INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Wyprzedaże w PKP Intercity

mikiyee - 24-03-2011, 18:13
Temat postu: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
http://intercity.pl/pubfile/przetargi/Warunki%20przetargu%20na%20sprzeda%C5%BC%20EU07%20PKP%20Intercity%20SA.pdf

Wg. intercity są nieprzydatne w działalności eksploatacyjnej, ze względu na stopień zużycia.

Numery 009,080,082,083,089,093,161,166.

Wygląda na początki większych porządków, wszystkie z Gdyni. Szkoda jakby pozbyli się ich za dużo, to całkiem fajne lokomotywy, na pociągi regio i tlk starczą jeszcze na długo.
buuuuum - 24-03-2011, 20:08
Temat postu:
Co PiC uważa za nieopłacalne lub niemożliwe w naprawie , to może dla kogo innego mogłoby się przydać ?
Nie znam stanu tych lokomotyw , ale znam stosunek PiCu do kolei w ogóle.
Lausitzer - 24-03-2011, 20:16
Temat postu:
Kto to kupi ? To się nadaje tylko na złom.
xzielak - 24-03-2011, 20:21
Temat postu:
Lausitzer, no sam sobie odpowiedziałeś. Złom wykupi te loki i po sprawie.
pilot1123 - 24-03-2011, 20:40
Temat postu:
prywaciarze skupowali już złom w Czechach, może loki będą dalej jeździć
yusek - 24-03-2011, 21:53
Temat postu:
Tu macie zdjęcie z zeszłego roku EU07-009
http://www.garnek.pl/ryniu1/8809272/eu07-009
REGIOchłopak - 24-03-2011, 22:21
Temat postu:
Zastanawiam się czy stan tych lokomotyw jest na tyle "dobry" aby dało się je doprowadzić do stanu używalności? czy może ma ktoś jakieś info? Może PR wzięły by pod uwagę zakup tego złomu i stworzenia z tych kilku lokomotyw przynajmniej 3-4 sprawne?
mikiyee - 24-03-2011, 22:41
Temat postu:
Stan jest zapewne taki, że da się z nich coś zrobić. Nie są sprzedawane jako złom, a jako lokomotywy + zastrzeżenie w przetargu, że jeśli wartość jednej lokomotywy przekroczy 50.000 E potrzebna zgoda ministra.
sheva17 - 25-03-2011, 08:05
Temat postu:
Pisma to chyba jeszcze nie ma, sądząc po dacie powstanie dopiero 24 kwietnia Very Happy. Szczerze to nie sądzę by koszty naprawy były opłacalne, o ile rzeczywiście da się z tym jeszcze cokolwiek zrobić. W naszych spółkach niestety od lat panuje taki bałagan i właściwie złom niepotrzebnie zalega na torach. Trzeba wreszcie zrobić z tym porządki. Co do loków to i PKP IC i PKP CARGO mają ich za dużo spokojnie z 30-ści mogłyby PR-om sprzedać, na tyle jak pamiętamy są oceniane ich potrzeby.
ibonek - 25-03-2011, 08:24
Temat postu:
REGIOchłopak, sheva17, mikiyee, da się naprawić tylko trzeba chcieć
SUG tak wyglądał w maju 2008 roku. Stał długo, nie wiem może z pięć lat?
3E/1M-201 tak wygląda obecnie.
Taurus - 25-03-2011, 08:32
Temat postu:
Nie takie strupy ze Słowacji i Czech prywaciarze doprowadzali do stanu powiedzmy 'eksploatacji'.
Tylko że, jest już za późno ! 6-7 lat temu zrobiliby na tym interes, nie tyle sprzedając co wynajmując wyremontowane lokomotywy.
rufio198 - 25-03-2011, 08:51
Temat postu:
6-7 lat temu to był totalny zakaz sprzedawania/wynajmowania czegokolwiek prywaciarzom. Sporo loków z Odolan przeznaczonych do kasacji chcieli prywaciarze kupić i odmówiono im.
Dlatego m.in zaczęli sprowadzać stare trupy z Czech i Słowacji.
Taurus - 25-03-2011, 09:12
Temat postu:
Zgadza się, był zakaz. Dzięki właśnie temu teraz czeskie a nie nasze zakłady naprawcze mają pracę (przeglądy duże, awarie, rewizje...) i producenci części zamiennych.
Nie wiem dokładnie ile, ale strzelam, około 100 lokomotyw jeździ w polsce które są wynajęte od naszych południowych sąsiadów.

Osobistą reflekscję z tych posunięć pozostawiam dla siebie Mad
psob - 28-03-2011, 22:06
Temat postu:
"Wg. intercity są nieprzydatne w działalności eksploatacyjnej, ze względu na stopień zużycia" - i mają rację.
A skoro oni naprawiać nie mają zamiaru (mają zresztą inwentarzową nadwyżkę takich pojazdów), to proponowanie tego PR może skazać tych drugich na .. sepuku Very Happy
A bogatych - np. Lotos - stać na coś naprawdę porządnego...
Macie, Panowie, fantazje...
Arek - 05-04-2011, 09:58
Temat postu: PKP Intercity sprzedaje 52 wagony
PKP Intercity ogłosiło sprzedaż w formie przetargu ofertowego 52 wagonów pasażerskich (w tym trzech pudeł wagonowych) z serii B, Bc, Bcd, Bcdu, WLABd, WRbd, S, Sk i As.

Oferty - na wszystkie wagony lub na poszczególne wagony według wykazu znajdującego się na stronie PKP Intercity - można składać do 15 kwietnia. Na sprzedaż każdego wagonu, którego cena przekroczy równowartość 50 tysięcy euro będzie musiał zgodzić się Minister Infrastruktury - zastrzeżono w przetargu. Nabywca musi dodatkowo opłacić VAT i transport wagonów.

źródło: Rynek Kolejowy
dinxles - 06-04-2011, 07:09
Temat postu:
Ale to ma klauzulę ze nie mozna ich wykorzystywac w prowadzeniu pociagow osobowych???
Taurus - 08-04-2011, 09:53
Temat postu:
Podałeś akurat dwie skarajności czyli PR i Lotos, jest jeszcze coś po środku.
Przecież nie z sufitu pojawiły się w Polsce lokomotywy 4 osiowe z Czech i Słowacji. Był na nie popyt skoro są i jeżdzą do dziś. Nie było za to podaży ze strony spółek PKP kilka lat temu.

A wiedz że ściągniete lokomotywy z Czech i Słowacji, szczególnie BoBo były w nie lepszym stanie niż te EU07. Wystarczy pogrzebać w galeriach jak one wyglądały stojąc w krzakach.
To nie fantazja, to prawda naoczna.
M. - 08-04-2011, 11:17
Temat postu:
Pomarzyć zawsze można tylko jak pogrubić ostojnicę, którą zeżarła rdza. EU 07-009 nie przejechała w IC ani jednego kilometra z pociągiem już w momencie przejęcia od Cargo był to totalny trup, który ledwo,ledwo udało się na zimno przeciągnąć na zimno z Poznania do Gdyni i tam sobie zalegał.Pozostałe lokomotywy też lata świetności mają już za sobą. Najkrócej w krzakach stoją 088 i 166 ale jakby na to nie patrzeć i tak mają około 40 na karku.Trzeba się poważnie zastanowić czy warto ładować kasę w remont zabytku czy może wynająć albo kupić coś nowoczesnego.Ja kupiłbym albo wynajął coś nowoczesnego koszty utrzymania są chyba dużo niższe. Przykładowo EU44 przegląd co 25000 km EU07 co 72 godziny maksymalnie, dispoloki mają jeszcze inny system utrzymania.Na dobrą sprawę w nowych lokomotywach pilnować trzeba tylko zaopatrzenia w piach , płyn do smarowania obrzeży i płyn w spryskiwaczach.
Taurus - 08-04-2011, 11:40
Temat postu:
Masz rację, ale mnie nie chodzi o te akurat numerycznie nazwane lokomotywy gdyż nie znam szczegółów stanu technicznego, jeżeli rama jest zżatra to faktycznie trup.
Ale wie ktoś ile lokomotyw np ET22 zlikwidowano w grupie PKP w ostatnich 10 latach które mogły być odbudowane i przeznaczone do eksploatacji ?
CTL podobno sprowadził lokomotywy (201Eg ?) z Maroka które były w opłakanym stanie i jeżdzą z powodzeniem do dziś. To właśnie boli. To wszystko już za późno !

Jedyną zaleta jest że prywaciarze mają teraz urozmaicony tabor.
M. - 08-04-2011, 11:56
Temat postu:
CTL faktycznie sprowadził ET 22 z Maroka i z powodzeniem eksploatuje je do dziś. Lokomotywy te nie jestem do końca pewien miały po zakupie zrobioną NG w Oleśnicy. A co do ET22 kasowanych to było tego sporo.
Pirat - 27-06-2011, 21:27
Temat postu: PKP IC sprzedaje 8 lokomotyw EU07
PKP Intercity ogłosiło pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż 8 lokomotyw elektrycznych serii EU07 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia. Ceny wywoławcze elektrowozów wahają się od 90 do 216 tys. zł.

Do kupienia są następujące elektrowozy: EU07-047 z roku 1968 (cena wywoławcza - 126 tys. zł), EU07-078 z roku 1969 (108 tys. zł), EU07-113 z roku 1970 (90 tys. zł), EU07-133 z roku 1970 (198 tys. zł), EU07-157 z roku 1971 (90 tys. zł), EU07-186 z roku 1972 (126 tys. zł), EP07-185 z roku 1972 (144 tys. zł), EP07-187 z roku 1972 (216 tys. zł). Wszystkie lokomotywy znajdują się na terenie Zakładu Południowego PKP Intercity w Krakowie.

Lokomotywy można oglądać w dni robocze w godz. 9.00 do 13.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z osobami upoważnionymi do kontaktów s oferentami.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej lokomotywy (lub sumy cen wywoławczych kilku lokomotyw). Sprzedający dopuszcza składanie oferty na nabycie jednej lub kilku lokomotyw. Za najkorzystniejszą sprzedający uzna ofertę z najwyższą zaoferowaną ceną nabycia. Oferty pisemne z zaoferowaną ceną netto w PLN należy złożyć w siedzibie Biura Zakupów Centralnych PKP Intercity do dnia 1 sierpnia do godz. 12.00.

