane i nic się nie dzieje Rolling Eyes

[ Dodano: 01-09-2014, 17:43 ]
Dzisiaj jechałem ze Strzyżowa do Rzeszowa odj 12.47 ponad półtorej godziny zamiast 43minut wg rozkładu.Szynobus defektował kilka razy-miał problemy z ruszaniem.O 14.39 odjechał do Strzyżowa.Jak wracałem o 15.38....to stał zdefektowany w Boguchwale.... Mad

[ Dodano: 10-09-2014, 18:39 ]
Pytanie do Przewozów Regionalnych...co się dzieje z przewozami na trasie Rzeszów-Przybówka?....Od 01.09 od momenty pojawienia sie rozkładu jazdy,pociągi w tej relacji jadą opóżnione,lubodwołane,zapełnienie prawie 0 nie licząc personelu kolejowego.Nikt się tym nie interesuje,ludzie narzekają na kolej liczyli na nią!Poco te szynobusy jadą,prawie puste od czasu do czasu o czasie.24.07.2013..Sympatyk pisało o modernizacji tej trasy,o ..własnie o czym pisał. Rok minoł,minie nastepny nastepny,dalej bedzie tak samo-byle jak!
sympatyk - 15-10-2014, 18:18
Temat postu:
O połączeniu regionalnym Rzeszów – Jasło – Zagórz.

Zrealizowane inwestycje raczej nie wpłyną na rozwój regionalnych połączeń kolejowych. Według zapowiedzi organizatora kolejowych przewozów pasażerskich w regionie, oferta połączeń kolejowych będzie podobna jak w 2010 r.
Do „Rynku Kolejowego” dotarła informacja o ofercie Przewozów Regionalnych na odcinku Rzeszów – Jasło – Zagórz w rozkładzie jazdy 2014/2015. Z informacji do jakich dotarł czytelnik naszego portalu wynika, że oferta na ten czas będzie uboższa niż przed rozpoczęciem prac rewitalizacyjnych na tym ciągu komunikacyjnym. „Bulwersujący jest fakt, że linie, które obecnie poddawane są rewitalizacji, po ich zakończeniu otrzymają gorszy rozkład jazdy, niż miały przed” - podaje czytelnik. Na dowód swojego twierdzenia dołącza pismo z Przewozów Regionalnych, m.in. w dni wolne od pracy między Jasłem a Zagórzem ma kursować tylko jedna para pociągów, a 4 składy pojadą między stolicą regionu a miastem położonym nad rzekami Wisłoka i Ropa. Podkreśla, że w inne informacje były publikowane na naszym portalu wcześniej (link do artykułu można znaleźć tutaj)
Z informacji uzyskanych od rzecznika Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, że „w rozkładzie jazdy 2014/2015 planuje uruchomić sześć połączeń Rzeszów – Jasło, cztery połączenia Jasło – Zagórz i dziesięć połączeń Rzeszów – Strzyżów (sześć kursujących dalej do Jasła, cztery kończące bieg w Strzyżowie)”. Warto jednak podkreślić, że padło przy tym zastrzeżenie, iż „liczba uruchamianych przez Województwo Podkarpackie połączeń kolejowych uzależniona jest od dostępnych środków finansowych zabezpieczanych w budżecie województwa na ten cel”.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54349/o_polaczeniu_regionalnym_rzeszow_jaslo_zagorz.html
Maykin - 16-10-2014, 17:35
Temat postu:
Jedna para do Zagórza...w dni wolne od pracy ,od jakiej pracy?Szyt szczytów co ci panowie od kolei wyprawiają!Będzie tak;z powodu braku pojazdów trakcyjnych będzie wprowadzana komunikacja zastępcza.Na torach rozpanoszy sie rdza i chwasty,a drogi będą pękac w szwach!Jet nowa droga z Zagórza do Komanczy,są też stare tory....do łupkowa.Po torach nikt nie jezdzi,no bo i po co?????
Bardi78 - 16-10-2014, 21:50
Temat postu:
Idą wybory-namawiać rodzinę, znajomych i wszystkich dookoła aby wywalić na zbity...dotychczasowe władze które w ten sposób rozwalają kolej w podkarpackim.
Taka perspektywa jak 2014-2020 już się raczej szybko nie nadarzy.
Ja tak własnie informuję kogo popadnie z rodziny, znajomych aby nie głosowały na tych co obecnie rozwalili kolej w mojej małopolsce.
Zouave - 16-10-2014, 21:52
Temat postu:
Słuszna uwaga, popieram.
window12 - 17-10-2014, 15:20
Temat postu:
To jest dziwne. Stosunkowo - do innych województw - w naszym województwie planuje się wydać wiele milionów przede wszystkim na infrastrukturę, również na tabor (podobno spalinowy, czy EZT również - nie wiem) ale skąpi się kasy na połączenia. Po co rewitalizować linie i kupować tabor skoro nie ma zamiarów by dać więcej na połączenia? Nie trzeba wiele dorzucać mln zł żeby było więcej par połączeń na liniach 106 i 108.
Maykin - 18-10-2014, 14:37
Temat postu:
Tak własnie myslą,a raczej nie mysla tęgie głowy od kolei.Jednym szynobusem można spokojnie uruchomic 6 par relacji Rzeszów-Frysztak.Wczoraj np. z powodu braku tabosu.czesc kursów była relizowana autobusami,a reszta do Strzyzowa i dalej do Jasła autobs kz.Jak tak dalej pójdzie to cała relacja Rzeszów-Jasło pojedzie na gumach.Hura optymizm,10par Rzeszów-Strzyżow w nowym rozkładzie....????a czym,ciekawy jestem Question

