INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Przetarg na dzierżawę 6 nowych EZTów

sphinx - 04-07-2012, 12:35
Temat postu: Przetarg na dzierżawę 6 nowych EZTów
Koleje Śląskie zamawiają kolejne pociągi. Tym razem 6 nowych ezt

Wczoraj Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na leasing 36 pociągów spalinowych. Dziś spółka ogłosiła kolejny przetarg - tym razem na dzierżawę 6 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Czy Koleje Śląskie zgromadzą wystarczającą ilość taboru do grudnia tego roku, kiedy to rozpoczną obsługę wszystkich linii w województwie?

Marszałek województwa śląskiego ogłosił niedawno, że przewozy kolejowe w województwie zostaną zlecone Kolejom Śląskim. Wskutek tego podjęto decyzję o likwidacji Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Teraz przewoźnik ma za zadanie zgromadzić tabor, dzięki któremu będzie mógł obsługiwać połączenia kolejowe w województwie. Według marszałka samorządowej spółce potrzeba 50 pociągów do realizacji rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu. Pierwszy przetarg na tabor ogłoszono wczoraj. Zamawiający zdecydował się na dostawę w formie leasingu finansowego 36 spalinowych pociągów spalinowych. Dziś jest już kolejne zamówienie. Tym razem w formie dzierżawy.

Przetarg obejmuje dostawę sześciu fabrycznie nowych sześcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przestrzeń pasażerska w pociągach ma być nie krótsza niż 90 m i nie dłuższa niż 95 m. Każdy pojazd ma pomieścić 900 osób (min. 200 miejsc siedzących oraz 700 miejsc stojących). Zamawiający zakłada, że średnie roczne przebiegi wyniosą ok. 150 tys. km. Żywotność pojazdów powinna wynosić min. 30 lat lub min. 4 mln km. Dzierżawa będzie trwać trzy lata, a po tym okresie Koleje Śląskie wykupią wszystkie pociągi.

O tym, że Koleje Śląskie pozyskają co najmniej 50 nie tylko używanych, ale i nowych pociągów, mówił w ubiegłym tygodniu marszałek województwa Adam Matusiewicz. Zapowiedział on m. in. zamówienie 10 nowych pociągów elektrycznych. Na razie przetarg opiewa na sześć sztuk, a łącznie z poprzednim zamówieniem daje to 42 pociągi. - Szykujemy kolejne zamówienia - mówi rzecznik KŚ Adam Warzecha.

Czy ktokolwiek dostarczy tyle nowych pojazdów do grudnia, kiedy Koleje Śląskie będą ich potrzebować do wprowadzenia nowego rozkładu jazdy? - Nie chcę mówić że to niemożliwe. Ale sama logistyka zamówienia, dostawy komponentów...to wszystko trwa półtora roku, a nie pół...- zastanawia się Maciej Maciejewski, który w Pesie odpowiada za sprzedaż pociągów na polski rynek. Czy znajdą się producenci chętni na dostarczenie Kolejom Śląskim sześciu sześcioczłonowych pociągów w 5 miesięcy przekonamy się w połowie sierpnia, gdy zostaną otwarte koperty w przetargu. Stawką jest prawie 200 mln złotych, które KŚ przeznaczyły na realizację zamówienia.

