INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Nowy IR do Krynicy

pospieszny - 17-03-2012, 18:08
Temat postu: Nowy IR do Krynicy
Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, od 1 czerwca Przewozy Regionalne zamierzają uruchomić pociąg interREGIO „Nikifor” do Krynicy. Zmiany czekają także pasażerów sezonowego „Giewonta” kursującego przez Żywiec.

Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, informuje, że pociągi interREGIO kursujące w sezonie zimowym do Zakopanego cieszyły się dość dużym zainteresowaniem wśród pasażerów. Z tego względu spółka zdecydowana się na rozbudowę oferty.

- Podróżni docenili zalety uruchamianych przez Przewozy Regionalne bezpośrednich pociągów interREGIO do Zakopanego. Dla mieszkańców Dolnego Śląska i Opolszczyzny iR "Giewont" to najszybsze bezpośrednie połączenie ze stolicą Tatr, Podhalem, a także Beskidem Śląskim i Żywieckim. Natomiast "Gubałówka" jest najtańszym bezpośrednim pociągiem łączącym Warszawę z Zakopanem. Oba pociągi cieszyły się sporym zainteresowaniem w okresie ferii zimowych – podkreśla Stilger.

„Giewont” w dwóch wariantach

Większość pociągów interREGIO kursuje na zasadach komercyjnych, dlatego pociągi do miejscowości chętnie odwiedzanych przez turystów kursują w dniach, kiedy popyt na usługi przewozowe jest największy.

W wakacje spółka zamierza wprowadzić kilka zmian korzystnych dla turystów. - Chcąc zwiększyć dostępność pociągu "Giewont", stworzymy mieszkańcom Częstochowy i Zagłębia możliwość wygodnego dojazdu w Tatry i Beskidy. W sezonie letnim iR "Giewont" będzie kursował w dwóch wariantach. W soboty pociąg pojedzie z Zakopanego do Opola (przez Rabkę Zdrój, Żywiec, Bielsko-Białą, Katowice, Gliwice), a w drogę powrotną wyruszy w niedzielę. Nowością będzie wariant tego pociągu z Częstochowy do Zakopanego (w soboty, powrót w niedzielę) – informuje Stilger.

Oprócz dwóch wariantów kursowania, „Giewont” będzie miał także zmodyfikowane godziny odjazdów oraz dodatkowy postój w Hucisku. - Zdecydowaliśmy się nie tylko na wprowadzenie drugiego wariantu trasy, ale również na modyfikację godzin kursowania. Pociąg będzie przyjeżdżał do Zakopanego wcześniej, a w drogę powrotną będzie wyjeżdżał później. W czasie ferii zimowych monitorowaliśmy zainteresowanie pasażerów postojami w Lachowicach i Jeleśni. Stopniowo zyskują one na znaczeniu, dlatego w sezonie letnim oba pociągi będą zatrzymywały się w Lachowicach, Jeleśni oraz dodatkowo w Hucisku, czyli w miejscowościach, które na co dzień nie mają regularnych połączeń kolejowych – zapowiada Stilger.

Do Krynicy z „Nikiforem”
Kolejna nowość, jaką Przewozy Regionalne przygotowały z myślą o turystach i kuracjuszach odwiedzających Beskid Sądecki i Beskid Niski, to bezpośrednie połączenie Warszawy z Krynicą Zdrój.

- Pociąg interREGIO "Nikifor" będzie wyjeżdżał z Warszawy połączony ze składem "Gubałówki". W Krakowie składy będą rozłączane. "Gubałówka" uda się do Zakopanego, a "Nikifor" do Krynicy, przez Tarnów, Nowy Sącz i Piwniczną – objaśnia Michał Stilger.

Dodać należy, że poza pociągiem interREGIO „Nikifor”, przewoźnik posiada skład Acatus 2 (bydgoskiej PESY) o nazwie „Nikifor”, który kursuje w ramach oferty REGIO z Krakowa do Nowego Sącza.

źródło: Kurier Kolejowy
Anonymous - 17-03-2012, 21:54
Temat postu:
Jeśli Nikifor pojedzie, to wyslę do PR-ów jakis dziękczynny list !


Smile
Bonifas - 18-03-2012, 07:16
Temat postu:
Myślę że do Krynicy powinien być też uruchomiony pociąg np IR Poprad ze Szczecina przez Poznań, Wrocław,Gliwice, Bytom, Katowice, Kraków, nie mniej cieszmy się z tego co ma być.

