kris123 napisał/a: |
A co do kursów EN51 w Wieliczce bym się nie spodziewał. Stan torów na to nie pozwala, poza tym czas podróży by wzrosnął. Wydaje mi się, że połączą poprostu kursy Wieliczka- Oświęcim , ale tylko kursy przez Skawinę i Spytkowice i wtedy na całej trasie zapewne pójdzie EN 81. Pozdrawiam. |
danio napisał/a: |
Nie znasz mentalności ludzi , jak nie ma "bezpośredniego pociągu" to wolą nie jechać .
A na odcinku cz-dz - Oświęcim ludzie jeżdżą głównie do brzeszcze , następna sprawa , to Brzeszcze , gdzie dużo młodzieży studiuje/uczy się w Oświęcimiu , czemu o nich nie powalczyć , wystarczyłoby 3-4 pociągi wydłużyć do czechowic . Powtórzę jeszcze raz, jeśli nie będzie wyraźnej informacji o skomunikowaniu , ludzi zacznie ubywać , i to coraz bardziej , wtedy się wytnie pociągi na trasie , bo nierentowne . Zresztą już zlikwidowano kasy prawie na wszystkich przystankach , oprócz Brzeszcz (w wakacje w Brzeszczach nieczynna była kasa ) |
Woojtek napisał/a: |
yusek - tu chodzi o sensowne łączenie relacji a nie wyimaginownych po co komu połączenie Wieliczka - Oświęcim przecież turyści i tak dwóch obiektów w jeden dzień nie będą zwiedzać. |
Woojtek napisał/a: |
Ten manewr jest ewidentnie robiony pod przebudowę Ronda pod Makro pod przykrywką zrobienia udogodnień dla turystów. Kiedyś jeździły pociągi na trasie Tarnów – Katowice i jeden na trasie Tarnów – Czechowice Dziedzice z dużą frekwencją i takie relacje mają sens. |
Cytat: |
Po za tym jeżeli nie będzie reklamy zorganizowanej poza dworcami i stacjami PKP to nawet najlepiej ułożony rozkład nie przyciągnie pasażerów – bo skąd ktoś będzie wiedział że do Wieliczki można dojechać za 2,50 a do Chrzanowa bilet jest w dobrej cenie a pociągi mają dogodny rozkład?! Na koniec jeszcze jedno skąd mają wiedzieć, że do danej miejscowości jedzie pociąg – busy reklamują się same jadąc miastem z wywieszoną relacją a pociąg jedzie torami i nikt jego relacji a tym bardziej przez jakie stacje jedzie nie widzi. |
Krzysztof21 napisał/a: |
No i moje obawy się potwierdziły. Teraz dostałem informacje, że w Oświęcimiu zamieszanie i totalny rozgardiasz z tymi przesiadkami. Super. Szumne łączenie relacji, kosztem rozbicia innych, dobrze funkcjonujących relacji. Może trzeba czasu, by to zaiskrzyło? No i jakiegoś wysiłku ze strony PKP PR: informacja, informacja i jeszcze raz informacja! |
sheva17 napisał/a: |
Dresiarze są poważnym problemem. Niestety odstraszają innych pasażerów od korzystania z pociągów.Może jednak będzie bezpieczniej, gdy więcej pasażerów zacznie korzystać z pociągu? |
kris123 napisał/a: |
. Skandaliczne, aby pociągi miały 30 min opóźnienia. A to zdarza się coraz częściej.