[ Dodano: 26-10-2014, 18:33 ]
No i wykrakałem...wsio na gumach Rolling Eyes
sympatyk - 30-10-2014, 19:43
Temat postu:
Pociągiem z Rzeszowa do Jasła pół godziny krócej.

Już od piątku, 31 października podróżni skorzystają z szybszego, bezpośredniego połączenia Rzeszów - Jasło. To efekt modernizacji linii, na której lepszą obsługę pasażerów gwarantuje 14 odnowionych stacji. Na 77 przejazdach kolejowo-drogowych podniesiono poziom bezpieczeństwa. Prędkość pociągów zwiększyła się z 30 km/h do nawet 100 km/h.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21768/Pociagiem-z-Rzeszowa-do-Jasla-pol-godziny-krocej.html
Zouave - 02-11-2014, 21:44
Temat postu:
Żeby dorzucić nieco złych substancji do tego mniodku dodam, że wg nowego rozkładu jazdy (od 14. grudnia) TLK Monciak będzie jeździł do Zagórza w niemal identycznym czasie jak dwa regionalne, wymagające przesiadki w Jaśle (3.16 TLK, 3.28 np. poranny Regio).
Między Rzeszowem a Jasłem TLK pojedzie nawet ciutkę wolniej niż Regio zatrzymujący się na każdej stacji i na każdym przystanku.

Aż śmiesznie to wygląda.

PS:
Żeby nie było, czekam niecierpliwie, by się pospiesznym przewieźć do Zagórza.
Anonymous - 02-11-2014, 22:16
Temat postu:
Ja się zastanawiam co stało na przeszkodzie, że nie uruchomiono bezpośrednich relacji Rzeszów - Zagórz, tylko po dwa "ogryzki" Rzeszów - Jasło i Jasło - Zagórz.
Zouave - 02-11-2014, 22:18
Temat postu:
A ja się zacząłem zastanawiać, czy nie lepiej byłoby, gdyby TLK kursował łącznicą.
Jedyny sens zatrzymywania się w Jaśle jest taki, że ludzie z Warszawy będą się przesiadać w stronę Beskidu Niskiego.
Maykin - 04-11-2014, 17:53
Temat postu:
Tak czasy przejazdu na trasie Rzeszów-Zagórz,tlk jak i regio są prawie takie same.Tlka łapie w.g mojej wiedzy;5min w Boguchwale i 20min w Jaśle-oblot,zatrzymuje się 7 razy a regio;21razy,plus-minus.Sam się zastanawiam z czego wynika,żółwie tempo TLK!?

[ Dodano: 04-11-2014, 18:09 ]
Rze-ów-Jasło,jadą już towary...jest extra Very Happy
Zouave - 05-11-2014, 07:01
Temat postu:
Czeska lokomotywa serii 754 ma prędkość maksymalną 100 km/h. Mając na uwadze ograniczenia punktowe i pewnie problem z rozpędzeniem się to taki będzie właśnie skutek. Szynobus jednak rozpędza się szybciej i to może być przyczyną, że jedzie niewiele wolniej.

