INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Autobusy zamiast szynobusów

rob21 - 29-12-2010, 19:48
Temat postu: Autobusy zamiast szynobusów
Nawet z 90 minutowym opóźnieniem docierają do celu klienci PKP podróżujący na trasie Leszno – Ostrów Wielkopolski. Wszystko dlatego, że od wczoraj kursuje na niej autobusowa komunikacja zastępcza. Kolej postanowiła zrezygnować na czas tęgich mrozów z bardzo awaryjnych szynobusów.
Niskie temperatury nie są sojusznikiem jeżdżących po polskich torach pociągów. W nocy właśnie mróz był przyczyną awarii izolatora ciągnącego linę nośną trakcji elektrycznej na stacji w Lipnie. – Usterka została usunięta po godzinie 8.00, ale do tego czasu opóźnionych było 17 pociągów osobowych i 2 towarowe – tłumaczy Jarosław Chmielarz rzecznik PKP PLK w Ostrowie Wielkopolskim.

Cały czas duży problem istnieje też na trasie Leszno – Ostrów Wielkopolski. Przewozy regionalne w Poznaniu zdecydowały się uruchomić komunikację zastępczą. - Zrezygnowano z szynobusów i wprowadzono autobusy. Odchodzą ze stacji w porze wyjazdu szynobusów, niestety na miejsce docierają z dużymi opóźnieniami, sięgającym nawet 90 minut – dodaje Chmielarz. Nie jest tajemnicą, że szynobusy kursujące na tej trasie mają opinie wyjątkowo awaryjnych szczególnie przy niskich temperaturach. – Potwierdzam, że zdenerwowanie podróżnych na szynobusy jest bardzo duże. Komunikacja zastępcza też nie jest dobrze odbierana, nie tylko z powodu opóźnień, ale z również z uwagi na zimno w autobusach – kończy Chmielarz.

[ Dodano: 29-12-2010, 19:49 ]
Skandal, dzisiaj z Głogowa do Ostrowa nie podstawiono nawet komunikacji zastępczej. Gdzie sa zastępcze składy wagonowe których Leszno ma bardzo dużo!!!
syrenka - 29-12-2010, 20:03
Temat postu:
Może i mają składy, ale lokomotyw brak. Bolączka powszechna, także/zwłaszcza w Poznaniu...
rob21 - 29-12-2010, 20:08
Temat postu:
Mogli się przygotować do takiej sytuacji, bo raczej wiadomo że można było się tego spodziewać. W czasie zeszłorocznej zimy dawały sobie rade SA108 w tym roku już nie, masakra.
Pitras - 29-12-2010, 22:11
Temat postu:
Dla informacji: rob21 cytuje artykuł ze strony www.elka.pl

A ode mnie taka mała uwaga: proponuję przyspieszyć remont parowozów w Lesznie i za rok na czas zimy niech parowozy przejmą większość ruchu na trasie Wolsztyn- Poznań i Zbąszynek- Leszno. Wolne autobusy szynowe albo lokomotywy proponuję przeznaczyć do innych niezelektryfikowanych połączeń z Leszna. Tylko czy byłaby wystarczająca ilość maszynistów mogących prowadzić parowozy?
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:24
Temat postu:
Czyli na dobre otwarto nową komórkę w PR Poznań - Przewozy Busowe Śmiech .
Ja tylko się zastanawiam gdzie są władze spółki Question
Pitras - 29-12-2010, 22:39
Temat postu:
PKP komunikacja zastępcza w Poznaniu sp. z o.o. Śmiech
Nawet ładna nazwa. Tylko trzeba by znaleźć prezesa i z dziesięciu zastępców( minimum połowa z rodziny) i można zaczynać funkcjonowanie.
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:41
Temat postu:
Pitras, zapomniałeś o naczelnikach itp. Śmiech
Nie rozumiem jak to jest możliwe, przecież ostatnio PR Poznań spisywał się w miarę, bo podstawiał zaszynobusy w formie pociągu a nie Autosana...
Pitras - 29-12-2010, 22:44
Temat postu:
Może autosan taniej wyjdzie. A kasę dostaną jak za połączenie wykonane pociągiem. Czyli może niedługo będzie kolejna wycieczka. Tym razem do Australii. Very Happy
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:51
Temat postu:
Pitras, nie wierzę,że taniej, wystarczy zapytac w jakims PKSie ile by żądali za taką usługę, paliwo niestety coraz droższe... dziś tankowałem 98mkę za 5,26/litr...wrrr...
Pitras - 29-12-2010, 23:12
Temat postu:
Wiesz, paliwo na stacji a paliwo w firmach transportowych to inna sprawa. Na stacji ON kosztuje koło 4,50 złotych. Więc firmy typu PKS kupują w hurcie gdzieś po nieco ponad 4 złote. A część kasy mogą i tak odliczyć. Kilometr kursowania autobusu nie wyniesie więcej niż 4- 5 złotych. W zależności, czy firma przewiduje stałe rabaty dla klientów itp.
kns - 29-12-2010, 23:20
Temat postu:
Kilometr kursowania autobusu to dla przewoźnika ok. 1,6 - 2 zł, w przetargach na KKA zazwyczaj ok. 2,3 zł dają Wink
geordi - 30-12-2010, 12:06
Temat postu:
Damian Łódź na pmk troche o tym pisuja. Dwa zaszynobusy jezdza na Krzyz - Pila - Chojnice, a sam Krzyz ma 4 lokomotywy operatywne. Jeden jezdzi na Gorzow - Poznan zdaje sie. Cos jeszcze na Wolsztyn - Poznan.

