INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Katowice - Zwardoń - Cadca - Zilina

Yehonathan - 28-05-2010, 13:27
Temat postu: Katowice - Zwardoń - Cadca - Zilina
1. Jak wygląda frekfencja w pociągach Regio na odcinku przygranicznym?

2. jak wygląda frekfencja w pociągach Góral / Skalnica?

3. czy jesteście za Tym aby ponownie wydłużyć Górala do Bratysławy?

4. czy ostatni pociąg z Ziliny do Polski nie powinien kursować znacznie później?
krzysw - 28-05-2010, 15:18
Temat postu:
Ad1. Tuz po Nowym Roku jechalem ze Ziliny do Katowic Skalnicą . Granice przekraczalismy my we 2 i jeszcze 1 (słownie jedna) osoba. Cala trójka wracala z wakacji. Na odcinku Cadca-Zywiec w pociagu bylo kilka-kilkanascie osob. Nie wiem jak sytuacja wyglada regularnie, ale ja po tej przejazdzce bylem zdziwiony ze ten pociag jest utrzymywany.
Ad3. Do Bratysławy jesli juz to przez Czechy(przez Zebrzydowice i Czeski Cieszyn). Przejazd przez Przełecz Zwardonska (ok. 50 km) trwal polowe calego czasu przejazdu czyli ok. 2h. Ta trasa przy obecnym stanie torow wg. mnie nie nadaje sie na pociagi dalekobiezne. Ja przynajmniej w najblizszym czasie tamtedy jechal nie bede.

P.S. Nie chce wspominac jak ten pociag wygladal i w jakim byl stanie technicznym.
Yehonathan - 28-05-2010, 15:33
Temat postu:
tam jest w ogóle dziwnie bo składy wagonowe jeżdżą na obiegu osobówek Katowice - Zilina, a jako Góral i Skalnica jeżdżą kible w dodatku w malowaniu InterRegio Smile ogólnie trasy są w miare używane ale na zasadie Polacy w Polsce, Słowacy na Słowacji Smile
krzysw - 28-05-2010, 15:40
Temat postu:
Yehonathan napisał/a:
ogólnie trasy są w miare używane ale na zasadie Polacy w Polsce, Słowacy na Słowacji Smile


Na podstawie mojej jednorazowej obserwacji potwierdzam, poza odcinkiem Cadca-Zywiec.
Yehonathan - 28-05-2010, 15:46
Temat postu:
w dni robocze w godzinach porannych jest spory ruch na tej trasie zwłaszcza do Żywca / Bielska. Od 14 zaś do Zwardonia...pociąg ogólnie wyludnia się w okolicach Soli a dalej już tylko pojedyńcze osoby jeżdżą...jednak ważne że jak narazie granica jest czynna i to jest ważne Smile
PiterTarnów - 28-05-2010, 20:09
Temat postu:
Dobrze że Zwardoń-Skalite działa, niestety nie można powiedzieć tego o trasie Muszyna-Leluchów-Plavec... To niesamowite,że nie przywrócono dotąd żadnego pociągu całorocznego na trasie Kraków-Koszyce!! Dawniej było ich 3 na dobę (Cracovia, Presovcan, Tarnovia) a swego czasu i Ex Malinowski do Bukaresztu, obecnie trasa zdegradowana! Tam powinny wrócić pociągi, tyle że przyspieszone w normalnej taryfie osobowej!
LianChu - 29-05-2010, 15:41
Temat postu:
Przez granice przejeżdża mało osób, ale tak będzie, dopóki będą taryfy międzynarodowe.
Proszę mi powiedzieć ile zapłaci podróżny za bilet np.: z Bielska Białej do Zwardonia, a ile za kilka kilometrów dalej: Bielsko Białej do Cadcy?
Ilość Słowaków przyjeżdżających w ostatnich miesiącach na zakupy do np.: Milówki, Żywca samochodami jest bardzo duża, a w pociągach ich nie widać. Więc wniosek jest taki, że coś nie działa jak powinno.
Yehonathan - 29-05-2010, 15:46
Temat postu:
pozatym gdyby każdy wiedział że bilet Zwardoń - Cadca - Zwardoń kosztuje niecałe 9 złotych...
LianChu - 29-05-2010, 16:03
Temat postu:
Zgadza się że 9 zł, ale gdy podróżny jadący z Bielska kupi bilet z BBGŁ do Zwardonia, w Zwardoniu wysiądzie z pociągu i pójdzie kupić ten bilet kupić do kasy.
Ale podróżny pytający się o cenę biletu Bielsku, najprawdopodobniej nie uzyska informacji o takiej możliwości.
Po drugie dlaczego podróżny musi się tak gimnastykować?
Yehonathan - 29-05-2010, 16:56
Temat postu:
mozna kupic w Bielsku i na kazdym glownym dworcu bilet przygraniczny na pociagi REGIO... ja zawsze kupowałem w Bielsku taki bilet i nie wysiadałem w Zwardoniu Smile
LianChu - 29-05-2010, 17:12
Temat postu:
To widocznie coś zmieniło się na plus. Bardzo dobrze.
mikiyee - 29-05-2010, 21:09
Temat postu:
Ja zawsze jadę do Zwardonia, wysiadam, lecę do skalite-serafinov i wsiadam w ten sam pociąg. Jeszcze nigdy mi nie zwiałSmile