Swoją drogą na linii 71 TLK jeżdżą do Tarnobrzega tylko o 10 minut szybciej od regio (16 przystanków, nie licząc pierwszego i ostatniego) , ale też linia nie jest tak kręta jak 106.

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-754.html

Czeski atlas lokomotyw.
Maykin - 06-11-2014, 17:36
Temat postu:
To fakt,znam tą loko kiedys ja na mazurach chyba widziałem.Zreszta tu szlakowa i tak nie przekracza 100km/h.Zobaczymy jak to bedzie na szlaku,tez czekam na pierwszą jazdę Very Happy
Zouave - 06-11-2014, 17:55
Temat postu:
Moim zdaniem większym problemem - o ile jest tak jak mówię - jest przyspieszenie. Na krętej trasie to ono gra główną rolę.
sympatyk - 20-11-2014, 19:07
Temat postu:
Podkarpackie: Kontynuacja rewitalizacji w południowej części regionu.

Władze województwa podkarpackiego dążą do kontynuacji inwestycji w południowej części regionu. Niewykluczone, że pracami objęte zostaną trzy linie kolejowe: nr 106 Rzeszów – Jasło, nr 107 Nowy Zagórz – Łupków oraz podkarpacki odcinek linii nr 108 od granicy regionu do Nowego Zagórza.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54781/podkarpackie_kontynuacja_rewitalizacji_w_poludniowej_czesci_regionu.html
Maykin - 21-11-2014, 19:41
Temat postu:
Rewitalizacja,ok ale co z pociagami na tej trsie w soboty???jest tylko jedna para!!
Anonymous - 21-11-2014, 21:05
Temat postu:
Zaraz, zaraz, z tego artykułu wynika że praktycznie ma się zacząć wkrótce rewitalizacja większości odcinków od Rzeszowa po Zagórz. To co w takim razie zostało zrobione przez (chyba) trzy lata kiedy po tej linii nie kursowały pociągi?
Maykin napisał/a:
Rewitalizacja,ok ale co z pociagami na tej trsie w soboty???jest tylko jedna para!!

Oferta po wznowieniu ruchu pociągów jest żenująca. Do Zagórza dwie pary Regio w dni powszednie, jedna w soboty i zero w niedziele, na dodatek w podzielonych relacjach Rzeszów - Jasło i Jasło - Zagórz to jest kpina w biały dzień. Taką ofertą ludzi do kolei raczej nie przekonają. To jest jawne i bezczelne dążenie do całkowitej likwidacji pociągów w Bieszczady z powodu niskiej frekwencji.
Maykin - 24-11-2014, 18:28
Temat postu:
Linia jest zrobiona częściowo,nie calościowo,co w konsekwencji spowoduje odejście pasażerów.Teraz sa problemy z pasażerami bo oferta przewozowa jest nikła,nawet szczątkowa,w przyszłosci będzie zerowa.Jak bedą zamkniecia torowe to pasażerowie odejdą!Rozkład jazdy jezdy jest zle ułożony,częstotliwosc kursowania pociągów słaba,rozkłady jazdy nie czytelne[nawet kolejarze się w nim gubią],ceny biletów za wysokie!! Zgadzam się z przedmówcą,że jest to jawne niszczenie naszych pieniedzy i likwidacji pociągów w Bieszczady Crying or Very sad

[ Dodano: 28-11-2014, 20:07 ]
Na marginesie;pisałem do PR,UM...odpowiedzi brak!!!wczesniejsze mówily o badaniu rynku kolejowego pod kontem zapotrzebowania społecznosci na przewozy koleją...ponoc wypadły pozytywnie?......

[ Dodano: 10-12-2014, 18:58 ]
Dzisiaj czeska lokomotywa odbywała jazdy na trasie Rzeszów-Zagórz,od 14 bm będzie prowadziła Tlk

[ Dodano: 13-12-2014, 20:35 ]
Do Sympatyka,ty optymisto'o czym ty chłopie piszesz?zamykają połączenia a nie otwierają nowych!!!!!
Zouave - 30-12-2014, 17:29
Temat postu:
Rozkładowiec napisał/a:
na dodatek w podzielonych relacjach Rzeszów - Jasło i Jasło - Zagórz to jest kpina w biały dzień.


