INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Bielsko Biała-(Wisła)-Cieszyn

adrian033 - 26-06-2011, 11:24
Temat postu: Bielsko Biała-(Wisła)-Cieszyn
chce wam przedstawić już jedynego rodzynka który mknie po lini Bielsko Biała-Wisła Uzdrowisko po za tym chce powiedzieć że od jakiegoś czasu są prowadzone liczne naprawy itp. może ktoś coś wie jaka jest przyszłość tej trasy pozdrawiam.

EX Beskidy na stacji BB Wapienica
Radek - 26-06-2011, 14:34
Temat postu:
Serio aż tyle wielkich wagonów jest potrzebnych do Wisły? Czy to tylko po to, żeby wykończyć tę trasę?
adrian033 - 26-06-2011, 16:00
Temat postu:
na moje oko w pociągu było pusto

[ Dodano: 26-06-2011, 18:06 ]
Na linii wykonano wiosenny oprysk i wycięto roślinności aż dziwne że pakująw tę trasę jakie kolwiek pieniądze. Ostatnio rozmwiałem z dyżurnym ruchu stacji Wapienica i powiedział że pracują tam jako struże heheh
nynuś - 27-06-2011, 11:42
Temat postu:
W czwartek będzie rozmowa w sprawie linii Cieszyn - Bielsko Biała i Cieszyn - Zebrzydowice na temat jej rewitalizacji. Przedstawiciele PLK i PR będą uczestniczyli także w tej dyskusji. CSMK jako zaproszona strona będzie przedstawiała zasadność i sugerowała podjęcie konkretnych kroków.

Władze + Kolej + CSMK Smile
adrian033 - 27-06-2011, 14:20
Temat postu:
Fajnie by było ale tylko wtedy jeśli tę trase obsługiwały szynobusy inaczej to dalej będzie nie opłacalne
Exsimus - 27-06-2011, 14:22
Temat postu:
Że tak powiem szynobusy byłyby idealne, bo obecnie w 14 parach pociągów na odcinku Cieszyn - Zebrzydowice - Cieszyn przewija się +/- 250 osób w dzień roboczy, w soboty i niedziela połowa z tego, a więc EN81 byłyby idealne !
adrian033 - 27-06-2011, 17:23
Temat postu:
Jeśli będzie coś wiadomo z tą linią to bardzo proszę o info w tym wątku bardzo mi na tym zależy

[ Dodano: 30-06-2011, 19:36 ]
Dziś mniało się odbyć spotkanie między innymi tematem miał być reaktywacja libi Bielsko-Cieszyn czy ktoś coś wie
Exsimus - 02-07-2011, 11:27
Temat postu:
Tu jest relacja z www.ox.pl

To tylko fragment, całość jest tutaj: http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,16830,cieszyn-jak-londyn.html


Cieszyn jak Londyn

Radna Janina Cichomska krytykowała poprzedniego burmistrza Bogdana Ficka (fot. łg)
02-07-2011 07:30
wyświetleń: 608
Cieszyn jak Londyn

Niespodziewanie to poprzedni burmistrz Cieszyna Bogdan Ficek stał się bohaterem czerwcowej sesji Rady Miejskiej Cieszyna. Atakowali go przedstawiciele Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei oraz radna Janina Cichomska.

Była 15:00 w czwartek (30 czerwca) i chyba nikt nie spodziewał się takiego obrotu sprawy podczas cieszyńskiej sesji Rady Miejskiej. Dziennikarze liczyli co najwyżej na emocje związane z udzieleniem absolutorium burmistrzowi za rok 2010 (choć wiadomo było, że takie absolutorium Mieczysław Szczurek otrzyma). Ewentualnie czekali na wizytę starosty Czesława Gluzy, który miał – jak przyznał Bogusław Zemła, przewodniczący Rady Miejskiej Cieszyna – przybyć na sesję i przekonywać radnych do pozytywnego zaopiniowania propozycji restrukturyzacji Szpitali Śląskiego w Cieszynie (ostatecznie starosta nie pojawił się na sesji). W sali poza radnymi – jak zawsze – znajdowali się dyrektorzy wybranych placówek miejskich i urzędów oraz niewielu gości, wśród nich przedstawiciele Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei. Okazało się, że to oni przykuli uwagę wszystkich uczestników sesji.

W ich imieniu wystąpił m.in. Przemysław Szczepanek. - Przyszliśmy dziś do Państwa ponieważ chcemy pokazać jak poprzednie władze przyczyniły się do zapomnienia tak ważnej części gospodarki naszego miasta, jaką jest kolej. Mimo tego, że władza mogła zrobić naprawdę wiele, nie zrobiła nic – mówił. Przedstawiciele stowarzyszenia prezentowali pozytywne wzorce współpracy samorządów z przedstawicielami kolei i wskazywali na opłacalność i ekologiczność kolejowego transportu. Z ich ust usłyszeliśmy o Cieszynie jako „największym kolejowym grajdołku”. Damian Kazimierczak, prezes Cieszyńskiego Stowarzyszenia Kolei, krytykował cieszyńskie zakorkowane drogi i postulował, by Cieszyn wzorem Londynu stworzył strefę, do której nie będzie można dostać się samochodem. Wówczas to kolej miałaby pełnić najważniejszą funkcję komunikacyjną. Cytowany już Przemysław Szczepanek atakował: - Poprzedni burmistrz (chodzi o Bogdana Ficka – przyp. ŁG) został ogłoszony najbardziej antykolejowym burmistrzem w Polsce (…). Mało tego nazwany został lobbystą busów, które nie dość, że są droższe (na trasie do Zebrzydowic od 2 do 3,5 zł) to jeszcze zamiast dowozić ludzi do szkół, pracy lub domów wiozą ludzi na cmentarz. Swoje wystąpienie zakończył: - Jako nowej władzy dajemy Wam pole do popisu, My Wam zaufaliśmy i stawiamy na Was. Jakie będą efekty okaże się w następnych wyborach, bo gdyby nie było nas, nie byłoby Was. Burmistrz Mieczysław Szczurek przedstawił obecną sytuację rozmów miasta z koleją. - Złożyliśmy wniosek o prawo pierwokupu dworca kolejowego – opowiadał. Najprawdopodobniej miasto podobny ruch wykona w sprawie wykupu dworca PKS.
nynuś - 02-07-2011, 13:42
Temat postu:
Ciekawe czy Pan Szczepanek przyzna się że jeden z radnych zarzucił mu niedouczenie:)
Nie umie czytać wyraźnie , nie uznaje kropek i przecinków , czyta za szybko i niektóre zdania są niefleksyjne. Jeżeli na sesji Rady Miasta wypowiadają się strony to niech wypowiadają się kompetentni a nie analfabeci z aspiracjami dziennikarskimi:)
adrian033 - 02-07-2011, 14:36
Temat postu:
Czyli nici ogólnie z przywrócenia pociągów do Cieszyna?
nynuś - 02-07-2011, 14:40
Temat postu:
Tego bym nie powiedział Smile Wskazałem radnym że można na rewitalizację linii i przywrócenie ruchu wziąć środki w 75% z UE Smile Nie wszystko stracone Smile
adrian033 - 02-07-2011, 18:31
Temat postu:
jak myslisz ile się wody musi przelać żeby oni się za to wzięli na powarznie pewnie z parę lat
nynuś - 03-07-2011, 06:06
Temat postu:
Zobaczymy na ile ich rozumki się otworzyły Smile Bądźmy dobrej myśli Smile
Anonymous - 04-07-2011, 20:42
Temat postu: Re: Bielsko Biała-(Wisła)-Cieszyn
adrian033 napisał/a:
chce wam przedstawić już jedynego rodzynka który mknie po lini Bielsko Biała-Wisła Uzdrowisko po za tym chce powiedzieć że od jakiegoś czasu są prowadzone liczne naprawy itp. może ktoś coś wie jaka jest przyszłość tej trasy pozdrawiam.

EX Beskidy na stacji BB Wapienica


ja jechałem tą relacją z wawy do ustronia 23.06.2011 i rzeczywiście na odc bb-ustroń jechał mało ludzi tzn. w moim wagonie było coś ok 5 ludzi poza mną. A tak na marginesie podczas przejazdu pociągu niedaleko wapienicy wielu ludzi fotografowało ten pociąg. Chyba uwieczniali to co już tam nie będzie. Szkoda bo widoczki po drodze są niesamowite. Sad
Exsimus - 05-07-2011, 15:43
Temat postu: Burmistrz Cieszyna nie czuje się winny w stosunku do kolei
Ciekawe, że niektórzy burmistrzowie dbają o kolej w swoich miastach, a BYŁY burmistrz Cieszyna nie poczuwał się do tego obowiązku:

Szczegóły tutaj: http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,16862,ficek-fakty-mowia-za-siebie.html
Dave - 12-07-2011, 17:57
Temat postu: Re: Bielsko Biała-(Wisła)-Cieszyn
supmarios napisał/a:

ja jechałem tą relacją z wawy do ustronia 23.06.2011[...]


