xMICHCIOx napisał/a: |
Mam pytanie odnośnie składu 84532 rel. Świnoujście - Katowice, w kolumnie Przewoźnik (?) są wpisane Koleje Śląskie, czy rzeczywiście tak będzie? |
michal26 napisał/a: |
Jak widać z przecieku na Leszno pozostaje 6 pociągów TLK - Przemysław, Kossak, Pomorzanin, Zefir, Sielawa i Piast oraz EIC Fredro i Panorama.
Przemyślanin i Gwarek pojadą przez Kluczbork z pominięciem Wrocławia Rozewie, Podhalanin, Łebsko, Wołodyjowski, Uznam objazdem przez Ostrów Pozostałe skrócone do Poznania. |
michal26 napisał/a: |
Myślę, że część winy za słabą ofertę na Wolsztyn ponosi też właśnie remont Poznań-Wrocław, ale z drugiej strony teraz mogłoby jeździć więcej jak jeszcze nie ma remontu, a nie jeździ. |
Pirat napisał/a: |
Koleje Wielkopolskie - parowozy w nowym rozkładzie jazdy |
WidZ napisał/a: |
a co ślepy jesteś? |
enstone napisał/a: |
A czy ten rozkład to jest już ostateczna wersja która ma wejść w grudniu, bo głośno było o połączeniu Berlin-Gdynia ostbhanem przez Gorzów-Krzyż-Piłę i jakoś na rozkładzie go nie widać. |
enstone napisał/a: |
Jak nie w tym dziale to którym. |
michal26 napisał/a: |
Jeśli chodzi o Poznań-Leszno to wygląda to tak Odjazdy z Poznania: 5:30; 6:00; 6:45JG; 7:58; 8:46;10:00W;11:43; 12:52IRJG; 13:42; 15:00; 15:30; 15:55; 16:17; 16:36; 17:30; 18:42; 19:30W;20:53; 21:50; 22:50; 6:31TLK; 8:36TLK; 9:40TLK; 10:44EIC; 14:40TLK;18:26TLK; 19:13EIC; 20:36TLK; JG - do Jeleniej Góry; W - do Wrocławia |
Patryck napisał/a: |
KW do Gniezna pojadą od czerwca i Kolejfan miał to na myśli. )
Zapewne sytuacja będzie wyglądać tak, że pociąg który obecnie jeździł do Torunia będzie jeździł do Mogilna KW, a potem przesiadka w regio. oczywiście tak jak obecnie niektóre pociągi będą konczyły bieg w Gnieźnie i nic się nie zmieni poza przewoźnikiem. |
_babol_ napisał/a: |
Bałagan totalny, na trasie do Zbąszynka jest teraz trzech przewoźników. KW, PR i IC . Jak rozumiem docelowo PR i KW nie będą honorowały jednego biletu ? |
rail_user napisał/a: | ||
A coś bardziej konkretnego - oprócz biadolenia ? |
Cytat: |
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ... |
xMICHCIOx napisał/a: | ||
Nie jesteś jedynym pasażerem. |
_babol_ napisał/a: | ||||
Yhm... Możesz się bardziej rozwinąć swoją myśl ? Bo to że nie jestem jedynym pasażerem zdążyłem zauważyć Zazwyczaj mam trudności ze znalezieniem wolnego miejsca w pociągu którym najczęściej się poruszam |
_babol_ napisał/a: |
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ... |
_babol_ napisał/a: |
xMICHCIOx, Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny. Rozdrobnienie przewozów na mojej trasie na trzech już przewoźników, tak na prawdę negatywnie odbija się na pasażerach. Przykładami niech służą dyskusje i pytania ludzi kierowane w stronę konduktora. O co pytali ? Otóż o to co mają zrobić jak do Poznania najbardziej optymalne połączenie dla nich zapewnia pociąg REGIO ( Z mojej stacji startuje o 8.30 ) a pociąg powrotny to już skład KW. Jaka była odp. Kupić dwa miesięczne ... Problem w tym że kolej metropolitalna, nie ma zapewniać tylko dojazdu do pracy czy szkoły, prawda ? Ludzie nie tylko pracują, chcą też korzystać z dóbr ogólnych dostępnych w tym konkretnym przypadku w Poznaniu. Jeszcze do niedawna miałem kupiony bilet miesięczny na pociągi REGIO. Niemal na pamieć wiedziałem kiedy jadą moje składy. Wsiadałem do którego chciałem i wracałem jak chciałem. Wszystko oczywiście w ramach obowiązującego rozkładu. Ale wracając do kwestii ogólnej, Regio jadący o 8.30 ( z mojej stacji ) często jest tak zapchany że nie ma już gdzie usiąść. Ci wszyscy ludzie mają teraz kupować dwa miesięczne ? Na PR i KW ? Bo zapewne część wraca KW. A co w przypadku kiedy czasem trzeba dostać się wcześniej do miejsca docelowego a innym razem można jechać dużo później ? No właśnie ... oto ten brak elastyczności. Powiesz mi że problem dotyczy tylko mnie ? I ja, jaśnie Pan z zatłoczonego pociągu REGIO marudzę jak typowy malkontent że utraciłem swobodę na ... właściwie na rzecz czego ? Na możliwość śmigania Elfem ?
