INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Linia Ełk-Pisz

Rafał Bączek - 31-12-2008, 23:07
Temat postu: Linia Ełk-Pisz
Piszcie tutaj o tym, co wiecie na temat przywrócenia połączenia pasażerskiego pomiędzy Ełkiem a Piszem.
eurek - 04-01-2009, 12:02
Temat postu:
O reaktywacji slyszy sie srednio co pół roku. Te trase ukatrupili bodaj w 2000r. Na razie kursuja tam jakies zdawki wiec linia zyje. Padaly deklaracje likwidacji gardel na calej Olsztyn-Ełk ale czy cos robia, pojecia nie mam. Moze jak UM dokupi szynobusy to cos puszcza choc nie liczylbym na ten rok...
Seblit - 04-01-2009, 20:44
Temat postu:
Remontują do 50 km/h, ta linia jest przeznaczona do reaktywacji w tym roku chociaż w samym Ełku prac nie widać.
Piottr - 05-01-2009, 09:29
Temat postu:
W roku ubiegłym zostały wyremontowane najgorsze miejsca na Pisz - Ruciane i przywrócono ! (słownie jedną!) parę pociagów do Piszu.
Skutkiem czego do Piszu na wczasy pojechałem samochodem. Korek na drodze z Warszawy zaczynał się jakieś 2 km przed tablicą "Pisz"...
flugzeug30 - 07-01-2009, 01:15
Temat postu:
Remontują pomału , na razie jeżdżą zdawki do Drygał z Ełku , a dalej- nie wiem . Z tego , co pamiętam , samorządowcy są bardzo zainteresowani reaktywacją ww. linii .
bartik - 10-12-2009, 22:46
Temat postu:
wiadomo coś nowego w sprawie tej linii?? (pochodzę z Krakowa, ale jestem co roku na mazurach i dlatego mnie to interesuje)
Anonymous - 10-12-2009, 22:56
Temat postu:
Z tego co kiedyś przeczytałem w gazecie olsztyńskiej ruch pasażerski ma być wznowiony pod koniec 2010roku
szomiz - 10-12-2009, 23:05
Temat postu:
A jak sie nie wyrobią na samorządowe, to chwilę później parlamentarne...

Najgorsze jest to, że później jest dziura w kampaniach i przez dwa lata nawet obiecywać nic nie będą musieli
jaga - 11-12-2009, 19:53
Temat postu:
Ten szlak to ruina,tereny mało zamieszkane i wątpliwa jest jego przyszłość, nawet po jakimś cudownym uruchomieniu kiedyś przewozów.Węzeł ełcki niszczeje i kurczy się z każdym nowym rozkładem. W pewnym sensie to już przelotówka.
w7 - 14-12-2009, 18:55
Temat postu:
Jaga, byłbym daleki od nazywania szlaku Pisz - Ełk ruiną.

Szynobusy hipotetycznie mogą już tam jechać 40 km/h, czyli w/w odcinek pokonać mogłyby w czasie ok. 90 minut. To wynik porównywalny, a nawet lepszy, od czasu przejazdu niektórych autobusów na tejże trasie.

Problemem nie jest zatem tragiczny stan torów czy mało zamieszkane tereny (autobusy jeżdżą pełne!), lecz fatalna polityka województwa w zakresie organizacji regionalnych pociągów. Zresztą o czym my mówimy, skoro pociągi nie jeżdżą nawet do, znacznie atrakcyjniejszych z punktu widzenia chociażby turystów, Mikołajek.
tomaszo - 13-01-2010, 14:28
Temat postu:
Faktycznie, od czasu do czasu coś tamtędy przejedzie

http://www.galeria.torami.info/details.php?image_id=945

Niestety w kwestii przywrócenia ruchu pasażerskiego nic się niedzieje Sad
Exsimus - 13-01-2010, 14:51
Temat postu:
Według mnie nie ma najmniejszego sensu uruchamiać dla ruchu pasażerskiego na odcinku Pisz - Ełk do kiedy nie zostaną uruchomione pociągi na odcinku Mrągowo - Ełk. Według mnie na tej pierwszej wystarczą dwie pary z relacji Olsztyn - Ełk tak jak było + 3 para wieczorno-poranna Olsztyn - Mrągowo. Potem w drugiej kolejności uruchamiany Pisz - Ełk także z minimum trzema parami Ełk - Pisz - Olsztyn
w7 - 13-01-2010, 20:01
Temat postu:
Możesz wytłumaczyć swój tok myślenia?

Dlaczego Mrągowo - Ełk w pierwszej kolejności, a Pisz - Ełk - odcinek remontowany, powoli, aczkolwiek sukcesywnie, przez trzy ostatnie lata, gdzie szynobusy mogłyby jechać już 50 km/h, dopiero później? Nie bardzo rozumiem...

Cytat:
Faktycznie, od czasu do czasu coś tamtędy przejedzie

Rzekłbym, że nie "od czasu do czasu", lecz regularnie, kilka razy w tygodniu.
tomaszo - 13-01-2010, 23:39
Temat postu:
Nie ma sensu rozstrząsać, którą linię należy szybciej otworzyć, gdyż szanse na przywrócenie ruchu osobowego na którejkolwiek z nich są bardzo niskie. Modernizacja, a późniejsze przywrócenie odcinka Szczytno - Pisz to pierwszy przypadek (i chyba ostatni) przywrócenia ruchu pasażerskiego na zamkniętej linii w województwie warmińsko-mazurskim. O wszystkim decyduje frekwencja, a co za tym idzie - pieniądze.

Każdy, kto miał okazję jechać pociągiem do Ełku przez Mikołajki wie, że między mrągowem a ełkiem pociągiem podróżowało zazwyczaj kilka (czasami kilkanaście) osób. Frekwencja taka niestety panowała nawet w wakacje, więc czemu teraz należałoby reaktywować tą linię?

W niedawno zmienionym rozkładzie przybył jeden pociąg do Pisza i z powrotem. Według mnie nie należy się jednak zbytnio z tego cieszyć, gdyż podróżuje nim (między Piszem a Szczytnem) zaledwie garstka ludzi. Zapewne więc zniknie w przyszłym roku jedno połączenie z Piszem. O wydłużeniu ruchu pasażerskiego do Ełku też nie ma co mażyć (wszyscy wiemy ile to by wymagało środków finansowych), więc cieszmy się, że można jeszcze oglądać tu jakiekolwiek ślady ruchu kolejowego Smile
Stoker - 14-01-2010, 12:01
Temat postu:
No a jak miało być inaczej, skoro cała oferta przewozowa tych linii to raptem od jednej do dwóch par pociągów na dobę Question Exclamation To ma być oferta przyciągająca potencjalnego klienta do pociągu Question To kompletny kabaret i absurd Exclamation
Na liniach, na których dopuszczalne prędkości wynoszą co najmniej 50 km/h powinno być przynajmniej 6 par pociągów na dobę. Wówczas rozkład jazdy da się ułożyć w sposób proporcjonalny i zapewniający dojazdy do szkół i pracy oraz powroty stamtąd. Wówczas frekwencja wzrosłaby we wszystkich pociągach i to lawinowo.
Tak było w Zachodniopomorskim jakieś 3 lata temu, gdy uruchomiliśmy znacznie większą liczbę pociągów niż w poprzednim rozkładzie jazdy z jednoczesnym połączeniem relacji wielu z nich. Do tego odpowiednia polityka taryfowa - "Połączenie w dobrej cenie" to produkt który powstał właśnie w Zach-Pomie, który demograficznie i gospodarczo jest podobnym regionem do War-Mazu.
Od 2005 do 2009 roku kolejowe przewozy pasażerskie wzrosły ogółem o jakieś 40%, przy czym na wielu liniach ten wzrost wyniósł nawet 80% Exclamation
Bartini - 14-01-2010, 13:03
Temat postu:
Widać że kompletnie nie znasz specyfiki woj. warmińsko - mazurskiego i nie znasz kompletnie stanu tutejszej infrastruktury.

Cytat:
Na liniach, na których dopuszczalne prędkości wynoszą co najmniej 50 km/h powinno być przynajmniej 6 par pociągów na dobę

Sprawdź sobie ile masz czynnych posterunków między Szczytnem a Ełkiem. Ponadto nikt nie będzie jeździł pociągami z taką prędkością. Na chwilę obecną ta trasa nie nadaje się do reaktywacji ruchu osobowego.

Bardziej wskazane byłoby zapewnienie lepszej oferty na linii Olsztyn - Ełk.
w7 - 14-01-2010, 18:57
Temat postu:
Cytat:
Sprawdź sobie ile masz czynnych posterunków między Szczytnem a Ełkiem.


Odcinek Pisz - Ełk to ok. 56 km - odległość niemal jednakowa, jak między Szczytnem, a Piszem (57 km). Brak posterunków na tym, dość długim odcinku, nie przeszkadza mimo to w prowadzeniu ruchu, zarówno pasażerskiego, jak i towarowego... Toteż nie podnosiłbym argumentu ilości czynnych posterunków, jako przeszkody w uruchomieniu odcinka do Ełku i zwiększenia ilości pociągów.