A kuku. Relacja jest podzielona w rozkładzie, fizycznie szynobus z 13.16 z Zagórza jedzie prosto do Rzeszowa.
Taki żart z podróżnych.

Na wyremontowanych odcinkach linii szynobus zasuwa jak dzik. Gorzej z TLK, niestety nie wszędzie (i nie mówię tu o odcinku Boguchwała - Czudec) czuć porządnie prędkość.
pp - 30-12-2014, 18:06
Temat postu:
Zouave napisał/a:
Na wyremontowanych odcinkach linii szynobus zasuwa jak dzik. Gorzej z TLK, niestety nie wszędzie (i nie mówię tu o odcinku Boguchwała - Czudec) czuć porządnie prędkość.
Dlatego że w Galicji był na stacjach układ uskokowy torów. Po modernizacji przerobiono go na układ normalny, ale nie zawsze było to możliwe - wtedy stosowano układ z rozjazdem łukowym symetrycznym dwustronnym - i wtedy masz ograniczenie do 60 na zjazd "na bok" na takiej mijance. Można zobaczyć fotki na SSC. Dlatego TLK nie ma tak rewelacyjnego czasu.
Zouave - 30-12-2014, 18:13
Temat postu:
Akurat to wiem i rozumiem. Tyle, że chodzi też o prędkości rozwijane między mijankami (a nie tylko o zmniejszenie prędkości przed rozjazdem.
Ale wielkie dzięki za wyjaśnienie.
pp - 31-12-2014, 10:14
Temat postu:
A masz może jakieś dokładniejsze dane, nawet typu pomiar pomiar GPSem, lub najlepiej rozkład służbowy? Na stronie inforail jest takowy, ale marnej jakości.
sympatyk - 13-01-2015, 15:32
Temat postu:
Samorządy próbują reaktywować kolej na Podkarpaciu.

Tylko współpraca i racjonalne zmiany pozwolą na rozwój połączeń kolejowych w regionie – taki wniosek płynie z kolejnego spotkania członków zarządu województwa z samorządowcami. Tym razem w Urzędzie Marszałkowskim gościli przedstawiciele z powiatów krośnieńskiego i sanockiego.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22778/Samorzady-probuja-reaktywowac-kolej-na-Podkarpaciu.html
Zouave - 23-01-2015, 21:46
Temat postu:
http://www.kurierkolejowy.eu/newsitem.php?id=22919

Nowa porcja wiadomości.
Najważniejszy jest rozkład jazdy. I ewentualne wydłużenie pociągów w stronę Biecza o tyle, o ile się da.

PS:
aczkolwiek za daleko to się wydłużyć nie da, a na królów z Krakogrodu nie ma co liczyć.
Maykin - 12-02-2015, 18:34
Temat postu:
TLKa to już tylko 2a wagony,były 3,jeszcze trochę i będzie 0.Gdzieś słyszałem o uruchomieniu relacji Rzeszów-Jasło/Gorlice/Zagórz...inna niż firma PR,mysli o tym Śmiech
Bajemba - 20-02-2015, 11:59
Temat postu:
Niedlugo pojedzie jedna jedynkodwójka. Jechałem do Zagorza przedwczoraj. W obu wagonach od Rzeszowa srednio kilkanascie osób. W Zagórzu wysiadłem sam.
Maykin - 20-02-2015, 19:21
Temat postu:
Tak,kiedyś też chciałem tym pciagiem jechać do Sanoka,ale cena biletu mnie odstraszyła,pojechałem busem,szybciej i o płowe taniej...fakt że było ciasno ale tanio.Zazdroszczę Ci..wypasu w całym składzie.. Very Happy
sympatyk - 10-03-2015, 18:21
Temat postu:
UMWP chce skrócenia trasy kolejowej Krosno-Rzeszów.