Źródło: Rynek Kolejowy

Ogłoszenie o zamówieniu ze strony KŚ:
http://www.kolejeslaskie.com/uploads/pliki/notice.pdf
Bardi78 - 04-07-2012, 14:50
Temat postu:
6-członowce to mam nadzieje na Katowice-Zwardoń...inaczej sobie nie wyobrażam bo tam prawie zawsze jeździł podwójny kibelek,zresztą takie sześcioczłonowce przydały by się też na Gliwice-Częstochowa bo w godzinach szczytu 4 człony to zdecydowanie za mało...więc z tego zamówienia 4 zostawiłbym na 1 relacje a 2 na relację nr.2 gdzie jeździły by w godzinach szczytu...choć wątpie że któraś firma zrealizuje zamówienie w tak krótkim terminie...uważam też że w sześcioczłonie 200 miejsc siedzących to troche mało-optymalnie powinno być 300 po 50 w każdym przedziale tym bardziej że do Bielska,Żywca i Zwardonia się troche jedzie i stanie nie będzie na pewno przyjemne...
sheva17 - 04-07-2012, 17:42
Temat postu:
Ciekawe co z linią Katowice- Kraków? Będzie jeździć do rogatek województwa czy obsługę szlaku w całości przejmie MZPR?
sphinx - 04-07-2012, 19:26
Temat postu:
Żeby linię miał przejąć MZPR UMWŚ musiałby się z nimi dogadać i im zapłacić. Trochę w to wątpię.
ET05 - 05-07-2012, 02:01
Temat postu:
Ciekawe kiedy KŚ zbankrutują
iploxi - 05-07-2012, 13:24
Temat postu:
Myślę, że to kwestia 3 - 5 lat. W pierwszym okresie będzie hurraoptymizm - do grudnia. W grudniu zaczną przebąkiwać o chorobie wieku dziecięcego. Zaczną się odwołania kursów z powodu braku taboru (raczej mało realne jest dostarczenie jego odpowiedniej ilości a w skrajnych przypadkach dokończenie procedury przetargowej). Potem okaże się, że trzeba ciąć rozkład bo i taboru i kasy za mało. Potem ludzie przesiądą się do samochodów i autobusów. Po roku - dwóch do KŚ trzeba będzie dopłacać więcej niż założył Pan Marszałek z doradcami. Po dwóch trzech latach okaże się, że KŚ nie ma kasy na opłaty za wyleasingowany czy wydzierżawiony tabor i wszystko zaczyna padać.... Tak skończy się kolej w woj. śląskim. Do tego dojdzie obsługa połączeń tylko w ramach jednego województwa, tabor który miał być nowoczesny okaże się stary i awaryjny.... Tak skończy się usilna kreacja KŚ jako monopolisty przewoźnika w województwie śląskim. Nie twierdzę, że pomysł z KŚ był zły uważam tylko że należy go realizować krok po kroku a nie na zasadzie jakoś to będzie. I zaznaczam nie jestem pracownikiem żadnej spółki kolejowej:-p z racji zawodu. To moja subiektywna ocena bo nie jestem też wróżbitą ani tym bardziej wróżką. Moja opinia opiera się na doświadczeniu zawodowym w innych branżach.
egon - 05-07-2012, 17:10
Temat postu:
Lokomotywa Lotosu która była dzierżawiona dla KŚ już stoi w Bohuminie zaplombowana bo KŚ nie zapłaciła Czechom za dzierżawę wagonów osobowych.!!!
iploxi - 05-07-2012, 20:03
Temat postu:
Mam pytanie, co na to Lotos który jest właścicielem lokomotywy? I dlaczego ani Zarząd KŚ ani też właściciel Spółki tolerują taką sytuację? Dla mnie skandal.
coffeman - 05-07-2012, 21:18
Temat postu:
egon napisał/a:
Lokomotywa Lotosu która była dzierżawiona dla KŚ już stoi w Bohuminie zaplombowana bo KŚ nie zapłaciła Czechom za dzierżawę wagonów osobowych.!!!


Powiem tak, psy PR szczekają, a walec KŚ jedzie dalej. To tyle jeśli chodzi o takie "newsy" z kapelusza.
iploxi - 06-07-2012, 00:21
Temat postu:
Czyli teza o braku zapłaty CD przez KŚ jest nieprawdziwa?
tgsoldier - 06-07-2012, 01:24
Temat postu:
Tak ta teza jest nieprawdziwa, tak samo jak twierdzenie że KŚ ma długi wobec PLK.
iploxi - 06-07-2012, 09:11
Temat postu:
Dzięki za odpowiedź. Jest jasna i jednoznaczna.
sheva17 - 06-07-2012, 11:51
Temat postu:
Czyli lokomotywa stoi zaplombowana tak sobie?
iploxi - 06-07-2012, 13:12
Temat postu:
Powiem w ten sposób, dla mnie byłoby dziwnym gdyby Czesi "aresztowali" lokomotywę podmiotu trzeciego. Lok był wynajęty przez KŚ tak jak i wagony. W dodatku co na to Lotos, nie sądzę aby nie zauważyli braku zwrotu loka, a umowa skończyła się pewnie tak jak umowa najmu wagonów. Jeżeli ten lok tam stoi to może z innych powodów. A z drugiej strony to niezły bigos byłby gdyby okazało się to prawdą - aczkolwiek z punktu widzenia przepisów jest to mało prawdopodobne.
Myślę, że więcej o sytuacji finansowej KŚ czy efektach działań w roku 2011 będzie można się dowiedzieć ze sprawozdania finansowego tej spółki.
pospieszny - 06-07-2012, 13:42
Temat postu:
Tak, bajeczki o zaplombowanych lokach są w tym wypadku dobre dla dzieciaczków...