Będą pociągi, w przyszłości PLK-a może zastanowić się nad otwarciem np. Białej Piskiej. Obecnie: nie ma pociągów (ba, nawet chęci do ich uruchomienia), więc nikt będzie wykładał pieniędzy na odbudowanie którejś ze stacji. Błędne koło.

Cytat:
O wydłużeniu ruchu pasażerskiego do Ełku też nie ma co mażyć (wszyscy wiemy ile to by wymagało środków finansowych), więc cieszmy się, że można jeszcze oglądać tu jakiekolwiek ślady ruchu kolejowego


Nie wiem czy wszyscy wiemy, ile mógłby to wymagać środków finansowych. Ja bynajmniej nie wiem (bo ile kosztować może odkrzaczenie/odbudowanie 8 peronów?). Tak samo nie wiemy, ile kosztuje codzienny postój szynobusu w Piszu (czyt. dowóz zmienników na poranny pociąg).

Cytat:
Ponadto nikt nie będzie jeździł pociągami z taką prędkością.


Odcinek Pisz - Ełk nie był projektowany z myślą o osiąganiu większych prędkości. Zerknij do archiwalnych rozkładów i czasów przejazdu przed laty. Prędkość 50 km/h dla pociągów czyni je już atrakcyjnymi wobec autobusów.
Bartini - 14-01-2010, 22:23
Temat postu:
Cytat:
Będą pociągi, w przyszłości PLK-a może zastanowić się nad otwarciem np. Białej Piskiej. Obecnie: nie ma pociągów (ba, nawet chęci do ich uruchomienia), więc nikt będzie wykładał pieniędzy na odbudowanie którejś ze stacji.

Ruciane Nida demontowali przy jeżdżących pociągach, więc nie łudźmy się że nagle PLK zacznie odbudowywać mijanki. Między innymi brak tego posterunku poważnie wpływa na brak możliwości dodania nowych pociągów na linię Szczytno - Pisz.

Cytat:
Prędkość 50 km/h dla pociągów czyni je już atrakcyjnymi wobec autobusów.

Chyba sobie jaja robisz. 2 godziny, kiedy samochodem jedzie się godzinę? Mamy XXI wiek. To nie jest linia pierwszej potrzeby, są ważniejsze linie, na których konieczne jest zapewnienie odpowiedniej oferty.

Cytat:
Tak samo nie wiemy, ile kosztuje codzienny postój szynobusu w Piszu (czyt. dowóz zmienników na poranny pociąg).

Dlatego sądzę, że powinniśmy założyć własny komitet obrony kolei na warmii i mazurach, który będzie żądał dokładnych rozliczeń od ZPR Olsztyn i UMWW-M
w7 - 15-01-2010, 17:59
Temat postu:
Cytat:
Ruciane Nida demontowali przy jeżdżących pociągach, więc nie łudźmy się że nagle PLK zacznie odbudowywać mijanki. Między innymi brak tego posterunku poważnie wpływa na brak możliwości dodania nowych pociągów na linię Szczytno - Pisz.


Ruciane-Nidę zamknęli zaraz po kompletnym zawieszeniu ruchu pasażerskiego na Szczytno - Pisz (luty 2007 r.). Nie wydaje mi się, aby PLKa spodziewała się wówczas, że samorządy zrobią psikusa, zbuntują się i pomogą przy remoncie. Zresztą w Rucianem od lat nie były zaplanowane żadne mijanki, to raptem 16 km od Pisza, 18 minut jazdy... więc utrzymywanie tej stacji mijało się z celem (i nie jest przeszkodą w uruchomieniu dodatkowych pociągów).

Cytat:
Chyba sobie jaja robisz. 2 godziny, kiedy samochodem jedzie się godzinę? Mamy XXI wiek.


Powiedz to mieszkańcom Drygał, Białej Piskiej... itd. Szczególnie tym bez samochodu (albo uczniom). A trochę ich będzie, bo to jednak obszar dość ubogi. Ciekawe co wybiorą - drogi i wolniejszy autobus, czy tańszy i szybszy pociąg. Kilka postów wyżej zarzucasz innym brak znajomości specyfiki województwa, a sam piszesz brednie... albo sobie jaja robisz.

Cytat:
To nie jest linia pierwszej potrzeby, są ważniejsze linie, na których konieczne jest zapewnienie odpowiedniej oferty.

Jedno nie wyklucza drugiego. Owszem, 219-stka nie jest najważniejsza, jest jednak jedyną linią, gdzie samorządy wykazują tak duże zaangażowanie w doprowadzeniu jej do przyzwoitego stanu technicznego. Kiedyś, gdy prędkość na Pisz-Elk wynosiła śmieszne 20 km/h, władni w organizacji przewozów pasażerskich wpuszczenie tam pociągów uzależniali od remontu i podniesienia prędkości. I co? Jest remont, prędkość poszła w górę... A pociągi jak nie kursowały, tak nie kursują.
Anonymous - 15-01-2010, 21:17
Temat postu:
Spokojnie koledzy pociagi będa kursowały najpóżniej za rok .Zwiazane jest to z uruchomieniem lotniska w Szymanach przeciez z Ełku też trzeba będzie dostac sie na lotnisko to juz sprawa przesądzona
Seblit - 25-01-2010, 11:36
Temat postu:
Gryff, a skąd masz takie informacje? Remont owszem jest, ale o planach wznowienia ruchu mówiło się w 2008 a potem temat się skończył. Otwarte powinny być wszystkie linie i tylko w relacjach Olsztyn-Ełk (nie cząstkowych). A samochód w kierunku piskim to żadna alternatywa po tak badziewnej drodze.
OKOK by tu sie przydał. A w ZPR Olsztyn czystki administracyjne proporcjonalnie do wycofanych pociągów.
edzio12 - 13-02-2010, 10:01
Temat postu:
Szynobus będzie kursował z Olsztyna do Ełku przez pisz od 01.03. 2010. Very Happy
Bartini - 13-02-2010, 10:32
Temat postu:
A może jakieś dowody na prawdziwość tej bajki?
Anonymous - 13-02-2010, 17:25
Temat postu:
Nie wydaje mi się żeby od 1 marca szynobus zaczął kursować aż do Ełku ,narazie kursuje do Pisza ,do Ełku zacznie kursować prawdopodobnie w grudniu od nowego RJ
edzio12 - 15-02-2010, 09:15
Temat postu:
Tak podaje moje szefostwo,że od 1.03. 2010.A życie pokaże, ale pewne jest że będzie kursował w tym roku.Pisz dostał swój szynobus,bez sęsu żeby kurs kończył w piszu. Poczekamy zobaczymy.Szybkość od piszu do Ełku szynobusem na dzisiaj to 50\km. Very Happy
Bartini - 15-02-2010, 10:07
Temat postu:
Cytat:
Pisz dostał swój szynobus,bez sęsu żeby kurs kończył w piszu.

"Bez sęsu" jest twoja ortografia.

Cytat:
A życie pokaże, ale pewne jest że będzie kursował w tym roku.

Ciekawe tylko kto będzie płacił za te bzdury.
w7 - 15-02-2010, 19:59
Temat postu:
Cytat:
Ciekawe tylko kto będzie płacił za te bzdury.

Bzdurą, Panie Bartini, to jest nocny postój szynobusu w Piszu.
Bartini - 15-02-2010, 21:02
Temat postu:
A gdzie ma stać, skoro o 5 rano jedzie do Olsztyna? To jest jak najbardziej normalne, a pretensje można conajwyżej mieć o długość postoju w Piszu.
w7 - 16-02-2010, 15:35
Temat postu:
Gdzie ma stać? W Ełku! Rano powrót do Pisza i jazda dalej do Olsztyna w planie obecnego 9622.

Pociąg w podobnych godzinach jeździł do połowy lat 90. Teraz, po skróceniu czasu jazdy w stosunku do wówczas obowiązującej, takie połączenie tym bardziej ma rację bytu. A już na pewno: jest bardziej sensownym rozwiązaniem, aniżeli postój szynobusu w Piszu.
Bartini - 16-02-2010, 16:05
Temat postu:
To o której on wyjedzie z tego Ełku? O 4 rano? Ile będziesz miał pasażerów na odcinku Ełk - Pisz o tej godzinie? O ile wieczorny zjazd do Ełku jeszcze ma jakiś sens, to w zasadzie nocny kurs Ełk - Pisz to strata pieniędzy.
jaga - 16-02-2010, 17:19
Temat postu:
Ludzie! O czym wy piszecie? Tej linii już nie ma. Zniszczono ją w 2000 roku cięciami. Tak jak teraz Orzysz a kiedyś Gołdap i Suwałki reaktywacja tej linii to cud. No ale my słyniemy z cudów. Proszę zobaczyć co jest na linii Ełk- Białystok. Pustki. No w piątek i niedzielę Prostki i Grajewo robią frekwencję.3 pociągi. Kpina.Na linii piskiej tuż przed zamknięciem było pusto. Wiem bo jeździłam i widziałam.
Ale pomarzyć warto .Czekam na otwarcie.
jubikej - 16-02-2010, 17:38
Temat postu:
Bartini lepiej jak wyjedzie z Ełku o 4 rano jako Regio niz jako podsyl do Piszu, i tak jedzie i tak ,a moze akurat ktos nim pojedzie Smile
Bartini - 16-02-2010, 17:53
Temat postu:
No to tłumaczę - ok, niech popołudniowy pociąg z Olsztyna do Pisza pojedzie aż do Ełku. I późnym wieczorem, po przyjeździe R-15127 z Białegostoku do Ełku - niech pojedzie do Pisza i tam przenocuje.
w7 - 16-02-2010, 17:55
Temat postu:
Jaga, ale co ma piernik do wiatraka? Czy cięcia sprzed 10 lat oznaczają, że linia winna zawsze leżeć odłogiem, a wszelkie próby jej reaktywacji są z góry skazane na porażkę?

