| Cytat: |
| Przewoźnicy chyba nie zdają sobie sprawy, że takimi działaniami zniechęcają kolejarzy do korzystania ze swoich usług. |
| Cytat: |
| Nawet pekapiarze pchają się do KD drzwiami i oknami. |
| Cytat: |
| Za przejazdy prywatne niech każdy płaci ze swojej kieszeni, a jak się komuś nie podoba to niech się zwolni. |
| Cytat: |
| A jakie zarobki mają kadeciarze? , niższe od pekapiarzy? nie sądze |
| Noema napisał/a: |
| Ulgi tylko dla pracownika i tylko w 2 klasie. |
| Cytat: |
| ...Pytanie: dlaczego to PKP SA nie wzięło sobie na łeb tego problemu, tylko podzielono emertów pomiędzy spółki. |
| Cytat: |
| rufio198, oczywiście, że korzystałam z biletów na maxa. |
| Cytat: |
| Nie masz żadnej wiedzy na ten temat, więc sądzić to sobie możesz o dzisiejszej pogodzie. |
| Cytat: |
| Ja jednak uważam, że zabranie zniżek w 1 klasie to świetna decyzja, 2 klasa w niczym kolejarzom na pewno nie będzie urągać. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| Skoro już mowa o PLK to tak się zastanawiam co ta ponad 40-tysięczna armia ludzi robi na tej kolei? Na torach ich raczej nie widać. |
| nynuś napisał/a: |
| Ja powiedziałem że mogę oddać swoją ulgę. Mam ją nomen omen w dupie ale pod warunkiem że dostanę normalną pensję a nie jakieś ochłapy. |
| Renee napisał/a: |
| Wydaje mi się, że z wykupu uprawnień dochód był całkiem spory. A pracownicy wcale tak nie jeżdżą na potęgę jak to się wydaje. Najczęściej to przejazdy do pracy, potem na wakacje i do rodziny. |
| Cytat: |
| W dalszym ciągu Zarząd ZPK nie chce uznać podpartego opinią prawną stanowiska strony społecznej zgodnie z którym dotychczasowe Porozumienie w sprawie realizacji ulg przejazdowych podpisane w 2009 roku powinno obowiązywać do 31 grudnia 2012 roku. |
| kryniczanin napisał/a: |
| Skoro pracownik PKP ma mieć ulgę w PR to normalny człowiek z ulicy powinien mieć prawo wykupić taką samą ulgę w tej samej cenie. PR to nie własność PKP tylko samorządów. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| Iktorn Najwyższa pora z tym skończyć! |
| Cytat: |
| Osobiście uważam, że uprawnienia do ulgowych biletów w pociągach PR powinni mieć tylko pracownicy PR plus kolejarze z innych spółek pasażerskich na zasadzie wzajemności. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| rufio198, mi pociągi PKP IC do szczęścia potrzebne nie są. W ogóle z nich nie korzystam. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| To kolejarze ze spółek PKP mają więcej do stracenia, bo jednak najwięcej podróżuje się (szczególnie do/z pracy) pociągami REGIO. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| A co do FIP, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby PR samodzielnie przystąpiły do FIP. W końcu jest to stowarzyszenie zrzeszające przewoźników. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| Zresztą z biletów FIP korzysta garstka kolejarzy, w mojej sekcji jest to zaledwie kilka osób i większość z nich to młodzież. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| W dobie tanich linii lotniczych bilety FIP tracą na atrakcyjności. |
| Cytat: |
| I nie wyjeżdżaj mi tu Iktorn z Niemcami czy z innymi krajami, bo np. w Niemczech jest wielu przewoźników spoza DB i pracownicy tych spółek nie mają żadnych ulg w pociągach DB i vice versa. |