Pewnie, mozna by wiecej uruchamiajac sprzet z Chojnic. Ale brak decyzji na poziomie centrali. W pomorskim Hel jest odwolywany nawet bez KKA, na Tczew max. 2 SU42, SA102 i ostatnio jakąś duza Pese widzialem. Koscierzyna zdaje sie SA101 + co aktualnie przy życiu jest (Newag, SA103) Wiec lokomotywy sa.
Emillex - 30-12-2010, 12:16
Temat postu:
W Lesznie są jeszcze jakieś wolne lokomotywy spalinowe? Ostatnio widziałem leszczyńską SU42 na zaszynobusie Poznań-Wolsztyn. Pozatym WZPR nie ma nawet skąd wypożyczać taboru-z trzech sprawnych SU45 które są na stanie PKP Cargo w Poznaniu jeździ obecnie tylko 1 na zaparowozie na Wolsztyn. SU45-245 i 246 w ostatnich dniach padła.
rob21 - 30-12-2010, 12:45
Temat postu:
Zopolskiego ściągnąć su42 ich tam mają od groma stoją bezczynnie. Rano Koleje Dolnyśląsk napisało KKA NA PORANNYM TERAZ MOŻE POJEDZIE SZYNOBUS.
DawidCzerwiensk - 01-01-2011, 13:08
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=DHVgM2a-w9M

ZA szynobus.
pospieszny - 01-01-2011, 13:43
Temat postu:
Chciałoby się powiedzieć zaautobus! Pięknie!
Rzuca się w oczy pełnienie służby przez mechanika!
burek132 - 03-01-2011, 16:48
Temat postu:
Z pilskich szynobusów chyba żaden nie jest sprawny, bo na wszystkich pociągach jeżdżą składy. Raz nawet zdarzyło się, że z Lipki Krajeńskiej do Chojnic jechała KKA.
geordi - 03-01-2011, 18:33
Temat postu:
burek132 w Lipce dalej jest planowa przesiadka? Jaja jak berety - rok temu zarzekali sie, ze to tylko "tymczasowe" ze wzgledu na "braki taborowe". Razz
burek132 - 04-01-2011, 11:08
Temat postu:
Planowej przesiadki nie ma, ale raz miała ona miejsce, dokładnie 30 grudnia. Ze względu na awarie szynobusów na pociągu odjeżdżającym z Chojnic do Piły o 5:00 nie miało co jechać, więc dali autobus. Autobus ten dojechał do Lipki, gdzie podróżni z Chojnic przesiedli się do pociągu, który przyjechał z Piły i po oblocie składu tam wracał, a podróżni, którzy jechali tym pociągiem z Piły do Chojnic przesiedli się do autobusu, który wrócił do Chojnic.
Robert - 04-01-2011, 20:21
Temat postu:
Od 12 grudnia można by rzecz pociągi osobowe do Wałcza wogóle nie jeżdzą.
W zastepstwie pociągów jeździ KKA firmy Badura.
(Warto wspomnieć że tym samym wszystkie stacje pomiędzy Piłą, a Wałczem zostały odcięte od połączenia bowiem autobus jeździ "po prostej" czyli przez Starą Łubiankę o czym wsiadający pasażerowie którzy o tym nie wiedzą jadą w ciemno, bo nikt ich o tym nie powiadamia.)
Można by rzecz, to taki pospieszny pociąg Piła Główna - Wałcz.
Tylko że gdy ktoś kupi w kasie bilet np do Szydłowa to jedzie do Wałcza i .... no właśnie i tutaj pojawia się problem. Miał jechać 10 minut, a jedzie 35 i to nie do Szydłowa, a do Wałcza. Teraz wypada jeszcze wrócić do Piły i tam jechać autobisem, no ale pierw trzeba kupić bilet powrotny do Piły za co oczywiście trzeba zapłacić. Do tego autobusy notorycznie spóźniają się, kierowcy jeżdżą jak chcą. Ze strony PKP nie ma żadnej kontroli...
Wcześniej było tak że autobus jeździł planowo po wszystkich stacjach przez które jeździ pociąg, ale zdarzało sie tak że nie zajechał np na jedną stację, bo po co? Opóźnienie zwiększy się, a bo zima, a bo sie nie chce... a pasażer niech stoi i czeka...
I niech nikt nie mówi że są braki taborowe.
Na Krzyżu i Chojnicach z Piły jeżdzą SU45, SM42 i SP45. Tylko na Wałcz nie można puścić żadnego składu, pomimo że jes tczas w którym takowe składy odpoczywają np w Pile.
No ale cóż...
Emillex - 04-01-2011, 21:05
Temat postu:
Cytat:
Ze strony PKP nie ma żadnej kontroli...

Od 2001 roku nie ma już PKP. Trasę Piła-Wałcz obsługuje spółka Przewozy Regionalne.
Cytat:
Na Krzyżu i Chojnicach z Piły jeżdzą SU45, SM42 i SP45.

Ostatnia sprawna sztuka SP45 dokonała żywota w połowie lat 90-tych.
Cytat:
Tylko na Wałcz nie można puścić żadnego składu, pomimo że jes tczas w którym takowe składy odpoczywają np w Pile.

Ten rządek SP32 w Pile faktycznie jest złomem; nie mają części, nie mają rewizji, nie mogą jeździć po torach. Pozatym wszystkie SU45 są wykorzystywane. A wspomniane przez Ciebie SM42? Przypominam że jest zima a co ogrzeje wagony? Słońce? Tylko kilka wagonów w pomorskiem ma ogrzewanie samodzielne typu webasto.
burek132 - 05-01-2011, 13:52
Temat postu:
W poniedziałek do Wałcza jechał SP32 z jednym wagonem 120A.
Robert - 05-01-2011, 23:12
Temat postu:
burek132 napisał/a:
W poniedziałek do Wałcza jechał SP32 z jednym wagonem 120A.

W jakich godzinach? Wiesz może?
I czy można jeszcze liczyć na taką wizytę?
Anonymous - 05-01-2011, 23:24
Temat postu:
@ Emillex
SM42 jeżdżą jako zaszynobusy Arrivy ze zmodernizowanymi wagonami Bh z WEBASTEM (ogrzewaniem olejowym w wagonie) Very Happy Na Regio jeżdżących ze Zbąszynka do Konina zdarzają się takie zmodernizowane Bp z wieszakami na rowery, siedzeniami z materiału i WEBASTEM, także nie jest potrzebne ogrzewanie składu (wagony z Chojnic)
Emillex - 06-01-2011, 00:02
Temat postu:
Virakocha, w moim poście właśnie o tym pisałem! Przypominam że nie wszystkie wagony sa wyposażone w ten system, a więksozśc tych co są zmodernizowane mają zatrudnienie.
burek132 - 06-01-2011, 13:42
Temat postu:
SP32 z Piły do Wałcza jechała o 10:18.
Robert - 10-01-2011, 13:19
Temat postu:
Na trase Piła - Wałcz powrócił SA 132-011.
audrin - 13-01-2011, 16:36
Temat postu:
Nie chcą komunikacji zastępczej :