Wypowiedzi o wznowieniu ruchu nie nazywałbym marzeniami. To kwestia czasu. I to nieodległego.

Małymi kroczkami może się udać...

PS. Bartini, rozwiązanie niegłupie, lecz paradoksalnie może być droższe w realizacji, aniżeli poranny kurs Ełk-Pisz (stacja w Piszu nie jest czynna całodobowo).
buuuuum - 16-02-2010, 19:28
Temat postu:
jaga napisał/a:
Ludzie! O czym wy piszecie? Tej linii już nie ma. Zniszczono ją w 2000 roku cięciami. Tak jak teraz Orzysz a kiedyś Gołdap i Suwałki reaktywacja tej linii to cud. No ale my słyniemy z cudów. Proszę zobaczyć co jest na linii Ełk- Białystok. Pustki. No w piątek i niedzielę Prostki i Grajewo robią frekwencję.3 pociągi. Kpina.Na linii piskiej tuż przed zamknięciem było pusto. Wiem bo jeździłam i widziałam.
Ale pomarzyć warto .Czekam na otwarcie.

Co racja to racja,linia jest wysokich parametrów jak na nasz kraj a jednak widzimy co się tam dzieje
Bartini - 17-02-2010, 01:22
Temat postu:
Cytat:
Ełk-Pisz (stacja w Piszu nie jest czynna całodobowo).

Rogoźno Pomorskie też miało zostać całkowicie zamknięte - dosłownie na kilka dni przed reaktywacją Grudziądz - Kwidzyn przez Arrivę. Stacji nie zamknięto, gdyż zamówiony przez przewoźnika rozkład, mimo że nie przewidywał mijanek w Rogoźnie, był na tyle napięty, że koniecznie było utrzymanie otwartej stacji.

Kwestia dogadania ($$$) z PLK.
yusek - 17-02-2010, 08:48
Temat postu:
A właśnie czy nie można zastosować przełączania zwrotnic w systemie tramwajowym. Maszynista sam sobie steruje zwrotnicą przed i po przyjeżdzie.
Seblit - 06-05-2010, 22:31
Temat postu:
Z tego co donosi gazeta "Teraz Ełk" od 1 lipca ma zmartwychwstać odcinek Ełk-Pisz. Na początek jako linia sezonowa, a jeśli frekwencja dopisze to całoroczne pociągi tam będą. Oczywiście w relacji Ełk-Olsztyn.
Trochę wierzyć się nie chce, ale skoro tak to do pociągów marsz i będą jeździć cały rok Very Happy
pp - 07-05-2010, 10:26
Temat postu:
Duże brawa dla lokalnych MK i dla samorządów.
Exsimus - 07-05-2010, 14:07
Temat postu:
A ten wieczorno - poranny podsył Pisz - Ełk - Pisz istnieje czy nie?
Seblit - 07-05-2010, 19:28
Temat postu:
Tego nie wiem, ale nie widziałem na tej linii od dawna nic innego niż towarowe.
w7 - 07-05-2010, 20:01
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
A ten wieczorno - poranny podsył Pisz - Ełk - Pisz istnieje czy nie?

Nie ma (i w ostatnich latach nie było) żadnego podsyłu.

Szynobus od pociągu 9627 nocuje w Piszu i rano wraca jako 9622.
Radek - 08-05-2010, 20:53
Temat postu:
Jeden pociąg już widać w rozkladzie - od 2 lipca wyjazd z Ełku 3:51, przyjazd do Olsztyna 7:15. 15:54 z Olsztyna, 19:28 w Ełku od 1 lipca.
http://rozklad-pkp.pl/stboard.php/pn?q=pl/node/149&input=5100305&boardType=dep&time=03:00&productsFilter=0&start=yes

http://rozklad-pkp.pl/stboard.php/pn?q=pl/node/149&input=5100305&boardType=arr&time=19:00&productsFilter=0&start=yes
Bartini - 09-05-2010, 08:46
Temat postu:
Widzę że w warm-mazie jak zwykle myślą nie tą częścią ciała co trzeba... Półtorej godziny na przejechanie 50 km, brawo! Z tradycją w nowoczesność!

Cytat:
wyjazd z Ełku 3:51

Już widzę te tłumy na odcinku Ełk - Pisz...

Jak już ktoś chce się bawić koniecznie w rysowanie kolejnej kreski na mapie, to po pierwsze:
- nie ma sensu jechać 3:51 z Ełku, obecny start z Pisza jest w wystarczający
- popołudniowy kurs niech jedzie już jak jedzie, chociaż jego sensowność za Piszem jest mocno dyskusyjna
- po przyjeździe poc. 15127 niech pojedzie w relacji Ełk - Pisz i tam nocuje, tak jak to robi obecnie.

Dyskusja o pozostałych pociągach na tej linii jest zbędna, z powodu braku taboru i żenującej szlakowej.
w7 - 09-05-2010, 10:44
Temat postu:
Bartini napisał/a:
Widzę że w warm-mazie jak zwykle myślą nie tą częścią ciała co trzeba... Półtorej godziny na przejechanie 50 km, brawo! Z tradycją w nowoczesność!


Bartini, to co w takim razie proponujesz? Pytam w kontekście uruchomienia pociągów na Ełk - Pisz, tak aby nikt nie wyskoczył z krzykiem, że puszczenie tam pociągów to zabawa w rysowanie na siłę kresek na mapie.

Tylko weź łaskawie pod uwagę, że:
- Astronomicznych prędkości tutaj nigdy nie będzie (i nie było!).
- Linia nie była budowana jako główna magistrala, a pociągi osobowe 55 km odcinka Ełk - Pisz szybciej niż w 75-80 minut nie pokonywały tutaj nigdy.

Zerknij kilka lat wstecz, przykład nieodległy: 57 km ze Szczytna do Pisza pociągi jechały w czasie niemal dwóch godzin (!), sam rozkład jazdy pozostawiał wiele do życzenia. Mimo tego często jechałem w pociągu na stojąco...

Fakt, jedna para w godzinach dla wielu abstrakcyjnych (wielu, ale nie wszystkich!) i zupełnie nieprzydatnych to mało, ale biorąc pod uwagę, że jeszcze w tym roku powinny przyjechać kolejne szynobusy... można śmiało powiedzieć, że będzie coraz lepiej. Od czegoś trzeba zacząć!

PS. I warto podkreślić: pociąg przez Pisz będzie połączeniem umożliwiającym najwcześniejszy dojazd do Olsztyna (7:15) z Ełku.
Exsimus - 09-05-2010, 13:27
Temat postu:
W ostatnich latach przed zawieszeniem przewozów pociąg z Ełku do Olsztyna przez Pisz jechał w bardzo podobnych godzinach. Mimo kosmicznych godzin trzymam kciuki za to nowe połączenie, bo ostatnio bardzo dużo dobrego dzieje się w województwie w którym się kiedyś urodziłem i w którym przez tak wiele lat kolej podupadała...
wojcio - 09-05-2010, 14:21
Temat postu:
Nie uwierzę, dopóki pierwszy pociąg nie pojedzie... Mrągowo do piachu - a potencjał Mrągowa jest nieporównanie większy niz odcinka Pisz -Ełk. Najbardziej ucieszyłaby mnie jednak porządna oferta przez Korsze. Zaś co do pozostałych linii - niewiele się ugra na linii ze szczątkową ofertą, jak to ktoś rozsądnie parę postów wyżej napisał. Dla naszych decydentów liczy się asfalt - kolej to taki może i czasem przydatny, ale jednak XIX wieczny przezytek.
Bartini - 09-05-2010, 15:12
Temat postu:
Cytat:
Pytam w kontekście uruchomienia pociągów na Ełk - Pisz

W ogóle ich nie uruchamiać, poza pociągami typowo turystycznymi. Pociąg o 3:51 z Ełku nie wygląda mi na turystyczny.

Cytat:
Tylko weź łaskawie pod uwagę, że:

A ty weź łaskawie pod uwagę, że mamy XXI wiek i ludzie pokupowali już sobie samochody.

Cytat:
Zerknij kilka lat wstecz

Ale dzisiaj nie jest kilka lat wstecz, tylko dzisiaj jest rok 2010.

Cytat:
Fakt, jedna para w godzinach dla wielu abstrakcyjnych (wielu, ale nie wszystkich!) i zupełnie nieprzydatnych to mało

To nie jest mało, to jest marnowanie pieniędzy. Jak najbardziej jestem za tym, żeby pociągi tam jeździły, ale dla ludzi, a nie po to żeby domykać obiegi.

Cytat:
I warto podkreślić: pociąg przez Pisz będzie połączeniem umożliwiającym najwcześniejszy dojazd do Olsztyna (7:15) z Ełku.

