Jaro96 napisał/a: |
Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity? |
Erwin napisał/a: |
Trochę się tu zaczyna robić politycznie |
Noema napisał/a: | ||
Czym różni się PiS od PO? Rządy PiS są kataklizmem dla Polski. PiS okazał się gorszy od PO, co wcale nie oznacza, że PO nie może być jeszcze gorsze od PiS. PiS zgodził się na likwidację Polski w sposób całkowity, ale stopniowy, lecz nieodwołalny. PO optuje za natychmiastową likwidacją Polski i również nieodwołalnie. Różnica wynika z temperatury gotowania żaby – elektoratów PO i PiS. PO to opcja niemiecka, a Niemcom zależy na tym, żeby Polska się zwijała, a nie rozwijała. W związku z tym spodziewam się, że rząd opozycji zamordystycznej pod Tuska przewodem będzie stopniowo likwidował połączenia kolejowe na liniach niemagistralnych, ze szczególnym uwzględnieniem „ściany wschodniej”. Mogę się mylić, bo na szczęście PO nie będzie rządzić samodzielnie tylko w koalicji m.in. z Lewicą, która deklaruje się jako propagator transportu publicznego. Ale Lewica to komuchy (czerwone i zielone), a ja komuchom nie ufam, jak diabłu. Jedyne co polskiej kolei może naprawdę pomóc to zamknięcie polityków i bossów związków zawodowych na klucz i wrzucenie do Rowu Mariańskiego breloczka z kluczem. |
calsberg napisał/a: |
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone... |
Atoman napisał/a: |
Nic spośród powyższych "sprawdzonych informacji" nie jest prawdą.
W relacji Praga - Gdynia pojadą cztery pary pociągów, w tym jeden nocny w równych odstępach czasowych co 4 godziny. Nie zmieni się nic w obsłudze ciągów południe - Szczecin ze względu na ukształtowanie potoków na LK 275/289/273. Pułaski/Wybicki jedynie ze zmianą na ED160, ale ma dojść jeszcze jeden IC z kierunku Bielska-Białej na Szczecin, toteż LK 272 nie straci. Olsztyn - Ełk - Giżycko - Białystok będzie rozgrzebane do końca 2025 i tam nie ma co marzyć o pełni komfortu podróżowania. Faktem natomiast jest, że Poznań zyska dwa nowe międzynarodowe kierunki. Należy zauważyć, że wyraźne zmiany są oczekiwane po 2025. Wtedy przede wszystkim zakończą się modernizacje głównych magistral, a i otworzą się nowe kierunki międzynarodowe, w tym Görlitz, jak i prawdopodobnie powróci Żylina. |
KraxWRO napisał/a: |
KD chce jeździć przez Poznań to IC nagle też wraca - jak zwykle włącza się pies ogrodnika. |
Cytat: |
Przestudiowałem całą treść interpelacji i odpowiedzi na nią.
Są w niej wszystkie argumenty przemawiające za tym żeby pociągi IC i TLK zatrzymywały się na tej nowszej stacji (przystanku) Mława Miasto, na stałe. Nic dziwnego, że PKP Intercity nie mogło dalej brnąć w absurd zatrzymując swoje pociągi na peryferiach miasta zamiast bliżej centrum. |
falipso napisał/a: |
Oraz Konopnicka prawdopodobniej będzie obsługiwana na Darcie i Karkonosze powraca trasę przez Łódź. |
Radek napisał/a: |
To sie czesi beda musieli nauczyc wymawiac Bydgoszcz. Praha - Bydgoszcz w miejsce Halnego? |
InterJet napisał/a: |
Na obecną chwilę nie ma taboru na te pociągi. Dopiero w czerwcu się okaże, co z tego pojedzie. Może się okazać, że na początek uruchomiona zostanie tylko jedna para Praha-Gdynia. |
miyagi napisał/a: |
(...)65010 (...) prowadzi WL w komunikacji miedzynarodowej |
Borys_q napisał/a: |
Centrala planuje na te pociągi EU200, dlatego na Czechy jako pierwsze robią dopuszczenia. |
Ryk napisał/a: |
EU200 to te wielosystemowe Griffiny, które PKP Intercity zakupiło? |
myszka napisał/a: |
Z przedstawionego przez falipso zarysu na trasie Wrocław - Poznań wygląda jakby wypadł z odcinka przez Wrocław IC PRZEMYŚLANIN? |
calsberg napisał/a: | ||
Tak, ma jechać przez Ostrów Wielkopolski. |
calsberg napisał/a: |
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone... |
wamp napisał/a: |
Mieszkańcy Żywca i okolic od grudnia mogą spodziewać się uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dalekobieżnych.
Uruchomienie zapewne będzie miało związek ze zwiększoną ilością pociągów dalekobieżnych do Bielska-Białej, a co za tym idzie brakiem miejsca na tamtejszej grupie postojowej, stąd właśnie pociągi do Żywca. ➡ Szyndzielnia w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główy - Poznań Główny - Gdynia Główna - (wakacje) - Hel ➡ Artus w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główny - Poznań Głowny - Gdynia Główna. |
Auderman napisał/a: | ||
A kolega falipso wcześniej w swoim poście pisał że zarówno Artus i Szyndzielnia zostają na starej trasie. Zasadniczo to ciekawe że uruchamiają Praga Gdynia i oprócz tego jeszcze dodatkowe pociągi do Gdyni. Ciekawe co zostawią na taki Kołobrzeg |
Auderman napisał/a: |
A kolega falipso wcześniej w swoim poście pisał że zarówno Artus i Szyndzielnia zostają na starej trasie.
