INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Przetarg na przewozy w Lubuskiem

Beatrycze - 18-07-2011, 16:59
Temat postu: Przetarg na przewozy w Lubuskiem
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg w trybie negocjacji z ogłoszeniem na świadczenie przewozów w transporcie kolejowym w okresie obowiązywania nowego rozkładu jazdy - od 11 grudnia 2011 do 8 grudnia 2012 roku. Województwo chce przeznaczyć na przewozy 36.958.101,85 zł. Oferty można składać do 28 lipca.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi na „Świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich”, które obejmują usługi związane z wykonywaniem przewozów w transporcie kolejowym o charakterze użyteczności publicznej w ramach umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, którą zamawiający zawrze z wykonawcą wyłonionym w toku postępowania. Przetarg podzielony jest na cztery zadania:

1) zadanie 1 – sieć linii niezelektryfikowanych:

* Żary – Żagań – Legnica, (3 pary pociągów)
* Zielona Góra – Żary (Jelenia Góra), (4 pary pociągów + 1 do Jeleniej Góry)
* Zbąszynek – Gorzów Wlkp., (5 par pociągów)
* Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż (Poznań); (10 par pociągów)

2) zadanie 2 – sieć linii zelektryfikowanych,

* Zielona Góra – Głogów (Wrocław), (7 par pociągów)
* Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn (Szczecin), (6 par pociągów + 5 do Kostrzyna)
* Zielona Góra – Zbąszynek (Poznań), (4 pary pociągów)
* Zbąszynek – Rzepin; (4 pary pociągów)

3) zadanie 3 – linia Międzyrzecz – Rzepin; (2 pary pociągów)

4) zadanie 4 – strefa transgraniczna:

* Żagań – Żary – Forst Lausitz, (2 pary pociągów)
* Zielona Góra – Czerwieńsk – Guben, (2 pary pociągów)
* Rzepin – Frankfurt Oder. (2 pary pociągów)

Zamawiający użyczy wykonawcy taboru do wykonywania przewozów w zadaniu 1 (4 SA105, 1 SA108, 4 SA 133 i 2 SA134). Wykonawca pokryje koszty napraw i ubezpieczenia pojazdów. Tabor dla zadania 2 ma mieć pojemność co najmniej 300 pasażerów, dla zadania 3 - co najmniej 40 pasażerów, a dla zadania 4 zostaną przeprowadzone negocjacje dotyczące pojemności taboru.

Wskaźnik punktualności dla przewozów musi wynosi nie mniej niż 92%. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena.

źródło: Rynek Kolejowy
jubikej - 18-07-2011, 17:27
Temat postu:
ładnie reaktywacja ZG- Guben szkoda tylko ze w ruchu granicznym po 2 pary Sad
Marduq - 18-07-2011, 18:44
Temat postu:
Cytat:
adnie reaktywacja ZG- Guben szkoda tylko ze w ruchu granicznym po 2 pary


Reaktywacja to już miała być w 2008 roku. Moim zdaniem nie ma sensu wiązać co najmniej jednego pojazdu na tej linii z prostego powodu, dworzec z Gubinie jest daleko od miasta, Krosno wątpię, że wytworzy potoki a przystanki w Wałowicach, Wężyskach i Ciemnicach to totalne zadupie. Jedyny potok może być z Zielonej góry do Guben z przesiadkami na dalsze relacje w Niemczech. Możecie na mnie psy wieszać, ale tak wygląda potencjalny potok pasażerów na tej linii.
Anonymous - 18-07-2011, 19:28
Temat postu:
Marduq, Nie w 2008 a w 2008 pociągi miały jechać od czerwca.
jubikej - 19-07-2011, 10:26
Temat postu:
dla mnie bez sensu jest robic reaktywacje tylko z 2 parami pociagow, bo kogo to ma przyciągnąć?? na pewno nie ludzi dojezdzajacych do pracy
Japaw - 19-07-2011, 19:28
Temat postu:
A tymaczasem do przetargu nieśmiało wybiera sie również Arriva. Więcej o tym TUTAJ