Już widzę te tłumy ełczan wstających o 3 rano żeby dojechać do Olsztyna w 3,5 godziny.
w7 - 09-05-2010, 17:38
Temat postu:
Bartini napisał/a:
W ogóle ich nie uruchamiać, poza pociągami typowo turystycznymi. Pociąg o 3:51 z Ełku nie wygląda mi na turystyczny.

Typowo turystyczne pociągi na odcinku wątpliwie atrakcyjnym turystycznie? Chyba, że postpegerowskie tereny wokół Białej czy Drygał zaliczysz do interesujących pod tym względem.

Bartini napisał/a:
A ty weź łaskawie pod uwagę, że mamy XXI wiek i ludzie pokupowali już sobie samochody.

Czyli co, kolej na takiej prowincji jak tutaj, gdzie prędkość wynosi 40-50 km/h, jest niepotrzebna i nie ma sensu? Powiedz to uczniom, studentom, czy ludziom codziennie dojeżdżającym do pracy za przysłowiowe "grosze". Kiedy ostatni raz byłeś w Białej Piskiej, czy innych miejscowościach położonych na trasie przejazdu pociągu i gdzie widziałeś te parkingi pełne samochodów?

Na gruntowny remont ze strony PLKi nie ma co liczyć, marzenia o prędkości w granicach 80 km/h można włożyć między bajki.

Bartini napisał/a:
Cytat:
Zerknij kilka lat wstecz

Ale dzisiaj nie jest kilka lat wstecz, tylko dzisiaj jest rok 2010.

Co zmieniło się do 2010 roku, przez ostatnie 4-5 lat, czyli okres który miałem wcześniej na myśli (wówczas pociąg na Szczytno - Pisz jechał niemal dwie godziny). Ponownie kłania się cytowanie wyrwanych z kontekstu wypowiedzi. Dyskusja w ten sposób mija się z celem. Doczytaj zdanie do końca, albo nie: powiem inaczej. Dróg w okolicy nie przybyło, większych zakładów pracy również (to i ludzie nie pokupowali sobie samochodów). Ludzie chcieliby (muszą!) przemieszczać się. Potencjał linia ma, o frekwencję nie ma co się martwić. Od czegoś (para od 1 lipca) trzeba zacząć.

Bartini napisał/a:
To nie jest mało, to jest marnowanie pieniędzy. Jak najbardziej jestem za tym, żeby pociągi tam jeździły, ale dla ludzi, a nie po to żeby domykać obiegi.

Rozumiem, że mówiąc to, bierzesz pod uwagę koszty związane z noclegiem szynobusu w Piszu?
Bartini - 09-05-2010, 17:59
Temat postu:
Cytat:
Typowo turystyczne pociągi na odcinku wątpliwie atrakcyjnym turystycznie?

Będę tłumaczył jak krowie na rowie. Chciałbym dojechać pociągiem z Warszawy do Pisza.
Pociąg do Ełku jest w stanie spokojnie dojechać w 4 godziny (chociaż takiego nie ma, bo żaden przewoźnik nie dostrzega że można pojechać z Wawy do Ełku bezpośrednio pod drutem). Kolejne 1,5 do Pisza - razem 5,5. Długo ale niech będzie. Przez Olsztyn wychodzi dłużej - jakieś 6 godzin. Teraz rozumiesz?

Cytat:
Czyli co, kolej na takiej prowincji jak tutaj, gdzie prędkość wynosi 40-50 km/h, jest niepotrzebna i nie ma sensu?

Zgadza się.

Cytat:
Powiedz to uczniom, studentom, czy ludziom codziennie dojeżdżającym do pracy za przysłowiowe "grosze".

Skoro poruszamy temat ekonomiczny, to chciałem nadmienić, że za ćwierć miliona złotych, jaki trzeba będzie dopłacić do tej jednej pary, można by spokojnie zapewnić transport autobusowy z Pisza do Ełku. Pociągi nie muszą jeździć wszędzie.

Cytat:
Potencjał linia ma, o frekwencję nie ma co się martwić.

I oczywiście jeden kurs o 3:51 tą frekwencję zapewni?

Cytat:
Rozumiem, że mówiąc to, bierzesz pod uwagę koszty związane z noclegiem szynobusu w Piszu?

Co jak co, ale nie uwierzę że za 150 nocy postoju PLK skasuje ćwierć miliona złotych.
w7 - 09-05-2010, 19:03
Temat postu:
Bartini napisał/a:
Pociąg do Ełku jest w stanie spokojnie dojechać w 4 godziny (chociaż takiego nie ma, bo żaden przewoźnik nie dostrzega że można pojechać z Wawy do Ełku bezpośrednio pod drutem). Kolejne 1,5 do Pisza - razem 5,5. Długo ale niech będzie. Przez Olsztyn wychodzi dłużej - jakieś 6 godzin. Teraz rozumiesz?

Faktycznie, 5,5 a 6 godzin - kolosalna różnica. A skoro już gdybamy - przy odpowiednim skomunikowaniu w Olsztynie, z Warszawy do Pisza (właśnie przez Olsztyn) dałoby radę spokojnie dojechać w 5 godzin (nie 6, jak piszesz).

Bartini napisał/a:
Cytat:
Czyli co, kolej na takiej prowincji jak tutaj, gdzie prędkość wynosi 40-50 km/h, jest niepotrzebna i nie ma sensu?

Zgadza się.

Dobrze, że w podobny sposób nie myślały osoby, które lobbowały za remontem Pisz - Ełk. Nie mielibyśmy zarówno pociągów osobowych, ale i towarowe nie miałby po czym jeździć.

Bartini napisał/a:
Co jak co, ale nie uwierzę że za 150 nocy postoju PLK skasuje ćwierć miliona złotych.

Zmiennicy na poranny pociąg nie dojeżdżają do Pisza taksówką finansowaną z własnej kieszeni...
Skąd informacja o kwocie, o której piszesz? Chętnie zerknąłbym do źródła.
Bartini - 09-05-2010, 21:05
Temat postu:
Cytat:
A skoro już gdybamy - przy odpowiednim skomunikowaniu w Olsztynie, z Warszawy do Pisza (właśnie przez Olsztyn)

Z Warszawy do Olsztyna TLK jedzie 4 godziny. Szynobus z Olsztyna do Pisza 2 godziny, wykaż mi błąd w moim rozumowaniu, biorąc pod uwagę, że samochodem dojadę w maksymalnie cztery godziny.

Cytat:
Nie mielibyśmy zarówno pociągów osobowych, ale i towarowe nie miałby po czym jeździć.

Proszę o nie wciskanie mi w usta czego nie powiedziałem. Na linii Pisz - Ełk wcale nie muszą jeździć pociągi pasażerskie, a towarowe - jeżeli jest popyt - powinny.

Cytat:
Zmiennicy na poranny pociąg nie dojeżdżają do Pisza taksówką finansowaną z własnej kieszeni...

Zdaje mi się, czy właśnie zasugerowałeś, że żeby dwóch kolejarzy miało wygodniejszą służbę, mamy płacić ciężkie pieniądze na bezsensowny przejazd szynobusu?

Cytat:
Skąd informacja o kwocie, o której piszesz? Chętnie zerknąłbym do źródła.

To kwota szacunkowa. Wyszedłem z założenia, że skoro Arriva jeździ za 13zł/pockm, to ZPR Olsztyn z pewnością nie robi tego taniej, zatem przyjąłem 15zł/pockm jako realną dotację do tych kursów. Pomnóż to teraz razy 56km*2(Tam-powrót)*30dni*5miesięcy.

Mnie wychodzi ćwierć miliona - a biorąc pod uwagę że te pociągi będą jeździć puste - to dojdzie do tego jeszcze jakaś strata. Z pewnością taryfa dla dwóch kolejarzy i postój szynobusu w Piszu kosztuje mniej.
siwiutki91 - 09-05-2010, 21:26
Temat postu:
a skąd wiesz jaka będzie frekwencja na powrotnym kursie myślisz tylko o tym 3:51,
Bartini - 09-05-2010, 22:00
Temat postu:
Skoro jesteś jej taki pewien, to podpisz cyrograf, że jeżeli wpływy z biletów nie pokryją deficytu, na który nie wystarczy sama dotacja, to sam je zapłacisz, ok?
Seblit - 10-05-2010, 23:02
Temat postu:
Wyjazd o 3:51 to poroniony pomysł, chyba że robi się to w celu wykazania nieopłacalności połączenia i braku frekwencji, żeby uwalić jak Jerzmanice-Zdrój. Remont zrobiono do 50 km/h czyli w zasadzie łataninę co najwyżej. O ile sama reaktywacja to dobry pomysł to już jej wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Mam nadzieję, że poprawią jeszcze te godziny.
bahnman - 13-05-2010, 14:58
Temat postu:
w7 napisał/a:
Bartini, to co w takim razie proponujesz? Pytam w kontekście uruchomienia pociągów na Ełk - Pisz, tak aby nikt nie wyskoczył z krzykiem, że puszczenie tam pociągów to zabawa w rysowanie na siłę kresek na mapie.