Autobusowa komunikacja zstępcza to fatalne rozwiązanie – twierdzą klienci PKP. Od kilku tygodniu, z powodu zimy zamiast awaryjnych szynobusów jeżdżą tam autobusy. Problem w tym, że do celu docierają z dwugodzinnym opóźnieniem, a pasażerowie muszą się tłumaczyć ze spóźnień przed pracodawcami. – Wczoraj na tory wróciły poranne szynobusy do Ostrowa, to powinno częściowo rozwiązać problem – mówi Janusz Kowalczyk, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich w Lesznie.
Szynobusy kursujące na trasie między innymi z Leszna do Ostrowa, czy do Głogowa zapracowały przez lata na opinię wyjątkowo awaryjnych. Problem nasila się szczególnie zimą. Podczas grudniowych mrozów trzeba było nawet podjąć decyzję o wprowadzeniu autobusowej komunikacji zastępczej. Szynobusy miały wrócić na tory po ustąpieniu mrozów. Niestety większość nadal nie jeździ, a główną przyczyną jest przemarznięcie układu paliwowego. – Zastępcza komunikacja oznacza dla nas, że od 27 grudnia spóźniamy się regularnie do pracy o około dwie godziny. Szef może to tolerować raz, dwa, a nawet trzy, ale kiedyś jego tolerancja się skończy. Najbardziej zależy nam właśnie na tych porannych składach. Podczas kiedy szynobusy pokonywały trasę około 100 kilometrów, autobus musi jechać około 160 jeśli zamierza dojechać na każdą ze stacji. Dlaczego w dzień wolny od pracy może zastępczo być wysłana lokomotywa z wagonami na tej linii kolejowej, a w dzień roboczy, kiedy podróżnym zależy, żeby być na czas w pracy i w szkole jedzie autobus? – pyta Barbara Poprawska jedna ze stałych pasażerek składu tej relacji.

Pani Barbara zwraca uwagę także na słabą organizację komunikacji zastępczej. – O jakiejkolwiek regularności przyjazdów na stacje nie ma absolutnie mowy. Do niektórych stacji podczas autobusy w ogóle nie dojeżdżały. Pasażerowie nie są zupełnie informowani, czy i kiedy autobus do nich dotrze, a przecież wystarczyłaby odrobina dobrej woli. Kierowcy mają przecież radiotelefony służbowe, za pomocą których mogliby przekazać jakieś informacje na stacje – dodaje Barbara Poprawska. Pasażerowie zaapelowali już do Departament Transportu Wielkopolskiego i Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu o interwencje w sprawie przywrócenia szynobusów.

Jak się okazuje cześć szynobusów nadal nie jest sprawnych. – Cztery stoją i czekają na naprawę – wyjaśnia Janusz Kowalczyk, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich w Lesznie. Wszystko jednak wskazuje, że po interwencjach podróżnych udało się rozwiązać problem porannych kursów. – Wczoraj na tory wróciły poranne szynobusy do Ostrowa – dodaje Kowalczyk. Komunikacja zastępcza nadal obowiązuje na trasie Leszno – Głogów i Leszno Jarocin. Gwarancji, że po kolejnych zimowych przymrozkach szynobusy znowu znikną z torów nie ma żadnej.

źródło: elka.fm

Szynobusy SA108 to jedno wielkie g....! Przecież to więcej stoi niż jeździ, usterką za usterką. SU42 z dwiema bonanzami to przy tym cud techniki. Przewozy Regionalne od kilku miesięcy instalują się w szopie w Lesznie. Grzebią się z tym jak muchy w smole, a szynobusy stoją sobie na mrozie i naprawiane są na powietrzu. Jak tak dalej pójdzie, to na linii Leszno - Ostrów zalęgnie się busiarstwo i przestanie być zabawanie.
R3miX - 15-01-2011, 22:02
Temat postu:
Busiarstwo już się zalęgło na niektórych odcinkach, w zeszłym roku gdy SA jeździł wmiarę planowo ludzi było tyle że od Krotoszyna trzeba było stać ze względu na brak miejsc, przyszła zima i frekwencja się wykruszyła, ludzie mają powoli dość takiej loterii i dezinformacji.
pospieszny - 28-12-2011, 22:50
Temat postu:
REGIO 80222 Krzyż - Piła Główna 6:33 do dnia 2011-12-28 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.

REGIO 80235 Piła Główna - Krzyż przyjazd 20:21 do dnia 2011-12-28 Pociąg odwołany.
Wprowadzono komunikację zastępczą.

To dedykacja dla miłośników PR-ów Śmiech

źródło: Przewozy Regionalne
enstone - 29-12-2011, 15:24
Temat postu:
Uuuu... Krzyż-Piła odwołane pociągi, a ja od poniedziałku zaczynam jezdzić i chyba nigdzie nie pojadę...Smile
pospieszny - 29-12-2011, 16:40
Temat postu:
REGIO
80721 Piła Główna - Wałcz 6:20 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80222 Krzyż - Piła Główna przyjazd
7:29 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80720 Wałcz - Piła Główna przyjazd
7:30 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80723 Piła Główna - Wałcz 7:45 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80722 Wałcz - Piła Główna przyjazd
8:56 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80725 Piła Główna - Wałcz 10:20 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80724 Wałcz - Piła Główna przyjazd
11:35 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80727 Piła Główna - Wałcz 13:22 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80726 Wałcz - Piła Główna przyjazd
14:34 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80729 Piła Główna - Wałcz 14:44 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80728 Wałcz - Piła Główna przyjazd
15:55 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80731 Piła Główna - Wałcz 16:15 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80730 Wałcz - Piła Główna przyjazd
17:50 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80733 Piła Główna - Wałcz 18:00 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80732 Wałcz - Piła Główna przyjazd
19:15 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80235 Piła Główna - Krzyż 19:27 do dnia 2011-12-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.

