mk1992 napisał/a: |
Zauważcie jednak, że zadaniem Kolei Śląskich nie byłoby konkurowanie z Przewozami Regionalnymi, tylko uzupełnienie oferty samorządowego przewoźnika. KŚ mogłyby kursować tam, gdzie PR-om uruchamianie pociągów najzwyczajniej w świecie się nie opłaca (Bytom - Gliwice, Bielsko Biała - Cieszyn czy w końcu okolice ROW). |
Krzysztof21 napisał/a: |
PR ze starym taborem zostaje zepchnięte do obsługi tras bocznych i niedochodowych. Tym samym jego kondycja finansowa się pogarsza. A przecież to Marszałek jest właścicielem PR także. Czyli co: działanie na szkodę własnej spółki? |
Krzysztof21 napisał/a: |
Bo jak już te KD wygryzą PR, to co... myślicie, że UMWD będzie robił przetargi? Nie. Bo będzie miał spółkę ze 100% udziałem. |
Gurami napisał/a: |
Przewozom Regionalnym udało się dogadać z Kolejami Dolnoślaskim, ale z Mazowieckimi już nie. |
Krzysztof21 napisał/a: |
O, to mnie zaskoczyłeś. Nie widziałem, że dotacje dla poc/km są takie same dla KD i PR Wrocław. Myślałem, że PR Wrocław ma stawki dużo większe. |
Cytat: |
Podkreślam: własna i niezależna |
Cytat: |
Ja już sobie odpowiecie , oczywiście możemy dyskutować na poziomie merytorycznym |
Cytat: |
9. Skąd nagła zmina polityki Pana Marszałka Śmigielskiego? |
Cytat: |
3) Ile kosztuje IR poszczególne i jak one na siebie zarabiają? |
Cytat: |
1) Co jest lepsze 9% czy 100% udziałów? |
Cytat: |
2) Czemu ma służyć kolej regionalna? |
Cytat: |
4) Racjonalny koszt biletów kolejowych? |
Cytat: |
sprawa będzie apolityczna aż do czasu, gdy nowa ekipa w UM zacznie wymieniać starych specjalistycznych specjalistów na nowych specjalistycznych specjalistów. |
Cytat: |
ale co ja na to poradzę, że mam uczulenie na POlityczne oszołomstwo. |
Cytat: |
wolność słowa w internecie razi Cię niczym naszego premiera |
Cytat: |
- Sytuacja Przewozów Regionalnych jest niepewna. Musimy być przygotowani na ich rozwiązanie i gotowi na utrzymanie połączeń w regionie - dodaje marszałek. |
mk1992 napisał/a: |
Tego nikt z nas nie wie, a konkurencja w postaci spółki kolejowej, która jest własnością danego województwa jest jak najbardziej korzystna dla pasażera, o czym doskonale świadczą przykłady z Mazowsza i Dolnego Śląska. |
Cytat: |
Internetowi miłośnicy PR tak zaślepieni swoja miłości, że nie umieją racjonalnie podejść do dyskusji, i wymyślają hasła w stylu inwigilacja, potrzeby stołków, partyjniactwa itp ale co zrobić brak odpowiedzialności za słowo, bo przecież można w internecie wszystko. |
Krzysztof21 napisał/a: |
Otóż nie ma żadnej uchwały zarządu województwa w sprawie powołania własnej spółki przewozowej. 5 stycznia 2010 r. zarząd woj. podjął decyzję. Nie ma ona rangi uchwały i nie jest publikowana w BIP. |
Cytat: |
Ale jeśli chodzi tylko o robienie na siłę konkurencji dla PR (obsługiwanie tych samych tras), to będzie to pomyłka. |
pospieszny napisał/a: |
Ja uważam że właśnie wtedy będzie realna i rzeczywista konkurencja. Pomyłką będzie dalsze utrzymywanie takiej archaicznego podmiotu jak PR. |
Cytat: |
W pierwszej kolejności będą to pewnie połączenia na trasie z Gliwic do Częstochowy oraz z Tychów do Katowic. |
Cytat: |
Ponieważ województwo, oprócz flirtów i elfów, chce kupić też 10 starszych elektrycznych składów, najpierw zostaną one skierowane na trasy, gdzie Przewozom nie opłaca się dzisiaj jeździć, albo każą sobie słono za to płacić. |
Cytat: |
– Mam nadzieję, że za kilka lat spółka będzie w stanie zrealizować wszystkie przewozy na terenie województwa śląskiego oraz obsługiwać niektóre trasy międzywojewódzkie – dodał marszałek Śmigielski. |
Victoria napisał/a: |
W śląskiej PO wybuch ekstazy, bo nowe lukratywne posadki są do obsadzenia. Jeśli Koleje Śląskie będą jeździły na tak wariackich papierach na jakich jeżdżą, a raczej toczą się Koleje Dolnośląskie, przynosząc gigantyczne straty, to załoga PR Katowice może spać spokojnie. |