źródło: Rynek Kolejowy
en57-2000 - 28-06-2011, 10:44
Temat postu:
Chyba se kupię jakąś Siódemkę i postawię u babci w ogródku
Orion - 29-06-2011, 02:08
Temat postu:
A nie chciałbyś żeby Ona do tego ogródka dojechała o własnych siłach Smile Ja chyba mam bogatsza wyobraźnię.Bez urazy.Wszystkie bym odbudował do stanu fabrycznego i niech pracują ale nie dla IC.
Anonymous - 29-06-2011, 06:50
Temat postu:
A wiem ktoś w jakim stanie są te lokomotywy czy teoretyczna naprawa jest opłacalna?
EU07-469 - 29-06-2011, 08:35
Temat postu:
Podejrzewam, ze trzeba by bylo zrobic kapitalny remont (PIC twierdzi wszak, ze sa zbyt mocno zuzyte), byc moze bylaby konieczna wymiana wszystkiego oprocz pudla.
ET05 - 29-06-2011, 21:23
Temat postu:
Podobne trupy poprzerabiano na EP07-1xxx. Sądze, że 4-6 szt by sensownie poskładał i na EU07A przerobił. Na IR/RE w sam raz.
DarekP - 30-06-2011, 15:01
Temat postu:
Jak się doda do ksztów eksploatacji ratę amortyzacji takiego remontu, to może się okazać, że wypożyczenie TRAXX-ów wyjdzie w podobnej cenie. A różnica w procentach gotowości niewątpliwie będzie.
Beatrycze - 10-08-2011, 13:44
Temat postu:
PKP Intercity nieźle zarobiło na wysłużonych lokomotywach

PKP Intercity rozstrzygnęło aukcję na sprzedaż 8 lokomotyw elektrycznych serii EU07/EP07 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia. Wśród nabywców wysłużonych elektrowozów znalazły się firmy: Tabor Szynowy Opole, ZNTK Oleśnica, P.H.U. Lokomotv oraz Zakłady Produkcyjno Naprawcze M. Dybowski z Dębicy.

Przypominamy, że do kupienia były lokomotywy: EU07-047 z roku 1968 (cena wywoławcza - 126 tys. zł), EU07-078 z roku 1969 (108 tys. zł), EU07-113 z roku 1970 (90 tys. zł), EU07-133 z roku 1970 (198 tys. zł), EU07-157 z roku 1971 (90 tys. zł), EU07-186 z roku 1972 (126 tys. zł), EP07-185 z roku 1972 (144 tys. zł), EP07-187 z roku 1972 (216 tys. zł). Wszystkie lokomotywy znajdują się na terenie Zakładu Południowego PKP Intercity w Krakowie.

Aż 4 lokomotywy kupiła firma Tabor Szynowy Opole należąca do Andrzeja Świerczka. W jej posiadaniu znalazły się elektrowozy: EU07-078, EP07-185, EU07-186, EP07-187. Wszystkie zostały zakupione za cenę 650 tys. zł.

Pozostali nabywcy kupili po jednej maszynie. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy kupiły lokomotywę EU07-047 za cenę 510 tys. zł. Zakłady Produkcyjno Naprawcze Taboru Maszyn i Urządzeń Taborowych M. Dybowski z Dębicy nabyło lokomotywę EU07-113 za cenę 670 tys. zł. Firma P.H.U. Lokomotiv Bronisław Plata z Podegrodzia wydała 625 tys. zł za lokomotywę EU-157.

Zawarcie umów sprzedaży lokomotyw będzie możliwe po uzyskaniu zgody ministra infrastruktury.

źródło: Rynek Kolejowy
OPi - 10-08-2011, 16:16
Temat postu:
No to niezła licytacja musiała być Razz Ceny wywoławcze w granicach 100-200 tys. a skończyło się na 500-600 tys. nieźle sobie zarobili.

Dziwi mnie sprzedaż EP07-187. Jeszcze niedawno widaizłem ją w ekspolatacji.
LukaszBDG - 13-08-2011, 17:57
Temat postu:
Bardzo musiało komuś zależeć na tych Siódemkach Very Happy Ponad 600tys. za loka do remontu...;> Very Happy Ciekawe...
Victoria - 25-08-2011, 11:58
Temat postu: PKP IC sprzedaje 87 wagonów osobowych
Spółka PKP Intercity ogłosiła pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż 87 wagonów osobowych różnych serii nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia.

Przetarg prowadzony jest w trybie pisemnego przetargu ofertowego. Oferenci mogą złożyć ofertę na nabycie poszczególnych wagonów wskazanych w wykazie. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej wagonu (lub sumy cen wywoławczych kilku wagonów).

Sprzedający zastrzega sobie prawo zakończenia przetargu bez dokonania wyboru. Jeżeli cena sprzedaży poszczególnych wagonów przekroczy równowartość w złotych kwoty 50 tys. euro warunkiem zawarcia umowy jest zgoda ministra infrastruktury.

Wagony można oglądać w dni robocze w godz. 9.00 do 13.00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z osobami upoważnionymi do kontaktów z oferentami. Oferty w formie pisemnej z zaoferowaną ceną netto należy składać do siedziby Biura Zakupów Centralnych PKP Intercity w terminie do 1 września 2011 roku do godz. 11.30.

źródło: Rynek kolejowy
mikiyee - 25-08-2011, 12:05
Temat postu:
A myślałem, że wreszcie przestaną sprzedawać wagony, przecież je można zmodernizować, niech stoją na razie i czekają na swoją kolej. Już widziałem jakie ostatnio sprzedawali wagony, spokojnie dałoby się je zmodernizować!!!
OPi - 25-08-2011, 16:33
Temat postu:
Wygląd zewnętrzny ≠ to co jest w środku. Może konstrukcja była przeżarta rdzą, czy może każda inna ważna pierdółka?
Lord W - 25-08-2011, 22:22
Temat postu:
Jakoś średnio jestem zwolennikiem sprzedawania, złomowania wagonu. Ja bym se zastanowił dlaczego są w takim stanie i nie były na bieżąco remontowane.
DarekP - 26-08-2011, 16:00
Temat postu:
1. Intercity mają jeszcze sporo wagonów nadających się do modernizacji np. XB Goerlitz.
2. Nie zawsze modernizacja da oczekiwane efekty - stare wagony Y mają np. mniejszą wytrzymałość na zderzenia i modernizacja tego nie zmieni.
3. Intercity nie potrzebuje do obsługi 3000 wagonów, im wystarcza nieco powyżej 1000, a w przypadku zwiększenia zapotrzebowania trzeba dokupować nowe wagony.
4. Obecna polityka taborowa uwzględnia potrzeby podróżnych i możliwości budżetu firmy.
5. Ja osobiście żałuję, że nie znaleziono sensownego zastosowania dla wagonów z miejscami do leżenia, sporo z nich skasowano, a długie trasy wakacyjne pokonuje się obecnie podobnie jak 30 lat temu - w nocy, na siedząco. Tu jest moim zdaniem pole do rozwoju, niezbyt duże dopłaty do kuszetek, bez zbędnej pompy - wystarczy jednorazowa pościel i łóżko, za to we wszystkich trasach nocnych np. zamiast wagonó 1 klasy - w tej samej cenie kuszetka.
Arius Adolf Nowak - 26-08-2011, 19:13
Temat postu:
Pamiętam z Tv jak pokazywali kilkadziesiąt wagonów po remoncie bez odbioru i dopuszczenia do ruchu. To chyba był Grochów. Stoją tam ciągle?Smile I już sobie odpowiedziałem po temacie: 1000 wagonów. Stoją, tylko że 2x tyle co mówili w Tv(N). Zawsze ale, mają co pokazać że mają na stanie;-]
przewoz - 26-08-2011, 23:04
Temat postu:
pokazywali wagony BEZ ważnych przeglądów.
robertrush - 27-08-2011, 01:25
Temat postu:
Jeśli według IC naprawa jest mało opłacalna, to jeśli znajdą kupca niech opchają. Będzie więcej kasy na inne wagony Very Happy
Arek - 14-09-2011, 13:59
Temat postu: Wyprzedaże w PKP Intercity
Pomimo tłoku w pociągach, notorycznego braku środków trakcyjnych i wizji braku taboru na Euro 2012 PKP Intercity idzie w zaparte i wyprzedaje swoje składniki majątkowe.

Jeszcze nie ucichły echa grudniowego chaosu na kolei a już pod nowym przywództwem spółka zaczyna mówić tym samym głosem. Choć sytuację w zakresie środków trakcyjnych udało się opanować, to jednak w zakresie wagonów nadal występują silne perturbacje. Gdy prezesem spółki był jeszcze Grzegorz Mędza otwarcie mówił, iż spółce 'potrzeba jedynie 1200 wagonów' i choć nowy prezes Janusz Malinowski trochę ogarnął a liczba wagonów z ważnymi dopuszczeniami do ruchu wzrosła do 1320, to jednak nadal jest to zbyt mało aby zapewnić właściwą obsługę połączeń. Sytuację dodatkowo komplikują przyszłoroczne mistrzostwa Euro 2012, jednak dalsze bagatelizowanie tego problemu może się mocno zemścić.

Czytaj dalej...

źródło: inforail.pl
Pirat - 24-10-2011, 11:59
Temat postu:
Unikol kupił lokomotywy od PKP Intercity

Spółka Unikol Railway Workshop zamierza wyremontować 2 lokomotywy spalinowe SU 45, które kupiła od PKP Intercity za 360 tys. zł.

Wyremontowane lokomotywy Unikol wydzierżawi firmie S&K Train Transport zajmującej się głównie przewozem towarów i okazjonalnym przewozem osób. S&K zajmuje się przewozami niszowymi umożliwiając mniejszym firmom przewóz towarów transportem kolejowym. Działalność spółki koncentruje się na terenie województw: dolnośląskiego , wielkopolskiego, zachodniopomorskiego i lubuskiego.

PKP Intercity sprzedała w sumie 5 lokomotyw typu SU-45 na łączną kwotę 857 tys. złotych. Trzy z nich kupiła firma Złomstal z Imbramowic, która zajmuje się gospodarką odpadami i recyklingiem.

źródło: Kurier Kolejowy
Pirat - 04-11-2011, 14:25
Temat postu:
PKP Intercity sprzedaje 5 lokomotyw SU45

PKP Intercity ogłosiło przetarg na sprzedaż 5 lokomotyw spalinowych serii SU45 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej ze względu na wysoki stopień zużycia.

Do kupienia są lokomotywy: SU45-10 z 1971 roku, SU45-17 z 1972 roku, SU45-23 z 1973 roku, SU45-101 z 1974 roku, SU45-122 z 1974roku. Wszystkie spalinowozy znajdują się na terenie Zakładu Centralnego PKP Intercity w Warszawie. Lokomotywy można oglądać w dniu robocze w godz. Od 9.00 do 13.00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z osobami upoważnionymi do kontaktów z oferentami.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej lokomotywy. Oferty należy składać do dnia 18 listopada 2011r. do godz. 11.30. Oferenci mogą złożyć ofertę na nabycie poszczególnych lokomotyw. Cena ofertowa nie może być niższa, niż cena wywoławcza.

