INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarodowe

Maszynista ICE - 17-02-2013, 15:47
Temat postu: Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarodowe
EN Jan Kiepura idzie w czerwcu do likwidacji. Strona niemiecka wypowiedziała umowę .Powodem jest tego że pociąg notorycznie ma opóźnienia
To samo dotyczy Pociągu Valtava - idzie do likwidacji
A W kierunku Wiednia Chopin będzie jezdic tylko do Honetau z powodu notorycznych opóźnień pociągu
To słyszałem u nas w pracy .Czyli robi sie nie ciekawie .Czy ktoś o tym słyszał
tomeeek07 - 17-02-2013, 16:02
Temat postu:
@up
Czy to potwierdzone info? Ja słyszałem o skróceniu trasy w okresie wakacyjnym do Kolonii. Gdzieś się toczyła już na forum dyskusja o tym.
Maszynista ICE - 17-02-2013, 16:09
Temat postu:
Tak miało być ,ale pociąg nie będzie wogle jeździć
Modliszka - 17-02-2013, 16:14
Temat postu:
Maszynista ICE, wątpię aby to była prawda. Po pierwsze nie likwiduje się pociągów międzynarodowych w środku rozkładu jazdy, tylko w grudniu. Po drugie ten pociąg prowadzi wagony do/z Moskwy, a koleje rosyjskie są zainteresowane utrzymaniem i rozwojem siatki połączeń międzynarodowych. Nie sądzę, aby Merkelowa zamachnęła się na to połączenie bez konsultacji z Putinem. A jeśli się dogadali to czerwcowy termin by pasował, bo na Wschodzie rozkład jazdy pociągów zmienia się w ostatni weekend maja.
Maszynista ICE - 17-02-2013, 16:17
Temat postu:
Dlatego Valtava tez ma iść do likwidacji ,może Rosjanie zrobią pociąg który będzie tylko przejeżdżał przez Polskę

[ Dodano: 19-02-2013, 16:11 ]
Pismo juz przyszło , Do likwidacji EN Jan Kiepura i Valtava , Rosjanie są wściekli
Mumunek - 21-02-2013, 09:49
Temat postu:
Szkoda Sad
a wszystko zaczęło się od cudacznego przetrasowania VELTAVY przez Rybnik.
Pociąg powinien zostać przez Pszczynę,Chybie,Zebrzydowice
sebek - 21-02-2013, 10:35
Temat postu:
Pociągi międzynarodowe, bywały już w przeszłości likwidowane w trakcie rozkładu jazdy.
Pamiętam EC Polonia sprzed kilku lat, gdzie chyba we wrześniu zlikwidowano wagony do Budapesztu, zostały tylko do Wiednia. To było z 5-6 lat temu. Potem po kilku miesiącach w nowym rozkładzie pojawił się "Bem".
Tak, że likwidacja pociągu międzynarodowego w połowie roku i rozkładu, niestety miała już miejsce w przeszłości i wszelkie umowy międzynarodowe są zmieniane w ciągu roku.
Noema - 21-02-2013, 19:30
Temat postu:
Doszły mnie słuchy, że EC "Wawel" też idzie na odstrzał. Być może to tylko plotka, ale kto wie...
pawelW - 21-02-2013, 20:44
Temat postu:
To może być prawda. Już teraz jezdzi tylko do Wrocławia . Wiem że jak jezdził wcześniej do Krakowa to na E30 leciał ponoć 160KM/H .Często widziałem na nim EP08 a potem często EP09 . W tej chwili lecą na nim po 3 wagony ,o barowym już nikt nie pamięta ,skład ciągnie EP07 i jest to połączenie wyłącznie do Wrocławia. Na PKP niczego od razu nie mówią , wszystko robią stopniowo aż do całkowitej likwidacji .
tomeeek07 - 21-02-2013, 20:55
Temat postu:
Świetnie, wyjdzie na to, że za jakiś czas, Polska stanie się drugą Grecją i zostanie pozbawiona wszystkich połączeń międzynarodowych.
jasiu - 21-02-2013, 23:49
Temat postu:
Modliszka napisał/a:
Nie sądzę, aby Merkelowa zamachnęła się na to połączenie bez konsultacji z Putinem.
Jeżeli naprawdę sądzisz, że Merkelowa z Putinem siedzą nad rozkładem jazdy i kombinują co by tu jeszcze zepsuć, to sugeruję rozmowę ze specjalistą...
Cytat:
Świetnie, wyjdzie na to, że za jakiś czas, Polska stanie się drugą Grecją i zostanie pozbawiona wszystkich połączeń międzynarodowych.
No rzeczywiście - nawet wywalając Kiepurę i Vltavę zostaje nam: BGE, Hańcza, 4 pary BWE, 5 par na E65, 6 międzynarodowych nocnych + transgranicznych z kilkanaście par. Bida z nędzą aż piszczy po prostu Wink
Viljar - 22-02-2013, 06:23
Temat postu:
Pewnie, że bida. Pamiętam czasy, kiedy jeździł "Mare Balticum" z Olsztyna do Berlina i bezimienny pośpiech (czy może dwa nawet) z Warszawy przez Wrocław do Drezna i Frankfurtu nad Menem, była "Bohemia" przez Łódź do Pragi...
tomeeek07 - 22-02-2013, 12:50
Temat postu:
jasiu napisał/a:
No rzeczywiście - nawet wywalając Kiepurę i Vltavę zostaje nam: BGE, Hańcza, 4 pary BWE, 5 par na E65, 6 międzynarodowych nocnych + transgranicznych z kilkanaście par. Bida z nędzą aż piszczy po prostu Wink


Trzeba od czegoś zacząć.
Lil_Peter - 22-02-2013, 13:17
Temat postu:
Akurat po EC Wawel nikt płakać nie będzie. To chyba największy muchowóz wśród pociągów dalekobieżnych.
Anonymous - 22-02-2013, 13:51
Temat postu:
Nieprawda. Najwieksze muchowozy to EC z Warszawy przez Katowice na południe....
Anonymous - 22-02-2013, 15:50
Temat postu:
To też nieprawda. Zależy od pory i dnia tygodnia - jeśli mówimy o odcinku do Katowic
viking87 - 22-02-2013, 15:55
Temat postu:
W EC WAWEL nigdy nie widziałem jeszcze frekwencji poniżej 50-60% więc nie wiem czy jest to aż tak mało. A jeśli tak to wtedy modyfikuje się długość składu a nie wywala go z rozkładu.
Lil_Peter - 22-02-2013, 17:21
Temat postu:
Zabawne kolego, bo widywałem go prawie codziennie na dworcu jak jeździł do Krakowa. Liczba pasażerów w kierunku Opola w tym pociągu nigdy nie przekraczała 10-20 osób. Zgodnie z twoim tokiem rozumowania powinna jeździć nim lokomotywa z jednym wagonem.

Poniżej 50%? Laughing Laughing Laughing Rozumiem, że w każdym przedziale wg ciebie siedzą średnio 4 osoby? Laughing

Wiesz, zdaje sobie sprawę, że mikole sikają w gacie, bo mają jeden EC na E30, ale ta cała propaganda, że ma on wysoką frekwencję jest trochę śmieszna. A piszesz takie bzdury, bo doskonale wiesz, że ludzie z innych regionów Polski nie wiedzą/nie widzą jak kształtuje się zainteresowanie tymże pociągiem.
pawelW - 22-02-2013, 18:08
Temat postu:
Lil_Peter, Nie jestem żadnym mikolem a też widywałem w tym pociągu większą ilość ludzi. I nie mówię tu o przepełnieniu ale o frekfie rzędu 50-60% . W samej Legnicy są dni że dosiada się do niego ok 5 osób a czasem 15. To że w Katowicach ktoś widział 5 osób to nie znaczy że tyle jedzie do samej granicy Rolling Eyes Jeśli ja widzę taką ilość osób w Legnicy dosiadających się do tego pociągu to w takim Wrocławiu jest ich z Pewnością więcej . Nawet w Bolesławcu w którym często bywam widuje czasem po 4-10 osób a gdy trafią się jacyś staży Niemcy to nawet ok 15 osób . Nie wiem jak wygląda to w Węglińcu i Żarach więc na ten temat się nie wypowiem.
leewy1994 - 22-02-2013, 20:26
Temat postu:
Ciekawe czemu Rosjanie aż tak zareagowali na likwidację "Kiepury" i "Vltavy" Rolling Eyes ? Swoją drogą mam głęboką nadzieję, że uda się to jakoś wynegocjować i załatwić co uratuje oba składy Smile
tobiask2906 - 22-02-2013, 20:47
Temat postu:
Pracownicy niemieckiej spółki CNL (czyli ta spółka, która obsłuży "Jana Kiepurę" na terenie Niemiec i Holandii) pisali na oficjalnej stronie spółki na Facebooku, że nie chcą zerwać umowę z PKP Intercity.
Lil_Peter - 22-02-2013, 21:44
Temat postu:
pawelW napisał/a:
I nie mówię tu o przepełnieniu ale o frekfie rzędu 50-60% . W samej Legnicy są dni że dosiada się do niego ok 5 osób a czasem 15. To że w Katowicach ktoś widział 5 osób to nie znaczy że tyle jedzie do samej granicy

Ja nie mówie o Katowicach tylko o Wrocławiu. We Wrocławiu NIKT do niego nie wsiadał, bo zaraz po nim są TLKi i IRy w kierunku Katowic. Zresztą na forum było to wałkowane, że nikt tym pociągiem nie jeździ na odcinku "polskim", bo ma zbyt wysoką cenę w porównaniu do czasu i konkurencyjnych pociągów.

Frekwencja w wysokości 50% to przynajmniej połowa zajętości w przedziale - a to kompletna przesada, w przedziale było max 2 osoby.
mateuszpiszcz - 23-02-2013, 10:29
Temat postu:
Pociąg Wawel wcale nie jest taki nie potrzebny. Gdyby był sensownie ułożony rozkład i cennik na pewno z niego by korzystało wielu podróżnych z Wrocławia jadących w stronę Berlina. Proszę zauważyć, że pociąg wcale nie przegrywa z busami z Wrocławia do Berlina. Pociąg jedzie 4 godziny i 45 minut, bus natomiast 4 godziny i 30 minut. Bus najpopularniejszej linii na tej trasie kosztuje 170 zł, pociąg jeśli złapiemy promocję "Sparday" już od 19 euro.
viking87 - 23-02-2013, 10:50
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
Rozumiem, że w każdym przedziale wg ciebie siedzą średnio 4 osoby? Laughing

Ja mówię o kierunku do Niemiec, a nie do Krakowa gdzie ten pociąg już nie jeździ. I moim zdaniem całkiem słusznie bo czas jazdy był kompletnie nieadekwatny do ceny przejazdu. Jednak za zachodnią granicę jakieś połączenie Wrocław powinien mieć.
Ponadto nie jestem pewien czy mówimy o tym samym pociągu bo przedziałów na EC WAWEL jeszcze nie widziałem. Laughing
mateuszpiszcz - 23-02-2013, 10:56
Temat postu:
Zgadzam się z przedmówcą , że z Wrocławia do Berlina jak najbardziej pociągi powinny być, bo nie każdy chce się tłuc busem tak samo czasowo, a czasem drożej niż pociągiem. Idealnie było by gdyby z Wrocławia do Berlina jeździły ze dwa składy regio express , podobnie jak do Drezna, ale to temat rzeka na inną rozmowę.
szymon83 - 23-02-2013, 11:12
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Najwieksze muchowozy to EC z Warszawy przez Katowice na południe....