|
Cytat: |
Szynobusy do Wieliczki poszły na obsługę Balic póki co |
kris123 napisał/a: |
Szynobusy do Wieliczki poszły na obsługę Balic póki co. Natomiast 1 obsługuje 2 poranne z Kraka do Wieliczki. I tak jak się spodziewano frekwa jest rzenująca w tych pociągach. |
kris123 napisał/a: |
Zgadzam się zgadzam. Tylko ja bym dał 4/6 w relacji Wieliczka-Czechowice a poza tym zgadzam się z Tobą. A tak przy okazji nie orientujesz się czasem co jeździ z Ośw do CZd, czy jest to ten sam skłąd co z Krakowa jeździ, czy inny? W każdym razie zgadzam się, ż powstałyby opóźnienia, tylko i tak takowe się pojawiają. Na razie są to opóźnienia do 10/15 minut, ale jak skłąd się popsuje to będzie niewesoło. |
kris123 napisał/a: |
To ja mam pytanie. To już EZT nie jeździ na tej trasie? Ja rozumiem szynobus w porach wieczornych i porannych, ale nie w środku dnia. To paranoja jakaś. A co do Cz- Wieliczka ja pisałem o max 4/6 kursach nie 13:) pozdarwiam |
kris123 napisał/a: |
Jest za mało, ale co poradzić. Problem nie jest z 1 minutą,ale problemem są opóźnienia z Wieliczki... |
kris123 napisał/a: |
W y\tym pomyśle się nie wypowiadam. Nie znam się na rentowności Bohumina Ale jak twierdzisz że dobra to nie zgłąszam sprzeciwu |
dyżurny napisał/a: |
Co do Bohumina, to słyszałem iż ma być jedno bezposrednie połaczenie Bohumin - Kraków - Bohumin Oczywiscie przez Oswięcim. Skalnica natomiast przez Katowice |
dyżurny napisał/a: |
Co do Bohumina, to słyszałem iż ma być jedno bezposrednie połaczenie Bohumin - Kraków - Bohumin Oczywiscie przez Oswięcim. Skalnica natomiast przez Katowice |
zawias napisał/a: |
A wiesz może czy będzie ten pociąg stawał w Libiążu i na wszystkich przystankach Skalnicy? |
zawias napisał/a: |
(beton CD? ale to raczej niemożliwe ) |
Krzysztof21 napisał/a: |
Ja ciągle zastanawiam się, czy pomysł "średnicówki" Wieliczka-Oświęcim był trafiony. Podobno pociągi notorycznie łapią teraz opóźnienia, a frekwencja na odcinku Kraków-Wieliczka spadła. Jeśli jestem w błędzie proszę mnie wyprowadzić. |
bartik napisał/a: |
["zawias"]
Według mnie połączenia Wieliczka-Oświęcim mają sens, ale głupią rzeczą była likwidacja mijanki w Wieliczce, przez co po wjeździe jednego pociągu na szlak Bieżanów-Wieliczka R nie można wpuścić kolejnego, tzn. aby wjechał drugi, musi wyjechać pierwszy. To w wieliczce zlikwidowano mijankę, kiedy??, w wieliczce byłem ostatnio chyba w kwietniu tak więc długo mnie tam nie było i wiele mogło się zmienić. |
zawias napisał/a: |
A nie prościej zrobić tak:
Wsadzić Jelonki co godzinę do Wieliczki R z Krakowa Gł.. |
Gurami22 napisał/a: |
bartnik, moim zdaniem ciekawa propozycja tylko nie wiem czy całoroczny - moim zdaniem w sezonie pielgrzymkowym, przed i po ważnych uroczystościach religijnych a także w piątki i potem powrót w niedziele wieczorem, albo poniedziałek rano byłby rentowny, a przez cały rok to już by się trzeba było zastanowić i policzyć, moim zdaniem w tygodniu jednak by na siebie nie zarobił |
kris123 napisał/a: |
Mi sie wydaje ze trzeba bylo go puscic jako R+ Zakopane-Czwa, to był sprawdzony po0mysł io po czesci zgodny z ideą. A tak rzucali go to warszawa to bielsko teraz Osiecim. Szkoda skłądu |
Cytat: |
dlaczego to można sporo się zastanawiać, wiem, że padały już takie propozycje, ale ja bym puścił IR Częstochowa-Kraków(-Wadowice)??? |
Cytat: |
Zakład przygotowuje aktualnie projekt jej (IIIstrefy) poszerzenia. Jeśli finanse firmy na to pozwolą, III STREFA wkrótce obejmie też Chrzanów - dodał. |
Cytat: |
tylko problemem Libiąża jest ostry łuk przed wjazdem od strony Libiąża co skutecznie wymusza obniżenie prędkości. |
LukE83 napisał/a: |
2. Z tego co wyczytałem na tym forum w innych wątkach to małopolskie EN81 nie byłyby chętnie wypuszczane poza obszar województwa małopolskiego. |
Pułtuś napisał/a: |
pocieszeniem jest całkiem niezła frekwencja. |
adamus napisał/a: |
Pociągi w Krzeszowicach – Rudawie – Zabierzowie biją na głowę busy „strefą” i prędkością przejazdu! Zobaczcie na frekwencje!
