INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Przetarg na nowe SZT dla Pomorskiego

sphinx - 06-04-2010, 15:47
Temat postu: Przetarg na nowe SZT dla Pomorskiego
Zakładam nowy temat, jako że poprzedni wątek wyparował, a temat jest wciąż aktualny.

9 listopada 2009 roku ogłoszono przetarg na dostawę 6 sztuk SZT (dwa dwuczłonowe i cztery trzyczłonowe). Szczegóły przetargu na stronie woj. Pomorskiego:

http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia/main_details?ffoFormId=145843

Po skutecznym proteście Newagu odnośnie doświadczenia (i dwóch nieskutecznych kolejno Pesy i Newagu), oferta tej firmy została wybrana jako najkorzystniejsza. Ze względu na niskie ceny Pesa zaskarżyła rozstrzygnięcie do KIO pod zarzutem dumpingu cenowego. Wyrok dziś o 16.15.

Osobną sprawą jest fakt, że modelu 4SN nikt nie widział nawet na wizualizacji, choć podobno Newag naciska poddostawców aby zdążyć z oddaniem przed terminem ustalonym na 31 czerwca 2010r (możliwe, że ze względu na wspomniany proces przed KIO termin zostanie przedłużony).
Dominik - 08-04-2010, 06:52
Temat postu:
Pomorze: protest PESY ws. szynobusów odrzucony

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest bydgoskiej PESY w przetargu na dostarczenie 6 szynobusów dla woj. pomorskiego. Tym samym procedury odwoławcze już się zakończyły i Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego jest blisko podpisania kontraktu z nowosądeckim Newagiem, dla którego byłoby to pierwsze w historii tego typu zamówienie.

W przetargu na zakup sześciu szynobusów, czterech trójczłonowych (na 180-190 miejsc siedzących) i dwóch dwuczłonowych (120-130 miejsc) oferty złożyły Newag i PESA. Pierwsza firma - na 50 mln zł, druga – 79 mln zł.

Protest PESY wynikał stąd, że już po ogłoszeniu przetargu zmieniono specyfikację zamówienia. Wykreślono z niej zapis, że do przetargu mogą stanąć firmy, które zbudowały w ostatnich trzech latach co najmniej trzy sztuki nowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Zastąpiono go zapisem o dostarczeniu minimum jednego pojazdu ze 150 miejscami siedzącymi i jednego ze 100 miejscami. W pierwszym przypadku Newag nie spełniał wymogów, by stanąć do przetargu. W drugim spełniał.

PESA odwołała się najpierw do Urzędu Marszałkowskiego, a następnie do KIO. Obie instytucje protest odrzuciły. PESA może oddać sprawę do sądu, ale to już nie wstrzymuje podpisania umowy z Newagiem. - Umowę wysyłamy do zatwierdzenia przez Urząd Zamówień Publicznych. Jej podpisanie powinno nastąpić w kwietniu – mówi Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego.

Dostawy szynobusów mają się zakończyć 3 stycznia 2011 r. Od przyszłego roku prawdopodobnie wszystkie pociągi na liniach niezelektryfikowanych w woj. pomorskim (za wyjątkiem wakacyjnych, piętrowych pociągów na Hel) będą obsługiwane szynobusami.

Źródło:Rynek Kolejowy
sphinx - 20-05-2010, 16:28
Temat postu:
Jutro podpisanie umowy na szt Newagu dla Pomorza

21 maja 2010 roku zostanie podpisana umowa między Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego a nowosądecką firmą Newag SA na dostawę 6 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT) - 220M.

Ze strony województwa pomorskiego umowę podpisze Marszałek Województwa Pomorskiego Pan Mieczysław Struk wraz z członkiem zarządu województwa pomorskiego Adamem Leik, natomiast ze strony firmy Newag SA Zbigniew Konieczek - prezes zarządu wraz z Bogdanem Borkiem - dyrektorem finansowym.

Umowa zostanie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ogłoszonego w dniu 09.11.2009 r. Newag SA dostarczy 6 autobusów szynowych w okresie do 3 stycznia 2011 a wartość zamówienia wynosi 50 386 000,00 brutto.

Zakup taboru kolejowego finansowany jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Wysokość dofinansowania do zakupu autobusów szynowych pochodząca ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie 28 910 000 zł.

Pierwsze dwa szynobusy zostaną dostarczone 30 czerwca 2010 roku i zostaną skierowane do obsługi linii kolejowych Gdynia - Hel i Gdynia - Kościerzyna. Dostawa kolejnych pojazdów zgodnie z umową ma nastąpić w terminach: 30 sierpnia 2010 roku, 15 września 2010 roku, 30 września 2010 roku oraz 3 stycznia 2011 roku.

Pierwsze dwa pojazdy będą posiadały po 140 miejsc siedzących, kolejne cztery po 190 miejsc. Dodatkowo autobusy szynowe będą wyposażone w klimatyzację, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, komputerowy system informacji pasażerskiej lokalizujący stacje i przystanki osobowe oraz głosowy system zapowiadania przystanków, informację wizualną dla podróżnych wewnątrz pojazdu poprzez monitory LCD, które będą informowały o trasie przejazdu, najbliższym planowanym postoju, dacie, czasie oraz prędkości pojazdu. Wszystkie autobusy szynowe będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych i w każdym z pojazdów będzie możliwość zamocowania minimum dwóch wózków inwalidzkich. Udogodnienia będą również dotyczyły osób przewożących rowery, ponieważ każdy pojazd będzie wyposażony w co najmniej 6 uchwytów do zamocowania rowerów. Toalety w autobusach szynowych będą również przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych a także będę wyposażone w składany przewijak dla niemowląt.
(źródło: UM Województwa Pomorskiego, 20 maja 2010)

Wizualizacje w załączniku.
Tomek1990 - 02-07-2010, 12:34
Temat postu:
Czy ktoś już wie, kiedy będą te szynobusy?Razz Koniec czerwca już minął;P Nie żebym się dziwił - zdziwiłbym się, gdyby były na czas, albo przed czasem:PP Swoją drogą gdzieś przeczytałem, że duże szynobusy mają iść do Malborka, co mnie strasznie zdziwiło, bo kiedy podnoszone były rozmowy z PR na temat linii Gdynia - Kościerzyna, uspokajano nowymi, większymi pociągami:P A te, które są na zdjęciach wyżej nie są wcale większe od SA132:) Beka, nie?Razz
sphinx - 02-07-2010, 13:08
Temat postu:
Już jeździ:
http://img228.imageshack.us/img228/8425/a58c2fe4cf3625ed5d1a526.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/16745/Pierwsze_zdjecie_szynobusu_Newagu.htm

Na oficjalne testy pojedzie kole 10 lipca (jak widać na zdjęciu nie jest jeszcze wykończony). Nie jest specjalnie urodziwy, miejmy nadzieję, że nadrobi niezawodnością.
Tomek1990 - 02-07-2010, 14:58
Temat postu:
Ooo:PP Mi tam się podoba, ale fakt faktem niezawodnośc jest ważniejsza;P
Swoją drogą czytam tę stronę co jakiś czas i tego nie znalazłem...
Dzieki za info no i czekam aż trafi na nasza linię;P (podobno:P)
sphinx - 02-07-2010, 17:29
Temat postu:
Nie znalazłęś bo to dzisiejszy news. A sam SZT nie jest jeszcze skończony, brakuje kilku osłon.
REXus - 02-07-2010, 22:16
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
uspokajano nowymi, większymi pociągami:P A te, które są na zdjęciach wyżej nie są wcale większe od SA132:)

Dwa mają być dwuczłonowe (odpowiednik SA132), cztery trójczłonowe.

A tak na boku, to jeden obieg na Gdynia - Hel też wymaga czegoś większego, niż SA132. To momentami nie są żarty - zwłaszcza, jak robi się nieco cieplej.
yusek - 02-07-2010, 23:23
Temat postu:
Jeśli o mnie chodzi to powinni mieć więcej SA103 małe to ale zawsze można połączyć z SA132 dodając nieco więcej miejsca przy okazji może jakby było więcej ruszyły by pociągi do Bytowa i kolejny pary do Kartuz. A może Starogard-Skórcz.
Tomek1990 - 03-07-2010, 08:08
Temat postu:
REXus napisał/a:
Dwa mają być dwuczłonowe (odpowiednik SA132), cztery trójczłonowe.