I to niestety prawda. Nie wiem po jakie licho powstał EC Comenius, który nawet na "naszym" odcinku ma słabą frekwencję. Może teraz się polepszy po skasowaniu Korfantego.
EC Varsovia to kolejny eksperyment z dziennym połączeniem do Budapesztu i Bratysławy. Jego słabe "wyniki" uratuje na pewno potok podróżnych za naszą południową granicą.

Co do Wafla, to obstawiam, że skrócenie go do Wrocławia to krok w stronę jego likwidacji od grudnia.
leewy1994 - 23-02-2013, 13:10
Temat postu:
Ja w sumie nie dziwię się, że "Wawel" został skrócony aż do Wrocławia. Nie łudźmy się ale odcinek Katowice-Kraków-Katowice jest chyba torowiskiem w najgorszej jakości w całej Polsce. A już tyle obietnic było w związku z remontem tego odcinka, że można stracić rachubę. Najgorzej jest między Trzebinią a Mysłowicami. Tam pociągi nie jadą ale się wleczą a jak pociąg jedzie trochę szybciej to nie jedzie tylko tańczy. Wydaje mi się, że dopiero po wyremontowaniu tego odcinka, co prędko nie nastąpi, to wtedy można myśleć o przywróceniu "Wawela" w starej relacji. Przecież jeszcze tak nie dawno z Mysłowic do Jaworzna jechało się w 20 minut. Teraz w 30 minut. Za kilka lat jak nic nie ruszy z remontami to z Katowic do Krakowa pociągi będą jechać 4 godziny Rolling Eyes
rufio198 - 23-02-2013, 20:10
Temat postu: Re: Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarod
Maszynista ICE napisał/a:
EN Jan Kiepura idzie w czerwcu do likwidacji. Strona niemiecka wypowiedziała umowę .Powodem jest tego że pociąg notorycznie ma opóźnienia


Szkoda tylko że strona polska nie poinformuje strony niemieckiej że ten pociąg opóźnienia łapie na sieci DB. Nie wiem jak Niemcy to robią, ale w zeszłym roku jak wracałem z Holandii to miałem okazje to zaobserwować.
W Duisburgu pociąg planowo, w Hanoverze +50.
leewy1994 - 23-02-2013, 20:35
Temat postu:
To przez DB "Kiepura" ma opóźnienia a Niemcy jeszcze obwiniają nas. A wszystko przez manewry w Hanowerze w związku z łącznikami CNL z pociągów "Aurora", "Borealis" i "Copernicus" i to przez te durne łączniki "Kiepura" miewa opóźnienia.
krzychu12231 - 24-02-2013, 13:08
Temat postu:
To samo chciałem napisać. Patrzę sobie czasem z ciekawości na Infopasażer, od nas Kiepura zwykle planowo idzie, czasem się zdarzy +5/10 min, a ze strony niemieckiej to notorycznie +30/70, a bywało i po ponad 300....
leewy1994 - 24-02-2013, 15:25
Temat postu:
No właśnie, więc niech najpierw DB zrobi porządek z łącznikami z tych pociągów CNL a potem niech nas obwinia Exclamation Evil or Very Mad
dyżurny - 25-02-2013, 09:39
Temat postu:
Dziś, dla odmiany Kiepura z Amsterdamu zapowiedziany w Poznaniu tylko +100 minut.
Skolmi - 25-02-2013, 09:45
Temat postu:
Smile
Pirat - 02-03-2013, 14:35
Temat postu:
PKP Intercity rozważa zlikwidowanie od czerwca części swoich pociągów międzynarodowych. Nie podaje jeszcze których.
irek34 - 02-03-2013, 20:17
Temat postu:
Jeśli chodzi o Vltave , to często korzystam z tego pociągu w soboty wracając z Warszawy do Katowic i zawsze jest napełnienie 100%. Wagonach rosyjskich też nie ma pustek, stawiam że jest to ponad 50% nie wiem jak wygląda sytuacja w tygodniu.
Pirat - 08-03-2013, 15:43
Temat postu:
PKP Intercity likwiduje pociąg EN "Jan Kiepura"

Od 1 lipca PKP Intercity likwiduje pociąg EuroNight „Jan Kiepura” kursujący między Warszawą a Amsterdamem – dowiedział się „Rynek Kolejowy”. To jedyne połączenie PKP Intercity kategorii EuroNight i zarazem najdalej wyjeżdżający na zachód Europy skład polskiego przewoźnika. Najprawdopodobniej jednak na tym cięcie siatki połączeń międzynarodowych PKP Intercity się nie skończy.

Więcej TUTAJ
snajper - 08-03-2013, 16:28
Temat postu:
Co kurde a ja sobie na wakacje kupiłem samolot z Dusseldorfu i jak ja teraz tam dojadę ?
Gonza - 08-03-2013, 17:26
Temat postu:
Czyli wygląda na to, że plotki się sprawdzą.

snajper - tak właśnie wygląda planowanie podróży z dużym wyprzedzeniem czasowym, gdzie jednym ze środków transportu jest polska kolej... Jak w zeszłym roku lecieliśmy ze znajomym do Holandii, to kilkanaście dni przed wylotem z rozkładu wypadło najlepsze połączenie jakim mogliśmy się dostać do Wrocka.
tomeeek07 - 08-03-2013, 17:58
Temat postu:
@up
Zawsze trzeba się przygotować na niespodziewane zmiany planu podróży i mieć w gotowości inne środki transportu. Nawet jeśli podróż planowana jest kilka tygodni wcześniej trzeba być przygotowanym na ewentualne strajki, bądź inne utrudnienia w ruchu.

Do wakacji jeszcze dużo czasu, także kolega Snajper na pewno znajdzie inną opcję dojazdu.
dyżurny - 08-03-2013, 19:17
Temat postu:
Być może jestem przesadnym optymistą, ale mam nadzieję, że IC jednak pójdzie po rozum do głowy, i zamiast wywalać Kiepurę, wywali ze dwa muchowozy na południe, a w ich planie uruchomi TLK albo Ex do Katowic, tak aby ludzie nie tracili zbyt wiele.
Gonza - 08-03-2013, 19:17
Temat postu:
tomeeek07 napisał/a:
@up
Zawsze trzeba się przygotować na niespodziewane zmiany planu podróży i mieć w gotowości inne środki transportu. Nawet jeśli podróż planowana jest kilka tygodni wcześniej trzeba być przygotowanym na ewentualne strajki, bądź inne utrudnienia w ruchu.

Lub też ciemny semafor zaraz po wyjeździe osobowym z Katowic Zg W Bohuminie 45 minut na przesiadkę do Pendolino, a tymczasem w Mikołowie już 30 minut w plecy...
Remonty, modernizacje, co chwila nowe rozkłady - i weź tu coś zaplanuj Śmiech
leewy1994 - 08-03-2013, 20:22
Temat postu:
Za mistrzowskie postępowanie, IC należą się owacje na stojąco Exclamation Evil or Very Mad Ale z dodatkowymi kartonami jajek i pomidorów Rolling Eyes IC sam sobie strzela w kolano Exclamation Evil or Very Mad
sympatyk - 08-03-2013, 21:08
Temat postu:
snajper, Jeszcze do lata trochę czasu. Wydaje mi się że jesteś chyba z południa więc spróbuj znaleźć jakieś samoloty z Krakowa/Rzeszowa/Katowic/Wrocławia/Koszyc/Bratysławy/Żyliny/Ostrawy/Budapesztu/Wiednia czy Pragi do Duesseldorfu/Dortmundu czy Kolonii. Powodzenia!
Victoria - 08-03-2013, 21:21
Temat postu:
Cytat:
PKP Intercity likwiduje pociąg EN "Jan Kiepura"

No cóż, w państwowej firmie z mega przerośniętą administracją nawet dotowane przez państwo pociągi są nieopłacalne. Niech likwidują! Zarobią busiarze i tanie linie lotnicze!

Czy wiecie, że w centrali PKP IC pracuje ok. 500 osób? Zbliżona liczba osób pracuje w centrali PKP PLK. Z tym, że PKP IC zatrudnia ogółem niespełna 8 tys. osób, a PKP PLK zatrudniają prawie 40 tys. osób. No i jak te pociągi międzynarodowe mają nie być deficytowe, skoro muszą utrzymać hordę bezproduktywnej biurwy?

PKP IC jest jak LOT. I skończy jak LOT. Zaś Pendolino będą tym dla PKP IC czym Dreamlinery są dla LOT-u. Kulą u nogi, ciągnącą firmę na dno.

Znalazłam w sieci ciekawą grafikę porównawczą, którą równie dobrze można odnieść do PKP.
snajper - 08-03-2013, 21:47
Temat postu:
Nie no wiem, że są samoloty tylko w skrócie chodzi o to, że wychaczyłem bilety z tego Dusseldorfu za 320 zł w jedną stronę, kiedy z Polski w to samo miesce kosztują co najmniej 800 zł. Z kupionym w przed sprzedaży Kiepurą wychodziło dalej połowe taniej niż lot z PL. A tak jak polecę tam samolotem to wyjdzie podobnie jak bym kupił od razu lot z Polski. No ale cóż ja nic nie poradzę na to co robi Polska kolej.
rail_user - 08-03-2013, 21:53
Temat postu:
snajper napisał/a:
Co kurde a ja sobie na wakacje kupiłem samolot z Dusseldorfu i jak ja teraz tam dojadę ?