PKP Intercity zastrzega sobie prawo do zakończenia przetargu bez dokonania wyboru oferty oraz do zmiany warunków przetargu. Jeśli cena sprzedaży równowartość 50 tysięcy euro warunkiem przeniesienia własności lokomotywy jest zgoda ministra właściwego do spraw transportu.

źródło: Rynek Kolejowy
en57-2000 - 10-11-2011, 10:37
Temat postu:
Bym sobie kupił taką Suczke i postawił w ogródku, tylko najgorzej jak ją przetransportować Smile
Kamil - 11-11-2011, 20:22
Temat postu:
Ja sobie chciałem postawić EU06-04 ale nie zdążyłem:)
Anonymous - 15-11-2011, 21:51
Temat postu:
Nie zgadzam się na sprzedaż SU45-10 - jest to obecnie najniższy numer inwentarzowy pośród wszystkich lokomotyw serii SU45. Lokomotywa stoi w Lublinie (o ile nie została przetransportowana na Grochów) jej wizerunek widniał kiedyś w Poznaniu... Niestety - sama nie mam środków żeby tą lokomotywę uratować - i chyba będę musiała napisać do jakiegoś muzeum z prośbą o pomoc dopóki nie jest za późno.
Artur - 01-12-2011, 12:27
Temat postu:
Aaalisha W jakim stanie jest ta lokomotywa? No i drugie pytanie za ile chcieli by przekazać tą lokomotywę do skansenu? jako przedstawiciel TOZK na forum jestem zainteresowany jej pozyskaniem.
Anonymous - 01-12-2011, 13:31
Temat postu: SU45-10
Ta lokomotywa stała ładnych parę lat na bocznych torach w Lublinie, w połowie roku została przetransportowana na Grochów.

Z tego co widzę w ogłoszeniu to przetarg skończył się 18 listopada, mój informator z IC miał się odezwać kto kupił tą lokomotywę - ale niestety milczy jak zaklęty.

Poza tym na fejsbuku mój kolega napisał interesujący wpis że koło Łowicza stał skład składający się z Bhp Su45 oraz prowadzącego byka... Być może to gdzieś te SU45 sprzedane jechały... Nie mam pojęcia...

Spróbuje się jeszcze skontaktować z informatorem z Grochowa - może coś będzie wiedział...
FranzMaurer - 02-12-2011, 08:45
Temat postu:
Aaalisha napisał/a:
SU45-10 - jest to obecnie najniższy numer inwentarzowy pośród wszystkich lokomotyw serii SU45. Lokomotywa stoi w Lublinie (o ile nie została przetransportowana na Grochów)


Z przykrością muszę stwierdzić że owy lok stoi na grochowie obok innych SU z nalepkami zakładu północnego(również przetransportowanych na grochów) oraz siódemkami.. w sumie Lokomotyw SU na chwilę obecną na grochowie naliczyłem 10 (wcześniej było ich 12 ..dwie najwidoczniej zostały sprzedane.. opis Pirata powyżej .. spróbuję się dowiedzieć jakie numery poszły pod młotek) .. natomiast odstawionych siódemek.. ok. 20.. (jeśli się pomyliłem co do siódemek to przepraszam i policzę je jeszcze raz Smile )

Artur, co do tej lokomotywy jest w stanie podobnym jak pozostałe.. przebieg.. i prawie cały środek do wymiany.. pulpity w kabinach maszynisty są już praktycznie w rozsypce.. przy dwóch brak gniazd do ogrzewania wagonów.. hm.. o wstawkach hamulcowych nie będe pisał..

[ Dodano: 02-12-2011, 08:51 ]
Aaalisha napisał/a:

Z tego co widzę w ogłoszeniu to przetarg skończył się 18 listopada, mój informator z IC miał się odezwać kto kupił tą lokomotywę - ale niestety milczy jak zaklęty.

Spróbuje się jeszcze skontaktować z informatorem z Grochowa - może coś będzie wiedział...


chyba mamy tego samego informatora.. ale co do info nt stojących loków.. ja widok na nie mam prawie codzień Smile
Anonymous - 02-12-2011, 09:08
Temat postu:
danek88, no kurcze facet - masz bliżej Very Happy więc byłabym bardzo wdzięczna gdybyś się gdzieś u kogoś dopytał gdzie jest moja lokomotywa...

Tak Artur jest przedstawicielem muzeum w Pyskowicach. Ale wątpię czy stać by ich było na zapłacenie 10 proc. wadium (czyli około 8 tyś zł) żeby w ogóle wystartować w przetargu...

Mi osobiście strasznie zależało na tym żeby uchronić tą lokomotywę od kasacji - pisałam na forum parę razy, wspominałam w innych miejscach - ale nikt się nie zorientował... Przecież sama jej nie kupię, bo mnie nie stać Very Happy - a nawet jeśli by mnie było stać - pod blokiem bym ją postawiła?? Very Happy
FranzMaurer - 02-12-2011, 12:05
Temat postu:
Aaalisha, jak spotkam naszego informatora to się go zapytam Razz
maciuch106 - 02-12-2011, 16:10
Temat postu:
Do danek 88:. natomiast odstawionych siódemek.. ok. 20.. (jeśli się pomyliłem co do siódemek to przepraszam i policzę je jeszcze raz )
A może byś spisał jakie odstawione siódemki stoją? I wrzucił na forum.
FranzMaurer - 02-12-2011, 16:13
Temat postu:
maciuch106 napisał/a:

A może byś spisał jakie odstawione siódemki stoją? I wrzucił na forum.


Pewnie Smile.. o ile ich nie poprzestawiają (dość często to się zdarza..) to je spiszę i chętnie wrzucę na forum Smile
maciuch106 - 02-12-2011, 16:18
Temat postu:
Z góry dziekuję!
FranzMaurer - 02-12-2011, 18:37
Temat postu:
A więc.. siedząc i licząc po raz kolejny miałem rację że się dość mocno się pomyliłem.. i tak na wstępie (dzięki uprzejmości i sporej pomocy mojego kolegi) .. poniżej zamieszczam spis siódemek.. oraz lokomotyw spalinowych które stoją obecnie na grochowskim cmentarzysku .. i które zostały sprzedane jakiś czas temu.. co ciekawe.. loki które zostały sprzedane nadal stoją na grochowie ! .. zamieściłem je również w spisie Smile

Spis zamieszczam poniżej Smile

LOKOMOTYWY ELEKTRYCZNE ODSTAWIONE NA OLSZYNCE GROCHOWSKIEJ

Lokomotywy EP07

EP07-233 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Poznań , potem [PKP Intercity] BZ Gdynia

EP07-332 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Białystok
EP07-387 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EP07-390 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Białystok
EP07-397 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Łódź
EP07-426 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EP07-455 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EP07-500 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Łódź
EP07-513 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EP07-544 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin


Lokomotywy EU07

EU07-045 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-064 Przewozy Regionalne, wcześniej [PKP Intercity] BZ Warszawa
EU07-071 Przewozy Regionalne, wcześniej [PKP Intercity] BZ Warszawa
EU07-106 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EU07-131 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
EU07-141 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
EU07-144 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Łódź
EU07-155 Przewozy Regionalne, wcześniej [PKP Intercity] BZ Warszawa
EU07-182 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Łódź
EU07-324 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-341 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-368 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Białystok
EU07-399 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EU07-415 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-441 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EU07-453 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EU07-457 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Łódź
EU07-458 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-467 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EU07-473 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-484 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EU07-493 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-512 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
EU07-524 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
EU07-528 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin

znalazła się również jedna ósemka

EP08-010 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa - odstawiona na kilometry

natomiast EP08 o numerze 001 i 008 stoją w Gdyni na NR Smile



LOKOMOTYWY SPALINOWE ODSTAWIONE NA OLSZYNCE GROCHOWSKIEJ

SM42-380 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Warszawa
SM42-403 [PKP Intercity] BZ Gdynia (22.06.2011) , wcześniej [PKP Intercity] BZ Warszawa (28.05.2008) , potem [PKP Intercity] BZ Gdynia (25.06.2010), [PKP Intercity] BZ Gdynia (--.09.2010)

SM42-1008 [PKP Intercity] BZ Warszawa


SU45-073 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Poznań , potem [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-152 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-175 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-183 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Poznań
SU45-192 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
SU45-214 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia


LOKOMOTYWY SPALINOWE SPRZEDANE

Postępowanie przetargowe końcowe na sprzedaż Lokomotyw serii SU45 - PKP Intercity Zakład Centralny

SU45-010 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Lublin
SU45-017 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-023 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Cargo] CM Białystok
SU45-057 ZŁOMSTAL Imbramowice , wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-122 [PKP Intercity] BZ Warszawa, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-141 UNIKOL RAILWAY WORKSHOP S.C. w Kostrzynie, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-165 UNIKOL RAILWAY WORKSHOP S.C. w Kostrzynie, wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-185 ZŁOMSTAL Imbramowice , wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
SU45-197 ZŁOMSTAL Imbramowice , wcześniej [PKP Intercity] BZ Gdynia
maciuch106 - 02-12-2011, 20:26
Temat postu:
Jeszcze raz dziękuję za informcję. Widzę, że byłe lubelskie loki które przez parę lat stały na bocznych torach w Lublinie,teraz zostały przepchane na Grochów 071 teraz już PR, (441,453,467,484,399,455) jeszcze w PKP Intercity nie jeździły.Może doczekają się napraw.
FranzMaurer - 02-12-2011, 20:29
Temat postu:
maciuch106 napisał/a:
Jeszcze raz dziękuję za informcję. Widzę, że byłe lubelskie loki które przez parę lat stały na bocznych torach w Lublinie,teraz zostały przepchane na Grochów 071 teraz już PR, (441,453,467,484,399,455) jeszcze w PKP Intercity nie jeździły.Może doczekają się napraw.


tak tylko że zauważ tak jak napisałem.. wszystkie te loki.. bez znaczenia czy 071 należy do PR czy też nie.. stoją na Grochowie.. nie wiem czemu .. czyżby PR nie wpłaciło kasy? być może były ministerek nie podpisał stosownych papierków.. ? nie wiem..


maciuch106 napisał/a:
(441,453,467,484,399,455) jeszcze w PKP Intercity nie jeździły.



pominąłeś 458.. również nie jeździła kiedy powstawała spółka.. a napraw z pewnością się doczekają .. w końcu IC obiecało zmodernizować 110 loków Smile
maciuch106 - 02-12-2011, 20:44
Temat postu:
458 nie była związana z Lublinem,to była toruńska lokomotywa, pamiętam jak przyjeżdżala do Lublina nocnym pośpiesznym z Kołobrzegu(Trzebiatowa) Loki przeniesione z Lublina do PKPIntercity to EU07 – 062, 070, 071, 106, 109, 331, 334, 377, 399, 441, 453, 467, 484, 524, 528
EP07 – 455, 537, 544
FranzMaurer - 02-12-2011, 20:49
Temat postu:
myślałem że chodzi Ci o wszystkie loki z Olszynki ..
Anonymous - 02-12-2011, 21:35
Temat postu:
544 jeszcze niedawno jeździła... Moja kochana Very Happy

Tak apropo EP07-397 jeździ planowo - jest po modernizacji w Pesie...

