Cytat: |
Dyrektor oddziału transportu kolejowego w Pol-Miedź Trans Mieczysław Czerpita mówi, że spółka może być przewoźnikiem osób. |
Cytat: |
Wszyscy włodarze gmin podkreślają, że rozmowy z kolejerzami są wyjątkowo trudne. |
Zed napisał/a: |
Trasa Wrocław - Trzebnica całkowicie opanowana jest przez busiarstwo i trudno będzie odebrać im pasażerów. Zachętą może być tylko niższa cena!
Potoki na tej trasie są dość spore i reaktywacja linii do Trzebnicy ma sens, pod warunkiem, że skonstruuje się przyzwoitą ofertę: szynobus, conajmniej 6-8 kursów dziennie w relacji Wrocław Nadodrze - Trzebnica. Na Nadodrzu skomunikowanie z pociągami do/z Głównego. Taryfa specjalna! Najlepiej gdyby trasę obsługiwał prywaciarz, a więc należy rozpisać przetarg, bo przy "zaradności" PKP PR nic z tego nie będzie. |
Cytat: |
- Ludzie przejadą się raz z ciekawości i wrócą do mnie - zapewnia. I zapowiada, że choć teraz bilet z Wrocławia do Trzebnicy w Express Busie kosztuje 4 zł, to Borodycz w 2009 roku obniży jego cenę do 3 zł, jeśli na pociąg będzie kosztował 4,5 zł. |
Cytat: |
do Legnicy, Lubina i Polkowic |
Krycha napisał/a: |
Seblit, wiesz, tak naprawdę wszystko jest w rękach urzędu marszałkowskiego. Poprzedni zarząd Dolnego Śląska (PiS) był nieudolny i beton PKP PR robił tu sobie co chciał. Teraz rządzi u nas PO, a władze UM są nastawione pro-kolejowo. PR Wrocław (DZPR) już nie podskakuje! |
Noema napisał/a: |
marekJG, nie rozsiewaj plotek z lokalnych brukowców. Szlak Zebrzydowa - Lwówek Śl. jest cały czas przejezdny. Wiadukty, przejazdy itp. należą do PLK. |
Catz napisał/a: |
A Łużyce dzisiaj znowu miały jakieś niesamowite opóźnienie |
Gaspares napisał/a: |
W związku z tym, hm, jeśli już dalekosiężnie planować, to trzeba by pomyśleć o jakimś włączeniu do ZVON, albo promocyjnym zintegrowanym bilecie na pociąg i na jeleniogórskie MPK. |
Cytat: |
Gaspares napisał/a:
W związku z tym, hm, jeśli już dalekosiężnie planować, to trzeba by pomyśleć o jakimś włączeniu do ZVON, albo promocyjnym zintegrowanym bilecie na pociąg i na jeleniogórskie MPK. Żaden problem! MZK Bolesławiec przystąpił do ZVON. PKS Bolesławiec też. |
Gaspares napisał/a: |
Chodzi m.i. o to, że rodzima spółka sama zarobi i da zarobić innym. Kasa zostanie w kraju. |
Kozioł napisał/a: |
Minęły już dwa lata od czasu zamknięcia Wałbrzych-Kłodzko |
Cytat: |
Teraz tak z innej beczki. Co myślicie na temat połączenia z Legnicy do Wałbrzycha przez Jawor i Jaworzynę Śl.? |
senior napisał/a: |
A mnie się wydaje, ze większość reaktywacji (żeby użyć tego potocznego stwierdzenia) jest zupełnie od" d..y strony robiona". |
senior napisał/a: |
a)poprawa stanu torów-prędkość handlowa musi być minimum 50km/h, |
senior napisał/a: |
b)promocja- w tym włączenie w ten proces gmin, bilety promocyjne miesięczne (nawet darmowe przez 2-3 pierwsze m-ce lub za bardzo małe stawki), |
senior napisał/a: |
c) badania ankietowe w miejscowościach o której sa potrzebne połączenia (oraz w jakich dalszych kierunkach) i sprawdzenie o których porach jeżdżą busy/inna komunikacja, |
senior napisał/a: |
d)porównanie oferty biletów jednorazowych do pozostałej komunikacji (bilet w 1 roku MUSI byc tańszy niz w najtańszym środku lokomocji alternatywnej), |
senior napisał/a: |
e) sensowne skomunikowania które są JAWNE NAPISANE NA rozkładzie (ciągle "zachodzę w głowę" czemu skomunikowania nie pojawiają sie na rozkładzie jazdy-to jest czysty zysk dla firmy gdyż wtedy zamiast kierunku np. Kamieniec Wrocław wie z rozkładu ze to jest Kamieniec Wrocław i dalej a)Poznan b)szczecin c)... i pociag poczeka na niego nawet jak będą opóźnienia ) |
senior napisał/a: |
f) na każdą trasa w rezerwie skald/szynobus z zasady puszczany (KKA powinno istnieć TYLKO w wyjątkowych sytuacjach zniszczenia infrastruktury), |
Cytat: |
Raczej niewykonalne w tej chwili. Gdyby mieli za każdym razem tak robic to by żadnej linii nie uruchomili. Na Jelenia - Wrocław na długich odcinkach jest tylko 30 km/h a linia mocno uczęszczana. |
Cytat: |
Co było pierwsze? kolej czy busy |
Cytat: |
Z tego co wiem nareszcie przynajmniej na część linii pieniądze sie znalazły -a miedzy Bogiem a Prawdą -poza połączeniami dalekobieżnymi ta linia przy 30km/h nie ma sensu (co gorsza byłem w weekend w tamtym rejonie i w schronisku rozmawiałem z turystami -wszyscy jak jeden mąż powiedzieli, że gdyby wiedzieli(wiedzieli =zdawali sobie sprawę - bo rozkład każdy znał) że to tak długo to by nie pojechali pociągiem tylko PKS em lub "jakimś busem". (to było zdanie ich nie moje) |