No czyżbysmy mieli pomachac z okna Przewozom Regionalnym na do widzenia? Oby! Idzie nowe i mam nadzieje ze dojdzie.
sZakOOu - 20-07-2011, 13:13
Temat postu:
Interesujące... Gdyby ARRIVA wygrała przetarg, na południu jeździłby ten przewoźnik i KD. Koniec z PKP (Intercity nie liczę, bo to i tak połączenie dla wybrańców, którym się gotówka przelewa). Smile
jubikej - 20-07-2011, 13:36
Temat postu:
Arriva moze dlatego ze to spolka DB - moze korzystaliby z taboru / zaplecz DB po stronie niemieckiej?? wykonalne czy niebardzo??
sZakOOu - 20-07-2011, 14:10
Temat postu:
Myślę, że to jest możliwe, tym bardziej iż wyłoniony przewoźnik będzie także realizować połączenia transgraniczne, m.in. do Forst. A jak będzie, zobaczymy...
Bonifas - 20-07-2011, 16:12
Temat postu:
Szkoda że UMWL nie chce reaktywacji odcinka Żagań - Lubsko
tjakuszewicz - 20-07-2011, 21:07
Temat postu:
Chce czy nie chce... Bardziej opłacalne byłoby połączenie Lubsko - Żary, bo jednak masa ludzi z Lubska do Żar dojeżdża. Tylko niestety tory zz Jasienia dio Żar rozkopane zostały w trakcie budowy obwodnicy Jasienia i teraz trzeba by kombinować przez Bieniów, co wydłuży czas jazdy no i jeszcze dodatkowo dochodziła by tam zmiana czoła - kolejna strata czasu.
Drugim sensownym połączeniem byłoby Lubsko - ZG. Też dla wielu ludków byłoby to świetne połączenie i alternatywa na zawalone autobusy. Pytanie jaka byłaby cena takowego połączenia i jaki byłby czas przejazdu? PKS kosztuje coś ok 13 zł chyba i jedzie od 55 min do 1 h 15 min (w zależności od trasy.
UMWL może by i się zgodziło na takie połączenie tylko... władze Lubska chyba mają to w... Reaktywacja połączenia kolejowego nie jest już nawet kiełbasą wyborczą...
Olo123 - 20-07-2011, 21:21
Temat postu:
Czyli , bo zabardzo się nie orientuję świerzak..
Gdy Ariva by wygrała przetarg jeździła by swoim taborem, nie korzystając z Szynobusów?.
Czy na Lini Rzepin-Międzyrzecz będzie podłożony Lok i jakiś wagon czy zamienią to na Szynobusa?
Pozdro.
tjakuszewicz - 20-07-2011, 21:44
Temat postu:
Cytat:
Zamawiający użyczy wykonawcy taboru do wykonywania przewozów w zadaniu 1 (4 SA105, 1 SA108, 4 SA 133 i 2 SA134). Wykonawca pokryje koszty napraw i ubezpieczenia pojazdów. Tabor dla zadania 2 ma mieć pojemność co najmniej 300 pasażerów, dla zadania 3 - co najmniej 40 pasażerów, a dla zadania 4 zostaną przeprowadzone negocjacje dotyczące pojemności taboru.


Jeśli wygrała by Arriva, to do dyspozycji miała by tabor UMWL a swoje sprzęty, jeśli chciałaby uruchomić coś ekstra od siebie.
sZakOOu - 20-07-2011, 23:21
Temat postu:
Nie do końca, UMWL użyczy szynobusów wyłącznie do obsługi połączeń na trasach bez elektryfikacji. Do pozostałych Arriva musiałaby wykombinować własny tabor...
Marduq - 21-07-2011, 10:28
Temat postu:
Cytat:
Czy na Lini Rzepin-Międzyrzecz będzie podłożony Lok i jakiś wagon czy zamienią to na Szynobusa?


Ta linia jest belką w oku PRów. Potoki pasażerów są małe, prędkości przeciętne. Podobno już raz odbył się przejazd prywatnego przewoźnika składem SM30+przebudowany wagon pocztowy Pdn, z takim skutkiem, że SM30 odkorkowała gdzieś przed Trzemesznem Lubuskim. Sam miałem okazje 2-3 razy przejechać się tym szynobusem w dni robocze i szału frekwencyjnego nie było, jak w szczycie jechało 20 osób to było maksimum.

Cytat:
Nie do końca, UMWL użyczy szynobusów wyłącznie do obsługi połączeń na trasach bez elektryfikacji. Do pozostałych Arriva musiałaby wykombinować własny tabor...


Raczej nie wykombinuje, bo w Kuj-Pom. nawet nie stanęli do przetargu na przewozy po liniach zelektryfikowanych. Jednostki, które jeżdżą po woj. Lubuskim pochodzą głównie z PR Poznań i PR Szczecin. Co prawda PR Lubuski posiada kilka jednostek, ale część z nich nie jest sprawna, a ta która jeździ mieści się na palcach obu dłoni.