Otóż do Kościerzyny o godzinie 15.38 (15.48 lub 15.52 lub 15.58 - kilka tych rozkładów byłoRazz) jeździ SA 132 typu 218b, który ma 164 miejsca siedzące, podczas gdy te nowe dwuczłonowe będą miały 140 miejsc. Pomijając fakt, że już te szynobusy które są nie są w stanie zapewnić komfortowej jazdy wszystkim pasażerom, proszę sobie wyobrazić co będzie się działo, kiedy jeszcze zmniejszymy pociągi... Tak więc nowe szynobusy Newagu mogą zastąpić kursy dotąd wykoywane przez SA 103 (chociażby poranny z Kościerzyny o godzinie 5.50 oraz wieczorny z Gdyni o godzinie 17.55 (17.58). Chociaż znając życie nie ma takiej możliwości, że zakup szynobusów poprawi obsługę linii.
yusek - 03-07-2010, 09:44
Temat postu:
A czy ktoś chce wykosić SA132? Zresztą ja czasem widuję na tej trasie SA132+SA103.
REXus - 03-07-2010, 11:31
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
jeździ SA 132 typu 218b, który ma 164 miejsca siedzące

Ułożonych jak dla krasnoludków. Nie patrz na to Smile

Tomek1990 napisał/a:
podczas gdy te nowe dwuczłonowe będą miały 140 miejsc

Nie wiem, jak duży jest to pojazd - mam do dyspozycji wizualizację i jedno zdjęcie. Mam nadzieję, że nie będzie to taka miniaturka jak SA109, i wielkością będzie bardzo podobny do SA132, a różnice w miejscach siedzących wynikają właśnie z sensowniejszego ich ułożenia (nie wszyscy mają 160 cm wzrostu!).

Ale generalnie zmierzam do tego, że tam, gdzie teraz SA132 jest za małe - pojadą pojazdy trójczłonowe. Albo przynajmniej tak sugerowałaby logika, której niestety PR-om brak.
Pawel_15 - 03-07-2010, 12:55
Temat postu:
Starogard - Skórcz i Skórcz - Szlachta nie mają szansy na reaktywację, rozkradzione tory, linia bardzo mocno zarośnięta. A szkoda...

Co do szynobusu to wygląda tragicznie, czy my naprawdę nie możemy zbudować czegoś na miarę Duńczyków czy nawet tych DH, tylko musimy taką Qpe produkować ?
Tomek1990 - 03-07-2010, 20:55
Temat postu:
REXus napisał/a:
Tomek1990 napisał/a:
jeździ SA 132 typu 218b, który ma 164 miejsca siedzące

Ułożonych jak dla krasnoludków. Nie patrz na to Smile


Mimo wszystko jadąc 80 minut do Kościerzyny lepiej siedzieć jak krasnoludek (ja mam ponad 1.60 i nie jest aż tak strasznie niewygodnie) niż stać jak pajac.

yusek napisał/a:
A czy ktoś chce wykosić SA132? Zresztą ja czasem widuję na tej trasie SA132+SA103.


Mhm, widzisz, ale tylko w weekendy, kiedy tą linią jeżdzi dużo mniej osób. Niestety to przykre, że kiedy jest naprawde tłok w pociągu dają takie maleństwa, a weekendy wielkie składy właściwie puste;/ Wystrczyło by ułożyć rozkład osobno na dni robocze, soboty niedziele i święta i byłoby po problemie!

REXus napisał/a:
Nie wiem, jak duży jest to pojazd - mam do dyspozycji wizualizację i jedno zdjęcie.


W artykułach jest napisane, że dwuczłonowe będą miały po 140 miejsc, natomiast trzyczłonowe po 190.

REXus napisał/a:
Ale generalnie zmierzam do tego, że tam, gdzie teraz SA132 jest za małe - pojadą pojazdy trójczłonowe.


Gdzieś czytałem (szukałem właśnie źródła ale nie moge go odnaleźć - będę próbował) że trójczłonowe pójdą do Malborka.

Swoją drogą ciekawe jak im idzie budowa tych większych:PP
yusek - 03-07-2010, 21:04
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:

yusek napisał/a:
A czy ktoś chce wykosić SA132? Zresztą ja czasem widuję na tej trasie SA132+SA103.


Mhm, widzisz, ale tylko w weekendy, kiedy tą linią jeżdzi dużo mniej osób. Niestety to przykre, że kiedy jest naprawde tłok w pociągu dają takie maleństwa, a weekendy wielkie składy właściwie puste;/ Wystrczyło by ułożyć rozkład osobno na dni robocze, soboty niedziele i święta i byłoby po problemie!


Dlatego mówię, że widuję a ostanio tą linią jeżdżę tak żadko, że nie jestem na bieżącą ale zdaje mi się, że jakiś piątkowy po południowy kurs kilka tygodni temu widziałem jak jechały dwa.
ET05 - 03-07-2010, 21:11
Temat postu:
A jak ten wynalazek Newagu spiąć z SA103/132? Pewnie jak MRD i SA106 Wink
REXus - 04-07-2010, 10:11
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
REXus napisał/a:
Nie wiem, jak duży jest to pojazd - mam do dyspozycji wizualizację i jedno zdjęcie.


W artykułach jest napisane, że dwuczłonowe będą miały po 140 miejsc, natomiast trzyczłonowe po 190.

Ja o słupie, Ty o... no, nieważne. Przykład PESY pokazuje, że można upchnąć bardzo dużo miejsc w relatywnie małym pojeździe. Mam nadzieję, że NEWAG nie pójdzie w ich ślady.

ET05 napisał/a:
A jak ten wynalazek Newagu spiąć z SA103/132?

Szczerze wątpię, aby NEWAG postarał się o zgodność sterowania z pojazdami PESY.
Pawel_15 - 04-07-2010, 10:21
Temat postu:
Produkty pesy to upchanie jak największej ilości plebsu jak najmniejszym kosztem, jesteśmy wożeni w tych szynobusach jak bydło, już Gags byłby o wiele wygodniejszy...
Tomek1990 - 04-07-2010, 12:48
Temat postu:
Oczywiście obecne szynobusy nie są najwygodniejsze, ale naprawde przy dłuższej jeździe, wolę siedzieć na niewygodnym siedzeniu niż stać w tłoku
Leszek79 - 05-07-2010, 23:41
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
REXus napisał/a:
Tomek1990 napisał/a:
jeździ SA 132 typu 218b, który ma 164 miejsca siedzące

Ułożonych jak dla krasnoludków. Nie patrz na to Smile


Mimo wszystko jadąc 80 minut do Kościerzyny lepiej siedzieć jak krasnoludek (ja mam ponad 1.60 i nie jest aż tak strasznie niewygodnie) niż stać jak pajac.


Tu się zgadzam, jeżeli powiedzmy w 99% przypadków (ekstremalne sytuacje mogą się zdarzyć) wszyscy będą mieli miejsce siedzące to może być ciasno jak w PKSie. Ale niestety na polskich kolejach organizowanych przez polskie samorządy ekstremalne sytuacje to codzienność...

Co do nowych SZT to pamiętam że wklejałem wyjątki z SIWZ i tam była m.in. określona odległość między osiami foteli, ale nie wiem czy to było dużo czy mało.

A co do wygody samych foteli to w warm-maz SA133 da się spać, a jak ktoś jest naprawdę bardzo zmęczony to i na siedzeniach sklejka+tkanina w osiołku po 'modernizacji' uśnie Wink.

Póki co same SZT jak mają tak wyglądać to lokuję je w urodzie między Y-tog a SA107/109 Very Happy.
Dzulikiewicz - 12-07-2010, 17:50
Temat postu:
Leszek79 napisał/a:
Co do nowych SZT to pamiętam że wklejałem wyjątki z SIWZ i tam była m.in. określona odległość między osiami foteli, ale nie wiem czy to było dużo czy mało.

