INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Zmiany w taryfie przewozowej PR

Anonymous - 24-12-2010, 06:03
Temat postu: Zmiany w taryfie przewozowej PR
Czy ktoś dysponuje już może nową Taryfą "Przewozów Regionalnych" ważną od 1 stycznia?

Podobno, poza nową ulgą studencką, mają być podwyżki o 3,5%.

http://przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,394.html
sasho33 - 24-12-2010, 10:08
Temat postu:
Na stronie PR jeszcze nie ma, mam za to nowy cennik IC:
CENNIK IC
Dharma - 24-12-2010, 12:26
Temat postu:
Mogli by też już podać, zwłaszcza Taryfa Razem mnie interesuje ...
Tomasz - 27-12-2010, 20:38
Temat postu:
A oni to co, podwyższą ceny w połączeniu w dobrej cenie? Oby nie.
Kolejoman2 - 28-12-2010, 16:09
Temat postu:
Właśnie PR wrzuciły cennik od 1 stycznia. 10 minut temu jeszcze nie było. Smile
Anonymous - 28-12-2010, 16:41
Temat postu:
Dramatyczne podwyżki w PR! Turystyk na Regio 35pln na IR 65pln a Regio Karnet
65 na Regio na na IR 95pln! 16pln w górę!
loker - 28-12-2010, 16:52
Temat postu:
kryniczanin, teraz to już nawet nie ma kogo chwalić... Same wpadki... Choć PKP IC z tym wydłużeniem weekendowego i podróżnika w najbliższy weekend dobrze pomyśleli.
Lady Makbet - 28-12-2010, 16:55
Temat postu:
kryniczanin, nie dramatyzuj. Podwyżki są kilkuzłotowe wymuszone podwyżką VAT i wzrostem cen nośników energii (wzrost akcyzy). Ceny biletów podwyższają wszystkie spółki, w tym KD i Arriva. Zresztą w nowym roku podrożeje dosłownie wszystko w tym kraju, nie tylko bilety kolejowe.
Anonymous - 28-12-2010, 16:56
Temat postu:
A PWDC to szok!

PWDC Likwidacja Krynica - Muszyna za 1,50pln, Nowy Sącz- Piwniczna 4pln, Nowy Sącz-Stróże, Stróże - Gromnik 4,50pln, Krynica - Piwniczna, Nowy Sącz - Bobowa, Stróże - Tuchów 5pln! Krynica - Nowy Sącz 6pln, Tarnów - Nowy Sącz - 9pln, Kraków - Nowy Sącz 18pln, Kraków - Krynica 20pln! Podwyżki nawet o 50%. Oj busiarze już świętują!

[ Dodano: 28-12-2010, 16:58 ]
Lady Makbet, 50% podwyżka to mało? Nowy Sącz - Stróże jest 3pln a będzie 4,50pln. Ja rozumiem 50 groszy no bo ten Tuskowy 1% plus chęć zarobienia ale bez przesady.

[ Dodano: 28-12-2010, 16:59 ]
loker, Pierwsza dobra i pro konsumencka decyzja PIC od kilku lat. Podziw i gratulacje ale nie spoczywajcie na laurach!
Lady Makbet - 28-12-2010, 16:59
Temat postu:
kryniczanin, aaa Małopolska. To akurat mnie nie dziwi. Tamtejszy Zakład Przewozów Regionalnych z Rębilasem na czele nawet nie ukrywa, że stoi po stronie busiarzy. Dziwię się tylko, że centrala PR od tylu lat toleruje ten stan rzeczy.
Henryk - 28-12-2010, 17:04
Temat postu:
Nie widzę w tym cenniku City Biletu.
siwiutki91 - 28-12-2010, 17:06
Temat postu:
a jest coś takiego w PR?
Anonymous - 28-12-2010, 17:09
Temat postu:
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Mad

A idz pan.... Wiadomo, że te podwyzki PWDC są po to, żeby zarobic dwukrotnie: nie dość że łykną wieksza dotacje za studentow, to jeszcze chca podwyzszyc im ceny. Dzieki temu zarabiaja dwa razy ! Cena studenckiego pozostanie bez zmian, ale państwo dopłaci więcej... Zamiast przyciagac klinetow-studentow jezdzacych autobusami to oni .... nie, to sie nie miesci w głowie.

MZPR to najgorszy zakład PR w kraju, panowie, nie wstyd wam ?
Anonymous - 28-12-2010, 17:11
Temat postu:
Lady Makbet, Najciekawsze to jest Krynica - Muszyna 1,50pln ludzie zaczeli jeżdzić KKA zawsze 1-2 a czasami więcej osób wsiadało w autobus i kupywało z Krynicy do Muszyny jak jechałem. Trochę ludzi dowiedziało się że to najtańsza oferta Krynica-Muszyna + ulgi i co? A do piachu!
Anonymous - 28-12-2010, 17:51
Temat postu:
Do piachu bo..... bo tak. I już.
ET40 - 28-12-2010, 17:54
Temat postu:
A co z Biletem Plus, dokupywanym do Biletu Podróżnika za 15 złotych, uprawniającym do jazdy pociągami Regio? Zostaje w takiej samej cenie?
Anonymous - 28-12-2010, 18:01
Temat postu:
ET40 podwyżka na 17pln.
sheva17 - 28-12-2010, 18:57
Temat postu:
To kilka uwag z mojej strony. Generalnie nie ma powodu by dramatyzować. Zauważcie, że np. nowa cena REGIO KARNETU ważnego na IR będzie niewiele wyższa od dwóch biletów jednorazowych np. w bardzo popularnej relacji Warszawa- Kraków, rachunek ekonomiczny musi się kalkulować. Pasażerowie i tak będą korzystać z tej oferty, bo bije ona i busiarstwo i PKP IC na głowę, a wynik finansowy na pewno się poprawi. Nie może być tak, że zapchane do granic możliwości IR będą przynosić straty. Wielu tutaj marudziło, że IR jest be bo na kiblach nie na wagonach. Teraz sporo relacji jest na wagonach, ale to kosztuje. Trzeba zapłacić CARGO za byka, za większą masę składu PLK, to nie jest tak, że coś dostaniemy za darmo jak się niektórym wydaje. Zauważcie jednak, że obecna oferta i tak jest zdecydowanie lepsza od propozycji konkurencji, a skoro tak to oznacza, że jest jak najbardziej do zaakceptowania przez rynek.
Nie dołączę się do chóru potępiającego MZPR w Krakowie. Niestety fakty są takie, że kasy jest ile jest, także na kible na kolejarzowozy np. do Biecza nie wystarczy. Tak długo jak nie będzie sprawnych szynobusów tak długo linie stopniowo będą wygaszane. Pytanie dlaczego marszałek w Krakowie jest tak bierny na polu zamówień na nowy tabor, szczególnie gdy jeszcze niedawno w czasach kryzysu ceny były naprawdę przystępne? Natomiast co do owego Biecza to Ja z autobusu się cieszę- sporo kasy zaoszczędzono- a dzięki wjazdowi do Gorlic w autobusie jest...więcej pasażerów niż w pociągu. I o to właśnie chodziło, pociągi dla kolejarzy niestety wciąż opróżniają budżet PR-ów...No sorry taki poranny kibel ze Stróż do Krynicy, jedzie tylko dla garstki kolejarzy. Tym jak ich spółki chcą zapewnić transport należy zorganizować pociąg służbowy, a nie cały skład. Busiarstwa nie popieram, ale z ograniczenia durnych kosztów tak jak w przypadku relacji do Biecza bardzo się cieszę. Szkoda tylko, że pieniądze podatnika zamiast służyć tam gdzie są potrzebne (np. w szczycie do pociągów do Tarnowa już na Głównym jest ciężko wsiąść), idą na połączenia zwyczajnie niepotrzebne (patrz poranny kibel dla kolejarzy ze Stróż).
Co do PWDC...Właściwie to nic się nie zmieni. Z pociągów korzystają w tym regionie głównie kolejarze, studenci i uczniowie, licząc nową zniżkę 51% cena pozostanie taka sama. Zwyczajnie postanowiono, że przy większej pomocy ze strony państwa, aż tak drastycznie niska taryfa w stosunku do podstawowej jest nieuzasadniona, szczególnie biorąc pod uwagę wynik finansowy PR-ów. Niestety żyjemy w XXI wieku, tutaj od ekonomii uciec się nie da, no może tylko w nocnych snach MK-oli Very Happy .
Anonymous - 28-12-2010, 19:16
Temat postu:
sheva17, Od dawna postulowałem likwidację Stróże - Nowy Sącz i Stróże - Biecz poranny kurs Nowy Sącz - Krynica to już nie jest taki kolejarzo-wóz. A co do PWDC to dla studentów nic się nie zmienia ale dla osób bez żadnych zniżek bus znów jest sporo tańszy niż pociąg.
sabatnik - 28-12-2010, 19:56
Temat postu:
Zlikwidowano 5 odcinków PWDC (jest 171, a będzie 166), chyba że jakiś przedłużyli? M.in. Krzeszowice-Chrzanów, a to jest skandal. Cóż, podwyżki jak zawsze spotykają się z niezadowoleniem, ale nie ma się co dziwić, że ludzie nie wierzą już w ich zasadność, widząc wszystko to, co się dzieje na kolei i nie tylko...
ET40 - 28-12-2010, 20:09
Temat postu:
@sheva, masz rację, że standard rośnie, a pociągi IR muszą się bilansować (bo tak można streścić dużą część twojej wypowiedzi). Na forum jednak już widziałem pomyje wylewane na panią prezes PR za podwyższenie cen biletów i racjonalizację siatki IR. Standard rośnie, wzrosnąć musi więc cena ze względu na koszty. Wiem, że najlepiej by było gdyby standard rósł, a ceny spadały ale tak się nie da.