sebciu92 napisał/a: |
niż z lwówka przez bolesławiec do legnicy... bo tu dłuższa droga... |
kamis napisał/a: |
Moim zdaniem jest to bardzo dobry pomysł połączenia Legnicy z Czechami, tylko gorzej, jak miałoby to wyglądać... |
Mar-cin napisał/a: |
Mógłby ktoś podać prędkości szlakowe jakie w tej chwili są na lini z Legnicy do Jerzmanic? |
sebciu92 napisał/a: |
Ja bym proponował takie połączenie:
1. Lubomierz- Gryfów Śl.- Mirsk- Świeradów Zdr. 2. Lubomierz- Gryfów Sl. Jelenia Góra- Lwówek Śl. 3. Lubomierz - Gryfów Śl.- Jelenia Góra- Marciszów -Wojcieszów- Świerzawa- Złotoryja- Legnica 4 Legnica - Złotoryja - Lwówek - Jelenia - Gryfów - Mirsk- Świeradów Zdr. 5. Marciszów- Bolków - Strzegom- Malczyce- Wrocław Gł. 6 Legnica- Prochowice- Ścinawa |
Zed napisał/a: |
Warto też rozważyć reaktywację linii Gryfów - Świeradów Zdr. |
Krycha napisał/a: |
W tym roku najbardziej prawdopodobną reaktywacją jest odcinek Lubin - Rudna Gwizdanów. |
arttrans napisał/a: |
surgeon, Nie do końca rozumiem jakie połączenie czy chodzi o Legnica Jerzmanice czy Marciszów Wojcieszów |
Kod: |
Autobus PKS/bus PKP
Czas jazdy: 1:30h-1:50h 2:00h-2:20h Cena (bez ulgi): 9:20zł-12zł 14zł Odjazdy z: większość przystanków Dworzec PKP w mieście |
sebciu92 napisał/a: |
Ja bym proponował takie połączenie:
6 Legnica- Prochowice- Ścinawa |
Krycha napisał/a: |
Niedawno DOLKOM grzebał coś na torze pod Złotoryją. |
Cytat: |
Wrocław - Świdnica z odgałęzieniem do Kobierzyc |
Cytat: |
czyżby PLK miało naprawić wiadukt w Nowej Rudzie? Czy raczej warunkowo dopuszczą szynobusy ze względu na mniejszą masę?) |
Cytat: |
Nowy pociąg osobowy Poznań Gł - Jelenia Góra p. Zieloną Górę , Żary , Węgliniec , Zebrzydową , Lwówek Śląski !!! |
Cytat: |
No i kibelki Wrocław - Złotoryja - (Jerzmanice Zdrój?) |
Cytat: |
osob. Legnica - Rudna Gwizdanów - Głogów - Leszno (obieg na szynobus) |
Cytat: |
Słyszałem też plotki o pociągu Wrocław - Legnica - Rudna - Zielona Góra ale nic na ten temat niewiem |
Cytat: |
6. Chojnów - Rokitki. Jednorazowe info (jest gdzieś na formum taki wątek) o przetrasowaniu BOBRA przez Chojnów - moim zdaniem bardzo dobry pomysł, zwłaszcza dobre godziny dla uczniów. Tylko jak się mają urządzenia w Chojnowie pozwalające zjechać z E-30? |
Michał LG9 napisał/a: |
Tak apropo Bobra to w nowym rozkładzie jazdy na 90% już go niezobaczymy. Ruch regionalny na linii "Żagańskiej" ma być obsługiwany wyłącznie autobusami szynowymi w relacji do/z Legnicy. |
Cytat: |
osob. Legnica - Rudna Gwizdanów - Głogów - Leszno (obieg na szynobus) |
Cytat: |
No i kibelki Wrocław - Złotoryja - (Jerzmanice Zdrój?) |
Cytat: |
Słyszałem też plotki o pociągu Wrocław - Legnica - Rudna - Zielona Góra ale nic na ten temat niewiem |
kamis napisał/a: |
Według mnie, to jest sens, bo dużo osób z okolic Złotoryi dojeżdża do Legnicy, do PWSZ-u i filii, a jak jest to przedłużone aż do Wrocławia, to już dam sobie rękę uciąć, że osoby nie wierzące w to, jeszcze się zdziwią, że to nie będą "widmo". |
morpheo napisał/a: | ||
|
kriss_18 napisał/a: |
No fakt kasjerkto często się tu nudzą często nie ma ich w kasach albo siedzą na zapleczu lub gdzieś w barze ale cóż trzeba coś robić żeby szybciej płynął czas,tak przynajmniej jest w Dzierżoniowie. |
THX 1138 napisał/a: |
Podobno było w planie przedłużenie trasy do Kłodzko Miasto
dla wygody podróżnych... |
skubi napisał/a: |
Czy zna ktoś juz wstępny rozkład na linii Wałbrzych Gł-Kłodzko Miasto??? Sądzę że spokojnie te połączenie mogło by bytć realizowane na trasie Lubawka-Kamienna Góra-Wałbrzych-Kłodzko Miasto , z Lubawki i Kam.G. dużo ludzi jezdzi do Wałbrzycha , chociaż z 4 kursy dziennie , w Wałbrzychu na 7,20 do szkół, 10,00 na zakupy ,do lekarzy i w interesach , 16,30 , 18,30, a także Wałbrzych - Kłodzko muszą być skomunikowane na głównym z pociągami z Jel.Góry . Z Wałbrz.Gł. do Lubawki lub Trutnova o 5,45,7,20 , 14,00 , 15,50 |
walbol napisał/a: |
Na Walbrzych - Klodzko beda 4 pary, z czego 3 pojada az do Wcha Miasto, a tylko jedna pojedzie dalej niz do Klodzka Glownego (tj. z Bystrzycy i do Miedzylesia).
