INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - PR wprowadzają interREGIO Bus

Victoria - 27-06-2012, 14:19
Temat postu: PR wprowadzają interREGIO Bus
Przewozy Regionalne jako nowość w swojej ofercie wakacyjnej wprowadzają połączenia autobusowe pod marką Interregio Bus. Autobusy Przewozów Regionalnych pojawią się na trzech atrakcyjnych turystycznie trasach, na których – zdaniem przewoźnika – uruchamianie pociągów jest nieopłacalne. Przewoźnik nie wyklucza, że w przyszłości oferta będzie rozwijana.

- Jak co roku pod koniec czerwca jest możliwość zmian w rozkładzie jazdy. Ta możliwość była inicjowana przez przewoźników, bo koniec czerwca to wakacje, a w tym okresie pasażerowie mają zupełnie inne potrzeb. Dlatego my też jesteśmy w tym okresie bardzo elastyczni i przyglądamy się oczekiwaniom naszych pasażerów – powiedziała Halina Sekita, która od 1 czerwca objęła stanowisko dyrektora pionu handlowego Przewozów Regionalnych. - Najważniejszą naszą ofertą na wakacje jest nowy produkt, czyli tzw. Interregio Bus. Wdrażamy ją od 29 czerwca i mamy nadzieję, że się przyjmie – dodała.

Katowice – Ustrzyki Dolne

Przewozy Regionalne w ramach nowej oferty autobusowej zamierzają na czas wakacji uruchomić trzy połączenia. Pierwsze z nich będzie prowadziło z Katowic przez Kraków, Rzeszów, Przemyśl do Ustrzyk Górnych. Skąd się wziął pomysł? – Na odcinku Katowice – Kraków – Rzeszów odbywa się remont, który potrwa bardzo długo. Nasza oferta kolejowa byłaby tam zatem całkowicie nieopłacalna, dlatego że pociągów byłoby niewiele i jechałyby nieskończenie długo. Stąd pomysł, żeby zamiast wprowadzać coś, co nie będzie budziło zainteresowania, pojechać z Katowic do Krakowa, Rzeszowa, a nawet do Przemyśla, gdzie od jakiegoś czasu nie jeździmy, autobusem. A zupełną nowością jest to, że ten autobus pojedzie również do Ustrzyk Górnych, co będzie taką komplementarną ofertą wakacyjną w Bieszczady – wyjaśniła Halina Sekita.

Bilety to połączenie będą dostępne w kasach biletowych przewoźnika, internetowym systemie sprzedaży, automatach biletowych oraz w pociągu u drużyn konduktorskich. Opłata będzie naliczana według taryfy kolejowej przewoźnika z uwzględnieniem wszystkich zniżek. Honorowane będą wszystkie bilety dostępne w taryfie Interregio (m.in. okresowe, Ty i raz, dwa, trzy, Regiopiątka, Regiokarnet, bilet turystyczny, Regiokarta, etc.). Jedynie na odcinku Nowy Łupków – Ustrzyki Górne bilety będzie można kupić wyłącznie u kierowcy autobusu według taryfy specjalnej. Spowodowane jest to tym, że miejscowość Ustrzyki Dolne nie istnieje w systemie sprzedaży biletów przewoźnika, który uwzględnia tylko miejscowości do których dojeżdżają lub dojeżdżały pociągi.

Olsztyn - Mikołajki

Drugim połączeniem w ramach Interregio Bus jest połączenie Olsztyn – Mrągowo – Mikołajki. – Tam jest linia kolejowa, na której kilka lat temu przestaliśmy jeździć, bo były to przejazdy nieopłacalne, a tory były bardzo zdegradowane. To sprawiało, że byliśmy zmuszeni do ograniczenia liczby pociągów i jeździły one bardzo długo – tłumaczyła na dzisiejszej konferencji dyrektor pionu handlowego PR. Sprzedaż biletów na to połączenie według taryfy Interregio prowadzona jest w kasach biletowych oraz u drużyn konduktorskich. Przewoźnik wprowadził możliwość kupienia biletu w bezpośredniej relacji na przejazd do Mikołajek (np. Wrocław Główny – Mikołajki) w każdej kasie biletowej.

Wysoka Kamieńska - Kołobrzeg

Trzecią ofertą autobusową Przewozów Regionalnych jest połączenie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski – Pobierowo – Rewal – Mrzeżyno – Dźwirzyno – Kołobrzeg. – We wszystkich tych miejscowościach nasz autobus będzie się zatrzymywał. W przypadku tego połączenia nie ma komunikacji kolejowej, ale tą ofertę skomunikowaliśmy z naszymi pociągami z Wrocławia, Jeleniej Góry, Poznania – zaznaczyła Halina Sekita. Dodała, że na odcinkach Kołobrzeg – Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska bilety można będzie kupić wyłącznie u kierowcy autobusu według specjalnej taryfy. Połączenie będzie skomunikowane z pociągami Przewozów Regionalnych z Warszawy, Katowic czy Lublina na stacjach w: Kamieniu Pomorskim, Kołobrzegu oraz Wysokiej Kamieńskiej.

Nowoczesne i komfortowe autobusy

Pierwsze dwa połączenia Interregio Bus będą uruchamiane w okresie od 29 czerwca do 2 września, natomiast autobusy w barwach PR z Wysokiej Kamieńskiej do Kołobrzegu ruszą 6 lipca, a zakończą kursowanie 2 września. Do obsługi tych połączeń będzie wykorzystywanych łącznie 12 autobusów, które będzie obsługiwał operator autobusowy Veolia. – To będzie kilka modeli autobusów. Ich pojemność waha się od 40 do 50 miejsc siedzących. Z miejscami stojącymi będą mogły zabrać ok. 70 osób. Autobusy będą klimatyzowane, co jest szczególnie ważne w okresie wakacyjnym. Są to jak najbardziej pojazdy nowoczesne i komfortowe – powiedział podczas dzisiejszej konferencji przedstawicieli operatora autobusowego.

Liczymy na pasażerów pociągów Interregio

Przewozy Regionalne zapewniają, że oferta spotka się z zainteresowaniem podróżnych. – Nie robimy nic, czego byśmy wcześniej nie sprawdzili - twierdzi Krzysztof Szymański, odpowiedzialny w spółce za kształtowanie siatki połączeń. – Liczymy na dwie grupy pasażerów. Pierwsza grupa to są pasażerowie korzystający z połączeń Interregio, dla których zabrakło przepustowości w wakacyjnym rozkładzie jazdy. Tym pasażerom oferujemy połączenia szybsze od pociągów nawet o dwie godziny na odcinku od Katowic przez Kraków do Przemyśla. Ponieważ wraz z postępem prac modernizacyjnych na linii kolejowej łączącej te miasta, coraz więcej odcinków jest zamykanych i w efekcie czas przejazdu pociągów rośnie. Jednocześnie otwierane są kolejne fragmenty autostrady A4 na odcinku od Krakowa do Rzeszowa, stąd też możliwe jest zaoferowanie pasażerom coraz lepszego czasu jazdy autobusem. Druga grupa pasażerów, na których liczymy, to podróżni, którzy przyjeżdżają pociągami Interregio i zamierzają kontynuować podróż do miejscowości atrakcyjnych turystycznie nad morzem lub nad mazurskimi jeziorami. Im chcemy zaoferować dodatkową szansę polegającą na skoordynowanym przewozie do wybranych destynacji – wyjaśnił Szymański.

źródło: Rynek Kolejowy
Anonymous - 27-06-2012, 15:07
Temat postu:
Brawo IR Bus z Olsztyna do Mikołajek przez Mrągowo to strzał w 10-tkę że też PKPIC na to nie wpadło ,ale tam jest za dużo matołów
Pirat - 27-06-2012, 15:14
Temat postu:
Świetny pomysł z tymi IR Busami.

Proponuję nowe trasy z Wrocławia do Karpacza, Kudowy Zdroju i Świeradowa Zdroju, bo Sudety z wyjątkiem Szklarskiej Poręby praktycznie są odcięte od kolei, a komunikacja PKS kuleje.
Lady Makbet - 27-06-2012, 15:44
Temat postu:
interREGIO Busem nad morze, w Bieszczady i na Mazury!

http://przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,486.html
pospieszny - 27-06-2012, 16:12
Temat postu:
No, można byłoby uwzględnić np. w swojej ofercie węzeł Przeworsk ale po co?
Jeszcze ktoś skorzystałby z tej oferty, a tak lepiej nie komplikować sobie wizji Rolling Eyes
querrey - 27-06-2012, 16:18
Temat postu:
Przecież autobusy turystyczne nie mają miejsc stojących.(przynajmniej teraz nie praktykuje się wpisywania w dowód rejestracyjny takich miejsc).Będą chyba musiały jeżdzić po 3 pary na jeden kurs by obsłużyć wszystkich chętnych.
pp - 27-06-2012, 18:48
Temat postu:
Ciekawe czy będą honorować ulgi ustawowe i na jakiej podstawie będą domagać się zwrotu pieniędzy z MT?
Swoją drogą - czekam na pierwsze relacje z podróży "zapociągami".
grzesik56 - 27-06-2012, 18:50
Temat postu:
przeszli samych siebie teraz
bungi - 27-06-2012, 19:18
Temat postu:
Żeby to jeszcze cykolbusy były to rozumiem... tak jak w Czechach (http://krkonose.eu/cyklobusy.php?lang=7#). A tak, to kolejny lipny autobus.
snajper - 27-06-2012, 19:29
Temat postu:
Mało to autobusów PKS czy Veolia z Olsztyna do Mikołajek. Albo się kurde zajmujemy koleją albo autobusami.
Noema - 27-06-2012, 19:30
Temat postu:
Nie rozumiem malkontentów, ale tak to już jest na tym świecie, że niektóre osobniki zawsze będą marudzić i narzekać. Kij im w oko.

Dla mnie pomysł bomba. Podobny system z powodzeniem funkcjonuje w wielu krajach, np. w Austrii i Szwajcarii.

Gdy byłam w Maroku to miałam okazję przejechać się tamtejszym kolejowym autobusem na trasie Marrakesz - Al Ujun w Saharze Zachodniej, dokąd kolej jeszcze nie dociera.

Niech PR rozwijają siatkę połączeń autobusowych w rejony, do których kolej nie dociera! To bardzo dobre posunięcie.