Poza tym wszystko drożeje.
Ralny - 28-12-2010, 20:19
Temat postu:
ET40, trudno nazwać racjonalizacją siatki IR wycinanie pod dyktando PKP pociągów na najbardziej dochodowych liniach (CMK i E30) co nastąpiło z nowym rozkładem jazdy. Pomyje wylewane na prezeskę PR są więc w tym przypadku jak najbardziej uzasadnione.
sheva17 - 28-12-2010, 20:34
Temat postu:
@kryniczanin, między Bugiem a prawdą Very Happy to osoby pracujące raczej wolą busy, czy autobusy. Pociąg to świetny wybór dla uczniów, czy studentów. Zawsze fajnie jest wracać większą grupą, można rozmawiać, czy trochę się powygłupiać. Dla tych grup- podstawowych jeśli chodzi o strukturę pasażerów nic się nie zmieni, kolejarzy jak wiadomo te roszady nie dotkną. W wyniku zmian więcej kasy pójdzie z budżetu do PR-ów i o to przecież zapewne w zamyśle chodziło. Likwidacja wskazanych przez Ciebie połączeń na pewno pozwoliłaby na zorganizowanie kolejnych ciekawych ofert taryfowych.
I jeszcze jedno...Trochę nastraszyłeś forumowiczów, ale to chyba była drobna pomyłka. REGIO KARNET na pociągi REGIO podrożał nie o 30 zł, ale o 10 zł z 55 zł na 66 zł. Podwyżka ceny jednego przejazdu o około 3 złote to nie koniec świata.
@ET40, wybrano taką a nie inną drogę. Ja osobiście wolałbym podróżować IR na ED72, kiedyś już pośpiechy na nich jeździły, mogłyby nadal. Były stosunkowo wygodne, a koszty ich przejazdu mieściły się w granicach rozsądku. Tymczasem ED72 wracają jednak do ruchu lokalnego, IR zgodnie z życzeniem wielu jest na wagonach ciągniętych przez wynajęte z CARGO loki. Jak pisałeś, nic nie jest za darmo, dodatkowo wzrosły cenny energii, a podróż samochodem powoli przestaje się opłacać. To ostatnie jest szansą dla kolei, podwyżki owszem są, ale to nic w porównaniu z tym co widzimy na stacjach benzynowych.
@Ralny, niestety obecna prezes ugięła się przez PKP, stąd rozkład mamy taki, a nie inny. Uważam, że koordynacja na pewno nie polega tylko i wyłącznie na wycinaniu pociągów PR-ów...Z drugiej strony podjęto pewne działania racjonalizatorskie i zobaczymy jakie będą ich efekty. Trudno nie zauważyć, że IR dopasowano terminami kursowania do potrzeb uczniów, a w szczególności studentów. Szkoda jednak, że prezes odpuściła sobie innych pasażerów. To co zrobiono na CMK to katastrofa, dodatkowo nie pojmuję dlaczego tak drastycznie pogorszono standard dawnego RE WOŚP...
ET40 - 28-12-2010, 20:39
Temat postu:
Czy aż tak drastycznie pogorszono skład IR WOŚP...z tego co mi wiadomo skład tego pociągu tworzą głównie azety, więc jest dobrze w porównaniu z niektórymi IR a nawet TLK na wagonach z krzaków i bohunach (te drugie tylko na IR). Tylko klimy i wyświetlaczy szkoda.
sheva17 - 28-12-2010, 20:41
Temat postu:
No nie jest tragicznie, ale w porównaniu z tym co było....Przedtem do toalety można było spokojnie pójść Very Happy .
loker - 28-12-2010, 20:46
Temat postu:
Szanowni Państwo!
Rok temu Przewozy Regionalne były dla mnie nadzieją, że dla kolei w Polsce nie wszystko stracone. Ale gdy widzę, ze IR to produkt tak niepewny, bo długi, bo PLK nie puści, wycofano tańsze REGIOkarty, REGIOkarnet i turystyk w górę, ceny w górę, Połączenie w dobrej cenie w górę, nawet zlikwidowanie kilku odcinków. A dzisiaj w Opolu problem ze zwrotem biletów, bo pani chce 15% potrącić, choć do zakupu biletu na TLK zmusił mnie zepsuty pantograf IR...
Nie widziałem, ale donosy są, że EIC na zieleninie, TLK - choćby Lublin Wrocław widziany dziś w Opolu: LOK-B-B-A-B Sad Rożne rzeczy ludzie piszą, niby z Husarzami nie jest źle, ale plotki są że nie tylko 1 rozwalony, ale zimą 6 odstawionych... EC Wawel dzisiaj 120 min spóźnienia, ponąć to jego nowa codzienność (a miał przyspieszyć, bo dziewiątka - z Wrocka do Krakowa najszybszy IR jedzie 9 minut dłużej). A przewoźnik myśli, że w 2040 będzie ciągnąć wagony EP07-5006CKM Mr. Green

BARDZO CZARNO TO WIDZĘ!
Henryk - 28-12-2010, 20:46
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
a jest coś takiego w PR?