potem bilet u słowackiego konduktora.
LianChu - 29-05-2010, 21:40
Temat postu:
Zacytuję sam siebie:
Cytat:
Po drugie dlaczego podróżny musi się tak gimnastykować?

loker - 29-05-2010, 21:53
Temat postu:
mikiyee napisał/a:
Ja zawsze jadę do Zwardonia, wysiadam, lecę do skalite-serafinov i wsiadam w ten sam pociąg. Jeszcze nigdy mi nie zwiałSmile

potem bilet u słowackiego konduktora.

Możesz nie wysiadać. I tak dostaniesz bilet od Skalite-Serafinov.
mikiyee - 30-05-2010, 08:52
Temat postu:
Ale oszczędza mi to 9zł, które musiałbym wydać na bilet przez granicę.

//nie cytuj przedmówcy. ~Iktorn
sztok - 04-09-2010, 17:00
Temat postu:
Witam.

Mam pytanie odnośnie pociągów osobowych z Katowic do Żyliny. A konkretnie o jak najtańszym pokonaniu tej trasy. Czy opłaca się zabawa w przejściówki i czy w ogóle w tych pociągach jest taka możliwość.


I kolejnym pytaniem jest dalszy dojazd do Bratysławy?.

Czy na Słowacji obowiązują zniżki z karta ISIC ?
AntoineClamaran - 02-10-2010, 12:10
Temat postu:
w Katowicach kupujesz bilet do Zwardonia, i po wydaniu go prosisz o bilet 'graniczny' ze Zwardonia do Cadcy! a pozniej od konduktora Slowackiego od Cadcy do Bratysławy a z Ziliny przesiadki są zawsze i w miarę dogodne...to najtańsza opcja...kiedyś jak kursował BATORY to kupowaliśmy bilet Warszawa - Zwardoń, Zwardoń - Cadca i Cadca - Bratysława...oczywiście w 1 kasie i na 3 osobnych biletach...
mikiyee - 02-10-2010, 19:08
Temat postu:
ja zawsze kupuje bilet do zwardonia potem przechodzą 10 minut do skalite i wsiadam w ten sam pociąg.

Ale ostatnio jest możliwość kupna biletu do Zwardoń (Gr) -granica, myślę że to by wystarczyło, potem tylko bilet u słowackiego konduktora.
mikiyee - 02-10-2010, 23:19
Temat postu:
Tak zawsze robiłem, żeby nie płacić 2e za siedzenie w pociągu przez 15min, kiedy mogłem zrobić sobie spacer:)