Odnośnie Luki między 19.30 a 22.51 ... Wczoraj miałem przyjemność śmigać Elfem właśnie o 22.51 . Zazwyczaj pociąg ten był solidnie obłożony ( EZT za czasów PR) . Wczoraj w zasadzie pojedyncze osoby nim jechały ... Myślę sobie. Co jest ? A no tak, pewnie część odetchnęła z ulgą i już przesiadła się na wprowadzony od 9.12 TLK o 21.35... To w moich oczach udowodniło że ludzie zwyczajnie potrzebowali, potrzebują rozsądnego połączenia w okolicach 21 Oczywiście sam zrezygnuję z usług PR i KW na rzecz IC. Bo to będzie teraz dla mnie najlepsze połączenie z POZ. A wystarczyło by przejąć 100 % połączeń przez KW od PR lub dogadanie się z PR w sprawie biletów, i dodanie jednego składu śmigającego w okolicach lub po 21, z Poznania do Zbąszynka ... Pozdrawiam |
Cytat: |
Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny. |
_babol_ napisał/a: |
Ja swoje zdanie wyraziłem. Uzupełniłem je o obserwacje I wątpliwości innych podróżnych. Kupowanie kolejnych kart uprawniających mnie do jazdy pociągami obu przewoźników jest powiększaniem wydatków na przejazdy. W związku z tym to kolejny argument mówiący o tym ze pasażer poza dodatkowymi kosztami I utrudnieniami, żadnych korzyści z rozbicia przewozów regionalnych na dwóch przewoźników nie odczuwa ...
Ode mnie tyle... Myślę ze znacząca część podróżnych ma tożsame z moim zdanie ... Pamiętać należy ze to kolej ma być dla pasażera, a nie pasażer dla kolei ... |
Cytat: |
Informujemy, że od dnia 10 lutego 2013 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy pociągów. Liniowe rozkłady jazdy dostępne są w zakładce "w regionach".
I. NOWE POCIĄGI: 79930/1 rel. Gniezno (7:52) – Poznań Gł. (8:45), 79932/3 rel. Gniezno (9:45) – Poznań Gł. (10:37), 77932/3 rel. Poznań Gł. (14:11) – Gniezno (14:58), 77942/3 rel. Poznań Gł. (18:54) – Gniezno (19:47), 77213 rel. Poznań Gł. (16:25) – Szamotuły (16:58), 77214 rel. Szamotuły (17:05) – Poznań Gł. (17:38). II. SKRÓCONE RELACJE: pociągi 74130 relacji Ostrów Wlkp. (11:07) – Krzepice (13:29) i 47131 rel. Krzepice (8:10) – Ostrów Wlkp. (10:22) kursować będą w skróconej relacji Kępno (11:58) – Krzepice (13:30) oraz Krzepice (7:50) – Kępno (9:07), pociągi 85420 relacji Piła Gł. (4:34) – Bydgoszcz Gł. (6:01) i 57433 rel. Bydgoszcz Gł. (20:03) – Piła Gł. (21:30), kursować będą w skróconej relacji Wyrzysk Osiek (5:11) – Bydgoszcz Gł. (6:01) oraz Bydgoszcz Gł. (19:56) – Wyrzysk Osiek (20:47), pociąg 77825 rel. Poznań Gł. (15:19) – Wronki (16:09) kursować będzie w skróconej relacji Poznań Gł. (15:20) – Szamotuły (15:53), pociąg 77826 rel. Wronki (16:30) – Poznań Gł. (17:21) kursować będzie w skróconej relacji Szamotuły (16:29) – Poznań Gł. (17:09). III. ZMIANY GODZIN KURSOWANIA: pociąg 79721 rel. Rawicz (4:36) – Leszno (5:05), kursować będzie wg zmienionego rozkładu jazdy Rawicz (5:41) – Leszno (6:09), pociąg 79720 rel. Leszno (22:20) – Rawicz (22:48) zostanie odwołany, a w zamian uruchomiony zostanie pociąg Leszno (15:30) – Rawicz (15:58). |
Cytat: |
W połowie kwietnia wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu kolejowego na trasie Poznań - Leszno. Na odcinkach Poznań Główny - Luboń oraz Czempiń - Mosina ruch odbywać się będzie wyłącznie po jednym torze. Pociągów będzie mniej, ale mają być dłuższe. Utrudnienia potrwają do 2015 roku.