Zajrzałem do SIWZ:
Układ szeregowy - min 750mm
Układ naprzeciwległy - min 1500mm

Materiał filmowy:
http://tv-ns.pl/poglady/material/3137/1.html
Ledza92 - 15-07-2010, 15:45
Temat postu:
Nie prędko ujrzymy te nowe szynobusiaki na pomorzu a o to dowód pod tym zdjęciem:http://www.rail.phototrans.eu/14,48424,0.html
Wykoleił się szynobusik he he
ET05 - 15-07-2010, 21:16
Temat postu:
Ciekawe, która huta nawaliła tym razem - konkurencja miała wcześniej gliniane koła, ci mają gliniane wały Wink
przewoz - 15-07-2010, 22:47
Temat postu:
Jeżeli to wał napędowy, to power-pack chyba pochodzi od VOITHa.... Przy czym producenci poszczególnych komponentów mogą być różni. Poczekajmy, może poznamy przyczyny.
Tomek1990 - 10-09-2010, 20:16
Temat postu:
Co jest z tym szynobusem?!
Anonymous - 10-09-2010, 20:18
Temat postu:
Dziś po 12 widziałem go w Koninie, pewnie testy Very Happy
Dzulikiewicz - 13-09-2010, 20:54
Temat postu:
220M jest na testach homologacyjnych w IPS Tabor, a 221M jest w drodze na Innotrans
http://rail.phototrans.eu/images/photos/small/7/49687.jpghttp://rail.phototrans.eu/images/photos/small/10/49690.jpg
Kacpergron - 13-09-2010, 21:40
Temat postu:
221M robi na mnie naprawdę dobre wrażenie Wink W końcu będzie można pooglądać na polskich szlakach coś innego niż produkcję PESY Smile
alojz - 09-11-2010, 19:36
Temat postu:
A tymczasem dwuskład 220M coraz bliżej Chojnic.
yusek - 09-11-2010, 21:43
Temat postu:
A kiedy to cudo dotrze do Kościerzyny?
geordi - 09-11-2010, 21:46
Temat postu:
ponoc w czwartek. Tak z artykulu na RK wynika Happy Jupi
yusek - 09-11-2010, 21:47
Temat postu:
Ale to na trasie Chojnice-Kościerzyna czy Kościerzyna-Gdynia?
geordi - 09-11-2010, 22:08
Temat postu:
b)
aczkolwiek wytłumaczenie jest troche kuriozalne:

Początkowo 220M wyjechać na trasę Gdynia - Kościerzyna ze względu na to, że przeszkoleni w jego obsłudze maszynisci są z "gniazda" w Chojnicach. W trakcie kursowania kolejne doszkolenia przejdą maszyniści z Gdyni, co umożliwi docelowe skierowanie szt-a na trasę do Helu.

http://www.rynek-kolejowy.pl/19618/220M_od_czwartku_na_Pomorzu.htm
Anonymous - 09-11-2010, 22:15
Temat postu:
A co z jego trójczłonową wersją- 221M, kiedy wjedzie na pomorskie tory?? Śmiech
alojz - 09-11-2010, 22:20
Temat postu:
Jak dostanie homologację. W tej chwili jeden egzemplarz śmiga po okolicach Poznania, a dwa czekają cierpliwie w Newagu.


Edit:
Jadą: http://www.youtube.com/watch?v=OhF1SwOMCaU
yusek - 09-11-2010, 22:59
Temat postu:
geordi napisał/a:
b)
aczkolwiek wytłumaczenie jest troche kuriozalne:

Początkowo 220M wyjechać na trasę Gdynia - Kościerzyna ze względu na to, że przeszkoleni w jego obsłudze maszynisci są z "gniazda" w Chojnicach. W trakcie kursowania kolejne doszkolenia przejdą maszyniści z Gdyni, co umożliwi docelowe skierowanie szt-a na trasę do Helu.

http://www.rynek-kolejowy.pl/19618/220M_od_czwartku_na_Pomorzu.htm


I z tego powodu szynobus będzie jeździć ze Szczecinka do Ustki? Coś to tłumaczenie wydaje się dziwne.
saci - 10-11-2010, 10:04
Temat postu:
Nowe SZT będą obsługiwać linię Kościerzyna - Gdynia i Gdynia - Hel. Exclamation
Skąd info o lini Szczecinek - Ustka Question
yusek - 10-11-2010, 11:11
Temat postu:
Bo to jest równie nie dorzeczne jak obsługiwanie odcinka Gdynia-Hel przez maszynistów z Chojnic.
saci - 10-11-2010, 11:39
Temat postu:
Bo niestety w Gdyni jest już nas (maszynistów w PR) za mało.
I jeszcze szykuje się pare odejść.
PinKi - 12-11-2010, 20:30
Temat postu: SA 137 na linii kościerskiej
Tak wyglądają obecnie obiegi SA 137 w woj. pomorskim (2 sztuki w obiegu)
99138 Gdynia Post.13.30 - Gdynia Gł. 13.38
90138 Gdynia Gł. 13.44 - Kościerzyna 15.02
90145 Kościerzyna 15.17 - Gdynia Gł. 16.45
90144 Gdynia Gł. 17.55 - Kościerzyna 19.12
90135 Kościerzyna 5.45 - Gdynia Gł. 7.16
90135 Gdynia Gł. 7.23 - Gdynia Post.7.31
090142 Gdynia Post.15.09 - Gdynia Gł. 15.17
90142 Gdynia Gł. 15.38 - Kościerzyna 16.56
90147 Kościerzyna 17.12 - Gdynia Gł. 18.32
90146 Gdynia Gł. 19.55 - Kościerzyna 21.13
90133 Kościerzyna 4.48 - Gdynia Gł. 6.07
90132 Gdynia Gł. 7.45 - Kościerzyna 9.03
90139 Kościerzyna 9.11 - Gdynia Gł. 10.31
090139 Gdynia Gł. 10.40 - Gdynia Post.10.48
Myślę, że lepiej chyba tego nie mogli wymyślić (jak przyjdą większe- trójczłony to pewnie one przejmą część najbardziej obłożonych kursów).
Damian Łódź - 12-11-2010, 20:47
Temat postu:
PinKi, w razie co jest w rezerwie SU42+2B czy bedzie KKA?
Kuba_CH - 14-11-2010, 02:18
Temat postu:
Póki co SA 137 tylko na Kościerzyna - Gdynia (i na odwrót) ale to już z pewnością wiecie.

Podrzucam link do filmiku z pierwszego kursu (start) obydwóch SZT (dzień po przyjeździe do Chojnic)
http://www.youtube.com/watch?v=NOVjTZogMEw

Zdjęcia jakby ktoś jeszcze nie widział, które porobiłem:
http://i54.tinypic.com/11097cn.jpg
http://i56.tinypic.com/11skt40.jpg
http://i54.tinypic.com/1zejzao.jpg
http://i54.tinypic.com/j8dvnt.jpg
http://i56.tinypic.com/24cfha0.jpg
http://i51.tinypic.com/2lt0ys9.jpg

Mnie się podobają te szynobusy. Zobaczymy jak się będą sprawować, ale pierwsze opinie są pozytywne. Także czekamy za następnymi ;-)
A pasażerowie w Chojnicach jak wsiadali też zdziwieni, że taki skład pojedzie.
yusek - 14-11-2010, 10:41
Temat postu:
Wizualnie całkiem całkiem aczkolwiek można było na burtach dać więcej żółtego a na czołach jakiś niebieski detal np. numer.
EICKaszub - 14-11-2010, 20:56
Temat postu:
Tak jak w przypadku tramwajów SWING jak i Pesobusów PR - wnętrze prezentuje się ładnie choć jest bardzo niewygodne.
Za to SA 137 jest mało, że lepsza z wyglądu zewnętrznego i wewnętrzego od pojazdów PESY to zaryzykuję stwierdzenie - wygodniejsza nawet od wnętrza Arrivy Ex Smile
Kuba_CH - 29-11-2010, 17:45
Temat postu:
No i mamy kolejne dwa SZT (SA138) Cool
Dzisiaj po południu dotarły do stacji Chojnice.

http://i53.tinypic.com/szxzs9.jpg
http://i52.tinypic.com/23tf3me.jpg
http://i55.tinypic.com/syxtf5.jpg
jubikej - 29-11-2010, 20:39
Temat postu:
a jak z awaryjnoscia?? byly juz jakies usterki??
REXus - 30-11-2010, 00:16
Temat postu:
Coś dzisiaj zamarzło zamiast wrócić do Gdyni o 16:34 i jechać z powrotem do Helu (tutaj miejsce na wieszanie psów na organizacji i utrzymaniu taboru w PZPR). Szansa 1:2, że był to właśnie NEWAG.

Wczoraj ostatni pociąg do Władysławowa opóźniony prawie 30 minut. Przyczyna mi nieznana, natomiast pociąg rodem z Nowego Sącza...
Pawel_15 - 30-11-2010, 00:20
Temat postu:
A niech zamrozi je na amen, ciekawe jak sobie wtedy poradzą, KKA, odwoływanie kursów czy jakiś zaszynobus-lodówka Very Happy
REXus - 30-11-2010, 14:34
Temat postu:
Wczoraj sobie nie poradzili. Ani KKA (które miało być w pierwszej wersji), ani czegoś w zamian - przynajmniej w sensownym czasie. Ludzie się jakoś rozmyli, dali zarobić busom, albo ściągnęli znajomych.