Serio jechałeś w Boże Ciało tym? I co myślisz o konduktorze, który sprawdzał bilety po zmianie w Katowicach? Razz

EOT
Kuba - 24-07-2011, 16:35
Temat postu:
Szanowni Państwo!
Beskidzkie Pociągi informuje o działaniu na rzecz przewozów PKP na trasie Bielsko Biała-Cieszyn.
Swoje poparcie dla przywrócenia pociągów Bielsko-Cieszyn można składać w ankiecie na stronie:
http://beskidzkiepociagi.bloog.pl
zapraszam do wspólnej walki na rzecz przewozów pasażerskich na tej trasie

[ Dodano: 30-07-2011, 17:25 ]
Jutro ostatni dzień głosowania na w ankiecie dot. trasy Bielsko-Cieszyn
zapraszam do oddania głosu na stronie beskidzkiepociagi@bloog.pl
adrian033 - 30-08-2011, 17:22
Temat postu:
Petycja Wpisujcie się kto tylko chce i może
Paradoks - 20-09-2011, 17:41
Temat postu: Chcą powrotu pociągów, zbierają podpisy
Bezpośrednie połączenie kolejowe z Cieszyna do Bielska Białej? Członkowie Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei wierzą, że znów jest to możliwe i przekonują, że wszystko w rękach mieszkańców.

CSMK zbiera już podpisy pod petycją w tej sprawie. Domaga się od władz województwa śląskiego środków budżetowych na remont linii kolejowych i przywrócenie pociągów m.in. relacji Cieszyn - Bielsko-Biała oraz zakup szynobusów do obsługi tej i innych tras.

- Dzięki szczerym chęciom Cieszyniaków i okolicznych mieszkańców, możemy coś osiągnąć. Chodzi nam o uczciwe funkcjonowanie kolei w naszym regionie - mówi Damian Kazimierczak, prezes CSMK. - Jeżeli zdobędziemy 10 tys. podpisów, jesteśmy w stanie wymusić remont linii, co pozwoliłoby nam na ekologiczną, szybką i wygodną komunikację między miejscowościami - dodaje Kazimierczak. - Mówią, że kolej jest w każdym calu zła, pociągi opóźnione, brudne, cuchnące. Chcemy udowodnić, że do końca tak nie jest. Dowodem tego są modernizacje kolei na północy i w centralnej Polsce - stwierdza Kazimierczak i dodaje, że Stowarzyszenie chce również remontu stacji PKP Cieszyn, który jest obecnie w tragicznym stanie. Zaznacza jednak, że jeżeli pociągi nie będą jeździć, dworca też nikt nie wyremontuje, bo po co.

Na temat przywrócenia połączeń kolejowych wypowiadają się również mieszkańcy Cieszyna. - Jest to bardzo potrzebne. Młodzież dojeżdża do szkół, dorośli do pracy. Nie każdego stać na samochód, a tym bardziej na utrzymywanie go - mówi Barbara Karska. - Jeśli cena biletu byłaby niższa od ceny paliwa zużytego na trasie, a podróż nie trwałaby "pół dnia", to wielu ludzi wybrałoby pociąg - komentuje Marcin Lipowski i mówi również o potrzebie remontu naszego dworca, który straszy zamiast być wizytówką miasta.

Podpisy pod petycją można składać na stronie CSMK, a w najbliższym czasie również w specjalnie wyznaczonych punktach w Cieszynie.

Źródło: http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,10319631,Chca_powrotu_pociagow__zbieraja_podpisy.html
adrian033 - 26-04-2012, 09:45
Temat postu:
Witam wczoraj zauważyłem iż na stacji BB Aleksandrowice została postawiona tablica informacyjna jaka to stacja + wymalowali białe linie na długości BB Zachód aż do Wapienicy czu coś to oznacza??

[ Dodano: 06-05-2012, 17:51 ]
Dziś wrzucę nowe filmy EX Wisła oraz TLK POGORIA na zamkniętej trasie Cieszyn-Bielsko Biała wysokość stacji BB-Górne

[ Dodano: 06-05-2012, 18:17 ]
o to kolejny film a będzie ich więcej jeszcze dziś
Kod:
http://youtu.be/e2GHFvD05_0


[ Dodano: 06-05-2012, 18:45 ]
http://youtu.be/8ToAeJr60uc

[ Dodano: 06-05-2012, 18:50 ]
http://youtu.be/I5247hSVNZc

[ Dodano: 06-05-2012, 19:14 ]
http://youtu.be/lnMirg_YFnY

[ Dodano: 06-05-2012, 19:49 ]
http://youtu.be/mtDY82PMlZU

[ Dodano: 06-05-2012, 20:01 ]
przepraszam za niektóre komentarze mojego kolegi który nie zna się na fachu Smile
sympatyk - 07-02-2013, 00:52
Temat postu:
Pasażerowie coraz aktywniejsi. Chcą połączeń z Cieszyna do Bielska-Białej przez Skoczów.

Coraz aktywniejsi są pasażerowie regionalnych kolei w kraju. Z kolejnym wnioskiem o połączenia kolejowe zwrócili się mieszkańcy Skoczowa, którzy chcą połączenia z Bielskiem-Białą i Cieszynem.

Petycję "Prośba o przywrócenie pociągów w relacji Cieszyn Bielsko-Biała przez Skoczów" podpisało już ponad 300 osób. - Patrząc na degradacje komunikacji zbiorowej w tym rejonie, w relacjach miedzy tymi miastami - likwidacja połączeń przez firmy PKS Cieszyn, PKS Bielsko - Biała oraz obcięcie siatki połączeń firmy Transkom Skoczów, wnoszę postulat o powołanie kolejowej komunikacji miedzy tymi miastami - czytamy w treści petycji.
Wiele grup społecznych takich jak studenci, uczniowie, osoby starsze, poruszają się w tych relacjach, do szkół, lekarzy na uczelnie. Wobec mającej miejsce degradacji komunikacji zbiorowej, grupy te zostają bez alternatywy w godny transporcie zbiorowym - wyjaśniają autorzy petycji. Ich postulaty to:
uruchomienie połączeń miedzy miastami Bielsko-Biała Cieszyn przez Skoczów
obsługi jej nisko pojemnym taborem szynowym - np. autobusy szynowe typu SN82
ewentualne wydłużenie linii w relacji Wadowice Bieslko-Biała aż do stacji Cieszyn.

Argumenty za uruchominiem to według nich:
rozkwit transportu kolejowego (przykład lini 90)
możliwość dojazdu do pracy szkoły, lekarza zainteresowanych grup społecznych
dochody z biletów dla firmy
prawidłowe wykonywanie misji publicznej
Co na to Koleje Śląskie? - Każda ze zbiorowych próśb pasażerskich jest analizowana i rozważana (o ile nie ma przeciwwskazań formalnych i technicznych oraz służy interesom podróżnych) w trakcie prac nad aktualizacjami rozkładu jazdy - obiecuje rzecznik spółki Maciej Zaremba.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że lokalne samorządy wyraziły poparcie dla inicjatywy. Wkrótce petycja z podpisami ma zostać przekazana przewoźnikowi.