Itd. i tp. To od wtorku rewelacje ze st. Piła Śmiech
Wielkopolanin - 29-12-2011, 18:07
Temat postu:
A w Poznaniu w tym czasie stacjonują sobie w rezerwie SA132 Smile Kolei Wielkopolskich (obok Zakładu Taboru CARGO). Na odcinku Wągrowiec - Rogoźno Wlkp. w tym czasie (mimo rezerwowych autobusów) od nowego rozkładu panuje KKZ. Kolej w Wielkopolsce osiąga dno w wykonaniu KW oraz PR. Bolączką PR jest brak wagonów, (czyli ten sam temat jak kiedyś PKP IC – zaginione wagony oczekujące rewizji). Jeśli są już wykonywane to metodą gospodarczą we własnych punktach (Krzyż), czego efekty jako pasażerowie widzimy. Na temat EN57 nie wypowiadam się, bo każdy widzi jak jest (szeroko promowane zaplecze PR w Lesznie, które praktycznie nic nie robi na chwilę obecną oprócz chwalenia się mediach nowym zapleczem). Zaplecze w Poznaniu dla EN57 nie spełnia żadnych wymogów, co widać po EN57AKW-1412. Pomalowany przez graficiarzy, nawet myjki w Poznaniu na chwilę obecną nie ma.
corzo007 - 29-12-2011, 19:02
Temat postu:
Co do KKZ w kolejach wielkopolskich to na liniach Leszno-Zbąszynek i Leszno - Ostrów Wlkp. od 7 dni nie było żadnego autobusu zastępczego i w chwili obecnej tak zostanie, ponieważ wszystkie szynobusy co mają obsługiwać te linie są sprawne (co w PR-ach to się nie zdarzało)
enstone - 29-12-2011, 19:14
Temat postu:
No to faktycznie kompletne dno... Jestem ciekaw dlaczego PRy mają tak drastyczną sytuacje wagonową, z lokami chyba lepiej bo Krzyż posiada SP32, SU45 i chyba jedną SU42. No i gdzie się podziały te wyremontowane w Krzyżu Bdhpumn i Bmnopux..???
Marduq - 29-12-2011, 19:35
Temat postu:
Cytat:
No i gdzie się podziały te wyremontowane w Krzyżu Bdhpumn i Bmnopux..???


Obraca nimi Poznań w dojazdach aglomeracyjnych.
Wielkopolanin - 29-12-2011, 19:48
Temat postu:
corzo007, tylko PR obsługiwały autobusami SA132/4 Poznań, Krzyż sporadycznie Leszno (policz sobie liczbę obiegów które musiało wykonać PR a obecnie KW). KW obsługują SA132/4 praktycznie tylko Poznań, mała część Leszno. Zapominasz, że KKZ na linii Leszno - Zbąszynek za PR było dnem kompletnym, za KW jest normalnością. Za PR SA132/4 były serwisowane przez tą samą firmę, co obecnie za KW, więc co w tym dziwnego, że wtedy się nie dało? Sabotaż? To dlaczego twoja puszcza KKZ z Wągrowca do Rogoźna Wlkp. jeśli macie autobusy na rezerwie? Czyżby zamówienie na KKZ było zawarte na dłuższy czas i nie warto zerwać zamówienia?
kububu - 29-12-2011, 19:59
Temat postu:
Nie ma nic w rezerwie szynobusów wszystko na styk jest w Poznaniu.
krzygier - 29-12-2011, 20:10
Temat postu:
Co do KKZ na linii Wągrowiec - Rogoźno było w sąsiednim wątku na tym forum. Weźcie pod uwagę frekwencję na tej linii podobnie Wałcz - Piła. W PR nikt nie liczył sie z kosztami i SA132/134 mógł jechac nawet dla 15 osób a jego pojemność jest DUŻO większa.
Tam w zupełności wystarczyłby SA105, jednak taki ostał sie tylko jeden w KW drugi jest w PR w Krzyżu (zmienił krzaki w których stał z PR Chojnice na PR Krzyż).
Puszczać SA132/134 dla kilku osób jest nieuzasadnione ekonomicznie. KW wspólnie z UM musieliby zakupić kilka jednoczłonów na obsługi takich linii jak Wągrowiec-Rogoźno, Piła-Wałcz, Leszno-Głogów.

Co do stanu autobusów to w Lesznie stoi rozbity SA108-002 uległ kolizji na przejeździe kolejowym w grudniu, SA134-010 jest w naprawie również po kolizji na przejeździe kolejowym, ponadto są jeszcze 3 sztuki SA132 na naprawach i dużych przeglądach okresowych, nawet jak wszystkie 18 pojazdów jakie posiadają KW będzie w ruchu to nadal będzie ich za mało a zima dopiero przed nami losy opisanych wyżej SA108-002 i SA134-010 może podzielić kilka innych autobusów, przecież kierowcom aut zawsze się spieszy i myślą że zdążą.
Wielkopolanin - 29-12-2011, 20:24
Temat postu:
krzygier, o ile ci więcej spali SA132/4 od SA105? Ile masz SA105 a ile SA132/4? To dlatego ma wieczność jeździć KKZ bo nic w Polsce nie jest logiczne i ekonomiczne? To z Leszna do Zbąszynka i Ostrowa Wlkp. też kursuje czasami 15 osób? Pytanie dlaczego jest tak źle i co zrobić aby przyciągnąć pasażerów, a nie bronić się KKZ. To jaki sens jest utrzymywanie KW jeśli nie jest ekonomiczne puszczanie SA132/4 oraz SA108? Nie lepiej zrobić przetarg na busy?
krzygier - 29-12-2011, 20:44
Temat postu:
Co do spalania zadajesz raczej pytanie retoryczne SA105 ma jeden silnik a SA108/132/134 po dwa silniki do tego Pesy mają większe silniki a co za tym idzie większy "apetyt" na paliwko.
Ilości bardzo proszę :
SA105 -001 1sztuka stacjonuje LESZNO
SA108- 001,002,003,010 4 sztuki (w tym jedna rozbita) stacjonuje LESZNO
SA132- 001,003,004,008,009,010,011,012,013,014,015 11sztuk ( w tym 3 na dużych przeglądach okresowych i NA) stacjonuje POZNAŃ
SA134- 008,010 2 sztuki (w tym jedna w NA) stacjonuje POZNAŃ