Szkoda tych lubelskich lokomotyw - 109 jest niezastąpiona jeśli chodzi o stan techniczny, 045 miała parę lat temu wypadek z Tirem i ma przeszczepioną kabinę, 106 - też super wóz...

071 jest na stanie IC.

441,453,467,484,399,455 - one nie nadają się do dalszej eksploatacji - swego czasu jak pracowałam w IC robiłam jakąś tabelkę loków odstawionych.

Każda lokomotywa ma jakąś historie... Very Happy
maciuch106 - 02-12-2011, 21:36
Temat postu:
Jeszcze raz dziękuję za informację, ogólnie interesują mnie elektrowozy serii EU/EP07.Ciekawi mnie ich los,taki sentyment. No i fajnie jest jak się zobaczy jakiegoś lubelaka w ruchu ,może dlatego, że mieszkam w tym regionie.

[ Dodano: 02-12-2011, 21:55 ]
Też 397 widziałem po modernizacji,
071 PR
Jeszcze za czasów gdy stacjonowały EU07 w Dęblinie czyli co najmniej15 lat temu, albo i więcej, w planowym ruchu jeździły elektrowozy:056,058,061,071,091,106,107,192, 313,331,334,377,399,419,492 i 528.
Na dziko bez obsady: 054,070, 090,109,
059 i 062 oddane na Skarżysko.
FranzMaurer - 02-12-2011, 21:58
Temat postu:
Aaalisha, 397 jest odstawiona.. podobno PESA nie popisała się z jej modernizacją.. dlatego pójdzie zapewne do poprawki.. (możliwe że się mylę i to co pisze jest już nieaktualne Smile )
Anonymous - 02-12-2011, 22:17
Temat postu:
http://rail.phototrans.eu/14,60273,2.html Very Happy
FranzMaurer - 02-12-2011, 22:29
Temat postu:
Aaalisha napisał/a:
http://rail.phototrans.eu/14,60273,2.html Very Happy


fakt Razz.. dowód jest.. wydaje mi się że IC będzie chciało właśnie aby PESA zmodernizowała te 110 lokomotyw..
Anonymous - 02-12-2011, 23:27
Temat postu:
No to się PESA zarąbie Very Happy
FranzMaurer - 03-12-2011, 07:37
Temat postu:
Aaalisha napisał/a:
No to się PESA zarąbie Very Happy


nie mam pewności czy tak będzie.. ale skoro to co widać na zdjęciu jest dowodem(nie wiem na jakim stopniu te loki są awaryjne.. bądź nie.. ) jeśli na chwilę obecną o malowanie chodzi.. to tak zapewne będzie.. a PESA będzie dążyć do tego aby wygrać przetarg.. w sumie może się okazać że bardzo się mylę i do przetargu na naprawę może też wystartować dobrze nam znana ZNTK Oleśnica.. Smile
Artur - 03-12-2011, 20:34
Temat postu:
danek88, A z tych lokomotyw które nie są jeszcze sprzedane to obecnie która jest w stanie najbardziej kompletnym? Może uda się którąś z tych maszyn pozyskać do skansenu.
FranzMaurer - 03-12-2011, 20:47
Temat postu:
Artur napisał/a:
która jest w stanie najbardziej kompletnym? Może uda się którąś z tych maszyn pozyskać do skansenu.


Wiesz.. jeśli chodzi o szczegóły takie jak np. pudło.. to chyba bardziej zadbane są te które przyszły z zakładu Północnego.. Jeszcze rok temu (jak pracowałem jeszcze w IC) to gdyńskie SU ciągnęły przez dosłownie jeden dzień wagony po rewizji.. wydaje mi się że w ten sposób chcieli je po prostu "zajeździć" bo miały już określoną liczbę kilometrów.. jedynym problemem na chwilę obecną pewnie byłyby silnik.. rok czasu jak nie były uruchamiane(o czym nie muszę raczej pisać..) .. stan w środku musi być fatalny (nie wiem jak jest na chwilę obecną.. nie wchodziłem do niej ani też teraz nie oglądałem jej z bliska.. od czasu do czasu lubią się tam pojawiać SOKi)..
Artur - 03-12-2011, 21:04
Temat postu:
Kilometry to nie kłopot dla lokomotywy przekazywanej do celów skansenowych. Bardziej stan wewnętrzny gównie chodzi o kompletność podzespołów, bo w przyszłości chcielibyśmy taką lokomotywę uruchomić i użytkować w pociągach dla miłośników kolei.

[ Dodano: 03-12-2011, 21:07 ]
Ja osobiście w Warszawie mogę być dopiero na wiosnę a do tego czasu to wiele się może zmienić.
FranzMaurer - 05-12-2011, 09:58
Temat postu:
Dziś o poranku między 6 a 7 w oczekiwaniu na kolegę mechanika(który jest równocześnie informatorem) przeglądałem odstawione loki w celu odnalezienia SU45-010.. Aaalisha, jak narazie możesz spać spokojnie bo ten lok podobnie jak jej koleżanki stoją jeszcze na Olszynce.. nadal nie uzyskałem ważnej informacji kto kupił tą lokomotywę..
Dual - 15-12-2011, 15:46
Temat postu:
danek88 napisał/a:
Dziś o poranku między 6 a 7 w oczekiwaniu na kolegę mechanika(który jest równocześnie informatorem) przeglądałem odstawione loki w celu odnalezienia SU45-010.. Aaalisha, jak narazie możesz spać spokojnie bo ten lok podobnie jak jej koleżanki stoją jeszcze na Olszynce.. nadal nie uzyskałem ważnej informacji kto kupił tą lokomotywę..


http://www.intercity.pl/?page=Wyniki_postepowan_przetargowych&ph_center_start=show&cmn_id=2350

http://img847.imageshack.us/img847/2387/71109977.jpg
NS - 16-12-2011, 02:13
Temat postu:
No to z SU45-010, 017 się można pożegnać....
Te najniższe numery w najgorszym stanie, więc dla nich ratunku nie było. Ewentualnie ktoś mógłby sobie kupić ją za jedyne 183 200,00zł i postawić w ogródku. Ale nie wiem, czy taki chętny by się znalazł w naszym kraju.
FranzMaurer - 16-12-2011, 11:14
Temat postu:
Kurcze.. czyli wszystko już postanowione .. nie da się jej uratować..Sad
Dual - 18-01-2012, 21:01
Temat postu:
http://www.intercity.pl/?page=przetargi&ph_center_start=show&cmn_id=2393

046, 189, 226, 232, 235
maciuch106 - 18-01-2012, 22:23
Temat postu:
widzę że następna sprzedaż Eu07 się szykuje, ciekawe ile jeszcze?????
czy ktoś wie co się dzieje z EU07-106
sheva17 - 18-01-2012, 22:36
Temat postu:
Bardzo dobra decyzja. PKP IC lokomotyw ma za dużo a zamiast sprzedawać na złom może na nich jeszcze zarobić przyzwoitą kasę. Mam nadzieję, że siódemki kupią PR-y. Jeszcze z 2 takie przetargi i po remoncie siódemek byki z CARGO już nie będą potrzebne.
Pirat - 19-01-2012, 09:17
Temat postu:
PKP Intercity sprzedaje 5 lokomotyw serii EU07

PKP Intercity wystawiło na sprzedaż 5 lokomotyw elektrycznych serii EU07 (o numerach 046, 189, 226, 232, 235) nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej ze względu na wysoki stopień zużycia. Cena wywoławcza poszczególnych egzemplarzy waha się od 180 do 200 tys. zł.

Przetarg prowadzony jest w trybie pisemnego przetargu ofertowego. Warunkiem wzięcia udziału w nim jest dokonanie wpłaty wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej netto. Oferty należy składać do dnia 30 stycznia 2012 r. do godz. 11.00. Oferenci mogą złożyć ofertę na nabycie poszczególnych lokomotyw.

PKP Intercity zastrzegło sobie prawo do zakończenia przetargu bez dokonania wyboru oferty bez podania przyczyny oraz do zmiany warunków przetargu. Jeśli cena sprzedaży przekroczy równowartość w złotych kwotę 50 tys. euro, warunkiem przeniesienia własności lokomotywy jest zgoda ministra transportu.

źródło: Rynek Kolejowy
jubikej - 19-01-2012, 22:06
Temat postu:
znow PRy je łykną?? :]
EU07-469 - 19-01-2012, 23:08
Temat postu:
Dobrze by było. Smile
przewoz - 21-01-2012, 13:28
Temat postu:
Jak mają kasę na NG, to niech łykają..
pospieszny - 21-01-2012, 13:48
Temat postu:
Tak kasę mają ale do oddania Śmiech

Jeden z zakładów PR nie ma kasy nawet na zakup 3 szt. kserokopiarek, trudno więc porywać się im na trupy.
sheva17 - 21-01-2012, 17:54
Temat postu:
Mam nadzieję, że PR-y te loki kupią. Obawiam się jednak, że potrzeby Pr-ów (ponad 30 loków) są i zbyt duże i kosztochłonne. Chyba zbyt pochopnie zrezygnowano w niektórych relacjach z EDyt czy z kibli na iR. Konieczność wynajmu loka od CARGO i niższe niż u konkurencji z dotacjami bilety na IR powodują, że ten biznes nie może się opłacać.
Pirat - 14-02-2012, 20:03
Temat postu: PKP IC sprzedaje 78 wagonów złomowych
PKP IC sprzedaje 78 wagonów złomowych

PKP Intercity ogłosiło przetarg na sprzedaż 78 pasażerskich wagonów złomowych. Cena wywoławcza pojedynczych egzemplarzy wynosi od 17,1 tys. zł do 22,05 tys. zł netto. Oferty można składać do 23 lutego 2012 roku.

Przetarg został podzielony na 4 zadania, ze względu na miejsce postoju wagonów. Pierwsze zadanie dotyczy 26 wagonów, które stacjonują w Krakowie. Ich cena wywoławcza wynosi 470 tys. zł netto. Drugie zadanie dotyczy 32 wagonów z Gdyni, których łączna cena wywoławcza opiewa na kwotę 582 tys. zł netto. Trzecie zadanie odnosi się do 19 wagonów ze Szczecina, które można kupić za kwotę rozpoczynającą się od 328 tys. zł netto. W ostatnim zadaniu został objęty jeden wagon, który znajduje się na terenie ZNTK Opole. Zena wywoławcza za niego wynosi 18,45 tys. zł netto.

