INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. świętokrzyskie - Świętokrzyskie obawia się zmian w śląskim

Pirat - 30-07-2012, 12:09
Temat postu: Świętokrzyskie obawia się zmian w śląskim
Świętokrzyskie obawia się zmian w śląskim

Likwidacja Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych może sparaliżować połączenia kolejowe między Śląskiem a ościennymi województwami. Czy podróżni z Kielc mają się czego obawiać?

Decyzja władz samorządowych województwa śląskiego o rezygnacji od grudnia z usług spółki Przewozy Regionalne, wywołała zaniepokojenie wśród samorządowców ościennych województw. Przede wszystkim Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, bowiem z połączeń kolejowych realizowanych przez Przewozy Regionalne na trasie z Kielc do Katowic i Częstochowy korzysta miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy pasażerów.

Przesiadka do KŚ?

Z pisma rozesłanego przez biuro prasowe samorządu województwa śląskiego wynika, że po rezygnacji z usług Śląskiego Zakładu PR pociągi z Kielc w stronę Katowic będą mogły dojeżdżać do Sławkowa, a jadące do Częstochowy – do Koniecpola. Na wspomnianych stacjach podróżni będą zmuszeni dokonywać przesiadki do składów podstawionych przez Koleje Śląskie. Ale takie rozwiązanie przysporzyć dodatkowych problemów, w tym m.in. konieczność dokonywania zakupu dwóch odrębnych biletów.

Całym zamieszaniem zaniepokojone są władze samorządowe świętokrzyskiego. Jan Maćkowiak, członek zarządu odpowiedzialny m.in. za infrastrukturę i przewozy kolejowe ma jednak nadzieję na osiągnięcie kompromisu w tym temacie.

- Rozmawiałem o sprawie z Adamem Matusiewiczem, marszałkiem województwa śląskiego i obaj jesteśmy zdania, że liczy się przede wszystkim dobro pasażerów. Dlatego też jestem pełen optymizmu, że ten problem uda się pozytywnie załatwić – powiedział.

Ze strony Kielc padła propozycja, by to Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych realizował połączenia do Katowic i Częstochowy, a samorząd Śląska płacił jedynie za przejazdy na jego terenie. Inne rozwiązanie mogłoby ograniczyć działanie i spowodować problemy Świętokrzyskiego Zakładu PR (do redukcji zatrudnienia włącznie).

Na zmianę KŚ i PR

Inaczej jednak na całą sprawę patrzą z perspektywy Katowic. Tam powstał pomysł, by część przewozów międzywojewódzkich realizowana była naprzemiennie przez Koleje Śląskie i Przewozy Regionalne. To ich zdaniem najkorzystniejszy wariant z punkty widzenia podróżnych, gdyż zapewniłby płynny przejazd do celu podróży, bez konieczności przesiadania się.

Przełomowym w całej sprawie będzie najbliższy tydzień, bowiem w Katowicach odbędzie się spotkanie, na którym uszczegółowione zostaną zasady współpracy między samorządami. Jeśli kompromis uda się uzyskać, to pasażerowie poznają projekt nowego rozkładu jazdy do końca sierpnia.

źródło: Kurier Kolejowy
ET05 - 31-07-2012, 17:18
Temat postu:
A może iść na całośc - jak kiedyś - pociąg Radom - Kielce - Częstochowa? Wink
Rademenes - 03-08-2012, 11:26
Temat postu:
Wszystko dla pasażera. Marszałek woj. śląskiego ma pasażerów w .....!
sheva17 - 20-08-2012, 14:51
Temat postu:
Wiadomo już coś?
ET05 - 20-08-2012, 23:45
Temat postu:
W GW coś piszą o naprzemiennych kursach PR i KŚ. Zapewne wyjdzie w praniu...
dm77 - 26-09-2012, 09:06
Temat postu:
ZRÓDŁO: GAZETA.pl KIELCE Pociągiem, autobusem i znów pociągiem. Kuriozalna podróż na Śląsk


Najpierw 141 km pociągiem, potem 21 km autobusem, a na koniec już tylko 9 km, ale znów pociągiem. Tak niedługo będzie wyglądała podróż z Kielc do Katowic, jeśli zdecydujemy się na połączenie Przewozów Regionalnych. - Kuriozalna sytuacja - nie kryją fachowcy. Ale szans na kompromis już nie ma
Wszystko przez decyzję Adama Matusiewicza, marszałka województwa śląskiego, który wypowiedział umowę Przewozom Regionalnym i stworzył Koleje Śląskie. Spółka ta 9 grudnia przejmie po PR wszystkie lokalne połączenia. W efekcie zlikwidowane zostanie, realizowane dotychczas dwukrotnie w ciągu doby, bezpośrednie połączenie Kielce - Katowice przez Olkusz w województwie małopolskim.

I właśnie od 9 grudnia pasażera, który w Kielcach wsiądzie do pociągu Przewozów Regionalnych w stronę Katowic, czekają dwie przesiadki. Najpierw dojedzie bowiem PR tylko do stacji Sławków, czyli pierwszego przystanku w województwie śląskim. Tam przesiądzie się do autobusu, który podstawią mu... Koleje Śląskie. Autobus zawiezie go do Sosnowca i na tamtejszej stacji będzie mógł się przesiąść w pociąg Kolei Śląskich do Katowic. Tak samo będzie w drodze powrotnej.
- Nie wyobrażam sobie, żeby nasi pasażerowie musieli się przesiadać, kupować trzy różne bilety - komentuje Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa świętokrzyskiego. Dlatego od kilku miesięcy urzędy marszałkowskie ze Świętokrzyskiego, Małopolski i Śląska prowadzą w tej sprawie negocjacje. Bez efektu. - Stanowisko województwa śląskiego jest jednoznaczne i oficjalne: nie ma żadnej możliwości wjazdu naszymi pociągami do stacji Katowice. Oni robili różne wybiegi. A to, że będziemy konkurencją, a to, że linie kolejowe są w złym stanie - tłumaczy Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych w świętokrzyskim urzędzie marszałkowskim. Dodaje, że z urzędnikami ze Śląska nie miał kontaktu od trzech tygodni.

- Ta kuriozalna sytuacja jest konsekwencją pośpiechu, w jakim wykluczana była z województwa śląskiego spółka Przewozy Regionalne. Przejęcie przez Koleje Śląskie całego ruchu stoi pod dużym znakiem zapytania - ocenia Wojciech Śmiech z magazynu "Rynek Kolejowy".

Urzędnicy ze Śląska są w tej sprawie jednak nieugięci. Mariusz Brzeziński twierdzi, że wysłano ofertę dalszej obsługi tego kursu, ale pozostała ona bez odpowiedzi.

- Nie udało się wypracować konsensusu, na co znaczący wpływ miał brak porozumienia między Kolejami Śląskimi a Przewozami Regionalnymi co do podziału pracy eksploatacyjnej między nimi na terenie ościennych województw. Przewozy Regionalne chciały być wyłącznym przewoźnikiem bez wpuszczania na teren małopolskiego i świętokrzyskiego Kolei Śląskich - tłumaczy Witold Trólka z biura prasowego śląskiego urzędu marszałkowskiego. Zapewnia jednak, że nowa organizacja kursu, z przesiadkami, nie wydłuży czasu podróży.

- To wszystko będzie na pokaz. Sądzę, że Koleje Śląskie uruchomią kilka autobusów do Sławkowa, po czym momentalnie stracą klientów i podejmą decyzję, że w ogóle rezygnują z tego kursu - zapowiada Brzeziński. Podobnie uważa Śmiech. - Przy takiej ofercie pasażerowie odwrócą się od kolei i wsiądą do busów, autobusów czy swoich samochodów. Zwłaszcza że operacja rozpocznie się w grudniu. Nikt nie będzie zimą stał dwa razy, by czekać na autobus ze Sławkowa, a potem na pociąg w Sosnowcu - mówi Śmiech.

Świętokrzyscy urzędnicy zapowiadają rekompensatę dla pasażerów. - Od grudnia, w związku z brakiem dwóch bezpośrednich połączeń z Katowicami, przygotowałem dodatkowy kurs z Kielc do Krakowa. Wolę klienta przewieźć tam, gdzie mogę to zrobić bezpośrednio - podkreśla.

Bez przesiadek do stolicy woj. śląskiego kielczanie będą mogli wciąż jeździć pociągami InterRegio i TLK. Te linie obsługują dwa takie kursy na dobę.