Normalnie , pociągiem ( najlepiej ). Wyjdzie pewnie jedna przesiadka więcej ( w Berlinie ). Bo nie sądzę aby DB wycieło część czeską.
A jak wytnie ( DB ) tzn. , że Icki kłamią. Że to nie oni ( PKP IC) likwidują Janka tylko DB wycina pociąg ze względu na notoryczne opóźnienia , które pociąg doznaje na sieci DB.
snajper - 08-03-2013, 22:00
Temat postu:
Hmm no niby tak, na taką opcję też patrzyłem, i można kupić 3 miesiące wcześniej bilety na db.de na ICE z Ber do Dus. Ja bym sobie chętnie pojeździł 300 km/h, mnie ten pomysł też się podoba, przy czym jest droższy od Kiepury (29E) bo tu jest BWE(19E) + ICE (29E-39E) ale to jest do przyjęcia te 100 zł więcej. Tylko to ja tak mam bo jestem MK, ale to jest wyjazd ze znajomymi MK typu kółeczko na podróżniku i niestety innym teraz będę musiał tłumaczyć czemu jest kolejna przesiadka i że przesiadki to nic złego.
p.kiler - 08-03-2013, 23:01
Temat postu:
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji
- EC Polonia WARSZAWA -Wien (Villach zostaje skasowany)
- Pociąg pospieszny miedzy narowy Silesia / zostaje odwołany
- EC Varsovia i EC cometius Kasują te pociągi
- Pociąg Chpen będzie skrócona relacja tylko do Honetau ( powód ciągle opóźnienia, tu podobno trwają rozmowy )
-EC Wawel do Kasacji idzie
-TLK Valtava kasują go wraz z pociągiem do Moskwy ten które ma wagony z Jana Kiepury
-EC Gdańsk - berlin do kasacji idzie
Jeszce brakuje jednego pociagu
Pako - 08-03-2013, 23:47
Temat postu:
O ile dobrze pamiętam, wagonom sypialnym kursującym na Kiepurze kończą się rewizje a nie załapały się na ostatni przetarg. Tak więc jeśli nie ma wagonów to ciężko utrzymać pociąg.
Anonymous - 09-03-2013, 08:05
Temat postu:
Coś nie chce mi się wierzyć, że aż taki pogrom miałby nastąpić na trasie przez Zebrzydowice
snajper - 09-03-2013, 08:55
Temat postu:
No cóż z roku na rok polska kolej się zwija. Ile np. tacy Czesi mają pociągów międzynarodowych z Pragi i ile Czesi mają osobowych (do każdej dziury). A u nas zostanie niedługo tylko jedno Pendolino dla dyrektorków. Ludzie natomiast do samochodów i kupować paliwo, płacić vat i akcyzę i koniecznie mandaty. Ten kraj to jakaś porażka, po prostu nie mam już słów na to co się dzieje z koleją i co robi wspaniała spółka Inter City.
dyżurny - 09-03-2013, 09:32
Temat postu:
p.kiler, coś mi się nie bardzo chce wierzyć w tą Twoją listę. BGE pod nóż, nie cały rok po uruchomieniu? Tam frekwencja powoli, bo powoli, ale wzrasta, więc to byłoby bez sensu. Silesia - przecież to ostatni pociąg międzynarodowy z prawdziwego zdarzenia w Krakowie (ogryzka do Lwowa nie liczę, bo to grupa wagonów w krajowym TLK), podobnie jak w BGE - frekwencja w Silesii jest również optymistyczna, i w miarę optymalna, żeby to połączenie utrzymać.

Wawel dobiło skrócenie do/z Wrocławia. Jeździłem na ankietach w sierpniu tym pociągiem, i o ile z Krakowa często gęsto nie było więcej jak 20% frekwencji, tak wraz z kolejnymi stacjami rosła ona, często za Wrocławiem osiągając poziom 70-90%. I bzdury gadają Ci którzy mówią że na krajowym odcinku nikt tym nie jeździł. Często zdarzały się bilety krajowe w relacjach typu Kraków - Żary, Kraków - Wrocław, Katowice - Bolesławiec itp.
Maszynista ICE - 09-03-2013, 14:01
Temat postu:
Nikt nie chciał mi wieżyc jak zakładałem post o likwidacji Jana Kiepury.
To co napisał p.kiler to są propozycje pociągów do likdacji . A co bedzie z tego to nikt nie wie, trzeba pisać do Interciti .
Wszyscy patrzycie z perspektywy ile oób jedzie to ja zadam pytanie czy w pociągu BGD jeździ co dziennie wiecej niz 60% pasażerów którzy kupili nie bilety po 29 euro tylko normalną stawkę
Najbardziej w tej chwili jest opłacalny w 100% pociah EC Sobieski
Sam będe śledził ten temat z Janem Kiepurą , moim zdaniem będzie z tego awantura na całego, bo jan kiepura ciagnoł wagony z Berlina do Amsterdamu Z pociagu EN Metropol i EN z Pragi do Amsterdamu .

Wogle mnie dziwi postawa przewoźnika Rosjanie co dziennie uruchamiają pociąg do nicei i do Paryża, dlaczego polacy sie nie mogą podłączyć do teych pociagów , dzwna polityka. .
Wogle jest w Europie ternd od 3 lat liwidacja pociągów miedzy narodowych które przenoszą straty
snajper - 09-03-2013, 14:47
Temat postu:
Pociągi sa puste bo ceny są z kosmosu i po zakończeniu puli biletów promocyjnych już nikt więcej nie kupuje. Za normalną cenę za Kiepury czy BWE to jest Ryanair, WizzAir, AirBerlin i inne tanie linie lotnicze, to ludzie polecą a nie pojadą. Spółka Intercity nie rozumie i prawdopodobnie nigdy nie zrozumie, że kolej w Polsce musi być tania i wtedy będą full zapełnione pociągi. Kolei dla bogatych nie opłąca się szczególnie na długich tasach gdzie są w tej samej cenie samoloty. Ja nie mówię, że za JK czy BWE ma być cena jak za TLK czyli 60 zł do Berlina bo TLK są dotowane, jednak cena jaka jest w tych promocjach sparDay/sparNight to jest cena bardziej zbliżona do ceny EIC niż TLK. Wszystkie bilety powinny być w tej cenie wtedy to by na siebie zarobiło bo wiemy że po cenach EIC opłaca sie jeździć. Pociągi by wtedy były pełne, niestety wywalili standardową cenę taką jak niemiecka! Tylko, że średnia krajowa w Niemczech to 3500 euro a u nas 800 więc po zakończeniu promocyjnej puli praktycznie nikt więcej nie kupuję.
Anonymous - 09-03-2013, 14:54
Temat postu:
Snajper, to prawda - dlatego że na pociagi EC obowiazuje taryfa miedzynarodowa. Dla Niemca czy Holendra kupic bilet w Polsce na EuroCity to wydatek jak dla nas kupic bilet na TLK/. Niestety stosunek cen/walut/zarobków i czego tam chcecie sprawia że dla przeciętnego Polaka bilet na EC jest po prostu za drogi. Po co płacić 200 zl za kilkugodzinna podroz do Wiednia, Budapesztu czy Pragi, skoro za podobną cenę mozna doleciec tam samolotem, a co trwa kilka razy mniej? Z EC korzystaja glownie obcokrajowcy no i ci co boją się latać. Problem dotyczy takze nocnych pospiesznych. Znam wiele osob ktore poszukiwania sposobu dostania sie do Wiednia czy Pragi zaczynaly od kolei i musialy jechac autobusem, bo byl duzo tanszy. Chore jest, że np do Lwowa z Krakowa wiele osob jedzie .... pociagiem do Lwowa, ale wysiada w Przemyslu i do Lwowa stamtad jedzie busem. Nie ma z tego wyjscia, bo trzymaja nas umowy miedzynarodowe. Przykladowo, jakby ustalic, ze w sklepie w podpoznanskiej wiosce ceny bułek będą takie jak np w Paryzu, to tez ludzie by tylko chleb jedli... Ceny na EC to wdrożenie europejskich taryf na polskie podwórko - efekt widzicie.

BGE mysle nie poleci, akurat pociagi do Niemiec maja zapelnienie. Natomiast pociagom do Breclavia czy Comeniusowi zycze jak najgorzej. Niech uwalą polaczenia EC na Wegry czy do Czech, bo frekwencje maja znikomą - zawsze tak było, niezależnie od trasy.

Mieliśmy już rzeź pospiesznych, rzeź osobowych, cięcia w regionach, teraz czas na rzeź międzynarodowych. Ciekawe co nastepne poleci..
snajper - 09-03-2013, 14:58
Temat postu:
To niech taryfę zostawią europejską ale dadzą 80% pociągu w promocji a nie 20%.
Anonymous - 09-03-2013, 15:00
Temat postu:
Dla przykładu: autobus z Warszawy do Amsterdamu kosztuje 200 zł niezależnie od tego, czy bilet kupi sie miesiac czy dzien przed podroza. Porównajcie to z pociagiem Jan Kiepura.

Drugi przykład: pociagi RE Drezno-Wroclaw. Jeżdżą pełne, bo cena jest akceptowalna.
jasiu - 09-03-2013, 18:08
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Dla przykładu: autobus z Warszawy do Amsterdamu kosztuje 200 zł niezależnie od tego, czy bilet kupi sie miesiac czy dzien przed podroza. Porównajcie to z pociagiem Jan Kiepura.

Drugi przykład: pociagi RE Drezno-Wroclaw. Jeżdżą pełne, bo cena jest akceptowalna.

Ale przez granicę jeżdżą pełne, czy od Legnicy do Wrocławia?

[ Dodano: 09-03-2013, 18:10 ]
Maszynista ICE napisał/a:
Sam będe śledził ten temat z Janem Kiepurą , moim zdaniem będzie z tego awantura na całego, bo jan kiepura ciagnoł wagony z Berlina do Amsterdamu Z pociagu EN Metropol i EN z Pragi do Amsterdamu .
Nie Metropol, tylko Phoenix.

[ Dodano: 09-03-2013, 18:12 ]
p.kiler napisał/a:
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji (...)
Bzdury wyssane z palca.
LukaszBDG - 09-03-2013, 19:18
Temat postu:
Wystarczy powiedzieć że się nie opłaca, że frekwencja nie odpowiednia. Kto to sprawdzi? Nikt. I tak zdanie pasażerów niewiele obchodzi tych "z góry". Rosyjska kolej lepiej się rozwija od naszej Wink
rufio198 - 09-03-2013, 19:53
Temat postu:
p.kiler napisał/a:
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji
- EC Polonia WARSZAWA -Wien (Villach zostaje skasowany)
- Pociąg pospieszny miedzy narowy Silesia / zostaje odwołany
- EC Varsovia i EC cometius Kasują te pociągi
- Pociąg Chpen będzie skrócona relacja tylko do Honetau ( powód ciągle opóźnienia, tu podobno trwają rozmowy )
-EC Wawel do Kasacji idzie
-TLK Valtava kasują go wraz z pociągiem do Moskwy ten które ma wagony z Jana Kiepury
-EC Gdańsk - berlin do kasacji idzie
Jeszce brakuje jednego pociagu


Kolega maszynista niech zajmie się prowadzeniem pociągów , a nie rozsiewa wierutne bzdury.
Jedynie prawdopodobne jest to że wytną Varsovie lub Comeniusa, a największa bzdura to Chopin do Hohenau ( bo nie ma stacji Honetau na trasie Chopina). Kto choć raz jechał do Wiednia pociągiem wie jaka to mała stacja, a opóźnienia w Chopinie powstają głownie na starcie w Wiedniu i potem w Czechach.
Co OBB zrobi na swoim terenie z Polonia to już nie jest zależne od PKP IC, choć osobiście wątpię żeby chcieli go skrócić ( za dobra frekwencja na odcinku Wiedeń - Villach ).
Z Vltawy co najwyżej skasują wagony w komunikacji krajowej - rosyjskie i czeskie jeżdżą jako tranzyt
jasiu - 09-03-2013, 21:09
Temat postu:
czeskie syfialne już nie jeżdżą w Vltavie - ostatnio kursowały na pewno w RJ 2009/10, w kolejnym rozkładzie 10/11 już ich chyba nie było.
Dave - 10-03-2013, 16:37
Temat postu: Re: Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarod
Maszynista ICE napisał/a:
EN Jan Kiepura idzie w czerwcu do likwidacji. Strona niemiecka wypowiedziała umowę .Powodem jest tego że pociąg notorycznie ma opóźnienia
To samo dotyczy Pociągu Valtava - idzie do likwidacji
A W kierunku Wiednia Chopin będzie jezdic tylko do Honetau z powodu notorycznych opóźnień pociągu
To słyszałem u nas w pracy .Czyli robi sie nie ciekawie .Czy ktoś o tym słyszał


Jak już ktoś (i ja też) na jednym z portali zauważył i napisał, piszesz bzdury i to jeszcze niegramatycznie i nieortograficznie! Co do likwidacji wielu pociągów międzynarodowych, to każdy co innego mówi, co innego usłyszy i co innego powtarza dodając i ubarwiając jeszcze bardziej od siebie.