Czas na miejscowości od Trzebini przez Chrzanów, Libiąż, Chełmek aż do Oświęcimia to naprawdę jest możliwe! |
Cytat: |
Władze małopolskiego urzędu marszałkowskiego dogadały się z Małopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Krakowie w sprawie poszerzenia III strefy o Chrzanów. Rozmowy trwały od kilku miesięcy.
- Zakład wystąpił do nas z wnioskiem o objęcie stacji Chrzanów ofertą taryfową biletów strefowych (czasowych i miesięcznych). Zgodziliśmy się – powiedział w czwartek Jarosław Kostrzewa, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie. Urząd nie będzie musiał dodatkowo dofinansowywać oferty. MZPR tłumaczy, że wzrost liczby pasażerów powinien zrekompensować utratę przychodów wynikających z obniżenia cen biletów. Kiedy III strefa zacznie obowiązywać? - Rozszerzenie oferty wymaga wprowadzenia koniecznych zmian w systemach sprzedaży biletów, dlatego data wprowadzenia zmian nie jest jeszcze ustalona – dodał Kostrzewa. Marek Sowa, członek zarządu województwa małopolskiego poinformował nas, że prawdopodobny termin to 1 maja. |
Cytat: |
"Mateusz Kamiński" - Nie zostało powiedziane, że wraz z wprowadzeniem III strefy oferta "Połączenie w dobrej cenie" przestanie obowiązywać. Istnieje możliwość funkcjonowania tych dwóch ofert na jednej linii. Pozdrawiam |
urban2604 napisał/a: |
III strefa prawdopodobnie się opóżni dla Chrzanowa . Jak tłumaczą w MZPR jest to spowodowane uroczystościami pogrzebowymi prezydenta .
Rzeczniczka prasowa MZPR dodała też , że nie wie kiedy III strefa miałaby zacząć funkcjonować |
Cytat: |
~zadowonony: szczere gratulacje dla osób z forum przełomu za inicjatywę której zabrakło władzom miasta Chrzanowa które powinny się za to wstydzić!
Proszę także o odpowiedź od Pana Marka Sowy nie jestem czepialskim człowiekiem ale Pan Sowa mówił że na "równo" traktuje stacje w Trzebini i Chrzanowie to pytam dlaczego podobnie jak z III strefą mamy już po równo to zintegrowany bilet jest do Trzebini a Chrzanów znów NIE? CO wam zależy przecież to tylko 4km dalej od Trzebini a mieszkańców w Chrzanowie jest ponad 40tyś. ?? Zróbcie zintegrowany także do CHRZANOWA! |
Cytat: |
~Marek Sowa: O bilet zintegrowany do/z Trzebini wystąpiliśmy wcześniej (zanim skierowaliśmy wniosek do Zarządu Przewozy Regionalne o III strefę dla chrzanowa). Ale i o tym będę pamiętał. |
Cytat: |
1 czerwca mija miesiąc odkąd w Chrzanowie przewozy regionalne wprowadziły III strefę. Wśród mieszkańców miasta nie brakuje głosów, że oferta ma bardzo słabą promocję. Z tą opinią nie zgadza się dyrektor zakładu Ryszard Rębilas.
- Wydrukowaliśmy 10 tysięcy ulotek i kilkadziesiąt plakatów w formacie A3 o poszerzeniu strefy do Chrzanowa – wyjaśnił Rębilas. - Poza tym informacje można było znaleźć w mediach, jak również na naszej stronie internetowej – dodał. źródło: http://www.przelom.pl/przelom-online.php?t=Byla-promocja-III-strefy-&p=5038_i2_37973#PWSZ |
NS napisał/a: |
@Tomasz: w MZPR jest EN57-1575. |
kris123 napisał/a: |
A z tymi korkami nie wiem jak jest, ale gdzieś to chyba skład nadrabia bo do Krakowa opóźnia się do 5 minut |
Cytat: |
Turysta na dworcu kolejowym Chrzanów Śródmieście może się pogubić. Perony nie mają oznaczeń. Wkrótce to się zmieni. Interwencja forumowiczów i naszej redakcji przyniosła rezultat. Kolej zamówiła tabliczki u producenta.