Co do przewozów na Zbąszynek - Międzyrzecz - Gorzów Wielkopolski to na chwile obecna Zbąszynek - Międzyrzecz jest wyłączony dalej z eksploatacji, bo podwykonawca robót praktycznie całkowicie rozrył stacje Lutol Suchy i kawał szlaku, od znajomego maszynisty słyszałem, że brakuje nadal ok. 10 kilometrów toru, jest tylko położona wstępna warstwa podsadzkowa pod ławę torową, przy dobrych wiatrach może na wrzesień się wyrobią.
Olo123 - 22-07-2011, 22:52
Temat postu:
Do Międzyrzecza praktycznie od nie całego tygodnia przybywają składy 2xSM31 z Tłuczniem a jeden z podkładami betonowymi więc Coś się dzieje chyba na Lini Zbąszynek-Międzyrzecz moze ktoś ma świeże info , w Sierpniu ma jechać specjalny pociąg retro Pojezierzanin jeden z kolegów piszę że może wyrobią się do Września jak to jest ?.
Kuba MK - 24-07-2011, 16:04
Temat postu:
Jakby była Arriva zamiast PR, chociaż na liniach spalinowych.... Hmmm sam jestem ciekaw jakby ta firma na naszych torach się sprawowała Smile
Japaw - 26-07-2011, 13:05
Temat postu:
Do tych co pytaja o tabor Arrivy na linie zelektryfikowane podpowiadam ze przetarg jest podzielony na pakiety i Arriva moze wystartowac tylko do linii spalinowych. Oznacza to ze jesli wygra dostanie od UMWL w uzytkowanie cały tabor SZT jaki ma.

Poza tym wielu ludzi ocenia Arrive po tym jak działa w kuj-pomie. Tutaj nie musi to tak wyglądać, więc nie oceniajcie zanim nie sprawdzicie..Ja tam z miłą chęcią bym spróbował czegoś nowego. Jeśli Arriva przejęłaby obsługę linii niezelektryfikowanych to PR-om zostałaby praktycznie Odrzanka i E 20 którą ja i tak już uważam za linie kompletnie eksterytorialną. Oby wystartowali w tym przetargu.
Sunseed - 07-09-2011, 15:28
Temat postu:
Zgłosiły się przynajmniej 2 spółki do przetargu. Na 15 [września?] ustalono termin szczegółowych negocjacji : >
Falubaz1975 - 21-09-2011, 14:29
Temat postu:
Dziś już 21 wrzesień.Jak wygląda sprawa z przetargiem na przewozy?Odbyły się jakieś negocjacje?Ktoś ma jakieś info?
sebastianzb - 22-09-2011, 15:54
Temat postu:
Podobno do tej formy przetargu zaproszono (zgłosiły się?) 2 firmy - Przewozy Regionalne i Arriva RP. Negocjacje oraz wybór oferty ma nastąpić w terminie przewidzianym w SIWZ. Info niepotwierdzone; pozdr.
Sunseed - 11-10-2011, 16:42
Temat postu:
Arriva odpadła Wink Ustalają negocjacje z PR : )
Kuba MK - 13-10-2011, 00:10
Temat postu:
A szkoda Sad Miałem nadzieję na upadek monopolu PR
decha - 07-11-2011, 19:52
Temat postu:
PR-y bardzo pazerne Wink

