Cytat: |
Faktycznie, od czasu do czasu coś tamtędy przejedzie |
Cytat: |
Na liniach, na których dopuszczalne prędkości wynoszą co najmniej 50 km/h powinno być przynajmniej 6 par pociągów na dobę |
Cytat: |
Sprawdź sobie ile masz czynnych posterunków między Szczytnem a Ełkiem. |
Cytat: |
O wydłużeniu ruchu pasażerskiego do Ełku też nie ma co mażyć (wszyscy wiemy ile to by wymagało środków finansowych), więc cieszmy się, że można jeszcze oglądać tu jakiekolwiek ślady ruchu kolejowego |
Cytat: |
Ponadto nikt nie będzie jeździł pociągami z taką prędkością. |
Cytat: |
Będą pociągi, w przyszłości PLK-a może zastanowić się nad otwarciem np. Białej Piskiej. Obecnie: nie ma pociągów (ba, nawet chęci do ich uruchomienia), więc nikt będzie wykładał pieniędzy na odbudowanie którejś ze stacji. |
Cytat: |
Prędkość 50 km/h dla pociągów czyni je już atrakcyjnymi wobec autobusów. |
Cytat: |
Tak samo nie wiemy, ile kosztuje codzienny postój szynobusu w Piszu (czyt. dowóz zmienników na poranny pociąg). |
Cytat: |
Ruciane Nida demontowali przy jeżdżących pociągach, więc nie łudźmy się że nagle PLK zacznie odbudowywać mijanki. Między innymi brak tego posterunku poważnie wpływa na brak możliwości dodania nowych pociągów na linię Szczytno - Pisz. |
Cytat: |
Chyba sobie jaja robisz. 2 godziny, kiedy samochodem jedzie się godzinę? Mamy XXI wiek. |
Cytat: |
To nie jest linia pierwszej potrzeby, są ważniejsze linie, na których konieczne jest zapewnienie odpowiedniej oferty. |
Cytat: |
Pisz dostał swój szynobus,bez sęsu żeby kurs kończył w piszu. |
Cytat: |
A życie pokaże, ale pewne jest że będzie kursował w tym roku. |
Cytat: |
Ciekawe tylko kto będzie płacił za te bzdury. |
jaga napisał/a: |
Ludzie! O czym wy piszecie? Tej linii już nie ma. Zniszczono ją w 2000 roku cięciami. Tak jak teraz Orzysz a kiedyś Gołdap i Suwałki reaktywacja tej linii to cud. No ale my słyniemy z cudów. Proszę zobaczyć co jest na linii Ełk- Białystok. Pustki. No w piątek i niedzielę Prostki i Grajewo robią frekwencję.3 pociągi. Kpina.Na linii piskiej tuż przed zamknięciem było pusto. Wiem bo jeździłam i widziałam.
Ale pomarzyć warto .Czekam na otwarcie. |
Cytat: |
Ełk-Pisz (stacja w Piszu nie jest czynna całodobowo). |
Exsimus napisał/a: |
A ten wieczorno - poranny podsył Pisz - Ełk - Pisz istnieje czy nie? |
Cytat: |
wyjazd z Ełku 3:51 |
Bartini napisał/a: |
Widzę że w warm-mazie jak zwykle myślą nie tą częścią ciała co trzeba... Półtorej godziny na przejechanie 50 km, brawo! Z tradycją w nowoczesność! |
Cytat: |
Pytam w kontekście uruchomienia pociągów na Ełk - Pisz |
Cytat: |
Tylko weź łaskawie pod uwagę, że: |
Cytat: |
Zerknij kilka lat wstecz |
Cytat: |
Fakt, jedna para w godzinach dla wielu abstrakcyjnych (wielu, ale nie wszystkich!) i zupełnie nieprzydatnych to mało |
Cytat: |
I warto podkreślić: pociąg przez Pisz będzie połączeniem umożliwiającym najwcześniejszy dojazd do Olsztyna (7:15) z Ełku. |
Bartini napisał/a: |
W ogóle ich nie uruchamiać, poza pociągami typowo turystycznymi. Pociąg o 3:51 z Ełku nie wygląda mi na turystyczny. |
Bartini napisał/a: |
A ty weź łaskawie pod uwagę, że mamy XXI wiek i ludzie pokupowali już sobie samochody. |
Bartini napisał/a: | ||
Ale dzisiaj nie jest kilka lat wstecz, tylko dzisiaj jest rok 2010. |
Bartini napisał/a: |
To nie jest mało, to jest marnowanie pieniędzy. Jak najbardziej jestem za tym, żeby pociągi tam jeździły, ale dla ludzi, a nie po to żeby domykać obiegi. |
Cytat: |
Typowo turystyczne pociągi na odcinku wątpliwie atrakcyjnym turystycznie? |
Cytat: |
Czyli co, kolej na takiej prowincji jak tutaj, gdzie prędkość wynosi 40-50 km/h, jest niepotrzebna i nie ma sensu? |
Cytat: |
Powiedz to uczniom, studentom, czy ludziom codziennie dojeżdżającym do pracy za przysłowiowe "grosze". |