Przydałyby się takie autobusy ze Zgorzelca do Bogatyni przez Zawidów, skomunikowane w Zgorzelcu z REGIOekspresami do/z Wrocławia.
Radek - 27-06-2012, 20:54
Temat postu:
Może następnym krokiem będą iR samoloty???
Ralny - 27-06-2012, 21:25
Temat postu:
Radek, nie masz nic mądrzejszego do powiedzenia? To nie trolluj.

interREGIO BUS - jestem na TAK!
LukE83 - 27-06-2012, 21:47
Temat postu:
z linku od Lady Makbet,

Na trasach Nowy Łupków – Rzeszów, Kołobrzeg – Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska obowiązuje specjalny cennik, korzystniejszy w porównaniu z opłatami za przejazd zwykłymi autobusami.


Ma ktoś dostęp do tej tajemniczej oferty ?

Strasznie późno o całej ofercie informują (potencjalnych) pasażerów.

Nie mniej jednak pomysł ciekawy i przy RK powinien być tańszy niż kom. (auto)busowa.
walther - 28-06-2012, 01:40
Temat postu:
Świetny pomysł!!!
Ja jako zawodowy kierowca autobusów i jednocześnie miłośnik kolei uważam że transporty: kolejowy i autobusowy powinny się ze sobą wzajemnie uzupełniać, a nie konkurować. Miałem kiedyś taką wizję, marzenie aby po przyjeździe pociągów do Zagórza odjeżdżały skomunikowane z nimi autobusy w różne zakątki Bieszczadów wraz z pasażerami posiadającymi "wspólne" bilety kolejowo-autobusowe...
Widać że marzenia czasami się spełniają (z wyjątkiem poc. do Zagórza), choć należy pamiętać, aby autobus nie był alternatywą, lecz o czym wcześniej pisałem - uzupełnieniem siatki transportu. Pociągi różnych spółek powinny docierać w te zakątki Polski gdzie są tory, na których można było by wygenerować rentowne potoki podróżnych oraz zapewnić przesadzenie ich do autobusów w dalszą podróż przy wspólnym skalkulowaniu kosztów z przewoźnikiem autobusowym - korzystnej ceny biletu. BRAWO Przewozy Regionalne, czekam na następne spółki
Klałd - 28-06-2012, 03:10
Temat postu:
Nie podzielam zupełnie tego hurraoptymizmu. Przecież to PR. To nic innego jak hasła "Aronowe" - pociągi nie majom sensu ekonomicznego itp. Trzeba raczej na kwiaty do PLK się żłożyć że udało się im zlikwidować przewozy osobowe na niegdyś jedynej słuśznej linii na południu.

Owszem, przewozy w jednej cenie na końcach trasy przy użyciu autobusów zapewniających skomunikowanie z pociągiem to dobry pomysł i powinno tak być dawno, po to by zachęcać do jazdy pociągami i odciążać drogi.
ALE
Oni piszą o długich trasach równolegle do kolei, ktora naraz nie zostanie cała zamknięta, tylko o ile już to odcinkami.
WTEDY pewne fakty nie wyglądają najlepiej.
Po pierwsze PR jest dotowane dla utrzymania przewozów kolejowych. (Teoretycznie Interregio nie są, ale czy prezesi liczą którą kawę piją za zdrowie regio a którą za inter?).
Po drugie na drogach autobusów nie brakuje. Prywatni jak woża tak wożą, ale nie wypada (w Polsce mozna jak widać) stawiać przeciw nim konkurencji dotowanej.
Po trzecie - autobus nie potrzebuje konduktora, maszynisty itp oraz prezesów kolejowych, żeby jechać, tu jednak można przymknąć oko dla obsługi tych tras "niekolejowych" (na dzień dzisiejszy).

To co piszą to totalna KKA, która najwyraźniej przyszłości całkowicie zastąpi wszelkie pociągi PR. Tak można wywnioskowac z poprzednich posunięć PR oraz tego artykułu. Kazdy z nas wie jak ciezko zachecic pasażerów do powrotu na tory, szczególnie że wybierają interegio by nie jechać autobusami (które są) i samochodami (które jeżdżą).

Oczywiście jeszcze można tylko się pośmiać z faktu że "łatwiej" budować szeroką autostradę niż wyremontować "głupie" dwa tory na istniejącym terenie.
No i oczywiście (co już nie odnosi się do tego artykułu, ale całokształtu tych remontów), propaganda głosi o magicznych 160, które będzie 130toma zapewne.(kiedys tak pisano o trasie Rzeszow - Ocice Smile). Ciekawe jak tlk przefrunie nad regio i towarowym jadącym w tym samym kierunku. Ciekawe czy ktokolwiek przeprowadził analizy ile kosztowałoby dobudowanie, tam gdzie jest miejsce (a jest go sporo) przynajmniej 3 toru, a jak duży byłby to zysk. Wtedy od takiego toru należałoby zacząć caly remont, nie spowalniając za bardzo ruchu na czynnych torach, a potem to już wiadomo. Ale po co. Lepiej budować wg starych planów, jednocześnie narzekając, że nie ma jak pociągów przepuścić, i wskazując nieistniejącą jeszcze A4 jako wybawienie. Przypomnijmy sobie, że w 2000r wymieniano szyny na trasie Rzeszow-Krakow (nie pamietam czy wszedzie, ale akurat w wakacje jezdzilem tą trasa kilka razy). I wszytsko jezdzilo. Byly opoznienia, 30-40min, ale pociagow bylo wiecej i byly dluzsze.
Rzeszowianin - 28-06-2012, 04:43
Temat postu:
Mam mieszane uczucia co do tej oferty . Z jednej strony jest ona atrakcyjna biorac pod uwage czas przejazdu ale do takiego IR Busa bedzie sie ciezko dostac np na trasie Krakow - Rzeszow bo autobusy sa 50 osobowe a chetnych bedzie kilka razy tyle i nie podstawia 5 czy 6 autobusow ... Zreszta policzcie ile miejsc jest w EN57 ile w 4-5 wagonach i porownajcie to z ta 50 miejsc w autobusie
EU07-469 - 28-06-2012, 05:25
Temat postu:
Ułatwię sprawę z liczeniem:
EN57 - 188 miejsc siedzących
EN71 - 264 miejsca siedzące
4 pudła 112Az - 224 miejsca siedzące
4 pudła 111A - 320 miejsc siedzących
4 pudła 120A - 352 miejsca siedzące
Autokar 3-osiowy - 64 miejsca siedzące
Autokar 12-metrowy - 47 miejsc siedzących.
Wynika z tego, że aby zastąpić najmniej pojemnego kibla, potrzeba trzech autokarów 3-osiowych lub czterech autokarów zwykłych. W przypadku składów na pudłach ta liczba będzie jeszcze większa...
Rzeszowianin - 28-06-2012, 07:00
Temat postu:
Dzieki EU07 za przedstawienie tego jak to wyglada . Wiec sami widzicie jak to wyglada ... Ciekawe jak PR to rozwiaze ale znajac juz troche ich bezmyslnosc i olewatorstwo mam przeczucia ze beda jezdzic jednym autobusem ale czas pokaze ..
witja - 28-06-2012, 08:10
Temat postu:
Jeśli taki autokar pojedzie pełny, to będzie to czysty zysk dla PR. Z drugiej jednak strony jakoś PKS-y jeżdżące na tych trasach nie mają zazwyczaj 100% frekwencji, sporo przewoźników wprowadza zamiast pełnowymiarowych autobusów busy. Wiele osób wybiera pociąg między innymi dlatego, żeby nie jechać autokarem. I te osoby raczej IR busem nie pojadą. Poza tym - na tą chwilę IR Busów nie widzę w Sitkolu - głównym źródle informacji dla pasażerów kolei. Masa ludzi wybierających się w najbliższym czasie np. z Katowic do Rzeszowa nawet nie ma pojęcia, że taki autokar pojedzie.
Ilmater - 28-06-2012, 10:45
Temat postu:
co za idiotyzm PR niech sie zajmie lepiej działalnością statutową czyli przejazdami w regionach ,które często kuleją ,a nie tworzeniem połączeń autobusowych,co oni jeszcze wymyślą...
Pirat - 28-06-2012, 11:14
Temat postu:
Ilmater, przewozy w regionach to domena samorządów wojewódzkich. PR tylko wykonują zamówią przez samorząd usługę i jeśli coś kuleje to dzięki samorządom. Natomiast co do oferty niedotowanej, jak IR czy teraz IR Bus, przewoźnik może sobie robić co chce, byleby to nie generowało strat i pasażer był zadowolony.

Czytając komentarze dochodzę do wniosku, że niektórzy sami nie wiedzą czego chcą. Nie ma nic w Bieszczady - źle. PR uruchamiają IR Busy skoordynowane z pociągami w te Bieszczady - też źle. To co was kuźwa zadowoli? Pasażer otrzymuje kompleksową usługę (pociąg -> autobus), kupuje jeden bilet i nie musi się martwić o przesiadki, nie musi biegać po dworcach PKS, których autobusy w ogóle nie współgrają z rozkładem jazdy pociągów. Nic tylko się cieszyć. Ale niektórzy muszą sobie ponarzekać i pokrytykować dla zasady.