Zadanie 1 i 2 unieważnione
Sunseed - 07-11-2011, 20:07
Temat postu:
Przypominam jakie to zadania:
Zadania 01
Żary – Żagań – Legnica
(Zielona Góra) Żary – Jelenia Góra
Zielona Góra – Żary
Zbąszynek – Gorzów Wlkp.
Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż
Zadania 02
Zielona Góra – Głogów (Wrocław)
Zielona Góra – Rzepin
(Zielona Góra) Rzepin – Kostrzyn (Szczecin)
Zielona Góra – Zbąszynek (Poznań)
Zbąszynek – Rzepin
Japaw - 08-11-2011, 00:43
Temat postu:
Juz to pisałem na innym forum ale napisze jeszcze raz. W głowie sie nie miesci ze ta karykatura przewoznika żąda wiecej za takie marne usługi. to jest skandal zwykły. Śmie żadać wiecej kasy za pociagi które istnieja tylko na tablicy odjazdow. Zwykła pazerota nic wiecej. Dodam jeszcze ze umowa na szynobus z Newagu tez jest uniewazniona. Newag wykrecał sie kilkakrotnie od podpisania umowy. No i sie wykrecił. Marszałkostwo anulowało umowe. Paranoja. Ktos mi powie co teraz?
Sunseed - 08-11-2011, 01:06
Temat postu:
A no rzeczywiście, anulowali też Newaga... Toż to się zakrawa o aferę ;d Mają jeszcze czas zwrócić się do Pesy po szynobus Wink
Japaw - 08-11-2011, 10:07
Temat postu:
Chyba sie nie zwrocą bo własnie w uzasadnieniu napisali ze juz wszelkie mozliwosci zwrocenia sie do innych firm wygasły. W zwiazku z tym jestesmy bez szynobusu na kolejnych kilka miesiecy. Tak sie zastanawiam czy na prawde nie mozna zamowic gdzies uzywanych szynobusow 3 czlonowych zza granicy? Masakrą jest to co sie dzieje. Nowy rozklada za pasem a my zostajemy bez niczego. Bez przewoznika i bez pojazdu.
Sunseed - 08-11-2011, 10:30
Temat postu:
Można, Y-togi.
Niech się biorą w garść bo będą problemy Neutral Znaczy to nie ich wina że Newag ich olał, nie mieli na to wpływu. Ale niech ogłoszą jeszcze jeden "szybszy" przetarg który PESA będzie mogła wygrać, szynobus od ręki. Chyba że ZNTK coś wymyśli
Marduq - 08-11-2011, 12:57
Temat postu:
Problemy są cały czas. W Niedzielę widziałem na jednym obiegu Kostrzyn - Krzyż SA105...SA134-021 nadal stoi po wypadku w Kostrzynie, taka informacje mam od kolegi z tej miejscowości.
Kuba MK - 08-11-2011, 16:46
Temat postu:
SA34-021 stoi już od około dwóch miesięcy. Przetarg na serwisowanie lubuskich szynobusów wygrały Przewozy Regionalne i w ogóle nie naprawiają szynobusów. Stoi także SA133-003, 006 to już nie jeździ od hoho a może i dłużej, 007 jest na granicy wyczerpania (jeździ półzepsuty). Taka oto sytuacja panuje w naszym kochanym PR Śmiech
Marduq - 08-11-2011, 18:52
Temat postu:
007 jeździ chyba na jednym silniku tylko. SA133-006 z tego co słyszałem poszła do Bydgoszczy na naprawę poawaryjną. SA105 ile jest odstawionych, 3? Jeden wpadł na przewrócone drzewo, jeden się wykoleił dawno temu w Żarach i nie ma do niego części, a jeden chyba został obrzucony kamieniami.
Kuba MK - 08-11-2011, 19:03
Temat postu:
czy jazda na jednym silniku jest dozwolona? Ja w ogóle tym 007 boje się jeździć, bo jak już pisałem strasznie i podejrzanie chwieje się na boki na zakrętach.
LOL ja nie wiedziałem że tyle SA105 jest zepsutych! To co jeździ na tych liniach, na których powinny być SA105 ??
forest79 - 08-11-2011, 20:09
Temat postu:
Cytat:
To co jeździ na tych liniach, na których powinny być SA105 ??



O dziwo na Międzyrzecz - Rzepin dzis powrócił SA105...
Kuba MK - 15-11-2011, 23:57
Temat postu:
PR wreszcie naprawiły SA133-007. Żadnych problemów z przyspieszaniem (teraz jest naprawdę niezłe), silnikiem i hamulcami, mam cichą nadzieję że do takiej naprawy poszedł teraz SA133-008 i przez to na Krzyż-Kostrzyn kursuje SA105-104 ...
Sunseed - 30-11-2011, 15:40
Temat postu:
Wczoraj anulowali resztę przetargów. To już w prawie pewne że jak wejdzie nowy rozkład to u nas nic nie pojedzie...
Kuba MK - 30-11-2011, 16:05
Temat postu:
Sunseed, oczywiście że pociągi nadal będą jeździć, tyle że na podstawie jakiejś innej umowy. Na Śląsku umowę na regionalne przewozy podpisywali chyba dopiero w czerwcu br, i co pociągi jeździły zupełnie normalnie. Więc nie wygaduj głupot.
Stoker - 30-11-2011, 16:08
Temat postu:
Najprawdopodobniej Dobiegniew i okolice zostaną odcięte od "świata", bo lubuski marszałek nie chce finansować swojego odcinka linii Poznań - Szczecin Exclamation
Sunseed - 30-11-2011, 16:40
Temat postu:
Kuba MK napisał/a:
Sunseed, oczywiście że pociągi nadal będą jeździć, tyle że na podstawie jakiejś innej umowy. Na Śląsku umowę na regionalne przewozy podpisywali chyba dopiero w czerwcu br, i co pociągi jeździły zupełnie normalnie. Więc nie wygaduj głupot.


Jeśli się pośpieszą z przetargiem ograniczonym przyśpeszonym Wink

Nikt Ci bez umowy nie pojedzie : d
Kuba MK - 30-11-2011, 22:20
Temat postu:
Sunseed, nie siej niepotrzebnej paniki, że zaraz pociągi nie pojadą, to mija się z celem.