Całe szczęście że temat tu o przetargu na nowe EZT, tak potrzebne mieszkańcom dla zapewnienia transportu kolejowego po okresie jego rozkwitu w wydaniu PR.
Po zapowiedziach czekamy na następne przetargi i dostawy.
tgsoldier - 06-07-2012, 22:32
Temat postu:
Mam pytanie. KTO widział na własne oczy, że ten Traxx stoi zaplombowany w Bohuminie?? Bo plotkarska poczta pantoflowa nie przystoi temu forum. EOT
sphinx - 07-07-2012, 01:15
Temat postu:
@pospieszny, zauważ ile teraz się wydaje na kolej, a ile wydawało za czasów PRów. Jak KŚ staną na skraju bankructwa to marszałek zrobi ciekawą minę.

Może by tak wydzielić osobny wątek o tej plotce o Traxxie? Bo OT się tu ciągnie.
Exsimus - 07-07-2012, 08:18
Temat postu:
Jestem w Bohuminie średnio dwa razy w miesiącu i patrząc na stację nigdy nie widziałem zaplombowanego TRAXA z Lotosu. To po pierwsze to drugie mój znajomy pracuje w wagonowni Bohumin i powiedział, że wagony dzierżawione ze od CD zostały zapłacone wraz z zakończeniem umowy ich dzierżawy.
egon - 07-07-2012, 09:14
Temat postu:
@tgsoldier i Exsimus
Koledzy pracujecie w KŚ to popytajcie maszynistów który z nich jechał z wagonami czeskimi do Bohumina "oddać" je.Ja rozmawiałem z nim osobiście i wiem co powiedział.Przyszło czterech gości w skórach,kazali zabezpieczyć tabor i zaplombowali lokomotywę.Zresztą na forum ktoś już o tym pisał.
pospieszny - 07-07-2012, 12:45
Temat postu:
sphinx, Całkowita racja, nie przypominam sobie przetargów ogłaszanych i prowadzonych przez PR nawet na EZT Śmiech
Koszty natomiast ich działalności jeszcze długo będą się odbijać czkawką pasażerom i pracownikom.
Natomiast obecna sytuacja jest diametralnie odmienna co dobrze rokuje dla rozwoju przewozów i firmy.
sphinx - 07-07-2012, 17:59
Temat postu:
Koszty działalności KŚ już są kilkukrotnie wyższe bo żeby obsłużyć jedną linię sam marszałek wydał ok. 250mln zł tylko na tabor. Zobaczymy jak do KŚ zaczną spływać faktury za te wszystkie pociągi, jaki będą mieć deficyt na dużo mniej obleganych liniach niż ta do Częstochowy. Ciekawe czy zmieszczą się w 200mln zł dotacji, czy nie.
tgsoldier - 07-07-2012, 21:39
Temat postu:
egon, czy zdajesz sobie sprawę ile KŚ placiły za wynajem TRAXXA?? Poszukaj w necie to znajdziesz. Potem porównaj sobie czynsz miesięczny lokomotywy z wynajmem wagonu (kwota 40 euro za dobę za jeden wagon). Takie drobne faktury nie miały prawa mieć opóźnień w płatności.
EOT EOT
pospieszny - 08-07-2012, 14:02
Temat postu:
Tak, tak koszty KŚ są wyższe szkoda że tylko nie wiemy od czego Śmiech
Marszałek powinien uruchomić samorządową spółkę i wykonywać przewozy prawie bez kosztowo jak to miało miejsce za czasów PR.