Więcej... http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,12553446,Pociagiem__autobusem_i_znow_pociagiem__Kuriozalna.html#ixzz27YqYhmUC
danio - 26-09-2012, 09:22
Temat postu:
Jaki autobus ? Jakie KKA ? Będą normalnie pociągi jeździć . A ze przesiadka boli , to już problem polaków .
ET05 - 26-09-2012, 19:07
Temat postu:
Daniu, weź dwójkę dzieci, walizkę i się przesiadaj.
tomasso86 - 26-09-2012, 20:17
Temat postu:
danio napisał/a:
Jaki autobus ? Jakie KKA ? Będą normalnie pociągi jeździć . A ze przesiadka boli , to już problem polaków .


Pociąg (EZT czy SZT) stoi pod znakiem zapytania, bo na chwilę obecną KŚ taboru nie mają i wcale nie jest pewne, że będą mieć.

Kolega bardzo się wymądrza. Przesiadki mają sens ale na stacjach węzłowych, czyli w Nędzy, Tunelu, Kędzierzynie-Koźlu czy Skarżysku-Kamiennej - a nie na granicy województwa. A nie z powodu kaprysu jakiegoś polityka samorządowego, czy "widzimisię" Przewozów Regionalnych czy Kolei Śląskich.

Planowane przesiadki w Sosnowcu Głównym i w Sławkowie spowodują, że podróż z Kielc do Katowic będzie wyglądała tak:
1) Kielce - Tunel/Kozłów (poc. REGIO Kielce-Kraków) przesiadka
2) Kozłów/Tunel - Sławków - pociąg REGIO przesiadka
3) Sławków - Sosnowiec Gł. - pociąg KŚ przesiadka
4) Sosnowiec Gł. - Katowice - pociąg KŚ przesiadka

prawdopodobnie wszystko po to, żeby sprawę załatwić 1-2 szynobusami ..i kolejna kwestia, żeby na zniżce kolejowej dało się jak najbliżej Katowic dojechać (KŚ nie uznaje zniżek kolejowych) .. szara masa, która buli konkretną kasiorę za bilet w tej zabawie jest nie ważna
jackii - 26-09-2012, 22:43
Temat postu:
tomasso86, na liście połączeń, na które małopolskie ogłosiło przetarg znajduje się:
Cytat:
Tabela 105: z Sędziszowa/Kielc (woj. świętokrzyskie) Kozłów - Wolbrom - Olkusz - Sławków (woj. śląskie)
Czyli nie trzeba się przesiadać przed Sławkowem.
Lil_Peter - 27-09-2012, 08:51
Temat postu:
Zaraz, zaraz, zaraz. To im się jeszcze oberwie i nie będzie pociągów do Katowic tylko do Sosnowca?! Shocked Shocked Shocked
danio - 27-09-2012, 09:09
Temat postu:
@ET05
Żaden problem . Idę 2 stacje wcześniej do Kierownika Pociągu i proszę żeby mi pomógł .
Przesiadka będzie w ramach jednego peronu , więc naprawdę nie jest to żadna filozofia .
Zresztą artykuł to bzdura , a przesiadki problemem są tylko w Polsce .
Nieraz się jechało z grupą dzieciaków i walizkami . Wychodzimy na peron , i pokolei wsiadamy. Oczywiście kierownik widzi co się dzieje i pomaga , od tego jest . To też jest jego obowiązek . Nieraz widziałem jak pomagają .
dm77 - 27-09-2012, 10:08
Temat postu:
Walczyli o tory, zapomnieli o pasażerach. Komentarz "Gazety"

Sprawa kursu Przewozów Regionalnych z Kielc do Katowic, który od 9 grudnia będzie wymagał trzech przesiadek, odbiła się echem także na Śląsku.
Dziennikarz katowickiej "Gazety Wyborczej" Tomasz Głogowski opisał tę sytuację i skomentował ją na łamach gazety:

"Wszystko wskazuje na to, że od 9 grudnia pasażerów podróżujących z Katowic do Kielc czeka prawdziwy horror. Najpierw podróż pociągiem Kolei Śląskich z Katowic do Sosnowca, potem przejazd autobusem do Sławkowa, a na koniec znów przejazd pociągiem, tyle że należącym do Przewozów Regionalnych z Kielc. Tak samo w drugą stronę. A do tego jeszcze dwa różne bilety i nerwowe przesiadki.

Do tej pory nie było zamieszania, bo tzw. połączenia stykowe pomiędzy Katowicami a Krakowem, Opolem czy Sędziszowem obsługiwały Przewozy Regionalne, a składały się na nie poszczególne urzędy marszałkowskie. Ale gdy marszałek Adam Matusiewicz postanowił, że całość połączeń będą obsługiwały Koleje Śląskie, pojawił się problem, kto będzie i za co płacił. Przepychanki trwały kilka miesięcy. W końcu marszałkowie dogadali się w sprawie rozliczania większości tzw. pociągokilometrów i do Krakowa czy Opola będziemy podróżować z Katowic w miarę normalnie. Do Kielc już nie, bo w tym przypadku urzędnikom zarówno z jednej, jak i z drugiej strony zabrakło wyobraźni. Tak zapętlili się w finansowych rozliczeniach, polityce i wzajemnym zastanawianiu się, kto będzie wjeżdżał na czyje tory, że zapomnieli o pasażerach. Zabrakło zaledwie jednej umowy o wartości co najwyżej kilkuset tysięcy złotych rocznie. Zamiast tego jest śmiech na pół Polski. Jedyne pocieszenie, że - jak niedawno usłyszałem z ust jednego z samorządowców - wszystko trzeba będzie odkręcić w czerwcu przyszłego roku przy okazji wprowadzania korekt do rozkładu jazdy. Mam nadzieję, że samorządowcy nie będą czekać tak długo i dogadają się wcześniej. Wystarczy tylko trochę dobrej woli".

Więcej... http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,12563233,Walczyli_o_tory__zapomnieli_o_pasazerach__Komentarz.html#ixzz27ewUf9jl
Lil_Peter - 27-09-2012, 10:25
Temat postu:
A o co chodzi z tymi autobusami Sosnowiec - Sławków?! Nikt wcześniej nic nie wspominał o tym, że będą tam jeździć autobusy. Neutral
tomasso86 - 27-09-2012, 11:03
Temat postu:
Chodzi o to, że Koleje Śląskie mają ogromne problemy z pozyskaniem taboru... i do dzisiaj nie wiadomo, czy uda im się do grudnia kupić choć 10 sztuk autobusów szynowych. Jeśli nie - będą musiały podstawić komunikację zastępczą... a składy Przewozów Regionalnych pół dnia będą rdzewiały na bocznicy w
Sławkowie.
Anonymous - 27-09-2012, 12:01
Temat postu:
Oj bez przesady. Myślę, że się dogadają i PRy dojadą aż do Sosnowca. KŚ nie chce tam puszczać taboru, bo szlakowa jest fatalna - 30 z kilkoma ograniczeniami do 10 km/h na odcinku Dańdówka-Główny. PR posyłają najgorszy szrot i dobrze robią. Smile
jackii - 27-09-2012, 12:10
Temat postu:
Nie byłbym taki pewny czy się dogadają. O ile mnie pamięć nie myli, świętokrzyski marszałek powiedział przecież, że połączenia do Katowic albo obsłuży w całości ŚZPR, albo nie będzie ich wcale. Było jeszcze coś o odbieraniu pracy przewozowej PR...
tomasso86 - 27-09-2012, 12:56
Temat postu:
Szlakowa między Strzemieszycami a Sosnowcem Płd/Sosnowcem Głónym nie powala... ale zawsze można kombinować... i puścić lżejszy tabor, może wtedy PLK podniosłaby dla lekkich pociągów szlakową z 30 do 50? Wtedy ELfiki i en81 mogłby śmigać, a nawet sa134 itp cuda. Lekki tabor mają wszystkie 3 województwa.

Świętokrzyski Marszałek rządzi do Kozłowa, odKozłowa do Śławkowa małopolski.

Powinni pociągi Kraków - Katowice zrboić z przesiadką w Trzebini na KŚ, bo tam nikt nie jeździ.. 78 km ... 2,5 h ...i jest mnóstwo busów co 20 min tańszych od pociągu.