Ciekawi mnie czy to PR są takie pazerne, czy UM taki skąpy. A może jedno i drugie? Mr. Green
Swoją drogą dziwne, że się nie dogadali. Tak ze sobą współpracują, podlizują się sobie nawzajem i takie coś? Aż nie wierzę !
Sunseed - 30-11-2011, 22:37
Temat postu:
A co z tą Arrivą...

[ Dodano: 07-12-2011, 16:35 ]
Ogłosili przetarg pt. "Świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich w strefie transgranicznej oraz na linii Rzepin – Międzyrzecz”

http://www.bip.lubuskie.pl/uploads/przetargi/Ogloszenietransgraniczne.pdf
pospieszny - 07-06-2012, 17:18
Temat postu:
Obce spółki chcą wejść na nasze tory. Pracę może stracić nawet sto osób - ostrzega szef kolejarskiej Solidarności Zbigniew Spurgiasz. Problemów jest więcej, bo znikają połączenia, brakuje szynobusów, a pociągi jeżdżą czasami 30 km na godzinę!

Z. Spurgiasz, z Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, wraz z kolegami z innych związków zaprosił kilka dni temu do Rzepina (tu pracuje) przedstawicieli urzędu marszałkowskiego, wojewody i szefostwo swojej firmy, żeby dowiedzieć się czy słuchy o nowej spółce są prawdziwe.

Jesienią urząd marszałkowski ma zorganizować przetarg na przewozy regionalne i jak wieść niesie, ma do niego stanąć Kolej Wielkopolska. - Z naszych informacji wynika, że chce wejść od strony Zbąszynka, a tamtejszy węzeł obsługuje około 80 procent połączeń - mówi Spurgiasz.

Dlatego jego zdaniem tylko tam zagrożonych jest ok. 30 miejsc pracy. Gdyby obca spółka weszła na większy teren czarne chmury zawisłyby nawet nad setką kolejarzy. - Boimy się tego i stąd to spotkanie - wyjaśnia szef "Solidarności”.

Czy te obawy są słuszne? Co kolejarze usłyszeli od swoich szefów i wicemarszałka województwa?
Czytaj w piątek w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej"


źródło:gazetalubuska.pl
Sunseed - 13-07-2012, 16:11
Temat postu:
Urząd Marszałkowski Ogłosił przetarg na przewozy kolejowe w roku 2012/2013, czyli niestety nie będzie tak jak zapowiadał wcześniej że będzie to przetarg dwuletni aż do 2014r. ;/

Zadanie 1 – Sieć linii komunikacyjnych nr 1
a) Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn
b) Zielona Góra – Głogów
c) Zielona Góra – Zbąszynek (Poznań)
d) Rzepin – Zbąszynek

Zadanie 2 – Sieć linii komunikacyjnych nr 2
a) Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż (Poznań)
b) Gorzów Wlkp. – Zbąszynek
c) Międzyrzecz – Rzepin

Zadanie 3 – Sieć linii komunikacyjnych nr 3
a) Zielona Góra – Żary (Węgliniec)
b) Żary – Żagań – Legnica
c) Żagań – Żary – Forst
d) Zielona Góra – Rzepin – Frankfurt nad Odrą


Czyli jak widać, likwidują dosyć obłożone kursy bezpośrednie (Legnica)Żagań - Zielona Góra, po cholerę Neutral
melocot - 13-07-2012, 16:53
Temat postu:
Podział na zadania nie oznacza "podziału" bezpośrednich połączeń Shocked
Szkoda, że nie podałeś źródła.
Sunseed - 13-07-2012, 19:40
Temat postu:
Źródło: Publikacja Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej Very Happy
pospieszny - 13-07-2012, 21:38
Temat postu:
Krótki opis zamówienia strona 4.

źródło: bip.lubuskie.pl
Victoria - 14-07-2012, 00:09
Temat postu:
Lubuskie ogłosiło przetarg na przewozy

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego rozpisał przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa lubuskiego oraz w strefie transgranicznej. Zamówienie dotyczy okresu od 9 grudnia 2012 r. do 14 grudnia 2013 r.

Przedmiotem postępowania są usługi związane z wykonywaniem przewozów w transporcie kolejowym o charakterze użyteczności publicznej w ramach umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego podzielił zamówienie na 3 zadania, na które składają się poszczególne sieci komunikacyjne podzielone na linie komunikacyjne. Sieć linii komunikacyjnych dla zadania nr 1 to: linia Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn, linia Zielona Góra – Głogów, linia Zielona Góra – Zbąszynek (Poznań) oraz linia Rzepin – Zbąszynek. Dla zadania nr 2: linia Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż (Poznań), linia Gorzów Wlkp. – Zbąszynek oraz linia Międzyrzecz – Rzepin. Dla zadania nr 3: linia Zielona Góra – Żary (Węgliniec), linia Żary – Żagań – Legnica, linia Żagań – Żary – Forst, oraz linia Zielona Góra – Rzepin – Frankfurt nad Odrą.