A czy myk z kupnem biletu do zwardoń (gr) pozwoli na przekroczenie granicy i późniejsze kupno biletu u słowackiego konduktora.
sztok - 19-10-2010, 12:02
Temat postu:
Jadąc z Bielska-Białej kupiłem bilet do Zwardonia i od razu w kasie przejściówkę do Skalite gr. w pociągu konduktor Polski powiedział mi ze ta przejściówka nie potrzeba bo Słowacy i tak tego nie sprawdzają a on wysiada w Zwardoniu. Dalej już bez problemu do Bratysławy bilet u konduktora. z dogadaniem się po polsku tez bez problemów.W drodze powrotnej udało się na gapę bez przejściówki.
kraina_solvati - 14-12-2010, 11:30
Temat postu:
Gdy jeszcze jeździła Skalnica, to kupowałem bilet do Zwardonia (zmiana drużyny), a później czekałem na Słowaków i normalny bilecik z Serafinova do Żyliny lub dalej (np. Sturovo). Z powrotem do Skalitego Gr., a w Polsce w Zwardoniu w kasie (gdy jeszcze istniała) do Krakowa. Teraz to nie wiem, jak z tymi ogryzkami do Czadcy.
kris123 - 14-12-2010, 13:40
Temat postu:
Frekwencja na ruchu przygranicznym przynajmniej wtedy co ja jeździłem była różna od kilku do kilkunastu osób. Bywały i grupki wycieczek, ale to nie powód ucinania połaczeń przygranicznych. Skalnica i Goral były JEDYNYMI połączeniami dalekobieżnymi którymi dojazd był szybki i taki i ddo Zywca i do Zwardonia i na Slowację. Pociag bezwzględnie przywrócić!!
Co do Skalnicy bardzo duzo ludzi do Trzbinii z Krakowa potem od Bielska do Zywca i sporo od Cadcy do Ziliny. Ogólnie lepiej było po zmianie przez Katowice
3 Co do Przedłużenia biegu się nie wypowiadam, ale ogólnie to jak lepiej
4 co do pozniejszego pzyjazdu raczej nie, zaburzyłoby to ruch na odcinku po polskiej stronie

PS Podobnie trzeba walczyć o poąłczenie Krakowa z Koszycami. Gdyż od tego rozkładu wycięto poąłczenia i tam...

[ Dodano: 14-12-2010, 13:41 ]
pS kasa w zwardoniu jest czynna?
kraina_solvati - 14-12-2010, 17:39
Temat postu:
Kasa w Zwardoniu (chyba w marcu br.) została zlikwidowana.
nynuś - 14-12-2010, 18:42
Temat postu:
Tak od marca kasa jest zlikwidowana w Zwardoniu:)
Damian Łódź - 14-12-2010, 19:11
Temat postu:
nynuś, gdzie najbliższa? Żywiec?
nynuś - 14-12-2010, 19:14
Temat postu:
Tiaa Smile Rajcza tyż ni ma kasy Happy
kraina_solvati - 14-12-2010, 19:56
Temat postu:
Ani Sól, ani Węgierska Górka...
kris123 - 16-12-2010, 09:42
Temat postu:
Notopięknie. Kasa na przejściu zamknięta Smile
teraz pociągi, ciekawem co będzie następne.
aroslav - 18-12-2010, 12:13
Temat postu:
sztok napisał/a:
Jadąc z Bielska-Białej kupiłem bilet do Zwardonia i od razu w kasie przejściówkę do Skalite gr. w pociągu konduktor Polski powiedział mi ze ta przejściówka nie potrzeba bo Słowacy i tak tego nie sprawdzają a on wysiada w Zwardoniu. Dalej już bez problemu do Bratysławy bilet u konduktora. z dogadaniem się po polsku tez bez problemów.W drodze powrotnej udało się na gapę bez przejściówki.


Zgadza się, w czerwcu jechałem "Skalnicą" do Żyliny i nie kupowałem przejściówki. Poldka drużyna wysiadła w Zwardoniu, potem bilet u przemiłej słowackiej konduktorki dopiero gdzieś na kolejnej stacji na trasie. Nie było problemów aby kupić bilet od granicy. Jestem ciekawy jak to teraz wygląda...

