INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Rozkład 2011/2012 na Pomorzu

sebek - 02-10-2011, 18:00
Temat postu: Rozkład 2011/2012 na Pomorzu
Za nieco ponad 2msc nowy rozkład jazdy na Pomorzu, może czas na jakieś przecieki, wstępne informacje, gdzie będą nowe połączenia, gdzie skasują jakieś pociągi. Zakładam temat, w którym piszcie o wszelkich zmianach i nowych połączeniach od grudnia, czego możemy oczekiwać w ruchu regionalnym woj. pomorskiego.
Kuba_CH - 02-10-2011, 22:17
Temat postu:
Znając życie i UWMP, Chojnice ani nic nie stracą, ani nic nie zyskają. Chciałbym się mylić, jeżeli chodzi o to drugie, ale taki wieczorny późniejszy pociąg z Trójmiasta to ciągle pewnie sfera marzeń.
burek132 - 12-11-2011, 13:18
Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy w projekcie nie ma bezpośrednich pociągów Chojnice-Krzyż. Czy to znaczy może że połączeń na tej trasie nie będą obsługiwać już wielkopolskie szynobusy?
Pawel_15 - 12-11-2011, 15:18
Temat postu:
Od nowego rozkładu na Chojnice - Piła - Krzyż mają jeździć planowo składy, na chwilę obecną kursują jako zaszynobusy. Kursy realizowane dalej przez Pomorskie będą pewnie pod szynobusami. Dzięki temu będą składy i fiaty w Chojnicach jako wspomnienie świetności tej stacji.
sebek - 13-11-2011, 10:17
Temat postu:
Trasa Malbork - Trójmiasto, to remonty i ciągłe utrudnienia. Sporo regio skrócone trasy tylko do Tczewa, tam skomunikowania z pociągami Bydgoszcz/Laskowice - Gdańsk. Ogólnie ilość połączeń będzie podobna do obecnej ilości, ale przesiadek jakby więcej. Z Malborka do Elbląga i Iławy podobnie, zachowane ilościowo relacje, tylko non stop zmiany godzin odjazdów/przyjazdów.
Z ciekawych zmian na trasie Malbork - Grudziądz, zauważyłem sobotni pociąg z MB do Bydgoszczy(Arriva).
W ruchu dalekobieżnym przebiegającym przez Malbork, brak Neptuna i Kaszuba, które jak wiadomo polecą na Bydgoszcz. W zamian, wczesno poranny IR Pomorze do Warszawy, w mniej więcej dotychczasowych godzinach Kaszuba. Prawdopodobnie na odcinku Gdynia - Malbork, jako regio i postoje na wszystkich stacjach.
Od marca powrót EIC Klimczok i Sawa, latem odpowiednio Szanty i Fregata.
Czasy przejazdu odcinka Malbork - Iława w ruchu regionalnym podobne do obecnych. Utrzymane zostaną pociągi TLK d.Pobrzeże i TLK do Lublina przez Iławę, Toruń.
Regio przyspieszone Motława i Łyna z Trójmiasta do Olsztyna, podobne godziny przyjazdów/odjazdów.
Kuba_CH - 13-11-2011, 16:27
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Od nowego rozkładu na Chojnice - Piła - Krzyż mają jeździć planowo składy, na chwilę obecną kursują jako zaszynobusy. Kursy realizowane dalej przez Pomorskie będą pewnie pod szynobusami. Dzięki temu będą składy i fiaty w Chojnicach jako wspomnienie świetności tej stacji.

Chojnice na pewno będą jeździć na szynobusach, tylko Wielkopolskie na składach wagonowych. Gdy szynobusy powypierały lokomotywy, kto by pomyślał że na Ostbahnie będę jeszcze oglądał SU45 z bipą w ruchu planowym Smile
Wygląda na to, że nie będzie przesiadek.

Warto zaznaczyć, że ostatni pociąg z Piły w Chojnicach o 22:56! Z Tczewa nawet tak późno nie przyjeżdża. Z Poznania mogę wyjeżdżać o podobnej porze jak z Gdańska...
20:33 ostatni pociąg z Tczewa do Chojnic. Mam nadzieję, że korekta czerwcowa doda pociąg na Tczew - Chojnice w okolicach 22:00 - 23:00 (oczywiście zostawiając i R po godzinie 20:00).

TUR napisany pod szynobus. 06:58 z Chojnic, 09:07 na Gdańsku Głównym, 09:58 w Gdyni Głównej. Czyli nieco przyśpieszamy czas pomiędzy Chojnicami a Gdańskiem. Niestety długie postoje na Głównym i Wrzeszczu, powodują tak a nie inny czas pomiędzy Gdańskiem a Gdynią.
Chojnice nic nie straciły w nowym rozkładzie, ani nic nie dołożono.
Nie rozumiem dlaczego brak REGIO między 12:00 a 13:00 do Tczewa (bardzo dobra frekwencja latem, sporo osób ostatnio mówi o braku takiego połączenia).
Nowością jest połączenie w niedzielę (Chojnice - Tczew) o 10:41. Szkoda, że w sobotę też nie jeździ.
Pawel_15 - 13-11-2011, 16:30
Temat postu:
Mnie ciekawi rozkład Arrivy na przyszły rok, czyżby byli aż tak pewni swojej wygranej w przetargu na wszystkie linie i odcinki ?
Kuba_CH - 13-11-2011, 16:52
Temat postu:
Cytat:
Mnie ciekawi rozkład Arrivy na przyszły rok, czyżby byli aż tak pewni swojej wygranej w przetargu na wszystkie linie i odcinki ?

Swój plan który mają pewnie musieli podać, jak wypali (wygrają przetarg)i to tak będą jeździć. A jak wrócą PR-y, to ciekawe czy jakieś zmiany, czy takie same pory.
Pawel_15 - 13-11-2011, 17:02
Temat postu:
Przy PR byłaby szansa na to że w końcu będzie coś jeździć przez Łąg Południe, tam zawsze była większa wymiana pasażerów. Jak były jeszcze bezpośrednie Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz to wiele osób jeździło na trasie Łąg - Bydgoszcz. Tak czy siak przetarg mówi o dwóch parach na dobę, szkoda że tak słabo, linia może i kokosów teraz już nie przynosi, wręcz generuje straty ale mozna by je zredukować.
speed_Cars - 13-11-2011, 17:27
Temat postu:
Pociągi IC na trasie Gdynia - Warszawa
Pierwszy pociąg z Gdyni wyrusza o 3 39 (bardzo wczesna pora na pociąg
EIC), pomiędzy Tczewem, a Warszawa staje tylko w Bydgoszczy. W
Warszawie melduje sie o 10 24. Kaszub w tym rozkładzie wyjeżdza z
Gdyni o 3 53, jedzie przez Iławę, ma zmienioną trasę przez Bydgoszcz.
O 5 27 wyrusza EIC do Krakowa, który kursuje od 1 marca. W Warszawie
Wschodniej ma 2 minuty postoju, czyli będzie prowadzony lokomotywą
EP09. Jedzie przez Iławę.
O 8 56 wyrusza EIC do Przemyśla, kursuje do 29 lutego. W Warszawie
Wschodniej ma 8 minut postoju, być może na zmiane lokomotywy,
O 9 17 wyrusza EIC do Przemyśla kursuje od 1 marca. W Warszawie
Wschodniej ma 22 minut postoju, trochę dużo.
O 11 17 wyrusza EIC do Bielska Białej, kursuje od 3.III.2012 a w
czasie sezonu z Kolobrzegu, poza sezonem do Warszawy kursuje od 3
marca.
O 13 17 wyrusza EIC do Krakowa, kursuje od 1 marca
O 16 01 wyrusza EIC do Warszawy kursuje do 29 lutego.
O 16 17 wyrusza EIC do Warszawy kursuje od 1 marca

Do Marca jest duża przerwa pomiędzy 3 53, a 8 56, następny o 16 01. To
mogło by znaczyć że w Styczniu, Lutym będą kursowały tylko trzy
pociągi EIC z Gdyni do Warszawy/ Krakowa. To jest bardzo mało.
Pamiętam jak kursowała Słupia, Lajkonik, czy Heweliusz.
pawello - 13-11-2011, 20:56
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:

Warto zaznaczyć, że ostatni pociąg z Piły w Chojnicach o 22:56! Z Tczewa nawet tak późno nie przyjeżdża. Z Poznania mogę wyjeżdżać o podobnej porze jak z Gdańska...