http://www.rynek-kolejowy.pl/39346/_Pasazerowie_coraz_aktywniejsi_Chca_polaczen_zCieszyna_doBielskaBialej_przez_Skoczow_.htm
adam - 07-02-2013, 10:21
Temat postu:
Jedno zasadnicze pytanie dla mikoli? Czy dla was istnieje dalej na tej trasie tylko PKS Cieszyn I PKS BB?? czy wasz rozwój mentalny zatrzymał się w roku 1989 na PKS-ach?? Na tej trasie PKS BB i Cieszyn oraz nieszczęsny transkom z niesamowicie wygórowanymi cenami biletów przysłowiowej łaski nikomu nie robił. Są prywatni przewoźnicy Das II który , kursuje na tej trasie co godzinę (14 kursów na dobę) ,JKS-BUS (32 kursy na dobę od 4 rano do 22 ), Interpalm, Comfort. Cieszyn ma zapewnionych około 60 kursów na dobę do Bielska-Białej. Zapytam was mikole czy to mało czy dużo ?? Bo podejrzewam że nawet w czasach świetności waszych ulubionych PKS-ów nigdy takiego zagęszczenia nie było. Pozdrawiam . Owszem pociąg uzupełnił by ofertę , ale rozmawiając z pasażerami wszyscy zgodnym chórem powtarzają że tak dobrej komunikacji ( i przystępnej cenowo) nigdy na tym odcinku nie było . Ale propaganda działa!!!!
leslaw - 07-02-2013, 10:58
Temat postu:
Ja rozmawiałem z mieszkańcami Bieska Białej i wszyscy zgodnym chórem potarzali, że boją się jeździć busami i mają śmierć przed oczami i z chęcią wybraliby bezpieczniejsze pojemniejsze autobusy.
Po drogach jeżdżą "busy śmierci" - uważają inspektorzy transportu drogowego. Na dowód swych słów pokazują wyniki z poniedziałkowej kontroli. Żaden z 21 sprawdzanych tam pojazdów nie nadawał się do dalszej jazdy. Ta liczba mogła być o wiele większa, ale z obawy przed wywołaniem komunikacyjnego chaosu zaniechano dalszej kontroli.
To, że podróżowanie busami nie jest przyjemne, potwierdzają pasażerowie. - Najgorzej jest rano. - Ludzie są upchani jak sardynki w puszce.
Najpierw sprawdzaliśmy, czy pojazdy nie są przeładowane pasażerami. Gdy okazało się, że nie, zaczęliśmy sprawdzać wpisy do dowodów rejestracyjnych. Te były sfałszowane. W jaki sposób? Jest tam wpisane, że na przykład w danym modelu samochodu kierowca może zabrać 25 osób, a naprawdę nie powinno być ich w busie więcej niż 15. To szalenie niebezpieczne, bo przy 300 dodatkowych kilogramach wewnątrz auta droga hamowania zdecydowanie się wydłuża - twierdzi Podgórski.
Taki proceder potwierdzają też kierowcy busów. - Jest wiele samochodów przerobionych z towarowych na osobowe. Mają sfałszowaną ładowność, dzięki temu można w nich wozić więcej osób - mówi anonimowo kierowca busa.
Kierowcom takich właśnie busów odbierano dowody rejestracyjne. Aby je odzyskać, muszą powtórnie zważyć busy. Po zrobieniu korekty w dowodzie będzie mogło wejść do nich mniej pasażerów.
Policja zapowiada dalsze kontrole, teraz również stacji diagnostycznych.
Jedna z pasażerek anonimowo, kiedyś były PKSy, kierowcy mieli czas na odpoczynek, teraz to jest istny sajgon, co się wyrabia, takiego dzidowstwa nie było dawno, ale co mamy zrobić jak innej alternatywy nie ma. Jeden z pasażerów jadę do pracy jak co dzień i nawet się w tej puszce wyprostować nie mogę
Koś inny dość ludzi już zginęło na drogach w busach, co chwile słyszymy o jakimś wypadku, jak można w takich warunkach przewozić ludzi.
Cytat:
Coraz więcej osób podróżujących komunikacją publiczną korzysta z busów. Pytanie, czy ten środek transportu jest bezpieczny? Zdania co do tego są podzielone.

Busy przewożące osoby to coraz powszechniejszy widok na drogach naszego regionu. Komunikacyjna rzeczywistość sprawia, że busy coraz częściej zastępują autobusy. Kursują również na trasach poza powiatem cieszyński.

- Jest ciasno, niewygodnie, duszno. Często pasażerów jest więcej niż miejsc siedzących. Do tego kierowcy pędzą jak szaleni. Nie zdziwię się, jeśli kiedyś dojdzie do tragedii - żali się Piotr, student Uniwersytetu Śląskiego, który regularnie podróżuje busem na trasie z Cieszyna do Katowic. Podobnych opinii wśród osób stojących na cieszyńskim placu przy dworcu PKP można usłyszeć więcej. - Połączenie pędzącego busa i dziurawych dróg to gwarancja ekstremalnych przeżyć. Rozumiem, że kierowcy chcą jeździć zgodnie z rozkładem jazdy, ale czasem chyba trochę przesadzają - dodaje Magdalena Pucharska, która również jeździ busami na trasie z Cieszyna do Katowic.

Przeciwnicy jazdy busem, mówią, że jeżdżą nimi tylko dlatego, że nie mają innego wyjścia.

Busiarze kursują na wyścigi, podbierają sobie nawzajem pasażerów, mają nierealne rozkłady jazdy, które zakładają przejazdy z prędkością 100 km na godz. i 20 osobami na pokładzie ITD postanowiła nagrać kilka busów. Okazało się, że ich rozkłady jazdy są nierealne. Na całej trasie gdzie ograniczenia prędkości wynoszą 50-70 km/h bus pędził 107 km/h i tak codziennie. Busy chcą zawieźć pasażerów do trumny.
adam - 07-02-2013, 11:43
Temat postu:
Kolego lesław zapewne masz informacje lecz nie z tej parafii w piątek na terenie Bielska-Białej i Cieszyna w "tzw dwa ognie " kontrole urządziło ITD z Bielska-Białej i z Katowic. Inspektorzy stali w Cieszynie i w Bielsku-Białej , ich celem było skontrolowanie przewoźników obsługujących linię na odcinku Bielsko-Biała Cieszyn, przeprowadzono 2 kontrolę pojazdów firmy Interpalm ( nie stwierdzono nieprawidłowości , nałożono mandat w wysokości 50 zł ) JKS-BUS 12 kontroli z każdej strony, pojazdy sprawne technicznie, nieprzeładowane, nałożono jeden mandat za.......brak jednego światła wstecznego w jednym z pojazdów za 50 zł . To wszystko w temacie, także nie generalizuj że busy wiozą śmierć, bo są przewoźnicy którzy rzetelnie wykonują plan przewozowy, a ścigaczki raczej nigdy nie widziano na tej linii, pasażerowie chwalą punktualnośc i częstotliwośc. Ale generalizowanie to już taka wada wrodzona Polaków.
Anonymous - 07-02-2013, 13:21
Temat postu:
adam, Jeśli ostatnimi czasy nic się nie zmieniło, Das może podać Transkomowi rękę odnośnie cen. Widząc pustki wewnątrz, spodziewałbym się wycięcia kursów w krótkim czasie. Pozostale firmy (JKA, Comfortbus, Interpalm) mają chyba cenę w wysokości 7 zł. Z taryfy KŚ wyszłaby cena 8zł, a liczyłbym też tu na bilet liniowy. Co ważne też, linia kolejowa w dużej części nie pokrywa się z trasą busów - jest sporo miejscowości (lub ich części/dzielnici), dla których przejazd pociągiem jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Przykładowo dworzec kolejowy w Skoczowie oddalony jest 2 km od autobusowego. Sądzę, że wznowienie ruchu kolejowego na tej trasie (połączony z reklamowaniem lokalnej społeczności - czego w KŚ niestety brak) mogłoby się spotkać z zainteresowaniem.

leslaw, Twój post to własne obserwacje czy cytat? Bo jak cytat, to podaj skąd. Wycinek: "Żaden z 21 sprawdzanych tam pojazdów nie nadawał się do dalszej jazdy. Ta liczba mogła być o wiele większa, ale z obawy przed wywołaniem komunikacyjnego chaosu zaniechano dalszej kontroli." nadaje się do służb ścigania. A jakby był wypadek z ofiarami, to co by powiedzieli?
Leniwiec - 07-02-2013, 14:30
Temat postu:
Nie zgadzam się że komunikacja samochodowa może w pełni zastąpić kolejową na tym odcinku. Kolej to sieć naczyń połączonych, uruchomienie połączeń w relacji Cieszyn-Bielsko spowoduje że węzły w Cieszynie i Skoczowie odżyją, wzrośnie liczba pasażerów na innych liniach bo ludzie z okolic będą dojeżdżać do węzłów by się przesiąść. Jeżeli już zaczęto te reaktywacje to warto je skończyć, wtedy można rozmawiać na temat tego czy połączenie jest rentowne. Po tej linii kolejnym krokiem powinny być połączenia w stronę Rybnika, czy to przez Jastrzębie(odbudowa linii) lub Żory. A potem wystarczą 2-3 pośpieszne dziennie i można mówić o sukcesie.
adrian033 - 07-02-2013, 16:14
Temat postu:
Jak myślicie najbliższy możliwy termin reaktywacji może kiedy nastąpić ?
Leniwiec - 07-02-2013, 20:39
Temat postu:
Ja obstawiam najszybciej grudzień 2013/Czerwiec 2014.
sympatyk - 20-02-2013, 00:20
Temat postu:
Jutro przekazanie petycji w sprawie pociągów do Skoczowa. A linia jest na liście "do wycięcia"...
Półtora tysiąca mieszkańców Skoczowa, podpisało petycję o uruchomienie połączenia kolejowego z Bielskiem-Białą i Cieszynem. Tymczasem odcinek do Bielska-Białej znalazł się na liście linii PKP PLK do zamknięcia w grudniu 2013 roku.