Dodatkowo jedna para Klodzko Glowne - Nowa Ruda. |
walbol napisał/a: |
Wg mnie tez wazniejsze byloby Klodzko Miasto, bo z Glownego nijak dostac sie niz z buta nie mozna (nie licze transportu prywatnego). Wszak np. z takiego Wcha Glownego do centrum podjechac mozna komunikacja miejska w 15 minut, a jadac pociagiem na Wch Miasto to po takim czasie dopiero wyladuje sie na peronie, z ktorego do centrum tez az tak blisko wcale nie jest...
No ale nie ja ukladalem rozklad... W kazdym razie te 3 pary, co dojada do Wcha Miasto, po 10 minutach beda wracac do Klodzka, takze nie bedzie potrzeby odstawiania ich nigdzie na bok. |
Marecki241 napisał/a: |
No dobrze a ile bedą stałyna Wałbrzychu Głównym? i będą tam jakieś skomunikowania? |
walbol napisał/a: | ||
Postoje na Wchu Glownym w strone Miasta po 5 minut, w stronę Kłodzka 6-10 minut. Skomunikowania z Klodzka na Jelenia Gore wszystkie po ok. 20 minut (akurat w kazdym przypadku sa to skomunikowania na pociagi do SzPG). Skomunikowania z Jeleniej Gory na Klodzko wszystkie po 35 minut. Skomunikowania na Wroclaw po 15 minut na Glownym (lub 10 min. na Miescie), a w druga strone ok. pol godziny. |
Kaszyn napisał/a: |
No tak, ruszą od 2 stycznia. Poza tym ostatnio byłem na stacji w Jedlinie Zdroju. Tak też coś grzebią z podsypką na głównym torze, a z jednego bocznego ścinają drzewa. Być może będą przygotowywali mijankę, bo ruch zapowiada się spory, więc na długich odcinkach jednotorowych byłoby to duże ułatwienie kursowania. |
mateusz123 napisał/a: |
Wiadomo czy Kłodzko-Wałbrzych ruszy 2.01.2009? |
Alek R. napisał/a: |
Trochę się zmartwiłem, że moja ulubiona linia "rusza" dopiero 5 stycznia. Od dłuższego czasu mówiło się i pisało o 2 stycznia, więc poczyniłem już przygotowania aby w sobtę kilka razy się przejechać tam i z powrotem. Czy zatem informacja zawarta kilka postów wyżej jest w 100%-tach pewna? Nigdzie nie doszukałem się najmniejszego oficjalnego komuniikatu na tę okoliczność, a do Wałbrzycha mam ponad 200 km, więc nie chcę się niemile rozczarować jak już dotrę na miejsce. |
skubi napisał/a: |
na stronie www.kolejedolnoslaskie.eu oraz w hafasie . ] |
skubi napisał/a: |
Dzwoniłem przed chwilą do Koleji Dolnośląskich do Pana Marcina Kunata przedstawiciela mediów |
Cytat: |
Dzwoniłem przed chwilą do Koleji Dolnośląskich do Pana Marcina Kunata przedstawiciela mediów i potwierdził : pociągi na trasie Wałbrzych Miasto - Kłodzko Miasto ruszają 5.01.2009 |
syrenka napisał/a: |
Działają czy już przestały? |
Cytat: |
Nawet nie zaczęły. Pociągi na jednostkach elektrycznych kursują jedynie w relacji Legnica-Głogów. Na odc. Głogów-Leszno, kursuje jedna para obsługiwana szynobusem woj. Wielkopolskiego. |
Cytat: |
więc jeden SA134 jest gdzieś do wzięcia. |
Cytat: |
Na Lwówek - Trutnov na przykład. Nie oddawaj go tak szybko od nas! |
Cytat: |
Ciekawe czy to była tylko chwilowa podmiana związana z jakąś awarią czy coś stałego. |
jano napisał/a: |
Rozśmieszają mnie te planszowe rozkłady jazdy j.w., szkoda że autorzy nie wymienili na nim wszystkich stacji np na odcinku Legnica - Wrocław, zawsze rozkład wyglądałby okazale.
A tak naprawdę ze Złotoryi można dojechać albo do Jerzmanic, albo do Wrocławia przez Legnicę. Więc po co powtarzać po kolei w trzech wierszach te same godziny odjazdów, jak wiadomo że i tak chodzi o ten sam pociąg. |
Zed napisał/a: |
Rozkład jazdy na linii złotoryjskiej rzeczywiście jest beznadziejny i nijak ma się do potrzeb ludzi: dojazdy do szkoły/pracy. Komu te pociągi mają służyć? Panowie z IRiPK/UMWD opamiętajcie się wreszcie! Reaktywacje trzeba robić z głową! |
Ok22-17 napisał/a: |
Województwo opolskie ma prawo nie zlecać przewozów na liniii Kamieniec - Nysa np. z powodu braku środków i kiepskich wyników tego połączenia gdy jeszcze istniało. |
amadeoEN57 napisał/a: |
Witam!
co do koleji dolnośląskich wierze w ich rychły upadek!! NA dniach jadę do JAWORZYNY Śląskiej ale przez Wrocław! POCIĄGAMI PKP PR! DO POCIĄGU kd NAWET NIE ZAMIERZAM WSIĄŚĆ PLK POWINNO DAĆ KD PRZEBIEGI W NOCY ABY NIKT NIE JEzDZIŁ POCIĄGAMI KD PKP PR! |
Petrik napisał/a: |
Witam,
czy ktos orientuje sie jak wyglada sprawa budowy bocznicy do kopalni melafiru w Tlumaczowie k. Scinawki? Pozdrawiam |
Krzych napisał/a: |
Witam!
