Cytat: |
TE SAME |
bresio napisał/a: |
Może doszło sytuacji, w której maszyniści widząc brak reakcji na zgłaszane problemy biorą sprawy we własne ręce. |
Cytat: |
No to chyba maszynista z wypadku w Babach z zeszłego roku może zacząć spać spokojniej. |
Cytat: |
Nie rozumiem tylko jednego stwierdzenia, że "dwa semafory powinny pokazywać to samo". |
Cytat: |
UWAGA!
Odezwał się "zainteresowany", tonący, jak słynny okręt. |
Observator napisał/a: |
Ostatni semafor sbl jest tarczą ostrzegawczą dla semafora wjazdowego więc na obu powinno być zielone. |
Renia napisał/a: |
Sygnał wątpliwy - co to konkretnie oznacza? |
Cytat: |
Ostatni semafor sbl jest tarczą ostrzegawczą dla semafora wjazdowego więc na obu powinno być zielone. |
Cytat: |
Pociąg jechał do Warszawy do Sochaczewa czyli wjeżdżał z drugiej strony od strony Piotrkowa. |
Cytat: |
Do klimeu44 Baby to dwie różne sprawy ale związkowcy chcą je uprawdopodobnić aby w tamtym wypadku winę też zwalić na urządzenia. |
Cytat: |
Nie rozumiem tylko jednego stwierdzenia, że "dwa semafory powinny pokazywać to samo". |
Cytat: |
Sygnał wątpliwy - co to konkretnie oznacza? |
Cytat: |
Więc równie dobrze mechanik mógł wjechać do stacji i tam wezwać komisję nie blokując szlaku. |
Cytat: |
W ciągu ostatniego półtora roku to drugi taki przypadek na moim terenie (nie
licząc Bab 1) Identyczny. A o wyprawieniu pociągów "na spotkanie" na linii nr 9 na 2 x Sz nie wspomnę- a było ich kilkanaście. Gdyby zdejmowano za to dyżurnych to linię gdyńską można by zamknąć. |
Cytat: |
Wczoraj stała się rzecz niewiarygodna. Maszynista trafił na sygnał wątpliwy, więc zatrzymał pociąg. Czyli postąpił tak jak powinien postąpić. Procedura standardowa, wydawać by się mogło. A tu proszę, piszą o tym chyba wszystkie ważniejsze media! Nawet prezes PKP Cargo zabrał publicznie głos i pochwalił swego pracownika. Inni martwią się natomiast, czy beton aby nie zemści się na tym maszyniście. O czym to świadczy? Chyba tylko o tym, że polska kolej to jedna wielka patologia i burdel na torach i to do tego stopnia, że normalne zachowanie jednego kolejarza urasta do rangi niusa dnia.
Chory kraj, chora kolej... |
Cytat: |
Minister Sławomir Nowak odpowiedzialny za kolej poinformował na Twitterze, że wystąpił o nagrodę dla maszynisty, który po zauważeniu usterki semafora wstrzymał ruch pociągów. |
Cytat: |
Już widzę te blokady żelaznych szlaków z powodu stwierdzenia spalonej żarówki |
Cytat: |
Teraz w zupełnie innym świetle stają zeznania maszynisty wykolejonego pociągu, który twierdzi, że miał na semaforze max., ale komsja twierdzi, że to "niemożliwe". |
Observator napisał/a: |
A skąd maszynista wiedział ,że semafor wjazdowy wyświetla niewłaściwy sygnał. |
Observator napisał/a: |
Trzeba uprawdopodobnić, że przyczyną sierpniowego wypadku był źle działający semafor ale na to trzeba dowodów panowie maszyniści, a nie przypuszczeń. |
Observator napisał/a: |
Ciekaw jestem kto zapłaci pasażerom tych pociągów za przymusowy postój moim zdaniem powinna PKP CARGO. |
mpuchatek napisał/a: |
I dlatego, że widział szansę na udowodnienie faktu niewłaściwego i groźnego dla bezpieczeństwa działania urządzeń zabezpieczenia i sterowania ruchem (które mają super certyfikaty i potwierdzenia na piśmie, że nie mogą działać źle i że są bezwarunkowo dobre, a jak są uszkodzone to na 100% podadzą sygnał bezpieczniejszy) zdecydował się na taką decyzję. I cała Polska się dowiedziała, że te certyfikaty i zabezpieczenia zabezpieczeń można sobie o kant d..py otłuc. |
mpuchatek napisał/a: |
I pewnie nie był to pierwszy raz w tym miejscu. Ciekawe tylko ile było już na to raportów, które cała góra olała, bo to przecież było NIEMOŻLIWE. Przywidziało się mechanikom. |
Modliszka napisał/a: |
Uuurrrraaaaa! Wiwat bohater narodowy!