Przetarg jest prowadzony w trybie pisemnego przetargu ofertowego. Warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu jest dokonanie wpłaty wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej netto. Sprzedający zastrzega sobie prawo zakończenia przetargu bez dokonania wyboru oferty. Dopuszcza jednocześnie składanie ofert częściowych w ramach poszczególnych zadań.

źródło: Rynek Kolejowy
absolutus1 - 26-02-2012, 00:29
Temat postu:
Ktoś wie które to wagony z Krakowa? Jakieś zdjęcia ?
alojz - 26-02-2012, 09:25
Temat postu:
Wykaz wagonów jest dostępny na stronie IC:
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/przetarg-na-sprzedaz-78-pasazerskich-wagonow-zlomowych.html
inż. Mamoń - 27-02-2012, 08:58
Temat postu:
Firma PIC niedługo nie będzie miała co sprzedać:
http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Nie-pogardzili-oknami---z-wagonu-(1)

[ Dodano: 27-02-2012, 08:59 ]
Nie pogardzili oknami - z wagonu
Dodano: 2012-02-26 18:41:01
Szczecin. Ramy okienne z wagonu ukradli w sobotę (25.02.br.) dwaj mężczyźni, których ujęli funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei podczas patrolu na stacji Szczecin Podjuchy.

Obaj osobnicy wpadli na gorącym uczynku w rejonie torów stacyjnych. Mieszkańcy Szczecina w wieku 41 i 56 lat okazali się sprawcami kradzieży 5 ram okiennych z wagonu należącego do PKP Intercity, który oczekiwał tam na naprawę.

Ramy zostały pocięte na drobne kawałki. Złodziei wraz z odzyskanym mieniem i narzędziami przekazano do Komisariatu Policji Szczecin Dąbie, który prowadzi dalsze czynności. Wartość strat wyceniono na kwotę 4490 zł. (b)
NS - 27-02-2012, 22:49
Temat postu:
SU45-010, 017, 023, 101, 122 są już w Lęborku i rozpruwane palnikami. Do rana znikną 023, 101, 122.
Potem się zapewne zabiorą za 010, 017. Kto chciał ratować tą 010 na zabytek to sobie może już ze 100% pewnością postawić krzyżyk na drogę i szukać kolejnej do ratowania.
siwiutki91 - 28-02-2012, 17:51
Temat postu:
http://www.youtube.com/wa...d80FUAAAAAAAAAA

023 i 101 już są zezłomowane,
pospieszny - 06-03-2012, 12:35
Temat postu:
Jest rozstrzygnięcie w tym przetargu
sheva17 - 17-03-2012, 14:35
Temat postu: PKP Intercity pozbędzie się 120 EU07
- Kto by chciał kupić nasze EU07, zachęcam. Sprzedajemy je w drodze przetargu. Mamy nadmiar EU07 w wysokości ok. 120 egzemplarzy. To jest tabor do zbycia - stwierdził członek zarządu PKP Intercity Tadeusz Matyla podczas konferencji "Rynku Kolejowego" poświęconej perspektywom rynku lokomotyw w Polsce.

- Mamy nadmiar lokomotyw średniej mocy. Chcielibyśmy jeździć przynajmniej 130 km/h, ale jest uregulowanie prawne mówiące o konieczności podwójnej obsady w przypadku przekroczenia tej prędkości. A my umiemy liczyć - zaznaczył Matyla.

Do roku 2020 PKP Intercity zamierza zmniejszyć liczbę lokomotyw do prędkości 120-125 km/godz. do 120 sztuk oraz utrzymać na takim samy poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej. Niedawno w ZNTK Oleśnica zmodernizowano jedną EU07 należącą do PKP Intercity. Pojazd zebrał pozytywne recenzje, ale koszt tego przedsięwzięcia był na tyle wysoki, że przewoźnik nie zdecydował się na dalesze modernizacje.

Deklaracja o planowanej sprzedaży 120 lokomotyw EU07 spotkała się podczas konferencji z reakcją dyrektora ds. taboru w Lotos Kolej, Marka Smotera. - Propozycja prezesa Matyli jest bardzo fajna, ale złożona o 6 lat za późno - podkreślił.

Źródło: Rynek Kolejowy.
Borys_q - 17-03-2012, 20:33
Temat postu:
Jeszcze będą wynajmować te siódemki które oddadzą, aktualnie ilość czynnych lokomotyw w IC niestety jest na styk, może maja o 120 za dużo ale większość oczekuje na P4 lub P5, a jeżdżący tabor ma już niestety często końcówkę kilometrów do rewizji. Jeszcze jedno pytanie czy ktoś widział czynną siódemkę stojącą gdzieś jako rezerwa, bo ja niestety dawno nie widziałem???
EU07-469 - 17-03-2012, 21:14
Temat postu:
Część tych siódemek pewnie będzie chciało łyknąć PR, a co z pozostałymi? KD? KŚ? KW? Inni?
M. - 17-03-2012, 22:08
Temat postu:
Na 297 siódemek jakie IC ma na stanie prawie 130 sztuk czeka na NR lub NG.Już dziś nie maja co wystawiać do pociągów na v 120km/h i ratują się serią EP09. Bardzo efektywna gospodarka taborowa.Jak opylą te 120 sztuk przy obecnym poziomie utrzymania taboru czeka nas kolejne cięcie siatki pociągów wagony może i będą ale zabraknie lokomotyw.Wizji rozwoju to w tej firmie od dawna brak ,a 10 EU44 i kilka składów Pendolino do utrzymania chociażby dzisiejszej siatki połączeń nie wystarczy.
sheva17 - 17-03-2012, 22:09
Temat postu:
PR-y by zabezpieczyć swoje potrzeby potrzebują niewiele ponad 30, także ponad 20 jeszcze będą chciały dokupić. KŚ mogą być zainteresowane, KW półki co jeszcze nie, podobnie jak KD. Obstawiam natomiast na prywatnych przewoźników towarowych i np. na ZNTK Oleśnica- skupującą loki, modernizując je a potem sprzedając je. W PKP IC zwycięża rozsądek, mam nadzieję, że PR-y też zrobią remanent w swoim taborze i sporej części kibli wreszcie się pozbędą.
A tak a propos PR-ów. W Rzeszowie stoją naprawdę dobre piętrusy oczekujące na rewizję, czy ktoś nimi się wreszcie zainteresuje?
ET05 - 17-03-2012, 22:16
Temat postu:
PR potrzebuje ok. 50 loków elektrycznych w sumie, nie tylko IR, ale sporo osobówek wagonowych by się przydało - jazda bohunem jest przyjemniejsza niż jednostką, zwłaszcza full-plastic... O rezerwie obiegowej nie wspomnę...
pospieszny - 17-03-2012, 22:16
Temat postu:
Cytat:
Na 297 siódemek jakie IC ma na stanie prawie 130 sztuk czeka na NR lub NG.

Tylko około kilkanaście sztuk z tej liczby przejdzie kolejny cykl naprawczy.

Pozostałe czekają ale na zgodę właściwego ministra do zbycia.
M. - 17-03-2012, 22:42
Temat postu:
Czyli zwijamy firmę bo o zakupach nowych lokomotyw nikt nie mówi. Będzie jednorazowa poprawa wyniku finansowego a potem tniemy, tniemy, tniemy siatkę połączeń bo koni brakło wytłumaczenie zawsze się znajdzie bo kryzys, bo mała dotacja,bo brak podróżnych. Jakże inna gospodarka taborowa jest u prywatnych przewożników, nie wspominając o tym co się dzieje za naszymi granicami. Bardzo stare zamieniamy na nowsze, a to w sile wieku utrzymujemy w sprawności technicznej bo czynny tabor na siebie zarabia a nie generuje zbędne koszty stojąc i rdzewiejąc pod płotem.Ot takie różne podejście do tematu.
sheva17 - 17-03-2012, 22:52
Temat postu:
Cytat:
PR potrzebuje ok. 50 loków elektrycznych w sumie, nie tylko IR, ale sporo osobówek wagonowych by się przydało - jazda bohunem jest przyjemniejsza niż jednostką, zwłaszcza full-plastic...


Tylko EZT są znacznie tańsze. Składy wagonowe na REGIO zwyczajnie się nie kalkulują.

@M. nie do końca. PR-y taborem gospodarują rozsądnie, PKP IC używają obecnie tylko części loków. Nie ma sensu by te stały na bocznicach nabijając koszty.
Rafaello1973 - 17-03-2012, 23:40
Temat postu:
Swoją droga ciekawe ile złociszów kosztuje ta przeróbka jednej siódemki na dostosowanie do prędkości 140 lub 160km/h ,ze się w IC z niej wycofali.. Dobrze będzie jeśli PR-y i inni coś przejmą i w miarę możliwości i finansowych je odnowią ,ale szkoda by było by reszta rdzewiała.Warto je podrasować , no chyba że IC chce kupić oprócz siemensów i Pendolino jakieś nowe szybkie wielosystemowe loki..
EU07-469 - 18-03-2012, 00:06
Temat postu:
sheva17, chyba że są to REGIO typu "Kamieńczyk" (to bodaj najczęściej wspominany przeze mnie pociąg), a więc w "porządnej", długiej relacji. Jak to finansowo wygląda na podsyłach typu "Szrenica" (zmieniająca się w "Galicję" - i vice versa, obie przebieranki w Jeleniej Górze) - nie mam pojęcia.

[ Dodano: 18-03-2012, 00:11 ]
Rafaello, może chcą kupić E4MSU? Smile Choć nie bardzo w to wierzę, mimo że Griffin pewnie będzie tańszy od husarii.

[ Dodano: 18-03-2012, 00:12 ]
Rafaello, może chcą kupić E4MSU? Smile Choć nie bardzo w to wierzę, mimo że Griffin pewnie będzie tańszy od husarii.
LukaszBDG - 18-03-2012, 12:20
Temat postu:
A mnie zastanawia jedno - jak można sprzedać coś, co dostało się za friko i to jeszcze tak bezczelnie. Skoro PKP IC ma nadwyżkę a PR potrzebuje lokomotyw, to racjonalnym wydaje się oddanie odpowiedniej ilości lokomotyw PRom, które przecież oddały swoje lokomotywy za darmo!
sheva17 - 18-03-2012, 13:11
Temat postu:
Cytat:
Swoją droga ciekawe ile złociszów kosztuje ta przeróbka jednej siódemki na dostosowanie do prędkości 140 lub 160km/h ,ze się w IC z niej wycofali.


