INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Propozycje do rozkładu jazdy Regio w zachodniopomorskiem

Bartek1981 - 09-04-2011, 10:31
Temat postu: Propozycje do rozkładu jazdy Regio w zachodniopomorskiem
Wpisujmy w tym temacie propozycje pociagów osobowych PRów, lub co można było by zmienić w obecnym rozkładzie jazdy.
Moje propozycje to:
1. Trzeba skończyć z momopolem SKM na trasie Słupsk - Gdynia i uruchomić przynajmniej jeden pociąg Regio między Białogardem, Koszalinem lub Kołobrzegiem i Gdynią.
2. Zmienić tak rozkład, aby pociagi odjeżdżające z Koszalina do Szczecina nie dublowały się. W tej chwili jest tak, że prawie w tym samym czasie odjeżdżają pociagi do Szczecina i przez Kołobrzeg i przez Białogard np. 6.00 (przez Kołobrzeg), 6.30 (przez Białogard), 15.39 (p. Białogard), 15.55 przez Kołobrzeg.
3. Regio Koszalin - Szczecin około godz. 20.
4. Regio Szczecin - Koszalin około 18.
5. Lepsze skomunikowania pociągów ze Szczecina i do Szczecina w Runowie Pom. z szynobusami ze Szczecinka.
6.Dodatkowy pociąg łączący Koszalin z Poznaniem i odwrotnie.
7. Powrót IR do Poznania oraz Szczecin - Gdynia (można bylo by go wydłużyc gdzieś dalej)
8. Może jakiś RE przez Piłę i Bydgoszcz (Pomorze środkowe nie ma dziennego połączenia z Bydgoszczą poza nocną TLK-ą)
9.Wydłużyc trasę szynobusów Szczecin - Runowo - Szczecinek do Chojnic.
10. Zlikwidować poranne regio Białogard - Szczecin, wozi tylko kolejarzy.
11. Przywrócic poranne połaczenie Białogard - Poznań bez przesiadania się w Szczecinku.
12. Maksymalnie wydłużyc kursowanie pociągów np. Kostrzyn - Koszalin, Świnoujście-Krzyż itp. tabor będzie racjonalnie wykorzystywany.
13. Na dłuższe trasy kierować jednostki ED72 lub zmodernizowane EN57
14. Jak najszybsza modernizacja odcinka Wałcz - Kalisz Pom. no i może w końcu modernizacja linii Kalisz Pomorski - Złocieniec, Swidwin - Połczyn - Grzmiąca.
15. Koszalin - Mielno powinno kursować w długi weekend majowy i oczywiście na długo\ przed uruchomieniem połaczenia PROMOCJA!!!! Bez tego ani rusz.
jubikej - 09-04-2011, 11:43
Temat postu:
jeden lub dwa Regio Szczecin-Słupsk dałbym do Gdyni lub Gdańska, od Słupska zatrzymywać je tylko Potęgowo, Lębork, Luzino, Wejherowo, Reda, Rumia, Gdynia Chylonia
Exsimus - 10-04-2011, 08:39
Temat postu:
Bez przesady mnie się monopol SKM na trasie Gdynia - Słupsk bardzo podoba i ten monopol to ja bymn wydłużył do Ustki.
Co do uwag do rozkładu jazdy w tym województwie to tutaj naprawdę nie trzeba robić wiele, bo Zachodniopomorskie ma według mnie rozkład ułożony na +4
Desiro2 - 10-04-2011, 10:20
Temat postu:
Uważam że trzeba poprawić rozkład na linii Słupsk-Szczecinek.Obecny rozkład jest fatalny, powinno być co najmniej 2 kursy więcej i likwidacja tego chorego jednego kursu na ZKA.
Bartek1981 - 10-04-2011, 12:10
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
Bez przesady mnie się monopol SKM na trasie Gdynia - Słupsk bardzo podoba i ten monopol to ja bymn wydłużył do Ustki.
Co do uwag do rozkładu jazdy w tym województwie to tutaj naprawdę nie trzeba robić wiele, bo Zachodniopomorskie ma według mnie rozkład ułożony na +4


I owszem. W końcu jednostki EN57 z ZZPR kursowały by "swoich trasach". Pomorskie niech wystawi swoje. Niektóre szynobusy ze Szczecinka można było by wydłużyc do Ustki.
Pawel_15 - 10-04-2011, 12:33
Temat postu:
Szczecinek - Chojnice dać więcej kursów i je wydłużyć.

Szczecinek - Słupsk skomunikować z wybranymi połączeniami SKM do Ustki.
OPi - 10-04-2011, 12:36
Temat postu:
Moim zdaniem brakuje połączeń dostosowanych do przewozu rowerów na trasy nadmorskie. Moim zdaniem wszystkie SPOTy powinny pójść do obsługi tras Szczecin - Świnoujście/Kamień Pom., Kołobrzeg - Szczecinek, a nie pałętać się na trasie Szczecin - Poznań, gdzie ZPR Poznań w międzyczasie wykorzystuje nasze jednostki do obsługi swoich tras!

Po drugie należy łączyć relacje w jak najdłuższe, aby jednym REGIO możnabyło dojechać do dalszych miejscowości.

Po trzecie: więcej bezpośrednich Szczecin - Berlin i połączenia z Berlina do Kołobrzegu/Koszalina.
sasho33 - 10-04-2011, 13:19
Temat postu:
@OPi, nie twórz znów jakichś skandali, bo tak samo "WY" używacie "NASZE" jednostki, świeżo zmodernizowane i pomalowane w barwy KW, które jeżdżą też na Poznań-Szczecin. Co prawda z zewnątrz są badziewne ale w środku są takie jak SPOT-y więc na jedno wychodzi i obiegi są dobrze poukładane.
OPi - 10-04-2011, 14:01
Temat postu:
Tylko że SPOTy powinny obsługiwać trasy, gdzie są potrzebne, a nie spełniać rolę szczytowych dowozów do pracy w węźle poznańskim! Poza tym te wasze klopy co przyjeżdżają, to w większości są stare i zdezelowane pojazdy, a tego twojego "super extra klopa" w barwach KW można spotkać raz na ruski rok!
Pawel_15 - 10-04-2011, 14:51
Temat postu:
I co, będziecie się teraz kłócić o to czyje klopy gdzie mają jeździć i jakiej są jakości ?

Mam dla was propozycję. Niech każde województwo pomaluje swoje kible w swoje barwy, zbudujcie na granicy województw małą stację i niech kible śmigają tylko po województwie i ani metra dalej. Wtedy nie będziecie musieli prowadzić głupich wojenek czyje kible gdzie śmigają i jakiej są jakości...
Desiro2 - 10-04-2011, 17:33
Temat postu:
Barwy KW są skopiowane z barw Kujawsko-Pomorskich! haha. Jeszcze wam się odniechce zabawy w kolejkę piko w województwie wielkopolskim!! To jest śmieszne zamiast kupować nowe pociągi to malują i bawią się farbami jak dzieci w przedszkolu! żal!
Kuba_CH - 10-04-2011, 17:44
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Szczecinek - Chojnice dać więcej kursów i je wydłużyć.

Szczecinek - Słupsk skomunikować z wybranymi połączeniami SKM do Ustki.