Półtora tysiąca podpisów.
Petycję "Prośba o przywrócenie pociągów w relacji Cieszyn – Bielsko–Biała przez Skoczów" podpisało przez internet ponad 400 osób. Co więcej, autorzy zebrali przeszło tysiąc odręcznych podpisów pod apelem. – Patrząc na degradacje komunikacji zbiorowej w tym rejonie, w relacjach miedzy tymi miastami – likwidacja połączeń przez firmy PKS Cieszyn, PKS Bielsko – Biała oraz obcięcie siatki połączeń firmy Transkom Skoczów, wnoszę postulat o powołanie kolejowej komunikacji miedzy tymi miastami – czytamy w treści petycji.
– Jutro o godzinie 10:00, w Skoczowie w na sali sesyjnej Urzędu Miasta Skoczowa, zostanie przekazana petycja na ręce przedstawiciela Kolei Sląskich, który przyjedzie do Skoczowa. Oprócz petycji, zostanie także złożone pismo przez przedstawiciela RAŚ, w którym zawarli postulaty popierające tą petycje, a także zostały w nim opisane wymierne korzyści dla regiony Śląska Cieszyńskiego, jakie przyniesie, otwarcie tego połączenia – poinformował "Rynek Kolejowy" jeden z autorów petycji Radosław Mrózek.

Burmistrz też jest "za".
Dzisiaj do organizatorów akcji dotarł list burmistrza Cieszyna Mieczysława Szczurka. Zapewnił on, że w pełni popiera postulat o przywróceniu połączeń w relacji Cieszyn – Bielsko–Biała. Burmistrz wysłał w tej sprawie pisma do Kolei Śląskich i śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Tymczasem linia kolejowa nr 190 Bielsko–Biala – Cieszyn na odcinku z Bielska–Białej do Skoczowa została przeznaczona do zamknięcia przez PKP PLK w grudniu tego roku. Zarządca przewidział wstępnie wyłączone jej z ruchu w 2014 r., po potwierdzeniu na bazie popytu od przewoźników.


Krótka historia "czasowego wyłączania z ruchu".

25 września 2012 roku "Rynek Kolejowy" jako pierwszy przedstawił wykazy propozycji linii oraz odcinków linii do „zawieszenia” lub likwidacji oraz do „zawieszenia” lub ewentualnego przekazania samorządom. Oba wykazy są dziełem firmy doradczej McKinsey, która opracowywała je dla PKP PLK.
– Pewien układ sieci został z PLK wynegocjowany i on jest rozwiązaniem dość zrównoważonym. Długość sieci zarządzanej przez PLK wynosiłaby 14-15 tys. km – przyznał na kilka dni przed publikacją tekstu w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" wiceminister Andrzej Massel.
Lista poruszyła wielu samorządowców, społeczników, a nawet lokalnych parlamentarzystów. Protesty spotkało umieszczenie na liście choćby linii kolejowej pomiędzy Suwałkami i Sokółką, linii nr 25 Łódź-Dębica, linii Lublin – Lubartów, której modernizacja kosztowała 40 mln złotych, a poseł Szenjfeld chwalił się uratowaniem linii Mirosław Ujski - Piła Główna. Pytano też o przyszłość innych odcinków, na przykład Oleśnica-Gniezno-Chojnice, linii nr 55 Siedlce - Sokołów Podlaski.
Listę komentowali też eksperci. – Co zrobiliśmy marketingowo, żeby przywrócić te linie do życia? Być może trzeba dać tam stawkę dostępu 1 grosz za km? – pytał były członek zarządu PKP SA Jacek Prześluga. – Trzeba szukać możliwości w zmianie sposobu obliczania stawek dostępu oraz w restrukturyzacji PKP PLK. Jednym z aspektów tej restrukturyzacji jest propozycja wyłączenia z eksploatacji części linii, w ogóle lub rzadko używanych. Każde skrócenie sieci budzi oczywisty opór – mówił Bogusław Kowalski, ekspert Railway Business Forum.
Ostateczna lista linii kolejowych do likwidacji jest krótsza. 14 lutego Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych zatwierdził listę linii kolejowych, które mają zostać wyłączone z eksploatacji w grudniu tego roku. Znalazło się na niej ok. 100 odcinków o łącznej długości ok. 2 tys. kilometrów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/39848/_Jutro_przekazanie_petycji_wsprawie_pociagow_doSkoczowa_Alinia_jest_naliscie_do_wyciecia_.htm
adrian033 - 27-04-2013, 20:57
Temat postu:
czy moze mi ktoś wytłumaczyć czemu Ex Wisła i TLK Pogori z Wisły Do Bielska sa prowadzone SMkami?? a nie elektrowozami EU jak to było do tej pory?
sympatyk - 27-04-2013, 21:13
Temat postu:
Zawieszanie linii kolejowych na Śląsku znacznie ograniczone.

Plany czasowego wyłączenia z eksploatacji 10 odcinków linii kolejowych na Śląsku zostały poważnie ograniczone. Ruch kolejowy będzie nadal prowadzony na 4 liniach. Czasowe zawieszenie od grudnia tego roku dotyczy 6 odcinków. O przyszłości infrastruktury kolejowej na Śląsku dyskutowano w trakcie posiedzenia Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego w Katowicach.

(...) natomiast czasowo zostaną wyłączone odcinki Bielsko Biała - Skoczów (22 km) i Goleszów - Cieszyn (11km)

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13731/Zawieszanie-linii-kolejowych-na-Slasku-znacznie-ograniczone.html
sabatnik - 28-04-2013, 15:08
Temat postu:
W którejś z gazet był artykuł o stanie kolei na Śląsku i jak to wyglądało dawniej. Wg tego zestawienia odcinek Bielsko-Skoczów figuruje jako linia niezelektryfikowana. Czy to wynik ostatnich kradzieży? Były one na tyle poważne i nie dokonano żadnych napraw?
Anonymous - 28-04-2013, 17:24
Temat postu:
Prawdopodobnie po kradzieży sieci koło Grodźca Śląskiego, PLK stwierdziło, że nie warto przed grudniowym zamknięciem nowej zawieszać.
marlen74 - 03-05-2013, 12:14
Temat postu:
Czy wie ktoś może w jaki sposób pociągi sezonowe do Wisły Głębce pokonują odcinek Bielso-Biała- Skoczów ? Z tego co wiem trakcja elektryczna na pewnym odcinku została tam skradziona.Może przeciąga je jakaś spalinówka?
danio - 03-05-2013, 12:45
Temat postu:
Stonka zmodernizowana śmiga.
irek34 - 03-05-2013, 13:28
Temat postu:
A tak to miedzy innymi wygląda.
http://rail.phototrans.eu/14,78825,0,FabLok_6Dg_.html
adrian033 - 04-05-2013, 16:46
Temat postu:
no to można powiedzieć ,że złomiarze zrujnowali tą trase do reszty szkoda bo to bardzo piekna linia kolejowa .JEstem ciekaw czy IC w przyszłym rozkładzie jazdy będzie puszczał tam swoje pociągi
Elektronik - 04-05-2013, 18:19
Temat postu:
Może "jakiś" pociąg puszczą na RJ 13/14 ale pewnie pojedzie jak osobówki KŚ...
Anonymous - 04-05-2013, 19:00
Temat postu:
Przecież PLK stawia tam szlaban w poprzek...
adrian033 - 04-05-2013, 19:43
Temat postu:
no właśnie co będzie z linią po zamknięciu przez PLK czy to oznacza całkowity koniec pociągów osoowych ?
Lil_Peter - 04-05-2013, 20:25
Temat postu:
No skoro zarządca infrastruktury zamyka linie tzn. że nic tamtędy nie pojedzie.
adrian033 - 04-05-2013, 22:27
Temat postu:
tragedia ta linia jest tuż koło mojego bloku super się oglądało pociągi które jeździły po tej trasie od osobowych po IC . Jak myślicie co musi sie stać aby tą trase uratować?
Rademenes - 05-05-2013, 20:58
Temat postu:
PKP PLK daje złodziejom możliwość kradzieży. Potem szumnie powiedzą, że nie jest opłacalne przywracanie linii i ją całkiem zamkną. To jest celowe działanie.
adam - 06-05-2013, 10:47
Temat postu:
Ponieważ na odcinku BB-Skoczów rzekomi złodzieje (podobno widziano ich z logo pkp energetyka), ukradli, ściągnęli (jak kto woli) trakcję na długości ok 2 km w miejscowości Pogórze. Ot cała tajemnica....
Leniwiec - 06-05-2013, 10:56
Temat postu:
adam, energetyka by zabrała wszystko. Po kradzieżach wokoło leżały pozostałości trakcji, wszystko było pościągane na szybko i nieefektywnie, typowa robota rabusiów. Nie wiem czy ludzie nie dramatyzują, bez kompletnej rewitalizacji linii nic tam nie pojedzie. Przy rewitalizacji dadzą nową trakcję, całe torowisko też chyba nowe więc to czy złodzieje sobie po zamknięciu pokradną nie ma dużego znaczenia. Nie wiem tylko jak z nastawniami i posterunkami, tu warto by było o zachowanie ich w najlepszym stanie.
marlen74 - 06-07-2013, 18:45
Temat postu:
Witam. Wie ktoś z Was czy PKP Energetyka uzupełniła skradziony odcinek trakcjii w Pogórzu ? Dzisiaj widziałem w Ustroniu EIC z Warszawy Wschodniej do Wisły Głębiec który prowadzony był przez elektrowóz a nie przez tą stonkę po modernie.
valeo - 06-07-2013, 18:54
Temat postu:
Nie uzupełniła.W sezonie letnim EIC WISŁA jedzie do Bielska z Warszawy Wsch..dalej wraca przez Czechowice Dz. kieruje sie na Zabrzeg, Chybie Mnich w kier. Wisły;analogicznie wygląda sytuacja z Wisły
marlen74 - 06-07-2013, 19:05
Temat postu:
Szkoda już miałem cichą nadzieję... Crying or Very sad Faktycznie czas przejazdu na odcinku Skoczów- Bielsko według rozkładu to równo 1 godz. a przez Pogórze to by aż tak długo nie jechał. Szkoda Sad
darek19k - 07-07-2013, 10:13
Temat postu:
Od nowego rozkładu nie będzie już EIC tylko TLK Wisła i pojedzie od razu do Wisły z Warszawy omijając Bielsko czyli tak jak jadą KŚ wiec linia zostanie już na bank zamknięta zapewne rozbiorą trakcje i już po trasie
Anonymous - 07-07-2013, 19:09
Temat postu:
Mam nadzieję, że jakieś nowe, lepsze władze, bardziej czujące temat kolejowy, postarają się o środki unijne na remont i reaktywację trasy
sympatyk - 20-12-2013, 14:01
Temat postu:
UTK: nieprawidłowości na linii Cieszyn – Bielsko-Biała.