Przypomnijmy, że na brak oznaczeń “Peron 1” i “Peron 2” na stacji Chrzanów Śródmieście zwrócił uwagę “ice man”, użytkownik forum dyskusyjnego www.przelom.pl/forum - Bardzo proszę Redakcję o interwencję w sprawie oznaczenia PERON 1; PERON 2 na przystanku kolejowym Chrzanów Śródmieście - takie oznaczenia już kiedyś BYŁY, ale ktoś je zniszczył i stan na dzień dzisiejszy to ich brak. Wiele osób, które jadą z tego przystanku po raz pierwszy ma kłopot, gdy przez megafon słyszy zapowiedź pociągu. Nie wie, który peron jest który i w ostatniej chwili, gdy pociąg nadjeżdża, przebiega przed nim. Mi osobiście nie udało się nakłonić do oznaczenia państwa z PLKi.... - napisał "ice man". Tydzień temu interweniowaliśmy w tej sprawie u zarządcy dworca, czyli PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Krakowie. Obiecał zająć się sprawą. Do dzisiaj tabliczek nie ma, lecz... - Zamówiliśmy je. Są u producenta. Zaraz po państwa sygnale zleciłem zajęcie się sprawą swoim pracownikom. Oznaczenia wkrótce się pojawią - powiedział w środę Grzegorz Dziadzio, dyrektor technicznych krakowskiego oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP SA. |
Pułtuś napisał/a: |
A nie musze chyba przypominac ze do niedawna bylo EN71+EN57 ?
Chyba ze teraz nie ma juz takiego tloku jak kiedys, w takim razie prosze o sprostowanie. Jaka obecnie jest frekwencja w Orliku ? Wystarczy jeden EN71? |
Cytat: |
W przyszłym roku planuje się rewitalizację linii 93 od Trzebini do Chełmka. Zakres niewielki - usunięcie ograniczeń prędkości przy wykorzystaniu materiału staroużytecznego. Da to pewną odczuwalną poprawę czasu przejazdu ale na porządny remont linii trzeba niestety poczekać minimum 4 lata (po 2014) źródło: http://chrzanowski24.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=19&id=2442&limit=15&limitstart=60&Itemid=242#6851 |
Cytat: |
Spokojnie!! Trwa cykl planowych (ośmiogodzinnych) zamknięć torowych związanych z wymianą podkładów. Potrwa to jeszcze kilka dni. Teoretycznie obowiązuje zmieniony rozkład jazdy uwzględniajacy konieczność jazdy pociągów po jednym torze jednak w praktyce pewne opóźnienia są nieuniknione.... źródło: http://chrzanowski24.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=19&id=3624&limit=15&limitstart=15&Itemid=252#6932 |
Cytat: |
Marek Sowa « 3.11.2010 18:44 » W mojej ocenie znacznie ważniejsza jest modernizacja linii Trzebinia-Oświęcim (...) zarówno z Trzebini jak i Wadowic jest naturalne ciążenie w kierunku Krakowa, a linią bardzo istotną, gdzie odnotowujemy wzrost pasażerów, jest linia Trzebinia-Oświęcim. (Dotyczy to również przepływu na drogach). Marek Sowa « 3.11.2010 18:37 » Aktualnie rozpocznie się modernizacja linii Katowice-Kraków. W kolejnym etapie jak sądzę powinna nastąpić modernizacja na odcinku Trzebinia-Oświęcim. Mam świadomość, że w kolejnej perspektywie finansowej samorząd regionalny będzie musiał przeznaczyć znaczące kwoty na odbudowę zdegradowanej infrastruktury kolejowej. W programie (...) do województwa przewidujemy budowę kolei aglomeracyjnej wraz z dużym parkingiem w Trzebini. Jestem przekonany, że ta inicjatywa zyska akceptację samorządu Krakowa i pozostałych gmin. Jeśli