INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Nowe EZT dla pomorskiego?

Kuba_CH - 22-07-2011, 13:47
Temat postu: Nowe EZT dla pomorskiego?
7 EZT dla pomorskiego w ramach POIiŚ?

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, województwo pomorskie złożyło wniosek o umieszczenie na liście Programu Operacyjnego Ochrona i Środowisko projektu przewidującego zakup 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

W ministerstwie rozwoju regionalnego uzyskaliśmy informację, że w trakcie konsultacji społecznych pomorski urząd marszałkowski zaproponował do umieszczenia na liście projektów indywidualnych dla POIiŚ projekt o nazwie „Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw”.

Wiadomo, że chodzi o zakup używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają być przeznaczone do obsługi relacji: Gdynia – Elbląg, Gdynia – Malbork – Iława/Olsztyn, Gdynia – Laskowice Pomorskie/Bydgoszcz. Propozycje wniosków do aktualizacji POIiŚ można było składać do 15 lipca b.r.


RYNEK KOLEJOWY
sphinx - 22-07-2011, 16:51
Temat postu:
Zakup używanych (ciekawe od kogo Wink ) i ich modernizacja.
Pawel_15 - 22-07-2011, 18:06
Temat postu:
Kupiliby jakieś Elfy a nie ciągle siedzą na tych kiblach albo SPOTach. Elfy choć z PESY to jednak mają przyszłość, kible i SPOTy niestety nie choć mają ten urok i klimat...
Oskee - 23-07-2011, 18:11
Temat postu:
^^ Zwłaszcza, że po ukończeniu remontu E65 przyda się tabor na 160 km/h.
sphinx - 23-07-2011, 19:27
Temat postu:
Ogłosili też przetarg na 3 używane EN71. Ciekawe kto im to sprzeda...

http://www.pomorskie.eu/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia/main_details;jsessionid=CD7AED11248BB146DCF1A9FCC5789139?ffoFormId=165576
przewoz - 23-07-2011, 20:30
Temat postu:
Zielonego pojęcia nie mam na kogo liczą. Z EN57 jest problem, a co dopiero z 4-wagonowcami.
ET05 - 23-07-2011, 21:52
Temat postu:
Po co im ten złom? Newag z pocałowaniem ręki zrobi im nowe 4-członowce Wink
geordi - 23-07-2011, 21:58
Temat postu:
Trzeba by pana Manikowskiego z dif'u zapytać, on zdaje sie odpowiada za tabor w pomorskim. Na RK kiedys dawal namiary na siebie w komentarzach.

Sam mam mieszane uczucia, 8 bananków po ca. 5 baniek vs. 6 Newagów / Elfów...

Co do potrzeby 160 na E65, to 2014 (30miesiecy od podpisania umowy ~31maja br. na LCS Malbork, troche wczesniej na Gdańsk).
A nawet wtedy mam dziwne wrazenie ze pociagi beda na 60 i 80 trasowane. :/ PZPR jakies oszczednosci ma z takich niskich handlowych? PLKa ma przy tym szlak zawalony, wiec zdziwilbym sie. Ale kto ich tam wie..
sphinx - 23-07-2011, 22:00
Temat postu:
Oszczędności, oszczędności i jeszcze raz oszczędności. Nówka jest po prostu 2x droższa. Chyba, że któraś firma zaproponuje 'gomółki' (przynajmniej jedna stoi w Newagu), ale wtedy opłacalność będzie jeszcze mniejsza.
ET05 - 23-07-2011, 22:13
Temat postu:
Co z tego, że nówka jest 2x droższa? A ile taki pudrowany kląkier pojeździ? O ile jest droższy w serwisowaniu i obsłudze? Nówka pojeździ ze 30-40 lat, moderna z 10. Gdyby dobrze pokombinować to 4-członowce by zrobił z pozostałych 4 członów silnikowych EW58 i resztek kibli. Tylko po co takie kombinacje?
sphinx - 23-07-2011, 22:37
Temat postu:
To z tego, że czymś trzeba jeździć, a w kasie pustki. Nie wiem czy w ogóle jest droższy w serwisowaniu. Do tego czteroczłonowy EN71 ma większą pojemność niż nówka (a bliższy nówce EN57 kosztuje 7 mln zł z moderną a to już trzykrotna różnica.
geordi - 23-07-2011, 22:46
Temat postu:
w tych bananach zostaje tylko pudło i chyba konstrukcja wózka.
Tylko 10 lat im dajecie?