PS. Pociąg był zapełniony do granic - rodziny z dziećmi, jakieś wycieczki szkolne, pary z plecakami wyjeżdżające na weekend, oraz głównie uczniowie i studenci po słowackiej stronie.
bert - 18-12-2010, 13:57
Temat postu:
Miłośnikom tzw przejściówek przypominam ze obowiązują one wyłącznie w pociągach regionalnych PKP - CD na przejściu granicznych Słowacja to jednak inny kraj
Adams - 11-04-2011, 09:29
Temat postu:
Niezbyt miłą niespodziankę szykują PR tym którzy wybierają się na majowy długi weekend na Słowację. Od 1 maja zostaną zlikwidowane dwie pary pociągów rel. Zwardoń - Cadca o godz. 7.35 i 19.52. Pozostanie jedynie połączenie Zwardoń - Zilina o godz. 15.37, które prawdopodobnie do piachu pójdzie w czerwcu wraz z innymi pociągami przygranicznymi.
Exsimus - 11-04-2011, 13:01
Temat postu:
Zwardoń całkowicie do piachu pójdzie od nowego rozkładu jazdy tzn w grudniu rego roku. Od 1 maja na odcinku Zwardoń - Czadca pozostanie właśnie ta jedna para + powrót. Dodatkowo na odcinku Skalite Serafinov - Czadca kursować będzie jeszcze jedna para, ale tylko w dni robocze. Czyli nie mniej ni więcej na całym odcinku od Zwardonia, aż po Czadcę kursować będą tylko dwie pary pociągów z czego jedna tylko w dni robocze... Szkoda co komentować.
Adams - 11-04-2011, 13:19
Temat postu:
@Eximus czy ja dobrze rozumiem? Od 1 maja po słowackiej stronie będą kursować tylko dwie pary pociągów do Cadcy???
Desiro2 - 11-04-2011, 21:32
Temat postu:
to jest jakiś czeski film! Dlaczego Słowacy obcinają swoje pociagi z Czadcy do Skalite, wie ktoś? o co chodzi? to jest paranoja, jedynym oknem na świat będzie Bohumin...do którego dojdziemy z Chałupek na piechotę, albo Cesky Tesin do którego dojdziemy piechotą z Cieszyna przez most..nie myślałem że dożyje takich durnych czasów.. Crying or Very sad Evil or Very Mad
Exsimus - 11-04-2011, 22:12
Temat postu:
Cytat:
Eximus czy ja dobrze rozumiem? Od 1 maja po słowackiej stronie będą kursować tylko dwie pary pociągów do Cadcy???



Jedna ze Zwarodnia druga ze Skalite Serafinov
Adams - 12-04-2011, 06:35
Temat postu:
Faktycznie zgadzam się tu z @Desiro2.
Przez Zwardoń na Słowację jeździłem niejednokrotnie o różnych porach dnia i roku i byłem naocznym światkiem że już od st. Skalite Serafinov frekfencja była znośna. Jeśli to był motorak to nawet ok. 30-50%, a dalej do Cadcy bywało jeszcze lepiej. Nie raz widziałem że autobus ze Skalitego do Cadcy wiózł powietrze, a na peronie były tłumy oczekujących na pociąg i nie ma w tym żadnej przesady z mojej strony.