chodzi o dworce, w bieżącym roku minister infrastruktury przeznaczył 100 mln zł na remont dworców. Program ma być kontynuowany w latach kolejnych, co stwarza szansę na modernizację dworca również w Chrzanowie. Przy czym w mojej ocenie znacznie ważniejszy jest dworzec Chrzanów Śródmieście, którego praktycznie nie ma. Marek Sowa « 3.11.2010 18:57 » Za chwilę powinniśmy mieć również bilet zintegrowany obejmujący Chrzanów, a nie tylko Trzebinię. Jestem przekonany, że przy rozwiązaniach związanych z koleją aglomeracyjną, będzie bardzo dobra współpraca woj. małopolskiego z samorządem Chrzanowa i Trzebini. K T O S « 3.11.2010 18:59 » Dodajmy do tego szybkość pociągów i przy dobrej częstotliwości kursów oraz dobrą taryfą cenową pociągi będą pełne Marek Sowa « 3.11.2010 19:01 » Też mam taką nadzieję. Inaczej nasza znacząca inwestycja w uruchomienie tak znacznej liczby pociągów w kierunku Trzebini i Oświęcimia nie miałaby sensu. źródło oraz całość na http://www.przelom.pl/forum/live_chat.php?chat_id=13 |
Damian Łódź napisał/a: |
kamil_krk, jak można tak:Wieliczka-Oświęcim-Spytkowice-Skawina? Niewidzę takiej możliwości technicznej, czy może o czyms zapomniałem? |
pospieszny napisał/a: |
Tomasz, Od kilometra 0,700 do 14,000 - 40 km/h od km 14,000 do 15,500 - 30km/h od 15,500 do 17,700 - 50km/h to jest po torze nr.1
Po dwójce: km 0,020 do 3,000 - 30 km/h od km 3,000 do 7,000 - 20 km/h od km 7,000 do km 13,600 - 30 km/h od13,600 do km 15,300 - 20 km/h od 15,300 do 18,448 - 30 km/h To nie bzdury to fakty |
Radek napisał/a: |
Ale przecież ten rewizor to zawsze jeden i ten sam, taki pan w okularach jeździ? Bardzo w porządku człowiek. No i te przesympatyczne babeczki chyba ze 2 czy 3 są, co zawsze tak miło zagadają w czasie jak się bilet drukuje z maszynki. Nie to, co te niemiłe baby w kasach często się spotyka, co ani rozkładu nie znają, ani ofert promocyjnych itd. |
Cytat: |
skoro miala sprzedaż wyższą jak zakopane |
Cytat: |
Ja jakoś nigdy więcej niż 10 osób wsiadających do pociągu REGIO w Rabce nie widziałem. |
Cytat: |
Przepisy PLK zabraniają startu i kończenia biegów pociągów na p.o., podobnie wyleci prawdopodobnie Rabka (formalnie przy zmianie czoła zmienia się numer pociągu). |
Cytat: |
Błądzicie, poczytajcie a potem krytykujcie. Ze wzgledu bezpieczenstwa przystanek zostanie przesunięty przed przejazd drogowy: |
Cytat: |
Kasa w wieliczce out? |
Cytat: |
Plus nowy przystanek Bogucice bodaj, miedzy Drożdzownią a Wieliczką. Ciekawy pomysł. |
Cytat: |
Czy to jest ta modernizacja z mysla o Szybkiej Kolei Miejskiej ? |
Cytat: |
A predkosc szlakowa na trasie wyniesie 70 km/h. |
Cytat: |
A na marginesie byl ktoś w tej nowej kasie w KBP i wie ktoś gdzie ona jest?? |
Cytat: |
Na Peronie jest tabliczka z informacją. |
Cytat: |
Ile jest ważne takie studium? |
MK_Rabka napisał/a: |
Ja osobiście jestem miło zaskoczony, że w Prokocimiu i Bieżanowie ktoś wsiada |
kris123 napisał/a: |
A wierzysz że się dogadają, bo ja w to wątpię. A w PR ostatnio mamy modę na ZKA i jakoś to może im przyjść do głowy |
Cytat: |
Dziwi Cie to ? na Prokocimiu na prawde duzo osob wsiada, wiem bo mieszkam w poblizu i duzo ludzi jezdzi do ''miasta'' jak i w druga strone- na Tarnów, Bochnie. |