Zasadniczo to ciekawe że uruchamiają Praga Gdynia i oprócz tego jeszcze dodatkowe pociągi do Gdyni. Ciekawe co zostawią na taki Kołobrzeg |
Paczino napisał/a: |
Małopolskie:
Katowice – Kozłów/Sędziszów (18 pociągów); Kraków – Sędziszów/Kielce/Ostrowiec Świętokrzyski (16 pociągów); Katowice – Kraków – Tarnów – Dębica/Rzeszów (28 pociągów); Kraków – Tarnów – Bobowa – Nowy Sącz – Piwniczna – Muszyna – Krynica-Zdrój (36 pociągów); Rzeszów/Jasło – Gorlice (2 pociągi); Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane (18 pociągów); Podhalańska Kolej Regionalna Rabka Zaryte – Nowy Targ – Zakopane (20 pociągów); Sucha Beskidzka – Żywiec (4 połączenia zastępczej komunikacji autobusowej); Kraków – Wadowice – Bielsko-Biała (20 pociągów); Kraków – Olkusz/Wolbrom (14 pociągów); Aglomeracja, Kraków – Krzeszowice – Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (24 pociągi); Kraków Główny – Kraków Nowa Huta – Podłęże (28 pociągów). 2) Koleje Małopolskie sp. z o.o.: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Lotnisko (80 pociągów); SKA2 Kraków – Miechów – Kozłów – Sędziszów (28 pociągów) oraz Kraków – Skawina – Oświęcim (38 pociągów); SKA3 Kraków – Tarnów (35 pociągów) oraz Kraków – Trzebinia – Oświęcim (28 pociągów); Kraków – Nowy Sącz (3 pociągi); Kraków – Zakopane (2 pociągi); Kraków/Krynica-Zdrój – Jasło (8 pociągów); Muszyna – granica państwa/Poprad (4 pociagi). |
Atoman napisał/a: |
Czym tu się podniecać? Przecież to "radosna twórczość" użytkownika Falipso, który pozbierał różnego rodzaju ploty i domysły i ubrał w papierek p.t. "Ksiedzu z misc kolej". Projekt będzie dopiero 8 lipca. Ponadto niektóre podawane połączenia kompletnie rozmywają się z korektą planowanych zamknięć torowych przez PLK, co chyba wystarczająco dowodzi sci-fi powyższych "pewnych informacji". |
Atoman napisał/a: |
Czym tu się podniecać? Przecież to "radosna twórczość" użytkownika Falipso, który pozbierał różnego rodzaju ploty i domysły i ubrał w papierek p.t. "Ksiedzu z misc kolej". Projekt będzie dopiero 8 lipca. Ponadto niektóre podawane połączenia kompletnie rozmywają się z korektą planowanych zamknięć torowych przez PLK, co chyba wystarczająco dowodzi sci-fi powyższych "pewnych informacji". |
falipso napisał/a: |
TLK ROZTOCZE Lublin Główny - Racibórz |
Krystian napisał/a: | ||
Żyjesz trochę na tym świecie, więc jako sci-fi przyjmij wykaz planowanych zamknięć torowych przez PLK. To co pisze Księdzu widnieje w SKRJ. |
Atoman napisał/a: |
Wiedzy Ksiedzu nie neguję. Natomiast jakość "przecieków" jak najbardziej. Wystarczy spojrzeć na rzekomo pewną relację Halnego i porównać z planami inwestycyjnymi PLK na 2025. Chyba, że ktoś tu nie potrafi odpowiednio przeczytać z tabelki. Z tych ogólnie pojawiających się w sieci informacji sens ma m.in. Żywiec jako początek tras kilku pociągów oraz przejście Hetmana na SKPL. Niemniej jednak połączenia takie jak EIC Sedina to już efekt zupełnie nowej miotły, więc spodziewać można się wszystkiego. I to raczej bardziej racjonalnego niż nie. |
falipso napisał/a: |
LEGNICA - oczywiście to bez zmian, tylko jest nowych dwóch pociągów:
|
falipso napisał/a: |
Gorzów Wielkopolski:
IC LUBUSZANIN Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek/Lublin Główny IC BACHUS Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek/Gdynia Główna TLK BORY TUCHOLSKIE Kostrzyn - Gdynia Główna IC GAŁCZYŃSKI Gorzów Wielkopolski - Krzyż/Warszawa Wschodnia. |
krzychu12231 napisał/a: |
FCG, opisana oferta dla Gorzowa jest na dzień dobry mało realna z uwagi na obieg lokomotywy spalinowej - po przyprowadzeniu Lubuszanina do Zbąszynka musiałaby luzem wracać do Gorzowa po Bachusa. A jednocześnie po likwidacji Zamoyskiego nie spina się obieg spalinówki dla Staszica, która w Pile przechodzi właśnie z Zamoyskiego. No chyba, że planowane są jakieś totalne zmiany w tych obiegach ale raczej ciężko to sobie wyobrazić. |
falipso napisał/a: |
Przemyśl - Kraków:
IC PORTA MORAVICA Przemyśl Główny - Graz Hbf |
falipso napisał/a: |
Lublin Główny:
IC WYCZÓŁKOWSKI Lublin Główny - Szczecin Główny IC DŁUGOSZ Lublin Główny - Kraków Główny (p. Kielce) IC INKA Lublin Główny - Warszawa Zachodnia IC STASZIC Lublin Główny - Szczecin Główny IC SZTYGAR Lublin Główny - Gliwice IC KOCHANOWSKI Warszawa Zachodnia - Rzeszów Główny TLK KIEV EXPRESS Warszawa Zachodnia - Dorohusk IC GÓRSKI Hrubieszów Miasto - Świnoujście IC KOZIOŁEK Lublin Główny - Poznań Główny IC CHEŁMANIN Warszawa Zachodnia - Chełm TLK MIERZEJA Dorohusk - Hel IC ZAMOYSKI Rzeszów Główny - Gorzów Wielkopolski/Piła Główna IC BOLKO Lublin Główny - Wrocław Główny IC PILECKI Lublin Główny - Bielsko-Biała Główna IC KUJAWIAK Bydgoszcz Główna - Chełm TLK ROZTOCZE Lublin Główny - Racibórz IC CZECHOWICZ Lublin Główny - Warszawa Zachodnia IC DĄBROWSKA Lublin Główny - Wrocław Główny IC MORCINEK Lublin Główny - Wrocław Główny/Gliwice IC WARTA Rzeszów Główny - Poznań Główny IC CZARTORYSKI Lublin Główny - Łódź Fabryczna IC JAGIEŁŁO Lublin Główny - Kraków Główny TLK USTRONIE Lublin Główny - Warszawa Wschodnia/Kołobrzeg |
soprano napisał/a: |
A co z połączeniem z Gorzów w kierunku Krakowa / Wrocławia? |
calsberg napisał/a: | ||
Jak pojedziesz do Kostrzyna to będziesz miał pociąg do Wrocławia i Krakowa |
Radek napisał/a: |
Beda jakies postoje IC w 25 tysiecznej Skawinie? |
ICplus napisał/a: | ||
Nie, ale w Zatorze już tak. |
falipso napisał/a: |
W takim razie na razie nie będzie uruchomiał z Gorzowa do Wrocławia, Krakowa czy Przemyśla. Ponieważ IC Matejko ze Szczecina najprawdopodobniej na 99% jest pewny, że wraca po tylu latach do Jeleniej Góry przez Zielonej Górze, Wrocław jako łącznika. Nie rozumiem czemu nie może pojechać przez Poznań... Raczej przez LK 351. To był mój trochę duży błąd. |
emele02 napisał/a: |
Chyba tylko Leo Express bo Chopin za dlugi żeby w Zatorze zatrzymywać go. |
Gaguś86 napisał/a: |
Pozostawienie Matejki przez Zieloną Gorę jest zasadne. Zresztą połączenie nie mówiąc już o Chełmońskim. Mnie tylko zastanawia kwestia czy wróci kiedykolwiek nocne połączenie Krakowa z Berlinem. |
ICplus napisał/a: |
Nie wiem jak z Leo, ale Chopin na pewno się nie zatrzyma w Zatorze. |
septum79 napisał/a: |
A co z obecnością IC na pograniczu Dolnośląsko Łużyckim (tj Żagań Żary). Czy wraz ze zniknięciem dotychczasowego Hetmana zniknie i łącznik do Zielonej Góry czy też łącznik będzie nazywał się Ślązak? |
emele02 napisał/a: | ||
To co będzie się zatrzymywać w Zatorze? |
ICplus napisał/a: |
Planowany jest pociąg z Warszawy do Wisły przez Krakow, Oświęcim. Prawdopodobnie w zmian za Daszynskiego i Kormorana. |
Torczes napisał/a: |
Odra mogłaby być wydłużona do Hamburga ale nie najszybszą linią z Berlina bo tam jeździ teraz dużo ICE i Czesi swoimi EC.Polski skład można puścić przez Stendal i Uelzen tak jak przed pandemią kursował niemiecki IRE.Czas przejazdu troche dłuższy ale można liczyc na frekfencje...