Jednocześnie zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji polegającego na rozszerzeniu zamówienia określonego w zadaniu nr 3 o przewozy na linii komunikacyjnej Zielona Góra – Krosno Odrz. – Gubin/Guben pod warunkiem pozyskania dodatkowych środków finansowych na ten cel.

Lubuski urząd marszałkowski dopuszcza możliwość złożenia oferty częściowej - osobno na każde wybrane zadanie. Na realizację każdego zadania przewidziane jest zawarcie osobnych umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego z jednym operatorem publicznego transportu zbiorowego.

Wykonawcy zobowiązani są, w okresie realizacji zadania, dysponować taborem o odpowiednich parametrach technicznych oraz w ilości właściwej do zakresu wybranego przez siebie zadania, przy czym dla zadania nr 1 jest to co najmniej 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych o pojemności co najmniej 350 osób każdy.

Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wysokość wadium na cały przedmiot zamówienia wynosi 380 tys. zł. Termin składania ofert upływa 2 sierpnia 2011 r.

źródło: Rynek Kolejowy
Sunseed - 16-07-2012, 18:59
Temat postu:
2012/2013

Zamawiane trasy:
http://fooh.pl/obrazek/pokaz/3695368138.JPG


Przydział użyczanych szynobusów do zadań:
http://fooh.pl/obrazek/pokaz/1893197848.JPG



Ogólnie cieszę się że jest zamiar przedłużenia relacji Żagań - Forst do Cottbus, bo kończenie trasy na Forscie to porażka Smile Godziny odjazdów tak samo, brakuje czegoś w południe.
Trochę mnie boli przydział, z jeden szynobus więcej na południe by się przydało... chyba że ten nowy zamówiony ma tam dołączyć Wink Ale ciesze się że SA133 wraca na dół Smile
konik23 - 17-07-2012, 08:36
Temat postu: sa133
Wraca tylko na papierze... jak coś się popsuje, a psuje się nagminnie to na południu wylądują w najlepszym wypadku 2x sa105 + 1x sa108 lub jeszcze mniej maszyn i KKA:(
sZakOOu - 17-07-2012, 15:21
Temat postu:
Tak naprawdę nie ma co robić sobie nadziei w związku z przetargiem. Po pierwsze, znowu tylko na rok. Po drugie, będzie jak rok temu - żadna firma się nie zgłosi i ostatecznie przewozem zajmą się PR Zielona Góra. Pe-ry przynajmniej zaoszczędzą na wadium...
melocot - 17-07-2012, 19:13
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
Ogólnie cieszę się że jest zamiar przedłużenia relacji Żagań - Forst do Cottbus, bo kończenie trasy na Forscie to porażka

Dlaczego kończenie trasy na Forście to porażka? Osobiście wolę sie przesiąść w Forście na wygodniejsze siedzenie w drodze do Cottbus i dalej.

Sunseed napisał/a:
Godziny odjazdów tak samo, brakuje czegoś w południe.

Generalnie poranny kurs Żagań - Forst jest wymuszony w drodze powrotnej dowozem w dni robocze do Żar i Żagania. Ideałem byłby kurs niemieckim pojazdem jako dowozówka do Żar na godz. 8:00 i powrót po skomunikowaniach ze wszystkich kierunków do Forstu. "Na już" uruchomiłbym w soboty, niedziele i święta kurs Żagań - Forst z rozkładem: Żagań 8:30; Żary 8:45; Forst 9:25 / 9:35; Żary 10:15 i Żagań 10:30. Nie wspominając już, że ideałem byłaby rel. Zielona Góra - Żary - Forst - Cottbus ale widać "opłaca się" kolejny rok z rzędu czarować wszystkich wznowieniem ruchu przez Krosno Odrz., Gubin. Nie rozumiem zupełnie tej koncepcji wznawiania ruchu przygranicznego, z jednoczesnym brakiem finansowania i nędzną ofertą na czynnych "przygraniczniakach".
Sunseed - 17-07-2012, 23:26
Temat postu:
melocot napisał/a:

Dlaczego kończenie trasy na Forście to porażka? Osobiście wolę sie przesiąść w Forście na wygodniejsze siedzenie w drodze do Cottbus i dalej.