Na linii Katowice - Sędziszów - Kielce alternatywa busowa występuje odcinkami tylko i zastąpienie pociągów busami jest niemożliwe

Trzeba poszukać drugiego dna. Skoro mieli wzajemnie honorować bilety PR i KŚ, to czemu nie podzielić się obiegami tak jak to jest obecnie? PR Katowice obsługuje część połączeń obecnie. Na pewno drużyny katowickie jeżdza na Katowice 13:08 - Kozłów - Kozłów - Katowice 19:42 ...poza tym z obsługą trakcyjna jest mikser ... czasem EN57 ZPR Kielce czasem Katowice
Anonymous - 27-09-2012, 13:35
Temat postu:
KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego
Lil_Peter - 27-09-2012, 14:46
Temat postu:
Problemy będą też na Częstochowa - Kielce. Mniej pociągów + autobusy.
sympatyk - 27-09-2012, 15:12
Temat postu:
A ja mam taki pomysł z "wjeżdżaniem na teren wroga": Świętokrzyski ZPR uruchamia pociągi rel. Kielce - Częstochowa, a Koleje Śląskie Sosnowiec Główny-Koniecpol przez Sławków Olkusz Tunel Kozłów Szczekociny. Naturalnie w Tunelu/Kozłowie skomunikowania na Kraków i Kielce, a w Koniecpolu na Częstochowę i Kielce PLUS unia biletowa. Czy to jest totalne science fiction?
cidra - 27-09-2012, 15:29
Temat postu:
sympatyk, właśnie, na taki krok zdecydowało się województwo małopolskie.
sympatyk - 27-09-2012, 15:32
Temat postu:
Nie doczytałem. Przepraszam Embarassed
ET05 - 27-09-2012, 19:48
Temat postu:
A na wszystkim stracą jedynie pasażerowie.
Pirat - 27-09-2012, 20:07
Temat postu:
Fiasko rozmów marszałków. Z Kielc do Katowic z przesiadką do autobusu

Od grudnia połączenia w relacji Katowice – Kielce – Katowice będą odbywały się z dwoma przesiadkami, w tym do autobusów. Takie rozwiązanie jest wynikiem fiaska w negocjacjach pomiędzy urzędami marszałkowskimi woj. śląskiego i świętokrzyskiego.

Więcej TUTAJ
bert - 27-09-2012, 20:55
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego


Twoja teoria się nie sprawdza KS w ramach obsługi wojwwodztwa slaskiego latem bedzie jezdził do Swinoujścia i Tczewa \ a kto zapłaci my !
tomasso86 - 27-09-2012, 21:30
Temat postu:
Koleje Ślaskie mogą wyjeżdżać poza teren województwa, bo wjadą np. do Wadowic czy Żelisławic.

Rozwiązanie jest proste, krok należy do małopolskiego i śląskiego w tym wypadku.

Obecnie jest 8 par pociągów. Prosty podział:

PRy 6 par Katowice-Sędziszów/Kielce - obsługa PR Kielce (jak obecnie)

Koleje Śląskie - 2 pary w relacji Katowice-Kozłów

PRom za wjazd w śląskie zapłaci małopolskie.

Na terenie małopolskiego Koleje Śląskie robiły w ciągu doby 268 pockm, , a PRy na terenie ślaskiego podobnie .. odcinek Sławków - Katowice to ok 30 km

Tylko czy ktokolwiek to przeczyta? Sławków to blisko granicy z małopolskim i jadąc z Katowic prawie 70 km pociągi jadą przez teren województwa małopolskiego.

Jeśli się nie dogadają .. linia do całkowitej likwidacji za rok.. bo nikt nie będzie już jeździł .. Ta trasa kolejnej zawieruchy w stylu tej z przełomu 2008/2009 r. nie przeżyje. Frekwencja wskutek niej spadła o połowę.
Anonymous - 27-09-2012, 22:51
Temat postu:
O połowę? Chłopie... Te pociągi w większości były przed 2009 rokiem "zawalone" Teraz porównaj sobie stan pasażerów z tym co było 3 lata temu...
jackii - 29-09-2012, 22:34
Temat postu:
bert napisał/a:
Virakocha napisał/a:
KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego


Twoja teoria się nie sprawdza KS w ramach obsługi wojwwodztwa slaskiego latem bedzie jezdził do Swinoujścia i Tczewa \ a kto zapłaci my !
To nie tak. Zarówno dyrektywa 1370, jak i polskie prawo nie zabraniają wyjeżdżania poza województwo. Problem w tym, że pociągi do Świnoujścia, Tczewa czy Korszy pojadą na zasadach komercyjnych. Co innego pociągi dotowane, tutaj polskie prawodawstwo nie pozwala dotować pociągów poza własnym województwem. Tutaj, żeby móc wyjechać, trzeba zawrzeć komunikacyjne porozumienie komunalne z zainteresowanymi samorządami. Niestety...

tomasso86, śląskie z małopolskim dogadało się wręcz wzorcowo, udało się nawet rozwiązać kwestie biletowe - co nie było łatwe ze względu na niższe taryfy KŚ. Tutaj w grę wchodzi dogadanie ze świętokrzyskim, co jest praktycznie niemożliwe. Wystarczy przejrzeć publikacje dotyczące tej sprawy z ostatnich miesięcy. Teraz IMO świętokrzyskie szantażuje Matusiewicza, co widać po tonie ostatnich publikacji. Mistrzowski PR, umykają w nim nawet kwiatki typu: "KŚ zabroniły naszym pociągom komercyjnym wjeżdżać do Katowic" (sic!). Teraz całe odium zdaniem opinii publicznej spada na śląski UM i przy dalszym umiejętnym rozgrywaniu tej sytuacji, doprowadzi do zapowiadanej już w lipcu obsługi tej relacji wyłącznie przez ŚZPR - na jego warunkach oczywiście, nie zdziwiłbym się, gdyby PR w tej relacji żądały nawet 30,00 zł/pockm.
Co do Twojej propozycji - kto ma za to zapłacić? Przecież małopolskie tnie połączenia.
tomasso86 - 29-09-2012, 23:23
Temat postu:
Chyba nie rozumiesz na czym polega rozliczanie się pociągokilometrami. Obecnie jak jedzie pociąg Kielce - Katowice to do Kozłowa płaci świętokrzyskie, do Sławkowa małoposkie, i dalej śląskie... i tak zostałoby nadal!

Koleje Śląskie realizując 2 pary połączeń w relacji Katowice - Kozłów nie wjeżdżałyby w świętokrzyskie.

Więc małopolskie płaciłoby de facto PRom za odcinek śląski, a wo. śląskie oddawałoby tę sumę małopolskiemu realizując 2 pary połączeń na terenie małopolskiego.

Generalnie chodzi o to, że te 2 pary pociągów realizowane przez Koleje Śląskie wyjeżdzonymi pociągokilometrami = pociągokilomtery całej oferty (PR + KŚ) na odcinku Katowice - Sławków

Będą cięcia w Małopolsce, wysyp litery D, likwidacja Kraków - Oświęcim przez Skawinę, Spytkowice. Z odcinka Kozłów - Sławków leci jedna para.

Zrozumiałeś ideę propozycji?

Żeby było jaśniej. Przewozy Regionalne obsłużą relację Katowice - Kraków (7 par co stanowi całość oferty tej linii). PRom zapłaci małopolskie za cały kurs Kraków - Katowice, natomiast Koleje Śląskie w zamian oddadzą śląskie pociągokilometry pociągami* Bielsko - Wadowice (od Kozy Zagroda do Wadowic to woj. małopolskie) i Oświęcim (tu dosłownie 2 km to małoposkie) - Katowice.

* wprowadziłem gwiazdkę, bo może tu też będą autobusy?
Anonymous - 30-09-2012, 00:04
Temat postu:
Cytat:
Z odcinka Kozłów - Sławków leci jedna para.
Masz jakoś przeciek? Jak coś to dawaj na PRV
tomasso86 - 30-09-2012, 08:34
Temat postu:
To nie żadne przecieki, w przetargu woj, małopolskiego, w SIWZ jest zapalnowane 7 par, jednak po przeliczeniu pociągókilometrów mozna odnieść wrażenie, że 4 pary pojadą w D i beda tylko 3 pary z codziennym terminem kursowania
Pirat - 05-10-2012, 16:39
Temat postu:
Oświadczenie Kolei Śląskich ws. połączenia do Kielc:

http://kolejeslaskie.com/pl/news/69/oswiadczenie
tomasso86 - 21-10-2012, 20:48
Temat postu:
Przeciek z PR KIELCE - dogadali się ze śląskim i Przewozy Regionalne obsłużą wszystkie połączenia w ciągu komunikacyjny Katowice - Sławków - Kozłów - Kielce przez Sosnowiec Płd., Olkusz, Sędziszów natomiast KOLEJE ŚLĄSKIE biorą w zamian połączenia Katowice - Kraków i tym samym dochodzi do kompensacyjnej wymiany pociągokilometrów z woj. małopolskim
jackii - 21-10-2012, 21:48
Temat postu:
No to żadna strona nie jest zadowolona...
KŚ nie ma interesu w połączeniach do Krakowa, za to dla PR to poważna strata.
tomasso86 - 21-10-2012, 22:29
Temat postu:
Jak to żadna strona nie jest zadowolona? Chyba najbardziej zadowoleni będą pasażerowie.