W tym przypadku, skoro na słowackiej kolei robią się takie jaja, to niema chyba najmniejszych szans na uruchomienie w wakacje Łupkowa.
kris123 - 12-04-2011, 14:23
Temat postu:
Skalnica także byla bardzodochodowa na Słowacji. Zresztą gdyby nie nasi to by i Kosice i Zilina były. A tak nie będzie nic , bo MI najpierw przejęło a potem zlikwidowalo co się dało
kraina_solvati - 12-04-2011, 21:14
Temat postu:
Sytuacja robi się w takim razie bardzo poważna. Kraków zostanie bez żadnego osobowego pociągu międzynarodowego. A zapowiadało się pięknie...
Adams - 12-04-2011, 21:25
Temat postu:
Nie tylko Kraków, ale i cała południowa Polska. Najpierw dobrali się do przejścia w Muszynie, teraz do Zwardonia. W obecnej sytuacji już nie będzie możliwości dostania się gdziekolwiek na Słowację pociągiem, nawet z przesiadką. Najgorsze jest to, że także komunikacja autobusowa ze Słowacją jest marna. Jedynym sensownym połączeniem jest tylko linia Zakopane - Poprad obsługiwana przez firmę "Strama", natomiast w innych rejonach niema nic.
kraina_solvati - 12-04-2011, 22:06
Temat postu:
Właśnie, i ja tego całkowicie nie rozumiem. Przecież wagonowy do Koszyc nie musi nawet czoła w Muszynie zmieniać. Jeździła Tarnovia, jeździł Presovcan. Było fajnie, była frekwencja. Dlaczego odbiera się ludziom możliwość przemieszczania się? Nie każdy lubi kisić się w busach przez kilkaset kilometrów (ja nie lubię). Zawsze wybieram pociąg, nawet wtedy, gdy pracownik kolei (st. Jelenia Góra) odradza mi tego! Tak było. Do takich sytuacji dochodzi, ale wracamy na tory główne. Co musi się jeszcze stać, żeby się to wszystko od dna odbiło? Niedługo wytną wszystko, zaorają tory, posieją trawę albo wyleją asfalt i powstaną drogi kołowe lub rowerowe.
Jestem pewien, że przy dobrze ułożonym rozkładzie i rozreklamowanym pociągu chętni znaleźliby się (mówię o Koszycach czy Żylinie) i pociąg cieszyłby się zainteresowaniem.
Adams - 12-04-2011, 22:30
Temat postu:
Ja także tam gdzie to jest możliwe wybieram podróż pociągiem, ale tych możliwości jest już niestety coraz mniej. Osobiście bardzo często jadąc do Bańskiej Bystrzycy jechałem Skalnicą do Ziliny, a w Zilinie było super skomunikowanie z pociągiem do tego miasta (do Koszyc i Bratysławy także). W chwili obecnej żeby się tam dostać muszę jechać przez Zakopane - Poprad (bo innej możliwości niema) i zamiast jednej przesiadki, potrzeba ich aż trzech, noi czasowo o wiele dłużej wychodzi bo trasa okrężna.
kraina_solvati - 12-04-2011, 22:34
Temat postu:
Tak jest, też tak kiedyś jechałem, i dalej na Budapeszt, Belgrad. Ostatnio tylko możliwość była przez Bohumin, teraz nic nie pozostaje. Przykre.
Adams - 12-04-2011, 23:11
Temat postu:
Według słowackiej korekty rozkładu, od 1 maja nie będzie aż tak źle. Znika jedynie pociąg o 7.35 ze Zwardonia, ale ze Skalitego do Cadcy będzie trochę pociągów, a nie jedynie dwie pary jak pisał @Exsimus.

Oto tabela ważna od 1 maja: http://www.zsr.sk/buxus/docs//cestporiadok/pdf/pdf2011/kcp01_05_2011/129.pdf