Tylko weź łaskawie pod uwagę, że:
- Astronomicznych prędkości tutaj nigdy nie będzie (i nie było!).
- Linia nie była budowana jako główna magistrala, a pociągi osobowe 55 km odcinka Ełk - Pisz szybciej niż w 75-80 minut nie pokonywały tutaj nigdy


Laskawie biorac pod uwage stan obecny, zenujace predkosci szlakowe i kompletne braki taboru, uruchamianie tej linii na sile jest kuriozalne! Tak samo jak kuriozalne jest utrzymywanie ogryzka Szczytno-Pisz z ruchem 2 par na dobe! Ja wiem, ze nie ma pieniedzy... Ale wlasnie gdy nie ma pieniedzy, to nie powinno sie sila utrzymuywac wszytkiego, tylko skupic sie na tym na co starcza pieniedzy. Akurat na linii Olsztyn-Szczytno-Elk, wojewodztwo powinno sie skupic na razie wylacznie na odcinku Olsztyn-Szczytno i zapewnieniu porzadnej oferty przewozowej z PRAWDZIWEGO zdarzenia, bo mimo tych kilku nowych pociagow oferta wciaz jest mierna.

To czy dana linia byla budowana jako magistrala czy lokalna nie nie ma zadnego znaczenia. Bo na jednej i drugiej technicznie mozliwe sa takie same predkosci potrzebne do sprawnej komunikacji lokalnej. I mylisz sie mowiac NIGDY. W 1939 pociag ktory zatrzymywal sie na wszystkich przystankach pokonywal trase Elk-Pisz w 1:11, a przyspieszony 1:02... Byly to pociagi prowadzone parowozami, ktore przyspieszeniem nie moga dorownywac NAWET pesobusom. Tak wiec nigdy nie mow NIGDY!


w7 napisał/a:
Zerknij kilka lat wstecz, przykład nieodległy: 57 km ze Szczytna do Pisza pociągi jechały w czasie niemal dwóch godzin (!), sam rozkład jazdy pozostawiał wiele do życzenia. Mimo tego często jechałem w pociągu na stojąco...


Chyba stales tylko dlatego zeby wychylac sie przez okno... Oczywiscie na kazdej linii, zdazaja sie chwile, kiedy znajdzie sie duzo wiecej pasazerow niz zwykle, ale nie wolno tego mylic z szara codziennoscia!

w7 napisał/a:
Fakt, jedna para w godzinach dla wielu abstrakcyjnych (wielu, ale nie wszystkich!) i zupełnie nieprzydatnych to mało, ale biorąc pod uwagę, że jeszcze w tym roku powinny przyjechać kolejne szynobusy... można śmiało powiedzieć, że będzie coraz lepiej. Od czegoś trzeba zacząć!

PS. I warto podkreślić: pociąg przez Pisz będzie połączeniem umożliwiającym najwcześniejszy dojazd do Olsztyna (7:15) z Ełku.


Tak wszyscy tu chwala Czechy, Niemcy nie wspominajac o Szwajcarii. I kazdy chce zeby u nas tez tak bylo. Ale w jaki sposob?? Z takimi marnymi srodkami chcemy na sile utrzymac siec na ktora nas po prostu nie stac! Mimo calego sentymentu jaki mam do kolei, na trasie Elk-Szczytno w obecnej chwili wystarcza niestety autobusy.
Jezeli wojewodztwo mialo by tyle checi i pieniedzy by zrobic cos porzadnego, to bardzo fajnie. Ale TYLKO jezeli mialoby to byc cos porzadnego, a nie jedna marna para pociagow, ktora nikomu z tamtych rejonow do niczego nie posluzy. Nikt nie dojezdza z ponad 3 godzin w jedna strone do pracy! Dopoki nie zapewni sie lepszych predkosci szlakowych i wystarczajacej ilosci taboru, zeby zapewnic porzadna (czytaj spojna i czesto kursujaca) komunikacje lokalna (do 40-50 km) zapewniajaca dojazdy do pracy czy szkoly w Piszu, Elku czy Szczytnie na rozne poranne godziny to takie reaktywacje sa pozbawione sensu a sa wrecz marnowaniem srodkow publicznych! Jeden przejazd wiecej na trasie Olsztyn-Szczytno bylby duzo bardziej korzystny i mniej deficytowy niz utrzymywanie ogryzka Pisz-Elk.
Podsumowujac. Ogryzek padnie niestety po pierwszej korekcie. A po takiej pseudoreaktywacji wladze Warmii i Mazur skutecznie zniecheca sie do wszelkich kolejnych... No przeciez probowalismy...
Radek - 18-05-2010, 20:37
Temat postu:
Przy okazji Telekomunikacja Kolejowa błysnęła nazwą stacji 'Biała k. Piszu'...
Romanek - 19-05-2010, 23:38
Temat postu:
Bartini napisał/a:
Pociągi nie muszą jeździć wszędzie.

Pewnie że nie muszą. Nie muszą jeździc nigdzie. Dzięki takim jak Ty nie ma już prawie w tym kraju kolei. Idealnie pasujesz do polityki całej Grupy PKP S.A. Uwalic wszystko, zostawic tylko parę linii E-ileś tam z jedynie słusznymi i szybkimi pociągami EIC. Kogo nie stac, niech nie jedzie.
Mam nadzieję że jednak reaktywacja się powiedzie, wbrew ludziom z betonowym myśleniem jak Ty. Od czegoś trzeba zacząc i musisz uświadomic sobie że nie każdy podróżuje w takich godzinach jak Ty sobie wymyśliłeś. Nie znaczy to wcale że te pociągi się utrzymają i wcale nie musi to zależec od frekfencji. Jeżeli ktoś postanowi że nie pojadą to nie pojadą, tak jak na wielu zamkniętych już liniach, gdzie zapotrzebowanie na pociągi było duże ale wygaszanie popytu zrobiło swoje. Nie trzeba daleko szukac, bliźniacza linia przez Mrągowo, jeszcze kilka lat temu generowała spore potoki podróżnych i jak skończyła. Nie, nie skończyła, tak ją wykończono! Chyba nikt nie ma wątpliwości że byli chętni do podróżowania do takich miejscowości jak Mrągowo czy Mikołajki, tylko nie mieli czym. Nie każdemu zależy na zawrotnej prędkości i mam nadzieję że oferta będzie się poszerzac, i choc bardziej zależy mi na linii mrągowskiej to mam nadzieję że i tu będę nie raz mógł skorzystac z pociągu, zamiast jakiegoś śmierdzącego autobusu.
Radek taka nazwa zawsze występowała w rozkładach jazdy. Nigdy jakoś nie zwróciłem uwagi jak było na stacji.
wojcio - 26-05-2010, 18:13
Temat postu:
Romanek - rozumiem Twoje rozgoryczenie, bo kolej w Polsce faktycznie ma pod górę. Idiotyczna polityka transportowa państwa, ale też skostniała struktura pekapu zrobiły swoje. Problem jednak istnieje - czy rzeczywiście każda reaktywacja w rzeczywistości takiej, jaką mamy, jest sensowna ? Czy reaktywacja Ełk - Pisz w kontekście uwalenia Mrągowa i Mikołajek wygląda na przemyślaną ? A może warto najpierw zbudowac porządną ofertę na liniach z dużym potencjałem ? Właśnie dlatego, że jestem entuzjastą transportu szynowego, takie pytania wydają mi się uprawnione. Ja też chciałbym, żeby pociągi jeździły wszędzie
i często - niestety, nie jesteśmy Szwajcarią...
Anonymous - 29-05-2010, 21:57
Temat postu:
A czy wiecie że na początku lat 90-tych pociąg pośpieszny z Wrocławia do Ełku jeżdził właśnie przez Szczytno -Pisz a nawet zatrzymywał się w Pasymiu a dziś wszyscy nagle chcieli by jeżdzić z prędkością szlakową ponad 100km/h pisałem już kiedyś że obecny TLK jeszcze do 1 czerwca z Suwałk do Wrocławia na odcinku ponad 50 km od st Biskupiec Pomorski do st Kowalewo Pom na zelektryfikowanym szlaku wlecze się z prędkością poniżej 50km/h i tak jest od kilkunastu lat
ok - 30-05-2010, 01:50
Temat postu:
W latach 90-tych jeżdziłem pośpiechem z Gdyni. Od Olsztyna jako osobowy i zawsze był pełny. Wysiadałem w Białej koło Piszu Very Happy
Radek - 30-05-2010, 09:11
Temat postu:
A pociągi Regio z Olsztyna póki co jeżdżą do Piszu czy do Pisza?
Bartini - 30-05-2010, 09:23
Temat postu:
Szukanie ma to do siebie, że nie boli: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=611

//ile razy mam jeszcze upominać, abyś nie nadużywał cytatów? ~Iktorn
Anonymous - 30-05-2010, 17:06
Temat postu:
Bartini to nie fair podawać taki link ,jak już wyczerpałeś temat w tym wątku to bądz powściągliwy w takich uwagach od tego są moderatorzy
Romanek - 02-06-2010, 22:35
Temat postu:
wojcio pewnie że nie jesteśmy Szwajcarią i chyba nie o to chodzi. Po prostu nie niszczmy tego co jeszcze mamy. Oczywiście cieszę się z powrotu pociągów Pisz-Ełk, ale nie kosztem Mrągowa, tym bardziej że właśnie z mrągowskich korzystałem często.
Dominik - 06-07-2010, 10:06
Temat postu:
Pierwszy po 10 latach kurs pociągu w relacji Pisz – Ełk

1 lipca odbył się pierwszy kurs pociągu osobowego na linii Olsztyn – Pisz – Ełk. Warmińsko – Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie wznowił ruch pociągów na tej linii po dziesięcioletniej przerwie.