[ Dodano: 18-03-2012, 07:17 ]
Pułtuś,
Nawet jeśli pojedzie to będzie to tylko sezonowiec niestety
sebek - 18-03-2012, 08:21
Temat postu:
Giewont jest strzałem w dziesiątke, ale tak naprawde to zastępuje niemal już legendarnego "Ornaka", który wiele lat cieszył popularnością. Kto jeżdził Ornakiem, pamięta ilu pasażerów tam przewijało i ta trasa do Zakopca przez Bielsko, zawsze była idealna dla takich połączeń. Ciesze sie, że Giewont jest popularny, ale szkoda, że kilka lat po Ornaku była pustka na tej trasie i dojazd z Katowic do Zakopanego fatalny.
Każdy kolejny pociąg IR do Zakopca, powinien mieć jednak rozszerzone terminy, nie tylko zimowo, świąteczno, letnie, ale przynajmniej we wszystkie wekendy roku.
dyżurny - 18-03-2012, 13:31
Temat postu:
Patent drugiego wariantu Giewonta do Częstochowy to moim zdaniem dobre posunięcie, ale martwi mnie skrócenie go tylko do Opola. Szkoda, bo wydaje mi się, że Wrocław jako stacja końcowa dla tego pociągu jest lepszym rozwiązaniem. Co do Nikifora - z tego co widzę w rozkładzie, to do Krynicy będzie jechał ~30 minut przed osobówką Kraków - Krynica. Mam nadzieje, że będzie to połączone, bo w przeciwnym razie żaden z tych pociągów nie będzie miał za dużego wzięcia wśród pasażerów.
rumburak - 18-03-2012, 17:21
Temat postu:
Cytat:
W soboty pociąg pojedzie z Zakopanego do Opola (przez Rabkę Zdrój, Żywiec, Bielsko-Białą, Katowice, Gliwice), a w drogę powrotną wyruszy w niedzielę.


To nareszcie Górale będą mogli wygodnie wyskoczyć na weekend do Opola ;-)
Trochę mnie niepokoi nazywanie 2 różnych pociągów tą samą nazwą...
Anonymous - 18-03-2012, 18:54
Temat postu:
dyżurny napisał/a:
Co do Nikifora - z tego co widzę w rozkładzie, to do Krynicy będzie jechał ~30 minut przed osobówką Kraków - Krynica. Mam nadzieje, że będzie to połączone, bo w przeciwnym razie żaden z tych pociągów nie będzie miał za dużego wzięcia wśród pasażerów.


Nie przesadzaj. Popyt na pociag Warszawa - Krynica bedzie duzy a i Krakowski Parch ma swoich stałych klientów. Raczej łącząc dwa pociagi przedobrzymy i to zdecydowanie. Nie mozna zawsze piec dwoch pieczeni na jednym ogniu.
rumburak - 18-03-2012, 19:01
Temat postu:
Cytat:
Nie przesadzaj. Popyt na pociag Warszawa - Krynica bedzie duzy


Tylko ciekawe którędy będzie jeździł w przyszłości, skoro przez cały rozkład 2012/13 na Kraków-Tarnów mają być wpuszczane przez PLK wyłącznie pociągi obsługujące relację do Krakowa(!).

PKP IC już podobno rozważa rozbicie Ex Małopolski na odcinek Gdynia-Kraków i Kraków-Rzeszów (ten ostatni obsługiwany Edytami).
pospieszny - 18-03-2012, 19:44
Temat postu:
Tak , tak a PLK-a w tym celu zasponsoruje przewoźnikom tabor koszty i utracone przychody Śmiech
Ba w następnym kroku podzieli Nikifora na relacje do Krakowa i do Tarnowa Rolling Eyes
lukasz92 - 18-03-2012, 22:50
Temat postu:
Cytat:
Tylko ciekawe którędy będzie jeździł w przyszłości, skoro przez cały rozkład 2012/13 na Kraków-Tarnów mają być wpuszczane przez PLK wyłącznie pociągi obsługujące relację do Krakowa(!).