Wiele firm kolejowych na świecie prowadzi przewozy autobusowe (jak choćby znana Arriva), skoordynowane z pociągami. Nawet koleje niemieckie DB mają spółkę-córkę (DB Stadtverkehr GmbH), która wykonuje autobusowy transport miejski i regionalny (patrz foto). Koleje marokańskie też jeżdżą autobusami w regiony gdzie kolej nie dociera i nikogo to w Maroku nie dziwi. Tylko zabetonowane polskie mikolstwo nie może tego pojąć. Nikt mikolstwa nie zmusza do korzystania z IR Busów. Inni chętnie skorzystają.
Romanek - 28-06-2012, 12:32
Temat postu:
W sezonie w dni robocze na trasie Olsztyn-Mrągowo-Olsztyn jest 33 pary połączeń autobusowych, po sezonie niewiele mniej. Kolejne dwa autobusy Veolii która na tym terenie funkcjonuje całkiem nieźle, to faktycznie strzał w dziesiątkę. Pogratulowac!
Przecież tutaj wszyscy czekają na powrót pociągów a nie na dokładanie kolejnych autobusów na "16" która jest już i tak zapchana, z dodatkowymi atrakcjami w postaci modernizacji na odcinku Biskupiec- Kozarek.
Jedyną pozytywną stroną jest kolejowy bilet, który można "połączyc" z biletem w, lub z innych części kraju, chociaż w tej chwili niektórzy przewoźnicy oferują bilety na 66 kilometrowej trasie Olsztyn-Mrągowo za 8 zł., m.in. Veolia Kętrzyn.
Autobusy uruchamiane przez kolejowych przewoźników do miejscowości w których nigdy nie było kolei lub zniknęła ona bezpowrotnie jest jak najbardziej trafna ale nie tam gdzie istniej infrastruktura kolejowa a nawet jest wykorzystywana.
Anonymous - 28-06-2012, 15:12
Temat postu:
Na Sitkolu już jest IR BUS Mam busa prosto z Katowic do Komańczy w Bieszczadach, hehe ale hit!! Podbijam Regio Karnet i za 39 zł ląduje w Bieszczadach ze Śląska:-)

Katowice 09:45 Bus 43912
Bus
Przewozy Regionalne

Komańcza 17:25

Happy Happy Happy Happy
Czyli taryfa jak w IR:-)
EU07-469 - 28-06-2012, 15:23
Temat postu:
Pirat, ja myślę, że nie o sam pomysł te głosy krytyki. Myśl bowiem jest przednia - nie chce nas torami puścić PLK, to my zawieziemy pasażerów autobusem. Bardziej chodzi o to, że gdy szarańcza wytoczy się z pociągu w Krakowie, to trzeba będzie pięciu-sześciu autobusów, aby wszystkich upchnąć.
Beatrycze - 28-06-2012, 15:29
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Czytając komentarze dochodzę do wniosku, że niektórzy sami nie wiedzą czego chcą. Nie ma nic w Bieszczady - źle. PR uruchamiają IR Busy skoordynowane z pociągami w te Bieszczady - też źle. To co was kuźwa zadowoli?
(...)
Nikt mikolstwa nie zmusza do korzystania z IR Busów. Inni chętnie skorzystają.

Nie jestem mikolką, ale trochę znam to specyficzne środowisko, z rozmów i z obserwacji. Więc pozwolę sobie zabrać głos w ich imieniu. Wink

A więc kolejowy autobus to zbrodnia niewybaczalna! Mikol musi mieć pociąg porządny (szynobus odpada, bo nie można focić przy otwartym oknie), z lokomotywą (najlepiej parową - wow! to już przyprawia o orgazm!) i wagonami. Najlepiej aby to były bipy, oliwkowe. Mikol nie pogardzi 10-wagonowym składem z 10-procentową frekwencją, aby mógł się zamknąć w swoim przedziale, wygodnie na fotelach rozłożyć kończyny i po raz setny studiować SRJP, z nanoszonymi na bieżąco poprawkami.
Dziękuję za uwagę.

A wracając do tematu...
Pomysł nowy i myślę, że się przyjmie. Popieram postulaty uruchomienia kolejnych linii IR Bus w Sudetach, ze szczególnym uwzględnieniem Karpacza, który został uwalony za panowania obecnej prezeski KD, która w tamtym czasie była dyrektorką PR Wrocław i za swoje "zasługi" została awansowana do centrali PR, najpierw na dyrektorkę biura a później na pełnomocniczkę zarządu. Pora by po latach PR zreflektowały się i choć częściowo naprawiły swój błąd. No, chyba że prezeska PR wraz z byłą prezeską KM (stawiam, że IR Bus to jej inicjatywa) zatrudnioną niedawno w centrali PR na stanowisku dyrektora handlowego, nie chce przysparzać przykrości koleżance z KD, która tak bardzo "zasłużyła się" kolei w regionie jeleniogórskim...
sheva17 - 28-06-2012, 17:24
Temat postu:
Proponuję się nie ograniczać jedynie do oferty IR BUS. Warto pomyśleć o tanim lataniu z IR, tanich rejsach statkiem i lotach w kosmos. Można też ofertę wzbogacić o obiady z IR, browar z IR, czy nawet o stacjonarne punkty IR Toilet. Gdzieś trzeba zachować umiar. Rozumiem, że są remonty, że np. na linii Kraków- Przemyśl nie mieszczą się już IR, ale nie jest to powód by pasażerów odwodzić od kolei na rzecz przewozów autobusowych. Pomysł z gruntu zabójczy dla polskich kolei, niestety PR postanowiły ją dobić.
dyżurny - 28-06-2012, 18:26
Temat postu:
sheva17, Twoja ironia jest wręcz beznadziejna... To lepiej żeby na E-30 nie było w ogóle produktu iR? Na okres wakacji zawieszono wszystkie iR na odc. Kraków - Przemyśl ( z wyjątkiem Nikifora, któremu czas przejazdu wydłużono), i na ten okres wprowadzono autobusy.. Skoro tak bardzo boli Cie w oczy ta nazwa iR Bus, to proszę bardzo - KKA Kraków - Przemyśl za pociągi iR. Zadowolony? Ładniej ta nazwa pasuje?

Po za tym, w Bieszczady pociąg i tak by nie dojechał, podobnie do Mikołajek (przynajmniej przy obecnej polityce) dlatego wydaje mi się, że jest to bardzo dobre posunięcie ze strony PR. Przy odrobinie szczęścia można dalej rozwijać taką siatkę choćby we wspomnianych Sudetach, na Mazurach czy w Bieszczadach.

Swoją drogą coś czuję, że gdyby ICC wprowadziło taką usługę, to większość tych którzy tak wieszają psy na PR za IR Bus, wznosiłoby pod niebiosa ICC za ten pomysł.. Ale to taka osobista dygresja.
snajper - 28-06-2012, 18:46
Temat postu:
Noema napisał/a:
Nie rozumiem malkontentów, ale tak to już jest na tym świecie, że niektóre osobniki zawsze będą marudzić i narzekać. Kij im w oko.


Weźmy taki IR BARBAKAN ze Świnoujścia do Krakowa, rok temu jechał do Krakowa a teraz patrzę na rozkłąd na sierpień i jest przesiadka w Katowicach na Bus. I czy to jest postęp ?? Że co zyskali godzinę czasu ? A przy takiej trasie to godzina w tą czy w tamtą co za różnica. A lepiej jechać pociągiem, niż ciaśniutkim autobusikiem, pytanie też czy wogóle będzie ich tyle by się wszyscy chętni z Barbakana pomieścili, czy część się nie zmieści i będzie musiała dopłacić 20 zł do TLK które jedzie jesze potem do Krakowa.
sheva17 - 28-06-2012, 18:49
Temat postu:
Ja do PR stosunek mam jak najbardziej pozytywny, ale odciąganie pasażerów od kolei mi się nie podoba. Są też pociągi TLK, IR nie muszą jeździć wszędzie, szczególnie w czasie remontów.
dyżurny - 28-06-2012, 18:57
Temat postu:
snajper, Barbi wyleciał na Kraków - Katowice ze względu na remont.

sheva17, oczywiście, skoro są TLK, to po co w ogóle pchać IR.
Pirat - 28-06-2012, 19:02
Temat postu:
sheva17, na tym polega konkurencja, wolny rynek. Każdy orze jak może i szuka dodatkowych dochodów w trudnych czasach. Przypominam Ci, że interREGIO nigdy by się nie urodziło, gdyby PKP IC po przejęciu pociągów pospiesznych jeździło tam gdzie jeździć powinno (m.in. w Bieszczady!), biorąc za to publiczne dotacje. Od 2009 r. PKP IC zlikwidowało prawie połowę połączeń przejętych od PR, odcinając spore połacie kraju od kolei dalekobieżnej. W wielu przypadkach lukę po zlikwidowanych TLK uzupełniły PR pociągami interREGIO, ku zadowoleniu wszystkich z wyjątkiem rządu, betonu PKP i kilku nawiedzonych mikoli, którzy PR nie lubią z chorego założenia.
snajper - 28-06-2012, 19:18
Temat postu:
Tylko IR BARBAKAN przyjeżdza do Katowic o 19:06, a 18:30 odjeżdza ostatni Regio do Krakowa. Wystarzyło by skomunikować go z tym REGIO. EN57 może jedzie tą trasę 2,5 godziny, ale jest pojemny i na pewno każdy się zmieści a tak to nie wiem czy wsiądę do Busika czy będzie trzeba dokupić dodatkowy bilet na TLK za godzinę (20 zł), bo myślę, że w wakacyjny weekend nie wszyscy chętni do Krakowa się do tego busika zmieszczą.

Ja lubię kolej i pociągi i nie interesuje mnie czy to IR czy TLK. Niektórzy toczą wojnę i albo jeżdzą i chwalą tylko IR albo tylko TLK. Ja poprostu jeżdzę koleją po 10.000 km i to zarówno TLK jak i PR (choć tu częściej R niż IR) i bez różnicy mi kto mnie wiezie, nie podobają mi się IRbusy, EICbusy (do suwałk) i inne takie. O ile można zrozumieć pociągnięcie gdzieś w Bieszczady gdzie nie ma kolei to do Krakowa mogli by poprostu skomunikować z tym ostatnim Regio.
Romanek - 28-06-2012, 19:27
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
A więc kolejowy autobus to zbrodnia niewybaczalna! Mikol musi mieć pociąg porządny (szynobus odpada, bo nie można focić przy otwartym oknie), z lokomotywą (najlepiej parową - wow! to już przyprawia o orgazm!) i wagonami. Najlepiej aby to były bipy, oliwkowe. Mikol nie pogardzi 10-wagonowym składem z 10-procentową frekwencją, aby mógł się zamknąć w swoim przedziale, wygodnie na fotelach rozłożyć kończyny i po raz setny studiować SRJP, z nanoszonymi na bieżąco poprawkami.
Dziękuję za uwagę.