Nowe zestawy kołowe, nowe poszycie od wewnątrz (izolowane), nowe silniki, nowe pantografy, nowe sterowanie napedem, nowe hamulce. Nowe okna, fotele, WCty, drzwi. Itd.

Nawet jak to inwestycja na 10 lat, to w miare oplacalna. Przyjmujac 3x wiecej kasy na Newaga/Elfa, dostajemy pojazd na 30lat, czyli 3x dluzej niz moderna,
Patrząc na osiągi SA106 w dziedzinie niezawodności i sprawność autobusów Solarisa po 5+ latach te 30 lat to jest duzo. Newag powinien tyle pojezdzic. Pesa tez, choc moze byc konieczne zatrudnienie kapelana.
przewoz - 24-07-2011, 11:30
Temat postu:
Chyba nigdy nie widziałeś, ile szpachli trzeba dać na pudło EZT, żeby wyglądało to w miarę przyzwoicie Smile
alojz - 19-09-2011, 18:51
Temat postu:
sphinx napisał/a:
Ogłosili też przetarg na 3 używane EN71. Ciekawe kto im to sprzeda...

link

Przewozy Regionalne:
Wynik przetargu
LukaszBDG - 19-09-2011, 19:01
Temat postu:
No tak, PR coś sprzeda i będzie miało na zakup własnych loków. I koło się zamyka.
alojz - 26-10-2011, 19:39
Temat postu:
Kolejny przetarg na używańce:
http://www.pomorskie.eu/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia/main_details?ffoFormId=168872
Pawel_15 - 26-10-2011, 19:52
Temat postu:
Zaczęliby w końcu kupować 3, 4 i 5 członowe ELF'y, a nie ciągle tylko stare i nudne kible i spoty...
Kuba_CH - 26-10-2011, 22:42
Temat postu:
Naprawdę wątpię, że w przeciągu najbliższych lat, nasze województwo zacznie w końcu stawiać na coś innego i nowszego na zelektryfikowanym odcinku, od EN57. Może trochę szybciej od SKM Razz
Jeżdżąc trochę częściej pomiędzy Chojnicami a Trójmiastem, zaczyna się doceniać te nasze szynobusy (owszem lepszy byłby skład wagonowy), ale jazda szynobusem, a EN57 bez moderny z dermą, to jednak spora różnica Smile
sphinx - 27-10-2011, 01:38
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Zaczęliby w końcu kupować 3, 4 i 5 członowe ELF'y, a nie ciągle tylko stare i nudne kible i spoty...

Jak będziesz dopłacać po 15mln zł za sztukę z własnej kieszeni to gwarantuję, że nówki (niekoniecznie ELFy Rolling Eyes ) zastąpiłyby kible szybciej niż myślisz.
pospieszny - 31-01-2012, 08:04
Temat postu:
SKM ogłosiła kolejny przetarg na modernizacje 21 pociągów. Jeżeli wszystko się uda w przyszłe wakacje powinny one wozić pasażerów.

Modernizacja pociągów to część projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", dofinansowanego przez UE. Dzięki niej pociągi mają być wygodniejsze i szybsze. Przedsmak tego, co nasz czeka to jeżdżący już od ponad dwóch lat jeden zmodernizowany pociąg. Jego zalety to duże przyspieszenie, mocne hamowanie i ogromna przestrzeń dla pasażerów. I to wszystko na bazie starej kolejki, którą zmodernizowała firma Newag z Nowego Sącza. Pierwszy przetarg Szybka Kolej Miejska ogłosiła pod koniec grudnia 2010 r., a w lutym 2011 otworzyła koperty z ofertami. Złożono dwie - nowosądecki Newag zaoferował wykonanie modernizacji za 139 mln zł. Droższa Pesa z Bydgoszczy zaproponowała cenę 193 mln zł. Niestety, do podpisania umowy nie doszło. Głównym problemem okazał się brak wkładu własnego, bez znalezienia którego właściciele (m.in. samorząd województwa oraz Gdańsk) nie wyrażali zgody na jej zawarcie. Ostatecznie stało się tak pod koniec listopada:. SKM porozumiała się z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w sprawie emisji wartych 55 mln zł obligacji, również unijni eksperci wydali pozytywną ocenę dla projektu, a właściciele - zgodę na modernizację taboru. Przetarg trzeba było jednak unieważnić.