Można od razu puszczać w relacji Chojnice - Szczecinek - Słupsk, a latem do Ustki. Na Chojnice - Szczecinek - Runowo Pomorskie - Szczecin raczej nie ma co liczyć w najbliższych latach, chyba, że PR Gdynia dogadałaby się z PR Szczecin i stosowano by podobny system obiegów pojazdów należących do obydwóch oddziałów jak na Chojnice - Piła Główna.
Frekwencja na Chojnice - Szczecinek nie poraża, a na niektóre połączenia jak najbardziej starcza SN81. A pomyśleć, że w latach 90 pociąg ze Szczecinka do Chojnic przyjeżdżał po 1:00 w nocy nawet...
Pawel_15 - 10-04-2011, 18:06
Temat postu:
Frekwencja nie poraża bo skomunikowań brak, a nawet jak są to lipne. Jeszcze ze 3 lata temu to do Chojnic jechała podwójna lub potrójna bipa/ dwie bonznay i frekwencja była dosyć dosyć... Wydaje mi się że chcą tę linię na siłę wygasić.
OPi - 10-04-2011, 19:01
Temat postu:
Pawel_15, Jak nie wiesz o co chodzi, to po co się wtrącasz? Zanim coś powiesz, to radzę ci dokładnie przeczytać sens mojego wypowiedzenia, a nie przeinaczać!
lukien213 - 10-04-2011, 20:12
Temat postu: Re: Propozycje do rozkładu jazdy Regio w zachodniopomorskiem
Bartek1981 napisał/a:

2. Zmienić tak rozkład, aby pociagi odjeżdżające z Koszalina do Szczecina nie dublowały się. W tej chwili jest tak, że prawie w tym samym czasie odjeżdżają pociagi do Szczecina i przez Kołobrzeg i przez Białogard np. 6.00 (przez Kołobrzeg), 6.30 (przez Białogard), 15.39 (p. Białogard), 15.55 przez Kołobrzeg.


Weź pod uwagę, że cały pociąg nie jedzie do Szczecina. Chcesz pozbawić ludzi najlepszych połączeń? Godziny 14:30 - 16 to pociągi typowo szkolno/pracownicze i tego zmienić się nie da. To samo jest rano, ten o 6:00 jedzie pełny do Białogardu, potem kolejna grupa pasażerów do Świdwina, Łobza czy Stargardu Szcz. na przesiadkę.

Bartek1981 napisał/a:

7. Powrót IR do Poznania oraz Szczecin - Gdynia (można bylo by go wydłużyc gdzieś dalej)


Szczecin - Gdynia jak najbardziej, ale na składzie wagonowym i z normalnym rozkładem. Jak jeździł "Albatros" to miał zapełnienie koło 40% (ten do Szczecina), bo rozkład pokrywał się z osobowym, który jechał 20 minut wcześniej i na dodatek miał dużo długich postojów.

Bartek1981 napisał/a:

10. Zlikwidować poranne regio Białogard - Szczecin, wozi tylko kolejarzy.


Teoretycznie, wszystkie pociągi przed 5 rano wożą kolejarzy... Pociąg ten umożliwia szybkie dotarcie do Szczecina, kiedy jeździł z Łobza, do Białogardu został wydłużony na wniosek podróżnych i jak widać kursuje już 2 lata. To jest dobre połączenie, bo można jechać np. do Poznania na calutki dzień.

Bartek1981 napisał/a:

12. Maksymalnie wydłużyc kursowanie pociągów np. Kostrzyn - Koszalin, Świnoujście-Krzyż itp. tabor będzie racjonalnie wykorzystywany.


To jest totalny bezsens. Jak się kibel rozkraczy zimą w Gryfinie, to odwołają pociąg na całej relacji. Po za tym, nie widzę sensu wiązania Kostrzyna n. Odrą czy Gryfina z Koszalinem. Lepiej niech jeżdżą 2 składy jak teraz.

Bartek1981 napisał/a:

14. Jak najszybsza modernizacja odcinka Wałcz - Kalisz Pom. no i może w końcu modernizacja linii Kalisz Pomorski - Złocieniec, Swidwin - Połczyn - Grzmiąca.


Świdwin - Połczyn Zdr. to pobożne życzenia. Jak dla mnie, to to połączenie generowałoby mniej strat niż Sławno - Darłowo. Przede wszystkim są to większe miejscowości, a do Połczyna jeździ też trochę kuracjuszy. Co do Grzmiącej, to tam już nie ma takiego pojęcia jak remont. Za Kołaczem w stronę Barwic na dzień dzisiejszy brakuje już około 5km torowiska. Reszta jest w opłakanym stanie.

Bartek1981 napisał/a:

15. Koszalin - Mielno powinno kursować w długi weekend majowy i oczywiście na długo przed uruchomieniem połaczenia PROMOCJA!!!! Bez tego ani rusz.


Tu się zgodzę, rozkład powinien być znany już od początku obowiązywania, ewentualnie od korekty marcowej. Od długiego weekendu majowego powinna jeździć część kursów.


Ze swojej strony dodam, że ciekawie prezentowałby się takt godzinny z Koszalina do Szczecina i odwrotnie. Brakuje też połączenia do Świdwina między 16:30, a 18:15 oraz między 19, a 21:30.

[ Dodano: 10-04-2011, 21:17 ]
Kuba_CH napisał/a:

Można od razu puszczać w relacji Chojnice - Szczecinek - Słupsk, a latem do Ustki.


Chyba 2 lata temu był pociąg poranny Chojnice - Szczecinek - Słupsk, jeździł na składzie, później na szynobusie. Połączenie podzielono na dwa osobne przy pierwszej korekcie rozkładu.

Teraz mamy sytuację, w której szynobus z pociągu Słupsk - Szczecinek (p. 15:36) przechodzi na Szczecinek (o. 15:43) - Chojnice. Teoretycznie, czemu nie zapowiedzieć w Słupsku pociągu do Chojnic przez Szczecinek?
pp - 11-04-2011, 20:21
Temat postu: Re: Propozycje do rozkładu jazdy Regio w zachodniopomorskiem
lukien213 napisał/a:
Bartek1981 napisał/a:

14. Jak najszybsza modernizacja odcinka Wałcz - Kalisz Pom. no i może w końcu modernizacja linii Kalisz Pomorski - Złocieniec, Swidwin - Połczyn - Grzmiąca.

Świdwin - Połczyn Zdr. to pobożne życzenia. Jak dla mnie, to to połączenie generowałoby mniej strat niż Sławno - Darłowo. Przede wszystkim są to większe miejscowości, a do Połczyna jeździ też trochę kuracjuszy. Co do Grzmiącej, to tam już nie ma takiego pojęcia jak remont. Za Kołaczem w stronę Barwic na dzień dzisiejszy brakuje już około 5km torowiska. Reszta jest w opłakanym stanie.

Co nie znaczy że nie warto. I tak całe torowisko było do wymainy, bo prędkości były tam tragiczne, rzędu 20-30 km/h. A Połczyn ma jednak spory potencjał turystyczny i leczniczy. Zresztą jest to połączenie dwóch linii obsługujących różne relacje dalekobieżne (!!!) i wtedy ma największy sens, a nie relacja ślepa.

lukien213 napisał/a:
Bartek1981 napisał/a:

15. Koszalin - Mielno powinno kursować w długi weekend majowy i oczywiście na długo przed uruchomieniem połaczenia PROMOCJA!!!! Bez tego ani rusz.