Przywrócenie pociągów z Piszu do Ełku było możliwe dzięki dużemu zaangażowaniu i współpracy między władzami Urzędu Marszałkowskiego, samorządu terytorialnego z powiatów piskiego i ełckiego, a także władzami Przewozów Regionalnych i PKP Polskie Linie Kolejowe. Wszyscy w tym dniu wyruszyli w promocyjną podróż do Ełku. Towarzyszył im również wiceminister infrastruktury – Juliusz Engelhardt, przedstawiciele parlamentu RP, media oraz pierwsi pasażerowie. Pociąg zatrzymał się na dwóch stacjach – w Białej Piskiej oraz Pogorzeli Wielkiej.

Źródło:Przewozy Regionalne
Dzi - 19-07-2010, 22:23
Temat postu:
Miałem okazję podróżować pociągami na tej linii. Co prawda nie w pełnej relacji, jednak podzielę się moimi spostrzeżeniami. Frekwencja w pociągu była bardzo wysoka. Dzisiaj w pociągu z Piszu prawie 100%, w ubiegłym tygodniu do Ełku również duża. Wydaje mi się, że gdyby poprawiono rozkład jazdy (więcej pociągów), to ilość podróżnych wzrosłaby. Linia jest atrakcyjna przynajmniej w wakacje.

Pociągi obsługiwała podwójna drużyna konduktorska. Czy to jest konieczne Waszym zdaniem ?
Moim zdaniem to zbędne..., zbyt kosztowne. Dodatkowo zilustruje przykładem. Na stacji Świętajno jeden z pasażerów nie zdążył wyjść bo drzwi się zablokowały, a konduktor wystawał przez okienko z kabiny i nie mógł nic zauważyć... Sytuację obserwowałem, nie było tak, że podróży zwlekał z opuszczeniem pociągu...
Po co dwóch konduktorów, skoro nawet jeden nie wykonuje swoich obowiązków należycie...
rufio198 - 19-07-2010, 23:04
Temat postu:
Dzi- A ta druga drużyna konduktorska to nie jechała tzw ,,pasażerem''? Z tego co wiem to obecnie nie ma jazdy pasażerem tylko właśnie na wzmocnieniu. Jak jest duża frekwencja to dana drk nie obija się tylko pracuje.
Trzeba by w plany drużyn zerknąć żeby być pewnym na 100/% jak jest naprawdę.
Co do wychylania się przez okienko konduktora/kierownika- jest to zmora nie tylko na tym pociągu i nie od dziś. Na SKM W-wa i na KM-ach podobne przykłady można by przytaczać praktycznie bez końca.I nie pomagają żadne ,,nagrody'' - przynajmniej w KM-ach. Dopiero jak coś się stanie to płacz i lament.
pp - 20-07-2010, 11:30
Temat postu:
Dzi napisał/a:
Miałem okazję podróżować pociągami na tej linii. Co prawda nie w pełnej relacji, jednak podzielę się moimi spostrzeżeniami. Frekwencja w pociągu była bardzo wysoka. Dzisiaj w pociągu z Piszu prawie 100%, w ubiegłym tygodniu do Ełku również duża. Wydaje mi się, że gdyby poprawiono rozkład jazdy (więcej pociągów), to ilość podróżnych wzrosłaby. Linia jest atrakcyjna przynajmniej w wakacje.


Brawa dla narzekaczy i krytkantów, także z infokolej. Pozostałe mazurskie samorządy niech się po prostu wezmą do roboty i zaczną poganiać/współpracować/inne* z PLKą. Dasie, choć lekko nie jest.

* niepotrzebne skreślić
Dzi - 20-07-2010, 16:36
Temat postu:
Dziękuję za wyjaśnienie.


Niestety nie wiem w jakim charakterze jechali. Rozwiązanie, o którym wspomniałeś bardzo słuszne.
Jednak widziałem na pewno 3 razy podwójną obsługę konduktorską.
Anonymous - 20-07-2010, 17:05
Temat postu:
Ja też często podróżuję tym pociągiem (szynobusem)na bardzo krótkim odcinku-do Marcinkowa ale trzeba przyznać że frekwencja na starcie z Olsztyna jest naprawdę imponujaca .Trzeba cieszyc się z reaktywacji tego połączenia ponieważ PKP PLK szykuje sie do rozbiórki linii Szczytno -Ostrołęka
rufio198 - 20-07-2010, 18:22
Temat postu:
Dzi napisał/a:
Dziękuję za wyjaśnienie.


Niestety nie wiem w jakim charakterze jechali. Rozwiązanie, o którym wspomniałeś bardzo słuszne.
Jednak widziałem na pewno 3 razy podwójną obsługę konduktorską.


Na 99% jest tak jak pisałem. Pewnym na 100% byłbym pewny po zobaczeniu planów.
Adam85 - 25-07-2010, 11:13
Temat postu:
Od kilku miesięcy jeździ szynobus na trasie ELBLĄG-OLSZTYN, ja osobiście widziałbym przedłużenie tej relacji do Pisza lub nawet do Ełku. Idealne byłoby połączenie REGIO relacji ELBLĄG-OLECKO przez: Olsztyn, Szczytno, Pisz, Ełk. Co o tym myślicie?
krzynio - 25-07-2010, 12:46
Temat postu:
myślę ze to dobry pomysł z tym połączeniem szynobusem Elbląg-Olecko i na pewno było by sporo osób które by jeździły w różnych bezpośrednich relacjach np. Elbląg-Olecko, Morąg-Ełk itp. Tak się akurat składa że pracuje ze mną kumpel w Elblągu który pochodzi z Olecka i on by z takiego połączenia chętnie korzystał
Adam85 - 25-07-2010, 14:05
Temat postu:
Dokładnie! Wiele osób jeździ z Elbląga do Szczytna, ale obecnie niestety bez przesiadki się na tej trasie nie obędzie. Uważam, że takie połączenie jest obecnie potrzebne. Szynobus "Elbląg" doskonale nadawałby się na połącznie ELBLĄG-OLECKO-ELBLĄG.
MatrixOST - 26-07-2010, 20:42
Temat postu:
Witam. Specjalnie się zarejestrowałem na forum aby napisać o frekwencji w pociągu relacji Olsztyn Gł. Ełk przez Pisz. Sam jeździłem już 3 razy do stacji Biała k. Piszu. Wczoraj gdy byłem na stacji to powiem, że nie jest aż tak źle. Spodziewałem się, że po tak długiej przerwie będzie prawie pusty. A tutaj wysiadło około 15 osób a wsiadło może 10 osób. No i plus kilkanaście osób w szynobusie. Cały czas mówię o Białej Piskiej. Także oby gorzej nie było to połączenie powinno się utrzymać.
pp - 27-07-2010, 07:13
Temat postu:
Adam85 napisał/a:
Od kilku miesięcy jeździ szynobus na trasie ELBLĄG-OLSZTYN, ja osobiście widziałbym przedłużenie tej relacji do Pisza lub nawet do Ełku. Idealne byłoby połączenie REGIO relacji ELBLĄG-OLECKO przez: Olsztyn, Szczytno, Pisz, Ełk. Co o tym myślicie?


Osobiście jazdę spalinowym szynobusem pod drutem przez 100km uważam za głupotę. Lepsze byłoby skomunikowanie w stulu "z drzwi do drzwi" na tym samym peronie w Olsztynie. Choć, może UM-owi się opłaca? Natomiast zawsze warto napisać wniosek do UM-u, i do tego namawiam:

Departament Infrastruktury i Geodezji,
10-602 Olsztyn, ul. Pstrowskiego 28B, pok. 20B
tel. (89) 535 93 96
fax. (89) 535 03 93
e-mail: infra@geodezja.olsztyn.pl - Infrastruktura

Ja tak sobie czasem w ten sposób koresponduję z różnymi UM-ami. Da się.