W wyniku stwierdzonych nieprawidłowości polegających na eksploatacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe linii nr 190 Bielsko-Biała – Cieszyn będącej w złym stanie technicznym, Urząd Transportu Kolejowego decyzją z dnia 19 grudnia 2013 roku zobowiązał zarządcę do wskazania i wprowadzania ograniczeń eksploatacyjnych, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Nieprawidłowości polegały między innymi na: eksploatacji podkładów drewnianych zużytych biologicznie (w tym: pęknięcia podłużne podkładów rozwarte na ponad 30 mm, widoczne pęknięcia poprzeczne podkładów, wcięcia podkładek w podkład na pełną głębokość oraz luźne wkręty), zanieczyszczeniu i zachwaszczeniu podsypki, wybuksowaniach w obu tokach szyn oraz nieusunięciu przez zarządcę infrastruktury usterek zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego stwierdzonych podczas objazdu linii drezyną pomiarową.
Konsekwentne działania nadzorcze Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe oraz przyczyniają się do ciągłego wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17537/UTK-nieprawidlowosci-na-linii-Cieszyn-Bielsko-Biala.html
adrian033 - 20-12-2013, 15:19
Temat postu:
No ale to co juz zamknęli to już nie otworzą znając polska kolej
Anonymous - 09-01-2014, 02:36
Temat postu:
Pociągi przegrywają z ekspresówką do Cieszyna


Po kontroli Urzędu Transportu Kolejowego na linii kolejowej Bielsko-Biała - Cieszyn, na odcinku Skoczów - Goleszów ograniczono prędkość do 30 km/godz. - Trwa agonia tej linii - martwią się miłośnicy kolei.
Linia została wybudowana pod koniec XIX wieku. Niestety, od kilku lat podupada. Teraz pociągi pasażerskie jeżdżą tam jedynie na odcinku Skoczów - Goleszów, to pociągi relacji Katowice - Wisła.

Członkowie Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei zebrali kilka tysięcy podpisów pod petycją w sprawie modernizacji linii. Obawiają się, że wcześniej czy później torowisko zostanie rozebrane albo rozkradną go złomiarze. Chcą, by po trasie kursowały szynobusy, które zapewnią szybki transport pomiędzy oboma miastami. Pismo do marszałka województwa wystosowały w tej sprawie także władze gmin, przez które prowadzi trasa.


- Niestety, te działania nie przynoszą spodziewanego efektu. Padają argumenty, że po co pociągi, skoro oba miasta łączy ekspresówka i można nią szybko podróżować samochodem czy autobusem. Ale przecież autobusy nie zatrzymują się we wszystkich miejscowościach - mówi Damian Kazimierczak, szef Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

Urząd Transportu Kolejowego po kontroli uznał, że linia jest w złym stanie technicznym. Kontrolerzy, którzy przejechali trasę drezyną, zwrócili m.in. uwagę na zużyte podkłady i chwasty oraz zanieczyszczenia. Do czasu usunięcia usterek Polskie Linie Kolejowe miały ograniczyć eksploatację na trasie. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe przyznaje, że zgodnie z zaleceniami UTK ograniczono prędkość do 30 km/godz., a usterki zostały usunięte. Jeszcze w tym tygodniu pociągi mają kursować z normalną rozkładową prędkością.

Miłośnicy kolei uważają, że doraźne i wymuszone remonty niewiele zmienią. Niezbędna jest solidna modernizacja i przywrócenie na całej trasie połączeń pasażerskich. - Mimo tych kilku tysięcy podpisów nie chcą nas na razie słuchać, ale nie składamy broni. Nie wykluczamy nawet pozwu zbiorowego, bo to nic innego jak dyskryminacja naszego regionu - mówi Kazimierczak.

Cały tekst: http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,15241041,Pociagi_przegrywaja_z_ekspresowka_do_Cieszyna.html#ixzz2prR69KlF
bert - 09-01-2014, 10:45
Temat postu:
Czy na pewno warto ponosić takie koszty i uruchamiać pociagi dla kilku marzycieli !
adrian033 - 09-01-2014, 11:22
Temat postu:
puki jeździły pociągi to zawsze je wybierałem do Cieszyna nie cierpie busów do Cieszyna wieczny ścisk
Anonymous - 09-01-2014, 12:49
Temat postu:
bert napisał/a:
Czy na pewno warto ponosić takie koszty i uruchamiać pociagi dla kilku marzycieli !

Nie zgadzam się z Tobą. Przy dobrych parametrach linii i dobrym rozkładzie pasażerowie będą. Spójrz przez jakie duże ośrodki miejskie trasa przebiega, że biegnie też przez mniejsze miejscowości oddalone od drogi szybkiego ruchu lub nie mające z nią połączenia. I spójrz na przedłużenie linii po stronie czeskej, gdzie łączy znacznie mniejszy Czeski Cieszyn z Frydkiem-Mistkiem (także połączone autostradą), a pociągi jeżdża w takcie cogodzinnym od 4 do 23 i nie są puste.
adrian033 - 10-01-2014, 19:12
Temat postu:
Hmmm mieszkam na wysokości stacji BB Aleksandrowice i dziś od dosyć dawna naogladałem się pociągów np 4x drezyna i 2x naprawczy wiecie co było grane?
sabatnik - 10-01-2014, 19:28
Temat postu:
Nie chce mi się wierzyć, że pociągi Bielsko-Cieszyn nie mają racji bytu, a tym bardziej, gdyby jechały gdzieś dalej. To jest po prostu kolejna linia zamknięta "bo tak".
okrutny69 - 10-01-2014, 19:30
Temat postu:
Czyżby wzięło ich na zdejmowanie trakcji...?
SławekBB - 10-01-2014, 22:24
Temat postu:
Aby ludzie wrócili musi być porządny remont i pociągi co godzinę w szczycie, co dwie poza. Nikt oprócz mikoli nie będzie czekał 5 godzin na pociąg jadący 20-30km/h.
sunday1 - 22-01-2014, 12:56
Temat postu:
http://www.radiobielsko.pl/news/20418-Z-ministrem-o-remoncie-sieci-kolejowej.html
sympatyk - 06-07-2015, 18:03
Temat postu:
Nie wznowią ruchu na linii 190 z Bielska do Cieszyna.