Na razie można powiedzieć i to bez pewności, że PRZYMIERZA się do likwidacji CZĘŚCI pociągów międzynarodowych! A to, jakie to pociągi, kiedy i przede wszystkim DLACZEGO to już często domysły i wymysły plotkarzy. RK na razie napisał o Kiepurze, który jest najczęściej typowanym pociągiem. Słuszność jego likwidacji/zawieszenia/ograniczenia kursowania nie mnie oceniać. Ja znowu SŁYSZAŁEM (w większości źródła takiego, jak tu się pisze - czyli skądś tam od kogoś tam...) o innych pociągach niż tu się wymienia.
Fakt faktem - że pociągi EC w komunikacji MIĘDZYNARODOWEJ można określić jako puste. A zwłaszcza Comenius, ale Varsovia też niewiele lepsza. Poczekamy - zobaczymy! Ale nie zdziwiłaby mnie ta wieść o likwidacji NIEKTÓRYCH pociągów międzynarodowych, choć bez wątpienia mi ich szkoda.

p.kiler napisał/a:
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji
- EC Polonia WARSZAWA -Wien (Villach zostaje skasowany)
- Pociąg pospieszny miedzy narowy Silesia / zostaje odwołany
- EC Varsovia i EC cometius Kasują te pociągi
- Pociąg Chpen będzie skrócona relacja tylko do Honetau ( powód ciągle opóźnienia, tu podobno trwają rozmowy )
-EC Wawel do Kasacji idzie
-TLK Valtava kasują go wraz z pociągiem do Moskwy ten które ma wagony z Jana Kiepury
-EC Gdańsk - berlin do kasacji idzie
Jeszce brakuje jednego pociagu


A to "kolega maszynista" zajmuje się układaniem rozkładów jazdy i tworzeniem oferty pociągów międzynarodowych w biurze Centrali PKP IC? Chociaż poprawnie byś napisał nazwy tych pociągów! Ta sama uwaga tyczy się poprzedniego cytatu i autora "maszynista ICE" (to ta sama osoba? Tak by pismo sugerowało). EOT

[ Dodano: 10-03-2013, 16:48 ]
irek34 napisał/a:
Jeśli chodzi o Vltave , to często korzystam z tego pociągu w soboty wracając z Warszawy do Katowic i zawsze jest napełnienie 100%. Wagonach rosyjskich też nie ma pustek, stawiam że jest to ponad 50% nie wiem jak wygląda sytuacja w tygodniu.


Wczoraj też korzystałeś? Bo ja z niego "korzystałem" od początku rozkłazdu jazdy tylko od Warszawy do Katowic już z 10 razy w różne dni i NIGDY 100% frekwa nie sięgała, nawet w taki "ważny" dzień jak piatek i niedziela. Jedynie w 1 wagonie klasy 2 (ogólnodostępnym siedzącym) bywa pełno (ale pojedyncze miejsca jeszcze są), natomaist w 1 klasie najwięcej jechało parąnaście osób (czyli ~ 25% frekwencja) a w ostatnim (czyli drugim ogólnym klasy 2), góra 50% osób. I to przy piątku. W tygodniu sporo mniej, choć obserwują stopniowy wzrost zainteresowania tym pociągiem (nie dziwię się, dobra pora i w miarę niedroga podróż prawie jak ekspresem).

A co do ruskich wagonów, skąd możesz znać frekwencję nie będą w środku i nie licząc ludzi? Badania ilości osób w wagonach RŻD na trasie Vltavy istnieje odkąd pamiętam i napełniania są różne, choć zwykle znikome. Jak nie jedzie grupa (zwykle ulokowana w jednym wagonie), to nie ma mowy nawet o 20% zapełnienia, a często gęsto w wagonie cała drogę jedzie ZERO "pasażir". Oczywiście bywają wyjątki - jak zawsze - ale rzadkie (rosyjskie święta).
Borys - 10-03-2013, 16:52
Temat postu:
Witam. Chciałem zauważyć , że w chwili obecnej na odcinki W-wa - Katowice wycięto pociągi Ex najprawdopodobniej do końca rozkładu, więc wydaje mi się likwidacja pociągów EC na tej trasie chyba nie wchodzi w grę. EC Comenius obecnie ma 100% zapełnienie na odcinku polskim( brak EX Korfanty). Możliwe, że Veltava odpadnie, ale koleje rosyjskie może uruchomią coś innego w końcu zakupili( zamówili) 200 wagonów .
Dave - 10-03-2013, 16:59
Temat postu:
dyżurny napisał/a:

Wawel dobiło skrócenie do/z Wrocławia. [...] I bzdury gadają Ci którzy mówią że na krajowym odcinku nikt tym nie jeździł. Często zdarzały się bilety krajowe w relacjach typu Kraków - Żary, Kraków - Wrocław, Katowice - Bolesławiec itp.


Bo nie mają innego wyjścia! Wszak BEZPOŚREDNIEGO pociągu z Krakowa/Katowic do Legnicy a tym bardziej dalej a zwłaszcza do Żar czy Żagania nie było! To byli i tacy śmiertelnicy (zwykle starsze osoby), którzy za te ponad 100 zł od osoby jechali właśnie tym Wawelem. Ale to było raptem parę osób, rzadko paręnaście.
sympatyk - 10-03-2013, 17:11
Temat postu:
Jechałem kilka razy
Maszynista ICE napisał/a:
EC Sobieski
Wsiadałem z Bohuminie i to raz jechałem do Warszawy, to do Wiednia. Szczena mi opadła gdy jadąc okazało się że na terenie Austrii czy Czech ten pociąg jedzie jako najzwyklejszy pośpiech bez rezerwacji a na terenie Polski jest składem z najdroższej półki! Czy ktoś mógłby to wyjaśnić i napisać dlaczego tak jest (skąd te różnice)? Dziękuję.
Anonymous - 10-03-2013, 19:06
Temat postu:
W Czechach (Ceske Drahy) poza Pendolino nie ma pociągów z pełną rezerwacją miejsc.
jasiu - 10-03-2013, 21:27
Temat postu:
przede wszystkim w CzD jest taryfa liniowa, w przypadku biletów jednorazowych identyczna we wszystkich kategoriach pociągów. Więc można powiedzieć, że EC są tak tanie jak osobówki (albo że osobówki tak drogie jak EC Wink )
Anonymous - 10-03-2013, 22:04
Temat postu:
EC Wawel został skrócony jakiś czas temu do Wrocławia. Na odc. Wroclaw-Krakow jedzie TLK, skomunikowany z Wawelem. W IC nie ma czegos takiego jak dzielenie pociągu pod względem taryfowym. Nie od dzis wiadomo, ze pasazerowie preferuja polaczenia bezposrednie. Jak najbardziej daloby sie uruchomic bezposredni pociag Krakow-Berlin/Hamburg, na odc. Krakow-Wroclaw w planie TLK (przeciez i tak jedzie) a od Wroclawia jako EC. Koszty te same, a nawet mniejsze, bo mamy jeden sklad zamiast dwóch. Niestety niedasie, bo w PL nie ma i nie bedzie takich rozwiazan - TLK to TLK, EC to EC, i choćby sie dublowały to i tak musza byc dwa oddzielne pociagi. Stad utracono klientele ze Slaska i Krakowa do Niemiec.
rufio198 - 10-03-2013, 22:14
Temat postu:
dddbb napisał/a:
W Czechach (Ceske Drahy) poza Pendolino nie ma pociągów z pełną rezerwacją miejsc.


Są. Parę EC z Niemiec do Austrii jest w Czechach z pełną rezerwacja ( byłem tydzień temu to sprawdziłem )
jasiu - 10-03-2013, 22:14
Temat postu:
wszystko dasie Wink swego czasu był pociąg pospieszny "Niebieskie Źródła", na odcinku Koluszki-Tomaszów jako osobowy, więc przez bardzo krótki czas (od przejęcia OPMów przez IC do zmiany rozkładu jazdy) w IC były pociągi w 2 taryfach Wink
szymon83 - 11-03-2013, 08:25
Temat postu:
jasiu napisał/a:
czeskie syfialne już nie jeżdżą w Vltavie

Być może chodziło o białoruskie wagony w tym pociągu.

Cytat:
- ostatnio kursowały na pewno w RJ 2009/10, w kolejnym rozkładzie 10/11 już ich chyba nie było.

Jeszcze w RJ 2010/11 dwa czeskie wagony sypialny kursowały do Moskwy:
http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-408

sympatyk napisał/a:
Szczena mi opadła gdy jadąc okazało się że na terenie Austrii czy Czech ten pociąg jedzie jako najzwyklejszy pośpiech bez rezerwacji (...)

W Czechach Sobieski to także pociąg EC, z tym że, jak pisał jasiu, cena za bilet taka sama jak w osobówce czy pospiesznym (rychliku). Rezerwacja miejsca jest nieobowiązkowa.
W CZ były przypadki, że EC w relacjach na Słowację, były traktowane na Słowacji jako Ex (i na odwrót).
Victoria - 11-03-2013, 13:45
Temat postu:
Nie sądzę, aby EN "Jan Kiepura" został całkowicie zlikwidowany. Połączenie prawdopodobnie przejmą Rosjanie i pociąg tranzytem będzie kursował przez Polskę pod inną nazwą i tylko z rosyjskimi wagonami (już teraz czasem tak się dzieje!). PKP IC udostępni tylko lokomotywę, a wagony w barwach EN odstawią w krzaki na pożarcie pluskwom.

Zaciekawiła mnie wypowiedź związkowców z Warsu, którzy twierdzą, że likwidacja tego połączenia spowoduje konieczność zwolnienia z pracy ok. 20% załogi spółki. Dziś Wars zatrudnia ponad 500 osób. 20% to 100 osób. Czyżby aż tyle ludzi utrzymuje ta jedna sliperetka i para wagonów sypialnych? To by oznaczało, że PKP IC płaci Warsowi za obsługę wagonów jakieś gigantyczne sumy, co jest prawdopodobne, bo Wars to pasożyt żerujący na PKP IC (ponad 70% przychodów Warsu to opłaty PKP IC za obsługę stewardów i przygotowanie wagonów sypialnych oraz kuszetek należących do PKP IC). Tak więc zamiast zlikwidować zbędny i nikomu niepotrzebny Wars (PKP IC ma tam 50,02% akcji) lub zrezygnować z ich drogich usług i radykalnie obniżyć koszty, PKP IC woli zlikwidować to połączenie.