Też mnie to cieszy, ale za to z Chojnic do Poznania ostatnie sensowne połączenie mamy o 15:49.
Na Radew ze Słupska nie da rady już się przesiąść. Mam nadzieję, że to jeszcze poprawią, bo nie uśmiecha mi się jeździć przez Bydgoszcz, różnie bywa ze skomunikowaniami REGIO->TLK, a jeszcze gorzej z Arrivą.
sebek - 14-11-2011, 17:42
Temat postu:
Przesiadki będą codziennością na wielu trasach woj. pomorskiego. Remonty, braki skomunikowań, czasem długie oczekiwanie na kolejny pociąg, to niestety wina remontów i rozgrzebania na raz wielu odcinków.
Jak śledzę rozkład Elbląg - Malbork - Tczew - Gdańsk - Gdynia, to zdarzają się sytuacje, że jazda z Elbląga do Gdyni będzie wymagała nawet kilku przesiadek we wszystkich powyżej wymienionych miastach.
Wiele pociągów z Elbląga tylko do Malborka, co już obecnie ma miejsce, ale sporo w nowym rozkładzie relacji tylko Malbork - Tczew i tam przesiadki na regio Bydgoszcz - Gdańsk i tam na SKM w kierunku Sopotu/Gdyni.
Będzie to trudny rok, szczególnie dla ruchu regionalnego. Dojazdy do pracy, szkół, będą wymagały wielu przesiadek, dotychczasowe bezpośrednie relacje, zostają skracane, przesiadki to dodatkowe minuty i jazda stanie o wiele dłuższa.
tomaszo - 14-11-2011, 21:59
Temat postu:
Czasy przejazdu Gdańsk - Watszawa:

http://www.torami.info/readarticle.php?article_id=41
sebek - 15-11-2011, 16:47
Temat postu:
Przeglądając nowy rozkład, ruch dalekobieżny z Pomorza w głąb kraju, napewno na plus trzeba zapisać, zmianę godzin IR Pomorze, który poleci z Gdańska Gł o 4.33 i stanie tańszą alternatywą dla "Kaszuba".
Pamiętam, jak kilka lat temu, było TLK Wybrzeże, również dość wcześnie z Gdańska(4.50), zawsze pociąg cieszył popularnością, ale pewnie ze względu na zabieranie pasażerów Kaszubowi, skasowali Wybrzeże.
Teraz IR wchodzi na podobne godziny, ale zupełnie inna trasa niż Kaszuba, myślę, że pomysł jest trafiony, mniejsze miasta jak Malbork, Prabuty, Iława, zyskają tanie połączenie z Warszawą.
Co do ruchu regionalnego w woj. pomorskim, remonty o czym już pisałem, powodują zawieszenia wielu relacji, nie zawsze dogodne przesiadki, brak wielu SKM na odcinku Tczew - Gdańsk Gł, które jednak uzupełniały wolne godziny pomiędzy pociągami regio.
jubikej - 15-11-2011, 17:08
Temat postu:
nowością są SKM do Luzina dokad mozna jezdzic na metropolitalnym :]
kowal331 - 15-11-2011, 18:31
Temat postu:
Szkoda,że z rozkładu znikają pociągi z Kościerzyny do Bydgoszczy.A co do uciążliwych przesiadek i wydłużonych czasów jazdy to alternatywy nie ma,trzeba się ten rok,dwa przemęczyć.
Stoker - 16-11-2011, 13:54
Temat postu:
pawello napisał/a:
Kuba_CH napisał/a:

Warto zaznaczyć, że ostatni pociąg z Piły w Chojnicach o 22:56! Z Tczewa nawet tak późno nie przyjeżdża. Z Poznania mogę wyjeżdżać o podobnej porze jak z Gdańska...

Też mnie to cieszy, ale za to z Chojnic do Poznania ostatnie sensowne połączenie mamy o 15:49.
Na Radew ze Słupska nie da rady już się przesiąść. Mam nadzieję, że to jeszcze poprawią, bo nie uśmiecha mi się jeździć przez Bydgoszcz, różnie bywa ze skomunikowaniami REGIO->TLK, a jeszcze gorzej z Arrivą.

Zawsze możesz pojechać 58337 (z Chojnic o 15:26 w D i o 16:10 w C) do Szczecinka i tam złapać Radew do Poznania.
sebek - 16-11-2011, 18:31
Temat postu:
Wielokrotnie na forum poruszano temat, że z Tczewa brakuje póżno wieczornych połączeń regio do innych miast woj. pomorskiego. Do Chojnic czy przynajmniej Starogardu, w godzinach wieczornych, nie ma jak dojechać. Ostatnio nawet w kierunku Malborka, wycinają wieczorne regio, ale na szczęście nowy rozkład pozostawił odjazd z Tczewa ostatniego Elbląga o 23.30. O tej samej godzinie, jest regio do Smętowa, dlaczego nie ma nic w kierunku Starogardu? Tczew jako stacja węzłowa, ma niedopracowane wieczorne połączenia. Przyjazdy składów Ex/IC z Warszawy, czy TLK z Wrocławia/Krakowa, często po godz.22, to niestety nie ma czym dojechać do domu. Składy regio do Chojnic czy Laskowic, zbyt wcześnie mają ostatnie odjazdy.
Kuba_CH - 17-11-2011, 17:21
Temat postu:
Cytat:
Do Chojnic czy przynajmniej Starogardu, w godzinach wieczornych, nie ma jak dojechać.

Jak by utworzono choć jeden taki dodatkowy pociąg, to niech leci już do Chojnic, a nie czasem tylko do Starogardu Gdańskiego. Piszę już o tym od sporego czasu, bo jak w dzień oferta połączeń REGIO pomiędzy Chojnicami a Trójmiastem jest całkiem niezła, tak wieczorem ostatni pociąg ucieka zbyt szybko. Ostatni REGIO na Chojnice ma wysoką frekwencję, a skoro do Chojnic nie dojeżdża żaden pociąg dalekobieżny, to niech chociaż możliwość tej przesiadki będzie lepsza - dotyczy przede wszystkim tych późniejszych połączeń PKP Intercity.
Zostawić pociąg przed 21:00 na Chojnice i stworzyć kolejną parę (pociąg z Chojnic do Tczewa skomunikowany z pociągiem z Piły Głównej, choć w obecnym rozkładzie jest chyba już trochę za późno na takie połączenia) na Chojnice - Tczew. Nie wszyscy chcą wracać Trójmiasta już przed 20, zwłaszcza latem. Z półwyspu Helskiego też powrót musi się już zaczynać koło 16:00, bo nie ma późniejszego połączenia. Mam nadzieję, że chociaż podczas EURO 2012 mieszkańcy powiatów chojnickiego i starogardzkiego uzyskają to późniejsze połączenie kolejowe z Trójmiasta Exclamation
pospieszny - 24-11-2011, 08:59
Temat postu:
11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP. Po raz pierwszy od lat możemy zapoznać się z nim z tak dużym wyprzedzeniem. Wnioski z lektury? Najwięcej zyskają pasażerowie jadący z Trójmiasta do Bydgoszczy. Do Warszawy pojedziemy tylko minimalnie szybciej.
Najważniejszym, i to w dodatku pozytywnym, wnioskiem z lektury nowego rozkładu jest to, że pociągi przestały jeździć coraz wolniej. Na niektórych trasach czas jazdy będzie podobny to tego notowanego obecnie, na innych podróż potrwa znacznie krócej niż dziś.