| Cytat: |
| I na sam koniec nie dziwcie się moi Drodzy Kolejarze, że tak się dzieje. Ale mogliście w roku 2000 temu zapobiec - rozbicu na kawałeczki. Wtedy był potrzebny potężny strajk generalny. Teraz trzeba płacić w tym finansowo za swoje błędy. Nie ma już czegoś takiego jak PKP sprzed 1 września 2001. |
| Lady Makbet napisał/a: |
| I nie wyjeżdżaj mi tu Iktorn z Niemcami czy z innymi krajami, bo np. w Niemczech jest wielu przewoźników spoza DB i pracownicy tych spółek nie mają żadnych ulg w pociągach DB i vice versa. |
| Cytat: |
| Cofnij się jeszcze o jakieś 2 lata. Do słynnego strajku maszynistów w 98 roku. To wtedy była ostatnia szansa na uratowanie czegoś z dawnego PKP. |
| Cytat: |
| Nie wiem czy wiesz jak wtedy szef ,,Solidarności'' p. Kogut nazwał ZZ Maszynistów który zaczął strajkować- m.in wyzwał ich od post-komunistów i odmówił przyłączenia się do strajku.Zresztą nie ma co się dziwić- wtedy rządziła AWS - partia którą p. Kogut gorąco popierał razem ze swoim związkiem. |
| Cytat: |
| To w 98 zaczęto dzielić PKP na małe kawałki za czasów ministra transportu T. Syryjczyka. |
| Iktorn napisał/a: |
| Ale nie powinno się też zabierać ulg pracownikom np PKP Energetyki czy PKP PLK w PKP Intercity. Skoro to jest jedna Grupa PKP to powinno się traktować parowników jednakowo. |
| Cytat: |
| W PKP miał 2,5 tyś. na rękę w prywatnej ma 6 tyś na rękę. Więc o czym my mówimy? |
| scarlett27 napisał/a: |
| Torreador, prawie za darmo to jeżdżą kolejarze a nie ich rodziny. Poza tym nie zapominaj, że za studia niestacjonarne trzeba płacic, więc siłą rzeczy te dorosłe dzieci kolejarzy pracujące zarobkowo przeznaczają większośc swojej pensji na opłaty, a i utrzymac też się trzeba. |
| TomekM napisał/a: |
| Mnie martwi to, że - o ile dobrze zrozumiałem propozycje zmiany w PUZP - kolejarze nadal będą mogli praktycznie za darmo podróżować w 1 klasie czyli nici z poprawy komfortu w 1 klasie... |
| Cytat: |
| Torreador, nie mierz wszystkich tą samą miarą. |
| Torreador napisał/a: |
| A co to kogo obchodzi, że ty płacisz za studia. Zachowujesz się jak byś był z innej epoki. Miałeś do wyboru studia bezpłatne, twoja sprawa nikt cie nie zmusza. |
| Cytat: |
| A tak poza tym jeśli chcesz być długotrwale bezrobotnym to studiuj, studiuj sobie tylko nie bądź potem na socjalu. (...). Teraz studiowanie to nie powód do dumy i szpanu ale powód do zastanowienia, czy to ma sens, czy nie robię sobie kuku a potem będę krzyczał jak oparzony, że nie mam pracy np. w biurze. |
| Cytat: |
| Codziennie dojeżdżam do pracy koleją i w 1 klasie jest zazwyczaj tłoczniej niż w 2 klasie a większość miejsc jest zajmowana przez osoby pracujące na kolei i posiadające zniżki. |
| Cytat: |
| Uważam, że nie powinno być żadnych zniżek na 1 klasę ani dla kolejarzy, ani dla posłów czy senatorów |
| Cytat: |
| w 1 klasie jest zazwyczaj tłoczniej niż w 2 klasie a większość miejsc jest zajmowana przez osoby pracujące na kolei i posiadające zniżki. |
| Victoria napisał/a: |
| Posłów i senatorów mamy w sumie 560. Nie żałujmy im 1 klasy, w końcu są to przedstawiciele naszego narodu. Kolejarzy uprawnionych do prawie darmowych przejazdów jest ponad 100 tysięcy i to oni stanowią najliczniejszą klientelę 1 klasy. |