Orientuje się może ktoś na forum czy jest szansa na reaktywację pociągów na linii Kłodzko- Stronie Śląskie? |
Jerry napisał/a: |
od Ścinawy przez ładnych parę kilometrów nie ma torowiska i przęsło na moście zdemontowane, ja bym proponował przywrócenie ruchu na odcinku Legnica Północna - Ścinawa. Na tym odcinku jest tor bardzo ładnie uchowany tylko drzewka trzeba by było pościnać. Przed zamknięciem linii torowisko było remontowane i są betonowe podkłady. Szynobusik mogłby śmiało jechać przez Bieniowice czy Szczytniki bo tam połączenia PKS są 2 na dobe.
|
Petrik napisał/a: |
Witam,
czy ktos orientuje sie jak wyglada sprawa budowy bocznicy do kopalni melafiru w Tlumaczowie k. Scinawki? Pozdrawiam |
pawelW napisał/a: |
Wiem że takiego pociągu nie było ,ale co byście powiedzieli na pociąg relacji Legnica-Polkowice? |
Cytat: |
Żadnego sensu nie ma kończenie biegu w pociągach z Lubina w Legnicy. |
Petrik napisał/a: |
Witam, czy ktos z forumowiczow jest w stanie okreslic stan zaawansowania robot na trasie Scinawka Srednia - Tlumaczow? Nie zrezygnowano przypadkiem z tej inwestycji? |
pawelW napisał/a: |
Po za tym dodam jeszcze że w trakcie modernizacji magistrali widac że są zrobione wyjazdy na Rokitki i Złotoryję z tak jakby w przyszłości miały by po nich kursowac pociągi to tak zostawili i co wiecej wyremontowali te wyjazdy z tym że dalej się one kończą ... |
pawelW napisał/a: |
krzysztoff to nawet lepiej po co nam PLK ? Wszyscy dobrze wiemy co to jest za spółka to PKP PLK u nich wuęcej "się nie da" niż jest możliwe ;p |
Cytat: |
1. Tak co będzie z linią Piława - Kobierzyce czy będzie modernizacja i linia z Dzierżoniowa do Bielawy
2. Czy będzie jakiś pospiech jechał przez Dzierżoniów??czy nie ma na to żadnych szans?? pytam bo jestem ciekawy |
Cytat: |
W odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 30 listopada 2009 r. pragnę podziękować za przekazane sygnały i zapewnić, że postulowane rozwiązania zostały poddane stosownej analizie.
Poruszany przez Pana problem braku sprawnej komunikacji między Chojnowem a Rokitkami jest znany Samorządowi Województwa Dolnośląskiego. Decyzja o zawieszeniu ruchu na tym odcinku, podjęta w 2002 roku, w opinii Samorządu była niesłuszna, pogorszyła bowiem komunikację między Chojnowem a północną częścią gminy i powiatu legnickiego, ponadto skierowanie pociągów z Żagania do Legnicy krótszą trasą przez Goliszów, Miłkowice przyniosło zmniejszenie ilości połączeń Chojnowa z Legnicą. Niestety w czasie modernizacji stacji Chojnów, wykonywanej w ramach przedsięwzięcia pod nazwą „modernizacja linii kolejowej E-30”, dokonano zmiany układu tej stacji i usunięto w jej zachodniej głowicy rozjazd, który umożliwiał zjazd z linii E-30 i wyjazd ze stacji linią nr 316 do Rokitek. Mimo to, Samorząd Województwa jest zainteresowany optymalizacją połączeń kolejowych w rejonie Chojnowa, w tym także przywróceniem ruchu na odcinku Chojnów – Rokitki. Aby uczynić powyższe zamierzenie możliwym do realizacji, Samorząd Województwa Dolnośląskiego wystąpił do PKP PLK SA z informacją, że jest zainteresowany organizowaniem ruchu kolejowego w relacji Legnica – Chojnów – Rokitki – Żagań – Żary w rozkładzie jazdy 2010/2011, i prosi o informację, czy do tego czasu PKP PLK zapewni przejezdność przedmiotowego odcinka. Ponadto, do Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA wystosowana została informacja, że Samorząd Województwa nie wyraża zgody na fizyczną likwidację tej linii. W związku z powyższym informuję, że w tej chwili istniejąca koncepcja przewozów kolejowych z Legnicy do Żar zakłada kursowanie pociągów przez Chojnów, jednakże konieczne jest zapewnienie przez zarządcę infrastruktury przejezdności szlaku oraz prędkości, która będzie satysfakcjonowała pasażerów. Dziękuję za przekazane sygnały i serdecznie proszę o przyjęcie powyższych informacji. |