A najbardziej powinien być zadowolony PR Kielce, bo to właśnie jego pracownicy będą jak to jest obecnie sporo pracy wykonywać poza terenem swojego zakładu

Jakby nie było, jeśli przeciek to prawda to mamy sukces Smile
Leniwiec - 22-10-2012, 10:35
Temat postu:
A wiadomo coś na temat połączeń Kielce-Częstochowa? Jeżeli przeciek jest prawdą to będzie oznaczać że w grudniu nie będzie tak źle a może nawet będzie lepiej Very Happy Szkoda tylko że Opolskie tnie połączenia i u nich "niedasię".
tomasso86 - 22-10-2012, 12:13
Temat postu:
Myślę, że opolskie wie co robi. Linia Gliwice - Kędrzierzyn Koźle bo tegorocznych ograniczeniach bardzo podupadła frekwencyjnie. Likwidacja pociągu REGIO z Gliwic ok 21:30 do Kędrzierzyna, którym podróżowało średnio ok 60 osoób, spowodowała spadek liczby pasażerów we wcześniuejszym kursie ok 19:15 z Gliwic średnio o ok. 100 pasażerów.

Gdyby PR Opole zgodził się na kompensację, straciłby ogromne wpływy z biletów. Na linii Gliwice - Opole potoki pasażerskie między Strzelcami a Opolem są 10 krotnie większe niż między Strzelcami a Gliwicami.

Swoją drogą szkoda, że opolskie psuje ciągle wypracowany przez lata dobry rozkład jazdy. Od grudnia między Opolem a Wrocławiem 5 dni w roku (w święta) nie pojedzie żaden pociąg REGIO. Sad

[ Dodano: 22-10-2012, 16:19 ]
Rynek Kolejowy powiercił gdzie trzeba i już więcej wiemy Smile

Źródło: www.rynek-kolejowy.pl

Śląskie: Do Kielc jednak bez przesiadek?

Czy z Katowic do Kielc pojedziemy bez przesiadek? To bardzo prawdopodobny scenariusz. Jak dowiedział się Rynek Kolejow; być może w tej kwestii dojdzie jednak do porozumienia pomiędzy śląskim a świętokrzyskim urzędem marszałkowskim.

Jednak bez przesiadek?

Rozwiązanie jakie miałoby zostać wprowadzone na trasie Katowice – Kielce jest wg wielu nazywane kuriozalnym. Czy jest szansa na zmianę? Według Jana Maćkowiaka z zarządu województwa świętokrzyskiego istnieje na to duża szansa.
– Niestety nie można jeszcze powiedzieć, że jest porozumienie, to zbyt optymistyczne postawienie sprawy. Ale został wykonany duży krok w tym kierunku i myślę że jesteśmy blisko rozwiązania tego problemu – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak.

Wiary nie brakuje

Jak wyjaśnił, podczas konwentu marszałków spotkał się że marszałkiem woj. Śląskiego Adamem Matusiewiczem. – Marszałek zapewnił mnie o swojej woli rozwiązania tych połączeń bez przesiadek w Sławkowie. W czwartek odbędzie się spotkanie w Katowicach, na którym będą obecni nasi pracownicy techniczni odpowiedzialni za przewozy. Wierzę, że wypracujemy tam rozwiązanie problemu. Na rozmowy zaprosiliśmy też marszałka województwa małopolskiego, przez którego teren przebiegają sporne połączenia – powiedział nam Maćkowiak.

Jak będzie wyglądać porozumienie?

Prawdopodobnie porozumienie będzie polegało na tym, że Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych będzie obsługiwać wszystkie połączenia Kielce/Kozłów/Sędziszów - Olkusz - Sławków - Sosnowiec Południowy - Katowice, a Koleje Śląskie w ramach kompensaty pracy przewozowej obsłużą połączenia Katowice - Kraków. Na razie nie wiadomo, czy zmiany dotkną wypracowane już porozumie dotyczące połączenia Częstochowa - Kielce.

ET05 - 31-10-2012, 17:50
Temat postu:
Niestety jednak z przesiadką na KKA KŚ.
Anonymous - 31-10-2012, 18:21
Temat postu:
Beton zwyciężył. Wiecej na Rynku Kolejowym....
Anonymous - 31-10-2012, 18:54
Temat postu:
Ale Dojazd do Szczakowej, to o wiele lepszy pomysł niż dwie przesiadki w Sławkowie i Sosnowcu
Pirat - 31-10-2012, 20:18
Temat postu:
Od grudnia nie będzie bezpośrednich pociągów Katowice – Kielce. Ostateczne rozmowy pomiędzy śląskim a świętokrzyskim urzędem marszałkowskim nie przyniosły efektów. Poprawa może nastąpić dopiero w lutym lub czerwcu.

Więcej TUTAJ
sabatnik - 01-11-2012, 10:38
Temat postu:
Skoro mówicie o pociągach do J. Szczakowej, to chciałbym zapytać, czy te same jeździły kiedyś p. Sosnowiec Kazimierz? Moim zdaniem to całkiem ciekawa propozycja, zwłaszcza, jeśliby KŚ miały część pociągów tylko do J. Szczakowej.
Anonymous - 01-11-2012, 15:34
Temat postu:
Pociągi z Olkusza/Bukowna do Szczakowej p. Kazimierz, jeździły w latach 80/90. Ale to była max jedna para w ciągu dnia.
Bilet Ś-krzyski - 01-11-2012, 17:36
Temat postu:
Do Szczakowej przez DG-Strzemieszyce i dalej łącznicą Kazimierz-Maczki?
Obstawiam, że raczej z Bukowna przez Knieje, tak jak jeździł tlk "Augustyn Kordecki"
(w cegłach do 2010 część tabeli 105). To krócej niż tradycyjnie przez Sosnowiec Pd no i spełnia normy "do pierwszej stacji za granicę województwa". Wystarczy tylko zapewnić skomunikowania w Szczakowej na pociągi KŚ do/z Katowic.
jackii - 01-11-2012, 18:08
Temat postu:
sabatnik napisał/a:
Skoro mówicie o pociągach do J. Szczakowej, to chciałbym zapytać, czy te same jeździły kiedyś p. Sosnowiec Kazimierz? Moim zdaniem to całkiem ciekawa propozycja, zwłaszcza, jeśliby KŚ miały część pociągów tylko do J. Szczakowej.
KŚ przecież chyba nie będą miały żadnych pociągów w relacji do Jaworzna Szczakowej. Trasę Kraków - Katowice będzie obsługiwał MZPR. Propozycje przeniesienia tam pociągów ze Sławkowa zakładały właśnie skomunikowanie z pociągami PR w stronę Katowic.
Niestety, na razie nie ma takiej możliwości, bo UMWM odrzucił taką możliwość.
patryk148 - 01-11-2012, 18:30
Temat postu:
będzie bezpośrednia TLK o 14:10 do Lublina i InterRegio o 16:08 i to nawet do Skarżyska a w 5 i 7 do Lublina. no i oczywiście jeszcze poranny IR do Lublina.
myszka - 02-11-2012, 16:19
Temat postu:
Tu chodzi o setki ludzi którzy codziennie dojeżdżają z okolic Sędziszowa, Kozłowa, Tunelu, Charsznicy, Wolbromia, Jaroszowca, Olkusza, Bukowna do pracy na Śląsku i Zagłębiu. Oni tą TLK-ą do pracy nie dojadą zwłaszcza że jedzie zupełnie inną trasą!
jackii - 16-11-2012, 13:47
Temat postu:
Tak przypadkowo trafiłem na takie coś dotyczące relacji Kielce - Katowice:
Cytat:
Adam Matusiewicz: Sprawa nie jest jeszcze przesądzona, rozmawiamy z samorządem województwa świętokrzyskiego i widać po tamtej stronie dobrą wolę, ale poza dobrą wolą muszą być jeszcze konkretne decyzje związane z finansowaniem takich połączeń. Nasi partnerzy z województwa świętokrzyskiego chcieli, abyśmy zapłacili za cały przejazd tych pociągów przez Małopolskę. Na to nie możemy się zgodzić. Musi być pod tym względem jakaś równowaga między obiema stronami. Do tych rozbieżności dotyczących finansów doszły jeszcze problemy na przebudowywanym dworcu w Katowicach. Obecnie nie jest on w stanie przyjmować dużej liczby pociągów. I to w sumie doprowadziło do obecnej sytuacji z połączeniami międzywojewódzkimi.
Jak sądzę, ponieważ to oficjalna i zapewne autoryzowana wypowiedź, śląski UM dysponuje dokumentami potwierdzającymi te twierdzenia. Z jakiego powodu śląskie powinno dopłacić za te kursy? Wydaje się, że w kursach poza Olkusz nie ma żadnego interesu. Przy takich wymaganiach ze strony świętokrzyskiego UM, pociągi w tej relacji nie wrócą chyba nigdy...