To zapewne dlatego że efektywność pracy w przeliczeniu na jednego zatrudnionego jest 4-5 raza wyższa a cena dopłaty do pockm o 1/3 niższa od konkurencyjnych PR. Rolling Eyes
Stąd też zapewne środki a przede wszystkim przekonanie że nie wyrzucają pieniędzy w błoto a kupując nowy tabor między innymi EZT działają dla dobra pasażera i tego sektora transportu.
sphinx - 10-07-2012, 13:24
Temat postu:
SIWZ na EZTy:

http://kolejeslaskie.com/uploads/pliki/20120710_SIWZ_dzierzawa_EZT.pdf

Termin dostawy to 31 grudnia, specyfikacja wykonana jako "kopiuj/wklej" SIWZu z SKMki np "5. System musi zapewniać gromadzenie danych w komputerze pokładowym i wysyłanie ich do
komputera centralnego SKM." Jedna toaleta, dopuszczono możliwość zmiany układu siedzeń w późniejszym terminie.
iploxi - 11-07-2012, 12:25
Temat postu:
Czyli pełen profesjonalizm w przygotowaniu SIWZ. Jedynie wykonawcy mają dobrze, bo wymagania identyczne:-p tylko się zastanawiam po co KŚ dostęp do komputera centralnego SKM i co na to SKM;-p.
pospieszny - 11-07-2012, 12:35
Temat postu:
W ramach współpracy przy wdrażaniu pilotażowego programu.
sheva17 - 11-07-2012, 16:33
Temat postu:
Jeśli mozaika taryfowa na rynku przewozów, likwlidacje skomunikowań, brak pewności realizacji rozkładu jazdy przez braki taborowe KŚ, niszczenie relacji przez przewozy tylko do rogatek województwa jest dobra dla pasażera to wypada tylko pospiesznemu pogratulować.
prapak - 11-07-2012, 20:53
Temat postu:
Na razie wiadomo, wg tego co kś przesłały do urzędu marszałkowskiego, ze uruchomią 690 poc. w (D) oraz 470 w (C)
oraz posiadają 20 poc w tym 9 EN76 Elf, 4 EN75 Flirt, 5 EN57 AKŚ,2 EN 57 KŚ (20 poc)
pozyskają oni lub urząd marszałkowski:
-15 EN57 (Urząd marszałkowski) otwarcie ofert 1 sierpnia
-2 EZT EN 71 otwarcie ofert 16 lipca
-1 EZT EN 57 otwarcie ofert 25 lipca
-6 sztuk fabrycznie nowych sześcioczłonowych EZT otwarcie ofert 13 sierpnia
co daje pozyskane 44 sztuki taboru elektrycznego do grudnia
zamierzają tez pozyskać tabor spalinowy:
- 20 2 członowych szt otwarcie ofert 13 sierpnia
-16 1 członowych szt otwarcie ofert 13 sierpnia
oraz zmodernizować/dokonczyć 2 Kolzamy SA109
czyli 38 poc spalinowych
łącznie daje to 82 poc natomiast do realizacji rozkładu wystarczy 70.
PS jak jeździły przewozy potrzebowały 105 poc
Dodatkowo w późniejszym terminie w ramach POIŚ Koleje Śląskie zamierzają pozyskać
-6 nowych EZT do obsługi linii Bieruń- Tychy lodowisko-Katowice- Dąbrowa Górnicza
oraz pociągi w ramach południowej gupy zakupowej na linie stykowe Rybnik - Katowice - Tarnów, Katowice - Ostrowiec Świętokrzyski oraz Częstochowa - Ostrowiec Świętokrzyski. wszystkich bęzie 19 kś otrzymają z tej liczby 6 szt Very Happy
sphinx - 11-07-2012, 21:49
Temat postu:
Nie pozyskają tylko chcieliby pozyskać. Tylko rozpisali przetargi, ale spora część najprawdopodobniej zakończy się fiaskiem, np:
- 15xEN57, jedynym posiadaczem są Przewozy Regionalne, które po wyrzuceniu ich z województwa natrafiły na silny związkowy opór nawet by sprzedać złom po cenie złomu. Tymczasem UMWŚ zmienił zasady i teraz chce sprawne składy, które będą mógły jeździć następny rok. Na to nie ma najmniejszych szans.
- 6 nowych EZTów. Przetarg jest ustawiony, KŚ dogadały się z jednym z producentów, protest innego rozkłada wszystko na łopatki.
- 36 SZTów. Słabe rozeznanie rynku, przetarg pisany pod Wadlopery, ale w Polsce jest tylko 10 sztuk, reszta rozpłynęła się już po świecie (do Argentyny i Rumunii). W najlepszym wypadku dałoby się sprowadzić dodatkowe 3-5 składów.