Co do pozostałych pytań, no cóż postawmy się na ICH miejscu i otwórzmy firmę transportową, nierentowne linie się zamyka albo jeździ autobusami historia znana od lat na PKP nie jest to wytwór KW, nawet PKS likwiduje w kraju nierentowne połączenia. Z tego powodu też rozwinęło sie w naszym kraju "busiarstwo".
Po części masz rację, jednak jak przypomnę sobie początki Kolei Mazowieckich to też wszyscy psy na nich wieszali a zobacz teraz czym dysponują i jak funkcjonują, możemy sobie tylko życzyć aby nasze KW po ciężkim starcie również wyszło na prostą i przedstawiało swój obraz jako dobrze prosperujące przedsiębiorstwo transportowe a nie jak to bywa teraz obraz nędzy i rozpaczy podzielając losy PR w Wielkopolsce.
pospieszny - 30-12-2011, 11:23
Temat postu:
Kolejny dzień rewelacyjnych przewozów gumowych PR-ów Śmiech

Wszystkie 6 par Piła - Wałcz na KKA, ale spokój nikt nie emilexsuje na forum Rolling Eyes
sasho33 - 30-12-2011, 15:19
Temat postu:
Jadąc Sukiennicami z Poznania, ok. 14:00 mijałem udający się w stronę stolicy WLKP SA108 w barwach WLKP. Jechał samotnie, niczym nie prowadzony, więc wnioskuję że był sprawny - niedość że na Wałczu KKZ to jeszcze podrzucają sprawny tabor z Krzyża do Poznania.
Robert - 30-12-2011, 19:14
Temat postu:
Jutro na Wałczu ma kursowac SA-105 002. Poza tym dziś na jednym kursie jechał pociąg na stalowych kołach ale nie wiem jaki tabor. Prócz tego cały czas KKA w postaci wiecznie opóźnionych Beta Busów.
enstone - 30-12-2011, 20:17
Temat postu:
Wiadomo jak kursują pociągi na linii Krzyż-Piła..? Co jest w ruchu sp32+bonanza..?
pawlaklubuski - 30-12-2011, 23:47
Temat postu:
dzisiaj sp32 + bonanza + piętrowy w malowaniu IR nieczynny i ciemny bez pasażerów.
burek132 - 31-12-2011, 10:52
Temat postu:
Dzisiaj na porannym pociągu Piła-Chojnice jechała KKZ
enstone - 31-12-2011, 11:10
Temat postu:
Ciekawe jak to będzie w poniedziałek bo będą poc. szkolne 7.24 z Krzyża do Piły i 13.30 do Krzyża, zobaczymy jak będzie.
pospieszny - 31-12-2011, 11:35
Temat postu:
REGIO 80223 Piła Główna - Krzyż przyjazd
10:09 do dnia 2011-12-31 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.

Dla małej odmiany tym razem troska PR padła też na Chojnice Śmiech

REGIO 85720 Piła Główna - Chojnice 5:25 do dnia 2011-12-31 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 58725 Chojnice - Piła Główna przyjazd
9:04 do dnia 2011-12-31 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO80223 Piła Główna - Krzyż 9:14 do dnia 2011-12-31 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
kolejfan - 31-12-2011, 14:12
Temat postu:
Kurka, co się dzieje? Jakieś masowe awarie, czy co? Tak źle to dawno nie było. Sniegu i zasp nie ma, więc nie rozumiem...
Marduq - 31-12-2011, 14:29
Temat postu:
Brak wagonów i padaki SA108. Nie wiem czy ktoś zauważył po galeriach fotograficznych, ale jeździ SP32 z wagonem wypiętym z IR Portowiec, tak źle z wagonami jest.
sasho33 - 31-12-2011, 15:06
Temat postu:
Tak to jest jak zachcieli sobie puszczać składy wagonowe (Leszno)-Poznań-Szczecin-Poznań.
Robert - 31-12-2011, 22:00
Temat postu:
enstone napisał/a:
Wiadomo jak kursują pociągi na linii Krzyż-Piła..? Co jest w ruchu sp32+bonanza..?


Na linii między Chojnicami - Piłą - Krzyżem kursują SP32, SU45 i SU42 w zestawieniu z jedną bonanzą, zwykłym przedziałowcem 1 lub 2 klasy lub jednym wagonem kolorowym ex InterRegiowskim.
Do wyboru do koloru jednym slowem...

Przykłady z dziś i ostatnich dni znajdziesz pod poniższymi linkami.

http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=5735
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=5750
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=5744
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=5718
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=5700
http://ogk.cal.pl/details.php?image_id=7400
enstone - 01-01-2012, 18:32
Temat postu:
No, no ponad dwa tygodnie się nie jezdziło, a tu takie zmiany(oczywiście na gorsze). To gdzie się podziały się te zaginione wagony..?? Fajnie wygląda SP32 z Inter Regionalnym wagonem. Wypieli go z IR Portowiec i teraz tylko jest Bohun+Bohun+bonanza
Pitras - 01-01-2012, 18:54
Temat postu:
Wagony są na trasie Poznań- Leszno. Na bank jadą w pociągach chwilę przed 8 oraz 9-tą. Tylko ciekawe, co się potem dzieje. Wracają zaraz do Poznania czy zostają w Lesznie? No i pociąg o 19,46 Leszno-Poznań. Zwykle jeździł 1 EZT miejsca było tyle, że na jedną osobę przypadały 2 czwórki siedzeń. A teraz jeździ: Bdhpumn oraz 2x Bdnu. W tych przedziałowych jeździ może 5-6 osób na wagon. W zupełności Bdhpumn oraz 1x Bdnu by starczyło.