Co do Lipska to jeśli IC dysponowałby większą ilością lokomotyw ms i wagonów to uruchomić coś w relacji Warszawa/Kraków-Wrocław-Węgliniec-Horka i albo Lipsk albo Dresno lub nawet dalej. |
Torczes napisał/a: |
Ponadto był też EIC Odra Warszawa-Berlin a teraz to IC Odra Kraków-Berlin. |
falipso napisał/a: |
ŻARY:
IC MEHOFFER Żary - Wrocław Główny/Przemyśl Główny (łącznik grupy wagonowej do pociągu IC 73104) - to najprawdopodobniej będzie oficjalna informacja |
ICplus napisał/a: | ||
A Mehoffer przez protezę, czy jednak przez Katowice? |
ICplus napisał/a: | ||
A Mehoffer przez protezę, czy jednak przez Katowice? |
falipso napisał/a: |
Ok. 7:00 - IC Gedania do Berlina |
falipso napisał/a: |
Głowny składu Mehoffera to przez Wołów.
Gdynia - Poznań - Wroclaw - Praha: 4:00 - nowe połączenie do Pragi Ok. 5:00 - IC Pomorzanin do Wrocławia i Jeleniej Góry 8:00 - do Pragi (za Piasta) Ok: 10:00 - IC Artus do Przemyśla 22:30 - do Pragi (Za Rozewia) |
falipso napisał/a: |
W rocznym wygląda to tak z perspektywy Zielonej Góry |
falipso napisał/a: |
W rocznym wygląda to tak z perspektywy Zielonej Góry... |
falipso napisał/a: |
sympatyk, Na pewno będą zatrzymywać:
Trójmiasto, Tczew, Bydgoszcz Główna, Inowrocław, Gniezno, Poznań Główny, Leszno, Wrocław Główny, Kłodzko Główne, Międzylesie dalej nie wiem. |
myszka napisał/a: |
Z innego forum wieści od Księdza.....
SZCZECIN GŁÓWNY [m. in.] - EIC BOLESŁAW PRUS Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny - EIC CHROBRY Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny - EIC SEDINA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny (...) |
ostbahn1 napisał/a: | ||
A z perspektywy coraz bardziej marginalizowanego Gorzowa? Możesz podrzucić? |
Auderman napisał/a: |
Nie wiem po co to wszystko tu wrzucacie. Przecież to tylko nazwy, nic z tego nie wynika. Nie ma żadnych godzin, terminu kursowania ani niczego. |
myszka napisał/a: |
ŻARY
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna |
Cytat: |
IR Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna
- IR LUTYNIA Warszawa Wschodnia - Poznań Główny - IR MAŁY POWSTANIEC Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna - IR PIETRYNA Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna - IR PROSNA Warszawa Wschodnia - Poznań Główny |
myszka napisał/a: |
Z innego forum wieści od Księdza.....
- IC UKIEL Poznań Główny - Olsztyn Główny |
Wojciech napisał/a: |
Ciekawe gdzie będzie się zatrzymywać IC Chełmoński ??? |
falipso napisał/a: |
Numer pociągu 3304 do Zakopanego to Matejko, bo jego główny skład ma mieć numer 8304 |
Auderman napisał/a: |
Ryk,
Odcinek prawdopodobnie będzie dalej zamknięty bo PLK uzupełni brakujące mijanki. |
Auderman napisał/a: |
Ryk,
Tak bo jeszcze Białystok - Ełk będą remontować to ten szlak nie musi być otwarty. |
Kolejoman2 napisał/a: |
Białystok-Ełk jest jednotorowe, więc raczej całkowite zamknięcie. |
Raf1973 napisał/a: |
Bardzo proszę o Trzebinię jeżeli ktoś ma,z góry dziękuję
[ Dodano: 24-07-2024, 15:45 ] A co z Piastem |
Auderman napisał/a: |
Ryk,
Na razie taka informacja że szlak Białystok - Korsze zamknięty do marca 2026. Wtedy ma zostać otwarty cały, po remoncie oraz zelektryfikowany. Dojazd do Ełku ma być tylko przez Szczytno. Możliwe również że po remoncie to powróci połączenie do Olecka. |
Auderman napisał/a: |
Ryk,
Na razie taka informacja że szlak Białystok - Korsze zamknięty do marca 2026. Wtedy ma zostać otwarty cały, po remoncie oraz zelektryfikowany. Dojazd do Ełku ma być tylko przez Szczytno. Możliwe również że po remoncie to powróci połączenie do Olecka. |
myszka napisał/a: |
Wrocław - Kraków - Wrocław 2024/25
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście Sprinter - IC FAŁAT Poznań Główny - Przemyśl Główny - IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF Sprinter - IC KOSSAK Kołobrzeg - Kraków Główny - IC KRAKOWIANKA Kołobrzeg - Kraków Główny - IC MALCZEWSKI Kołobrzeg - Kraków Główny - IC MATEJKO Przemyśl Główny/Zakopane - Szczecin Główny Sprinter - IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna Sprinter - IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF Sprinter - IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście/Ustka - IC ROZEWIE Hel/Gdynia Głowna - Przemyśl Główny - IC SIEMIRADZKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny Sprinter - IC SZKUNER Słupsk – Przemyśl Główny - IC ŚLĄZAK Poznań Główny - Przemyśl Główny - IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF Sprinter - IC WOLIN Kraków Główny - Świnoujście - IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Szczecin Główny Sprinter - IC WYSPIAŃSKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny - IC ZEFIR Ustka - Przemyśl Główny |
PKPfan napisał/a: |
Chciałbym tylko dodać, że obecnie między Krakowem a Wrockiem jest jeszcze coś, co nazwałbym "Półsprinterami" tj. w obecnym rozkładzie to np. IC Boznańska, która między Krakowem a Opolem jedzie jak typowy sprinter, ale między Wrockiem a Opolem ma już postoje w Brzegu i Oławie Czy na powyższej liście też są takie pociągi? |
Wojciech napisał/a: |
Trochę takie mydlenie oczu bo znika IC Grottgera, Boznańska, Roztocze i inne. Takie trochę zabieramy i dajemy nowe. Oby chociaż bilans suma sumarum był na plus a przede wszystkim to ma być dla wszystkich pasażerów. |
myszka napisał/a: |
Skąd takie info?