Także w wariancie realistycznym KŚ od nowego rj będą dysponowały aż 30 pociągami przy potrzebach rzędu 70 sztuk.
mikiyee - 12-07-2012, 01:16
Temat postu:
Co do przetargu na 6 EZT jest on rzeczywiście dość mocno preferujący konstrukcyjnie Impulsa z Newagu, bo w wymaganiach wszystkie wózki jacobsa między członami muszą być toczne. W Elfie dwa jacobsy są napędowe, w Impulsie dwa środkowe człony są na osobnych wózkach jak w EN57. Pesa musiałaby jakiś nowy projekt na szybko sklecić i (być może) dostać dopuszczenie. Do tego wymóg chłodzonych powietrzem falowników i wymóg leasingu dwóch nowych EZT. Jak Pesa/Stadler/Caf się odwołają to będą frytki Smile

Co do 15 EZT to jeszcze jest szansa, że zarząd PR pójdzie po rozum do głowy i sprzeda choć część EN57 by nie stały w polu. Śląsk dla nich i tak jest stracony Smile

Co do SZT i wagonów silnikowych rzeczywiście Wadlopery są posprzedawane i sigma może wystartować max w jednej części. Może ktoś jeszcze wystartuje, szkoda, że nie dali troche lepszej ceny bo może mielibyśmy te LINT'y. Oby się udało je zdobyć. Może DB będą chciały się pozbyć swoich starych VT....

A i jeszcze ponoć, ale to z naciskiem na ponoć, być przetarg na używane EZT wyprodukowane w ciągu ostatnich 10-ciu lat. Ale to plotka tylko.

Pamiętajcie jeszcze o możliwości pożyczenia składów od CD:)
sphinx - 12-07-2012, 18:27
Temat postu:
EN57 nie będą stać w polu, pójdą do innych województw, a PRy zaoszczędzą na rewizjach.
patryk148 - 12-07-2012, 18:45
Temat postu:
oczywiście w innych województwach jest ogromne zapotrzebowanie, zwłaszcza na linii Kutno - Poznań Smile, a takich linii jest w Polsce ... 5 plus całe Śląskie.

Peery potrzebuje mniej więcej 50 % tego co ma obecnie (tabor, zaplecza, niestety także pracowników), a samorządy zapowiadają cięcia (np. Podlaskie).
sphinx - 13-07-2012, 02:38
Temat postu:
Nie chodzi o takie potrzeby (zwiększanie pracy przewozowej) tylko oszczędność na rewizjach. Do tego oczywiście silny głos związków zawodowych.

Koniec OT.
pospieszny - 13-07-2012, 09:24
Temat postu:
Przetarg na dzierżawę a w dalszej perspektywie nabycie na własność wspomnianych EZT urealni i znacznie uporządkuje wydatkowanie środków samorządowych.

Nie będzie miało miejsca finansowanie kosztów napraw kibli PR przez samorząd tego i innych województw.
chybieic - 17-07-2012, 18:12
Temat postu:
Odwołanie Pesy Sad :
http://www.kolejeslaskie.com/uploads/pliki/20120717_odwo%C5%82anie.pdf
ET05 - 17-07-2012, 22:09
Temat postu:
To nie ostatnie odwołanie Smile
sheva17 - 18-07-2012, 00:13
Temat postu:
Cytat:

Nie będzie miało miejsca finansowanie kosztów napraw kibli PR przez samorząd tego i innych województw.


Będą naprawiane kible KŚ. Jak nic czeka nas rewolucja Very Happy .
sphinx - 27-07-2012, 12:16
Temat postu:
Odwołanie Pesy w przetargu na 6 ezetów dla KŚ oddalone

Pesa Bydgoszcz jako powód odwołania przetargu na dostawę sześciu nowych sześcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wskazywała zbyt krótki okres realizacji zamówienia. Jak poinformowały Koleje Śląskie, izba oddaliła ten zarzut, uznając, że się nie potwierdził.