I w sumie to był błąd - gdyby cały tłum poszedł do osoby odpowiedzialnej za ten bajzel, prawdopodobnie błyskawicznie znalazłaby się stara lokomotywa i jakieś dwa wagony. Z resztą odnoszę wrażenie, że w PR myślenie włącza się tylko i wyłącznie wtedy, gdy ktoś poczuje ogień pod siedzeniem (nie raz byłem świadkiem).
Tomek1990 - 01-12-2010, 15:42
Temat postu:
Ja chciałbym się doweidzieć na jakich liniach jeżdżą te szynobusy (z tego co wiem nowe szynobusy są 4). Czy jak zwykle wszystko co dobre poszło na Hel, bo dziś np. z Kościerzyny pojechało jakieś małe gówno niewiadomego pochodzenia, ok 50 misjsc siedzących, nie wiem nawet jak to nazwać, szara puszka po sardynkach. Jakiś idiota myśli, że to jest odpowiedni skład na tą godzine? Dlaczego nie puszczą tego na Hel, ciekawe jakie by były reakcje.
ET40 - 01-12-2010, 17:35
Temat postu:
Pewnie SN82 produkcji holenderskiej.
Kaszub - 01-12-2010, 18:05
Temat postu:
Na Pomorzu występuje pewien problem z szynobusami - ostatnio jeden po zderzeniu na przejeździe, ponadto różne rzeczy się dzieją z szynobusami z trasy Słupsk - Szczecinek. Potrzeba więcej tego typu taboru. Awaryjność... ten temat zostawiam dla tych, co się na tym znają. Uważam, iż powinny być jakieś rezerwy taboru. Szynobus nie jest w stanie wyjechać - dobra, niech jedzie z rezerwy wagon + lokomotywa. Bez kuriozalnych sytuacji w stylu: brak taboru "rezerwowego" w Słupsku... ok, ściągamy z ... Chojnic, ludzie, czekajcie Śmiech
REXus - 01-12-2010, 19:06
Temat postu:
Kaszub napisał/a:
Awaryjność... ten temat zostawiam dla tych, co się na tym znają. Uważam, iż powinny być jakieś rezerwy taboru.

Rezerwy taboru rezerwami (jakieś stare wagony a'la SN82 powinny być w każdym węźle), natomiast podstawowy problem to utrzymanie istniejących szynobusów. Jeżeli SA131 (wybiło mu niedawno 5 - słownie PIĘĆ lat) wydaje z siebie dźwięki niemal agonalne (no nie powiecie mi chyba, że silnik jest zły - nawet pałając największą nienawiścią do PESY), SA132 notorycznie jeżdżą na jednym napędzie (taki szynobus powinien dojechać do stacji końcowej i być serwisowany, a nie ruszać w dalszą drogę - tym bardziej do Helu, gdzie niespecjalnie będzie można coś z nim zrobić), a od miesiąca niemal każda PESA jeżdżąca do Helu ma jedną zbitą szybę - ludzie...

To nie ma prawa jeździć normalnie.
kowal331 - 01-12-2010, 19:33
Temat postu:
Przy takiej eksploatacji za kilka dni możemy spodziewać się KKA na większości linii niezelektryfikowanych,choć trudno mi sobie wyobrazić autobusy kursujące zamiast poc.77435 "Tur" i wielu innych szczególnie w piątki.
yusek - 01-12-2010, 19:46
Temat postu:
Tur w razie czego będzie jeździć na wagonach. A co do szynobusów to mamy jakąś czarną serię z SA101 chyba każdy miał w ostatnich miesiącach kolizję. SA103 -006 ma jakiś problem z podjazdami w Gdyni. W lipcu dwie Bipy skasowane.
Pawel_15 - 01-12-2010, 19:46
Temat postu:
Co do TURa to jeździ SA103+120A+SA132, jak obie pesy szlag trafi trzeba będzie SM42 doczepić + 1x120A.

Ale jak będzie na wszystkich liniach KKA to może się ktoś obudzi i nie będą wycinać składów i ciąć taboru jak leci...
yusek - 01-12-2010, 19:49
Temat postu:
A co do obiegów to fakt w Gdyni, Słupsku, Kościerzynie, Chojnicach i Tczewie powinno coś stać rezerwowego np. SU42+120A+120A
kowal331 - 01-12-2010, 19:50
Temat postu:
A gdzie jeżdżą oba SA138?Te powinny kursować na "Turze" zamiast tej "składanki",choć tak prawdę mówiąc prawdziwy "Tur" to tylko na wagonach Wink
yusek - 01-12-2010, 19:54
Temat postu:
Ta składanka nie jest zła gdyż przeważnie jest bez 120A. A co do Tura fajnie jakby był na wagonach ale ile to więcej kosztuje.
kowal331 - 01-12-2010, 20:03
Temat postu:
Ja "Tura" pamiętam jeszcze na wagonach przedziałowych,a "składanka" nie podoba mi się wizualnie Wink ,jak już "Tur" ma jezdzić na SA,to najlepiej na 2xSA132,albo 2xSA138,albo SA103+2xBh+SA103,przynajmniej by to jakoś porządnie wyglądało,a tak jak teraz to skundlony ten pociąg,nawet focić nie warto Wink
alojz - 01-12-2010, 20:17
Temat postu:
Może pokuszą się o zestawienie SA138+SA137+SA138 Rolling Eyes
kowal331 - 01-12-2010, 20:34
Temat postu:
Latem pewnie tak pojedzie Very Happy
REXus - 01-12-2010, 20:45
Temat postu:
kowal331 napisał/a:
SA103+2xBh+SA103

Tak w założeniu być nie może.

Chociaż na PR nic mnie nie zdziwi...

//edit
A tak na boku. Czy to kwestia wagonu, że w takiej kombinacji nigdy nie są włączone wyświetlacze (albo przynajmniej ja dotąd nie zauważyłem, a widuje skład dość często)?
yusek - 01-12-2010, 20:58
Temat postu:
To coś nie przejdzie SA103 pociągnie SA120A tylko na manewrach i to słabo. A zestawienie SA132+SA132 było by całkiem ładne.

A co do kwestii wagonu to musiało się coś zepsuć przecież można uruchomić tablice z drugiego szynobusu.
kowal331 - 01-12-2010, 21:23
Temat postu:
Trochę dziwne,że SA103 nie da rady ciągać "bonanzy".To ma 350kW mocy i waży 49ton.Poczciwy GANZ był cięższy przy podobnej mocy,a radził sobie dobrze z wagonami.Rozumiem,,że z wagonem doczepnym nie dałoby się jechać 120km/h tylko powiedzmy 90km/h,ale taką prędkość ma SM42 używana do pociągów pasażerskich na Ostbahnie.
Pawel_15 - 01-12-2010, 21:28
Temat postu:
Parę dni temu widziałem SA132 na TURze i nic poza tym... Niedługo puszczą SA103 a potem go uwalą...
yusek - 01-12-2010, 21:43
Temat postu:
Nie bój się Tura nie uwalą.
Pawel_15 - 01-12-2010, 22:47
Temat postu:
Może nie uwalą ale niżej już się nie dało go sprowadzić... Pamiętam czasy, te dobre stare czasy których mi cholernie brakuje, jak TUR był pod EU07 + Poczwórna oliwkowa bipa + 120A lub Bagażowy/ rowerowy....
yusek - 01-12-2010, 22:50
Temat postu:
Jest na to rada trzeba jeździć do Chojnic albo chociaż kupować bilety.
Kuba_CH - 01-12-2010, 23:17
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
Ja chciałbym się doweidzieć na jakich liniach jeżdżą te szynobusy (z tego co wiem nowe szynobusy są 4). Czy jak zwykle wszystko co dobre poszło na Hel, bo dziś np. z Kościerzyny pojechało jakieś małe gówno niewiadomego pochodzenia, ok 50 misjsc siedzących, nie wiem nawet jak to nazwać, szara puszka po sardynkach. Jakiś idiota myśli, że to jest odpowiedni skład na tą godzine? Dlaczego nie puszczą tego na Hel, ciekawe jakie by były reakcje.