Cytat: |
Zabezpieczamy teraz w Regionalnym Programie Operacyjnym pieniądze na przejęcie i remont trasy Wrocław - Świdnica - Jedlina-Zdrój. PKP reguluje właśnie stan prawny działek, przez które przebiegają tory. Liczymy, że w połowie przyszłego roku będziemy już właścicielem tej trasy, a w przyszłości z Wrocławia do Świdnicy dojedziemy pociągiem w nieco ponad godzinę. |
luciasz napisał/a: | ||
|
Cytat: |
Szanowny Panie,
w związku z Pańskim mailem w sprawie uruchomienia odcinka Chojnów - Rokitki należącego do linii kolejowej nr 316, informuję, iż w latach 2007 - 2009 Marszałek Województwa Dolnośląskiego w związku z konsekwentnie realizowaną przez Samorząd Województwa polityką rozwoju transportu kolejowego na Dolnym Śląsku wielokrotnie zwracał się do PKP PLK i Ministra Infrastruktury z zapytaniem o możliwość wznowienie kursowania pociągów na odcinku Chojnów - Rokitki. W odpowiedzi PKP PLK i MI informowało, że linia ta jest zbędna dla potrzeb eksploatacyjnych a przywrócenie ruchu na tym odcinku wymaga dużych prac inwestycyjnych (konieczność przebudowy zwrotnic, bocznic i innych obiektów inżynieryjnych) i nakładów finansowych (ok. 5 mln zł). Ponadto Ministerstwo Infrastruktury nie ujęło w swoim planie tej modernizacji a Minister Infrastruktury decyzją z 2005 r. wyraził zgodę na likwidację przedmiotowej linii. W związku z powyższym mimo monitów Marszałka Województwa i zainteresowaniem ze strony Samorządu wznowieniem kursowania pociągów na w/w odcinku PKP PLK w najbliższym czasie nie planuje jego modernizacji. Z poważaniem, Piotr Kordysz Specjalista Dział Transportu Szynowego Wydział Transportu Departament Infrastruktury |
Mih napisał/a: |
Bez naprawy głównej szlaku Ścinawka-Kłodzko dość szybko się radość skończy, bo po tak zdezelowanych torach ciężkie pociągi długo nie pojeżdżą. |
Cytat: |
Bez naprawy głównej szlaku Ścinawka-Kłodzko dość szybko się radość skończy, bo po tak zdezelowanych torach ciężkie pociągi długo nie pojeżdżą.
|
Krzysiu napisał/a: |
Przecież jeżdżą. Kopalnia w Słupcu cały czas jest czynna. Pociągi z kamieniem jeżdżą ze Ścinawki do Kłodzka. |
pawelW napisał/a: |
... nie mogę się doczekac otwarcia tej lini i remontu stacji Świdnica Miasto i Jawora
Pozdrawiam |
senior napisał/a: |
Linia do Tłumaczowa NIE MOŻE prowadzić w tej chwili ruchu pasażerskiego |
Nuter napisał/a: |
Nie wiadomo jednak, jak zostaną zorganizowane przejazdy kolejowe. Tory w okolicy Wrocławia przecinają między innymi krajową 8 oraz Ołtaszyn - co w przypadku przejazdów kolejowych może oznaczać duże korki na południu Wrocławia. |
Cytat: |
Szynobus wyjeżdżałby z Lubania do Zawidowa i Frydlandu w Czechach, by potem dotrzeć do Liberca a następnie przez Tanvald, Harrachov, Szklarską Porębę i Jelenią Górę wrócić do Lubania. Jeżeli projekt „wypali” to powiat lubański zafunduje sobie produkt, który przyciągnie turystów z całej Europy. Przy okazji starostwo chce uruchomić połączenie do Leśnej, gdzie jeszcze w latach osiemdziesiątych przyjeżdżało kilka pociągów dziennie |
Cytat: |
W sobotę 17 września 2011 r., po raz drugi wyruszy pociąg nadzwyczajny linii kolejowej 181, łączącej węzeł kolejowy w Herbach Nowych (powiat lubliniecki w województwie śląskim) z Oleśnicą przez Wieluń i Kępno.