Cytat: |
stacja Kraków Swoszowice prawie w ogóle nie generuje pasażerów |
Cytat: |
w Bonarce też kiepsko. |
MK_Rabka napisał/a: |
Jechałem nim z Krakowa do Sącza. Skoro w nim czuć było łączenia szyn, to wyobrażam sobie, jak EN57 buja. W Acatusie ciszej, miękkie fotele (w En57 tylko część i 1 kl tak wygodna). Klima jest i działa, wiadomo ile km/h się jedzie etc. |
Cytat: |
Ta miekkie fotele. |
Cytat: |
i jeszcze jechałem przy samej toalecie. |
Cytat: |
Po za tym jest to dziadostwo które jest nieekonomiczne, EN57 jest bardziej ekonomiczny, ktoś już podawał na forum że EN77 wcina dużo więcej prądu niż EN57. |
Cytat: |
Ja zawsze będę bardziej wolał EN57 |
Cytat: |
możecie mnie bluzgać, ale wali mnie to |
MK_Rabka napisał/a: |
EN57-1771 1 klasa, no tu owszem wygoda jest. |
Mati_An napisał/a: | ||
W tym kiblu i wygoda? No chyba że lubisz full-plastik. Poza tym on nie ma 1. klasy. |
Cytat: |
W tym kiblu i wygoda? No chyba że lubisz full-plastik. Poza tym on nie ma 1. klasy. |
Cytat: |
Toż to czysta glupota. |
kris123 napisał/a: |
A ja za Actusami nie przepadam. Jak można z Zakopanego przy 30 stopniach na dworzu ustawić klimę na 12? Toż to czysta glupota. I jeszcze miejsca mniej jak w en 57. a bedzie ciekawie jak klima siądzie. te malutkie okna nie pomogą. |
Cytat: |
zastępczą komunikacją autobusową nie ma możliwości przewożenia rowerów |
Tomasz napisał/a: |
Ja dziś widziałem Jelonka na stacji Kraków Mydlniki, nie wiem po co tam stał, a może właśnie popsuły się szynobusy i wstawili Jelonka, który jedzie tylko do Mydlnik a potem przesiadka na autobus!.
Stał przy peronie przy budynku stacyjnym. |
Cytat: |
Dodam że od kilku dni widuję około godziny 6:00 rano duo kibel PR Wrocław który odjeżdża w peronu 3 w Trzebini do Chrzanowskiego Fabloku, w ciągu dnia też można je spotkać. |
Cytat: |
na str 7 jest informacja o naszej lini . Planują coś robić na odcinku Trzebinia - Chrzanów ( do Krakowskiej ) |
urban2604 napisał/a: |
a czy dzięki tej wymianie podkładów prędkość wzrośnie z tych 20km/h . |
Cytat: |
Dziś (1.12) o godzinie 13:30 wykoleił się pociąg towarowy w Chrzanowie, do zdarzenia doszło około 200 metrów przed wiaduktem nad ulicą Sienną.
- Wykoleił się pusty skład towarowy a dokładniej ostatni jego wagon służący prawdopodobnie do przewozu węgla – informuje Wojciech Rapka, rzecznik Państwowej Straży Pożarnej w Chrzanowie. Na razie nie wiadomo z jakich przyczyn skład się wypadł z torów. Wagon uszkodził kilka słupów trakcyjnych. Na miejscu są 4 zastępy strażaków oraz służby kolejowe. Ratownicy czekają na dźwig, który ma przyjechać z Krakowa i postawić skład na tory. Zablokowany jest tor w kierunku Oświęcimia, akcja może potrwać nawet kilka godzin. Pasażerowie pociągów relacji Trzebinia-Oświęcim powinni przygotować się na utrudnienia w podróży. źródło http://chrzanowski24.pl/wiadomosci-lokalne-dla-powiatu-chrzanowskiego/pociag-wykoleil-sie-w-chrzanowie |
Cytat: |
Od 9 stycznia do 29 lutego zwiększy się liczba pociągów z powiatu chrzanowskiego do Krakowa i z powrotem. Nowe rozkłady wynikają ze zmiany terminu remontu torowiska na odcinku z Trzebini do Krakowa.