Jeszcze trochę i na linii Leszczyńskiej coraz trudniej będzie o jazdę EZT, gdzie jeszcze parę lat temu było to nie do pomyślenia.
enstone - 01-01-2012, 19:17
Temat postu:
Jeżeli nie ma taboru tzn. wagonów np. na trasie Krzyż-Piła/Chojnice to kto jest za to odpowiedzialny PR Poznan..??
michal26 - 01-01-2012, 20:50
Temat postu:
Faktycznie trochę wagonów pojawiło się na Poznań-Leszno. Ale obiegi nie są zbyt dobrze pomyślane. Wagony powinny kursować w godzinach szczytu.
W tej chwili do Poznania na 8.00 można dojechać
- 7.20 - pociąg złożony z Bmnopux i B - 2 wagony!! to jest skandal, ludzie ledwo się mieszczą
- 7.34 - 1 EN-57, tego chyba nie muszę komentować, po prostu ten pociąg to ma frekewncję z 200% jeśli nie więcej.
A jeśli jest tak jak pisze Pitras że wieczorem do Poznania jeżdżą sobie puste 3 wagony to ja tego nie rozumiem...
Pitras - 01-01-2012, 21:20
Temat postu:
Nie mówię, że tak jest codziennie, ale widziałem taką sytuację i wiem, że tak było planowo.
Znając życie to wagony robią w ciągu dnia trasę Leszno- Poznań- Leszno i koniec. A powinny jeździć minimum te 8 godzin na dobę. W Lesznie ilość taboru oczekująca na naprawę rośnie w oczach. Jestem ciekawy, co robią tam ci mechanicy.
pospieszny - 03-01-2012, 12:24
Temat postu:
REGIO 80222 Krzyż - Piła Główna przyjazd
7:29 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80723 Piła Główna - Wałcz 7:45 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80722 Wałcz - Piła Główna przyjazd
8:56 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80725 Piła Główna - Wałcz 10:20 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80724 Wałcz - Piła Główna przyjazd
11:35 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80727 Piła Główna - Wałcz 13:22 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80726 Wałcz - Piła Główna przyjazd
14:34 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80729 Piła Główna - Wałcz 14:44 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80728 Wałcz - Piła Główna przyjazd
15:55 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80731 Piła Główna - Wałcz 16:15 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80730 Wałcz - Piła Główna przyjazd
17:40 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80733 Piła Główna - Wałcz 18:00 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80732 Wałcz - Piła Główna przyjazd
19:15 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO 80235 Piła Główna - Krzyż 19:27 do dnia 2012-01-03 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.

Noworoczno - nieudolne Przewozy Regionalne dla pasażerów Rolling Eyes
sasho33 - 04-01-2012, 17:41
Temat postu:
Cytat:
Jadąc Sukiennicami z Poznania, ok. 14:00 mijałem udający się w stronę stolicy WLKP SA108 w barwach WLKP. Jechał samotnie, niczym nie prowadzony, więc wnioskuję że był sprawny - niedość że na Wałczu KKZ to jeszcze podrzucają sprawny tabor z Krzyża do Poznania.


Dziś we Wronkach widziałem SA132 z kolei jako podsył w stronę Poznania, o godzinie 13:10.
Marduq - 04-01-2012, 19:21
Temat postu:
Mógł wracać z Karpy w Krzyżu z przeglądu...
pospieszny - 06-01-2012, 15:02
Temat postu:
REGIO
80220 Krzyż - Piła Główna przyjazd
6:08 do dnia 2012-01-06 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80723 Piła Główna - Wałcz 7:45 do dnia 2012-01-06 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80722 Wałcz - Piła Główna przyjazd
8:56 do dnia 2012-01-06 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80727 Piła Główna - Wałcz 13:22 do dnia 2012-01-06 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80726 Wałcz - Piła Główna przyjazd
14:34 do dnia 2012-01-06 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80731 Piła Główna - Wałcz 16:15 do dnia 2012-01-06 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80730 Wałcz - Piła Główna przyjazd
17:50 do dnia 2012-01-06 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.


Dobiega końca kolejny już tydzień zwiększonej troski PR-ów o pasażerów i transport kolejowy w regionie Śmiech
kububu - 06-01-2012, 16:48
Temat postu:
PRy puszczają KKA i spokój na forum, a jak KW puści KKA to od razu wielka krytyka jaka to zła spółka.
pospieszny - 06-01-2012, 19:53
Temat postu:
Bo PR-y nawet w gumowozach nie cierpią odrobiny konkurencji Śmiech w mniemaniu ich fanów.
Matt139 - 06-01-2012, 21:23
Temat postu:
kububu napisał/a:
PRy puszczają KKA i spokój na forum, a jak KW puści KKA to od razu wielka krytyka jaka to zła spółka.


Praktyka wprowadzania komunikacji zastępczej przez PR-y jest tak samo naganna jak przez KW. Może nowy prezes UTK wykaże większą determinację do likwidacji tych patologii. Oby. W końcu brak sprawnego taboru nie jest nagłym zdarzeniem, które uzasadniałoby wprowadzenie tzw. "przewozu zastępczego". To jest nieudolność przewoźnika.
pospieszny - 11-01-2012, 16:11
Temat postu:
C.d z cyklu PR-ów troska i przewozy ogromne Śmiech

REGIO
80727 Piła Główna - Wałcz 13:22 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80726 Wałcz - Piła Główna przyjazd
14:34 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80729 Piła Główna - Wałcz 14:44 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80728 Wałcz - Piła Główna przyjazd
15:55 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80731 Piła Główna - Wałcz 16:15 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80730 Wałcz - Piła Główna przyjazd
17:50 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80733 Piła Główna - Wałcz 18:00 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80732 Wałcz - Piła Główna przyjazd
19:15 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80235 Piła Główna - Krzyż 19:27 do dnia 2012-01-11 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.


źródło: Przewozy Regionalne

Może ktoś z zatroskanych o KW doradzi coś PR-om Rolling Eyes
Robert - 11-01-2012, 21:26
Temat postu:
Może ja krótko wypowiem się odnośnie Wałcza z którego pochodzę.

Otóż jakiś czas temu w Wałczu obsługa stacji liczyła dwie osoby. Wtedy gdy szynobusy psuły się i non stop wprowadzano komunikację zastepczą w postaci autobusu mówiono o lokomotywie z wagonem który mógłby kursować na trasie Piła - Wałcz. Rozmowy zakończyly się fiaskiem z powodu zbyt małych przerw podczas postoju w Wałczu co skutkowało by brakiem czasu na oblot składu i zbyt mala ilościa personelu.

Dziś gdy przerwy są kilkunasto minutowe i obsługa stacji jest większa nie mówi się nic. Dlaczego?!