Zapewne chodzi Ci o kurs do Chojnic. Pewno to był Kolzam SN81 lub 208M. Nie wiem co Cię tak dziwi, ale jest to wystarczający skład na tą linię. Frekwencja w dniach szkolnych jedynie pozwala zapełnić dwuczłonowy skład. Mówisz złom, a taka prawda że te Kolzamy + SA101 i 102 z ZNTK to najsolidniejsze i najmniej nawalające szynobusy w taborze Pomorskich PR-ów.

Newagi tylko na Gdynia - Hel i Gdynia - Kościerzyna. Do Chojnic zapewne nigdy nie zajadą (chyba, że PR zdecyduje się dać je na TUR-a co by było świetnym posunięciem!) Połączone dwa SA138 na TUR-ze, świetna sprawa to by była jeżeli mają kursować SZT. Zresztą na naklejce Unii Europejskie jest napisane, że pojazdy są przeznaczone do transportu w Trójmiejskim Obszarze Metropolitarnym. Także wątpię by miały się u nas znaleźć.

Uwalić nie powinni bo frekwencja jest więcej niż zadowalająca Wink

REXus napisał/a:

A tak na boku. Czy to kwestia wagonu, że w takiej kombinacji nigdy nie są włączone wyświetlacze (albo przynajmniej ja dotąd nie zauważyłem, a widuje skład dość często)?

Włączają ale w Tczewie (i do Tczewa) i to tylko na SA103. Prawdopodobnie nie ma zaprogramowane trasy TUR-a. Bo jak jechałem z Chojnic to wyjeżdżał na wyświetlaczu z napisem Tczew i na dodatek była to trasa ze wszystkimi przystankami (TUR nie staje wszędzie). W Tczewie włączyła się "Gdynia Główna" ale była to Gdynia Główna z Kościerzyny także nie włączają teraz chyba wcale.
geordi - 02-12-2010, 00:13
Temat postu:
co do rezerw, z lokami moze byc problem:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=162701#162701 napisał/a:
zapadła decyzja o przeniesieniu 6 SP32 z Chojnic do Krzyża i odstawieniu SU45.

Natomiast sam popieram. PRy to nie Arriva, ze koniec wojewodztwa == koniec sieci, wiec nie oplaca sie trzymac tam rezerwy.

A co do wagonow, Struk przed wyborami brylowal w/s kolejki metropolitalnej. Moze warto by sie usmiechnac do niego? Skoro taki prokolejowy, to niech wojewodztwo sypnie kasa na rewizje Bip i Bonanz. 2x4-sekcyjna Bipa + 2-4 Bonanzy powinny wystarczyć.

Proponentom TURa polecam wyprawy nim do Poznania/Wroclawia przez Pile. Szybka, malownicza trasa. Jedyny minus to pewna adrenalina przy przesiadkach w Pile (opoznienie wynikle z przesiadki technicznej w Lipce Język )

Smile
Pawel_15 - 02-12-2010, 00:25
Temat postu:
Ale Arriva nie ma tak że koniec Województwa i dalej nie jedzie... w Pomorskim jeździ do Chojnic, Czerska, Kościerzyna, Malbork, Braniewo (sezon), Gdynia (weekendy) czy Nowy Dwór (sezon)... Pomijam już przejazdy okolicznościowe jakie uruchomili...

To PR traktują przekroczenie granicy województwa jako pociąg eksterytorialny. Niedługo wszędzie na granicach zrobią dodatkowy tor, peron ziemny i ludzie będą się przesiadać...
yusek - 02-12-2010, 00:38
Temat postu:
A co do metropolii to zgodnie z definicją Tomphsona metropolia to obszar z którego można codziennie dojeżdzać i wracać z pracy w centrum. Czyli jeśli podróż na trasie Chojnice-Gdańsk nie była by problemem to można i Chojnice wliczyć do aglomeracji.

Geordi może skorzystam z zaproszenia ale jak będzie cieplej.
REXus - 02-12-2010, 14:12
Temat postu:
geordi napisał/a:
A co do wagonow, Struk przed wyborami brylowal w/s kolejki metropolitalnej. Moze warto by sie usmiechnac do niego? Skoro taki prokolejowy,

Kiełbasa wyborcza i nic więcej.

Skoro mieszka w Jastarni, a pracuje w Gdańsku, to fakt, że pociągów ten pan swoją obecnością nie zaszczyca, zdecydowanie i jasno pokazuje, gdzie ma kolej.

Swoją drogą, gdyby jeździł, to wątpię, by PRy olewały nawet tak oczywiste sprawy jak wybite od miesiąca szyby.
kowal331 - 02-12-2010, 16:03
Temat postu:
4 SA 138 i 2 SA137 tylko do obsługi Gdynia-Hel i Gdynia-Kościerzyna,czy to trochę nie przesada?SA 138 najlepiej pasowałyby do dłuższych relacji typu Gdynia-Chojnice,albo nawet Gdynia-Chojnice-Piła.Nie wyobrażam sobie "Tura" zredukowanego do SA103,albo SA101...
Pawel_15 - 02-12-2010, 16:10
Temat postu:
SA101 i SA102 to raczej obsługa Kościerzyna - Chojnice i czasami Chojnice - Tczew. Tak jest od kilku ładnych lat, SA który obsługiwał eksterytorialny Kościerzyna - Wierzchucin poszedł chyba na jakiś inny obieg albo stoi rozwalony na szopie w Chojnicach.

Docelowo w planach UM było aby składy na Ostbahnie nie jeździły tylko właśnie SA137 i SA138...
kowal331 - 02-12-2010, 17:00
Temat postu:
Znam te relacje,przez dobre dwa lata regularnie kursowałem na tych trasach.Był jeszcze SA109,który gdzieś się zawieruszył.Puszczanie SA102 na 7737(odj z Tczewa ok 18.50) zwłaszcza w piątki,to był niewypał.Zawsze gdy szedł"'szynobus" do Chojnic łapaliśmy 20-30 minut opóznienia,ze względu na nadmierne obciążenie(bywało po 300 osób z bagażami)Myślę,że na tej linii powinny kursować Newagi,albo SA132 jeśli już mają być SZT.
Pawel_15 - 02-12-2010, 17:12
Temat postu:
SA101 i SA102 na Ostbahnie to niewypał i pomyłka. Jeżeli już tam muszą być SZT to właśnie NEWAG Albo SA131 i wzwyż...
yusek - 02-12-2010, 17:24
Temat postu:
SA102 który obsługiwał połączenie Kościerzyna-Wierzchucin w latach 2007-2009 (a dokładniej dwa pojazdy bodajże 001 i 002 jeżdżące na zmianę jeżdżą Chojnice-Kościerzyna. A co do SA na ostbhanie to tam w szczycie powinien być SU42+3x120A w piątki nawet Bipa bo czasem już w Czersku nie ma gdzie siedzieć nie mówiąc już o Starogardzie. A co do SA138 to ja już bardziej widziałbym 2xSA137.

Przy okazji Neważki mogą ciągnąć wagony czy nie za bardzo?
REXus - 02-12-2010, 18:59
Temat postu:
Sądząc po mocach i masach... SA137 powinien bez problemu ciągnąć wagon, jako, że SA138 to nic innego jak SA137 z wagonem w środku. A nawet dwa, a SA138 jeden.

Ale to pytanie raczej do producenta.
Kuba_CH - 02-12-2010, 19:31
Temat postu:
kowal331 napisał/a:
Znam te relacje,przez dobre dwa lata regularnie kursowałem na tych trasach.Był jeszcze SA109,który gdzieś się zawieruszył.Puszczanie SA102 na 7737(odj z Tczewa ok 18.50) zwłaszcza w piątki,to był niewypał.Zawsze gdy szedł"'szynobus" do Chojnic łapaliśmy 20-30 minut opóznienia,ze względu na nadmierne obciążenie(bywało po 300 osób z bagażami)Myślę,że na tej linii powinny kursować Newagi,albo SA132 jeśli już mają być SZT.

SA109 stoi przed halą w Chojnicach. Rewizje chyba miał czy naprawę, ale wiem, że powinien wrócić niedługo. Przed halą stoi też od pewnego czasu "Wielkopolski" SA105, który byłby idealny na Chojnice - Brusy czy nawet do Kościerzyny w weekendy i w święta (to samo Chojnice - Szczecinek).