– Z uwagi na niskie parametry geometryczne linii oraz brak zainteresowania ze strony przewoźników kolejowych, prace na odcinku Bielsko Biała – Cieszyn na linii nr 190 nie zostały ujęte w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Śląskiego – taką informacje przekazał Sławomir Żałobka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju w odpowiedzi na interpelację posła PiS Stanisława Szweda z Bielska Białej.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24653/Nie-wznowia-ruchu-na-linii-190-z-Bielska-do-Cieszyna.html

---

Linia 190 nieprzejezdna. Jej zamknięcie było zgodne z prawem.

Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę zamkniętych odcinków linii 190 pomiędzy Bielskiem-Białą a Skoczowem i między Goleszowem a Cieszynem. Zdaniem urzędu trasa została zamknięta bez naruszenia prawa, a jej stan nie pozwala na wznowienie przewozów. Kontrola była efektem wniosku Śląskiego Ruchu na rzecz Rozwoju Kolei.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58345/linia_190_nieprzejezdna_jej_zamkniecie_bylo_zgodne_z_prawem.html
darek19k - 07-07-2015, 09:18
Temat postu:
Jednak jakaś szansa jest :

http://gazetacodzienna.pl/artykul/gospodarka/pkp-polskie-linie-kolejowe-oszacuje-koszt-remontu-linii-190
Anonymous - 07-07-2015, 14:08
Temat postu:
Tylko się cieszyć, że są osoby, którym zależy na istnieniu tej linii, które kują żelazo póki gorące. Dobrze też, że nowe władze Cieszyna traktują poważniej kolej, poprzednim było to zupełnie obojętne.
marlen74 - 21-07-2015, 10:05
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58561/plk_rozwazaja_remont_linii_cieszyn_bielsko.htm

Zobaczymy co z tego będzie ? Trzymamy kciuki !!!
Axa76 - 08-09-2015, 09:42
Temat postu:
Jutro ma się odbyć spotkanie w tej sprawie: http://silesiainfotransport.pl/?p=1383
marlen74 - 02-12-2015, 15:31
Temat postu:
No to pojawiło się światełko w tunelu. Oby tylko nie zgasło.

http://www.rynek-kolejowy.pl/60424/umws_przewidujemy_remont_odcinka_goleszow_cieszyn.html
Anonymous - 02-12-2015, 23:36
Temat postu:
Oby tylko zmądrzeli i wyremontowali też odcinek Bielsko-Biała - Skoczów. Nie bardzo rozumiem, dlaczego na wszystkie zaniedbane linie na Śląsku Cieszyńskim starczy pieniędzy, a na tą nie.
jjPKP - 03-12-2015, 18:58
Temat postu:
Goleszów-Cieszyn bez Bielsko-Cieszyn jest niepotrzebne, gdyż zamiast tego można by taniej zmodernizować linię nr 90. Najważniejszy jest odcinek BB - Skoczów, gdyż może z niego skorzystać PKP i puszczać Pendolino i Darty do Wisły bez omijania Bielska, w którym mieszka 177 tysięcy mieszkańców. Wraz z tym można dodatkowo wyremontować kilka km do Cieszyna. Linia ta ma potencjał, ale musi zostać wprowadzona wysoka prędkość maksymalna wynosząca co najmniej 80 km/h.
Anonymous - 03-12-2015, 22:31
Temat postu:
Z Pendolino może nie przesadzajmy, ale były pomysły na Darty do Wisły przez Bielsko-Białą. Ale przede wszystkim ta linia jest potrzebna w ruchu lokalnym. Tereny od Bielska-B. po Jasienicę są gęsto zaludnione, stacje leżą w dobrej lokalizacji, w niektórych miejscach można je poprzesuwać lub wybudować nowe, a lokalna droga jest właściwie nieustannie zapchana. Przy dobrym rozkładzie, dobrej prędkości ta trasa jest skazana na powodzenie. Wcześniej czy później pomysł powróci - lepiej wcześniej.
marlen74 - 21-04-2016, 14:27
Temat postu:
Mam nadzieję że wszystko pójdzie w dobrym kierunku Very Happy

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/slaskie-bedzie-rewitalizacja-linii-ktore-chciano-likwidowac-76300.html
adrian033 - 21-04-2016, 16:55
Temat postu:
no cóż to tylko mały odcinek ale kto wie może w 2025 roku
Stiwek - 17-08-2016, 12:51
Temat postu: BB
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-przygotowuja-rewitalizacje-linii-bielskobiala--kalwaria-zebrzydowska-77783.html
Anonymous - 28-12-2016, 16:01
Temat postu:
Nie będzie remontu trasy do Skoczowa
W najbliższych latach nie będzie rewitalizacji linii kolejowej nr 190 z Bielska-Białej do Skoczowa. Jak wynika z informacji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, inwestycją nie jest zainteresowany miejscowy samorząd. Na remont odcinka potrzeba ok. 125 mln zł.

Szczegóły: Bielsko-Biała.pl
Anonymous - 28-12-2016, 16:21
Temat postu:
Beznadziejnie głupia decyzja. Linia powinna zostać wyremontowana, jak pozostałe linie na Śląsku Cieszyńskim. Odcinek od Jasienicy do Bielska-B. Gł znakomicie by się nadawał jako linia dowozowa do miasta, ale władze lokalne w ogóle koleją się nie interesują.

[ Dodano: 21-03-2017, 07:23 ]
Nowa szansa dla pociągu do Cieszyna?

Bielscy urzędnicy opracowują dokument dotyczący zasadności podjęcia działań zmierzających do ponownego uruchomienia linii kolejowej nr 190 w kierunku Cieszyna. W ostatnich tygodniach w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach spotkali się przedstawiciele samorządów z miejscowości położonych na tej trasie kolejowej.

http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/34523/nowa-szansa-dla-pociagu-do-cieszyna
adrian033 - 29-03-2017, 15:54
Temat postu:
Witam wszystkich zauważyłem że zawsze koło 16.45 wiezdza drezyna PKP energetyki od strony Skoczowa mieszkam w aleksansdrowicach koło peron i od tygodnia około 10km/h przemyka przez stację koło godziny 16 co oni tam robią tak często?
sabatnik - 04-05-2017, 12:41
Temat postu:
Ogromna frekwencja w osobowym z Częstochowy do Wisły w dn. 01.05. Linia do Wisły powinna być lepiej zadbana i wykorzystywana. Koniecznie należy reaktywować połączenia do Krakowa. Z każdą korektą skomunikowania w Katowicach są lepsze lub gorsze.
Anonymous - 04-05-2017, 15:54
Temat postu:
A PLK w ramach dbałości o turystów zamyka odcinek Ustroń Polana - Wisła Głębce. Kiedy? Od 20 lipca...
Victoria - 29-01-2018, 20:51
Temat postu:
Cieszyńscy samorządowcy chcą powrotu pociągów.

Połączenie Cieszyn – Bielsko-Biała zostało zawieszone w 2009 r. Obecnie stan linii kolejowej nr 190 która łączy te miasta jest zły, jednak trasa ta ma spory potencjał gdyż zlokalizowane na niej przystanki kolejowe znajdują się przy dużych osiedlach mieszkaniowych.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 województwa śląskiego rewitalizowany będzie odcinek Cieszyn – Goleszów. Komisja ds. Transportu Kolejowego Śląska Cieszyńskiego apeluje o remont odcinka Goleszów – Bielsko-Biała. 24 stycznia w siedzibie starostwa odbyło się posiedzenie w tej sprawie.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31622/cieszynscy-samorzadowcy-chca-powrotu-pociagow.html
Anonymous - 29-01-2018, 21:26
Temat postu:
Goleszów - Skoczów będzie też remontowany w ramach RPO. Do zrobienia pozostanie "tylko" odcinek Bielsko-Biała - Skoczów.
sympatyk - 09-03-2018, 14:34
Temat postu:
Członkowie Zespołu ds. Transportu Kolejowego Śląska Cieszyńskiego złożyli na ręce Stanisława Dąbrowy, Wicemarszałka Województwa Śląskiego obszerny raport, w którym zawarte są wszystkie przesłanki i uwarunkowania mające doprowadzić do przywrócenia do życia linii kolejowej nr 190, a w szczególności zdegradowanego jej fragmentu pomiędzy Bielskiem-Białą a Skoczowem.