Tym razem pojedziemy z Wrocławia przez Oleśnicę, Syców, Kępno do Wielunia i z powrotem. W przedsięwzięcie o tak szerokim zasięgu, zainicjowane przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu, włączyły się powiaty: oleśnicki, kępiński, wieruszowski i wieluński, a celem przewodnim jest rewitalizacja odcinka i przywrócenie publicznej komunikacji kolejowej na trasie Wrocław – Wieluń Dąbrowa. Przypomnijmy. W 2002 r. zawieszony został ruch pasażerski na odcinku Kępno – Oleśnica i do dziś linia ta jest nieczynna. Na odcinku Kępno –Wieluń Dąbrowa ruch pasażerski zawieszony został w grudniu 2006 r. przywrócony w czerwcu 2007 r. Na odcinku Herby Nowe – Wieluń Dąbrowa ruchu pasażerskiego nie zawieszono nigdy. Organizatorzy w ten sposób pragną zwrócić uwagę na potrzebę wznowienia stałych przejazdów, jako olbrzymiej szansy rozwojowej regionu dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego. Otwarcie linii 181 byłoby znakomitą alternatywą dla przeciążonej od dawna krajowej ósemki, zapewniłoby szybszy i bezpieczniejszy środek transportu dla mieszkańców okolicznych miejscowości, ułatwiło dostęp do wrocławskich ośrodków akademickich oraz rynku pracy. Nieocenione byłoby również w związku ze zbliżającymi się rozgrywkami Euro 2012. Pociąg, który wyruszy 17 września składał się będzie z lokomotywy spalinowej i wagonów osobowych - 2 wagony osobowe konstrukcji współczesnej na 160 miejsc siedzących, 3 wagony osobowe historyczne na 130 miejsc siedzących (razem 290 miejsc). W skład wejdą także wagony towarowe, a w nich przewidziano wystawy okolicznościowe. Kilka zdjęć odtworzonego szlaku kolejowego w załączniku. Skład: Class 66 + salonka + 5x111A+3xBi+6 zabytkowych wagonów towarowych KSK Pociąg ten kursuje według rozkładu jazdy: Wrocław Mikołajów o 8:01 Wrocław Nadodrze p 8:08 o 8:10 Długołęka p 8:29 o 8:32 Oleśnica p 9:00 o 9:25 Poniatowice p 10:01 o 10:03 Syców p 10:49 o 11:04 Perzów p 11:26 o 11:31 Bralin p 11:52 o 11:54 Kępno p 12:40 o 12:50 Wieruszów Miasto p 13:07 o 13:22 Czastary p 13:38 o 13:40 Wieluń Dąbrowa p 14:00 o 15:00 ---------------------------------------------------- Czastary p 15:20 o 15:22 Wieruszów Miasto p 15:38 o 15:40 Kępno p 15:57 o 16:02 Bralin p 16:26 o 16:28 Perzów p 16:49 o 16:51 Syców p 17:13 o 17:15 Poniatowice p 18:01 o 18:03 Oleśnica p 18:39 o 19:00 Długołęka p 19:21 o 19:23 Wrocław Nadodrze p 19:41 o 19:43 Wrocław Mikołajów p 19:52 (Start i powrót - stacja Wrocław Mikołajów przez wzgląd na remont Dworca Głównego we Wrocławiu.) Organizatorzy serdecznie zapraszają wszystkich zainteresowanych przywróceniem połączenia Wieluń Dąbrowa - Wrocław. Biletami w głównej mierze dysponować będą samorządy. |
Cytat: |
Nieważne czy KD czy PR ważne żeby jakikolwiek przewożnik |
krzysztoff napisał/a: |
Temat linii nr 316 (Złotoryja-Chojnów-Rokitki), który był tu kilkukrotnie poruszany ostatecznie można uznać za zamknięty. Linia zostanie przerobiona na ścieżkę rowerową... + odcinek Złotoryja-Lwówek Śląski również zostanie przerobiony. |
iktorn82 napisał/a: |
Freddie, nikt nic nie robi z linią Lwówek - JG, tylko z Lwówek - Złotoryja. Też nie popieram przekształcania torów na ścieżki rowerowe, ale w tym przypadku chyba źle przeczytałeś wypowiedź poprzednika Na trasie przeznaczonej do likwidacji pociągi pasażerskie zostały zawieszone w 1988 roku. |
Sunseed napisał/a: |
po kij do Forst? Ekonomicznie uzzasadnione to tylko do Cottbus ;d
14 taka ważna, fajna linia, a tak zaniedbana |
pp napisał/a: |
Zresztą, jeśli roweru nie przewiozę w pociągu, to się w tamte okolice nie wybiorę. Po po co i jak? |
pp napisał/a: |
Za komuny nikt nie myślał na kolei o pasażerach, pociągi często kursowały w kosmicznych relacjach i godzinach, szczególnie na lokalkach. |
iktorn82 napisał/a: | ||
pp, Kiedyś pociągi jeździły właśnie dla pasażerów i nikt nie zwracał uwagi na ekonomię bo ludziom się to po prostu należało. Podsumowując, przychylę się do słów chemmobile, że nie masz bladego pojęcia o tym, co piszesz. |
chemmobile napisał/a: |
Porównywanie czasu przejazdu autobusu i pociągu po kompletnie innych trasach jest pięknym przykładem twojej niekompetencji w temacie dolnośląskim. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Ankietę można już wypełniać online na stronie http://kolej.kgora.pl/ |
Flanker napisał/a: |
Leniwiec zejdź na ziemie, 8 par?! 5 par w zupełności styknie, nawet 4 pary będą git. |
Flanker napisał/a: |
No ten obecny rozkład KD już spaprało i muszę do nich jakoś napisać by poprawili czas wyjazdu porannego pociągu do Trutnova bo nie łapie go żaden skład z Wrocławia poranny co jest skandaliczne. |
pp napisał/a: |
Duża sieć dawnych kolei wąskotorowych jest w powiecie dzierżoniowskim, gdzie oplatają Góry Sowie. |
sympatyk napisał/a: | ||
No chyba że jest coś o czym nie wiem... |
sympatyk napisał/a: | ||
No chyba że jest coś o czym nie wiem... |
ufoludek napisał/a: |
Sieć była... przed wojną. Np. zygzakiem wspinająca się na górę Włodarz. Także w okolicy Ludwokowic, czy Jugowa. Ale śladu po niej nie ma, poza podkładami w liniach w sztolniach. No chyba, żę ma to być podziemna sieć. |
dinxles napisał/a: |
A wiadukt w Pielgrzymce to kto rozebrał? |
kruczek napisał/a: |
Powiew europejskiego myślenia na Dolnym Śląsku - ważny cytat z planu:
Ze względu na powyższe kryteria Samorząd Województwa (organizator publicznego transportu zbiorowego) preferować będzie transport kolejowy, który stanowić ma szkielet transportu zbiorowego w regionie. Transport autobusowy funkcjonować ma natomiast jako forma zintegrowanego dowozu do kolejowych węzłów komunikacyjnych oraz podstawowy środek transportu na trasach, gdzie brak jest możliwości zorganizowania komunikacji kolejowej. To cytat dla innych województw - szczególnie dla małopolskiego i teraz kujawsko-pomorskiego! |
Cytat: |
"...W planie transportowym jako istotne w ruchu pasażerskim o charakterze wojewódzkim wskazano:
- linię kolejową nr 284 (o charakterze regionalno-wojewódzkim) - Legnica - Złotoryja - Lwówek Śląski jako element linii komunikacyjnej Legnica - Złotoryja - Lwówek Śląski - Jelenia Góra, - linię kolejową nr 312 (o charakterze lokalnym; regionalno-wojewódzkim) - Jerzmanice-Zdrój - Marciszów jako element linii komunikacyjnej Legnica - Złotoryja - Marciszów - Kamienna Góra - Trutnov. " |
Nuter napisał/a: |
Nieco wcześniej bo już po roku 2020 być może doczeka się pociągów Lubin - w planowanej ilości 4 par z Wrocławia.