Tych Newagów to powinno przyjść 12 łącznie na pomorze. 6 do Gdyni i 6 do Chojnic i wtedy mogą brać się za usuwanie bip i bohunów (i tak wolałbym nie) i oddawanie lokomotyw gdzie indziej (tylko wiadomo zostawić pare na "rezerwę" i na lato). SA102 nawet w weekendy się bardzo szybko zapełnia. Większy skład na tą porę i na to połączenie mogą zapewnić jedynie szynobusy DH które można łączyć w nieskończoność. Jako, że są pojemne myślę, że dwa podwójne składy by starczyły. Tylko ich pomimo tego, że będzie ich pięć jest to i tak za mało by tak zestawiać skład, są jeszcze potrzebne na Słupsk - Szczecinek i Chojnice - Szczecinek. Jak najbardziej na to połączenie mogłyby też być łączone Pesobusy lub Newagi.

Co do łączenia Newagów z wagonami to popytam, może ktoś udzieli mi odpowiedzi na to pytanie Wink.
Pawel_15 - 02-12-2010, 21:32
Temat postu:
Ja mam tylko jedno pytanie, czy moderna bipska i dodanie do tego SP32 wychodzi drożej czy taniej w porównaniu do zakupienia Pesy czy Newagu + ich naprawy i konserwacja...
yusek - 02-12-2010, 21:45
Temat postu:
A co masz na myśli piszą modernizacja?
Pawel_15 - 02-12-2010, 22:01
Temat postu:
Generalna przebudowa, dostosowanie pod różne prędkości (100, 120, 160...) odpicowanie wnętrza, drzwi odskokowe...coś jak Rumunia zrobiła... Będzie chyba taniej niż bulenie kasy podatników na gówno warte pesy czy newagi...
yusek - 02-12-2010, 22:06
Temat postu:
A więc tak to co Rumunia zrobiła to już mówię się nie opłaca lepiej kupić Bochuny lub to co mają Mazowieckie. Ogólnie tamta modernizacja bo CFR dostały Bipy jako ostatnie natomiast PKP jako drugie więc nasze Bipy są przynajmniej 20 lat starsze.
Anonymous - 02-12-2010, 22:17
Temat postu:
Bohuny łatwiej jest dostosować do 160 gdyż wózki Goerlitz VI są dostosowane do tej Vmax, kwestia wyciszenia pudła, wymiany okien na wklejane i montażu automatycznych drzwi Happy Ale nie odbiegajmy od tematu panowie Język
Tomek1990 - 02-12-2010, 22:17
Temat postu:
Otóż proszę państwa. Linię Gdynia-Kościerzyna obsługuje "czerwona strzała" czyli SA101 czy jakoś tak i to jest totalny niewypał pod każdym względem. Po 1. jest za mały. Po 2. albo nie ma ogrzewanie albo jest ono wiecznie zepsute. Wsiadając jest w miarę, wysiadając zwisają ci sople z nosa. No niestety, coś taiego to tylko na śmietnik. Dziiaj zepsuł się newagowski SA137 (stał w Osowej). Wszystko popsute, wszystko poopóźniane. Ciekawe jak będzie wyglądał jutro rano dojazd... Aż się boję!
Anonymous - 02-12-2010, 22:19
Temat postu:
Tomek, SA137 muszą się "podocierać". Na początku będą się psuć, ale to zima, a więc wszystko szynowe się psuje czy stare czy nowe Smile
wujekczarls - 02-12-2010, 22:31
Temat postu:
Ponoć SA138 dzisiaj padł w Pucku, miejscowi mówią, że leży tam przeszło 5 godzin Wink

Można by rzec, że Newagi swój debiut w kiepskim momencie mają - w zimę psuje się wszystko jak leci, ale zapewne mało kto będzie o tym pamiętać w chwili wieszania psów na nowym taborze.
yusek - 02-12-2010, 22:42
Temat postu:
Nieco pechowo. Ale z drugiej strony mogą powiedzieć fakt nasze szynobusy się zepsuły ale nie dość, że zima to jeszcze są na dotarciu. A przed następną zimą wszystko zrobią.
Kuba_CH - 02-12-2010, 22:45
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
Otóż proszę państwa. Linię Gdynia-Kościerzyna obsługuje "czerwona strzała" czyli SA101 czy jakoś tak i to jest totalny niewypał pod każdym względem. Po 1. jest za mały. Po 2. albo nie ma ogrzewanie albo jest ono wiecznie zepsute. Wsiadając jest w miarę, wysiadając zwisają ci sople z nosa. No niestety, coś taiego to tylko na śmietnik. Dziiaj zepsuł się newagowski SA137 (stał w Osowej). Wszystko popsute, wszystko poopóźniane. Ciekawe jak będzie wyglądał jutro rano dojazd... Aż się boję!

Co do SA101 to jechać jechał? jechał. Był w miarę punktualny? był. Dojechał bez jakiś awarii? dojechał. Jest zima i zrobiła się ostatnimi dniami dość poważna. W większości Europy gdzie zima da o sobie znak ten problem występuje, nie tylko na Pomorzu w Przewozach Regionalnych. Jeżeli w starszym szynobusie siada tylko ogrzewanie, to te nowe nie pojadą wcale. Wolisz zastępczą komunikację autobusową, albo odwołalne kursy czy może jednak jazda w chłodnym SA101?
Utrudnienia występujące na trasie, jakieś zawieje itp itd które powodują opóźnienia jest to sprawa naturalna, niezależna od przewoźnika czy pojedzie szynobus czy lok z wagonami. Samoloty też odwołują, a na Pomorzu i tak mamy lepiej niż pasażerowie na Kujawach gdzie Arriva lekko mówiąc nie wyrabia.
Mnie takie sytuacje jak jadę pociągiem zimą też nie cieszą, ale co zrobić...pamiętam jak ludzie w Chojnicach byli oburzeni, że PR-y na Pomorzu w tych bipach wiozą ludzi jak bydło zimą. Tak źle i tak niedobrze, nowe składy mają częste awarie o tej porze, a stare są według większość pasażerów "bydlęce".

Szkoda, że Newagi trafiły akurat w tą porę. Nieźle dostaną "w plecy".
yusek - 02-12-2010, 22:52
Temat postu:
Ale SA101 na tej trasie szczególnie po 15 to stanowczo za mało.SA102 może by wystarczyło.
siw_mich - 03-12-2010, 13:16
Temat postu:
Co popsuło się w Newagach ? Mechanika czy elektronika ?
Kuba_CH - 03-12-2010, 15:30
Temat postu:
A wczoraj na TUR-ze, SA138! : ) Nie wiem czy sytuacja awaryjna (czyżby jakaś pesa siadła?), czy może jednak czasem TUR pojedzie w takim składzie. Tylko, że i tak do Chojnic wjechał ze sporym opóźnieniem.

Dzisiaj PR-y sobie radzą (połączenia z Chojnic, bo nie wiem jak tam Gdynia), do Szczecinka stonka z pojedynczą bonanzą zamiast szynobusu, do Kościerzyny też dzisiaj chyba szła stonka z pojedynczą bonanzą zamiast szynobusu (pewnie zamarzły...). Takie akcje pokazują, że trzeba coś zostawić z lokomotyw i wagonów w razie takich przypadków. Nie ma co zostawiać samych szynobusów, bo na nich o tej porze roku nie można zbytnio polegać.

yusek napisał/a:
Ale SA101 na tej trasie szczególnie po 15 to stanowczo za mało.SA102 może by wystarczyło.

Zgadza się, jeżeli SA102 był sprawny i do dyspozycji powinien jechać

Co do doczepianych wagonów do Newagów, to powinny sobie poradzić, ale to rozwiązanie zapewne w Pomorskiem nie będzie stosowane.
Pawel_15 - 03-12-2010, 16:33
Temat postu:
Właśnie wróciłem z wypadu z Arriva Express i powiem tylko tyle - PESA to jeden wielki szajs. Do Bydgoszczy jazda opóźnionym o 25 minut kiblem, w kiblu pełno śniegu, zimno jak w psiarni... Siedziałem w kurtce, czapce i rękawiczkach ale i tak mi zmarzły palce zarówno u stóp jak i w dłoniach... Jeżeli tak ma wyglądać ten standard w NEWAGach czy PESach to ja dziękuję... A swoją drogą, to chyba ściągnęli z Krakowa SA101-001, w Kościerzynie widziałem jak manewrował i nie miał przypisanego ZPR, pisało Zakład Przewozów Regionalnych w.