Tu się zgodzę, rozkład powinien być znany już od początku obowiązywania, ewentualnie od korekty marcowej. Od długiego weekendu majowego powinna jeździć część kursów.

Poieram. Linia z potencjałem, która może przynieść spory dochód, a przy dobrych warunkach - zarobić na siebie.

[ Dodano: 10-04-2011, 21:17 ]
Kuba_CH napisał/a:
Bartek1981 napisał/a:

Można od razu puszczać w relacji Chojnice - Szczecinek - Słupsk, a latem do Ustki.

Chyba 2 lata temu był pociąg poranny Chojnice - Szczecinek - Słupsk, jeździł na składzie, później na szynobusie. Połączenie podzielono na dwa osobne przy pierwszej korekcie rozkładu.
Teraz mamy sytuację, w której szynobus z pociągu Słupsk - Szczecinek (p. 15:36) przechodzi na Szczecinek (o. 15:43) - Chojnice. Teoretycznie, czemu nie zapowiedzieć w Słupsku pociągu do Chojnic przez Szczecinek?

Szkoda że pekapowski beton rozebrał linię ze Słosinka do Przechlewa. Było to alternatywne i najkrótsze połączenie (Bydgoszcz) Chojnice-Słupsk.
jubikej - 12-04-2011, 12:21
Temat postu:
na pewno poprawic trzeba by bylo skomunikowania Regio z SKM w Słupsku, szczególnie dla jadących od strony trójmaista

SKM przyj. 8.39 - Regio odj. 8.18 następny Regio 12.31
SKM przyj. 12.50 - Regio odj. 12.31 następny Regio 14.42
SKM przyj. 17.40 - Regio odj. 17.16 następny Regio 20.17

jakby jechać jakąś SKM wcześniej to średnio ponad godzinę trzeba czekać na przesiadkę, w drugą stronę wygląda to lepiej

fajnie jakby powstala tez wspolna oferta SKM i PR zeby można na jednym bilecie bylo jechac
Bartek1981 - 12-04-2011, 12:59
Temat postu:
No własnie. Nawet bym sie nie upierał już przy zniesieniu monopolu SMK na trasie Słupsk - Gdynia. SKM mogłoby honorować bilety turystyczne, regiokarnety PR-ów lub uruchomic jakąś odrębną promocję SKM+PR.
mrc_zxk - 14-04-2011, 12:59
Temat postu:
OPi napisał/a:
Moim zdaniem brakuje połączeń dostosowanych do przewozu rowerów na trasy nadmorskie. Moim zdaniem wszystkie SPOTy powinny pójść do obsługi tras Szczecin - Świnoujście/Kamień Pom., Kołobrzeg - Szczecinek, a nie pałętać się na trasie Szczecin - Poznań, gdzie ZPR Poznań w międzyczasie wykorzystuje nasze jednostki do obsługi swoich tras!


Przestań pisać głupoty, bo się nóż w kieszeni człowiekowi otwiera, jak takie coś musi czytać. Liczbę pociągów Szczecin - Poznań - Szczecin obsługiwanych spotami można policzyć na palcach jednej ręki. Jak jestem w pracy to widzę, co śmiga na tych pociągach. Najczęściej są to właśnie poznańskie jednostki. SPOTy najczęściej można obecnie spotkać na regio do Gryfina i Kostrzyna, a także do Świnoujścia.
sasho33 - 14-04-2011, 13:21
Temat postu:
No i tyle w temacie. SPOT-y tylko na dwóch parach śmigają z czego jeden nawet jest chyba poznański, na jednej poznański ED72 w malowaniu IR na przemian z odnowionym kiblem KW, i na jednej poznański kibel ze szczecińskim na przemian. Ale @OPi wolał się kłócić i wyzywać, próbował sprowadzić do swojego poziomu (...) Very Happy
boyyek - 24-04-2011, 11:39
Temat postu:
Witam.
Moja propozycja to wydłużenie ktoregoś z szynobusow kursujących na trasie Sczecin - Szczecinek do Bydgoszczy przez Chojnice, Wierzchucin. Szczecin nie ma bezpośredniego połączenia ani z Bydzia ani z Toruniem. Jestem przekonany, ze chętnych by nie brakowało!!!
Wesołych Świąt!
Desiro2 - 24-04-2011, 12:34
Temat postu:
DOBRY POMYSŁ.ja uważam że pownny kursować bezpośrednie regio Szczecin-Szczecinek-Chojnice-Tczew jak również Krzyż-Piła-Chojnice-Tczew. Obecnie aby pokonać cały Ostbahn na raz jadąc np do Gdańska trzeba się przesiadać 4 razy!
boyyek - 24-04-2011, 19:07
Temat postu:
Jestem tego samego zdania. Bezpośrednie połaczenie z Kostrzyna ( przy odpowiednim skomunikowaniu szynobusu z Berlina) do Tczewa a nawet Olsztyna lub Gdyni ( jak jezdzil dawny Tur z Gorzowa do Gdyni). Od Kostrzyna do Tczewa nie ma drutu. Moim zdaniem bardzo dobry pomysł.
Kuba_CH - 24-04-2011, 20:33
Temat postu:
Jeżeli chodzi o interRegio to takie połączenia wchodzą w grę, jestem bardzo za, przez Chojnice zresztą można by "przetoczyć" klika iR dziennie, no ale co niezelektryfikowane to wg. niektórych jest gorsze...
No ale jako połączenia Regio to nie ma żadnych szans, nie w obecnych czasach, gdy granica województwa traktowana jest czasem nawet jak granica krajowa, której dany pojazd przekroczyć nie może...
boyyek - 25-04-2011, 10:16
Temat postu:
Interregio Szczecin - Bydgoszcz przez Runowo, Szczecinek, Chojnice. Moim zdaniem byłby to strzał w dziesiątke. I nawet prędkość na tej trasie byłaby zadawalająca:)
To jest naprawde wstyd żeby takie miasta jak Szczecin, Bydgoszcz i Toruń nie miały połączenia kolejowego ze sobą. A swoją drogą Chojnice co roku dostaj po dupsku. Brak druta = kolejowe zadupie. Smutna prawda niestety.
Pawel_15 - 25-04-2011, 10:59
Temat postu:
Pomysł z takim IR to doskonały pomysł. Fiat albo Zemsta + kilka bohunów i pierwsze klasy i można działać. Niestety, brak druta na Ostbahnie dobija tę linię. Ale jakże pięknie wyglądały kiedyś składy SU45 z poczwórną oliwką i pierwszą klasą Very Happy

Przez Chojnice powinny jeździć pociągi dalekobieżne w takich kierunkach jak Szczecinek, Szczecin, Tczew, Krzyż, Gorzów, Bydgoszcz a w sezonie coś na wzór Kołobrzeg - Szczecinek - Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz i gdzieś dalej na południe.

Kiedyś był pośpieszny Tczew - Chojnice - Szczecinek - Runowo - Szczecin. Można by znów zrobić takie połączenie jako IR nie wymagające 150 przesiadek.