A Wars i tak nie zwolni tych 100 osób, bo nie pozwolą na to związkowcy, albowiem ustawa o komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych zapewnia związkowcom jedno miejsce w zarządzie spółki zatrudniającej co najmniej 500 osób! Koszty funkcjonowania spółki rozłożą na inne połączenia międzynarodowe i krajowe nocne, które jeszcze się uchowały. PKP IC pokornie będzie bulić Warsowi, aż w końcu zlikwiduje kolejne pociągi. I tak do samounicestwienia...
calsberg - 11-03-2013, 14:12
Temat postu:
Hola hola...Wars obsługuje 3 wagony tj. wagon 178, 180 oraz wagon Restauracyjny. Obsługa Wars nie ma nic do szukania na "Sleeperecie" Może co najwyżej na prośbę drużyny konduktorskiej wystawić bilet w taryfie globalnej dla podróżnego który zgłosił chęć zakupu biletu do Berlina czy Amsterdamu. Sprawdzaniem biletów zajmuje się drużyna konduktorska PKP IC jeśli chodzi o odcinek Warszawa - Frankfurt Oder. Z tego co mi wiadomo z frekwencją w Kiepurze bywa różnie ale przeważnie waha się w graniach 50-60 % Są oczywiście okresy (święta, wakacje że frekwencja jest wyższa) Pociąg łączący Warszawę z Europą na pewno jest potrzebny, ale chyba nie w takiej "formule" jaka jest obecnie.
Victoria - 11-03-2013, 14:59
Temat postu:
calsberg, czepiasz się szczegółu, ale tym gorzej dla Warsu, bo oto okazuje się, że 20% załogi Warsu (czyli ok. 100 osób) utrzymują dwa wagony sypialne, należące do PKP IC. Wagonów gastronomicznych nie liczę, bo one są obsługiwane przez franczyzobiorców. Wars jest tu tylko pośrednikiem pomiędzy PKP IC a franczyzobiorcą, zgarniającym za to pośrednictwo niemałą kasę. 20% przychodów Warsu to opłaty franczyzowe pobierane od prywatnych przedsiębiorców świadczących obsługę gastronomiczną w wagonach PKP IC oraz sprzedaż tym franczyzobiorcom zakupionych przez Wars towarów.

Gdyby PKP IC pozbyło się pasożyta (Warsu) i własnymi siłami obsługiwało wagony sypialne oraz bezpośrednio z franczyzobiorcami zawierało umowy na obsługę wagonów gastronomicznych, koszty uruchamiania pociągów znacząco by spadły i nie trzeba by było ich likwidować. Ale by to zrobić trzeba mieć jaja a nie wydmuszki! Nikt w Grupie PKP nie podskoczy Warsowi, w którym Minister Skarbu Państwa ma 49,98% akcji.
calsberg - 11-03-2013, 16:15
Temat postu:
Nie mam powodu, aby czepiać się szczegółów, fakt jest taki że dwa wagony = dwóch pracowników, i prawdą jest to co Nam tu przedstawiłaś. Spółki w spółce to jest chyba największa bolączka całej kolei. Słusznie zauważyłaś że najlepszym rozwiązaniem było by odcięcie pępowiny i likwidacja Warsu i obsługa wagonów sypialnych/leżących przez drużyny konduktorskie PKP IC. Czas pokaże co będzie dalej z Kiepurą....chodzą słuchy że będzie tylko kursować do Kolonii bo ponoć do tego miasta najchętniej podróżują tak Rosjanie jak i Polacy.
Sunseed - 12-03-2013, 11:00
Temat postu:
,,w rozkładzie jazdy 2013/2014 z przyczyn technicznych nie jest planowana zmiana trasy pociągu EC 248/249 Wawel w stosunku do obecnie obowiązującej."
BartekD1986 - 12-03-2013, 20:15
Temat postu:
Victoria napisał/a:
calsberg, czepiasz się szczegółu, ale tym gorzej dla Warsu, bo oto okazuje się, że 20% załogi Warsu (czyli ok. 100 osób) utrzymują dwa wagony sypialne, należące do PKP IC. Wagonów gastronomicznych nie liczę, bo one są obsługiwane przez franczyzobiorców. Wars jest tu tylko pośrednikiem pomiędzy PKP IC a franczyzobiorcą, zgarniającym za to pośrednictwo niemałą kasę. 20% przychodów Warsu to opłaty franczyzowe pobierane od prywatnych przedsiębiorców świadczących obsługę gastronomiczną w wagonach PKP IC oraz sprzedaż tym franczyzobiorcom zakupionych przez Wars towarów.

Gdyby PKP IC pozbyło się pasożyta (Warsu) i własnymi siłami obsługiwało wagony sypialne oraz bezpośrednio z franczyzobiorcami zawierało umowy na obsługę wagonów gastronomicznych, koszty uruchamiania pociągów znacząco by spadły i nie trzeba by było ich likwidować. Ale by to zrobić trzeba mieć jaja a nie wydmuszki! Nikt w Grupie PKP nie podskoczy Warsowi, w którym Minister Skarbu Państwa ma 49,98% akcji.


Małe doprecyzowanie:

Po pierwsze:
20% z 500 pracowników to oczywiście 100 - ale przypominam, że WARS to nie tylko warszawski oddział, ale też Północ w Gdyni, Południe w Krakowie oraz Zachód w Szczecinie. Nie podniecajcie się, że 100 konduktorów obsługuje 2 wagony, bo to po prostu bzdura. Chodzi o 20% z załogi konduktorskiej z warszawskiego oddziału czyli jakieś 8-10 osób.

Po drugie:
PKP IC już raz obsługiwało wagony z miejscami do leżenia w ofercie "tania kuszetka" - skończyło się na zdemolowanych wagonach, nie budzeniu podróżnych, spadkiem jakości obsługi podróżnych.

Po trzecie:
Czas pracy: załoga IC jedzie Kiepurą do granicy. Konduktorzy Warsu jadą całą trasę: jak ma to być rozplanowane? Konduktorzy IC mają mieć wydłużony czas pracy do 60 godzin?

Po czwarte:
Średni czas pracy konduktora WARS to ok. 50 godzin. Najczęściej robi się 7-8 jazd co daje na miesiąc 350 - 400 godzin pracy. Znajdźcie mi jakiegokolwiek konduktora IC, który by za te pieniądze jeździł.

Może jestem stronniczy, i staję za Warsem, ale to jedyna firma, która utrzymuje standard w wagonach. Wagony są czyste, zadbane. Nie wnikam w politykę franczyzy gastronomicznej - to według mnie inna kwestia. Rozmawiamy tu o obsłudze konduktorskiej. Jeżeli ktoś chce się wypowiadać i grzmieć pod adresem Warsu, to niech najpierw sprawdzi pewne fakty a nie pisze bzdury, że dwa wagony są obsługiwane przez 100 konduktorów.
Victoria - 12-03-2013, 20:38
Temat postu:
BartekD1986, po pierwsze, to nie ja wyskoczyłam z 20% załogi tylko związkowcy z Warsu. Powtarzam więc za nimi.

Po drugie, nie twierdzę, że 100 osób obsługuje dwa wagony, ale że dwa wagony utrzymują 100 osób. To chyba zasadnicza różnica, co nie?

Biorąc pod uwagę śladową liczbę pociągów międzynarodowych i nocnych TLK (kilkanaście na dobę poza sezonem), które są obsługiwane kuszetkami i wagonami sypialnymi, należy zadać pytanie, co robi ponad 500 osób zatrudnionych w Warsie, skoro nawet wagony gastronomiczne obsługują zewnętrzne podmioty (franczyzobiorcy)? I czy w związku z tym nie jest uprawnione twierdzenie, że dwa wagony sypialne/kuszetki utrzymują 100 pracowników Warsu, z czego 90% to bezproduktywna biurwa?
BartekD1986 - 12-03-2013, 21:17
Temat postu:
Victoria,
nie bierz do siebie mojej wypowiedzi. Nie jestem napinaczem internetowym, ale nie lubię powielania bzdur. Wypowiedź związkowca nie jest jasna i z tego wynikają nieścisłości. Owszem, Warszawa obsługuje bardzo mało połączeń. Dochodzi do tego, że konduktorzy warszawscy, aby nie stracić pracy są delegowani do innych oddziałów w Polsce. To nie WARS decyduje o ilości wysyłanych wagonów. Zresztą polityka taborowa PKP IC doprowadziła do sytuacji, że tej zimy już naprawdę nie było czym jeździć, mimo i tak okrojonej siatki połączeń. Przerost administracji jest w każdej spółce kolejowej - masz rację i nawet nie chcę dyskutować. Tylko czemu wielu z Was chce likwidować tą firmę?
Victoria - 12-03-2013, 21:31
Temat postu:
Podaję wczorajsze obłożenie należących do PKP Intercity wagonów nr 178 i 180 w EN "Jan Kiepura" relacji Warszawa - Amsterdam.

11/12.03 178
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

32 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
41 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
42 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
44 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
46 WARSZAWA CEN-DORTMUND
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 POZNAN GL-DORTMUND
53 WARSZAWA CEN-ARNHEM
54 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
55 KUTNO-AMSTERD CS
56 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
62 KUTNO-KOELN HBF
66 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
71 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
72 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
75 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
76 WARSZAWA CEN-KOELN HBF

11/12.03 180
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
14 POZNAN GL-DORTMUND
16 WARSZAWA WS-KOELN HBF
21 POZNAN GL-EMMERICH
25 POZNAN GL-EMMERICH
22 KUTNO-DUISBURG
41 WARSZAWA CEN-DORTMUND
43 WARSZAWA WS-DUESSELD HBF
45 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
55 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 POZNAN GL-KOELN HBF

I dzisiejsza frekwencja:

12/13.03 178
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 POZNAN GL-AMSTERD CS
32 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
41 WARSZAWA WS-DORTMUND
42 WARSZAWA WS-DORTMUND
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-DORTMUND
62 WARSZAWA WS-HAMM WESTF
71 POZNAN GL-KOELN HBF
72 POZNAN GL-KOELN HBF
76 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
81 WARSZAWA WS-BIELEFELD
82 WARSZAWA CEN-DUISBURG

12/13.03 180
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
14 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
16 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
21 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
23 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
25 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
22 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
24 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
26 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
41 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
45 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
51 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
52 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
56 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF

Byli jeszcze pasażerowie z Warszawy, Kutna i Poznania w wagonach nr 265 i 266 relacji Moskwa/Mińsk - Basel, z biletami do Karlsruhe, Frankfurt/M, Offenburg, Mannheim, Freiburg, Basel.

Jak widać, pociąg cieszy się dobrą frekwencją!
Skolmi - 13-03-2013, 08:12
Temat postu:
Próbka wybiórcza, lecz ciekawa.

Skrócenie do Kolonii miałoby na jej podstawie sens.
Tylko, czy DB zgodzi się na takie manewry, bo część warszawska jest tam w środku składu.