"Świadczy o tym przede wszystkim fakt, że wykonawca realizował w przeszłości podobne zamówienia zachowując o wiele krótsze terminy, co Wskazuje na to, że jest on w stanie zrealizować zamówienie Kolei Śląskich na dostawę 6 EZT we wskazanym terminie. Izba uznała tym samym, że niemożność zrealizowania tego konkretnego zamówienia wynika z aktualnej sytuacji wykonawcy, a nie z braku możliwości wykonania przez niego zamówienia" - czytamy w komunikacie Kolei Śląskich.

Termin składania ofert w tym przetargu upływa 20 sierpnia br.

Źródło: Rynek Kolejowy

No to w barwach KŚ będą jeździć EZTy od trzech różnych producentów...
tgsoldier - 27-07-2012, 20:04
Temat postu:
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1339666378/1343389079.pdf
Już wiemy kto dostarczy zmodernizowany EZT dla UMWŚ.
prapak - 04-08-2012, 10:00
Temat postu:
Przetarg na 2 EZT dla Kolei śląskich rozstrzygnięty
http://www.kolejeslaskie.com/uploads/pliki/zawiadomienie%20o%20wyborze%20oferty_1.pdf

[ Dodano: 04-08-2012, 10:07 ]
Zmiana terminu otwarcia ofert na 15 EZT dla Urzędu Marszałkowskiego na 9 sierpnia.
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1336737216/1343737357.pdf
sphinx - 04-08-2012, 13:58
Temat postu:
Co jedno i drugie ma wspólnego z dzierżawą 6 nowych ezetów?
conen - 04-08-2012, 16:16
Temat postu:
Tyel żeby nie tworzyć nowych zbędnych tematów na kilka postów.
FranzMaurer - 06-08-2012, 11:11
Temat postu:
Te 6 EZTów wezmą zapewne od ICków.. tak czy siak.. PESA nie wygrała przetargu, ale EDyty będą jeździć w KŚ Smile
sphinx - 06-08-2012, 12:01
Temat postu:
1. EZTy mają być fabrycznie nowe.
2. EDyty nie należą do IC, są w leasingu zwrotnym.
prapak - 10-08-2012, 14:58
Temat postu:
Postępowanie na 15 EZT unieważnione.
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1336737216/1344600718.pdf
alojz - 10-08-2012, 21:30
Temat postu:
prapak napisał/a:
Postępowanie na 15 EZT unieważnione.
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1336737216/1344600718.pdf

Czemu nie napisałeś tego we właściwym wątku?
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=15719&start=15
Lil_Peter - 10-08-2012, 22:11
Temat postu:
Skąd pewność, że ED74 pójdą do KŚ? Neutral
prapak - 21-08-2012, 14:47
Temat postu:
Pesa dostarczy 6 sześciocłonowych pociągów ELF dla Kolei Śląskich za 178 mln zł.
Pierwsze 4 pociągi będą dostarczone do końca grudnia, kolejne 2 do końca lutego. Very Happy

[ Dodano: 21-08-2012, 15:01 ]
Czyli na razie będzie 19 nowych pociągów (13 obecnych Flirt KŚ powinna otrzymać jeszcze w tym tygodniu lub najpóźniej w przyszłym dotarł już do PR i 6 nowych ELFÓW
A do czerwca powinien dojść jeszcze jeden pociąg, który zamawia województwo za te 15 używek. Czyli będzie 20 na razie. Very Happy
Jeszcze są te plany 6 EZT w ramach POIŚ na Gliwice- Zawiercie i SKR
oraz 6 z 19 poc. w ramach Południowej Grupy Zakupowej na Rybnik- Katowice, Kraków-Katowice
Czyli KŚ do końca 2013 r. powinna mieć 32 nowe poc. Very Happy

[ Dodano: 28-08-2012, 15:12 ]
http://kolejeslaskie.com/uploads/pliki/2012-08-28%20zawiadomienie%20o%20wyborze%20oferty.pdf
sphinx - 28-08-2012, 16:13
Temat postu:
Przetarg wygrywa Pesa. Ciekawe czy Newag się odwoła.
Pele - 08-09-2012, 09:55
Temat postu:
Z tego co wiem odwołania nie będzie bo po pierwsze jest bez szans, po drugie po Newagu krąży wieść że między producentami była jakaś tam cicha umowa żeby ze względu na te szalone terminy dostaw nie robić sobie przy tym chamówy (choć pewnie też po części w myśl zasady "Postaw krowę na lodzie to sama się wypieprzy..." . Śmiech )

N. raczej skupi się na tym jednym EZT co oddzielny przetarg na niego poszedł, żeby to ze wszelką cenę wygrać i dostarczyć a przynajmniej pewni inteligentni ludzie im to doradzają..