Więcej:

http://silesiainfotransport.pl/blog/2018/02/17/koniec-ktory-jest-poczatkiem/
IRAs108 - 02-06-2018, 08:52
Temat postu:
Byłem wczoraj na stacji w Pogórzu, zrobiłem zdjęcia Wink. Przy okazji odkryłem że znikły ławki. Ktoś coś wie? Niedawno jeszcze były. Czy zabrała kolej, czy ukradli? Linia 190 - Skoczów - Bielsko-Biała
Anonymous - 02-06-2018, 12:12
Temat postu:
Cytat:
Czy zabrała kolej, czy ukradli?
Pewnie to drugie... Siecią wcześniej też już się zainteresowali
IRAs108 - 02-06-2018, 21:57
Temat postu:
Ogólnie smutny widok, linia z młodych lat (90' 00'):
https://photos.app.goo.gl/kqyb94PCfZzW8Wc3A
Anonymous - 03-06-2018, 09:19
Temat postu:
Zaczął się powrót do kolei. W woj. śląskim idzie to wprawdzie ślamazarnie, ale trzeba mieć nadzieję, że i dla odcinka Skoczów - Bielsko-Biała szczęście się uśmiechnie.
Kowal1964 - 24-07-2018, 12:36
Temat postu: Katowice-Wisła
Prędkość na odcinku Chybie-Goleszów jak TGV we Francji ktoś wie kiedy to sie zmieni?
kruczek - 24-07-2018, 16:45
Temat postu:
Nie wiem, czy jest sens zakładać nowy wątek dla jednego pytania... Ale może przyda się jak zacznie się planowana rewitalizacja z RPO, chyba w przyszłym roku ruszą prace, ale nie mam pewności...
Kowal1964 - 26-07-2018, 13:29
Temat postu:
ciekawe jaka bedzie szlakowa na tym odcinku
lemoD - 11-11-2018, 10:25
Temat postu:
Hej. Bardzo bym chciał, by na trasę Bielsko-Biała - Cieszyn powróciły pociągi pasażerskie. Sam na pewno korzystałbym z oferty kolei na tejże linii. Tym niemniej... nie jestem żadnym ekspertem, ale wydaje mi się, że sama rewitalizacja nie wystarczy do tego, by przywrócenie pociągów zakończyło się powodzeniem. Sądzę, że bez zmiany lokalizacji niektórych stacji i przystanków nie będzie zbyt wysokiej frekwencji. Zamiast na przystanku Cieszyn-Mnisztwo pociągi powinny zatrzymywać się gdzieś w pobliżu marketu Eurospar w Cieszynie, stacja Bażanowice powinna zostać przeniesiona w okolice ul. Folwarcznej (bliżej parku przemysłowego - KOAM, Seoyon, Diehl Metering), a stacja Pogórze bliżej centrum wsi. Myślę, że w większym stopniu skłoniłoby to ludzi do korzystania z oferty kolei.
Anonymous - 12-11-2018, 08:39
Temat postu:
Stosunkowo największa szansa na powrót pociągów jest na odcinku Goleszów - Cieszyn, chociaż słuchy chodzą, że w związku z wyższymi kosztami remontów, te szanse maleją. Wg planów przystanek Cieszyn Mnisztwo ma w tej lokalizacji zniknąć, natomiast nowy przystanek ma powstać gdzieś w rejonie Uniwersytetu Śląskiego. Jakieś zmiany w lokalizacji w Bażanowicach bodaj też były proponowane, szczegółów nie znam. Raczej ciężko sądzić, że powstanie przystanek bliżej strefy, skoro linia kolejowa w bezpośredniej bliskości nie przebiega i musiałoby się na stację cwałować przez pola. Co najwyżej można liczyć na przesunięcie przystanku w pobliże ul. Spokojnej, ale biorąc pod uwagę, że to daje przesunięcie tylko o jakieś 200-300 metrów, sensowniejszy byłby chodnik wzdłuż torów do obecnej lokalizacji.
Na zmiany na odcinku Bielsko-Biała - Skoczów na razie się nie zapowiada. Niemniej gdyby do udrożnienia trasy doszło, ciężko też chyba liczyć na zmianę lokalizacji stacji Pogórze - w obecnej lokalizacji jest mijanka i cała do tego infrastruktura. No chyba, że zdecydowano by się na wariant stosowany chociażby w Czechach i mijankę "w polu" a przystanek w innej lokalizacji.
kruczek - 16-11-2018, 13:55
Temat postu:
U nas wariant mijanka ,,w polu'' a przystanek bliżej wsi istnieje choćby na linii z Tarnowa do Nowego Sącza i jest to dobre rozwiązanie. Tak też zrobiono na zakopiance budując mijankę Zembrzyce Nowe poza lokalizacją samego przystanku osobowego.
Anonymous - 16-11-2018, 16:21
Temat postu:
Panowie ze Stowarzyszenia Kolej Beskidzka, biorą się za bary z linia 190 Bielsko-Biała - Cieszyn, która na odcinku BB - Skoczów wymaga rewitalizacji. https://www.facebook.com/maslankahubert/photos/a.268274073909837/369349857135591/?type=3&theater
sympatyk - 08-01-2019, 21:05
Temat postu:
Podróż do Cieszyna, Ustronia i Wisły Głębiec? PKP PLK rozpoczyna dużą inwestycję.

23 odnowione perony na 19 stacjach i przystankach, prawie 52 kilometry nowych torów to efekty dużego projektu PKP Polskich Linii Kolejowych który ułatwi podróżowanie w Beskid Śląski. Rewitalizacja linii kolejowych na odcinku Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce ujęta jest w Regionalnym Programie Operacyjnym dla Województwa Śląskiego.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podroz-do-cieszyna-ustronia-i-wisly-glebce-tylko-pociagiem-89917.html
wafel - 25-07-2020, 11:20
Temat postu:
Zapomnijcie o linii 190
Szokujące podejście.
Co tutaj się dziwić jak pozwolono USA rozwalić 111 letni most to taką lokalną 190 głęboko w poważaniu mają.



http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/43610/chcecie-rewitalizacji-linii-kolejowej-do-cieszyna-sfinansujcie-to-sobie-sami

Moja Jasienica (406) i tutejsza od krzesełek długo się pociągu niedoczekają
sympatyk - 12-05-2021, 18:11
Temat postu:
Koleje Śląskie pojadą z Cieszyna do Goleszowa.

W grudniu Koleje Śląskie chciałyby zacząć obsługę linii 190 z Cieszyna do Goleszowa. Prace przy jej modernizacji zakończą się w drugiej połowie roku, w Cieszynie kończy się obecnie montaż sieci trakcyjnej na stacji.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-slaskie-pojada-z-bytomia-do-gliwic-i-z-cieszyna-do-goleszowa-kluczbork-poza-siatka-102434.html
Ralny - 10-11-2021, 18:21
Temat postu:
Opóźniony powrót pociągów w Beskid Śląski

Nie w grudniu bieżącego, ale w lipcu przyszłego roku zostanie wznowiony ruch pociągów na modernizowanych fragmentach linii 190 i 191. W dodatku początkowo dojedziemy koleją tylko do Ustronia – odcinek do Wisły Głębce zostanie otwarty jeszcze później, bo we wrześniu. Jako przyczynę PKP PLK podaje kolizję z sieciami telekomunikacyjnymi oraz konieczność dodatkowych prac ziemnych.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/opozniony-powrot-pociagow-w-beskid-slaski-105309.html
Beatrycze - 09-05-2022, 12:06
Temat postu:
Cieszyn – Goleszów: Pociągi nie wrócą na trasę pomimo planów zakończenia remontu

Termin zakończenia robót infrastrukturalnych na linii nr 190 w czerwcu jest aktualny – zapewnia nas krajowy zarządca infrastruktury kolejowej. Tymczasem Koleje Śląskie nie wznowią tam ruchu wcześniej niż we wrześniu. W wakacje trasa do atrakcyjnego turystycznie rejonu Śląska Cieszyńskiego pozostanie więc zamknięta w regionalnym ruchu pasażerskim, choć nie będzie żadnych przeszkód, aby skierować tam pociągi.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cieszyn--goleszow-pociagi-nie-wroca-na-trase-pomimo-planow-zakonczenia-remontu-107983.html
sympatyk - 01-06-2022, 10:51
Temat postu:
Cieszyn – Bielsko-Biała: Czy znajdą się pieniądze na remont?

PKP PLK nie mają innych planów remontu odcinka linii 190 prowadzącego do Bielska-Białej niż te zgłoszone do programu Kolej Plus. Przedsięwzięcie nie zostało jednak zakwalifikowane na podstawową listę przewidzianych do realizacji projektów. Jak informuje zarządca infrastruktury, nie przekreśla to całkowicie szans na modernizację trasy.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cieszyn--bielskobiala-plk-licza-ze-znajda-sie-pieniadze-na-remont-odcinka-107982.html
Radek - 16-06-2022, 11:50
Temat postu:
Wg informacji na stronie przewoznika: Od 15 października 2022 r., pociągi Kolei Śląskich ruszają liniami S6 oraz S76 do Wisły. Z kolei obsługa relacji Cieszyn – Goleszów (linia S61) rozpocznie się 4 września 2022 r.

[ Dodano: 29-07-2022, 00:26 ]
Jest chyba 7 par Skoczow - Cieszyn.