I o zgrozo - Góra Śląska (!) (Z/do Wrocławia) w ilości 8 par, a po roku 2025 szesnastu... |
Nuter napisał/a: |
Mówiąc szczerze mam bardzo mieszane uczucia co do tego dokumentu...
Do tego spora ilość błędów w nim i danych byle jak powpisywanych do tabelek (przykładowo odległość z Chojnowa do Legnicy podana jako 9km podczas gdy w rzeczywistości to dystans dzielący Legnicę z Miłkowicami ;-) ) potęgują wrażenie jakby dokument ten został sporządzony "na kolanie" i w pośpiechu, zwłaszcza w bezpośrednim porównaniu z wcześniejszą wersją planu z początku roku ( http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=32205 /PDF/ ) czy podobnymi dokumentami innych województw np. Lubuskiego który w mojej opinii szczególnie w odniesieniu do sieci kolejowej został sporządzony naprawdę profesionalnie. ( http://www.bip.lubuskie.pl/kontrast/56/1107/Konsultacje_spoleczne_PLAN_TRANSPORTOWY/ ) |
bystrzak2000 napisał/a: |
Mnie nie chodziło tyle o planowane czy nieplanowane reaktywacje, bo to są ogólnie pobożne życzenia, ale o ilości pociągów. Pisanie w planie transportowym o 4 parach pociągów na dobę to jest jawna kpina. To już lepiej zlikwidować przewozy i zaorać linię. |
Cytat: |
Przede wszystkim ten plan nie powstał w UMWD, ale w jakiejś Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu. To jest coś jak studium wykonalności. Urząd ogłosił przetarg, ktoś tam wygrał i ma zbadać rynek oraz przedstawić wnioski. |
Nuter napisał/a: |
Tylko weź też pod uwagę że na tej "pipidówce" linia się nie kończy, jeśli np owa Złotoryja miała by za jakiś czas odzyskać "w rozsądny sposób" połączenie kolejowe to bez rewitalizacji "Lwówka" ani rusz bo inaczej nawet gdyby wyremontowano linię do Legnicy też była by tylko taką końcowa jak obecnie Lwówek "pipidówką".
Rewitalizacja tego odcinka jest kluczowa aby z kolei odtworzenie dalszego odcinka trasy do Złotoryi i Legnicy miało sens. A Jelenia Góra jak i Legnica to już czego by nie powiedzieć nie są pipidówki ;-) |
Nuter napisał/a: |
W sumie to nie wiem skąd w projekcie ZIT Aglomeracji Jeleniogórskiej wzięło się to 70mln, bynajmniej jeszcze kilka miesięcy temu PLK wyceniała koszt modernizacji odcinka Jelenia Góra - Lwówek Śl. tak jak określił to Pan Prezes "na klamki ze złota" za 100mln. Co również w mojej opinii jest kwotą znacznie przewymiarowaną w stosunku do realnych potrzeb. |
Nuter napisał/a: |
A odnośnie jeszcze Kowar, to bardzo szkoda że zostały w planie pominięte, tamten kierunek posiada o wiele większy potencjał przewozowy niż Karpacz - na pewno w tygodniu, polecam na własne oczy zobaczyć ile ludzi wsiada do busów w kierunku Jeleniej Góry na "głównym" przystanku autobusowym znajdującym się przy dawnym dworcu kolejowym... I do tego władze miasta bardzo pro kolejowo nastawione - w przeciwieństwie niestety do Karpacza. Miejmy nadzieję że po konsultacjach społecznych plan transportowy zostanie jednak jeszcze raz poprawiny i skorygowany. |
krzysztoff napisał/a: |
Ostatnio było głośno o przejmowaniu linii przez UMWD, były to m.in. odcinki linii 284, 285, 316 w wyżej wymienionych projektach ani słowa o tych liniach. A odnowę 7-km odcinka 316 ostatecznie chyba przekreśla modernizacja linii Miłkowice-gr.Województwa. |
krzysztoff napisał/a: |
Ostatnio było głośno o przejmowaniu linii przez UMWD, były to m.in. odcinki linii 284, 285, 316 w wyżej wymienionych projektach ani słowa o tych liniach. A odnowę 7-km odcinka 316 ostatecznie chyba przekreśla modernizacja linii Miłkowice-gr.Województwa. |
Cytat: |
Przewiduję, że możliwe byłoby pokonanie odcinka Świdnica - Wrocław Główny w ok. 50 minut. |
Atoman napisał/a: |
Przede wszystkim około nie znaczy dokładnie. Może być nieco mniej lub nieco więcej. |
Atoman napisał/a: |
Na trasie powinno być ok. 15 stacji. Dystans pomiędzy nimi to średnio 5 km. |
Atoman napisał/a: |
Różnica w długości obu odcinków jest nieznaczna. |
Atoman napisał/a: |
To średnie obliczenia, a jak to wyjdzie w praktyce, to nikt do końca nie wie. |
Atoman napisał/a: |
Na pewno kolej będzie w stanie konkurować z busami i komfortem i czasem jazdy. |
Cytat: |
Generalnie raczej rewitalizacja ma służyć temu aby docelowo połączenie Świdnica-Wrocław było realizowane przez Sobótkę i aby czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie.