Jeżeli tak postrzegasz każdego kto woli pociąg niż autobus to gratuluję. Używając słowa "pociąg" mam na myśli każdy pasażerski pojazd szynowy, który jest lepszy od najlepszego autobusu. Nawet SN81, niekoniecznie pociąg opisany przez Ciebie.
Nikt nie przekona mnie do "pociągowego" autobusu w miejscu, gdzie mógłby jechac pociąg, ale jak to w Polsce bywa odmienne zdanie jest bardzo ciężko przyjmowane.
Oczywiście tak jak pisałem wcześniej, kolejowe autobusy do miejsc gdzie pociągów nie było i napewno nie będzie, to zupełnie inna, bardzo pozytywna inicjatywa.
Kuba MK - 28-06-2012, 19:45
Temat postu:
Ja się bardzo cieszę z połączenia Wysoka Kamieńska - Kołobrzeg.
Jadę z Gorzowa do Krzyża Wlkp. osobówką, stamtąd interREGIO Bosman lub Wolin/Barbakan do stacji Wysoka Kamieńska, i po 15 minutach mam autobus PR dowożący mnie bezpośrednio do Mrzeżyna. Nie muszę tłuc się jeszcze z Wysokiej do Kamienia Pom. i tam nawet 2h czekać na PKS, tylko mam od razu z Wysokiej skomunikowany autobus. Jak dla mnie bomba !
sympatyk - 28-06-2012, 20:18
Temat postu:
Czyli rozumiem że teoretycznie mogę kupić bilet kolejowy w ofercie "wspólny przejazd" z Gdańska do Świnoujścia. Najpierw z Gdańska do Słupska (SKM), potem ze Słupska pojechać PR do Kołobrzegu, następnie IR Busem z Kołobrzegu do Wysokiej Kamieńskiej (z dopłatą na pociąg InteRegio) i dalej znów pociągiem PR do Świnoujścia? Zamiast (droższym) TLK z przesiadką w Szczecinie Dąbiu? Jeśli będzie takowe połączenie i czasowo wyjdzie mi to szybciej to kupuję ten pomysł. Na wakacje w sam raz Very Happy
dyżurny - 28-06-2012, 20:49
Temat postu:
snajper, tylko w wypadku uwalenia Barbiego na odc. Kraków - Katowice, głównym źródłem frekwencji jest Śląsk, tak więc pociąg godzinowo musi być ustawiony pod nich.. Kraków ma w tym wypadku TLK Sukiennice.
pszczolek_ligow - 29-06-2012, 09:24
Temat postu:
Patrzę na połączenie Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski - Kołobrzeg bo to moje rejony. Obecnie z Kamienia Pomorskiego do Trzebiatowa, Kołobrzegu (dawna linia kolejowa rozebrana przez ruskich po wojnie) jest dojazd fatalny przez to, że to teren aż 3 PKS (Kamieńskiego, Gryfickiego i Kołobrzeskiego a szczególnie dwa ostatnie ze sobą nie mogą się dogadać). Są chyba dwa kursy w ciągu dnia nie dopasowane oczywiście do pociągów. Z Kołobrzegu połączeń do Mrzeżyna jest dużo, ale żeby dojechać do Pobierowa z Kamienia kilka, więcej z Gryfic, da się tam dojechać, ale trzeba kombinować z przesiadkami na regio (w Szczecinie, Kołobrzegu, lub w Wysokiej), potem autobusy, busy. Rozkłady dostępne w internecie na ostatnie połączenia są często nie aktualne, bądź w ogóle ich nie ma (PKS Kamień), nie mówiąc już o różnych taryfach itp...

Dla turystów z Polski nie dysponującymi samochodami będzie myślę, że fajna oferta. Czy się zwróci ciężko powiedzieć bez odpowiedniej akcji promocyjnej będzie ciężko.

[ Dodano: 29-06-2012, 10:28 ]
Kuba MK napisał/a:
Ja się bardzo cieszę z połączenia Wysoka Kamieńska - Kołobrzeg.
Jadę z Gorzowa do Krzyża Wlkp. osobówką, stamtąd interREGIO Bosman lub Wolin/Barbakan do stacji Wysoka Kamieńska, i po 15 minutach mam autobus PR dowożący mnie bezpośrednio do Mrzeżyna. Nie muszę tłuc się jeszcze z Wysokiej do Kamienia Pom. i tam nawet 2h czekać na PKS, tylko mam od razu z Wysokiej skomunikowany autobus. Jak dla mnie bomba !


Do Mrzeżyna z Kamienia musiałbyś się chyba tłuc dwoma Autobusami bo z Kamienia chyba teraz bezpośrednio nie da się dojechać. (Do Gryfic a potem na Mrzeżyno). To już lepiej chyba obecnie uderzać regio na Trzebiatów lub czasami na Kołobrzeg, zależnie od kursu PKS.
_kamil_ - 29-06-2012, 12:02
Temat postu:
Moim zdaniem iR BUS to bardzo dobry pomysł i mam nadzieję, że będzie cieszył się popularnością wśród pasażerów. Czekam również na uruchomienie iR BUSA z Rzeszowa do Hrubieszowa i Zamościa. Smile
Rzeszowianin - 29-06-2012, 13:16
Temat postu:
Inter Regio Bus Łańcut - Katowice w Rzeszowie . I dzien kursowania i z Rzeszowa odjechal pelny

http://infokolej.pl/album_pic.php?pic_id=4578
http://infokolej.pl/album_pic.php?pic_id=4577
Lord W - 29-06-2012, 20:56
Temat postu:
Może PR powinny sprzedać swoje składy i kupić za to same busy. Lepszy byłby biznes. Tanie, szybciej.

Tak na serio. Trzeba dążyć do tego, żeby szynobus jeżdżący po torach o podobnej pojemności kosztował tyle samo i jeździć po torach wagonami motorowymi jak w dwudziestoleciu międzywojennym. Busiarzów i innych tego tym w tym kraju nie brakuje i już wystarczy.

Może jeszcze nich PR zamiast po kolejowej zakopiance, kupi sobie kilka busów i tak do Zakopca będą jeździć, a mogą nawet przez Mszanę Dolną jechać i tak szybciej niż pociągiem i w dodatku wygrają cenowo z Intercity. Wspólny bilet wprowadzić i kilometry razem liczyć. Interes aż by się kręcił.

Ja rozumiem bus z Zagórza gdzieś do granicy Bieszczadzkiego Parku narodowego, albo ja wiem z Suchej przez Babią Górę do Zakopca jak IR, czy np z Nowego Targu gdzieś na Słowację ... ale rolą PRów jest jeździć po regionie, po lokalnych nierentownych liniach i tyle. Nie muszą mieć EZT, ani wagonów, tylko niech kupią szynobusy i takie krótkie EZT EN81 i jeżdżą po torach. A BIPy - czemu nie. Czy pociąg z parowozem i 4 bipami np. z Kościerzyny na Hel nie byłby atrakcją turystyczna. Też na tym można pieniądze zarobić.
pszczolek_ligow - 29-06-2012, 21:29
Temat postu:
Lord W napisał/a:
Ja rozumiem bus z Zagórza gdzieś do granicy Bieszczadzkiego Parku narodowego, albo ja wiem z Suchej przez Babią Górę do Zakopca jak IR, czy np z Nowego Targu gdzieś na Słowację ... ale rolą PRów jest jeździć po regionie, po lokalnych nierentownych liniach i tyle.


Rolą PR jest wypełnianie zamówień od marszałków na przejazdy po liniach lokalnych, jeśli to robią i mają wolny tabor, który tylko stoi, generuje koszty stałe, które tylko zwiększają stratę, to niech ten tabor jeździ, nawet jeśli zmniejszy tą stratę o złotówkę. Pasażerowie sami niech decydują czym chcą jechać, a że z reguły wybiorą tą tańszą opcję, to niektórych to bardzo boli. Widzę, że ostro zabolało, że PR potrafiły dogadać się z przewoźnikiem autobusowym, żeby jeszcze bardziej zwiększyć frekwencję w pociągach IR, bo przecież dalekobieżne ma jeździć tylko prestiżowe IC po cenach jakich chce, pobierając jeszcze przy tym dotacje.
Noema - 29-06-2012, 22:09
Temat postu:
pszczolek_ligow, nigdy nie zabraknie pożytecznych idiotów (tu: nawiedzone mikolstwo) czy tzw. agentów wpływu (tu: pekapiarstwo), którzy muszą wyśmiać i skrytykować każdy marketingowy pomysł PR. Ich koronny argument powala głupotą i tępotą umysłu: statutową rolą PR jest jeździć po regionie i nic ponad to.

I tak sobie obszczekują te biedne PR, najpierw za interREGIO, a teraz za IR Busy, zapominając, że PKP IC też nie robii tego co z założenia robić powinno biorąc za to dotacje, czyli jeździć na trasach dalekobieżnych przejętych od PR w grudniu 2008 r. Przypominam, że PKP IC zlikwidowało połowę pociągów pospiesznych przejętych od PR (obecnie TLK), m.in. wszystkie do Zgorzelca. I co na to fani PKP IC i krytykanci interREGIO?

Olać malkontentów i robić swoje! Prowadzę własny biznes i gdybym słuchała "dobrych rad" nieprzychylnych mi osób to już dawno bym splajtowała i gniła w przytułku dla bezdomnych. Psy szczekają, karawana jedzie dalej.
ET05 - 29-06-2012, 22:20
Temat postu:
Przypomnę, że PIC przed wycięciem linie spalinowe też autobusami zastępował. A tu oferta połączeń kolejowo - autobusowych. Choć z Sanoka był autobus skomunikowany z "Bieszczadami"
sabatnik - 30-06-2012, 08:35
Temat postu:
Zgadzam się z opinią wyrażoną w jednym z postów wcześniejszych, że kolej powinna współgrać z autobusami, zwłaszcza na odcinkach "końcowych", gdzie frekwencja mała lub pociągi nie dochodzą już. Dlatego np. ten autobus w Bieszczady to dobry pomysł, gdyż pociągów doprosić się nie można. Obawiam się tylko, żeby za bardzo nie poszli w komunikację autobusową kosztem kolei, z uwagi np. na koszty. Niech nie zapominają, że są jednak spółką kolejową(!).
pospieszny - 30-06-2012, 13:28
Temat postu:
Na RMF były pierwsze oceny pasażerów tego pomysłu.
Po odbyciu podróży w warunkach znacznie odbiegających od zapowiedzi, kilka godzin w wczorajszym upale i bez możliwości skorzystania z ubikacji nie były one pozytywne.

Jedyna nadzieja że byli to np. tylko pożyteczni idioci i malkontenci którzy nie umieją docenić troski i wysiłku przewoźnika który prawie robi dla nich wszystko Rolling Eyes
Lil_Peter - 30-06-2012, 17:20
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Jedyna nadzieja że byli to np. tylko pożyteczni idioci i malkontenci którzy nie umieją docenić troski i wysiłku przewoźnika który prawie robi dla nich wszystko Rolling Eyes

Śmiech

Tak, PR siódme poty wylewają, żeby pasażerowie jeździli w komfortowych warunkach a ci jeszcze narzekają... Skandal. Laughing

Czy Ty w ogóle siebie słyszysz? Uważasz, że jazda X godzin bez możliwości skorzystania z WC czy zaczerpnięcia powietrza to rarytas i należy siedzieć cicho, bo PR to pan i władca i nie można powiedzieć złego słowa? Człowieku, zejdź na ziemię, błagam.
Anonymous - 30-06-2012, 17:26
Temat postu:
Lil_Peter, wyczuj pan ironię.