Źródło: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/694655,w-swiecie-kolej-przezywa-renesans-a-co-ja-czeka-u-nas,id,t.html
Anonymous - 29-11-2012, 01:50
Temat postu:
Dajcie im czas do lutego. Pociągi wg. Mnie wrócą na 100 procent.
conen - 29-11-2012, 11:14
Temat postu:
Obyś miał rację. Media nawet ogólnopolskie im tego nie darują i jest szansa na prikaz ze stolicy aby się dogadali.
sheva17 - 02-12-2012, 01:07
Temat postu:
Od lutego będą przesiadki w Jaworznie. Znów na jednym bilecie PR, czas jazdy się...skróci.
Leniwiec - 02-12-2012, 13:34
Temat postu:
No i prawidłowo Very Happy No ale pociągi na linii Olkuskiej skręcą w Bukownie w stronę Jaworzna więc Sławków zostanie "odcięty" od pociągów w stronę Olkusza. Przydało by się jeszcze jakieś "wahadełko" ze Sławkowa do Bukowna albo wydłużenie pociągów KŚ do Bukowna tak aby Sławków miał połączenie z pociągami w stronę Kielc.
Anonymous - 02-12-2012, 14:23
Temat postu:
I tak nie oficjalnie będzie. Mają kursować w relacji Katowice - Bukowno, ale dopiero po remoncie 4 peronu w Katowicach, więc napewno nie od lutego
sheva17 - 02-12-2012, 17:57
Temat postu:
Relacja Katowice- Bukowno to dobry pomysł. Przesiadka w Jaworznie nie powinna być kłopotliwa, poza tym zawsze jest to tylko 1 bilet miesięczny na PR.
Anonymous - 04-12-2012, 22:28
Temat postu:
Jeśli oczywiście w Szczakowie pociągi będą wspaniale skomunikowane. Wtedy będzie dużo korzyści
sheva17 - 06-12-2012, 12:02
Temat postu:
Mam nadzieję, że zorganizowanie skomunikowań nie przerośnie PR i PKP PLK S.A.
tomasso86 - 06-12-2012, 22:05
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Relacja Katowice- Bukowno to dobry pomysł. Przesiadka w Jaworznie nie powinna być kłopotliwa, poza tym zawsze jest to tylko 1 bilet miesięczny na PR.


Wręcz przeciwnie. To bardzo idiotyczny pomysł. Wyłącznie ukłon w stronę sędziszowskich "cargo"olów".. jeżdżę tymi pociągami od ponad 20 lat na odcinku Tunel - Katowice regularnie od ponad 20 lat mogę powiedzieć tyle, że w relacjach wykraczających poza woj, śląskie 70 % pasażerów stanowią Ci, co wsiadają na stajach i przystankach w Sosnowcu i Dąbrowie Góniczej. Jeśli pociągi skierują do Jaworzna Szczakowy .. to pojeżdża tylko do końca obecnego rozkładu i je zlikwidują, bo poza nielicznymi niedobitkami podróżnych i pracownikami PKP Cargo nikt nimi nie pojedzie. Pasażer bez internetu nie wie na stacji, że pociągiem można dojechać gdzieś dalej niż tylko do Sławkowa.

Kwestia połączeń w ciągu Katowice - Kielce przez Sosnowiec Płd, Sławków, Olkusz, Tunel, Sędziszów powinna zostać rozwiązana albo poprzez przekazanie Kolejom Śląskim małiopolskiego odcinka i uruchamianie pociągów Katowice - Kozłów przez Koleje Śląskie ... albo przez kompensację... i z tych 6 nędznych par - dać 1 parę Kolejom Śląskim. Przy opcji KŚ w relacji Katowice - Kozłów możliwe, że monaby było liczyć na 8 par pociągów za te same pieniądze, co 6 par w PR. Wtedy dla przejazdu w relacji Kielce - Katowice będzie jedna przesiadka w kozłowie. W Tunelu rozpoczyna się remont degradujący stację z 4 krawędziami peronwowymi, do przystanku osobowego z 2 krawędziami i 1 peronem. Więc, nie będzie "żeberka" i nie bedzie komunikowania TeLeK z pociągami REGIO w stronę Olkusza... i żaden pociąg nie będzie opcji trasowania pociągów w relacji Tunel - Katowice.

Władze małopolskie mają generalnie wszystko w d..pie, Kielce będą za PRami nawet jak pociągokilometr będzie 100 zł ich kosztował.. Generalnie to koniec pociągów na linii nr 62. Ten burdel.. zarówno Koleje Śląskie jak i władze Małopolski są prawdopodobnie w zmowie z ministerstwem i PLKą, żeby jak naszybciej tę linię zamknąć na odcinku Strzemieszyce - Sosnowiec Gł. (odcinek na wykazie tych linii, co niby są nieopłacalne dla PLKi).

Tylko Koleje Śląskie, jeśli konduktorzy nie będą brali w łapę jak dotychczas odkąd pamiętam robią to Ci z PR, mogą udowodnić, że trasa ma potencjał.

Ostatnie połączenie do Sędziszowa z Katowic, z 2 przeisadkami.. od 9 grudnia będzie o 17:48 z Katowic .. jedna wielka kpina ... póki sobie nie sprawię samochodu, będę musiał jeździć do Wrocławia jeździć przez Kraków.. i pociągiem tylko z Tunelu do Krakowa i z powrotem, dalej w Polskię LinkBusem.

[ Dodano: 06-12-2012, 22:08 ]
sheva17 napisał/a:
Od lutego będą przesiadki w Jaworznie. Znów na jednym bilecie PR, czas jazdy się...skróci.


W jaki sposób czas jazdy się skróci? Przecież odcinek Szczakowa - Katowice ot też katastrofa. Będzie może taki jak obecnie pociągami bezpośrednimi, lub taki sam jak jazda z przesiadkami.
sheva17 - 09-12-2012, 15:29
Temat postu:
Chyba pozostaniesz sam ze swoim poglądem. Praktyka pokazuje, że nie masz racji. W pociągach kolejarze owszem są, ale robotników czy też uczniów też jest sporo.
janstar - 10-12-2012, 00:27
Temat postu:
Korzystając z tematu (nie chcę dla jednego krótkiego pytania zakładać nowego - mija się to z celem):
Czy na stacji Skarżysko Kamienna jest poczekalnia dla podróżnych? Jeżeli tak, to w jakich godzinach otwarta?
Mam zamiar 21.12 jechać do Sandomierza następującą trasą:
Częstochowa - Zawiercie KŚ - z 20min postoju, można na mrozie wytrzymać.
Zawiercie - Skarżysko Kamienna przyjazd na miejsce 17:13
Skarżysko Kamienna - Sandomierz - odjazd ze Skarżyska 18:57, blisko 2h czekania... na mrozie niezbyt mi się uśmiecha Wink

Oczywiście są alternatywne połączenia... ale to jakoś mi najbardziej przypasowało - wolę mieć rezerwę w razie opóźnienia Wink
milicja3 - 10-12-2012, 09:07
Temat postu:
tak jest całodobowa
tomasso86 - 10-12-2012, 17:58
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Chyba pozostaniesz sam ze swoim poglądem. Praktyka pokazuje, że nie masz racji. W pociągach kolejarze owszem są, ale robotników czy też uczniów też jest sporo.