Boznańska między Wrocławiem i Opolem oraz w kierunku odwrotnym jedzie bez żadnych postojów! |
Krzysp1 napisał/a: |
Tak, co roku czerwiec, lipiec zarysy od Księdza i w grudniu praktycznie 90 %się sprawdza i dobrze.... Ale dzięki tym zarysom, można jeszcze wnosić sugestie...za PISU raczej ciężko było się przebić z takimi sugestia mi. Teraz nowe władze, raczej idą w stronę potrzeb pasażerów |
pasjonatzzor napisał/a: | ||
to dobre - idą w stronę Pasażerów ? raczej przeciw - krojenie programu kolej plus, krojenie CPK, większa ilość składów IC w nowym RJ wynika najzwyczajniej w świecie z zaplanowanych przez ostatnie lata inwestycji, a co za tym idzie planowanym zamknięciom torowym. |
Atoman napisał/a: |
Dopiero w 2026 będą prawdziwe zmiany od podstaw wykonane przez tych, którzy naprawdę o kolei, geografii i ekonomii coś wiedzą, |
beton44 napisał/a: | ||
https://radiokielce.pl/1209276/renata-gruszczynska-prezesem-mesko/ |
falipso napisał/a: |
Ryk, niektórych tak, a po co takie trochę głupie pytanie zadawałeś? I jaka to różnica miedzy pospiesznym a przyspieszeniem ? |
iLikeTrains97 napisał/a: |
Szefie. Można prosić o rozkład dla stacji Stargard? Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać po modernizacji lini Poznań-Szczecin. Chyba nadal bez dziennego na Wrocław (to akurat najbardziej bawi bo to najszybsza opcja na dojazd do Wrocławia ze Szczecina) |
iLikeTrains97 napisał/a: |
Ale nie wszystko ze Szczecina jedzie przez Stargard, a poza tym ma być zamknięta linia między Białogardem i Szczecinkiem więc prawdopodobnie Malczewski itd poleci przez Stargard chociaż może od września do grudnia się wyrobią |
Andrzej napisał/a: |
krzysiow, wrzucisz dla Konina , z góry dziękuję |
Maciejanek napisał/a: |
Zgadzam się. I odnoszę wrażenie odcinania niektórych miast - może rzeczywiście niebędących jakimiś metropoliami - od pociągów IC tylko po to, żeby rzekomo było szybciej, tak jak np. w Grodzisku Maz. wycięcie postoju "Asnyka". Co tam jakieś trochę mniejsze miejscowości... |
sheva17 napisał/a: |
(...)W Grodzisku Maz. powinny zatrzymywać się szczególnie te składy, na które ciężko jest dojechać do (wrócić z) Warszawy (...) O ile rozumiem sam brak postojów w ciągu dnia (chociaż w Piasecznie się jednak da) (...) |
Ryk napisał/a: |
W związku z pojawieniem się informacji, że do tego RJ mają kursować prawdopodobnie ostatnie czeskie wagony w składach PKP Intercity chciałbym zapytać czy to samo tyczy się lokomotyw serii 754, które zostaną wyparte po dostawach 111DE (czy jak tam przewoźnik oznaczy te hybrydowe Gamy), czy dalej pozostaną w służbie przewoźnika i będą wypełniać lukę do czasu dostaw HZT z Newagu? |
sheva17 napisał/a: |
(...) Czytamy o sprinterach w relacji Kraków - Wrocław i chyba dalej Poznań. Mam duże wątpliwości czy to właściwy krok dla składów IC zaliczanych przecież do połączeń ekonomicznych dotowanych przez podatników. Jeżeli sprintery wiązałyby się ze wzbogaceniem oferty to czemu nie, ale ograniczanie jej dla mniejszych ośrodków to poważny błąd. |
Ryk napisał/a: |
Rozumiem. Podobnie jak czeskie wagony. Gdybyś miał więcej informacji daj znać. Myślę, że SU42 mogą zastąpić na niektórych trasach 754, ale może być też tak, że będą służyły jako rezerwa i w zależności od potrzeb przewoźnik będzie je na pewne momenty dzierżawił. |
PKPfan napisał/a: |
Jakimi trasami pojadą MEHOFFER tj. przez Katowice czy protezę koniecpolską oraz WYCZÓŁKOWSKI tj. od Wrocka do Szczecina przez Poznań czy Zieloną Górę? ROZEWIE do Przemyśla jako całoroczny czy tylko w sezonie? PRZEMYŚLANIN do Ustki rozumiem, że tylko poza sezonem a w sezonie z Przemyśla do Ustki zostanie zastąpiony przez IC ZEFIR?
Miałbyś może rozpiskę dla połączeń z Przemyśla i Rzeszowa do Warszawy? Bo ponoć tutaj sporo zmian i nowości się szykuje... |
Ryk napisał/a: |
SU4210 i SU4220. |
Atoman napisał/a: |
Wywody na temat Przemyślanina i Zefira też z logiką na bakier, jakby jeden rzeczywiście od drugiego zależał. Zefir to zwykłe dogęszczenie E30 a'la sobotni Grottger, ale kończący bieg w Ustce.