Podobno do wersji EP07a- 6 mln zł. Dostosowanie do szybkości 140 km/h byłoby znacznie tańsze, część elementów konstrukcji można pozostawić. Myślę jednak, że PR-y nie będą szaleć i ograniczą się do modernizacji w stylu budyni. Brak zmiany prędkości konstrukcyjnej, też powinien ograniczyć koszty.
pospieszny - 18-03-2012, 13:30
Temat postu:
LukaszBDG, Polecam powrót do źródeł a więc dwóch ustaw, zrozumiesz więcej.
Anonymous - 18-03-2012, 20:42
Temat postu:
Raczej nie PR tylko P.H.U Lokomotiv Bronisława Platy, aby je potem wynajmować przewoźnikom towarowym i trzepać kaskę Smile
sheva17 - 18-03-2012, 23:40
Temat postu:
Tylko jakoś dziwnym trafem ostatnio loki kupowały PR-y. Te jednak jeszcze potrzebują ich z 20, także pewnie i dla Twoich ulubieńców coś zostanie.
sphinx - 19-03-2012, 03:29
Temat postu:
Zostanie i to w nadmiarze, Lokomotiv nie kupi całej setki bo go za bardzo nie stać, a poza tym nie będzie miał komu opchnąć.
amokk6 - 19-03-2012, 08:58
Temat postu:
Na złomie też można dobrze zarobić.
sheva17 - 19-03-2012, 19:46
Temat postu:
Loki po modermie ze złomem nie mają nic wspólnego.
EU07-469 - 19-03-2012, 21:20
Temat postu:
Ale 74 budynie czy ile ich tam było pewnie zostaną w PIC-u. Na sprzedaż pójdą raczej te odstawione m.in. na krakowskim Prokocimiu (w tym ta z mojego nicka) i poznańskim Franowie.
jubikej - 20-03-2012, 20:11
Temat postu:
w Gdyni jest pare sztuk odstawonych na P5, które działają na zasadzie magazynu części, więc od takich na pewno się zacznie, w koncu to tez tabor na stanie firmy

co do budyni to duzo z nich oczekuje P4 wiec pewnie predzej im zrobia rewizje, wyjezdza swoje kilometry do P5 i ciao bambino :]
Dual - 20-03-2012, 21:23
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
Ale 74 budynie czy ile ich tam było pewnie zostaną w PIC-u. Na sprzedaż pójdą raczej te odstawione m.in. na krakowskim Prokocimiu (w tym ta z mojego nicka) i poznańskim Franowie.


IC nie ma zaplecza technicznego na Franowie.
pospieszny - 20-03-2012, 21:26
Temat postu:
Ale skąd ma to wiedzieć, tak sobie plecie tylko.
EU07-469 - 20-03-2012, 21:34
Temat postu:
pospieszny, Licz się, proszę, ze słowami.
To, że pomyliło mi się z inną poznańską stacją (bo na którejś ZTCW stoją odstawione siódemki PIC-u, w tym dawna jeleniogórska - EU07-461), nie uprawnia cię do takiej treści posta.
sheva17 - 20-03-2012, 23:13
Temat postu:
Cytat:
Ale skąd ma to wiedzieć, tak sobie plecie tylko.



Cytat:
nie uprawnia cię do takiej treści posta.


@pospieszny wciąż obraża innych użytkowników, którzy popełniają drobne błędy, tymczasem sam niedawno totalnie się skompromitował wykazując się nieznajomością....stawek VAT. Jak mawia ludowe porzekadło przyganiał kocioł garnkowi. Swoją drogą wydaje się, że moderatorzy powinni przerwać tą eskalację chamstwa ze strony tego tak sfrustrowanego użytkownika.


Cytat:
Na sprzedaż pójdą raczej te odstawione m.in. na krakowskim Prokocimiu (w tym ta z mojego nicka)


Też tak uważam. Na pewno budyni nikt nie sprzeda, bo i po co. Loki z krakowskiego Prokocimia nie są w najgorszym stanie, także chętni się znajdą. Jestem ciekaw strategii PR-ów. Kupią z marszu, czy wyselekcjonują interesujące ich egzemplarze i będą czekać na ich wystawienie na sprzedaż?
szpiegu - 22-03-2012, 13:32
Temat postu:
Przypuszczam, że nadal w pierwszej kolejności sprzedawane będą lokomotywy oczekujące drugiej naprawy głównej. W następnej kolejności pójdą maszyny, które nie załapią się an pierwszą główną. Prawdopodobnie IC wykona około 20 NG lokomotyw EU07. Na te naprawy raczej załapią się najwyższe numery, które zostały niedawno odstawione
Dual - 23-03-2012, 23:26
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
pospieszny, Licz się, proszę, ze słowami.
To, że pomyliło mi się z inną poznańską stacją (bo na którejś ZTCW stoją odstawione siódemki PIC-u, w tym dawna jeleniogórska - EU07-461), nie uprawnia cię do takiej treści posta.


07-461 pozostała w PKP Cargo, od czerwca ubiegłego roku po modernizacji jeździ pod numerem 1510.
pospieszny - 23-03-2012, 23:36
Temat postu:
No i tu znowu pojawia się pytanie skąd on ma o tym wiedzieć Rolling Eyes

Jak i to że na żadnej "poznańskiej stacji" nie są odstawione żadne EU07.
EU07-469 - 24-03-2012, 06:59
Temat postu:
Info miałem z 2009 roku, zatem coś się mogło zmienić. Niemniej "moja" 469 (stan na początek 2011 r.) pozbawiona od co najmniej 3 lat górnego reflektora dalej sterczy na Prokocimiu... :-(

[ Dodano: 24-03-2012, 07:12 ]
A tu dowody pochodzące z garnek.pl
Dual - 24-04-2012, 16:01
Temat postu:
http://img824.imageshack.us/img824/6177/eu07.jpg
absolutus1 - 24-04-2012, 17:20
Temat postu:
ciekawe czy na złom czy jeszcze sie nadają te siódemki
pilot1123 - 24-04-2012, 23:02
Temat postu:
360 000 zł, cena raczej "działającej"
loki na żyletki chyba koło 100 000 stoją
pospieszny - 25-04-2012, 12:28
Temat postu:
Przewoźnik ogłosił przetarg na sprzedaż 6 lokomotyw elektrycznych serii EU07 (nr 076, 124, 169, 217, 222 oraz 223), które są nieprzydatne w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia.

Oferenci mogą złożyć ofertę na nabycie poszczególnych lokomotyw. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej lokomotywy (lub odpowiednio sumy cen wywoławczych tylu pojazdów na ile złożona jest oferta). Termin wniesienia wadium upływa 15 maja 2012 r. Do tego dnia można też składać oferty.

Poniżej przedstawiamy typ lokomotyw, rok budowy i cenę wywoławczą.

http://kurierkolejowy.eu/images/news/Ep07i-4.jpg


źródło: Kurier Kolejowy
sheva17 - 27-04-2012, 18:04
Temat postu:
Ciekawe czy PR-y i w tym przetargu wystartują? Półki co nabyte loki wypełnią po modernizacji 30% potrzeb. Ciekawe czy PKP IC sprzeda wszystkie loki, które są planowane do sprzedaży? Czy ktoś wie czy prywatne firmy interesują się tym przetargiem?
pospieszny - 14-05-2012, 14:25
Temat postu: PKP Intercity chce sprzedać 40 wagonów
PKP Intercity ogłosiły przetarg na sprzedaż 40 wagonów pasażerskich, które są nieprzydatne w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia.

Przewoźnik dopuszcza składanie oferty na zakup jednego lub kilku wagonów. Firmy biorące udział w przetargu zobowiązane są do dokonanie wpłaty wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej danego wagonu.

PKP Intercity czeka na oferty do 28 maja 2012 roku.

Wykaz wagonów przeznaczonych do sprzedaży


źródło:Kurier Kolejowy
Pawel_15 - 14-05-2012, 14:41
Temat postu:
Na złom czy możliwość kupienia i postawienia ich znów na koła i przywrócenie do jazdy ?
ep09-047 - 14-05-2012, 20:57
Temat postu:
Ciekawe czy PR zakupią te wagony??
bartik - 14-05-2012, 22:12
Temat postu:
W jakim celu mięliby kupować te wagony jak sami pozbywają się tych najbardziej zużytych?
Tomasz B. - 15-05-2012, 00:13
Temat postu:
Niektórych wagonów nie da się przywrócić do jazdy. Pierwszy z listy przetargowej wygląda tak: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/383221,krakow-pozar-wagonu-na-dworcu-towarowym-zdjecia,2,6,id,t,sm,sg.html#galeria-material
Dual - 23-05-2012, 00:42
Temat postu:
http://img254.imageshack.us/img254/5489/27191149.jpg
sheva17 - 23-05-2012, 01:22
Temat postu:
Ceny lokomotyw są bardzo wysokie i PR dobrze zrobiły, że dalej nie licytowały. W końcu wiadomo, że PKP IC ma jeszcze masę loków do sprzedania. Swoją drogą to swoiste kuriozum by TS Opole przelicytowały PR, które i tak za to zapłacą wynajmując te loki.
pospieszny - 18-06-2012, 23:12
Temat postu:
PKP Intercity zamierza sprzedać 49 wagonów

Przewoźnik zamierza się pozbyć kolejnej partii wagonów, które stały się nieprzydatne w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia. Jeżeli nie znajdą się chętni pojazdy pójdą na złom.

Warunkiem wzięcia udziału w ogłoszonym przetargu jest dokonanie wpłaty wadium wysokości 10 proc. ceny wywoławczej netto. Oferty można składać do 3 lipca 2012 r.

Najdroższym wagonem jest wagon sypialny WLABd (rok produkcji 1986) znajdujący się na warszawskim Grochowie. Jego cena wywoławcza wynosi 199 750 zł. Z kolei najtańsze wagony kosztują 21 600 zł. Są to pojazdy drugiej klasy znajdujące się w Opolu, Poznaniu i na warszawskich Szczęśliwcach.

W maju tego roku, PKP Intercity ogłosiło przetarg na sprzedaż w sumie 56 bezużytecznych wagonów. Natomiast w kwietniu przewoźnik podał do wiadomości, że chce sprzedać 6 lokomotyw EU07.


źródło:Kurier Kolejowy
Torczes - 19-06-2012, 00:38
Temat postu:
Te 6 EU07 kupiło TS Opole do obsługi Przewozów Regionalnych.
Pirat - 22-06-2012, 12:08
Temat postu:
PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie przetargowe na sprzedaż 16 wagonów osobowych. Przewoźnikowi udało się znaleźć nabywców dla 7 wagonów. 6 z nich kupiła spółka PKP Cargo Wagon - Kraków.

PKP Cargo Wagon – Kraków kupiło dwa wagony z serii B oraz po jednym z serii Br, Bd, Bo oraz Bdnu. Najstarszy z nich pochodzi z 1973, a najmłodszy z 1988 roku. PKP Intercity otrzyma za nie 125,8 tys. zł netto.