Poważnej rewolucji jednak w ofercie PKP nie będzie - Trójmiasto nadal będzie odcięte od połączeń międzynarodowych, liczba pociągów na poszczególnych relacjach w zasadzie się nie zmieni.
Pozytywne zmiany czekają pasażerów jadących z Gdańska do Bydgoszczy, Torunia, Łodzi, Poznania czy Wrocławia - pociągi do tych miast korzystają z linii nr 131 - czyli odcinka Tczew-Bydgoszcz-Inowrocław, którego stan w ostatnich latach znacznie się pogarszał. W obecnym rozkładzie najszybszy pociąg pokonywał trasę z Gdańska do Bydgoszczy w 2 godz. 41 min (w drugą stronę 3 godz. 14 min). Dzięki prowadzonym od kilku miesięcy pracom remontowym od 11 grudnia ten wynik wyniesie odpowiednio 2 godz. 17 min i 1 godz. 46 min - co oznacza, że podróż z Bydgoszczy do Gdańska potrwa krócej o półtorej godziny! Różnica pomiędzy czasem jazdy zależnie od kierunku wynika z tego, że do niedawna w gorszym stanie był tor prowadzący do trójmiejskich portów. Jego remont jest na ukończeniu - i teraz odstaje od niego jakością tor biegnący na południe.

Dzięki lepszym torom do Bydgoszczy krócej potrwa podróż do Poznania (obecnie przejazd z Gdańska trwa co najmniej 5 godz. 16 min, a powrót 5 godz. 37 min, od 11 grudnia odpowiednio 4 godz. 20 min i 3 godz. 55 min), a także Łodzi i Wrocławia oraz... do Warszawy. Bo właśnie przez Bydgoszcz i Inowrocław wytyczone zostaną pociągi Express Intercity (EIC) Kaszub i EIC Neptun (ten drugi awansuje, bo od roku był tylko ekspresem). Z Gdańska Gł. do Warszawy Centralnej podróż potrwa 5 godz. 52 min (obecnie 5 godz. 46 min). Szybciej pojedziemy w przeciwnym kierunku: z Warszawy do Gdańska podróż trwać będzie 5 godz. 12 min, obecnie 5 godz. 59 min.

Co ciekawe, oba pociągi EIC (Kaszub i Neptun) dokonają historycznego przełomu - będą pierwszymi, które na terenie naszego regionu oficjalnie przekroczą barierę 120 km na godz. Na odcinku Tczew-Pruszcz Gdański skorzystają bowiem z efektów modernizacji linii do Warszawy i pojadą 160 km na godz.

Niewiele to jednak da, bo w Pszczółkach oraz od Pruszcza do Gdańska trwa remont i w związku z tym obowiązują tam ograniczenia prędkości.

W niewielkim stopniu zmieni się rozkład na trasach do Elbląga, Kościerzyny, Helu czy Chojnic, choć w tym ostatnim przypadku skróci się o ok. 20 min podróż pociągiem bezpośrednim "Tur" do i z Trójmiasta.

Wydłuży się za to podróż do Szczecina - większość pociągów pokona tę trasę w aż 5 godz. Co ciekawe, linia, po której pojadą, jest w doskonałym stanie, a z roku na rok czas jazdy nią się wydłuża. To efekt specyficznego pojmowania przez Polskie Linie Kolejowe zasady równego dostępu do torów dla wszystkich przewoźników, przez co pociągi pospieszne i ekspresowe często muszą czekać na mijankach na pociągi osobowe, żeby było "sprawiedliwie". Linia do Szczecina jest jednotorowa, więc tam skutki takiego trasowania pociągów są najbardziej widoczne.


źródło: Gazeta Wyborcza
sebek - 24-11-2011, 17:23
Temat postu:
Rozkład dla Pomorza nie jest rewolucyjny, ale zmiany na plus widoczne. Te wszystkie wymienione oszczędności czasowe w kierunku Warszawy i Poznania, to drobny, ale widoczny postęp. Szczególnie cieszy poprawa na odcinku Tczew - Bydgoszcz i pewnie w ciągu roku, będą kolejne zmiany tj. szybszy czas przejazdu. Wydaje mi się, że przesunięcie Kaszuba i Neptuna na Bydgoszcz, to trafne posunięcie, tymbardziej, że remont E65 powoduje coraz więcej uciążliwych sytuacji.
Wczoraj zerwana trakcja pod Suszem, spowodowała kilkugodzinne opóżnienia składów, z powodu robót na jednym torze i awari na drugim. Zimą, takich sytuacji może być więcej i chyba słusznie, dwa najszybsze składy EIC pojadą inna trasą.
Co do odcinka Gdynia - Szczecin, od lat uważa się, że potrzeba tam więcej połączeń, ale też dodatkowego toru. Niestety, wszystko stoi w miejscu, a często eksperci uważają, że linia jest przeciążona tylko w okresach sezonowych, czyli latem, co oczywiście nie do końca jest słuszne, bo uważam, że na tej trasie, powinno być znacznie więcej połączeń przez cały rok i należałoby na brakujących odcinkach zrobić drugi tor.
Mijanki SKM, TLK, PR są często powodem opóżnień, sypie się cały rozkład a pociągi przepełnione.
Podsumowując rozkład dalekobieżny dla Pomorza, cieszy szybszy przejazd na niektórych odcinkach, ale remont trasy na Warszawę, jest ciągle dotkliwy, brakuje jak dawniej większej ilości Ex, kolejne jak Klimczok i Lajkonik, zostają zawieszane.
Hamer - 24-11-2011, 21:41
Temat postu:
I właśnie przyspieszenie jazdy z Tczewa do Bydgoszczy idealnie obrazuje jak w Polsce marnuje się górę pieniędzy. Stosunkowo niskim nakładem kosztów, a w porównaniu do E65 niemal zerowym, można linię doprowadzić do zadawalającego stanu używalności. Ładnie ktos w łapę przyjął żeby dla max 160 z trójmiasta do Wa-wy robić remont zrywając 1,5m gruntu i wymieniając wszystko co się da. Za te pieniądze to równolegle do autostrady powinno jechać TGV. Widać, że podobne parametry można uzyskać bez tego typu kosztownych i czzasochłonnych inwestycji. Zresztą tym remontem PLK przyznaje się niejako do logistycznej porażki, ponieważ tą linię należało najpierw wyremontować i udrożnić, a dopiero potem brać się za E65 i to na spokojnie, bez chaosu. No, ale mądry Polak poszkodzie, oby to była nauczka na przyszłość dla planistów przy innych remontach.
Pawel_15 - 24-11-2011, 22:16
Temat postu:
No, to skoro mamy udrożnione obie magistrale to czas zabrać się za lokalne linie, gdzie prędkością minimalną powinno być 80km/h. Na ostbahnie i węglówce pomimo że są to linie lokalne prędkość powinna wynosić 120 km/h. Zresztą u nas tych lokalek aż tak dużo znów nie ma ale w pewnych miejscach przydałoby się podnieść prędkości.
REXus - 25-11-2011, 13:06
Temat postu:
Widzę, że minimalna zmiana na plus na linii helskiej jednak była tylko kiełbasą wyborczą. Długo dodatkowa para do Władysławowa nie pojeździła, choć nawet sami kolejarze byli zdziwieni, ilu przybyło im klientów.