Poza tym oczywistym jest, że Wyczółkowski pojedzie przez Zieloną Górę, na trasie Katowice - Szczecin dokładnie tak jak Bolko w 2020, a z Przemyśla mniej więcej w godzinach Artusa. |
falipso napisał/a: |
Przemyśl - Kraków:
4:20 - IC FAŁAT do Poznania 5:20 - IC WAWEL do Berlina 6:30 - IC WYCZÓŁKOWSKI do Szczecina 7:20 - IC ZEFIR do Ustki 8:00 - IC CRACOVIA do Pragi 9:10 - IC SZKUNER do Słupska 9:50 - IC MATEJKO do Szczecina 10:50 - IC GALICJA do Berlina 11:50 - IC PORTA MORTAVICA do Grazu 12:50 - IC MEHOFFER do Zielonej Góry 13:50 - IC ŚLĄZAK do Poznania 14:30 - IC SIEMIRADZKI do Wrocławia 15:45 - IC WYSPIAŃSKI do Wrocławia 17:00 - IC ROZEWIE do Gdyni 18:00 - IC ŁUKASIEWICZ do Gliwic 18:45 - IC ŁUKASIEWICZ BIS do Krakowa 20:00 - IC PRZEMYŚLANIN do Świnoujścia oraz Ustki IC GIERYMSKI do Krakowa - nie wiem, ale obstawiam, ze być może wieczorem |
Borys_q napisał/a: | ||
To one będą jeździć zgodnie z przeznaczeniem, czyli jazda manewrowa oraz okazjonalna praca w pociągach. |
Borys_q napisał/a: |
4210 cały czas zastępują 754 na linii helskiej, nie było jeszcze takiego dnia żeby 3 nurki były w obiegu na 213, a największe znaczenie będzie miało jak IC rozwiążę obiegi w Lubuskiem, tak jest w obiegu 4 a czasem 5 dwururek. |
falipso napisał/a: |
Malinowski to pojedzie do Zakopanego, natomiast San i Witos są w podobnych godzinnym jak w obecnie. |
falipso napisał/a: |
Malinowski to pojedzie do Zakopanego, natomiast San i Witos są w podobnych godzinnym jak w obecnie. |
falipso napisał/a: |
A Rzeszów - Lublin dochodzą do połączenia w kierunku Warszawy: IC Noteć do Piły, IC Zamoyski do Gorzowa i Kołobrzegu, IC Gorski do Świnoujścia oraz IC Wisłok do Warszawy. Oraz jeszcze San i Witos pojadą przez Rzeszów, Sandomierz. |
falipso napisał/a: |
PKPfan, przez Kolbuszową |
Borys_q napisał/a: |
4210 cały czas zastępują 754 na linii helskiej, nie było jeszcze takiego dnia żeby 3 nurki były w obiegu na 213, a największe znaczenie będzie miało jak IC rozwiążę obiegi w Lubuskiem, tak jest w obiegu 4 a czasem 5 dwururek. |
Ryk napisał/a: |
W jakim sensie rozwiąże? |
hurricane napisał/a: |
No nie do końca. Bo chciałbym się dowiedzieć o losy wszystkich TLK do Krynicy i Zagórza oraz o tego nieszczęsnego Hetmana co ma przez Mielec jechać tylko do Krakowa. No i najważniejsze, czy łącznik IC Malinowski do Krynicy zostaje tylko terminowo w weekendy. |
falipso napisał/a: |
Hetman ma być najprawdopodobniej skomunikowany ze Szkunerem albo z Galicją. |
falipso napisał/a: |
PKPfan, przez Kolbuszową |
PKPfan napisał/a: | ||
Czyli przez Leżajsk nie będzie żadnego IC do Warszawy a między Rzeszowem a Tarnobrzegiem będzie ich aż 6? A co z dotychczasowym IC Kochanowski? |
Auderman napisał/a: |
Tak czy siak dużo pociągów jak na remont dworca w Katowicach |
Gaguś86 napisał/a: | ||
Zobaczymy jaki ostatecznie będzie faktyczny zarys. Imho mnie zastanawia jak pojedzie Przemyślanin. Nowością jest powrót Zefira w dłuższej relacji. Jak i przetrasowanie Mehoffera i Wyczółkowskiego przez Katowice. Zobaczymy jaki będzie też rozkład zamknięciowy. |
Przemyślanin napisał/a: |
Kolejoman2, Wątpię by miał jechać prosto przez Katowice z uwagi na nocną przerwę w ruchu tak jak ma to miejsce w obecnym ZRJ. |
Krzysp1 napisał/a: |
Od października 2024 9 składów PKP INTERCITY jak nie więcej od Gliwic na Katowice, zmienia trasę na Gliwice - Katowice Ligota-Mysłowice... Będzie to zależne od prac modernizacyjnych w węźle Katowickim... Warto śledzić komunikaty |
Przemyślanin napisał/a: |
Kolejoman2, Wątpię by miał jechać prosto przez Katowice z uwagi na nocną przerwę w ruchu tak jak ma to miejsce w obecnym ZRJ. |
falipso napisał/a: |
Rzeszów - Lublin przez Kolbuszową w 2 godzin 25 minut, a przez Leżajsk i Stalową Wolę Centrum prawie w 3 godzin (2h 50 minut). Czyli przez Kolbuszowa pojedzie szybciej niż w tamtym trasie. Hetman pojedzie z Krakowa do Hrubieszowa przez Mielec, ale może ulec zmianie. Poczekamy jeszcze niedługo jesienią. |
Gaguś86 napisał/a: |
To jakim cudem Przemyślanin jest w RJ2024/25 przez Katowice? Podczas czerwcowej miał też omijać Katowice od Mysłowic przez Stawiska, Katowice Muchowiec, Panewnik, Radoszowy i Hajduki i od Chorzowa Batorego dalej w stronę Zabrza. Wcale bym się nie zdziwił gdyby w sezonie letnim pojechał przez Katowice tak jak to miejsce było w tym roku. |
Pionier27 napisał/a: |
czy IC Ukiel w relacji Olsztyn Gł - Zielona Góra Gł czy skrócony do Poznania Gł? |
Krystian napisał/a: |
Nowy rozkład jazdy, przynajmniej dla pociągów REGIO, zaczyna pojawiać się już w wyszukiwarce Google. Widać je na dzień 16.12.2024. |
falipso napisał/a: |
to jest stara wersja |
falipso napisał/a: |
PKPfan, przez Kolbuszową |
Szymii664 napisał/a: |
a coś w stronę Wrocławia? |
Robcio napisał/a: | ||