Poza tym, to mi brakuje na tej linii, oprócz większej liczby pociągów, skomunikowania (choćby sezonowego) na TLK-i do/z Wawy w Nidzicy. Przecież odcinek ze Szczytna przez Wielbark do Nidzicy ma bardzo przyzwoite parametry.
siwiutki91 - 29-07-2010, 20:58
Temat postu:
a czemu uważasz za głupotę jeżeli wychodzi taniej to dobrze że tak jest, np. w Podlaskim rano o 5:40 jedzie SA133 do Ełku -104km. Do Szepietowa i Łap też szynobusy nie które kursy już obsługuje, jeżeli wychodzi to taniej to jak najbardziej taka praktyka powinna być stosowana.
Referee - 29-08-2010, 21:42
Temat postu:
Dodanie jeszcze jednej pary na Pisz-Ełk to bardzo miłe zaskoczenie.
Zastanawia mnie tylko, czemu w Ełku odjazd zaplanowano na 09:00. Szynobus przyjedzie do Pisza o 10:27, tam o 10:32 ma krzyżowanie z relacją przeciwną, a odjedzie o 10:39.
Czy nie można było np. opóźnić odjazd z Ełku o tych kilka minut, np. aby przyjazd był do Pisza o 10:35, a tak pozostaje 12-minutowy postój w Piszu.
pp - 30-08-2010, 13:32
Temat postu:
siwiutki91, bo tańszy jest w takich sytuacjach np. EN81. Ponieważ oferta na Elbląg - Olsztyn jest poniżej poziomu przyzwoitości, to takie pojazdy mogłyby tam z powodzeniem kursować na nowych ("zaoszczędzonych") mniej oblężonych relacjach poza szczytem. Dotyczy to także Olsztyn - Działdowo, czy Olsztyn-Korsze. Wiem że się rozpędziłem, bo olsztyński UM to raczej zwija kolej, niestety. Ale pomarzyć zawsze mozna.
Exsimus - 30-08-2010, 13:43
Temat postu:
Nie może jechać później, bo są jakieś bzdurne ustalenia, że pociąg czekający na mijankę musi czekać na nią minimum 7 minut są odestępstwa od tej zasady, ale żadko praktykowane i PLK musi się na nie zgodzić.
Referee - 01-09-2010, 22:23
Temat postu:
To gdzie tu sens i logika? Jest tyle krzyżowań, na których takich czasów nie ma. Ale pewnie od nowego rozkładu wprowadzą - skoro to co piszesz to prawda. Wydłużenie czasu jazdy Sad
buuuuum - 02-09-2010, 12:55
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
a czemu uważasz za głupotę jeżeli wychodzi taniej to dobrze że tak jest, np. w Podlaskim rano o 5:40 jedzie SA133 do Ełku -104km.

Ja już dawno szynozłoma na tym kursie nie widziałem.
To ten co ma powrotny kurs z Ełku - odjazd o 7.41 ?
Referee - 02-09-2010, 23:13
Temat postu:
W tamtym tygodniu co najmniej dwa razy jeździł szynobus. Widziałem na własne oczy.
sopek - 03-09-2010, 16:41
Temat postu:
Cytat:
kursować na nowych ("zaoszczędzonych") mniej oblężonych relacjach poza szczytem. Dotyczy to także Olsztyn - Działdowo, czy Olsztyn-Korsze. Wiem że się rozpędziłem, bo olsztyński UM to raczej zwija kolej, niestety.


W tym roku kilka razy przejeżdżałem przez Korsze do Ełku i zawsze SA106+bonanza było mało o conajmniej jeden, dwa wagony, żeby każdy mógł usiąść.

I ja mam opinie że Warm-Maz ZPR pozytywnie zaskakuje reaktywacjami i zakupami taboru.
Może jest najlepszy w kraju?
Referee - 03-09-2010, 21:58
Temat postu:
Ciekawy jestem jak z frekwencją na tych nowych kursach Pisz-Ełk.
siwiutki91 - 03-09-2010, 22:30
Temat postu:
buuuuum napisał/a:
siwiutki91 napisał/a:
a czemu uważasz za głupotę jeżeli wychodzi taniej to dobrze że tak jest, np. w Podlaskim rano o 5:40 jedzie SA133 do Ełku -104km.

Ja już dawno szynozłoma na tym kursie nie widziałem.
To ten co ma powrotny kurs z Ełku - odjazd o 7.41 ?


kolego, tak ten o 7:41 ja go często widzę na powrót i jest na SA133.
Damian Łódź - 03-09-2010, 22:33
Temat postu:
siwiutki91, no właśnie to mnie wkurza, pod drutem smigaja szynobusy a sa linie gdzie rosną krzaki, bo niby nie ma taboru i pieniedzy,
buuuuum - 04-09-2010, 12:11
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:

kolego, tak ten o 7:41 ja go często widzę na powrót i jest na SA133.


To ja nie wiem... kiedy nie jechałem , to zawsze na szczęście był kibel na tym kursie.
Jak mówisz... To ja się dziwię , jak ci ludzie tam się w tym pudle mieszczą.
wojcio - 11-09-2010, 10:32
Temat postu:
Sopek - ja też jeździłem na trasie Olsztyn - Ełk i uważam, że szynobus + wagon w zupełności wystarczy (a już na pewno poza sezonem). Na początku faktycznie bywał czasem ciut przepełniony, ale tłok zwykle rozładowywał się w Korszach. W sezonie sporo ludzi jeździ co prawda do Giżycka, ale żadnej masakry nie było. A poza sezonem to coś mi sie zdaje, że nawet bez doczepki mógłby szynobus jeździć.
Referee - 14-09-2010, 22:47
Temat postu:
Jak z frekwencją na kursach Ełk - Pisz? Ostatnio cisza w tym temacie.
Dzi - 18-09-2010, 09:03
Temat postu:
Byłem na wycieczce, dnia 15.09.2010 r. jechałem pociągiem 9621 (Olsztyn odjazd 8.35) w relacji Olsztyn Główny - Ełk, nie byłem zadowolony z frekwencji... Obsługę zapewniał SA 133 - 015.

Do Szczytna frekwencja dostateczna, można powiedzieć, że utrzymała się do Piszu, na stacjach pośrednich wysiadały pojedyncze osoby, czego nie można już powiedzieć o odcinku Pisz - Ełk, za wyjątkiem Białej k. Piszu (wysiadła jedna osoba). Od Piszu jechałem sam w drugim członie szynobusu. Do Ełku dojechały na moje oko 3 osoby wraz ze mną, no i oczywiście obsługa...

Wydaje mi się, że godzina tego pociągu nie jest dobra. Jak obserwowałem w pociągach popołudniowych, zaznaczyć trzeba, że były to wakacje, frekwencja była wysoka, a raz dosiadając się w Świętajnie (pociąg do Olsztyna) nie mogłem za bardzo wybierać między miejscami siedzącymi.

Muszę również zaznaczyć, że linia w odcinku Pisz - Ełk jest mało atrakcyjna, prędkość szlakowa jest żenująca.
Warto byłoby wiedzieć coś na temat frekwencji w pociągu Olsztyn - Ełk, który wyjeżdża z Olsztyna o 16 i o tych, które jadą z Ełku. Jeżeli jest ona niska i stan ten jest regularny, to wydaje mi się, że odcinek Pisz - Ełk powinien być włączany tylko w wakacje.
buuuuum - 18-09-2010, 10:05
Temat postu:
Z tym co przyjeżdża do Ełku po 19 , to różnie... raz przyjeżdża sporo ludzi , raz nie.
W wakacje frekwencja była cieńsza... teraz zauważyłem, że więcej ludzi dojeżdża do stacji końcowej.
syrenka - 18-09-2010, 13:41
Temat postu:
Jechałam tą trasą z Olsztyna pod koniec sierpnia na szynobusie, w dzień roboczy, o 15.55 bodajże.
Frekwencja - taka, że długo szukałam miejsca siedzącego Smile Prawie 100%.
Zdecydowana większość na biletach miesięcznych, czyli SĄ CHĘTNI do jazdy tam pociągiem. Najwięcej osób wysiadło w Szczytnie, ale też o 12-15 dosiadło. potem nie wiem, bo przed Rucianym Nida musiałam wysiąść.

Acha - mijanka w Marcinkowie z jednym wagonikiem za lokiem (lało, nie dojrzałam co to) - niestety pustawo.

Z powrotem jechałam 28.08 (jeszcze wakacje) 9526 Pisz-Olsztyn Główny (szynobus), w piątek. Frekwencja bez szału, w Szczytnie zrobiło się ponad 60%.
pp - 28-09-2010, 10:03
Temat postu:
Czemu wy się dziwicie po tylu latach konsekwentnego odzwyczajania ludzi od podróżowania koleją? Frekwy 200% żeby zobaczyć jak pociąg wygląda? Spokojnie. Najważniejsze żeby pociągi były punktualne, nie psuły się (żadnego KKA!!! jak w Małopolsce czy Podkarpaciu). Potem przy najbliższej zmianie rozkładu dodać np. dwie pary skomunikowane w Olsztynie i Ełku na pociągi dalekobieżne, a umożliwiające także zaspokojenie potrzeb lokalnych (dojazdy praca/szkoła Olsztyn, Szczytno, Pisz, Ełk) i to zadziała.
Piszcie swoje uwagi, szczególnie ci co jeżdżą na tamtych liniach, do UM-u. Nie liczcie że urzędnicy czytają to forum. Za to UM kupił już parę szynobusów, więc i tutaj ten tabor można wykorzystać. A pozytywne dane z reaktywacji tej linii mogą być impulsem dla pozostałych.
Anonymous - 01-10-2010, 20:00
Temat postu:
Syrenka Dziś też jest mijanka w Marcinkowie dokładnie o godz 16:17 ale z zazwyczaj z SA-106 i już nie jest pustawo
Referee - 29-12-2010, 20:14
Temat postu:
Dziś:

SA 133-014 "Ełk" R-9626 Ełk - Olsztyn Główny:

Ełk ok. + 15
Ełk Szyba Zach +1
Nowa Wieś Ełcka 0
Bajtkowo 0
Pogorzel Wielka +1
Drygały +3
Biała k/ Piszu +6
Kaliszki 0
Stare Guty +1
Pisz -3 + ok. 20; przyjechał o czasie (10:21) odjechał z 18-minutowym opóźnieniem (10:47)

SA 133-016 "Warmia" R-9623 Olsztyn Główny - Ełk
Pisz - 10 + 2; przyjechał z 18-minutowym opóźnieniem (10:44)
Stare Guty -1
Kaliszki -5
Biała k/ Piszu -1
Drygały +1
Pogorzel Wielka +1
Bajtkowo +1
Nowa Wieś Ełcka 0
Ełk Szyba Zachód 0
Ełk - ok. 10; przyjechał o 12:10, czyli z 16-minutowym opóźnieniem

SA 133-016 następnie na R-98135 Ełk (o 12:14) - Olsztyna Gł. przez Korsze.
eurek - 29-12-2010, 21:10
Temat postu:
Kolega jakies zaliczonko robil? Very Happy Frekwa z Ełku do Olsztyn calkiem elegancka!
Referee - 30-12-2010, 13:08
Temat postu:
Tak zaliczonko, choć nie pierwsze tego odcinka. Staram się krótkie odcinki na Warmii, Mazurach i Podlasiu pokonywać. Kilkakrotnie w roku robiłem Ełk-Olecko-Ełk, jednak w 2010 roku ani razu się nie przejechałem Sad , kosztem wspomnianego już odcinka Ełk-Pisz (trzeci wypad).
Za godzinę idę na Ełk-Białystok.
Styczeń to głównie podlaskie, w tym Białystok-Waliły-Białystok w ramach WOŚP.