Absolutnie nie twierdzę, że pociągami sami kolejarze jeżdżą. W Bukownie obecnie pracownicy CARGO zamawiaja busa do Szczakowej. Do Szczakowej dla nich będzie lepiej ale nadal źle bedzie dla Sosnowca i DG, które zaepłniają pociągi do Sędziszowa/Kielc Zwyczajnie, dla zapewnienia lepszej frekwencji konieczny jest powrót pociągów pociągów do naturalnych relacji. Jak ktoś chce reaktywacji odcinka Bukowno - Szczakowa .. to kompensayjnie wymiana.ii i taki układ:

Kielce /Sędziszów - Katowice dla PR (i koniecznie porawa rozkładu i 8 par!!! bo to absolutnie minimum)

Katowice - Jaw. Szczakowa dla KŚ i dalej wydluzone do Bukowna KŚ

Kraków - Jaw. Szaczkowa dla PR .. to racjonalne rozwiązanie, bezpośrednie przejazdy zapewniają UNIbus i inter bus .. i taki układ siłą rzeczy pozostanie przez parę lat, znim
Anonymous - 10-12-2012, 18:04
Temat postu:
Cytat:
Kraków - Jaw. Szaczkowa dla PR .. to racjonalne rozwiązanie, bezpośrednie przejazdy zapewniają UNIbus i inter bus .. i taki układ siłą rzeczy pozostanie przez parę lat


Nie, nie, nie... Wszystko ok, ale krakowskiej linii, nie dziel na dwa, bo z jednego szamba, zrobią się dwa. Wystarczy, e ludzie biadolą, na Kieleckiej linii. Oszczędź nerwów innym...
tomasso86 - 10-12-2012, 20:21
Temat postu:
Wstawiam tekst "oryginału", bo to moja relacja, przeredagowana przez Rynek Kolejowy, wiem, że zrobiłem parę błędów, ale nie chce mi się ich ich poprawiać Smile

POŁACZENIA Z PRZESIADKAMI KATOWICE – SĘDZISZÓW/KIELCE TO ORGANIZACYJNA KATASTROFA

Ogromny spadek podróżnych, chaos informacyjny, brak połączeń w wyszukiwarce z rozkładem jazdy … i siarczysty mróz. Pierwszy dzień gehenny podróżnych na odcinku Katowice – Sędziszów/Kielce.


Od wczoraj zniknęły z rozkładu jazdy bezpośrednie połączenia pociągami REGIO w relacji Kielce/Sędziszów – Katowice. Pociągi REGIO spółki Przewozy Regionalne kończą bieg na pierwszej stacji w granicach województwa śląskiego – w Sławkowie, gdzie podróżni przesiadają się do autobusów Kolei Śląskich, o czym pasażerów nie poinformowano z odpowiednim wyprzedzeniem.

„ZŁOŚLIWY” ROZKŁAD JAZDY KOLEI ŚLĄSKICH DLA LINII S2 (Katowice) SOSNOWIEC GŁ – SLAWKÓW?
Odcinek Sławków – Sędziszów od 9 grudnia br. Obsługuje 6 par pociągów, z czego 5 kursuje codziennie, a 1 para – tylko w dni robocze. Jednak w pierwszym dniu kursowania Kolei Śląskich dojazd do Sławkowa był nie lada problemem.

Aby dojechać na pociąg REGIO Sławków (12:42) – Kielce (15:10) trzeba było dojechać do Sosnowca Gł na autobus komunikacji zastępczej o godz. 12:06, który wg rozkładu jazdy KŚ docierał do Sławkowa o godz. 12:37 i nigdzie po drodze nie zatrzymywał się, odcinając tym samym od pociągu do Kielc stacje Sosnowiec Dańdówka, Sosnowiec Porąbka, Sosnowiec Kazimierz, Dąbrowa Górn. Strzemieszyce, Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Ponadto dla autobusu KŚ mimo czarnych i niemal pustych dróg czas przejazdu okazał się niemożliwy do zrealizowania. Ponadto obsługa autobusu odmówiła telefonicznego kontaktu z dyspozytorem celem zgłoszenia skomunikowania w Sławkowie z pociągiem REGIO, tłumacząc, że jako kasjer mobilny nie ma takich uprawnień !!! Z wspomnianego autobusu KŚ skorzystały wczoraj (9 XII)) tylko cztery osoby. Kilku pasażerów dowiedziawszy się, że pomiędzy Sosnowcem Gł. a Sławkowem w rozkładzie nie przewidziano postojów – zrezygnowało z podróży. Rozkład jazdy KŚ przewiduje autobus wcześniejszy, o 11:33 z Sosnowca Gł. do Sławkowa z obsługą pośrednich stacji, jednak tylko w dni robocze. Więc pociąg REGIO z 12:42 ze Sławkowa do Kielc w dni wolne jest nieosiągalny dla pasażerów 5 pośrednich stacji między Sosnowcem Gł. a Sławkowem, nie wliczając w to Sosnowca Południowego, z uwagi na bliską odległość od Sosnowca Głównego.

W KOLEJACH ŚLĄSKICH NIKT NICZEGO NIE WIE.

Zakładając możliwe utrudnienia w podróży wyruszyłem odpowiednio wcześniej. W Kasie Biletowej KŚ na stacji Sosnowiec Gł. uzyskałem informację skąd odjeżdża autobus – z przystanku przed dworcem PKP w kierunku Katowic. Rzeczywiście stał tam autobus komunikacji zastępczej – autobus PKS Gliwice. Przemiła pani konduktor poinformowała mnie, że ten autobus odjeżdża dopiero o 13:34. Stwierdziła również, ze jeździ również autobus drugiej firmy zatrudnionej do obsługi komunikacji zastępczej, jednak jego rozkład jazdy jest obsłudze nieznany. Telefonicznie skontaktowała się z dyspozytorem, który przez telefon miał stwierdzić, że nie ma żadnego drugiego autobusu, a rozkład jazdy zawiera błędy. Uprzejma, propasażerska obsługa autobusu (PKS Gliwice) komunikacji zastępczej KŚ - pani konduktor (gdyby była kasjerem mobilnym nie miałaby prawa zadzwonić do dyspozytora) poszła się czegoś dowiedzieć do kasy KŚ, a pan kierowca sprawdzał rozkład jazdy w swoim smartfonie. Jednak autobus z 12:06 jechał.

WSPANIAŁA POSTAWA „GOSPODARZA STACJI SŁAWKÓW” – DYŻURNEJ RUCHU PLK ORAZ ŚWIĘTOKRZYSKIEJ DYSPOZYTURY PRZEWOZÓW REGIONALNYCH

Przed odjazdem autobusu o 12:06, obsługa KŚ wspominała w rozmowach między sobą o tajemniczej osobie z KŚ, która monitorowała sytuację. Siedziała w kasie KŚ na stacji Sosnowiec Gł. Pani konduktor relacjonując koledze – kasjerowi mobilnemu rozmowę z tą panią, wspomniała, że owa dozorczyni KŚ zwolniła ją z obowiązku tłumaczenia z czegokolwiek przed dyżurną ruchu PLK stacji Sławków. A dyżurna ruchu swą bohaterską postawą starała się zapobiec kryzysowej sytuacji, by nie dopuścić do skazania podróżnych na niemal dwugodzinne oczekiwanie na następny pociąg przy siarczystym mrozie i stanowić kanał komunikacji między KŚ a PR.

Wspaniała postawa dyżurnej ruchu ze Sławkowa, która monitorowała sytuację sprawdzała czy autobusy KŚ jeżdżą zgodnie i zapewniała skomunikowania pociągów. Mimo braku zgłoszenia przez pana kasjera mobilnego opóźnienia autobusu KŚ, pociąg z godz. 12:42 czekał na pasażerów. Z relacji kierownika pociągu PR wynikało, że świętokrzyska dyspozytura podjęła decyzję, że w sytuacji gdy nie można się skontaktować z dyspozyturą KŚ (autobus przyjechał do Sławkowa kilka minut po planowym odjeździe pociągu), pociąg REGIO ma czekać do 20 minut lub do przyjazdu autobusu. Zdecydowanie taka postawa PR jest godna podziwu i uznania.

DRASTYCZNY SPADEK FREKWENCJI W POCIĄGACH REGIO SŁAWKÓW – SĘDZISZÓW/KIELCE

Pociąg ze Sławkowa o 12:42 odjechał opóźniony ok. 10 minut. W środku zaledwie 12 pasażerów, w tym 4 z autobusu komunikacji zastępczej KŚ. Na kolejnych stacjach wsiadali podróżni i sytuacja wyglądała już znacznie lepiej. W Olkuszu do pociągu wsiadło ok 20 osób. Z dnia na dzień z pociągu zaczęło korzystać mniej podróżnych. Do 8 grudnia br. pociągi relacji Katowice – Kielce kursujące o tej porze przekraczały granicę województw śląskiego i małopolskiego w Sławkowie z ponad 100 pasażerów na pokładzie. Niska frekwencja w tym pociągu, w niedziele 9 grudnia to również wina Kolei Śląskich, które odcięły od tego połączenia pasażerów stacji pośrednich między Sosnowcem Gł. a Sławkowem.