W czym problem? Trasujemy łącznik do IR Gubałówka: IR Nikifor rel. Kraków Płaszów - Krynica - Kraków Płaszów i wszystko gra.
Tomasz B. - 18-03-2012, 23:11
Temat postu:
Jeśli to prawda z tym Opolem to być może na odcinku Wrocław-Opole będziemy mieli Regio, które w Opolu przejdzie w InterRegio ...
sheva17 - 18-03-2012, 23:17
Temat postu:
Bardzo dobry pomysł z IR Nikifor, ale nie sądzę by od Krakowa jechał jako osobna relacja. Raczej w dni kursowania pojedzie od Krakowa na planie osobówki. Nie ma co owijać w bawełnę, taki IR raczej kokosów by nie przynosił. Z drugiej strony takie połączanie jest potrzebne, PKP IC całkowicie zwinęło się z tej relacji.
dyżurny - 19-03-2012, 06:08
Temat postu:
Pułtuś, żebyś się z tym popytem nie zdziwił.. PR Kraków równie dobrze może wpaść na "yntelygentny" pomysł, zrobić Krakowskiego Parcha w D, a Nikifora od Krakowa puścić jako osobówkę, z PWDC i całą taryfą na Regio (podobnie jak 2 albo 3 lata temu było z Giewontem, który od Krakowa do Zakopanego jechał w planie osobówki).

rumburak, rozbicie Małopolski to może być dobry manewr po jednym warunkiem - na odc. Kraków - Rzeszów ob. taryfa TLK, i wtedy ma to sens.
DarekP - 19-03-2012, 09:58
Temat postu:
Jeżeli te pociągi będą w rozkładzie prezentowane w tych skróconych relacjach, to pies z kulawą nogą nie pojedzie na trasie np. Rzeszów-Gdańsk, bo będzie to relacja z przesiadką, co od razu wiąże się z niebezpieczeństwem, że się nie zdąży itd.
Ja zauważyłem inną ciekawą prawidłowość w PKS - wydłużanie relacji. Taki kurs z Polańczyka ma na tablicy Lublin, choć faktycznie jedzie do Rzeszowa, gdzie następuje zmiana autobusu. Ale pasażerowie przechodzą z jednych drzwi do drugich, nie konkurując z tymi, co się dopiero dosiadają.
podobne praktyki pamiętam z kursów Polskiego Ekspresu, przy czym tam kierowcy zajmowali się również przepakowaniem bagaży z luków, pasażerowie przenosili tylko swój bagaż podręczny.
A na kolei - mamy pociąg Przemyśl Gł - Skarżysko Kamienna, zamiast Warszawa Wschodnia itd.
rumburak - 19-03-2012, 21:05
Temat postu:
Cytat:
Ja zauważyłem inną ciekawą prawidłowość w PKS - wydłużanie relacji


Przewoźnicy busowi robią to samo, np. Neobus. W środku nocy wszyscy grzecznie przesiadają się z autokaru do busików rozwożących w różne miejsca docelowe.

Tylko kolej śpi, i zamiast publikować w rozkładzie faktyczne, dłuższe relacje - uporczywie pokazuje jedynie krótsze. Ech, kiedy ktoś nareszcie zajmie się psychologią podróżowania...
pawelu - 19-03-2012, 22:10
Temat postu:
Nie wiem co będzie na odcinku E30 od grudnia, ale póki co cieszmy się zapowiedzą PR o wprowadzeniu bezpośredniego IR relacji Warszawa Wsch.-Krynica, tym bardziej że na odcinku Warszawa Wsch.-Kraków Płaszów będzie połączony ze składem do Zakopanego co na pewno obniży koszty jego uruchomienia na i tak drogiej CMK. Podejrzewam, że spokojnie pociąg ten na siebie zarobi. O brak chętnych do podróżowania bym się nie martwił, nawet na weekend będzie można wyskoczyć.
Anonymous - 19-03-2012, 23:06
Temat postu:
O jeszcze mniejszych kosztach uruchomienia niech swiadczy fakt, ze (nie wiem jak zostanie to obiegowo rozegrane) ale w strone do Warszawy IR Nikifor prawdopodobnie pojedzie w planie osobowki Nowy Sacz - Krakow Gl. odj. 14:28. Mozliwe ze na wakacje osobowka zawiesi kursowanie i zamiast niej bedzie jechac IR Nikifor. Na to rozwiazanie wskazuje godzina odjazdu z Krynicy - 12:55, wiec w Saczu na 14:25. Bingo. Raczej trudno by z Sacza wyjezdzaly dwa pociagi do Krakowa w odstepie 10 minut. Ponadto wyjasnialoby to długi czas przejazdu.
pospieszny - 20-03-2012, 08:08
Temat postu:
Połączone relacje to większe brutto, większe brutto to większa opłata za dostęp w wspólnej drodze przebiegu.
Choćby po tej jednej składowej widać że nie będzie tu żadnego obniżenia kosztów, jeśli już to minimalne zmniejszenie strat na tym IR.
sheva17 - 20-03-2012, 23:22
Temat postu:
Cytat:
Połączone relacje to większe brutto, większe brutto to większa opłata za dostęp w wspólnej drodze przebiegu.


