INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Podkarpackie szuka przewoźnika

pospieszny - 28-06-2012, 13:54
Temat postu: Podkarpackie szuka przewoźnika
10 lipca nastąpi otwarcie ofert w przetargu na przewozy kolejowe w 2013 roku na terenie województwa podkarpackiego.

Jak mówi Wiesław Bek, rzecznik prasowy marszałka województwa podkarpackiego, oferta przewozowa ma być zbliżona do aktualnie obowiązującej. - Połączenia zostaną utrzymane na tegorocznym poziomie. To oznacza jednak, że nie przewiduje się reaktywacji połączeń np. do Krościenka – zaznacza Wiesław Bek.

Władze województwa liczą, że przetarg przyczyni się do podniesienia jakości usług.

Co ciekawe zwycięzca ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego przetargu, będzie realizował przewozy kolejowe w regionie jedynie przez rok. Dlaczego tak krótko? - Umowa zostanie zawarta na taki czas ze względu na toczące się prace nad planem zrównoważonego rozwoju transportu publicznego dla województwa podkarpackiego. Dopiero ten dokument określi potrzeby społeczne w tym zakresie i zdefiniuje najbardziej optymalny system ich zaspokajania uwzględniający aktualne możliwości finansowe samorządu – wyjaśnia Bek.

Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Roczna praca eksploatacyjna ma wynieść nie mniej niż 2,64 mln pockm.


źródło: Kurier Kolejowy
b182 - 28-06-2012, 15:04
Temat postu:
Niechże połaczą w końcu Biecz z Jasłem!!
Maykin - 18-07-2012, 15:50
Temat postu:
JA CHCE JEZDZIC.....mam jeden szynobus.....da radę????
pp - 19-07-2012, 14:14
Temat postu:
Złóż odpowiednie wnioski do UTK i PLK i jazda. W czym problem?
Maykin - 25-07-2012, 15:06
Temat postu:
Ale heca,faktycznie tak zrobie.A tak poważnie to już dawno myślimy o stałym poł łupków-kroscienko przez zagórz.Jednym SA mozna by 2-3 kursy dziennie zrobić.Problem jednak w zastępstwie SA w razie awarji.Moze z PR uda się wydzierżawic,może macie jakies inne pomysły???
ET05 - 25-07-2012, 22:58
Temat postu:
Wpuścić ŻSR z motorakami i nie przeszkadzać - niech jeżdżą Humenne - Krościenko.
pp - 30-07-2012, 12:14
Temat postu:
A mają papiery od UTKu?
P.S. przy prędkości 20km/h od Zagórza do Krościenka to kto tym będzie jeździł, hę? Zacznijcie ludzie myśleć! Najpierw remont, a potem przewozy. Kolej ma być dla ludzi, a nie dla mikoli wg zasady - byle jeździło, żeby dało się sfocić.
Maykin - 08-08-2012, 16:15
Temat postu:
Kto ma mysleć-pp-?Ci którzy to powinni robić dawno zapomnieli jak powinno wyglądać 'myślenie'.Lata mijają a TAM nic się nie dzieje.Fakt,jakies remonty są prowadzone,ale po takiej degradacji trudno będzie odbudować całą sieć.Dla mnie mogą być-motoraki-a jezdzić będą turyści.....
sheva17 - 08-08-2012, 18:33
Temat postu:
Turyści...Jak przyjadą tu na wczasy samochodem to będą pociągiem pędzic 20 km/h. Gratuluję inwencji.
Maykin - 10-08-2012, 10:07
Temat postu:
nawzajem sheva17 Very Happy
DarekP - 10-08-2012, 10:43
Temat postu:
Maykin napisał/a:
Kto ma mysleć-pp-?Ci którzy to powinni robić dawno zapomnieli jak powinno wyglądać 'myślenie'.Lata mijają a TAM nic się nie dzieje.Fakt,jakies remonty są prowadzone,ale po takiej degradacji trudno będzie odbudować całą sieć.Dla mnie mogą być-motoraki-a jezdzić będą turyści.....