Nie jest żadną tajemnicą, że Śląskie w najbliższych latach na potęgę będzie kupować pociągi. Nawet mając jeden skład we flocie KŚ każdy producent daje sobie szansę żeby wypaść lepiej od konkurencji pod względem kosztów utrzymania i przede wszystkim gotowości operacyjnej tego pojazdu. A jak zamawiający będzie miał własne dane porównawcze kto robi szajs a kto nie, to na podstawie tej informacji może na przykład różnie układać SIWZ następnych, potencjalnie dużo większych przetargów... Cool
FranzMaurer - 08-09-2012, 13:47
Temat postu:
Ja wam mówię, że nie zdążą z tymi dostawami i że KŚ będą jeszcze prosić IC o wyleasingowanie 6-ciu ED74 .. na bank.. źle im byłoby z tymi 15 używanymi pociągami? heh.. niezły interes ubił marszałek.. 15 za jeden nowy.. to tak jak za 15 używanych Mercedesów kupić jednego nowego Lexusa.. Cóż .. nie mój problem.. życzę im jak najlepiej..
sphinx - 08-09-2012, 13:52
Temat postu:
Zamiast tych 15 kibli KŚ wydzierżawią 15 składów wagonowych, zaś pieniądze z UMWŚ pójdą na nowego EZTa.

@Pele
To co to za umowa, w ramach której do przetargu napisanego pod Newag wtrąca się, i wygrywa Pesa, a ten pierwszy z grzeczności się nie odwołuje? A z tą krową to może coś być, wczoraj mieli podpisać umowę, a tu cisza, może Pesa sobie przeliczyła, że taniej będzie stracić wadium niż płacić wysokie kary umowne?
Pele napisał/a:
A jak zamawiający będzie miał własne dane porównawcze kto robi szajs a kto nie, to na podstawie tej informacji może na przykład różnie układać SIWZ następnych, potencjalnie dużo większych przetargów... Cool

Ale zamawiający ma już dane o Pesie, SIWZ ułożył pod Newag, a przetarg wygrała ... Pesa...
jackii - 08-09-2012, 15:29
Temat postu:
Właśnie, chciałbym wiedzieć, co z tą umową? KŚ nie chcą przeciągać, przecież ogłosili od razu podpisani umowy w pierwszym możliwym terminie. Nawet zawiadomień nie wysyłali listownie, tylko faksem.

Pele, odwołania na pewno nie będzie. Minął już termin, w którym Newag mógł się odwołać.

[ Dodano: 10-09-2012, 17:00 ]
No i wszystko jasne Smile

Cytat:
10.09.2012 - Koleje Śląskie i PESA podpisały umowę na dostawę 6 nowych EZT

Do podpisania dokumentów doszło dzisiaj w południe w siedzibie Kolei Śląskich w Katowicach.



Oferta PESY okazała się najkorzystniejsza W rozstrzygniętym niedawno postępowaniu na dostawę w formie dzierżawy 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość zamówienia wynosi ponad 219 mln zł. Cztery z zamówionych pojazdów mają zostać dostarczone do 31 grudnia br., a dwa do dnia 28 lutego 2013.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez wykonawcę dostarczone pojazdy stanowić będą sześcioczłonowe niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne 27WEb (z platformy ELF) napędzane silnikami asynchronicznymi 6x500 kW. Ich długość całkowita wyniesie 114,75 m, szerokość 2,88 m, wysokość 4,28 m. Pociągi będą miały 280 miejsc siedzących, a maksymalnie pomieszczą 550 pasażerów (3 os./m2). Maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągów wyniesie 160 km/h, a przyspieszenie od 1,0 do 1,2 m/s2. Wytrzymałość konstrukcji ma spełnić wymagania normy zderzeniowej – gwarantującej wysokie bezpieczeństwo pasażerów i personelu pokładowego. Dwanaście par drzwi na stronę zapewni sprawną wymianę pasażerów. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z uwzględnieniem najnowszych wymogów ergonomii i wykorzystaniem nowoczesnych, bezpiecznych dla środowiska materiałów. Przedział pasażerski wyposażony zostanie w układ klimatyzacji, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz interkom umożliwiający kontakt pasażerów z obsługą pojazdu. Pojazdy będą ponadto wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wieszaki na rowery oraz toalety w systemie zamkniętym przystosowane dla osób o ograniczonych możliwości poruszania się.