A gdyby zrobić połączenie Berlin - Kietz/ Kostrzyn - Gorzów - Krzyż - Piła - Chojnice - Tczew i gdzieś dalej do Gdyni albo Olsztyna czy samego Królewca ? Wiadomo że osób które by jeździły na całej relacji by było mało lub w ogóle ich by nie było ale osoby jeżdżące na relacjach Berlin - Gorzów, Berlin - Krzyż, Gorzów - Piła, Krzyż - Chojnice, Piła - Chojnice, Chojnice - Tczew itd by mogło już być sporo. Kilka par dziennie i mamy fajne połączenie Smile
boyyek - 25-04-2011, 11:17
Temat postu:
Swego czasu jezdził "TUR" z Gorzowa do Gdyni przez Krzyż, Piłę, Chojnice, Tczew. Śmiało można byłoby wrócić do tego połączenia przynajmniej w sezonie.
"Bory Tucholskie" Z Wawy a póżniej z Lublina do Kołobrzegu przez Bydgoszcz, Wierzchucin, Chojnice, Szczecinek cieszył się ogromną popularnością. Niestety to co dobre szybko się kończy i w tym przypadku to powiedzenie też się potwierdziło.
Pawel_15 - 25-04-2011, 11:43
Temat postu:
IC prędzej zdechnie niż utworzą takie połączenia ale PR mogą jako IR, można by spróbować. Co byście powiedzieli na utworzenie projektu nowego rozkładu jazdy ? IC i tak oleje ale PR mogą się nad tym zastanowić i co nieco się przychylić do takiego projektu.
boyyek - 25-04-2011, 12:07
Temat postu:
Fajny pomysłSmile Jestem jak najbardziej za!
Kuba_CH - 25-04-2011, 18:43
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
IC prędzej zdechnie niż utworzą takie połączenia ale PR mogą jako IR, można by spróbować. Co byście powiedzieli na utworzenie projektu nowego rozkładu jazdy ? IC i tak oleje ale PR mogą się nad tym zastanowić i co nieco się przychylić do takiego projektu.

Paweł, Ty wiesz, że ja w to wchodzę Cool
O PKP IC nie ma co marzyć, ale tak jak piszesz z PRami może się udać dogadać.

Ktoś pisał IR Szczecin - Bydgoszcz przez Runowo, Szczecinek, Chojnice, idealne połączenie. Koniecznie w konkurencyjnej porze dla Arrivy Twisted Evil
A może nawet i pokusić się o Toruń Smile

A "Bory Tucholskie" mogłyby już przez te Chojnice jeździć, dogadać się z PRami albo z Cargo (tak jak w przypadku obecnych objazdów IC przez Chojnice) co do loka i jeździmy dalej Smile
rysiogeniusz - 26-04-2011, 16:01
Temat postu:
IR Szczecin - Bydgoszcz przez Szczecinek, Chojnice ma sens, dopóki nie zostanie otwarty odcinek z Kalisza Pomorskiego do Wałcza. Wtedy taki pociąg moim zdaniem powinien jechać tą trasą.
boyyek - 26-04-2011, 16:54
Temat postu:
Po otwarciu tego odcinka pociągi będą jezdziły pewnie tylko do Piły i tam trzeba będzie sie przesiąść. Od Piły mamy drut.
Pawel_15 - 26-04-2011, 17:07
Temat postu:
Można zrobić i tędy i tędy. Im więcej tym lepiej.
boyyek - 26-04-2011, 17:41
Temat postu:
Fajnie by byłoSmile
ale znając realia, to raczej mało prawdopodobne!
Pawel_15 - 27-04-2011, 15:51
Temat postu:
Siedząc z założonymi rękoma i gadając że coś jest mało prawdopodobne to faktycznie na 120% tak będzie Smile Zrobić coś na wzór inicjatywy kolej na pomorze/ podlasie/ mazury/ podkarpacie itd i zrobić rzetelną informację jak wygląda sytuacja na chwilę obecną a jak powinna wyglądać. Do tego wysyłać pisma gdzie trzeba i wtedy jest nadzieja ( wiem, wiem..) że coś się może ruszy. Sam jestem w trakcie planowania inicjatywy dotyczącej usprawnienia kolei w województwie Pomorskim i ościennych na liniach ,,transgranicznych" Smile
Bartek1981 - 05-05-2011, 20:06
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
IC prędzej zdechnie niż utworzą takie połączenia ale PR mogą jako IR, można by spróbować. Co byście powiedzieli na utworzenie projektu nowego rozkładu jazdy ? IC i tak oleje ale PR mogą się nad tym zastanowić i co nieco się przychylić do takiego projektu.


Proszę bardzo. W załaczniku plik z rozkładem jazdy
Pawel_15 - 05-05-2011, 20:58
Temat postu:
To propozycja czy rozkład IR na sezon ?
Bartek1981 - 05-05-2011, 21:12
Temat postu:
Taka moja propozycja:) Rozkład pokazuje, że można było by w miarę sensownie "puścić" IR na te trasy.
Pawel_15 - 05-05-2011, 21:28
Temat postu:
Idea jak najbardziej słuszna. Kiedyś był pośpieszny Tczew - Chojnice - Szczecinek - Szczecin. Kilka godzin jazdy po dwu torze bez druta. Ale PR raczej na to nie pójdą bom się nie opłaca albo nie mają taboru, niemniej mam pewien pomysł.

Potrzebował będę skan albo dobrej jakości zdjęcie tabel SRJP na tych odcinkach. Zrobię szablon według tabel oraz łączony według relacji, udostępnię go i będzie można składać różne propozycje na połączenia Regio, IR czy RE na podanych przez ciebie relacjach. Moge też zrobić dla innych linii, wystarczy skan/ zdjęcie tabeli, 40 minut i tabela w Excelu gotowa. Smile
mrc_zxk - 29-05-2011, 21:14
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Idea jak najbardziej słuszna. Kiedyś był pośpieszny Tczew - Chojnice - Szczecinek - Szczecin. Kilka godzin jazdy po dwu torze bez druta.


To nie był nigdy żaden pośpieszny, tylko dalekobieżny osobowy. Chojnice kiedyś miało kilka połączeń ze Szczecinem:
- wymieniony wyżej 8522/5821 Szczecin Główny - Tczew - Szczecin Główny
- kolejny dalekobieżny osobowy 4012/4011 Szczecin Nieb. - Chojnice - Szczecin Nieb.
- był jeszcze taki pociąg (chyba pośpieszny) Berlin- Szczecin - Olsztyn
- i jeszcze w latach 80-90 kursował osobowy Szczecin - Ostróda (albo Ostrołęka) z wagonami sypialnymi Very Happy
No ale kiedyś to inne czasy były. Cały czas są próby przywrócenia połączenia Szczecin - Chojnice ale coś tam zawsze na przeszkodzie w pomorskim staje.
Brawurka - 30-05-2011, 09:57
Temat postu:
Pociąg Tczew - Chojnice - Szczecinek - Szczecin to był pociąg ówcześnie określany jako osobowo-przyspieszony Smile a ostatni wymieniany przez kolegę kursował w relacji Ostrołęka - Szczecin bez żadnych sypialnych, kursował w ciągu dnia, więc niby dla kogo miałyby być te wagony sypialne?
Pociągu z Berlina w ogole sobie nie przypominam, ale może to było okresowe kursowanie, gdy elektryfikowali linię Szczecin - Gdynia...