Teraz ubędzie. Powinszować.
Pawel_15 - 02-12-2011, 11:27
Temat postu:
Na stronie przewoźnika Arriva ukazał się nowy rozkład jazdy na przyszło rok. Jest parę zmian, między innymi to że odcinek Kościerzyna - Czersk obsługują teraz PR. Tak jak było obecnie, dwie pary dziennie, w Czersku skomunikowanie na pociąg do Bydgoszczy. Ubolewam że nadal Łąg Południe leży. Teraz były weekendowe połączenia z Bydgoszczy do Kościerzyny. Teraz nie będzie nic, bo sezonowe weekendowe to jest w zasadzie nic.
kowal331 - 02-12-2011, 12:44
Temat postu:
Szkoda,że tak się stało.Chętnie bym zobaczył na własne oczy rozkład jazdy Arrivy,ale strona przewożnika najprawdopodobniej została zhackowana.W żadnej przeglądarce nie chce się otworzyć,pojawia się komunikat "strona o podanym adresie nie istnieje".Może jakiś pasażer niezadowolony z nowego rozkładu unieszkodliwił serwer Arrivy Evil or Very Mad
Pawel_15 - 02-12-2011, 12:48
Temat postu:
Działa, tylko ładuje jakieś elementy z dziwnie wyglądających adresów.
kowal331 - 02-12-2011, 13:09
Temat postu:
To znaczy,że mój system zabezpieczeń jest zbyt dokładny.Poczekam aż strona Arrivy "znormalnieje".W nowym rozkładzie jazdy na Pomorzu zauważyłem niepokojącą rzecz,pociąg 7738 z Chojnic do Tczewa nie kursuje w soboty.Ostatni w sobotę to 7736 odjeżdżający ok 17tej.Moim zdaniem to zbyt wczesna pora jak na ostatni sobotni pociąg z Chojnic.7738 odjeżdżający o 19.57 powinien kursować 7 dni w tygodniu.
sebek - 02-12-2011, 17:55
Temat postu:
Zdecydowanie ostatni regio z Chojnic do Tczewa o 17 w soboty, to zbyt wczesna godzina. Skład o 19.58 powinien być całotygodniowy, ale co mi się również nie podoba, to brak skomunikowań w Tczewie z innymi regio. Chojnice przyjeżdżają do Tczewa 21.42, regio do Malborka(21.27), do Laskowic(21.16). Może z tego powodu uznano, że w soboty nie warto go uruchamiać, ale też brak w tygodniu skomunikowań z Malborkiem i Laskowicami, jest niezrozumiały. Zamiast, fajnych, dogodnych skomunikowań, mamy ich brak. Chojnice powinny przyjeżdżać ok. 21.15 i codziennie.
kowal331 - 02-12-2011, 18:56
Temat postu:
Urząd Marszałkowski zapomina,że istnieje coś takiego jak praca na trzy zmiany przez 7 dni w tygodniu.Pociąg 7738 jest dobrym połączeniem dla osób pracujących na nocną zmianę w "Polpharmie" i "Sobieskim".Trochę ludzi do Starogardu od strony Czerska tym jeżdzi,a poza tym pociąg ten umożliwia w miarę wygodny dojazd na skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi w Tczewie.Jakby jeszcze poprawić skomunikowanie z regio do Malborka i Laskowic byłoby już zupełnie dobrze.
Pawel_15 - 02-12-2011, 19:57
Temat postu:
Pojawił się nowy rozkład na stronie PR ale nieobejmujący odcinka Kościerzyna - Czersk. Ta strona PR to jakaś porażka...
Spicol - 02-12-2011, 20:57
Temat postu:
Na stronie Arrivy widać ze PR daja 2pary pociągów na trasie Czersk-Kościerzyna. Chyba Arriva miała ich tam więcej. Co byście powiedzieli żeby przedłużyć te relacje do i z Tczewa?.
Latem Arriva wybiera się na Hel ciekawie:)
Pawel_15 - 02-12-2011, 22:29
Temat postu:
Arriva miała tam dwie pary Kościerzyna - Wierzchucin przez Czersk, do tego AE i jeden sezonowy wydłużony z Czerska do Kościerzyny i potem tą samą trasą do Laskowic. Te dwie pary to przekleństwo tego odcinka. Co do wydłużania do Tczewa z Kościerzyny to były takie relacje kiedyś Smile
Radek - 03-12-2011, 12:08
Temat postu:
Zawsze można Regio Gdynia - Kościerzyna wydłużyć do Czerska. I w Czersku dobrze skomunikować na Chojnice, Tczew, Laskowice, Wierzchucin/Bydgoszcz. Arriva przegrała przetarg na ten odcinek, czy sama się wycofała?
Kuba_CH - 03-12-2011, 13:03
Temat postu:
19:16 ostatni pociąg z Gdańska Głównego by móc tego samego dnia dojechać do Chojnic. Porażka!!!
sebek - 03-12-2011, 13:39
Temat postu:
Porażka to delikatne określenie, raczej dramat. Nawet z Bydgoszczy jest póżniejszy regio o 20.24, czy nawet z Piły o 21.40. Ilość połączeń Gdańsk - Tczew - Chojnice, jakość skomunikowań w obu kierunkach, zupełnie nie dopasowane do potrzeb. Brakuje pociągu z Tczewa do Chojnic po godz. 22, brak możliwości przesiadek ze składów dalekobieżnych z Warszawy, Krakowa, Poznania, jak również nawet z Gdańska czy Elbląga problem z dojazdem do Chojnic w godzinach wieczornych.
Kuba_CH - 04-12-2011, 13:16
Temat postu:
Wychodzi na to, że najlepiej mają mieszkańcy miejscowości przy Gdynia - Hel. Nawet poza sezonem, ostatni pociąg na Władysławowo jedzie o 23:00 (codziennie)! Tutaj jestem ciekawy tych potoków podróżnych. A Chojnice mają ostatni pociąg o 19:16 (z przesiadką - 30 minut czasu).
O ile pociągi z rana na Chojnice - Tczew, bardzo dobre, tak popołudniu mamy tylko cztery połączenia z Chojnic.
Nie dość, że Chojnice nie mają żadnego połączenia dalekobieżnego, to jeszcze z przesiadkami różnie bywa, jak ostatni pociąg z Tczewa odjeżdża tak szybko (20:33). Ten obecnie ostatni, powinien jechać krótko przed/po 21:00 (w nowym rozkładzie powinien jechać coś około 21:20 - skomunikowany z pociągiem do Laskowic) .
Dla porównania, z Poznania Głównego mogę odjechać o podobnej porze (19:06) co ze stolicy swojego województwa! Jeżeli z Piły Głównej da się zrobić pociąg o 21:40, to dlaczego nie można przesunąć lub dołożyć R Tczew - Chojnice.
Liczę, że 1 czerwca coś dołożą późniejszego na wakacje, ale nie tylko do Starogardu, a do Chojnic.

Żeby jednak ciągle nie narzekać, ciekawa zmiana na Kościerzyna - Chojnice. Ostatni pociąg z Kościerzyny, odjeżdża do Chojnic o 17:13. 18:30 w Chojnicach. Pociąg skomunikowany z tym do Szczecinka, a na pociąg do Piły trzeba czekać koło 42 minut.
Pawel_15 - 04-12-2011, 13:41
Temat postu:
W Chojnicach powinno być coś takiego co było kiedyś w Kościerzynie, Wierzchucinie czy na innych węzłach - w godzinach szczytu, trzy razy dziennie (rano, popołudnie, wieczór) krzyżówka i skomunikowanie pociągów ze wszystkich kierunków. Z okresem oczekiwania max do 10 minut. Kiedyś tak było i były niezłe tłumy ludzi, potem zaczęli uwalać połączenia, zmieniać godziny, brak skomunikować i w efekcie likwidować linie czy połączenia. Teraz takiej rewelki by nie było, ale na pewno dzięki takim skomunikowaniom możliwy byłby wzrost liczby przewożonych pasażerów.
kowal331 - 04-12-2011, 17:40
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
Wychodzi na to, że najlepiej mają mieszkańcy miejscowości przy Gdynia - Hel. Nawet poza sezonem, ostatni pociąg na Władysławowo jedzie o 23:00 (codziennie)!
To wynika z polityki.Zdaje się,że z Pucka pochodzi marszałek województwa pomorskiego.
REXus - 05-12-2011, 17:12
Temat postu:
kowal331 napisał/a:
Zdaje się,że z Pucka pochodzi marszałek województwa pomorskiego.