Pojazd typu 27WEb to sześcioczłonowa odmiana Elfa, znanego już pasażerom Kolei Śląskich. Sześcioczłonowe Elfy jeżdżą od jakiegoś czasu w warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Wersja przygotowywana dla Kolei śląskich różnić się będzie m.in. układem siedzeń –- w Warszawie zastosowano układ stosowany w metrze, czyli siedzenia zwrócono tyłem do okna, podczas gdy w Kolejach Śląskich będzie to układ tradycyjny.

Dostawa ta stanowi część procesu pozyskiwania taboru, który będzie potrzebny spółce do obsłużenia połączeń kolejowych na terenie województwa śląskiego od 9 grudnia br. W sierpniu spółka rozstrzygnęła ptzetarg na dostawę dwóch modernizowanych jednostek typu EN71. W dniu jutrzejszym przewidziane jest otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę 36 modernizpwanych spalinowych zespołów trakcyjnych. w przygotowaniu są postępowania na dzierżawę lokomotyw i wagonów. Ponadto Województwo Śląskie zakupiło na potrzeby Kolei śląskich jeden pojazd typu EN57AKŚ i rozpisał przetarg na dostawę jednostki sześcioczłonowej o parametrach zbliżonych do jednostek, które na mocy zawartej dzisiaj umowy ma dostarczyć PESA.
Źródło: Koleje Śląskie
sympatyk - 10-07-2014, 13:14
Temat postu:
Koleje Śląskie wydzierżawią 8 EZT-ów od Przewozów Regionalnych.

Koleje Śląskie rozstrzygnęły drugi przetarg na dzierżawę ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z świadczeniem usługi utrzymania poziomu drugiego zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania. Jest postępowanie zostało unieważnione ponieważ nie wpłynęła żadna oferta.
Rozstrzygnięte postępowaniu dotyczyło dzierżawy składów od 1 sierpnia do 31 grudnia 2014 r. Koleje Śląskie szacowały koszty na kwotę 4,12 mln zł netto.
Jedyną ofertę złożyły Przewozy Regionalne, które za dzierżawę wraz z utrzymaniem 8 pojazdów przez cały okres trwania umowy zaproponowały 4 968 216 zł brutto.
- Wykonawca spełnił wszystkie wymagania stawiane przez zamawiającego , a jego oferta nie podlega odrzuceniu i w związku z tym otrzymuje ona 100 punktów w jednym kryterium oceny ofert – czytamy w opublikowanym przez Koleje Śląskie zawiadomieniu.
Umowa na dzierżawę 8 EZT-ów między Kolejami Śląskimi a Przewozami Regionalnymi zostanie podpisana 15 lipca 2014 r.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20273/Koleje-Slaskie-wydzierzawia-8-EZT-ow-od-Przewozow-Regionalnych.html
eu07-223 - 13-07-2014, 15:20
Temat postu:
Wcześniejszy przetarg z dzierżawą od 01-06-2014 nie doszedł do skutku. To co w takim razie jeździ choć zakładano, że nie będzie jeździć na torach lub jakie połączenia zlikwidowano skoro przetarg opóźniony o 2m-ce i nic się nie dzieje? Zakładam, że skoro wstępny termin wyznaczono na 1 czerwca, a nie są to małe sumy za dzierżawę, to jakieś jednostki z taboru musiały być wycofane z obiegów lub obiegi, na których miały jeździć 8 EZT nie weszły do rozkładu.
SławekBB - 14-07-2014, 22:53
Temat postu:
KŚ pożyczyły jakiś czas temu kilka EN57 od PR-ów w trybie z wolnej ręki (za Flirty będące na NR oraz padłe DH-y).

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group