Cytat: |
Z ciągu E 30 korzystają również pociągi Wrocław –Drezno Express, których trzy pary wprowadzone przez spółkę PR przyjęły się na stałe i kursują także w nowym rozkładzie jazdy. |
Sunseed napisał/a: |
To jest konkurs PKP PR i nie ma ściągania ;p |
pospieszny napisał/a: |
Od nowego rozkładu jazdy zniknie EC WAWEL na odcinku Wrocław - Kraków Gł. tym samym Kraków straci bezpośrednie połączenie z Berlinem. |
pospieszny napisał/a: |
Od nowego rozkładu jazdy zniknie EC WAWEL na odcinku Wrocław - Kraków Gł. tym samym Kraków straci bezpośrednie połączenie z Berlinem.
Po uruchomieniu dziś BGE stan posiadania w tej ofercie wróci do chwili sprzed jego uruchomienia |
witja napisał/a: |
Jeżeli takim Wawelem z Krakowa jedzie 15 osób, w Katowicach wsiądzie 10 i do Wrocławia dojeżdża średnio 30 osób, to jak ten pociąg ma się utrzymywać? |
szymon83 napisał/a: | ||
pospieszny, czy to pewna informacja? Jeśli tak, to raczej krok do likwidacji tego pociągu...sam Wrocław frekwencji w nim raczej nie zapewni. Bez bezpośredniego połączenia z Niemcami zostają Opole, cała aglomeracja GOP i Kraków. Swoją drogą Kraków nie ma szczęścia do poc. EC. Najpierw poleciał Bem, potem Comenius, teraz Wawel. |
witja napisał/a: |
Jeżeli takim Wawelem z Krakowa jedzie 15 osób, w Katowicach wsiądzie 10 i do Wrocławia dojeżdża średnio 30 osób, to jak ten pociąg ma się utrzymywać? |
Pułtuś napisał/a: |
EC Wawel to tragedia, ten pociag powinien miec taryfe TLK na polskim odcinku, ale takie rozwiazanie IC wymysli dopiero za kilka lat |
Cytat: |
MIR: będziemy rozwijać połączenia międzynarodowe. |
sympatyk napisał/a: |
Polsko-niemieckie rozmowy o kolejowej współpracy. |
Cytat: |
MIB nie widzi przeszkód dla uruchomienia takiego połączenia przez PKP Intercity SA jako działalności komercyjnej – powiedziała Elżbieta Kisil. |
dddbb napisał/a: |
To, że to był pociąg Przewozów Regionalnych nie oznacza, że był to pociąg regio (wówczas osobowy). "PeeRy" prowadziły pociągi pospieszne. I też wiem co piszę |
dddbb napisał/a: |
Co masz na myśli, to ciężko mi domniemywać Pociągi "regio" to dawne osobowe, a takich na trasie aż do Pragi nie było. PR / PeeRy - Przewozy Regionalne |
Cytat: |
kierunek Wrocław - Praga nie zapewni potoku podróżnych dla połączenia komercyjnego, jeszcze nie tak dawno kursowało reggio i generowało nie wielki ruch |
Marcel Štancl napisał/a: |
Kudowa - Nachod byla czinna linija za Niemcow. |
Cytat: |
W pierwszych powojennych dniach wysłano z Náchodu do Kudowy lokomotywę po wagony potrzebne do uruchomienia ruchu pasażerskiego, a to - jak wiemy - nigdy jednak nie nastąpiło. Trasą przejechało jeszcze 10 pociągów towarowych wiozących płody rolne z Górnego Śląska i tak zakończyła swój krótki żywot ta linia. Nie pomogło nawet zbudowanie nowego nasypu na czeskiej stronie. Ostatnie informacje, dające jeszcze nadzieję na uruchomienie regularnych pociągów pochodzą z 15 III 1946. Jednak już rok później, w 1947 roku, oddział wojska z Pardubic zdemontował torowisko oraz rozsypujący się drewniany most, przypieczętowując tym samym koniec linii. |
Cytat: |
Paulina Matysiak, wskazując przede wszystkim na postępującą odbudowę połączeń międzynarodowych. W interpelacji do Ministra Infrastruktury pyta o polskie plany w tym zakresie. |