|
Cytat: |
To nagle jednak Świdnica-Sobótka-Wrocław i Świdnica-Jaworzyna-Wrocław ma tę samą długość? A miała być przecież spora różnica... |
Cytat: |
Generalnie raczej rewitalizacja ma służyć temu aby docelowo połączenie Świdnica-Wrocław było realizowane przez Sobótkę i aby czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie.
|
Cytat: |
Nie można było od razu się wypowiedzieć na poziomie, tylko w niekulturalny sposób zakładać, że się wie wszystko, a druga strona g* wie? |
Atoman napisał/a: |
Rewitalizacja ma służyć takim Marcinowicom, czy Sobótce, a niekoniecznie głównie Świdnicy. Rozmawiałem z ludźmi z Sobótki, którzy busów mają już po prostu dość i wręcz czekają na pociąg |
Atoman napisał/a: |
DK35 jest jedną z mniej bezpiecznych dróg w województwie, a taka kolej to i większy komfort, i lepsze bezpieczeństwo, a i dalej uważam, że szybszy czas przejazdu. |
Atoman napisał/a: |
Zresztą gdzie na tej trasie będzie miało znaczenie to, czy pojedzie 100 km/h czy mniej, skoro co chwilę będą stacje? W przypadku Jaworzyny tak nie jest, ale tutaj nikt 120 km/h nie rozwinie, tym bardziej, że piszesz, że chcą jeszcze więcej stacji. |
Atoman napisał/a: |
Ale oczywiście zawsze znajdą się wszechwiedzący przeciwnicy, którym nawet niebo po śmierci będzie przeszkadzać. Może niech sami się zgloszą do opracowania studium, a najlepiej od razu na wojewodę i robić PZPW. Zaraz będę nazwany znów mikolem, bo popieram działania Urzędu Marszałkowskiego w kwestii odnowy wrocławskich linii kolejowych. Z badań społecznych wiem, że ludzie mieszkający na tym obszarze chcą kolei zamiast busów i dostaną to, czego oczekują, a przecież chyba o to chodzi, aby poprawić dostępność regionalną? Koniec więc tej kwestii. Dobrze, że mamy potwierdzenie realizacji tej inwestycji. |
Cytat: |
Generalnie raczej rewitalizacja ma służyć temu aby docelowo połączenie Świdnica-Wrocław było realizowane przez Sobótkę i aby czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie. |
Pirex napisał/a: |
Tak narzekacie na władze swego województwa, które - przypomnę - przejęło od PKP i wyremontowało już dwie linie kolejowe: Wrocław - Trzebnica oraz Szklarska Poręba - Jakuszyce. A teraz wskażcie mi inne województwo, które przejęło od PKP i wyremontowało choćby jedną linię kolejową. |
figo_fago napisał/a: |
Czy jest jakaś szansa na reaktywację linii: Wrocław-Piława Górna? |
Cytat: |
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpoczęła wczoraj inwentaryzację linii (...) z Bielawy przez Nową Rudę do Radkowa w Kotlinie Kłodzkiej. |
kaja805 napisał/a: |
Połączenia bezpośrednie z Wrocławiem otrzymają stolice 4 powiatów, czyli Kamienna Góra, Lwówek Śląski, Góra i Złotoryja |
EU07-469 napisał/a: |
. I właśnie dochodzimy tu do największego kłopotu - w Polsce od wielu lat nie kupuje się (a co dopiero mówić o produkcji) taboru na wąskie tory, wspomniane Mbxd2 i wagony doczepne Bhxpi były sprowadzone ponad 35 lat temu i to najmłodszy wąskotorowy sprzęt jaki mamy. W dodatku niewiele tego zostało (a jeszcze mniej jest na chodzie). |
kacper98 napisał/a: |
chociaż linia przepiękna. |
Beatrycze napisał/a: |
Stacja wyremontowana, ale pociągi się tu nie zatrzymują.
Jest nowoczesny peron, wiata, ławki, oświetlenie, a nawet podjazdy dla niepełnosprawnych. Brakuje tylko pociągów, bo w Rakoniewicach Milickich nie zatrzymuje się żaden skład, mimo że kiedyś z małej stacji korzystali mieszkańcy kilku wsi. Więcej: https://wroclaw.tvp.pl/42278967/stacja-wyremontowana-ale-pociagi-sie-tu-nie-zatrzymuja |
lahti napisał/a: |
Zapowiada się że po Bielawie w przyszłym roku nastąpi rewitalizacja linii Rokitki-Chocianów.
https://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/polkowice/27178-6-mln-na-likwidacje-wykluczenia-kolejowego-chocianowa |
Ralny napisał/a: |
Bezpartyjni Samorządowcy pożarli się w UMWD o linie kolejowe. |
Pirat napisał/a: |
Najwyższa Izba Kontroli oceniła działania samorządu województwa dolnośląskiego ws. przywracania połączeń kolejowych. |