Swoją drogą Souter Holding udowodnił już, że Polacy to nie taka dzicz i kibel w autobusie można udostępnić podróżnym. Veolia, europejski potentat pośrednio kontrolowany przez SNCF, nie posiada autobusów z toaletą, czy zwyczajnie nie dostrzega tego co szkocki prywaciarz od PolskiegoBusa, z którym PR zdają się ostatnio w relacjach do Rzeszowa i Pragi tyle o ile konkurować?
Lord W - 30-06-2012, 19:57
Temat postu:
Wypraszam sobie. Nie jestem ani Mikolem, ani człowiekiem związanym z PKP. Jestem zwykłym pasażerem, który jeździ na trasie Łódź - Warszawa i tyle .

Uważam, że PKP PR zostały stworzone z myślą o jeżdżeniu po regionie (zamysł reformatora) i niech kupują szynobusy i krótkie pociągi i jeżdżą po torach. Od jeżdżenia po drogach jest PKS i busiarze. No chyba, ze PRy chcą rozszerzyć zakres działalności na autobusy - no to ok. Nikt im tego nie zabrania, jeżeli to im zyski dawać będzie.

Ja osobiście do Zakopca pojadę autobusem bo jest szybciej i nie wiele drożej. Dlatego kupienie autobusów na tej trasie (albo dogadanie się z jakimś jeżdżącym przewoźnikiem) i wprowadzenie wspólnej taryfy też może dać zyski w stosunku do konkurencji z Intercity. Very Happy

Ja jako pasażer uważam, że tam gdzie są tory powinny jeździć pociągi. Powiązanie z autobusami które jeżdżą tam gdzie torów nie ma jest ok. Przeciwko temu nic nie mam.

Widzę też, że jak tak dalej pójdzie to po regionie będą jeździć lokalne spółki typu KM,KD, KŚ, ŁK , a na lokalnych połączeniach międzyregionalnych zostaną PRy, które będą musiały jeździć bez dotacji. Próbują z autobusami, bo trzeba się jakoś na rynku utrzymać. Zobaczymy jak na tym wyjdą.
Romanek - 30-06-2012, 22:57
Temat postu:
Właśnie, tam gdzie są tory powinny jeżdzic pociągi jak napisał Lord W.
Wczoraj miałem okazję sprawdzic na gruncie jak sprawa IR Busa wygląda w Mrągowie. Dokładnie obszedłem cały dworzec, w środku, na zewnątrz, przed, za, z boku, po drugiej stronie ulicy i... nic. Żadnej wzmianki lub chocby najmniejszej informacji o kursowaniu jakiegoś "zapociągu". Około godziny 15.50 przemknął obok dworca wspomniany "zapociąg" relacji Mikołajki-Olsztyn. W środku zauważyłem dwie osoby (może to był kierownik i konduktor). Autobus, żadne tam nie wiadomo co, zwykły Solbus z kętrzyńskiej Veolii.
W Olsztynie wygląda to troszeczkę lepiej, na dworcu są informacje o takowym połączeniu, na głównym rozkładzie w holu dworca pojawiła się dawno nie widziana stacja Mikołajki i godziny przyjazdów i odjazdów a za godzinami napis Kolejowa Komunikacja Autobusowa. Brak jest jednak tych połączeń na rozkładach plakatowych ułożonych w/g godzin przyjazdów lub odjazdów pociągów.
pospieszny - 01-07-2012, 12:13
Temat postu:
InterRegio Bus wyjechał w trasę


Exsimus - 01-07-2012, 12:52
Temat postu:
Patrząc na frekwencję busów na trasie Cieszyn - Katowice i czas ich przejazdu ok 90 minut, pociąg do Katowic jechał około 130 minut pomyślałem, że taki pomysł na wyplenienie małych, ciasanych i gorących busów z Cieszyna na tej trasie i zastąpieniem ich autobusami Veoli ( w obecnej sytuacji ze współpracy z KŚ) nie było by głupim pomysłem !!!
Anonymous - 01-07-2012, 22:05
Temat postu:
Mam pytanie czy w Regio-Busach jest ważny Regio Karnet na IR>>>>????Czy też obowiązują tam tylko bilety jednorazowe??
LukE83 - 02-07-2012, 19:28
Temat postu:
1 VII 2012 Tarnów; InterRegio Bus 43961 (Przemyśl-Katowice) spóźniony +30 min
pospieszny - 02-07-2012, 19:32
Temat postu:
Na całe szczęście są one skomunikowane z pociągami Przewozów Regionalnych.
Rzeszowianin - 02-07-2012, 20:15
Temat postu:
Tomek-Gliwice : Tak jest wazny Smile
kububu - 03-07-2012, 15:55
Temat postu:
Cytat:
interREGIO Bus
Informacje taryfowe:
Na trasie Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl
odprawa podróżnych realizowana jest zgodnie z Taryfą przewozową (TPR) na podstawie biletu na przejazd w kl. 2. pociągiem IR/RE: w kasach biletowych, przez obsługę konduktorską w autobusie, w automatach biletowych (znajdujących się na stacjach wyjazdu, stacjach rozkładowych postojów i stacji przyjazdu autobusów) oraz przez Internetowy System Sprzedaży. Przewóz bagażu ręcznego odbywa się zgodnie z Regulaminem przewozu (RPR) i Taryfą przewozową, z przewozu wyłączone są rowery.
Na odcinkach Rzeszów - Nowy Łupków oraz Olsztyn - Mikołajki
odprawa realizowana jest zgodnie z Taryfą przewozową (TPR) na podstawie biletu na przejazd w kl. 2. pociągiem IR/RE: w kasach biletowych i przez obsługę kondutorską w autobusie. Przewóz bagażu ręcznego odbywa się zgodnie z Regulaminem przewozu (RPR) i Taryfą przewozową (TPR), z przewozu wyłączone są rowery.
Na odcinkach Nowy Łupków - Ustrzyki Górne oraz Kołobrzeg - Kamień Pomorski - Wysoka Kamieńska
przejazd odbywa się wg specjalnej taryfy autobusowej, a bilety wydawane są wyłącznie przez kierowcę. Przewóz bagażu ręcznego z wyjątkiem rowerów, które są wyłączone z przewozu, odbywa się nieodpłatnie.


czy ktoś zna tą specjalną taryfę autobusową? ceny, ulgi itp gdzie jest dostępna?
xMICHCIOx - 03-07-2012, 19:45
Temat postu:
Tak samo te połączenia miały się znaleźć w Internetowym Systemie Sprzedaży, szukam i szukam i nic nie widzę. Narazie na stronie PRów, Veoli nic nie pisze więcej niż ta podstawowa informacja o uruchomieniu.
pospieszny - 03-07-2012, 20:11
Temat postu:
Komunikacja zastępcza: rekordowe spóźnienia i nerwy

Autobusy, które na trasie Rzeszów - Sanok - Zagórz zastąpiły w wakacje pociągi, spóźniają się nawet o ponad dwie godziny. - Droga jest dłuższa i bardziej męcząca niż ta, którą pokonywałam pociągiem. No i te dziury w drogach... - skarży się jedna z pasażerek.
Spółka kolejowa Przewozy Regionalne na okres wakacji zlikwidowała pociągi na trasie Rzeszów - Sanok - Zagórz. Powód - remonty na linii kolejowej. W ich miejsce, w końcówce czerwca, wprowadziła komunikację autobusową. Sprawdziłam, jak to się podoba pasażerom. W poniedziałek poszłam najpierw do punktu obsługi podróżnych na dworcu głównym PKP. Chciałam się dowiedzieć, czy trasa - w porównaniu z tą, którą pokonywał pociąg - bardzo się zmieniła, jak długo jedzie autobus i ile kosztuje bilet. W poniedziałek nie udało mi się dowiedzieć praktycznie niczego. Wczoraj kasjerka wyjaśniła mi: - W zasadzie mało osób decyduje się na ten rodzaj transportu. Niewiele osób kupuje bilety, a zdarzyło się, że z Ustrzyk jechała zaledwie jedna osoba. Wszystko jest na razie w fazie eksperymentalnej - powiedziała mi.

W poniedziałek było dramatycznie. Najpierw pojawił się komunikat, że autobus z Katowic przez Rzeszów do Ustrzyk Górnych z godziny 14.25 spóźni się aż o 80 minut. Byłam na przystanku, rozglądałam się za pasażerami. Nie było nikogo. Może zrezygnowali, a może ukryli się gdzieś przed prażącym słońcem. Potem okazało się, że opóźnienie przedłużyło się aż do 125 minut.
We wtorek znowu sprawdziłam sytuację. I tu miłe zaskoczenie, okazało się, że tym razem obyło się bez spóźnienia. Kurs z godziny 12.50 był punktualny. Do autobusu wsiadło może z pięć osób. Udało mi się porozmawiać z jedną z pasażerek. Nie wyglądała na zadowoloną:

- Bilet jest w tej samej cenie, ale jeśli chcę jechać do Ustrzyk, muszę kupić go u kierowcy, a ten czasem nie chce go sprzedać - mówi Kasia, która studiuje w Lublinie. - Autobus musi zatrzymać się na tych samych przystankach, co wcześniej pociąg, ale droga jest dłuższa i bardziej męcząca. W dodatku te dziury w drogach... Wszystkie da się odczuć. Zdecydowanie nie jestem zadowolona z tego pomysłu, bo przede wszystkim chodzi o wygodę, której zabrakło - dodaje.

Próbowałam zdobyć w tej sprawie stanowisko spółki Przewozy Regionalne. Bezskutecznie. Osoby odpowiedzialne za udzielanie informacji są albo na urlopie, albo na konferencji w Warszawie.