Równie tragicznie było w pociągu REGIO Kielce 14:30 – Sławków 17:22. Z pociągu, który był do 8 grudnia bardzo popularnych połączeniem, gdzie wsiadając do niego w Tunelu można było dostrzec, ze zajęte są niemal wszystkie miejsca siedzące nagle po zmianach wiózł czterokrotnie mniej podróżnych. „Wyparowali” studenci, wyparowały rodziny wracające z weekendu. Dlaczego? O tym poniżej. Wielu podróżnych wysiada w Wolbromiu, Olkuszu, Bukownie. Do Sławkowa dociera niemal ok. 60 pasażerów. Część pasażerów zostaje na stacji, ponieważ to pracownicy PKP LHS, po których przyjeżdża bus pracowniczy. Ok. 40 osób przesiada się do autobusu komutacji zastępczej KŚ (Sławków 17:25 – Sosnowiec Główny 18:06), pojedyncze osoby wysiadają na pośrednich przystankach. Autobus dociera do Sosnowca Gł. o godz. 18:11 – opóźniony 5 minut.
Z przejazdów zrezygnowało z dnia na dzień mnóstwo pasażerów, gdyż części połączeń do Katowic z przesiadkami w Sławkowie i Sosnowcu Głównym – zwyczajnie nie ma.

KIELCE 14:30 – SŁAWKÓW 17:22, CZYLI POPULARNY POCIĄG BEZ SKOMUNIKOWANIA DO KATOWIC W SOSNOWCU GŁ.
W Sosnowcu Głównym na dworcu PKP na pasażerów czeka niemiła niespodzianka. Na pociąg do Katowic trzeba czekać ponad 40 minut. Tabelaryczny rozkład jazdy pociągów KŚ dla linii S2 pokazuje przesiadkę – przyjazd autobus KŚ o 18:06 i odjazd pociągu z Sosnowca Gł. o 18:22, żeby do Katowic dotrzeć na 18:36. Pociągu nie ma, w dni wolne nie kursuje. Najbliższe połączenie do Katowic to pociąg o 18:52 do Tychów Lodowiska. W godzinach wieczornych na odcinku Sosnowiec Gł. – Katowice KŚ oferują 2 pociągi na godzinę, jednak obydwa jadą w odstępie 9 minut (pociąg KŚ do Tychów Lodowiska 18:52, pociąg KŚ do Gliwic 19:01). Jedni poszli na autobusy i tramwaje, inni czekali w jedynym ogrzewanych pomieszczeniu, czyli kasach biletowych PKP Intercity, gdzie śmierdzi żulem.

INTERNETOWY ROZKŁAD JAZDY PKP NIE POKAZUJE POŁĄCZEŃ Z PRZESIADKAMI.

Wielu podróżnych sprawdza rozkład jazdy pociągów w Internecie. A tu niespodzianka. Rozkład jazdy nie pokazuje przesiadki w Sławkowie o 17:22. Dlaczego? Czas na przesiadkę wynosi zaledwie 3 minuty i prawdopodobnie system nie uznaje tego za czas wystarczający do doganiania przesiadki. Dla sprawdzających połączenie ok 15:30 Sędziszów – Katowice również nie ma połączenia przez Sławków. System poleca jazdę pociągiem REGIO do i dalej interREGIObusem do Katowic.

ZAMIESZANIE Z BILETAMI. NIEDOINFORMOWANI TARYFOWO KONDUKTORZY PRZEWOZÓW REGIONALNYCH. PODRÓŻNI W OLKUSZU PRZESIADAJĄ SIĘ NA BUSA DO KATOWIC.

W pociągu REGIO do Sławkowa (przyj. 17:22) konduktor informuje mnie, że może mi wystawić bilet tylko do Sławkowa, na to ja zdecydowanie protestuje i informuję, że albo otrzymam bilet w relacji Tunel – Opole Gł., albo nie płacę za przejazd. Udało się. Terminal PR wydrukował taki bilet, a konduktor twierdzi, że nie czy może wystawić Ilet dalej niż do Sławkowa. W związku z tym część podróżnych w autobusie KŚ musiała kupić nowy bilet, mnie się udało.

Jak wynika z porozumienia biletowego Kolei Śląskich i Przewozów Regionalnych, w relacjach wyk raczących poza teren Kolei Śląskich pasażerów odprawia się w oparciu o taryfę Przewozów Regionalnych. Zatem na przykład na przejazd z Kozłowa do Katowic bilet na pociąg REGIO jest ważny zarówno w pociągu REGIO na odcinku Kozłów – Sławków, jak i w autobusie KŚ Sławków – Sosnowiec Gł. i pociągu KŚ Sosnowiec Gł. – Katowice.

Z relacji podróżnych wynika, że spora część ludzi dojeżdżających do pracy wybrała w pierwszym dniu kursowania pociągów po nowemu dojeżdżała pociągiem do Olkusza i dalej busem do Katowic lub organizowała się w grupy, które jechały samochodem.

PLOTKA Z SĘDZISZOWA – od 14 stycznia 2013 r. pociągi REGIO skierowane do Jaworzna Szczakowej

Wg nieoficjalnych informacji uzyskanych od znajomych pracujących w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Kielcach, najbliższa zmiana rozkładu jazdy planowana jest na 14 stycznia 2013 r. Od tego dnia pociągi Kielce/Sędziszów – Sławków zostaną skierowane do Jaworzna Szczakowej, gdzie będą skomunikowane z pociągami REGIO Kraków – Katowice, zapewniając dojazd do Katowic tylko z jedna przesiadką, natomiast Koleje Śląskie obsłużą dodatkowo odcinek Sławków – Bukowno. Podobno Koleje Śląskie się już zgodziły na takie rozwiązanie.

Jeśli plotka jest prawdziwa nadal sytuacja będzie patowa, a podróż niewygodna. Przecież najwygodniejszym rozwiązaniem byłoby podzielenie się pracą przewozową dwóch przewoźników i realizowanie bezpośrednich połączeń bez przesiadek.
tomasso86 - 10-12-2012, 20:29
Temat postu:
roman_bukowno napisał/a:

Nie, nie, nie... Wszystko ok, ale krakowskiej linii, nie dziel na dwa, bo z jednego szamba, zrobią się dwa. Wystarczy, e ludzie biadolą, na Kieleckiej linii. Oszczędź nerwów innym...


Nie martw się, bo jak będzie tak jak jest teraz, to i tak całkowicie zlikwidują połączenia Katowice - Sędziszów/Kielce. Zawsze myślałem, że gorzej już być nie może niż od 2008r. czyli 8 par i ostatni pociąg z Tunelu 17:10 do Katowic 19:40.