Z Jastarni, ale nie jeździ pociągami. Nikt z jego rodziny raczej też nie.

Kuba_CH napisał/a:
Wychodzi na to, że najlepiej mają mieszkańcy miejscowości przy Gdynia - Hel. Nawet poza sezonem, ostatni pociąg na Władysławowo jedzie o 23:00 (codziennie)!

Potok nie jest szałowy, ale pociąg nie jeździ pusty. Bardziej chodzi o to, że coś musi ruszyć z Władysławowa o 4 rano (tu ludzi jeździ bardzo dużo - SA138 wcale nie jest przesadą). Tendencja jest wzrostowa, a jeżdżąc bardzo często stwierdzam, że spory wzrost zaczął się we wrześniu, kiedy dostaliśmy na chwilę dodatkową parę Gdynia - Władysławowo z rana (oczywiście drugim bardzo poważnym powodem są ceny paliwa).

Ten zlikwidowany pociąg, o którym już pisałem, nieoficjalnie był do Kościerzyny. Szkoda, że zamiast przedłużyć inne relacje (a w przypadku Hel - Kościerzyna jest to o tyle logiczne, że niektóre SZT mogą jeździć tylko po tej trasie) i uczynić to oficjalnym połączeniem, likwiduje się istniejące. I to nie puste, bynajmniej.

Ale jak już wspomniałem, marszałek nie jeździ pociągami, a do wyborów dalej niż bliżej, więc jeszcze przez jakiś czas można ludzi olać.
kowal331 - 07-12-2011, 18:10
Temat postu:
W nowym rozkładzie są rozbieżności.Na stronie PR w zakładce "W regionach",w liniowych rozkładach jazdy dla wojewodztwa pomorskiego nie ma pociągu 2236 z Kościerzyny do Chojnic,z kolei w tabeli 424 opublikowanej w zakładce "Rozkład jazdy" pociąg ten jest pokazany(odjazd o 13.22) bez żadnego dodatkowego oznaczenia.Który z rozkładów jest wiarygodny?Czy tradycyjnie już,"cegła" nadaje się tylko do kolekcji jako literatura science fiction?
pospieszny - 09-12-2011, 18:12
Temat postu:
Nowy rozkład jazdy pociągów nie spowoduje dużych zmian w kursowaniu pociągów Przewozów Regionalnych, PKP SKM Trójmiasto i PKP Intercity w woj. pomorskim. Najkrótsza podróż z Warszawy do Gdańska potrwa 5 godz. 12 min., przez Kutno i Bydgoszcz.

Przewoźnicy obsługujący połączenia na Pomorzu tłumaczą, że zmiany w rozkładzie są niewielkie ze względu na prowadzoną modernizację linii kolejowej Warszawa-Gdynia.

- W odróżnieniu od innych województw, w pomorskim nie zmniejszy się liczba kursujących pociągów. Nawet zwiększy nam się rejon obsługi, bo przejęliśmy obsługę transportową na odcinku Czersk - Kościerzyna - powiedział Zbigniew Labuda, dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Na trasie Gdynia - Władysławowo - Gdynia zwiększona będzie częstotliwość kursowania jednej pary pociągów na „codziennie”, która dotychczas kursowała tylko w dni robocze. Na trasie Gdynia -Kościerzyna - Gdynia uruchomiona będzie nowa para pociągów w soboty i niedziele. Wprowadzone będą dwie nowe pary pociągów w sezonie letnim na odcinku Słupsk - Ustka.

- Ze względu na modernizacją linii kolejowej Warszawa-Gdynia od 11 grudnia do końca lutego przyszłego roku, na odcinkach Pruszcz Gdański - Gdynia oraz Malbork - Szymankowo skrócone będą relacje 8 pociągów do/z Tczewa oraz 7 pociągów do/z Gdańska oraz wydłużony będzie czas przejazdu na trasie Malbork - Tczew - Gdynia - dodał dyrektor Labuda.

Zapewnił, że od trzech tygodni szczegółowe rozkłady jazdy pociągów Przewozów Regionalnych są wywieszone na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Bezpłatne rozkłady jazdy wydawane są także podróżnym przez kasy biletowe i drużyny konduktorskie.

-Nowy rozkład jazdy niewiele zmienia w dotychczas obowiązującym - powiedział Marcin Głuszek dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Głuszek przypomniał, że tak jak dotychczas, na trasie Gdańsk - Gdynia - Gdańsk w godzinach szczytu, czyli od 6.30 do 9 oraz od 13 do 18 pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej kursować będą co 7,5 minut. Poza godzinami szczytu co 15 minut. Na trasie Gdynia - Wejherowo w godzinach szczytu pociągi kursować będą co 15 minut, poza godzinami szczytu co pół godziny.

- W nowym rozkładzie pojawiły się trzy nowe połączenia w każdym dniu na trasie Luzino – Wejherowo - Luzino - dodał Głuszek. Zwrócił uwagę, że na odcinkach w kierunku Słupska i Lęborka są kilkuminutowe zmiany w kursowaniu pociągów.

- Niektóre pociągi będą szybciej jechać z Warszawy do Gdańska, podróż najszybszym (EIC „Kaszub”) zajmie 5 godz. 12 min. Pociągi na tej trasie pojadą objazdem - nie przez Działdowo i Iławę, ale przez Kutno i Bydgoszcz. Trasa przez Kutno i Bydgoszcz jest dłuższa niż przez Działdowo i Iławę, ale przejazd nią jest szybszy, bo na trasie przez Działdowo wciąż trwa remont. Przejazd innymi trasami będzie trwał, tak jak dotychczas, od 7,5 do 10 godzin. - powiedziała Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

W porównaniu z obecnym rozkładem jazdy skróci się też przejazd większości pociągów na trasie Gdynia-Poznań o 30 do 60 minut - poinformowała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, poszerzy się oferta "last minute", np. pasażerowie z Bydgoszczy, którzy wybiorą w drodze do Trójmiasta połączenie „Neptun”, za bilet w klasie 2 wraz z miejscówką będą mogli zapłacić 33 zł - zapowiedziała Sitkowska.

Po ponad dwuletniej przerwie PKP Intercity powróci również do tradycji nadawania nazw wszystkim pociągom uruchamianym w barwach Twoich Linii Kolejowych (TLK). Od niedzieli z Krakowa do Trójmiasta pasażerowie dojadą TLK „Stoczniowcem” lub „Wojażerem”.


źródło: KOW
Pawel_15 - 10-12-2011, 14:18
Temat postu:
Kościerzyna - Czersk będzie kulą u nogi. Dwie pary, ani jak dojechać ani jak wrócić...
REXus - 10-12-2011, 14:34
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
- W odróżnieniu od innych województw, w pomorskim nie zmniejszy się liczba kursujących pociągów.

No nie wiem... może suma rzeczywiście wyjdzie taka sama po uwzględnieniu Czerska...

Cytat:
Na trasie Gdynia - Władysławowo - Gdynia zwiększona będzie częstotliwość kursowania jednej pary pociągów na „codziennie”, która dotychczas kursowała tylko w dni robocze

A to już jest przegięcie pały. To, że jeden pociąg znika się przemilcza po to, żeby naświetlić kursowanie innego w sobotę (swoją drogą, pociąg ten zawsze kursował codziennie, dopiero w zeszłym roku ktoś wymyślił takie cudo). To jest prasa, czy ulotka propagandowa?