1600 Panorama Warszawa - Wrocław 1602 EIC Ślęża Warszawa - Wrocław 1604 EIP do Jeleniej Góry 1612 EIC Lech 1620 Asnyk Wrarszawa - Wrocław przez Twardogórę 1622 Baczyński Warszawa - Wrocław przez Twardogórę 1624 Krasiński Białystok - Wrocław przez Krotoszyn 1628 Mickiewicz Białystok - Wrocław przez Milicz 1630 Fredro Warszawa - Wrocław przez Częstochowę 1632 Łużyce Warszawa - Zgorzelec przez Częstochowę 1634 Oleńka Warszawa - Wrocław przez Częstochowę 16102 Konopnicka Warszawa - Wrocław przez Częstochowę 16104 Nałkowska Białystok - Wrocław przez Łódź, Twardogórę 16106 Dąbrowska Białystok - Wrocław przez Łódź, Twardogórę 16110 Śnieżka Warszawa - Wrocław przez Częstochowę |
semco1802 napisał/a: |
O co chodzi z tymi składami połączone będą? |
falipso napisał/a: |
Jeszcze znalazłem tych pociągów na Portalu Pasażera, które nie podano informacji od Księdza:
IC BOLKO Szczecin Główny - Wrocław Główny 86160 (łącznik) (do Szczecina tylko w niedzielę, a do Wrocławia tylko w soboty i poniedziałki) IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Świnoujście 8359 (do Świnoujścia w piątki i soboty, a ze Świnoujścia w soboty i niedzieli) IC MATEJKO Szczecin Główny - Przemyśl Główny 8354 (do Przemyśla tylko w piątki i w niedzieli) |
myszka napisał/a: |
Z przesiadką w Poznaniu, niektóre ledwie 3 minuty. |
Ryk napisał/a: |
Do kiedy ZKA ma obowiązywać na odcinku Ełk - Giżycko? Na portalu pasażera widzę, że nawet w maju 2025 ma być utrzymana, czy to nie jest błąd jakiś. |
Wojciech napisał/a: |
Kolejoman 2
Na bocznca.eu od października TLK Sudety i Szczeliniec na SD85 i kategoria IC. |
falipso napisał/a: |
I jeszcze dwa znalazłem - IC 3350 Pogórze relacji Przemyśl Główny - Kraków Główny, ale tylko w jedną stronę oraz kursuje tylko w piątki. IC Łysica do Kielc kursuje w piątki i w niedzieli, a w przeciwnej relacji kursuje w poniedziałki oraz w soboty |
audrin napisał/a: |
Czy ktoś się orientuje, czy te pociągi Praga - Gdynia na terenie Polski będą miały taryfę IC? |
Annaja5555 napisał/a: |
Postój pociągów PKP Intercity na stacji Mława czy przystanku Mława Miasto?
W styczniu Poseł Paulina Matysiak (Lewica) złożyła interpelację o przeniesienie postoju pociągów na przystanek Mława Miasto, Ministerstwo Infrastruktury przystało na propozycje. Zaznaczając że jest to pilotażowy postój. We wrześniu Poseł Maria Koźlakiewicz (Platforma Obywatelska) złożyła interpelację o powrót pociągów PKP IC na stację Mława. |
emerytpkp s.a. napisał/a: |
Niestety nie. Stacja Mława perony niespełna 300 m. A przystanek Mława Miasto 400 metrów. |
emerytpkp s.a. napisał/a: |
Niestety nie. Stacja Mława perony niespełna 300 m. A przystanek Mława Miasto 400 metrów. |
wamp napisał/a: |
Czy naprawdę trzeba mieć ludzi za takich debili co po wygłoszeniu dwa razy tego samego komunikatu nie będą umieli przejść wagon dalej? |
silmarill napisał/a: |
Nie rozumiem czemu w takich przypadkach, gdy długość pociągu przekracza długość peronów na danej stacji system rezerwacji nie blokuje sprzedaży do tejże stacji miejsc w wagonach, które poza krawędzią peronową się znajdą. |
silmarill napisał/a: |
Nie rozumiem czemu w takich przypadkach, gdy długość pociągu przekracza długość peronów na danej stacji system rezerwacji nie blokuje sprzedaży do tejże stacji miejsc w wagonach, które poza krawędzią peronową się znajdą. Ale widocznie to wyższa szkoła jazdy jeśli chodzi o zmiany w oprogramowaniu. Z drugiej strony nie eliminuje to pasażerów, którzy nie mają gwarancji miejsca do siedzenia i wsiądą sobie do ostatnich wagonów zupełnie nieświadomie, że pociąg nie zmieści się w peronach ich stacji. |
silmarill napisał/a: |
Nie rozumiem czemu w takich przypadkach, gdy długość pociągu przekracza długość peronów na danej stacji system rezerwacji nie blokuje sprzedaży do tejże stacji miejsc w wagonach, które poza krawędzią peronową się znajdą (...) |
janox79 napisał/a: |
Nie mogę znaleźć pociągu BOLKO ze Szczecina do Wrocławia w poniedziałki i soboty. Czyżby skasowali ten łącznik? |
falipso napisał/a: |
Faktycznie, że zniknął łącznik IC Bolko ze Szczecina i powrotem… o co chodzi? Poczekajmy na opublikowanie plakaty. |
Annaja5555 napisał/a: |
Zlikwidowano postoje Pendolino w Ciechanowie i Działdowie. |
mezo23 napisał/a: |
Skoro nie będzie zatrzymywał się Pendolino w Działdowie i Ciechanowie to dlaczego czas przejazdu do Gdańska Głownego z Warszawy Wsch będzie taki sam ,przecież to powinno skrócić czas przejazdu bo nie będzie postoju handlowego |
Tymczasowy napisał/a: | ||
Bardzo dobrze. Nigdy nie powinno tam zatrzymywać się pendolino. A czy pendolino nadal będzie zatrzymywało się we Włoszczowej? |
Annaja5555 napisał/a: |
Postój pociągów PKP Intercity na stacji Mława czy przystanku Mława Miasto? |
Annaja5555 napisał/a: |
Od 15 grudnia pojawi się nowa para pociągów przyspieszonych KM linii RL Warszawa Lotnisko Chopina - Warszawa centralna (0:05) - Nasielsk. |
Annaja5555 napisał/a: |
Dla kogo są pociągi KM po północy do Sochaczewa czy Grodziska Mazowieckiego czy do Mińska Mazowieckiego po pierwszej w nocy?