Niestety, ale do piachu idzie wakacyjny Łupków.
http://www.zsr.sk/buxus/docs//cestporiadok/pdf/pdf2011/kcp01_05_2011/191.pdf
kraina_solvati - 13-04-2011, 11:10
Temat postu:
To prawda, że nie będzie aż tak źle, ale i tak jest źle. Jedynym ratunkiem będzie odtworzenie relacji Kraków - Koszyce przez Muszynę, Kraków - Żylina przez Kalwarię, Suchą, Żywiec albo przez Wadowice, Bielsko, Żywiec (zakładam, że Katowice dostaną "swoją" Żylinę) i Kraków - Ostrawa (wydłużenie Bohumina) przez Trzebinię, Oświęcim, Czechowice (tu można łączyć skład z Katowic). To niestety na razie marzenia, ale taka oferta jest konkurencyjna względem drogich ekspresów i przepełnionych autobusów.
Anonymous - 13-04-2011, 12:00
Temat postu:
He he, a pamietacie zeszły rozkład ? Regio Koszyce-Krakow był nawet w hafasie, ale oczywiscie nie pojechał. Miało być tak fajnie... Na przerzucaniu odpowiedzialnosci za takie przewozy z MI na UMy, wychodzą tylko likwidacje- a watpliwe zeby UMy znalazły dodatkową kasę na polaczenia miedzynarodowe Crying or Very sad wyglada na to, ze krakow stracił na dobre połączenia miedzynarodowe..
danio - 13-04-2011, 13:47
Temat postu:
A silesia z wagonami do wiednia pragi i budapesztu ? Smile
Adams - 14-04-2011, 12:48
Temat postu:
Silesia to zupełnie inna bajka. To jest nocny pociąg pośpieszny obsługiwany przez PKP IC. Jeśli już się nie da uruchomić międzynarodowych połączeń regionalnych w głąb dwóch państw, to przynajmniej powinny być połączenia do stacji granicznej. W przypadku Słowacji powinny to być połączenia Zwardoń - Zilina (tabor słowacki), Katowice - Skalite (tabor polski), Kraków - Plavec (tabor polski) i Koszyce/Poprad - Muszyna (tabor słowacki). W każdej z tych relacji powinny jeździć po 2 pary i wtedy byłyby po 4 pary pociągów przejeżających przez granicę.
loker - 14-04-2011, 14:38
Temat postu:
Adams, wystarczyło by w skrajnym przypadku jeszcze mniej.
Chałupki - tu akurat polskie pociągi do Bohumína
Zebrzydowice - tu mogłyby zostać przedłużone pociągi z Czech
Cieszyn - polskie do Český Těšín
Zwardoń - słowackie wydłużone do Zwardonia
Muszyna - słowackie wydłużone do Muszyny, a nawet Krynicy. Ew. jedna para do Nowego Sącza.
danio - 14-04-2011, 17:49
Temat postu:
Słowackie motoraczki mogłyby spokojnie dojeżdżać do żywca .
Tak samo jak czeskie do np. czechowic i tam być skomunikowane z pociągiem np. do katowic . Frekwencja i tak nie jest rewelacyjna wiec motorak by wystarczył.
Adams - 15-04-2011, 10:58
Temat postu:
@loker, pisząc swoje propozycje miałem na myśli żeby było "po równo". Np w przypadku Zwardonia 2 pary polskich składów z Katowic zostaje wydłużonych do Skalitego i tam skomunikowanie z Ziliną, w zamian dwie pary składów słowackich z Ziliny kończy w Zwardoniu i jest skomunikowanie do Katowic. To samo dotyczy innych przejść. Do Cieszyna mogłyby zostać wydłużone 2 pary motoraków z Frydka Mistka, a do Muszyny z Popradu.
sabatnik - 15-04-2011, 20:00
Temat postu:
Kradzież na tak ruchliwym odcinku trochę mnie jednak dziwi. Czego więc oczekiwać po zamkniętych liniach, typu Sucha-Żywiec? =[
trigosia - 17-07-2011, 08:25
Temat postu:
Jak najtaniej dojechać z Katowic do Liptowskiego Mikulasza?
wyjazd 30.07.2011
Jadą 2 osoby dorosłe i 3 dzieci (16, 14 i 13 lat)

[ Dodano: 26-07-2011, 00:48 ]
Kurcze, pokomplikowane to.
Trzeba chyba będzie jednak jechać z Katowic wcześniejszym niż ten o 12.28. One na tej trasie często łapały opóźnienie, o ile pamiętam, a najlepiej by było jednak wsiąść w ten o 15.37 do Żiliny. Ja tylko nie rozumiem - wsiadam do niego w Zwardoniu a bilet kupuję od Skalite? Czy też konieczna jest wtedy przejściówka?
Kurcze, niby nie ma granic, a tyle barier w skomunikowaniu ...

[ Dodano: 26-07-2011, 00:50 ]
os. Wyjazd 3 sierpnia, 1 osoba dorosłą i dzieci w wieku: 16, 14, 13 lat, nie wiem, czy na słowackich liniach są jakieś zniżki dla uczniów, dla dzieci czy dla niepełnosprawnych dzieci.
sympatyk - 11-07-2014, 20:32
Temat postu:
...tyle że nowy bezpośredni pociąg nie pojedzie przez Bielsko Białą lecz z Katowic przez Rybnik Racibórz Bohumin i Czeski Cieszyn. Więcej w poniższym artykule:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53121/powroci_ec_praha_sobieski_z_gdyni_do_wiednia.html
Dave - 12-07-2014, 13:42
Temat postu:
Przez Rybnik i Racibórz? A nie przez Zebrzydowice jednak?
sympatyk - 12-07-2014, 14:08
Temat postu:
Jeśli przez Zebrzydowice i Bohumin to "musiałby się wracać". No może...
Nawet w Polsce pociągi "wracają się" np ze Szczecina Gł, Rabki Zdrój czy Warszawy Gdańskiej.
Anonymous - 12-07-2014, 23:44
Temat postu:
O jakim "wracaniu" piszesz...? Od Trójmiasta po Wiedeń nie ma żadnej zmiany kierunku...
sympatyk - 13-07-2014, 12:17
Temat postu:
Po pierwsze piszę o pociągu/ wagonie z Warszawy do Ziliny (a nie o pociągu z Wiednia do Gdyni bo ten na 100% pojedzie przez Zebrzydowice i Bohumin i mowy nie ma wtedy o "zawracaniu"), a po drugie powtarzam że jeśli będzie kursował wspomniany w artykule pociąg/wagon z Warszawy do Ziliny i jeśli będzie jechał tak jak piszą w artykule przez Bohumin to MUSI tam zmienić kierunek jazdy.