Jak dotrę do Białegostoku, to postaram się wrzucić fotki z piskiego wypadu.

[ Dodano: 30-12-2010, 22:24 ]
Moje zdjęcia z linii "piskiej"

http://picasaweb.google.com/Pawel.Szrajber/OlsztynGEK#

Zimowa sceneria - wczorajsze
eurek - 02-01-2011, 10:42
Temat postu:
Szkoda, że WOSP nie wjedzie do Zubek Crying or Very sad
Referee - 03-01-2011, 23:36
Temat postu:
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=210&postdays=0&postorder=asc&start=435 tutaj dostępny jest filmik z objazdu na "piskiej" Tour de Pologne w związku z wykolejeniem szynobusu pod Kętrzynem.
pp - 04-01-2011, 18:44
Temat postu:
To jest skutek braku drugiego toru od Białegostoku do Korsz. Inna sprawa że ruch teraz tam jest marny. Dobrze że było którędy zrobić objazd. Wniosek: linia powina być utrzymywana w przejezdnosci, bo nigdy nie wiadomo co się zdarzy. A jak się zdarzy i nie będzie gdzie objechać, to może sporo kosztować.
Mimo marnej oferty na Szczytno-Pisz-Ełk cieszę się że tam coś jeździ. Może w czasie ferii i wakacji trochę się frekwa podniesie, bo te pociągi mają jako-takie skomunikowania na stacjach końcowych.
Dzi - 19-07-2011, 21:56
Temat postu:
14.07.2011 r. jechałem pociągiem 9623 (Olsztyn Gł. - Pisz - Ełk) w odcinku od Świętajna do Ełku. Kurs realizował SA133, frekwencja średnia. Za Piszem obniżyła się znacznie, ale jechało kilka osób, które przesiadały się na TLK 54108 "Tour de Pologne". Skomunikowanie (jeżeli to w ogóle jest skomunikowanie) powinno być lepsze. Tym bardziej, że to wcale niegłupi pomysł tamtędy jechać do Warszawy przy obecnej ofercie z Olsztyna. Potem jechałem 9629 (Olsztyn Gł. - Pisz - Ełk) do Szczytna frekwencja ponad 100%. Dalej wysoka, ale nie wiem dokąd bo wkrótce wysiadłem.
Wydaje mi się, że powinien być jakiś popołudniowy pociąg z Ełku do Olsztyna przez Pisz.
sympatyk - 16-05-2013, 23:35
Temat postu:
Linia kolejowa Szczytno - Ełk pozostanie w użytkowaniu.

Dwa spośród sześciu odcinków linii kolejowych planowanych do czasowego wyłączenia pozostaną czynne. Pociągi będą mogły jeździć między Szczytnem i Ełkiem oraz Kętrzynem i Karolewem. To efekt deklaracji zwiększenia przewozów na liniach położonych na terenie województwa warmińsko - mazurskiego.
Na spotkaniu Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego została omówiona sytuacja odcinków linii 219 Szczytno - Ełk oraz 259 Kętrzyn – Karolewo, które zostały wykreślone z wykazu linii kolejowych planowanych do czasowego wyłączenia opublikowanej w lutym tego roku.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14026/Linia-kolejowa-Szczytno-Elk-pozostanie-w-uzytkowaniu.html
SA 133-019 - 22-04-2014, 19:46
Temat postu:
Czy ktoś zna przyczynę zamknięcia szlaku Szczytno- Ełk na dwa dni (24-26 kwietnia)
http://pisz.wm.pl/199905,Uwaga-podrozni-Tymczasowe-zmiany-w-kursowaniu-pociagow.html
karol22 - 23-04-2014, 14:08
Temat postu:
Z tego co wiem przyczyną jest nakaz UTK dotyczący remontu podkładów. Był niedawno taki nakaz.
Edycja: Daję wam linka:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18022/Bledy-PLK-w-utrzymaniu-szlaku-Pisz-Elk-Towarowy.html
Anonymous - 27-04-2014, 11:32
Temat postu:
I właśnie odbywa się wymiana podkładów. Roboty wykonuje PPMT Gdańsk Wink
karol22 - 27-04-2014, 13:32
Temat postu:
Ciekawe czy to tylko kosmetyka. Może przyśpieszy się nieco prędkość.
Anonymous - 27-04-2014, 13:34
Temat postu:
Oprócz naprawy na odcinku Pisz - Ełk odbyła się także wymiana szyn ze Szczytna do Pisza Wink Będzie 40 km/h od km 101 bez ograniczeń dla klasyki, być może przywrócą 50 km/h dla szynobusów Wink Do km 101 będzie 70 km/h.
sympatyk - 01-03-2018, 16:22
Temat postu:
PLK: 290 mln zł na modernizację linii ze Szczytna do Ełku

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają prace, które zapewnią krótszy czas podróży do mazurskich miejscowości. Na zmiany linii Szczytno – Ełk przewidziano 290 mln zł netto z POPW. Przebudowa wymaga zastępczej komunikacji autobusowej. Zakończenie prac planowane jest w 2019 r.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-290-mln-zl-na-modernizacje-linii-ze-szczytna-do-elku-86005.html
Bardi78 - 21-05-2019, 20:28
Temat postu:
Hej, jestem obecnie w Rucianem- Nida , jest polożony nowy tor, jednak brak jest mijanki która była tu od zawsze ( ok od lat nie czynna, nieużywana)
Ma ktoś projekt gdzie teraz będą mijanki lub wie czy w Rucianym tak to zostanie czy jednak dobudują nowy tor?
kruczek - 26-05-2019, 12:56
Temat postu:
Ja też byłem ostatnio w Rucianem-Nidzie (!) i zrobiłem kilka zdjęć:
1. Widok w stronę Pisza
https://zapodaj.net/632b3a06ca7d5.jpg.html
2. Most nad kanałem Nidzkim, kierunek na Szczytno
https://zapodaj.net/ff261f0776c1f.jpg.html
3. Z dalszej perspektywy
https://zapodaj.net/bf001fa2e1cf3.jpg.html
4. Robią przejazd w Alei Wczasów w Rucianem-Nidzie
https://zapodaj.net/b477c61adb800.jpg.html
5. Podbijarka w akcji
https://zapodaj.net/7023f8d6c7d01.jpg.html
6. Widok z kładki na dworcu Ruciane-Nida na nowy peron i skład roboczy, kierunek Szczytno
https://zapodaj.net/b112fa1b52abc.jpg.html
7. Kierunek Pisz
https://zapodaj.net/26294c8f63a36.jpg.html
8. Widok na trochę zaniedbany budynek dworcowy
https://zapodaj.net/c9fe45c72e159.jpg.html
Victoria - 08-07-2020, 07:59
Temat postu:
Nieco więcej pociągów między Ełkiem, Piszem i Olsztynem

Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy warmińsko-mazurski urząd marszałkowski, postanowił zwiększyć liczbę pociągów kursujących między Ełkiem a Olsztynem przez Pisz, po świeżo wyremontowanej linii 219. Rozkład jazdy wciąż jednak nie powala.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nieco-wiecej-pociagow-miedzy-elkiem-piszem-i-olsztynem-97551.html
Radek - 19-08-2020, 08:28
Temat postu:
Na linii ze Szczytna do Ełku postawiono nowe wyższe perony. Peron jest wyżej od poziomu podłogi szynobusu. Skutek jest taki, że co przystanek jest zapowiedź: uwaga, wysoki peron. Frekwencja od Ełku mizerna, szczególnie w porównaniu z Giżyckiem. Dopiero w Piszu i Szczytnie wsiada więcej osób. Ciasne zakręty na linii powodują, że koła szynobusu strasznie zgrzytają. Ciekawe jak IC będą jeździć po tej linii. Właściwie na czas remontu Giżycka PLK powinna przeprowadzić jakieś prace utrzymaniowe Orzysz-Mikołajki-Mrągowo-Biskupiec i puścić IC tamtędy, a może i ze 2 pary Regio.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group