Jeśli pociągani kursowała by mała garstka ludzi to zapewne połączenia nocne były by zlikwidowane. Jeśli nowe połączenie miałoby być dla kolejarzy to powinno kursować do Działdowa bo tamtejsi kolejarze strasznie w pociągach marudzą że tam mało osobowych z Warszawy do Działdowa jeździ. |
Annaja5555 napisał/a: |
Czy urząd Marszałkowski posiada dane o frekwencji pociągów nocnych, jako pracownik tej instytucji powinieneś mieć wiedzę w tym temacie. |
Tymczasowy napisał/a: | ||
Tak posiada, za pośrednictwem KM. Nocne pociągi jeżdżą puste a UM nie pozwala ich zlikwidować bo jest w komitywie z dojeżdżającymi związkowcami z drużyn konduktorskich. |
Tymczasowy napisał/a: | ||
Tak posiada, za pośrednictwem KM. Nocne pociągi jeżdżą puste a UM nie pozwala ich zlikwidować bo jest w komitywie z dojeżdżającymi związkowcami z drużyn konduktorskich. |
Annaja5555 napisał/a: |
Postój pociągów PKP Intercity na stacji Mława czy przystanku Mława Miasto?
W styczniu Poseł Paulina Matysiak (Lewica) złożyła interpelację o przeniesienie postoju pociągów na przystanek Mława Miasto, Ministerstwo Infrastruktury przystało na propozycje. Zaznaczając że jest to pilotażowy postój. We wrześniu Poseł Maria Koźlakiewicz (Platforma Obywatelska) złożyła interpelację o powrót pociągów PKP IC na stację Mława. |
falipso napisał/a: |
Od dziś rozpoczynają pracę zestawienia pociągów z rozkładu jazdy 2024/25 dla Polski z strony vagonWEB |
Annaja5555 napisał/a: |
Wiadomo na kiedy planowane jest wznowienie pociągów do Giżycka? |
Radek napisał/a: |
Ciekawe od ktorej strony, Korsz, czy Elku. |
Wojciech napisał/a: |
Od 10 listopada TLK Sudety i Szczeliniec "awans" na IC. W wyszukiwarce IC w nowym rozkładzie widnieje TLK Roztocze, ale nie ma tam też wszystkich połączeń, które są na Portalu Pasażera, tak więc może to być błąd, chociaż wolałbym nie 🙂. |
semco1802 napisał/a: |
Chrobry też jest dalej jako EIC a przecież ma być EIP. |
Annaja5555 napisał/a: |
Czy IC Przemyślanin z Katowic do Rybnika jechał przez Tychy? Bo jeśli tak to dlaczego bez postoju handlowego? |
falipso napisał/a: |
Tak, a powrotem Sediny do Szczecina też będzie jako EIP.
Poza tym, w przyszłym tygodniu na Portalu Pasażera będzie opublikowane pierwszej korekty zamknięciego rozkładu jazdy 2024/25. |
andekalbin napisał/a: |
A dlaczego "ma być" tak że pierwszy pociąg ze Szczecina i ostatni z Warszawy to EIP?
W informacji prasowej pisali, że EIP wyruszy ze Szczecina przed 8 i wróci po 20. Więc chyba jednak zamienią nazwy pociągów. |
Radek napisał/a: |
Tak zlego rozkladu dawno juz nie bylo (np. mniejsza liczba szybkich, czyli do ok. 3 godz. polaczen Krakow - Warszawa). |
aanniiaa napisał/a: | ||
Po prostu osiągamy zakładany od lat układ połączeń, czyli połączenia ekonomiczne p. Kielce, a droższe, komercyjne p. CMK. Tylko skrajnemu malkontentowi i upierdliwcowi będzie przeszkadzać 50 minut dłuższy czas przejazdu przez Polski w zamian za dokładnie trzy (!) razy niższą cenę biletu. Zauważ też, że od grudnia czas przejazdu z Krakowa do Wwy p. Kielce oscyluje ok. niecałych 3,5 h. |
Maciejanek napisał/a: |
IC Chopin przez CMK (kiedyś bywał regularnie opóźniony, nie wiem, jak jest teraz, patrzę na czas rozkładowy):
Kraków Główny odj. 6:25 Warszawa Zachodnia przyj. 8:59 |
Krzysp1 napisał/a: |
Nie ma postoju TLK i IC na stacji Pyskowice ze względu na bardzo NISKĄ FREKWENCJĘ (sam miałem okazję zobaczyć ten stan, gdzie kierownik IC Piast pytał czy się nie pomyliłem wysiadając na tej stacji)... Na nowy rozkład zostaje Polregio, a wkrótce być może Koleje Śląskie |
Peiskretscham napisał/a: |
Nikt nie oczekuje, że będą się zatrzymywać wszystkie IC-ki, ale 2 lub 3 dla 18 tysięcznego miasta to chyba nie jest przesada....Strzelce mają tyle samo mieszkańców i dużo więcej połączeń. |
Cytat: |
soprano napisał/a: |
Rozkład dla stacji Zamość obowiązujący od 15.12.2024 do 8.03.2025
ZOBACZ |
Maciejanek napisał/a: |
Tylko że porównajmy potoki pasażerskie z Grodziska/Pruszkowa i te z Pyskowic.