Kiedyś "ktoś" stwierdził taką rzecz. Jak to się dzieje że szynobus sprawny stoi w Pile lub jedzie pusto do Krzyża, pociąg odwoływany jest do Wałcza, a w jego miejsce podstawiany jest autobus Beta Bus. Raczej nie jest możliwym odwołanie w ostatniej chwili pociągu i podstawienie autubus zastepczego w kilka minut, a jednak tak sie działo. BA. Powiem lepiej. Autobus był gotowy zanim pociąg jeszcze się zepsuł...
Jak myślicie dlaczego?

To jest nie poważne. Codziennie na peronach stoi po kilkadziesiąt lub w trudnych sytuacjach po kilkanaście osób. Autobus KKZ spóźnia się od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. W rzeczywistości autobusem KKZ odjeżdża kilka osób a reszta odchodzi do konkurencji. Raz, drugi i trzeci i szynobusy ponownie jeźdzą puste bo nikt nie jest w stanie zaufać kolejowemu przewoźnikowi. Co z resztą jest zrozumiałe.

A co w przypadkach gdy na pociąg na peronie czeka 30 osobwa grupa dzieci z opiekunami na rowerach?
A do autobusu jak wiadomo ani wózków dziecięcych, inwalidzkich ani rowerów nie włożymy.
A takowe sytuacje też się zdarzyły.

Czy kiedykolwiek się to zmieni, czy do czerwca ta kolej będzie tak kulawa, że staqnie się tak jak kiedyś że obsługi pociągu będzie więcej niż podróżnych?
pospieszny - 16-01-2012, 16:39
Temat postu:
REGIO
80222 Krzyż - Piła Główna przyjazd
7:29 do dnia 2012-01-16 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
enstone - 16-01-2012, 20:37
Temat postu:
No a 6 sztuk SU45 z Krzyża uszykowane na ostatnią podróż do warszawy.....
sasho33 - 16-01-2012, 23:45
Temat postu:
Nie uszykowane, tylko już w drodze dawno o tej godzinie co pisałeś dojeżdżały na Franowo. Poza tym problem nie w lokach leży, a w braku wagonów na formowanie składów zastępczych. Bo loki są - SP32 Smile
Marduq - 17-01-2012, 10:43
Temat postu:
Sprawne są: SP32: 201, 204, 206. SU45: 079, 089, 116.

W naprawach bieżących i poawaryjnych są: SP32: 202, 203. SU45-241 i SU42-536.

Wszelkie odwołania pociągów na obiegach porannych wynikają z defektów szynobusów SA105-002 i SA108-004. Pojazdy te są w takim stanie technicznym, że po naprawie jednej usterki pojawia się w trakcie jazdy kolejna. Istne błędne koło.

Lokomotywy wysłane na złom to wozy bez jakiejkolwiek przyszłości, oczekujące rewizji, napraw głównych, trzeba by w każdy wpompować setki tysięcy złotych, jak nie milion. A takich pieniędzy PRy nie mają.

Tak jak sascho33 napisał, brakuje wagonów, bo wszystko co zostanie naprawione w Krzyżu zaraz zabiera Poznań Neutral Poprawę sytuacji zapewniły by dwa dodatkowe wagony, wtedy można by wystawić skład na obiegu wałeckim i chojnickim.
krzygier - 17-01-2012, 11:08
Temat postu:
Co do wspomnianego składu pt "Ostatnia podróż" stoi do teraz tam gdzie stał i nie ruszył sie ani o metr.

Poza dwoma wspomnianymi autobusami są jeszcze na stanie PR w Krzyżu 108-005 i 108-008. Pierwszy stoi z powodu "slicków" Smile niestety w kolejnictwie nie dopuszczone do ruchu Język , a drugi w Chojnicach na naprawę skrzyni.
_michal - 17-01-2012, 11:11
Temat postu:
Marduq napisał/a:
Sprawne są: SP32: 201, 204, 206. SU45: 079, 089, 116.


Lok. 116 możesz wykreślić z tej listy. Wg mojego źródła już nie powróci a z czasem inne SU45 pójdą w jej ślady.
Marduq - 17-01-2012, 11:57
Temat postu:
ZTCW ja wiem, że 116 jest tylko na tygodniowej delegacji w IC w zastępstwo za 161, która musiała zjechać na naprawę do Chojnic, bo brała za dużo oleju. Każdy ma własne źródło.

No chyba, że masz na myśli całkowite przeniesienie SU45 do Leszna, bo słyszałem, że jakaś sekcja ma powstać.
pospieszny - 17-01-2012, 17:29
Temat postu:
REGIO
80222 Krzyż - Piła Główna przyjazd
7:29 do dnia 2012-01-17 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
wodkangazico - 18-01-2012, 21:18
Temat postu:
Cytat:
No a 6 sztuk SU45 z Krzyża uszykowane na ostatnią podróż do warszawy.....

Stoją w szyku: lok, wagon, lok, dwa wagony, lok itd.
Widząc z daleka, w pierwszej chwili pomyślałem, że to rezerwy taborowe przygotowane na atak zimy.

To "bohuny" z tego składu też do kasacji?
Marduq - 18-01-2012, 21:52
Temat postu:
Nie, jako dodatkowa masa hamująca i 'przekładki' dla rozłożenia masy.
enstone - 19-01-2012, 19:24
Temat postu:
No to już pojechały... nie wiem o której godz. ale rano jeszcze stały, wagony wrócą.
pospieszny - 29-01-2012, 14:35
Temat postu:
REGIO
80723 Piła Główna - Wałcz 7:45 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80722 Wałcz - Piła Główna przyjazd
8:56 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80727 Piła Główna - Wałcz 13:22 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80726 Wałcz - Piła Główna przyjazd
14:34 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80731 Piła Główna - Wałcz 16:15 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80730 Wałcz - Piła Główna przyjazd
17:50 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80733 Piła Główna - Wałcz 18:00 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80732 Wałcz - Piła Główna przyjazd
19:15 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.
REGIO
80235 Piła Główna - Krzyż 19:27 do dnia 2012-01-29 Pociąg odwołany. Wprowadzono komunikację zastępczą.