SKM też dało czadu, a tutaj przedstawia się to jako nadchodzące "lepiej". Nosi mnie, jak widzę coś takiego.
Pawel_15 - 10-12-2011, 15:23
Temat postu:
Arriva miała w planach sezonowy Kościerzyna - Laskowice przez Czersk. Dodatkowo weekendowe przez Łąg Południe. PR nic na sezon na tym odcinku nie dadzą...
pospieszny - 11-12-2011, 20:30
Temat postu:
Na Pomorzu bez problemów wszedł w życie w niedzielę nowy rozkład jazdy pociągów. W tym regionie zmiany w rozkładzie są niewielkie.

W niedzielę - w pierwszym dniu funkcjonowania nowego rozkładu, na gdańskim dworcu panował spokój. "Informacje o zmianach były podane wcześniej, więc nie ma żadnych problemów: kupiłam bilet i czekam na pociąg" - powiedziała PAP wybierająca się do Tczewa pani Bogumiła.

Pasażerowie, z którymi rozmawiała PAP zwracali uwagę, że nowy rozkład przyniósł niewielkie zmiany. Zmianę na niekorzyść wskazała pani Agata, która - jak zapewniała - często jeździ z Gdańska do Czerska. "Dotąd miałam jedną przesiadkę - w Tczewie, teraz będę miała dwie - w Tczewie i Laskowicach" - powiedziała.

W niedzielę na gdańskim dworcu panował niewielki ruch. Przed okienkiem informacji momentami ustawiała się kilkuosobowa kolejka. Podróżni najczęściej nie zwracali uwagi, że kilkanaście metrów dalej działa też dobrze oznaczony tymczasowy punkt informacyjny uruchomiony - w związku ze zmianą rozkładu PKP Intercity. "Udzielam informacji o rozkładzie wszystkich spółek, nie tylko Intercity" - zaznaczyła obsługująca informację.

"Nasz punkt informacyjny pracował też w piątek i w sobotę, w te dni było trochę zamieszania, bo w holu wisiały dwa rozkłady jazdy - stary i nowy. Często podchodziliśmy, by zwrócić uwagę pasażerom, aby uważnie z nich korzystali" - powiedziała PAP.

Jako spokojne oceniła też przejście ze starego na nowy rozkład rzeczniczka prasowa PKP Intercity Małgorzata Sitkowska. "Nie odnotowaliśmy żadnych problemów. Pociągi (...) jeżdżą punktualnie, miejscami mają najwyżej kilkuminutowe opóźnienia" - powiedziała PAP Sitkowska.

Nowy rozkład jazdy, który wszedł w życie w niedzielę, przyniósł tylko niewielkie zmiany w funkcjonowaniu kolei na Pomorzu.

Jak poinformowała PAP Sitkowska, niektóre obsługiwane przez spółkę pociągi Intercity z Gdańska do Warszawy, według nowego rozkładu, jeżdżą objazdem: nie przez Działdowo i Iławę, ale przez Kutno i Bydgoszcz. Trasa przez Kutno i Bydgoszcz jest wprawdzie dłuższa, ale pokonanie jej zajmuje mniej czasu, bo na trasie przez Działdowo wciąż trwa remont, który spowalnia jazdę. Według spółki Intercity, w nowym rozkładzie skrócił się też przejazd większości pociągów na trasie Gdynia-Poznań od 30 do 60 minut.

Według informacji przekazanych PAP przez dyrektora Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni Zbigniewa Labudy w odróżnieniu od innych regionów, w woj. pomorskim nowy rozkład przyniósł zwiększenie liczby kursujących pociągów na niektórych trasach. Jak wyjaśnił, np. na trasie Gdynia-Władysławowo-Gdynia jedna para pociągów, która dotąd kursowała w dni robocze teraz jeździ codziennie. Na trasie Gdynia-Kościerzyna-Gdynia uruchomiono nową parę pociągów w soboty i niedziele. Wprowadzone będą też dwie nowe pary pociągów w sezonie letnim na odcinku Słupsk-Ustka.

Labuda poinformował, że ze względu na modernizację linii kolejowej Warszawa-Gdynia od 11 grudnia br. do końca lutego przyszłego roku, na odcinkach Pruszcz Gdański-Gdynia oraz Malbork-Szymankowo skrócone będą relacje ośmiu pociągów do/z Tczewa oraz siedmiu do/z Gdańska oraz wydłużony zostanie czas przejazdu na trasie Malbork-Tczew-Gdynia.

Nowy rozkład wprowadziła też w niedzielę trójmiejska spółka PKP SKM.


źródło: KOW
kowal331 - 12-12-2011, 10:34
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Na Pomorzu bez problemów wszedł w życie w niedzielę nowy rozkład jazdy pociągów. W tym regionie zmiany w rozkładzie są niewielkie.
...

...Pasażerowie, z którymi rozmawiała PAP zwracali uwagę, że nowy rozkład przyniósł niewielkie zmiany. Zmianę na niekorzyść wskazała pani Agata, która - jak zapewniała - często jeździ z Gdańska do Czerska. "Dotąd miałam jedną przesiadkę - w Tczewie, teraz będę miała dwie - w Tczewie i Laskowicach" - powiedziała.

źródło: KOW
Dziwnie ta kobieta jeżdzi do tego Czerska,naokoło przez Laskowice.Ja całe lata jeżdziłem do Chojnic przez Czersk z Gdańska wyjeżdzając poc 2022 ok 7.30 i przesiadając się w Tczewie na 7725 do Chojnic.W tej kwestii nic się nie zmieniło 2022 7.30,7725 z Tczewa 8.30.
jubikej - 12-12-2011, 10:35
Temat postu:
moze to jakas MK Very Happy lubi koleczka robic Very Happy
kowal331 - 12-12-2011, 10:47
Temat postu:
Może? Smile .Fakt że jadąc ok 10tej w niedzielę to trzeba przez Laskowice,a 2024 zaczyna bieg w Tczewie zamiast w Gdyni,ale to przez przebudowę E65.Swoją drogą ta kombinacja doskonale nadaje się na krótkie kółeczko:)
Leszek79 - 13-12-2011, 00:45
Temat postu:
No tak, w niedziele jest taka konfiguracja z Gdańska do Czerska:
07:30/09:37 p. Tczew
10:12/14:00 p. Tczew/Laskowice
12:25/14:48 p. Tczew
Trzeba wyjechać 2h13m przed następny pociągiem i zapłacić 7zł50gr więcej żeby dotrzeć 48m przed następnym pociągiem Very Happy.
sebek - 13-12-2011, 10:41
Temat postu:
Dobrze, że na trasie Gdańsk - Malbork utrzymano większość bezpośrednich pociągów. Bywało gorzej w poprzednich latach, teraz w sumie nawet z przesiadkami w Tczewie nie jest żle w niektórych godzinach.
Podoba mi się ostatni regio z Tczewa do Elbląga o 23.30, skomunikowany z Gdynia - Smętowo. Dla wracających póżno z pracy i imprezowiczów, idealny skład Smile
Minus, że w tych godzinach, czy powiedzmy około 22, nie ma nic na Starogard Gd. Wydaje mi się, że regio Tczew - Starogard mógłby zrobić kółko, wyjeżdżając z Tczewa ok. 22 i wracając do Tczewa ok. 23.30, mając jeszcze skomunikowania na Malbork i Smętowo.
Spicol - 13-12-2011, 19:25
Temat postu:
O tej porze by się coś przydało. Starogard jeszcze o 21.30 i 22.30 ma prywatnego busa z pod dworca ale dalej to już tragedia. nie mam nic
Pawel_15 - 13-12-2011, 20:22
Temat postu:
Za skandal uważam ostatni pociąg z Kościerzyny do Gdyni tuż po godzinie 17. Dojechać się da, ale wrócić to już masakra, trza z Chojnic przez Tczew zapylać...
kowal331 - 13-12-2011, 21:13
Temat postu:
To prawda,brakuje pociągu z Kościerzyny do Gdyni po godzinie 19tej,jak też przydałby się jeszcze jeden pociąg z Tczewa w kierunku Chojnic ok 22.00.Nie musiałby zatrzymywać się na wszystkich przystankach,tylko na ważniejszych podobnie jak "Tur".Ideałem oczywiście byłoby,gdyby taki pociąg kursował z Gdyni.
sebek - 14-12-2011, 11:54
Temat postu:
Pociąg z Tczewa do Chojnic o 22 powinien być w rozkładzie, nawet jako całotygodniowy. Zrobiłem małą listę pociągów, z których potencjalnie można przesiąść na Starogard/Chojnice, gdyby odjeżdżał taki skład o 22.
Przyjazdy do Tczewa:
20.58 TLK z Krakowa/Częstochowy/Torunia "Stoczniowiec"
21.12 Ex z Przemyśla"Małopolska"
21.15 regio Gdynia - Laskowice
21.26 regio Gdynia - Malbork
21.38 regio Bydgoszcz - Gdynia
21.42 EIC z Warszawy"Kaszub"
W sumie 6 składów, w tym 3 regio, z których powinna byc przesiadka na Chojnice, a rozkład niestety, zupełnie nie dopasowany i odjazd Chojnic 20.33.
kowal331 - 14-12-2011, 13:48
Temat postu:
Co do przesiadki z "Kaszuba" do Chojnic,to w aktualnym rozkładzie możliwe jest to w Bydgoszczy p 20.15 o 20.24 AR 9029,nie mniej jednak potrzebny jest pociąg Tczew-Chojnice ok 22.00.Z powodzeniem mógłby kursować na SA103,lub jednoczłonowym DH(bodajże SN82).Zastanawia mnie dlaczego mimo wielu postulatów w tej kwestii składanych do Urzędu Marszałkowskiego pociąg taki nigdy nie jest uruchamiany.
sz89 - 27-12-2011, 07:13
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
19:16 ostatni pociąg z Gdańska Głównego by móc tego samego dnia dojechać do Chojnic. Porażka!!!