źródło: gazeta.pl
kububu - 03-07-2012, 20:17
Temat postu:
Ta specjalna taryfa autobusowa jest widocznie owiana wielką tajemnicą Wink
amadeoen57. - 03-07-2012, 20:33
Temat postu:
Jak zwykle PR idzie w dobrą stronę, brawo!
Ilmater - 04-07-2012, 11:41
Temat postu:
PR niech się zajmą swoją działalnością statutową lepiej,czyli przewozami ludzi w regionach i to pociągami.Potem mamy takie kuriozum jak mini szynobusik na trasie z JG do ZG jeden dzien w tygodniu...nie mówiąc już o innych liniach.Co będzie następne spływ Bobrem IR??
xMICHCIOx - 04-07-2012, 15:45
Temat postu:
Wkońcu dostałem odpowiedź od PRów na którą czekałem chyba z tydzień, szkoda tylko że jest dość nieprecyzyjna na pytanie które sformułowałem. Jednak może komuś to rozjaśni chociaż trochę sprawę:

Cytat:
W odpowiedzi na Pana email uprzejmie informuję , że w REGIObusach - komunikacji zastępczej na odcinkach:

- Katowice-Kraków- Rzeszów- Przemyśl ,

- Rzeszów- Nowy Łupków,

- Olsztyn Mikołajki- przejazd odbywa się na podstawie biletów wydanych na przejazd w klasie 2 pociągiem interREGIO i REGIOekspres.

W związku z powyższym może Pan na tych odcinkach korzystać z przejazdu REGIObusem na podstawie biletu turystycznego ważnego na przejazdy wszystkimi pociągami (REGIO, interREGIO, REGIOekspres).

Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z usług spółki ”Przewozy Regionalne”.

myszka - 04-07-2012, 16:16
Temat postu: IR / iR Bus Wrocław - Zakopane!
Szkoda że Pr-y nie pomyślały o zrekompensowaniu iinterRegio Busami utraty jedynego bezpośredniego połączenia Wrocławia z Zakopanem ( IR Giewont ) które niedawno zlikwidowały.
Widziałabym to mniej więcej tak:
Pierwsza para:
Wrocław 6:34 ( iR Bolko ) - Katowice 9:22; Katowice 9:45 ( iR Bus ) - Zakopane 12:50
Zakopane 15:25 ( iR Bus ) - Katowice 18:30; Katowice 18:48 ( iR Bolko ) - Wrocław 21:45

Druga para:
Wrocław 14:10 ( iR Galicja ) - Katowice 16:50; Katowice 17:15 ( iR Bus ) - Zakopane 20:20
Zakopane 8:25 ( iR Bus ) - Katowice 11:30; Katowice 11:48 ( iR Galicja ) - Wrocław 14:42


Z Katowic do Zakopanego trasa autostradą A-4 (bez zajeżdżania do Krakowa) dalej "zakopianką".
Powstałoby wręcz rewelacyjne połączenie tych dwóch miast. Ale czy Pr-y stać na to.
A pieniądze, jak widać, leżą na ulicy , trzeba się tylko po nie schylić...
mkfilmykolejowe - 04-07-2012, 19:23
Temat postu:
Dzisiejszy autobus IR Bus relacji: Katowice - Łańcut:

pospieszny - 06-07-2012, 14:05
Temat postu:
Po kilku dniach mamy pierwsze doskonalenie oferty Rolling Eyes

Szczegóły
xMICHCIOx - 06-07-2012, 15:16
Temat postu:
Szkoda jedynie że poza rozkładem i trasą przejazdu nie wiadomo nic więcej.
kububu - 06-07-2012, 16:14
Temat postu:
Cennik mogliby ujawnić tej specjalnej taryfy autobusowej.
xMICHCIOx - 07-07-2012, 13:00
Temat postu:
4/5 dni temu wysłałem maila czy gdzieś będzie można ujrzeć jakiś cennik lub oferty ale do dziś nie otrzymałem odpowiedzi. Spróbuje jeszcze na dworcu w Poznaniu ale nie liczę na większe powodzenie. Jedynie za około 2 tygodnie podczas wyjazdu do Kołobrzegu czegoś się dowiem.

[ Dodano: 09-07-2012, 23:21 ]
Odpowiedź od PR:
Cytat:
Witam!

W nawiązaniu do poprzedniej korespondencji uprzejmie informuję, że w komunikacji autobusowej na liniach:

Nowy Łupków –Ustrzyki Górne , oraz Kołobrzeg- Kamień Pomorski obowiązuje taryfa autobusowa specjalna, bilety do nabycia u kierowcy .

Cena biletu normalnego na odcinku Nowy Łupków- Ustrzyki Górne wynosi 13,50 zł , natomiast w relacji Kołobrzeg- Wysoka Kamieńska cena biletu normalnego wynosi 21,00 zł .

Z przewozu wyłączone są rowery.

Strona internetowa zostanie w najbliższym czasie zaktualizowana, za utrudnienia przepraszamy.

Pozdrawiam.


Na stroni pojawiły się kolejne wskazówki:

Trasa interREGIO Bus: Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl / Ustrzyki Górne

Schemat połączeń kolejowo-autobusowych i lokalizacja przystanków
[url=www.przewozyregionalne.pl/img_in/RJ-Podkarpacie%20(2012-07-05).pdf]Rozkład jazdy połączeń interREGIO Bus ważny od 29 czerwca do 9 lipca 2012 r.[/url]
[url=www.przewozyregionalne.pl/img_in/RJ-Podkarpacie2%20(2012-07-05).pdf]Rozkład jazdy połączeń interREGIO Bus ważny od 10 lipca do 2 września 2012 r.[/url]
www
www
www
www
www

Trasa interREGIO Bus: Olsztyn - Mrągowo - Mikołajki

Schemat połączeń kolejowo-autobusowych i lokalizacja przystanków
[url=www.przewozyregionalne.pl/img_in//RJ-Mazury%20(2012-07-05).pdf]Rozkład jazdy połączeń interREGIO Bus ważny od 29 czerwca do 2 września 2012 r.[/url]

Trasa interREGIO Bus: Kołobrzeg - Mrzeżyno - Rewal - Kamień Pomorski - Wysoka Kamieńska

Schemat połączeń kolejowo-autobusowych i lokalizacja przystanków
[url=www.przewozyregionalne.pl/img_in/RJ-Kolobrzeg%20(2012-07-05).pdf]Rozkład jazdy połączeń interREGIO Bus ważny od 29 czerwca do 2 września 2012 r.[/url]
www

Źródło: Przewozy Regionalne
krzychfra - 12-07-2012, 07:38
Temat postu:
Jest już cennik Cennik biletów sprzedawanych przez kierowcę w autobusie na trasach Nowy Łupków - Ustrzyki Górne i Kołobrzeg - Wysoka Kamieńska .

Ale dalej nie wiem: czy intenieje możliwość zakupu biletu łącznego (w kasie) na trasie Stargard Szczeciński - Kamień Pomorski via REGIO i Kamień Pomorski - Niechorze via Interregio Bus?
Czy w Interregio Bus obowiązuje oferta TY i raz, dwa, trzy?
Droznik - 12-07-2012, 08:11
Temat postu:
Dziś zakupiłem bilet na IR bus z Katowic do Nowego Łupkowa. Kasjerka wystawiła mi bilet na R chodź chciałem IR. Powiedziała że to jest bus i cena jest za Regio czyli 30 zł cały bilet. Sprawdzała w wyszukiwarce i owszem pokazuje busa. Teraz nie wiem czy dokupić dopłatę na IR czy dopiero w czasie jazdy zakupić dopłatę za dodatkową dopłatą?

Podobno nie obowiązuje już taryfa wspólny przejazd TLK-IR dla studentów
pospieszny - 12-07-2012, 10:50
Temat postu:
Droznik, Bilet masz wystawiony właściwie, Irbusy są w taryfie Regio więc nie musisz dokonywać żadnych dopłat.
Droznik - 12-07-2012, 13:16
Temat postu:
No i sami robią zamieszania bo albo zrobić IR bus w taryfie IR albo R bus w taryfie R a nie IR bus w taryfie R. Z drugiej strony przynajmniej jest trochę taniej na 419 km za R zamiast IR
Domio - 12-07-2012, 18:43
Temat postu:
Jako MK nigdy z tego nie skorzystam, tylko podróż koleją. Do czego to doszło żeby spółka kolejowa woziła ludzi autobusem.
karol22 - 12-07-2012, 19:20
Temat postu:
Pomysł zły, są tam PKSy i uważam, że przewoźnicy kolejowi powinni mieć ustawowy zakaz uruchamiania autobusów/busów z wyjątkiem krótkotrwałych zastępczych na czas remontów itd,
Victoria - 15-07-2012, 15:18
Temat postu:
Autobusy interREGIO odniosą sukces?

- Obserwujemy coraz większe zainteresowanie całą ofertą interREGIO Bus – mówi „Kurierowi Kolejowemu” Katarzyna Mirowska, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. Dodaje, że największą popularnością cieszy się trasa Katowice – Rzeszów – jej kolejowy odpowiednik, czyli linia E30 jest rozkopana przez prace modernizacyjne.

Czytaj dalej...
Anonymous - 15-07-2012, 18:11
Temat postu:
Widzialem dzis iR Bus, nie wiem ktory to, jechał po 15-tej z Krakowa w kierunku Rzeszowa, autobus pełny plus pare osob stało, za to wczoraj (sobota) widzialem iR z Ustrzyk w Tarnowie i na pokładzie było kilkanascie osob.
Victoria - 23-07-2012, 16:06
Temat postu:
Oferta interREGIO Bus z poprawkami

Wakacyjna oferta autobusowa Przewozów Regionalnych interREGIO Bus wystartowała z pewnymi niedociągnięciami. Przewoźnik obiecuje je wyeliminować.

interREGIO Busy to autobusy firmy Veolia kursujące w wakacje na trzech trasach: z Górnego Śląska do Przemyśla i w Bieszczady, z Wysokiej Kamieńskiej do Kołobrzegu oraz na Warmii z Olsztyna do Mikołajków. Busy te są uruchamiane wspólnie z Przewozami Regionalnymi, które wprowadziły w nich taryfę biletową identyczną jak w pociągach interREGIO (wszystkie rodzaje biletów i zniżek ważnych w IR). Autobusy IR są też skomunikowane z pociągami interREGIO.

Pracownicy nie znają oferty

Przyjrzeliśmy się dokładnie ofercie interREGIO Bus. Z naszych obserwacji wynika, że autobusowa usługa kolejowego przewoźnika powinna zostać nieco poprawiona. Problemy bywają m.in. z uzyskaniem informacji o niej. O ile plakaty reklamujące interREGIO Bus zostały wyeksponowane na wybranych dworcach kolejowych, to nie wszyscy pracownicy Przewozów Regionalnych potrafią udzielić informacji o autobusach. I tak, gdy ktoś chciał kupić bilet na interREGIO Bus na stacji kolejowej w Katowicach, był odsyłany do kierowcy autobusu, podczas, gdy oferta przewiduje możliwość zakupu biletu w kasach i biletomatach.

