INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Przetarg na 4 SZTy dla lubuskiego

sphinx - 10-11-2012, 20:43
Temat postu: Przetarg na 4 SZTy dla lubuskiego
UMWL ogłosił przetarg za dostawę 4 spalinowych zespołów trakcyjnych. Szacunkowa cena 40 mln zł netto wskazuje na pojazdy dwuczłonowe. Otwarcie ofert nastąpi 21 grudnia, zaś termin wykonania zamówienia to 11 miesięcy od momentu podpisania umowy. Kolejne 12 miesięcy wykonawca będzie miał na uzyskanie dopuszczenia EBA, umożliwiającego eksploatację pojazdów na terenie Niemiec. Warunek doświadczenia nie jest wygórowany, wykonawca musi potwierdzić dostawę dwóch fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem spalinowym przeznaczonych do przewozów pasażerskich. Jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena.

http://bip.lubuskie.pl/zamowienia_publiczne/11/23/Dostawa_czterech_fabrycznie_nowych_pojazdow_szynowych_z_napedem_spalinowym_do_kolejowych_przewozow_pasazerskich/
Sunseed - 10-11-2012, 21:09
Temat postu:
Tu jest dosyć duża szansa na ofertę PESY z Linkiem :>
sphinx - 10-11-2012, 21:19
Temat postu:
To jest 100% pewność co do oferty Pesy z Linkiem. Podobnie jak Newagu z 222M. Pesa będzie musiała wyraźnie zejść z ceny żeby to wygrać.
Sunseed - 10-11-2012, 21:28
Temat postu:
Nie będzie musiała tak z ceny schodzić, po przetargu z DB koszty produkcji znacznie spadną. Również nie będą musieli kombinować z dopuszczeniem do jazdy po Niemczech.
sphinx - 10-11-2012, 21:39
Temat postu:
Tylko, że pierwsze egzemplarze dla DB zaczną wychodzić pod koniec 2014, może w 2015 roku czyli dobry rok po zakończeniu dostaw w tym przetargu. Tak samo z dopuszczeniem - jeszcze nie mają. A bliźniacze pojazdy robią dla zachodniopomorskiego i tam byli ciut (ale jednak) drożsi niż Newag.
Sławek - 11-11-2012, 12:04
Temat postu:
Sunseed ma racje , koszty projektu , koszty wdrażania i zakupy podzespołów od kooperantów dzielą się już na setki a ni na sztuki to obniża koszt produkcji między 15 a 25 % . Gdyby inne województwa ogłosiły przetarg grypowy to mogły by osiągnąć dobrą cenę na same pojazdy jak i na części serwisowe w okresie eksploatacji .
sphinx - 11-11-2012, 14:27
Temat postu:
Jeszcze nie na setki - Linki dla DB będą rok po lubuskim. A koszt projektu i wdrożenia już się rozłożył - Linki już jeżdżą w CD. Inne województwa musiałyby ogłosić przetarg na ponad 100 sztuk, żebyśmy mogli mówić o jakimkolwiek upuście cenowym.
Sunseed - 11-11-2012, 16:43
Temat postu:
Nie rozumiesz, mimo iż Linki będą rok po Lubuskiem, to założe się że PESA już się do tego szykuje aby im to sprawnie poszło Smile Pesa już pewnie zamawia podzespoły i inne bajery, także przy tylu sztukach to ceny spadają że hej ho
sphinx - 11-11-2012, 19:34
Temat postu:
Tylko, że tak samo było w zachpomie - Pesa miała już zamówienie dla CD na 30 Linków, tym samym zamówione w większej ilości podzespoły, a mimo chciała 10 mln zł netto za sztukę. Newag był tańszy zaledwie o 300 tys zł.
Sławek - 15-11-2012, 13:28
Temat postu:
Sphinx , cenę kształtują generalnie 2 elementy 1. ilość produkowanego modelu w perspektywie czasowej Jeśli Pesa będzie miała duży portfel zamówień nawet w perspektywie kilku lat to kooperanci się ugną cenowo ( to już nie będzie dla nich perspektywa sprzedaży podzespołów dla 30 - 40 sztuk ) . 2. Pesa na rynku polskim a tym bardziej europejskim nie jest sama i będzie się uginać na cenę nawet kilku , kilkunastu sztuk modelu produkowanego praktycznie seryjnie i to jest właśnie konkurencja .
sphinx - 15-11-2012, 20:10
Temat postu:
W teorii - tak. W praktyce - nie. Pesa mając zamówienia na kilkadziesiąt Elfów i pochodnych wcale nie obniżała cen. Na rynku polskim jedynym poważnym konkurentem jest Newag, który walczy głównie cenowo więc obie firmy już dość dawno zeszły z marżami byle tylko coś ugrać. Jako, że za bardzo nie ma z czego schodzić myślę, że różnica w cenie będzie minimalna.