Patrząc na 180-kę widać, że akurat tego dnia ludzie brali Double i Tourist.
Ja akurat przeważnie trafiam na dominację Single i Double.
Torczes - 13-03-2013, 14:37
Temat postu:
Ja mam tylko pytanie gdzie Kiepura łapie takie opóźnienia?Byłem ostatnio na dworcu w Hannowerze i Kiepura miał 5 minut spóźnienia.W Hanoverze ma prawie godzine na manewry.Ma odjazd 2.40 a manewry skończyły się 2.20.Nie zauważyłem czy odjechał planowo bo uciekłem na swój pociąg.
Skąd więc ma takie opóźnienia?
Victoria - 14-03-2013, 00:38
Temat postu:
Dzisiejsza frekwencja w EN "Jan Kiepura" - wagony nr 176, 178, 180 należące do PKP Intercity. Wykaz zawiera numery zajętych miejsc w wagonach i odcinki na jakie były zakupione bilety.

UWAGA! Wykaz nie uwzględnia biletów zakupionych w pociągu u konduktora Warsu.

13/14.03 176 (sliperetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 POZNAN GL-UTRECHT CS
21 POZNAN GL-AMSTERD CS
22 POZNAN GL-BERLIN LBG
31 POZNAN GL-AMSTERD CS
32 POZNAN GL-AMSTERD CS
41 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
42 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
51 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
52 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
61 POZNAN GL-ARNHEM
62 WARSZAWA CEN-HAMM WESTF
71 WARSZAWA CEN-BERLIN LBG
72 WARSZAWA WS-HANNOVER HBF
81 WARSZAWA WS-HANNOVER HBF

13/14.03 178 (kuszetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
32 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
41 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
42 WARSZAWA WS-BIELEFELD
51 WARSZAWA CEN-WUPPERTAL HB
52 KUTNO-AMSTERD CS
61 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
62 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
66 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
71 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
72 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
73 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
74 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
75 POZNAN GL-WUPPERTAL HB
76 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
81 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
82 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
85 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
86 POZNAN GL-UTRECHT CS
92 POZNAN GL-UTRECHT CS

13/14.03 180 (sypialny)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 KUTNO-DUESSELD HBF
16 KUTNO-DUESSELD HBF
21 WARSZAWA CEN-ARNHEM
22 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
31 POZNAN GL-EMMERICH
32 POZNAN GL-EMMERICH
24 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
26 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
41 POZNAN GL-DORTMUND
42 WARSZAWA CEN-DORTMUND
46 KUTNO-HANNOVER HBF
51 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
55 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
52 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
56 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF

Frekwencja w poprzednich dniach:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=286729#286729

Wagon 176 (sliperetka):


tobiask2906 - 14-03-2013, 15:55
Temat postu:
Victoria
Możesz mi proszę powiedzieć, czy obok siedzenia nr.22 w Sleeperetce znajduje się jeszcze inne siedzenie?
Sunny - 14-03-2013, 18:57
Temat postu:
Victoria, niską frekwencję jako pretekst do uwalenia tego pociągu można kategorycznie wykluczyć. Ciekawe czym więc PKP IC umotywuje swoją decyzję?
jasiu - 15-03-2013, 00:11
Temat postu:
Stratami.
Victoria - 15-03-2013, 00:18
Temat postu:
Dzisiejsza frekwencja w EN "Jan Kiepura" - wagony nr 176, 178, 180 należące do PKP IC oraz wagon nr 265 kolei rosyjskich. Wykaz zawiera numery zajętych miejsc w wagonach i odcinki na jakie były zakupione bilety.

UWAGA! Wykaz nie uwzględnia biletów zakupionych w pociągu u konduktora Warsu.

14/15.03 176 (sliperetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 POZNAN GL-AMSTERD CS
21 POZNAN GL-AMSTERD CS
22 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
31 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
32 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
33 POZNAN GL-KOELN HBF
35 POZNAN GL-KOELN HBF
41 WARSZAWA CEN-UTRECHT CS
42 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
51 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
52 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
53 POZNAN GL-AMSTERD CS
55 POZNAN GL-AMSTERD CS
61 POZNAN GL-HANNOVER HBF

14/15.03 178 (kuszetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 KUTNO-DUESSELD HBF
32 POZNAN GL-AMSTERD CS
41 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
42 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
51 POZNAN GL-BIELEFELD
52 POZNAN GL-AMSTERD CS
61 WARSZAWA WS-UTRECHT CS
62 POZNAN GL-ARNHEM
71 POZNAN GL-KOELN HBF
72 POZNAN GL-KOELN HBF
73 KUTNO-DUESSELD HBF
75 POZNAN GL-AMSTERD CS
76 POZNAN GL-AMSTERD CS
81 POZNAN GL-KOELN HBF
82 POZNAN GL-KOELN HBF

14/15.03 180 (sypialny)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
21 POZNAN GL-KOELN HBF
25 POZNAN GL-KOELN HBF
22 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
24 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
41 KUTNO-HANNOVER HBF
42 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
44 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
51 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
52 POZNAN GL-KOELN HBF
54 WARSZAWA CEN-ARNHEM
56 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF

I jeszcze wagon RZD relacji Moskwa - Basel.

14/15.03 265
WARSZAWA WS-BASEL SBB

42 WARSZAWA CEN-FRANKFRT HBF
44 WARSZAWA CEN-FRANKFRT HBF
46 WARSZAWA CEN-FRANKFRT HBF
51 POZNAN GL-FRANKFRT HBF

Frekwencja z poprzedniego dnia:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=286830#286830
Victoria - 15-03-2013, 23:21
Temat postu:
Dzisiejsza frekwencja w polskich wagonach EN "Jan Kiepura".

15/16.03 176 (sliperetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
14 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
16 WARSZAWA CEN-BERLIN HBF
21 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
22 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
23 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
24 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
25 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
26 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
31 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
32 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
33 WARSZAWA CEN-BERLIN HBF
34 WARSZAWA CEN-DORTMUND
35 WARSZAWA ZA-BIELEFELD
36 POZNAN GL-KOELN HBF
41 WARSZAWA CEN-BERLIN OST
42 WARSZAWA WS-BERLIN OST
43 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
44 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
45 WARSZAWA CEN-HANNOVER HBF
46 WARSZAWA WS-KOELN HBF
51 POZNAN GL-AMSTERD CS
52 WARSZAWA CEN-DORTMUND
53 POZNAN GL-KOELN HBF
54 POZNAN GL-BERLIN HBF
55 POZNAN GL-KOELN HBF
56 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
62 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
63 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
65 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
66 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
71 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
72 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
73 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
74 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
75 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
76 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
81 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
83 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
85 WARSZAWA CEN-BIELEFELD

15/16.03 178 (kuszetka)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

31 RZEPIN-WUPPERTAL HB
32 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
41 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
42 WARSZAWA WS-AMSTERD CS
51 POZNAN GL-DUISBURG
52 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
56 WARSZAWA ZA-KOELN HBF
61 WARSZAWA CEN-HAMM WESTF
62 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
64 WARSZAWA CEN-DUESSELD HBF
65 WARSZAWA CEN-DUISBURG
66 WARSZAWA ZA-AMSTERD CS
71 KUTNO-AMSTERD CS
72 KUTNO-AMSTERD CS
73 KUTNO-AMSTERD CS
74 KUTNO-AMSTERD CS
75 WARSZAWA CEN-BIELEFELD
76 WARSZAWA CEN-BIELEFELD

15/16.03 180 (sypialny)
WARSZAWA WS-AMSTERD CS

12 POZNAN GL-KOELN HBF
16 POZNAN GL-KOELN HBF
21 WARSZAWA CEN-DORTMUND
22 WARSZAWA WS-DUESSELD HBF
26 WARSZAWA WS-DUESSELD HBF
51 WARSZAWA WS-DUISBURG
53 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS
52 WARSZAWA CEN-KOELN HBF
54 WARSZAWA CEN-AMSTERD CS

Wagon białoruski relacji Mińsk - Basel

15/16.03 266
WARSZAWA WS-BASEL SBB

52 KUTNO-FULDA
DarekP - 20-03-2013, 14:28
Temat postu:
Zastanawia mnie taka rzecz. Nie można już podróżować z Polski na biletach kupionych w internecie w DB, do tego PKP Intercity nie opłaca się kursowanie tego pociągu. Skoro zatem DB opłaca się sprzedawać bilety w cenie promocyjnej, to zastanawiam się, czy jest możliwe, aby obsługę tych kilku wagonów na trasie Kiepury przejęło DB i będzie po problemie. Wagony i załogi mogą nawet zostać polskie, bo może się okazać, że zlecenie tego Polakom będzie tańsze, niż zaangażowanie własnych zasobów.
Noema - 20-03-2013, 15:32
Temat postu:
DarekP, połączenie pewnie zostanie tylko będzie przejęte przez RŻD. Likwidacja EN "Jan Kiepura" sprowadzi się do wycofania ze składu pociągu wagonów należących do PKP IC. Będą tylko rosyjskie i białoruskie wagony sypialne w relacji Moskwa - Amsterdam/Bazylea plus jakaś inna destynacja (może codzienny Paryż).

W przeciwieństwie do PKP IC kolejom rosyjskim, białoruskim i ukraińskim zależy na utrzymaniu i poszerzaniu siatki połączeń międzynarodowych, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec. Rola PKP IC niebawem ograniczy się do udostępniania swoich lokomotyw dla pociągów tranzytowych, bo własnych połączeń międzynarodowych mieć nie będą, no może z wyjątkiem BWE, które uruchamiają do spółki z DB. Ale znając nieudolność i niedasizm betonu PKP IC to i o BWE zaczęłabym się martwić, bo dla nich nawet kopalnia piasku na Saharze byłaby nieopłacalna.