Chyba połączone składy. Nie możesz jednak wiedzieć czy przewoźnik nie uzna, że 1 EZT spokojnie tutaj wystarczy na całą trasę. Jak można oszczędzić na czymś czego jeszcze nie ma? IR Nikifor dopiero ma się pojawić.
lubelak195 - 21-03-2012, 06:01
Temat postu:
Łączenie EZTów na odcinku Warszawa Centralna- Kraków Płaszów to wg. programu kalkulacja oszczędność o 1226 zł do tego jak by jechały oddzielnie, co daje 440 000 różnicy w skali roku, to jest sporo.
misiek2010 - 27-03-2012, 17:09
Temat postu:
Taki iR Nikifor mógłby być teoretycznym ratunkiem dla linii Stróże- Jasło... Mianowicie tak myślałem sobie:
- z Jasła (lub z Gorlic) do Nowego Sącza mógłby być uruchomiony pociąg skomunikowany z porannym Dunajcem w Stróżach. Pociąg przyjeżdżałby ok. godz. 6.00 do N.Sącza--> dowóz do pracy na 6/6.30
- z Nowego Sącza do Jasła/ Gorlic---> ten pociąg mógłby pojechać o godzinie Regio 33258 ale zamiast do Tarnowa---> to do Jasła/ Gorlic.(powrót z pracy/szkoły) Do Tarnowa jedzie kolejny pociąg o godz.15.20, więc nie ma sensu dublowania iR jak i Regio z 15.20. Przy okazji można by opóźnić Krakowskiego Parcha o jakieś 30-40 minut, by zrobić skomunikowanie w Stróżach.
- wieczorny z Jasła/Gorlic do Stróż---> lepiej byłoby z Jasła, gdyby np. zrobić skomunikowanie z Regio z Rzeszowa. Przyjazd do Stróż byłby skomunikowany z Dunajcem (19.12), Regio 6034 do Tarnowa oraz (ewentualnie) z TLK 33502 do Krakowa.
- wieczorny ze Stróż do Gorlic/Jasła---> po przyjeździe Dunajca, Regio i TLKi.
Nie wiem na ile dobre są powyższe pomysły. Ale gdyby MZPR razem z Podkarpaciem choć troszkę pomyślały...Oczywiście kursy powinny być do Jasła, ale z wjazdem do Gorlic. Więc jeśli ,,niedałobysie" do Jasła- to chociaż do samych Gorlic. Ale cóż- to tylko mrzonki
Gdyby porwać się z motyką na słońce, to można by również dorzucić połączenia:
- poranny z Nowego Sącza do Jasła (lub Gorlic) skomunikowany z Regio 33101 z Krakowa w Stróżach
- z Jasła/ Gorlic do Nowego Sącza - skomunikowany z Regio 6026 do Tarnowa w Stróżach.

Tak oto linia Stróże - Jasło mogłaby wrócić na kolejowa mapę przewozów pasażerskich
Kleinnepole - 01-04-2012, 16:37
Temat postu:
Jak to w końcu będzie z "Giewontem"? W soboty jeździ Zakopane-Opole p. Bielsko,a w niedzielę do Częstochowy przez Bielsko czy przez Kraków?
Anonymous - 01-04-2012, 18:10
Temat postu:
Troche niefajnie, bo IR Nikofor bedzie mial 20 minut postoju na Płaszowie i 20 minut postoju na Głównym, bez sensu Mad
kemi73 - 02-04-2012, 09:34
Temat postu:
Pułtuś nie bez sensu tylko to się teraz nazywa "rezerwy czasowe" tak by PLK mogło pochwalić się 99% punktualnością Smile.
pospieszny - 02-04-2012, 09:56
Temat postu:
Jeśli już to punktualnością chwalą się przewoźnicy a nie zarządca, natomiast rezerwy czasowe są też życzeniem i potrzebami przewoźnika co i w tym wypadku ma miejsce.
Victoria - 10-07-2012, 17:20
Temat postu:
Cenowe zamieszanie z Interregio „Nikifor”

Interregio „Nikifor” kursuje codziennie na trasie Warszawa – Krynica Zdrój. Władze Przewozów Regionalnych zdecydowały, by na odcinku Kraków – Krynica pociąg objęty był taryfą Regio. Jak się okazuje, bilety nadal sprzedawane są jak na połączenie Interregio.

Więcej TUTAJ

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group