To co wyprawia minister Nowak zakrawa na absurd. Media głównego ścieku też się wygłupiają. Ta paranoja przypomina lata głębokiej komuny, gdy w imię partyjno-rządowej propagandy hołubiono wyselekcjonowane jednostki klasy robotniczej, na cześć i chwałę socjalistycznej ojczyzny. Współczuję temu maszyniście. Jeśli jest skromnym człowiekiem (a zakładam, że jest) to ten rozgłos wokół jego "bohaterskiego czynu" musi go bardzo irytować. Zostawcie go wszyscy w spokoju! |
pospieszny napisał/a: |
Na początek w zupełności wystarczy aby wielu oblał lodowaty strumień potu, dobrze to zrobi i wyjdzie na zdrowie - wszystkim |
l'osservatore napisał/a: |
Nie róbmy też narodowego bohatera z gościa, który po prostu zareagował tak, jak nakazują procedury, choć z blokowaniem szlaku przesadził. Wystarczyło zatrzymać pociąg na stacji i zgłosić dyżurnemu ruchu, a nawet - jak to zrobił - zażądać komisj. |
Cytat: |
1. Więcej takich "kwiatków" się zdarza ? |
Cytat: |
Jakieś 6 minut później wjechała ET22 z roboczym, a kilka minut po niej EN57 Kolei Mazowieckich z osobowym ze Skarżyska-Kamiennej.
Ciarki mną przeszły... Od Radomia do kolejnej stacji jest tylko tor zasadniczy dla kierunku na Skarżysko czynny. |
Cytat: |
Tak więc drogę miałeś podaną i tak tylko do wylotu z Radomia, a dalej już nie i pewnie żeby nie trzymać was w polu, przytrzymali w stacji, w peronach... |
Cytat: |
Urządzenia srk w tej stacji działają w ten sposób że jakakolwiek najmniejsza usterka (w tym przypadku kondensatora) wymusza działania zwiększające bezpieczeństwo ruchu na stacji. Czyli Vmax 40 km/h.
Taka filozofia tych urządzeń. Całkiem logiczna. |
wodkangazico napisał/a: |
zrobiony przez Budowniczych Polski Ludowej |
Cytat: |
Nie wierzę, żeby istniały na kolei jeszcze jakieś obwody elektryczne sprzed 24 lat. |
Henryk napisał/a: | ||
Nie wierzę, żeby istniały na kolei jeszcze jakieś obwody elektryczne sprzed 24 lat. |
wodkangazico napisał/a: |
Nawiązując jeszcze do tego zdarzenia, okazało się, że ...
PLK wypuściła informację, jakoby winny był błąd w połączeniach obwodów. Nie wiadomo - zrobiony przez Budowniczych Polski Ludowej czy później, przy wymianie .... W zaleceniach "po" i "przeciw" oczywiście: pouczanie, sprawdzanie, uczulanie (ciekawe co na to alergolodzy?), ale i dwa niestatndardowe, dające do myślenia nie tyle o marcowym incydencie, co o katastrofie sprzed lat dwu, a mianowicie: - poprawić jakość energii elektrycznej. Czyli coś tam nie tak z prądem. Z zasilaniem znaczy. A, że przypomnę, w dniu katastrofy elektrycy też tam grzebali. A że nasze wspaniałe obwody śwateł semaforów są bardzo, ale to bardzo napięciozależne, to już nawet nie muszę wspomniać, - uzależnić na drodze elektrycznej wskazania semaforów wjazdowych od położenia rozjazdów. Aż się nie chce wierzyć, że tego tam dotąd nie było. Stąd treść tego zalecenia potraktować należy raczej jako przekłamanie. ... |