W przyszłym tygodniu rozpocznie się akcja informacyjna na kolei, dzięki której pasażerowie poruszający się na trasie Poznań - Leszno dowiedzą się szczegółowo o zaplanowanych zmianach. A tych jest sporo. - Najbardziej odczuwalną zmianą dla pasażerów będzie wprowadzenie ruchu jednotorowego, dwukierunkowego pomiędzy Czempiniem i Mosiną oraz pomiędzy Luboniem i Poznaniem Głównym - wyjaśnia Norbert Wełyczko z Przewozów Regionalnych. - Oznaczać to będzie zamknięcie jednego z dwóch czynnych torów. Taki zabieg spowoduje wprowadzenie ruchu wahadłowego na obu tych odcinkach, a co za tym idzie ograniczona będzie przepustowość linii, co spowoduje zmniejszenie liczby połączeń - dodaje. Dla pasażerów oznacza to po prostu utrudnienia. Zmiany mają wejść w życie 14 kwietnia i będą wpływać na ruch pociągów do 2015 roku. Związane są z pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej Wrocław - Poznań. Odwołana zostanie część pociągów. - Spółka Przewozy Regionalne w zamian za odwołane pociągi, postanowiła wydłużyć składy obsługujące pozostałe połączenia. W czasie szczytu przewozowego kursować będą pociągi zestawione nawet z ośmiu wagonów. Pozwoli to, w możliwie najmniej uciążliwy sposób, zapewnić sprawny transport dla wszystkich podróżujących rano do pracy i szkoły w Poznaniu, a także zapewni sprawny powrót w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego - zauważa. Pociągi Odwołane od 14 kwietnia: - 77724 Poznań Gł. 06:00 - Leszno 07:19 - 77736 Poznań Gł. 15:30 - Leszno 16:53 - 77200 Poznań Gł. 16:17 - Leszno 17:36 - 77209 Leszno 05:10 - Poznań Gł. 06:37 - 77229 Leszno 06:14 - Poznań Gł. 07:40 - 77211 Leszno 18:14 - Poznań Gł. 19:40 Pociągi wydłużone, kursujące z dodatkowymi wagonami od 14 kwietnia: - 77725 Leszno 4:40 – Poznań Gł. 5:13 - 77727 Leszno 5:50 – Poznań Gł. 7:22 - 77731 Leszno 6:49 – Poznań Gł. 8:22 - 77741 Leszno 15:15 – Poznań Gł. 16:43 - 77734 Poznań Gł. 14:45 – Leszno 16:11 - 77738 Poznań Gł. 15:52 – Leszno 17:21 - 77740 Poznań Gł. 17:55 – Leszno 19:21 Nowością będą pociągi kursujące na trasie Leszno - Kościan, uruchomione w godzinach obecnych połączeń Leszno - Poznań Główny. Pasażerowie, którzy wsiadają do pociągów na trasach Poznań Główny - Luboń oraz Czempiń - Mosina będą musieli od kwietnia zwracać uwagę na tor, po którym kursować będą pociągi. - Od 14 kwietnia ruch pociągów na trasie Czempiń - Mosina odbywać się będzie tylko po torze nr 1 (jest to tor prawy patrząc w kierunku Poznania), a na trasie Luboń k/Poznania - Poznań Główny pociągi poruszać się będą torem nr 2 (czyli torem lewym jadąc w kierunku Poznania) - zapowiada Wełyczko. - Szczególną uwagę na tę zmianę powinni zwrócić podróżni korzystających z przystanków: Iłowiec, Drużyna Poznańska i Poznań Dębiec. W pierwszej fazie zamknięcia, w Iłowcu czynny będzie tylko peron od strony budynku dworca, w Drużynie Poznańskiej peron po stronie posterunku dróżnika przejazdowego. W obu przypadkach są to perony, z których odjeżdżają pociągi do Poznania. Natomiast na stacji Poznań Dębiec, korzystać będzie można tylko z peronu przylegającego bezpośrednio do budynku dworca, z którego obecnie odjeżdżają pociągi w kierunku Leszna. Gdy prace się zakończą, na tej trasie pociągi będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h. Obecnie to 60 km/h. Wygląd zmienią też perony na trasie, a także pojawią się tutaj nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. |
dddbb napisał/a: |
http://przewozyregionalne.pl/sites/default/files/pliki/9393/330-09-06-2013_0.pdf
Skąd to wziąłeś? Ani powyższy rozkład liniowy ani sitkol tego nie potwierdza |