Mógłbym to porównać do starego szynobusu do Niegosławic Wink To również była porażka. Warto po prostu przedłużyć czasami kurs o jedną, dwie stację w celu o wiele większej frekwencji Smile np. z Niegosławic do Głogowa czy z Forst do Cottbus. Tylko jak rozgryźć sprzedaż biletów w polskim szynobusie na niemieckim odcinku... zauważyłem że Niemcy wstydzą się/boją podejść do polskiego konduktora i spróbować kupić bilet, przyzwyczajeni są do kas i automatów.
konik23 - 18-07-2012, 09:55
Temat postu: głogów
A skoro już wspomniałeś to warto wydłużyć relację żagań - forst na głogów - forst. W ostatnich miesiącach widać że PLK wzięła się do roboty (prace torowe na stacji w żaganiu i szprotawie) nie wiem jak to wygląda dalej w stronę głogowa i niegosławic?
Sunseed - 18-07-2012, 10:26
Temat postu: Re: głogów
konik23 napisał/a:
A skoro już wspomniałeś to warto wydłużyć relację żagań - forst na głogów - forst.


Pismo w tej sprawie, a dokładniej Cottbus - Głogów zostało wysłane do Marszałka Województwa tydzień temu, będzie odpowiedź to napewno napiszę (:

Co do prac torowych za Szprotawą, to dzisiaj dowiem się dokładnie do czego one prowadzą Wink

[ Dodano: 18-07-2012, 13:05 ]
Na 275 i 14 tylko prace utrzymaniowe, nawet tam za Szprotawą Wink Ewentualnie jakieś większe wymiane rozjazdów ale to nie wpływa na prędkości szlakowe.

Wiadukt na Bieniów w Żaganiu będzie robiony, dokumentacja została sporządzona, przy okazji poprawią się parametry Smile
melocot - 18-07-2012, 18:36
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
Mógłbym to porównać do starego szynobusu do Niegosławic Wink To również była porażka. Warto po prostu przedłużyć czasami kurs o jedną, dwie stację w celu o wiele większej frekwencji Smile np. z Niegosławic do Głogowa czy z Forst do Cottbus.

Porównywanie stacji zwrotnych Niegosławic i Forst to jak porównywanie krzesła ze słoniem (i jedno i drugie ma cztery nogi Laughing ). Argument wydłużenia relacji polskich szynobusów do Cottbus celem większej frekwencji... Koledze chyba zależy na większym zagęszczeniu kursów na odc. Forst - Cottbus - tam już jeżdżą w równych odstępach co 1 h Idea Niegosławice musiałyby być potęgą gospodarczą albo stolicą subregionu by opłacało się tam zawracać pociągi, a wszyscy wiemy, że te przymioty posiada Głogów.

Sunseed napisał/a:
Tylko jak rozgryźć sprzedaż biletów w polskim szynobusie na niemieckim odcinku... zauważyłem że Niemcy wstydzą się/boją podejść do polskiego konduktora i spróbować kupić bilet, przyzwyczajeni są do kas i automatów.

Kolega fantazjuje... Polska obsługa konduktorska na niemieckim odcinku to byłby ewentement na skalę Europejską. Poza tym, gdzie i kiedy kolega zauważył taką wstydliwą/bojaźliwą sytuację? Z mojego doświadczenia wynika zupełnie inny obraz. Niemieccy podróżni po wejściu do każdego pociągu nie mają obowiązku poszukiwania konduktora, to on ich znajduje celem sprzedaży biletu - za to dostaje pensję.
Sunseed - 18-07-2012, 19:11
Temat postu:
melocot napisał/a:

Poza tym, gdzie i kiedy kolega zauważył taką wstydliwą/bojaźliwą sytuację?


Jak widziałem jakąś rodzinkę niemiecką która wsiadała do SA133 w Forscie, wyraźnie zakłopotany Ojciec nie wiedział jak kupić bilet. Wink

A żebyś wiedział że na większej frekwencji mi zależy, bo jak tak dalej będzie wyglądać to minister przestanie dofinansowywać pociągi i będą one tylko do Tuplic dojeżdżać.
Zresztą zwykli polscy szarzy turyści, przykładowo tacy mieszkańcy Żagania czy Żar gdy teraz chcą się dostać do Cottbus to wybierają samochód ponieważ jeśli widzą że pociąg kończy bieg w Forscie to im się odechciewa, zaczynają markotać coś o przesiadkach, możliwych problemach i kupnie biletu. Tak to już jest, że do bezpośrednich mają większe zaufanie.
Nie wiem co jest złego w przedłużeniu do Cottbus
melocot - 18-07-2012, 19:40
Temat postu:
Wydłużanie relacji do Cottbus zamiast do Forstu będzie skutkowało zwiększaniem ilości kursów na doc. Forst - Cottbus. Pomijając już fakt, że na polskim odcinku nie ma sensownej oferty (w soboty, niedziele i święta kursuje tylko jedna para) nie rozumiem Twojego uporu by Niemcom zrobić jeszcze lepiej niż mają - codziennie 19 par (jedna w dni robocze) plus oczywiście EC WAWEL