Na trasie Szczecin - Kamień Pomorski niektórzy kierownicy pociągów nie potrafili udzielić informacji, czy istnieje możliwość skomunikowania autobusu z pociągiem w razie opóźnienia jednego lub drugiego.

Przez pierwszych kilkanaście dni od uruchomienia przewozów autobusami w terminalach mobilnych do wystawiania biletów, w jakie wyposażeni są kierownicy pociągów PR, można było sprawdzić godziny odjazdów autobusów IR tylko z tych przystanków, w których znajdują się dworce i przystanki kolejowe. Np. na trasie między Kołobrzegiem a Kamieniem Pomorskim – pomijając przystanki początkowy i końcowy – w systemie figurowały tylko odjazdy z Trzebiatowa.

Obecnie do bazy danych wprowadzone są wszystkie przystanki interREGIO Busów, również te, położone na trasach, przez które nie przebiegają linie kolejowe.

Wczasowicze wypoczywający w miejscowościach nadmorskich nie mieli szansy dowiedzieć się o istnieniu nowej oferty z rozkładów jazdy umieszczonych na przystankach autobusowych. Na przystankach nalepiona była tylko kartka z godzinami odjazdów autobusów sygnowana przez Veolię. Na kartce nie było informacji, że są to kursy realizowane przy współpracy z kolejową spółką. Poza tym z kartki z rozkładem można się było dowiedzieć, że autobusy kursują do 2 listopada 2012 r., podczas gdy oferta interREGIO Bus jest ważna do 2 września.

PR analizują niedociągnięcia

Jak zapewnia Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, zauważone przez nas uchybienia zostały przekazane osobom odpowiedzialnym za wdrożenie i koordynację oferty interREGIO Bus. Część niedociągnięć, jak brak pełnego rozkładu jazdy w terminalach mobilnych, już wyeliminowano. Pasażerowie nie powinni mieć też większych obaw o skomunikowania pociągów z autobusami.

- Na pokładach wszystkich autobusów znajduje się konduktor, który za pośrednictwem telefonu komórkowego może się połączyć z dyspozytorem konkretnego Zakładu Przewozów Regionalnych - informuje Michał Stilger. - Decyzje dotyczące skomunikowań pociągów z autobusami i odwrotnie w przypadku opóźnień, podstawieniu drugiego autobusu itp. podejmują dyspozytorzy zakładów, którzy są w stałym kontakcie z drużynami pokładowymi pociągów i autobusów – dodaje.

źródło: Kurier Kolejowy
peggybrown - 23-07-2012, 19:46
Temat postu:
dla mnie PR to już skończona firma żadna przyszłość już nie czka na nich ja nie wiem jak można z pociągów zrobić autobusy to już jest głupota do kwadratu
pasażer płaci tyle samo a jedzie autobusem
wiadomo że nie każdy może jeździć autobusem są choroby lokomocyjne itd no ale
cienko widzę z tego zysk jak już połowe autobsów skrócili
xMICHCIOx - 24-07-2012, 15:21
Temat postu:
Dzisiaj postanowiłem przeejechać się tym ir busem i jestem mile zaekoczony. Kurs z Kołobrzegu do Dźwirzyna kosztował za osobę 4.10 co jest najtańszą opcją na tej trasie.
Pirat - 31-07-2012, 14:26
Temat postu:
Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie informuje, że od 1 sierpnia 2012 r. nastąpi zmiana rozkładu jazdy oraz relacji w niektórych połączeniach interREGIO Bus.

Zmiany dotyczyć będą połączeń na odcinku: Przemyśl / Ustrzyki Górne - Rzeszów - Kraków - Katowice.

Zobacz rozkład jazdy interREGIO BUS ważny od 1 sierpnia

źródło: Przewozy Regionalne
REGIOchłopak - 31-07-2012, 22:42
Temat postu:
Przewozy Regionalne rozszerzają zasięg obowiązywania ofert: „REGIOkarnet” i „Bilet Turystyczny” ważnych do tej pory w pociągach interREGIO.
Od 1 sierpnia 2012 roku, na trasach: Kołobrzeg – Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska oraz Nowy Łupków – Ustrzyki Górne pasażerowie będą mogli podróżować na podstawie tych biletów, a także „Biletu PLUS” uprawniającego do przejazdów pociągami REGIO, bez dodatkowych opłat.
Osoby, które wybierają się nad morze i chcą połączyć podróż pociągiem i interREGIO Busem na trasie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski, będą mogły kupić jeden bilet, np. w relacji Poznań Główny – Kamień Pomorski.
Bilety są dostępne w kasach biletowych oraz za pośrednictwem Internetowego Systemu Sprzedaży.
dziz - 06-08-2012, 12:24
Temat postu:
hej

niebawem czeka mnie (w Katowicach) przesiadka z IR na IRbus(do Krk), dlatego mam 3 pyt. do osób które korzystały z IRbusa:)
1. Czy można rezerwować wcześniej miejsce w tym busie czy muszę liczyć, że nie będzie mega zapchany i się wepchnę?Wink
2. Jeśli ktoś w Katowicach z tego busa korzystał to czy może powiedzieć gdzie jest podstawiony?
2. Czy w IRbusie obowiązuje regiokarnet czy muszę osobno kupowić bilet?
xMICHCIOx - 06-08-2012, 14:58
Temat postu:
1. W IR Busach nie ma rezerwacji miejsc.
2. Z peronu wychodzisz na tymczasowy dworzec i plac Oddziałów Młodzieży Powstańczej (również ul. Andrzeja). Autobus odjeżdża z przystanku skąd odjeżdżają autobusy na lotnisko.
REGIOchłopak - 06-08-2012, 22:51
Temat postu:
Dzisiaj widziałem jak po przyjeździe z Wrocławia iR Piast chodził po peronie pracownik PR i informował podróżnych jak trafić na miejsce odjazdu autobusów.
pszczolek_ligow - 07-08-2012, 00:21
Temat postu:
Muszę przyznać ze cenowo ten InterRegio Bus wygląda nieźle, jechałem ostatnio Dziwnówek - Kamień i koszt 4 pln, prywaciarz bierze 5 pln a PKS Kamień 5,10.

Z uwag, np na tablicy przystankowej w Dzwinówku, w odjazdach do Kamienia Pom, nie jest on ujęty, ale jest jako do Wysokiej Kam, przez Kamień. Nie ma żadnej informacji, że jest pod pasowany po pociąg, jedynie informacja, że kurs wykonywany jest przez Veolię Kołobrzeg. Niektóre autobusy mają ogromna naklejki Przewozy Regionalne.
Bonifas - 07-08-2012, 07:38
Temat postu:
Jeżeli przesiadasz się z innego iR to na peronie będzie na ciebie czekal pracownik PR z tabliczką iR Bus Ustrzyki / Przemyśl czy Łańcut. Zbiera on podróżnych i odprowadza do iR Busa. Rezerwacji nie ma.
dziz - 12-09-2012, 21:27
Temat postu:
hej
chciałabym jechać IR busem z Katowic do Krakowa rozumiem, że jak będę posiadała regiokarnet to muszę mieć ten droższy za 119zł czy wystarczy ten za 69zł? dobrze rozumiem?
Pirat - 29-10-2012, 16:28
Temat postu:
Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na świadczenie przewozów autobusowych w zastępstwie pociągów interREGIO na odcinkach planowanych do modernizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz na trasach uzupełniających.

Ogłoszenie o przetargu
Victoria - 27-12-2012, 20:38
Temat postu:
Polecam:

Przez pół Polski bez WC - uroki podróży interREGIO-Busami
Anonymous - 27-12-2012, 21:01
Temat postu:
No tak, ale jak autokar PKSu jedzie przez pół polski bez WC - to jest dobrze i nikt nic nie mówi. Czemu akurat uczepili sie iR Busow? Przeciez to promil rynku przewozow autobusowych w Polsce.Codziennie wyjezdzaja na trasy tysiace autobusow bez WC i kazdy to wie i nikt nie robi afery.

Artykul jest tendencyjny. Na siłe kopie się leżącego. Nie pierwszy raz zresztą w krótkiej historii Kolejowych Absurdów Rolling Eyes
sheva17 - 28-12-2012, 00:39
Temat postu:
Artykuł napisany na wyraźne zamówienie. Toalety nie są często spotykane w autobusach.

@Pułtuś, czy Ja wiem czy leżącego. Obecne PR są o lata świetlne przed KŚ czy np. PKP IC. Gdyby nie wbijano im noża w plecy i rozwiązano kwestię długo przekazanego przez PKP byłoby znacznie lepiej.
mateusz123 - 28-12-2012, 06:25
Temat postu:
No spoko, pokażcie mi tylko podróż IR busem przez pół Polski parę godzin;d A tekst o tym, że rozmowy kierownika i kierowcy przeszkadzają w jeździe to absurd;]
REGIOchłopak - 28-12-2012, 12:46
Temat postu:
Tak się składa, że na tego bloga zaglądają tylko MIKOLE więc niema się co martwić bo każdy wie jak jest w rzeczywistości Smile
Pirat - 28-12-2012, 12:52
Temat postu:
REGIOchłopak, skąd wiesz kto na jaką stronę zagląda? Masz wgląd do szczegółowych statystyk odwiedzin tej strony i wiesz do kogo są przypisane poszczególne IP? Takich rzeczy nawet ja nie wiem a propos tego forum, więc proszę nie wypisywać głupot.

Wracając do tematu... Nigdy nie jechałem IR Busem, ale sądzę, że jest właśnie tak jak opisano na Kolejowych Absurdach, bo tak jest w każdym dalekobieżnym PKS-ie. Nie rozumiem dlaczego opisanie stanu faktycznego niektórzy z was traktują jako kopanie leżącego. To co, może lepiej uprawiać zakłamaną propagandę sukcesu i udawać, że wszystko jest cacy?