[ Dodano: 23-11-2012, 20:59 ]
Drobne zmiany SIWZ:

http://bip.lubuskie.pl/system/obj/14069_1.5_Zmiana_SIWZ2.pdf

Zgodnie z przewidywaniami, odwołanie Newagu:

http://bip.lubuskie.pl/system/obj/14072_1.5_scan.pdf

Niezgodnie z przewidywaniami - odwołanie nie os szczegółów technicznych (przyspieszenie, przebieg do P4), ale terminu wyrobienia homologacji EBA. Wymagany jest termin 12 miesięcy od odbioru pojazdów, tymczasem Newag potrzebuje 24 mies. i ma zarówno zaświadczenie TUV Polska, jak i gotowego do zeznań prezesa tej instytucji, na potwierdzenie tego, że zdobycie dopuszczenia jest niemożliwe w terminie krótszym niż 24 miesiące.

[ Dodano: 24-11-2012, 21:53 ]
UM wnosi o odrzucenie odwołania, ale jednocześnie zmienia SIWZ wydłużając czas na dostarczenie homologacji EBA do 24 miesięcy:

http://bip.lubuskie.pl/system/obj/14078_1_5_odwolanie_odpowiedz_na_BIP.pdf
http://bip.lubuskie.pl/system/obj/14079_1.5_Zmiana_SIWZ3.pdf

[ Dodano: 14-12-2012, 11:25 ]
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ:

http://bip.lubuskie.pl/system/obj/14336_1.5_Wyjasnienia1.pdf

Sporo zmian. Najważniejsze - do miejsc siedzących wliczane są uchylne, wymagane przyspieszenie zmalało o połowę - do 0,5m/s^2. Termin otwarcia ofert bez zmian.
konik23 - 27-12-2012, 09:12
Temat postu:
termin składania ofert minął a UM milczy
Sunseed - 27-12-2012, 14:19
Temat postu:
Nie milczy, oferty zostały otworzone.
Wpłyneły dwie, Pesy i Newagu, obie o wiele tańsze.
Jedna chce dostarczyć 4 szynobusy za 47.625.000zł druga ~46.500.000zł Fajnie że parę groszy taniej wyszło.

Znając życie Newag dał tą tańszą Smile Jeżeli nie będzie odwołań to na początku przyszłego roku oficjalnie zakończy się proces
sphinx - 27-12-2012, 15:37
Temat postu:
Nie byłbym tego taki pewny. Lokalna stacja radiowa (tylko ona podała info z otwarcia ofert) niestety nie wspomniała kto złożył tą tańszą ofertę, a jako że obie były tańsze niż w zachpomie (gdzie firmy poznały możliwości konkurenta) znaczy była walka cenowa.

[ Dodano: 27-12-2012, 18:20 ]
No to mamy jasność:

Newag dostarczy szynobusy dla Lubuskiego?