Odkad ktos podal link do cennika IC, ten temat nie jest tylko o PR.
sheva17 - 28-12-2010, 21:02
Temat postu:
@loker, racz zauważyć, że PR-y są nadal bardzo konkurencyjne. Czasem zastanawiam się w jakim świecie niektórzy żyją....Mamy coraz więcej IR na wagonach, standard podróży jest porównywalny z tym co oferują niektóre TLK-i, a my wciąż narzekamy. Wagony kosztują, promocje też kosztują, a rachunki trzeba płacić. Tylko czy 95 zł za 3 przejazdy z Krakowa, czy Poznania do Warszawy to dużo w ofercie REGIO KARNET? Absolutnie nie, to jak najbardziej konkurencyjna oferta! Czas przestać szerzyć tutaj czarnowidztwo. Mnie też ograniczenie oferty na kluczowych liniach się nie podoba, ale oferta jest na tyle bogata, że z PR-ami dojedziemy praktycznie wszędzie.
Co do ofert taryfowych. Ja no cóż zlikwidowałbym REGIO KARNETY i Turystyki, a wzorem krajów zachodnich na poważnie zacząłbym promować REGIO KARTĘ. To jest produkt, który wiąże klienta ze spółką. Czyli fundusze na promocje koncentrujemy w jednym punkcie i dajemy np. 60% zniżkę, a REGIO KARTĘ sprzedajemy po 50 zł bez żadnych promocji, tak by każdy spokojnie mógł sobie ją kupić nie myśląc zbyt długo czy ta mu się kalkuluje. Moim zdaniem koncentracja na jednym produkcie i jego promocja to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Oczywiście oferty lokalne pozostają.
Anonymous - 28-12-2010, 21:14
Temat postu:
sheva17, Cytuję sam siebie "Dramatyczne podwyżki w PR! Turystyk na Regio 35pln na IR 65pln a Regio Karnet
65 na Regio na na IR 95pln! 16pln w górę!" Gdzie ja mówiłem o podwyżce czegokolwiek o 30pln? Podałem nowe ceny i napisałem że o 16pln w górę idzie RK na IR. Co jest oczywiście prawdą. A to że PWDC idzie nawet o 50% w górę nie jest prawdą?

Sam kiedyś z ciekawości patrzyłem ile się w Sączu klepie bilecików za 3pln do Stróż między 13 a 17 na dworcu i 4 pociągach z 30 tego było a z 20 do Bobowej. Jak się to zliczy co całkiem spora kasa rocznie może wyparować.

RK dalej jest bez konlurencji ale turystyk na IR już przegrywa z Biletem Podróżnika.
loker - 28-12-2010, 21:18
Temat postu:
Co do promocji dodam: totalne wypięcie tyłka do studentów, bo i tak pójdą na pociąg, bo PO dało większą zniżkę, więc i tak się obłowimy Sad DNO Mad

Czyli znajdź jakąkolwiek ofertę przewoźnika, tudzież zwaną promocją, która realnie przyciągnie studenta?

[ Dodano: 28-12-2010, 21:20 ]
Cytat:
RK dalej jest bez konlurencji ale turystyk na IR już przegrywa z Biletem Podróżnika.

Na drugim jeszcze w nocy i na większej ilości tras pojeździsz za praktycznie te same pieniądze...
sheva17 - 28-12-2010, 21:23
Temat postu:
Faktycznie źle Cię zrozumiałem. REGIO KARNET jest najpopularniejszy, bo pozwala podróżnemu na wybór 3 dowolnie wybranych dni. Tej zalety jest pozbawiony i Turystyk i Bilet Podróżnika. Półki PKP IC nie znajdzie odpowiedzi na REGIO KARNET nawet najlepszy BP nie nadrobi straconego dystansu. Generalnie PR-y nadal mają sporą przewagę nad konkurentem, fakt ten oferuje znacznie większy wybór w niektórych relacjach. Oferta PR-ów powoduje jednak, że np. w piątki na IR WOŚP opłaca mi się poczekać...
Co do tego PWDC...Czy nie jest jednak tak, że przeważnie jednak sprzedają się bilety dla uczniów i studentów? Tutaj zyski dla PR-ów po zmianie taryfy będą jednak spore.
ET40 - 28-12-2010, 21:24
Temat postu:
Co ty wypisujesz! No teraz to ja się na pewno nie zgodzę.

1. Z PR-ami nie dojedziesz wszędzie. Biorąc pod uwagę Regio - masz rację, ale samymi interRegio chociażbyś chciał bardzo, nie dojedziesz do wielu miast, także tych większych niż 60000. Taka np Bydgoszcz - tylko jeden interRegio całoroczny+1 sezonowo-świąteczny. Za mało.

2. W obecnej sytuacji stawianie na oferty wiążące użytkownika z przedsiębiorstwem jak na razie dopiero rozwijającym się nie jest dobrym rozwiązaniem. Owszem, RegioKarta niech zostanie, jak ktoś często jeździ na jednej-dwóch trasach i zawsze ma możliwość jazdy pociągami PR, to świetna oferta. Ale co do karnetów i turystyków - turystyk na R+IR i tak jest za drogi, za to turystyk na Regio to bardzo dobra i opłacalna rzecz, a można z nim zajechać całkiem daleko, wszak osobowych dalekobieżnych jest całkiem sporo. Zmierzam do tego, że oferta karnetowa i turystyczna jest opłacalna i dla klienta i pewnie dla przewoźnika, RegioKarta też (ale mniej) i nie należy rezygnować z ani jednego ani drugiego, zwłaszcza w sytuacji braku połączeń nocnych w PR oraz nadal nieco "niedorozwiniętej" sieci IR, ponadto pamiętać należy, że promocje PR nie działają w woj. mazowieckim z oczywistych względów (chyba, że jedziemy IR).
geordi - 28-12-2010, 21:26
Temat postu:
spokojnie, pełna TP-IC chyba jeszcze nieopublikowana?. Chyba, ze wstrzymaja sie z podwyzkami do 1.III Very Happy
Anonymous - 28-12-2010, 21:37
Temat postu:
Turystyk PR na IR w tym wariancie co jest jest warty góra 50pln. Co prawda można katować
IR, osobówki,KD, PCC ale za to Podróżnika ma nocne pociągi.

[ Dodano: 28-12-2010, 21:38 ]
I jeszcze jedno najważniejsze PKP IC nie zmieniła cen podróżnika, weekendowego od 1.01.2011 więc 1%vatu wzieli na siebie a PR nie dość że dowalił 1% ale też bardzo duże podwyżki. Tutaj PKP IC wygrało bezapelacyjnie.

[ Dodano: 28-12-2010, 21:40 ]
Cytat:
Czy nie jest jednak tak, że przeważnie jednak sprzedają się bilety dla uczniów i studentów?


Sporo ale nie komplet. 70%
ET40 - 28-12-2010, 21:42
Temat postu:
Co do podróżnika i weekendowego - podwyżka już była Wink.

W jednym PR biją na głowę IC - opłacalność jazdy w kilka osób (TY i raz, dwa...) jest w PR o wiele większa.
Anonymous - 28-12-2010, 21:46
Temat postu:
ET40,

Była była pół roku temu. Weekendowy wiadomo dramat ale podróżnik zdrożał wtedy mniej niż turystyki PR teraz bo Podróżnik o 4pln a Turystyki 5pln.
loker - 28-12-2010, 21:48
Temat postu:
Co do Połączenia w dobrej cenie - z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego czy student, czy licealista, czy dorosły - każdy leje na kolej. Bo ma co chwilę autobus w niższej cenie, w tym lubiany przez społeczeństwo Małopolski Szwagropol. Wybrane kursy nowoczesną BOVĄ z Krakowa do Nowego Sącza za 9 zł (studenci). Przy czasie jazdy 2 h z ew. haczykiem wygrywa z PRami jadącymi jednym połączeniem 2:53, a resztą 3:20.