Ktoś narzekał na Arrivę, miałem dziś przyjemność jechać Arrivą z Bydgoszczy do Sopotu i to nie gównianym SA134 który pewnie jest zamarznięty tylko MR/MRD który odjechał co do sekundy punktualnie, było w nim ciepło, przyjemnie i wygodnie. Sto razy lepiej niż w kiblu...
kowal331 - 03-12-2010, 17:33
Temat postu:
Zastanawia mnie to nagminne zamarzanie SZT produkowanych w Bydgoszczy.Przecież PESA to nie wytwórnia hiszpańska projektująca i budująca tabor np dla Egiptu.Inżynierowie z PESY i NEWAGU powinni wiedzieć,że w Polsce zima trwa ok 4 miesięcy i bywa sroga,i tak projektować tabor by zapewnić odpowiednią wydajność ogrzewania i odporność pojazdu na mróz.
yusek - 03-12-2010, 18:33
Temat postu:
Po prostu jakiś odpowiedzialny za przetarg nie dopisał, że szynobus musi być przystosowany do warunków klimatycznych i tu podać temperatury.

W Gdańsku tak robią z tramwajami przez co niektóre firmy nawet nie startują.
Kuba_CH - 03-12-2010, 19:37
Temat postu:
kowal331 napisał/a:
Zastanawia mnie to nagminne zamarzanie SZT produkowanych w Bydgoszczy.Przecież PESA to nie wytwórnia hiszpańska projektująca i budująca tabor np dla Egiptu.Inżynierowie z PESY i NEWAGU powinni wiedzieć,że w Polsce zima trwa ok 4 miesięcy i bywa sroga,i tak projektować tabor by zapewnić odpowiednią wydajność ogrzewania i odporność pojazdu na mróz.

Już oni by to wykonali pewnie, ale nikt tego nie testuje i tu pojawia się problem. Takiego Newaga czy Pesę wypuszczają na testy w najlepszą pogodę (najlepiej wiosna) gdzie wszystko ładnie wszystko działa. Przejadą się trochę i pojazd sprawny. Nikt tego nie testuje z pasażerami w różnych warunkach (i upały i zimy). Newag ma szansę, że za parę lat ich pojazdy będą lepsze na takie warunki jeżeli będą poprawiać błędy. Pomorskie dostało je jako pierwsze, nikt tego aż tak dobrze nie testował no i mamy kolejne pojazdy na 3 pory roku + lekkie zimy.

Nie wiem jak tam SA138 - 002 ale dzisiaj podobno długo w Pucku stał (nie wiem czy czasem nie do teraz), a SA132 lub 131 z Chojnic chyba dzisiaj też nie ruszył, bo TUR dzisiaj to SP32 + 3 bonanzy. Ciekawe czy drugi SA138 dzisiaj rano z Chojnic gdzieś jechał...


Pawel_15 napisał/a:
Ktoś narzekał na Arrivę, miałem dziś przyjemność jechać Arrivą z Bydgoszczy do Sopotu i to nie gównianym SA134 który pewnie jest zamarznięty tylko MR/MRD który odjechał co do sekundy punktualnie, było w nim ciepło, przyjemnie i wygodnie. Sto razy lepiej niż w kiblu...

DH Przewozów Regionalnych również sprawują się póki co bardzo dobrze. Jest i ciepło i jadą ;-)
W wagonach chyba też jest OK. A na połączeniach Arrivy cały czas SM32 + 2 bipy Przewozów Regionalnych na dwóch kursach z Chojnic. Jedynie te MRy w ich taborze sprawują się dobrze, bo pesy jak to pesy każdy wie Wink
Tomek1990 - 03-12-2010, 21:04
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:

Co do SA101 to jechać jechał? jechał. Był w miarę punktualny? był. Dojechał bez jakiś awarii? dojechał. Jest zima i zrobiła się ostatnimi dniami dość poważna. [...] Jeżeli w starszym szynobusie siada tylko ogrzewanie, to te nowe nie pojadą wcale. [...] Utrudnienia występujące na trasie, jakieś zawieje itp itd które powodują opóźnienia jest to sprawa naturalna, niezależna od przewoźnika czy pojedzie szynobus czy lok z wagonami.


Odpowiadam po kolei. Jechał - ale czy kupując bilet (miesięczny czy jednorazowy za ciężką kase) płacisz za jazdę w nieogrzewanym za małym wagonie z zepsutymi drzwiami? On jest jedną wielką jeżdżącą awarią - nie może się rozpędzić, długość przejazdu tym byle czym jest dłuższa od standardowej o jakieś 20 minut. ZAWIEJE i ZAMIECIE przyjdą, narazie spadło trochę śniegu, a firma Przewozy Regionalne nie ma składów, nie ma niczego i łata dziury byle czym puszczając najtańszym kosztem zabytki. Ja bym chciał zaprosić tych wszystkich którzy uważają, że to normalne na półtorej godzinną przejażdżkę. Zwłaszcza osoby zarządzające tym badziewiem. I nie mów, że to niezależne od przewoźnika - nie wierze, że szynobusy Pesy są przywiązane do Helu a na Kościerzynę czerwone strzały. A z tego co widać, na Hel jeżdżą normalne szynobusy, a nie śmieci ze złomowiska.
Kuba_CH - 03-12-2010, 22:39
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
Ja bym chciał zaprosić tych wszystkich którzy uważają, że to normalne na półtorej godzinną przejażdżkę. Zwłaszcza osoby zarządzające tym badziewiem. I nie mów, że to niezależne od przewoźnika - nie wierze, że szynobusy Pesy są przywiązane do Helu a na Kościerzynę czerwone strzały. A z tego co widać, na Hel jeżdżą normalne szynobusy, a nie śmieci ze złomowiska.

Rozumiem sytuacje, nic przyjemnego, ale SA101 nie jest taki najgorszy. Drzwi były zamknięte? Bo można je zablokować nawet jak są uszkodzone.
Coś się musiało stać, że akurat puścili 101. Nie wierzę, że tak było przypisane, że w porę szczytu pojedzie taki średni skład na dość ważnym połączeniu. Dzisiaj np. na linii znalazł się SA103 który stacjonuje od czasu przyjścia SA137 w Chojnicach i obsługuje połączenia z Chojnic. Zapewne jechałby jakiś Newag ale coś zastrajkuje albo i sam Newag stanie gdzieś i już trzeba zmieniać plany. Kościerzyna nie ma co narzekać, bo wszystko nowe praktycznie ma jeździć do Gdyni i z powrotem. Ta linia jest równie ważna jak Gdynia - Hel co pokazuje sprowadzenie specjalnie na te połączenia nowych składów (i tak uważam że jeszcze jakieś powinny przyjść dla Chojnic no ale może nas czymś pan marszałek zaskoczy jeszcze)
geordi - 03-12-2010, 23:38
Temat postu:
jechalem kiedys SA101 z Piły do Chojnic. Wrażenia niezapomniane!
Minus dla PR za nieprzygotowanie logistyczne - kierpoć powinien sprzedawać zatyczki do uszu, bo silnik wyje jak świnia prowadzona na rzeż - zerowe wyciszenie pudła.

Jak już toto ruszyło ze stacji, to czułem się jak Marty McFly z "powrotu do przyszłości". Mijając 50km/h zapalał się komunikat "proszę zapiąc pasy bezpieczeństwa",
przy 60km/h zaczynał gubić przyczepność.

Rozkład stety pisany na SA132 (80-100km/h), więc w Chojnicach +20 jak nie +30 chyba. Radość pasażerów SA102 do Tczewa oczekującego - bezcenna Very Happy

PS. Co do arrivy, to slyszalem od ichniego kierpocia ostatnio, ze jeden plastik z pesy "chyba poszedł do kasacji". Miało chodzić o uczestnika zdarzenia pod Jabłonowem. A rano wyjazd z Torunia +90, miedzy Glownym a Wschodem czynny jeden tor (na drugim miotlarze) i kolejka do odprawienia.
Pawel_15 - 04-12-2010, 13:13
Temat postu:
Co do SA101 i SA102 to niestety ich modernizacja polegała chyba tylko na daniu nowego malowania i wyprowadzenie spalin przez rurę w dachu... Na dłuższą jazdę to one się nie nadają. Powinni je bardziej zmodernizować, wygłuszyć pudło, dać wygodniejsze siedzenia i zrobić go mniej awaryjnym. Dać się da, trzeba tylko chcieć i mieć na to pieniądze (skoro na zepsuty newag jest to i tu się powinno coś znaleźć...)
Kuba_CH - 05-12-2010, 13:29
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
A swoją drogą, to chyba ściągnęli z Krakowa SA101-001, w Kościerzynie widziałem jak manewrował i nie miał przypisanego ZPR, pisało Zakład Przewozów Regionalnych w.