W przetargu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego na zakup czterech szynobusów z niemiecką homologacją, które będą obsługiwać połączenia przygraniczne wzięły udział dwie firmy Newag i Pesa.

O przetargu pisaliśmy w połowie grudnia. Nowe szynobusy mają się pojawić na torach już w przyszłym roku i będą kursować między Zieloną Górą i Gorzowem Wielkopolskim a Berlinem. Na zakup czterech nowych pojazdów Urząd Marszałkowski chce przeznaczyć 49 176 470,58 zł. Obaj producenci złożyli oferty na dużo niższą kwotę:

Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. – 47 625 600 zł;
Newag S.A. – 46 705 560 zł.

Czy rzeczywiście to właśnie Newag dostarczy swoje pojazdy lubuskiemu urzędowi marszałkowskiemu jeszcze nie wiadomo. Jak zapowiada Irena Bilewczyk-Wysocka, rzecznik prasowy zarządu województwa, dostawca pojazdów zostanie wyłoniony po szczegółowej analizie złożonych ofert.

Całość na: Kurier Kolejowy

[ Dodano: 07-01-2013, 15:57 ]
http://bip.lubuskie.pl/system/obj/14599_1.5_Wynik.pdf

Zgodnie z przewidywaniami Newag wygrał przetarg na dostawę 4 SZTów z dopuszczeniem EBA.
Sunseed - 09-01-2013, 21:31
Temat postu:
Fablok startował?!
sphinx - 17-01-2013, 21:03
Temat postu:
Lubuskie: jutro podpisanie umowy na 4 SZT

18 stycznia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego nastąpi podpisanie umowy z firmą Newag na dostawę 4 szynobusów nowego typu 222M.

Newag wygrał przetarg na dostawę spalinowych zespołów trakcyjnych za kwotę 46,7 mln zł. Firma ma dostarczyć tabor w 2014 roku. Specjalnie na potrzeby tego zamówienia producent z Nowego Sącza stworzy nowy typ spalinowego zespołu trakcyjnego – 222M. Będzie się różnić od dotychczasowych szynobusów (220M i 221M) m.in. większą wytrzymałością – pojazdy muszą mieć niemiecką homologację, ponieważ będą kursować do Niemiec (kursy między Zieloną Górą i Gorzowem Wielkopolskim a Berlinem).

Według Józefa Michalika, dyrektora marketingu Newagu, SZT będzie miał też nieco zmieniony design.

Pojazd 222M będzie posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - co najmniej 2 osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna to 120 km/h.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12071/Lubuskie-jutro-podpisanie-umowy-na-4-SZT.html
konik23 - 25-01-2013, 12:34
Temat postu:
Może ktoś ma info czy umowa z Newagiem już podpisana? LUM zapowiadał, że w 18.01 podpisanie umowy i jakoś cała sprawa ucichła... newag też milczy
alojz - 26-01-2013, 00:13
Temat postu:
Pytanie, czy Pesa się odwołała do KIO. Miała na to czas do 17 stycznia.
sphinx - 05-02-2013, 17:05
Temat postu:
Newag nie podpisał umowy z woj. lubuskim. Straci kontrakt?

Przed miesiącem województwo lubuskie wybrało ofertę Newagu na dostawę czterech pociągów spalinowych. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Producent zwrócił się z prośbą o opóźnienie terminu dostaw, ale województwo nie chce o tym słyszeć.

W listopadzie 2011 roku Newag wygrał przetarg na dostawę do województwa lubuskiego dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Za nowy pociąg typu 220M województwo miało zapłacić prawie 8,3 mln zł.Newag nie podpisał jednak umowy. - Ze względu na odległy termin dostawy układu napędowego, terminowa realizacja przedmiotu zamienia nie była możliwa, przy jednoczesnych bardzo wysokich karach umownych - tłumaczył "Rynkowi Kolejowemu" Józef Michalik z Newagu.