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie zdecydował się zmodyfikować rozkład jazdy ze względu na opóźnienie modernizacji linii nr 133 łączącej Dąbrowę Górniczą ze stolicą Małopolski. Remont rozpocznie się dopiero 1 marca. - W tym czasie z powiatu chrzanowskiego pojedzie więcej pociągów niż obecnie – wyjaśnia Ryszard Rębilas, dyrektor MZPR w Krakowie. - Jeśli ten termin również ulegnie zmianie, podejmiemy odpowiednie decyzje – zapewnia. Dodatkowe odjazdy pociągów obowiązujące od 9 stycznia do 29 lutego: Z Krakowa do Oświęcimia: 5.32, 14.26, 16.36 Z Krakowa do Krzeszowic: 6.20, 8.33 Z Krakowa do Chrzanowa: 15.45 Z Oświęcimia do Krakowa: 6.18, 7.27, 14.28, 16.18 Z Chrzanowa do Krakowa: 17.37 źródło Od 9 stycznia do 29 lutego zwiększy się liczba pociągów z powiatu chrzanowskiego do Krakowa i z powrotem. Nowe rozkłady wynikają ze zmiany terminu remontu torowiska na odcinku z Trzebini do Krakowa. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie zdecydował się zmodyfikować rozkład jazdy ze względu na opóźnienie modernizacji linii nr 133 łączącej Dąbrowę Górniczą ze stolicą Małopolski. Remont rozpocznie się dopiero 1 marca. - W tym czasie z powiatu chrzanowskiego pojedzie więcej pociągów niż obecnie – wyjaśnia Ryszard Rębilas, dyrektor MZPR w Krakowie. - Jeśli ten termin również ulegnie zmianie, podejmiemy odpowiednie decyzje – zapewnia. Dodatkowe odjazdy pociągów obowiązujące od 9 stycznia do 29 lutego: Z Krakowa do Oświęcimia: 5.32, 14.26, 16.36 Z Krakowa do Krzeszowic: 6.20, 8.33 Z Krakowa do Chrzanowa: 15.45 Z Oświęcimia do Krakowa: 6.18, 7.27, 14.28, 16.18 Z Chrzanowa do Krakowa: 17.37 Od 9 stycznia do 29 lutego zwiększy się liczba pociągów z powiatu chrzanowskiego do Krakowa i z powrotem. Nowe rozkłady wynikają ze zmiany terminu remontu torowiska na odcinku z Trzebini do Krakowa. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie zdecydował się zmodyfikować rozkład jazdy ze względu na opóźnienie modernizacji linii nr 133 łączącej Dąbrowę Górniczą ze stolicą Małopolski. Remont rozpocznie się dopiero 1 marca. - W tym czasie z powiatu chrzanowskiego pojedzie więcej pociągów niż obecnie – wyjaśnia Ryszard Rębilas, dyrektor MZPR w Krakowie. - Jeśli ten termin również ulegnie zmianie, podejmiemy odpowiednie decyzje – zapewnia. Dodatkowe odjazdy pociągów obowiązujące od 9 stycznia do 29 lutego: Z Krakowa do Oświęcimia: 5.32, 14.26, 16.36 Z Krakowa do Krzeszowic: 6.20, 8.33 Z Krakowa do Chrzanowa: 15.45 Z Oświęcimia do Krakowa: 6.18, 7.27, 14.28, 16.18 Z Chrzanowa do Krakowa: 17.37 źródło: http://www.przelom.pl/komunikacja/2506/KOMUNIKACJA-Do-konca-lutego-latwiej-dojedziemy-do-Krakowa/ |
Cytat: |
Do tego to zmierzało . Najpierw podzielić , a potem uwalić bo nieopłacalne . |
Cytat: |
"ale następny tylko do Trzebinii" |
Cytat: |
Wiele osób nie zakupiło biletu w kasie z powodu braku czasu - skorzystał na tym konduktor |
Bardi78 napisał/a: |
to mnie super podróż do Wronek czeka...miałem nadzieje na piętruska:(
|
danio napisał/a: |
Lepiej nie , bo to by oznaczało całkowitą likwidację tej linii. ........ |
Cytat: |
Odnosząc się do lokalnych marzeń o doprowadzeniu szybkiej kolei aglomeacyjnej do Chrzanowa, wyjaśnił, że miasto nie ma na to szans, gdyż nie leży na planowanej trasie tej SKA (Katowice -Kraków). Chrzanów nie ma też na razie szans na dofinansowanie budowy parkingów w ramach projektu “Parkuj i jedź”, gdyż obejmuje on tylko pięć stacji węzłowych, m.in Trzebinię, a przystanków kolejowych już nie.