Cytat: |
Nie widzi Pan, jaką stratę mają Koleje Dolnośląskie za 2009 r.? |
Cytat: |
a ja pytam dlaczego do tej pory nie została podpisana umowa na bieżące przewozy w regionie ze spółką PR? Czyżby marszałek zapomniał, że jest również właścicielem tej spółki? Te miliony wpompowane w nową spółkę były by bardzo dużą pomocą finansową dla Przewozów Regionalnych, które w takiej sytuacji jaka jest na śląsku już dawno winny zagrozić marszałkowi nie wyjechaniem na tory z racji nie płacenia za przejazdy. |
Cytat: |
Z informacji ukazywanych w prasie w sposób jednoznaczny dziennikarze informują, że to przedstawiciele PR nie chcą podpisać umowy z Marszałkiem. |
Cytat: |
Jeżeli chodzi natomiast o płatność to Śląski Urząd Marszałkowski płaci regularnie, pomimo braku podpisania umowy rocznej na 2010 r. |
Cytat: |
Gdyby Centrala się tak sztywno nie trzymała swoich stołków i dokonałna podziału na 15 mniejszych spółek nie byłoby potrzeby tworzenia KŚ. |
Cytat: |
Bzdury! Prasa kłamie, szczególnie "GW", będąca na usługach PO. |
Cytat: |
To UMWŚ nie chce podpisać umowy z PR. |
Cytat: |
Przyszłość spółki zależy tylko i wyłączenie od właścicieli, czyli od marszałków. |
Cytat: |
Poza tym gdyby podzielono PR na 15 spółeczek, to zamiast jednej centrali mielibyśmy 15 centralek, każda z zarządem, radą nadzorczą i całą biurwą, która sukcesywnie by się rozrastała. A więc nastąpiłby gwałtowny rozrost kolejowej administracji, która przeżerałaby setki mln zł rocznie. |
Cytat: |
Spójrz na KD. Spółka startowała z czystym kontem, zatrudnia ok. 140 osób a wygenerowała aż 7 mln straty za ubiegły rok. |
Cytat: |
UMWŚ płaci tylko zaliczki (na podstawie 5-letniej umowy ramowej), które nie pokrywają wszystkich kosztów. |
Cytat: |
Tym samym UMWŚ świadomie i z premedytacją przyczynia się do pogłębiania deficytu PR.
|
Cytat: |
Wierzę i jestem przekonany o tym że to pasażer zadecyduje gdzie i jakie miejsce zajmą na Śląsku PR-y i KŚ. |
Cytat: |
Jeżeli ktoś przez 30 lat był kierownikiem pociągu, to nie przesiądzie się od razu na kasę w supermarkecie - mówi Samek |
REGIOchłopak napisał/a: |
Szokiem przeogromnym jest pociąg Częstochowa-Zakopane p. Katowice, BB. Sam nie wiem co o tym myśleć... |
mk1992 napisał/a: |
Niemniej jednak staram się jeszcze z dystansem podchodzić do KŚ-ów, być może uruchomienie pociągu relacji Częstochowa - Zakopane to tylko działanie mające na celu, jak to określił mój przedmówca, przeciągnięcia na swoją stronę nawet najbardziej zatwardziałych przeciwników utworzenia samorządowej spółki kolejowej. |
conen napisał/a: |
Jesli Koleje Mazowieckie mają Słonecznego a PR Inter Regio i na tym można osiągnąć zysk to niby czemu Koleje Śląskie nie mają śmigać do Zakopca |
Cytat: |
Branża:Transport pasażerski
Ilość pracowników: 5 Adres WWW: http://www.kolejeslaskie.com Prezentacja firmy Koleje Śląskie Sp. z o.o. jest dynamicznie rozwijającą się firmą z branży kolejowej. Jako solidny i godny zaufania pracodawca stawiamy na rozwój zawodowy i osobisty naszych pracowników. Aby zagwarantować najwyższą jakość świadczonych usług, a także wysoki standard obsługi klienta, wybieramy najlepszych ludzi, którzy poprzez własny rozwój mają wpływ na rozwój firmy. |
Cytat: |
W urzędzie marszałkowskim województwa śląskiego o tym wiedzą i bronią się jak mogą przed tym rozwiązaniem, stąd ucieczka we wzorzec małopolsko-świętokrzyski.l |
Cytat: |
...cukierkiem-krówką, którą kupuje się przychylność naiwnych, nie bacząc na to, z jakim skutkiem dla ogółu pasażerów. |
Cytat: |
Najpierw trzeba przyjrzeć się kosztom działalności charytatywnej, jak utrzymania bytu centrali spółki |
Cytat: |
...czy niektórych pociągów. |
Cytat: |