Sam konduktor przyznał w pociągu, że to już koniec pociągów na tej trasie i ma rację. Pociągi Kielce - Jaworzno Szcz. też długo nie pojeżdżą, bo rozkład jazdy Katowice - Kraków to też masakra. Zresztą to się wszystko ładnie wpisuje w moją "teorię spiskową". Ludzie przestaną jeździć, wczoraj już w większości przestali. KŚ zlikwidują tu połączenia, a PLK będzie mogła odfajkować linię na wykazie do likwidacji, gdzie znajduję linia kolejowa nr 62 na odcinku Bukowno - Sosnowiec Gł. Tylko szybki powrót pociągów w pełnej relacji może temu zapobiec.
ET05 - 10-12-2012, 21:58
Temat postu:
KŚ odstawiają coraz większy cyrk. Pozostaje czekać...
Anonymous - 11-12-2012, 00:27
Temat postu:
czekać do stycznia. Może wtedy się coś wyjaśni, choć nie wierze w jakieś zmiany w styczniu... Sam Minister Nowak zapowiedział, że nie życzy sobie korekt w rozkładzie przed 1 marca.
tomasso86 - 11-12-2012, 19:34
Temat postu:
A ja myślę, że jeszcze 2 dni tego cyrku i PRy na części linii znów wjadą do Katowic pociągami z Kielc i Sędziszowa oraz do Gliwic ze Strzelec Op. i Kędrzierzyna Koźla.
kruczek - 11-12-2012, 23:17
Temat postu:
Nie trzeba czekać dwóch dni - jutro od 14 PR będą jeździć na tych stykówkach. Szkoda, że nie na Sławków-Katowice, ale tutaj to jest bastion honoru Matusiewicza i choćby się paliło, to pełnej relacji Katowice-Sędziszów nie będzie...
Anonymous - 11-12-2012, 23:54
Temat postu:
remont mostu pomiędzy Dańdówką, a Południowym jest rzeczywiście?
Anonymous - 12-12-2012, 00:10
Temat postu:
Nadzieja w tym, że "góra" czyli Ministerstwo nakaże zakończenie cyrku z pociagami Kielce-Katowice i nakaże przywrócenie pełnych relacji.
Anonymous - 12-12-2012, 00:24
Temat postu:
jestem ciekaw, keśli to dojdzie do skutku, to ile par pociągów powróci? i czy w niedalekiej przyszłości KŚ nadal będą dojeżdzać do Sławkowa, ze swoimi pociągami K-ce - Sławków.
dm77 - 13-12-2012, 20:15
Temat postu:
Cz ktoś coś może wie kiedy skończy się cyrk na lini Sedziszow-Katowice.
Anonymous - 14-12-2012, 00:28
Temat postu:
Czekamy do 21 grudnia, wtedy ma się teoretycznie zakończyć remont mostu przed Sosnowcem Południowym.
myszka - 14-12-2012, 16:11
Temat postu:
Trzymajmy kciuki by się udało. Przywrócenie bezpośrednich pociągów ( Kielce ) - Sędziszów - Tunel - Wolbrom - Olkusz - Bukowno - Sławków - D. G. Strzemieszyce - Sosnowiec ( Katowice ) jest w tej chwili nakazem chwili. Jeśli tak się nie stanie to ta linia "umrze" dla osobówek. Bombardujmy mailami kogo się da PR-y, marszaków, posłów z tamtego terenu itd. Jeśli nie uda się to teraz, to może nie udać się już wcale.
Anonymous - 14-12-2012, 16:17
Temat postu:
Ja wysłałem dwa wczoraj i nie doczekałem się odpowiedzi jak dotąd
sabatnik - 14-12-2012, 18:32
Temat postu:
Dlaczego wybrali właśnie te, a nie inne odcinki dla PR? Czy może to PRy same sobie wybrały? Aż się prosi, żeby w pierwszej kolejności PRy wróciły właśnie na linię Katowice-Tunel.
myszka - 14-12-2012, 19:23
Temat postu:
Do 21 grudnia pociągi nie kursują z uwagi na remont mostu na Przemszy w Sosnowcu. Moze coś się zmieni po tym terminie?
Anonymous - 14-12-2012, 19:35
Temat postu:
Szczerze? Jestem niestety na 90% pewien, że PRy na ten odpinek nie wrócą. Po 21, wszystko wróci do normy, ale w sensie, że KŚ będzie normalnie dojeżdzać do Sławkowa...
ET05 - 14-12-2012, 20:17
Temat postu:
KŚ niech jeździ do Bukowna. PR-y pojadą przez Sosnowiec Jęzor...
myszka - 14-12-2012, 21:10
Temat postu:
Od Jaworzna Szczakowej do Jęzora jeden tor rozebrany, po drugim 30 km/h. Nie robi się nic ( upadek PNI ). Kolejka pociągów z jednej strony po Kraków z drugiej po Oświęcim, Tychy i Kochłowice.
chester11 - 18-12-2012, 15:26
Temat postu: Jak zniechęcić pasażerów do kolei?
Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Chaos – tak pasażerowie nazywają sytuacje w regionalnych przewozach kolejowych na linii nr 62 Tunel-Sosnowiec, która ma miejsce od 8 grudnia br. Wraz z przejęciem obsługi linii Sławków-Sosnowiec przez Koleje Śląskie pasażerowie jadący z Kielc, Sędziszowa, Kozłowa, Charsznicy, Wolbromia i Olkusza, aby dojechać do Katowic muszą dwukrotnie się przesiadać. Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągi zaczęły więc świecić pustkami.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/38091/Jak_zniechecic_pasazerow_do_kolei.htm
Anonymous - 20-12-2012, 14:04
Temat postu:
Macie jakieś info odnośnie jutrzejszego dnia? Bo jutro teoretycznie ma się zakończyć remont tego mostu na Przemszy.
chester11 - 20-12-2012, 14:14
Temat postu:
Podobno jutro mają skończyć. Pociągi wrócą od soboty? Plotkowano że będą to Pr-y bezpośrednio z Sędziszowa i Kozłowa. Ale informacji potwierdzających - brak.
Anonymous - 20-12-2012, 14:34
Temat postu:
Wiesz plotka plotką... Nigdzie właśnie nie moge znaleźć informacji na necie
Lil_Peter - 26-12-2012, 11:14
Temat postu:
Nie mogą to być PRy, bo nie było żadnej umowy na temat tej linii podpisywanej.
sheva17 - 28-12-2012, 00:36
Temat postu:
Dokładnie. PR na tą linię nie wrócą. Jedynie jest szansa od lutego na przesiadki w Jaworznie z jednym biletem na PR.
Lil_Peter - 28-12-2012, 09:56
Temat postu:
Tylko, że nie sądze, aby zdało to egzamin, ludzie odsunęli się tam od kolei. Ciężko będzie kogoś teraz przekonać, żeby wrócił - i do tego jeździł z przesiadką. Swoją drogą, czy na odcinku Jaworzno - Bukowno są w ogóle jakieś stacje?
tomasso86 - 28-12-2012, 12:34
Temat postu:
Pociągi wróciły na odcinek Sosnowiec Gł. - Sławków. Paradoks polega na tym, ze jeżdżą głównie kible PR pod szyldem KŚ.

Poza tym z pociągami jest cyrk, bo w rocznym rozkładzie jazdy KŚ pociągi są rozkomunikowane w Sławkowie z pociągami z Kielc i Sędzisza.. skomunikowane są tylko z autobusami KKU (Kolejowej Komunikacji Uzupełniającej) KŚ.

PRy mogą wrócić na całą trasę i jakoś nagle się okazało, że nie ma przeszkód natury prawnej by wróciły 15 grudnia na trasy Gliwice - Strzelce Op, Gliwice Kędzierzyn Koźle, i Kędzierzyn Koźle - Racibórz, czy Kielce- Częstochowa.
Anonymous - 28-12-2012, 15:27
Temat postu:
od kilku Dni jeździ "turbokibelek" Very Happy Więc nie narzekaj:)
sheva17 - 28-12-2012, 20:50
Temat postu:
Taką usługę marszałek musi zamówić.
jackii - 02-01-2013, 13:03
Temat postu:
myszka napisał/a:
Od Jaworzna Szczakowej do Jęzora jeden tor rozebrany, po drugim 30 km/h. Nie robi się nic ( upadek PNI ). Kolejka pociągów z jednej strony po Kraków z drugiej po Oświęcim, Tychy i Kochłowice.
Rozumiem, prezentujesz platformerski punkt widzenia? Wszystkiemu złemu w remontach jest winien upadek PNI...
Nawet, jeśli nie ma nic wspólnego z pracami na danym odcinku Evil or Very Mad
Anonymous - 03-01-2013, 00:11
Temat postu:
W Tabelach PR odnośnie Promocji "Tani Bilet" została ujęta trasa Bukowno - Jaworzno Szczakowa, także na 100 procent nastąpi reaktywacja linii i przedłużenie pociągów do Szczakowej.
sabatnik - 03-01-2013, 15:25
Temat postu:
Jak już poruszono w innym temacie, nie wiem na ile się to przyda, skoro na trasie Kraków-Katowice zostało zaledwie kilka połączeń. Chyba, że śląskie uruchomi coś dodatkowego na trasie Katowice-Jaworzno Szcz., co moim zdaniem, jest możliwe.
Leniwiec - 03-01-2013, 16:59
Temat postu:
Bardziej by opłacały się dodatkowe połączenia Katowice-Trzebinia, w Jaworznie Szczakowej raczej nie powinny się kończyć bo Trzebini można się przesiąść na Kraków i Oświęcim a w Jaworznie tylko (od lutego) na Sędziszów(Kielce).
Anonymous - 03-01-2013, 22:16
Temat postu:
Na dodatkowe połączenia raczej nie ma co liczyć. Ale liczyć trzeba na dobre skomunikowania, bo inaczej zmiany jakiekolwiek mijają się z celem.
Anonymous - 17-01-2013, 22:48
Temat postu:
No i stało się... Tyle się mówiło o linii 62 jeszcze miesiąc temu. Że będą przesiadki w Bukownie, pociągi będą dojeżdzać do Jaworzna Szczakowej, że to będzie mniejsze zło...


Wracając przed chwilą do domu, zaciekawiło Mnie, że na Peronie na nowo zamontowanej witrynie peronowej jest w środku "zawieszona" jakaś duża żółta kartka. Zbliżając się powoli zauważyłem wielki napis "ROZKŁAD JAZDY WAŻNY OD LUTEGO 2013" Jakie zdumienie Mnie przeszło widząć... Rozkład bez żadnej zmiany relacji godzin, ilości par pociągów... Tylko kilkuminutowe zmiany, nadal z przesiadkami w Sławkowie. Dodano jedynie piktogram (!) przewozu rowerów.


To jest niestety ostateczny koniec linii 62... Aż żal dupe ściska... Niestety.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group