Tnij cytaty!
@mk1992.

Stoker - 27-06-2011, 11:46
Temat postu:
Ho ho, to Kolego mało pamiętasz Smile

Pociąg Olsztyn - Berlin (nocny) kursował w latach 80 trasą przez Toruń, Bydgoszcz, Chojnice, Szczecinek i Szczecin. Było to ztcp połączenie sezonowe - letnie i funkcjonowało przez kilka rozkładów jazdy. Na odcinku od Bydgoszczy do Stargardu Szczecińskiego, a później do Runowa Pomorskiego obsługiwany był SP45 i ST44 (zamiennie).

Pociąg Szczecin - Ostrołęka - Szczecin, a w niektórych latach Szczecin - Białystok - Szczecin przez Ostrołękę kursował faktycznie jako dzienny, ale trasą przez Gdynię (przynajmniej ja taki pamiętam).

Przez Chojnice natomiast kursował kiedyś pociąg Szczecin - Olsztyn, ale to też było w latach 80, więc już bardzo dawno.

Co do bezpośrednich poc. Szczecin - Chojnice w najbliższej przyszłości, niestety znowu musimy o tym zapomnieć. Zarówno PR Gdynia, jak i Woj. Pomorskie nie chcą takiego pociągu, więc w kolejnym RJ (2011/12) znowu go nie będzie. PR Szczecin - co tu dużo gadać - także nie jest zachwycony tym pomysłem.

Na poprawę nastroju mogę dodać, że będzie za to 6 bezpośrednich par pociągów w relacji Szczecin - Szczecinek - Szczecin oraz od 1 czerwca 2012 5 par poc. Szczecin - Piła - Szczecin.
leo1407 - 03-07-2011, 17:34
Temat postu:
Pociągów ? SZYNOBUSÓW ( tak - wiem ze to też jest pociąg) bo jest to zasadnicza różnica. Na tą linię przydałby się skład 3-4 piętrusów - takie ten pociąg na obłożenie.
holdman - 05-07-2011, 17:01
Temat postu:
Ja dodam jako propozycję więcej REGIO na trasie Koszalin/Słupsk- Poznań. Po co tyle jeździ tych pociągów z Kołobrzegu a z Koszalina tylko 1 para? Koszalin i Słupsk poza sezonem generują większe potoki niż Kołobrzeg głównie ze względu na masę studentów z tych miast studiujących w Poznaniu.
Bartek1981 - 06-07-2011, 15:53
Temat postu:
holdman napisał/a:
Ja dodam jako propozycję więcej REGIO na trasie Koszalin/Słupsk- Poznań. Po co tyle jeździ tych pociągów z Kołobrzegu a z Koszalina tylko 1 para? Koszalin i Słupsk poza sezonem generują większe potoki niż Kołobrzeg głównie ze względu na masę studentów z tych miast studiujących w Poznaniu.


Jestem jak najbardziej ZA!
Wyjazd z Koszalina ok. 5 (można przedłużyć kursowanie pociągu z Białogardu do Poznania) lub 7 rano, no i około 13-14. Marzy mi się jeszcze pociąg Regio Słupsk - Bydgoszcz.
OPi - 06-07-2011, 16:48
Temat postu:
Jak już dyskusja o Chojnicach to też ubolewam nad tym, że wszystkie pociągi ze Szczecin kończą w Szczecinku.Powinny one zostać wydłużone zarówno w kierunku Chojnic jak i Słupska. Ale nie, bo to władze pomorskiego nie wpuszczą do nas swych szynobusów, a nasze władze nie wpuszczą smerfów do nich i tak tworzy się błędne koło. Sad
Pawel_15 - 06-07-2011, 16:56
Temat postu:
Cytat:
Marzy mi się jeszcze pociąg Regio Słupsk - Bydgoszcz.

Przez Chojnice czy przez Piłę ?
Kuba_CH - 07-07-2011, 16:42
Temat postu:
OPi napisał/a:
Ale nie, bo to władze pomorskiego nie wpuszczą do nas swych szynobusów, a nasze władze nie wpuszczą smerfów do nich i tak tworzy się błędne koło. Sad

Ale pomorskie pojazdy (SA109 i SA103, czasem nawet SA131) czasem można spotkać w Szczecinku jako pociągi R Chojnice - Szczecinek, także nie do końca nie wpuszczamy do was naszych pojazdów hehe Smile

Ale racja, przydałoby się by województwa (mówię tu o całym kraju) potrafiły się dogadać i nawet powstawanie osobnych kolejek regionalnych nie utrudniałoby połączeń międzywojewódzkich. Chojnice - Szczecin (zostawiając przy tym wszystkie pary pociągów na Chojnice - Szczecinek) byłoby bardzo mile widziane, myślę, że nie tylko przeze mnie w rozkładzie jazdy Smile
Bartek1981 - 11-07-2011, 08:20
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Cytat:
Marzy mi się jeszcze pociąg Regio Słupsk - Bydgoszcz.

Przez Chojnice czy przez Piłę ?


Przez Piłę. Nie trzeba byłoby zmieniać czoła pociągu.
OPi - 11-07-2011, 13:53
Temat postu:
Kuba_CH, Zdaję sobie sprawę, ale to są tylko drobne kilometry przygraniczne. Mi chodzi o takie dalsze trasy. Też zauważ że nasze Smerfy kursowac będą do Piły. Wink A PRom jakby zależało to mogłyby utworzyć takie połącznlenie z SN83. Razz
Pawel_15 - 11-07-2011, 14:22
Temat postu:
Jakby PR-om zależało to by zrobili łączenie kilku relacji + wydłużenie i nie byłyby to relacje na trabantach tylko na składach wagonowych. Kwestia chcenia...
OPi - 11-07-2011, 16:40
Temat postu:
Pawel_15, I pieniędzy. Porównaj sobie koszty obsługi składu wagonowego z szynobusem.
boyyek - 13-07-2011, 17:25
Temat postu:
Nie jeden, nie sto ale pięćset razy jechałem pociągiem relacji Szczecin- Stargard- Szczecinek i naprawde, uwierzcie, niewielu pasażerów przesiada się w Szczecinku na Regio do Chojnic a tym bardziej do Słupska. Jeśli już chcecie przedłużać relacje, to ja proponowałbym tak jak piisałem wcześniej IR ze Szczecina do Bydgoszczy lub Torunia albo Do Tczewa ( Olsztyna ).
Patryk05 - 19-07-2011, 17:08
Temat postu:
Ja proponuję pociąg Świnoujście - Poznań (regio) codziennie, wyjazdy po południu z Poznania/Świnoujścia, ze względu na notoryczny brak jakich kolwiek połączeń całorocznych ze Świnoujścia chociażby do Poznania, więc taki pociąg jak najbardziej jest potrzebny Smile
OPi - 19-07-2011, 17:42
Temat postu:
Nie tylko REGIO zawodzą, ale rozkład TLK poza sezonem do Świnoujścia jest bolesny. Taki Kołobrzeg, identyczna wielkość, a całorocznych pociągów TLK o więcej.
Patryk05 - 19-07-2011, 21:08
Temat postu:
Dokładnie co najmniej 1 para Regio na w/w odcinku kursująca codzienna to wg mnie powinna być normalność, co do TLK to powinien być jeszcze jakiś jeden w ciągu dnia kursujący codziennie np. ten co teraz jeździ z Lublina do Świnoujścia, gdyż np. można by potem płynąć promem do Skandynawii. Zupełnie nie rozumiem tak marnej oferty przewozowej obydwu przewoźników poza okresem wakacyjnym.
robertrush - 24-08-2011, 16:49
Temat postu:
Regio 89430 ze Szczecina do Szczecinka mógłby dodatkowo kursować w niedzielę a regio 89431 ze Szczecinka do Szczecina dodatkowo w piątki. Chętnych na te dodatkowe kursy by nie brakowało. Uczelnie, imprezy, spotkania rodzinne itp itd...
OPi - 24-08-2011, 18:22
Temat postu:
robertrush, od nowego rozkładu na linii runowo - szczecinek będzie kursować 8 par pociągów codziennie, Wink
robertrush - 24-08-2011, 21:59
Temat postu:
OPi,
WOW, no to jestem pozytywnie zaskoczony heheh Very Happy Very Happy
Kolejna dobra wiadomość!
Exsimus - 24-08-2011, 22:02
Temat postu:
Na linii do Kalisza Pomorskiego, Kołobrzegu przez Płoty także pojawią się nowe połączenia osbługiwane przez SA136
Pawel_15 - 24-08-2011, 22:15
Temat postu:
Cytat:
robertrush, od nowego rozkładu na linii runowo - szczecinek będzie kursować 8 par pociągów codziennie, Wink