Gumowe Przewozy Busowe w akcji. Śmiech


źródło: Przewozy Regionalne
kububu - 10-02-2012, 12:28
Temat postu:
Dzisiaj: 10.02.2012 komunikacja gumowa zamiast pociągów:
REGIO 80727 Piła Główna - Wałcz
REGIO 80726 Wałcz - Piła Główna
REGIO 80731 Piła Główna - Wałcz
REGIO 80730 Wałcz - Piła Główna
REGIO 80733 Piła Główna - Wałcz
REGIO 80732 Wałcz - Piła Główna
REGIO 80235 Piła Główna - Krzyż
Robert - 11-02-2012, 06:23
Temat postu:
Piła - Wałcz - Piła zniknie całkowicie po 1 marca z kolejowej mapy.
A linia 403 ma zostać uruchomiona dopiero 1 września i to tylko trzema parami pociągów.
pospieszny - 11-04-2012, 19:25
Temat postu:
Informujemy, że ze względu na prace torowe prowadzone przez zarządcę infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. następujące pociągi:

nr 77336 relacji Poznań Gł. (22:50) – Grodzisk Wlkp. (0:03) w dniach 25, 26, 27 , 29 i 30 kwietnia 2012 roku
nr 77321 relacji Grodzisk Wlkp. (4:01) – Poznań Gł. (5:14) w dniach 26, 27, 28, 30 kwietnia i 1 maja 2012 roku

zostają odwołane. W ich miejsce wprowadza się kolejową komunikację zastępczą w postaci autobusu kursującego według rozkładu jazdy:

za pociąg nr 77336: Poznań Główny odjazd 22:50 - Poznań Dębiec odjazd 23:05 – Luboń k/Poznania odjazd 23:17 – Wiry odjazd 23:26 - Szreniawa odjazd 23:41 – Trzebaw Rosnówko odjazd 23:46 – Stęszew odjazd 23:52 - Strykowo Poznańskie odjazd 0:03 - Granowo Nowotomyskie odjazd 0:11 – Kotowo odjazd 0:16 – Ptaszkowo Wielkopolskie odjazd 0:20 – Grodzisk Wlkp. przyjazd 0:28
za pociąg nr 77321: Grodzisk Wlkp. odjazd 3:36 - Ptaszkowo Wielkopolskie odjazd 3:44 – Kotowo odjazd 3:48 -Granowo Nowotomyskie odjazd 3:53 – Strykowo Poznańskie odjazd 4:01 – Stęszew odjazd 4:12 – Trzebaw Rosnówko odjazd 4:18 – Szreniawa odjazd 4:23 - Wiry odjazd 4:38 – Luboń k./Poznania odjazd 4:47 – Poznań Dębiec odjazd 4:59 - Poznań Główny przyjazd 5:14

ZA POWSTAŁE UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY !!


źródło: Koleje Wielkopolskie
pacy - 10-07-2012, 19:02
Temat postu:
Wczoraj i dzisiaj rano ok 8:00 przed dworcem w Zbąszynku stał autobus z kartką za szybą z logiem Kolei Wielkopolskich i napisem Komunikacja Zastępcza .
Niestety nie było informacji o trasie jaką obsługuje , zakładam ,że to Leszno - Wolsztyn- Zbąszynek - Wolsztyn - Leszno ?
krzygier - 10-07-2012, 20:32
Temat postu:
Ostatnio więcej KKZ i odwołanych kursów znów pojawiło sie pod marką KW. Gdybym chciał przytoczyć wszystkie informacje ostatnich dwóch tygodni z systemu iSMS dla linii obsługiwanych przez KW to naprawdę miałbym co pisać. Wręcz doszedłem do wniosku, iż w węźle Leszno większość SA stoi na boku zamiast jeździć. Shocked A miało być lepiej. Question Exclamation Question Hmm
WidZ - 11-07-2012, 21:21
Temat postu:
Ludzie przecież w KW to aż jedna para na Zbąszynek i jedna para na Ostrów Wlkp. jeździ jako KKZ. A w Lesznie na boku w chwili obecnej nie stoi żaden szynobus z tego co mi wiadomo.
krzygier - 16-07-2012, 19:35
Temat postu:
W sumie to masz rację bo resztę pociągów ograniczyli przy okazji korekty rozkładu jazdy.
Na boku może i nie stoi ale jeździć też nie jeździ Question Exclamation Question Hmm
Ciekawe gdzie się podziało 8 SA w KW, skoro jeździ tylko 10 Question Question Shocked Hmm Question Question
WidZ - 18-07-2012, 09:29
Temat postu:
8 SA skoro jeździ tylko 10? O co z tym chodzi?
xMICHCIOx - 18-07-2012, 10:01
Temat postu:
10 jeździ + 8 stoi = 18 SA.
Mocny - 23-07-2012, 23:18
Temat postu:
Aktualny stan SA 9 jeżdzi - 9 stoi. Miała być nowa jakość usług KW a tu mamy burdel na szynach.
WidZ - 24-07-2012, 09:35
Temat postu:
Macie przykład dlaczego stoją szynobusy http://elka.pl/content/view/58918/78/
A to jest w tej chwili 5 czy 6 szynobus po wypadku
krzygier - 30-07-2012, 06:28
Temat postu:
Ostatnio tj 26.07.2012 widziałem na przelocie Krzyż-Poznań naprawionego po kolejnej kolizji w maju tego roku SA108-002 ktoś go widział już w ruchu?
A kolizję miał na tej samej linii co ostatnio SA105-001 i swoją wcześniejszą w grudniu 2011 - Leszno - Ostrów Wielkopolski.
WidZ - 30-07-2012, 09:16
Temat postu:
krzygier ten szynobus ma kilka dni pojeździć w Poznaniu i potem wróci do Leszna na trasę Leszno - Ostrów Wlkp. byle znowu nikt pod niego nie wjechał Razz
krzygier - 11-08-2012, 08:26
Temat postu:
I powróciły KKZ na Poznań informacja z systemu iSMS KW. Informacje otrzymałem 10.08.2012 "Jutro pociąg Wągrowiec (4:16) - Poznań (5:21) z przyczyn technicznych jest odwołany. Uruchomiona zostanie autobusowa komunkacja zastępcza. Za utrudnienia przepraszamy"
Chyba tak się wszyscy przejęli nowym Elfem dla KW uroczyście odebranym w Poznaniu, że zapomnieli o naprawach bieżących posiadanego taboru.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group