SA101 - 001 już od pewnego czasu nie jest w Krakowie, a u nas na Pomorzu Wink
Nie wiem jak długo dokładnie, ale chyba nawet już latem były tutaj.
Tomek1990 - 05-12-2010, 14:45
Temat postu:
Najlepiej niech wraca skąd przyszedł:]
Kuba_CH - 05-12-2010, 15:07
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
Najlepiej niech wraca skąd przyszedł:]

SA101 - 001 jeszcze za czasów PKP na przełomie XX / XXI wieku jeździł w Chojnicach Wink

Nie chce skłamać, ale on chyba od początku swojego żywota stacjonuje w Chojnicach, z kilkuletnią przerwą na posługę dla Małopolski.
Pawel_15 - 05-12-2010, 15:54
Temat postu:
Sprzęt fajny, klimatyczny, lubię w nim jeździć ALE nie na długich odcinkach Smile Te 74 km z Chojnic do Kościerzyny to w sam raz, jazda tym na Ostbahnie to już trochę męcząca jest... Szkoda że jak dawali im nowe malowanie to nie zrobili większej i porządnej moderny.

Wie ktoś może jaki będzie los tego SA co uderzył w TIRa (zginął maszynista) ? Jest w necie fotka ukazująca rozbitego SA na hali w Chojnicach... Jest on własnością PZPR (Very Happy) więc chyba potraktują go inaczej niż SA103 i inne z rodziny PESY które są własnością UMWP...
Kuba_CH - 05-12-2010, 17:22
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Sprzęt fajny, klimatyczny, lubię w nim jeździć ALE nie na długich odcinkach Smile Te 74 km z Chojnic do Kościerzyny to w sam raz, jazda tym na Ostbahnie to już trochę męcząca jest... Szkoda że jak dawali im nowe malowanie to nie zrobili większej i porządnej moderny.

Wie ktoś może jaki będzie los tego SA co uderzył w TIRa (zginął maszynista) ? Jest w necie fotka ukazująca rozbitego SA na hali w Chojnicach... Jest on własnością PZPR (Very Happy) więc chyba potraktują go inaczej niż SA103 i inne z rodziny PESY które są własnością UMWP...

Dzisiaj SA102 - 002 na Tczew - Chojnice (7731) punktualnie wjechał na stację Chojnice, a w szynobusie ciepło. Ten sam dalej odjechał na Tczew (7734) tylko, że już w Chojnicach w 99 % miejsc siedzących zajęte. Dobrze się spisują zimą Wink

Co do SA 101-002 to pójdzie do kasacji, jednak cały czas jeszcze stoi w szopie w Chojnicach.
Pele - 05-01-2011, 00:20
Temat postu:
To już je naprawili czy nie?

http://gdansk.naszemiasto.pl/artykul/722470,kiedy-na-tory-wroca-zepsute-szynobusy,id,t.html?kategoria=675

Dobrze ktoś stronę temu pisał, jedynym winnym są debile rozdający w SIWZach po 20% za nierealne terminy dostawy. Newag na kolanie robił te szynobusy a i tak odszkodowania musiał płacić za nieterminowe dostawy, nie miał fizycznej możliwości testować ich w zimie to efekty są jakie są. Ciekawe, czy faktycznie popsuły się wszystkie (niezła kompromitacja) czy tylko część a reszta poszła do naprawy profilaktycznej... Wycieki płynów czy defekty elektroniki to i tak nie to samo co znana nam na wschodzie z autopsji awaria prawie nowej przekładni hydrokinetycznej Voitha (nie pytajcie jaką ma norminalną trwałość do NG Śmiech )

Cecha wspólna EZT a SZT Newagu jest taka, że po dostaniu dopuszczenia UTK jedno i drugie wyjechało na tory, by tam się dalej testować i eliminować tzw. wczesne defekty. Różnica tylko w tym gdzie: 19WE do Węglewa na tor doświadczalny, 220/221 na regularne trasy z pasażerami po Pomorzu i Opolszczyźnie...

Bubla zrobili i wstyd jest; oby naprawa poszła szybko i definitywnie. Zobaczym do dalej; jak to na RK napisali:

Cytat:
za ta cenę jaką zaoferował newag to niech się urząd cieszy że nie dostali atrap z kartonu

jubikej - 06-03-2011, 22:57
Temat postu:
ostatnio Newagi regularnie widuje na na trasach, poprawili je czy nadal sie sypia??
yusek - 07-03-2011, 07:55
Temat postu:
Poprawili, zresztą zawsze są choroby wieku dziecięcego ale po korektach będą całkiem niezłe maszyny.
Kuba_CH - 27-07-2011, 10:03
Temat postu:
Pomorskie kupuje pociągi

Dziesięć nowych spalinowych pojazdów szynowych do obslugi PKM, 7 zmodernizowanych ezt, a także kilka nowych w razie uwolnienia środków budżetowych - to plany taborowe województwa pomorskiego na najbliższy czas.

Projekt zakupu i modernizacji 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych, o którym już informowaliśmy, to nie jedyna inwestycja w tabor, którą pomorski Urząd Marszałkowski zgłosił do dofinansowania w ramach programu POIiŚ przy okazji sierpniowej aktualizacji. Pomorskie chce także kupić 10 spalinowych pojazdów szynowych, w tym siedmiu trójczłonowych, do obslugi północnej odnogi Pomorskiej Kolei Metropolitarnej. Odpowiedni wniosek o dofinansowanie w wysokości 59% został już złożony w MRR, który decyzję w tej sprawie podejmie w sierpniu. Projekt ma wartość 144 mln złotych.

Województwo prowadzi też rozmowy o współpracy przy zakupie nowych ezt do obsługi połączeń międzywojewódzkich z POIiŚ z województwami: kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim. Tu jednak trudno mówić o grupie zakupowej w znaczeniu województw południowych i zachodnich, gdyż to pomorskie będzie kupować tabor, a pozostałe województwa dopłacą do przewozów. Kupienie zespołów trakcyjnych będzie jednak możliwe, jeżeli w budżecie województwa pojawią się wolne środki. Urzędnicy liczą tu na zwiększenie przez Unię Europejską udziału w finansowaniu budowy PKM. To pozwoliłoby kupić nowy tabor.

Województwo pomorskie ma jeszcze inny projekt - chce zakupić 4 dwuczłonowe pojazdy do obsługi połączenia Malbork - Toruń z polsko-szwajcarskiego programu pomocowego. Szwajcarzy wymagają jednak przygotowania projektu zakupu taboru wraz z modernizacją liniii i dworców. Odcinek z Grudziądza do Torunia jest już modernizowany z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa kujawsko-pomorskiego, trwają rozmowy z PKP PLK i PKP SA w sprawie modernizacji infrastruktury na odcinku Grudziądz - Malbork.

- Potrzeby dotyczące nowego taboru są przeogromne. Nie ma ryzyka, że nowy tabor będzie stał w krzakach. Trzeba teraz zamówić jak najwięcej pociągów, bo później może już nie być tak łatwo - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktur Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego.


[rynek-kolejowy.pl]
KLIK

Kujawsko - Pomorskie tych ładnych parę lat temu "rzucili" się na te szynobusy PESY (SA106) i teraz jeżdżą już dość starymi szynobusami (hamujące SA106 z doczepą jak przyjeżdża z Bydgoszczy słychać w sporym promieniu, lokomotywy hamującej ze składem tak nie słychać)
Bardziej mi się podoba polityka UMWP, stopniowo coraz więcej nowych szynobusów, a w razie czego PRy dysponują odpowiednią rezerwą w postaci składów wagonowych lub starszych szynobusów. Gdyby jeszcze te nasze Bdhpumny wróciły to by było już naprawdę dobrze Smile
Pawel_15 - 27-07-2011, 10:21
Temat postu:
Niech wezmą dodatkowe NEWAGI - dobrze się sprawują, wygląd mają nie najgorszy... Ale pewnie i tak za 10 do 15 lat to wszystko szlag trafi i będą albo ciąć połączenia albo wyciągać z krzaków lokomotywy i wagony. No ale tabor się przyda, jak będzie jakaś reaktywacja czy coś to nie będzie problemu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group