Ostatni z 7 sprzedanych wagonów został kupiony przez Kazimierza Bandzmera prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Punkt Skupu Surowców Wtórnych. Zapłaci on za niego 23,2 tys. zł netto.

źródło: Rynek Kolejowy
Pirat - 28-09-2012, 16:34
Temat postu: PKP Intercity sprzedaje 9 lokomotyw
PKP Intercity sprzedaje 9 lokomotyw

Przewoźnik ogłosił przetarg na sprzedaż 9 lokomotyw elektrycznych serii EU07 (nr 068, 069, 109, 134, 139, 141, 144, 215) i EP07 nr 242, nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej ze względu na wysoki stopień zużycia.

Oferenci mogą złożyć ofertę na nabycie poszczególnych lokomotyw. Cena ofertowa nie może być niższa, niż cena wywoławcza. Lokomotywy oglądać można w dni robocze w godz. od 9.00 do 13.00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z osobami upoważnionymi do kontaktów z oferentami.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej lokomotywy (lub odpowiednio sumy cen wywoławczych tylu lokomotyw na ile złożona jest oferta). Ceny wywoławcze kształtują się od 450 tys. zł do 594 tys. zł za jeden pojazd.

Oferty należy składać do 12 października 2012 r. do godz. 10.45. PKP Intercity dokona wyboru oferenta, który uzyska najwyższą liczbę punktów w kryterium oceny ofert, którymi są: najwyższa cena (waga 85 pkt.) oraz najkrótszy termin płatności (15 pkt.).

źródło: Kurier Kolejowy
amokk6 - 28-09-2012, 17:50
Temat postu:
Tak wysoki stopień zużycia a Pr-y wezmą i zrobią na 160km/h.A w sezonie nie będzie czym jeżdzić,będą pożyczać od Cargo.
grzesik56 - 29-09-2012, 08:16
Temat postu:
dokładnie tak ,Cargo się ucieszy.Szkoda tych siódemek jeszcze zanim będą jeździć po całej E30 160km/h trochę czasu upłynie,jeszcze by rewizje przeszły i spokojnie wyjeździły swoje kilometry.Dziwna to polityka,wytłuc ile się na i do odstawki bo nie niepotrzebne,ale tak będzie jak nikomu nie zależy i nikt nie odpowiada za to swoim majątkiem.Na Prokocimiu stoi ok.100 odstwawionych siódemek i wcześniej czy póxniej też podzielą los poprzedniczek.Swoją drogą większość denaturatów wystawili
alojz - 29-09-2012, 11:10
Temat postu:
grzesik56 napisał/a:
jeszcze by rewizje przeszły i spokojnie wyjeździły swoje kilometry.
Ale one właśnie wyjeździły swoje kilometry.
grzesik56 - 29-09-2012, 11:24
Temat postu:
ale za nim będzie szybkość 160 to jeszcze raz by mogły przejść rewizje i spokojnie kilometry wyjeździć przez 3-4 lata,zanim skonczą remont o ile skończą,bo inna sprawa
railman93 - 29-09-2012, 13:57
Temat postu:
O nie czekają na rewizję, tylko na naprawę główna, która jest kosztowniejsza...
Anonymous - 30-09-2012, 22:22
Temat postu:
Nigdy nie będą jeździć po całej E30 na 160 km/h. Bo odcinka Katowice-Kraków nigdy nie wyremontują po bankructwie PNI, chyba że za 15 lat.... Twisted Evil
sheva17 - 01-10-2012, 00:25
Temat postu:
PKP IC ma w końcu budynie, na obecną ofertę loków wystarczy a wspomniane budynie wyremontowane przez PR-y po rewizjach powinny wystarczyć. Mam nadzieję, że do PR trafi kolejnych 9 siódemek.
sympatyk - 23-05-2014, 21:21
Temat postu:
PKP Intercity sprzedaje 100 jednostek taboru.

Przewoźnik obsługujący połączenia dalekobieżne chce zbyć 100 jednostek taboru. W trybie licytacji elektronicznej planuje sprzedać 6 lokomotyw elektrycznych oraz 94 wagony.
PKP IC dąży do sprzedaży 6 lokomotyw elektrycznych serii EU07. Są to pojazdy o nr 070, 145, 153, 196, 238 i 240, zbudowane w latach 1969-1974. Cena wywoławcza netto kształtuje się pomiędzy 463 320 zł a 534 600 zł. Ponadto przewoźnik oferuje 94 wagony pasażerskie różnych typów, zbudowane pomiędzy 1974 r. a 1991 r. Ich ceny wahają się od 11 250 zł po 41 250 zł. Łączna cena wywoławcza oferowanego taboru wynosi około 5,15 mln zł.
Aby przystąpić do licytacji w trybie elektronicznym, zainteresowany pozyskaniem taboru musi złożyć stosowny wniosek i wpłacić wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej jednostki taboru. Termin składania wniosków upływa 4 czerwca 2014 r. o godzinie 12:00. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena.

http://www.rynek-kolejowy.pl/52440/pkp_intercity_sprzedaje_100_jednostek_taboru.html
ss123 - 24-05-2014, 13:52
Temat postu:
ooo to chyba polecą wagony z KrakowaBieżanowa wśród nich 141 a i porządna sypialka. Z tego ci wiem to mieli naprawiać te wagony czyzby zrezygnowali ? ktoś ma jakieś info na temat tych wagonów ? z góry dzięki
alojz - 24-05-2014, 23:02
Temat postu:
Tu jest lista - http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/sprzedaz-6-lokomotyw-elektrycznych-i-94-wagonow-pasazerskich.html
danio - 25-05-2014, 08:50
Temat postu:
Niech budynie oddadzą do PR, to nie będę musieli starych lokomotyw sprzedawać lub złomować.
jubikej - 25-05-2014, 09:24
Temat postu:
budyniom wychodzą teraz P4 i sa im robione rewizje
EU07-469 - 25-05-2014, 09:39
Temat postu:
Ciekawe, kto tym razem to kupi... Pójdzie na złom czy znów to kupi PR albo TS Opole i będzie reanimować...
sympatyk - 12-06-2014, 20:15
Temat postu:
PKP IC sprzedaje lokomotywy i wagony.

Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na sprzedaż 3 lokomotyw elektrycznych i 90 wagonów pasażerskich. Pojazdy nie znalazły nabywców w poprzednim przetargu ogłoszonym przez przewoźnika.
Przedmiotem aukcji jest sprzedaż 3 lokomotyw elektrycznych serii EU07. Dwie lokomotywy znajdują się obecnie w Krakowie, jedna w Warszawie. Cena wywoławcza wynosi 534 600 zł netto w przypadku każdego zadania.
Chętni mogą też nabyć wagony pasażerskie przewoźnika. Spółka oferuje 90 pojazdów z serii Adu, B10nouz, BD4osuv, As, Azdu, Bd, Bcou, WRou, Wro, Wlab10o, Sk, Ao, A9ou, Adu, Brdu i Bd. Wagony znajdują się w Katowicach, Krakowie, Gdyni, Kołobrzegu, Lublinie, Przemyślu, Warszawie i Wrocławiu. Ceny wywoławcze wahają się od 11 250 zł netto do 41 250 zł netto.
W poprzednim przetargu na sprzedaż 94 wagonów, który ogłoszony został w maju 2014 roku udało się znaleźć nabywców jedynie na 4 pojazdy.
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10% ceny konkretnych pojazdów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/52722/pkp_ic_sprzedaje_lokomotywy_i_wagony.html
Pirat - 25-07-2014, 20:35
Temat postu:
Spółka PKP Intercity ogłosiła sprzedaż w formie licytacji 10 lokomotyw elektrycznych typu EU07. Cena wywoławcza każdej z nich to ok. pół miliona złotych.

Więcej TUTAJ
sympatyk - 11-10-2014, 13:21
Temat postu:
PKP Intercity pozbywa się starych lokomotyw spalinowych.

Przewoźnik ogłosił licytację w trybie elektronicznym 9 lokomotyw serii SU45. Na sprzedaż trafiają pojazdy wyprodukowane w latach 1974-1975. Warto przypomnieć, że projekt tego taboru pochodzi sprzed pół wieku.
Od 1970 do 1976 r. powstało 265 lokomotyw dla PKP, a w 1977 r. także 3 sztuki dla kolei libańskich (typ 301Dc). SP45 były wyposażone w kotły parowe wykorzystywane do ogrzewania wagonów pasażerskich. Były one jednak awaryjne, co spowodowało podjęcie decyzji o ich wymianie na prądnice grzewcze. Przedsięwzięcie to zostało zrealizowane w 190 lokomotywach przez ZNTK Poznań w latach 1988-1997. W ten sposób powstały lokomotywy SU45. Wkrótce stały się one podstawowymi środkami trakcyjnymi w połączeniach pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych. Na początku XXI w. stopniowo wypierały je jednak autobusy szynowe, których uruchamianie w przypadku niewielkich potoków podróżnych było bardziej opłacalne ekonomicznie niż całych tradycyjnych składów.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53971/pkp_intercity_pozbywa_sie_starych_lokomotyw_spalinowych.htm




PKP Intercity wystawiło na sprzedaż 112 wagonów.

PKP Intercity zaprasza do wzięcia udziału w licytacji elektronicznej dotyczącej sprzedaży 112 wraków wagonów pasażerskich.
Ze sprzedaży zostają wyłączone zestawy kołowe z maźnicami. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. Termin składania wniosków o dopuszczenie do licytacji upływa 13 października.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21511/PKP-Intercity-wystawilo-na-sprzedaz-112-wagonow.html
beton44 - 11-10-2014, 16:05
Temat postu:
Pewnie znowu nie znajdą się chętni.

Chętni byli 2 lata temu, gdy sprzedawano wagony "jak leci

Teraz każą zdemontować i odwieźć koła, na poprzedni przetar
nikt się nie zgłosił
sympatyk - 24-10-2014, 16:15
Temat postu:
PKP Intercity sprzedaje 12 lokomotyw EU07.

Sprzedaż pojazdów będzie się odbywać w formie aukcji elektronicznej. Sześć z pośród tuzina lokomotyw pochodzi z Zakładu Centralnego PKP Intercity. Pięć pojazdów znajduje się na stanie Zakładu Południowego a jeden Północnego. Wszystkie lokomotywy zostały wyprodukowane w latach 80 ubiegłego wieku. Najstarsza w roku 1984, najmłodsza w 1989.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21691/PKP-Intercity-sprzedaje-12-lokomotyw-EU07.html
Piotr13 - 24-10-2014, 16:27
Temat postu:
O, wreszcie się wzięli za te gnijące 303E. Czyli też raczej nie ma już szans na zwiększanie pracy przewozowej dla odbudowy pozycji kolei.
sympatyk - 09-11-2014, 19:13
Temat postu:
PKP IC wystawiło na sprzedaż 164 wagony.