Dlatego kombinowania z ofertami (podobnie Last Minute w IC) na tych trasach to rezygnacja z przewozu podróżnych. Na PWDC i Last Minute za 10 zł normalne wielu chętnych i tak by się nie znalazło (chyba, że do Tarnowa, bo taniej by wyszło Smile

[ Dodano: 28-12-2010, 21:49 ]
A Ty i raz dwa, trzy... Ostatnia dobra rzecz. Ale nie dla studentów, uczniów.
ET40 - 28-12-2010, 21:52
Temat postu:
Ale jeżeli jadą 3 osoby, jedna bez zniżek, a dwie ze zniżkami i tak płaci się mniej Very Happy.
Anonymous - 28-12-2010, 21:52
Temat postu:
Zaskoczę was w pełni popieram podwyżkę Podróżnika w 1 klasie do 119pln i weekendowego w 1 klasie do 249pln ale pod warunkiem bezpłatnych miejscówek do wszystkich pociągów. Coś za coś. WIem wiem jestem naiwny Very Happy
kns - 28-12-2010, 21:52
Temat postu:
loker napisał/a:
Bo ma co chwilę autobus w niższej cenie, w tym lubiany przez społeczeństwo Małopolski Szwagropol. Wybrane kursy nowoczesną BOVĄ z Krakowa do Nowego Sącza za 9 zł (studenci). Przy czasie jazdy 2 h z ew. haczykiem wygrywa z PRami jadącymi jednym połączeniem 2:53, a resztą 3:20.
Albo PKS z nowoczesnym VOLVO (wygodniejszym niż BOVA Szwagropolu, bo ma o wiele więcej miejsca na nogi i z WiFi na pokładzie i darmową gazetą)) za 8 zł (studenci), ale z czasem jazdy różnie bywa, dzisiaj jechałem z Krakowa 15:40 PKSem i przyjechaliśmy do NS dopiero o 18:55 - od RDA do Matecznego 40 minut i koreczek w Rzezawie bo TIRy nie mogły podjechać.
sheva17 - 28-12-2010, 22:09
Temat postu:
@ET40, a od kiedy to PR-y uruchamiają tylko IR? Oferta REGIO+IR jest najbardziej spójna i sensowna. Nie zgodzę się, że cena turystyka na REGIO+IR jest wygórowana. Pasażer ma możliwość korzystania z pociągów IR w bardzo korzystnych porach, dodatkowo na tym samym bilecie dojedzie do swojej nawet małej wioski. Kryniczanin podnosi, że 65 zł za TURYSTYKA na IR+REGIO to za dużo....No sorry normalny z Krakowa do Warszawy na IR będzie kosztował 43,50, a Ty woziłbyś ludzi za 50 zł? To chyba coś jest tutaj nie tak...PR-y funkcjonują na zasadach rynkowych i warto zdać sobie z tego sprawę.
Bardzo się cieszę z nowej oferty BP, ale zarówno z BP jak i z TURYSTYKA nie skorzystam. Zdecydowanie wolę REGIO KARNET na REGIO+IR, 95 zł za 3 przejazdy np. z Krakowa do Warszawy to bardzo mało.
Co do ofert...Nie zgodzę się, że postawienie na REGIO KARTĘ byłoby błędem. Dobra promocja, na pewno pomogłaby w wypracowaniu lojalności klienta w stosunku do spółki. Zresztą skoro na zachodzie to się sprawdza to nie ma powodu by i u nas było inaczej, ale jasne, to kwestia do dyskusji.
Co do PWDC...Chodzi o kasę od państwa z ulg dla studentów, tyle i tylko tyle. Zmieni się niewiele, osoby z ulgą DSJ-37 to trzon pasażerów w każdym pociągu. Z usług PR-ów będą korzystać nadal.
@ET 40, szanujemy swoje poglądy, wzajemnie się nie obrażamy. Postaraj się spojrzeć na pewne kwestie przyszłościowo.
Anonymous - 28-12-2010, 22:18
Temat postu:
sheva17, Porównaj sobie siatkę IR PR z TLK PKP IC jest chyba jednak różnica.
sheva17 - 28-12-2010, 22:29
Temat postu:
Klient przez cały weekend nie będzie jeździł, także siatka nie jest tutaj najważniejsza. Jednym oferta PR-ów będzie odpowiadać, innym PKP IC. Spoglądanie na oferty oczami MK-ola nie jest najlepszym rozwiązaniem, tu nie chodzi o robienie kółeczek Very Happy. Poza tym oferta REGIO+IR często prezentuje się zdecydowanie lepiej od tego co proponuje PKP IC. Nie widzę powody by ktoś jadący z Poznania do stolicy np. RE Mazowsze, czy z Rzeszowa do Warszawy RE WOŚP miał podróżować prawie za darmo. Ja w obecnej sytuacji wybrałbym REGIO KARNET, zapewne większość pasażerów też tak zrobi. Tutaj swoboda jest zdecydowanie większa, a cena bardzo przystępna.
mkfilmykolejowe - 28-12-2010, 22:37
Temat postu:
kryniczanin, no najlepiej by było bez miejscówek do weekendowego bo tak doliczyć miejscówki to wychodzi max.300-400 zł plus jedzenie itd. trzeba mieć jakieś 500 zł na 1 klasę z weekendowym ICC
ET40 - 28-12-2010, 22:43
Temat postu:
Nie mam zamiaru nikogo obrażać, za to mam zamiar kulturalnie przedstawiać swoje racje, ale dla mnie nadal lepszą ofertą niż turystyk Regio+IR za 65 złotych będzie podróżnik+bilet plus za łącznie 86 złotych.
sheva17 - 28-12-2010, 22:55
Temat postu:
A Ja jadąc na południe do Krakowa, czy do Stróż, na zachód do Poznania,Szczecina, czy na wschód do Białegostoku zdecydowanie wybiorę REGIO KARNET, TURYSTYK to jak dla mnie mniejsze pole manewru. BP wybrałbym natomiast jadąc np. do Olsztyna, do 3miasta, Koszalina, Kołobrzegu. Tam zwyczajnie BP jest najtańszą alternatywą.
REGIOchłopak - 28-12-2010, 23:36
Temat postu:
Zauważcie, że strefówki też drożeją....niewiele ale też!
Desiro - 29-12-2010, 00:54
Temat postu:
to jest totalne dno .Z jakiej racji tak drakońskie podwyżki.Prezeska do swoich "osiągnięć" poza zgnojeniem IR, podwyżką cen IR sprzed paru miesięcy,dokłada teraz DRASTYCZNĄ podwyżkę Regio Karnetów, Turystyków i biletów jednorazowych.Beton gorszy niż PIC, bo nawet oni podwyższyli jakis czas temu cenę Podróżnika o parę złotych , a nie jak PR teraz - o kilkanaście! sami strzelają sobie w stopę, to jest SKANDAL że za tak tragiczne warunki przejazdu w kiblach (syf, nagminne spóźnienia i ciągle psujące się składy, tragiczny stan sanitarny-sanepid boi się nawet wejść) poza paroma wagoowymi IR, żadają cen z kosmosu!!! Beton
ET40 - 29-12-2010, 01:56
Temat postu:
Oprócz Bursztyna, Bolko i Mickiewicza wszystkie składy IR na dłuższych trasach są już wagonowe. Istotnie wszystko na kiblach, a wagonowych IR jest tylko "parę" Śmiech.
Kolejoman2 - 29-12-2010, 02:22
Temat postu:
Ślązak, Łużyce, Podkarpacie, Skrzyczne, Prosna to także kible.
Scotty - 29-12-2010, 02:45
Temat postu:
kryniczanin napisał/a:
Zaskoczę was w pełni popieram podwyżkę Podróżnika w 1 klasie do 119pln i weekendowego w 1 klasie do 249pln ale pod warunkiem bezpłatnych miejscówek do wszystkich pociągów. Coś za coś. WIem wiem jestem naiwny Very Happy