Teraz SKM ogłosiła kolejny. Tak jak w pierwszej próbie, tak i teraz zmodernizowanych ma być 21 składów. Różnica jest taka, że remontowi poddane zostaną tylko składy EN57 (w pierwszym przetargu planowano tez wyremontować cztery jednostki EW 58, to jednak okazało się zbyt kosztowne).
Remont jednej jednostki EW 58 jest o około 2 mln zł droższy niż EN 57, dlatego zrezygnowaliśmy z tego - wyjaśnia Marcin Gałuszek, dyrektor ds. marketingu PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.

Kwota jaką SKM przygotowało w tym celu to 139 mln zł, czyli dokładnie tyle, ile wynosiła najniższa oferta złożona w pierwszym przetargu.

Swoje oferty wykonawcy musza złożyć do 6 marca 2012 r. Władze spółki liczą, że umowę ze zwycięzca przetargu uda się podpisać na początku maja. Od tego momentu będzie on miał na przeprowadzenie modernizacji 14 miesięcy.


źródło: Gazeta Wyborcza
archi88 - 10-02-2012, 10:44
Temat postu:
Zmodernizowane EN57 już są w Pomorskim.

Wczoraj widziałem jednego w Malborku. Odjechał o 20:35 do Elbląga.
Pawel_15 - 10-02-2012, 12:48
Temat postu:
Masz na myśli tego SPOTa który wygląda przeohydnie czy zwykłe EN57 w malowaniu Pomorskim (które wyglądają cudnie) których ilość jest chyba 4.
archi88 - 10-02-2012, 15:33
Temat postu:
To był SPOT w pomorskim malowaniu.
Pawel_15 - 10-02-2012, 16:25
Temat postu:
Widziałem tego ohydnego stwora jak jechał jakieś kilkadziesiąt minut temu w stronę Gdyni. Moim zdaniem to malowanie SPOT jest tragiczne.
Leriss - 10-02-2012, 19:30
Temat postu:
Mógłby ktoś przedstawić fotografię jak wygląda ten SPOT w pomorskim malowaniu ?
Pawel_15 - 10-02-2012, 22:32
Temat postu:
Ohydnie:

http://w.fotokolej.pl/img-en57al-1531-14038.htm
Kuba_CH - 11-02-2012, 20:04
Temat postu:
Cytat:
Ohydnie:

Ale wewnątrz jest już niczego sobie...Wink
sebek - 13-02-2012, 13:36
Temat postu:
Takich zmodernizowanych EZT potrzeba kilkanaście, a to wszystko odbywa strasznie wolno i lata miną, zanim tabor na pomorskich składach regio będzie wymieniony. Ale każdy EZT po modernie cieszy, podobnie jak na SKM, gdzie tempo modernizacji taboru jest równie opóżnione. Napewno jakieś new Elfy są potrzebne, tylko skąd kase na zakup tych składów. Zawsze moderna starych jednostek wyjdzie taniej, tylko jak pisałem, wszystko trwa strasznie długo i niektóre kible ledwo jeżdżą.
alojz - 06-03-2012, 20:44
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
SKM ogłosiła kolejny przetarg na modernizacje 21 pociągów. Jeżeli wszystko się uda w przyszłe wakacje powinny one wozić pasażerów.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum TS Opole i Skody.
Leriss - 19-03-2012, 19:31
Temat postu:
Ogłoszono wynik przetargu na modernizację 21 EZT'ów, wygrał "Tabor Szynowy" Opole wraz ze Skodą.

http://www.skm.pkp.pl/uploads/tx_przetargi/wybor_oferty_20.pdf

[ Dodano: 26-03-2012, 21:33 ]
Szykuje się przetarg na modernę 3 kibli dla PR.

http://www.rynek-kolejowy.pl/31796/Pomorskie_17_mln_na_modernizacje_3_pociagow.htm
sympatyk - 15-01-2018, 20:17
Temat postu:
Jakie będą nowe ezt-y? To na razie niewiadoma.

Wicemarszałek Ryszard Świlski zdradza, że na pewno będą wyposażone w klimatyzację oraz sieć wi-fi. Będą również rozwijać prędkość do 160 km/h. Zanim trafią na zelektryfikowane trasy PKM pojadą na najważniejszej linii województwa, a więc w ciągu Słupsk – Trójmiasto – Malbork – Elbląg.

Więcej:

http://inforail.pl/nowe-pomorskie-ezt-y-pojada-ze-slupska-do-elblaga_more_101870.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group