Przewoźnik chce się pozbyć dużej partii nieużywanych wagonów. Gdyby wszystkie z nich udało się sprzedać po cenach wywoławczych do kasy PKP Intercity wpłynęłoby aż 4 mln 270 tys. złotych. Do kupienia są wagony różnych typów wyprodukowane w latach 1974-1991. Sprzedaż 164 wagonów odbędzie się podczas licytacji elektronicznej. Każdy z pojazdów będzie wystawiony odrębnie.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21888/PKP-IC-wystawilo-na-sprzedaz-164-wagony.html
beton44 - 10-11-2014, 22:44
Temat postu:
Ciekawe czy znajdą się jelenie.

"Złomowcy" to pracują dla zysku nie dla idei. Oni muszą zarobić.
Warunki stawiane przez IC są raczej takie że nie zarobią. Czyli się nie znajdą.

Ciekawe czy wywieszczę Wink
sympatyk - 16-12-2014, 14:05
Temat postu:
PKP IC sprzedaje 9 lokomotyw elektrycznych

PKP Intercity ogłosiła sprzedaż w formie licytacji elektronicznej 9 lokomotyw elektrycznych serii EU07 i EP07. Cena wywoławcza wszystkich pojazdów to ponad 4,38 mln zł netto. Lokomotywy EP07-455 oraz EU07-528 przebywają w Warszawie. Kolejne dwa elektrowozy EP07-476 oraz EU07-536 stoją w Krakowie , natomiast sześć lokomotyw serii EP07 o numerach 371, 502, 424, 427 oraz 522 stacjonują w Gdyni. Wystawiona na sprzedaż lokomotywy zostały wyprodukowane w latach 1985-1990.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22456/PKP-IC-sprzedaje-9-lokomotyw-elektrycznych.html
Arek - 19-01-2015, 10:16
Temat postu:
PKP Intercity wystawiły na sprzedaż 165 wagonów. A ściślej mówiąc ich wraków. Wszystkie są bowiem przeznaczone na złom. Wagony można nabyć w drodze licytacji elektronicznej, która odbędzie się 26 stycznia br. Jedyne kryterium stanowi najwyższa cena. Przedmiot licytacji został podzielony na 13 zadań. Warunkiem udziału jest natomiast wadium, w wysokości 10% ceny wywoławczej.

Więcej:
http://inforail.pl/text.php?id=68858
Arek - 03-02-2015, 12:52
Temat postu:
PKP Intercity udało się sprzedać 12 lokomotyw elektrycznych na licytacji elektronicznej:

http://inforail.pl/text.php?id=69159
sympatyk - 07-07-2015, 11:04
Temat postu:
PKP IC zlicytuje uszkodzoną lokomotywę EU07.

Spółka PKP Intercity, w licytacji elektronicznej, chce sprzedać lokomotywę elektryczną EU07-131, która uległa uszkodzeniu w 2012 r. W październiku 2012 r., ciągnąc międzynarodowy pociąg Polonez z Moskwy do Warszawy, lokomotywa ta zderzyła się z samochodem ciężarowym, który wjechał pod skład na przejeździe kolejowym w Rembertowie. W wyniku zderzenia wgniecione zostało czoło lokomotywy. Lokomotywa EU07-131 została wyprodukowana w 1970 r. Jej cena wywoławcza wynosi: 396.000,00 zł netto. Termin przesyłania wniosków o dopuszczenie do licytacji upływa w dniu 30 marca br.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23707/PKP-IC-zlicytuje-uszkodzona-lokomotywe-EU07.html

---

Kolejne wagony PKP Intercity na sprzedaż.

PKP Intercity pozbywa się kolejnych niesprawnych i nienadających się do remontów wagonów osobowych. Tym razem na licytację elektroniczną spółka wystawiła ich 49. Obecnie znajdują się w bardzo różnych lokalizacjach.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/57111/kolejne_wagony_pkp_intercity_na_sprzedaz.html

---

PKP Intercity znów próbuje sprzedać 90 wagonów.

Przewoźnik już od kilku miesięcy stara się zlicytować 90 wagonów pasażerskich różnego typu wyprodukowanych w latach 1969-1988. Do tej pory zużyty tabor nie znalazł swoich nabywców.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24228/PKP-Intercity-znow-probuje-sprzedac-90-wagonow.html

___

PKP Intercity sprzedaje 80 wagonów pasażerskich.

Przewoźnik chce się pozbyć kilkudziesięciu wraków wagonów pasażerskich w trybie licytacji elektronicznej. Cena wywoławcza wszystkich pojazdów wynosi 1 mln 216 tys. złotych.
Do kupienia są wagony osobowe pierwszej i drugiej klasy, sypialne, bagażowe, barowe. Wystawiony na licytację tabor został wyprodukowany w latach 1969-1988.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24963/PKP-Intercity-sprzedaje-80-wagonow-pasazerskich.html
Anonymous - 07-07-2015, 16:41
Temat postu:
I dobrze. Gdy czytam komentarze typu: "sprzedają, a od Czechów wypożyczają" to nóż mi się w kieszeni otwiera. Wiadomo. Mają problemy z taborem, ale te wagony, które chcą zezłomować do NICZEGO się nie nadają. Sam osobiście widziałem te wagony i one naprawdę nie nadają się do modernizacji...
OS_24 - 07-07-2015, 18:41
Temat postu:
LoloPendolo napisał/a:
I dobrze. Gdy czytam komentarze typu: "sprzedają, a od Czechów wypożyczają" to nóż mi się w kieszeni otwiera. Wiadomo. Mają problemy z taborem, ale te wagony, które chcą zezłomować do NICZEGO się nie nadają. Sam osobiście widziałem te wagony i one naprawdę nie nadają się do modernizacji...
Każdy się nadaje, byle miał ramę całą. To sie chyba "ostoja" nazywa
Anonymous - 07-07-2015, 19:09
Temat postu:
Dokładnie. Ostoja jest najważniejsza, bo tylko ona zostaje.
sympatyk - 29-09-2021, 21:47
Temat postu:
PKP Intercity znów szuka kupców na 38 wagonów.

PKP Intercity nie sprzedało 38 wagonów pasażerskich. Stare pojazdy nie okazały się interesującym kąskiem dla operatorów. Spółka chce sprzedać je ponownie.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-znow-szuka-kupcow-na-38-wagonow-104667.html
Victoria - 18-07-2022, 19:27
Temat postu:
PKP Intercity sprzedało stare lokomotywy i wagony

PKP Intercity sprzedało osiem lokomotyw EU07 oraz 60 wagonów osobowych.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-sprzedalo-stare-lokomotywy-i-wagony/
dinxles - 18-07-2022, 20:31
Temat postu:
Ciekawe czy kupili je prywatni przewoznicy... Język
Ralny - 08-12-2022, 14:50
Temat postu:
Połowa wszystkich wagonów sypialnych PKP Intercity trafi na sprzedaż

PKP Intercity dysponuje 133 wagonami sypialnymi, blisko połowa z nich ma zostać sprzedana – przekazał Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/polowa-wszystkich-wagonow-sypialnych-pkp-intercity-trafi-na-sprzedaz/
Arek - 02-02-2023, 17:09
Temat postu:
PKP Intercity wystawiło na sprzedaż 5 lokomotyw elektrycznych EU/EP07, które odstawione są na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim oraz stacji Gdynia Postojowa.

https://www.nakolei.pl/pkp-intercity-sprzedaje-lokomotywy-eu-ep07/
Tymczasowy - 03-02-2023, 00:01
Temat postu:
Ten złom kupi jakiś złomiarz, naprawi w swojej manufakturze, UTK dopuści do eksploatacji. Następnie nowy nabywca wydzierżawi to PKP Intercity.
Takie interesy robi się na państwowej kolei.
Ralny - 17-04-2023, 18:30
Temat postu:
PKP Intercity planuje sprzedaż ponad 20 lokomotyw

Jak dowiedział się „Kolejowy Portal” PKP Intercity podjęło decyzję o sprzedaży 24 lokomotyw serii EU07/EP07 wycofanych z eksploatacji.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-planuje-sprzedaz-ponad-20-lokomotyw/
Tymczasowy - 17-04-2023, 22:58
Temat postu:
Sprzedadzą w cenie złomu. Kupi jakiś cwaniak i wyremontuje to nazywając to haniebne dzieło modernizacją. Da na dopuszcz4nie do eksploatacji w UTK. A następnie wydzierżawi lub sprzeda do PKP Intercity. Już były takie przypadki, PKP Intercity nie opłaca się naprawiać własnymi zasobami bo mają duże koszty. Nic dziwnego jeśli szastają pieniędzmi podatników a pensja kier./ konduktora wynosi obecnie 6.000 na rękę bez nadgodzin.
To jest chraniukowa gospodarność.
Diken - 26-04-2023, 15:00
Temat postu:
W jakim celu można zakupić np. stary wagon pasażerski w PKP?
No albo w celu takim, aby coś zrobić w takim wagonie, np. jakiś bar, restauracja lub coś innego, ale...
To byłoby prawie nieopłacalne.

Po pierwsze ktoś kto by to kupił, musiałby włożyć w wagon taki dużo więcej kasy, w remont niż byłby wart taki wagon.
No bo wagony takie, które są na sprzedaż są często stare i zużyte, które już się nie nadają na jeżdżenie w trasy.
Czasami też remonty takich wagonów są nieopłacalne, aby jeszcze służyły w PKP.
i nie wiem jak ktoś, kto by kupił taki wagom przetransportowałby taki ciężar na swój teren lub jakąś działkę?
Byłyby to nie małe koszty.
Po drugie, ktoś mógłby kupić wagon stary dla złomu, ale też trzeba by się tym zająć i rozebrać taki wagon, a za darmo tego nikt nie zrobi.

Ja miałbym chęci, by kupić taki wagon stary od PKP, gdybym tez miał na to kasę, ale nie miałbym co z tym zrobić i możliwe, że wydałbym na to niepotrzebnie kasę, i to nie tak mało.
dinxles - 26-04-2023, 16:00
Temat postu:
Zdaje się że jest w Polsce operator pociągów specjalnych który kupił sobie wagon za 19 tys zł kwalifikowany do naprawy głównej a został dopuszczony i jezdzi na pociągach specjalnych. Poczytaj sobie sprawozdania finansowe spółek prywatnych w Polsce.
Arek - 12-03-2024, 23:34
Temat postu:
8 marca, odbyła się licytacja dotycząca sprzedaży przez PKP Intercity 23 lokomotyw elektrycznych. Wszystkie pojazdy zostały sprzedane.

https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-sprzedalo-23-lokomotywy/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group