|Będą miały jakieś skomunikowanie na Chojnice i z Chojnic do Tczewa ? Bo jak tak to może połączyć relację a nie zmuszać ludzi do przesiadek ?
robertrush - 24-08-2011, 22:26
Temat postu:
Pawel_15,
nie wiem, to jest info od OPi:)
OPi - 24-08-2011, 22:30
Temat postu:
Cytat:
Będą miały jakieś skomunikowanie na Chojnice i z Chojnic do Tczewa ? Bo jak tak to może połączyć relację a nie zmuszać ludzi do przesiadek ?

Niesety tego nie wiem, za to wiem, że były prowadzone rozmowy z władzami Pomorza Gdańskiego ws. bezpośrednich połączeń ze Szczecina do Chojnic, jednak zakończyły się fiaskiem (a jak nie wiadomo o co chodzi, to pewnie chodzi o pieniądze)

[ Dodano: 24-08-2011, 23:34 ]
Cytat:
Na linii do Kalisza Pomorskiego

Od czerwca 2012 będzie 5 pociągów Piła - Szczecin, 4 relacji Szczecin - Piła, 1 Stargard - Piła, 1 relacji Kalisz - Stargard, 1 relacji Szczecin - Kalisz, 1-2 relacji Piła - Wałcz, i 1-2 relacji Wałcz - Piła. Co do tych ostatnich, to w zasadzie wszystko zależy od władz wielkopolskiego, czy udostępnią PRom swoje dwa szynobusy do tego połaczenia (wiadomo, teraz będą KW), a jeśli do tego nie dojdzie, to najprawdopodobniej będzie tylko jedna para Piła - Wałcz - Piła obsługiwana Smerfami.
Pawel_15 - 25-08-2011, 12:01
Temat postu:
Dwie pary obsługują Chojnice czyli Pomorskie i dwie pary obsługuje Szczecin czyli ZachPom. I wtedy mamy ładny kompromis i są wszyscy zadowoleni. Do tego kilka skomunikowań w Chojnicach z pociągami z innych kierunków i mamy ciekawą możliwość podróżowania.
robertrush - 25-08-2011, 12:19
Temat postu:
Jak oddadzą do użytku odcinek Wałcz - Kalisz, to pewnie spora liczba pasażerów podróżujących z kierunku chojnickiego na szczeciński, wybierze właśnie wyżej wspomnianą trasę. Przynajmniej tak mi się wydaje.
OPi - 25-08-2011, 15:45
Temat postu:
Cytat:
Dwie pary obsługują Chojnice czyli Pomorskie i dwie pary obsługuje Szczecin czyli ZachPom. I wtedy mamy ładny kompromis i są wszyscy zadowoleni.

I dwie pary mogłyby być np. relacji Szczecin - Chojnice, a te dwie Pomorskie, mogłyby być w relacji Tczew lub Gdynia - Szczecinek. Bo jak narazie, zarówno na Szczecinek - Chojnice, jak i na Szczecinek - Słupsk, nie doszło do porozumienia, i PRy obsługują je swoim taborem.

Cytat:
chojnickiego na szczeciński, wybierze właśnie wyżej wspomnianą trasę. Przynajmniej tak mi się wydaje

Że niby jacy pasażerowie? Z Chojnic przez Piłę? Śmiech To będą sporo nadrabiać.

Dodatkowo nie wspomniałem, że ma być dodatkowa para Szczecin - Kołobrzeg, a także DB przymierza się do uruchomienia pociągów w tej relacji swoimi Desiro (nie wiem, czy we współpracy z PRami, czy nie)
Pawel_15 - 25-08-2011, 17:12
Temat postu:
Ja bym widział to nieco inaczej. Przy 4 parach dwie by obsługiwały szynobusy i ekipa z Pomorskiego, dwie pary robi obsługa ZachPomu na swoim sprzęcie i ze swoją ekipą. To by było najbardziej korzystne rozwiązanie. Raz się szynobus a najlepiej skład pomorskiego wtacza do Szczecina, a raz Szczeciński szynobus czy skład wbija się do Chojnic.

Przy czym nasze składy by mogły jechać z Tczewa do Chojnic, tam zmiana numeru, 2 minuty postoju i dalej do Szczecina. To samo w drodze powrotnej.
robertrush - 25-08-2011, 17:48
Temat postu:
Skora ma się zwiększyć liczba pociągów na trasie Runowo- Szczecinek to może faktycznie DB ze swoimi Desiro wkroczą na Szczecin- Kołobrzeg. Nasze szynobusy wtedy mogłby byc wykorzystywane na innych trasach. Fajna sprawa.
OPi - 25-08-2011, 19:26
Temat postu:
robertrush, Tu jest właśnie problem, bo przecież trasa kołobrzeska jest jednocześnie zjazdem do zajezdni dla pociągow ze szczecinka i piły.