To ja dorzucam aby do Podróżnika w 2kl. bilet kosztował 85 zł, z tymże jest możliwe zakupienie taniej kuszety i wydłużenie czasu ważności z 19:00 na 17:00, oraz z 6:00 na 8:00, i każdy dzień wypadający w środku między dniami wolnymi powinien być uznawany za dzień wolny np. (Boże Ciało (4), (5) powinien być tak samo uznawany w bilecie podróżnika, no i standardowo (6), (7))

1kl. 115zł + miejscówka 1zł.

[ Dodano: 29 Grudzień 2010, 02:50 ]
w najgorszym wypadku trza będzie kupować bilet sieciowy 1 lub 2 one są ważne na wszystko
Anonymous - 29-12-2010, 12:03
Temat postu:
Linia Krakow-Tarnów dla przykładu:

-wyrżnięto większość IR
-skasowano Moscickiego, Rzeszowianin jako osobowka, nie ma jak dojechac REGIO do pracy na godzine 8mą, trzeba płacić wiecej za IR WOŚP.
-osobowek mniej
-czas przejazdu pogorszył się o 10/15 minut

I do tego wszystkiego dochodzi podwyzka. Wszystkie czynniki wyboru srodka transportu kolej ma w plecy- jest coraz gorzej zarowno jezeli chodzi o liczbe polaczen, czas przejazdu, cenę.
cezary1 - 29-12-2010, 12:45
Temat postu:
A jeszcze niedawno wielu forumowiczów wychwalało PR za różne ich pomysły, a przecież MPZR wraz z UM robi wszystko żeby odstraszyć pasażerów od pociągów, a ci tego nie doceniają i dalej chcą jeździć pociągami. Pomyślcie co się będziedziało w czasie zapowiadanych " modernizacji " jest szansa na jednotorowy szlak od Katowic do Rzeszowa.
railman93 - 29-12-2010, 13:33
Temat postu:
A ja mam pytanko czy z nową ulgą studencką 51% mozna podróżować w pociągach TLK w klasie 1? oglądam cennik i tylko są podane ceny w klasie 2
Anonymous - 29-12-2010, 13:38
Temat postu:
cezary1, Żeby tylko od Krakowa do Rzeszowa. Ja stawiam na jednotor Katowice-Rzeszów w czasie moderny i do tego od kwietnia do wakacji zamknięcie stałe Tarnów - Stróże!
cezary1 - 29-12-2010, 13:58
Temat postu:
Napisałem " od Katowic do Rzeszowa "
H3rlitZ - 29-12-2010, 14:00
Temat postu:
railman93, Nigdy z ulga szkolna nie mozna bylo jezdzic w pierwszej klasie.
Scotty - 29-12-2010, 14:02
Temat postu:
railman93, Dać palec to od razu całą rękę by chciał nie dość że 51% zniżki to jeszcze w 1 kl. i co jeszcze frytki do tego Twisted Evil
cezary1 - 29-12-2010, 14:03
Temat postu:
Kiedyś można było. Jest nowa ulga 93 % dla kogo?
railman93 - 29-12-2010, 14:56
Temat postu:
H3rlitZ napisał/a:
railman93, Nigdy z ulga szkolna nie mozna bylo jezdzic w pierwszej klasie.