[ Dodano: 28-08-2022, 14:31 ]
Niestety ZKA do Wisły co najmniej do 5 listopada.
Ralny - 08-12-2022, 14:52
Temat postu:
Powrót pociągów do Wisły i w Beskid Śląski

Od niedzieli 11 grudnia wrócą pociągi w Beskid Śląski do Wisły. Będzie nowy przystanek Ustroń Brzegi i przebudowane perony. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły opóźnione prace warte prawie 460 mln zł, dofinansowane ze środków unijnych w ramach RPO Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Projekt obejmował linie od Chybia przez Skoczów do Cieszyna i Wisły Gębce.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagiem-do-wisly-i-w-beskid-slaski-od-11-grudnia-111073.html
Victoria - 20-12-2022, 21:17
Temat postu:
Łączenie Elfów Kolei Śląskich w Goleszowie trwa 20 minut. 10 razy dłużej niż powinno

Pociąg Kolei Śląskich, rozdzielany w Goleszowie na część do Wisły i Cieszyna, traci na postój na tej stacji cały kwadrans. Łączenie jednostek w drodze powrotnej trwa aż 20 minut. Czy koniecznych czynności nie dałoby się wykonać szybciej? PKP PLK odsyła po wyjaśnienia do przewoźnika.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rozlaczanie-skladow-w-goleszowie-jak-przyspieszyc-pociagi-111238.html
Victoria - 27-12-2022, 22:32
Temat postu:
Koleje Śląskie: Nie da się skrócić czasu łączenia EZT

Operacja łączenia i rozłączania elektrycznych zespołów trakcyjnych nie może obecnie trwać krócej, niż 10 minut – informują Koleje Śląskie. Jeśli łączone pociągi Katowice – Wisła/Cieszyn zostanie utrzymane w obecnym kształcie, czas jazdy nadal będzie zatem wydłużany przez długi postój w Goleszowie. Zmniejszenie czasochłonności procedury – na przykład poprzez likwidację wymogu próby hamulca – wymagałoby zmiany obowiązującego prawa.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-slaskie-nie-da-sie-skrocic-czasu-laczenia-ezt-111286.html
Beatrycze - 06-01-2023, 13:25
Temat postu:
Problematyczne przesiadki na linii do Cieszyna. Pociągi często się spóźniają

Po reaktywacji odcinka Goleszów – Wisła pogorszyła się punktualność pociągów do Cieszyna. Dlaczego? Pociągi Skoczów – Cieszyn muszą czekać na stacji początkowej na opóźnione często składy z Katowic, z którymi są skomunikowane, a następnie na ich odbieg. Pasażerowie proponują inne rozwiązania organizacyjne, przewoźnik jednak uważa, że – biorąc pod uwagę dostępną infrastrukturę – obecny sposób jest optymalny.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ks-problematyczne-przesiadki-do-cieszyna-111395.html
Victoria - 15-01-2023, 15:27
Temat postu:
Linia 190 Skoczów – Bielsko-Biała dziesięć lat po przejechaniu ostatnich pociągów

Linia 190 Skoczów – Bielsko-Biała dziesięć lat po przejechaniu ostatniego pociągu jest nieprzejezdna, a w wielu miejscach nasypy są osunięte. Miejscami aż trudno sobie wyobrazić, że jeździły tu kiedyś pociągi.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-190-skoczow--bielskobiala-dziesiec-lat-po-przejechaniu-ostatnich-pociagow-111559.html
Arek - 25-02-2023, 14:24
Temat postu:
Pociągi Kolei Śląskich w XXI wieku potrzebują piętnastu minut, aby podzielić się w Goleszowie na część do Wisły Głębiec i Cieszyna. Czas na łączenie składów w drodze powrotnej to już dwadzieścia minut. To niezwykłe, że zajmuje to tak dużo czasu, pomimo że linia jest po modernizacji, a tabor jest nowy. Znacznie szybciej było… w 1939 roku.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dzielenie-i-laczenie-pociagow-kolei-slaskich-w-goleszowie-trwa-dluzej-niz-w-1939-roku-112170.html
Arek - 04-04-2023, 14:21
Temat postu:
Jak wygaszono popyt na linii kolejowej Bielsko-Biała – Cieszyn?
Linia nr 190 z Bielska-Białej do Cieszyna ma bardzo długą historię, jednak najciekawsza jest ta od roku 1983, kiedy linia została zelektryfikowana, do całkowitej likwidacji na niej pociągów w roku 2009. Trasa jest książkowym przykładem, jak należy dostosowywać ofertę przewozową i parametry techniczne linii, aby podróżni z pociągów... nie korzystali.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/jak-wygaszono-popyt-na-linii-kolejowej-bielskobiala--cieszyn-112722.html
wafel - 04-04-2023, 18:25
Temat postu:
Na mantrę do znudzenia porównuję linię 190 do 406.
W tym samym dniu "zadrutowano" 190 i 406.
I tak samo je traktowano by wymusić zamknięcie ruchu pasażerskiego między dużymi ośrodkami.
Jechałem tą linią w 2005 i 2006 roku z Cieszyna do B-B.
Prędkość tragedia (analogicznie było na 406).
Pociąg przegrywał z busami sromotnie.
Lajkonik z Cieszyna do Dworca Taras Górny B-B jedzie 40 minut bez korków.
Szkoda tej trasy by dalej się marnowała.
Tam jest szansa na Bielską SKM.
Beatrycze - 11-04-2023, 15:58
Temat postu:
Linia kolejowa Bielsko-Biała – Cieszyn na liście podstawowej Kolej+

Projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała będzie realizowany. Dotąd znajdował się na liście rezerwowej Programu Kolej Plus.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/linia-kolejowa-bielskobiala--cieszyn-z-dofinansowaniem-w-ramach-programu-kolej-112849.html
Victoria - 02-05-2023, 18:20
Temat postu:
Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Jeszcze przed rewitalizacją linii kolejowej do Wisły przez paręnaście lat nad linią wisiała groźba całkowitej likwidacji połączeń. Z jednej strony było to spowodowane jej złym stanem technicznym, a z drugiej kaprysami przewoźników, którzy po niej jeździli. Wisła i Ustroń mogły stać się dwoma dużymi ośrodkami turystycznymi, które realnie mogły zostać pozbawione połączeń kolejowych nie tylko z Katowicami, ale także resztą kraju.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/kolejowa-linia-do-wisly-mogla-zostac-zlikwidowana-113132.html
Beatrycze - 03-07-2023, 13:14
Temat postu:
Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Od września ubiegłego roku pociągi jeżdżą na zmodernizowanej linii kolejowej z Goleszowa do Cieszyna. Jest to najkrótsza trasa, która łączy stolicę województwa z powiatowym Cieszynem. Nieczynna wcześniej linia jest ważną arterią powiatu cieszyńskiego, która łączy gminy Chybie, Skoczów, Goleszów i Cieszyn. Zapytaliśmy Koleje Śląskie, jak kształtuje się frekwencja w pociągach na tej trasie.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ilu-podroznych-jezdzi-miedzy-skoczowem-i-cieszynem-114061.html
Arek - 29-09-2023, 19:30
Temat postu:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Miasto Bielsko-Biała podpisały umowę na realizację projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”.

https://kolejowyportal.pl/pkp-plk-zrewitalizuja-odcinek-bielsko-biala-skoczow/
Pirat - 01-11-2023, 05:57
Temat postu:
Dwa razy więcej podróżnych w pociągach z Cieszyna

Nasi czytelnicy poinformowali nas o znaczącym wzroście liczny podróżnych na reaktywowanej linii między Cieszynem a Goleszowem. Okazało się, że dołożenie trzech par pociągów, a także początek roku szkolnego przyniósł skumulowany efekt w postaci wzrostu liczby podróżnych o prawie sto procent.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Pirat - 01-12-2023, 00:04
Temat postu:
Będzie połączenie Bielska-Białej ze Skoczowem. Ogłoszono przetarg

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”.

Czytaj więcej na sektorkolejowy.pl
Pirat - 03-08-2024, 18:46
Temat postu:
Czy na linii Bielsko-Biała - Skoczów wystarczy jedna mijanka?

PKP PLK obstają przy decyzji o budowie tylko jednej mijanki na 22-kilometrowym odcinku Bielsko-Biała Główna – Skoczów. Zarządca przywołuje analizy, w myśl których do uruchomienia planowanej początkowo liczby pociągów większa liczba punktów krzyżowania nie będzie potrzebna. Tymczasem zdaniem działaczy społecznych zbyt mała liczba mijanek może poważnie ograniczyć korzyści, jakie inwestycja z programu Kolej Plus przyniesie mieszkańcom i turystom.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group