Wg Wikipedii w 2022 roku: - na stacji Pyskowice wymiana pasażerska na dobę wyniosła 50-99 osób, - na stacji Grodzisk Mazowiecki: 13000-15000 osób, - na stacji Pruszków: 10300 osób. Więc nic dziwnego przy takich potokach. A z takiego Otwocka, Piaseczna czy Mińska Mazowieckiego też można dojechać do Warszawy Zachodniej, ba, te dwa pierwsze miasta dysponują nawet SKM. I jakoś IC się w tych wszystkich trzech zatrzymują, podobnie w Bochni (EIP!), gdzie też jest dużo połączeń do Krakowa. |
rob85 napisał/a: |
Ktoś wcześniej wspomniał, że nowy rozkład to ciągłe zamykanie połączeń. Likwidują nie tylko IC "Hetmana" z Lublina, ale także kasują TLK 310 "Roztocze". Czy ktoś wie, jaki jest powód likwidacji "Roztocza" z Lublina? W efekcie Tarnów i cała południowa Małopolska tracą połączenia z Lubelszczyzną. Czy wiadomo, co planowane jest w zamian za "Roztocze"? |
sheva17 napisał/a: |
Pełna zgoda. Z bliżej nieznanych powodów Pruszków, a szczególnie Grodzisk Mazowiecki traktowane są jak drugorzędne wsie. Tymczasem w świetnie skomunikowanej z Krakowem Bochni zatrzymuje się nawet skład EIP i dla nikogo nie stanowi to problemu. |
rob85 napisał/a: |
Ktoś wcześniej wspomniał, że nowy rozkład to ciągłe zamykanie połączeń. Likwidują nie tylko IC "Hetmana" z Lublina, ale także kasują TLK 310 "Roztocze". Czy ktoś wie, jaki jest powód likwidacji "Roztocza" z Lublina? W efekcie Tarnów i cała południowa Małopolska tracą połączenia z Lubelszczyzną. Czy wiadomo, co planowane jest w zamian za "Roztocze"? |
aanniiaa napisał/a: |
Połączenia Lublin - Kraków:
a) RJP 2024 --> 3 połączenia (1 x 3,5 h + 2 x 4,5 h), w tym jedno TLK b) RJP 2025 --> 4 połączenia (4 x 3,5 h), wszystkie IC Na co wy tu narzekacie...?! |
aanniiaa napisał/a: |
A już podsumowując - wszystkich się nigdy nie zadowoli, ale na szczęście zmiany te zbliżają nas do ideału, czyli modelu szwajcarskiego. |
aanniiaa napisał/a: |
Jeśli chodzi o powiaty na linii Lublin - Stalowa Wola - Rzeszów to kolejowo nic się nie pogarsza pod względem ilości kursów. |
Cytat: |
Jeśli chodzi o powiaty na linii Lublin - Stalowa Wola - Rzeszów to kolejowo
Z Kraśnika były dwa pociągi dalekobieżne więcej, oba w kierunku Krakowa. Teraz ich nie będzie. To żadna zmiana? System przesiadkowy w Polsce działa słabo, zwłaszcza miedzy pociągami IC, a regio. Nie ma gwarancji przesiadek. Często trzeba zwiedzić pół dworca, by się przesiąść, co z bagażami nie jest ani wygodne, ani łatwe. |
Krzysp1 napisał/a: |
Powodem likwidacji TLK Roztocze jest modernizacja węzła Katowickiego (oczywiście informacja dla mikoli)... Tak naprawdę nie ma powodu, tylko kaprys.Połączenie które cieszy się popularnością i sporą frekwencją do Kędzierzyna Koźla, również Raciborza jest likwidowane dla kaprysu...nie pomagają postulaty, pisma... No bo co tam pasażerowie (czytaj mikole), jeżeli wzamian daje się IC JAGIEŁŁO tylko do Gliwic i tyle w temacie. Może jednak ktoś tam oprzytomnieje |
rob85 napisał/a: |
aanniiaa
Bardzo kreatywna prawda. Skoro jesteśmy przy przykładzie Kraśnika, to proszę bardzo: Według obecnego rozkładu, z Kraśnika do Krakowa odjeżdżają tylko dwa bezpośrednie pociągi: IC 2701 Hetman – odjazd o 7:41. TLK 24001/310 Roztocze – odjazd o 15:00. Natomiast po zmianach, które wejdą w życie po 15 grudnia, proszę zgadnąć, ile par pociągów odjedzie do Krakowa? Odpowiedź: zero, nul. Jeśli sytuacja wygląda inaczej, proszę podać konkretne dane: nazwę składu i godzinę odjazdu. I na koniec: proszę nie sugerować, że z Kraśnika można dojechać najpierw do Warszawy czy Lublina, aby potem przesiąść się na pociąg do Krakowa. Mówimy tutaj o bezpośrednich połączeniach. Takich przykładów jest niestety dużo więcej. |
KolejowaMława napisał/a: |
Likwidacja postoju pociągów TLK/ IC na stacjach: Chorzów Batory, Gorzkowice, Janowice Wielkie, Pyskowice,Trawniki, Zbąszyń.
Czy gdzieś jeszcze postoje pociągów zostaną zlikwidowane? |
Krzysp1 napisał/a: |
Co do likwidowania niektórych postojów Pendolino czy Intercity można powiedzieć nareszcie... |
KolejowaMława napisał/a: |
Od 15 grudnia
likwidacja postoju Pendolino na stacjach: Brzeg, Ciechanów, Działdowo, Jelenia Góra, Wałbrzych Miasto, Włoszczowa Północ. Likwidacja postoju pociągów TLK/ IC na stacjach: Chorzów Batory, Gorzkowice, Janowice Wielkie, Pyskowice,Trawniki, Zbąszyń. Czy gdzieś jeszcze postoje pociągów zostaną zlikwidowane? |
Krzysp1 napisał/a: |
Co do likwidowania niektórych postojów Pendolino czy Intercity można powiedzieć nareszcie... Bo z drugiej strony przecież można zrobić postój Pendolino np. w Zdzieszowicach,Św Katarzynie, albo Intercity Świętochłowicach czy Twardawie.... |
sheva17 napisał/a: |
Jeżeli chodzi zaś o TLK/IC to skoro te składy mogą się zatrzymywać w Legionowie, Otwocku czy Piasecznie to nie widzę żadnego powodu by takie postoje nie miały być wyznaczone np. w Grodzisku Maz.(tu są odpowiednie warunki ku temu) czy też w Pruszkowie. Szczególnie myślę tutaj o wczesnych godzinach porannych czy późnych wieczornych. Jeszcze bardziej jaskrawym punktem odniesienia będzie Bochnia (postój wbrew temu co piszesz został utrzymany), gdzie zatrzymują się nie tylko składy IC/TLK, ale również EIP. |
TFZ napisał/a: |
Czy w Pruszkowie czasem ruch dalekobieżny nie jest odseparowany od podmiejskiego? Czy w Grodzisku Maz., podobnie jak w Piasecznie, pociągi mogą się zatrzymywać bez konieczności jazdy na zbocze? |
Cytat: |
Nie pleć bzdur. Wielkość miejscowości nie w każdym przypadku jest kluczowa. Może być to okno na świat np. dla powiatu, każdy przypadek trzeba analizować indywidualnie |
Cytat: |
Ze sposobu funkcjonowania w świętokrzyskim jestem np. bardzo zadowolony. |
Cytat: |
A w Mławie coraz większy spór o postoje IC na Mława Miasto. Największymi przeciwnikami Przeniesienia na Mława Miasto są kolejarze z Kolei Mazowieckich. |
Maciejanek napisał/a: | ||
W GM akurat PKP PLK nawet wybudowały infrastrukturę w tym celu |
Maciejanek napisał/a: |
Tak czy inaczej - jakoś IR może się w Grodzisku zatrzymywać... |