A to ciekawe skoro dla 37% a to też ulga szkolna jest możliwość kupienia biletu klasy 1
Anonymous - 29-12-2010, 15:05
Temat postu:
cezary1, A sorki sorki pochrzaniłem coś z Krakowem. Może być jeszcze ciekawiej jak zaczną od Zabrza grzebać a to realne.
pospieszny - 29-12-2010, 15:06
Temat postu:
railman93,Oczywiście - płacisz masz! Osoba uprawniona do ulgowego przejazdu w klasie 2 na podstawie biletów jednorazowych korzystająca z przejazdów w klasie 1 zobowiązana jest do uiszczenia dopłaty w wysokości stanowiącej różnicę
między należnością za pełnopłatny przejazd w klasie 1 a należnością za pełnopłatny przejazd w klasie 2!
Scotty - 29-12-2010, 15:32
Temat postu:
pospieszny, ma rację tak samo jest z ulgą 51%, chcesz jechać jedynką bierzesz w kasie dopłatę (j/w). Wyjątek od reguły stanowi Max26 z tą ulgą można jeździć w 1kl. ze zniżką 26%
sheva17 - 29-12-2010, 18:03
Temat postu:
Jestem jakoś dziwnie spokojny, że na takich trasach jak z Krakowa do Tarnowa kolej nadal będzie bezkonkurencyjna. Desiro niestety wszystko drożeje. Właśnie dowiaduje się, że u mnie rośnie prawie każdy składnik czynszu, więc to ogólna tendencja. O cenach paliwa, czy nawet gazu nawet nie ma co wspominać. Jeszcze niedawno LPG kupowaliśmy po 1,99 dzisiaj cena w okolicach 2,70 zł to norma. W takim kontekście oferta PR-ów wygląda naprawdę przyzwoicie. 95 zł za 3 przejazdy z Krakowa, czy Poznania do Warszawy to naprawdę bardzo mało. Co do taboru...Narzekaliście na kible, a wagony kosztują, lok z CARGO i energia również, a PR-y muszą przecież rachunki płacić.
Reasumując moim zdaniem podwyżki niestety były konieczne, w przypadku regionów jak widać marszałkowie przykręcają również śrubę, stąd podwyżki taryf lokalnych. Wbrew pozorom szalejące ceny to szansa dla kolei, w tym dla IR. Mój kolega przestał już np. do pracy jeździć samochodem dojeżdża do najbliższej stacji i dalej śmiga pociągiem. Jeśli ceny paliw będą nadal rosnąć pasażerów będzie coraz to więcej. Pewnie studenci dzięki większej zniżce chętniej będą również podróżować pociągiem.Jaka szkoda, że mam już więcej niż 26 lat....Teraz pociągiem można by jeździć i jeździć, a jak się jeszcze ma REGIO KARTĘ...
Desiro - 29-12-2010, 18:11
Temat postu:
sheva, ok wszystko drożeje,zgadzam się,a l e :
1) nie zdrożała moja pensja, wręcz stoi w miejscu od dwóch prawie lat ,myślę że nie tylko moja;
2)czy podwyżka RKarnetu albo BT musiała być aż tak drastyczna? RK po starej cenie często opłacał się w krótszych relacjach,a po podwyżce trzeba będzie dobrze przemyśleć, czy kupić RKarnet czy po prostu bilet na Regio karte...
3) weź pod uwagę że nie każdy jeździ na trasach Poznań-Wawa czy Wawa-Kraków, spojrzyj proszę na kolejową mapę Polski i zauważ że jest jeszcze trochę innych miast na niej..
4) weź pod uwagę że czasem korzystało się z RKarnetu jadąc w podróż jednego dnia, a wracając kolejnego (2 stemple). Po starej cenie często opłacało się to, a po nowej - niekoniecznie..
sheva17 - 29-12-2010, 21:37
Temat postu:
1) Ja mam tak samo, ale niestety koszty fatalnej sytuacji finansów publicznych i złej polityki ekipy Donka ponosi społeczeństwo.
2) Może inna rola ma być przewidziana dla KARNETU, a inna dla REGIO KARTY? 95 zł za 3 przejazdy to naprawdę niska cena, a składy wagonowe, loki i energia kosztują. Narzekaliście na kible, to macie wagony, ale za te trzeba zapłacić więcej. Ja tam takimi ED72, czy EN57 mógłbym nadal jeździć no, ale skoro wybrano standard to za to trzeba zapłacić. Poza tym porównaj te podwyżki do podwyżek cen benzyny i na pewno wyprawa z IR będzie bardziej opłacalna.
3) Ależ mam taką świadomość. Są relacje gdzie bardziej opłaci się REGIO KARTA, są takie gdzie to REGIO KARNET będzie lepszym wyjściem. Warto też pamiętać o REGIO KARNECIE na REGIO dla podróżujących na krótkich dystansach.
4) Możliwe, że taniej będzie z REGIO KARTĄ. Każdy przypadek badamy indywidualnie. Podwyżki nie są takie straszne, teraz jak pisałem drożeje wszystko. Pociągi przy takim skoku cen paliw powinny się zapełnić.
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:24
Temat postu:
sheva17, gdzie Ty tankujesz? 2.70 za LPG???
sheva17 - 30-12-2010, 19:14
Temat postu:
W stolicy są już takie ceny np. na Shellu. Nawet Łukoil sprzedaje po 2,56 zł.
cezary1 - 30-12-2010, 19:34
Temat postu:
Niestety kolej nie chce wykorzystać swjej szansy na trasie Tarnów - Kraków jeśli pracownicy MZPR użyli by mózgów można by stworzyć taką ofertę, że inny przewoźnicy by padli, obniżyć ceny i zwiększyć częstotliwość, dostosować zestawienie do frekwencji. Ale dla osób z UM i MZPR jest to niewykonalne. Chyba lepiej mieć 100 podróżnych po 2 złote niż 10 po 10 złotych. Koszty uruchomienia pociągu są stałe i MZPR powinno zależeć na jak największej liczbie pasażerów. Mniejsze ceny to większa liczba podróżnych i większe zyski. Ale moim zdaniem MPZR jest nie reformowalny tam obowiązuje hasło: " Podrózny to wróg " który generuje straty.
sheva17 - 30-12-2010, 21:09
Temat postu:
Akurat w pociągach z Tarnowa do Krakowa ciężko jest znaleźć wolne miejsce, więc nie za bardzo rozumiem te żale. Bilety na REGIO są bardzo tanie, a teraz studenci mają naprawdę atrakcyjną ofertę. W krytyce zachowajmy umiar.
Gaspares - 10-10-2011, 18:40
Temat postu: Od 17 października 2011 zmiana taryfy Przewozów Regionalnych
Drastyczny wzrost cen usług wpływających na koszty uruchamiania pociągów przyczynił się do podjęcia przez Przewozy Regionalne trudnej decyzji o zmianie cen biletów. Pociągi interREGIO wciąż pozostaną tanią alternatywą podróżowania na dłuższych trasach.

Od 17 października br. zaczną obowiązywać nowe ceny biletów. W przypadku niektórych z nich – np. jednorazowych na pociągi REGIO na odległość do 5 kilometrów oraz biletów w komunikacji przygranicznej sprzedawanych w ramach ofert promocyjnych – nie zmienią się w ogóle. Ceny biletów na pociągi REGIO zostaną zmodyfikowane średnio o 47 gr, natomiast na pociągi interREGIO i REGIOekspres średnio o 2 zł, ale nadal pozostaną one atrakcyjną ofertą dla pasażerów wybierających kolej na dłuższych trasach.

Pasażer pociagu interREGIO, który przeciętnie pokonuje trasę 195-kilometrową, i tak będzie płacił za bilet mniej (jedynie 37 zł) niż podróżujący pociągami dalekobieżnymi innego przewoźnika (41 zł). Nowy cennik został stworzony w taki sposób, aby podróże interREGIO i REGIOekspresami wciąż były najtańszym sposobem podróżowania pomiędzy największymi miastami i miejscowościami turystycznymi. Z kolei podróżujący pociągami REGIO nadal będą mogli przemieszczać się taniej dzięki ofercie „Połączenie w dobre cenie” obejmującej blisko 180 tras w całym kraju, w ramach której ceny biletów są konkurencyjne względem przewoźników autobusowych.

Zmiana cennika wynika z drastycznego wzrostu kosztów uruchamiania pociągów. Bardzo szybko rosnące ceny paliw i energii stały się odczuwalne nie tylko dla przewoźników autobusowych, ale też dla kolejowych. Ceny paliw trakcyjnych w 2011 roku są wyższe o około 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeszcze bardziej – bo o około 53% – wzrosły również koszty napraw i remontów taboru. Te z kolei Przewozy Regionalne ponoszą, aby zagwarantować podróżnym bezpieczeństwo.

Ceny biletów na pociągi REGIO na wybranych trasach przed i po modyfikacji cennika:
Gdynia Główna – Hel: 15,60 zł (przed); 16 zł (po)
Poznań Główny – Wrocław Główny: 25,70 zł (przed); 26 zł (po)
Bielsko-Biała Główna – Milówka: 9,50 zł (przed); 10 zł (po)

Porównanie cen biletów jednorazowych na pociągi REGIO i na pociągi osobowe operatora regionalnego w województwie mazowieckim:
Cena biletu normalnego na trasę 20-kilometrową: 5,80 zł (PR); 7 zł (inny przewoźnik)
Cena biletu normalnego na trasę 100-kilometrową: 18,50 zł (PR); 20,30 (inny przewoźnik)

Porównanie cen biletów jednorazowych w 2 klasie na pociągi interREGIO i na pociągi TLK na wybranych trasach:
Warszawa Centralna – Poznań Główny: 47 zł (PR); 54 zł (inny przewoźnik)
Opole Główne – Lublin: 54 zł (PR); 61 zł (inny przewoźnik)

źródło: Przewozy Regionalne
Henryk - 10-10-2011, 20:40
Temat postu:
No to chyba z Żyrardowa już nikt nie będzie jeździł niby pospiesznymi kiblami.
FranzMaurer - 11-10-2011, 10:26
Temat postu:
różnica niewielka..
khamul - 11-10-2011, 12:11
Temat postu:
dobra, ale weźmy pod uwage wrocław-kraków. w tej sytuacji bilecik rewelacyjny (dawniej fioletowy) jezeli nie zrobia korekty cen bedzie bardziej opłacalny niz IR
Anonymous - 11-10-2011, 17:10
Temat postu:
Tak, ale pamietaj ze kolej nie dziala w prozni- sa jeszczebusiarze... Kazda podwyzka to odpływ podroznych. A akurat z Wroclawia do Krakowa to ich w pi**u jezdzi Crying or Very sad
Tomasz - 14-10-2011, 21:56
Temat postu:
Mam pytanie, w Aglomeracji Krakowskiej i Katowickiej ceny strefówek też się zmieniają? A co z PWDC?
REGIOchłopak - 14-10-2011, 22:59
Temat postu:
Tomasz, Wszystko pozostaje bez zmian, zmieniają się jedynie ceny "regularne".
sabatnik - 15-10-2011, 13:35
Temat postu:
Krakowskie sieciówki też drożeją: I/II/III odpowiednio będą kosztować 3.20/ 5.70/ 8.20. Czyli wzrost dokładnie o 20 gr.
Nie wiem jakie ceny mają teraz katowickie ale od 17.10 będą następujące: 3.00, 4.20 i 7.30.
Źródło: Cennik biletów (dział I Taryfy Przewozów Regionalnych: Opłaty przewozowe).
LukE83 - 15-10-2011, 19:51
Temat postu:
Cytat:
katowickie ale od 17.10 będą następujące: 3.00, 4.20 i 7.30.