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego pozytywnie odpowiedział na apel radnych Krosna, którzy chcieliby, aby powstała nowa trasa kolejowa łącząca linie nr 108 Stróże-Krościenko i nr 106 Jasło-Rzeszów. – Jak najbardziej widzimy potrzebę budowy tego łącznika – informuje Tomasz Leyko, rzecznik prasowy zarządu województwa.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23429/UMWP-chce-skrocenia-trasy-kolejowej-Krosno-Rzeszow.html

---

PLK analizują budowę łącznicy Strzyżów - Krosno.

Narodowy zarządca infrastruktury kolejowej w Polsce, w odpowiedzi na postulaty władz województwa podkarpackiego i lokalnych samorządów, przeprowadza analizę wariantów poprowadzenia łącznicy kolejowej między liniami nr 108 Stróże-Krościenko i nr 106 Jasło-Rzeszów. – Faktycznie, rozważamy budowę takiego połączenia – mówi Maciej Kaczorek, dyrektor Biura Planowania Strategicznego w PKP PLK.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23526/PLK-analizuja-budowe-lacznicy-Strzyzow-Krosno.html
Maykin - 11-03-2015, 20:07
Temat postu:
To dobra wiadomość,sporo opóżniona ale...Lącznica powinna być.Najszybciej z Przybówki do Krosna.Projekt ze Strzyżowa do Krosna ok,jednak bardziej kosztowny czasochłonny.Wczesniej jednak,kompleksowa modernizacja kierunku na Zagórz.A może poprowadzic trasę starą wąskotorówką z Przeworska do Dynowa i dalej do Sanoka??? Very Happy
sympatyk - 30-03-2015, 18:27
Temat postu:
Modernizacja linii 106 będzie kontynuowana.

PKP PLK rozpisały przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowej nr 106 na odcinku Boguchwała – Czudec”. W ciągu najbliższych lat modernizacja całego szlaku ma zostać zakończona.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/56689/modernizacja_linii_106_bedzie_kontynuowana.html
Maykin - 31-03-2015, 19:06
Temat postu:
Ale heca!106 będzie modernizowana...Bociany od czterech lat o tym klekotają.Tylko co po tym szlaku będzie jezdziło?Dzisiaj 'monciak' nie zawitał do Zagórza bo nie było czym pociągnąć wagonów szt 2.Liniowa czeszka padła,nic w Rzeszowie w zastępstwie nie mają!Stoi SU46,chyba węgliniecka,ale zdefektowana.Podstawili autobus po 2-3godzinach...retoryczne pytanie,po co?Na dworcu w rzeszowie,strzyżowie,jasle i dalej...kompletny brak informacji,o tym że pciąg nie pojedzie...jedyny,jeden pociąg do Zagórza.A na forum piszemy o ;łącznicy,o rewitalizacji,łoboże o czym jaszcze....ludzie opanujcie się
pp - 14-05-2015, 08:50
Temat postu:
Pociągiem do Rzeszowa w godzinę?

Krośnieńscy radni apelują do zarządu województwa o budowę łącznicy kolejowej, która pozwoli na bezpośrednią podróż z Krosna do Rzeszowa. Wtedy trwałoby to zaledwie godzinę. Dziś czas przejazdu pociągiem między tymi miastami to ponad dwie godziny. Inwestycję popiera ponad 20 samorządowców.

Na ostatniej sesji (27.02) krośnieńscy radni jednogłośnie przyjęli apel do zarządu województwa podkarpackiego, by ten podjął działania zmierzające do budowy łącznicy kolejowej pomiędzy linią nr 108 (Stróże-Krośnienko) a linią 106 (Rzeszów-Jasło) oraz wsparcie tej inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Temat znany jest co najmniej od siedmiu lat. Chodzi o budowę łącznicy kolejowej, która pozwoli na bezpośrednią podróż pociągiem z Krosna do Rzeszowa. Obecnie bowiem pociąg jedzie przez Jasło, przez co podróż wydłuża się do ponad dwóch godzin. Mało kto wybierze więc taką formę transportu do miasta oddalonego od Krosna o zaledwie 60 km. Rozwiązaniem jest łącznik, który pozwoli ominąć stację węzłową w Jaśle.

„Budowa łącznicy kolejowej umożliwi realizację bezpośredniego połączenia kolejowego z Krosna do Rzeszowa i skrócenie czasu przejazdu między tymi ośrodkami do około 60 minut, przez co transport kolejowy na tym odcinku stałby się konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego. W wyniku tej inwestycji w znaczący sposób skróci się czas podróży pomiędzy Bieszczadami, Sanokiem, Krosnem a Rzeszowem, co wpłynie na pełniejsze wykorzystanie kolei przez mieszkańców, turystów a także przez przedsiębiorców do transportu towarowego.” - czytamy w apelu.