Teraz sytuacja województwa wydaje się powtarzać. Umowa na dostawę czterech nowych pociągów spalinowych za 46,7 mln złotych. miała zostać podpisana 18 stycznia 2013 roku. Taki termin wyznaczył urząd marszałkowski - Przedstawiciele Newagu nie przybyli jednak do urzędu w wyznaczonym terminie i dotychczas nie podpisali umowy ze swojej strony - mówi Irena Billewicz-Wysocka, rzecznik prasowy zarządu województwa.

Jak informuje rzeczniczka, 31 stycznia do urzędu marszałkowskiego wpłynął wniosek od firmy Newag o zmianę terminów dostawy pojazdów na połowę 2014 roku. - Z uwagi na fakt, że wymagany w przetargu termin dostawy przypada w grudniu 2013, wystąpiliśmy do prezesa tej firmy o jednoznaczną informację, czy wniosek w sprawie zmiany terminu, mamy traktować jako zmianę oferty. Jednocześnie ponownie wezwaliśmy do zawarcia umowy na warunkach określonych w przetargu. - mówi rzeczniczka. Zmiana oferty wykluczyłaby Newag z postępowania. Pociągi prawdopodobnie dostarczyłaby Pesa, która też startowała w tym przetargu. Newag nie chce na razie komentować tej sprawy.

Pojazdy mają posiadać minimum 130 stałych miejsc siedzących i w ciągu 2 lat uzyskać homologację na terenie Niemiec. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd ma być przystosowany do przewożenia 2 osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna ma być nie mniejsza od 120 km/h.

http://www.rynek-kolejowy.pl/39333/_Newag_nie_podpisal_umowy_zwoj_lubuskim_Straci_kontrakt_.htm
konik23 - 06-02-2013, 09:13
Temat postu:
czyli przewidywania się sprawdziłySad to po kiego ... startowali w przetargu...?? A czy w razie niewywiązania się z umowy Newagu UM może automatycznie podpisać umowę z Pesą? Czy potrzeba nowy przetarg?
sphinx - 06-02-2013, 13:09
Temat postu:
Ponieważ w momencie startu nic nie wskazywało na kłopoty. Dopiero gdy przyszło zamawiać podzespoły (po wygranej) okazało się, że termin dostawy silników to już nie wrzesień, a grudzień. Jest w tym wina Newagu który zbyt długo zwlekał z zamówieniem (MTU podtrzymywało ważność oferty do 15 stycznia, a zamówić chcieli 16-17), ale gdy startowali wszystko było ok. W razie niepodpisania (nie niewywiązania) umowy UM może podpisać umowę z Pesą, o ile jej oferta będzie wciąż ważna.

[ Dodano: 08-02-2013, 18:19 ]
Nie będzie 222M tylko Linki:

http://bip.lubuskie.pl/system/obj/16160_1.5_Wynik2.pdf

[ Dodano: 11-02-2013, 15:56 ]
Albo i nie:
Cytat:
Newag: Umowę z woj. lubuskim podpisaliśmy w terminie

Kolejny zwrot akcji w sprawie dostawy czterech spalinowych zespołów trakcyjnych dla województwa lubuskiego. Newag twierdzi, że umowę z województwem podpisał w terminie. W związku z tym urzędnicy nie mają prawa wybrać oferty Pesy.
(...)
- Umowa podpisana przez Newag 5 lutego wpłynęła do lubuskiego urzędu marszałkowskiego - mówi dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik. Według niego, ogłoszenie przez urząd marszałkowski wyboru oferty konkurencji było przedwczesne - Podpisaliśmy umowę w wyznaczonym terminie - zapewnia Michalik

Całość na: http://www.rynek-kolejowy.pl/39503/_Newag_Umowe_zwoj_lubuskim_podpisalismy_wterminie_.htm

