 
 
| Cytat: | 
| w zakresie odpowiedzialności pozycja maszynisty zostałaby ukształtowana w sposób uprzywilejowany i ochronny. | 
 
| Cytat: | 
| Wprowadzenie zmiany przepisu w proponowanej formie... | 
| Cytat: | 
| (...)czyli utrzymanie też leży | 
| Cytat: | 
| semafor powtarzający (...) zaczął podawać sygnał wątpliwy czyli wyświetlając tylko dolny sygnał | 
| Cytat: | 
| "Sp" posiadają dodatkowo wskaźniki | 
| Cytat: | 
| w nocy, z dużej odległości, nie pomylić powtarzacza z "To" albo z semaforem. | 
 teraz winieneś widzieć do czego służy i  jak ważna jest KZŚ.
 teraz winieneś widzieć do czego służy i  jak ważna jest KZŚ.
| przewoz napisał/a: | 
| Ale to tylko powtarzacz. Jeżeli semafor do którego się odnosi jest widoczny - maszynista nie musi nic robić. | 
| Cytat: | 
| tak swoją drogą, w piątek niewiele zabrakło, aby doszło do zderzenia czołowego. Mój pociąg, wyjeżdżający z toru 9 dostał zielone światło (chyba, bo nie widziałem sygnalizatora, ale tak czy siak pociąg ruszył, nie wydaje mi się, żeby maszynista miał takie widzimisię) i po przejechaniu jakiś 30 metrów hamował awaryjnie bo z naprzeciwka wjeżdżał chyba na 12 z dość dużą prędkością inny ezet. Nigdy bym nie powiedział że poczciwy kibel ma takie brzytwy ale fakt, że był to ten spot w malowaniu UMWD | 
| pospieszny napisał/a: | 
| jesli już to tablice wskazujące czarnymi pasami pionowymi na białym tle kolejność tych sygnałów, licząc od semafora, do którego się odnoszą. | 
| pospieszny napisał/a: | 
| A może jeszcze z SBL... Śmiech teraz winieneś widzieć do czego służy i jak ważna jest KZŚ. | 
| Cytat: | 
| Sygnały powtarzające stosuje się wyjątkowo na stacjach oraz na tych szlakach, które nie mają blokady samoczynnej | 
 
 
| Cytat: | 
| Nieprawda. Powinien poinformować o tym fakcie dyżurnego ruchu i złożyć raport. | 
| Cytat: | 
| O każdej nieprawidłowości maszynista informuje dyżurnego | 
| Cytat: | 
| Jaka jest rzeczywistość, tego chyba nie muszę mówić. | 
| Cytat: | 
| I po drugie nigdzie na świecie nie ma takiego systemu chyba , że całkowicie automatyczny bez udziału człowieka... | 
| Cytat: | 
| (...) aby zwolnić maszynistę od odpowiedzialności za wykonywane i opłacone czynności związane z wykonywaną pracą. | 
 
| Cytat: | 
| O ile mi wiadomo na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. nie ma możliwości stosowania systemów wspomagania maszynisty takich mało kosztownych - informuję maszynistę ale za to nie odpowiadam. | 
| Cytat: | 
| przekazywane obostrzenia dla maszynisty w kanale nastawnia - lokomotywa i na odwrót | 
| Cytat: | 
| Taki system gdyby zaistniał nadal musiałby mieć dopuszczenie z UTK , że jest bezpieczny chociażby dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym mimo, że nie ingerowałby bezpośrednio w działanie tychże urządzeń. | 
| Cytat: | 
| Pytanie dlaczego, a dlatego , że w przypadku kolejnego nie daj Boże wypadku znalazł by się ktoś kto mógł by próbować zwalić na ten system winę za błędne dane przekazywane na lokomotywę i dezorientujące maszynistę. | 
| Cytat: | 
| I na koniec jeszcze jedno przemyślenie decydującym czynnikiem i tak jest czynnik ludzki więc taki system informowania maszynisty w przypadku jego nie potwierdzenia musiałby skutkować hamowaniem lokomotywy ponieważ inaczej wracamy do początku tego tematu. | 
| Cytat: | 
| I na koniec poczekajmy na ustalenia komisji powypadkowej w sprawie wypadku w Babach, może dowiemy się co wyświetlały: ostatni semafor sbl ze wskaźnikiem W-18 i semafor wjazdowy. | 
| Cytat: | 
| Ile jest linii o natężeniu ruchu wymuszającym częste kierowanie składów "na bok"? Ile takich przypadków wychodzi na zmianę? W ilu, spośród nich, jednocześnie przyjmuje się dwa składy? A trzy? W końcu, ile wśród takich przypadków jest na tyle "zawężonych" w czasie, że aż wywołuje dylemat "z kim pierwszym zamienić dwa słowa"? Naprawdę trzeba to kodyfikować? Jednak "naczelne"? | 
| Cytat: | 
| zbyt prosty i jednak chyba zbyt "prowizoryczny" jak na odpowiedzialność na kolei... | 
| Cytat: | 
| I na koniec na jednej szali są te powyższe warunki a na drugiej szali ewentualna sygnalizacja kabinowa ciekaw jestem co zrobi w stanach awaryjnych czemu zaufa ponieważ sygnalizacja kabinowa będzie tym 6pkt. | 
| Jarul napisał/a: | 
| po drugie, jak już ktoś pisał, po to jest sygnalizacja prędkości, by do niej tę prędkość dostosowywać | 
 
 
| Cytat: | 
| semafora wjazdowego nie widać, bo jest tuż za łukiem, a nikt przez lata nie wpadł na pomysł zamontowania powtarzaczy | 
| Cytat: | 
| Rozumiem że wskażesz konkretnie miejsca o których wspomniałeś gdzie "semafora wjazdowego nie widać" | 
 
 
| pospieszny napisał/a: | 
| przewoz, Dla pełnego obrazu napisz jeszcze  że przed PST brak jest Sp a  obraz na semaforze nie jest widoczny w sposób ciągły przez >400m.   Rozumiem że brak też jest tam To ? | 
 
      
 
| Cytat: | 
| Po co tam tyle tych ekranów akustycznych? | 
 
     | Damiano napisał/a: | 
| Nóż się w kieszeni otwiera jak się czyta takie kwaiatki. Czy to, że zarządzający koleją, kierownictwo, wydaje prcownikom nakaz mówienia głośno i zgłaszania różnych uchybień dot bezpieczeństwa, nie nadaje się do prokuratury? Nie znam się , ale są chyba jekiś paragrafy na zaniechania itp w kwestii bezpieczeństwa. Nie chce się w to wszystko wierzyć://///// | 
 
     | Cytat: | 
| A oto przykład zastosowania SZ .. Zobaczcie sami ... | 
| Cytat: | 
| (...)jak i w nocy, dzięki zainstalowanemu promiennikowi podczerwieni. |