Do tego co ważne.. ten pociąg nie jeździ w niedziele. Co dla mnie stanowi problem bo często mam zajęcia na studiach do 20. Oczywiście nie zawsze trzeba być na wszystkich zajęciach ale sam fakt, że ostatni pociąg do Chojnic odjeżdża tak wcześnie mnie przeraża.

W styczniu będę miał egzamin, który będzie o 18. Egzamin długi nie będzie bo będzie w formie testu ale i tak na pociąg pewnie nie zdążę. Do tego pisząc egzamin ze świadomością, że ucieknie mi pociąg.. to też tak nie bardzo.

W niedziele też jest problem z dojazdem do Trójmiasta. 5:15 (7724) nie jeździ więc trzeba jechać o 4:39 co jakoś mnie nie napawa do optymizmu. We wcześniejszym rozkładzie żeby dojechać na 8 musiałem jechać o 3:55 więc było jeszcze gorzej.

Ludzie w PR chyba zatrzymali się na czasach PRL i myślą, że nadal studiuje się tylko w stacjonarnie. Ogólnie od kilku lat wygląda to bardzo słabo jeśli chodzi o połączenia Chojnic z Trójmiastem. Moim zdaniem brakuje jakiegoś lobby ze strony samorządowców ale Ci pewnie mają w dupie to czy ktoś ma jak dojechać i jak wrócić z Gdańska.
sebek - 27-12-2011, 09:44
Temat postu:
Jeden dodatkowy regio Tczew - Chojnice o godzinie 21.45 lub 22, znacznie ułatwiłby powroty mieszkańcom z pracy, uczelni. Aż sie prosi o taki pociąg w tych godzinach. Pisałem powyżej, do Tczewa przyjeżdżają składy regio z Gdyni o godz. 21.15(do Laskowic) i 21.26(do Malborka) oraz 21.38(z Bydgoszczy). Można przesiadać z dwóch regio z Trójmiasta, jednego z Bydgoszczy i jeszcze z Ex Małopolska(Przemyśl,Kraków,Warszawa).
Wydaje się, że Tczew jako węzeł przesiadkowy, powinien mieć w tych godzinach połączenia ze Starogardem i Chojnicami. Pomiędzy 21-22 jest kilka połączeń przyjeżdżających do Tczewa z wszystkich kierunków ale wydostanie się na Starogard już niemożliwe koleją.
pospieszny - 29-12-2011, 16:58
Temat postu:
Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni informuje, że w związku z wnioskami podróżnych od 02 stycznia 2012 roku uruchamia się nowe bezpośrednie połączenie z Gdyni Gł. do Smętowa: odjazd z Gdyni Gł. o godz. 16:15, z Gdańska Gł. o godz. 17:02 (w trasie pociągu 77434), z Tczewa odjazd o godz. 17:52, przyjazd do Smętowa o godz. 18:37. Ponadto uruchomiony będzie nowy pociąg ze Smętowa odjeżdżający o godz. 18:58, przyjazd do Tczewa o godz. 19:38. Kursowanie pociągu od poniedziałku do soboty oprócz świąt.


Rozkład Jazdy


źródło: Przewozy Regionalne
sz89 - 29-12-2011, 19:52
Temat postu:
Szkoda, że nie są w stanie uruchomić nowego połączenia Gdynia - Chojnice albo chociaż przesunąć ostatni pociąg tak żeby wyjeżdżał z Gdańska po 20.
Kuba_CH - 29-12-2011, 22:29
Temat postu:
Panowie, trzeba atakować, trzeba walczyć! Chojnice muszą mieć lepszy rozkład w kierunku Trójmiasta
Mateusz44 - 30-12-2011, 01:33
Temat postu:
ja napisałem z zapytaniem do icc i pr. ale kiedy odpowiedź dostane zobaczymy Rolling Eyes
sebek - 30-12-2011, 10:12
Temat postu:
Szybko zmienili a właściwie zrobili korektę przedłużając regio Gdynia - Tczew do Smętowa. Podoba mi się ta zmiana, oraz relacja powrotna Smętowo - Tczew(p. 19.38), jednak, poszedłbym nieco dalej ze zmianami, wprowadzając taryfę regio w IR Pomorze. W obecnym rozkładzie, taryfa regio jest tylko w porannym Pomorzu na odcinku Gdynia - Malbork. Brakuje tego w wieczornym, powrotnym IR, gdzie również powinni od Malborka wprowadzić niższą taryfę. Tak było w poprzednim rozkładzie.
Pociąg ze Smętowa do Tczewa, będzie skomunikowany z IR - 19.38-19.55. Dla przesiadających na tym odcinku, zdecydowanie powinni wprowadzić na IR obniżoną taryfę regio. Niby drobiazgi, ale każdy grosz sie liczy.
Kuba_CH - 30-12-2011, 12:15
Temat postu:
Cytat:
ja napisałem z zapytaniem do icc i pr. ale kiedy odpowiedź dostane zobaczymy Rolling Eyes

Najlepiej pisać do Pomorskiego Zakładu PR, lub Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego (oczywiście do odpowiedniej komórki zajmującej się transportem kolejowym) Smile
Pisanie do central zakładów, rzadko kończy się odpowiedzią, ale też warto próbować.
Mateusz44 - 30-12-2011, 13:53
Temat postu:
Uwaga! od dnia 27 XII zmiana rozkładu dla pociągu "TUR": relacja Tczew - Chojnice (odjazd z Tczewa 17.16) tabela 452 i 426;

INFO na stronie : http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,pomorskie,liniowe-rozklady-jazdy.html
sz89 - 30-12-2011, 15:57
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
Panowie, trzeba atakować, trzeba walczyć! Chojnice muszą mieć lepszy rozkład w kierunku Trójmiasta