Nie rozumiem jak pociąg z rządową dotacją i niemal przy pełnym obłożeniu (patrz: frekwencja podana przez Victorię) może być nierentowny? Może faktycznie ten Wars jest kulą u nogi generującą zbędne koszty dla PKP IC? W takim wypadku trzeba się pozbyć Warsu a nie pociągu! I jeszcze należy odchudzić centralę PKP IC, w której pracuje armia zbędnych biurokratów!
BartekD1986 - 20-03-2013, 16:17
Temat postu:
a co ma Wars do rentowności pociągu? Rozumiem, że ewentualni stewardzi zatrudnieni zamiast warsowskich będą jeździć w ramach wolontariatu?
Noema - 20-03-2013, 16:25
Temat postu:
BartekD1986, ma dużo, bo obok czapy administracyjnej PKP IC dochodzi jeszcze pasożytnicza czapa administracyjna Warsu. Obie biurokratyczne czapy trzeba utrzymać. Dlaczego PKP IC nie może obsługiwać swoich wagonów sypialnych swoimi pracownikami? Jeśli im brakuje wykwalifikowanej kadry to trzeba przejąć ludzi z Warsu albo zatrudnić nowych z ulicy i wyszkolić, a sam Wars pogonić od koryta!
BartekD1986 - 20-03-2013, 16:45
Temat postu:
Oczywiście, masz rację. Z tym, że realia naszych kolei podpowiadają mi, że takie wchłonięcie Warsu przez PKP IC nie ograniczy w jakikolwiek sposób administracji w tej firmie. Obiektywnie mówiąc, to nie znam kwot jakie IC płaci Warsowi za obsługę ale wiem ile osób pracuje w oddziałach Warsu. Uwierz, że mniej się nie da.. Nie wypowiadam się na temat centrali - po prostu nie wiem.
Noema - 20-03-2013, 16:53
Temat postu:
BartekD1986, Wars zatrudnia ponad 500 osób. Doprawdy nie wiem co ci ludzie robią, skoro wagony gastronomiczne są obsługiwane przez prywatnych przedsiębiorców w ramach franczyzy, a wagony sypialne obsługuje garstka konduktorów. Sprzątaniem wagonów zajmuje się zewnętrzna firma prywatna, notabene ta sama, która wykonuje usługi dla PKP IC. Wygląda na to, że Wars to największy pasożyt na polskiej kolei, który jest sztucznie podtrzymywany przy życiu przez PKP IC, kosztem podatników i pasażerów, którym się likwiduje dotowane, ale rzekomo nadal nierentowne pociągi. Jak coś może być rentowne skoro obsiada to chmara pasożytów i żeruje na żywicielu? Wars do likwidacji!
tomeeek07 - 20-03-2013, 17:58
Temat postu:
Jeśli chodzi o pociąg EN "Jan Kiepura" to wydaje mi się, że po likwidacji będzie on wyglądał coś jak ten skład jadący z Moskwy do Paryża. Polacy będą mogli dalej nim jeździć, ale zapewne tylko w sypialnych rosyjskich wagonach i po cenach takich jakie ma do zaoferowania właśnie w/w pociąg do Paryża. To tylko takie moje spostrzeżenie. Smile
BartekD1986 - 20-03-2013, 18:52
Temat postu:
" Sprzątaniem wagonów zajmuje się zewnętrzna firma prywatna, notabene ta sama, która wykonuje usługi dla PKP IC." - [b]skąd macie takie informacje? Podać Wam numer do Warsu w celu uzyskania informacji kto sprząta wagony?

Oprócz tego każdy oddział Warsu (są 4 oddziały) zatrudnia m.in.: konduktorów, asystentów konduktorów, palaczy, konserwatorów, elektryków, dyspozytorów, księgowość itd. itp.

Naprawdę uważacie, że 500 osób to tak dużo?
kruk17 - 21-03-2013, 14:54
Temat postu:
tomeeek07 napisał/a:
Jeśli chodzi o pociąg EN "Jan Kiepura" to wydaje mi się, że po likwidacji będzie on wyglądał coś jak ten skład jadący z Moskwy do Paryża. Polacy będą mogli dalej nim jeździć, ale zapewne tylko w sypialnych rosyjskich wagonach i po cenach takich jakie ma do zaoferowania właśnie w/w pociąg do Paryża.

Nie zapomnijmy o tym, że Rosjanie zlikwidują postoje w Kutnie i Koninie. A bilety po cenie 100-120€ będą promocją, a nie kwotą normalną. Już wolę, żeby ten pociąg przejęło DB, aniżeli RŻD.
Polny - 22-03-2013, 10:55
Temat postu: "Kiepura" na wakacje
Eoj!

Czytam forum i coraz bardziej mi się rozjaśnia w temacie PKP.

Na wakacje wybierałem się do tej chwili właśnie tym pociągiem lecz forum oraz pani z informacji rozjaśniła mi, iż nie wiadomo czy ten pociąg będzie kursował - czy ktoś wie kiedy ewentualnie ma być zlikwidowany? Może jeszcze nic straconego i uda mi się pojechać (lipiec- sierpień).

Mam również pytania do szanownych forumowiczów, za wszelkie informacje z góry dziękuje:

1. wybieram się na wyjazd rowerowy do Belgii miałem zamiar Kiepurą dojechać do Düsseldorfu - 5 osób dorosłych oraz 7-latek w składzie 5 rowerów i 2 przyczepki - czy można to wszytko zapakować do wagonu rowerowego, czy trzeba tego pilnować, gdzie w składzie znajduje się wagon rowerowy?
jeżeli komuś udało by się sfilmować takie miejsca rowerów byłbym wdzięczny.

2. mam zamiar wykupić miejsca w przedziale sypialnianym, czy dla 7-latka muszę wykupić miejsce i jaki byłby koszt? (dorosły czy jakaś zniżka dla dziecka obowiązuje)

Polny
kond345.. - 22-03-2013, 14:47
Temat postu:
Jeżeli jedziesz z rowerami pozostaje Ci tylko i wyłącznie Sleeperetka. Sypialny nie wchodzi w grę.
Polny - 23-03-2013, 08:11
Temat postu: Kiepura na wakacje
Dlaczego nie mogę wynając sypialni? Muszę pilnować rowerów?
Może mógłbym podzielić towarzystwo i część pilnuje rowerów reszka śpi.

To są rozważania teoretyczne bo "Kiepurę" chcą zlikwidować na początku wakacji". - jakiś protest?

Może jakiś pomysł na inne połączenie do Amsterdamu?

Może też być połączenie Warszawa - Kolonia

Za pomoc dziekuję
Polny
BartekD1986 - 24-03-2013, 21:14
Temat postu:
nie możesz przewozić w wagonie sypialnym roweru - taki jest przepis. Nawet jeśli byś ten rower jakoś "przemycił" to i tak nie za bardzo jest gdzie go umieścić...

co do innych połączeń musisz liczyć na innych forumowiczów - ja się w rozkładzie nie orientuję.

a co do protestu... chętnie, ale chyba za malutcy jesteśmy Sad
Baranczak - 24-03-2013, 22:34
Temat postu:
Cytat:
Może jakiś pomysł na inne połączenie do Amsterdamu?

Najlepiej via Berlin. Z Berlina masz kilka bezpośrednich do Amsterdamu (odjazdy z dworca Hbf.): 6:38, 8:38, 10:38, 12:38, 14:43, 16:38.
Rafaello1973 - 25-03-2013, 21:02
Temat postu:
Jeśli pociąg ten będzie kursować pod banderą DB , to pół biedy bo jeszcze załapiecie się na jakieś promocje i tańsze bilety , no i może utrzymają się postoje w Kutnie i Koninie .Jeśli zaś skład wystawią rosyjskie koleje to dowalą też swoją taryfę zapomnijcie o wielkich promocjach i biletach za nieco ponad 100euro.Chyba, że nasze ministerstwo infrastruktury jakoś dogada się z RŻD
Przykładem jest cena biletu z Warszawy Centralnej do Paryża , w pociągu relacji Moskwa - Paryż , która w styczniu 2013 wynosiła 1004 złote.
winograd - 26-03-2013, 02:02
Temat postu:
Polny, Sleeperetka ma tylko 3 miejsca na rowery, więc w Kiepurze o 5 rowerach naraz nie ma mowy.
kAtowice.23 - 27-03-2013, 21:26
Temat postu:
Znajomy maszynista powiedział że Jan Kiepura bedzie obsługiwany tylko przez Rosjan , Białorusie i Ukrainę. Jan Kiepura powróci do nowego rozkładu relacji Warszawa - Paryż
FIP32 - 28-03-2013, 11:03
Temat postu:
Nie będzie obsługiwany przez żadnych Rosjan ! Teorie spiskowe dziejów. Zdziwią się wszyscy maszyniści, rewidenci, konduktorzy i sprzątaczki odnośnie Jana Kiepury, ale żadna z ich tez i plotek się nie sprawdzi ... ale to w swoim czasie
kruk17 - 28-03-2013, 11:17
Temat postu:
@up: Zamiast zaprzeczać podziel się swoimi informacjami, większość napewno potraktuje wiadomość z dystansem.
FIP32 - 28-03-2013, 11:27
Temat postu:
Na razie szczegółów zdradzać nie mogę, ale od nowego rozkładu nadal będzie połączenie do Amsterdamu (choć w zmienionej nieco formule) - taryfowo zostanie tak samo. Nie będzie w ogóle wagonów RŻD i BC w tym pociągu, a sam Kiepura będzie tylko grupą wagonów bezpośrednich. Do grudnia natomiast nic się nie zmienia.
ACR - 28-03-2013, 12:23
Temat postu: Re: Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarod
rufio198 napisał/a:

Szkoda tylko że strona polska nie poinformuje strony niemieckiej że ten pociąg opóźnienia łapie na sieci DB. Nie wiem jak Niemcy to robią, ale w zeszłym roku jak wracałem z Holandii to miałem okazje to zaobserwować.
W Duisburgu pociąg planowo, w Hanoverze +50.


fakt ze kiepura czesto bierze opoznienia po stronie niemieckiej .

nie chce wchodzic za bardzo w detaile, ale np. wystarczy w jednym wagonie niespodziewanie nie dzialajacy hamulec magnetyczny i juz stoi.

bo to oznacza ze na papierach nie zgadzaja sie masy hamowania, a u nas maszynista tak nie pojedzie az nie dostanie nowych papierow z nowymi masami. to w srodku nocy moze trwac. i z tego moze sie posunac dalsza lawina.

np. przez opoznienie maszyniscie konczy sie maxymalny czas sluzby i znowu stop az w nocy nowego maszyniste znajda .

dalej pytanie czy na odcinku z berlina do frankfurtu/odra na sygnalizacji swietlnej masa hamowania wystarcza do predkosci rozkladowej, a jezeli nie to zwowu czekanie na nowy plan z nowa predkoscia zorkladowa itd itd.

moze po polsce z takim defektem by po prostu dalej jechal, w niemczech nie.

pozdrowienia.
Victoria - 28-03-2013, 22:03
Temat postu:
Rosyjska kolej tworzy spółkę w Polsce

RZD zamierza zarejestrować w Polsce spółkę zależną, która zajmie się przewozem pasażerów na trasach długodystansowych z Rosji do państw Unii Europejskiej, poinformował wiceprezes Michaił Akułow.

Biznesplan nowej spółki jest już gotowy. Spółka zakupi wagony restauracyjne i lokomotywy dla rosyjskich pociągów, aby obniżyć koszty. Obecnie RZD leasinguje wagony restauracyjne dla pociągów jeżdżących na trasie Moskwa-Berlin-Paryż oraz Moskwa-Nicea.

źródło:
http://logistyka.pb.pl/3060722,44937,rosyjska-kolej-tworzy-spolke-w-polsce
DarekP - 29-03-2013, 16:26
Temat postu:
Zastanawia mnie po co chcą kupować restauracyjne właśnie przez polską spółkę. Jeżeli już je kupią, to będą chyba jeździć na całej trasie, a nie jak dotychczas, z Polski na Zachód? Drugie pytanie raczej retoryczne, czy w związku z powyższym polskie firmy mają jakąś szansę na sprzedaż. Lokomotywy wezmą raczej z Siemensa, bo wspólne biznesy nieźle im idą.
jubikej - 29-03-2013, 18:10
Temat postu:
ristorantow to chyba potrzebuja normalnotorowych zeby od PL w Europe jechały
DarekP - 01-04-2013, 09:40
Temat postu:
To wiadomo, zastanawia mnie tylko dlaczego chcą je kupować przez polską spółkę, a nie jak resztę wagonów - w matce Rosji?
tomeeek07 - 01-04-2013, 12:38
Temat postu:
Potwierdzam, że w lipcu według strony bahn.de nie ma bezpośredniego pociągu relacji Amsterdam-Warszawa.
Polny - 01-04-2013, 13:42
Temat postu: Co zamiast Kiepury
Witam po raz kolejny i dziękuję wszystkim za uzyskane informacje.