...Rozwiązanie jej nie byłoby pierwszym przypadkiem w historii, kiedy to przewoźnik został wykreślony z rejestru zanim wyruszył w trasę jego pierwszy pociąg. Taki los podzieliła spółka Koleje Nadwiślańskie, która wzbudziła strach środowiska kolejarskiego. |
Cytat: |
Do obsługi tych przewozów potrzeba minimum 21 elektrycznych jednostek trakcyjnych. Ponieważ jest to bardzo ważna linia w regionie, chcemy i musimy dobrze przygotować się do tego zadania, by nie zawieść życzliwych nam oczekiwań. |
ET40 napisał/a: |
Dobrze by było, gdyby mieli wspólną taryfę z PR. |
ET40 napisał/a: |
Dobrze by było, gdyby mieli wspólną taryfę z PR. |
Noema napisał/a: |
ET40, nie ma czegoś takiego jak wspólna taryfa. Każdy przewoźnik ma swoją własną taryfę, do czego zresztą jest zobowiązany przepisami prawa, żeby pasażer wiedział komu, ile i za co płaci. Można mówić co najwyżej o wzajemnym honorowaniu ofert i "wspólnym" bilecie. |
ET40 napisał/a: |
A w przewozach wewnątrz GOP przydałby się jakiś bilet zintegrowany KZK GOP+KŚ. |
Klałd napisał/a: | ||
KZK ma swoje przepelnione kursy krajoznawcze 840, 870 (jak dobrze pamietam) z Gliwic do Katowic, podczas gdy pociag o wiele szybciej jedzie. Podobnie do Bytomia. |
Dave napisał/a: |
A tory od Gliwic do Katowic będą coraz gorsze. :/ |
Cytat: |
08/03/2011 15:32 Autor: Studenci PŚ
Fajne. Likwidatorka pociągów w grudniu ub.r. będzie teraz tworzyć nową ja(kość). Za kasowanie pociągów Bytom Gliwice serdecznie Pani dziękujemy. I będziemy pamiętać. |
mikiyee napisał/a: |
ta Pani jest współodpowiedzialna za uwalenie Bytom - Gliwice |
Cytat: |
bo po likwidacji pociągów PR na takich trasach jak Rybnik-Pszczyna,nie ma żadnej komunikacji alternatywnej. |
kryniczanin napisał/a: |
Idealny moment by wykończyć trochę ruch drogowy a PR ucina maskaryczną liczbę połączeń. To się w głowie nie mieści. |
Dominik napisał/a: |
Oddajemy więc linię Gliwice – Częstochowa, ale oddajemy z deficytem. Przejęcie przez Koleje Śląskie tej linii od 1 czerwca, da nam oszczędności na poziomie 18 mln zł - stwierdziła Kuczewska-Łaska. |
Cytat: |
Kwestia podstawowa: dlaczego w tym kraju każdy podmiot, który "bawi" się w organizowanie, finansowanie lub realizowanie przewozów pasażerskich na skalę lokalną czy regionalną wychodzi z założenia, że owe przedsięwzięcia muszą być dochodowe ??? Nigdy nie były, nie są i nie będą - ani w Polsce, ani w Niemczech, Szwajcarii, Włoszech i gdziekolwiek - kolej lokalna nie jest od zarabiania pieniędzy. Jest to usługa społeczna-jak szkolnictwo, powszechna służba zdrowia czy podmioty zajmujące się polityką społeczną. |
Cytat: |
Na tej linii powinni zarabiać i zachęcać ludzi do korzystania z połączeń, a robią zupełnie na odwrót likwidując część połączeń i skracając składy przez co w szczytach przewozowych jest ścisk w składach. |
Cytat: |
Koleje Śląskie skompletowały już prawie cały skład, podpisane są już nawet umowy przedwstępne z przyszłymi maszynistami i kierownikami pociągów. |
Cytat: |
Większość maszynistów przechodzi od prywatnych przewoźników |
Cytat: |
Koleje Śląskie Sp. z o. o. korzystać będą z elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT Polska, jak również z elektrycznych zespołów trakcyjnych typu ELF. |
mikiyee napisał/a: |
Jak KS będą wyglądały tak profesjonalnie jak ich stronka to sukcesu nie wróżę
Tak na przyszłość - wykonanie stronki powierza się firmie zewnętrznej. Dłubanie samemu, bez pracowników którzy zajmują się tym codziennie jest kompletnie bez sensu i doprowadza własnie do takich efektów. Jeśli w KS pracują ludzie dopuszczający taka fuszerkę i chałturę to już chce zobaczyć dział marketingu w akcji. Żal... |
Cytat: |
Może zabrzmi to dziwnie, ale ja się bardzo ucieszę jeżeli KŚ nie wyjadą przynajmniej marszałek dostanie prztyczka w nos |
Cytat: |
Drużyny z PRów traktują tą firmę nieco olewczo i nie chcą tam iść choć proponują ponoć 2800 netto |
Victoria napisał/a: |
choć pewnie przedłuży się to do grudnia. |