Rysunek: W grę wchodzi kilka wariantów łącznika. Trzeba wybrać ten najkorzystniejszy

Wstępną koncepcję przebiegu łącznicy od przystanku Krosno – Turaszówka do stacji Przybówka opracował zespół pod kierunkiem prof. Włodzimierza Czyczuły z Politechniki Krakowskiej. Współautorem jest Dariusz Niemczyk, projektant z Krosna.

Powstały trzy warianty przebiegu linii. Najdłuższy liczy około 12,4 km, najkrótszy 9,3 km. Istnieje jeszcze czwarty, alternatywny wariant - od przystanku Jedlicze-Męcinka do przystanku Szebnie. Jest jeszcze krótszy, ale wymaga budowy aż trzech mostów.

- Trzeba brać pod uwagę nie tylko kilometraż, ale przede wszystkim koszt budowy, później koszt eksploatacji i efekty jakie przedsięwzięcie ma przynieść w dłuższej perspektywie czasu – mówi Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

Przeszkodą mogą być koszty, bo funkcjonują szacunki, które mówią, że budowa kilometra torów waha się od 5 do 15 milionów. - Jak się policzy 9 km razy 15 mln to jest ponad 135 mln zł, a w budżecie RPO na budowę linii kolejowej jest 200-300 mln zł. Tego typu argumenty powodują, że dyskusja o tej łącznicy jest oddalana w czasie. Dzisiaj chcemy zwrócić uwagę, że należy rzetelnie podejść do zagadnienia i przygotować profesjonalnie analizę funkcjonalno-ekonomiczną, która przedstawi faktyczny koszt budowy takiego połączenia. Najważniejsze jest, żeby przystąpić do dzieła, a nie zwlekać, przeanalizować proponowane warianty przebiegu i przygotować do realizacji jeden z nich - podkreśla prezydent Krosna.

Pomysłodawcy łącznicy podkreślają, że podróż koleją to komfort podróży i większe bezpieczeństwo. Dzięki niej na tory mogłyby powrócić także pociągi dalekobieżne w Bieszczady. Planowana linia to jednak nie tylko udogodnienie dla mieszkańców, ale też miejsca pracy dla kolejarzy. Wraz z likwidowanymi liniami etatów przecież ubywało.

Na inwestycji zależy nie tylko Krosnu. Popiera ją ponad 20 samorządowców. Po wielu latach zabiegów inwestycja jest na liście zadań do realizacji w Strategii Rozwoju Województwa – Podkarpackie 2020. - Jak mówi cały cywilizowany świat, linie kolejowe są najszybszym sposobem komunikowania i najtańszym. W Polsce nikt poważnie do tego problemu nie podszedł, dopiero Komisja Europejska zwróciła Polsce uwagę, że dla niej priorytetem jest budowa i modernizacja szlaków kolejowych – podkreśla Przytocki.

- Mamy deklarację marszałka województwa podkarpackiego pana Władysława Ortyla, że zarząd województwa popiera realizację tej inwestycji – mówi Piotr Babinetz, poseł PiS. Na razie jednak jest ona na liście rezerwowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na Lata 2014 – 2020. - Ale ważne, że jest – podkreśla Babinetz. Dodaje też, że przedsięwzięcie ma być ujęte w powstającym planie transportowym województwa.

Tomasz Leyko, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego potwierdza, że w sprawie łącznicy prowadzone są rozmowy z PKP PLK: - Kwestią do ustalenia jest jej przebieg. W kontekście nowej perspektywy finansowej, w zależności od podziału środków i oszczędności, planujemy remont na linii od Jasła do Zagórza oraz budowę wspomnianej łącznicy między liniami 106 i 108. Wiele w kwestii łącznika zależeć będzie również od współpracy z PLK.