Wygląda na to że Kiepury od lipca nie będzie z tego powodu poszukuje planu "B"

Znalazłem połączenie z Warszawy do Dusseldrorf-u przesiadka w Berlinie Wschodnim.
np. http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/pn?ld=9641&seqnr=2&ident=el.02251141.1364819703&rt=1&OK#focus

Pytanie moje dotyczy przesiadki.
Różnica pomiędzy pociągami to 36 minut.
1. czy pociągi spotykają się an tym samym peronie?
2. jeżeli perony są różne to czy uda mi się przesiąść z rowerami?

Paweł

PS.

Czym się różni wagon sypialny od kuszetki?
jasiu - 12-04-2013, 21:42
Temat postu: Re: Co zamiast Kiepury
Polny napisał/a:
Witam po raz kolejny i dziękuję wszystkim za uzyskane informacje.

Wygląda na to że Kiepury od lipca nie będzie z tego powodu poszukuje planu "B"
będzie.

Cytat:
Czym się różni wagon sypialny od kuszetki?
Kuszetka 4 lub 6 miejsc na przedział, syfialny 1, 2 lub 3
snajper - 13-04-2013, 08:07
Temat postu:
To w końcu będzie czy nie będzie, i jakie źródło takiej informacji, domysły mnie przekonują, ja planuję poważny wyjazd. I czy dalej będą zniżkowe bilety za 29E, 39E i tak dalej?
Exsimus - 14-04-2013, 10:34
Temat postu:
BA ja słyszałem, że Kiepura na odcinku Warszawa - Berlin - Warszawa będzie jeździł w składach BWE, a w Berlinie 4 wagony tj 1WL+2Bc+Sleeperatka będą przeczepiane do EN "Phoenix" z Pragi do Amsterdamu, obecnie do "Phoenix" jest dołączany do Kiepury. Z tego co jeszcze słyszałem IC ma uruchomić jeszcze jedno połączenie na zachód Europy z Wawy pod nazwą "Kiepura" właśnie, ale nie wiem gdzie i czy to wszystko prawda.
tomeeek07 - 14-04-2013, 12:06
Temat postu:
No tak, teraz ponownie pojawił się w rozkładzie Deutsche Bahn, ale biletów kupić nie można.
sympatyk - 14-04-2013, 22:14
Temat postu:
„Comenius” się nie opłaca.

W związku z bardzo niskim zainteresowaniem tym połączeniem w komunikacji międzynarodowej w porozumieniu z kolejami czeskimi podjęliśmy decyzję o odwołaniu pociągu od 9 czerwca 2013 r. – tłumaczy Zuzanna Szopowska i dodaje, że na pocieszenie na odcinku krajowym (Warszawa – Katowice – Warszawa) w trasie pociągu "Comenius" spółka zaplanowała kursowanie pociągu kategorii Express Intercity.

http://www.rynek-kolejowy.pl/44072/_Resort_transportu_chce_oszczedzic_na%C2%A0polaczeniach_miedzynarodowych_.htm
leewy1994 - 15-04-2013, 14:30
Temat postu:
Pewnie w zamian przywrócą "Klimczoka" Smile
szymon83 - 15-04-2013, 17:23
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
„Comenius” się nie opłaca. (...)

Wreszcie jakiś rozsądny krok...

leewy1994 napisał/a:
Pewnie w zamian przywrócą "Klimczoka"

Wolałbym w jego miejsce Korfantego, i godziny pasują i zyskają też pasażerowie spoza GOP-u.
Polrail Service - 26-04-2013, 13:53
Temat postu:
tomeeek07 napisał/a:
No tak, teraz ponownie pojawił się w rozkładzie Deutsche Bahn, ale biletów kupić nie można.


Od dzisiaj ok. godz. 11 można już kupować bilety na 'Kiepurę' w drodze powrotnej np. na lipiec. Przynajmniej w agencjach DB Bahn Wink
Na wyjazdy nadal jest cała zagranica poblokowana na podróże po 09.06. I tak jest co dwa miechy z winy PKP... Sad

Pozdrowienia,

Jarek Dworek
Polarail Service
Polny - 08-05-2013, 09:35
Temat postu: Kiepura w sierpniu
Faktycznie Kupno biletów na "Kiepurę" zostało wstrzymane do czerwca - z niewiadomego powodu.
Poczekam jeszcze chwilę lecz meczy mnie to co wyprawia nasze wspaniale PKP - oględnie powiedziane.

Możliwe że się zdecyduję na kupno biletów przez stronę WWW. kolei niemieckich.
Czy ktoś ma doświadczenie w takim kupowaniu, proszę o praktyczne wskazówki. bilety przyjdą pocztą?

Na Kiepurę w drodze powrotnej z Amsterdamu,od kiedy można kupować bilety na sierpień?
Co oznaczają te wszystkie ulgi na stronie www.dahn.de przy kupnie biletów
BahnCarrd 25 klasa2, (incl. RAILPLUS)
BahnCard 50 klasa2, (incl. RAILPLUS)

W Jaki sposób kupić bilety na rowery, nie znalazłem takiej opcji.
Proszę o pomoc.
tomeeek07 - 08-05-2013, 11:48
Temat postu:
@up
Takie pytania, to raczej w tym wątku.
winograd - 08-05-2013, 20:00
Temat postu:
4 maja w sobotę udało mi się dostać w kasie w Poznaniu bilet na 22 czerwca do Kolonii.
ibonek - 24-07-2013, 20:08
Temat postu: Re: Kiepura w sierpniu
Polny napisał/a:
Faktycznie Kupno biletów na "Kiepurę" zostało wstrzymane do czerwca - z niewiadomego powodu.
Poczekam jeszcze chwilę lecz meczy mnie to co wyprawia nasze wspaniale PKP - oględnie powiedziane.

faktycznie, złości to, że trzeba biegać do kasy.Ale w drugą stronę jest podobnie.

Polny napisał/a:
Możliwe że się zdecyduję na kupno biletów przez stronę WWW. kolei niemieckich.
Czy ktoś ma doświadczenie w takim kupowaniu, proszę o praktyczne wskazówki. bilety przyjdą pocztą?

-1) musisz mieć kartę kredytową. Przelewem tylko wtedy, gdy masz konto w którymś z niemieckich banków i niemiecki adres.
-2) możesz kupić przez przedstawiciela DB w PL.


Polny napisał/a:
Na Kiepurę w drodze powrotnej z Amsterdamu,od kiedy można kupować bilety na sierpień?

od początku lipca na pewno.

Polny napisał/a:
Co oznaczają te wszystkie ulgi na stronie www.dahn.de przy kupnie biletów
BahnCarrd 25 klasa2, (incl. RAILPLUS)
BahnCard 50 klasa2, (incl. RAILPLUS)

O ile zdążyłem się zorientować są to "karty stałego klienta". Coś jak u nas Regio karta PR i kolorowe IC, także musisz mieć adres na terenie Niemiec.
Polny napisał/a:

Proszę o pomoc.

Mam nadzieję, że pomogłem.
Będąc w Holandii skorzystałem z możliwości zakupu biletu w kasie w Dusseldorfie (mam 30 min jazdy pociągiem) cena lekko powyżej 100€, ale to i tak taniej niż przez przedstawicielstwo. Do tego kupiłem bilet na sleeperetę tak jak chciałem, a nie na sypialkę jak mi proponowano.
Z informacji udzielonych w kasie: do końca rozkładu będzie jeździł, co dalej? pani nie bardzo wiedziała, ale przynajmniej była szczera. Poza tym, pociąg cieszy się podobno dobrą frekwencją. Niech świadczyo tym to , że trzy tygodnie przed wyjazdem miałem problemy ze znalezieniem tańszych opcji.
Marcel Štancl - 31-07-2013, 09:18
Temat postu: EC110/111
Po co bede skasowany EC 110/111 PRAHA w rozkladu 2013/2014?
http://rail.phototrans.eu/14,82007,0,Siemens_ES64U4_.html
sympatyk - 14-10-2014, 22:10
Temat postu:
W/g opublikowanego na www.bahn.de przyszłorocznego rozkładu jazdy EN "Jan Kiepura" skrócony do relacji Warszawa - Oberhausen, a EC "Sobieski" zmiana relacji na Gdynia - Wiedeń.
Nie ma zapowiadanego pociągu Zilina - Warszawa, dotychczasowego sypialnego Moskwa - Paryż, składaka "Wełtawy", a Moskwa - Nicea bez dotychczasowego postoju w Katowicach. Jest jakiś nowy pociąg startujący w środku nocy w Szczecinie w głąb północnych Niemiec.
A może jeszcze nie wszystko wprowadzili?..
Desiro2 - 15-10-2014, 05:40
Temat postu:
Z pewnością wszystkiego jeszcze nie wprowadzili, rok temu też pojawiały się u nich takie rozkładowe relacje - ogryzki.Później wszystko było poprawione..
aanniiaa - 15-10-2014, 05:42
Temat postu:
sympatyk; trzeba umieć korzystać z rozkładu DB:
1. pociąg do Żyliny jest w rozkładzie - W-wa odj. 9:28 , Bohumin 13:40/14:05, Żylina przyj. 15:38;
2. pociągi do Sojuza zwykle pojawiają się w rozkładzie DB z opóźnieniem.
de007r - 30-10-2014, 14:57
Temat postu:
Wraz z wprowadzeniem w życie nowego rozkładu jazdy, czyli od 14.grudnia, przestaje kursować EC 130/131 Varsovia do Budapesztu.


Pawka - 04-12-2014, 09:40
Temat postu: likwidacja EC Wawel
pod tym linkiem można podpisywać petycję przeciwko likwidacji EC Wawel
http://www.petycjeonline.com/nie_dla_likwidacji_poczenia_kolejowego_wrocaw-berlin
krzychu - 12-12-2014, 08:53
Temat postu: Wawel
Dzisiejszy Wawel z Hamburga do Wrocławia jedzie właśnie w zestawieniu:

Lok + B (PKP IC*) + A (PKP IC) + B (DBahn)
* - wagon zamknięty, niedostępny dla podróżnych
2 kl od DBahn przedziałowa, więc niewiele miejsc dostępnych w 2 kl.
Póki co brakło miejsc i ludzie stoją w obydwu wagonach na korytarzach. W tej syt. w 1kl również komplet siedzących.

Podsumowanie: Jak widać powyżej - skład tragiczny.
Ciekawe czy ta 2 kl DB pojedzie do Wrocławia?
Czy może odczepią od drugiego Wawela 2 kl PKP IC w Cottbus i przepną do tego? Ciekawe co przyjedzie z Polski dziś - jako ostatni Wawel do Hamburga. Będę nim jechać kawałek, więc zobaczę...
Brak mi słów, do jakiego stopnia degradacji znanego kiedyś dobrze połączenia to doszło.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group