Zatem bez zmian w przypadku katowickich, te podskoczyły już początkiem roku.
Tomasz - 15-10-2011, 19:51
Temat postu:
O kurcze, to Ślązaki będą mieć tańsze bilety od Krakowa.

8,20 za 3 strefę! I kto to kupi? A do Tarnowa i Katowic z Krakowa cena na pociąg REGIO wynosi dokładnie 16zł w jedną stronę. Shocked
urban2604 - 15-10-2011, 20:20
Temat postu:
kupią ci co do busów nie wejdą , a tych będzie coraz mniej bo mają być nowe większe busy i jeszcze więciej kursów . Cóż PR woli powietrze tylko wozić .
tellchar - 17-10-2011, 07:06
Temat postu:
Szczerze mówiąc gdy w styczniu wprowadzano nowy cennik z cenami "13.60" czy "14.60" to wiedziałem, że prędzej czy później nastapi "zaokrąglenie". No i rzeczywiście, na trasie z Lublina do Chełma cena z 14.60 skoczyła do 15zł. Myślę, że na tej trasie jest to do przełknięcia, zresztą bilet studencki to 7,35, a odpowiednie ceny w busach to 13zl i 10zł.
Ale na innych odcinkach podwyżki sięgają nawet 90 gr, np. Chełm - Świdnik z 13.60 na 14.50. Niby różnica niewielka, ale teraz za podóż krótszą o 10 km płaci się tylko o 50gr mniej...
Victoria - 18-10-2011, 06:26
Temat postu:
Przewozy Regionalne: Skąd te podwyżki?

Dziś największy polski przewoźnik kolejowy podwyższył ceny biletów. Spółka podwyżkę tłumaczy wysokimi kosztami uruchamiania pociągów. Czy to jedyny powód?

Dziś na wielu dworcach pasażerowie dowiedzieli się o tym, że za przejazd pociągiem Przewozów Regionalnych zapłacą więcej. Na stronie spółki pojawiła się informacja o podwyżce z kilkudniowym wyprzedzeniem. Nie było jednak informacji na dworcach, więc wielu pasażerów było zaskoczonych zmianą cen biletów.

- Zmiana cennika wynika z drastycznego wzrostu kosztów uruchamiania pociągów. Bardzo szybko rosnące ceny paliw i energii stały się odczuwalne nie tylko dla przewoźników autobusowych, ale też dla kolejowych. Ceny paliw trakcyjnych w 2011 roku są wyższe o około 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeszcze bardziej – bo o około 53% – wzrosły również koszty napraw i remontów taboru. Te z kolei Przewozy Regionalne ponoszą, aby zagwarantować podróżnym bezpieczeństwo – czytamy w oficjalnym komunikacie spółki Przewozy Regionalne.

Warto dodać, że w wakacje odbyły się strajki pracowników spółki. Kolejarze walczyli o podwyżki. Zgodnie z porozumieniem, od 1 sierpnia bieżącego roku zatrudnieni w spółce otrzymali podwyżkę 120 zł średnio na zatrudnionego, a od 1 lipca 2012 roku mają zagwarantowane średnio 130 zł na zatrudnionego z możliwością kolejnego etapu podwyżki w I półroczu 2013 roku po ocenie finansowej spółki. Zarząd spółki zaznaczał, że wdrożenie podwyżek spowoduje zwiększenie strat spółki. Czy podwyżka osłabiła finanse spółki na tyle, że musiała podjąć decyzję o podwyżkach cen za przejazd pociągiem?

- Rosną rzecz jasna koszty funkcjonowania przewoźników, chociażby koszty dostępu czy energii, ale nie jest to niespodzianka sprzed kilku dni, tylko wynik umów zawieranych na cały 2011 r. Nikt z Przewozów Regionalnych nie dopowiada, że trzeba skądś wysupłać nieplanowane 17 mln zł. na podwyżki wynagrodzeń. W przyszłym roku te potrzeby sięgną ponad 50 mln zł. Nie ma możliwości renegocjowania umów z marszałkami, więc przerzuca się te koszty na pasażera - zaznacza w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" dyrektor programowy RBF Adrian Furgalski.

Jak podwyżki mogą wpłynąć na sytuację spółki? - Przy stagnacji rynku przewozów pasażerskich, nawet tak niewielki zakres podwyżek, może być dla spółki fatalny. Najprościej jest przerzucać koszty na pasażera, trudniej dyskutować o kosztach zarządzania czy problemie uzyskiwania w ramach całości przychodów jedynie 30% przychodów z biletów, podczas gdy np. w Kolejach Mazowieckich jest to blisko 50% - komentuje ekspert.

źródło: Rynek Kolejowy
pospieszny - 18-10-2011, 07:19
Temat postu: Cicha podwyżka na kolei.
Od poniedziałku wzrosły ceny biletów na pociągi Przewozów Regionalnych. Większość pasażerów była zaskoczona podwyżką. Kolejarze tłumaczą, że nie na każdym dworcu dysponują tablicą ogłoszeniową.

Podwyżka weszła w życie 17 października. Przewoźnik uspokaja, że jest ona niewielka. - To zaledwie kilkadziesiąt groszy, a spowodowana jest wzrostem kosztów funkcjonowania - tłumaczy Stanisław Wojciechowski, naczelnik działu marketingu olsztyńskiego zakładu Przewozów Regionalnych.
Choć kolejarze uważają, że ceny wzrastają nieznacznie, to zdarza się, ze niektórych odcinkach będzie to nawet ponad 10 proc. Np. za cały bilet na trasie do 15 km płaciliśmy 4 zł 20 gr, a teraz jest to już 4 zł 70 gr. Jedynie przejazdy do 5 km pozostają w tych samych cenach. Zmianom nie uległy też stawki za tzw. "połączenie w dobrej cenie", które obowiązuje m.in. na trasie do Olsztynka i Dobrego Miasta.
Wielu pasażerów o podwyżce dowiedziało się dopiero przy kasach. - Informacja była umieszczona na stronie internetowej i na tablicach informacyjnych - wyjaśnia Stanisław Wojciechowski. - Na Dworcu Głównym w Olsztynie mamy jedną małą tablicę ogłoszeniową i tam był umieszczony komunikat, na Dworcu Zachodnim takiej tablicy niestety nie mamy, dlatego ogłoszenia tam nie było.

Tym razem Przewozy Regionalne nie poinformowały o zmianach nawet mediów. - Nie wysłaliśmy e-maila bo był okres wyborczy więc nie chcieliśmy w tym czasie konkurować z ważniejszymi tematami - tłumaczy naczelnik.