Pawel_15, Hmm troche bez sensu. To już lepiej zrobic bezpośrednie 2 pary Szczecin - Tczew, 1 z obsługą Zachpomu i 1 z obsługą pomu.
geordi - 25-08-2011, 19:47
Temat postu:
z tym DB to sie tak nie rozpędzajcie. To pewnie kolejne podejście do pociągu BundesEmeryten, który miał być realizowany razem z IC. IC chciało zrobić łachę Trójmiastu i z Kołobrzegu wydłużyć go do Gdańska, zeby przywrócić jakiekolwiek połączenie z Berlinem.
Pawel_15 - 25-08-2011, 20:09
Temat postu:
Dwie pary to minimum na tym odcinku. Dwa bezpośrednie by mogły być, ale musiałyby być porządne godziny...
OPi - 25-08-2011, 21:29
Temat postu:
Cytat:
Dwie pary to minimum na tym odcinku. Dwa bezpośrednie by mogły być, ale musiałyby być porządne godziny

No to do tego jeszcze po jednej parze Szczecin - Chojnice i Szczecinek - Tczew.
robertrush - 27-08-2011, 00:14
Temat postu:
Chojnice - Szczecin lub Stargard, jeden rano drugi późnym popołudniem. Ale i tak nie ma co liczyć na takie połączenia od przyszłego rozkładu jazdy- poprostu jestem realistą.
Kriz8 - 27-08-2011, 13:48
Temat postu:
Cytat:
Skora ma się zwiększyć liczba pociągów na trasie Runowo- Szczecinek to może faktycznie DB ze swoimi Desiro wkroczą na Szczecin- Kołobrzeg. Nasze szynobusy wtedy mogłby byc wykorzystywane na innych trasach. Fajna sprawa.

DB jeżeli wejdzie na Szczecin-Kołobrzeg, to oprócz PR, a nie zamiast. Pewnie skończy się na jednej parze w sezonowe weekendy, na rano do Kołobrzegu, wieczorem na zachód. Pociągó PR-ów ma być 8 par.

A co do linii Runowo-Szczecinek, to chyba ma być 5-6 par bezpośrednich ze Szczecina i jedna para Runowo-Szczecinek (pierwszy i ostatni jak dotychczas).
OPi - 27-08-2011, 14:04
Temat postu:
Teraz par jest 5 (nie wiem czy liczyć jako szóstą kursującą w jedną stronę tylko w piątki a w drugą poniedziałki). W każdym razie Bodek w artykule w ŚK napisał że ma być zwiękzzenie o 3 pary, czyli wychodzi 8 lub 9 par.
lukien213 - 27-08-2011, 17:18
Temat postu:
Tych dwóch pociągów to nie ma raczej co wliczać jako pary (ten drugi to w niedziele jeździ). Jak będzie 8 par to oferta powinna być wystarczająca.

Co do innych linii? Na pewno trzeba skomunikować pociąg Poznań - Kołobrzeg (obecnie 19:11 w Białogardzie) z pociągiem Słupsk - Szczecin (teraz ma odjazd z Białogardu o 18:38). Te pociągi były zawsze skomunikowane i stanowiły doskonałą możliwość powrotu ze Szczecinka, a nawet z Bydgoszczy.

Fajnie prezentowałby się pociąg Szczecin Gł. - Kołobrzeg przez Stargard kursujący w wakacje. Kiedyś coś takiego jeździło. Rano wyjazd, powrót na wieczór. Mieszkańcy Stargardu, Chociwla, Łobza czy Świdwina na pewno chętnie by z niego skorzystali.

Dosyć duża dziura jest np. żeby dojechać do Koszalina. TLK jest ~7:30, później dopiero na 10:30 osobowy. Coś żeby na 9:15 dojechać też mogłoby być, nie koniecznie ze Szczecina, może ze Stargardu? To samo z powrotem: jest TLK 16:24, potem osobowy 18:15 i TLK ~20:30. Tu też bym coś dodał i te godziny jakoś porozkładał, żeby tych dziur nie było.

Na koniec do poprawki wg mnie są postoje pociągów osobowych w Białogardzie, czy Koszalinie. 20 minut stania z samego rana to lekka przesada. To samo po południu - 35 minut. Tyczy się to pociągów 89136 i 89122. Tu nawet do PRów pisałem, po pół roku odpisali, że nie można nic zrobić. Może przy konstrukcji nowego rozkładu łatwiej będzie wziąć to pod uwagę.
OPi - 27-08-2011, 18:55
Temat postu:
Jak już jesteśmy przy temacie 202, to dobrze by bylo, aby trzy najwieksze miasta województwa (Szczecin - Stargard - Koszalin) miały polaczenia w takcie co 2-3 godziny.
lukien213 - 27-08-2011, 19:23
Temat postu:
Co 2-3 godziny to raczej porażka. Szczecin ma alternatywę w postaci połączenia przez Goleniów, Płoty. Według mnie wystarczy to co jest i może 1 lub 2 pary z/do Stargardu Szcz. skomunikowane na Szczecin/Poznań.

Jeśli upierać się przy połączeniu ze Szczecina, to dodałbym pociąg o 6:00 - 6:10, tak żeby do Koszalina na 9:00 - 9:15 się wyrobił. Powrót mógłby być np. o 17:15 i wtedy do Stargardu lub Szczecina. W drugą stronę z Koszalina coś o 8:30 i powrót ze Szczecina np. koło 19. To by znacznie poprawiło ofertę.
OPi - 27-08-2011, 19:56
Temat postu:
Tyle że to przez Gryfice trwa znacznie dłużej i raczej ludzie korzystają z nich jak mają dojechac ze Szczecina do Kołobrzegu czy Ustronia, albo z Koszalina do Goleniowa, Gryfic etc.

BTW Po co o 17:15, skoro jest o godzinę później.
lukien213 - 27-08-2011, 20:58
Temat postu:
Po co jedzie 89124, jak 45 minut później jest 89126? Takim rozumowaniem dojdziesz do 2-3 par na dobę: rano, w południe i wieczorem. Pociąg co godzinę jest potrzebny, bo ludzie różnie pracują. Jeden wyrobi się na 16:24 na pociąg, a drugi o 16:30 kończy pracę i musi czekać prawie 2 godziny.

Oferta na odcinku Koszalin - Szczecin z roku na rok jest prawie taka sama. Na plus wychodzi Koszalin - Białogard - Świdwin, tu jeździ sporo ludzi. Brakuje jednak tego jednego pociągu, który pozwoliłby na załatanie dziury w rozkładzie. Jeśli trochę poprawi się rozkład i dojdzie pociąg to mielibyśmy sytuację z Koszalina: 12:00 TLK; 13:30 R; 14:30 R (do Świdwina); 15:30 R; 16:30 R; 17:30 R (może być np. do Stargardu); 18:30 R; 19:30 TLK; 21:30 R. To byłoby idealne rozwiązanie, ale raczej z kategorii "marzenia ściętej głowy".
Rafał - 27-08-2011, 21:17
Temat postu:
Lukien213 (swoją drogą, jesteśmy chyba z jednego miasta... oglądam Twoje filmy na YT) ma całkowitą rację. Jest pięć olbrzymich luk, które bardzo przeszkadzają (a dojeżdżam do Koszalina codziennie, na uczelnię).

Zatem ze Świdwina do Koszalina nie ma nic w godzinach 7:09 - 9:42. Jesteśmy w Koszalinie albo o 7:47 albo o 10:32. Brakuje czegoś pomiędzy.

Druga luka to 11:54 (TLK) a następny dopiero 14:34. Trzy godziny bez jakiegokolwiek pociągu! Jest tu miejsce w najlepszym razie na dwa, a realnie na jeden pociąg Regio.

Z Koszalina do Świdwina:

Brak pociągu pomiędzy 9:45 a 12:17 (w wakacje). Brakuje dwóch połączeń (około 10:40 i 11:20).

Czwarta to brak pociągu pomiędzy 16:23 (TLK) a 18:15 (R). Brak jednego połączenia w okolicy 17:20-17:30.