Mikole lubią przeginać, w jedną lub w drugą stronę. Zależnie od "sympatii" zaklinają rzeczywistość poprzez nadmiernie chwalenie jednej spółki (np. PKP IC) i przesadne ujadanie na inną spółkę (np. PR). Często punkt widzenia zależy od miejsca zatrudnienia, bo nie jest tajemnicą, że wielu mikoli pracuje w spółkach Grupy PKP i spółkach samorządowych. I każdy broni swego pracodawcy, nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi...
REGIOchłopak - 28-12-2012, 13:04
Temat postu:
Pirat, Niech zagląda kto chce. Sądzę, że gdyby wszystko było tam Ok to nie kasowano by rzeczowych i sensownych komentarzy Confused Shocked
grzesik56 - 28-12-2012, 14:12
Temat postu:
nie macie racji .Autobusy mają postoje np na MOP Podłęże,przejedzcie się a nie wypisujcie głupot
EU07-469 - 28-12-2012, 15:13
Temat postu:
Ja się zastanawiam, kto będzie PR-om podstawiał autobusy na iR-bus z Jeleniej do Karpacza. W Jeleniej Górze nie ma oddziału firmy Veolia, niemniej są trzy opcje - PKS "Tour" Jelenia Góra, "Kry-Cha Bus Wojciech Chadży" i "Eljan-Trans" (na upartego jeszcze MZK sp. z o.o. w Jeleniej Górze, ale chyba nikt sobie tego nie wyobraża). Tu nie powinno być skarg, bo to raptem 25 km.
grzesik56 - 28-12-2012, 16:19
Temat postu:
przecież veolia przegrała ten przetarg i kto inny obsługuje te połaczenia
sheva17 - 28-12-2012, 20:45
Temat postu:
Cytat:
Nie rozumiem dlaczego opisanie stanu faktycznego niektórzy z was traktują jako kopanie leżącego. To co, może lepiej uprawiać zakłamaną propagandę sukcesu i udawać, że wszystko jest cacy?


Tylko, że ten stan faktyczny wszędzie jest standardem.
Anonymous - 28-12-2012, 21:47
Temat postu:
Cytat:
To co, może lepiej uprawiać zakłamaną propagandę sukcesu i udawać, że wszystko jest cacy?


Co jest dla Ciebie propaganda sukcesu Question Stwierdzenie faktu, że wiekszosc autobusow ie ma WC?

Prawda jest taka, że podrozni chwalą sobie iR-Busy i najwazniejsze jest że pieniadze płyną do Przewozow Regionalnych a nie np. Marcel Busa ktory uruchamia bodaj 8 polaczen z Rzeszowa do Krakowa. Ja wiem że mikoli boli fakt, że uruchamia się przeklęte autobusy zamiast jedynych slusznych pociagow, ale chyba wszyscy wiedza, ze ma na to wplyw modernizacja E30. Skoro nie da sie uruchomic IR na szynach, to co złego w uruchamianiu autobusow pod szyldem PR ? Blokuje to skutecznie wejscie kolejnych busiarzy. I to wam przeszkadza? Zmodernizuja, to wroca pociagi, poki co gdyby nie iR Busy to nie daloby sie bezposrednio dojechac z Katowic do Rzeszowa czy Przemysla, a dzieki nim da sie. Podziekujcie PLK Evil or Very Mad
dinxles - 29-12-2012, 13:30
Temat postu:
Czy na RegioKarnecie na Regio mozna jechac InterRegioBusem do Karpacza? Czy trzeba dokupic bilet? Ile kosztuje bilet z Jeleniej do Karpacza?
Anonymous - 29-12-2012, 14:13
Temat postu:
Moim zdaniem na Regio Karnecie nie można, skoro to IR Bus..
Koszt biletu tylko na odcinek JG-Karpacz: 11 zł
andrzej_sz - 29-12-2012, 14:19
Temat postu:
To za ten odcinek PR-y za dużo 'zaśpiewały' skoro busiarze biorą spod dworca w Jeleniej 8,50 a PKS 9 zł. Pewnie chodzi tylko o pasażera 'bezpośredniego', który będzie jechał z głębi kraju do Karpacza i w Jeleniej wsiądzie w iRbusa.
myszka - 29-12-2012, 15:22
Temat postu:
Powtórzę co pisałam w lipcu.
Szkoda że Pr-y nie pomyślały o zrekompensowaniu iinterRegio Busami utraty jedynego bezpośredniego połączenia tej spółki Wrocławia z Zakopanem ( IR Giewont ), które to niedawno zlikwidowały.
Widziałabym to mniej więcej tak:
Pierwsza para:
Wrocław 6:09 ( RE Bolko ) - Katowice 9:01; Katowice 9:15 ( iR Bus ) - Rabka - Zakopane 12:15
Zakopane 15:25 ( iR Bus ) - Katowice 18:30; Katowice 18:54 ( RE Bolko ) - Wrocław 22:03
Druga para:
Wrocław 14:14 ( iR Galicja ) - Katowice 17:00; Katowice 17:15 ( iR Bus ) - Rabka - Zakopane 20:15
Zakopane 8:25 ( iR Bus ) - Katowice 11:30; Katowice 11:34 ( iR Galicja ) - Wrocław 14:37
Trzecia para:
Wrocław 08:36 ( iR Łużyce ) - Katowice 11:37; Katowice 11:50 ( iR Bus ) - Rabka - Zakopane 14:50
Zakopane 12:45 ( iR Bus ) - Katowice 15:50; Katowice 16:05 ( iR Łużyce ) - Wrocław 19:12
Czwarta para:
Wrocław 10:43 ( iR Piast ) - Katowice 13:36; Katowice 13:50 ( iR Bus ) - Rabka - Zakopane 16:50
Zakopane 11:15 ( iR Bus ) - Katowice 14:15; Katowice 14:27 ( iR Piast ) - Wrocław 17:26
Oczywiście to tylko propozycje a na początek mogłaby jeżdżić chociaż 1 para.
Z Katowic do Zakopanego trasa autostradą A-4 ( bez zajeżdżania do Krakowa ) dalej "zakopianką".
Powstałoby wręcz rewelacyjne połączenie tych dwóch miast. Ale czy Pr-y stać na to.
A pieniądze, jak widać, leżą na ulicy , trzeba się tylko po nie schylić...

Tylko patrzeć jak Lajkonik czy Link-Bus a może Polski Bus zaczną tak jeżdżić...
Anonymous - 29-12-2012, 15:50
Temat postu:
andrzej_sz napisał/a:
To za ten odcinek PR-y za dużo 'zaśpiewały' skoro busiarze biorą spod dworca w Jeleniej 8,50 a PKS 9 zł. Pewnie chodzi tylko o pasażera 'bezpośredniego', który będzie jechał z głębi kraju do Karpacza i w Jeleniej wsiądzie w iRbusa.

IR Bus jest pomyślany jako kontynuacja podróży, skomunikowany z innymi pociągami spółki i jedynie w tej sytuacji wychodzi się na tym lepiej.
Przykład:
Wrocław - Jelenia Góra: 22 zł
Wrocław - Karpacz: 29,20 zł
Arek - 25-10-2013, 14:33
Temat postu:
Spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na przewozy autobusowe na aż sześciu trasach pociągów Interregio na przyszły rok. Przyczyny są różne - zły stan torów PLK, utrudnienia podczas modernizacji, ale i uzupełnienie siatki połączeń.

Zamówienie zostało podzielone na sześć części:

Zadanie nr 1 Przewozy autobusowe zastępcze realizowane na odcinku Katowice - Przemyśl,
Zadanie nr 2 Przewozy autobusowe uzupełniające i zastępcze realizowane na odcinku Katowice - Zakopane,
Zadanie nr 3 Przewozy autobusowe uzupełniające i zastępcze realizowane na odcinku Katowice - Wisła,
Zadanie nr 4 Przewozy autobusowe zastępcze realizowane na odcinkach Jelenia Góra - Karpacz, Jelenia Góra - Świeradów Zdrój,
Zadanie nr 5 Przewozy autobusowe zastępcze realizowane na odcinku Kłodzko - Stronie Śląskie,
Zadanie nr 6 Przewozy autobusowe uzupełniające realizowane na odcinku Nałęczów - Kazimierz Dolny - Puławy.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16649/PR-oglosily-przetarg-na-przewozy-autobusowe.html
Pirat - 26-10-2013, 02:34
Temat postu:
Szczegóły dotyczące przetargu na IR Busy:

http://przewozyregionalne.pl/przetarg/przewozy-autobusowe-pbl3-p512013
Beatrycze - 16-12-2013, 20:07
Temat postu:
Aktualna siatka połączeń i rozkład jazdy IR Busów:

http://przewozyregionalne.pl/interregio-bus
robertcb - 23-12-2013, 18:14
Temat postu:
Dla mnie IR busy są bezużyteczne z powodu braku możliwości przewozu roweru.
Victoria - 08-04-2014, 17:52
Temat postu:
InterREGIO busem do Kudowy-Zdroju

Już od 19 kwietnia na mapie połączeń interREGIO busów pojawi się kolejne połączenie: Kędzierzyn-Koźle – Kłodzko – Kudowa-Zdrój. Nowe kursy autobusów Przewozów Regionalnych z pewnością ucieszą mieszkańców południowej Opolszczyzny oraz turystów i kuracjuszy wybierających się na Majówkę do położonych w Kotlinie Kłodzkiej uzdrowisk.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19025/InterREGIO-busem-do-Kudowy-Zdroju.html

---


tomaszw22 - 08-04-2014, 21:25
Temat postu:
Bez komentarza... bez szans na powodzenia... najpierw PR narobi burdelu a potem będzie się dziwić ze nikt nie jeździ....
Arek - 18-04-2014, 15:05
Temat postu:
Po raz pierwszy w historii Przewozy Regionalne zawitają do malowniczo położonego Kazimierza Dolnego. Pierwsze interREGIObusy łączące miasto z Puławami i Nałęczowem, które będą kursowały w piątki, soboty i niedziele wyruszą na trasy 1 maja.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19173/Z-Przewozami-Regionalnymi-do-Kazimierza-Dolnego.html
bert - 18-04-2014, 15:47
Temat postu:
Ciekawa oferta warto skorzystać
Arek - 04-07-2014, 11:17
Temat postu:
Kolej przesiada się do autobusów. Przewoźnicy drogowi się buntują

Utrudnień na torach kolejowych jest w tym roku tyle, że spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity zjeżdżają z nich na drogi. A to nie podoba się spółkom autobusowym.

Cały tekst:
http://forsal.pl/artykuly/807603,kolej-przesiada-sie-do-autobusow-przewoznicy-drogowi-sie-buntuja.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group