Marszałek Sowa rozwiał też nadzieje na wprowadzenie biletu zintegrowanego dla pasażerów spoza aglomeracji krakowskiej tłumacząc, że na przeszkodzie stoją trudności w rozliczeniach pomiędzy organizatorami transportu zbiorowego (komunikacji miejskiej i kolejowej).(...)Wśród komunikacyjnych wniosków do programu rozwoju subregionalnego na lata 2014-2020 trafi niemal na pewno trafi projekt modernizacji połączenia kolejowego Oświęcim-Libiąż-Chrzanów-Trzebinia, o co jak powiedział burmistrz Ryszard Kosowski zabiegają zgodnie wspomniane samorządy. I ma duże szanse na sukces(...) |
Tomasz napisał/a: |
Pułtuś pociągi mają postoje w Płaszowie ponieważ czasami wchodzi do pociągu dziki tłum i dołączają druga jednostkę. |
pp napisał/a: |
Wydaje mi się że skrócenie tej linii to był bardzo kretyński pomysł. |
Cytat: |
PS: Pułtuś, dalej pociąg się wlecze jak po remoncie czy już podnieśli szlakową? |
Cytat: |
Od jakiegoś czasu pociągi na linii Chrzanów/Trzebinia - Kraków kursują ze sporymi opóźnieniami. Pasażerowie nie kryją zdenerwowania. Na trasie kursu nie są prowadzone żadne remonty, ale pociągi i tak kursują z 10, a nawet 30 minutowym poślizgiem. Dlaczego tak się dzieje?
- Przyczyną jest fatalny stan infrastruktury kolejowej na tej trasie - tłumaczy Barbara Węgrzynek, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. - Polskie Linie Kolejowe wprowadziły ograniczenia prędkości na tej trasie i jak na razie to jedyny sposób na zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom - dodaje rzeczniczka i tłumaczy, że "linia chrzanowska" jest jedną z najgorszych w kraju. Jej stan pozwala na kursowanie pociągów z prędkością 20-30 km na godzinę. - Trudno dopasować rozkład do tych opóźnień. Odjazdy są dość mocno rozregulowane, ale to decyzja PLK. My, jako przewoźnik musimy się dopasować - wyjaśnia Barbara Węgrzynek. Dodaje też, że trudno przewidzieć, kiedy nastąpi jakaś poprawa. Wydaje się więc, że jedyne, co mogą zrobić pasażerowie, to uzbroić się w cierpliwość. http://chrzanowski24.pl/wiadomosci-lokalne/pkp-rozregulowany-rozklad-jazdy-pociagow-chrzanow-krakow-na-poprawe-nie-widac-perspektyw-01015965 |
sabatnik napisał/a: |
Docelowo ma być nowa-stara relacja Trzebinia-Tarnów. Rozwiąże to kwestię dojazdów do Płaszowa. Pamiętam rozkłady w których pociągi do/z Tarnowa jeździły do/z Katowic i Czechowic Dz. Opóźnienia też pamiętam. Z pociągami do/z Wieliczki jest ten sam problem. |
Rozkładowiec napisał/a: |
ludek, całkowite zakończenie remontu linii E30 między Krakowem a Katowicami jest przewidziane na rok 2020. |