Pisałem na mail do Pomorskiego zakładu PR zobaczymy czy coś odpiszą w tej sprawie, a dokładnie z pytaniem o możliwość przesunięcia albo dodania dodatkowego połączenia do Chojnic w godzinach wieczornych.
Pawel_15 - 30-12-2011, 19:23
Temat postu:
Panowie, pięć tematów niżej wrzuciłem tabelkę między innymi dla linii 203 (426). Jak macie swoje wizje rozkładu to wpisujcie i wysyłajcie do PZPR albo UMWP, może uwzględnią i dadzą poprawki. Im więcej ciśnięcia o zmiany tym większa szansa że ,,coś" albo ,,cokolwiek" się ruszy, zmieni albo drgnie. Samym gadaniem nic nie zdziałacie, tu trzeba pocisnąć gdzie trzeba i komu trzeba.
pospieszny - 30-01-2012, 14:05
Temat postu:
Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni informuje, że na wniosek podróżnych od dnia 1 lutego 2012r. wprowadzono dodatkowe postoje:

- dla pociągu 20120 i 91436 na p.o. Miłobądz odjazd 06:50;
- dla pociągu 6030 na p.o. Gdańsk Lipce 19:32, Cieplewo 19:43, Różyny 19:46, Miłobądz 19:57

źródło: Przewozy Regionalne
sebek - 22-02-2012, 09:50
Temat postu:
Od 1.03 wprowadzają korekty w niektórych relacjach pociągów. Zauważyłem kilka ciekawych zmian:
"Motława" Olsztyn - Gdynia, w dni robocze do Gdyni Gł, w wolne tylko do Gdańska Gł.
relacja poranna Gdynia - Olsztyn bez zmian, codziennie z Gdyni.

IR Pomorze, w rel.Warszawa - Gdynia, odcinek Iława - Gdynia obowiązuje taryfa regio,
IR Pomorze w rel.Gdynia - Warszawa, taryfa regio Gdynia - Malbork

TLK Pobrzeże Kraków - Kołobrzeg, wcześniejszy wyjazd z Warszawy, obecnie 13.15, od marca 10.25, przyjazd do Gdańska Gł 17.25, Gdyni Gł 18.17, Kołobrzegu 21.51.
pbialk - 22-02-2012, 16:54
Temat postu:
Ja zauważyłem mniej ciekawą zmianę. Od 01.03.2012 kompletnie olani zostali mieszkańcy Sztumu i Kwidzyna. Tak jak dotychczas mieliśmy wygodne pięciominutowe przesiadki PR-Arriva w Malborku, tak od 1.03 przesiadki popołudniowe dla wracających z pracy z Trójmiasta będą półgodzinne. Ja rozumiem że na dworcu w Malborku jest teraz ładna poczekalnia, ale mimo wszystko uważam to za lekkie przegięcie.
Kuba_CH - 23-02-2012, 15:56
Temat postu:
I co też ważne, a dla mnie wręcz najważniejsze, TUR ponownie bezpośrednio i ostatni REGIO do Chojnic został przesunięty na 20:55, co pozwala wyjechać z Gdańska krótko po 20:00 Smile
sebek - 23-02-2012, 17:46
Temat postu:
Dobra godzina z tym regio Tczew - Chojnice o 20.55. Z Gdyni regio Gdynia(19.23) - Gdańsk(20.06) - Laskowice Pom. Od strony Iławy i Malborka, również idealne skomunikowanie w Tczewie. Pociąg IR Pomorze, ma przyjazd do Tczewa o 20.33. Co również jest świetnym skomunikowaniem, tymbardziej po wprowadzeniu od 1.03 taryfy regio na odcinku Iława - Malbork - Gdynia w "Pomorzu"
sz89 - 23-02-2012, 18:17
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
I co też ważne, a dla mnie wręcz najważniejsze, TUR ponownie bezpośrednio i ostatni REGIO do Chojnic został przesunięty na 20:55, co pozwala wyjechać z Gdańska krótko po 20:00 Smile


Dokładnie o to mi chodziło. Co prawda teraz już jeździć tak często do Gdańska nie będę ale zmiany na +. Wracając w poniedziałek z Gdańska usłyszałem od konduktora, że "Tur" będzie jeździł w zestawieniu Lok. + 4x bonanza.

Jak będzie to zobaczymy. Bo już kilka wersji było.
kowal331 - 23-02-2012, 20:29
Temat postu:
Szkoda tylko,że w soboty z Chojnic ostatni pociąg do Tczewa odjeżdża o 16.58.
Kuba_CH - 23-02-2012, 21:23
Temat postu:
Cytat:
że "Tur" będzie jeździł w zestawieniu Lok. + 4x bonanza.

I tak będzie ;-)
Mówi się o tym nie od dziś, szynobusy są po prostu za małe.
Pawel_15 - 23-02-2012, 22:04
Temat postu:
Bez sensu jest pakowanie na siłę szynobusów na linie gdzie ich nie trzeba pakować. taką linią był, jest i będzie Ostbahn. Wyjątkiem mogą być wybrane kursy gdzie spokojnie wystarczy DH. Ale na pozostałe to już powinny być puszczane normalne składy, kiedyś to były poczwórne bipy (które były full), potem dawali 3 bonanzy (które także jeździły full).

Lok + 4 bonanzy to można powiedzieć że niewielka zmiana w stosunku do tego co było kiedyś. Mam na myśli skład jaki jeździł w latach 90, do Tczewa EU07 + Poczwórna bipa, potem przepięcie na SU45, czasem zdarzała się jeszcze bonanza czy klasa na haku. I tak powinno być.
pospieszny - 06-03-2012, 00:28
Temat postu:
Tymczasowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Przewozów Regionalnych z powodu prac torowych w okresie od 1 do 31marca 2012 r.

W związku z kolejnym etapem prac inwestycyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe m.in. na odcinku Pruszcz Gdański – Gdynia Główna i Szymankowo - Malbork (modernizacja linii E65) nie będzie kursować 9 pociągów pomiędzy stacją Tczew, a Trójmiastem co spowoduje konieczność przesiadania na stacji Tczew do pociągów kursujących w skróconych relacjach. W związku ze zmniejszoną ilością pociągów zwiększono zestawienie dziesięciu pociągów kursujących do i z Trójmiasta.
Ponadto 4 pociągi z kierunku Tczewa do Trójmiasta oraz 2 pociągi z Trójmiasta w kierunku Tczewa kończą i rozpoczynają bieg na st. Gdańsk Główny, a w soboty i niedziele skrócona relacja dotyczy dodatkowo 5 pociągów. W związku ze skróconymi relacjami pociągów Przewozów Regionalnych na odcinku Gdańsk Gł. - Gdynia Chylonia - Gdańsk Gł. w pociągach PKP SKM honorowane są wszystkie bilety okresowe Przewozów Regionalnych.
Nadmieniamy, że 11 pociągów będzie kursowało na terenie Trójmiasta po torach SKM.
W celu uzupełnienia oferty rozkładowej poc. regionalnych w pociągu „IR POMORZE” na odcinku Gdynia Główna – Malbork i Iława Gł. – Gdynia Gł obowiązuje taryfa REGIO.
Z powodu dużej ilości zmian apelujemy do pasażerów, by przed wyjazdem w podróż dokładnie zapoznawali się ze zmienionym rozkładem jazdy pociągów.
Szczegółowe informacje na stronie www.przewozyregionalne.pl
w zakładce „w regionach” oraz każdej wyszukiwarce PKP


źródło: Przewozy Regionalne
Kuba_CH - 26-06-2012, 19:50
Temat postu:
O korekcie letniej dla Chojnic ---> KLIK

A jednak jest bezpośrednio na Hel, szkoda tylko, że ciągle jest cienko z powrotem (oczywiście chodzi o pory odjazdów), ale dobry choć ten pociąg weekendowy o 19.30 z Kościerzyny.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group