I ostatnia to wieczorne połączenie do Świdwina. 18:15 (R) a następnie dopiero 20:48 (TLK). W trakcie roku (poza wakacjami) ten pociąg jeździ po 19:00, ale wtedy luka do ostatniego R wynosi prawie dwie godziny.
OPi - 27-08-2011, 21:57
Temat postu:
lukien213, no to o 17:30 lepiej do Świdwina, jeżeli tam jest potrzebne. Ale wątpię, aby godzinę po sobie były potrzebne dwa połączenia do Szczecina, czy Stargardu.

W tej chwili mamy bezpośrednie REGIO o
4:41, 6:30, 9:47, 13:34, 15:39, 18:15.
Ja tam zrobilbym
4:30, 6:30, 9:30, 12:30, 15:30, 17:30, 19:30 lub
4:30, 6:30, 9:30, 12:30, 14:30, 16:30, 18:30.

W drugą stornę mamy:
5:04(ze Stargardu), 7:45, 12:35, 14:45, 16:10, 20:13.
Przy czym jest spora dziura między 7 a 12. A jakby:
5:00 (ze Stargardu), 7:30, 9:30, 12:30, 14:30, 16:30, 18:30, 20:30.

Co myślicie? Idea
lukien213 - 28-08-2011, 07:35
Temat postu:
Rafał, też jeżdżę codziennie w to samo miejsce Smile

Co do propozycji OPi: 9:30 to za szybko, dobrym rozwiązaniem była 11:15 jak rok temu. 12:30 za szybko. W obu wersjach są za duże luki w godzinach szczytu. Jechałem już prawie wszystkimi pociągami i: 12:13 TLK - w 4 wagonach marne szanse na miejsce siedzące, 13:30, 14:30 R - z Koszalina zapełnienie około 80-90%, od Białogardu odpowiednio 70-30%, 15:40 - z Koszalina 100-120%, z Białogardu ok.80%, TLK 16:24 - tu miejsca są, ale skład często ma 5 dwójek, w tym bezprzedziałową. Tych pociągów lepiej zbyt mocno nie ruszać.

Obecny rozkład jest wg mnie dobry, po za wymienionymi już dziurami.
OPi - 28-08-2011, 11:43
Temat postu:
lukien213, tyle że ja mówie o bezposrednich, a naturalnie można jeszcze podorzucać dodatkowe Koszalin - Świdwin czy Koszalin - Łobez
Bartek1981 - 29-08-2011, 18:53
Temat postu:
A co powiecie na to?
lukien213 - 29-08-2011, 20:28
Temat postu:
To raczej marzenia. Z moich uwag:
89125 - dubluje się dość mocno z TLK, raczej niepotrzebny;
89143 - dobrze skomunikowany, godzina lepsza niż teraz;
89145 i 87443 bym nie dawał
89129 - za szybko, teraz jest dobrze
58111 - do kosza, w jego planie (Koszalin 17:17) dać osobowy
18103 - niech zostanie 16:24 jak teraz
58101 - lepiej było 19:25 jak na początku rozkładu, tu jest za blisko osobówki
Reszta w tym kierunku jest OK.

Teraz powrót:
85102 - lepiej jest teraz 6:57 ze Świdwina, bardzo dobry dojazd do pracy/szkoły w Białogardzie i Koszalinie
89144 - dopisać i poprawić: Świdwin o. 8:05, dalej |, 8:17, 8:24, 8:31/8:32, 8:38, 8:42, 8:46, 8:54. To byłoby piękne Smile
89146 - lepiej jest tak jak teraz
89124 - (Świdwin 11:44) do kosza
89148 - nie jestem pewien czy to ma sens
Reszta wydaje się być dobra.

Tyle moich uwag, jako pasażera na trasie Świdwin - Koszalin. Nie krzyczcie, że kilka pociągów wywalam, ale jeżdżę już 2 lata i mniej więcej widzę i słyszę, czego brakuje Smile
OPi - 29-08-2011, 21:59
Temat postu:
Bartek1981, z Warszawy do Szczecina przez Koszalin? Omg... Pomysł nocnego juz był kiedys walkowany na forum, ale w relacji z Gdańska i Kalingradu do Berlina a nie z Olszyna
Bartek1981 - 30-08-2011, 07:11
Temat postu:
OPi napisał/a:
Bartek1981, z Warszawy do Szczecina przez Koszalin? Omg... Pomysł nocnego juz był kiedys walkowany na forum, ale w relacji z Gdańska i Kalingradu do Berlina a nie z Olszyna


To jest łacznik Kołobrzeg - Warszawa z poc. Szczecin - Białystok łaczony w Koszalinie i dzielony w Gdyni... Taka mała abstrakcja dla urozmaicenia.
OPi - 02-09-2011, 17:10
Temat postu:
Przyznam szczerze że na powrot Podlasiaka raczej nie ma szans. Ale międzynarodowy nocny mógłby sie pojawić.
Bartek1981 - 04-09-2011, 10:16
Temat postu:
Ciekawe jaki będzie rozkład jazdy na EURO2012, pociągi z Niemiec do Gdańska będą chyba jeździć przez nasz region. Szybciej i bez zwolnień. Może doczekamy się powrotu Mare Balticum i Gedanii
OPi - 04-09-2011, 19:07
Temat postu:
Podobno mają wyremontować Tczew - Bydgoszcz i pociągi będą jeździć przez Poznań, Inowrocław, bydgoszcz, tczew.
Rafał - 04-09-2011, 19:59
Temat postu:
OPi: ale masz na myśli trasę Poznań <-> Gdańsk. PLK właśnie tę trasę dała jako podstawową. Jednak nie zapominajmy, że sporo ludzi mimo wszystko będzie jechało z Niemiec (przez Szczecin) do Gdańska i tutaj najbardziej naturalnym wyborem jest linia 202 (przez Stargard, Koszalin, Słupsk). Jakieś dodatkowe pociągi być powinny.
OPi - 04-09-2011, 22:34
Temat postu:
Tak, bo to jest zgodne z logiką, ale ja Ci przedstawiam sposób myślenia naszych intelidżentów z PLKi. Myślę że jak na razie na przeszkodą w bezpośrednich połączeniach jest niezelektryfikowany kawałek Szczecin Gumieńce - Passow (dopiero około w 2018 będzie elektryfikacja z powody braku funduszy przez stronę niemiecką. Strona polska jest w stanie wykonać to "choćby od ręki")
Patryk05 - 07-09-2011, 14:02
Temat postu:
Słuchajcie a wiecie może do kogo się zwrócić z petycją i podpisami o wprowadzenie pociągu Regio Świnoujście - Poznań od nowego rozkładu jazdy?
OPi - 07-09-2011, 15:40
Temat postu:
Napisz może do zachodniopomorskiego ZPR. Na pewno takie będą kursować po zakupie EZT.

BTW a nie lepsze całoroczny iR? Znacznie szybciej.
Patryk05 - 07-09-2011, 19:07
Temat postu:
Pewnie, że iR lepszy ale znając życie ZPR odpisze że za iR oni nie odpowiadają chociaż pewnie jak i o zwykły Regio napisałoby się do nich to i tak negatywnie to rozpatrzą chyba że jakaś osoba wpływowa by się tym zajęła ale spróbuję napisać do nich Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group