Zresztą widać to na mapce "Ostravsko"

http://www.szdc.cz/obrazky/mapy/kraje.gif
Anonymous - 13-07-2014, 12:41
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
...tyle że nowy bezpośredni pociąg nie pojedzie przez Bielsko Białą lecz z Katowic przez Rybnik Racibórz Bohumin i Czeski Cieszyn. Więcej w poniższym artykule:
http://www.rynek-kolejowy.pl/53121/powroci_ec_praha_sobieski_z_gdyni_do_wiednia.html


Z powyższego wpisu ciężko było wnioskować o jakim pociągu czy wagonie piszesz, zwłaszcza, że wcześniejszy wpis był sprzed trzech lat. Z artykułu też nie wynika, że połączenie miałoby funkcjonować przez Rybnik - to tylko dywagacje.
A jeśli wreszcie wiemy, że chodzi Ci o połączenie do Ziliny, to nie będą jednego wagonu puszczać przez Rybnik. A czy będzie zmieniać kierunek jazdy zależy od tego, do jakiego połączenia czeskiego zostanie dołączony. Może rzeczywiście zmieniać kierunek jazdy, jeśli z Bohumina ruszy na Karvinę, albo i nie zmieni, jeśli pojedzie przez Ostravę Svinov.
sympatyk - 16-08-2018, 23:06
Temat postu:
Rachowiec wjedzie na Słowację.

W przyszłym roku (terminy nie są jeszcze znane), weekendowy pociąg Rachowiec obsługujący połączenie Zawiercie – Zwardoń wydłuży swoją relację i będzie można nim dojechać bezpośrednio do słowackiej Cadcy. To pozwoli na obsługę miejscowości Skalite, dużego ośrodka narciarskiego, a w samej Cadcy możliwość przesiadek na pociągi łączące Żylinę z Pragą i Ostrawą.

Więcej:
http://silesiainfotransport.pl/blog/2017/10/12/rachowiec-wjedzie-na-slowacje/



W uzupełnieniu powyższej wiadomości - projekt rozkładu jazdy 18/19, który można znaleźć w poście zamieszczonym na stronie, do której odsyła poniższy link

https://pl-pl.facebook.com/pg/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/

potwierdza tę dobrą nowinę Kolejarz
Anonymous - 16-08-2018, 23:36
Temat postu:
Ta Ziliina to pewnie będzie, jak się dogadają ze Słowakami - a to jeszcze może potrwać...
sympatyk - 29-07-2019, 21:57
Temat postu:
Modernizacja trasy kolejowej z Katowic do Zwardonia.

Kończą się prace PKP Polskich Linii Kolejowych na odcinku między Żywcem a Węgierską Górką na linii z Katowic do Zwardonia. Za 35 mln zł PKP PLK zmodernizowano samą linię jak i przebudowano perony. Wygodniejsze stało się podróżowanie w Beskid Żywiecki.

Więcej:

https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/modernizacja-trasy-kolejowej-z-katowic-do-zwardonia,350199_1_0_0.html
Rachowiec - 31-12-2019, 17:28
Temat postu:
sympatyk, teraz wyremontować do samej granicy i przywracać pociągi z Górnego Śląska i Krakowa na Słowację, które zlikwidowano kilka lat temu Smile Ale tak na poważnie, czyli codzienne połączenia, a nie 1 weekendowa para pociągów. Pasażerowie na pewno się znajdą Smile
sympatyk - 03-04-2020, 21:52
Temat postu:
Ruszyła przebudowa węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach warta 1,4 mld zł.