Polskim klientom, nie tylko turystom, odechciewa się jazdy pociągiem do Cottbus nie dlatego, że trzeba się przesiąść. Najzwyczajniej wybierają - również ja - samochód, bo nie ma jak dojechać do Forst. Godziny są tragiczne. Ilu potencjalnym klientom pasuje 5 rano w kier. Forst Rolling Eyes A w dni wolne od pracy? Jedna para popołudniowa w ciagu całego dnia zakrawa na marnowanie publicznych pieniędzy. Szczerze, już wolę minimum 4 codzienne pary do Tuplic, wtedy przynajmniej będzie można dojechać rowerem do granicy i jakoś wrócić do domu Laughing

Jak kupić bilet z Forst w kier. PL- najlepiej u konduktora. On zawsze wybierze najkorzystniejsza ofertę. I nie trzeba za nim biegać by ów najkorzystniejszy bilet zakupić!
sZakOOu - 19-07-2012, 00:12
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
Jak widziałem jakąś rodzinkę niemiecką która wsiadała do SA133 w Forscie, wyraźnie zakłopotany Ojciec nie wiedział jak kupić bilet. Wink

Grzegorzu, na niemieckich stacjach znajdują się automaty, w których można kupić bilet. W przypadku połączeń transgranicznych, kupisz też bilet do polskiej miejscowości. Aczkolwiek jak w Polsce chcesz się gdzieś dalej przesiąść, to już musisz u nas nowy bilet kupować. (W automacie wpisane są tylko te polskie stacje, do których dociera pociąg transgraniczny.)

Sunseed napisał/a:
A żebyś wiedział że na większej frekwencji mi zależy, bo jak tak dalej będzie wyglądać to minister przestanie dofinansowywać pociągi i będą one tylko do Tuplic dojeżdżać.

A kto by tam chciał do Cottbus, czy nawet do Forstu jechać, jak względnie niedaleko jest Drezno (taka sama odległość, jak do Wrocławia). Wink

A zauważyliście możliwość wydłużenia weekendowego pociągu ZG - JG, aż do Szklarskiej Poreby? To byłoby coś, ale potrzebne byłyby dwie pary, rano by do Szklarskiej dojechać, i wieczorem by wrócić.
atm - 22-07-2012, 16:25
Temat postu:
Gdyby nie Zielona-Frankfurt w zadaniu 3, nie zaskoczył by mnie udział KD w tym przetargu na to zadanie. Szczególnie że pojazdy są udostępnione.

Poza tym w wykazie połączeń planowanych do uruchomienia na Dolnym Śląsku jest właśnie połączenie ZG - Szklarska.
sZakOOu - 24-07-2012, 21:45
Temat postu:
Na pociąg do Szklarskiej mogliby się pokusić o skład wagonowy, a nie szynobus. A tu bezproblemowo mogłyby się spisać Przewozy Regionalne.

Gdyby tak dorzucić jeszcze jedną parę, tak by rano przyjechać i późnym wieczorem wrócić byłoby świetnie. Marzy mi się odpowiednik pośpiesznego sprzed paru laty Zielona Góra - Szklarska Poręba, który kursował nocą w wakacje, a frekwencję miał całkiem przyzwoitą.

http://img268.imageshack.us/img268/3070/ilowarozne11.jpg
konik23 - 25-07-2012, 09:37
Temat postu: re
Skład wagonowy mógłby postać w szklarskiej do wieczora i wracać tak koło godz 18-19.
sZakOOu - 10-08-2012, 20:38
Temat postu:
A nie mówiłem, że nikt się nie zgłosi? Very Happy

A konkretnie nikt się nie zgłosił do zadania 1 i 3. Złożono tylko jedną ofertę na zadanie nr 2. Oczywiście były to Pe-eRy. Zadanie 1 i 3 walkowerem zajmą się także Przewozy, jako spółka samorządowa.

http://bip.lubuskie.pl/system/obj/12491_272.1.2.Wynik.pdf

Sunseed wklejał już link do bipa, ale do innego wątku. Wink
Beatrycze - 13-05-2019, 12:25
Temat postu:
Województwo lubuskie ogłosi przetarg na regionalne przewozy kolejowe.

Sporą niespodziankę sprawia województwo lubuskie. Region nie powierzy usług przewozowych, ale zorganizuje przetarg. Zwycięzca będzie woził pasażerów po regionie przez 60 miesięcy od grudnia 2020.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wojewodztwo-lubuskie-oglosi-przetarg-na-regionalne-przewozy-kolejowe-91848.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group