Cytat: |
Potencjał linia ma, o frekwencję nie ma co się martwić. |
Cytat: |
Rozumiem, że mówiąc to, bierzesz pod uwagę koszty związane z noclegiem szynobusu w Piszu? |
Bartini napisał/a: |
Pociąg do Ełku jest w stanie spokojnie dojechać w 4 godziny (chociaż takiego nie ma, bo żaden przewoźnik nie dostrzega że można pojechać z Wawy do Ełku bezpośrednio pod drutem). Kolejne 1,5 do Pisza - razem 5,5. Długo ale niech będzie. Przez Olsztyn wychodzi dłużej - jakieś 6 godzin. Teraz rozumiesz? |
Bartini napisał/a: | ||
Zgadza się. |
Bartini napisał/a: |
Co jak co, ale nie uwierzę że za 150 nocy postoju PLK skasuje ćwierć miliona złotych. |
Cytat: |
A skoro już gdybamy - przy odpowiednim skomunikowaniu w Olsztynie, z Warszawy do Pisza (właśnie przez Olsztyn) |
Cytat: |
Nie mielibyśmy zarówno pociągów osobowych, ale i towarowe nie miałby po czym jeździć. |
Cytat: |
Zmiennicy na poranny pociąg nie dojeżdżają do Pisza taksówką finansowaną z własnej kieszeni... |
Cytat: |
Skąd informacja o kwocie, o której piszesz? Chętnie zerknąłbym do źródła. |
w7 napisał/a: |
Bartini, to co w takim razie proponujesz? Pytam w kontekście uruchomienia pociągów na Ełk - Pisz, tak aby nikt nie wyskoczył z krzykiem, że puszczenie tam pociągów to zabawa w rysowanie na siłę kresek na mapie.
Tylko weź łaskawie pod uwagę, że: - Astronomicznych prędkości tutaj nigdy nie będzie (i nie było!). - Linia nie była budowana jako główna magistrala, a pociągi osobowe 55 km odcinka Ełk - Pisz szybciej niż w 75-80 minut nie pokonywały tutaj nigdy |
w7 napisał/a: |
Zerknij kilka lat wstecz, przykład nieodległy: 57 km ze Szczytna do Pisza pociągi jechały w czasie niemal dwóch godzin (!), sam rozkład jazdy pozostawiał wiele do życzenia. Mimo tego często jechałem w pociągu na stojąco... |
w7 napisał/a: |
Fakt, jedna para w godzinach dla wielu abstrakcyjnych (wielu, ale nie wszystkich!) i zupełnie nieprzydatnych to mało, ale biorąc pod uwagę, że jeszcze w tym roku powinny przyjechać kolejne szynobusy... można śmiało powiedzieć, że będzie coraz lepiej. Od czegoś trzeba zacząć!
PS. I warto podkreślić: pociąg przez Pisz będzie połączeniem umożliwiającym najwcześniejszy dojazd do Olsztyna (7:15) z Ełku. |
Bartini napisał/a: |
Pociągi nie muszą jeździć wszędzie. |
Dzi napisał/a: |
Miałem okazję podróżować pociągami na tej linii. Co prawda nie w pełnej relacji, jednak podzielę się moimi spostrzeżeniami. Frekwencja w pociągu była bardzo wysoka. Dzisiaj w pociągu z Piszu prawie 100%, w ubiegłym tygodniu do Ełku również duża. Wydaje mi się, że gdyby poprawiono rozkład jazdy (więcej pociągów), to ilość podróżnych wzrosłaby. Linia jest atrakcyjna przynajmniej w wakacje.
|
Dzi napisał/a: |
Dziękuję za wyjaśnienie.
Niestety nie wiem w jakim charakterze jechali. Rozwiązanie, o którym wspomniałeś bardzo słuszne. Jednak widziałem na pewno 3 razy podwójną obsługę konduktorską. |
Adam85 napisał/a: |
Od kilku miesięcy jeździ szynobus na trasie ELBLĄG-OLSZTYN, ja osobiście widziałbym przedłużenie tej relacji do Pisza lub nawet do Ełku. Idealne byłoby połączenie REGIO relacji ELBLĄG-OLECKO przez: Olsztyn, Szczytno, Pisz, Ełk. Co o tym myślicie? |
siwiutki91 napisał/a: |
a czemu uważasz za głupotę jeżeli wychodzi taniej to dobrze że tak jest, np. w Podlaskim rano o 5:40 jedzie SA133 do Ełku -104km. |
Cytat: |
kursować na nowych ("zaoszczędzonych") mniej oblężonych relacjach poza szczytem. Dotyczy to także Olsztyn - Działdowo, czy Olsztyn-Korsze. Wiem że się rozpędziłem, bo olsztyński UM to raczej zwija kolej, niestety. |
buuuuum napisał/a: | ||
Ja już dawno szynozłoma na tym kursie nie widziałem. To ten co ma powrotny kurs z Ełku - odjazd o 7.41 ? |
siwiutki91 napisał/a: |
kolego, tak ten o 7:41 ja go często widzę na powrót i jest na SA133. |