O co biega? Skoro UM dostał umowę 5 lutego to na jakiej podstawie wybrał Pesę 8 lutego?
konik23 - 19-02-2013, 12:58
Temat postu:
UM milczy więc chyba Newag zaprzestał walki o lubuskie zamówienie:( Ciekawe czy Pesa da rade do końca 2013?
alojz - 19-02-2013, 18:47
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/39866/Newag_bedzie_walczyl_w_KIO_o_kontrakt_na_4_pociagi_dla_lubuskiego.htm
lokomtywa - 19-02-2013, 18:52
Temat postu:
Teraz wszystko zależy od wyroku sądu Question
sphinx - 19-02-2013, 21:21
Temat postu:
Tak. A konkretniej od orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej.
konik23 - 19-02-2013, 22:34
Temat postu:
czyli Newag podpisał umowę 8 a nie 5 jak wcześniej deklarował, bo jakby podpisali 5 to by 5 wysłali, a tak co podpisali i leżała sobie na biurku?
sphinx - 05-03-2013, 17:59
Temat postu:
Dziś o godz. 13 odbyła się rozprawa w KIO.
melocot - 05-03-2013, 21:27
Temat postu:
Rozstrzygnięcie KIO - wygrała PESA!
źródło
sphinx - 05-03-2013, 21:38
Temat postu:
Ciekawe ile jeszcze pieniędzy Jakubas musi stracić przez Konieczka i Michalika żeby rozsądek wziął górę...
pacy - 10-09-2013, 15:06
Temat postu:
Są już pierwsze wizualizacje Linków dla województwa lubuskiego
Niestety nie wiadomo czy zamówione 4 szt. trafią przed nowym rozkładem jazdy do eksploatacji .

"Urzędnicy liczą, że nie trzeba będzie czekać na wszystkie szynobusy do grudnia, lecz będą się one pojawiać na lubuskich torach sukcesywnie. - Wstępny harmonogram dostaw zakłada, że pierwszy pojazd dostaniemy w październiku, kolejne dwa w listopadzie i ostatni w grudniu - podkreśla Klauza.

Nie jest to jednak takie pewne. - Rozpoczęliśmy prace nad pierwszym pojazdem, ale znajduje się on w początkowej, rzekłbym prenatalnej, fazie produkcji - mówi "Gazecie" Dominik Dworkiewicz z bydgoskiej Pesy. Produkcja jednego szynobusu trwa jednak ok. trzech miesięcy. A to oznacza, że październikowe i listopadowe terminy mogą być dla wykonawcy nieosiągalne."


Cały tekst: http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,36844,14574559,Czekamy_na_nowe_szynobusy__Kiedy_przyjedzie_pierwszy.html#ixzz2eUih8d5c

http://bi.gazeta.pl/im/af/63/de/z14574511Q,Tak-beda-wygladaly-lubuskie-szynobusy-od-Pesy.jpg


http://bi.gazeta.pl/im/ad/63/de/z14574509Q,Tak-beda-wygladaly-lubuskie-szynobusy-od-Pesy.jpg

Ciekawe ? Nie podpisano umowy z tańszym NEWAG-iem bo twierdził ,że nie wyrobi się w czasie , a podpisano umowę z droższą PESĄ która i tak nie dostarczy szynobusów na czas ??

A tak wyglądało pudło pierwszego egzemplarza : Very Happy
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Pesa_Bydgoszcz_%28CD%29.JPG
Olo123 - 24-11-2013, 17:44
Temat postu:
PESA LINK w Międzyrzeczu pod czas pierwszego przejazdu promocyjnego


http://www.youtube.com/watch?v=BtpDGSX77Do

odjazd


http://www.youtube.com/watch?v=9iJFqt_UYQ4
sZakOOu - 24-11-2013, 23:54
Temat postu:
Impuls to to nie jest, ale też daje rade.

W końcu SZT, który nie wygląda jak przerośnięta drezyna z nocnikowego plastiku. Wink
Arek - 21-10-2014, 15:58
Temat postu:

Beatrycze - 31-10-2014, 16:27
Temat postu:


2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group