Chłopie, Ty coś wiesz, czy tak sobie piszesz?
Takiej skali remontów na trasach z Rzeszowa w Bieszczady, to przez całe swoje życie sobie nie przypominam, a chwilę już żyję.
W remoncie dość kompleksowym jest trasa Rzeszów-Jasło - nowe tory, nowe podkłady, w tym Y na zakrętach, nowe mosty, przystanki - co Ci jeszcze potrzeba do szczęścia? Podobnie Jasło-Zagórz. Na trasie do Krościenka są natomiast używane materiały zdatne do użytku wymontowane z ww. tras.
Trzeba trochę poczekać, aż to się skończy i wtedy zacząć odbudowywać pozycje kolei na tamtych terenach. Teraz i tak mało kto jeździ, bo co to za oferta typu 4 pociągi na dobę?
Na lata 2014-2020 jest przewidziany duży program modernizacji komunikacji na Podkarpaciu z mocnym naciskiem na kolej. Obecnie Rzeszów próbuje rozwiązać problemy komunikacyjne w mieście i kupuje autobusy, w kolejnej perspektywie unijnej będą nowe szynobusy.
Trzeba pamiętać, że Podkarpacie to nie Mazowsze, tu zapełnienia rzędu 1000 osób/pociąg nie uzyskasz, to już nie te czasy, że do Rzeszowa zjeżdżało pół województwa do pracy. Teraz te pół województwa już w Rzeszowie mieszka, popatrz na ilość budowanych mieszkań, to zobaczysz trend.
ET05 - 10-08-2012, 16:20
Temat postu:
Kiedyś kolej o tory dbała, więc nie było aż takich napraw. Inna rzecz, że mimo braku nowoczesnego sprzętu wszelkie inwestycje przebiegały dużo szybciej.
Maykin - 21-08-2012, 09:46
Temat postu:
Kiedyś kolej była naszą dumą.Fakt remonty są prowadzone np Rzeszów - Jasło piękna linia obecnie zamknięta do listopada.Przed Sanokiem też całkiem,całkiem.Nawet w Zagórzu natrafiłem na towarowy z Komańczy!!Miejmy nadzieje że za KILKA??lat wróca na te trasy pociagi..tylko kto będzie jezdził???Obecnie autobusy panoszą się wszędzie.Z taborem też nie najlepiej...z 10ciu składów spalinowych tylko 5 jest czynnych.A tak na marginesie,niech się wszyscy przeniosą do Rzeszowa a ci co zostaną w Bieszczadach na nogach mogą chodzic..i problem z głowy Laughing
DarekP - 21-08-2012, 13:12
Temat postu:
A wracając do tematu, jak tam zderzenie budżetu z ceną ofertową?
Beatrycze - 31-03-2023, 14:01
Temat postu:
Podkarpackie planuje przetarg na przewozy kolejowe w latach 2026-2030

W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowanie zostało wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych na terenie województwa podkarpackiego w latach 2026-2030.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/podkarpackie-planuje-przetarg-na-przewozy-kolejowe-w-latach-2026-2030/
Beatrycze - 02-01-2024, 20:53
Temat postu:
Arriva: unieważnienie przetargu w Podlaskim to ryzyko większych kosztów i pogorszenia oferty

Z zaskoczeniem i niezrozumieniem przyjęliśmy informacje o unieważnieniu postępowania przetargowego na świadczenie usług transportu kolejowego w województwie podlaskim na lata 2025 -2029, w którym Arriva złożyła najkorzystniejszą ofertę – napisał przewoźnik w specjalnym oświadczeniu.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/arriva-uniewaznienie-przetargu-w-podlaskim-to-ryzyko-wiekszych-kosztow-i-pogorszenia-oferty/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group