Pierwsze prace obejmują mosty. Widać już roboty na ponad 150-metrowym moście nad Wisłą. Nowy obiekt zastąpi zlokalizowany w sąsiedztwie most, tworząc połączenie między stacją Czechowice-Dziedzice a przystankiem Goczałkowice Zdrój.

Więcej:

https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/36081/ruszyla-przebudowa-wezla-kolejowego-w-czechowicach-dziedzicach-warta-1-4-mld-zl.html
Victoria - 17-04-2021, 17:06
Temat postu:
Od poniedziałku powrót pierwszych pociągów Zwardoń - Żilina

Koleje Śląskie oraz słowacki przewoźnik ŻSSK od poniedziałku przywrócą ruch wybranych pociągów kursujących na odcinku Zwardoń - Skalite - Żilina - Skalite - Zwardoń. Pociągi w związku z pandemią nie kursowały tam od 29 marca. Nadal zawieszone pozostanie połączenie Chałupki - Bohumin - Chałupki.

Więcej:
https://regiony.tvp.pl/53353966/od-poniedzialku-powrot-pierwszych-pociagow-zwardon-zilina
Ralny - 11-12-2022, 21:59
Temat postu:
Zwardoń – Skalite: Częstsze połączenia i... niespodzianka taborowa

Od 11 grudnia 2022 Polskę ze Słowacją przez przejście Zwardoń – Skalite łączy od 8 do 10 par pociągów na dobę. Pasażerowie są na razie nieliczni, trzeba jednak wziąć pod uwagę, że na przyzwyczajenie się do nowej oferty potrzeba czasu. Zaskoczeniem jest kursujący tu tabor: zamiast nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych zdarza się, że z Czadcy do Zwardonia dojeżdżają stare wagony motorowe.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zwardon--skalite-czestsze-polaczenia-i-niespodzianka-taborowa-111112.html
sympatyk - 15-02-2023, 20:44
Temat postu:
Pociągi z Katowic na Słowację bywają skomunikowane.

Od grudnia zwiększyła się liczba połączeń ze Zwardonia do słowackiej Czadcy. Postanowiliśmy sprawdzić, czy zwiększenie liczby połączeń, spowodowało lepsze skomunikowanie z pociągami Kolei Śląskich, które dojeżdżają do Zwardonia z Katowic. Wyszło tak sobie.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-z-katowic-na-slowacje-bywaja-skomunikowane-111980.html
tomcio - 25-02-2023, 13:43
Temat postu:
Witam. Mam w planie wiosną zrobić sobie wycieczkę typowo kolejową. Chciałbym przejechać sobie pociągiem z Częstochowy do Zwardonia pociągiem KŚ "Rachowiec" ,gdzie jest możliwość przesiadki na pociąg relacji Zwardoń-Czadca ,poźniej na tej stacji przesiadka do pociągu jadącego w kierunku Czeskiego Cieszyna. Tam przesiadka do naszego Cieszyna i dalej przez Goleszów (przesiadka) do Wisły Głębce, skąd pociągiem "Czantoria" wróciłbym bezpośrednio do Częstochowy.
W związku z powyższym, chciałbym się zapytać, jakby wyglądała cena biletu na odcinek Zwardoń-Cieszyn przez Czadcę i Czeski Cieszyn.
Planuję kupić bilet EuroSilesia24 (oferta Kolei Śląskich),który uprawnia do przejazdów również po kraju morawsko-śląskim w Czechach. Tutaj stacją początkową, od której oferta EuroSilesia24 byłaby ważna, jest stacja Navsi w Czechach.
Dokładnie mówiąc, chodzi mi o odcinek Zwardoń-Navsi. Moje pytanie jest takie, czy opłaca się kupić bilet od razu na relację Zwardoń-Navs, czy oddzielnie Zwardoń-Czadca i oddzielnie Czadca-Navsi. Trzeba zaznaczyć, że w tym przypadku opłaty za bilety jest podawane w dwóch walutach ( Euro i Korony Czeskie) i własnie tu jest problem, jaką opcję wybrać aby wyszło taniej.
Z góry dziekuję za pomoc.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group