(2015-03-04/10:20:39)
(red.), fot. Damian Krzanowski

Krosno24.pl
Maykin - 14-05-2015, 20:16
Temat postu:
Ok...łącznica w 2020 moze 2030 roku,może?!Dzisiąj czeszka ciągneła już tylko 1wagon,prawie pusty!Pkesy i inii na gumach poobniżali ceny biletów,za jakiś czas nikt nie będzie jezdził pociągiem...za jakiś czas..łącznica nie będzie potrzebna Sad
ET05 - 14-05-2015, 23:51
Temat postu:
Gdyby był pociąg Warszawa - Lublin - Rzeszów - Zagórz to jeszcze czas przejazdu byłby do zniesienia. Jazda 8h Kraków - Zagórz to kpina. Nie mogli tego wytrasować przez Gorlice Zagórzany i Jasło? O podzieleniu w Stróżach na Krynicę i Zagórz nie wspomnę... Kraków - Rzeszów i tak głównie KKA...
Maykin - 22-06-2017, 17:57
Temat postu:
Planuja na jesieni tego roku zamknięcie Czudec-Boguchwała...remont,co pojedzie z Jasła do Rzeszowa???
bestkf - 22-06-2017, 22:03
Temat postu:
Maykin napisał/a:
Planuja na jesieni tego roku zamknięcie Czudec-Boguchwała...remont,co pojedzie z Jasła do Rzeszowa???


Zapewne pojazd na gumowych kołach, zwany KKZ.
Maykin - 24-06-2017, 13:59
Temat postu:
Dobry żart tynfa wart..jak to mówili dawno temu.Już jest problem z dojazdem o czasie do Rzeszowa na gumach,kkz jak zwali tak zwali niczego nie rozwiąże..pociągiem do Czudca lub Strzyżowa,od Boguchwały normalnie.Co zrobią w tym temacie pery,zobaczymy,zobaczymy co z Jasła na krosno będzie jezdziło
Victoria - 05-05-2018, 16:07
Temat postu:
Wracają pociągi na linię Rzeszów – Jasło.

Trwają intensywne prace modernizacyjne na odcinku Boguchwała – Czudec. Od 22 czerwca podróżni już bez komunikacji zastępczej pojadą z Rzeszowa do Jasła. Nowe, dodatkowe przystanki: Zaborów Błonia, Markuszowa i Jasło Fabryczne ułatwią dostęp do kolei.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32040/wracaja-pociagi-na-linie-rzeszow---jaslo.html
Maykin - 05-05-2018, 20:02
Temat postu:
Victoria,piękne imię,ale ile przekłamania w tym co piszesz.Jakim cudem pociągi pojądą z Rzeszowa do Jasła koncem czerwca???Babica;mijanka nie zrobina,Zaborów,brak torów nad przeprawą,przyczółki rozebrane,nowe przystanki nie dokończone,itd itp.Nawet beton nie zdąży związać,co dopiero mówić o odbiorach.Jedyna prawda,co napisałeś,ałaś-to to że trwaja intensywne prace-hehe-a wczesniej jakie te prace były????

[ Dodano: 23-05-2018, 20:19 ]
23.05.2018r Rzeszów-Czudec,linia 106 nie przejezdna

[ Dodano: 23-05-2018, 20:21 ]
23.05.2018r Czudec-Strzyżów linia 106 nie przejezdna

[ Dodano: 08-06-2018, 14:16 ]
08.06.2018 Rzeszów-Jasło linia 106 nie przejezdna;Babica,perony nie dokonczone,torowisko nie podbite,Zaborów,w dalszym ciągu brak mostu,Markuszowa,peron dopiero w planie

[ Dodano: 21-06-2018, 19:14 ]
21.06.2018 Rzeszów-Jasło linia 106,zamknięcia torowe.Jutro rano mają jechać pierwsze pociągi wg rozkładu jazdy Jasło-Rzeszów,czy pojadą???
sympatyk - 13-09-2024, 22:37
Temat postu:
PLK zrewitalizuje linie kolejową z Jasła do Zagórza. Szybciej w Bieszczady.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło postępowanie przetargowe na rewitalizację odcinka linii kolejowej 108 od Jasła do Nowego Zagórza. – Nasze przedsięwzięcie ułatwi podróże pociągiem ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady. Finansowanie zadania zaplanowano przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej – napisały PKP PLK.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lepsza-kolej-w-bieszczady--jest-przetarg-na-inwestycje-120504.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group