źródło: Gazeta Wyborcza
rumburak - 18-10-2011, 19:47
Temat postu:
Cytat:
był okres wyborczy więc nie chcieliśmy w tym czasie konkurować


Co oni tam palą w tych Przewozach!? Jak się nie ma nic do powiedzenia, to się milczy. Od wypowiedzi jest rzecznik, reszta powinna mieć zakaz wypowiedzi do prasy. To nie pierwszy taki "kwiatek" w wykonaniu pracowników PR.
Lil_Peter - 24-10-2011, 15:44
Temat postu:
Czy można znaleźć w internecie konkretny cennik z podwyżkami na konkretną ilość kilometrów?
Gaspares - 24-10-2011, 15:49
Temat postu:
Owszem, jak zawsze na stronie PR-ów:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//0%20PBR%204/cennik17102011.pdf
Lil_Peter - 24-10-2011, 16:23
Temat postu:
A jak się liczy trasę przejazdu z przejściem R + IR?
Gaspares - 24-10-2011, 17:01
Temat postu:
Liczysz ilość przejechanych km jak w pociągu REGIO i z następnej tabelki dodajesz wartość dopłaty za przejścia do pociągu IR - za odpowiednią ilość km.
Michel - 02-01-2012, 12:39
Temat postu:
Wraz z 1 stycznia 2012 r., weszła w życie po cichu i bez żadnego rozgłosu korekta cennika biletów jednorazowych pociągów INTERREGIO i REGIO EKSPRES. Zmiana nr 7 do taryfy Przewozów Regionalnych została wprowadzona Uchwałą Nr 514/2011 Zarządu z dnia 8 grudnia 2011 r. Ostatnia podwyżka cen usług miała miejsce 17.10.2011 r. i dotyczyła wszystkich pociągów uruchamianych przez spółkę. W tym roku ceny zmieniły się na połączenia od 321 km do 800 km w kl. 2 i 1, jednocześnie podwyżka objęła bilety wydawane według Taryfy Razem. Tak więc w kl. 2 bilety zdrożały odpowiednio od 4 zł do 14 zł, ceny zwiększyły się następująco: 321-360 km z 48,00 zł do 52 zł, 361-400 km z 50,00 zł do 55,00 zł, 401-500 km z 54,00 zł do 60,00 zł, 501-600 km z 56,00 zł na 65,00 zł, z 601-700 km z 57,00 zł do 70,00 zł, 701-800 km z 58,00 zł na 72,00 zł. Jak widać na najdłuższych trasach podwyżka wyniosła nawet 24%.
pospieszny - 02-01-2012, 12:56
Temat postu:
"Komercja" musi kosztować. Mr. Green
Zwłaszcza wtedy gdy wskutek uszczelniania systemu płatności przez marszałków nie można w nieskończoność ordynarnie dotować czegoś co nie jest celem i zadaniem samorządów.
Sebcio - 02-01-2012, 17:51
Temat postu:
PKP IC też czasem bez rozgłosu podwyższa ceny...
Leriss - 02-01-2012, 18:49
Temat postu:
Jest informacja że w 1 klasie też ceny wzrosły, jakie to pociągi PR posiadają wagony 1 klasy które nie są po prostu zdeklasowywane na 2 klasę ?
Sebcio - 02-01-2012, 18:58
Temat postu:
Leriss, RegioEkspresy
Arek - 02-01-2012, 20:17
Temat postu:
PR: drożej w interREGIO

1 stycznia Przewozy Regionalne podniosły ceny biletów na pociągi kategorii interREGIO i REGIOekspres. Podwyżkę odczują pasażerowie podróżujący na długich trasach. Opłaty za przejazd w relacjach do 320 km ani ceny biletów ofertowych nie zmieniły się.

– Wprowadziliśmy nowy model taryfy w segmencie interREGIO – powiedział nam Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. – Inaczej niż dotychczas, jest ona bliższa taryfie liniowej niż degresywnej – dodaje. Oznacza to wzrost cen biletów na przejazdy dalekobieżnymi pociągami PR w relacjach dłuższych niż 320 km.

Za podróż więcej zapłacą np. jadący z Łodzi do Przemyśla (65 zamiast 56 zł), ze Szczecina do Krakowa (70, a nie – jak dotychczas – 57 zł), czy z Olsztyna do Wrocławia (60 zł, do grudnia – 54 zł). Najbardziej wzrosną opłaty za przejazd na odległości powyżej 700 kilometrów. Np. za bilet ze Świnoujścia do Krakowa trzeba będzie zapłacić 72 zł, o 14 więcej niż w ubiegłym roku. – Nie zmieniły się natomiast ceny na najpopularniejszych trasach Warszawa – Kraków, Warszawa – Poznań i Warszawa – Łódź – mówi Stilger. – Średnia długość podróży pociągiem interREGIO to 150 km, a około 90% podróżujących tymi pociągami pokonuje mniej niż 320 km. Większość naszych klientów nie odczuje więc podwyżki – przekonuje.

Wzrost cen nie objął pociągów kategorii REGIO ani biletów wydanych w ramach ofert REGIOkarnet i Bilet turystyczny, także w wariantach ważnych w połączeniach iR. Nie zdrożały też bilety okresowe.

źródło: Rynek Kolejowy
Mm.marecki - 02-01-2012, 23:53
Temat postu:
To czas na małe porównanie:

40 km = 12 zł IR, 11 zł TLK
140 km = 28 zł/ IR, 36 zł TLK
160 km = 31 IR/ 38 TLK
180 = 34 IR/ 40 TLK
200 = 37/41
240 = 40,50 / 48
280 = 43/ 52
320 = 47/ 56
360 = 52/58
400 = 55/ 61
ale 401 km to juz = 60/ 61
500 km = 60/ 63
600 KM = 65/ 56
pospieszny - 03-01-2012, 00:11
Temat postu:
Cytat:
PKP IC też czasem bez rozgłosu podwyższa ceny...

Pocieszyłeś mnie Śmiech

Od 8 grudnia po trzeciej już podwyżce w 2011 roku PR-y nie mają ochoty nawet o tym wspomnieć. To się nazywa marketing Mr. Green

Widać mocno wzięły sobie do serca ten ostatni rok działalności na rynku i to determinuje takie ich traktowanie klientów Rolling Eyes
siwiutki91 - 03-01-2012, 09:29
Temat postu:
Mm.marecki napisał/a:
To czas na małe porównanie:
200 = 37/41
600 KM = 65/ 56

IC 43zł.
czy na pewno IC 56?
Mm.marecki - 03-01-2012, 17:19
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
Mm.marecki napisał/a:
To czas na małe porównanie:
200 = 37/41


600 KM = 65/ 56
czy na pewno IC 56?

Chochlik zamienił 65 na 56
siwiutki91 - 03-01-2012, 21:48
Temat postu:
czyli wychodzi że taka sama cena? :O
sympatyk - 24-07-2014, 14:06
Temat postu:
Od sierpnia nowy cennik i regulamin przewozu PR.

Przewozy Regionalne zmieniają postanowienia Taryfy Przewozowej i Regulaminu Przewozu. Zmiany mają charakter porządkowy, ale zmieni się termin ważności biletów jednorazowych.

Dla biletów wydanych na odległość do 100 km termin ważności będzie wynosił 6 godzin, natomiast dla biletów wydanych na odległość powyżej 100 km 1 dzień.

Ceny biletów nie ulegną zmianie.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20462/Od-sierpnia-nowy-cennik-i-regulamin-przewozu-PR.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group